Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• baio
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-12 22:58
quote:
Robolokotobo schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:59:
Ik heb nog even wat vragen aan jullie over de Fire TV. Zijn de menu's en de Browser in 1080P? Hebben jullie al eens bedrade toetsenborden en muizen aangesloten en werkt dat goed? Werken Flash Player filmpjes in de browser goed?
Heb er nog geen toetsenbord op aangesloten maar een muis werkt prima. Een muis heb je overigems hard nodig als je apps uit de play store installeert. Die werken zeer matig met de afstandbediening!

Wat misschien ook handig is om te weten is dat een alternatieve controller, die je al voor een pc hebt bijvoorbeeld, ook zal werken. Ik heb al verschillende keren een xbox controller erop gehad zonder problemen. Ook op andere fora lees ik over gebruikers die alternatieve controllers gebruiken. Het kopen van de amazon controller is dus niet per se nodig.
quote:
Joster schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:48:
[...]

Heb je de Play Store ook geïnstalleerd? Zo ja, werken HLS streaming apps?
Ik had hier nog even naar gekeken. Maar kreeg het niet voor elkaar om geschikte apps te vinden in de play store. Ze lijken niet selecteerbaar, ook al zou de play store de fire tv moeten herkennen als een nexus tablet. Misschien dat het buiten de play store om nog wel kan. Dit heb ik alleen niet geprobeerd.

baio wijzigde deze reactie 26-09-2014 18:40 (22%)

• 210667
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Iemand al popcorntime [time4popcorn.eu] aan de praat gekregen op de Fire TV?

• Cooler_King
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08-12 15:01
Zojuist bericht gekregen van amazon.de dat de verwachte leverdatum 3 december is :/

• Robolokotobo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11-12 22:52
Dat vind ik toch wel treurig voor jullie dat jullie zo lang moeten wachten. Vooral als je verwacht dat iedereen hem rond 25 september geleverd gaat krijgen. Ik kan me voorstellen dat jullie er naar uitkeken en er zin in hadden om er mee aan de slag te gaan. Zo werkt dat bij mij tenminste altijd wel. Beetje rare manier van werken van Amazon.
quote:
baio schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 18:33:
[...]

Heb er nog geen toetsenbord op aangesloten maar een muis werkt prima. Een muis heb je overigems hard nodig als je apps uit de play store installeert. Die werken zeer matig met de afstandbediening!

Wat misschien ook handig is om te weten is dat een alternatieve controller, die je al voor een pc hebt bijvoorbeeld, ook zal werken. Ik heb al verschillende keren een xbox controller erop gehad zonder problemen. Ook op andere fora lees ik over gebruikers die alternatieve controllers gebruiken. Het kopen van de amazon controller is dus niet per se nodig.

[...]
Ik neem aan dat je een bedrade xbox 360 controller gebruikt hebt? Of draadloos met een receiver?
Dan kan ik dat even toevoegen in de o.p. Is wel mooi trouwens dat dat werkt.

Robolokotobo wijzigde deze reactie 27-09-2014 22:54 (55%)

Xbox One S

• Rutix
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 11:41
quote:
Robolokotobo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:41:
Dat vind ik toch wel treurig voor jullie dat jullie zo lang moeten wachten. Vooral als je verwacht dat iedereen hem rond 25 september geleverd gaat krijgen. Ik kan me voorstellen dat jullie er naar uitkeken en er zin in hadden om er mee aan de slag te gaan. Zo werkt dat bij mij tenminste altijd wel. Beetje rare manier van werken van Amazon.
Nouja de eerste batch van Amazon FireTV boxes waren de eerste dag al uitverkocht :P. Ik kreeg net ook mail van Amazon en mijne komt 25 november ;w

Nothing to see here!

• baio
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-12 22:58
quote:
Robolokotobo schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:41:
Ik neem aan dat je een bedrade xbox 360 controller gebruikt hebt? Of draadloos met een receiver?
Dan kan ik dat even toevoegen in de o.p. Is wel mooi trouwens dat dat werkt.
Ja klopt. Ik heb er inderdaad een bedrage xbox 360 controller opstaan. Echter zie je op internet genoeg tutorials van het aansluiten van andere bleutooth controllers. Gewoon even googelen.

Wat ik er over lees hangt het wel af van de spelmakers ofzo andere controllers willen ondersteunen. Dus mogelijk werkt het niet altijd. We zullen zien hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ondertussen heb ik een paar games uitgeprobeerd en werkt het bij alle.

• layzzzz
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-12 19:08
Ik zie net dat er 49 euro afgeschreven is voor Amazon Prime, is er een mogelijkheid om Prime te stoppen en mijn geld terug te krijgen? FireTV wordt bij mij pas eind november verzonden.

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
layzzzz schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:12:
Ik zie net dat er 49 euro afgeschreven is voor Amazon Prime, is er een mogelijkheid om Prime te stoppen en mijn geld terug te krijgen? FireTV wordt bij mij pas eind november verzonden.
Zou je niet beter Amazon contacteren daarvoor?

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• layzzzz
Inmiddels gedaan, je kan Prime gewoon stopzetten zolang je geen gebruik hebt gemaakt van de voordelen van Prime vanaf de periode dat het geld van je CC is afgeschreven.

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Heeft iemand de box al naar NL gehaald?

....911....

• 210667
  • Niet online
Heb m inmiddels een week of twee. Laten overkomen uit US. Geroot en XBMC/Kodi 13.2 erop staan.

Met het Amazon gebeuren kan je weinig, allemaal voorgekauwde rotzooi die je waarschijnlijk nooit zal gebruiken. Film/Serie moet je aanschaffen of huren....Mijn bescheiden mening is, dat je m daarvoor niet hoeft aan te schaffen.

Het XBMC verhaal maakt het wat leuker. Door de diverse repo's kan je er een leuk media speeltje van maken. De TVAddons geven je de mogelijkheid om i.e livestreams te bekijken van Amerikaans zenders, en de Britse Sky.

Verder veel aanbod in series en films welke gestreamed kunnen worden. Helaas is de kwaliteit meestal bedroevend. Slechte SD.

Ik heb m staan en als ik mij verveel, ga ik wat prutsen met dat ding. Als je m niet hebt, zal je m zeker niet missen,, >:)

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

Kun je wel gewoon apk bestanden installeren? Externe USB opslag gebruiken? En werkt XBMC goed op 1080p of is het een hoop gepruts?

....911....

• 210667
  • Niet online
Apk's kan via sideload prima installeren, echter niet alles zal zo draaien als het behoort. Usb kan je aansluiten. En 1080P is geen probleem. Als je er één wil aanschaffen, let er dan wel op dat de FW rootable is. Op XDA kan je daar info over krijgen.

Misschien mag ik je verwijzen naar XDA waar een heel topic is gewijd aan de FTV

http://forum.xda-developers.com/fire-tv

Deze site is ook interessant: http://www.aftvnews.com/

210667 wijzigde deze reactie 24-10-2014 07:34 (5%)

• Kettrick
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 02:56

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb hem gister binnen gekregen, had hem al een tijdje op pre-order staan via amazon.co.uk.

Omdat ik al prime lid ben is het aanbod van alle films en series een leuke extra, een aantal dingen kan ik uit verwijderen om dat extra ruimte te creëren >:).

Meteen Plex geïnstalleerd en de eerste ervaringen zijn erg goed, hoewel de UI wat chaotisch over komt vergeleken met IOS versies.

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14:03

• Poeles
  • Laatst online: 14:10
Ik heb de box al een paar maanden geleden uit Amerika gehaald. Deze toen meteen geroot zodat ik er een externe usb harde schijf op kon mounten en voor andere root apps. Gezien ik deze box al een tijd heb en er vrij veel mee heb getweaked draait alles precies zoals ik wil en kan ik eventuele vragen over de FireTV (misschien) beantwoorden. Wat ik momenteel heb draaien erop:

- XBMC + autoboot + home gaat naar XBMC
- Externe USB harde schijf van 2 TB wordt automatisch gemount (Stickmount)
- Google Playstore
- Torrentclient (tTorrent)
- NZBGet (Download automatisch al mijn series + films via DogNZB usenet indexer, renamed ook alles automatisch en updated XBMC).
- Python (voor de rename scripts van NZBGet)
- Droidmote Server (Gebruik je telefoon/tablet als afstandbediening/controller/etc)
- XBox wireless receiver zodat je met je Xbox360 controllers kan gamen
- Xposed
- etc

Voor veel van deze applicaties is wel root nodig, volgens mij shippen de FireTVs uit Duitsland/UK met een firmware waar rooten (nog) niet mogelijk is. Indien er verder nog vragen zijn over hoe ik het bovenstaande draaiend heb gekregen hoor ik het graag.

• Joster
Issie te koop? :9

• 210667
  • Niet online
Hiervoor hebben we V&A

Gropah wijzigde deze reactie 31-10-2014 14:16 (95%)

• layzzzz
@Poeles, wat is je maximale downloadsnelheid met NZBGet? Kan ik mijn 180mbit lijn vol benutten?

• Poeles
quote:
layzzzz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:58:
@Poeles, wat is je maximale downloadsnelheid met NZBGet? Kan ik mijn 180mbit lijn vol benutten?
Ik heb maar een 30mbit verbinding, deze kan ik wel maxen. Maar dus geen idee hoeveel meer hij aan kan.

• Cooler_King
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08-12 15:01
Ik had de mijne gepre-ordered bij amazon.de en vandaag bericht gekregen dat ie eindelijk wordt verzonden (zou oorspronkelijk pas op 3 december leverbaar zijn). Over paar dagen kan ik em dus afhalen in Deutschland. Weet alleen niet of ik em zal houden, want de de MXIII die ik uit China had geïmporteerd kan eigenlijk alles al.

Cooler_King wijzigde deze reactie 11-11-2014 23:00 (11%)

• sattertje
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11-12 10:08
quote:
Cooler_King schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:59:
Ik had de mijne gepre-ordered bij amazon.de en vandaag bericht gekregen dat ie eindelijk wordt verzonden (zou oorspronkelijk pas op 3 december leverbaar zijn). Over paar dagen kan ik em dus afhalen in Deutschland. Weet alleen niet of ik em zal houden, want de de MXIII die ik uit China had geïmporteerd kan eigenlijk alles al.
Ben wel erg benieuwd in een vergelijk tussen beide. Wat mist de fire tv tov de MX3 of andersom. Ook de snelheid binnen xbmc.

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-12 14:46
Snelheid zal niet zoveel verschillen.

Wat mist de Fire:
- Standaard rootmogelijkheid
- MPEG2 support

• DyStiC
  • Laatst online: 06:27

DyStiC

'Atta way, baby!

quote:
SidewalkSuper schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:43:

Wat mist de Fire:
- MPEG2 support
Zit bij de mx3 ook een bluetooth remote? vind ik persoonlijk wel een fijn ding (Fire TV ligt uit het zicht).

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

Heeft een IR remote.

....911....

• Rutix
Ik heb hem net binnengekregen :D lekker mee spelen zo!

Nothing to see here!

• vipinholland
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 29-04 16:55
Ik heb er ook eentje

- geroot
- USB hub aangesloten
- programma's draaien via een exteren usb stick= 32gb ipv de 8gb standaard ruimte
- usb voor films e.d. automatisch gedetecteerd via automount
- KODI(XBMC) autoboot(boot dus in kodi ipv fire tv software)
- Draadloze logitech joypad
- Draadloze toetsenbordje en muis(mini gevalletje)

Tot nu toe vooral gebruikt ic.m. Kodi. Series kijken. Ook even OnLive getest...
Vraag me nu wel een beetje af waarom ik speciaal de firetv heb gekoch omdat de standaard software door mij helemaal niet gebruikt word. Design is wel mooi compact natuurlijk...

• Rutix
quote:
vipinholland schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:31:
Ik heb er ook eentje

- geroot
- USB hub aangesloten
- programma's draaien via een exteren usb stick= 32gb ipv de 8gb standaard ruimte

Vraag me nu wel een beetje af waarom ik speciaal de firetv heb gekoch omdat de standaard software door mij helemaal niet gebruikt word. Design is wel mooi compact natuurlijk...
Omdat je voor die prijs niet zo'n mooi android doosje krijgt ;). Ik heb de firetv gekocht voor 49 euro en voor dat geld ben ik nog geen andere android hardware tegengekomen die hetzelfde performed.

Nothing to see here!

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10-12 16:58
De Amazon firetv laat gewoon zien dat je uitstekend xbmc op Android kan draaien.
Bovendien krijft het design de goedkeuring van de misses.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Rutix
quote:
Sinned123 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:59:
De Amazon firetv laat gewoon zien dat je uitstekend xbmc op Android kan draaien.
Bovendien krijft het design de goedkeuring van de misses.
Hier ook! Iedereen hier in huis vond de dunne, strakke design super mooi en past precies bij onze tv enzo :)

Nothing to see here!

• ChicaneBT
  • Niet online

ChicaneBT

quote:
vipinholland schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:31:
Ik heb er ook eentje

- geroot
- USB hub aangesloten

Geroot? Je hebt een VS model?

....911....

• Joster
quote:
ChicaneBT schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:32:
[...]

Geroot? Je hebt een VS model?
Dat is de enige waarbij dat nog kan of?

Hoe zit het eigenlijk met hls streaming apps en cec? Werkt dat?

• wilbert11
  • Laatst online: 08:27
quote:
Joster schreef op zondag 16 november 2014 @ 08:30:
[...]

Dat is de enige waarbij dat nog kan of?

Hoe zit het eigenlijk met hls streaming apps en cec? Werkt dat?
Ik heb ook sinds een paar dagen de FireTV (Duitse versie (en dus nog geen root)) met laatste de firmware 51.1.4.1_user_514013920 (helaas nog steeds gebaseerd op android 4.2.2). Ervaringen tot nu toe:

- De live streams (HLS etc.) van NOS, NPO, RTLXL en SOPcast werken prima.
- HDMI CEC werkt niet met mijn Samsung (oud model).
- De nieuwe android FireTV remote app werkt goed met de nieuwe firmware. Deze heeft dezelfde functionaliteit als de FireTV remote + een toetsenbord
- Kodi beta 3 draait als een zonnetje. 720p 1080p x264, DVD's (mpeg2) en 720p x265 en live streams draaien prima.
- Audio passthrough (optical) naar versterker werkt. Dus decoding van DD5.1 en DTS gebeurd door de versterker.
- Ik heb de FiredTV Launcher geïnstalleerd. Hier worden alle (en dus ook de sideloaded) apps in weergegeven.
- De Allcast Receiver app werkt goed i.c.m. android telefoons.

De AFTV heeft high end hardware (vergeleken met de chinese bakkies) goede (maar wel een beetje verouderde (android 4.2.2)) software met helaas veel Amazon meuk. Dit kan je zonder root omzeilen door FiredTV launcher te installeren.

• Joster
Holy mozes, dank voor dit uitgebreide en bevredigende antwoord. De fire TV stijgt met stip :)

Hoe oud is jouw Samsung tv? Mijn Sony is van dit jaar, dus ik hoop eigenlijk wel iets met CEC te kunnen doen.. Als dit bij mij werkt: http://kodi.wiki/view/Amazon_Fire_TV#CEC zou dat voor de kids al genoeg zijn (behalve als back & home inderdaad ontbreken..). De rest doe ik dan wel met de app bijvoorbeeld :)

Maar zonder root kan jij dus gewoon siteloaden?

Joster wijzigde deze reactie 21-11-2014 12:17 (75%)

• wilbert11
quote:
Joster schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:03:
Holy mozes, dank voor dit uitgebreide en bevredigende antwoord. De fire TV stijgt met stip :)

Hoe oud is jouw Samsung tv? Mijn Sony is van dit jaar, dus ik hoop eigenlijk wel iets met CEC te kunnen doen.. Als dit bij mij werkt: http://kodi.wiki/view/Amazon_Fire_TV#CEC zou dat voor de kids al genoeg zijn (behalve als back & home inderdaad ontbreken..). De rest doe ik dan wel met de app bijvoorbeeld :)

Maar zonder root kan jij dus gewoon siteloaden?
Oud maar nog steeds een prima beeld. Denk zo'n 5 a 6 jaar.

Sideloaden heeft niets met root te maken. Je kan adb debugging aanzetten in de settings van de FireTV. Een instructie voor het sideloaden kan je hier vinden.

• Joster
Dank, die instructies had ik ondertussen ook gevonden ja :D Zie verder PM.

• 210667
  • Niet online
quote:
Joster schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 12:37:
Dank, die instructies had ik ondertussen ook gevonden ja :D Zie verder PM.
En jij hebt een PM van mij..:-)

• Joster
Nog even hierop terugkomend:
quote:
wilbert11 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:33:
[...]

Ik heb ook sinds een paar dagen de FireTV (Duitse versie (en dus nog geen root)) met laatste de firmware 51.1.4.1_user_514013920 (helaas nog steeds gebaseerd op android 4.2.2). Ervaringen tot nu toe:

- De live streams (HLS etc.) van NOS, NPO, RTLXL en SOPcast werken prima.
- HDMI CEC werkt niet met mijn Samsung (oud model).
- De nieuwe android FireTV remote app werkt goed met de nieuwe firmware. Deze heeft dezelfde functionaliteit als de FireTV remote + een toetsenbord
- Kodi beta 3 draait als een zonnetje. 720p 1080p x264, DVD's (mpeg2) en 720p x265 en live streams draaien prima.
- Audio passthrough (optical) naar versterker werkt. Dus decoding van DD5.1 en DTS gebeurd door de versterker.
- Ik heb de FiredTV Launcher geïnstalleerd. Hier worden alle (en dus ook de sideloaded) apps in weergegeven.
- De Allcast Receiver app werkt goed i.c.m. android telefoons.

De AFTV heeft high end hardware (vergeleken met de chinese bakkies) goede (maar wel een beetje verouderde (android 4.2.2)) software met helaas veel Amazon meuk. Dit kan je zonder root omzeilen door FiredTV launcher te installeren.
Wat is het nu met die MPEG2? Al enkele malen is er terug gemeld dat dit niet werkt, zo ook hier:
quote:
SidewalkSuper schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:43:

Wat mist de Fire:
- MPEG2 support

• wilbert11
quote:
Joster schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:17:
Nog even hierop terugkomend:

[...]

Wat is het nu met die MPEG2? Al enkele malen is er terug gemeld dat dit niet werkt, zo ook hier:

[...]
MPEG2 hardware decoding wordt niet ondersteund door de chip die erin zit. Dat betekend niet dat er geen MPEG2 bestanden kunnen worden afgespeeld. De MPEG2 bestanden worden met software decoding afgespeeld (ffmpeg) en dat gaat prima aangezien de meeste mpeg2 < 720p zijn.

• sattertje
Heb m ook in bezit. Bevalt uitstekend, xbmc draait lekker snel, binnen Xbmc kan ik bij de android apps. Zoals Netflix, showmovie (muis benodigd), games (xbox controller), en streams (bijv. ikkijkonline.nl, muis benodigd)

Echter 2 vraagjes
Kan je met android mote client en server, de muis vervangen?

Ik loop tegen een storage probleem aan, bij kijken film (xbmc/genesis). Moet dan apps verwijderen.
Iemand een oplossing ? zonder root geen usb harddisk mogelijkheid

• Joster
Je database centraal (bijvoorbeeld op een NAS) opslaan?

• sattertje
quote:
Joster schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:50:
Je database centraal (bijvoorbeeld op een NAS) opslaan?
Bedankt voor de tip, maar hoe doe ik dat?
Bij de add-on "Stream" geef ik als storage mijn NAS al aan.

• wilbert11
quote:
sattertje schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:21:

Kan je met android mote client en server, de muis vervangen?

Ik loop tegen een storage probleem aan, bij kijken film (xbmc/genesis). Moet dan apps verwijderen.
Iemand een oplossing ? zonder root geen usb harddisk mogelijkheid
Nee, de android remote client heeft precies dezelfde functionaliteit als de afstandsbediening + toetsenbord. Het heeft dus niet de functionaliteit van mousepointer.

Ik heb geen storage problemen en draai de laatste Kodi beta 3 met custom confluence mod.
quote:
sattertje schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:47:
[...]

Bedankt voor de tip, maar hoe doe ik dat?
Bij de add-on "Stream" geef ik als storage mijn NAS al aan.
Kijk hier eens op. Ik heb de Kodi SQL database op m'n synology nas staan en dat werkt prima.

• DyStiC
  • Laatst online: 06:27

DyStiC

'Atta way, baby!

Database op een NAS gaat wel iets schelen, maar daarmee is denk ik zijn probleem nog niet opgelost.
Hij geeft aan dat hij ruimte te kort komt streamen van films, er wordt dus tijdelijk lokaal een buffer opgebouwd. Dat blijft gewoon.

• Joster
Als je een enorm grote database hebt loopt het aantal ingepikte mb's flink op. Dan kan die buffer niet worden opgebouwd. Ik zeg ook niet dat het dé waarheid is, maar het zou kunnen.

• sattertje
quote:
Joster schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:53:
Als je een enorm grote database hebt loopt het aantal ingepikte mb's flink op. Dan kan die buffer niet worden opgebouwd. Ik zeg ook niet dat het dé waarheid is, maar het zou kunnen.
Heb wel een database aan films en homemovies, maar beide heb ik niet laten scannen.
Verder het volgende erop staan:
SPMC (met verschillende add-ons: Genesis, Stream, Youtube, Sportdevl, Navi-X, Mash-up en nog een aantal.
Daarnaast Android games: Asphalt 8, Despicable Me: Minion Rush, Beach Bugging Racing
En Android Apps: Netflix, Ziggo TV, Show Box, IP cam viewer, All Cast receiver, Firefox, Adobe Flash

Nu nog 1,5GB over. Heb er ondertussen wel wat afgegooid. Problemen begonnen toen ik nog maar rond de 1GB vrij had.

Hoeveel hebben jullie vrij?

• wilbert11
quote:
sattertje schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:14:
[...]

Heb wel een database aan films en homemovies, maar beide heb ik niet laten scannen.
SPMC (met verschillende add-ons: Genesis, Stream, Youtube, Sportdevl, Navi-X, Mash-up en nog een aantal.
Daarnaast Android games: Asphalt 8, Despicable Me: Minion Rush, Beach Bugging Racing
En Android Apps: Netflix, Ziggo TV, Show Box, IP cam viewer, All Cast receiver, Firefox, Adobe Flash

Nu nog 1,5GB over. Heb er ondertussen wel wat afgegooid. Problemen begonnen toen ik nog maar rond de 1GB vrij had.

Ik heb met SPMC ook wel eens buffer problemen gehad. Deze zijn verdwenen bij gebruik van Kodi beta 3, dus ik zou die eens proberen.

Ik weet wel dat je minimaal 500MB vrij moet hebben voor een firmware update. Als je denkt dat het komt doordat je te weinig MB's vrij hebt gooi er dan gewoon wat spellen/addons af.

wilbert11 wijzigde deze reactie 24-11-2014 12:49 (10%)

• sattertje
quote:
wilbert11 schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:29:
[...]

Ik heb met SPMC ook wel eens buffer problemen gehad. Deze zijn verdwenen bij gebruik van Kodi beta 3, dus ik zou die eens proberen.

Ik weet wel dat je minimaal 500MB vrij moet hebben voor een firmware update. Als je denkt dat het komt doordat je te weinig MB's vrij hebt gooi er dan gewoon wat spellen/addons af.
@wilbert11, @Joster, bedankt voor de tips. Ik ga ermee aan de slag.

• layzzzz
Ik heb mijn Amazon FireTV ook binnen, heb nu Kodi 14 beta 4 ge-sideload (is dat een woord :)) en gekeken wat de mogelijkheden zijn. Live-TV werkt prima (zelfs over wifi) alle HD kanalen worden vlekkeloos afgespeeld, zaptijden van 2/3 sec. Anti-alias werkt redelijk, ik zal vanavond met het voetbal bekijken of dit ook bij snelle beelden werkt. Live-TV via wifi werkt niet, het beeld loopt op een geven moment achter op het geluid, cpu is zo'n 25%.

Wat ook nog niet helemaal werkt zijn beveiligde samba shares, ik krijg een onbekende error en kan geen username/password invoeren, dit zal wel in een nightly opgelost worden. Op ebay zie ik de de Fire TV stick voor 27 euro staan, misschien probeer ik deze ook even uit, Kodi kan je op dezelfde manier namelijk sideloaden.

layzzzz wijzigde deze reactie 25-11-2014 23:16 (19%)

• seninha
  • Laatst online: 06-12 15:57

seninha

god's right foot

quote:
sattertje schreef op zondag 23 november 2014 @ 10:21:
Heb m ook in bezit. Bevalt uitstekend, xbmc draait lekker snel, binnen Xbmc kan ik bij de android apps. Zoals Netflix, showmovie (muis benodigd), games (xbox controller), en streams (bijv. ikkijkonline.nl, muis benodigd)
Ik krijg van de week ook mijn Amazone Fire TV binnen en wil ook vanuit XBMC bij de androids apps komen, voornamelijk spelletjes.

Heb je een how-to hoe dit te doen? Zie namelijk heel veel uitleg hoe je XBMC naast Android installeerd, maar ik zou juist willen dat XBMC als default opstart.

iRacing Profile Flickr

• Paddo
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 05-12 08:15

Paddo

¿Ik hier?

Ik heb zojuist een Fire TV stick besteld in de US voor 25 dollar. Als mijn broer (die heeft hem gehaald) weer terug is in NL ga ik daar eens mee spelen.
Belangrijkste voor mij is het Sideloaden van XBMC/Kodi om series en films te kijken die op mijn NAS staat. Ik ben geen fanatieke film/serie kijker maar ik gebruik nu een Galaxy S2 om films te kijken maar dat ben ik een beetje zat.
Zodra ik hem binnen heb zal ik mijn bevindingen even posten.

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-12 11:03
Ik zou graag ook nog een 2e amazon Fire TV willen vanuit duitsland, maar zelf geen kennissen in duitsland of een auto om naar de grens te karren. Iemand die nog een bestelling gaat doen en 1 mee kan bestellen (ik vergoed je de verzendkosten natuurlijk).

Maar omdat ik zelf al een tijd XBMC op mijn USA firetv heb staan kan ik hier wel wat uitleggen hoe je snel XBMC er op krijgt.

1. Van Kodi.tv kan je bij downloads de Android ARM release downloaden. Bij voorkeur de Helix 14.0 RC2 versie.
2. Download bij voorkeur deze tool: http://goo.gl/woVu0s en pak deze uit naar C:\FTV (belangrijk!)

3. Zet onder Settings - > System ADB Debugging en Apps from Unknown Sources aan, en kijk bij Settings -> About -> Network wat je IP Adress van je Fire TV is.

Je kan handmatig (meestal mijn voorkeur) de APK's installeren of via de FTV tool. De reden waarom ik die tool download is dat ADB er bj in zit en deze portable is en je niets hoeft te installeren. Via de tool wijst het zich redelijk vanzelf, ik zal daarom de handmatige manier uitleggen.

Zet bij voorkeur (om het makkelijk te maken de APK die je gedownload hebt van Kodi / XBMC in je C:\FTV map.

4. Start een CMD window en browse naar C:\FTV en typ het volgende

cd C:\FTV
adb kill-server
adb start-server
adb connect <ipadress van je fire tv>:5555
adb install kodi-14.0-Helix_rc2-armeabi-v7a.apk
adb install apps\autopilot.apk

Je hebt nu kodi / xbmc geinstalleerd en autopilot (voor het automatisch laten starten van kodi) zonder root. Je kan via Settings -> applications nu Autopilot starten en Kodi als programma aangeven dat je die bij boot wilt starten.

Wil je trouwens een app upgraden dan moet je de -r syntax gebruiken.

adb install -r kodi-14.0-Helix_rc2-armeabi-v7a.apk

Je xbmc installatie zou nu met behoud van instellingen en database geupgrade worden. Voor meer vragen / hulp mag je ook altijd even een PM sturen.

• SidewalkSuper
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11-12 14:46
Amazon is gestart met het bricken van gehackte Fire Tv's
http://venturebeat.com/20...n-latest-firmware-update/
quote:
You may want to think twice before hacking your Fire TV set-top box to get around its limitations.

In the latest firmware update for Fire TV, Amazon has added a mechanism that determines whether you’ve rooted (aka hacked) the device, and if so, renders the set-top box completely useless. On top of that, the update prevents you from downgrading to an earlier version of the firmware, according to AFTVnews.

SidewalkSuper wijzigde deze reactie 08-12-2014 01:37 (58%)

• Smultie
  • Niet online

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

• Joster
Iemand deze app al getest? Klinkt goed :)

http://www.aftvnews.com/a...fire-tv-or-fire-tv-stick/

• Smultie
  • Niet online
Ga ik vanmiddag proberen ;)

• TheMandroid
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10-12 08:14
Via XBMC een MKV van 10 gb (1080p + DTS) levert niets vloeiends op. (Stutterende beelden.)
Zelfde MKV met Handbrake verkleind naar alleen de eerste 5 minuten. Nu 200mb. Werkt wel perfect.
Codecs, resolutie, audio, etc. zijn hetzelfde gelaten.

Opzet: 3.0 USB in Router -> Kabel -> Fire TV

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Probleem doet zich ook via wifi voor.

TheMandroid wijzigde deze reactie 11-12-2014 19:53 (9%)

• LeGato23
  • Niet online
quote:
Mitsjke schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:37:
Via XBMC een MKV van 10 gb (1080p + DTS) levert niets vloeiends op. (Stutterende beelden.)
Zelfde MKV met Handbrake verkleind naar alleen de eerste 5 minuten. Nu 200mb. Werkt wel perfect.
Codecs, resolutie, audio, etc. zijn hetzelfde gelaten.

Opzet: 3.0 USB in Router -> Kabel -> Fire TV

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Probleem doet zich ook via wifi voor.
Het klinkt alsof de doorvoer van hdd via router niet voldoende is om een dergelijk groot bestand aan te voeren. Aangezien de hdd gekoppeld is aan de router doet het probleem zich zowel bedraad als via draadloos voor.

Kan je de hdd eens rechtstreeks aan de Amazon Fire TV koppelen en kijken of het afspelen dan wel vloeiend gaat? Hiermee kan je wellicht uitsluiten of het aan de router ligt.

LeGato23 wijzigde deze reactie 11-12-2014 20:08 (9%)

• TheMandroid
:P
quote:
LeGato23 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:06:
[...]

Het klinkt alsof de doorvoer van hdd via router niet voldoende is om een dergelijk groot bestand aan te voeren. Aangezien de hdd gekoppeld is aan de router doet het probleem zich zowel bedraad als via draadloos voor.

Kan je de hdd eens rechtstreeks aan de Amazon Fire TV koppelen en kijken of het afspelen dan wel vloeiend gaat? Hiermee kan je wellicht uitsluiten of het aan de router ligt.
FT is niet geroot. Dus kan helaas geen HDD koppelen. :(
Computer -> Kabel -> Router -> Kabel -> FT werkt ook niet.

Edit: dit is wat codecinfo mij aanrijkt:

D(Audio: dts (DTS) 48000 Hz, 5.1 (side), fttp, 1536 kb/s)
p (aq: 99%, Kb/s: 1481.05, att:0.0dB)
D(Video: h264 (High), yuv420p, 1920x1080 [SAR 1:1, DAR 24:13])
P(fr23.976, vq99%, dc:ff-h264, Mb/s: 13.42, drop: 30, skip: 7, pc: none)
c( ad: 0.000, a/v-0.021, di- dpcu: 0%, acpu: 0%, vcpu: 0%, cache: 75.95MB, 100%)
W (fps: 24.04fps CPU0: 100%, CPU1: 94%, CPU2: 92%, CPU3: 91%)

TheMandroid wijzigde deze reactie 11-12-2014 23:03 (25%)

• wilbert11
quote:
Mitsjke schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:19:
:P
[...]

FT is niet geroot. Dus kan helaas geen HDD koppelen. :(
Computer -> Kabel -> Router -> Kabel -> FT werkt ook niet.

Edit: dit is wat codecinfo mij aanrijkt:

D(Audio: dts (DTS) 48000 Hz, 5.1 (side), fttp, 1536 kb/s)
p (aq: 99%, Kb/s: 1481.05, att:0.0dB)
D(Video: h264 (High), yuv420p, 1920x1080 [SAR 1:1, DAR 24:13])
P(fr23.976, vq99%, dc:ff-h264, Mb/s: 13.42, drop: 30, skip: 7, pc: none)
c( ad: 0.000, a/v-0.021, di- dpcu: 0%, acpu: 0%, vcpu: 0%, cache: 75.95MB, 100%)
W (fps: 24.04fps CPU0: 100%, CPU1: 94%, CPU2: 92%, CPU3: 91%)
Je moet hardware acceleration (mediacodec (amc-h264)) aanzetten. Je hebt nu software accelaration aan staan (ff-h264).

• Smultie
  • Niet online
quote:
wilbert11 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:45:
[...]

Je moet hardware acceleration (mediacodec (amc-h264)) aanzetten. Je hebt nu software accelaration aan staan (ff-h264).
Mediacodec moet uit, en libstagefright aan.

• wilbert11
quote:
Smultie schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:11:
[...]

Met Kodi Helix RC3 maakt het in mijn geval niet uit of ik stagefright of mediacodec gebruik. Je kan ze ook allebei aanzetten. Met SPMC (gotham variant met tweaks van Koying) is het wel verstandig om stagefright te gebruiken.

wilbert11 wijzigde deze reactie 12-12-2014 08:34 (5%)

• Sinned123
quote:
sattertje schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:14:
[...]

Waar heb jij ziggo tv vandaan?

• TheMandroid
quote:
wilbert11 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 07:45:
[...]

quote:
Smultie schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:11:
[...]

Hardware acceleration staat al aan in settings.
Libstagefright alleen, mediacodec alleen, beide uit en beide aan geven allemaal hetzelfde probleem. :S

• wilbert11
quote:
Mitsjke schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:18:
[...]

[...]

Hardware acceleration staat al aan in settings.
Libstagefright alleen, mediacodec alleen, beide uit en beide aan geven allemaal hetzelfde probleem. :S
Zet dan het videobestand (of een ander sample) op de AFTV en probeer het opnieuw. Als het lokaal wel werkt kan je weer wat dingen uitsluiten (er zijn wel eens problemen met SMB shares en bepaalde rleases van Kodi/XBMC). Welke release gebruik je?

• TheMandroid
quote:
wilbert11 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:13:
[...]

Zet dan het videobestand (of een ander sample) op de AFTV en probeer het opnieuw. Als het lokaal wel werkt kan je weer wat dingen uitsluiten (er zijn wel eens problemen met SMB shares en bepaalde rleases van Kodi/XBMC). Welke release gebruik je?
Bestand omgezet tot kleiner bestand. Anders past het niet op m'n FT.
Nu 700mb groot. Werkt zowel lokaal als via internet vloeiend.
Nu bestand kleiner is wordt er wel minder CPU gebruikt.
SMB en Upnp maken geen verschil qua prestaties.
Gebruik Kodi 14.0 RC3.
Router waar de USB insteekt is overigens een Asus RT-N66U.
Blijf het vreemd vinden dat hij 'ff-h264' blijft weergeven. Wat volgens internet (en jou) op software encoding zou moeten wijzen. Ondanks dat de settings op hardware encoding staan; welke combinatie ik ook gebruik.
XBMC Gotham, SPMC, Kodi 14.0 en MX Player allemaal getest.
Lokaal:

Via internet:

Settings:

Edit: Op XDA de tip gekregen op Advanced Settings aan te passen.

Heb deze gekozen:
<advancedsettings>
<network>
<buffermode>1</buffermode>
<cachemembuffersize>157286400</cachemembuffersize>
<readbufferfactor>20</readbufferfactor>
</network>
</advancedsettings>

En nu werkt alles als een zonnetje. dc:ff-h264 is nu ook veranderd in dc:amc-h264.

Geen idee waarom cache ervoor zorgt dat hardware decoding opeens wel werkt, maar het werkt! :P

TheMandroid wijzigde deze reactie 12-12-2014 17:05 (18%)

• puntje013
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08:54
quote:
Ik heb het weekend een fire tv kastje meegenomen vanuit Duitsland voor €84 euro bij de saturn, en heb de app gisteren geprobeerd.
Het werkt prima, sommige apps werken niet maar ik denk niet dat dat iets met de agk app te maken heeft omdat de app wel geïnstalleerd is maar niet goed werkt.
XBMC kodi 14rc3 draait als een zonnetje na installatie via deze app.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

• DancePlaza
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:32
iemand al de upc horizon app werkend heeft op de amazone fire tv. http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/apps/

Van het kastje naar de muur lopen...

• Smultie
  • Niet online
quote:
DancePlaza schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:23:
iemand al de upc horizon app werkend heeft op de amazone fire tv. http://www.upc.nl/klantenservice/uitleg/apps/
Da's een goeie, zou wel mooi zijn!

• 210667
  • Niet online
quote:
DancePlaza schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:23:
Sideload de app eens op je AFT en laat ons weten of het werkt?!

• Smultie
  • Niet online
Werkt matig. Je moet wukong remote app gebruiken om de app te bedienen en het beeld wordt nooit echt full screen.

• Paddo

Paddo

¿Ik hier?

Ik heb mijn Fire TV Stick nu een week binnen.

Helaas nog niet heel veel mee kunnen spelen maar ik heb in ieder geval KODI gesideload.

Alles werkt naar behoren en de menu's gaan ook gewoon snel. Ik heb nog niet veel videobestanden geprobeerd. Ik wil namelijk ook kijken naar de CODEC info (tot nu toe nog niet gelukt).
Maar ik heb een paar 1080p bestanden kort gekeken en dat draait soepeltjes.

Als jullie nog test video's hebben die getest moeten worden dan hoor ik het graag.

Maar tot nu toe zeer tevreden voor KODI compatibel apparaat wat me omgerekend maar 23 euro heeft gekost (daar kan zelfs een Raspberry niet aan tippen, al zal die misschien iets soepeler werken).

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• Sinned123
Raspberry werkt juist niet soepel, dat is het grote probleem.
Waar heb jij die stick vandaan voor 23euro?

• Paddo

Paddo

¿Ik hier?

Mijn broer was tijdens black friday in de US en heeft er een bij best buy gehaald voor 27 dollar

• Cchaudry
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-08-2017
Om "Amazon Fire Tv'' topic een verder verloop te willen geven. Heb ik volgende situatie te melden. Hoop dat een tweaker me verder kan informeren.

Ik heb sinds gisteren een AFTv, indirect geimporteerd vanuit VS.

Het was al geroot en XBMC was voorgeinstalleerd, er stonden nog instellingen van vorige gebruiker.

Dus, heb ik via CWM, factory reset gedaan.

Het startte keurig op, Amazon Account ingegeven, netwerk keuze gemaakt (Wireless) en dan ging het automatisch updaten. Ik kreeg de melding na voltooien van software update ''amazone fire tv powered off'' (in die trend) en kwam weer in CWM platform.

Via CWM weer een reboot te doen, Amazon logo en weer boot het terug CWM.

via CWM recovery herstel gedaan, zodat het weer opstart en Amazon account moet ingeven, netwerk selecteren en dan als het verbonden is met internet - amazone fire tv powered off''

Denk dat er geen twijfel is dat het bricked is, via fora op internet lees ik dat Amazon sinds update van november rooted devices na update bricked, dat er mogelijkheden waren om update te omzeilen weet ik intussen(but too late O-) ) .

Is mijn AFTv gebricked zoals ik het zie, zonder herstel mogelijkheden. Of kan ik nog steeds een reste doen d.m.v. flashen.

Hopend op een verlossende antwoord, van tweakers die ervaring hebben met Amazon Fire Tv Box. :-(

• Poeles
quote:
Cchaudry schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:35:
Om "Amazon Fire Tv'' topic een verder verloop te willen geven. Heb ik volgende situatie te melden. Hoop dat een tweaker me verder kan informeren.

Ik heb sinds gisteren een AFTv, indirect geimporteerd vanuit VS.

Het was al geroot en XBMC was voorgeinstalleerd, er stonden nog instellingen van vorige gebruiker.

Dus, heb ik via CWM, factory reset gedaan.

Het startte keurig op, Amazon Account ingegeven, netwerk keuze gemaakt (Wireless) en dan ging het automatisch updaten. Ik kreeg de melding na voltooien van software update ''amazone fire tv powered off'' (in die trend) en kwam weer in CWM platform.

Via CWM weer een reboot te doen, Amazon logo en weer boot het terug CWM.

via CWM recovery herstel gedaan, zodat het weer opstart en Amazon account moet ingeven, netwerk selecteren en dan als het verbonden is met internet - amazone fire tv powered off''

Denk dat er geen twijfel is dat het bricked is, via fora op internet lees ik dat Amazon sinds update van november rooted devices na update bricked, dat er mogelijkheden waren om update te omzeilen weet ik intussen(but too late O-) ) .

Is mijn AFTv gebricked zoals ik het zie, zonder herstel mogelijkheden. Of kan ik nog steeds een reste doen d.m.v. flashen.

Hopend op een verlossende antwoord, van tweakers die ervaring hebben met Amazon Fire Tv Box. :-(
Volgens mij blockt CWM juist de standaard Amazon updates, weet je zeker dat de update helemaal is voltooid? Hij zou eerst deze moeten downloaden, dan opnieuw moeten opstarten en dan krijg je een progressiebalk terwijl de FireTV wordt geüpdate.

Verder, als ik het goed begrijp is dit de situatie:
- Je komt alleen nog in CWM, de Amazon FireTV boot altijd hiernaartoe.
- Als je factory reset doet start hij wel weer op, maar dan gaat hij uit nadat je je Amazon account hebt ingevuld?

Ik zou proberen een pre-rooted rom te flashen van RBox, niet de laatste want daar heb je het bootmenu voor nodig, ik neem aan dat je deze niet hebt? Dit komt te voorschijn als je de FireTV net opstart en kan je kiezen of je de recovery of de kernel wilt booten.

Pre-rooted roms kan je hier vinden:
http://www.aftvnews.com/roms/

Dus niet de allerlaatste pakken maar een eerdere. Deze op de FireTV zetten via ADB, als dit nog werkt? En dan flashen vanuit de recovery.

• Cchaudry
Bedankt voor een reactie! :)

Ik was in veronderstelling dat na het downloaden automatisch werd geïnstalleerd via zelfde Amazon progressbalk. Dat daarvoor niet een opstart nodig was om in progressiebalk van android area te komen (wat wel typisch is bij Android phones)
quote:
- Als je factory reset doet start hij wel weer op, maar dan gaat hij uit nadat je je Amazon account hebt ingevuld?
Het is me opgevallen dat ik geen account keuze krijg - die vraagt direct om netwerk te selecteren (draadloos of bekabel) dan kies ik het nodige en komt weer software balk op 90%, installing... ''reboot...'' en dan CWM. (Lijkt erop dat het blijft hangen bij 90% van installing en dan reboot) |:(

Dan kom ik alleen in CWM als ik niets doe.

dus, Pre-rooted rom te flashen van RBox, zou een oplossing bieden? :/

• Poeles
De update is zo te zien dan gedownload maar wordt tegen gehouden door cwm, zodat je niet naar een versie upgrade die niet meer geroot kan worden.

Ik denk! dat het flashen van een pre rooted rom het zou moeten fixen. Hierna zou ik je wel aanraden om de Amazon updater te disablen om dit in het vervolg tegen te gaan (pm disable com.amazon.dcp).

Je moet wel de rom op je firetv krijgen, kan je de firetv benaderen via adb? Anders op een usb stick zetten en deze in de firetv steken. Volgens mij mount cwm ook usb opslag apparaten.

• Cchaudry
Ik ga me vanavond proberen bezig te houden met recovery proces van mijn Amazon Fire TV. Ga kijken of ik Fire Tv via ADB kan benaderen anders doe ik dat via USB stick.

Hopelijk kom ik vanavond toe aan een goede einde. :) . . . . .een werkende AFTv

• Cchaudry
Het werkt weer naar behoren 8)

Fire TV Box - een tof apparaatje :)

Cchaudry wijzigde deze reactie 21-01-2015 16:12 (89%)

• Colin.
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-10 13:29
Afgelopen vrijdag bij de Saturn de Amazon Fire TV gekocht voor 84 euro en geen spijt van!
Ik had eerst een Apple TV(3 gen), maar die vond ik gewoon te beperkt met alleen Netflix.

Kodi sideloaden was beetje puzzelen, maar werkt nu prima.
Bestanden (720P) afspelen vanuit mijn externe HD aan de router lijkt prima te werken (nog niet langdurig getest).

Ik begrijp niet goed waarom men 125/150 euro wil betalen voor een Apple TV 2, terwijl deze Amazon Fire TV net zo goed, niet beter is.

• Joster
Bij de Saturn in Duitsland gekocht dan neem ik aan?

• Smultie
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden, ik heb er eentje te koop in V&A
V&A aangeboden: Amazon Fire TV

• Colin.
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-10 13:29
quote:
Joster schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:41:
Bij de Saturn in Duitsland gekocht dan neem ik aan?
Sorry :) Ja, in Duitsland vlak over de grens.

• rainier15
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-11 12:27
quote:
Smultie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:59:
Voor de geïnteresseerden, ik heb er eentje te koop in V&A
V&A aangeboden: Amazon Fire TV
Waarom ben je over gestapt naar een nuc?

• Smultie
  • Niet online
quote:
rainier15 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:06:
[...]

Waarom ben je over gestapt naar een nuc?
* Ben niet zo heel erg gecharmeerd van de GUI van de Amazon Fire TV.
* Geen 24p output

• Lief Adje
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:04

Lief Adje

Love is in the air

quote:
Smultie schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 20:31:
[...]

* Ben niet zo heel erg gecharmeerd van de GUI van de Amazon Fire TV.
* Geen 24p output
Daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt :)
Kodi erop en gaan }:O

PV: 1800WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Smultie
  • Niet online
Bevalt goed dus? Mooi zo!

• TheMandroid
Sinds laatste update staat er opeens een hele grote reclame banner bij 'home'. Vind dit toch wel erg asociaal om dit even met een update toe te voegen.

• DanTm
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Heeft iemand al geprobeerd de Ziggo TV app te sideloaden?
Heb net een Fire TV stick besteld en ben benieuwd of die app ook gaat werken.

pvoutput 3600wp

• DanTm
  • Niet online
Sideloaden van de Ziggo app lukt wel, kan ook wel door de menu's gaan (hoewel de remote van de firestick hier niet optimaal werkt), maar het bekijken lukt niet. Weet niet of dit aan de remote ligt, of ergens anders aan (krijg geen foutmeldingen).

pvoutput 3600wp

• Lief Adje
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:04

Lief Adje

Love is in the air

quote:
DanTm schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 12:00:
Sideloaden van de Ziggo app lukt wel, kan ook wel door de menu's gaan (hoewel de remote van de firestick hier niet optimaal werkt), maar het bekijken lukt niet. Weet niet of dit aan de remote ligt, of ergens anders aan (krijg geen foutmeldingen).
Probeer het eens met een muis (werkt op de firetv (box versie))

PV: 1800WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• DanTm
  • Niet online
ik heb een stick...

pvoutput 3600wp

• DanTm
  • Niet online
Het is mij gelukt met de Fire Remote muis en een app op mijn Windows Phone.
De Ziggo app werkt, tv streams doen het ook.
De bediening is een beetje clunky en de kwaliteit van de streams is laag. Maar het werkt opzich wel.

pvoutput 3600wp

• mikekiwi
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-11 07:50
Ik heb sinds vandaag ook een Fire TV stick. Dacht dat dit voor mij dé oplossing zou zijn als combi met Netflix en Kodi, maar die mening moet ik redelijk bijstellen vooralsnog.

Sowiezo is het afspelen van beeldmateriaal met Kodi niet ideaal, continu bufferen (om de 2 minuten). Ben al aan het pielen met advancedsettings, maar dat is ook iets van de lange adem. Raar wel dat dit zo is, op een Model B Pi met Kodi draait hetzelfde materiaal vloeiend. Geef toe, dat is dan met bekabeld lan. Maar de stick hangt op 5 meter van een repeater en geeft aan dat het wifi-signaal very good is.

Wat ik vooral vreemd vind is dat ik in Kodi geen toegang heb op een normale manier naar een NFS-share. Hij ziet wel de video-share op het juiste ip-adres van mijn Synology, maar niet de submappen (heb een map voor films, voor series, kinderfilms, etc) . De films die op de interne schijf van mijn Dune staan ziet hij weer wel.

Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn?

Het meeste succes heb ik nog als ik Plex op de Synology aanzet en die PLex-server dan als bron toewijs. Maar weet niet of dat dan vertragend werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Apart. Ik heb ook de FireTV Stick gekocht zodat ik gebruik kan maken van Kodi, Netflix en Amazon Prime.

Ik heb zelf Plex MediaServer draaien op een Netgear ReadyNAS en ik gebruik de PlexBMC plugin voor playback; ik ervaar zelf geen enkel probleem bij het afspelen van bijvoorbeeld 1080p/x264 bronbestanden. Hetzelfde geldt bij het afspelen van internet gerelateerde bronbestanden in zowel SDTV als HDTV.

Ik heb ook de Plex applicatie geprobeerd en dat werkt ook zonder problemen, mits ik aangeef dat er geen transcoding moet plaats vinden (zit ergens in de opties).

Al met al ben ik enorm tevreden over de FireTV Stick en hij heeft een enorm groot voordeel ten opzichte van mijn voormalige Android TV Stick: Netflix speelt alles in HD af (de Android TV stick komt niet verder dan 480p geloof ik).

Het enige nadeel waar ik tegenaan ben gelopen is dat het gebruik van de VU+/Enigma2 plugin gewoon niet goed werkt. Ik kan een kanaal "afspelen" via LiveTV en de EPG wordt netjes geladen. Maar het beeld loopt achter bij het geluid en het beeld stottert ook. Het maakt niet uit of ik een SDTV (MPEG4 of MPEG2) of HDTV kanaal (MPEG4) pak, in alle gevallen gaat het afspelen verkeerd. Nu schijnt het dat dit probleem niet of minder aanwezig is met TVHeadend, dus ik ga dit binnekort maar even proberen.

nwagenaar wijzigde deze reactie 08-05-2015 09:18 (23%)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-11 07:50
NFS is opgelost, bleek een setting in mijn Synology te zijn die ik alleen via SSH/Putty kon aanpassen (insecure_locks uitzetten).
Vandaag weer bibliotheek laten vullen vanuit de NFS-connectie en de probleemfilm van donderdag laten spelen en dat ging nu zonder problemen. Is wel SD, dus moet nog even een 1080p-bron uitproberen (maar kan nu even niet vanwege andersoortig gebruik). Maar de ontwikkelingen zijn dus positief...

Plex app doet het bij mij niet (geeft foutmelding); weet niet of het aan de gratis versie ligt; zal nog wel eens die transcoding setting opsnorren, maar volgens mij had ik die al uitgezet.

Die plugin van jou ken ik niet, dus kan je er niet mee helpen helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het is een LiveTV plugin en standaard onderdeel binnen Kodi. Afgelopen weekend heb ik de HTS plugin geprobeerd; maar ook die heeft hetzelfde probleem.

Volgens diverse bronnen blijkt dit probleem in Kodi 15.x te zijn opgelost; dus ik ga binnenkort mijn Kodi 14.2 maar eens updaten en kijken of alles daarna nog werkt :+

Ik kan bevestigen dat het update naar Kodi 15.x (laatste nightly) het probleem voor mij heeft opgelost.

nwagenaar wijzigde deze reactie 15-05-2015 16:07 (15%)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 08-12 12:41
Een tip voor iedereen met een Amazon Fire TV (stick)
Het sideloaden van apk's kan nu nog gemakkelijker.
Ik gebruikte voorheen net zoals iedereen Fire ADB op mijn pc of apps 2 fire op mijn tablet.
Gisteren kwam ik erachter dat ES file explorer op mijn tablet bij netwerk de optie android tv heeft.
Als je op zoeken klikt vind hij automatisch je Fire TV met de naam AFTM.
Als je deze selecteert kan je het mapje application openen.
Nu krijg je onderin de optie installeren.
Hiermee kan je elke APK installeren op je Fire TV.
Je kan ook de apps starten door er eentje te selecteren.
Ik heb op mijn Fire TV stick ook ES file explorer staan.
Onder het menu netwerk heb je ook de optie remote.
Je Fire TV wordt nu een ftp server.
Op je android device kan je dan FTP kiezen onder het menu netwerk.
Zo kan je eenvoudig bestanden over en weer verzenden.

Ik ben benieuwd of iemand nog meer opties kan vinden of bedenken voor ES file explorer samen met de Fire TV.
ES file explore kan je hier vinden of op je android device downloaden via de playstore.

;) :9

• RodeKnop
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 26-04-2017
Ik heb een Fire TV gekocht in Duitsland omdat ik dan wired Netflix kan afspelen (een Chromekast over wifi leverde slecht beeld op). Nu wil hij echter niet over mijn ethernetverbinding: als ik de kabel insteek gaat hij op zoek naar een IP adres, maar geeft na een seconde of 30 aan dat hij geen verbinding kan maken.

In mijn router zie ik echter dat er succesvol een verbinding is gemaakt, en de Fire TV staat in het lijstje van aangesloten bekabelde devices.

Wireless op dezelfde router is geen probleem, dan maakt de Fire TV probleemloos verbinding.

Herkent iemand dit probleem?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True