Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:38
Nee, het kan ook aan de LAN kabel liggen. Misschien moet je de wireless verbinding van de fireTV nog even verwijderen uit het menu van de fireTV. Of een complete factory reset.

Heb nog een tip voor de FireTV. Koop de Youmap Chromecast Receiver app en je hebt de complete chromecast functionaliteit op de FireTV. Alle apps die ik tot nu toe getest heb werken inclusief screen mirroring en tab casting. Geteste apps zijn NOS, NPO, DS Audiostation, Google music, youtube. Ik heb overigens de FIRE OS 5 Preview erop staan en die is gebaseerd op android 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeKnop
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-04-2017
wilbert11 schreef op maandag 14 september 2015 @ 16:34:
Nee, het kan ook aan de LAN kabel liggen.
Verrek. Het was inderdaad zo low-tech als dat: de kabel was rot. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 13:37
Ik heb sinds kort mijn FireTV stick in mijn surround-receiver gestoken. Beeld doorsluizen gaat prima, maar het geluid (DD+) in 5.1 stottert. Is niet te doen, heb het weer terug moeten zetten naar stereo.

Is dit een bekend probleem? Heeft het met wifi-signaal sterkte te maken en heb ik er met de Fire TV via lan geen last van? Verder zeer tevreden mee, dus hoop op een positief bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-02-2023
Vorige week heeft een vriend de nieuwe Fire TV voor me meegenomen uit USA. Eenmaal aangesloten lukt het me niet om een app te installeren. Bij het selecteren van de optie waarmee hij normaal gesproken de download start, gaat de Fire TV door naar het overzicht van apps en download hij de gekozen app dus niet. Ik heb het geprobeerd met diverse apps: Netflix, ES File Explorer en verschillende games.

Ligt dit aan de geografische beperkingen? Ik zou toch verwachten dat je gewoon apps kunt installeren, ook al is het een US-versie van de hardware. Dat er beperkingen op Amerikaanse apps als Hulu enzo zitten snap ik, maar die zitten toch niet standaard op het downloaden van een willekeurige app?

EDIT: Never mind, ben er al achter. Lekker omslachtig ook dat je de apps eerst op amazon.com moet 'bestellen'.

[ Voor 7% gewijzigd door Bochum op 03-11-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-03 22:52
ik overweeg om ook zo'n Amazon fire kastje te kopen, heb wel wat links en rechts gelezen.

maar moet je voor alles betalen of zijn er ook free to air dingen ?

amazon is daar niet duidelijk over, bepaalde dingen zeggen ze wel dat het wat kost.

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 13:37
Als je Kodi installeert (gratis) kun je alle gratis addons van kodi daarop draaien. En dat zijn er behoorlijk wat.

Als je het hebt over de Amazon-apps, dan zijn er een aantal gratis, maar veel (met interessante content) ook niet. Een beetje vergelijkbaar met de appstores voor tablet + telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36

DancePlaza

ninja

probeer net netflix aftelpelen op mijn US fire tv. Maar het lukt mij niet om in te loggen.

Heb een NL netflix account. Heb net de netflix apk erop gezet,en die werkte prima. Maar de Amazon netflix versie werkt niet lekker.

Misschien toch US locked?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanottie
  • Laatst online: 24-03-2017
DancePlaza schreef op donderdag 03 december 2015 @ 23:25:
probeer net netflix aftelpelen op mijn US fire tv. Maar het lukt mij niet om in te loggen.

Heb een NL netflix account. Heb net de netflix apk erop gezet,en die werkte prima. Maar de Amazon netflix versie werkt niet lekker.

Misschien toch US locked?
Draait Netflix inmiddels naar behoren op je Fire TV?? De combinatie van Kodi + Netflix op 1 simpel (en goedkoop) device is voor mij de reden om een Fire TV aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochum
stefanottie schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:51:
[...]

Draait Netflix inmiddels naar behoren op je Fire TV?? De combinatie van Kodi + Netflix op 1 simpel (en goedkoop) device is voor mij de reden om een Fire TV aan te schaffen...
Bij mij draait het ondertussen super. Hele vooruitgang tov de AppleTV 2 met jailbreak, daar liep vooral Kodi alles behalve soepel. Aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 12:29

dread

Sluwe vlaming

stefanottie schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:51:
[...]

Deze tutorial gevolgd en zowel kodi als netflix draaien echt supervlot.

http://www.tweaking4all.n...restarter/#comment-250902

Kwaliteit is echt super :)

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk2477
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-07 12:34
Ik zocht een mediaspeler die zowel Kodi als Netflix kon draaien. Had voorheen wat Raspberry Pi's in gebruik, maar daar draaide Netflix niet op.

Nu sinds gisteren zowel een Fire TV als een Fire stick in gebruik en ik moet zeggen, super apparaten.

De combinatie Kodi, Netflix en Plex, samen met Firestarter is super!

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:02
Waar kopen jullie die fire tv sticks?
Amazon verzendt niet naar Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:29

Lief Adje

Love is in the air

Pistolebob schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:10:
Bij de buren (Duitsland) langs de winkel gaan of via huifkar o.i.d.

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochum
Pistolebob schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:10:
Vriend die regelmatig in USA is :-)

Maar er zijn ook partijen die ze importeren, ChromeIT volgens mij is er 1 van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Als je bij de grens woont zou je het kunnen laten afsturen naar een Hermes pakketpunt net over de grens en het vervolgens daar oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-04 22:02
Ik overweeg een Fire TV stick te kopen, maar heb af en toe wat problemen met wifi. Deze valt eens per vijf minuten een halve minuut uit. Geen idee waar dit aan ligt, misschien te veel signalen hier in de buurt. Is een Fire TV stick dan wel verstandig? Heb nu een popcorn hour a210 maar die speelt geen netflix af :/ Ik wil ook Kodi of XBMC kunnen installeren, en liefst voor ongeveer 50 euro klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 728753

Beste,

Ik heb sinds twee dagen een Amazone Fire TV. Het werkt qua opstarten goed. Ik zie alle films van Amazone Prime maar klik ik zo'n film aan en zeg 'watch trailer' dan zegt hij internet unavailable terwijl ik heb getest met zowel WiFi als kabel bij mij thuis als bij een vriend. Klik ik op NetFlix en downloaden dan zegt hij twee seconden processing en gaat hij terug naar het hoofdmenu zonder hem te downloaden.. wat doe ik fout?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochum
Anoniem: 728753 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:10:
Beste,

Ik heb sinds twee dagen een Amazone Fire TV. Het werkt qua opstarten goed. Ik zie alle films van Amazone Prime maar klik ik zo'n film aan en zeg 'watch trailer' dan zegt hij internet unavailable terwijl ik heb getest met zowel WiFi als kabel bij mij thuis als bij een vriend. Klik ik op NetFlix en downloaden dan zegt hij twee seconden processing en gaat hij terug naar het hoofdmenu zonder hem te downloaden.. wat doe ik fout?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Dat eerste dat weet ik niet, dat tweede had ik ook:
Bochum schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:31:
Vorige week heeft een vriend de nieuwe Fire TV voor me meegenomen uit USA. Eenmaal aangesloten lukt het me niet om een app te installeren. Bij het selecteren van de optie waarmee hij normaal gesproken de download start, gaat de Fire TV door naar het overzicht van apps en download hij de gekozen app dus niet. Ik heb het geprobeerd met diverse apps: Netflix, ES File Explorer en verschillende games.

Ligt dit aan de geografische beperkingen? Ik zou toch verwachten dat je gewoon apps kunt installeren, ook al is het een US-versie van de hardware. Dat er beperkingen op Amerikaanse apps als Hulu enzo zitten snap ik, maar die zitten toch niet standaard op het downloaden van een willekeurige app?

EDIT: Never mind, ben er al achter. Lekker omslachtig ook dat je de apps eerst op amazon.com moet 'bestellen'.
Je moet dus op amazon.com een account hebben en daar de bewuste app 'bestellen', dan kun je hem activeren op je Fire TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 728753

Bedankt, dit werkt perfect. Nu enkel nog kijken hoe ik Amazone Prime werkend kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na inmiddels veel gelezen te hebben over AFTV (eerste en tweede generatie) is het mij niet meer duidelijk of het nog mogelijk is om op het nieuwste model Amazon Fire TV 2015 Kodi te installeren.
Sommige artikelen schrijven dat Kodi voor AFTV uit de play store is gehaald en sommigen schrijven dat root toegang vereist is.

Wie heeft hier ervaring mee en kan duidelijkheid geven?

Ik sta op het punt om mijn huidige Apple TV 1 (met CrystalHD decoder kaart) te vervangen voor, het liefst, een Amazon Fire TV 2015, om met één handige 'Firestarter' interface zowel Kodi, als Netflix te kunnen gebruiken inclusief ondersteuning voor x265/HEVC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

LeGato23 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:24:
Na inmiddels veel gelezen te hebben over AFTV (eerste en tweede generatie) is het mij niet meer duidelijk of het nog mogelijk is om op het nieuwste model Amazon Fire TV 2015 Kodi te installeren.
Sommige artikelen schrijven dat Kodi voor AFTV uit de play store is gehaald en sommigen schrijven dat root toegang vereist is.

Wie heeft hier ervaring mee en kan duidelijkheid geven?

Ik sta op het punt om mijn huidige Apple TV 1 (met CrystalHD decoder kaart) te vervangen voor, het liefst, een Amazon Fire TV 2015, om met één handige 'Firestarter' interface zowel Kodi, als Netflix te kunnen gebruiken inclusief ondersteuning voor x265/HEVC)
Je kunt gewoon sideloaden :) met de nieuwe software versie (5.0.5) zelfs makkelijker :)

zowel versie 1 als 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vandaag heb ik mijn Fire TV stick binnengekregen, die ik enkel heb gekocht om gebruik te kunnen maken van Netflix. Nu kom ik er pas achter dat dit niet zonder meer geïnstalleerd kan worden. |:( Begrijp ik het nou goed dat ik óf
  1. Mijn land moet wijzigen in mijn Amazon account, óf
  2. De app moet sideloaden
  3. ?
Is er geen manier om "gewoon" netflix te kunnen installeren en te gebruiken? Dan stuur ik dit ding weer terug en blijf ik netflix wel op de Wii U gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

saviour schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:11:
Vandaag heb ik mijn Fire TV stick binnengekregen, die ik enkel heb gekocht om gebruik te kunnen maken van Netflix. Nu kom ik er pas achter dat dit niet zonder meer geïnstalleerd kan worden. |:( Begrijp ik het nou goed dat ik óf
  3. ?
Is er geen manier om "gewoon" netflix te kunnen installeren en te gebruiken? Dan stuur ik dit ding weer terug en blijf ik netflix wel op de Wii U gebruiken.
Wachten op de 5.0.5 update en dan rooten via kingroot, met info via xda voor Netflix ed

• LeGato23
  • Niet online
saviour schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:11:
  3. ?
Is er geen manier om "gewoon" netflix te kunnen installeren en te gebruiken?
Ten behoeve van mijn Amazon Fire TV 2th gen moest ik even het land wijzigen naar VS.
Daarna kon ik deze Netflix app gewoon installeren.

Let op, er staat ook nog een andere Netflix app in de Amazon store, die niet geinstalleerd kon worden op mijn Fire TV 2th gen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
De Spotify app is vernieuwd in de Amazon app store.
Deze is bij mij automatisch geïnstalleerd, omdat in mijn Fire TV de optie aanstaat dat apps automatisch worden geupdated indien updates beschikbaar zijn.

Ik gebruik de Spotify app voornamelijk vanwege de 'Spotify Connect' functie, zodat ik vanaf een mobile device middels de Spotify app de FireTV kan aansturen. De FireTV is gekoppeld aan mijn versterker en speakers.

Echter, na automatisch update van de Spotify app op de FireTV constateerde ik dat het Spotify Connect device niet wordt gezien vanuit bv de Spotify app op mijn tablet of telefoon. Jammer!

Gelukkig na een update van mijn iOS Spotify app naar de meeste recente versie, werd de Amazon Fire TV weer zichtbaar in Spotify als Spotify Connect device. Bij het selecteren van 'Amazon Fire TV' als output device op mijn telefoon, wordt op de Fire TV de Spotify app automatisch gestart en werkt het naar behoren.

Na een herstart van de Fire TV is Spotify Connect dus automatisch headless beschikaar, zonder dat je de TV hoeft aan te zetten en de Spotify app handmatig hoeft te starten. Een mooi alternatief voor Airplay (Spotify Connect streamt zelf rechtstreeks vanaf internet, ipv Airplay wat vanaf je mobile device streamt en de batterij leegtrekt), maar ook een mooie oplossing voor mijn 'domme' en vintage receiver die geen Spotify Connect ondersteunt.

Ik krijg steeds meer plezier van mijn Amazon Fire TV, welke inmiddels een perfecte 'alles-in-één' oplossing voor mij aan het worden is;
+ Kodi
+ Netflix
+ Spotify Connect
+ afstandsbediening
+ Ethernet bekabelde aansluiting -> geen hickups meer tov Chromecast en WiFi.
+ 4K Ultra HD en x265 hardware ondersteuning
+ één overzichtelijke GUI met 'FireStarter' en eenvoudige bediening voor de hele familie
- Geen audio out op Amazon Fire TV gen2 (op te lossen met bv een HDMI audio extractor)
+ Prijs (momenteel Eur 84,99)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 12:29

dread

Sluwe vlaming

LeGato23 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 14:49:
Deze is bij mij automatisch geïnstalleerd, omdat in mijn Fire TV de optie aanstaat dat apps automatisch worden geupdated indien updates beschikbaar zijn.

Ik gebruik de Spotify app voornamelijk vanwege de 'Spotify Connect' functie, zodat ik vanaf een mobile device middels de Spotify app de FireTV kan aansturen. De FireTV is gekoppeld aan mijn versterker en speakers.

Echter, na automatisch update van de Spotify app op de FireTV constateerde ik dat het Spotify Connect device niet wordt gezien vanuit bv de Spotify app op mijn tablet of telefoon. Jammer!

Gelukkig na een update van mijn iOS Spotify app naar de meeste recente versie, werd de Amazon Fire TV weer zichtbaar in Spotify als Spotify Connect device. Bij het selecteren van 'Amazon Fire TV' als output device op mijn telefoon, wordt op de Fire TV de Spotify app automatisch gestart en werkt het naar behoren.

Na een herstart van de Fire TV is Spotify Connect dus automatisch headless beschikaar, zonder dat je de TV hoeft aan te zetten en de Spotify app handmatig hoeft te starten. Een mooi alternatief voor Airplay (Spotify Connect streamt zelf rechtstreeks vanaf internet, ipv Airplay wat vanaf je mobile device streamt en de batterij leegtrekt), maar ook een mooie oplossing voor mijn 'domme' en vintage receiver die geen Spotify Connect ondersteunt.

Ik krijg steeds meer plezier van mijn Amazon Fire TV, welke inmiddels een perfecte 'alles-in-één' oplossing voor mij aan het worden is;
Dank voor de tip. Ik ga meteen op deze manier spotify gebruiken :) Had ik helemaal nog niet over nagedacht!

Wat ik wel heb is dat Kodi af en toe crasht. Dan moet ik opnieuw opstarten maar dat is een klein dingetje.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baio
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-07 20:17
Kodi crashed bij mij ook als ik Netflix nog open heb staan. Je zou eens kunnen kijken of dat bij jou ook het geval is. Ik sluit de app dan via het application beheer menu. Andersom heb ik ook nog wel eens problemen. Als ik kodi nog heb draaien en netflix probeer te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:44
Zou dat niet gewoon teveel ramgeheugen kosten om ze allebei open te hebben staan?
In dat geval is het geen echte crash maar wordt de app door het systeem afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
ASW1 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:18:
Zou dat niet gewoon teveel ramgeheugen kosten om ze allebei open te hebben staan?
In dat geval is het geen echte crash maar wordt de app door het systeem afgesloten.
Interessant hierbij is om te weten of het een Amazon Fire TV gen 1 of 2 betreft.
De gen 1 heeft 1GB RAM en de gen 2 heeft 2GB RAM.
Misschien dat dit invloed heeft indien de crashes voorkomen uit geheugen issues.

Thx Wilbert11. Rectificatie: Zowel de Amazon Fire TV gen 1 als gen 2 hebben 2GB RAM (specs)
De Fire TV stick daarentegen heeft 1GB RAM.

[ Voor 19% gewijzigd door LeGato23 op 16-03-2016 22:47 . Reden: rectificatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Laatst online: 18:38
LeGato23 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:34:
[...]

Interessant hierbij is om te weten of het een Amazon Fire TV gen 1 of 2 betreft.
De gen 1 heeft 1GB RAM en de gen 2 heeft 2GB RAM.
Misschien dat dit invloed heeft indien de crashes voorkomen uit geheugen issues.
Ze hebben allebei 2 GB RAM. Dus dat is dan niet het issue. Kan zijn dat wanneer de app niet goed is afgesloten de audio stream nog bezet is door 1 van de twee apps waardoor de andere crasht.
Probeer ook eens de laatste SPMC (kodi jarvis variant van Koying) die loopt bij mij erg soepel inclusief audio passthrough. AFTV gen 1 Fireos 5.0.5 zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07 22:29

Mitchell

Ondertitel

Ik heb laatst de Amazon Fire TV Stick ontvangen en ik vind het een heel fijn ding, maar ik kan Netflix niet downloaden vanuit het menu. Kan ik de app alsnog installeren via een omweg en zo ja, hoe?

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:33
Mitch377 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:38:
Ik heb laatst de Amazon Fire TV Stick ontvangen en ik vind het een heel fijn ding, maar ik kan Netflix niet downloaden vanuit het menu. Kan ik de app alsnog installeren via een omweg en zo ja, hoe?
Ja, door te sideloaden. Zie http://www.aftvnews.com/sideload/

[ Voor 71% gewijzigd door Sonicfreak op 18-03-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07 22:29

Mitchell

Ondertitel

Dankjewel voor de link!

[ Voor 15% gewijzigd door Mitchell op 18-03-2016 19:38 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Mitch377 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:38:
Even je locatie wijzigen naar VS, en dan deze Netflix app proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online

Op een mobile device zoals iOS, is het mogelijk om de geluidskwaliteit in te stellen.
Deze optie zie ik niet in de Spotify app voor de Fire TV.
Ik vroeg me daarom af welk kwaliteitsniveau er wordt toegepast op streaming vanuit de Spotify Connect.

Een meting op uitgaand verkeer in mijn firewall gaf circa 320 Kbps aan. Dat is dus de hoge geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:05
De fire tv stick, daar heb ik maanden geleden al wat filmpjes over gemaakt. Leuk ding!

https://youtu.be/KlGf51u3oho
https://youtu.be/f_8qLfs8SuE
https://youtu.be/WmvlNmB8rjk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
+ Kodi
+ Netflix
+ Spotify Connect
+ afstandsbediening
+ Ethernet bekabelde aansluiting -> geen hickups meer tov Chromecast en WiFi.
+ 4K Ultra HD en x265 hardware ondersteuning
+ één overzichtelijke GUI met 'FireStarter' en eenvoudige bediening voor de hele familie
- Geen audio out op Amazon Fire TV gen2 (op te lossen met bv een HDMI audio extractor)
Verhip! Sinds software update 5.0.5.1 werkt Firestarter niet meer :'(
Velen hebben dit inmiddels geconstateerd en is direct te relateren aan versie 5.0.5.1

Een kleine positieve aanpassing in 5.0.5.1 is dat Kodi nu vanuit het default startscherm als 'recent' app makkelijk te starten is.
Het default Amazon startscherm blijft voor mij echter veel te druk en onoverzichtelijk.
Ik hoop op korte termijn op een oplossing zodat Firestarter weer gaat werken,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Mijn Amazon FireTV heeft er zojuist een functionaliteit bijgekregen.
Wat een gaaf apparaatje is het toch!

Via amazon.com heb ik zojuist de app AirPlay/DLNA Receiver (PRO) gekocht en geïnstalleerd.
Met deze investering van $ 3,99 voor de app heb ik geen AppleTV meer nodig 8)

Airplay mirrorring werkt prima. Geen iPad->HDMI adapter en lange HDMI kabel meer nodig als de kids Minecraft willen zien op het grote scherm (TV). Nu dus gewoon draadloos via WiFi en Airplay _/-\o_

Ook handig om eenvoudig via TV foto's vanaf je telefoon te laten zien aan vrienden/familie.
En er zullen vast en zeker nog meer Airplay toepassingen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bochum
LeGato23 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 00:58:
[...]

Het default Amazon startscherm blijft voor mij echter veel te druk en onoverzichtelijk.
Mee eens! Ik ben net terug uit USA en heb voor een vriend een FireTV en voor mezelf nog 2 sticks meegenomen. Ik heb die vriend wel gewaarschuwd voor de drukke Amazon-pusherige interface. Maar ach, 99% van de tijd starten we Kodi, Netflix of TuneIn op vanuit het menue 'Recent', dus zie ik eerlijk gezegd niet zoveel van de drukke interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Weet iemand of je in Nederland HBO Go werkend kunt krijgen op de FireTV stick? Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing om HBO Go thuis goed werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:07:
Weet iemand of je in Nederland HBO Go werkend kunt krijgen op de FireTV stick? Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing om HBO Go thuis goed werkend te krijgen.
Ik heb zelf geen ervaring met HBO Go, maar dit is wat ik er over gevonden heb via Google:
How do I activate HBO GO on my Amazon Fire TV or Fire TV Stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thx. Probleem is dat HBO Go er ook is voor de PS4, maar dat werkt alleen in de VS. Vraag is dus of HBO Go voor de Amazon Fire wel in Nederland werkt. Ik weet dat er een HBO Go app is voor de Amazon Fire stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:20
Net na de introductie van prime video in NL speelde de content (ook in uhd) probleemloos op de fire tv...

Na een paar dagen (en de menu-update) echter niet meer. Geen foutmelding, stream start echter niet meer. Nog wel op andere devices.

Ik heb contact gehad met support en die stellen, dat de fire tv (nog) niet supported is. Terwijl het eerst dus gewoon werkte...

Is toch raar, amazon prime video op een amazon fire tv niet mogelijk maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimirov
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-07 14:27
Ik heb hetzelfde probleem. Fire TV stick werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Ik overweeg om een fire tv of fire stick v2 te kopen. Een paar vraagjes:

- Kan Netflix in HD gespeeld worden, of alleen SD zoals bij reguliere android boxjes?
- Hoe is wifi snelheid bij jullie? Waar staat de fire tv (stick) en welke snelheid haal je ongeveer?
- Waarom kies je voor een Fire TV (stick) ipv een ander chinees tv boxje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 09:07
Net bij de Saturn in Duitsland geweest, speciaal voor de Fire TV (2). Helaas hadden ze hem niet meer, en zie ik nu dat op de website dat hij niet meer verkrijgbaar zal zijn :(.
Hoe kom ik aan zo'n box tegenwoordig voor een normaal bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
TereZz schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 16:58:
Net bij de Saturn in Duitsland geweest, speciaal voor de Fire TV (2). Helaas hadden ze hem niet meer, en zie ik nu dat op de website dat hij niet meer verkrijgbaar zal zijn :(.
Hoe kom ik aan zo'n box tegenwoordig voor een normaal bedrag?
Via Amazon.de bestellen en af laten leveren bij een Hermes pakketpunt net over de grens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antartic
  • Laatst online: 04-07 11:24
Een week geleden zag ik de stick en de fire tv liggen bij de Marktkauf in Meppen. Wellicht dat ze die ook bij andere vestigingen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
r3v0ss schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:35:
[...]

Via Amazon.de bestellen en af laten leveren bij een Hermes pakketpunt net over de grens?
Helaas moet je daar een creditcard voor hebben, of een duits/oostenrijks bankrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
TereZz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:43:
[...]

Helaas moet je daar een creditcard voor hebben, of een duits/oostenrijks bankrekening
Klopt, je zou nog naar een prepaid CC kunnen kijken, of dat wat voor je is. En dan moet je sowieso nog een keer naar Duitsland kachelen om 'm op te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Haha. Wat een gedoe voor dat boxje. :+ Waarom wordt hij eigenlijk niet gewoon in Nederland verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:33
Je kunt de Fire TV (stick) 2 ook bij ChromeIT kopen.

http://www.chromeit.nl/c-2622959/fire-tv-gameconsoles/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
antartic schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 22:44:
Een week geleden zag ik de stick en de fire tv liggen bij de Marktkauf in Meppen. Wellicht dat ze die ook bij andere vestigingen hebben?
Weet je nog wat de prijs was voor de Fire TV, 89 net als bij amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antartic
  • Laatst online: 04-07 11:24
TimtheToolman schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Weet je nog wat de prijs was voor de Fire TV, 89 net als bij amazon?
Volgens mij wel ja, het was iig onder de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
antartic schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Volgens mij wel ja, het was iig onder de 100.
Super, dank je! Dan ga ik maar eens langs in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-03 01:01
boefje79 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 08:43:
Net na de introductie van prime video in NL speelde de content (ook in uhd) probleemloos op de fire tv...

Na een paar dagen (en de menu-update) echter niet meer. Geen foutmelding, stream start echter niet meer. Nog wel op andere devices.

Ik heb contact gehad met support en die stellen, dat de fire tv (nog) niet supported is. Terwijl het eerst dus gewoon werkte...

Is toch raar, amazon prime video op een amazon fire tv niet mogelijk maken...
Ik heb het problem ook. Van wat ik heb gelezen zijn er twee dingen aan de hand.
- de directe oorzaak light bij een update van de Amazon Video app op de box. De versie 1.0.5 werkt, maar versie 1.0.9 geeft een problem. Dus update ongedaan maken en voorkomen dat de box zich weer automatisch update is een manier.
- de diepere oorzaak lijkt te liggen in een landeninstelling waar gebruikers niet bij kunnen en waar de video app naar lijkt te refereren. Dit heeft wellicht te maken met hoe je ooit origineel je account hebt opgezet. Ze schijnen er op de Helpdesk wat aan te kunnen doen, maar die verandering zou weer ongedaan worden gemaakt zo gauw je weer iets naar een niet-Duits, niet-Brits, niet-Amerikaans of niet-Japans adres verstuurd. De workaround zou een tweede account zijn. Het nadeel is dan natuurlijk weer dat je je Amazon aanbod gesplitst hebt.

Ik ben benieuwd of ze dit doelbewust hebben gedaan of dat het een bug is die ze gaan repareren. Ik ga ook kijken of het werkt met een nieuw account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
TereZz schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 15:55:
Haha. Wat een gedoe voor dat boxje. :+ Waarom wordt hij eigenlijk niet gewoon in Nederland verkocht..
Dat snapt alleen Amazon maar, denk ik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
TimtheToolman schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:04:
Ik overweeg om een fire tv of fire stick v2 te kopen. Een paar vraagjes:

- Kan Netflix in HD gespeeld worden, of alleen SD zoals bij reguliere android boxjes?
- Hoe is wifi snelheid bij jullie? Waar staat de fire tv (stick) en welke snelheid haal je ongeveer?
- Waarom kies je voor een Fire TV (stick) ipv een ander chinees tv boxje?
- Netflix werkt in Dolby Digital Plus en Full HD (heb geen 4K tv)
- Ik gebruik nooit Wi-Fi voor streamen voor welk apparat dan ook. Geeft altijd gezeik in mijn huis.
- Omdat die Chinese boxjes de licenties missen om in HD of hoger te streamen.

Heel kort door de bocht komt het erop neer dat
- de SOC niet (altijd) over (de juiste) HDCP beschikt, waardoor er default altijd SD wordt gestreamd.
- Netflix (en waarschijnlijk ook Amazon) aparte afspraken hebben met fabrikanten. Als de app de hardware niet herkent, dan streamt de app alleen in SD, ook al is de juiste HDCP versie aanwezig.

Kortom, Netflix werkt alleen in HD op devices van
- Apple
- Sony Playstation
- Microsoft Xbox
- Google
- Roku
- Amazon
- De meeste Android telefoons.
- Xiaomi mi Box (de laatste versie)
- NVidia Shield

Maar al die Chinese Android boxen (Wetek, LeeBox en weet ik wat niet meer), doen alleen SD, want daar heeft Netflix geen contract mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
TimtheToolman schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:17:
[...]

Super, dank je! Dan ga ik maar eens langs in het weekend.
Laat me weten of ze er nog zijn. Ben op zoek naar 2 boxjes.. ik woon in Arnhem, dichtstbijzijnde voor mij is helaas alsnog ver..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
pepsiblik schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 11:13:
[...]

Maar al die Chinese Android boxen (Wetek, LeeBox en weet ik wat niet meer), doen alleen SD, want daar heeft Netflix geen contract mee.
Wetek is dan net weer een uitzondering, deze ondersteunen wel Netflix in 1080p. Verder klopt het wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-06 12:25
Ben opzoek naar een alles-in-een apparaat, zodat ik kodi, netflix en uitzending gemist in 1 apparaat heb. Dan kan ik mijn rpi3 en atv2 vervangen.

Nu woon ik dicht bij de grens dus kan ik zonder heel veel moeite een fire tv aanschaffen, maar kan ik daar ook uitzendinggemist op zetten/sideloaden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
marnix1977 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:25:
Ben opzoek naar een alles-in-een apparaat, zodat ik kodi, netflix en uitzending gemist in 1 apparaat heb. Dan kan ik mijn rpi3 en atv2 vervangen.

Nu woon ik dicht bij de grens dus kan ik zonder heel veel moeite een fire tv aanschaffen, maar kan ik daar ook uitzendinggemist op zetten/sideloaden ?
https://www.howtogeek.com...fire-tv-or-fire-tv-stick/

Hier een handleiding om kodi erop te zetten dus zou je andere apps er ook op kunnen zetten denk ik.

Ik ben trouwens ook op zoek naar de fire tv( vorige week een 4k tv gekocht) is er iemand die dichtbij de grens woont die er 1 voor mij mee zou willen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
ik heb even een fire tv kunnen lenen en die uitzending gemist geprobeert, maar die start in de telefoon modus dus dat werkt helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
marnix1977 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:52:
ik heb even een fire tv kunnen lenen en die uitzending gemist geprobeert, maar die start in de telefoon modus dus dat werkt helaas niet
Heb je kodi wel werkend gekregen? en hoe heb je uitzendinggemist app op de fire tv gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Kodi kun je gewoon sideloaden (guides op http://www.aftvnews.com)
In kodi heb je de uitzending gemist plugin die werkt prima (beetje basic)
sjoerdvdijk schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Heb je kodi wel werkend gekregen? en hoe heb je uitzendinggemist app op de fire tv gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
Lief Adje schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:28:
Kodi kun je gewoon sideloaden (guides op http://www.aftvnews.com)
In kodi heb je de uitzending gemist plugin die werkt prima (beetje basic)

[...]
Zie mijn post even hierboven ik weet hoe je kodi erop kan zetten, was meer een vraag naar marnix1977 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
sjoerdvdijk schreef op maandag 27 februari 2017 @ 20:51:
[...]

Ja kodi gaat zonder problemen en heb de apk van uitzendinggemist er net zo opgezet. Kan de app ook wel starten maar dan krijg ik gewoon een telefoon app ipv een tablet achtige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
Iemand die nu met de nieuwe amazon fire tv 4k de apps van ziggo en foxsports gebruikt? Zoja hoe is de werking ervan en loopt het vloeiend? (Zoja wil ik er zeker 1 hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
heb nu nog een gramofon liggen voor het streamen van radio. Weet iemand een app die dit zou kunnen met de fire tv ? Wil dus niet via de tv kunnen selecteren maar gewoon dmv een mobiel een zender kunnen kiezen

Als je wilt weten hoe een app eruit zit, kun je dit eventueel testen via :
https://developer.amazon....ng-service/dashboard.html

Daar kun je een apk bestand uploaden en vervolgend wordt ie getest op een aantal apparaten en krijg je het resultaat te zien.

[ Voor 42% gewijzigd door marnix1977 op 09-03-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:16
marnix1977 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 12:23:
[...]

Ja kodi gaat zonder problemen en heb de apk van uitzendinggemist er net zo opgezet. Kan de app ook wel starten maar dan krijg ik gewoon een telefoon app ipv een tablet achtige
Voor Android (TV) heb je ook nog TVNL, Kan zijn dat die op de FireTV draait. Alternatief voor de NPO app, die niet op Android TV werkt... tenminste alleen in portrait mode, wat r*k is. Ik gebruik hem op m'n Shield om terug te kijken of live te kijken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
Heb nog even een paar apps getest:
- RTLXL: Start wel goed op, maar kan geen videos selecteren met de afstandbediening
- Ziggo Go: Start in de telefoon modus en kan de inloggegevens er niet inzetten

- TVNL: Werkt naar behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn9mm
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11-2024
ivm de bestelproblemen
ik vind hem gewoon op bol of mis ik iets ? (oudere versie ? als die er al is, ik zie geen 4k bv)
https://www.bol.com/nl/p/...-tv-box/9200000051103942/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

fn9mm schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 23:41:
ivm de bestelproblemen
ik vind hem gewoon op bol of mis ik iets ? (oudere versie ? als die er al is, ik zie geen 4k bv)
https://www.bol.com/nl/p/...-tv-box/9200000051103942/
ean code is wel van de 4K..
Hij is 30 euro duurder dan bij in Duitsland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fn9mm
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-11-2024
ok bedankt ! besteld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

marnix1977 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:56:
Heb nog even een paar apps getest:
- RTLXL: Start wel goed op, maar kan geen videos selecteren met de afstandbediening
- Ziggo Go: Start in de telefoon modus en kan de inloggegevens er niet inzetten

- TVNL: Werkt naar behoren
Heb je ook een play store linkje van tvnl ik kan hem niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
Lief Adje schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:15:
[...]

Heb je ook een play store linkje van tvnl ik kan hem niet vinden....
https://apkpure.com/tvnl/eu.se_bastiaan.tvnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

top bedankt, ik heb de ontwikkelaar een mail gestuurd of hij hem ook in de amazon store wil aanmelden :) dan is het helemaal netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 09:19
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VVMziA5Cmr0]

Kodi nu te downloaden via de Amazon appstore

:) :) :) :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 10:26
jan rademaar schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 18:42:
Kodi nu te downloaden via de Amazon appstore
Die zou ik links laten liggen. Is een oudere versie. Gaat sowieso snel uit de Amazon store verdwijnen als die addons er in blijven. Als je wilt betalen kun je beter MrMC uit de Amazon store downloaden. Ook niet de nieuwste Kodi versie, maar wel met Android optimalisaties en werkt prima (tenzij je dodgy addons wilt gebruiken). Als je de meest recente Kodi wilt kun je net zo goed de APK van Kodi.tv halen en sideloaden. Of direct op je Fire TV downloaden met de Downloader app (https://www.amazon.com/dp/B01N0BP507/?tag=aftvn-20). De meest recente werkt prima op mijn 1e generatie Fire TV met zowel de remote als de game controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
krijg ik vandaag een mailtje dat prime video beschikbaar is in je land, doet ie het op de firetv nog niet :(

Via de browser op de laptop kan ik ze wel gewoon afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
marnix1977 schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:37:
krijg ik vandaag een mailtje dat prime video beschikbaar is in je land, doet ie het op de firetv nog niet :(

Via de browser op de laptop kan ik ze wel gewoon afspelen.
Klopt. Werkt alleen in de VS, UK, Duitsland, Oostenrijk en Japan. De rest van de wereld moet vanaf een mobiel apparaat casten naar de Fire TV. Of een een nVidia Shield kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Heb een RPI2, met Kodi. Werkte redelijk, maar vaak gedoe met add-ons en heb niet veel opties met applicatie e.d. Bovendien wordt hij altijd na tijdje gebruik trager en moet ik de hele boel resetten. Geklaag van de vrouw en kinderen :) Heb gespeeld met diverse APKs op telefoon, werkt voor mij veel beter en sneller. Daarom wilde ik een Android kastje, waarmee ik hetzelfde kan, stand-alone voor thuisgebruik.

Had voor mezelf 3 opties:

Mi Box
+ clean interface, standaard android TV
+ goedkoop
+ kodi en andere apps blijven gewoon werken, ook na updates
- lees nog dat performance niet altijd lekker is, ook met video afspelen niet
- geen ethernet poort
- update naar nougat onzeker

Shield TV
+ beste van het beste
+ extreem snel voor gamers e.d. (voor mij niet belangrijk, doe alleen simpele games en emulatie)
+ altijd up-to-date, nu nougat versie
- duur (voor wat ik er mee doe)

FireTV
+ performance lijkt prima, zoals ik het overal lees en zie (netflix en andere apps werken prima)
+ Fire TV interface (lijkt op android TV -> beter dan standaard android)
+ kan apps sideloaden, en op home scherm plaatsen (in zelfgekozen volgorde)
+ out of the box support (en mapping) voor 3rd party controllers
- Fire TV interface (lijkt op android TV, maar is het niet)
- extra amazon account en appstore (nog een extra ecosysteem, dus niet inloggen met google en alles play store apps gebruiken)
- gericht op amazon content, met (steeds meer) reclamebanners in het scherm, bijv op home.
(voor nu geen probleem, zodra je gaat navigeren zie je de banner niet meer)
- geen HDR of 4K 60fps (maakt voor mij niks uit, gebruik het toch niet)
- onzekerheid t.a.v. updates: werkt APK X,Y of Z dan nog wel? Amazon kan zomaar bepaalde apps blocken, zoals in verleden ook gedaan hebben.
- Fire TV OS is nu gebaseerd op android 5. boeit mij niks, als het maar goed draait en stabiel. Echter, blijven bepaalde APKs nog werken, kan voorstellen dat ze straks minimaal v6 nodig hebben. dan zit je met een boxje dat (waarschijnlijk) niet meer naar een v6 of v7 android based OS gaat.
- vermoedelijk binnenkort Fire TV 3 introductie, wel based op v6 of v7 android?

Voor mij weegt performance en stabiliteit van de mi box en prijs van shield zwaar. Daarom toch afgelopen weekend een Fire TV gehaald in mediamarkt meppen (lagen er nog 5). Moest iets nieuws hebben, de Pi werkte steeds slechter en heb geen zin meer om reset te doen.

Zit nog in de doos, ga er mee spelen. Post mijn ervaringen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
TimtheToolman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:01:
- gericht op amazon content, met (steeds meer) reclamebanners in het scherm, bijv op home.
(voor nu geen probleem, zodra je gaat navigeren zie je de banner niet meer)
En je mag daar nog een minpunt aan toevoegen: ondanks orientatie op Amazon producten, werken de Amazon apps niet op deze box buiten de UK, Duitsland, Oostenrijk en de VS. Je moet casten vanaf je telefoon wanneer je Prime Video wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
pepsiblik schreef op donderdag 20 april 2017 @ 13:34:
[...]

En je mag daar nog een minpunt aan toevoegen: ondanks orientatie op Amazon producten, werken de Amazon apps niet op deze box buiten de UK, Duitsland, Oostenrijk en de VS. Je moet casten vanaf je telefoon wanneer je Prime Video wilt kijken.
Ja, dat is wel vreemd vind ik. Lanceren in NL, maar werkt dan niet. Ik vermoed dat ze het wel aanzetten als de fire tv kastjes ook in NL te koop zijn. Maar per wanneer? ga ik niet op wachten.

Kun je het niet omzeilen door het land in je account in te stellen op bijv. UK? Dacht zoiets gelezen te hebben.

Ben je zelf tevreden met de Fire TV? wat doe je er zoal mee?

[ Voor 4% gewijzigd door TimtheToolman op 20-04-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
TimtheToolman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:11:
[...]

Ja, dat is wel vreemd vind ik. Lanceren in NL, maar werkt dan niet. Ik vermoed dat ze het wel aanzetten als de fire tv kastjes ook in NL te koop zijn. Maar per wanneer? ga ik niet op wachten.

Kun je het niet omzeilen door het land in je account in te stellen op bijv. UK? Dacht zoiets gelezen te hebben.

Ben je zelf tevreden met de Fire TV? wat doe je er zoal mee?
Nee, je hebt maar 5 landen om uit te kiezen. En dat beinvloed de taal, de reclame en de apps die je kunt installeren. Maar Prime Video werkt gewoon niet. Sommige andere zaken, zoals de foto app en de muziekstreaming app werken wel.

Ik ben er uiteindelijk niet zo tevreden mee. Dat casten hangt me de keel uit en doordat je soms allerlei trukjes moet uithalen om apps geinstalleerd te krijgen (Sideloaden van Kodi bijvoorbeeld. En dat update dan natuurlijk niet automatisch. Elke update weer manueel opnieuw doen dus.), wordt het er niet beter op. Maar dat komt ook omdat Prime Video een van de redenen was om em te kopen.

In december was er inderdaad nog een workaround, maar tijdens een update is die uitgeschakeld. Een beetje een gemiste kans. Ben nu aan het kijken naar een Shield of een nieuwe Apple TV (als Amazon daar al op komt). Maar ook op de Shield werkt het niet standaard. Alleen als je locatie services uitzet en overstapt op Engels. Da's op zich geen probleem maar het zou zomaar kunnen dat Amazon dit ook weer (per ongeluk) de nek omdraait. En daar sta je dan met je dure doos.

Uiteindelijk is Prime Video een erg mank product (er is alleen een app voor mobiele platformen of je moet een Smart TV kopen en dan hopen dat de fabrikant snapt dat ie langer dan 1 jaar support moet verlenen.). De Fire TV komt alleen goed tot zijn recht als die doos denkt dat je in Duitsland of het VK zit. Maar het is tot op zekere hoogte ook een goedkope Android box. Het voordeel is dat je gegarandeerd FHD en UHD kunt afspelen, want alle HDCP licenties zijn er en bijna elke streaming app (Netflix, Hulu, etc) support Fire TV. En dan kan ik me voorstellen dat mensen er blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Ligt gewoon aan waarvoor je het gebruikt dus. Ik heb geen prime nodig en apps die ik sideload moet ik op andere boxjes ook zelf updaten.

Denk dat prime op shield niet zo snel weggaat, dat hadden ze toch samen bedacht? Maar met amazon weet je het idd nooit.

Het aanbod van prime is al mager, en ze maken het niet makkelijk om het in NL te gebruiken, domme zet. Ik zou als amazon juist die boxjes ook in de markt zetten.

Ga je dan alsnog voor de Shield? Dat gaat als een speer, goede support en updates, heb het laatst gezien bij iemand. Maar is aan mij niet besteedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
TimtheToolman schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:49:
Ligt gewoon aan waarvoor je het gebruikt dus. Ik heb geen prime nodig en apps die ik sideload moet ik op andere boxjes ook zelf updaten.

Denk dat prime op shield niet zo snel weggaat, dat hadden ze toch samen bedacht? Maar met amazon weet je het idd nooit.

Het aanbod van prime is al mager, en ze maken het niet makkelijk om het in NL te gebruiken, domme zet. Ik zou als amazon juist die boxjes ook in de markt zetten.

Ga je dan alsnog voor de Shield? Dat gaat als een speer, goede support en updates, heb het laatst gezien bij iemand. Maar is aan mij niet besteedt.
Precies. Het hangt ervan af hoe je het gebruikt.

Dat hadden ze inderdaad samen bedacht. En toch werkt het niet zonder wat tweaken. En dat wekt bij mij argwaan. Temeer dit al weer 4 maanden geleden is en er nog steeds geen fix is. Dus er is iets aan de hand, want op TVs is dit probleem er niet. Dus...

Achteraf bezien kun je stellen dat de aankondiging van Prime Video een beetje vaporware is geweest. Het begon leuk en toen werd het ineens heel stil. Geen boxjes, geen nieuwe shows, helemaal niets. Wellicht dat er wat gaat komen rond de nieuwe Fire TV die voor dit najaar gepland staat? Of wanneer de 6 maanden om zijn?

Ik weet nog niet of ik voor Shield ga. Ook even afwachten wat Apple brengt (als ze wat brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Gebruik jij een NL amazon account? Ik bedoel heb jij een NL adres ingesteld?
En werkt dat met apps gebruiken dan wel? Stel ik wil Netflix gebruiken, moet ik dan een UK/US adres gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
TimtheToolman schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:57:
En werkt dat met apps gebruiken dan wel? Stel ik wil Netflix gebruiken, moet ik dan een UK/US adres gebruiken?
Ik heb inderdaad een US address aangemaakt in mijn NL Amazon account, om toch de US apps (zoals Netflix) te kunnen installeren. Lijkt omslachtig, echter werkt dit in de praktijk prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Dus een NL Amazon account met US adres en Netflix NL account? Dan krijg je in de US app de NL content te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
TimtheToolman schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:03:
Dus een NL Amazon account met US adres en Netflix NL account? Dan krijg je in de US app de NL content te zien?
Correct, dat is inderdaad hoe het bij mij werkt.
Ik heb in mijn Amazon account twee adressen staan waartussen ik schakel/kies wat op dat moment nodig is om een bepaalde app te installeren. Het amerikaanse adres is een echt bestaand adres, maar voor mij fictief omdat ik daar niet zelf woon. Mijn nederlandse adres is uiteraard wel gewoon mijn eigen adres.

Zie ook mijn eerdere post over de Netflix app

[ Voor 9% gewijzigd door LeGato23 op 21-04-2017 17:35 . Reden: link naar eerdere post toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
LeGato23 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:32:
[...]

Correct, dat is inderdaad hoe het bij mij werkt.
Ik heb in mijn Amazon account twee adressen staan waartussen ik schakel/kies wat op dat moment nodig is om een bepaalde app te installeren. Het amerikaanse adres is een echt bestaand adres, maar voor mij fictief omdat ik daar niet zelf woon. Mijn nederlandse adres is uiteraard wel gewoon mijn eigen adres.

Zie ook mijn eerdere post over de Netflix app
Cool. Is dat niet omslachtig om steeds te wisselen? Kun je dan niet beter een extra is account aanmaken voor alleen fire tv?

Is die wissel alleen nodig bij installatie?

En kun je betaalde apps kopen/installeren?

[ Voor 5% gewijzigd door TimtheToolman op 21-04-2017 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepsiblik
TimtheToolman schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:57:
Is niet meer nodig. Omdat Netflix echt wereldwijd is, kun je met een Nederlands account gewoon de Netflix app draaien (staat al voorgeinstalleerd). Je krijgt de content te zien die bij jouw account hoort op basis van je IP adres. Voor netflix is het niet meer nodig om ingewikkeld te doen met Amerikaanse adressen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
En betaalde apps, lukt dat ook met Amazon NL account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Update: Fire TV in gebruik genomen afgelopen weekend.

Had direct issues met 5ghz wifi. Kon in setup niet connecten, bleef ww fout geven. Eerst maar gekoppeld met 2.4ghz, ging prima. daarna alsnog geprobeerd op 5gh te koppelen.....dat ging helemaal fout. liep vast, kon niks meer, remote werkte niet meer. stroom eraf en erop....lang wachten en toen met TV AB (hmdi cec) een hard reset uitgevoerd.

Daarna in router 5ghz kanaal veranderd van 36->40. Toen ging het opeens in setup wel goed.

Daarna wat apks erop gezet, werken prima en snel. Koppelen BT muis en TB ging ook goed. kan nu met 4 apparaten tegelijk bedienen :)

Wat wel handig is dat de fire remote aparte knoppen heeft voor play/pause en spoelen. In diverse apps kan ik sneller iets starten dan bijv met de remote van een Mi box, waar die knoppen niet opzitten.

Bediening via TV AB werkt niet goed, niet alle knoppen werken. Bijv terug of play en stop knoppen doen niks. Dat werkt op mijn RPi wel allemaal goed. maar goed.....bediening met de fire remote is prima. En heeft ook volume bediening, dus in principe ben ik daar mee klaar. Zou mooi zijn als het wel compleet werkte, dan kan ik de fire remote veilig uit kinderhandjes houden :)

Wat me wel opviel is dat TB niet autoconnect na herstart? moest ik opnieuw koppelen via settings.

Netflix, emulatie en Kodi werken ook prima. Gratis (US) apps installeren gaat prima (met apart Amazon account met US adres). Betaalde apps zal denk ik niet zomaar werken, je moet dan een US CC gekoppeld hebben aan je account of met amazon coins betalen ofzo? nog niet uitgezocht...is voor mij nu niet belangrijk.

Al met al, ondanks stugge start, tot zover erg tevreden.

[ Voor 22% gewijzigd door TimtheToolman op 25-04-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
TimtheToolman schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:54:
Betaalde apps zal denk ik niet zomaar werken, je moet dan een US CC gekoppeld hebben aan je account of met amazon coins betalen ofzo? nog niet uitgezocht...is voor mij nu niet belangrijk.
Betaalde apps werken voor mij prima (1st gen Fire TV met NL CC). Kan ook gewoon op Amazon.com een app aanschaffen en die naar de Fire TV laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Plymp schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:43:
[...]

Betaalde apps werken voor mij prima (1st gen Fire TV met NL CC). Kan ook gewoon op Amazon.com een app aanschaffen en die naar de Fire TV laten sturen.
Cool, je kunt dus gewoon op FTV zelf een betaalde US apps kopen met NL CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plymp
TimtheToolman schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:56:
Cool, je kunt dus gewoon op FTV zelf een betaalde US apps kopen met NL CC?
Voor mij werkt dat gewoon ja. Heb geen US CC (had er wel 1, maar nooit bij Amazon geregistreerd) en mijn adres staat gewoon op mijn NL adres. Heb bijvoorbeeld Trouserheart en Shadow Blade gewoon gekocht en naar Fire TV gestuurd. Heb het eigenlijk nooit rechtstreeks op de Fire TV zelf geprobeerd, altijd via Amazon.com en dan app door laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
Ik krijg het niet voor elkaar op de casten vanaf mijn motorola g4. Ik zet mijn firetv in mirror mode en vervolgens kies ik op mijn motorola om te casten. Ik krijg dat echter niet de keuze voor de firetv alleen een android tv van de slaapkamer.

Iemand een tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
marnix1977 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 19:34:
Ik krijg het niet voor elkaar op de casten vanaf mijn motorola g4. Ik zet mijn firetv in mirror mode en vervolgens kies ik op mijn motorola om te casten. Ik krijg dat echter niet de keuze voor de firetv alleen een android tv van de slaapkamer.

Iemand een tip ?
Dit is niet hetzelfde als chromecast helaas. Dat kan alleen met andere Fire devices, zoals de Fire tablet. Wat wel werkt is bijv. casten van youtube, die koppelt dan met de youtube app op de firetv. Maar mirror en chromecast, nee helaas. Dat kanvolgens mij alleen met een chromecast of een shield of een mi box.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste