Weet iemand hoe het werkt met een Duits pickup point. Via de mobiele site kom ik er niet echt uit. Iemand ervaringen daarmee?
Wat is nou de makkelijkste manier om de Fire TV stick te bestellen?
Anoniem: 455473
Ik was vorige week in DE en toen heb ik bij een pickup point besteld. Helaas door onduidelijkheid in de app stond ik in het verkeerde stadje, maar moest ik 7km verderop zijn. 5voor 6 binnen gekomen en mijn spiraal snijder (lol) en fire stick opgehaald.
Vandaag heb ik hem voor het eerst gebruikt en alleen Netflix doet het op dit moment. Morgen maar even knutselen!
Vandaag heb ik hem voor het eerst gebruikt en alleen Netflix doet het op dit moment. Morgen maar even knutselen!
Recent voor slaapkamer een firetv stick gehaald. Is duidelijk trager bij opstarten, maar goed...ik laat em gewoon aan staan met power via adapter ipv via tv. Hij is dus altijd startklaar.
Games is ook niet echt lekker, zelfs simpele game als crossyroad stotterde bij mij en had ook last van lag bij besturen.
Maar voor gewoon wat streamen werkt het prima. Voor 40 euro prima apparaat, met goede ab, draait ook stabiel net als de firetv.
Had trouwens in begin wat gedoe met wifi ontvangst op zolder, was echt supertraag.....toen heb ik de hdmi verlengkabeltje ertussen gezet, waardoor de stick wat van de muur afkwam. Toen werkte het gewoon goed.
Gebruik het o.a. voor netflix, hulu, youtube. Werkt allemaal prima, zonder buffering. Echt heel handig, beneden wat kijken en boven verder kijken.
Games is ook niet echt lekker, zelfs simpele game als crossyroad stotterde bij mij en had ook last van lag bij besturen.
Maar voor gewoon wat streamen werkt het prima. Voor 40 euro prima apparaat, met goede ab, draait ook stabiel net als de firetv.
Had trouwens in begin wat gedoe met wifi ontvangst op zolder, was echt supertraag.....toen heb ik de hdmi verlengkabeltje ertussen gezet, waardoor de stick wat van de muur afkwam. Toen werkte het gewoon goed.
Gebruik het o.a. voor netflix, hulu, youtube. Werkt allemaal prima, zonder buffering. Echt heel handig, beneden wat kijken en boven verder kijken.
[ Voor 29% gewijzigd door TimtheToolman op 05-09-2017 16:14 ]
Sinds een aantal dagen is de 3e generatie Fire TV uit, welke dus 4K @ 60Hz zou moeten ondersteunen. Aangezien mijn Mac Mini dat niet doet, was ik eigenlijk benieuwd of iemand deze al heeft (geimporteerd bijvoorbeeld).
Ik zou er graag Kodi op installeren (ivm de Subtitles plugins waar ik op 1 of andere manier nog steeds van afhankelijk ben, ook al wordt alles gehost door een Plex Media Server).
Nu is natuurlijk de grote vraag, ondersteund Kodi op de nieuwe Fire TV ook 4K @ 60Hz output?
Ik zou er graag Kodi op installeren (ivm de Subtitles plugins waar ik op 1 of andere manier nog steeds van afhankelijk ben, ook al wordt alles gehost door een Plex Media Server).
Nu is natuurlijk de grote vraag, ondersteund Kodi op de nieuwe Fire TV ook 4K @ 60Hz output?
Ik heb mijn (1e generatie) Fire TV af laten sturen naar een Hermes pakketpunt net over de grens (voor mij 20 minuten rijden). Na vertoon van legitimatie pakketje mee kunnen nemen.errox schreef op zondag 16 juli 2017 @ 07:20:
Weet iemand hoe het werkt met een Duits pickup point. Via de mobiele site kom ik er niet echt uit. Iemand ervaringen daarmee?
Vandaag heeft Amazon een Fire Stick TV Basic Edition geïntroduceerd voor zo'n beetje alle landen waar Alexa niet beschikbaar is, dus ook voor Nederland. En Amazon Prime is sinds vandaag ook in Nederland beschikbaar.
Weet iemand of Amazon Prime Video dan nu wél op de Fire TV / Fire TV Stick draait? Als ik de tekst bij de Fire TV Stick Basic moet geloven zou het nu in Nederland ook eindelijk moeten werken...
Weet iemand of Amazon Prime Video dan nu wél op de Fire TV / Fire TV Stick draait? Als ik de tekst bij de Fire TV Stick Basic moet geloven zou het nu in Nederland ook eindelijk moeten werken...
Nee, totaal niet.cordswires schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:25:
Vandaag heeft Amazon een Fire Stick TV Basic Edition geïntroduceerd voor zo'n beetje alle landen waar Alexa niet beschikbaar is, dus ook voor Nederland. En Amazon Prime is sinds vandaag ook in Nederland beschikbaar.
Met:
NL Prime Account (gisteren omgezet van Prime Video)
Content & Devices country op Netherlands
Amazon.com als "store" in Content & Devices (koop wel eens Kindle books in US store)
Nog steeds error 5505 als je iets af probeert te spelen en een UI gericht op de US
Zou het dan toch met de Kindle store te maken hebben ?
Ik ben begin dit jaar al eens een uur bezig geweest met de Amazon helpdesk, maar we kwamen er toen niet uit.
Volgende week krijg ik die Basic Edition binnen. Heel benieuwd of die wel werkt, zo ja dan is het toch een firmware ding.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ongelooflijk. Volgens mij snappen ze er bij de helpdesk inmiddels ook weinig meer van, er schijnen volgens de laatste medewerker die ik sprak drie(!) verschillende plekken in hun systeem te zijn waar een locatie is opgeslagen. Als die niet overeenkomen kun je het sowieso vergeten (volgens mij: Primary Address, Prime Video Country, Kinde Store Country).loekf2 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 14:18:
[...]
Volgende week krijg ik die Basic Edition binnen. Heel benieuwd of die wel werkt, zo ja dan is het toch een firmware ding.
Streamen vanaf m'n iPad (die vast aan de muur in de kamer hangt als controller) naar Apple TV is nog steeds de meest comfortabele manier, maar da's natuurlijk te gek voor woorden. Dat die Prime Video app er ook nog steeds niet is voor de Apple TV, geeft volgens mij aan dat ze bij Amazon tegen problemen aanlopen. Denk niet dat dit bij Apple ligt.
Dan ga ik toch m'n Kindle store eens aanpassen. Het moet toch niet zo moeilijk zijn, maar deel van het probleem heeft natuurlijk te maken met de geo-locking van de content (maffia).cordswires schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:01:
[...]
Ongelooflijk. Volgens mij snappen ze er bij de helpdesk inmiddels ook weinig meer van, er schijnen volgens de laatste medewerker die ik sprak drie(!) verschillende plekken in hun systeem te zijn waar een locatie is opgeslagen. Als die niet overeenkomen kun je het sowieso vergeten (volgens mij: Primary Address, Prime Video Country, Kinde Store Country).
Streamen vanaf m'n iPad (die vast aan de muur in de kamer hangt als controller) naar Apple TV is nog steeds de meest comfortabele manier, maar da's natuurlijk te gek voor woorden. Dat die Prime Video app er ook nog steeds niet is voor de Apple TV, geeft volgens mij aan dat ze bij Amazon tegen problemen aanlopen. Denk niet dat dit bij Apple ligt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Mijn Kindle Store, Content Location en Primary Address zijn in ieder geval allemaal op UK ingesteld (geverifieerd door die medewerker) en het is voor mij tot dusver niet mogelijk om Prime Video te gebruiken. Misschien moet het inderdaad op DE, NL en NL staan, maar ik vraag het me serieus af... overzichtelijk is het in ieder geval zeker niet ;-P
Nog eens gechecked, de Kindle store zou toch niet uit mogen maken of invloed moeten hebben of de content voor het NLse deel van Prime Video.cordswires schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:54:
Mijn Kindle Store, Content Location en Primary Address zijn in ieder geval allemaal op UK ingesteld (geverifieerd door die medewerker) en het is voor mij tot dusver niet mogelijk om Prime Video te gebruiken. Misschien moet het inderdaad op DE, NL en NL staan, maar ik vraag het me serieus af... overzichtelijk is het in ieder geval zeker niet ;-P
Het is natuurlijk wel typisch dat ie voor een FireTV gekocht in Duitsland voor een US UI/aanbod kiest. Ik kan ook alleen maar US ZIP codes als locaties invoeren. Ik heb de taal op US English staan.
Ik was net ook even aan het proberen om een proefabonnement Prime op mijn eerste generatie Fire TV werkend te krijgen. Helaas zonder succes.
Na het goed lezen van deze pagina lijkt het mij niet mogelijk Amazon Prime werkend te krijgen op de Fire TV of de Fire TV Stick.
Alleen de Fire TV Stick Basic Editions zouden moeten werken in Nederland.
Na het goed lezen van deze pagina lijkt het mij niet mogelijk Amazon Prime werkend te krijgen op de Fire TV of de Fire TV Stick.
Alleen de Fire TV Stick Basic Editions zouden moeten werken in Nederland.
En waar bestel je die dan? Mijn Prime-lidmaatschap lijkt zich niet uit te strekken tot de .com, .fr of .co.uk-sites. En op de .de-site is de Basic niet te krijgen....
Edit: via .com lijk ik (zonder Prime) free shipping te krijgen. Een lagere prijs, zoals ik ergens las (nieuws: Amazon brengt Fire TV Stick zonder Alexa-ondersteuning uit in Benelux), krijg ik echter niet.
Edit 2: bestelproces verder doorlopen. Gratis bezorging zit er ook niet in.
Edit: via .com lijk ik (zonder Prime) free shipping te krijgen. Een lagere prijs, zoals ik ergens las (nieuws: Amazon brengt Fire TV Stick zonder Alexa-ondersteuning uit in Benelux), krijg ik echter niet.
Edit 2: bestelproces verder doorlopen. Gratis bezorging zit er ook niet in.
[ Voor 59% gewijzigd door Rallye op 12-11-2017 21:34 ]
Hi,
Heb zojuist mijn nieuwe 4K Fire TV aangesloten en ook ik kan mijn (jaarabonnement) prime niet afspelen.
Heb voor mijn Alexa's (3 echos ) amazon.uk maar heb nu ook een amazon.de voor prime video een jaar abonnement.
Kan wel netflix afspelen maar mijn prime niet (wel op PS4 en iPads enz.......) Vind ook geen work around, zou wel graag weten. (heb een Duits adres via Borderline, zo ook Fire TV besteld) maar zou ik dat dan als adres moeten instellen?
Vind het ook raar dat bij MY DEVICES een Fire TV 3g stond voor de Fire TV was aangekomen bij mij thuis (zou Amzon dat automatisch doen?) Moest ook geen code invullen bij registreren Device zoals bij iPad/PS4
Heb zojuist mijn nieuwe 4K Fire TV aangesloten en ook ik kan mijn (jaarabonnement) prime niet afspelen.
Heb voor mijn Alexa's (3 echos ) amazon.uk maar heb nu ook een amazon.de voor prime video een jaar abonnement.
Kan wel netflix afspelen maar mijn prime niet (wel op PS4 en iPads enz.......) Vind ook geen work around, zou wel graag weten. (heb een Duits adres via Borderline, zo ook Fire TV besteld) maar zou ik dat dan als adres moeten instellen?
Vind het ook raar dat bij MY DEVICES een Fire TV 3g stond voor de Fire TV was aangekomen bij mij thuis (zou Amzon dat automatisch doen?) Moest ook geen code invullen bij registreren Device zoals bij iPad/PS4
[ Voor 20% gewijzigd door Da-Kurt op 15-11-2017 13:15 . Reden: zou eerst is moeten nalezen voor ik mijn vele taalfouten op jullie loslaat ]
Vreemd. Zou in Nederland echt alleen de Fire TV Basic werken?
Ja.Rallye schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:36:
Vreemd. Zou in Nederland echt alleen de Fire TV Basic werken?
Ik heb zo'n Basic ding sinds vorige week, zie mijn korte review. Moet die nog pimpen.
Ik weet niet precies wat Amazon doet, maar de Basic werkt wel. Ik heb niets aan m'n account aangepast:
- NL Prime abbo bij Amazon.de
- Locatie in Devices en Content op NL
- Kindle store = Amazon.com
De Basic zoals ie verstuurd werd was wel al aan m'n account gekoppeld. Nederlands als taal is er niet (alleen engels). De FireTV Stick heeft geen locatie setting. Op een 4K kun je nog iets van een ZIP code instellen.
De 4K ligt weer in de kast. DM als iemand interesse heeft.
De UI is wel traag. Als ik het vergelijk met Prime Video op de Shield is dat een wereld van verschil (2x ?).
Het schijnt dat de losse ethernet adapter die wel te krijgen is via Amazon.de (gratis verzending met Prime abbo) gewoon werkt op dit ding.
Ik snap alleen niet waarom Amazon de Basic naar Nederland via de US verstuurd, dan 79 euro vraagt, terwijl in Italie ie ook te koop is en daar verzonden kan worden met Prime verzendkosten (= nul) voor 59. euro. Zie:
https://www.amazon.it/Fir...ywords=firetv+stick+basic
Moet daar nog eens over klagen bij Amazon. Ze versturen hem niet naar "Paesi Bassi" vanuit Italie.
De mijne kwam uit de US en was via DHL Express in 3 dagen hier.
EDIT: Klagen helpt, krijg via de US customer service het verschil terug gestort (20 euro).
@loekf2 Hij kost met Italiaanse Prime zelfs €39,- Ik wacht nog even af.....
Damn... verkeerd gekeken, is dus 59 euro voor niet-Prime leden, 39 euro voor Prime leden.Rallye schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:50:
@loekf2 Hij kost met Italiaanse Prime zelfs €39,- Ik wacht nog even af.....
Had Amazon dus nog meer geld af kunnen troggelen ;-)
Iemand met een FTV2 + bekabeld netwerk?
Ik heb getest op mijn laptop, met gigabit port, krijg ik 200+ Mbit.
Op de FTV2 echter, krijg ik met exact zelfde kabel slechts 15-20 Mbit. Ja ok, het is maar 100Mbit port, maar dan nog verwacht ik 80+ Mbit snelheden.
Het was juist een van de dingen waar ik gebruik van wil maken..
Op de FTV2 echter, krijg ik met exact zelfde kabel slechts 15-20 Mbit. Ja ok, het is maar 100Mbit port, maar dan nog verwacht ik 80+ Mbit snelheden.
Ik hier ook, waarmee test je het?TimtheToolman schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:30:
Iemand met een FTV2 + bekabeld netwerk?
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
2 verschillende apps, die van de amazon store en speedtest.net (overgezet van telefoon).
welke snelheden krijg jij dan?
Heb trouwens net getest met 3 apparaten:
- pc laptop
- macbook, met ethernet adapter
- FTV2
Allemaal met 100Mbit poorten. En op alle kom ik steeds op dezelfde snelheden uit 17/18 Mbit/s.
Alleen op mijn surface pro, met GIGAbit ethernet adapter haal ik 200+ Mbit/s.
Ik verdenk nu mijn Asus N66U...zou dat kunnen? dat hij met apparaten met 100Mbit poorten gek gaat doen?
Kan het nu niet uitsluiten helaas. Ziggo modem staat in bridge modus, kan dus niet direct op modem aansluiten. Alleen dan kan ik de router uitsluiten.
Update1: Nog getest met andere cat6 tussen modem en router, en andere kabel van router naar device. Op alle poorten met alle devices getest.
Steeds hetzelfde: alleen mijn surface met gigabit haalt 200+ Mbitdownload. Alle 100Mbit devices 16-18Mbit.
Enige dat nog testen direct op modem, met andere router of 100Mbit device op werk proberen.
Update2: Ik lees op meerdere plekken dat 90+Mbit prima mogelijk is op de FTV2, bijv. hier:
https://windowsforum.com/...etweeen-2-devices.227320/
of hier: https://www.amazon.com/as...NT/ref=ask_dp_dpmw_al_hza
Het is dus zeker wel mogelijk. Heb alleen nog geen manier gevonden om dat te kunnen testen. Ik heb nog een oud TPlink router ergens....eens kijken of dat een verschil maakt.
Vraag: Zijn er mensen met FTV2 die kunnen bevestigen dat 90+ idd mogelijk is bedraad?
- pc laptop
- macbook, met ethernet adapter
- FTV2
Allemaal met 100Mbit poorten. En op alle kom ik steeds op dezelfde snelheden uit 17/18 Mbit/s.
Alleen op mijn surface pro, met GIGAbit ethernet adapter haal ik 200+ Mbit/s.
Ik verdenk nu mijn Asus N66U...zou dat kunnen? dat hij met apparaten met 100Mbit poorten gek gaat doen?
Kan het nu niet uitsluiten helaas. Ziggo modem staat in bridge modus, kan dus niet direct op modem aansluiten. Alleen dan kan ik de router uitsluiten.
Update1: Nog getest met andere cat6 tussen modem en router, en andere kabel van router naar device. Op alle poorten met alle devices getest.
Steeds hetzelfde: alleen mijn surface met gigabit haalt 200+ Mbitdownload. Alle 100Mbit devices 16-18Mbit.
Enige dat nog testen direct op modem, met andere router of 100Mbit device op werk proberen.
Update2: Ik lees op meerdere plekken dat 90+Mbit prima mogelijk is op de FTV2, bijv. hier:
https://windowsforum.com/...etweeen-2-devices.227320/
of hier: https://www.amazon.com/as...NT/ref=ask_dp_dpmw_al_hza
Het is dus zeker wel mogelijk. Heb alleen nog geen manier gevonden om dat te kunnen testen. Ik heb nog een oud TPlink router ergens....eens kijken of dat een verschil maakt.
Vraag: Zijn er mensen met FTV2 die kunnen bevestigen dat 90+ idd mogelijk is bedraad?
[ Voor 48% gewijzigd door TimtheToolman op 22-11-2017 11:38 ]
Ik heb gisteren Amazon Prime gehaald om dit af te spelen op mijn Fire TV Box.
Echter ondervind ik problemen met het afspelen.
Dit is de regionlock.
Via me browser kan ik het wel afspelen...
Beetje vaag verhaal vanuit Amazon, wel iets maken maar je eigen content niet supporten.
Echter ondervind ik problemen met het afspelen.
Dit is de regionlock.
Via me browser kan ik het wel afspelen...
Beetje vaag verhaal vanuit Amazon, wel iets maken maar je eigen content niet supporten.
Zag net dat de firestick2 bij MM duitsland maar 24.99 kost? Ik heb em onlangs nog gehaald voor 39.
Dat is de stick met Alexa. Is ook bij Amazon zelf in de aanbieding. Werkt daar bij jou in Nederland Prime Video op?
Kan dat niet testen heb geen prime. Ik ben nog bezig met het oplossen van lage snelheden bekabeld met mijn ftv2.Rallye schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 12:49:
Dat is de stick met Alexa. Is ook bij Amazon zelf in de aanbieding. Werkt daar bij jou in Nederland Prime Video op?
Hoe loopt een UHD film dan op je fire tv? 50gb+ ?TimtheToolman schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:53:
[...]
Kan dat niet testen heb geen prime. Ik ben nog bezig met het oplossen van lage snelheden bekabeld met mijn ftv2.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Met een oude tplink router haal ik rond de 50Mbit. Waarom ik geen 90 haal geen idee, maar het is beter dan 16 met mijn Asus n66u. Daar zit iets niet lekker dus.
Wat halen jullie bedraad met ftv2?
Wat halen jullie bedraad met ftv2?
Inmiddels heb ik de Amazon Fire TV ongeveer een jaar, bijna dagelijks, in gebruik.
En nog steeds naar volle tevredenheid. Het apparaat voldoet prima aan al mijn wensen en eisen van destijds en de performance is nog steeds prima, ook met nieuwe x265 content.
Het is voor mij nog steeds een perfecte 'alles-in-één' oplossing tegen een relatief lage prijs;
+ Kodi Mr. Mc (prima fork van Kodi, geoptimaliseerd voor dit device en automatisch updates)
+ Netflix
+ Spotify Connect
+ Airplay/DLNA receiver
+ afstandsbediening
+ Ethernet bekabelde aansluiting -> geen hickups meer tov Chromecast en WiFi.
+ 4K Ultra HD en x265 hardware ondersteuning
+ Eenvoudige bediening voor de hele familie
- Geen audio out op Amazon Fire TV gen2 (op te lossen met bv een HDMI audio extractor)
+ Prijs (momenteel Eur 84,99)
- Nieuw niet meer leverbaar. (vervangen door nieuwer, maar ander type)
De volgende stap is live TV kijken. Ik zal eens gaan kijken of de Glashart/Telfort app, Ziggo Go en KPN Interactieve TV app werken op de Fire TV.
Is er iemand die hier al ervaring mee heeft?
En nog steeds naar volle tevredenheid. Het apparaat voldoet prima aan al mijn wensen en eisen van destijds en de performance is nog steeds prima, ook met nieuwe x265 content.
Het is voor mij nog steeds een perfecte 'alles-in-één' oplossing tegen een relatief lage prijs;
+ Kodi Mr. Mc (prima fork van Kodi, geoptimaliseerd voor dit device en automatisch updates)
+ Netflix
+ Spotify Connect
+ Airplay/DLNA receiver
+ afstandsbediening
- Geen audio out op Amazon Fire TV gen2 (op te lossen met bv een HDMI audio extractor)
De volgende stap is live TV kijken. Ik zal eens gaan kijken of de Glashart/Telfort app, Ziggo Go en KPN Interactieve TV app werken op de Fire TV.
Nee ik niet. Gebruik dat nooit.LeGato23 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:25:
Inmiddels heb ik de Amazon Fire TV ongeveer een jaar, bijna dagelijks, in gebruik.
+ Netflix
+ Spotify Connect
+ Airplay/DLNA receiver
+ afstandsbediening
Dank voor je ervaringen. Ik ben ook nog heel tevreden met mijn FTV2 en stick.
- hoe snel haal je met bedraad?
- werkt die airplay app goed? Met foto en video?
Wat mij opviel is dat ik eerst alleen mirror kon doen vanaf een andere fire device, nu is hij compatibel met elk Android device miracast.
Zojuist las ik toevallig dat iemand een Gigabit netwerk adapter werkend heeft gekregen op z'n Fire TV.TimtheToolman schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 12:53:
[...]
Kan dat niet testen heb geen prime. Ik ben nog bezig met het oplossen van lage snelheden bekabeld met mijn ftv2.
Wellicht de moeite waard om even hier te lezen op het XDA forum. Misschien lost het je snelheidsprobleem op?
Toch blij dat Amazon het zo moeilijk maakt om goedkoop aan een Fire TV stick te komen. Sinds gisteren loopt Prime ook op mij Apple TV 3, in tegenstelling tot sommige berichtgeving, waaruit ik had afgeleid dat Prime alleen naar de 4 en de 4k zou komen (bijvoorbeeld: http://www.totaaltv.nl/ni...-op-mediaspeler-apple-tv/).
Zeker als ik dan ook nog dit lees: https://www.telecompaper....ire-tv-echo-show--1223330
Zeker als ik dan ook nog dit lees: https://www.telecompaper....ire-tv-echo-show--1223330
[ Voor 16% gewijzigd door Rallye op 07-12-2017 08:40 ]
Ik heb de nieuwe Fire TV en ik moet zeggen dat ik nog niet 100% tevreden ben, maar dit komt misschien ook doordat er een Plex Server tussen zit bij mij.LeGato23 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 15:25:
+ Netflix
+ Spotify Connect
+ Airplay/DLNA receiver
+ afstandsbediening
Ik gebruik dus Kodi, met Plexkodiconnect. Dan begint Plex Media Server alsnog alles te transcoden en ondanks dat het een Mac Mini i7 is, vind deze het niet geweldig dat hij 4k moet transcoden naar een 'ander soort' 4k. Dit resulteert in stottering, etc.
Ik denk dat ik voor de Fire TV maar naar Kodi, rechtstreeks op mijn NAS media folders ga. Daarnaast heb ik nog niet helemaal uitgevonden of ik ook custom knoppen op mijn Harmony Elite kan gebruiken voor het direct downloaden van subtitles enzo (ipv via een dialoog).
Om even mijzelf te reageren: de Apple TV is voorlopige nog geen volledige vervanger voor de Fire TV, wegens het ontbreken van 5.1 audio. Ik had het zelf al geconstateerd, maar wordt ook verder bevestigd: http://appleinsider.com/a...te-streaming-4k-hdr-video
[ Voor 13% gewijzigd door Rallye op 12-01-2018 19:40 ]
Heeft iemand de NPO start app al werkend op de Fire TV stick 2? De addon in Kodi werkt niet echt lekker meer dus ik ben op zoek naar een app of oplossing om NPO uitzending gemist te kijken.
Vraagje: Decodeert de Fire TV zelf softwarematig DD+/e-ac3? Ik ben namelijk op zoek naar een mediaspeler die softwarematig DD+ decodeert, zodat ik Netflix in 5.1 surround via mijn soundbar af kan spelen. Deze heeft namelijk geen DD+ (wel DD), waardoor Netflix op mijn huidig Android boxje geen 5.1 surround aanbiedt.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
@Aziraphale Heb je hier iets aan? https://developer.amazon....evice-specifications.html
Zeker, dank je!
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Sinds kort ook een Fire tv stick bezitter. Prima apparaatje.
Ik gebruik hem voornamelijk voor Netflix, YouTube en Kodi.
Moet zeggen dat ik bepaalde commando’s via Alexa niet helemaal lekker vind gaan.
“Alexa, search for (show name) on Netflix”
Dit geeft nooit echt goede resultaten.
Ik heb de APK van ziggo go geïnstalleerd, dit werkt alleen niet goed. Beeldverhouding is helemaal f*cked up! Iemand dit al werkend gekregen?
Als ik Ziggo aan de praat krijg, kan daar mijn chromecast weg. Overigens AirPlay werkt hier ook amper, iemand nog tips?
Ik gebruik hem voornamelijk voor Netflix, YouTube en Kodi.
Moet zeggen dat ik bepaalde commando’s via Alexa niet helemaal lekker vind gaan.
“Alexa, search for (show name) on Netflix”
Dit geeft nooit echt goede resultaten.
Ik heb de APK van ziggo go geïnstalleerd, dit werkt alleen niet goed. Beeldverhouding is helemaal f*cked up! Iemand dit al werkend gekregen?
Als ik Ziggo aan de praat krijg, kan daar mijn chromecast weg. Overigens AirPlay werkt hier ook amper, iemand nog tips?
Hier ook een Fire Stick bezitter. Kon hem niet laten liggen voor het geld.
Netflix werkt, KODI ook.
Ik moet alleen Netflix twee keer opstarten. De eerste keer sluit hij zichzelf weer af.
Cache gedelete. Probleem blijft.
Iemand opties? Is een US versie gekocht via AAFES
Verders niks te klagen
Netflix werkt, KODI ook.
Ik moet alleen Netflix twee keer opstarten. De eerste keer sluit hij zichzelf weer af.
Cache gedelete. Probleem blijft.
Iemand opties? Is een US versie gekocht via AAFES
Verders niks te klagen
Ik ga volgende week naar Engeland en wil daarvandaan ook een fire tv meenemen.
Als ik mijn uk account op Uk laat staan kan ik dan in Nederland ook naar Engelse zenders kijken? Of wordt er naar het ip adres gekeken?
Als ik mijn uk account op Uk laat staan kan ik dan in Nederland ook naar Engelse zenders kijken? Of wordt er naar het ip adres gekeken?
Wat bedoel je met 'zenders'?Jovink538 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:40:
Ik ga volgende week naar Engeland en wil daarvandaan ook een fire tv meenemen.
De mijne staat op US, omdat mijn echo's ook op US staan. Apps die US-only zijn doe het bij mij niet. Ik gebruik hem dan ook voornamelijk voor netflix, plex en spotify. De app BBC News doet het blijkbaar wereldwijd en is gratis, dus sommige andere UK apps zullen het hier ook wel doen.
Veel van die US apps hangen samen met je kabel abbo, ik heb uiteraard geen US kabel abbo dus ook met een VPN zul je daar niets mee kunnen AFAIK.
Ik heb een Fire TV 2nd gen, geen stick.Vecodo schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:30:
Sinds kort ook een Fire tv stick bezitter.
De ziggo go app (versie 2.3.27 Prod 15702 van 2018-03-14) doet het hier soort van wel:
- Bij het menu en de settings is de beeldverhouding niet goed.
- Beelden spelen wel in de goede beeldverhouding af.
- De resolutie van de beelden is echter wel heel laag/te veel gecomprimeerd

Ik moet zeggen dat ik niet goed weet hoe het allemaal werkt, maar ik dacht dat het free to air zenders waren net als de BBC iPlayer.dragon2 schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 10:53:
[...]
Wat bedoel je met 'zenders'?
De mijne staat op US, omdat mijn echo's ook op US staan. Apps die US-only zijn doe het bij mij niet. Ik gebruik hem dan ook voornamelijk voor netflix, plex en spotify. De app BBC News doet het blijkbaar wereldwijd en is gratis, dus sommige andere UK apps zullen het hier ook wel doen.
Veel van die US apps hangen samen met je kabel abbo, ik heb uiteraard geen US kabel abbo dus ook met een VPN zul je daar niets mee kunnen AFAIK.
Maar dit gaat dus echt om een abonnement.
Kan iemand bevestigen dat de Amazon Fire Stick in Nederland werkt? Ik ga volgende week naar Duitsland en zou er een mee kunnen nemen van een Hermes ophaalpunt. Het gaat mij alleen om Netflix, Amazon Video etc. interesseert me niet. Ik heb in 2016 al eens een Fire Stick gehad maar teruggestuurd want die was met geen mogelijkheid in Nederland werkend te krijgen. Ik kreeg altijd regio gerelateerde foutmeldingen bij het starten van Netflix. Uit dit topic lees ik dat ik een Duits/Amerikaans adres moet instellen, is dat nog steeds zo?
Mijn ervaring is dat Netflix het wel doet op een Duitse of Amerikaanse FireTV (Stick). Je kunt ook gewoon apps sideloaden, bv Kodi of MrMC / SPMC uit de appstore downloaden. Netflix ziet ook gewoon dat je op een NL account zit (of locatie).gold_dust schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:26:
Kan iemand bevestigen dat de Amazon Fire Stick in Nederland werkt? Ik ga volgende week naar Duitsland en zou er een mee kunnen nemen van een Hermes ophaalpunt. Het gaat mij alleen om Netflix, Amazon Video etc. interesseert me niet. Ik heb in 2016 al eens een Fire Stick gehad maar teruggestuurd want die was met geen mogelijkheid in Nederland werkend te krijgen. Ik kreeg altijd regio gerelateerde foutmeldingen bij het starten van Netflix. Uit dit topic lees ik dat ik een Duits/Amerikaans adres moet instellen, is dat nog steeds zo?
Amazon Prime Video werkt niet, omdat Amazon in z'n firmware zit te k*tten met regio's. Alleen de FireTV Stick Basic speelt Prime af, maar dan heb je geen 4K & HDR. De non-basic FireTVs werken alleen in US, Duitsland, Oostenrijk en de UK met de services van Amazon.
Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp werkt Netflix dus gewoon in Nederland op een Duitse Fire TV stick en niet alleen op die internationale versie van de Fire TV stick? Moest je ook een Duits of Amerikaans woonadres invoeren?loekf2 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:16:
Mijn ervaring is dat Netflix het wel doet op een Duitse of Amerikaanse FireTV (Stick). Je kunt ook gewoon apps sideloaden, bv Kodi of MrMC / SPMC uit de appstore downloaden. Netflix ziet ook gewoon dat je op een NL account zit (of locatie).
Amazon Prime Video werkt niet, omdat Amazon in z'n firmware zit te k*tten met regio's. Alleen de FireTV Stick Basic speelt Prime af, maar dan heb je geen 4K & HDR. De non-basic FireTVs werken alleen in US, Duitsland, Oostenrijk en de UK met de services van Amazon.
Nee, gewoon met een NL adres in m'n Amazon account.gold_dust schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp werkt Netflix dus gewoon in Nederland op een Duitse Fire TV stick en niet alleen op die internationale versie van de Fire TV stick? Moest je ook een Duits of Amerikaans woonadres invoeren?
Amazon accounts is wel een zooitje met de landen setting onder content en devices, maar die heeft nog nooit iets gedaan op een internationale/Duitse FireTV. Waarschijnlijk krijg je error 5505 als je iets probeert af te spelen (zelfs als je een Prime account hebt, werken de Amazon exclusives niet).
Waarschijnlijk zal die Duitse of Amerikaanse FireTV content uit de US laden voor Prime Video en bij recommendations in het hoofdmenu.
Netflix moet gewoon werken. Ik weet niet precies hoe Netflix de locatie bepaalt. Denk dat ze naar IP adres kijken en naar het adres in je account.
De Amazon Video app op de FireTV heeft een regiolock, en Amazon heeft niet de intentie om deze eraf te halen (Tijd terug al eens naar geïnformeerd bij Amazon). De Video app werkt prima op een tablet of telefoon, maar dan krijg ik het niet op m'n TV (waar het nu net om gaat). Heb zelf een Duitse AFTV 1 in Duitsland gehaald en geroot.
Netflix werkt hier naar behoren, knalt er alleen soms halverwege een episode eruit. Volgens mij kijkt Netflix naar jouw IP en DNS settings om daar de aan te bieden content op te baseren.
Netflix werkt hier naar behoren, knalt er alleen soms halverwege een episode eruit. Volgens mij kijkt Netflix naar jouw IP en DNS settings om daar de aan te bieden content op te baseren.
Check this link
https://forum.xda-develop...me-video-fire-tv-t3762965
It works for me on a fire tv 3th gen
Kijk, van het weekend morgen maar eens ff proberen of ik hier niet de regiolock mee heb.Virtual_Nobody schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 10:38:
Check this link
[EDIT]
Versie 4.1.121 werkt niet, knalt eruit zodra de app gestart wordt. Vanavond/morgen de andere versies proberen.
[ Voor 15% gewijzigd door r3v0ss op 09-08-2018 10:23 ]
Versie 4.5.17 en 4.7.9 werken wel, kan netjes inloggen en alle content wordt netjes weergegeven, ik kan alleen niks afspelen (AFTV 1). Krijg dan de melding dat er een 'network error' is (a.k.a. regiolock). Op m'n telefoon kan ik het wel gewoon afspelen.
Bij de Fire TV heeft het geholpen om te de-registreren bij Amazon en dan weer opnieuw te registreren.
Ik weet niet of dat ook werkt bij jouw tv.
Bij mij wordt alles goed afgespeeld met deze laatste versie van de app.
Het blijft erg ondoorzichtig alle land instellingen van Amazon.
Dat zou nog wel eens kunnen helpen, is gekoppeld aan de NL store (ivm Kindle). Ga vanavond ff proberen of ik 'm aan de DE site gekoppeld kan krijgen.Virtual_Nobody schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:38:
Bij de Fire TV heeft het geholpen om te de-registreren bij Amazon en dan weer opnieuw te registreren.
[Update]
Is inmiddels gekoppeld aan de DE site, maar blijf de error krijgen. Vage shit allemaal.

[ Voor 8% gewijzigd door r3v0ss op 11-08-2018 09:02 ]
Mijn kindle store staat ingesteld op de USA
Mijn Prime account op .DE met een Nederlands adres
Het blijft ondoorzichtig maar uiteindelijk werkt het wel.
Hopelijk krijg je het werkend.
Kindle store is overgezet naar de USA. Waar check ik het adres van mijn Prima account?Virtual_Nobody schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:56:
Mijn kindle store staat ingesteld op de USA
Heb je prime via amazon.de of amazon.com?
Prime is bij mij gekoppeld aan mijn amazon.de account met nederlands adres
via amazon.deVirtual_Nobody schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:26:
Heb je prime via amazon.de of amazon.com?
Wat zijn je country region setting op de kindle store?
Die van mij is Netherlands
Misschien dat dat helpt.
Anders weet ik het ook niet meer.
Die van mij is Netherlands
Misschien dat dat helpt.
Anders weet ik het ook niet meer.
Heb 'm op 'The Netherlands' gezet en de AFTV gederegistered. Vanavond weer registeren en laatste keer checken. Als 'ie het dan nog niet doet ga ik broeden op een alternatief voor dat apparaat.
Nope, werkt nog steeds niet. Dat wordt dus wat anders...
Even een stomme vraag
Heb jij 2 prime video iconen op je tv en heb je ze allebei geprobeerd?
Op mijn fire tv heb ik 2 prime video iconen, de 1 werkt niet, de ander wel. Beide iconen zijn identiek vandaar,
Op mijn fire tv heb ik 2 prime video iconen, de 1 werkt niet, de ander wel. Beide iconen zijn identiek vandaar,
Klopt, 1 ingebakken app en de Nvidia Shield (Android TV) variant. Heb ze beide geprobeerd, beide werken niet.Virtual_Nobody schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:24:
Even een stomme vraag
Dan weet ik het ook niet meer, bizar
Bij mij werkt het als een speer.
Bij mij werkt het als een speer.
Heeft iemand de app van Ziggo Go al beter werkend gekregen?
Het werkt hier wel, soort van, maar verre van optimaal.
- App gesideload met Mouse Toggle
- App werkt, maar het menu is helemaal samengeperst.
- Afspelen ziet er wel normaal uit, maar live streams hebben erg laag fps. Terug kijken werkt prima.
En krijg nog een "ongeldige play services" melding. Iemand daar al een oplossing voor gevonden?
Edit:
En tip: via Otto.de i.c.m. een microsd kaartje heb je hem voor ~20 euro in huis, mits je aan de grens woont.
- Afspelen ziet er wel normaal uit, maar live streams hebben erg laag fps. Terug kijken werkt prima.
En krijg nog een "ongeldige play services" melding. Iemand daar al een oplossing voor gevonden?
Edit:
En tip: via Otto.de i.c.m. een microsd kaartje heb je hem voor ~20 euro in huis, mits je aan de grens woont.
[ Voor 12% gewijzigd door Freakster86 op 07-09-2018 12:02 ]
Begrijp ik hieruit dat je niet kan casten met die Firestick mbt Ziggo GO/TV?Freakster86 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:02:
Heeft iemand de app van Ziggo Go al beter werkend gekregen?
Edit:
Mijn boefje is liev!
@JB Excuus, het gaat om het installeren van de app zelf op de Fire Stick. Ik wil juist af van dat casten (niet geprobeerd met de fire stick) en alles (kodi, netflix, ziggo) met één apparaat bedienen. Heb hem voor nu in de kast gelegd met de hoop dat Ziggo komende maanden hun Android TV app lanceert. De huidige app geeft gewoon te veel problemen.
Ja dat begreep ik inderdaad wel uit je post, maar ik kijk af en toe de vrije trainingen van F1 en dat komt op Ziggo Select. Die wil ik in de keuken casten via de telefoon op de tv. Twijfel tussen een firestick en chromecast, vandaarFreakster86 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:53:
@JB Excuus, het gaat om het installeren van de app zelf op de Fire Stick. Ik wil juist af van dat casten (niet geprobeerd met de fire stick) en alles (kodi, netflix, ziggo) met één apparaat bedienen. Heb hem voor nu in de kast gelegd met de hoop dat Ziggo komende maanden hun Android TV app lanceert. De huidige app geeft gewoon te veel problemen.
[ Voor 10% gewijzigd door JB op 14-09-2018 10:57 ]
Mijn boefje is liev!
@JB Voor zover ik weet kun je dan beter een Chromecast nemen. Volgens mij las ik iets op het Ziggo forum dat casten naar de fire stick niet (goed) wordt ondersteund, maar dat zou je even moeten nakijken. De Chromecast werkt wel, maar let wel op dat je dan enkel live tv kunt kijken.
Edit:
Dat laatste is juist de reden waarom ik de Fire Stick alvast heb gekocht met het oog op de komst van hun Android TV app. Daar gelden hoogst waarschijnlijk geen beperkingen voor. Dan heb je echt een prachtig alles in 1 oplossing. Maar goed, voor nu, als het gaat om casten, dan lekker de chromecast nemen.
Dit was trouwens dat topic dat ik bedoelde: https://community.ziggo.n...-werkt-niet-fire-tv-19306
Edit:
Dat laatste is juist de reden waarom ik de Fire Stick alvast heb gekocht met het oog op de komst van hun Android TV app. Daar gelden hoogst waarschijnlijk geen beperkingen voor. Dan heb je echt een prachtig alles in 1 oplossing. Maar goed, voor nu, als het gaat om casten, dan lekker de chromecast nemen.
Dit was trouwens dat topic dat ik bedoelde: https://community.ziggo.n...-werkt-niet-fire-tv-19306
[ Voor 44% gewijzigd door Freakster86 op 14-09-2018 11:03 ]
Anoniem: 738905
Ik kan er in iedergeval ook de HBO kanalen mee bekijken en wat andere replay tv, maar inderdaad niet alles. Je weet helaas nooit of iets kan of niet, het is niet zo dat alles van 1 kanaal terug te zien is, soms is dat 10% en soms 80%. Als je vraagt naar de reden krijg je te horen dat het met licenties te maken heeft en dat je maar een tv box van ziggo moet afnemen.Freakster86 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:59:
De Chromecast werkt wel, maar let wel op dat je dan enkel live tv kunt kijken.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 15-09-2018 23:20 ]
@Anoniem: 738905 Ja, dat licentie verhaal las ik ook vaak op het ziggo forum. Ik vind dat maar een vreemd verhaal. Maar goed, het zij zo. Wat ik wel weet is dat ik het liefst geen media box heb. Zeker niet voor 4 euro per maand. Dus duimen dat met de komst van de Android TV app de Fire Stick alle problemen in 1x oplost. En dat voor eenmalig 2 tientjes.
Een beetje een crosspost (ik heb het volgende ook in het forum van Prime Video gepost), maar misschien hier ook interessant: de Fire TV Stick basic is nu te verkrijgen via de Nederlands/Duitse site, zie https://www.amazon.de/Fir...re+tv+stick+basic+edition Voor Prime-leden 38,77, inclusief verzendkosten.
Die van mij komt vandaag.....
[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 06-10-2018 10:39 ]
Thanx, besteld!Rallye schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:31:
Een beetje een crosspost (ik heb het volgende ook in het forum van Prime Video gepost), maar misschien hier ook interessant: de Fire TV Stick basic is nu te verkrijgen via de Nederlands/Duitse site, zie https://www.amazon.de/Fir...re+tv+stick+basic+edition Voor Prime-leden 38,77, inclusief verzendkosten.
Wat is het verschil tussen alle versies van Fire TV?
Ik heb mij nog erg weinig verdiept in fire tv, maar wat maakt het nu echt handig?
We hebben in huis enkel apple en één Echo speaker.
Aan de ene kant vind ik het jammer dat Alexa nog geen NL doet, maar het was destijds de beste homeassistent beschikbaar.
Siri lijkt een beetje achter te blijven en gaat als veredelde muziekspeaker door het leven, waar Google wel serieuze stappen heeft gezet door NL te ondersteunen.
Waarom zou je de basic versie bestellen?Rallye schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:31:
Ik heb zelf via huifkar een firetv gescoord, niet de stick dus, en meteen een ethernetadapter. Als je even wacht op een black friday aanbieding o.i.d. dan is het niet veel duurder, en dan heb je de volledige versie.
Omdat ik uit verschillende topics begrepen had dat de versie met Alexa niet of nauwelijks in Nederland zou werken. Is voor de slaapkamer (beneden gaat via de PS4). Daar heb ik op dit moment nog geen behoefte aan Alexa.
Ik heb er overigens nog te weinig gebruik van gemaakt om iets van een review o.i.d. te maken. Misschien als the Grand Tour weer losbrandt.
Ik heb er overigens nog te weinig gebruik van gemaakt om iets van een review o.i.d. te maken. Misschien als the Grand Tour weer losbrandt.
[ Voor 24% gewijzigd door Rallye op 13-11-2018 14:06 ]
Als je al een echo hebt staan maakt dat weinig uit toch?dragon2 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:11:
[...]
Waarom zou je de basic versie bestellen?Zit niet eens alexa op...
Ik heb zelf via huifkar een firetv gescoord, niet de stick dus, en meteen een ethernetadapter. Als je even wacht op een black friday aanbieding o.i.d. dan is het niet veel duurder, en dan heb je de volledige versie.
Ikheb mijn echo gekoppeld aan de fire tv stick.
Ikmerk alleen wat buffer problemen.
Ik heb 50/50 glas abbo.
Haal op mijn mobiel zo’n 32mbit doen en 27 Mbit Up op de locatie van de tv, metertje of 10/11 van het modem vandaan (meterkast).
Zodra de firetv aanstaat, haal ik nog maar 1-3 Mbit Up en down...
De fire tv lijkt erg veel op te snoepen.
Ooit hier nog een goed antwoord op gekregen? Ik denk dat op het moment het beste zou zijn om een NLZiet abbo te nemen, maar ja. Dat kost weer centen.wmn79 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:09:
Heeft iemand de NPO start app al werkend op de Fire TV stick 2? De addon in Kodi werkt niet echt lekker meer dus ik ben op zoek naar een app of oplossing om NPO uitzending gemist te kijken.
Ik heb ook een ChromeCast, en opzich werkt dat prima, maar ik wil het zo graag zonder telefoon voor elkaar krijgen, zappend op de bank...
Nee, nog niet echt. Denk dat wanneer de android tv versie van de app uitkomt die wel aan de praat de krijgen is maar tot nu toe is het me nog niet gelukt met de huidige NPO app.MaffeMaarten schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:12:
[...]
Ooit hier nog een goed antwoord op gekregen? Ik denk dat op het moment het beste zou zijn om een NLZiet abbo te nemen, maar ja. Dat kost weer centen.
Ik heb ook een ChromeCast, en opzich werkt dat prima, maar ik wil het zo graag zonder telefoon voor elkaar krijgen, zappend op de bank...
Heb dit nog geprobeerd en nu opent de app wel maar het blijft een zwart scherm. Dus tot nu toe geen succes.
Wegens een verbouwing beneden gisteren boven TV moeten kijken, waar ook de Fire TV Stick (Basic) zit. Grand tour gekeken op Prime en daarna via Plex een serie op mijn NAS. Dat viel me eerlijk gezegd niet tegen. Het laden duurde wat lang, maar mijn NAS is ook zeven jaar oud.
Enige tegenvaller is de grootte van de subs bij Prime. Echt te klein op de 32” Loewe die wij op de slaapkamer hebben, en niet aan te passen.
Enige tegenvaller is de grootte van de subs bij Prime. Echt te klein op de 32” Loewe die wij op de slaapkamer hebben, en niet aan te passen.
subs zijn wel degelijk aan te passen. zowel op de firestick als via de website. via de website primevideo is t makkelijkst. bij account en instellingen.Rallye schreef op zondag 24 februari 2019 @ 12:45:
6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput
Op de Firestick heb ik het geprobeerd. Hielp voor Prime niets. Zal nog eens kijken.....
Ik heb de grootte enz. van de Nederlands ondertitels ook geprobeerd aan te passen, zowel op de Firestick als op de website. Het werkt niet. Ik vraag me af at ik niet goed doe. Iemand?Zuluman schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 23:41:
[...]
subs zijn wel degelijk aan te passen. zowel op de firestick als via de website. via de website primevideo is t makkelijkst. bij account en instellingen.
Op de PS4 kun je dat doen als de weergave gestart is. Ik zal eens bij de Fire TV kijken.
Edit: op de Fire Tv ga je in het lopende programma helemaal rechtsonderin naar CC. Dan kun je kiezen uit lettergrootte, -types en achtergrond.
Edit: op de Fire Tv ga je in het lopende programma helemaal rechtsonderin naar CC. Dan kun je kiezen uit lettergrootte, -types en achtergrond.
[ Voor 45% gewijzigd door Rallye op 27-03-2019 12:58 ]
Is Netflix probleemloos via de 4K tv stick te bekijken? Prime nog steeds niet toch? Bizar dossier van Amazon dit, vooral het ontbreken van voortschrijdend inzicht...
De niet-4K-versie van eind 2018 is nu voor maar 15 euro te koop in de WorldShop van Lufthansa:
*snip* pepper-referrals zien we niet graag. Voor de directe link zie WiLLoW_TieN in "Centraal aanbiedingen topic v2.0"
*snip* pepper-referrals zien we niet graag. Voor de directe link zie WiLLoW_TieN in "Centraal aanbiedingen topic v2.0"
[ Voor 51% gewijzigd door Geronimous op 08-04-2019 16:11 ]
Ik heb deze vanochtend ook bestelt, kan je een Netflix app en KPN tv app installeren wil hem eigenlijk gebruiken om tv te kijken op de slaapkamer. Heb hem eigenlijk overhaast besteltTexMex schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:18:
De niet-4K-versie van eind 2018 is nu voor maar 15 euro te koop in de WorldShop van Lufthansa:
[mbr]*snip* pepper-referrals zien we niet graag. Voor de directe link zie WiLLoW_TieN in "Centraal aanbiedingen topic v2.0"[/mbr]
Netflix en Plex lukte mij prima. NL Ziet start niet op, Ziggo Go doet het wel maar heeft rare resoluties af en toe.moca007 schreef op maandag 8 april 2019 @ 18:37:
[...]
Ik heb deze vanochtend ook bestelt, kan je een Netflix app en KPN tv app installeren wil hem eigenlijk gebruiken om tv te kijken op de slaapkamer. Heb hem eigenlijk overhaast bestelt
Mooi dat Netflix werkt, als KPN interactief TV werkt dan is zo stick perfect.dragon2 schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:27:
[...]
Netflix en Plex lukte mij prima. NL Ziet start niet op, Ziggo Go doet het wel maar heeft rare resoluties af en toe.
Weet iemand hoe je de 4k stick versie met Alexa aan de praat krijgt in NL met een prime account ingesteld op NL icm met prime video?
Krijg op dit moment de beruchte 5055 fout.
Krijg op dit moment de beruchte 5055 fout.
Wie weet of het mogelijk is om de officiële Google play op de Fire stick te installeren? Die van mij wordt vandaag bezorgd.
Ik heb een FireStick 4K en ik wil een app (game) installeren. Maar wanneer ik dat doe krijg ik de melding "sorry, we were unable to complete this purchase. Your account has not been charged"
Het spel is gratis. Ook een willekeurige andere gratis app geeft dezelfde error.
Ik las online iets van 1-click aanzetten, dus ik heb op amazon.de ingelogd en 1-click aangezet. Op dat account is ook mijn stick gelinkt (kan ik ook zien bij dat account) maar nog steeds kan ik niets installeren.
Het spel is gratis. Ook een willekeurige andere gratis app geeft dezelfde error.
Ik las online iets van 1-click aanzetten, dus ik heb op amazon.de ingelogd en 1-click aangezet. Op dat account is ook mijn stick gelinkt (kan ik ook zien bij dat account) maar nog steeds kan ik niets installeren.
Vreemd. Misschien is de game beperkt qua locatie (en NL valt daarbuiten)?
Ook ik heb een fire stick 4k, maar ik ervaar geen problemen met het installeren van gratis games. Netflix app werkt excellent. Prime kijk ik in de eigen Amazon browser. Ik kreeg Prime niet werkend via Firefox. YouTube werkt ook prima. Hulu bijvoorbeeld is niet te installeren. Jammer dat de prime app het nog niet doet, second best via de browser werkt echter ook prima. Fijne afstandsbediening, heerlijk om geen telefoon als ab te hoeven gebruiken. Aan/uit en volume werkt prima met mijn plasma.
Dit had ik ook, heb mijn fire tv stick registratie veranderd van amazon.de naar amazon.nl en toen kon ik iedergeval gewoon apps downloaden etc.Markos schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:38:
Ik heb een FireStick 4K en ik wil een app (game) installeren. Maar wanneer ik dat doe krijg ik de melding "sorry, we were unable to complete this purchase. Your account has not been charged"
Helaas doet de prime app het zelf nog niet. Heb de Prime Video app van de Nvidia Shield gesideload. Werkt wel goed alleen geen 4k & Atmos
Wel vreemd. Op mijn Fire Stick Basic werkt het out of the box. Mijn account was wel voorgeïnstalleerd door Amazon overigens.