Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Ik probeer de FireTV 4K Max International met bedraad ethernet werkend te krijgen.
Onder Netwerk staat alleen maar Wifi als mogelijkheid. Een update heeft niet geholpen.
Volgens de berichten op internet zou het probleemloos moeten werken.
Amazon verkoopt hiervoor ook een adapter.

Of is dit uit de de International versie eruit gesloopt. Heeft iemand dit soms werkend gekregen?
De FireTV is net binnen, anders moet die helaas retour. Zou jammer zijn.

Ik probeer met een Ethernet / USB-voeding van de Google Stadia.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNC7g7bCMFMe_7dULNJnvjcEisM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QfAH5m82w05WPOuFAptRKH7n.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door CR2032 op 04-01-2022 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CR2032 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:32:
Ik probeer de FireTV 4K Max International met bedraad ethernet werkend te krijgen.
Onder Netwerk staat alleen maar Wifi als mogelijkheid. Een update heeft niet geholpen.
Volgens de berichten op internet zou het probleemloos moeten werken.
Amazon verkoopt hiervoor ook een adapter.

Of is dit uit de de International versie eruit gesloopt. Heeft iemand dit soms werkend gekregen?
De FireTV is net binnen, anders moet die helaas retour. Zou jammer zijn.

[knip]
Volgens opgave zou de al langer beschikbare originele adapter het ook probleemloos met de 4k Max moeten doen, ik verwacht niet dat de toevoeging "internationaal" daar iets aan zal veranderen;

Only compatible with Fire TV Stick Lite, The New Fire TV Stick, Fire TV (3rd generation, pendant form), Fire TV Stick (2nd generation), Fire TV Stick Basic edition, Fire TV Stick 4K, Fire TV Stick 4K Max and Fire TV Cube.

Ik verwacht ook dat een variant daarop (een 1Gbit uitvoering), het ook weer probleemloos zal gaan doen. Wat ik daarvoor heb gebruikt heb ik eerder al eens gedeeld binnen dit topic.

Ik heb beiden dus in het bezit en beiden deden het prima met een 4k (non Max) versie, ik kom nu echter even niet aan testen toe dus de praktische bevestiging met de 4k Max blijft even uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
@hardware-lover

Top bedankt. Ik heb bedraad ethernet werkend gekregen op de 4K Max International.
De Fire TV blijkt kritisch te zijjn welke chipset aan ethernet adapter je gebruikt. De power/ethernet adapter van de Google Stadia werkt niet in combinatie.

Ik had ook nog een oude OTG-kabel met een AliExpress ethernet adapter liggen.
Factory reset gedaan van de FireTV en toen werkte het direct. Het WiFI scherm wordt dan gelijk overgeslagen, er is geen instel scherm.

Fijne streamer deze Fire TV 4K en voor een mooie prijs nu met de korting van Amazon.nl.
Een flink verschil met de Basic Edition. De 4K is veel sneller en voelt meer premium aan.

Dit topic hielp ook
https://www.reddit.com/r/...t_connecting_to_ethernet/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@CR2032, die Basic uitvoering wil je idd niet hebben. Ik heb die bij mijn oudste zoon aan het werk gezien, gaf niet heel veel plezier, zo traag met alles. Toen ik de eerste 4k versie zelf in het bezit kreeg werd mij direct duidelijk dat het echt wel flink beter kon dan met die Basic versie. Goed dat Amazon die 4k Max versie nu ook internationaal beschikbaar heeft gesteld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 21:50
Zijn jullie sinds je aanschaf al tegen interne geheugen limiet aangelopen? Van de 8gb blijft maar rond de 5,3gb over om zelf te gebruiken.
Van die 5,3gb gaat er nog wat af voor Amazons eigen apps…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28

FreakNL

Well do ya punk?

hardware-lover schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:52:
[...]

Als je de handel zo voor de gek kunt houden dat de app denkt dat het internet via Ziggo loopt, dan lijkt me dat altijd een werkende oplossing.
Heeft natuurlijk weinig te maken met “voor de gek houden”

Als jij een VPN opbouwt naar Ziggo (bijvoorbeeld je router thuis) en je laat al het verkeer daar doorheen lopen zit je daadwerkelijk op een Ziggo verbinding…

Dat gezegd hebbende;
Ik had op vakantie ook de beschikking over een firetv. En ook mijn travelrouter bij me. Daar ook de firetv aangehangen (WiFi). Ziggo op de firetv gezet. Opgestart, restrictie op IP. Dus ik zet VPN aan op die travelrouter (naar huis) en check mijn IP op mijn tablet en telefoon. Daadwerkelijk mijn thuis-IP. Kon ook Ziggo gebruiken op de tablet. Toch werkte Ziggo nog steeds niet op de firetv… Kon het ook niet verklaren maar vriendin wilde WIDM kijken dus laptop maar gepakt…

Ik ben zelf dus net terug van vakantie en daar hing dus een 3rd gen stick achter de TV. Wel van gecharmeerd. Ik wil hem wel in mijn travelkit opnemen en dan dump ik mijn oude (2017?) Chromecast… Even maar de aanbiedingen afwachten :)

Heb thuis dus ook een VPN server dus dat is weer een leuk projectje.

[ Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 15-01-2022 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FreakNL, blijkbaar is "daadwerkelijk" dan toch niet helemaal van toepassing geweest, de Ziggo GO TV versie zou het anders hebben moeten doen?

Zet anders Kodi met de Ziggo addon als backup op de stick, dan kun je toch van Ziggo gebruik maken indien de TV versie het niet doet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik denk eerder dat het aan cookies , DNS leak of 1 of andere soort cache lag. Met andere woorden: Ik heb ergens een fout gemaakt.

Als je een vpn verbinding opbouwt naar een Ziggo adres waar je alles overheen laat lopen zit de fire TV gewoon op een Ziggo verbinding, 100%

Alsnog is je tip voor Kodi een goeie! Is kodi gratis? En waarom is er dan eigenlijk geen geo-restrictie?

[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 15-01-2022 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreakNL schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:40:
Ik denk eerder dat het aan cookies , DNS leak of 1 of andere soort cache lag. Met andere woorden: Ik heb ergens een fout gemaakt.

Als je een vpn verbinding opbouwt naar een Ziggo adres waar je alles overheen laat lopen zit de fire TV gewoon op een Ziggo verbinding, 100%

Alsnog is je tip voor Kodi een goeie! Is kodi gratis? En waarom is er dan eigenlijk geen geo-restrictie?
Geen idee waarom het fout is gegaan, ik doe zelf werkelijk niets met VPN.

Gratis ja. Indien onbekend dan dien je er wel even wat tijd in te stoppen ben ik bang. Voor mij is het inmiddels aardig gesneden koek maar ik begrijp dat het voor anderen toch soms even wat tijd kan kosten.

Ik verwacht dat de addon voor Kodi gebaseerd is op de mobiele versie van Android en dat deze het daarom doet binnen alle landen waarin de app wordt toegestaan, zonder de controle op Ziggo internet dus en zonder dat daar VPN voor nodig is, bij landen die niet binnen het "Ziggo" gebied vallen zal VPN nog steeds een noodzaak zijn, maar mogelijk dan wel minder kritisch. Voor mij voldoet die versie prima als alternatief, kwestie van proberen of dat voor jou ook het geval is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
Inmiddels de Fire TV 4K Max International wat langer in gebruik. Bevalt boven verwachting goed.
Met Jellyfin is het ook de perfecte streamer voor de Nas. Jellyfin stond zowaar in de Fire TV store en ook op de iPad werkt het direct. Beter als Plex en Emby want echt gratis en zonder gedoe.

Het instellen van de Fire TV zou wel wat duidelijker kunnen. Zoals de beeldinstellingen, standaard staat HDR op altijd aan en dat geeft geen mooi beeld. Ook moet je even alle instellingen nalopen om alles eruit te halen zoals 10-bit display mode als je tv het aankan en de privacy settings staan wel erg in voordeel van Amazon.

Wat wel heel gebruiksvriendelijk werkt is de audio sync vertraging instellen en het herkennen van de soundbar. Soundbar volume instellen en tv aan/uit werkt allemaal met de Amazon remote.

Met de aanbieding van Amazon.nl voor die 37 euro is alvast onze beste aankoop van 2022. :)

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 17-01-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Zijn er meer mensen waar de YouTube app opeens niet meer goed werkt op een 4K Max stick?

Heb het gevoel dat dit na een update is gebeurd, lees een enkeling op Twitter met hetzelfde probleem maar geen grote aantallen. De video buffert na 2 seconden afspelen, en blijft bufferen om weer 1 seconden verder te spelen. Andere apps werken naar behoren.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-05 14:19
Royeboi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 18:22:
Zijn er meer mensen waar de YouTube app opeens niet meer goed werkt op een 4K Max stick?

Heb het gevoel dat dit na een update is gebeurd, lees een enkeling op Twitter met hetzelfde probleem maar geen grote aantallen. De video buffert na 2 seconden afspelen, en blijft bufferen om weer 1 seconden verder te spelen. Andere apps werken naar behoren.
Nee, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertn
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik zit ook te kijken voor een Fire TV 4K Max. Ongetwijfeld zijn een aantal zo niet al mijn vragen hier al eerder gesteld/beantwoord, maar kan het toch niet vinden.

Wat is nou precies het verschil tussen de internationale versie (die op amazon.nl verkocht wordt?) en de 'gewone' versie (vermoedelijk een Noord Amerikaanse versie?). Ik ga volgende week naar de VS en daar is de 4K Max versie momenteel te koop voor $39. Ik heb daar ook nog een een giftcard van $20 dus dat is lekker goedkoop 😁
Krijg ik spijt van deze versie of maakt het allemaal niet uit?

Ik zag in een review dat audio passthrough alleen op Prime video werkt, en dus niet met Plex bijvoorbeeld. Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb onlangs van T-Mobile een Ring Wired deurbel gekregen. Als het goed is kan je die met een Fire TV stick instellen dat je een PiP krijgt als er wordt aangebeld, maar ik zag dan weer in een andere review dat PiP niet werkt in NL? Kan iemand dit bevestigen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezz2408
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-02-2022
Goedenavond,

Ik probeer de Videoland app op de normale fire stick (dus niet de 4K) te installeren, maar krijg dit niet werkend. Heb gedownload via de aptoide store, alle versies geprobeerd, maar krijg alleen het grote scherm met Videoland. Als ik op openen klik, dan blijft de app terugkomen naar datzelfde scherm.

Heb het ook geprobeerd via een apk url in de downloader app, maar hetzelfde effect. Alle andere apps geen enkel probleem.

Iemand enig idee wat er loos kan zijn? Heb ook gekeken in de machtigingen van de app en dit op toestaan gezet, maar geen effect. Hoor graag. Alvast bedankt!

Edit: Inmiddels werkt het. Gedownload via de laatste versie van de Aptoide TV app.

[ Voor 7% gewijzigd door Mezz2408 op 02-02-2022 03:29 . Reden: Videoland werkt nu wel. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker652
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 21:03
Heeft iemand de T-Mobile TV App op de Amazon Fire TV Stick draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Weet iemand een betere manier om naar de npo te kijken dan in de browser?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONaBICKNBozbfA3JQoSSEyJ86go=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGq8UT74VzGuH034YSSumD1S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door makreel op 09-02-2022 10:56 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 03:08
makreel schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 10:54:
Weet iemand een betere manier om naar de npo te kijken dan in de browser?[Afbeelding]
Yep. NPO apk downloaden via apkmirror en installeren via Xplore en gaan🥳

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Fire TV Stick 4K Max Internationale versie is nu ook te koop...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Tja ik kan niet alles lezen he,kreeg toevallig een mail van amazon...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theodor schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:38:
Tja ik kan niet alles lezen he,kreeg toevallig een mail van amazon...
Hoeft ook niet, maar die informatie is ook in dit topic terug te vinden ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-05 20:07

-d-

Ik heb echt een heel raar probleem - heb 3 Fire Sticks 4K en sinds een week of twee/drie hebben ze allemaal precies hetzelfde probleem: Ze lopen vaak vast / super langzame reactie, waarbij reset de enige optie is. Dan doet hij het prima en vaak de dag erna komt het probleem weer terug.
Aangezien ze dit allemaal tegelijk zijn gaan doen denk ik aan een software update oid wat niet lekker is gegaan, maar heb nu al 2 updates gekregen en geïnstalleerd en ze blijven hetzelfde probleem houden. Ik lees op fora/reddit ook niet dezelfde verhalen, dus snap er eigenlijk geen zak van hoe dit kan. Iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:30

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

OK, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Voor mijn schoonvader wil ik een oplossing zodat hij F1TV kan kijken. Zoals eerder hier in dit topic genoemd, zou de F1TV-app ook op de FireTV-stick werken.

Is iemand het al gelukt om dat voor elkaar te krijgen? Want F1TV geeft aan dat de app niet compatible is met de FireTV-stick, maar alleen met de Fire Tablets van Amazon. In de Amazon app-store staan ook veel commentaren dat de app niet compatible is met de stick.

Dus, voordat ik een miskoop doe: werkt die app nu wel of niet op de FireTV-stick? Ik heb de stick nog niet gekocht, maar ik dacht zelf aan deze: https://www.amazon.nl/fir...=fireTV%2Caps%2C84&sr=8-2

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
-d- schreef op maandag 21 februari 2022 @ 12:01:
Ik heb echt een heel raar probleem - heb 3 Fire Sticks 4K en sinds een week of twee/drie hebben ze allemaal precies hetzelfde probleem: Ze lopen vaak vast / super langzame reactie, waarbij reset de enige optie is. Dan doet hij het prima en vaak de dag erna komt het probleem weer terug.
Aangezien ze dit allemaal tegelijk zijn gaan doen denk ik aan een software update oid wat niet lekker is gegaan, maar heb nu al 2 updates gekregen en geïnstalleerd en ze blijven hetzelfde probleem houden. Ik lees op fora/reddit ook niet dezelfde verhalen, dus snap er eigenlijk geen zak van hoe dit kan. Iemand enige idee?
Hier precies hetzelfde, maar dan op de normale. Wij hebben hem pas een week of drie, maar vanaf het begin het probleem dat jij beschrijft. Kan er verder online weinig over vinden. Eerst verloor hij continue de Wi-Fi verbinding, dus heb ik maar een ethernet adapter gekocht. Helaas was dat niet de volledige oplossing, want nu doet de verbinding het wel altijd, maar werkt het hele apparaat regelmatig niet meer. Stroom eraf en weer erop werkt goed, maar dan is ie weer wat traag tot alles weer geladen is. Hopelijk komt er een oplossing voor! Ik hoopte nog dat het overstappen op de 4K versie zou helpen, maar helaas.

De niet 4K versie is overigens wel traag in gebruik! Trager dan de Netflix app op onze 10 jaar oude Smart TV. Maar die app wordt niet meer bijgewerkt en werkt niet altijd goed, dus vandaar de Fire TV stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Heroic_Nonsense schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:14:
OK, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Voor mijn schoonvader wil ik een oplossing zodat hij F1TV kan kijken. Zoals eerder hier in dit topic genoemd, zou de F1TV-app ook op de FireTV-stick werken.

Is iemand het al gelukt om dat voor elkaar te krijgen? Want F1TV geeft aan dat de app niet compatible is met de FireTV-stick, maar alleen met de Fire Tablets van Amazon. In de Amazon app-store staan ook veel commentaren dat de app niet compatible is met de stick.

Dus, voordat ik een miskoop doe: werkt die app nu wel of niet op de FireTV-stick? Ik heb de stick nog niet gekocht, maar ik dacht zelf aan deze: https://www.amazon.nl/fir...=fireTV%2Caps%2C84&sr=8-2
Staat in de Amazon app store. Geen probleem hier.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9yQ0_2Gzl88BKboNM9XZq7FyAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IB6grqMkRTJMQ1YChIAqhxvP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Viaplay is inmiddels ook beschikbaar voor Amazon Fire TV: https://www.amazon.com/dp/B09SZQHN9R/.

F1TV vind je hier: https://www.amazon.com/dp/B077VPVD47.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-05 10:00
Ik zie nog geen HBO Max app in de store... Is natuurlijk concurrent van Prime Video, maar dat zijn andere aanbieders als Disney en Netflix ook natuurlijk.... Ben benieuwd hoe lang we moeten wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
adjep07 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:21:
Ik zie nog geen HBO Max app in de store... Is natuurlijk concurrent van Prime Video, maar dat zijn andere aanbieders als Disney en Netflix ook natuurlijk.... Ben benieuwd hoe lang we moeten wachten
Ik heb de hbomax app maar gesideload, echter dan krijg je geen nl ondertitels. Hopelijk zet amazon binnenkort ergens een switch om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
adjep07 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:21:
Hier vind je de Nederlandse Android TV-versie inclusief uitleg over sideloaden: TexMex in "Het HBO Max topic [streamingdienst]". Volgens de reacties werkt die ook prima op Fire TV.

Een andere optie is om je Amazon-account tijdelijk even naar de VS te verhuizen. Dan kun je de Amerikaanse versie installeren, maar geen idee of die ook helemaal geschikt is voor de Nederlandse markt.

Edit: hier nog even hetzelfde bestand maar dan bij Mega.io, want die blijft veel langer beschikbaar: https://mega.nz/file/9qgy...3DeM5ebkEK9KFxCT2MAt_EAiY. Alleen werkt Mega niet echt lekker met Downloader. Dus je kunt het bestand bij Mega downloaden en zelf in WeTransfer zetten als de eerste link is verlopen.

[ Voor 24% gewijzigd door TexMex op 09-03-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DamnDutchGuy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:23:
[...]
Ik heb de hbomax app maar gesideload, echter dan krijg je geen nl ondertitels. Hopelijk zet amazon binnenkort ergens een switch om.
Er zijn NL ondertitels beschikbaar, enkel niet bij al het aanbod van HBO Max. Ik denk dat je dus wat hebt uitgekozen waar ze niet bij aanwezig zijn op dit moment. Net nog even Dune aangeslingerd en deze laat keurig NL ondertiteling zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
hardware-lover schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Er zijn NL ondertitels beschikbaar, enkel niet bij al het aanbod van HBO Max. Ik denk dat je dus wat hebt uitgekozen waar ze niet bij aanwezig zijn op dit moment. Net nog even Dune aangeslingerd en deze laat keurig NL ondertiteling zien.
Bij de versie die ik had gesideload, kon je de systeemtaal niet veranderen. Nu de "NL versie" van deze thread erop gezet en toen lukte het wel.

En ja het aanbod met NL subs is erg mager. Ik blijf het raar vinden dat Warner dit niet kan aanleveren. Volgens mij was de content bij ziggo wel met nl subs beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
Mezz2408 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:10:
Goedenavond,

Ik probeer de Videoland app op de normale fire stick (dus niet de 4K) te installeren, maar krijg dit niet werkend. Heb gedownload via de aptoide store, alle versies geprobeerd, maar krijg alleen het grote scherm met Videoland. Als ik op openen klik, dan blijft de app terugkomen naar datzelfde scherm.

Heb het ook geprobeerd via een apk url in de downloader app, maar hetzelfde effect. Alle andere apps geen enkel probleem.

Iemand enig idee wat er loos kan zijn? Heb ook gekeken in de machtigingen van de app en dit op toestaan gezet, maar geen effect. Hoor graag. Alvast bedankt!

Edit: Inmiddels werkt het. Gedownload via de laatste versie van de Aptoide TV app.
Beetje late reactie maar is dit je alsnog gelukt?

Bij mij werkt alleen een vrij oudere versie van Videoland tot nu toe, zonder problemen. Ik hoef de nieuwste versie niet te hebben onder het motto van ''if it ain't broken...''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Inmiddels laat de startpagina op mijn oude Duitse 2nd Generation Fire TV Sticks nu ook aanbevelingen zien voor de Nederlandse markt. En met de laatste updates kun je ook kiezen voor de Nederlandse taal. Amazon heeft dus een en ander omgezet en de oude buitenlandse sticks lijken hier nu volledig ondersteund te worden.

Desondanks zijn ze inmiddels wel wat traag geworden en houd ik het bij mijn Fire Stick 4K Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Hebben andere ook last van dat de HBO max app (sideloaded) geen hdr meer doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

FreakNL schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:40:

Heb dit eindelijk uitgezocht;

Als ik op mijn travel-router (waar de OpenVPN client op draait die connectie maakt met thuis) deze optie erin zet:

redirect-gateway def1

Lijkt al het verkeer via Ziggo te gaan.

Maar om de stream te laten werken moet je ook nog de volgende opties opnemen:

dhcp-option DNS 62.179.104.196
dhcp-option DNS 213.46.228.196

(of
dhcp-option DNS 84.116.46.21
dhcp-option DNS 84.116.46.20
)

Ik had dus blijkbaar last van een DNS leak of iets dergelijks :)

Op deze manier loopt al het verkeer inc DNS via de OpenVPN en hoef je op je clients niks te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-05 21:44
Royeboi schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:36:
[...]

Beetje late reactie maar is dit je alsnog gelukt?

Bij mij werkt alleen een vrij oudere versie van Videoland tot nu toe, zonder problemen. Ik hoef de nieuwste versie niet te hebben onder het motto van ''if it ain't broken...''
Ik ga er even op in, ik krijg Videoland niet aan de praat.. de nieuwste versies starten niet op en de oudere versies geven de melding app wordt niet meer ondersteund en klaar… iemand een idee?

Ik heb via apptoide en sideloaden geprobeerd

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 30-04-2022 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cardwizard schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 10:23:
[...]
Ik ga er even op in, ik krijg Videoland niet aan de praat.. de nieuwste versies starten niet op en de oudere versies geven de melding app wordt niet meer ondersteund en klaar… iemand een idee?

Ik heb via apptoide en sideloaden geprobeerd
Ik heb voor alle zekerheid net nog maar even getest, maar de (oude) versie die ik tijden geleden al voor het eerst heb gebruikt (nu ruim 1 jaar geleden), doet het hier nog steeds, recentelijk nog geïnstalleerd op een Max.
Ik heb hem zelfs net nog even moeten heractiveren middels een koppelcode, maar daarna deed ie het ook weer direct.

Versienummer wat ik heb gedeeld is eenvoudig terug te vinden binnen dit topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
T-Mobile TV heeft inmiddels ook een app voor Fire TV beschikbaar: https://www.amazon.com/dp/B09Q3H3B68/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 18:20
Was op zoek naar een toetsenbord voor de fire tv. Las op internet, dat het best omslachtig is…
Nu blijkt er gewoon een app te zijn. “Amazon Fire Tv”. Voor android en IOS.
Je kunt meerdere devices aan 1 stick koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kootje70
  • Laatst online: 10-05 18:20
TexMex schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:06:
T-Mobile TV heeft inmiddels ook een app voor Fire TV beschikbaar: https://www.amazon.com/dp/B09Q3H3B68/.
Enig idee hoe je de av-synchronisatie voor T-Mobile instelt?
Bij instellingen van de stick klopt het. Maar in de app is het geluid ongeveer een halve seconde te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
kootje70 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:27:
[...]

Enig idee hoe je de av-synchronisatie voor T-Mobile instelt?
Bij instellingen van de stick klopt het. Maar in de app is het geluid ongeveer een halve seconde te vroeg.
Zelf heb ik geen T-Mobile, dus ik zou het helaas niet weten.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 20-05-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
TexMex schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:06:
En ook KPN is nu beschikbaar: nieuws: KPN brengt Interactieve TV-app uit voor Amazon Fire TV.

Hopelijk volgt de NPO ook nog een keer, dan zijn we een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-03 17:57
Hoe bevalt Fire TV in vergelijking met een Chromecast met Google TV en Roku?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:28

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

nvm want dit topic gaat niet over de Fire Stick

[ Voor 191% gewijzigd door G_Dragon op 12-07-2022 09:05 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Vanwege Prime Day is de Fire TV Stick 4K Max weer in de aanbieding voor € 36,99. De prijs is alleen geldig voor Prime-leden. Prime kun je direct bij je aankoop toevoegen. De eerste maand is gratis en je mag het ook direct weer annuleren. Annuleer je het niet dan ga je na de eerste gratis maand € 2,99 per maand betalen.

De andere Fire Sticks zijn ook in de aanbieding, maar die zou ik persoonlijk niet aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Super, daar zat ik al een tijdje op te wachten! :)

(TexMex in "Amazon Fire TV")

Prime heb ik al en hou ik ook.

Krijg nu ook de Pricewatch notificaties van Tweakers :)

[ Voor 67% gewijzigd door FreakNL op 12-07-2022 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
TexMex schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:53:
Vanwege Prime Day is de Fire TV Stick 4K Max weer in de aanbieding voor € 36,99. De prijs is alleen geldig voor Prime-leden. Prime kun je direct bij je aankoop toevoegen. De eerste maand is gratis en je mag het ook direct weer annuleren. Annuleer je het niet dan ga je na de eerste gratis maand € 2,99 per maand betalen.

De andere Fire Sticks zijn ook in de aanbieding, maar die zou ik persoonlijk niet aanraden.
Ik heb m ook gekocht, maar ben ondertussen nog niet helemaal tevreden. Prime video lijkt wat lipsync issues te hebben met The Boyz. Maar zou ook in de video kunnen zitten natuurlijk.
Daarnaast blijkt dus HBO Max niet te werken. Wel een sideload gevonden, maar die blaast het scherm op en dus zie ik niets.
TexMex schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 19:00:
[...]

Sideloaden kan op meerdere manieren. Vind je de app Downloader wel terug in de Play Store? Zo ja, dan zou ik die installeren en vervolgens in Downloader-app navigeren naar https://we.tl/t-JagYu8Nq9C. Dan kun je het bestand downloaden en installeren (waarschijnlijk moet je eerst het installeren van apps uit externe bronnen toestaan in de instellingen). Eventueel kun je de Google TV-app voor mobiel gebruiken om de URL via de remote naar Downloader te sturen, maar je kunt ook gewoon even priegelen met je normale afstandsbediening.

Er zijn nog genoeg andere manieren om te sideloaden, maar ik denk dat dit nu even het simpelst is.
Deze link is dood helaas

[ Voor 34% gewijzigd door Ossi op 16-07-2022 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Ossi, onderstaande versie doet het nu nog prima met mijn Max (op een 1080p monitor)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VPbelYmx_IBzU07qj30QWUtFX1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYF0myij4sNbRohLmGmHTPVV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2022 13:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
hardware-lover schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:55:
@Ossi, onderstaande versie doet het nu nog prima met mijn Max (op een 1080p monitor)
[Afbeelding]
Ik ben er ondertussen inderdaad achter gekomen dat een oudere versie nog wel werkt. Momenteel gebruik ik 50.64.0.1
Bedankt voor de snelle reactie in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ossi schreef op zaterdag 16 juli 2022 @ 13:23:
[...]

Ik heb m ook gekocht, maar ben ondertussen nog niet helemaal tevreden. Prime video lijkt wat lipsync issues te hebben met The Boyz. Maar zou ook in de video kunnen zitten natuurlijk.
Daarnaast blijkt dus HBO Max niet te werken. Wel een sideload gevonden, maar die blaast het scherm op en dus zie ik niets.

[...]

Deze link is dood helaas
Ik heb wel lipsync issues met Plex. Maar ik heb nog niet verder geprutst. Het is sowieso voor vakantie en dienstreizen, zou deze niet als primary player willen hebben, als is het alleen maar omdat ik me erger aan de Prime bloat op het home-scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 16:32
Ik probeer de videoland v2 (nieuwste versie dus) werkend te krijgen op de firestick 4k. Echter worden er play services vereist. Deze geinstalleerd volgens een handleiding die voor NPO plus was: https://mega.nz/file/cFM2...Be_lO_GiVabDlX4Fem1IHR98o

Echter de app crasht bij het opstarten, ik zie 15 sec videoland en het laadbalkje (dat niet verandert) en dan ligt ie er uit.

Heeft iemand dit werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

royco85 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:09:
Ik probeer de videoland v2 (nieuwste versie dus) werkend te krijgen op de firestick 4k. Echter worden er play services vereist. Deze geinstalleerd volgens een handleiding die voor NPO plus was: https://mega.nz/file/cFM2...Be_lO_GiVabDlX4Fem1IHR98o

Echter de app crasht bij het opstarten, ik zie 15 sec videoland en het laadbalkje (dat niet verandert) en dan ligt ie er uit.

Ik zou het niet eens kunnen proberen, want als Videoland je nog niet heeft overgezet naar V2 krijg je niet eens de gelegenheid om actief in te loggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco85
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 16:32
@hardware-lover dat neemt niet weg dat je toch kunt proberen om de app te installeren? Als ie opstart tot de login dan ben je al verder dan ik :-D Ik ben overigens wel overgezet naar v2

edit: met laadbalkje bedoel ik niet de video, maar echt het laadbalkje om de app te laden. De app start dus niet eens op tot het inloggedeelte.

[ Voor 28% gewijzigd door royco85 op 18-07-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcvdbroek
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 15:32
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs de firestick 4K max gekocht (met die leuke prime aanbieding). Ik merk echter dat hij zeker met disney+ nogal eens moet bufferen of dat die simpel niet wil laden.

Ik heb hem nu verbonden met wifi, maar ik vermoed dat het beter zal gaan aan de kabel.

Welke ethernet adapter kunnen jullie aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

pcvdbroek schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:03:
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs de firestick 4K max gekocht (met die leuke prime aanbieding). Ik merk echter dat hij zeker met disney+ nogal eens moet bufferen of dat die simpel niet wil laden.

Ik heb hem nu verbonden met wifi, maar ik vermoed dat het beter zal gaan aan de kabel.

Welke ethernet adapter kunnen jullie aanraden?
Ik heb dat een tijdje geleden binnen dit topic gedeeld als ik mij niet vergis. Adapter plus splitter heb je dan nodig.

Edit; hardware-lover in "Amazon Fire TV"

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 20-07-2022 23:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
De fire stick afstandsbediening snapt een 6 jaar oude OK tv van de mediamarkt niet maar paired wel met een Bluetooth speaker. 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Niet online
Wat is de handigste manier om podcasts te luisteren met de fire stick?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Heb de 4K variant vorige maand gekocht (aanbieding) en heb hem nu bij me in Azië (dienstreis).

Werkt echt als een tierelier..

Zit in een hotel met een captive portal (moet kamernummer en achternaam invullen na connecten op de WiFi) dus was bang dat de Fire TV dat niet zou snappen. Maar hij kwam netjes met de inlogpagina naar voren. Heb het ook nog maar 1 keer hoeven doen (ben er nu een week)...

Prime, Plex en Spotify doen het prima.

OpenVPN naar huis (Poort 443 TCP) middels geside-loade OpenVPN client werkt ook, dus zelfs de Ziggo App doet het.. En de aan Nederland gebonden content van Prime dan ook :)

Overigens wel grappig om te zien dat er hier content in Prime gratis wordt aangeboden terwijl diezelfde content in NL dan geld kost (en vice versa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 14:41
Ik ben toch wel benieuwd hoe je ziggo via openvpn kan configureren.
ik neem aan, dat je thuis wellicht dan iets online moet hebben staan (NAS oid)?
Kan je mij een beetje op weg helpen wat ik nodig heb en waar te beginnen?>

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Thuis inderdaad een OpenVPN server.

Daar zijn 100 manieren voor, maar ik heb hem op Ubuntu draaien. Deze Ubuntu draait weer als VM op Hyper-V.

Maar het kan ook op een router draaien. Of op een NAS. Of of een Raspberry.

https://www.cyberciti.biz...nvpn-server-in-5-minutes/

https://yourtechlist.com/openvpn-on-firestick/

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 14-08-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de icons van de sideloaded apps?
De icons op het hoofdscherm, zijn niet volledig in beeld tov de apps uit de appstore.
is er een methode om deze aan te passen>

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat zou ik ook wel willen weten :)

Ben overigens zelf overgestapt van OpenVPN naar Wireguard (VPN naar mijn eigen server)...

Verbonden met Wireguard geeft 10mbit down op Speedtest (op de FireTV) vs 3a4mbit als ik verbonden ben met OpenVPN..

Ziggo Go ging net wel/net niet vanuit het verre oosten op OpenVPN.. Met Wireguard gaat het beter :)

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 19-08-2022 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Illegale IPTV bespreken we niet op GoT.

[ Voor 121% gewijzigd door FeaR op 20-08-2022 09:31 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Commentaar op moderatie gaat via DM, niet in het topic.

[ Voor 138% gewijzigd door FeaR op 20-08-2022 09:30 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 18:30
royco85 schreef op maandag 18 juli 2022 @ 09:09:

Donders irritant, ik zou ook graag videoland willen kijken met de stick, over beter gezegd.. De vrouw wil dat graag 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

strikey schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:47:
[...]
Donders irritant, ik zou ook graag videoland willen kijken met de stick, over beter gezegd.. De vrouw wil dat graag 😂.
Heb je de versie ook geprobeerd (V1), die het recentelijk nog deed op de stick?

Even zoeken binnen dit topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
hardware-lover schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:10:
[...]

Heb je de versie ook geprobeerd (V1), die het recentelijk nog deed op de stick?

Even zoeken binnen dit topic.
Ja ik heb aptoide geïnstalleerd en de 4 verschillende versies geprobeerd die daarop beschikbaar zijn, 4.4.3,4.3.4,4.3.0 en 4.1.1 ook wel de zwarte versie van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

strikey schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:22:
Ja ik heb aptoide geïnstalleerd en de 4 verschillende versies geprobeerd die daarop beschikbaar zijn, 4.4.3,4.3.4,4.3.0 en 4.1.1 ook wel de zwarte versie van de app.
Da's nog steeds niet die oudere versie die ik laatst nog had geprobeerd. Sinds die reactie is de stick echter weer de lade in gegaan waar ie uitkwam, dus of het vandaag de dag nog steeds werkt met die versie?

hardware-lover in "Amazon Fire TV"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
hardware-lover schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:33:
[...]

Da's nog steeds niet die oudere versie die ik laatst nog had geprobeerd. Sinds die reactie is de stick echter weer de lade in gegaan waar ie uitkwam, dus of het vandaag de dag nog steeds werkt met die versie?

hardware-lover in "Amazon Fire TV"
Versie waar jij naar refereert (4.2.7 geeft ook een zwart scherm en dan weer terug naar het menu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

strikey schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:43:
Versie waar jij naar refereert (4.2.7 geeft ook een zwart scherm en dan weer terug naar het menu)
Blaast stof van stick en start de Videoland V1 4.2.7 op;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0baKyqGzSyAjKyxgmWoEQxvdu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLtrWmt4bVVIORj8oroBq7FF.jpg?f=fotoalbum_large

Dien jij misschien V2 van de app te gebruiken? Ik nog niet namelijk. Is wel aangekondigd dat dit binnenkort staat te gebeuren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strikey
hardware-lover schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:54:
[...]

Blaast stof van stick en start de Videoland V1 4.2.7 op;
[Afbeelding]

Dien jij misschien V2 van de app te gebruiken? Ik nog niet namelijk. Is wel aangekondigd dat dit binnenkort staat te gebeuren.
Ik kan nog niks invullen dus geen versie v2 🤓. Wazig iig.. Nou dan maar wachten totdat het gefixed wordt door Amazon oid

[ Voor 18% gewijzigd door strikey op 03-09-2022 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvandoorn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-11-2022
Is het iemand al gelukt om de nieuwe Videoland V2 apk te installeren?
Nieuwe APK kopieren lukt, maar bij installatie krijg ik een locatie error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Laatst online: 06:55
Wij lopen tegen hetzelfde aan. De app vraagt om play services...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
Hebben anderen ook het probleem dat Netflix geen Dolby vision meer doorgeeft op de 4k max? Disney+, HBO en Plex werken wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Melanomio
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-10-2022
Videoland v2 in me -na flink wat gepiel- gelukt om geinstalleerd te krijgen op een Firestick 4K Max.

Ik heb de volgende apk's gebruikt:
- com.android.vending 32.6.16 minAPI23 armeabi-v7a x86,x86_64 nodpi
- com.google.android.gms 22.39.15 minAPI21 armeabi-v7a 320,213dpi
- com.google.android.gsf_9 minAPI28 nodpi
- nl.rtl.videoland.v2_1.14.1 minAPI21 nodpi

De nodpi versies zijn de Android TV versies van de packages (dus vending, gsf en videolandv2).

Packages heb ik gedownload van apkmirror en geinstalleerd met adb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Welke versie HBO Max is geschikt voor de Firestick en waar is deze vandaan te plukken?
Via de amazon appstore is deze nl nog steeds niet beschikbaar

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@charleychui Je kunt het beste via de desktop-website de regio van je Amazon-account even op de VS zetten (onder 'Voorkeuren'). Daarna kun je de officiële app installeren en vervolgens je de regio weer op Nederland zetten. De app blijft daarna gewoon werken en updates ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
TexMex schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:31:
@charleychui Je kunt het beste via de desktop-website de regio van je Amazon-account even op de VS zetten (onder 'Voorkeuren'). Daarna kun je de officiële app installeren en vervolgens je de regio weer op Nederland zetten. De app blijft daarna gewoon werken en updates ontvangen.
Helaas is het niet zo simpel, want bij wijzigen naar VS moet je dus gegevens invullen van adres, woonplaats,postcode,provincie en zelfs een telefoonnummer in de vs.
Ik kom er niet uit helaas.
Misschien kan iemand de apk downloaden vanuit hbo max voor de firestick en evt digitaal beschikbaar stellen?

Het is overigens vreemd dat in de nederlandse Appstore van amazon de hbo max app niet te vinden is!

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Klopt, je zult wel even wat Amerikaanse gegevens moeten gebruiken. Als je dat niet wilt kun je ook de Android TV-apk pakken van APKMirror. Grote kans dat die ook werkt op je Fire Stick. Dan blijf je alleen wel het gedoe houden dat je steeds een nieuwe apk moet installeren als je een update wilt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Sinds een paar dagen heb ik opeens probleem met de synchronisatie tussen beeld en geluid. Ik word er helemaal gek van.

Toen ik de stick net had kon ik de sync aanpassen en sindsdien was het goed. En nu opeens is het weer mis en blijf ik m moeten aanpassen. Weet niet of andere applicaties er ook last van hebben, maar ik merk het nu met Netflix.

Andere mensen die er ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
charleychui schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 15:39:
Welke versie HBO Max is geschikt voor de Firestick en waar is deze vandaan te plukken?
Via de amazon appstore is deze nl nog steeds niet beschikbaar
Ossi in "Amazon Fire TV"

Gewoon via een apkmirror site downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 19:24
Sinds een week heb ik af een toe problemen met mijn fire stick 4k max, het beeld gaat op zwart van wat ik aan het kijken ben maar het geluid loopt wel door.
Heen en weer spoelen en het programma opnieuw aanzetten werkt niet, wel weer beeld zodra ik het programma uit ga en bijvoorbeeld naar de home page ga, maar als ik mijn programma's verder wil kijken weer zwart beeld, het enigste wat werkt is de stick opnieuw laten opstarten dan werkt ie weer prima.

Iemand hier toevallig ook het zelfde probleem?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesseev
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-10-2022
Hoi,

Heb je wellicht een iets uitgebreidere uitleg? Ik heb de aangegeven apk's gedownload, echter krijg ik een klein stukje van de app te zien en daarna gaat hij naar de startpagina van de firestick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Jesseev schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:13:
Hoi,

Heb je wellicht een iets uitgebreidere uitleg? Ik heb de aangegeven apk's gedownload, echter krijg ik een klein stukje van de app te zien en daarna gaat hij naar de startpagina van de firestick.
Hier vind je de laatste officiële apk van HBO Max voor Amazon Fire TV, rechtstreeks geëxtract vanaf mijn Fire Stick. Misschien lukt het daarmee beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-05 09:27
Iemand van jullie die Plex gebruikt op de fire? En heb je dan dolby atmos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:08
Hier inmiddels al heel wat maanden eigenaar van een Fire stick 4k Max.
Het is een prima apparaat die wat mij betreft niet onder doet voor de Nvidia Shield voor standaard TV en films.
Wat me echter wel opvalt is dat de afstandbediening vaak niet werkt als ik de tv en de stick ontwaak uit standby. Dan moet ik het apparaat opnieuw opstarten met behulp van de app op de telefoon of door de stroom van de fire stick af te halen.

Wat dan nog wel werkt is de standby knop om de TV uit en aan te zetten en de volume knop.
Batterijen al een keer vervangen, dat had geen positief effect en ik heb hem ook al een keer opnieuw gekoppeld aan de Fire stick.

Heeft iemand anders dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@joenevd Nooit meegemaakt nog met mijn 4K Max stick hier. Misschien kun je een nieuwe afstandsbediening regelen via de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyboy01
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-02 20:39
Melanomio schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:37:
Videoland v2 in me -na flink wat gepiel- gelukt om geinstalleerd te krijgen op een Firestick 4K Max.

Ik heb de volgende apk's gebruikt:
- com.android.vending 32.6.16 minAPI23 armeabi-v7a x86,x86_64 nodpi
- com.google.android.gms 22.39.15 minAPI21 armeabi-v7a 320,213dpi
- com.google.android.gsf_9 minAPI28 nodpi
- nl.rtl.videoland.v2_1.14.1 minAPI21 nodpi

De nodpi versies zijn de Android TV versies van de packages (dus vending, gsf en videolandv2).

Packages heb ik gedownload van apkmirror en geinstalleerd met adb.
Hmm, dank voor de apk's. Ik heb de exacte APK's gevonden op APKMirror (was even zoeken, maar dat is niet erg). com.google.android.gsf_9 minAPI28 nodpi geeft echter een foutmelding bij het installeren, Videoland installeert vervolgens wel maar geeft een eeuwig zwart scherm bij openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
En ook Canal Digitaal is inmiddels beschikbaar op Fire TV: https://www.amazon.com/dp/B09W5VTWD1/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-05 20:44

zerocool82

Ignorance causes chaos

crazyboy01 schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 00:36:
[...]

Hmm, dank voor de apk's. Ik heb de exacte APK's gevonden op APKMirror (was even zoeken, maar dat is niet erg). com.google.android.gsf_9 minAPI28 nodpi geeft echter een foutmelding bij het installeren, Videoland installeert vervolgens wel maar geeft een eeuwig zwart scherm bij openen...
Ik heb de onderstaande APK's geïnstalleerd en de Videoland app start op, vervolgens laadt hij (tot de 'laadbalk' vol is) maar het beeld gaat vervolgens ook op zwart. Iemand een idee?
  • com.google.android.gms_22.39.15_(080306-480654083)-223915099_minAPI21(armeabi-v7a)(320,213dpi)_apkmirror.com
  • com.android.vending_32.6.16-23_8_PR_479146951-83261608_minAPI23(armeabi-v7a,x86,x86_64)(nodpi)_apkmirror.com
  • com.google.android.gsf_9-6957767-28_minAPI28(nodpi)_apkmirror.com
  • nl.rtl.videoland.v2_1.16.1-60_minAPI21(nodpi)_apkmirror.com
Update:
nl.rtl.videoland.v2_1.14.1-56_minAPI21(nodpi)_apkmirror.com geïnstalleerd en werkt! :) @Melanomio Bedankt _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door zerocool82 op 05-11-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
NPO Start en SkyShowtime werken bij mij perfect door ze via Aurora Store te installeren. En dat terwijl een simpele sideload van SkyShowtime met de apk van mijn Chromecast met Google TV niet werkt. Waarschijnlijk werkt het via Aurora wel omdat die een eigen vorm van Google Play Services (MicroG) aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 16:54
TexMex schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 20:14:
En ook Canal Digitaal is inmiddels beschikbaar op Fire TV: https://www.amazon.com/dp/B09W5VTWD1/.
Ja, maar die werkt nog niet lekker. Beeld en geluid lopen niet synchroon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
TexMex schreef op zaterdag 5 november 2022 @ 15:19:
NPO Start en SkyShowtime werken bij mij perfect door ze via Aurora Store te installeren. En dat terwijl een simpele sideload van SkyShowtime met de apk van mijn Chromecast met Google TV niet werkt. Waarschijnlijk werkt het via Aurora wel omdat die een eigen vorm van Google Play Services (MicroG) aan boord heeft.
Fijn! Hiermee is het mij ook gelukt inderdaad! Wel zo fijn dat ik alle apps van streamingdiensten tot nu toe, al dan niet via een omweg, op de Fire Stick heb gekregen (Videoland V2, HBO Max, en nu SkyShowtime).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henriec1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-11-2024
Update:
nl.rtl.videoland.v2_1.14.1-56_minAPI21(nodpi)_apkmirror.com geïnstalleerd en werkt!

Helaas is het mij nog niet gelukt om Videoland v2 goed te kunnen installeren. Jammer dat je zoveel apk's nodig hebt om een app te kunnen kijken.

UPDATE: ik heb zojuist de Videoland app gewoon kunnen downloaden via de Fire TV app store. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door henriec1 op 22-11-2022 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjep07
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-05 10:00
TexMex schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:37:
[...]

Hier vind je de laatste officiële apk van HBO Max voor Amazon Fire TV, rechtstreeks geëxtract vanaf mijn Fire Stick. Misschien lukt het daarmee beter.
Ik kan je apk downloaden vanuit de Silk browser, maar hoe en waar vind ik daarna het gedownloade bestand om te installeren? Via het programma Download kan ik je apk niet downloaden vanuit hun browser omgeving. De vanuit de Silk browser gedownloade apk staat begrijpelijkerwijs niet in hun gedownloade files omgeving...

Ik heb via apk mirror hbo max gesideload, maar wil graag de echte versie. Ik vind hbo max inmiddels in de store, maar deze is nog unavailable :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
adjep07 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:00:
[...]

Ik kan je apk downloaden vanuit de Silk browser, maar hoe en waar vind ik daarna het gedownloade bestand om te installeren? Via het programma Download kan ik je apk niet downloaden vanuit hun browser omgeving. De vanuit de Silk browser gedownloade apk staat begrijpelijkerwijs niet in hun gedownloade files omgeving...

Ik heb via apk mirror hbo max gesideload, maar wil graag de echte versie. Ik vind hbo max inmiddels in de store, maar deze is nog unavailable :-(
Via Silk browser werkt het niet helaas.

Je kunt mijn gedownloade apk zelf even uploaden naar WeTransfer. De link die daar uitkomt kun je invoeren in de app 'Downloader' (die staat gewoon in de appstore). Zo kun je het bestand wel downloaden en gelijk installeren.

Een andere optie is bijvoorbeeld de app 'Send Files to TV' installeren op je Fire Stick en je Android-telefoon (gewoon vanuit de appstores). En zo zijn er nog wel wat mogelijkheden.

Of probeer dit. Dan hoef je niet met losse apk's aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 18:22

JB

Cédric roelt!

Wie gebruiken hier de in DE aangekochte 4K Fire TV sticks? De black friday acties zijn begonnen, maar in NL is alleen de "normale" stick in de aanbieding.

De 4K Max stick met WiFi 6 is in Duitsland dus wel in de aanbieding, maar loop ik dan tegen beperkingen op tov "internationale versie"? Ik zie dat de remote er iets anders uit ziet (Disney knop) maar verder? Language lijkt me aan te passen?

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 18-11-2022 09:53 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@JB, voorheen was het niet mogelijk om die versie voor Nederland te bestellen. Niet omdat deze niet zou werken, maar enkel omdat deze alleen door Duitsers/Oostenrijkers aangekocht kon worden. Is deze beperking er nu niet (meer)?

Ik heb er via een andere aanbieder al eens een stel gekocht, die deden het verder probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:19:
@JB, voorheen was het niet mogelijk om die versie voor Nederland te bestellen. Niet omdat deze niet zou werken, maar enkel omdat deze alleen door Duitsers/Oostenrijkers aangekocht kon worden. Is deze beperking er nu niet (meer)?

Ik heb er via een andere aanbieder al eens een stel gekocht, die deden het verder probleemloos.
Het is al jaren mogelijk dergelijk Amazon spul te kopen: versturen via Huifkar, ophalen bij Hermes of DHL pakketpunt, kopen bij bv Cyberport.de of desnoods via eBay.

Waarom zou je een internationale versie van een firetv, echo en dergelijk kopen als je zelfs met extra kosten veel goedkoper uit bent met een gewone Duitse versie, en dan nog veel meer keuze hebt ook? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:34:
Wie gebruiken hier de in DE aangekochte 4K Fire TV sticks? De black friday acties zijn begonnen, maar in NL is alleen de "normale" stick in de aanbieding.

De 4K Max stick met WiFi 6 is in Duitsland dus wel in de aanbieding, maar loop ik dan tegen beperkingen op tov "internationale versie"? Ik zie dat de remote er iets anders uit ziet (Disney knop) maar verder? Language lijkt me aan te passen?
Ja, die werkt hier probleemloos en de taal is aan te passen. Amazon.nl is altijd wat minder scheutig met Fire Stick-aanbiedingen, maar de kans is groot dat de 4K Max hier ook nog wel in de aanbieding komt (misschien pas op de officiële BF-datum).

Al geldt volgens mij nog steeds wat @hardware-lover zegt, dat de Duitse sticks niet (zonder omwegen) naar Nederland verzonden worden. Maar misschien heb je daar een oplossing voor.

[ Voor 10% gewijzigd door TexMex op 18-11-2022 11:19 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste