Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:06

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

hardware-lover schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:51:
[...]

Hacken zou nergens voor nodig moeten zijn, ik heb diverse apps via de sideload methode op een Fire Stick gezet en deze werkten daarna prima. Dat niet iedere app in de Fire Store te vinden is wil niet automatisch zeggen dat ze niet goed kunnen werken.

Ik heb o.a. Videoland en StarzPlay zo geïnstalleerd en die doen het beiden prima.
Het punt was dat de app Google Play Services vereist, vandaar dat de hack nodig was om überhaupt een poging te wagen (enkel sideloaden levert gelijk een foutmelding en is dus niet genoeg). En vandaar dat ik met smart hoop dat er een officiële NPO-app voor de FireTV komt.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pathfinder schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:57:
[...]
Het punt was dat de app Google Play Services vereist, vandaar dat de hack nodig was om überhaupt een poging te wagen (enkel sideloaden levert gelijk een foutmelding en is dus niet genoeg). En vandaar dat ik met smart hoop dat er een officiële NPO-app voor de FireTV komt.
Ah, het betreft specifiek de NPO app. Die heb ik nog niet op de Fire Stick geprobeerd ivm de beschikbaarheid en het abonnement op NLZiet.

Voor sommige apps geldt dat je de specifieke Android TV versie moet gebruiken op een Fire Stick, geen idee of dit ook voor de NPO app opgaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-07 21:30
De nieuwe Fire TV Stick is nu dus verkrijgbaar op Amazon.nl, maar op .de is hij momenteel in de aanbieding. Kan ik hem dan gewoon gebruiken hier, incl. Nederlandse taal en Store en zo (i.v.m. o.a. NLZiet)?

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 19-11-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:24

Ankh

|true

TheVivaldi schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:20:
De nieuwe Fire TV Stick is nu dus verkrijgbaar op Amazon.nl, maar op .de is hij momenteel in de aanbieding. Kan ik hem dan gewoon gebruiken hier, incl. Nederlandse taal en Store en zo (i.v.m. o.a. NLZiet)?
.de verstuurt niet naar nederland volgens mij

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ankh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:13:
[...]

.de verstuurt niet naar nederland volgens mij
Bij mij zegt .de van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

ah, dat was eerder dus nog niet het geval. Blijkbaar kan je de internationale versie daar dan ook bestellen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ankh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:24:
[...]

ah, dat was eerder dus nog niet het geval. Blijkbaar kan je de internationale versie daar dan ook bestellen.
Ja, alleen de knoppen op de afstandsbediening wijken een tikkeltje af, in die zin dat er een Amazon Music-knop op zit omdat die dienst in DE wél beschikbaar is en in NL niet en er zit ook een Disney+-knop op. Maar verder lijkt 'ie exact hetzelfde (en de verkoper is ook gewoon Amazon zelf, btw).

Maar goed, ik kan dan in principe dus gewoon Nederlands instellen en o.a. NLZiet installeren vanuit de Store? En werkt de Canal Digitaal-app na sideloaden? En kun je die onderste knoppen (o.a. Netflix) ook remappen?

[ Voor 6% gewijzigd door TheVivaldi op 19-11-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ankh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:24:
[...]
Maar die zie ik niet als BF aanbieding staan, wel bij de versie voor Duitsland en Oostenrijk maar die bestellen kan dus niet via .DE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wun104q0z0vi1-6pcszn28Tbf84=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1nXXnEnPsHLxkN3lsrfWujbC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 19-11-2021 21:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

hardware-lover schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 21:32:
[...]

Maar die zie ik niet als BF aanbieding staan, wel bij de versie voor Duitsland en Oostenrijk maar die bestellen kan dus niet via .DE
[Afbeelding]
Maar is de duitse versie (met BF) wel te leveren in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ankh schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:04:
[...]
Maar is de duitse versie (met BF) wel te leveren in Nederland?
Niet via Amazon.de; "Diese Version des Produkts kann nur nach Deutschland und Österreich geliefert werden." Je krijgt hem niet rechtstreeks naar een NL adres, ook niet als Nederlander met een Prime abonnement voor Duitsland.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 22:17
TheVivaldi schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:20:
Aanbieding op amazon nl komt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
hardware-lover schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 23:07:
[...]

Niet via Amazon.de; "Diese Version des Produkts kann nur nach Deutschland und Österreich geliefert werden." Je krijgt hem niet rechtstreeks naar een NL adres, ook niet als Nederlander met een Prime abonnement voor Duitsland.
Dat is vreemd, want hier staat “Liefern nach <mijnadres>” en ik woon toch echt in Nederland. Foutje van de site?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ruvas schreef op zondag 21 november 2021 @ 02:17:
[...]

Aanbieding op amazon nl komt nog.
Dat zou mooi zijn, want ik kijk er met smart naar uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TheVivaldi schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:47:
[...]
Dat is vreemd, want hier staat “Liefern nach <mijnadres>” en ik woon toch echt in Nederland. Foutje van de site?
Dus jij ziet bij deze boven het balkje met de beperking niet staan begrijp ik en kunt gebruik maken van de €36,99 BF aanbieding?

Ik kan deze wel in mijn mandje gooien, maar afrekenen lukt toch echt niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-07 22:17
TheVivaldi schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:47:
[...]

Dat zou mooi zijn, want ik kijk er met smart naar uit! :)
Nog even wachten dan komt de aanbieding online alleen voor hoelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Prachtige reviews nu bij de internationale versie van de Fire TV Stick 4K Max. :D En ze hebben eigenlijk ook wel een punt...

Edit: Reviews waarin geklaagd werd dat het apparaat op de andere Europese Amazon-pagina's nu € 36,99 kost maar op Amazon.nl € 64,99 zijn al weer verwijderd.

[ Voor 21% gewijzigd door TexMex op 22-11-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ruvas schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:54:
[...]

Nog even wachten dan komt de aanbieding online alleen voor hoelang.
Ik ga in ieder geval elke dag een paar keer kijken zodat ik hem niet misloop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Ik heb een raar probleem met m'n 4k fire tv stick. Er zit is een audio delay. De stick zit in de TV, waarna via ARC de audio naar mijn versterker gaat. De onboard audio sync zit er compleet naast, krijg hem niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
TexMex schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:47:
[...]

De Duitse versie van de 4K Max is al eens in de aanbieding geweest voor € 36,99. Dus wellicht kunnen we hier met Black Friday ook nog wel iets verwachten. Al zie ik Amazon er eigenlijk ook wel voor aan om de internationale versie uit te sluiten van de acties.
En die Duitse versie is niet om te zetten naar een internationale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepanian
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-05-2022
Joehoe, leek hier…Ik heb geprobeerd uit dit topic te halen of ik de 4K versie in Duitsland kan bestellen (ja bij mij staat ook dat ze hem willen verzendien naar mijn adres) en of deze dan ook een Nederlands menu heeft.

FF een paar vraagjes:

Wat is BF? En wat is er zo belangrijk aan?
Ik heb ook prime en begreep dat ze bij mijn bestelling het product registreren en als ik thuis verbinding maak hij gelijk mijn prime account activeert oip de stick. Klopt Dat?
Bij een eerdere review ontbrak de zoekfunctie in het menu, is dat nu dan opgelost?
En heeft de Fire stick die ik bestel in DE ook een Nederlands menu (in te stellen)?
En heeft deze dan ook NLse content (NLse apps die bovenaan staan)? Als ik inlog cq op de nederlandse versie zet?
Of kan ik beter wachten en hem op Amazon.nl bestellen?

Thx!

[ Voor 10% gewijzigd door Sepanian op 24-11-2021 11:55 . Reden: Toevoegen vraag ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
W00fer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 02:58:
[...]

Omzetten zal niet lukken, maar tegenwoordig werken Duitse Fire TV Sticks eigenlijk prima in Nederland. Je kunt gewoon inloggen met je Nederlandse account. Het enige dat bij mij nog niet werkt, is het afspelen van de geadverteerde Prime Video-titels rechtstreeks vanaf de beginpagina van je firestick. (Ik sluit niet uit dat dit met nieuwe Duitse firesticks wel lukt, aangezien Nederland nu officieel wordt ondersteund). Maar vanuit de Prime Video-app werkt alles wel gewoon vlekkeloos.

Ook alle Nederlandse en internationale apps zijn zonder problemen te installeren en gebruiken. Op mijn oudere firestick is de Nederlandse taal afwezig; Engels is wel gewoon beschikbaar. Ik ga ervan uit dat Nederlands op de nieuwe internationale sticks ook beschikbaar is (en mogelijk ook zelfs op de nieuwe Duitse sticks maar dat is afwachten). De functies van de vier onderste knoppen van de Duitse versie zijn ook niet helemaal gelijk aan die van de internationale versie.

Overigens is de Duitse versie via Notebooksbilliger gewoon leverbaar in Nederland. Nu ook met de gunstige prijs van € 36,99. Je kunt daar eventueel ook betalen via Amazon.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 24-11-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W00fer schreef op woensdag 24 november 2021 @ 02:58:
[...]
Ik weet niet direct wat het verschil tussen beiden zou kunnen zijn buiten; "Alexa zoeken via spraak is voor Engels geoptimaliseerd". De "Duitse" 4k (non Max) doet het prima hier in Brabant, maar ik moet toegeven dat ik tot vandaag nul gebruik heb gemaakt van Alexa.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TexMex schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:36:
[knip]
Overigens schijnt de Duitse versie via Notebooksbilliger gewoon leverbaar te zijn in Nederland. Nu ook met de gunstige prijs van € 36,99. Je kunt daar eventueel ook betalen via Amazon.
Wel even rekening houden met + 15,99 EURO aan verzendkosten, die zijn niet mals.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sepanian schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:57:
Joehoe, leek hier…Ik heb geprobeerd uit dit topic te halen of ik de 4K versie in Duitsland kan bestellen (ja bij mij staat ook dat ze hem willen verzendien naar mijn adres) en of deze dan ook een Nederlands menu heeft.
[knip]
Indien je in Nederland woont en bent ingelogd met je Amazon account, krijg je ook de optie om deze af te rekenen? Je kunt dat gerust proberen, er zitten diverse stappen tussen voordat je de aankoop bevestigd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepanian
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-05-2022
hardware-lover schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:54:
[...]

Indien je in Nederland woont en bent ingelogd met je Amazon account, krijg je ook de optie om deze af te rekenen? Je kunt dat gerust proberen, er zitten diverse stappen tussen voordat je de aankoop bevestigd.
Ah ok, nee lukt toch niet, bij volgende stappen geeft hij aan dat niet naar het adres verzonden kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:50:
[...]

Wel even rekening houden met + 15,99 EURO aan verzendkosten, die zijn niet mals.
Volgens de voorwaarden ja, maar in de praktijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Et7DG7BgDTvztZ_j_qfzMLnQv-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/78SIFeyubtcT3NnWOLhRRKfG.png?f=fotoalbum_large

Waarschijnlijk is er wat veranderd nu Notebooksbilliger levering in Nederland officieel ondersteunt voor particuliere klanten. Er is nog wat oude informatie op de website te vinden die daar niet mee correspondeert.

In totaal betaal je bij Notebooksbilliger voor de Duitse versie van de Fire TV Stick 4K Max nu dus tijdelijk € 41,44 inclusief levering in Nederland.

[ Voor 14% gewijzigd door TexMex op 24-11-2021 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TexMex schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:21:
Volgens de voorwaarden ja, maar in de praktijk:

[Afbeelding]

Waarschijnlijk is er wat verandert nu Notebooksbilliger levering in Nederland officieel ondersteunt voor particuliere klanten. Er is nog wat oude informatie op de website te vinden die daar niet mee correspondeert.

In totaal betaal je bij Notebooksbilliger voor de Duitse versie van Fire TV Stick 4K Max dus € 41,44 inclusief levering in Nederland.
Duidelijk zo, goed dat je het hebt uitgezocht. Heb niet eerder daar iets aangekocht, eens kijken hoe dat gaat.

Edit; Herzlichen Dank für deine Bestellung! Deine Daten sind bei uns eingegangen und werden jetzt weiter bearbeitet. [knip] kan weg

Edit2: nog steeds in afwachting van de Proforma-Rechnung... (uit voorzorg toch nog maar even de spam-bak nagekeken, maar daar zat een reactie niet in). [knip] kan weg

Edit 3: niets meer gehoord of gezien, aankooppoging is dus mislukt, om wat voor reden dan ook en voor nu laat ik het hier ook maar even bij.

[ Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 28-11-2021 17:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahmudov
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 25-05 10:22
Heb vandaag de 4K max opgepikt bij de mediamarkt in Duitsland, bedrag was te verleidelijk om het te laten liggen voor een upgradje. Super apparaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-07 21:49
Ik heb een fire tv stick 4k(en ook nog een Shield)en wil aan de stick een externe hdd aansluiten, maar heb nog wel een vraag.
Wat ik inmiddels denk te weten is:
-dat je een otg adapter nodig hebt om de stick van stroom te voorzien en een usb opslag op aan te sluiten
-de stick werkt alleen met Fat32
-Fat32 heeft als nadeel dat het alleen bestanden kan doorgeven van max.4Gb

Nu is het probleem, dat mijn films meestal>4Gb en zeker de 4K
Hoe kan ik een externe opslag aansluiten en toch films >4Gb afspelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

doggy1 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 11:46:
Ik heb een fire tv stick 4k(en ook nog een Shield)en wil aan de stick een externe hdd aansluiten, maar heb nog wel een vraag.
Wat ik inmiddels denk te weten is:
-dat je een otg adapter nodig hebt om de stick van stroom te voorzien en een usb opslag op aan te sluiten
-de stick werkt alleen met Fat32
-Fat32 heeft als nadeel dat het alleen bestanden kan doorgeven van max.4Gb

Nu is het probleem, dat mijn films meestal>4Gb en zeker de 4K
Hoe kan ik een externe opslag aansluiten en toch films >4Gb afspelen?
Eerst even de hardware kant; hardware-lover in "Amazon Fire TV" (niet getest of links nog up to date zijn, het gaat meer over hoe het kan lukken)

Ik heb zelf niets getest maar je zou dit filmpje nog even kunnen bekijken;

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
🔴AMAZING ACCESS NTFS DRIVES ON FIRESTICK (GAME CHANGER)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-07 21:49
De https://www.amazon.nl/gp/product/B00LLUEJFU is toch al genoeg? Daar kan toch ook al de power van de stick op aangesloten worden?
Dit lijkt de alles in 1 oplossing: power, ethernet en usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

doggy1 schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:42:
De https://www.amazon.nl/gp/product/B00LLUEJFU is toch al genoeg? Daar kan toch ook al de power van de stick op aangesloten worden?
Dit lijkt de alles in 1 oplossing: power, ethernet en usb.
Alleen de adapter kan nooit voldoende zijn, je zult altijd nog verloopkabel(s) nodig hebben (USB > µUSB), dus dan heb je nog altijd wat extra bekabeling nodig, dus waarom dan niet meteen het aangehaalde kabeltje?

De gelinkte adapter wordt overigens zonder power-adapter geleverd, bij gebruik van USB HDD's wordt deze aanbevolen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-07 20:05
Heb de Fire stick Max gekocht, leuk apparaat makkelijk te installeren en heeft dolby vision als standaard interface wat mijn vrouw fantastisch vind.

Enkel 1 probleem, bij het afspelen van mkv films truehd 7.1 speelt het stickie dit niet af als atmos. Atmos wordt wel afgespeeld bij Netflix en de (weinige) content op Prime. Iemand een oplossing of wat er kan gedaan worden?

Jammergenoeg is dit het enige probleem dat ik heb met dit stickie, al de rest is vlot en vormt geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mahmudov schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:38:
Heb vandaag de 4K max opgepikt bij de mediamarkt in Duitsland, bedrag was te verleidelijk om het te laten liggen voor een upgradje. Super apparaten!
Vraag me nog steeds af wat er anders is aan de international versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etmnidj1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-06 11:26
Heb een vraag mbt tot een Amazon fire stick van de 2e generatie. Deze is aan een oudere Samsung TV gekoppeld via HDMI poort met Anynet+ (=HDMI CEC). Nu lukt het om de TV aan en uit te zetten met de afstandsbediening van de firestick en ook via de app op mijn telefoon. Het lukt echter niet om via een amazon echo spot met een voice commando de tv aan of uit te zetten. Beide apparaten zijn aan dezelfde kamer gekoppeld etc. Heb al heel veel geprobeerd van resets; Anynet+ instellingen op de TV aangepast etc. Heeft iemand nog tips? Grt Niels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Nu bij Amazon.nl in de aanbieding:

- Fire TV Stick 4K Max - Internationale Versie | € 36,99
- Fire TV Stick - Internationale Versie | € 21.99
- Fire TV Stick Basic Edition - Internationale Versie | € 19.99

Aan die laatste zou ik trouwens niet meer beginnen. Die is inmiddels wat traag en komt nog met het oude Fire OS 5.

[ Voor 29% gewijzigd door TexMex op 15-12-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-07 10:39
TexMex schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:46:
Nu bij Amazon.nl in de aanbieding:

- Fire TV Stick 4K Max - Internationale Versie | € 36,99
- Fire TV Stick - Internationale Versie | € 21.99
- Fire TV Stick Basic Edition - Internationale Versie | € 19.99

Aan die laatste zou ik trouwens niet meer beginnen. Die is inmiddels wat traag en komt nog met het oude Fire OS 5.
Ik heb de Fire TV Stick 4K Max ook besteld op Amazon kreeg zelf 10 euro extra korting €26.99

Geen idee waar die extra korting vandaan komt kon het niet vinden ook geen kortingscode in de bestelling hoeven toevoegen, ging gewoon automatisch tijdens bestelling 10 euro extra korting .gratis verzenden met prime.

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:10
Fire stick 4k Max ook besteld voor die prijs kon ik hem niet laten liggen, wou eigenlijk de fire cube 2 gen kopen maar het prijs verschil is wel erg groot nu, en ik wil hem voornamelijk gebruiken voor f1tv, ga hem nu eerst uit testen met netflix en prime mijn benieuwen.

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:57
Is er een makkelijke manier om Videoland op de TV stick te krijgen? Dan is het voor mij namelijk ook een no-brainer om er 1 te kopen!

• J.E. Weinor
AlxRoelofs schreef op donderdag 16 december 2021 @ 11:00:
Is er een makkelijke manier om Videoland op de TV stick te krijgen? Dan is het voor mij namelijk ook een no-brainer om er 1 te kopen!
Volgens mij kan Videoland wel, maar niet helemaal zeker krijg mijn stick vrijdag binnen.

Al zal het niet kunnen lijkt me sterk, dan laat ik het nog niet voorbij gaan, heb zelf geen Videoland is mij geen abonnement waard wegens het aanbod laat staan geen 4k ultra en wordt zelfs een euro duurder.
Die stick kun je voor meer doeleinden inzetten, en voor de tijdelijke flash deal op Amazon liet ik het niet liggen zelfs nog iets goedkoper tijdens de Black Friday dagen als ik me herinner.

Maar ieder zijn keuze en het voordeel de afstandsbediening. heb zelf nu CCU achter de tv hangen wegens stadia maar de bediening niet handig zonder afstand bediening, dan heb je weer een CC/TV voor nodige maar ook stukken duurder.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Even naar "videoland" zoeken binnen het topic, en dan kom je o.a. deze reactie tegen; hardware-lover in "Amazon Fire TV" (via sideloaden dus)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hier en hier vind je de recentste apk van Videoland voor Android TV. Deze werkt ook prima op de nieuwste Fire Sticks. De apk kun je makkelijk installeren via bijvoorbeeld de Downloader-app die zelf wel gewoon in de Amazon Appstore staat.

[ Voor 21% gewijzigd door TexMex op 16-12-2021 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-07 12:57
TexMex schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:14:
[...]

Hier en hier vind je de recentste apk van Videoland voor Android TV. Deze werkt ook prima op de nieuwste Fire Sticks. De apk kun je makkelijk installeren via bijvoorbeeld de Downloader-app die zelf wel gewoon in de Amazon Appstore staat.
Fantastisch, werkt instant deze oplossing

Ik heb de firestick aangesloten op mijn Samsung the frame 75 inch (2021), echter valt me op dat ik bij apps zoals Netflix en sommige films blikkerig beeld krijg. Alle updates en reset heb ik uitgevoerd.

In de opties heb ik geprobeerd wat te spelen met de instellingen, echter lost dat niks op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBRTR965fytqiYoaVpyIMH-m5-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HHCUvG3FvnrA8pI3xZr282yZ.jpg?f=fotoalbum_large

valt dit op te lossen? want het valt me eerlijk gezegd wel wat tegen

[ Voor 25% gewijzigd door Zaratrass op 17-12-2021 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Zaratrass, "blikkerig beeld" << kun je dit eens wat nauwkeuriger omschrijven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
hardware-lover schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:20:
@Zaratrass, "blikkerig beeld" << kun je dit eens wat nauwkeuriger omschrijven?
zie foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die zie ik, kan er me echter zo niets bij voorstellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
hardware-lover schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:47:
[...]

Die zie ik, kan er me echter zo niets bij voorstellen.
Hij lijkt tot nu met name in statische menu's/ apps voor te komen.

Lijkt alsof je veel pixels ziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7wpGv0_CpteIxWzJHRH49fwp9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9Rcb2p9YHoalA48CgRq7veg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNsHufkiw77aavzcpWq8san1YMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8U7gONn7pCdAgXey1iYNnHGk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Zaratrass schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:06:
[...]

Hij lijkt tot nu met name in statische menu's/ apps voor te komen.

Lijkt alsof je veel pixels ziet

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke type tv ? instellingen evt. in je tv menu? allemaal invloed kunnen hebben.

Heb gisteren mijn tv stick 4K max binnen gekregen totaal geen last van blokkering beeld op de afbeelding die je laat zien etc. op mijn Philips OLED 903.

Je HDMI poort op je toestel ondersteunt het 4K? evt, andere HDMI poort op je toestel uitproberen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
J.E. Weinor schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:22:
[...]

Welke type tv ? instellingen evt. in je tv menu? allemaal invloed kunnen hebben.

Heb gisteren mijn tv stick 4K max binnen gekregen totaal geen last van blokkering beeld op de afbeelding die je laat zien etc. op mijn Philips OLED 903.

Je HDMI poort op je toestel ondersteunt het 4K? evt, andere HDMI poort op je toestel uitproberen etc.
ik heb de Samsung The Frame QLED TV 75LS03A (2021)

Alle HDMI poorten ondersteunen 4k. Het is ook alleen dat ik deze beelden krijg bij de firestick, niet bij de netflix app van samsung dergelijke.

Net op de tv nog wat instellingen gewijzgd

Game mode aan/uit gezet
Lagere resolutie

Het beeld blijft lelijk, echter als ik op youtube een 4k video start dan na het laden is de kwaliteit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Zaratrass schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:39:
[...]

ik heb de Samsung The Frame QLED TV 75LS03A (2021)

Alle HDMI poorten ondersteunen 4k. Het is ook alleen dat ik deze beelden krijg bij de firestick, niet bij de netflix app van samsung dergelijke.

Net op de tv nog wat instellingen gewijzgd

Game mode aan/uit gezet
Lagere resolutie

Het beeld blijft lelijk, echter als ik op youtube een 4k video start dan na het laden is de kwaliteit goed.
Dan is evt. je stick niet goed laatste update software/firmware evt. van je stick? maar wat je op noemde totaal geen last, ook het menu van de stick niet wat er raar uit ziet met artefacts.

Je kunt nog proberen evt, op een ander toestel evt, van Fam kennis etc. en kijken of het probleem zich ook daar voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Zaratrass schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:39:
[...]

Maar toch is de ene HDMI-poort de andere niet. Bij mij zijn ze ook niet allemaal even stabiel. Dus misschien een idee om ze allemaal even te proberen. Zelf heb ik in ieder geval ook totaal geen last van het door jou omschreven probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:11

JB

Cédric roelt!

Ziggo GO app is nog steeds niet mogelijk? Ik kan de Ziggo GO TV app thuis niet gebruiken want ik heb glasvezel van KPN en tv signaal nog atlijd via de coax van Ziggo :/

edit:
Via Aurora store kan ik die ZiggoGO app niet vinden, klopt dat :?

Inmiddels via Aptoide TV Ziggo Go erop gekregen maar ik heb geen fatsoenlijk icoontje :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjchyX3MszKpNLScdjYh70ETPaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlWtTjVE5xKiS3QUR57Ahfza.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 67% gewijzigd door JB op 18-12-2021 23:11 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@JB Ziggo GO TV staat gewoon in de Appstore van Amazon zelf: https://www.amazon.com/LGI-Ziggo-GO-TV/dp/B08BZG44W7/. Sideloaden is dus nergens voor nodig. Als je de app niet kunt vinden in de Appstore op de Fire Stick, kun je gewoon bovenstaande link openen, inloggen, en ervoor kiezen om de app automatisch op je Fire Stick te laten installeren.

De app werkt inderdaad alleen via een internet-verbinding van Ziggo. Dat is geen tekortkoming van de Fire Stick, maar is simpelweg ingebouwd door Ziggo zelf.

Wil je toch Ziggo GO gebruiken via een andere internet-verbinding, dan is Kodi met deze add-on waarschijnlijk de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:52:
@JB Ziggo GO TV staat gewoon in de Appstore van Amazon zelf: https://www.amazon.com/LGI-Ziggo-GO-TV/dp/B08BZG44W7/. Sideloaden is dus nergens voor nodig. Als je de app niet kunt vinden in de Appstore op de Fire Stick, kun je gewoon bovenstaande link openen, inloggen, en ervoor kiezen om de app automatisch op je Fire Stick te laten installeren.

De app werkt inderdaad alleen via een internet-verbinding van Ziggo. Dat is geen tekortkoming van de Fire Stick, maar is simpelweg ingebouwd door Ziggo zelf.

Wil je toch Ziggo GO gebruiken via een andere internet-verbinding, dan is Kodi met deze add-on waarschijnlijk de beste optie.
Vraag mij af of iemand het voor elkaar heeft gekregen met Delta interactieve tv app op de stick, Android tv.

Je kunt alleen via de Play store op je mobiel streamen naar je tv maar niet rechtstreeks op je Android tv CC of de Amazon stick wat ik heb gelezen ondersteunt Delta het niet.

Maar de Amazon stick werkt perfect verder nog uitpluizen aan mogelijkheden stadia zal wel niet mogelijk zijn op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@J.E. Weinor Van Stadia lees ik her en der dat dat ook gewoon mogelijk is, maar ik heb het zelf niet geprobeerd.

Je zou de Delta TV-app kunnen sideloaden. Als dat eigenlijk gewoon de mobiele app is, heb je waarschijnlijk een muis-cursor nodig om de app goed te kunnen besturen. Deze is daar perfect voor. Het werkt ook prima om bijvoorbeeld in de alternatieve Aurora Store te kunnen navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:29:
@J.E. Weinor Van Stadia lees ik her en der dat dat ook gewoon mogelijk is, maar ik heb het zelf niet geprobeerd.

Je zou de Delta TV-app kunnen sideloaden. Als dat eigenlijk gewoon de mobiele app is, heb je waarschijnlijk een muis-cursor nodig om de app goed te kunnen besturen. Deze is daar perfect voor. Het werkt ook prima om bijvoorbeeld in de alternatieve Aurora Store te kunnen navigeren.
Dank voor de tip moet eerst uitvogelen hoe het sideloaden gaat ben er nog niet helemaal achter heb de stick pas donderdag binnen en aangezien ik niet altijd de mogelijkheid heb om te kunnen experimenteren en uitzoeken,en krijg ik ruzie met vrouw en kids :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:38:
[...]

Dank voor de tip moet eerst uitvogelen hoe het sideloaden gaat ben er nog niet helemaal achter heb de stick pas donderdag binnen en aangezien ik niet altijd de mogelijkheid heb om te kunnen experimenteren en uitzoeken,en krijg ik ruzie met vrouw en kids :? :)
Installeer sowieso de Downloader-app op je Fire Stick. Die staat gewoon in de Appstore van Amazon zelf. Of je kunt hem vanaf laptop/pc/mobiel op je stick laten installeren door in te loggen op de bovenstaande link. Die app komt sowieso van pas bij het sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:52:

Dank voor meedenken. Zoals aangegeven gaat die standaard app hier niet werken want geen internet van Ziggo. Daarbij gaat de stick ook regelmatig dienst doen in weekendjes weg.

Kodi heb ik al eens naar gekeken voor de Shield, maar vond het toen omslachtig werken. Wellicht moet ik dat een nieuwe kans geven nu ik "met de rug tegen de muur sta". Ik heb gisteren Kodi geinstalleerd maar kreeg die add-on niet toegevoegd als resource :/ Zoeken naar manuals leverde ook niet 123 iets op zonder te moeten registreren op sommige fora.

Weet jij zo of er een stap voor stap handleiding is om Kodi klaar te stomen voor Ziggo op die FireTV stick? Ik krijg die repository er niet op :? Resolved gewoonweg niet. Mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udDKtc5N1WPP6YNz_Ja5ZfYwirg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cQ6aIMpnZBwYVzMnA1fEoe8.jpg?f=fotoalbum_large

edit:
Overigens werkt die Ziggo GO app wel aardig maar installeert dus zonder icoontje op de FireTV middels Aptoide TV :(

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 19-12-2021 14:51 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:50:
[...]

Installeer sowieso de Downloader-app op je Fire Stick. Die staat gewoon in de Appstore van Amazon zelf. Of je kunt hem vanaf laptop/pc/mobiel op je stick laten installeren door in te loggen op de bovenstaande link. Die app komt sowieso van pas bij het sideloaden.
De downloader app is al geïnstalleerd maar geen idee hoe het werkt even aan het priegelen geweest ;) de app is alleen te installeren via de Play store je moet inloggen op google anders kom je niet in Play store. vanuit de stick.
Op mijn mobiel is het wel geïnstalleerd verder geen idee hoe je de app van Delta TV op de stick via apk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
-

[ Voor 118% gewijzigd door TexMex op 21-12-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
JB schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:57:
[...]

Dank voor meedenken. Zoals aangegeven gaat die standaard app hier niet werken want geen internet van Ziggo. Daarbij gaat de stick ook regelmatig dienst doen in weekendjes weg.

Kodi heb ik al eens naar gekeken voor de Shield, maar vond het toen omslachtig werken. Wellicht moet ik dat een nieuwe kans geven nu ik "met de rug tegen de muur sta". Ik heb gisteren Kodi geinstalleerd maar kreeg die add-on niet toegevoegd als resource :/ Zoeken naar manuals leverde ook niet 123 iets op zonder te moeten registreren op sommige fora.

Weet jij zo of er een stap voor stap handleiding is om Kodi klaar te stomen voor Ziggo op die FireTV stick? Ik krijg die repository er niet op :? Resolved gewoonweg niet. Mis ik iets?

[Afbeelding]

edit:
Overigens werkt die Ziggo GO app wel aardig maar installeert dus zonder icoontje op de FireTV middels Aptoide TV :(
toon volledige bericht
Of er een kant-en-klare handleiding is, durf ik niet te zeggen. Kodi is vaak een beetje graven en zoeken. Dan kom je er uiteindelijk wel. Kom je er niet uit, dan kun je ook gewoon www.ziggogo.tv openen in de Silk Browser van Amazon (internet-knop op de afstandsbediening). Dat werkt eigenlijk vrij goed.

Of misschien inderdaad gewoon de mobiele Ziggo GO-app, eventueel met deze muis-cursor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

TexMex schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:05:
[...]

Of er een kant-en-klare handleiding is, durf ik niet te zeggen. Kodi is vaak een beetje graven en zoeken. Dan kom je er uiteindelijk wel. Kom je er niet uit, dan kun je ook gewoon www.ziggogo.tv openen in de Silk Browser van Amazon (internet-knop op de afstandsbediening). Dat werkt eigenlijk vrij goed.

Of misschien inderdaad gewoon de mobiele Ziggo GO-app, eventueel met deze muis-cursor.
Die repository krijg ik gewoon niet geladen. Meerdere URL syntaxen geprobeerd. Resolved niet.

Ziggo Go app werkt ja, muis cursor bij deze app niet perse nodig maar ik heb dus geen icoontje in de lijst apps, dus dat is zo geen porem;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjchyX3MszKpNLScdjYh70ETPaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlWtTjVE5xKiS3QUR57Ahfza.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Heeft iemand toevallig een screenshot van die https://github.com/dut-iptv/dut-iptv.github.io repository/addon toevoeging op de FireTV waarbij het wel werkt met ophalen bestanden? Dan weet ik in ieder geval dat het daar wel/niet aan ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 19-12-2021 16:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JB schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:36:
Heeft iemand toevallig een screenshot van die https://github.com/dut-iptv/dut-iptv.github.io repository/addon toevoeging op de FireTV waarbij het wel werkt met ophalen bestanden? Dan weet ik in ieder geval dat het daar wel/niet aan ligt.
Het ligt niet aan de Fire stick dus eigenlijk gaat het nu zwaar offtopic, maar alla ;)

Ik heb het vanmiddag nog even in orde gemaakt op een nieuwe 4k Max stick (echt even, totaal zo'n 10 minuten werk, maar ik heb dit vaker gedaan).

Via Downloader heb ik naar Kodi gezocht, dat gaf al direct een downloadlink (19.3). Daarop direct geïnstalleerd en installatiebestand meteen verwijderd.

Daarna via Downloader gezocht naar "Dutch IPTV", dit gaf een directe link naar Github en daarop het repository.anon.iptv ZIP bestand opgezocht en lokaal in de stick opgeslagen.

Kodi opgestart, binnen de instellingen "expert" niveau ingesteld, installeren van zip bestanden uit onbekende bronnen toegestaan. Repository geïnstalleerd (vanuit lokale folder van Downloader), binnen de repository de Ziggo addon met alle noodzakelijke aanvullingen laten installeren (gaat vanzelf), en daarna de Ziggo addon opgestart, instellingen (aanmelding) in orde gemaakt, en dat was het eigenlijk. Daarna kan er nog worden ingesteld wat je wel of niet zou willen zien (wat Ziggo toestaat via je abonnement).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@hardware-lover via Downloader! Daar had ik nog niet aan gedacht, dank. Opzetten Kodi schaar ik niet onder dit topic maar de spullenboel erop krijgen, wel. Deze aanvliegroute helpt.

edit:
Nu draait ie. Nogmaals dank!

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 19-12-2021 19:51 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 23:11
Van de week ook een Fire TV 4k Max gehaald.. Alleen lukt het mij maar niet om Netflix en Disney Plus soepel videos af te laten spelen.
De Fire stick zelf is snel zat, maar op de een of andere manier heb ik constant last van juddering (vooral met panning shots is het erg duidelijk). Ik ben alle instellingen eigenlijk al afgegaan/aangepast. Wat ik zo op internet lees heeft het te maken met de framerate, hebben anderen hier ook last van?

Misschien is het wel de combinatie van mijn TV en de fire stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frozen-Bullet schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:03:
Van de week ook een Fire TV 4k Max gehaald.. Alleen lukt het mij maar niet om Netflix en Disney Plus soepel videos af te laten spelen.
De Fire stick zelf is snel zat, maar op de een of andere manier heb ik constant last van juddering (vooral met panning shots is het erg duidelijk). Ik ben alle instellingen eigenlijk al afgegaan/aangepast. Wat ik zo op internet lees heeft het te maken met de framerate, hebben anderen hier ook last van?

Er is wel een auto framerate aanpassing te vinden binnen de Fire instellingen, maar deze lijkt het enkel op Prime video goed te doen (komt ook als tekst in beeld indien actief). Bij gebruik van Disney/Netflix doet deze niets en blijft de framerate zoals ingesteld via de beeldinstellingen.

Je kunt dit tamelijk eenvoudig controleren via een tool die beschikbaar is voor Fire TV waarbij o.a. de media-informatie als overlay zichtbaar gemaakt kan worden; https://developer.amazon.com/docs/fire-tv/system-xray.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
hardware-lover schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:02:
[...]

Er is wel een auto framerate aanpassing te vinden binnen de Fire instellingen, maar deze lijkt het enkel op Prime video goed te doen (komt ook als tekst in beeld indien actief). Bij gebruik van Disney/Netflix doet deze niets en blijft de framerate zoals ingesteld via de beeldinstellingen.

Je kunt dit tamelijk eenvoudig controleren via een tool die beschikbaar is voor Fire TV waarbij o.a. de media-informatie als overlay zichtbaar gemaakt kan worden; https://developer.amazon.com/docs/fire-tv/system-xray.html
Die instelling had ik gezien inderdaad :) Jammer dat deze framerate aanpassing niet samenwerkt met Netflix/Disney. De overlay heb ik ook gebruikt.. Naast het uitzetten van alle beeldoptimalisaties op mn TV is er verder weinig wat ik kan doen.. Toch? Ik gok dan dat m'n tv 24hz niet zo fijn vindt.. Of is er nog iets wat ik over het hoofd zie?

De ingebouwde apps op m'n TV spelen alles btw wel vlekkeloos af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Frozen-Bullet schreef op zondag 19 december 2021 @ 20:03:

Ik had er ook last van, wat bij mij werkt op mijn sony tv is de fire stick op 1080P 60hz te zetten, sinds ik dat heb gedaan loopt het beeld vrij smooth zowel bij netflix als bij prime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zaratrass
Het issue lijkt zichzelf te hebben opgelost. Misschien toch nieuwe firmware?
Al had ik dit meerdere malen gecontroleerd.

Kwaliteit en snelheid verder top!
Al mag ik geen Ziggo kijken op mijn t-mobile verbinding :( Wel via de Ziggo go app op mijn telefoon. vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zaratrass schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:14:
Het issue lijkt zichzelf te hebben opgelost. Misschien toch nieuwe firmware?
Al had ik dit meerdere malen gecontroleerd.

Kwaliteit en snelheid verder top!
Al mag ik geen Ziggo kijken op mijn t-mobile verbinding :( Wel via de Ziggo go app op mijn telefoon. vreemd.
Het is al vaker gezegd, de Ziggo Go TV app is een andere dan de Ziggo Go mobiel/tablet app. Eerste is werkelijk bedoeld als alternatief voor een 2e/3e enz. TV in huis met Ziggo internet als vereiste, laatste is er als mobiele oplossing, zonder Ziggo internet als must.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
gizmokat schreef op maandag 20 december 2021 @ 07:30:
[...]

Ik had er ook last van, wat bij mij werkt op mijn sony tv is de fire stick op 1080P 60hz te zetten, sinds ik dat heb gedaan loopt het beeld vrij smooth zowel bij netflix als bij prime.
Dank voor je reactie. Hm, dat is op zich wel een workaround. Maar dat is voor mij helaas geen oplossing. Ik kan de stick nog retour sturen, dus dat is voor mij dan de enige optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
Frozen-Bullet schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:46:
[...]

Dank voor je reactie. Hm, dat is op zich wel een workaround. Maar dat is voor mij helaas geen oplossing. Ik kan de stick nog retour sturen, dus dat is voor mij dan de enige optie..
Ik heb de fire stick gekocht voornamelijk om F1TV te gaan kijken en voor de 37 euro werkt dat prima en hoef ik geen duurder alternatief te zoeken, netflix en prime kan ik ook kijken via mijn tv aps of xbox dat werkt ook prima, eigenlijk beter, voornamelijk dan de kwaliteit, dan kijken via de fire stick, snelheid van de stick is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Op dit moment is dat iets wat eveneens een beperking is voor menig ander op Android (TV) OS draaiend apparaat. Voor een Shield is er op dit moment een halfbakken oplossing, maar deze werkt niet met alle apps probleemloos. Het is wachten op een nieuwere versie van Android (V12, Android TV of Fire TV Fork).
Het zou overigens kunnen zijn dan het via een Netflix, Disney, etc. Kodi addon wel goed werkt, kwestie van proberen (als dat een alternatieve oplossing kan zijn).

Het enige apparaat wat daar op dit moment wel goed mee om kan gaan is schijnbaar de Apple TV (van horen zeggen/reviews). Maar dat is dan wel iets uit een heel andere prijsklasse.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

gizmokat schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:08:
[...]

Ik heb de fire stick gekocht voornamelijk om F1TV te gaan kijken en voor de 37 euro werkt dat prima en hoef ik geen duurder alternatief te zoeken, netflix en prime kan ik ook kijken via mijn tv aps of xbox dat werkt ook prima, eigenlijk beter, voornamelijk dan de kwaliteit, dan kijken via de fire stick, snelheid van de stick is wel fijn.
Daar blijf je komend jaar bij? Of ga je naar ViaPlay? Zou mooi zijn als die apps ook voor de Firestick beschikbaar komen :)

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 21-12-2021 09:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:50:
[...]

Daar blijf je komend jaar bij? Of ga je naar ViaPlay? Zou mooi zijn als die apps ook voor de Firestick beschikbaar komen :)
Ik ga zeker niet naar viaplay, ga nu voor het eerst naar F1TV dit jaar, ik keek normaal altijd via ziggo maar omdat het daar weg gaat heb ik mijn tv pakket bij ziggo opgezegt dat scheelt mijn 13 per maand, en F1tv pro is goedkoper dan Viaplay,en ik keek eigelijk alleen maar de race en de kwali en voor de rest niets, de voorbeschouwing en andere dingen kijk ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

gizmokat schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:20:
[...]

Ik ga zeker niet naar viaplay, ga nu voor het eerst naar F1TV dit jaar, ik keek normaal altijd via ziggo maar omdat het daar weg gaat heb ik mijn tv pakket bij ziggo opgezegt dat scheelt mijn 13 per maand, en F1tv pro is goedkoper dan Viaplay,en ik keek eigelijk alleen maar de race en de kwali en voor de rest niets, de voorbeschouwing en andere dingen kijk ik toch niet.
En dat kijk je dus via de Fire TV stick?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gizmokat
JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:24:
[...]

En dat kijk je dus via de Fire TV stick?
Ja daar heb ik hem voor aangeschaft, was de goedkoopste optie, mijn sony tv heefd geen android en kan ik geen F1TV app op instaleren, het zelfde met de xbox is ook geen F1TV app voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Indien nog niet retour gestuurd, als je binnen Kodi de Netflix en Disney addons installeert, dan heb je wel het voordeel van auto framerate switching. Dat is een workaround die werkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
hardware-lover schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:03:
[...]

Indien nog niet retour gestuurd, als je binnen Kodi de Netflix en Disney addons installeert, dan heb je wel het voordeel van auto framerate switching. Dat is een workaround die werkt.
Heb ik inderdaad geprobeerd :) Bij de Netflix addon kreeg ik vervolgens constant 'dropping frames' (volgens de overlay van de Fire TV stick). Dit was ook merkbaar en haast nog irritanter dan de framerate issues ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frozen-Bullet schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:19:
[...]
Heb ik inderdaad geprobeerd :) Bij de Netflix addon kreeg ik vervolgens constant 'dropping frames' (volgens de overlay van de Fire TV stick). Dit was ook merkbaar en haast nog irritanter dan de framerate issues ;)
Heb jij de beschikbare resoluties/refreshrates wel "gewhitelist" binnen de Kodi instellingen, het lijkt namelijk dat je dit niet hebt gedaan? Is je netwerkverbinding wel voldoende snel en degelijk?

Edit: ik heb nu allerlei media geprobeerd, en niet alleen via de Netflix addon, maar het draait hier soepel en zonder haperingen binnen Kodi, werkelijk 0 (nul) dropped frames.

- of je bent vergeten de beschikbare Fire Stick resoluties/refreshrates te whitelisten
- of je TV/Monitor ondersteund ze simpelweg niet allemaal

[ Voor 28% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2021 21:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:48
De 4k max is "nog steeds" bij amazon.nl in de aanbieding voor €36,99.

https://www.amazon.nl/fir...=Fite+%2Caps%2C116&sr=8-3

Fixed it 😅

[ Voor 5% gewijzigd door DamnDutchGuy op 27-12-2021 13:31 . Reden: Niet ver genoeg terug lezen 😢 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Dat is al zo sinds 15 december: TexMex in "Amazon Fire TV". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik ga voor een half jaar op Curacao werken. Weet iemand of de fire stick daar werkt? Ik heb een internationale versie en gebruik geen amazon prime, slechts netflix en iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

DamnDutchGuy schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:21:
De 4k max is "nog steeds" bij amazon.nl in de aanbieding voor €36,99.

https://www.amazon.nl/fir...=Fite+%2Caps%2C116&sr=8-3

Fixed it 😅
Die heb ik er maar bij besteld, kan de "normale" in de tv voor buiten; meteen IPTV :Y Die Max 4K werkt beduidend sneller (betere specs duh). Stick is alleen iets groter/langer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Laatst online: 30-12-2024
Weet iemand welke VPN app op de Fire Stick 4K werkt en het toelaat om naar een eigen L2TP server te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:53
Zojuist de Fire TV Stick 4k Max besteld bij amazon maar ik kan nergens een goede antwoord op mijn vraag vinden. Is het mogelijk om een F1 TV Pro app te installeren op de Fire TV Stick? En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door michaeltjeh1 op 28-12-2021 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

michaeltjeh1 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:22:
Zojuist de Fire TV Stick 4k Max besteld bij amazon maar ik kan nergens een goede antwoord op mijn vraag vinden. Is het mogelijk om een F1 TV Pro app te installeren op de Fire TV Stick? En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
gizmokat in "Amazon Fire TV" Ja dus (letterlijk f1 zoeken in dit topic :+ )

[ Voor 5% gewijzigd door Ankh op 28-12-2021 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:48
Eerste ervaring met de 4k Max stick zijn erg positief. Werkt erg snel en vlot.

Netflix, prime video, Disney plus, ziggo go, YouTube, Emby en plex erop gezet. Voor €37 is het een erg capable stickie, die misschien zelf m'n oude shieldtv kan vervangen.

Ik heb de 4k Max gekocht voor z'n dolby vision ondersteuning icm wifi6. Mijn Shield ondersteund geen dolby vision (toe oud), mijn tv wel maar daar is de cpu en WiFi weer niet krachtig genoeg voor sommige bestanden die over het netwerk komen.

Vanavond maar weer eens verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond7
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:27
Even ter bevestiging. Is het nou wel mogelijk om ziggo go tv op een niet ziggo internet verbinding te kijken via de silk browser van de stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Raymond7 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:22:
Even ter bevestiging. Is het nou wel mogelijk om ziggo go tv op een niet ziggo internet verbinding te kijken via de silk browser van de stick?
Heb ik nog niet geprobeerd.. via de App krijg ik een melding dat het niet mag. Wil het ook nog proberen met een VPN..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Raymond7 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:22:
Ja, dat kan.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ankh schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:24:
[...]
Heb ik nog niet geprobeerd.. via de App krijg ik een melding dat het niet mag. Wil het ook nog proberen met een VPN..
VPN zal daar weinig aan kunnen veranderen, gebruik je de officiële Ziggo Go TV app (<< niet de tablet/mobiele versie dus), dan is er de keiharde check op internet via Ziggo.

Testing, one, two ...

• Ankh

Ankh

|true

hardware-lover schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:18:
[...]

VPN zal daar weinig aan kunnen veranderen, gebruik je de officiële Ziggo Go TV app (<< niet de tablet/mobiele versie dus), dan is er de keiharde check op internet via Ziggo.
Als ik een VPN naar een ziggo IP opbouw, dan zou het toch kunnen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ankh schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:48:
[...]
Als ik een VPN naar een ziggo IP opbouw, dan zou het toch kunnen?
Als je de handel zo voor de gek kunt houden dat de app denkt dat het internet via Ziggo loopt, dan lijkt me dat altijd een werkende oplossing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Amazon Fire Stick 4K Max zie ik alleen voor € 64,99. Kwestie van wachten tot er weer een aanbieding is of is er een manier om een lagere prijs te krijgen?

Motor-forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Bananeman schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:08:
Amazon Fire Stick 4K Max zie ik alleen voor € 64,99. Kwestie van wachten tot er weer een aanbieding is of is er een manier om een lagere prijs te krijgen?
Ja je bent net te laat voor de aanbieding gewoon weer wachten tot er weer een aanbieding is op Amazon, hoe lang dat duurt geen idee of via mail van Amazon wachten wanneer de stick in de aanbieding is kun je instellen.
Krijg ook regelmatig melding van Amazon in de mail als een artikel in de aanbieding is als voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:49:
[...]

Ja je bent net te laat voor de aanbieding gewoon weer wachten tot er weer een aanbieding is op Amazon, hoe lang dat duurt geen idee of via mail van Amazon wachten wanneer de stick in de aanbieding is kun je instellen.
Krijg ook regelmatig melding van Amazon in de mail als een artikel in de aanbieding is als voorkeur.
Dank, ga ik instellen en afwachten idd.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hmm vreemd. Ik ben in buitenland waar Netflix niet werkt op de WiFi dus ik denk ik ga eens kijken of dat met VPN wel lukt.

Nu heb ik OpenVPN apk erop gezet, mijn vpn profile ingeladen maar connecten ho maar. Datzelfde profile werkt op andere apparaten (iOS en Windows) wel op diezelfde WiFi en ook via 4G. Als ik de stick via hotspot verbind naar mijn telefoon, krijg ik de VPN ook niet tot stand. Via mijn eigen telefoon via 4G gaat dit prima.

Het lijkt zich dus op de Firestick te bijten :? :/

edit:
Opgelost! *O*

Klaarblijkelijk is er ook een OpenVPN for Android ipv OpenVPN Connect. Die laatste er opgezet nu en voila! VPN en Netflix werkt 8)

[ Voor 13% gewijzigd door JB op 03-01-2022 22:11 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AcIDeR schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:28:
Weet iemand welke VPN app op de Fire Stick 4K werkt en het toelaat om naar een eigen L2TP server te verbinden?
Zie mijn post hierboven met OpenVPN.

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 03-01-2022 22:11 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste