Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesseslot
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-11-2020
Hoi! Ik zit te kijken naar de Amazon Fire Stick 4K via de Duitse Amazon. Ik las dat veel mensen problemen hebben met dat Amazon Prime via een niet-Duits Amazon account niet werkt. Nou las ik ergens anders dat als je de apk van de Prime Video tv-app (die gewoon online te vinden is) sideloadt naar je Fire Stick je wel gewoon Prime Video met je Nederlandse account kan kijken. Is er hier iemand die dit voor mij kan bevestigen?
Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen, bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor problemen? En hoe ga je aan de 4k stick komen? Vanuit DL word ie niet verstuurd naarNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesseslot
Verwijderd schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:50:
Wat voor problemen? En hoe ga je aan de 4k stick komen? Vanuit DL word ie niet verstuurd naarNL.
Ik was onder de veronderstelling dat Amazon Duitsland gewoon verzendt naar Nederland, of is dat met de Fire Stick niet het geval? Het probleem is dat Amazon Prime Video in Nederland niet zou werken op de Fire Stick 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesseslot schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:01:
[...]

Ik was onder de veronderstelling dat Amazon Duitsland gewoon verzendt naar Nederland, of is dat met de Fire Stick niet het geval? Het probleem is dat Amazon Prime Video in Nederland niet zou werken op de Fire Stick 4K.
De gewone stick kan je gewoon bestellen op amazon.nl. De 4k stick word niet verstuurd vanuit DE en is niet beschikbaar op amazon.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesseslot
Verwijderd schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:06:
[...]

De gewone stick kan je gewoon bestellen op amazon.nl. De 4k stick word niet verstuurd vanuit DE en is niet beschikbaar op amazon.nl.
Als ik bijvoorbeeld via de huifkar verzendservice (zij ontvangen in DE en sturen dan door naar NL) de stick alsnog naar Nederland kan krijgen dan zit ik nog met het probleem dat misschien Prime Video niet werkt als sideloaden ook niet werkt. Ik heb namelijk de Fire Stick Basic Edition al wel maar ik wil graag 4K beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesseslot schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:10:
[...]

Als ik bijvoorbeeld via de huifkar verzendservice (zij ontvangen in DE en sturen dan door naar NL) de stick alsnog naar Nederland kan krijgen dan zit ik nog met het probleem dat misschien Prime Video niet werkt als sideloaden ook niet werkt. Ik heb namelijk de Fire Stick Basic Edition al wel maar ik wil graag 4K beeld.
Tja, als je dat graag wilt dan is het simpel een kwestie van proberen zou ik zeggen.

Vraag me af of er 4k content voor NL beschikbaar is voor prime video. Je hebt toch niet perse de stick nodig voor 4k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesseslot
Verwijderd schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:13:
[...]

Tja, als je dat graag wilt dan is het simpel een kwestie van proberen zou ik zeggen.

Vraag me af of er 4k content voor NL beschikbaar is voor prime video. Je hebt toch niet perse de stick nodig voor 4k?
Via de Fire Stick Basic Edition kan je streamen tot 1080p ook al heb je een 4K televisie. Ik wil de stick ook voor diensten als Netflix, Videoland en Disney+ gebruiken om sowieso via Netflix ook 4K te kunnen streamen. De enige onzekerheid waar ik dan mee zit is het wel of niet werken van Prime Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet weten waarom het niet zou werken. Maar goed, ik vroeg eerder al, waar haal je vandaan dat er problemen zijn en welke problemen zijn dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesseslot
Verwijderd schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:30:
Ik zou niet weten waarom het niet zou werken. Maar goed, ik vroeg eerder al, waar haal je vandaan dat er problemen zijn en welke problemen zijn dat dan.
Meerdere sites en forums die ik heb gelezen bevestigen dat Prime Video niet werkt als je de Fire Stick uit Duitsland hebt, ik ga er daardoor vanuit dat het dan ook wel niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesseslot
Bedankt voor je reacties @Verwijderd! Ik heb een andere oplossing gevonden waardoor Prime Video op de Fire Stick niet meer hoeft te werken. Ik heb ook geen hulp meer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
jesseslot schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:10:
Bedankt voor je reacties @Verwijderd! Ik heb een andere oplossing gevonden waardoor Prime Video op de Fire Stick niet meer hoeft te werken. Ik heb ook geen hulp meer nodig.
Wat is je andere oplossing? Misschien dat anderen daar ook nog wat aan hebben, mochten ze hetzelfde aan het overwegen zijn :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesseslot
Hahn schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 16:12:
[...]

Wat is je andere oplossing? Misschien dat anderen daar ook nog wat aan hebben, mochten ze hetzelfde aan het overwegen zijn :)
Tuurlijk! Eigenlijk niet echt een oplossing maar ik was even vergeten dat Prime Video al op de televisie zelf staat (oeps...) dus het is voor mij geen probleem als het sideloaden niet zou werken.

Ik zal het nog wel even uitproberen en in dit topic laten weten of het werkt of niet als ik hem heb ontvangen. Voor het bestellen heb ik als oplossing dat ik hem bij een kennis die in Duitsland woont ga laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolselder
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-05 12:42
Die APK van fire TV voor Android tv sideloaden werkt inderdaad. Geen VPN of DNS nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:27
Sideloaden werkt. Let op dat de android versie geen 4K ondersteunt voor Amazon prime. Alle andere videoservices doen wel 4K en HDR.
Ik heb destijds bij een webwinkel in Duitsland besteld, maar niet Amazon. Die interesseert het geen bal, versturen gewoon naar NL en hadden op dat moment een sale. Toen 25 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
En voor wat het waard is: mijn NL Prime-account werkt prima out-of-the-box met de basic Fire TV Stick die ik van DE Amazon heb gekocht.

[ Voor 5% gewijzigd door g0tanks op 07-11-2020 17:33 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
Die sticks zijn toch gewoon te koop bij Bol....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:49

g0tanks

Moderator CSA
Theodor schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:51:
Die sticks zijn toch gewoon te koop bij Bol....
Ja, door derde partijen voor twee keer de prijs op Amazon zelf.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:20
Hij is nu hier te koop voor een redelijke prijs, ze leveren ook naar nederland ( heb hem hier zelf voor de volle mep gekocht namelijk ).

https://www.cyberport.de/...-sprachfernbedienung.html

Over Amazon Prime, dit heb ik zojuist geprobeerd en het werkt maar volgens mij ligt het ook aan de manier hoe ik het heb gedaan.

Ik was eerst ingelogd met mijn Duitse amazon account, waar ik een US Kindle adres aan toe had gevoegd zodat ik alle apps in de Amazon appstore kon vinden/gebruiken.
Ik heb toen met dat account de Amazon Prime video app geinstalleerd.

Vervolgens heb ik dat account uitgelogt op mijn Fire Stick en heb ik ingelogd op mijn Nederlandse Amazon account en heb ik de 30 proef dagen geactiveerd en de content op de amazon prime video app werkt perfect :)
Alleen als ik de serie of film stop, dus ik wil terug naar het hoofdscherm van de prime app, dan sluit hij de app af :?
Dit alles doe ik overigens niet met de officiële Fire TV launcher maar met Wolf Launcher, als ik nu naar de Fire TV launcher switch dan zie ik heel de Amazon Prime app niet meer :+

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik neem Amazon Prime op de Nederlandse site af. Hier werkt het gewoon zelfs op een custom launcher met alle Amazon telemetry uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
g0tanks schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:33:
En voor wat het waard is: mijn NL Prime-account werkt prima out-of-the-box met de basic Fire TV Stick die ik van DE Amazon heb gekocht.
Dat is dan ook dezelfde ('international') versie die Amazon NL verkoopt, dit is de 'Duitse' versie (mét Alexa) https://www.amazon.de/dp/B07ZZVWB4L
(de voorgeïnstalleerde app op de 4K stick werkt niet in NL/met een NL account)

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 10-11-2020 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitis
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-04-2023
Spekker schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:16:
Hij is nu hier te koop voor een redelijke prijs, ze leveren ook naar nederland ( heb hem hier zelf voor de volle mep gekocht namelijk ).

Over Amazon Prime, dit heb ik zojuist geprobeerd en het werkt maar volgens mij ligt het ook aan de manier hoe ik het heb gedaan.

Ik was eerst ingelogd met mijn Duitse amazon account, waar ik een US Kindle adres aan toe had gevoegd zodat ik alle apps in de Amazon appstore kon vinden/gebruiken.

Vervolgens heb ik dat account uitgelogt op mijn Fire Stick en heb ik ingelogd op mijn Nederlandse Amazon account en heb ik de 30 proef dagen geactiveerd en de content op de amazon prime video app werkt perfect :)
Alleen als ik de serie of film stop, dus ik wil terug naar het hoofdscherm van de prime app, dan sluit hij de app af :?
Dit alles doe ik overigens niet met de officiële Fire TV launcher maar met Wolf Launcher, als ik nu naar de Fire TV launcher switch dan zie ik heel de Amazon Prime app niet meer :+
Hoi zou jij mij kunnen uitleggen hoe je dit US kindle adres hebt toegevoegd? en wanneer heb je een duits amazon account? wanneer je een amazon account aanmaakt via een duits VPN adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Spekker schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 20:16:

Ik heb de 4k versie eveneens aangekocht via bovenstaande shop en de Prime Video account op Engeland (co.uk) geactiveerd. Deze werkt via mijn .DE Prime account prima zo, hoefde er geen rare toeren voor uit te halen. 4k/HDR is via de apps die het ondersteunen ook beschikbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
hardware-lover schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 22:12:
[...]

Ik heb de 4k versie eveneens aangekocht via bovenstaande shop en de Prime Video account op Engeland (co.uk) geactiveerd. Deze werkt via mijn .DE Prime account prima zo, hoefde er geen rare toeren voor uit te halen. 4k/HDR is via de apps die het ondersteunen ook beschikbaar.
Hebben jullie voor elk land een aparte login of zo? Ik heb overal dezelfde. Hoe kan ik nu prime op de stick krijgen als ik overal hetzelfde account heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Obvious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-08 23:10
Ben ook een manier aan het vinden om de ingebouwde Prime app te gebruiken op mijn 4k stick. Gebruik op het moment ook de side loaded android app met een Nederlands prime account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rudyhattem schreef op maandag 5 april 2021 @ 15:16:
[...]
Hebben jullie voor elk land een aparte login of zo? Ik heb overal dezelfde. Hoe kan ik nu prime op de stick krijgen als ik overal hetzelfde account heb?
Nee hoor, overal dezelfde. Maar ik meen mij te herinneren dat ik een land moest kiezen tijdens de installatie van de stick, en ik heb toen co.uk gekozen, terwijl mijn actieve Prime account voor Duitsland actief is.

Ik heb dit later opnieuw zo gedaan met een TV die voorzien was van Fire TV als OS. Ook daarbij heb ik hetzelfde gedaan tijdens instellen, Prime video kon probleemloos vanuit de Fire store geïnstalleerd en gebruikt worden.

Daar hoort wel een kanttekening bij, volgens mij gaat het niet goed via Prime Video items die vanuit het startscherm worden geselecteerd en gestart, dan gaat het mis. Ik moet dus de app gebruiken wil Prime Video probleemloos werken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyhattem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-03 21:28
hardware-lover schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:10:
[...]

Nee hoor, overal dezelfde. Maar ik meen mij te herinneren dat ik een land moest kiezen tijdens de installatie van de stick, en ik heb toen co.uk gekozen, terwijl mijn actieve Prime account voor Duitsland actief is.

Ik heb dit later opnieuw zo gedaan met een TV die voorzien was van Fire TV als OS. Ook daarbij heb ik hetzelfde gedaan tijdens instellen, Prime video kon probleemloos vanuit de Fire store geïnstalleerd en gebruikt worden.

Daar hoort wel een kanttekening bij, volgens mij gaat het niet goed via Prime Video items die vanuit het startscherm worden geselecteerd en gestart, dan gaat het mis. Ik moet dus de app gebruiken wil Prime Video probleemloos werken.
Als dat zo werkt, zou het voor mij prima zijn. Ik heb echter wat moeite moeten doen om de ziggo app (dat is toch wel de belangrijkste) er op te krijgen. Ben huiverig dat ik die weer kwijt raak als ik deze taferelen ga uithalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rudyhattem schreef op woensdag 7 april 2021 @ 22:25:
[...]
Als dat zo werkt, zou het voor mij prima zijn. Ik heb echter wat moeite moeten doen om de ziggo app (dat is toch wel de belangrijkste) er op te krijgen. Ben huiverig dat ik die weer kwijt raak als ik deze taferelen ga uithalen.
Dat je moeite hebt moeten doen voor de Ziggo app is wat vreemd, deze is toch ook vanuit de app Store te installeren? Of heb je het over een andere, niet officiële versie?

"Taferelen" is ook wat ver gezocht, in mijn beleving ;)

Ik heb wat inspanning moeten leveren voor apps die niet officieel verkrijgbaar waren, zoals Starzplay en Videoland, maar dat viel achteraf ook reuze mee. Op de Stick versie dan, op de TV met Fire OS wilde dezelfde Videoland het niet doen. Maar er zijn ook nogal wat versies per toestel van het Fire OS, dus daar zal ook wel een oorzaak zitten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoldar42PFL9664
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik ne van MP een 1st gen fire stick en best tevreden over, na lang zoeken zelfs Ziggo app gevonden, maar het zou alemaal wat vlotter mogen. Ik gebruik hem in de slaapkamer met een Philps aurea tv. Ik denk dat aan dit stickie wel wat mee is gestoeid (download en andere apps staan erop die ik niet kan thuisbrengen)

Ik kijk naar een fire stick 2021 uit duitsland via cyberport. Wat moet ik doen zodat ik Prime Video, Netflix, Videoland en Ziggo kan kijken?

Ik heb al een NL en DE Amazon account.
Pagina: 1