Tjolk is lekker. overal en altijd.
Totdat klanten gaan eisen dat nieuwsbrieven ook responsive moet zijn.Douweegbertje schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:34:
[...]
Je maakt gewoon één fatsoenlijke template en je bent voor altijd klaar. Sure, het sucked om alles netjes te krijgen voor vrijwel elke client maar als je de basis snapt is het vrij simpel. Ik ervaar in elk geval geen problemen met nieuwsbrieven...
Je moet alleen af van de redenatie dat je volledige html/css features kan gaan gebruiken. Met dat in je achterhoofd is het vrij simpel.
En ja dat kan, soort van. Alleen voor de stock mailclient van Android en iOS. Gmail en alle andere clients niet.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Als je ze meestuurt als attachment werkt het prima. Je moet ze niet hotlinken.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
http://tedgoas.github.io/Cerberus/ als voorbeeld...WernerL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:36:
[...]
Totdat klanten gaan eisen dat nieuwsbrieven ook responsive moet zijn.
En ja dat kan, soort van. Alleen voor de stock mailclient van Android en iOS. Gmail en alle andere clients niet.
Verder faal je zelf als bedrijf/programmeur om iets te beloven/aan te bieden wat domweg niet goed kan. Als je goed informeert en uitlegt hoe iets werk (of juist niet) dan is er geen enkel probleem.
Hoe kun je nu zeggen van "oh ja dat gaan we doen" om vervolgens er achter te komen dat het bijna nergens werkt?

Klanten weten allemaal dat het op veel mobiele devices niet goed werkt.Douweegbertje schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:39:
[...]
http://tedgoas.github.io/Cerberus/ als voorbeeld...
Verder faal je zelf als bedrijf/programmeur om iets te beloven/aan te bieden wat domweg niet goed kan. Als je goed informeert en uitlegt hoe iets werk (of juist niet) dan is er geen enkel probleem.
Hoe kun je nu zeggen van "oh ja dat gaan we doen" om vervolgens er achter te komen dat het bijna nergens werkt?
Fluid design ook ooit eens geprobeerd maar dat ging stuk in Outlook. Nouja, ik hoef in ieder geval voorlopig geen mailtemplates meer te maken. Grafdingen. :-)
Basisdocumentatie van meer dan 200 pagina's over hoe de pakketlabels eruit moeten zien. Plus gigantische "databases" (lees: textbestanden gescheiden met pipes zonder enige indexen) waar informatie op een dynamische manier uitgehaald moet gaan worden. Lekker in Duits, Engels en Nederlands door elkaar en een supportmedewerker die de documentatie tegenspreekt.

En dan te bedenken dat de accountmanager hier een paar weken terug zat te vertellen dat het geen probleem was als we ons eigen label zouden handhaven, "zolang het maar een een paar regels voldoet". Een paar regels is bij mij hooguit 5 - 10 punten, samen te vatten op een A4. Geen document waarvan de inhoudsopgave niet eens op een A4 past.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
7159 | 11-7-2014 13:43:52
7160 | 11-7-2014 13:42:35
7161 | 11-7-2014 13:41:09
7162 | 8-7-2014 10:21:46
Ja ik ben heel benieuwdWernerL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:46:
Worden ordernummers negatief als ze de 0 zijn gepasseerd?
http://getfractal.com/
Edit: Zie dat ze inmiddels kapot zijn
[ Voor 22% gewijzigd door Pizzalucht op 11-07-2014 13:55 ]
Is die datum niet de betaaldatum ofzo?TheNephilim schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:45:
Lol, blijft toch leukOrders plaatsen in een extern systeem, waarvan de ordernummers aflopen!
7159 | 11-7-2014 13:43:52
7160 | 11-7-2014 13:42:35
7161 | 11-7-2014 13:41:09
7162 | 8-7-2014 10:21:46
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Want orders die later geplaatst zijn worden eerder betaald?
Nee orders die eerder zijn geplaatst worden later betaaldEddoH schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:01:
[...]
Want orders die later geplaatst zijn worden eerder betaald?

Kan het wel verklaren (teminste met zo'n kleine (sub) set van de data
[ Voor 12% gewijzigd door ytterx op 11-07-2014 14:05 ]
Nee, de datum waarop de orders geplaatst zijn. Was net nog even aan het testen of alles goed binnen komt xd
Beetje stuk inderdaad:Pizzalucht schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:54:
Is dit misschien iets voor jullie nieuwsbrief-haters?
http://getfractal.com/
Edit: Zie dat ze inmiddels kapot zijn
Not Found
The requested URL /auth/register was not found on this server.
Anyway. Het probleem zit 'm vooral in de webfonts. Die werken niet in Outlook 2007 en 2010, dat geeft niet, maar om één of andere reden pakt Outlook dan niet de 2e font in de stack (“sans-serif”) maar maakt hij er “serif” van.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Vervolgens krijg ik een orderbevestiging per mail met deze tekst eronder:
Ligt het aan mij of is dit een vage handelswijzeUw order wordt direct verwerkt. Is uw betaling niet gelukt, dan kunt u uw bestelling nogmaals plaatsen. U kunt er ook voor kiezen het betreffende bedrag alsnog via Overboeking te betalen. Dan hoeft u geen nieuwe bestelling aan te maken.
Nu maar gemaild om de order te annuleren.
What is this, 2001?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Liever een fatsoenlijke tekstversie.kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:17:
Je moet ook geen fancy fooshizzle als webfonts, css3 afgeronde hoekjes en weet ik wat nogal niet meer voor flauwekul in een nieuwsbrief willen stoppen. Plaatjes en tekst.. en een link naar de webversie voor de arme mensen die geen HTML mail willen of kunnen lezen.
Dat zeker ook, met een link naar de webversie erbij. Tenminste dat is hoe ik ze hier klaar zet voor klanten.
Driving a cadillac in a fool's parade.
1
2
3
| <LocationCity>Alkmaar</LocationCity> <LocationProvince>Noord Holland</LocationProvince> <Country>België</Country> |
Bijzonder eigenwijze soapserver dit. Maar in ieder geval een soapserver die de S eer aan doet. Heerlijk simpel geval
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Belachelijk inderdaad dat er 'Noord Holland' staat in plaats van 'Noord-Holland'.Firesphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:54:
Hmmmmm.... Weer iets geleerd.
XML:
1 2 3 <LocationCity>Alkmaar</LocationCity> <LocationProvince>Noord Holland</LocationProvince> <Country>België</Country>
Bijzonder eigenwijze soapserver dit. Maar in ieder geval een soapserver die de S eer aan doet. Heerlijk simpel geval
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Het ziet er vrij simple uit, dus wat dat betreft is er niets aan de handFiresphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:54:
Hmmmmm.... Weer iets geleerd.
XML:
1 2 3 <LocationCity>Alkmaar</LocationCity> <LocationProvince>Noord Holland</LocationProvince> <Country>België</Country>
De server zelf is tot nu toe prima, voor't eerst dat ik binnen een half uur een valide resultaat uit een SOAP geval heb. Meestal zijn die SOAP dingen een custom implementatie van een XML-achtige constructie opgebouwd volgens de ontwikkelaar zijn/haar visie op wat XML en SOAP precies is.Blubber schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:04:
[...]
Het ziet er vrij simple uit, dus wat dat betreft is er niets aan de hand.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| FailSafe==0?'No technical alarms':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&4)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility; Initialization; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&4)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility; Initialization': ((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&4)!=0&& (FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Initialization; Bad configuration':((FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&4)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Bad visibility; Initialization; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&4)!=0?'Detection zones staying in a given state; Initialization':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad configuration':((FailSafe&2)!=0&& (FailSafe&4)!=0?'Bad visibility; Initialization':((FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Bad visibility; Bad configuration':((FailSafe&4)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Initialization; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0?'Detection zones staying in a given state':((FailSafe&2)!=0?'Bad visibility':((FailSafe&4)!=0?'Initialization':((FailSafe&8)!=0?'Bad configuration':'Unknown'))))))))))))))) |
Je zou dat moeten debuggen ...
Zalige tool om snel kleine stukjes op te nemen als GIF.
AwesomeLEDfan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:16:
Voor Linux gebruikers: http://unix.stackexchange...creencasting-the-unix-way .

LEDfan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:16:
Gezien de errors lijkt dat op code die op een microcontroller ofzo moet draaien, en dan is iedere byte kostbaar, dus dan kan ik het wel snappen. nogsteeds is het een helBlubber schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:15:
Mooie oneliner of TDWTF:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 FailSafe==0?'No technical alarms':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&4)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility; Initialization; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&4)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility; Initialization': ((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&4)!=0&& (FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Initialization; Bad configuration':((FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&4)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Bad visibility; Initialization; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&2)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad visibility':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&4)!=0?'Detection zones staying in a given state; Initialization':((FailSafe&1)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Detection zones staying in a given state; Bad configuration':((FailSafe&2)!=0&& (FailSafe&4)!=0?'Bad visibility; Initialization':((FailSafe&2)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Bad visibility; Bad configuration':((FailSafe&4)!=0&&(FailSafe&8)!=0?'Initialization; Bad configuration':((FailSafe&1)!=0?'Detection zones staying in a given state':((FailSafe&2)!=0?'Bad visibility':((FailSafe&4)!=0?'Initialization':((FailSafe&8)!=0?'Bad configuration':'Unknown')))))))))))))))
Je zou dat moeten debuggen ...
Super tool!LEDfan schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:16:
Alsof een ternary operator minder bytes kost dan een normale if/else constructie? Het is niet alsof je de sourcecode naar het device kopieert.hydrargyrum schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:46:
[...]
Gezien de errors lijkt dat op code die op een microcontroller ofzo moet draaien, en dan is iedere byte kostbaar, dus dan kan ik het wel snappen. nogsteeds is het een hel
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Lekker naar Rhodos en even alle zorgen opzij, dat komt daarna wel weer

Dat kan IntelliJ natuurlijk prima zelf.

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 11-07-2014 17:08 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
edit: woohoo, na enige pijn en moeite staat de eerste release-build op de testserver

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 11-07-2014 17:28 ]
We are shaping the future
Ik ben van getters en setters afgestapt. Fuck die dingenFiresphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:46:
Na een halve dag getters en setters typen.
Dat kan IntelliJ natuurlijk prima zelf.
Reageer dan ook niet.. Dacht dat jij dat na dat laatste debacle wel had geleerd
ARG! Al dagen probleem dat iets niet wou compilen. Dacht dat er iets met mijn systeem mis was. Kijk ik op de website, ja hoor nieuwe release, en die doet het wel

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 11-07-2014 18:29 ]
Caelorum schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:12:
[...]
Ik ben van getters en setters afgestapt. Fuck die dingenMaar natuurlijk kan dat alleen in eigen projecten...

ahaha
Make ALL the things public!!!!Firesphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:40:
[...]
In welke taal of framework doe je dat dan?
[ Voor 72% gewijzigd door Merethil op 11-07-2014 18:50 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Heb je toch API voor?RayNbow schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:52:
Zucht... YouTube is tegenwoordig toch erg obfuscated... je kunt geen eens meer op een simpele manier de comments scrapen.
Die API die je maar max. 25 comments per request teruggeeft en waarmee je slechts in totaal de laatste/top 1000 comments kunt ophalen?
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 11-07-2014 18:56 ]
QFTAlex) schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:56:
Waarom zou je YouTube-comments willen ophalen? Het is niet alsof die meestal van een hoog niveau zijn...
Scrapen met capybara-webkit of selenium dan maar?RayNbow schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:55:
[...]
Die API die je maar max. 25 comments per request teruggeeft en waarmee je slechts in totaal de laatste/top 1000 comments kunt ophalen?
Dat kun je volgens mij ook zeggen voor een shitload aan webpages op 't web. Desondanks crawlen we het web om de juiste relevante parels te vinden.Alex) schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:56:
Waarom zou je YouTube-comments willen ophalen? Het is niet alsof die meestal van een hoog niveau zijn...
Daarnaast hangt het ook van de video af hoe kwalitatief de comments zijn. Zo zijn bijv. de comments voor het Extra Credits kanaal doorgaans constructief.
Maar goed, de reden waarom ik comments wil crawlen is omdat ik op zoek ben naar deep-link comments (reacties met tijdpunten erin).
Dat hangt af of je geinteresseerd bent in precision of recall?Cartman! schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:01:
[...]
QFTHelemaal als het er 1000+ zijn dan kan ik me niet voorstellen dat er iets relevants tussen zit.
Ik zit idd te overwegen om voor iets als Selenium te kiezen. Proberen te achterhalen welke AJAX requests YouTube achter de schermen uitvoert is niet bevorderlijk voor je humeur.
Mjah, voorheen was het gewoon een simpele HTTP request naar https://www.youtube.com/all_comments?v=<id> en dan kreeg je alle comments netjes in HTML met statische links naar een 2e, 3e, etc., pagina als het er veel waren. Kon je prima crawlen en scrapen.Gamebuster schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:23:
Ja ik heb even gekeken inderdaad. Dat is een stuk pittiger om te ontcijferen dan een jaar terug. Ik zou lekker Selenium of Capybara-Webkit pakken.
[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 11-07-2014 19:36 . Reden: opmaak ]
Het was net een XML API, maar dan met HTML tags
edit:
Mijn vriendin klaagt over mijn nieuwe mech keyboard met blue keys. "Ik lag op bed en dacht: 'Wat hoor ik nou?' Was het jouw [nieuwe] toetsenbord! Neeeee! Hoe kan dat ding zoveel herrie maken? Wat doe je ermee?"
[ Voor 50% gewijzigd door Gamebuster op 11-07-2014 19:56 ]
C++.. Ik denk niet dat ik het in C# of Java zou doen, al is het alleen maar omdat mensen het niet verwachten of vaker rare zooi tegenkomen (al weet ik nog wel wat pareltjes in C# te vinden ^^Firesphere schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:40:
[...]
In welke taal of framework doe je dat dan?
O! dat moet ik ook eens een keer proberen
Nee, ik heb het hier al eens gezegd dacht ik. Ik probeer in dit project zo veel mogelijk de benodigde data door te geven en zo weinig mogelijk vast te houden in 1 class. Daar waar ik wel state moet bewaren wordt dat of indirect door een functie gezet (die meerdere dingen doet, dus niet echt een setter te noemen waar je direct de juiste data aan mee geeft) of door gewoon rechtstreeks toegang te verlenen. Dat laatste uiteraard als allerlaatste optie en dan alleen met enums, zodat ik er nog enigszins controle over hou en een werkende state kan garanderen.
Ik heb deze stappen gevolgd: http://prezi.com/xgwyp3reqanc/ubuntu-debian-ramdisk/
Dat in combinatie met de JDK van Oracle in plaats van de openJDK die standaard in Ubuntu zit.
Is niet van mij, maar van de management interface van een DLink router.
Ongeacht je doel, is dat niet random zat. Als je een doel hebt waarbij iets random moet zijn, moet het ook random zijn. Dat is A: niet random en B: het wordt meegegeven aan de url.
rand(1000, 9999) is ook niet echt super chill random, maar pas met zo'n voorbeeld kan je jouw zin er onder plakken.
Ja dat dacht ik ook, maar blijkbaar niet.dcm360 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:52:
Interessant dat de JVM dus blijkbaar normaalgesproken lomp veel disk-I/O veroorzaakt naar zijn eigen spul. Ik zou verwachten dat dat binnen de kortste keren al wel in het RAM zou staan.
Netbeans draaide overigens een stuk beter dan Eclipse voordat ik een ramdisk ging gebruiken dus het zou ook zomaar aan Eclipse kunnen liggen.
Maar de ScalaIDE is Eclipse anders had ik netbeans gebruikt.
[ Voor 6% gewijzigd door WernerL op 11-07-2014 21:09 ]
Eclipse draait voor zover ik weet automatisch al voor het grootste deel uit je geheugen. Bij Netbeans merkte ik een gigantische vooruitgang in performance toen ik een SSD kreeg ipv een HDD, dus ik gok dat die juist veel meer disk I/O doet. Eclipse van m'n HDD is verder nagenoeg even snel als van m'n SSD, op het ophalen van resources e.d. na.WernerL schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:09:
[...]
Ja dat dacht ik ook, maar blijkbaar niet.
Netbeans draaide overigens een stuk beter dan Eclipse voordat ik een ramdisk ging gebruiken dus het zou ook zomaar aan Eclipse kunnen liggen.
Maar de ScalaIDE is Eclipse anders had ik netbeans gebruikt.
[ Voor 22% gewijzigd door WernerL op 11-07-2014 21:47 ]
Het kan nog steeds prima random zijn.Douweegbertje schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 20:59:
Ongeacht je doel, is dat niet random zat.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

In other news, vanavond heb ik eindelijk eens backups geregeld voor het belangrijkste onderdeel van mijn thuisnetwerkje: de domain controller.

[ Voor 60% gewijzigd door Alex) op 11-07-2014 23:49 ]
Crashplan, Copy, Cloudflare, zo ingewikkeld is een werkende DNS nietAlex) schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 23:42:
[afbeelding]
In other news, vanavond heb ik eindelijk eens backups geregeld voor het belangrijkste onderdeel van mijn thuisnetwerkje: de domain controller.
Ik had het dus over Active Directory, en ook een eigen PKI-infrastructuurtje. Da's toch wel ietsjes ingewikkelder dan een DNS-tabelletje.Firesphere schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 01:56:
[...]
Crashplan, Copy, Cloudflare, zo ingewikkeld is een werkende DNS niet
Maar inderdaad: CrashPlan to the rescue. Dagelijkse (incremental) Windows Image Backup -> CrashPlan.
Wat?Firesphere schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 01:56:
[...]
Crashplan, Copy, Cloudflare, zo ingewikkeld is een werkende DNS niet
Verwijderd
Maar de bijbel vertelt ons dat de aarde maar een paar duizend jaar oud is, het moet dus wel zo zijn dat dino's tegelijkertijd met mensen hebben geleefd. Waarschijnlijk zijn ze uitgestorven omdat lui als Spielberg ze allemaal doodgejaagd hebben.
Sterker nog, in The Creation Museum hebben ze daar bewijs voor, in de vorm van een maquette waar men boeren weergeeft die dino's als werkdieren gebruikenVerwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:25:
[...]
Maar de bijbel vertelt ons dat de aarde maar een paar duizend jaar oud is, het moet dus wel zo zijn dat dino's tegelijkertijd met mensen hebben geleefd. Waarschijnlijk zijn ze uitgestorven omdat lui als Spielberg ze allemaal doodgejaagd hebben.
![]()

Het is inderdaad even wennen ^^ Kon er in Android Studio ook niet echt warm voor lopen...F.West98 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 02:08:
Wat is VS' autocomplete toch veel fijner dan die van IntelliJ...
Bij dit soort stukjes heb ik zelf altijd het idee dat de journalist niet doorheeft dat 90% van de mensen die verontwaardigd reageren zelf niet serieus zijn (net zoals de oorspronkelijke poster).
De reacties op die Facebook post bestaan ook vrijwel alleen maar uit klachten over hoe dom alle anderen wel niet zijn. Dat die "anderen" veruit in de minderheid zijn doet er blijkbaar niet toe. Wat mij betreft mag iedereen die denkt dat 'ie zoveel slimmer is dan de rest van de wereld van harte de planeet verlaten.
(Ik kan me verder ook nog voorstellen dat je bezwaar maakt tegen het verheerlijken van jachtfoto's terwijl je weet dat deze foto niet echt is. Maar serieuze argumenten worden compleet ondergesneeuwd door mensen die het nodig vinden om te posten hoe dom ieder ander wel niet is. Bedankt voor die nuttige bijdrage aan het debat.)
Best geniaal gedaan
edit: Heb nu de CM Storm Quickfire XT en TK in huis... Welke hou ik en welke stuur ik terug? Twijfel nog steeds... Gebruik ze zowel op mac als op windows.
[ Voor 52% gewijzigd door Gamebuster op 12-07-2014 13:05 ]
Was dat al niet weg met de drop van bitcoins?.oisyn schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:17:
Online gokken wordt legaal. Eindelijk een fatsoenlijke sinkhole voor mijn bergen met geld![]()
Wel jammer dat je het in een functie moet stoppen, dat snap ik niet zo goed. multiline is zelf toch al een functie?
Te lui om een javascript test te schrijven maar ik vermoed dat dit een ongewenst resultaat zou leveren:
1
2
3
| functienaam(/* wat htmlcode */); |
In een andere noot, vandaag maar de overstap naar IntelliJ idea gemaakt voor mijn Scala project. Die lijkt het een stuk beter te doen dan Eclipse en Netbeans.
Ben alweer wat verder met het herschrijven van mijn site in Scala. Ik moet alleen nog uitvinden hoe ik items odd/even/odd ga krijgen zonder gebruik te maken van variabelen (Ik gebruik niet voor niets een functionele taal).
Ik doe nu dit:
Blog.all().map { blog => ... }
Maar dan weet ik niet of blog even of oneven is. Ik wil de achtergrond kleurtjes afwisselen. Nouja, ik bedenk wel wat. map maar vervangen met een eigen functie ofzo.
//edit
Met een for comprehension dus.
1
| @for((blog, i) <- Blog.all().zipWithIndex) { ... } |
[ Voor 57% gewijzigd door WernerL op 12-07-2014 13:43 ]
Je kan vanuit JS de "body" van een functie uitlezen als volgt:Struikrover schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:27:
[...]
Wel jammer dat je het in een functie moet stoppen, dat snap ik niet zo goed. multiline is zelf toch al een functie?
1
2
3
4
| > var a = function(){ var b = 1; }; undefined > a.toString(); 'function (){ var b = 1; }' |
Zo wordt de comment ingelezen met een regular expression o.i.d.
Smerige hack, maar tegelijkertijd leuk bedacht.
[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 12-07-2014 14:08 ]
Ik wil mijn eigen kernel (die nog niet veel kan btw) gaan porten naar UEFI, en alles zou een stuk makkelijker moeten zijn. Je werkt direct tegen een C api aan (ipv asm te moeten schrijven en te zitten porren tegen een bios adhv interrupts), die je alles direct netjes aan kan leveren. Helaas is compilen een ramp, gebruikt hij een een raar windows binary formaat (waarmee ik dus echt niet om kan gaan vanuit mijn gebruikelijke kernel dev omgeving), en wil hij dus onmogelijk met welke debugger dan ook samenwerken.
Verder wil zelfs mijn hello world nog niet eens op beeld verschijnen, en kan ik dit dus onmogelijk debuggen met dat verrekte binary formaat

Ben het er zeker mee eens dat je er van uit mag gaan dat dit soort materiaal in orde is, maar dat bekent niet dat er geen bugs in zitten. Er bestaat geen software (van enige omvang) zonder bugs.Douweegbertje schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 20:32:
Net even een bugje gevonden in een "example" file voor een API van transip.. Gelukkig had ik het zelf snel door en stelde het niet veel voor, maar wat nou als het een echte *** bug was geweest..Dan loop je je helemaal lam te zoeken omdat je er eigenlijk vanuit gaat dat dit soort materiaal wel in orde is.
Ik snap je gedachtegang wel maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Als je example files aanbied (gebruik dit maar als voorbeeld) met wel geteld 11 regels daadwerkelijke code dan kun je dit zeer zeker wel bug free hebben.Blubber schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:21:
[...]
Ben het er zeker mee eens dat je er van uit mag gaan dat dit soort materiaal in orde is, maar dat bekent niet dat er geen bugs in zitten. Er bestaat geen software (van enige omvang) zonder bugs.
Jouw definitie slaat naar mijn mening ergens anders op, en dat is dat een gegeven stukje code, ongeacht of dit nu maar 1 simpele echo is of niet -altijd- een bug kan opleveren (wat waar is
Laat ik het dan zo stellen dat als ik alle van "buitenkomende" variabelen kan wegdenken een bug free stukje code van ~11 regels kan aanleveren (immers net bug fix gedaan
Wellicht nog niet goed allemaal verwoord, maar ik hoop dat iedereen mij een beetje snapt.
Betreft de bug; Er was een catch met een var $f, en bij de afhandeling werd de error aangeroepen met $e->blaat(); wat $f of visa-versa moest zijn.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| int a = 0; if(a == 0) { a = 10; } else { a = 0; } int b = 0; bool equal = b == a; if(equal) { a = 10; } |
Hangt er helemaal van af. Maar de instructies en code-comments waren niet helemaal duidelijk, m'n "wijsvinger" zit nu vast in een pot augurken.F.West98 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:26:
Zolang de computer zijn werk goed doet (en de compiler ook), dan is dit stukje code bug free, mag ik toch hopen.
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 int a = 0; if(a == 0) { a = 10; } else { a = 0; } int b = 0; bool equal = b == a; if(equal) { a = 10; }
Waar hangt het dan vanaf eigenlijk?
Iets met code en bugs
Overigens, wat is abstractie toch handig. Ik heb mijn Downloaderclass zo aangepast dat ik enkel twee callbacks hoef door te geven aan de static methods om alles op te halen. Geen Asynctasks meer tussen andere code
Met een extra laag ertussen die de errors afhandelt (en dan poogt de lokale opslag uit te lezen) is het helemaal makkelijk.
Nu eens bezig met een multi-use fragment (voor weergave verschillende sorteringen van dezelfde inhoud (en per sortering andere views)) uit elkaar trekken zodat het makkelijker en overzichtelijker te onderhouden is... Dat zit ook nog aardig dicht in elkaar geweven
[ Voor 109% gewijzigd door F.West98 op 13-07-2014 03:26 . Reden: Toch maar geen code voorbeeld ]
Het kan bug-vrij, maar waar mensen werken gaan dingen mis. Typefouten kunnen voorkomen, of misschien heeft een voorbeeld ooit gewerkt maar is er in een software-update iets onopgemerkt veranderd (oftewel, de huidige productieomgeving heeft een specifiek voorbeeld nog nooit moeten verwerken).Douweegbertje schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:55:
[...]
Ik snap je gedachtegang wel maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Als je example files aanbied (gebruik dit maar als voorbeeld) met wel geteld 11 regels daadwerkelijke code dan kun je dit zeer zeker wel bug free hebben.
Wat een rare postF.West98 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:26:
Zolang de computer zijn werk goed doet (en de compiler ook), dan is dit stukje code bug free, mag ik toch hopen.
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 int a = 0; if(a == 0) { a = 10; } else { a = 0; } int b = 0; bool equal = b == a; if(equal) { a = 10; }
Als het de bedoeling is dat a gelijk is aan 9 na het laatste statement, dan bevat jouw code weldegelijk een bug. Uit je code kan ik niet opmaken of dat de bedoeling is
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 13-07-2014 03:47 ]
Je verwoord in begrijpelijke taal, wat ik bedoelde.oisyn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 03:46:
[...]
Wat een rare post. Ten eerste heb je het over een bug in de code. Dus als er een bug in de compiler zit (of computer) dan wordt er misschien een verkeerd programma gegenereerd (of verkeerd uitgevoerd), maar dat betekent nog niet dat er een bug in je code zit. Ten tweede geef je alleen maar een stuk code. Nergens geef je aan wat de code zou moeten doen. Volgens dat stramien zit er in geen enkele code zonder beschrijving een bug - het doet namelijk altijd precies wat de code zegt dat het moet doen.
Als het de bedoeling is dat a gelijk is aan 9 na het laatste statement, dan bevat jouw code weldegelijk een bug. Uit je code kan ik niet opmaken of dat de bedoeling is
Mijn "late night" reacties worden vreemder en vreemder geloof ik

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.