Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En zelf registreren uiteraard... Kan je meteen de service door laten lopen, ondanks de problemen bij de klant.Cloud schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:01:
[...] De domeinregistraties ongedaan maken, is zo'n beetje het enige wat je ertegen kunt doen.
Het eerste waar ik aan dacht bij dat verhaal was dat het niet mogelijk zou moeten zijn om domeinen te registreren die zo dicht bij andere domeinen liggen, maar dat geeft ook een hoop problemen vermoed ik.
[ Voor 38% gewijzigd door Caelorum op 09-07-2014 12:09 ]
Xiki: The Command Revolution
Ik vind alleen de stem van die filmpjes irritant, maar het ziet er verder fantastisch uit
Domein doublechick.net is natuurlijk uberhaupt wel epicCloud schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:22:
Misschien al bekend, maar deze kwam ik tegen via Reddit: Bitsquatting: DNS Hijacking without exploitation. Interessant
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Die is wel mooi jaincaz schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:11:
[...]
Domein doublechick.net is natuurlijk uberhaupt wel epic
Ik weet niet of ik het erg moet vinden, of juist fijn
Mja zo heel interessant is het niet. Het aantal hits is toch nog vrij minimaal en ben je als 'host' van zo'n naam vrij exposed. Ten eerste moet je dus een website hebben met veel bezoekers en dan heb je misschien maar een paar dagen om 'je ding' te doen waarbij je uiteindelijk niet heel veel infecties kan uitvoeren.Cloud schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:01:
[...]
Op zich zouden mensen actief kunnen gaan zoeken naar bitflipped versies van domeinnamen om te zien of deze geregistreerd zijn. Dat is namelijk wel iets wat je nodig hebt om dit probleem te kunnen misbruiken. Lijkt me bijvoorbeeld wel iets voor banken, mailclients en dergelijke om eens uit te voeren over de door hun gebruikte domeinen. De domeinregistraties ongedaan maken, is zo'n beetje het enige wat je ertegen kunt doen.
In kort, er zijn vele betere manieren om mensen te misleiden / infecteren
Ik heb overigens nog een paar typo domeinnamen, maar toch beetje sceptisch over wat ik er mee moet doen. De namen zijn denied door affiliates (wou redirect doen
Denk wel dat de .bl versie meer bezoekers zou opleveren. Gelukkig worden die nog niet gebruikt.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Uiteraard, dat verandert niks aan het feit dat het nog steeds een XML-document isBikkelZ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:43:
Als we het probleem negeren dat XHTML pagina's niet als XML gepubliceerd worden normaliter maar gewoon met een HTML header komen, dan heb je nog twee zaken:
Dat klopt, maar daar staat tegenover dat er klassen fouten bestaan die je wel met een generieke XML parser kunt detecteren, en dat is mooi meegenomen. Voor domein-specifieke zaken heb je uiteraard een domein-specifieke parser nodig.- XHTML kan fouten bevatten waar een browser over heen stapt en een XML parser gewoon helemaal niks mee doet
Daar heb je op zich wel gelijk in, maar in de praktijk is een hoop van die tooling toch vooral toegespitst op XML-XML transformaties. Of dat is in ieder geval de indruk waarmee ik bij dat project wegging.- HTML DOM kan ook gewoon met allerlei parsers bewerkt worden, mits je maar eerst de HTML als HTML interpreteert naar DOM
XSLT en XPath worden los gelaten op een DOM tree, niet op een text file. De text file wordt omgezet in DOM, en dan kun je er mee gaan spelen. Dus je zou ook JSON of welk willekeurig genest dataformaat kunnen bewerken op precies de zelfde manier, zo lang je maar eerst een DOM opbouwt met die gegevens waar die tools mee overweg kunnen.
Dat mocht in voorgaande HTML-versies ook al hoorGamebuster schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:20:
Zijn er hier ook echte HTML5 rebellen die gebruik maken van <li> items zonder sluittag of <p>'s zonder sluittag?
Iedereen is waarschijnlijk verloren tijd in aan het halen van alle dagen dat het hier juist extreem druk wasChris7 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:16:
Wat is het hier rustig, is iedereen zich mentaal aan het voorbereiden voor de wedstrijd vanavond, ofzo? Met zulk regen weer lijkt het me niet dat iedereen buiten in de zon aan het zitten is ipv in de Coffee Corner.
Denk dat men gewoon keihard aan het werk is
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Die is inderdaad nogal gegroeid sinds de eerste versie. Ik was dus toch wel blij dat ik besloot dat het prijsverschil tussen 2GB en 8GB zodanig klein was dat ik een 8GB SD-kaartje gehaald had. Mocht je overigens interesse hebben in een gestripte Raspbian, dan kan ik Moebius aanraden.Gamebuster schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:16:
Wut raspbian is bijna 3GB? Dafuq zeg
Vanmiddag ben ik overigens beziggeweest met het bestellen van de diverse onderdelen voor mijn nieuwe thuisserver. Opteron, 16GB RAM en 3 maal 3TB (wat 6TB effectief wordt met RaidZ).
Mijn computer deed vannacht gek (MetroTwit liep ineens vast) en vanmiddag flipte 'ie helemaal (ik kon iets meer opstarten).
Inmiddels heeft mijn HDD ineens 6 Write Errors........
* F.West98 gaat sparen voor een nieuwe HDD
Een nieuwe?F.West98 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:31:
Mijn computer deed vannacht gek (MetroTwit liep ineens vast) en vanmiddag flipte 'ie helemaal (ik kon iets meer opstarten).
Inmiddels heeft mijn HDD ineens 6 Write Errors........
* F.West98 gaat sparen voor een nieuwe HDD
ik heb echt zoveel HDD's rondzwerven in m'n huis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Allemaal in gebruik in een computer/NAS
Puh, dat is nietsdcm360 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:21:
[...]
Die is inderdaad nogal gegroeid sinds de eerste versie. Ik was dus toch wel blij dat ik besloot dat het prijsverschil tussen 2GB en 8GB zodanig klein was dat ik een 8GB SD-kaartje gehaald had. Mocht je overigens interesse hebben in een gestripte Raspbian, dan kan ik Moebius aanraden.
Vanmiddag ben ik overigens beziggeweest met het bestellen van de diverse onderdelen voor mijn nieuwe thuisserver. Opteron, 16GB RAM en 3 maal 3TB (wat 6TB effectief wordt met RaidZ).
Is er al: https://gathering.tweaker...message/42520734#42520734...Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:23:
Kunnen we geen topic starten om onze serverruimtes te showen?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(En dat allemaal voor een staaltje nepveiligheid
True story.incaz schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:32:
HP heeft een nieuw dieptepunt bereikt hoor, bij het installeren van de drivers voor mijn printer zit er (naast hun uberhaupt al obese bloatware) ook nog een Bingbar in de settings verstopt.En nog verneukeratiever dan bij de instal van vage 'gratis' software (die het ten minste nog in popupjes moeten zetten, ook al doen ze net alsof de decline butten disabled is), maar hier staat het verstopt in een scherm verstopt achter een obscuur linkje. Bij drivers van een product waar ik *** al voor betaald heb. *(&@^ HP
![]()
(En dat allemaal voor een staaltje nepveiligheid)
Ik moest laatst ook een printerdriver hebben, de "kleinste" versie was 180mb.. echt wtf. Ik ben zo blij als windows automatisch iets qua drivers vindt want anders ben je meestal screwed.
Ik denk niet dat m'n bladeserver op m'n eettafel daar thuis hoort
[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 10-07-2014 01:02 ]
Überhaupt getoeter bij jou? Hier is het helemaal stil...Gamebuster schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:02:
Het getoeter e.d. is afgelopen. Het was erg stil vandaag. Slechte game?
Overigens, blijf ik ook eens op
[ Voor 10% gewijzigd door Chris7 op 10-07-2014 01:13 ]
Weten we gelijk wie we de schuld moeten gevenChris7 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:13:
[...]
Überhaupt getoeter bij jou? Hier is het helemaal stil...
Overigens, blijf ik ook eens op. Nederland-Spanje en Nederland-Costa Rica niet gezien, dacht nu eens te gaan kijken, verliezen ze prompt. Nou maakt me dat niet heel veel uit maar ik had ook gewoon al in m'n bed kunnen liggen.
Ja, ik zei ook al bij Sneijder dat 'ie zou missen en bij de rest dat Cillessen ze niet zouden houden. Karma?ThomasG schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:22:
[...]
Weten we gelijk wie we de schuld moeten geven
Zo'n voetbalfan ben ik toch niet? En waarom niet bij de wedstrijden die we wonnen?
let the past be the past.
Haha ja, ik kreeg gisteren ook een notificatie van Twitter dat de wedstrijd was begonnen, maar van geen enkele andere wedstrijd gehad...SPee schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 01:56:
En dan besluit Google NOW je een alert te geven met de uitslag
Zo'n voetbalfan ben ik toch niet? En waarom niet bij de wedstrijden die we wonnen?
Wordt er een beetje moe van

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Die heb ik voor de laatste 2 wedstrijden gehad dat Nederland moest spelen.Dragor schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:33:
[...]
Haha ja, ik kreeg gisteren ook een notificatie van Twitter dat de wedstrijd was begonnen, maar van geen enkele andere wedstrijd gehad...
Blijkbaar had windows zich zelf al opgehangen
Vraag me af hoeveel mensen er vandaag moeilijk over gaan doen....
Heel mooi dat er zoveel mensen aan meehelpenBarryvdh schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:02:
Dit is dan wel weer netjes van de PHP Community, dat ze in 1 nacht het bedrag bij elkaar hebben: http://www.gofundme.com/b9dfcg
[ Voor 37% gewijzigd door Merethil op 10-07-2014 10:09 ]
Merethil schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:07:
[...]
Heel mooi dat er zoveel mensen aan meehelpenZou hij vanuit huis werken normaalgesproken? Hij zegt zelf dat z'n workspace nu z'n bed is.
Ik denk dat hij dus wel gewoon ergens werkt, maar hij niet meer aan PHP (of andere open source) kan werken thuis.My workspace - where I once helped build PHP - is now relegated to my bed. My kids are sharing a bed 10 feet away. This is crippling my abilities to do anything but my job.
Nou je bent in ieder geval erg gewildBrakkie41 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:41:Wordt er een beetje moe van
haha, dat wel, alleen zal er weinig aan salarisverhoging tegenover staan en krijg ik er enkel een strontvervelende manager voor terug dus ik bedank liever.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Same here. Zit je dan een partij brak te zijn.OkkE schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:23:
Dat voetbal kijken in 't cafe gister komt mijn productiviteit vandaag niet echt ten goede...
Minder huilen, meer werken!OkkE schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:23:
Dat voetbal kijken in 't cafe gister komt mijn productiviteit vandaag niet echt ten goede...
's avonds een man, 's ochtends een man.OkkE schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:23:
Niet zo miepen en gewoon doorwerken.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Niet miepen, meer typen!Firesphere schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:34:
[...]
's avonds een man, 's ochtends een man.
Niet zo miepen en gewoon doorwerken.
Dat lijkt hier wel het geval te zijn... het is bijna 12 uur en het is nog steeds erg rustig.
We are shaping the future
Ehhhhh, wat wil je met die wc-tegeltjes gaan doen dan?PrisonerOfPain schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:45:
Ik weet waar ik terecht kan als ik ooit de wc-tegeltjes industrie ga overnemen.
Of bedoel je de spreuken-tegeltjes industrie?
Heten die dingen spreuken-tegeltjes? Nou ja die danFiresphere schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:49:
[...]
Ehhhhh, wat wil je met die wc-tegeltjes gaan doen dan?
Of bedoel je de spreuken-tegeltjes industrie?
Ehhh, het is nogal een verschil met uit het huis gezet van de ene op de andere dag, en een (zoals in Nederland gewoon is) een minimum van 3 maand notice, en als je er meer dan een jaar woont, zelfs een 6 maand notice.alienfruit schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:50:
Vervelend zo'n gast die gaat bedelen om geld omdat zijn huisbaas zijn huis wil (om te verkopen). Zetten mensen geen geld op zij voor onverwachte kosten ofzo?!?!
De regels in de VS werken een tikkie anders blijkbaar.
De pot op?PrisonerOfPain schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:45:
Ik weet waar ik terecht kan als ik ooit de wc-tegeltjes industrie ga overnemen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Niet iedereen heeft die tegels noodzakelijkerwijs op het toilet hangen; dat jij ze daar van kent betekent niet dat je ze hoeft te pigeon-holen.PrisonerOfPain schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:53:
[...]
Heten die dingen spreuken-tegeltjes? Nou ja die dan
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Waar laat jij je wijsheden dan?Korben schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:58:
[...]
Niet iedereen heeft die tegels noodzakelijkerwijs op het toilet hangen; dat jij ze daar van kent betekent niet dat je ze hoeft te pigeon-holen.
Ik sla ze meestal op in een documentje of txtbestandje, spoel jij ze door het toilet dan?
Hij woont in Engeland want hij vraagt het bedrag ook in £ . Daarnaast ookal krijg je een 3 maand notice moet je nog steeds geld voor die 6 maanden huur bij elkaar sprokkelen + die 3 maanden huur. Het is heel vervelend voor hem en ik vind het wel mooi dat hij nu geholpen word maar hij is inderdaad gewoon dom geweest om geen geld opzij te zetten voor noodgevallen.Firesphere schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:55:
[...]
Ehhh, het is nogal een verschil met uit het huis gezet van de ene op de andere dag, en een (zoals in Nederland gewoon is) een minimum van 3 maand notice, en als je er meer dan een jaar woont, zelfs een 6 maand notice.
De regels in de VS werken een tikkie anders blijkbaar.
Nothing to see here!
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
In bepaalde landen heeft niet iedereen die luxe, hoe stoer USA of UK ook klinkt, heel veel mensen hebben grote moeite om daar de maandelijkse eindjes aan elkaar geknoopt te krijgen. Zeker als je een gezin hebt, wat gewoon een bonk geld kost.alienfruit schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:50:
Vervelend zo'n gast die gaat bedelen om geld omdat zijn huisbaas zijn huis wil (om te verkopen). Zetten mensen geen geld op zij voor onverwachte kosten ofzo?!?!
Tuurlijk kun je roepen dat je dan niet aan kinderen moet beginnen, maar dat is een beetje te makkelijk vind ik.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Van die dagen dat je na een paar uur proberen een lib te overtuigen dat deze *wel* met freetype is gecompiled, je alles maar het raam uitgooit en je complete project overhoop gooit, omdat het sneller is.jip_86 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:35:
Van die dagen dat je == ipv != gebruikt en andersom![]()
Nog maar een bak koffie dan
Bijkomend voordeel is dat mijn CMakeLists.txt file ook 2x zo klein is geworden. Dat dat ding nu wel doorheeft dat freetype wel beschikbaar is en dat een ander storend probleem ook meteen is opgelost.
Soms he.... zucht..
Like!.oisyn schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:02:
Geen idee of mensen 'm al kennen, maar awesome: https://www.desmos.com/calculator
Ik woon zelf ook in de UK en het is redelijk normaal vooral in Londen. Dus dat hij gewoon kunnen weten. Ik kan ook elk moment mijn huis uit worden geslingerd of een huurverhoging. Daarom zet ik ook €1.500-2.000 per maand opzij.Firesphere schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:55:
Ehhh, het is nogal een verschil met uit het huis gezet van de ene op de andere dag, en een (zoals in Nederland gewoon is) een minimum van 3 maand notice, en als je er meer dan een jaar woont, zelfs een 6 maand notice.
Daar komt bij dat hij geen geld vraagt om zen kindjes te verzorgen. Hij vraagt een steun zodanig dat hij terug voor de community kan werken.
[ Voor 40% gewijzigd door LEDfan op 10-07-2014 15:17 ]
Sinds Visual Studio 2012 werd er geen Setup-project meer meegeleverd met Visual Studio, maar stond er een linkje naar 'InstallShield Limited Edition' in VS. Microsoft is daar dus op teruggekomen na community-feedback.
Op zich mooi, maar die projecten zijn toch wel redelijk beperkt. Tegenwoordig doe ik het gewoon zelf met WIX, voor eenvoudige dingen is dat ook snel in elkaar gezet, voor complexere zaken kost het wel meer tijd, maar dan voldoet het standaard setup project ook niet.Alex) schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:34:
Voor de liefhebbers van Setup-projecten: Microsoft heeft de Visual Studio Installer Projects teruggebracht.
Sinds Visual Studio 2012 werd er geen Setup-project meer meegeleverd met Visual Studio, maar stond er een linkje naar 'InstallShield Limited Edition' in VS. Microsoft is daar dus op teruggekomen na community-feedback.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Heb 'm de deur gewezen en een factuur gestuurd, geen zin in dit gezeik al zo vroeg.
Mja ach, ik stoor mij er niet heel erg aan, en blijkbaar heeft hij zat goede dingen gedaan om 10k pond bij elkaar te krijgenkwaakvaak_v2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:50:
[...]
In bepaalde landen heeft niet iedereen die luxe, hoe stoer USA of UK ook klinkt, heel veel mensen hebben grote moeite om daar de maandelijkse eindjes aan elkaar geknoopt te krijgen. Zeker als je een gezin hebt, wat gewoon een bonk geld kost.
Tuurlijk kun je roepen dat je dan niet aan kinderen moet beginnen, maar dat is een beetje te makkelijk vind ik.
In elk geval denk ik dat het grootste probleem hier zijn verhaal is. Waarom zou je opeens je huis kwijt zijn om vervolgens "even" 6k+ te moeten betalen? Is dat een schuld of..? Ik hou er wel van om mensen te helpen maar met zo'n verhaal doe ik echt niets
Weet niet echt hoe het daar werkt, maar:Douweegbertje schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:10:
[...]
Mja ach, ik stoor mij er niet heel erg aan, en blijkbaar heeft hij zat goede dingen gedaan om 10k pond bij elkaar te krijgenMja ik heb het ook af en toe lastig gehad met geld, alleen dat soort shit gebeurt soms. Hij mag blij zijn dat ie nog een dak boven zijn hoofd heeft. Hiermee doel ik meer op het feit dat mensen in nog mindere posities zitten als hem
In elk geval denk ik dat het grootste probleem hier zijn verhaal is. Waarom zou je opeens je huis kwijt zijn om vervolgens "even" 6k+ te moeten betalen? Is dat een schuld of..? Ik hou er wel van om mensen te helpen maar met zo'n verhaal doe ik echt niets
The only way to get a tenancy is to have 6 months rent and a deposit in advance, and we just do not have it.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| man caffeinate | cat CAFFEINATE(8) BSD System Manager's Manual CAFFEINATE(8) NAME caffeinate -- prevent the system from sleeping on behalf of a utility SYNOPSIS caffeinate [-disu] [-t timeout] [utility] [argument ...] DESCRIPTION caffeinate creates assertions to alter system sleep behavior. If no assertion flags are specified, caffeinate creates an assertion to prevent idle sleep. If a utility is specified, caffeinate creates the assertions on the utility's behalf, and those assertions will persist for the dura- tion of the utility's execution. Otherwise, caffeinate creates the asser- tions directly, and those assertions will persist until caffeinate exits. Available options: -d Create an assertion to prevent the display from sleeping. -i Create an assertion to prevent the system from idle sleeping. -m Create an assertion to prevent the disk from idle sleeping. -s Create an assertion to prevent the system from sleeping. This assertion is valid only when system is running on AC power. -u Create an assertion to declare that user is active. If the dis- play is off, this option turns the display on and prevents the display from going into idle sleep. If a timeout is not specified with '-t' option, then this assertion is taken with a default of 5 second timeout. -t Specifies the timeout value in seconds for which this assertion has to be valid. The assertion is dropped after the specified timeout. Timeout value is not used when an utility is invoked with this command. EXAMPLE caffeinate -i make caffeinate forks a process, execs "make" in it, and holds an assertion that prevents idle sleep as long as that process is running. SEE ALSO pmset(1) LOCATION /usr/bin/caffeinate Darwin November 9, 2012 Darwin |
Leuk om te weten
JepEalanrian schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:27:
Haar laten knippen en geschoren?

En nu al spijt van

Meh, dit is voor een date zondag. Dan heb ik weer redelijke stoppels, maar ik laat't liever staan.Ealanrian schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:31:
Groeit wel weer aan toch? of gewoon voor helemaal kaal gaan dan faal je de test ook niet snel meer
Koffie?
Hierzo is het het laatste dagje voor het verlof. Ik heb er nog nooit zo hard naar uit gekeken!Thesulac schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:23:
Zo, laatste dagje van een zware week. Blij dat het straks weekend is!
Koffie?
RTFM!
Dat heb ik normaal gesproken ook als ik verlof heb_Moe_ schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:26:
[...]
Hierzo is het het laatste dagje voor het verlof. Ik heb er nog nooit zo hard naar uit gekeken!
Echter, Backup-monday was hier wat uit de hand gelopen, en daar hebben we de rest van de week nasleep van gehad

xsd.exe gebruiken om classes te genereren op basis van die XSD's, in Visual Studio een paar van die classes instantiëren en vervolgens door de XmlSerializer jagen is geen optie?P-Storm schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:15:
Yay XML's in elkaar schroeven.Op zich is het nog geen ramp, maar er moeten ook XSD's die naar XSD's refereren erbij en dan nog queries in C#. Op zich zou dit allemaal geen ramp zijn, maar niemand op het project heeft de kennis over namespaces in combinatie met heel het verhaal, dus mag ik gaan uitzoeken
Zeker!Thesulac schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:23:
Zo, laatste dagje van een zware week. Blij dat het straks weekend is!
Koffie?
Helaas moet ik morgen werken... Volgende week zondag vertrek ik wel _eindelijk_ op verlof!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Geprobeerd, alleen lijkt het dat het XSD die verwijsd naar een andere XSD niet zo lief meespelenAlex) schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:17:
[...]
xsd.exe gebruiken om classes te genereren op basis van die XSD's, in Visual Studio een paar van die classes instantiëren en vervolgens door de XmlSerializer jagen is geen optie?

Je moet wel alle xsds meegeven heP-Storm schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:27:
[...]
Geprobeerd, alleen lijkt het dat het XSD die verwijsd naar een andere XSD niet zo lief meespelen
Nothing to see here!

Teveel clients om rekening mee te houden, er is gewoon geen beginnen aan. Effectief doe je maar wat om in de grootste clients niet heel lelijk te krijgen en gooi je er een weblink in om hem goed te krijgen.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ik had een script gemaakt dat een HTML document kon omtoveren tot allemaal losse images, die weer samengeplakt werden in een table. De links bleven klikbaar door <a> tags om de images te plaatsen.OkkE schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:21:
Deze middag (weer) een e-mail nieuwsbrief goed zien te krijgen in Outlook 2007 en 2010... Please shoot me now.
Zo had ik CMS-beheerbare content voor nieuwsbrieven en toch nieuwsbrieven die overal werken (mits afbeeldingen ingeschakeld)
Ik deed dit met een headless browser; screenshot maken, coordinaten bepalen van klikbare regio's, screenshot in stukjes knippen, reconstrueren met tables, evt. met link tags voor klikregio's, en het geheel vormen tot een mail. (phantomjs + js interface)
Dit werd gedaan voor iedere client; het was nl een gepersonaliseerde mail. Zwaar, maar het werkte. Het werkte zelfs nog relatief snel, met zo'n 200ms per nieuwsbrief. Tot de dag van vandaag worden er zo'n 10.000 mails per maand mee verzonden.
[ Voor 31% gewijzigd door Gamebuster op 11-07-2014 13:35 ]
Je maakt gewoon één fatsoenlijke template en je bent voor altijd klaar. Sure, het sucked om alles netjes te krijgen voor vrijwel elke client maar als je de basis snapt is het vrij simpel. Ik ervaar in elk geval geen problemen met nieuwsbrieven...Ger schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:28:
Nieuwsbrieven zuigen.
Teveel clients om rekening mee te houden, er is gewoon geen beginnen aan. Effectief doe je maar wat om in de grootste clients niet heel lelijk te krijgen en gooi je er een weblink in om hem goed te krijgen.
Je moet alleen af van de redenatie dat je volledige html/css features kan gaan gebruiken. Met dat in je achterhoofd is het vrij simpel.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.