Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Sweet!Gamebuster schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:44:
Zojuist deze monitor besteld:
pricewatch: LG 34UM95-P Zwart
En mn vriendin deze:
pricewatch: LG 34UM65-P Zwart
Ik dacht eerst "Wow, 34", dat is immers veel te groot voor op een bureau", maar nadat ik het heb nagemeten is het een stuk kleiner dan 2x 24" op je bureau te hebben staan.
Toch wel een fijn formaat dus!
Ga je er ook nog scherm naast zetten, of blijft het hierbij? Zelf ben ik namelijk wel verknocht aan de mogelijkheid om een venster naar een ander scherm te kunnen verhuizen met de windows shortcuts.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Certificate van download.oracle.com niet vertrouwd?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
1
2
| >nslookup downloads.oracle.com *** <router> can't find downloads.oracle.com: Non-existent domain |
Resolved niet eens hier moet ik zeggen.
Ik wilde eerst een 2e Dell U271x regelen, maar mijn huidige dell verkopen en die 34" aanschaffen is voldoende voor mijn wens (meer werkruimte) en is ook praktischer i.c.m. gaming (met 2 monitoren kan je crap/niet gamen, 1 grote prima)Jan_V schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:06:
[...]
Sweet!
Ik dacht eerst "Wow, 34", dat is immers veel te groot voor op een bureau", maar nadat ik het heb nagemeten is het een stuk kleiner dan 2x 24" op je bureau te hebben staan.
Toch wel een fijn formaat dus!
Ga je er ook nog scherm naast zetten, of blijft het hierbij? Zelf ben ik namelijk wel verknocht aan de mogelijkheid om een venster naar een ander scherm te kunnen verhuizen met de windows shortcuts.
Misschien dat ik mijn U2711 hou, maar aan marktplaats te zien kan ik er nog 300+ euro voor vangen, dus die gaat denk lekker in de verkoop.
Ik heb m bewust online besteld. Bij dode pixels kan-ie lekker retour o.b.v. wet koop op afstand.
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 13-07-2014 13:31 ]
Sorry, enkelfaut dus. download.oracle.comFeanathiel schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:26:
code:
1 2 >nslookup downloads.oracle.com *** <router> can't find downloads.oracle.com: Non-existent domain
Resolved niet eens hier moet ik zeggen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

[ Voor 9% gewijzigd door Biersteker op 13-07-2014 13:34 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Lijkt erop dat ze van edgesuite.net naar akamai.net zijn geplaast (beide van Akamai). Ik zie dat er in ieder geval meer meer mensen last van hebben; vraag is waarom natuurlijk.
U2711 is heerlijkGamebuster schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:29:
[...]
Ik wilde eerst een 2e Dell U271x regelen, maar mijn huidige dell verkopen en die 34" aanschaffen is voldoende voor mijn wens (meer werkruimte) en is ook praktischer i.c.m. gaming (met 2 monitoren kan je crap/niet gamen, 1 grote prima)
Misschien dat ik mijn U2711 hou, maar aan marktplaats te zien kan ik er nog 300+ euro voor vangen, dus die gaat denk lekker in de verkoop.
Ik heb m bewust online besteld. Bij dode pixels kan-ie lekker retour o.b.v. wet koop op afstand.
Maar 2x (tweedehands) U2711 is meer pixels en goedkoper dan die LG...
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Hoe ga je zo'n ultrawide gebruiken? Gebruik je software om wel als twee virtuele monitoren te gebruiken oid? Het lijkt me zo irritant dat als je iets maximized dat dat dan meteen over de volledige breedte gebeurt.Gamebuster schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:44:
Zojuist deze monitor besteld:
pricewatch: LG 34UM95-P Zwart
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Games op fullscreen. Alle andere apps (zowel op game PC als macbook) gewoon zwevend, niet fullscreen. Ik werk nooit met gemaximaliseerde of fullscreen vensters m.u.v. video of games..oisyn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:08:
[...]
Hoe ga je zo'n ultrawide gebruiken? Gebruik je software om wel als twee virtuele monitoren te gebruiken oid? Het lijkt me zo irritant dat als je iets maximized dat dat dan meteen over de volledige breedte gebeurt.
Ik ben altijd huiverig voor verplaatsen van schermen, heb vaak genoeg die Aero Shake functie geactiveerd dat ineens alles geminimaliseerd was
(ja kan je uitzetten, maar nog steeds fullscreen FTW)
Lekker alle vensters de helft van het scherm ^^
@Caelorum, waarom nog win+omhoog, toch niet nodig?
En in linux mint heeft die de neiging om het venster in de linker bovenhoek (kwart scherm) te plaatsen dus daar is win+omlaag nog nodig.
Als hij echt minimized (dus helemaal weg is) krijg ik hem sowieso niet omhoog (no pun). Als hij gewoon 'kleiner' is, wordt hij automagisch groot in één van de hoek neergezet afhankelijk of ik links/rechts doe.Caelorum schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:44:
Vanuit minimized wel nodig ^^
En in linux mint heeft die de neiging om het venster in de linker bovenhoek (kwart scherm) te plaatsen dus daar is win+omlaag nog nodig.
Dit topic staat anders ook gewoon onder Graphics en Webdesign hoorDouweegbertje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:51:
De eerste stap is om hiervoor een apart topic aan te maken. Er valt zoveel over te zeggen, en daarbij is dit PROG en niet DESIGN.
Dat was mijn redenatie ookThomasG schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:56:
[...]
Dit topic staat anders ook gewoon onder Graphics en Webdesign hoor
Uiteraard kan ik hier een topic over maken, maar kan moeilijk beoordelen of het een topic waard is
Gewoon een apart topic aanmaken... We vervallen weer teveel in "is geen topic waard"-gedragmaniak schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:59:
[...]
Dat was mijn redenatie ook
Uiteraard kan ik hier een topic over maken, maar kan moeilijk beoordelen of het een topic waard is
Er zijn teveel devvers hier, maar dit topic is ook voor designersDouweegbertje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:51:
De eerste stap is om hiervoor een apart topic aan te maken. Er valt zoveel over te zeggen, en daarbij is dit PROG en niet DESIGN.
[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 13-07-2014 17:15 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Die ranking is wel raar ja. C en C++ zo hoog, ze zullen wel een rare manier van meten hebben.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
http://ligman.me/TNMnV8
Rarretje, bijna 1,2 GB

Niet alle books zitten er in, een aantal kregen alleen een html-bestandje met een redirect, welke ik niet zo snel terug kon vinden.
[ Voor 60% gewijzigd door Firesphere op 13-07-2014 18:04 ]
Het is de Devschuur Coffee Corner, niet de Programming Coffee Corner. En dit topic staat inderdaad in elk onderdeel van de Devschuur. Neemt inderdaad niet weg dat een eigen topic maken beter isDouweegbertje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:51:
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Tja, gaat er snel uit he ^^ Werk nu al weer een aantal weken alleen met linux mint en ben al de helft van het windows gebeuren vergeten D:Douweegbertje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:47:
[...]
Als hij echt minimized (dus helemaal weg is) krijg ik hem sowieso niet omhoog (no pun). Als hij gewoon 'kleiner' is, wordt hij automagisch groot in één van de hoek neergezet afhankelijk of ik links/rechts doe.
Ok, lol. Weer wat gezien/geleerdCreepy schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:21:
[...]
Het is de Devschuur Coffee Corner, niet de Programming Coffee Corner. En dit topic staat inderdaad in elk onderdeel van de Devschuur. Neemt inderdaad niet weg dat een eigen topic maken beter is
Devschuur® > Programming > De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6

Mja designers..

Bad request op je eerste linkFiresphere schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:19:
Iemand nog wat ebookjes van Microsoft? Stuk of 300 ebookjes?
http://blogs.msdn.com/b/m...em-center-azure-cloud-sql.
Rarretje, bijna 1,2 GB
Niet alle books zitten er in, een aantal kregen alleen een html-bestandje met een redirect, welke ik niet zo snel terug kon vinden.
[ Voor 42% gewijzigd door Douweegbertje op 13-07-2014 17:57 ]
Dankje!Firesphere schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:19:
Rarretje, bijna 1,2 GB
Tja, da's ligman, die is niet van mij he
Deze link gaat naar hetzelfde item:
(shortlink lijkt wel te werken)
*edit*
Als je een error krijgt bij het downloaden.... Ik heb m'n pi over de zeik gejaagd en die ligt dus even plat

[ Voor 41% gewijzigd door Firesphere op 13-07-2014 18:16 ]
Hij loopt nu sneller als eerstFiresphere schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:04:
[...]
Tja, da's ligman, die is niet van mij heHeb ik dus niet gedaan
Deze link gaat naar hetzelfde item:
(shortlink lijkt wel te werken)
*edit*
Als je een error krijgt bij het downloaden.... Ik heb m'n pi over de zeik gejaagd en die ligt dus even platIk hoop dat'ie geen reinstall nodig heeft, dat zou kut zijn.
Je deed een apt-get update en toen bleef hij hangen bij het verwijderen van wat redirects op het filesystem oid? Doet die van mij ook wel eens, de boel laten rebooten door PCExtreme helpt gelukkig wel.Firesphere schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:04:
[...]
Als je een error krijgt bij het downloaden.... Ik heb m'n pi over de zeik gejaagd en die ligt dus even platIk hoop dat'ie geen reinstall nodig heeft, dat zou kut zijn.
We are shaping the future
Nee, geen apt-get, ik was gewoon de rar aan't kopieren naar een nieuwe locatie via rsyncAlex) schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:28:
[...]
Je deed een apt-get update en toen bleef hij hangen bij het verwijderen van wat redirects op het filesystem oid? Doet die van mij ook wel eens, de boel laten rebooten door PCExtreme helpt gelukkig wel.
Ehhhh, duidelijk:Douweegbertje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:27:
[...]
Hij loopt nu sneller als eerstNu ga ik hem wel dlen, nu duurt het ~6 min, terwijl het eerst 3 uur was. Misschien de rest eruit gegooid? Bedankt dan hiervoor haha

Een average van bijna 50MBit/seconde
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 13-07-2014 18:31 ]
Ok. Hmm. Wel een plugin van 150 regels gebruikt. Maar in de minified versie maar 1! Dat laatste telt toch??
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Interessantere vraag: hoe haal je -40Mbit?Firesphere schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:31:
[...]
Ehhhh, duidelijk:
[afbeelding]
Een average van bijna 50MBit/seconde
-40 out == +40 in
Omdat, whatever, wat denk je er van te leren? Als je een beetje terugleest hier, had je kunnen weten dat ik *bijna* altijd Debian gebruik als serversoftware. Daar kun je de rest wel uit afleiden lijkt me.Douweegbertje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:52:
En waarom staat dat munin gebeuren open voor het grote publiek?
Daarnaast, load-informatie etc. is nou niet heel erg geheim ofzo, tenzij je graag het ding wil overloaden, maar daarvoor heb ik DDoS protectie.
Hmmm, je zou 20MB/s moeten kunnen halen in theorie....
[ Voor 57% gewijzigd door Firesphere op 13-07-2014 18:55 ]
Omdat het informatie is. Nu ben je toevallig niet een groot target en /care om daar tijd in te steken (met alle respectFiresphere schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:52:
[...]
Omdat, whatever, wat denk je er van te leren? Als je een beetje terugleest hier, had je kunnen weten dat ik *bijna* altijd Debian gebruik als serversoftware. Daar kun je de rest wel uit afleiden lijkt me.
Daarnaast, load-informatie etc. is nou niet heel erg geheim ofzo, tenzij je graag het ding wil overloaden, maar daarvoor heb ik DDoS protectie.
[...]
Hmmm, je zou 20MB/s moeten kunnen halen in theorie....
http://firesphe.re/munin/...813&stop_epoch=1405270813
Nu is dit een form met een GET, maar ach, wie weet kun je er iets mee.
En de historie zegt ook al genoeg:
http://www.cvedetails.com...169/Munin-monitoring.html
Persoonlijk zou ik het dan niet open laten.
Ach ja, zit in theorie iets inDouweegbertje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:03:
[...]
Omdat het informatie is. Nu ben je toevallig niet een groot target en /care om daar tijd in te steken (met alle respect). Als ik bezig ben met het pentesten e.d. zijn dit soms extra puntjes waarbij je een mogelijke ingang kan vinden. Even simpel voorbeeld;
http://firesphe.re/munin/...813&stop_epoch=1405270813
Nu is dit een form met een GET, maar ach, wie weet kun je er iets mee.
En de historie zegt ook al genoeg:
http://www.cvedetails.com...169/Munin-monitoring.html
Persoonlijk zou ik het dan niet open laten.
maar er zit wel meer achter qua beveiliging hoor
Stukje van de thread: https://twitter.com/migueldeicaza/status/488389637149184000
Kansloos, bij voorbaat.HMS schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:53:
Hmm, fittie tussen Ayende en Miguel de Icaza (Founder van Xamarin) op Twitter over Gaza / Israël / Palestina.
Stukje van de thread: https://twitter.com/migueldeicaza/status/488389637149184000
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
farlane schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:37:
Kansloos, bij voorbaat.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Met Functional Java en RetroLambda erbij is het heel krachtig voor het ophalen (OrmLite) en sorteren/filteren (FJ & RetroLambda) van gegevens. Een query, een cast en een paar lambda's en het is klaar
Uiteindelijk heb ik alle models aangemaakt en één OrmLite DAO die een template is, connectie en class meegeven en hij haalt je spul op.F.West98 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 02:44:
OrmLite i.c.m. Lombok is inderdaad geweldig(Merethil in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6")
Met Functional Java en RetroLambda erbij is het heel krachtig voor het ophalen (OrmLite) en sorteren/filteren (FJ & RetroLambda) van gegevens. Een query, een cast en een paar lambda's en het is klaar
Viel me op dat OrmLite veel sneller was dan eenzelfde implementatie in Hibernate, waarschijnlijk door de mindere overhead.
Het werkt supergoed samen en ik ben wel verkocht

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Dat ja, ik heb t voorbij zien komen, een andere werknemer van RavenDB bemoeide zich er ook mee. Sowieso is die discussie onmogelijk om te houden over twitter
Maar er word inderdaad maar een klein stukje gelinked, want het ging gisteren zo'n beetje de hele dag door. Kansloos gedoe.
Dus of ze zijn niet identiek, of je probeert wat anders te doenBrakkie41 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:23:
Blij dat ik geen systeembeheerder ben. Heb hier twee identieke VM's, op de ene draait een Java applicatie zonder problemen en op de andere wilt de applicatie niet starten. Dat terwijl Java wel degelijk is geïnstalleerd en nota bene dezelfde versie draagt als op de 1e VM.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Precies hetzelfde als het artikel gisteren op de frontpage: nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype. Daar werd me ook een partij onzin verkondigd.D-Raven schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:40:
Sowieso is die discussie onmogelijk om te houden over twitter
Correctie dan, ze "zouden identiek moeten zijn"Woy schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:13:
[...]
Dus of ze zijn niet identiek, of je probeert wat anders te doen
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
beetje pragmatische systeembeheerder maakt dus een clone van de werkende versie, en tada... twee werkende versiesBrakkie41 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:23:
Blij dat ik geen systeembeheerder ben. Heb hier twee identieke VM's, op de ene draait een Java applicatie zonder problemen en op de andere wilt de applicatie niet starten. Dat terwijl Java wel degelijk is geïnstalleerd en nota bene dezelfde versie draagt als op de 1e VM.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Had dat artikel nog niet gelezen, maar het is weer een perfect voorbeeld van propaganda. De enige waarheid wat je uit dat stukje kan halen is dat het hele conflict vrij eenzijdig is, kwa slachtoffers.dev10 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:21:
[...]
Precies hetzelfde als het artikel gisteren op de frontpage: nieuws: Pro-Palestijnse hackers defacen website Swype. Daar werd me ook een partij onzin verkondigd.
En omg die hele drupal discussie, iemand is te lui om te googelen naar wat drupal is, en er word nog serieus op ingegaan ook.
Was het een paar uur eerder gebeurd terwijl ik nog wakker was geweest had ik het nog grappig kunnen vinden. Nu was het helaas alleen maar gloeiend irritant.
Vraag is nu of het aan de oude wekker ligt of aan de oude telefoon...
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Maar je moet em gewoon op minstens een meter afstand leggen
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 14-07-2014 09:57 ]
En de wekker is gewoon een 10 jaar oud plastic ding, een model wat volgens mij al bestond voordat de GSM was uitgevonden.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ik heb een simpele (Web Forms) website gebouwd met Visual Studio 2013, waarbij ik .NET 4.0 target. Hierin gebruik ik een <asp:ScriptManager /> om snel wat AJAXy dingen te krijgen. Op mijn developmentdoos werkt het prima.
Op de testserver (waar wel .NET 4.0 draait, maar geen 4.5) krijg ik de volgende error:
Wat blijkt nou? Dit type zat oorspronkelijk in System.Core.dll, maar is verplaatst naar mscorlib.dll toen .NET 4.5 uitkwam. Als je 4.0-projecten bouwt op een machine met .NET 4.5 en je niet expliciet referencet naar de dll's uit de Reference Assemblies-map, dan kan het dus fout gaan in dit geval.Could not load type 'System.Runtime.CompilerServices.ExtensionAttribute' from assembly 'mscorlib, Version=4.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089'.
Is al een tijdje bekend. Ze hebben ook behoorlijk wat kritiek gekregen vanwege deze bug. En terecht..Alex) schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:43:
Handig:
Ik heb een simpele (Web Forms) website gebouwd met Visual Studio 2013, waarbij ik .NET 4.0 target. Hierin gebruik ik een <asp:ScriptManager /> om snel wat AJAXy dingen te krijgen. Op mijn developmentdoos werkt het prima.
Op de testserver (waar wel .NET 4.0 draait, maar geen 4.5) krijg ik de volgende error:
[...]
Wat blijkt nou? Dit type zat oorspronkelijk in System.Core.dll, maar is verplaatst naar mscorlib.dll toen .NET 4.5 uitkwam. Als je 4.0-projecten bouwt op een machine met .NET 4.5 en je niet expliciet referencet naar de dll's uit de Reference Assemblies-map, dan kan het dus fout gaan in dit geval.
Yay
edit: Heb het nu al enkele keren gehad. Dat toetsenbord gaat lekker retour.
[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 14-07-2014 13:07 ]
Even een USB -> PS/2 converter ertussen!Gamebuster schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:49:
Ben je lekker aan't werk op je mac met je nieuwe quickfire TK... druk ik de toetsenbord combinatie in om te schakelen naar N-key rollover. Toetsenbord onbruikbaar, weet niet hoe je schakelt, kan het niet opzoeken want je toetsenbord doet het niet.
Yay
edit: Heb het nu al enkele keren gehad. Dat toetsenbord gaat lekker retour.
Mijn macbook pro is te modern voor een PS/2 aansluiting.
Ik heb ook de XT besteld, die probeer ik nu.
Ik heb er 2 besteld, kon niet kiezen. De winnaar hou ik, de verliezer gaat retour. Ik vind alleen jammer dat de XT geen "hold FN" functie lijkt te hebben, of uberhaupt achtergrond verlichting. Aan de andere kant, ik heb die verlichting ook niet echt nodig... en dit toetsenbord doet het verder prima.
Context:
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Blue Switch
pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Blue switch)
[ Voor 63% gewijzigd door Gamebuster op 14-07-2014 13:20 ]
Andere USB poort wil misschien helpen. Maar waarom zo'n gamer toetsenbord?Gamebuster schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:17:
[...]
Mijn macbook pro is te modern voor een PS/2 aansluiting.
Ik heb ook de XT besteld, die probeer ik nu.
Ik heb er 2 besteld, kon niet kiezen. De winnaar hou ik, de verliezer gaat retour. Ik vind alleen jammer dat de XT geen "hold FN" functie lijkt te hebben, of uberhaupt achtergrond verlichting. Aan de andere kant, ik heb die verlichting ook niet echt nodig... en dit toetsenbord doet het verder prima.
Met name de TK is niet echt een gaming toetsenbord. Heb ze beiden met blue keys besteld.TheNephilim schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:20:
[...]
Andere USB poort wil misschien helpen. Maar waarom zo'n gamer toetsenbord?
Mac kan niet omgaan met die N-key rollover functie, staat zelfs in de handleiding.
[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 14-07-2014 13:21 ]
Volgende keer toch maar eerst de handleiding lezenGamebuster schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:21:
[...]
Met name de TK is niet echt een gaming toetsenbord. Heb ze beiden met blue keys besteld.
Mac kan niet omgaan met die N-key rollover functie, staat zelfs in de handleiding.
Handleiding? Wasda...ThomasG schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:45:
[...]
Volgende keer toch maar eerst de handleiding lezen
Handleiding is zo'n stuk papier wat je vrouwen wel eens ziet gebruiken als ze willen weten hoe iets werkt.
Ik dacht dat dat de viva was?Blubber schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:18:
[...]
Handleiding is zo'n stuk papier wat je vrouwen wel eens ziet gebruiken als ze willen weten hoe iets werkt.

Verwijderd
Een vrouw die wil weten hoe iets werkt? Das nieuw voor mijBlubber schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:18:
[...]
Een stuk papier waar vrouwen je naar verwijzen; wanneer zij vinden dat de installatie van nieuwe apparatuur te lang duurt.
Haha idd typisch.GateKeaper schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:41:
[...]
Een stuk papier waar vrouwen je naar verwijzen; wanneer zij vinden dat de installatie van nieuwe apparatuur te lang duurt.
"Schat, weet je zeker dat je niet even de handleiding zou lezen?"
De enige handleiding die ik altijd lees is die van mijn moederbord (en dan ook alleen de aansluitingen). Ik kan nooit die kabeltjes voor de power en hddled en dergelijke uit mekaar houdenBosmonster schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:06:
[...]
Haha idd typisch.
"Schat, weet je zeker dat je niet even de handleiding zou lezen?"
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Die ledjes zijn echt een gepruts altijd.Robbiedobbie schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:08:
[...]
De enige handleiding die ik altijd lees is die van mijn moederbord (en dan ook alleen de aansluitingen). Ik kan nooit die kabeltjes voor de power en hddled en dergelijke uit mekaar houden
Dat is voor mij ook de enige reden om die handleiding erbij te pakken.
Maar 9 van de 10 keer zijn handleidingen redelijk snel richting /dev/null verhuisd.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Een beetje fatsoenlijk moederbord komt tegenwoordig met van die opzetstukjes waar op de zijkant heel duidelijk staat aangegeven wat wat is. Dan kun je op je gemak gewoon alle losse kabeltjes aansluiten op dat opzetstuk, en dan prik je vervolgens meteen dat hele ding in een keer op je moboBlubber schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:29:
Ik snap ook niet waarom er na al die jaren nog steeds geen goede standaard bestaat voor die ledjes en knoppen, dat is te bizar voor woorden.
^^ die dusdcm360 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:33:
En dan heb ik nog niet eens gebruikgemaakt van het tussenstukje dat bij het moederbord geleverd werd.

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 14-07-2014 17:00 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
LEDfan.. ik ruik een bepaalde mate van ironie.LEDfan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:01:
Nooit het nut begrepen van de HHD led. Bij mijn fractel design R4 is zefls de power led niet aangesloten.
Een powerled vind ik toch wel handig, maar die HDD is inderdaad van 0 toegevoegde waarde.LEDfan schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:01:
Nooit het nut begrepen van de HHD led. Bij mijn fractel design R4 is zefls de power led niet aangesloten.
Toch gek dat mijn zeer fancy mobo (EVGA P67 FTW) geen opzetstukjes heeft. Evenmin recentere (goedkopere) GB en Asus mobo's...
Eén DAO voor meerdere models? Kan je uitleggen hoe je dat doet?Merethil schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:12:
[...]
Uiteindelijk heb ik alle models aangemaakt en één OrmLite DAO die een template is, connectie en class meegeven en hij haalt je spul op.
Viel me op dat OrmLite veel sneller was dan eenzelfde implementatie in Hibernate, waarschijnlijk door de mindere overhead.
Het werkt supergoed samen en ik ben wel verkocht
Ik zit atm enorm te kloten en te prutsen daarmee. Ik heb wel met een fugly stukje code een getDaoWithCache gemaakt, maar het blijft onhandig...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public class DBHelper extends OrmLiteSqliteOpenHelper { private Hashtable<String, Dao<?, Integer>> daoHashtable = null; public <T> Dao<T, Integer> getDaoWithCache(Class<T> type) throws SQLException { String className = type.getName(); if(daoHashtable.containsKey(className)) { return (Dao<T, Integer>) daoHashtable.get(className); } Dao<T, Integer> newDao = this.<Dao<T, Integer>, T>getDao(type); daoHashtable.put(className, newDao); return newDao; } } |
Ohja, gelukkig staat mijn computer beneden. Ik heb een nieuwe geluidkaart en die heeft LEDjes in elke poort
Is wel mooi op de muur, maar niet bij mijn bed
edit:
Sorry voor de dubbelpost, normaal is het hier drukker

In mijn AD heb ik een computer en een user die dezelfde naam hebben. Ik had een nieuwe SPN geregistreerd,maar ik bleef credential prompts krijgen. Bleek dat setspn 'm aan het computerobject had gehangen i.p.v. aan het userobject.
Ik registreerde de SPN onder een andere user en het werkte meteen.
bada bing, bada boom...Alex) schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:24:
Gah, Kerberos
In mijn AD heb ik een computer en een user die dezelfde naam hebben. Ik had een nieuwe SPN geregistreerd,maar ik bleef credential prompts krijgen. Bleek dat setspn 'm aan het computerobject had gehangen i.p.v. aan het userobject.
Ik registreerde de SPN onder een andere user en het werkte meteen.
1
| User Capacity: 600,332,565,813,390,450 bytes [600 PB] |
Best knap voor een 500 GB disk
Bloedirritant.
Overigens, stom dat je een static niet ook abstract kan maken, omdat je statics niet kan overriden. Zo jammer....
edit:
Dan deze fugly oplossing maar:
1
2
3
4
| protected abstract String title(); public static String getTitle(Class<? extends AbstractClass> type) { return type.newInstance().title(); } |
[ Voor 38% gewijzigd door F.West98 op 14-07-2014 18:31 ]
Statics zijn dan ook geen objecten. Daarom roep je ze ook aan op een class, en niet op een object. En dus is er ook geen object semantiek als overriden van een static.F.West98 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 18:23:
Overigens, stom dat je een static niet ook abstract kan maken, omdat je statics niet kan overriden. Zo jammer....
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.