Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Ja, enorm! Ik herken je probleem, ik maak ook ontieglijk veel typfouten. Maar met Swype (het is overigens geen Swype, MS heeft een eigen implementatie die imho veel beter werkt) werkt het echt verassend goed. Goed, je zult af en toe natuurlijk woorden tegenkomen die hij niet herkent of niet goed voorspelt (in dat laatste geval staat ie over het algemeen wel bij de alternatieven), maar ik was er enorm sceptisch over maar het werkt echt fantastisch. Zowel in NL als in EN.
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2014 17:19 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het enige probleem wat ik momenteel heb met het Nederlandse toetsenbord onder WP8.1 is dat het swipen minder goed werkt voor lange samengestelde woorden. Verder werkt het inderdaad goed..oisyn schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:17:
[...]
Ja, enorm! Ik herken je probleem, ik maak ook ontieglijk veel typfouten. Maar met Swype (het is overigens geen Swype, MS heeft een eigen implementatie die imho veel beter werkt) werkt het echt verassend goed. Goed, je zult af en toe natuurlijk woorden tegenkomen die hij niet herkent of niet goed voorspelt (in dat laatste geval staat ie over het algemeen wel bij de alternatieven), maar ik was er enorm sceptisch over maar het werkt echt fantastisch. Zowel in NL als in EN.
* RayNbow kan nu heel snel z'n eigen naam invoeren op z'n WP toestel...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Operation Succesfull.
Share with your friends. facebook twitter en google+ buttons.
Waarom? Zodat ik kan tweeten dat ik een HDD geresized heb? Wie wil dat nou niet weten
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
99% van de mensen op m'n sociale netwerken (behalve Linkedin) zouden niet eens weten wat een partitie is, laat staan hoe je het resized... Nuttig zegBiersteker schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:08:
Hmz. Net even een partitie resize gedaan krijg ik:
Operation Succesfull.
Waarom? Zodat ik kan tweeten dat ik een HDD geresized heb? Wie wil dat nou niet weten
Ja, net zo zinvol als je eten op instagram postenBiersteker schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:08:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
"Ik heb net dit eten resized, en nu is het tijd voor de volgende partitie: Het toetje"BtM909 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:00:
[...]
Ja, net zo zinvol als je eten op instagram posten
Biersteker schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:08:
Hmz. Net even een partitie resize gedaan krijg ik:
Operation Succesfull.

Social Media in een disk manager...
We are shaping the future
EaseUS Partition Master
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Wat is er mis met "diskmgmt.msc" ?
Het werkt niet met spul dat niet van Microsoft is. Maar als dat geen issue is, werkt het goed genoeg (en vaak beter dan andere tools, die toch ook dezelfde API gebruiken).

Mijn server is sneller dankzij WinCache! Of wacht... De phpinfo(); gaat nu in 20ms. Alle andere pagina's zijn geen haar sneller.....
edit:
Alles gaat snel, totdat je contact zoekt met een DB. Dan vertraagt alles ineens.......
* F.West98 gaat zoeken
[ Voor 31% gewijzigd door F.West98 op 27-06-2014 22:08 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Windows servers en Databases zijn notorious.F.West98 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:07:
Mijn server is sneller dankzij WinCache! Of wacht... De phpinfo(); gaat nu in 20ms. Alle andere pagina's zijn geen haar sneller.....
edit:
Alles gaat snel, totdat je contact zoekt met een DB. Dan vertraagt alles ineens.......
* F.West98 gaat zoeken
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
edit:

Door alle servers in de code van localhost naar 127.0.0.1 te veranderen is alles gigantisch snel
40 seconden naar 500ms
[ Voor 66% gewijzigd door F.West98 op 27-06-2014 22:38 ]
Klinkt alsof de dns lookup dan toch wat zwaar aan het falen is...F.West98 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:10:
Windows + MySQL + PHP is kennelijk kut
edit:
![]()
![]()
Door alle servers in de code van localhost naar 127.0.0.1 te veranderen is alles gigantisch snel
40 seconden naar 500ms
IPv6 is disabled overigens....
Ja, maar hoe zit het met de hosts file (zoals hier gesuggereerd wordt). Altijd de moeite waard om eens te onderzoeken waarom de lookup naar "localhost" zo traag loopt hoor... Je kan ook altijd eens een flushdns doen, of anders eens het commando ipconfig /displaydns doen om te zien hoe het met localhost zit.
[ Voor 21% gewijzigd door Styxxy op 27-06-2014 23:01 ]
Als ik de tweede (IPv4) activeer, en dan weer iets naar localhost doe is het gewoon weer traag.....# localhost name resolution is handled within DNS itself.
# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
Je kan ook hier eens naar kijken: http://dev.mysql.com/doc/..._mysqld_skip-name-resolve (gevonden op serverfault).F.West98 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:04:
Hosts file is helemaal één bult commentaar:
[...]
Als ik de tweede (IPv4) activeer, en dan weer iets naar localhost doe is het gewoon weer traag.....
Gewoon eens Google gebruiken met "windows mysql connect localhost slow". Leverde mij dat resultaat dus als eerste.
Dan heb ik geen interesse om nog verder te gaan zoeken...
edit:
Die skip-name-resolve heb ik toegevoegd, hielp niet. Stond nl. ook al in dat eerste linkje.
[ Voor 16% gewijzigd door F.West98 op 27-06-2014 23:08 ]
Lost het "traagheids"probleem wel op, maar heeft wel de oorzaak niet opgelost. Nu ja, voor privé zaken maakt het weinig uit anyway...F.West98 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:08:
Ik googlede op "iis slow php", tweede resultaat (http://serverfault.com/qu...elp-optimizing-our-config), laatste antwoord zonder stemmen en klaar
Dan heb ik geen interesse om nog verder te gaan zoeken...
Wat er waarschijnlijk gebeurt: de MySQL client doet eerst een AAAA lookup en krijgt ::1 terug. Maar MySQL draait niet op dat adres, waardoor er een timeout plaatsvind, voordat er een fallback naar IPv4 plaatsvind. Zie ook http://stackoverflow.com/...1-second-connection-delay
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Meestal maak ik console-applicaties die specifiek één taak uitvoeren, en daarbij maakt het niet uit dat er dan geen feedback is. Dit gaat straks door end users gebruikt worden en dan is responsivity wel fijn.
OF een GParted live usb stickje... Werkt met zowat alle filesystems ^^
Btw.. Kan iemand niet even regelen dat Deus Ex Human Revolution wordt geport naar linux? ^^
[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 28-06-2014 00:00 ]
Niets kut aan, werkt prima.F.West98 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:10:
Windows + MySQL + PHP is kennelijk kut
edit:
![]()
![]()
40 seconden naar 500ms
Ik werk standaard met Windows, en ja ik heb liever een nix bakje maar er is totaal niets mis met IIS en MySQL.
Wat overigens wel kut is, is wincache. Daar heb ik mijn server meerdere malen mee laten crashen vanwege de load. Wincache is een aparte caching, zou eigenlijk niet eens cache mogen heten omdat het als het ware werkt op je php/cgi process, iets wat dus een random 'alive' time heeft en dus *ploep* je cache binnen x seconden weg kan zijn.
Overigens heb ik Wincache. Zodra de server crasht is het weg
M'n IP staat op geen enkele blacklist en de reverse DNS en alles klopt gewoon.
Kom ik erachter dat Outlook.com gewoon een idiote policy heeft: heb je nog nooit e-mail gestuurd vanaf dit IP dan is je e-mail automatisch junk.
Gewoon even een quote toen ik ergens een vraag had gesteld dat de TTL niet werkte.F.West98 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:10:
Ik concludeerde iets uit FS' post. Het valt idd wel mee.
Overigens heb ik Wincache. Zodra de server crasht is het weg
Nu kan je dat wel "fixen" , maar je wilt eigenlijk niet je idle timeout verhogen..FastCGI on IIS kills the instance after some idle time and the usercache goes with it.
Naar mijn mening is memcache en/of combo van memched beter.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| private static List<BusinessObject> _cache; public static List<BusinessObject> Henkjes { get { if(_cache == null) { _cache = Repository.GetHenkjes(); } return _cache; } } |
En dat in een webapplicatie die de hele dag moet draaien.
Dit is geen cache, dit is een grote-stappen-snel-thuis-manier om je webapplicatie iets te versnellen. De genoemde Repository was namelijk niet echt snel.Caelorum schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:26:
Mja, is wel de eenvoudigste cache die je kan maken ^^ (maar zou nog wel iets meer stappen zetten....)
Er zijn een aantal tekortkomingen aan deze 'oplossing':
1) Geen gebruik van locks, dus als iemand 10 requests afvuurt op een pagina die die property aanroept gaan er, zolang de resultaten nog niet zijn geladen, 10 requests naar de repository. Dat biedt mogelijkheden tot DoS.
2) Eenmaal geladen blijft geladen, items die nieuw worden toegevoegd in de repository verschijnen niet omdat de hele lijst in geheugen blijft
3) Er is geen cache-expiry en het is niet mogelijk om de cache te legen zonder de webserver te herstarten, waarna alle caches weer opgebouwd moeten worden.
Die oplossing zie ik bijna altijd voorkomen.Alex) schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:21:
Nog altijd beter dan de "cache" die ik ooit eens zag:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 private static List<BusinessObject> _cache; public static List<BusinessObject> Henkjes { get { if(_cache == null) { _cache = Repository.GetHenkjes(); } return _cache; } }
En dat in een webapplicatie die de hele dag moet draaien.
Dat hoeft op zich geen probleem te zijn.
- De data veranderd toch nooit
- Beperkt aantal gebruikers
- Enkel voor een instance van de class, bij een nieuwe thread wordt de data opnieuw geladen
let the past be the past.
Bij het oplossen van een goniometrische vergelijking loop ik ergens vast.
Stel:
sin( 2/3x ) = − 1/2wortel(2)
2/3x=−1/4π+k⋅2π of 2/3x=5/4π+k⋅2π
x=−3/8π+k⋅3π of x=15/8π+k⋅3π
x op [0,2π]geeft x =15/8π
Die vergelijking klopt. Maar waarom wordt bij de 2e regel -1/4pi en 5/4pi gebruikt en niet -1/4pi en -3/4pi? Dat is toch precies hetzelfde? Er komt wel iets heel anders uit.
Door je waarde van k met 1 te verhogen of te verlagen (oftewel 2π erbij optellen of aftrekken) kun je beide formules naar elkaar omschrijven. En omdat het toch voor elke gehele k geldt, mag dat zonder dat er daadwerkelijk iets verandert. Er staat dus precies hetzelfde.
Als dat ervoor zorgt dat er iets heel anders uitkomt heb je daarna een rekenfout gemaakt want het verandert niets.
[ Voor 25% gewijzigd door bwerg op 28-06-2014 14:43 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Als je de eenheidscirkel erbij pakt wordt het misschien duidelijker:

Je wandelt over de rand van de eenheidscirkel, maar de sinus is de projectie hiervan, enkel op de Y-as. Of je dan links van de as zit of rechts, maakt niet uit. Het wandelen over de cirkel is waar de waardes tussen 0 en 2pi vandaan komen.
Als er dan gevraag wordt: voor welke waardes van x tussen [0 2pi] heeft de functie f(x) = sin(2/3x) als uitkomst -1/2*wortel(2), dan kun je opzoeken dat dit voor twee waardes tussen [0 2pi] geldt:
2/3x = 5/4pi of 2/3x = 7/4pi.
Wat als je op (0,0) staat van de eenheidscirkel en je wandelt met de klok mee? Dan is de afgelegde afstand negatief, en kom je dus op -1/4pi dezelfde waarde tegen als je was tegen gekomen op 7/4pi, en op -3/4pi kom je de waarde van 5/4pi tegen.
Ze willen echter dat je niet terugwandelt, dus die oplossingen vallen af.
De factor wegdelen houdt over:
x = 15/8pi of x = 21/8pi
waarvan alleen 15/8pi binnen [0 2pi] ligt, dus als enige correct is.
Maar gelukkig staat er nog een term 2πk bij zodat je dit achteraf gewoon kunt corrigeren en het dus allemaal niet uitmaakt hoe je het in eerste instantie opschrijft.Struikrover schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:29:
Ze willen echter dat je niet terugwandelt, dus die oplossingen vallen af.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Bovendien, als de vraag is voor x in domein [0 2pi], dan kun je al beredeneren dat het niet gaat om de negatieve waardes, dat maakt de huidige vraag makkelijker
[ Voor 31% gewijzigd door Struikrover op 28-06-2014 17:11 ]
sin(x) = .5sqrt(2)
x = 1/4π + 2kπ V x = π - 1/4π + 2kπ (half rondje verder, zelfde stukje terug)
x = 1/4π + 2kπ V x = 3/4π + 2kπ
Als je dan -1/4π en 5/4π hebt is het precies hetzelfde, maar bij sin zijn er 2 NIET dezelfde antwoorden. Dat geldt uit de volgende regel (die ik laatst nog geleerd heb op school):
sin(x) = sin(π - x), en die 2kπ is dan voor in de vergelijking.
Overigens, bij x=0 en x = 1/2π is het dus + kπ en niet + 2kπ en heb je maar één vergelijking nodig
edit:
Uitwerken van die opdracht:
sin( 2/3x ) = −.5sqrt(2)
2/3x = -1/4π + 2kπ en dat is dus gelijk aan 2/3x = π + 1/4π + 2kπ (volgens die regel)
dus
2/3x = -1/4π + 2kπ V 2/3x = -3/4π + 2kπ
2x = -3/4π + 6kπ V 2x = -12/4π + 6kπ
x = -3/8π + 3kπ V x = -6/4π + 3kπ
x = -3/8π + 3kπ V x = -3/2π + 3kπ
Correct me if I'm wrong
[ Voor 27% gewijzigd door F.West98 op 28-06-2014 17:17 ]
En als je die oplossingen oplost in [0,2kπ] krijg je dus:
x = -3/8π + 3kπ -> klopt niet, k = 1 geeft x = 2 5/8π en dat ligt erbuiten
x = -3/2π + 3kπ -> k = 1 geeft x = 3/2π en dat is dan je antwoord.

[ Voor 14% gewijzigd door GateKeaper op 28-06-2014 18:44 ]
Klopt, je weet de rest van de code niet. In dit geval was het zo dat er meerdere webapplicatieservers draaiden die gebruik maakten van dezelfde DB.Caelorum schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:20:
Mja, ik kan niet ruiken wat er in de rest van de code wordt gedaan. Kan best zijn dat bij een insert in de database gewoon de complete "cache" wordt weggeflikkerd. IMO is het zeker wel een cache, maar niet echt een slimme en inderdaad eentje die je even snel doet. Zou dit persoonlijk ook zo snel mogelijk veranderen naar een betere oplossing (maar soms heb je daar gewoon geen tijd voor).
Maar deze valt wel mee, er zaten grotere WTF's in de webapp.
Dat laatste is alleen waar als het een instance-variabele is, maar deze is static. Data wordt dan alleen opnieuw geladen als je de boel in een nieuw AppDomain inlaadt.SPee schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 13:52:
[...]
Die oplossing zie ik bijna altijd voorkomen.
Dat hoeft op zich geen probleem te zijn.
- De data veranderd toch nooit
- Beperkt aantal gebruikers
- Enkel voor een instance van de class, bij een nieuwe thread wordt de data opnieuw geladen
Eens.Moet er echter invalidatie plaatsvinden, dan is dit niet een goede oplossing. Gebruik dan een cache library, waar dit makkelijk kan. Voor de meeste talen zijn die er wel.
De quick-and-dirty-manier in .NET is gebruik maken van HttpRuntime.Cache, die is altijd beschikbaar, zelfs buiten IIS.
Ik denk dat je het fout hebt, maar ik heb geen zin om je hele antwoord door te spitten
Je kunt je antwoord verifieren:
De vraag is
Voor die 2/3 heb je een aantal mogelijkheden. Ik zeg dat x = 15/8π de juiste oplossing van x is. Waarom? OmdatIk loop een afstand x op het oppervlak van de eenheidscirkel, en de sinus van 2/3 van die afstand is -1/2sqrt(2). Wat is mijn afstand?
sin(2/3x) = sin( (2/3) * (15/8) * π) = sin(5/4π),
en laat dat precies -1/2sqrt(2) zijn.
Jij zegt 3/2π, maar (3/2π) * (2/3) is 1, dus dan is sin(x) 0 in plaats van -1/2sqrt(2).
[ Voor 5% gewijzigd door Struikrover op 28-06-2014 21:16 ]
Mwah, als je kijkt hoe uitgebreid de specs zijn van een e-mail adres, dan kan ik mij voorstellen dat ze niet alles ondersteunen. Doe je dat wel dan gaat het al snel lijken op dit soort gedrochten.Pizzalucht schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:38:
Software/Sites die nog steeds een "+" in het e-mailadres weigeren
@hieronder: dat sowieso.
[ Voor 3% gewijzigd door Feanathiel op 29-06-2014 10:58 ]
Juist, gewoon checken of er een @ in zit en dan mailen die hap. C'est tout.Caelorum schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:57:
Ja, of je valideert gewoon door een mail te sturen en een bevestiging te vragen....
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Alles-kunner (13-1500 euro)
Mensen moeten gewoon stoppen met gare validatieregexes van StackOverflow/PHPhulp plukken.Feanathiel schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:47:
[...]
Mwah, als je kijkt hoe uitgebreid de specs zijn van een e-mail adres, dan kan ik mij voorstellen dat ze niet alles ondersteunen. Doe je dat wel dan gaat het al snel lijken op dit soort gedrochten.
@hieronder: dat sowieso.

Doe dan inderdaad gewoon validatie door bevestigingsmailtje.
Bij mij is het echter ook wel eens voorgekomen dat de klant eiste dat het e-mailadres verder werd gevalideerd dan "filter_var($email, FILTER_VALIDATE_EMAIL)", ik kon met RFC's smijten wat ik wilde, maar het had geen effect.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
klanten lezen iets, denken "ow, dat is echt belangrijk" et voila, de kennis van de programmeur wordt het raam uit geslingerd omwille van een stukje tekst op het internet.incaz schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:29:
Ben wel benieuwd wat de verwrongen logica daarachter was?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
"Een TLD bestaande uit 1 teken kan nooit geldig zijn."incaz schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:29:
Ben wel benieuwd wat de verwrongen logica daarachter was?
Dan is het eerste gedeelte de verantwoordelijkheid van de gebruiker.
Je kunt dan extra verificatie doen door daarna nog een email te sturen.
Maar het is altijd leuk als de ontwikkelaar zijn input genegeerd wordt
(al dan niet door politieke spelletjes)
let the past be the past.
Mooie bak uitgezochtRobbiedobbie schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:05:
Ghehe, ik ben maar eens mijn volgende desktop uit aan het zoeken, waarmee ik nu in de zomer al lekker kan gaan gamen
Over wat voor 'simulaties' hebben we het eigenlijk?
Koop een 290X ipv die GTX 780. 290X heeft bijna dezelfde performance, 1GB meer geheugen en kost 200 euro minder.Robbiedobbie schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:05:
Ghehe, ik ben maar eens mijn volgende desktop uit aan het zoeken, waarmee ik nu in de zomer al lekker kan gaan gamen
Edit: je topic niet goed gelezen, als je perse NV wil moet je daar natuurlijk bij blijven
[ Voor 10% gewijzigd door PrisonerOfPain op 29-06-2014 12:59 ]
Echt vanalles. Op mijn opleiding doen we veel met machine learning, maar ook hebben we vaak ter oefening gewoon allemaal modellen die we moeten simuleren.Struikrover schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:46:
[...]
Mooie bak uitgezocht.
Over wat voor 'simulaties' hebben we het eigenlijk?
Je kan denken aan neurale netwerken tot aan simpele verkeerssimulaties (waarbij ik makkelijk 100k individuele autos wil simuleren). Het is niet dat ik het aller aller snelste nodig zou hebben, maar het heeft in ieder geval zin in mijn geval
Ik heb ooit eerder een AMD kaart gehad, en ik heb niks dan ellende gehad voor 3 jaar tijd. Bovendien zijn de drivers voor linux gewoon helemaal ondermaatsPrisonerOfPain schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:52:
[...]
Koop een 290X ipv die GTX 780. 290X heeft bijna dezelfde performance, 1GB meer geheugen en kost 200 euro minder.
Edit: je topic niet goed gelezen, als je perse NV wil moet je daar natuurlijk bij blijven
1 voordeel van AMD is wel dat ze de specs openbaar hebben gemaakt en ook actief bijdragen aan de opensource drivers. Is al eens voorgekomen dat mensen een probleem hadden bij een spel, dat melden bij het project en het de volgende dag was opgelost. Puur omdat ze niet hoeven te reverse engineeren. Dat kan je bij Nvidia kaarten wel op je buik schrijven.
Daarnaast dan nog dit: http://www.phoronix.com/s...amd_catalyst_kernel&num=1 IMO zit je op de lange termijn beter bij AMD dan bij Nvidia.
[ Voor 97% gewijzigd door Caelorum op 29-06-2014 13:41 ]
Dan zal ik op lange termijn misschien overstappen naar AMDCaelorum schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:36:
Daarnaast dan nog dit: http://www.phoronix.com/s...amd_catalyst_kernel&num=1 IMO zit je op de lange termijn beter bij AMD dan bij Nvidia.
Ik heb dan ook absoluut naar de AMD zitten kijkenCaelorum schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:49:
Ik denk dat als ik ene nieuwe kaart zou kopen ik ook voor een Nvidia kaart ga hoor ^^ Maar leg je er iig niet teveel op vast en bekijk serieus de alternatieven anders mis je soms nog wel leuke dingen
https://github.com/spotweb/spotweb
Rare zaak

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Het archief wel ja, maar alle issues, pull requests en upstream branches niet.Robbiedobbie schreef op zondag 29 juni 2014 @ 18:23:
Achja, het is toch git, dus hij zal zo wel weer door iemand anders online geknald gaan worden
Vind het sws niet sjiek om er geen melding van te geven.
Niet de repro: het hele account:Matis schreef op zondag 29 juni 2014 @ 17:51:
Woot; Spotweb heeft verder zonder opgave van reden heel de repo verwijderd:
https://github.com/spotweb/spotweb
Rare zaak
https://github.com/spotweb
Rare vogel in spe
Dat zal vast ook niet helemaal vrijwillig gegaan zijn..Matis schreef op zondag 29 juni 2014 @ 18:43:
[...]
Het archief wel ja, maar alle issues, pull requests en upstream branches niet.
Vind het sws niet sjiek om er geen melding van te geven.
Vast brein die weer bezig isXesxen schreef op zondag 29 juni 2014 @ 19:24:
[...]
Niet de repro: het hele account:
https://github.com/spotweb

In webforms. Maar ik snap er even niets meer van. Daarnaast heb ik een enorme hekel aan VS die na een herstart fouten niet meer geeft..
Toch zie ik geen DCMA takedown hier: https://github.com/github/dmca
(en normaal halen ze enkel het repro, niet het account neer. Lijkt mij toch echt door spotweb zelf gedaan te zijn)
Rare vogel in spe
Ik weet niet of brein er ook maar iets aan/tegen kan doen.Barryvdh schreef op zondag 29 juni 2014 @ 21:49:
Dat zal vast ook niet helemaal vrijwillig gegaan zijn..
De broncode is sws geen auteursrechten schending, en dan nog, ook runtime worden er geen auteursrechten geschonden.
@hierboven, inderdaad. Lijkt door spotweb zelf te zijn gedaan, maar ik vraag me oprecht af waarom.
[ Voor 12% gewijzigd door Matis op 29-06-2014 22:07 ]
Brein heeft er ook een handje van om gewoon te dreigen, genoeg mensen die daar al genoeg van schrikken om de boel offline te gooien.Matis schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:05:
[...]
Ik weet niet of brein er ook maar iets aan/tegen kan doen.
De broncode is sws geen auteursrechten schending, en dan nog, ook runtime worden er geen auteursrechten geschonden.
@hierboven, inderdaad. Lijkt door spotweb zelf te zijn gedaan, maar ik vraag me oprecht af waarom.
DMCA takedown kan ook niet lijkt me, daarvoor moet het materiaal zelf een copyright schending zijn en dat is het niet. Mogelijk heeft brein of consorten inderdaad een van hun bekende dreigbrieven gestuurd, oftewel aan Github oftewel aan de eigenaar van de account. Hoewel het me toch lijkt dat daar in dit geval ook geen basis voor is. Maar goed ze proberen natuurlijk wel vaker gewoon wat.Xesxen schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:05:
[...]
Toch zie ik geen DCMA takedown hier: https://github.com/github/dmca
(en normaal halen ze enkel het repro, niet het account neer. Lijkt mij toch echt door spotweb zelf gedaan te zijn)
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Ik ga me toch maar laten opereren denk ik.

Ik ben er helemaal voor!Firesphere schreef op maandag 30 juni 2014 @ 00:16:
Ik ben de afgelopen weken ondertussen 6x "Simone" genoemd.
[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 30-06-2014 01:04 ]
iOS developer
En nog ergens een puntje na de @, maar niet direct na de @ en niet op het eindRobIII schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:11:
[...]
Juist, gewoon checken of er een @ in zit en dan mailen die hap. C'est tout.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Meende me vaag iets te herinneren over dat een punt niet verplicht is in een e-mailadres... Iemand?Creepy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:36:
[...]
En nog ergens een puntje na de @, maar niet direct na de @ en niet op het eindEn mocht je echt fancy willen gaan dan kan je bij de ICANN een lijst van TLD's opvragen en die ook nog controleren.
En dood aan tweakers. Haal die stomme mededeling weg of maak em iig verwijderbaar zonder meteen alle mededelingen uit te zetten in de instellingen. Wat een irritante gele balk zeg
Dat had ik vrijdag! Zo vervelendMartindo schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:03:
In webforms. Maar ik snap er even niets meer van. Daarnaast heb ik een enorme hekel aan VS die na een herstart fouten niet meer geeft..
Tijdens het debuggen gedroeg Visual Studio zich al vreemd: als ik de waardes van een object opvroeg zag ik voor alle properties en fields alleen maar vraagtekens als waarde staan, zodra ik probeerde om daar iets mee te doen (uitklappen bijvoorbeeld) stopte de hele applicatie zonder verdere foutmelding. Een herstart van VS verhielp het...
Een punt na de @ is niet verplicht. Je kunt mail sturen naar user@localserver, waarbij een punt dus niet noodzakelijk is. Maar het is wel zeer onwaarschijnlijk dat een gebruiker een e-mailadres heeft dat bereikbaar is binnen het lokale netwerk van je server. Echter, in theorie kan het.Creepy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:36:
[...]
En nog ergens een puntje na de @, maar niet direct na de @ en niet op het eindEn mocht je echt fancy willen gaan dan kan je bij de ICANN een lijst van TLD's opvragen en die ook nog controleren.
HuHu schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:18:
[...]
Een punt na de @ is niet verplicht. Je kunt mail sturen naar user@localserver, waarbij een punt dus niet noodzakelijk is. Maar het is wel zeer onwaarschijnlijk dat een gebruiker een e-mailadres heeft dat bereikbaar is binnen het lokale netwerk van je server. Echter, in theorie kan het.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
RobIII schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:19:
[...]
Voorschieter... Dat kwam ik nét zeggen (inc. dat 't niet heel erg zinnig is inderdaad
)
Het kan ook nog een IP adres zijn welke tussen [] staat. En dan mag er nog commentaar in staan omgeven door ().HuHu schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:18:
[...]
Een punt na de @ is niet verplicht. Je kunt mail sturen naar user@localserver, waarbij een punt dus niet noodzakelijk is. Maar het is wel zeer onwaarschijnlijk dat een gebruiker een e-mailadres heeft dat bereikbaar is binnen het lokale netwerk van je server. Echter, in theorie kan het.

Volgens mij bevat een IP adres wel een punt.Ealanrian schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:28:
[...]
Het kan ook nog een IP adres zijn welke tussen [] staat. En dan mag er nog commentaar in staan omgeven door ().
edit: ipv6 natuurlijk niet, dus dan zou je ook een puntloze situatie hebben in het gedeelte na de @.
Zodat je toch gewoon kunt mailen naar user@(nospam)example.comAlex) schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:29:
Waarom zou je in vredesnaam commentaar willen hebben in een e-mailadres
[ Voor 39% gewijzigd door HuHu op 30-06-2014 09:31 ]
Edit: Ja snel lopen aanpassen
[ Voor 40% gewijzigd door Hipska op 30-06-2014 09:38 ]
Read the code, write the code, be the code!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Doen zou ik zeggenFiresphere schreef op maandag 30 juni 2014 @ 00:16:
Ik ben de afgelopen weken ondertussen 6x "Simone" genoemd.
[ Voor 64% gewijzigd door azerty op 30-06-2014 10:34 ]
Verwijderd
Aaaaaand we're back._Moe_ schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:08:
Even vraagje tussendoor: Leeft Rubinski nog? Ik heb hem precies al lange tijd niet meer gezien.
Mei stond gelijk aan Go-Live (ja, een hele maand lang!) en ik zat bijgevolg voor enkele weken in het mooie Strasbourg met bakken werk. Juni was een pak rustiger maar had om de een of andere reden niet meteen nood om terug naar GoT te surfen (ik was blijkbaar dan toch niet zo verslaafd als ik dacht).
Anyway, dit was het enige topic dat ik regelmatig wel eens mistte en dus heb ik vandaag besloten toch nog maar eens terug te komen. Ik ga de laatste 300 pagina's echt niet allemaal opnieuw lezen maar ik gok dat de topics die hier voorbijkomen wel nog ongeveer hetzelfde zijn (een beetje php bashen, code in het Nederlands, ...).
Vanaf woensdag ga ik met vakantie (Rock Werchter

Hoe gaat het trouwens met jullie?
Ik ben ondertussen afgestudeerd aan de Howest, nu GSoC aan het doen en dan voor 2 jaar richting Oostenrijk. (kort samengevat)
Verwijderd
Proficiat! Nu 3 maanden vakantie? Geniet er van!wsitedesign schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:51:
Zeker die 5 pagina's die over jouw gingen niet lezen!!!
Ik ben ondertussen afgestudeerd aan de Howest, nu GSoC aan het doen en dan voor 2 jaar richting Oostenrijk. (kort samengevat)
Aan wat ga je werken bij GSoC?
Er is nog wat langs gekomen maar dat onderwerp ben ik al weer vergeten...Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:49:
[...]
Anyway, dit was het enige topic dat ik regelmatig wel eens mistte en dus heb ik vandaag besloten toch nog maar eens terug te komen. Ik ga de laatste 300 pagina's echt niet allemaal opnieuw lezen maar ik gok dat de topics die hier voorbijkomen wel nog ongeveer hetzelfde zijn (een beetje php bashen, code in het Nederlands, ...).
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.