De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.027 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
F.West98 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:08:
Wat vinden jullie eigenlijk van libgdx voor web/desktop/mobile development? Nu we het toch over dat soort frameworks hebben :+
Wat is het? :P Nooit van gehoord.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Gamebuster schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:57:
Ik heb een hekel aan templates. Ik vind het zo smerig om meerdere talen te mengen.
Op zich waar, maar je ontkomt er niet aan in webdeveloping, toch? Ik zou niet weten hoe je dat zonder templates kunt doen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Wordt tijd dat Wordpress eens iets meer ORM/abstractie gaat leveren. Vind de codebase een redelijke bende momenteel.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:56

StM

TheNephilim schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:09:
[...]

En hoe dit dat met $wpdb dan? Is het gebruik van $wpdb->prepare("SELECT * FROM table WHERE id = %d", $id); dus niet veilig?
Dat gaat wss gewoon door sprintf heen, alle parameters door mysql_real_real_and_now_for_real_escape_string en daarna mysql_query in :P

mysql_query is nog steeds de fallback voor als er geen MySQLi (of misschien PDO, zo goed ben ik niet bekend met de codebase) is dus ze moeten wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

WernerL schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:10:
[...]

Wat is het? :P Nooit van gehoord.
Iets wat een vriend van mij fantastisch vindt.
Een soort framework en een laag over OpenGL waar je UI in kan maken die dan wordt gecompiled naar Java voor mobile/desktop en naar WebGL en HTML voor Web. Vooral dat laatste heb ik mijn twijfels over.....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
F.West98 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:12:
[...]

Iets wat een vriend van mij fantastisch vindt.
Een soort framework en een laag over OpenGL waar je UI in kan maken die dan wordt gecompiled naar Java voor mobile/desktop en naar WebGL en HTML voor Web. Vooral dat laatste heb ik mijn twijfels over.....
Ik heb toevallig vorige week er weer eens naar gekeken en het werkt wel goed, alleen het webgedeelte heb ik ook mijn twijfels over. Niet alle functies werken, bijvoorbeeld String.format werkt niet eens. Het maakt gebruik van Google Web Toolkit, dus dat zijn waarschijnlijk de beperkingen. Voor de rest vind ik het wel lekker werken, maar ik heb alleen nog maar naar 2D gekeken, niet 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

StM schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:12:
[...]

Dat gaat wss gewoon door sprintf heen, alle parameters door mysql_real_real_and_now_for_real_escape_string en daarna mysql_query in :P

mysql_query is nog steeds de fallback voor als er geen MySQLi (of misschien PDO, zo goed ben ik niet bekend met de codebase) is dus ze moeten wel :P
Klopt:
All data in SQL queries must be SQL-escaped before the SQL query is executed to prevent against SQL injection attacks. The prepare method performs this functionality for WordPress, which supports both a sprintf()-like and vsprintf()-like syntax.
MySQLi word gebruikt in versie 3.9, maar alleen als je php 5.5.x of hoger gebruikt. Waarom is me een raadsel, dat werkt toch prima op versies lager dan 5.5? :X
In WordPress 3.9, we added an extra layer to WPDB, causing it to switch to using the mysqli PHP library, when using PHP 5.5 or higher.
Maarja... heb nog niet in de code zelf gekeken hoe dat nou precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
WernerL schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:07:
Play-Scala. :-) Afgelopen weken bezig geweest met functioneel programmeren in Scala op Coursera. Ik wil mijn Scala kennis nu uit testen in webdevelopment.

Werk je ook met de tool Activator? Daarmee heb je in principe geen IDE meer nodig maar doe je alles vanaf de commandline. Handig voor nerds die graag Vim oid gebruiken.
Ik wilde wel heel erg graag Scala gebruiken, maar omdat het vak "maar" 3 studiepunten beslaat, en ik voorlopig geen tijd heb; gebruik ik nu maar Play-Java.

Daarnaast werk ik nog niet met Activator. Toen ik begon met de opdracht (2 maand terug ongeveer), bestond Activator nog niet als standaard voor Play. Ik zit ook nog te werken dus op Play 2.2 :) (geen zin & tijd om het te upgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:56

StM

Maar gebruiken ze voor MySQLi wel prepared statements want heel compatible met die sprintf like syntax is dat niet :P En de escaping van mysql_real_escape_string heeft volgens mij (nog steeds) wel 1 of 2 leuke edge cases bijvoorbeeld door het mixen van encodings etc (en die zijn ook niet echt te fixen). Maar in principe is dat wel veilig.

Als alleen dit gedaan wordt: $wpdb->prepare("SELECT * FROM table WHERE id = %s", $_GET['id']); gaat escaping je niet helpen, maar een prepared statement wel :p Bij dit scenario helpt gewoon niets meer: $wpdb->prepare("SELECT * FROM table WHERE id = ". $_GET['id']);

En je wilt ze de kost niet geven die dat alsnog doen puur omdat ze niet snappen wat ze aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:58
F.West98 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:08:
Wat vinden jullie eigenlijk van libgdx voor web/desktop/mobile development? Nu we het toch over dat soort frameworks hebben :+
Wij gebruiken het op het bedrijf voor onze games. Werkt fantastisch :D

Binnenkort komt er een video library bij (ontwikkeld door moi) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Google Apps mail doet het niet! :o
Er is een serverfout opgetreden. Je e-mail is niet verzonden. (#705)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ger schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:37:
[...]

Ligt er een beetje aan hoe je het aanvliegt. Wordpress biedt volgens mij alleen maar een plaats om plugins te hosten zodat de gebruikers ze gemakkelijk kunnen downloaden. Ze geven geen enkele garantie over de werking.

phpBB vliegt het wat anders aan. Daar kun je een MOD/extention submitten waarna hij gevalideerd wordt. Pas na goedkeuring komt-ie in de customisation database. Voor die goedkeuring is er een duidelijke set regels waaraan voldaan moet worden.
Zo moet het ook, als ik een game zou hebben die een repository had voor mods en ik zou die mods niet checken op virussen, spyware en andere ellende dan gaan mensen gewoon via mijn game vanaf mijn servers rotzooi inladen op hun computer. Dan kun je beter gewoon een dirretje "mods" in je game zetten en zelf mensen eerst de beveiliging van hun applicatiemap af laten halen e.d. zodat ze weten waar ze mee bezig zijn: iets installeren wat niet van mij af komt.
StM schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:03:
[...]

Dat is alleen schijnveiligheid. Die abstractielagen kunnen eigenlijk alleen de tools bieden om het op een makkelijke manier wel goed te doen, maar je kan net zo goed een concat query preparen. En mysql_query was tot een maandje of 3 geleden de enige manier waarop WordPress de DB kon benaderen :P

Bij een onderzoek vorig jaar naar de top 50 qua plugins bleek een groot deel zo lek als een mandje. Je moet gewoon ver weg blijven bij WordPress. Er zitten meerdere SQLi's in WordPress, de enige reden dat ze niet exploitable zijn is dat ze gewoon op willekeurige momenten alle input escapen, of het nu naar de DB gaat of niet. Totdat iemand dat op gaat schonen...
Ja dat is dus het probleem met WordPress. De basis is op zich wel redelijk gepatcht (er is een verschil tussen goed gepatcht en fundamenteel veilig) maar plug-ins niet. Wil je dat plug-ins veilig zijn dan moet je ze a) valideren en b) zorgen dat ze bij bepaalde onveilige handelingen zoals database of file access werken via goed beveiligde API's en bijvoorbeeld een sandbox krijgen.

Ik ga toch de oude WP site van mijn neef omzetten naar een nieuwe handgebouwde template, als je echt niks anders doet dan wat verhalen en foto's op je site zetten en alle content zit al in WordPress dan is het de moeite niet. Hij is alles al gewend en kan zelf vanuit de admin van de oude naar de nieuwe template switchen of terug. Plug-ins gebruik ik niet.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Stel je gebruikt geen composer, maar je wil wel een bepaalde lib gebruiken... :/ Dan ben je zo weer een half uur bezig met iets wat nog steeds niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ryur schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:29:
[...]

Ik wilde wel heel erg graag Scala gebruiken, maar omdat het vak "maar" 3 studiepunten beslaat, en ik voorlopig geen tijd heb; gebruik ik nu maar Play-Java.

Daarnaast werk ik nog niet met Activator. Toen ik begon met de opdracht (2 maand terug ongeveer), bestond Activator nog niet als standaard voor Play. Ik zit ook nog te werken dus op Play 2.2 :) (geen zin & tijd om het te upgraden)
Er zijn ook nog wel wat issues met Play 2.3. Zo is bijvoorbeeld de Closure Compiler van Google vervangen door RequireJS, maar de meest recente versie van sbt-rjs werkt niet op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Meeste spul dat in composer zit kan je ook wel gewoon downloaden als zip. Misschien zelfs wel gewoon via packagist.org

Edit: nee, niet direct via packagist, maar er staan wel url's bij.

[ Voor 22% gewijzigd door wackmaniac op 26-06-2014 15:29 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
wackmaniac schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:10:
Wordt tijd dat Wordpress eens iets meer ORM/abstractie gaat leveren. Vind de codebase een redelijke bende momenteel.
Drupal 8 heet dat :P

(bring on the flames and war.... )
TheNephilim schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:26:
[...]

Klopt:

[...]

MySQLi word gebruikt in versie 3.9, maar alleen als je php 5.5.x of hoger gebruikt. Waarom is me een raadsel, dat werkt toch prima op versies lager dan 5.5? :X

[...]

Maarja... heb nog niet in de code zelf gekeken hoe dat nou precies zit.
Waarom het voor 5.4 en 5.3 uit staat is mij ook een raadsel, maar voor 5.5 hadden ze geen keuze aangezien de oude mysql extensie eruit is gehaald.

[ Voor 51% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 26-06-2014 15:55 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wackmaniac schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:52:
Meeste spul dat in composer zit kan je ook wel gewoon downloaden als zip. Misschien zelfs wel gewoon via packagist.org

Edit: nee, niet direct via packagist, maar er staan wel url's bij.
Heb de library er maar gewoon hard in gezet, niet als submodule en zonder alle extra shizzle... geen autoloader maar zelf even require_once en hij doet het :+.

---

Zo, maar eens overstappen van Tele2 naar XS4All. Niet dat het internet nou sneller word, maar we kunnen dan in ieder geval meerdere telefoonnummers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
WernerL schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:51:
Het template systeem van het scala play framework vind ik persoonlijk ook wel mooi werken.
http://www.playframework....tion/2.3.x/ScalaTemplates

Iedere view is gewoon een functie die je aan kunt roepen in je controller. Ook zet je in je view bovenaan welke parameters de view meekrijgt zodat het in de view direct duidelijk is welke data je kunt printen.
In een view kun je ook weer eenvoudig andere views aanroepen.

* WernerL is begonnen aan een poging zijn website in het play framework te schrijven.
Hoi,

Leuk om het Play Framework hier ook voorbij te zien komen :)
Ik ben benieuwd naar je vorderingen. Succes ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 28-09 18:18
Wat een bagger is cordova + pushplugin. |:( |:(
2.3.x No problem
4.0.4 Fatal Signal 11 - Sigsegv :S
4.x.x No problem

(trouwens 4.1.2 en permissions :X :X Maakt niet uit of <uses-permission android:name="com.iets.iets.permission.C2D_MESSAGE" /> uberhaubt wel de naam van de package is :S, als het maar in je manifest staat is het kennelijk ok)

/rant

[ Voor 7% gewijzigd door Biersteker op 26-06-2014 16:05 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wut?

Heeft iemand op de (Windows) command prompt al eens
set /?
uitgevoerd? Hoeveel commentaar kan je bij een functie plaatsen :o

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
* WernerL typte zojuist dat commando in.
* WernerL dacht "Dat valt toch wel mee?"
Helemaal onderstaan stond "Press a key to continue...", komt er blijkbaar nog een hele lap tekst achterna.. :D

En dat voor zo'n eenvoudige functie...
adis schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:02:
[...]

Hoi,

Leuk om het Play Framework hier ook voorbij te zien komen :)
Ik ben benieuwd naar je vorderingen. Succes ;w
Vanwaar die laatste smiley? Jij bent geen fan van het Play Framework?

[ Voor 37% gewijzigd door WernerL op 26-06-2014 17:03 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Devilly schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:02:
[...]

Jij gebruikt regex binnen Ruby. :P Ik kan niet zeggen dat ik dit veel anders vind.
Die regular expressions zijn netjes weg-geabstraheerd in een module :)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ADB is nog iets meer hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Sigh. Alweer een dag lamballen voor £800 per dag :+ Toch al tien dagen voor mijn baas :+

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 26-06-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zat van de week weer zo'n sollicitatietips blogpost te lezen waarin een beetje verteld werd wat de norm was voor technische vragen op zo'n gesprek. Hoop van die algoritmevragen natuurlijk maar ook RegEx. Is RegEx nou echt zo'n onmisbare skill voor een programmeur? Voor meer dan wat halfbakken invoerveldvalidatie of een search and replace gebruik ik het niet. Wil ik echt een strakke check hebben moet ik toch vaak weer in code duiken of de invoervelden simpelweg opdelen (landnummer, netnummer, telefoonnummer en extensie is er zo eentje)

[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 26-06-2014 18:16 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Niemand aanwezig op dotnetconf? Gisteren best leuke talks, vandaag interessant met veel web stuff.

[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 26-06-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
BikkelZ schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:12:
Zat van de week weer zo'n sollicitatietips blogpost te lezen waarin een beetje verteld werd wat de norm was voor technische vragen op zo'n gesprek. Hoop van die algoritmevragen natuurlijk maar ook RegEx. Is RegEx nou echt zo'n onmisbare skill voor een programmeur? Voor meer dan wat halfbakken invoerveldvalidatie of een search and replace gebruik ik het niet. Wil ik echt een strakke check hebben moet ik toch vaak weer in code duiken of de invoervelden simpelweg opdelen (landnummer, netnummer, telefoonnummer en extensie is er zo eentje)
Ik vind regex altijd een goede om ervaring te peilen. Regex is in zoveel talen beschikbaar dat een ontwikkelaar er echt weleens mee in aanraking is gekomen. Als er dus een ontwikkelaar op gesprek komt met jaren lange ontwikkel ervaring en die kan niet regex dan is dat meestal een signaal om even dieper te duiken in zijn experience :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 19:33

Sebazzz

3dp

???

Laatst nog een responsive / mobiele applicatie moeten ontwikkelen die op IE7 moet werken.
BikkelZ schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:12:
Hoop van die algoritmevragen natuurlijk maar ook RegEx. Is RegEx nou echt zo'n onmisbare skill voor een programmeur?
Denk ook aan dataanalyse en -conversie. Vieze data kan je naar mijn ervaring vrij gemakkelijk in een goed formaat krijgen met regexen.

[ Voor 43% gewijzigd door Sebazzz op 26-06-2014 18:45 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
Megamind schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:20:
Niemand aanwezig op dotnetconf? Gisteren best leuke talks, vandaag interessant met veel web stuff.
Ik volg het semi-live via Channel9 :).
Terwijl ik niet zoveel meer doe met Microsoft Stack, altijd wel leuk om bij te blijven

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 26-06-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

Rutix schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:36:
Ik vind regex altijd een goede om ervaring te peilen. Regex is in zoveel talen beschikbaar dat een ontwikkelaar er echt weleens mee in aanraking is gekomen. Als er dus een ontwikkelaar op gesprek komt met jaren lange ontwikkel ervaring en die kan niet regex dan is dat meestal een signaal om even dieper te duiken in zijn experience :).
Daar ben ik het mee eens. Echter is de syntax binnen verschillende script en programmeertalen dermate anders dat het niet echt vergelijkbaar is.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

[...]

In mijn 15 jaar programmeren heb ik regexen echt nauwelijks gebruikt. Totaal niet nodig gehad voor onze software.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

GateKeaper schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 11:37:
* GateKeaper gaat volgende week nieuw contract tekenen. :)

Na al 4 onderhandelingsgesprekken gehad te hebben:

[...]
Dat verliep toch even wat anders dan verwacht. Afgezien van het nieuwe contract, en toch maar de stap genomen om mij volledig op de eigen toko te focussen. :)

Oud werkgever heeft ook al gebeld met de vraag of ik toch nog even een klusje voor hem kon doen. 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:59
[...]

Zelf gebruik ik het zo weinig dat ik altijd weer op internet zoek naar de juiste 'commando's' om iets te doen.
De basis lukt vaak nog wel, maar vaak heb je al snel iets specifiekers nodig.
Onlangs wel RegexBuddy en RegexMagic gekocht, omdat ik niet wist wat ik anders van m'n software budget moest kopen :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
RegexBuddy is wel een supertool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

http://regexr.com/ voor al mijn regex checks. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:35
:Y Super site, heel simpel, geen reclame en doet precies wat ik zoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Acid_Burn schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:54:
[...]

In mijn 15 jaar programmeren heb ik regexen echt nauwelijks gebruikt. Totaal niet nodig gehad voor onze software.
Wat voor software heb je geschreven dan :)? Iedereen gebruikt toch weleens regex? Al is het maar om een regex search te doen ofzo. Onze regex interview vragen zijn nooit moeilijk dus als je de basis kent moet die gewoon lukken ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere <3 regex

Ik gebruik het soms iets te veel :$

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Firesphere schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:12:
* Firesphere <3 regex

Ik gebruik het soms iets te veel :$
me too <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

De enige keer dat ik regex gebruik, is wanneer ik multi file rename wil doen.
Dit middels Flex(ible) Renamer.

[ Voor 17% gewijzigd door Matis op 26-06-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Matis schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:13:
De enige keer dat ik regex gebruik, is wanneer ik multi file rename wil doen.
Ik heb het momenteel in erg grote mate gebruikt in een buildscript wat helemaal de klote op gehacked moet worden om de boel uberhaupt werkend te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Robbiedobbie schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:14:
Ik heb het momenteel in erg grote mate gebruikt in een buildscript wat helemaal de klote op gehacked moet worden om de boel uberhaupt werkend te krijgen :P
Meestal kom ik weg met wildcards, voornamelijk bij het verwerken van outputs uit grep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Matis schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:16:
[...]

Meestal kom ik weg met wildcards, voornamelijk bij het verwerken van outputs uit grep
In dit geval is het allemaal wat ingewikkelder omdat het gaat om gegenereerde c++ code, vanuit java files om via jni te communiceren. Dit wordt allemaal met verschillende namen voor verschillende platformen gepacked, wat voor de nodige naming issues zorgt. Bovendien moet er uit een aantal tools output geprocessed worden (met regex) om bepaalde info te kunnen krijgen die weer nodig is voor andere steps in het build process. Dit allemaal in ant gemaakt... Ik heb momenteel het idee dat een losse app om te builden makkelijker en sneller zou zijn -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:28
Over regex gesproken, hoe match je op een eerder resultaat? Of hoe noem je dat. Voorbeeld: http://regexr.com/38u7o
Ik wil matchen op enkele en dubbele quotes, maar als hij begint met een enkele, moet hij daarna ook alleen een enkele matchen. Bijv trans("a.zo'n"), wil ik als resultaat a.zo'n krijgen, niet a.zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Barryvdh schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:30:
Over regex gesproken, hoe match je op een eerder resultaat? Of hoe noem je dat. Voorbeeld: http://regexr.com/38u7o
Ik wil matchen op enkele en dubbele quotes, maar als hij begint met een enkele, moet hij daarna ook alleen een enkele matchen. Bijv trans("a.zo'n"), wil ik als resultaat a.zo'n krijgen, niet a.zo
http://regexr.com/392h6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De ironie :')
Ik ben van hoster overgestapt omdat de oude instabiel was.

Nu heeft de nieuwe plek firewall issues waardoor maar een deel van de requests - zeer traag - doorkomt :'(
Ook vallen verbindingen weg (RDP) en is alles soms ineens weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
F.West98 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:52:
De ironie :')
Ik ben van hoster overgestapt omdat de oude instabiel was.

Nu heeft de nieuwe plek firewall issues waardoor maar een deel van de requests - zeer traag - doorkomt :'(
Ook vallen verbindingen weg (RDP) en is alles soms ineens weg.
Van waar naar waar ben je overgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

GetHosted naar mijn werkgever :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Rutix schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:09:
[...]

Wat voor software heb je geschreven dan :)? Iedereen gebruikt toch weleens regex? Al is het maar om een regex search te doen ofzo. Onze regex interview vragen zijn nooit moeilijk dus als je de basis kent moet die gewoon lukken ;)
o.a.
Software om elektriciteitskabels door te rekenen.
Software waar de bedrading en instrumentatie van een complete fabriek in staat.
Diverse tools voor AutoCAD.
Programma waar de afvalstromen van de opslag van radioactief afval in beheerst worden.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gelukkig is mijn oude hoster nogal erg traag met opzeggingen (24+ uur), dus ik heb even de DNS weer omgezet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Ik vind regex altijd een goede om ervaring te peilen.
Ik vind regex juist een mooie tussenstap om iemand zijn ervaring te peilen. Je begint met een "simpele" vraag die een "simpele" regex vereist. En daarna ga je de vraag verdiepen op zo'n manier dat ik veelal van mening ben dat regex niet meer volstaat (omdat die onleesbaar wordt).

Zo heb ik ooit wel eens een kandidaat gehad die rustig anderhalf a4'tje ging volschrijven voor 1 regex na de verdiepingsvraag en toen ik hem vroeg of dat nou echt de handigste weg was rustig "ja" zei.
Toen die kandidaat maar vriendelijk de deur gewezen en als toevoeging gegeven : Wellicht dat jij er uit komt, maar als jij op vakantie bent dan is een collega langer bezig om alle ins en outs van dat soort regexen te begrijpen dan dat jouw vakantie duurt.

Regexen zijn wmb altijd maar beperkt inzetbaar wil je het onderhoudbaar / leesbaar houden.
Barryvdh schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:30:
Dit zijn bijv van die dingen die ik hierboven bedoel, dit is relatief simpel, maar nu wil ik ook dat ik ze kan escapen door ze dubbel op te geven (dus trans("a.zo'n ""mooie"" dag") moet worden : zo'n "mooie" dag, deze valt ook nog wel te doen en nu wil ik ook nog eens 1 speciale tag binnen de tekst herkennen die de tekst wel of niet kunnen opsplitsen naar meerdere velden maar als deze speciale tag aan het begin of het einde staat dan moet er niets opgesplitst worden (ik moet maar 1 resultaat krijgen).
Dan kan je het technisch best met 1 regex doen, maar praktisch zou ik of meerdere regexen maken die losse dingen doen of ik zou simpelweg een losse parser definieren en hele regexen buiten beschouwing laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nog nooit één regex gemaakt. Dat wil ik zo houden.
Wat ik nodig had heb ik van internet geplukt :+

Overigens, de servers zijn weer online! Ik vermoed dat mijn werkgever het eventjes druk had. De hele cluster lag eruit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
F.West98 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:48:
Nog nooit één regex gemaakt. Dat wil ik zo houden.
Wat ik nodig had heb ik van internet geplukt :+
Hopelijk bedoel je niet dat je dit (http://www.ex-parrot.com/~pdw/Mail-RFC822-Address.html) soort wangedrochten gebruikt voor email validatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nee :X
Gewoon die uit tutorials om simpele dingen te matchen in routing e.d. Of smileys, één keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Lol, en dan meende ik nog ergens een betere gezien te hebben (deze was van RFC 822 en RFC 5322 was volgens mij nog een tikje uitgebreider :) )

Maar als ik dat soort creaties zie heb ik altijd zoiets van : WTF, grappig dat het technisch kan maar onderhoudbaarheid is nul. Dat moet je gewoon of in een simplistische regex oplossen of niet in een regex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Aha.

Datacenter had onaangekondigd onderhoud aan de glasvezelverbindingen en de failover gaf een storing. Alles was bereikbaar maar gaf niets door :+
De andere storingen in de firewall zouden voorbij moeten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Gomez12 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 01:19:
Lol, en dan meende ik nog ergens een betere gezien te hebben (deze was van RFC 822 en RFC 5322 was volgens mij nog een tikje uitgebreider :) )

Maar als ik dat soort creaties zie heb ik altijd zoiets van : WTF, grappig dat het technisch kan maar onderhoudbaarheid is nul. Dat moet je gewoon of in een simplistische regex oplossen of niet in een regex.
Niet helemaal mee eens. Bij dit soort dingen zie ik het gewoon als een soort van externe resource waarbij het niet eens de bedoeling is dat je ze begrijpt of gaat modificeren, maar wel alle edge cases afvangt. Wanneer je die genoeg weg-abstraheert zie ik het probleem niet zo. Of maak je nooit gebruik van externe libraries waar je de source code niet van hebt?

Ik ben wel van mening dat er geen regex in de source moet komen die 'onderhouden' moet worden en steeds uitgebreid. Ik heb toevallig een paar dagen met regular expressions zitten stoeien om bestaande source code om te bouwen naar iets nieuws. Dingen zoals classes vinden binnen een bepaalde namespace en daar de constructor van aanpassen, wat nieuwe variabelen injecteren met de class name als basis etc. Daar is het prima geschikt voor zonder dat je een hele parser moet schijven en de refactoring tools niet toereikend zijn. Het worden wel 'gedrochten' van regexen (tenminste als ik ze maak), maar ze bestaan alleen voor eenmalig gebruik, dus dan mag het in mijn optiek.

Ik sta er trouwens elke keer wanneer ik terugval op regex van te kijken dat als ik begin ik zoiets heb van WHOA!? en na 2 uurtjes ermee bezig te zijn ik me ubergeek voel en het allemaal heel makkelijk 'klikt'

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Code toevoegen aan een project met het idee dat het nooit veranderd hoeft te worden vind ik wel een mooi ideaal, zeg maar net zoiets als dat als je dood gaat met de verwachting dat je dan naar de hemel gaat. Ik zeg niet dat het niet gebeurt! Maar het is wel Geloof met een hoofdletter G!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 04:31:
Code toevoegen aan een project met het idee dat het nooit veranderd hoeft te worden vind ik wel een mooi ideaal, zeg maar net zoiets als dat als je dood gaat met de verwachting dat je dan naar de hemel gaat. Ik zeg niet dat het niet gebeurt! Maar het is wel Geloof met een hoofdletter G!
Beetje slechte vergelijking hoor... Het eerste is vele malen geloofwaardiger dan het tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kan prima toch? Je maakt een functie validateMail( mail ), met daarin dat gedrocht van een regex. Het enige "onderhoud" wat er dan hoeft te gebeuren is eens in de zoveel tijd die hele regex vervangen door een bijgewerkte versie. Je gaat niet zelf die regex onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Gomez12 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 00:46:
[...]

[...]

Dit zijn bijv van die dingen die ik hierboven bedoel, dit is relatief simpel, maar nu wil ik ook dat ik ze kan escapen door ze dubbel op te geven (dus trans("a.zo'n ""mooie"" dag") moet worden : zo'n "mooie" dag, deze valt ook nog wel te doen en nu wil ik ook nog eens 1 speciale tag binnen de tekst herkennen die de tekst wel of niet kunnen opsplitsen naar meerdere velden maar als deze speciale tag aan het begin of het einde staat dan moet er niets opgesplitst worden (ik moet maar 1 resultaat krijgen).
Dan kan je het technisch best met 1 regex doen, maar praktisch zou ik of meerdere regexen maken die losse dingen doen of ik zou simpelweg een losse parser definieren en hele regexen buiten beschouwing laten
Nou in dit geval wil ik gewoon snel honderden php-bestanden doorzoeken naar vertaling keys, dus die zijn aan een redelijk beperkte set met regels gebonden. Dat kan in dit geval makkelijk met regex (ook omdat ik ook Twig en Blade bestanden kan doorzoeken met dezelfde regex). Anders zou je verschillende parsers moeten maken die waarschijnlijk ook een stuk langzamer zijn..
Maar voor validatie etc. probeer ik ook zoveel mogelijk regex te verwijderen. In PHP kan je ook gewoon filter_var of een validation library gebruiken, hoef je het niet zelf te bedenken/onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Barryvdh schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:01:
[...]

Nou in dit geval wil ik gewoon snel honderden php-bestanden doorzoeken naar vertaling keys, dus die zijn aan een redelijk beperkte set met regels gebonden. Dat kan in dit geval makkelijk met regex (ook omdat ik ook Twig en Blade bestanden kan doorzoeken met dezelfde regex). Anders zou je verschillende parsers moeten maken die waarschijnlijk ook een stuk langzamer zijn..
Maar voor validatie etc. probeer ik ook zoveel mogelijk regex te verwijderen. In PHP kan je ook gewoon filter_var of een validation library gebruiken, hoef je het niet zelf te bedenken/onderhouden.
Van welke validation library maak jij dan gebruik?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:56
HuHu schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 07:58:
[...]

Kan prima toch? Je maakt een functie validateMail( mail ), met daarin dat gedrocht van een regex. Het enige "onderhoud" wat er dan hoeft te gebeuren is eens in de zoveel tijd die hele regex vervangen door een bijgewerkte versie. Je gaat niet zelf die regex onderhouden.
Of je laat dat gewoon aan filter_var() over :)

In de periode dat ik me veelvuldig met forums en complexe BBcodes bezig hield heb ik wel veel regexes gebruikt, maar tegenwoordig alleen nog maar heel weinig. Wat ik gebruik is vaak vrij simpel maar dan toch weer net te complex voor strpos() e.d.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
_Moe_ schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:07:
[...]
Van welke validation library maak jij dan gebruik?
Ik werk meestal met Laravel, dus daar zit het standaard in (docs/library)
En deze lijkt ook we populair: https://github.com/Respect/Validation
Overigens gebruiken die beiden voor e-mail/ip/urls ook gewoon filter_var intern volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Barryvdh op 27-06-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Barryvdh schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:15:
[...]

Ik werk meestal met Laravel, dus daar zit het standaard in (docs/library)
En deze lijkt ook we populair: https://github.com/Respect/Validation
Overigens gebruiken die beiden voor e-mail/ip/urls ook gewoon filter_var intern volgens mij.
Die 2de ben ik toch ook al wel een aantal keer tegen gekomen, echter nog geen gebruik van gemaakt. Ik maak meestal gebruik van de Validation library van Kohana.

Een van de volgende projecten toch ook maar eens in Laravel proberen, twijfel al zolang om dat eens te testen.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
_Moe_ schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:40:
[...]

Die 2de ben ik toch ook al wel een aantal keer tegen gekomen, echter nog geen gebruik van gemaakt. Ik maak meestal gebruik van de Validation library van Kohana.

Een van de volgende projecten toch ook maar eens in Laravel proberen, twijfel al zolang om dat eens te testen.
Gewoon doen inderdaad, ik heb er nog geen moment spijt van gehad in de anderhalf jaar dat we er mee werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Barryvdh schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:43:
[...]

Gewoon doen inderdaad, ik heb er nog geen moment spijt van gehad in de anderhalf jaar dat we er mee werken :)
Ik heb momenteel eigenlijk ook wel niet te klagen over Kohana, maar toch lijkt het me dat Laravel nog niet iets beter in elkaar zit.
Nog even en ik kan ook een geeikte mening geven over Laravel :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Voor een lexer heb ik nu een simpele regex gedefinieerd voor elk token dat hij moet kunnen herkennen in de tekst, maar er waren geen methodes beschikbaar om op meerdere regexen tegelijk te zoeken (wel logisch). Dat moest dus één grote regex worden van de vorm "regex1|regex2|regex3", waar dan ook nog wat literal tokens in zaten die ge-escaped moesten worden. Dat automatiseer je dan waardoor een monsterlijke regex uitkomt die je in de code nooit te zien krijgt. Qua structuur natuurlijk wel veel simpeler dan de geldige-email-regex maar je wordt er niet blij van.

Of is hier een veel betere manier voor? Ja, gewoon kant en klare lexer-/parser gebruiken maar het doel was om er zelf een te schrijven.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 27-06-2014 10:38 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:35

RayNbow

Kirika <3

bwerg schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 10:37:
Voor een lexer heb ik nu een simpele regex gedefinieerd voor elk token dat hij moet kunnen herkennen in de tekst, maar er waren geen methodes beschikbaar om op meerdere regexen tegelijk te zoeken (wel logisch). Dat moest dus één grote regex worden van de vorm "regex1|regex2|regex3", waar dan ook nog wat literal tokens in zaten die ge-escaped moesten worden. Dat automatiseer je dan waardoor een monsterlijke regex uitkomt die je in de code nooit te zien krijgt. Qua structuur natuurlijk wel veel simpeler dan de geldige-email-regex maar je wordt er niet blij van.

Of is hier een veel betere manier voor? Ja, gewoon kant en klare lexer-/parser gebruiken maar het doel was om er zelf een te schrijven.
Ja, Haskell gebruiken. ;) Uit "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3":
RayNbow schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:30:
[...]

En wat als je regexps makkelijk zou kunnen opknippen in kleinere stukjes?

Bijv.:
Haskell:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
import Prelude hiding (id)
import Control.Monad (forM_)
import Control.Category (id, (>>>))
import Control.Arrow (Kleisli(..), (<+>))

star e = id <+> plus e

plus e = e >>> star e

char c = Kleisli $ \s -> if (not.null) s && head s == c then [tail s] else []

-- c(a|d)+r
e = char 'c' >>> plus (char 'a' <+> char 'd') >>> char 'r'

main = do s <- getLine
          forM_ (runKleisli e s) $ \r -> do
              putStrLn $ "Match with remainder: " ++ r

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Haha, praat me er niet van, de docenten die het vak begeleiden doen alles in Clean (wat extreem op Haskell lijkt).

Jammer dat de rest van de compiler die ik heb moeten maken me echt gepruts lijkt in een puur functionele taal. Het werkt mooi voor problemen met een mooie structuur, ik zie nog niet echt in dat het mooi werkt voor problemen met een lelijke structuur. Ik heb ook wel wat functioneel geprogrammeerd maar ik blijf toch meer hangen bij OO.

[ Voor 10% gewijzigd door bwerg op 27-06-2014 11:29 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Pffft. Wat kan goed software design toch moeilijk zijn. Het lijkt soms alsof alle good design practices elkaar uitsluiten ofzo. Wil je alles van elkaar loskoppelen eindig je met een berg abstracte interfaces en factories waar Java nog een puntje aan kan zuigen. Wil je het simpel, lean & mean houden introduceer je weer koppelingen tussen systemen die je helemaal niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Gelukkig kan je met de /x modifier zelfs de meest ingewikkelde regular expressions netjes indenten en vullen met comments.

code:
1
2
3
4
/
 a # matches 'a'
 [a-z] # matches a character
/x

whitespace en alles achter "#" wordt dan genegeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 27-06-2014 11:56 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:40
Jeej, vervanging voor mijn huidige laptop en pc is besteld. Hopelijk bouwen ze bij Lenovo lekker snel en is ie eerder binnen als de verwachte 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

HuHu schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 07:58:
[...]

Er is altijd iemand die het moet onderhouden dus?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
BikkelZ schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 12:41:
[...]

Er is altijd iemand die het moet onderhouden dus?
Stilstand is achteruitgang. De vraag is alleen of je het zelf onderhoud of dat overlaat aan een externe partij. Ik neem aan dat dat ook is wat ZaZ bedoeld met "onderhouden" tussen aanhalingstekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:43
Mja, heb zelf nog nooit regex gebruikt en zal het denk ik ook wel zo houden. Wellicht in uitzonderlijke gevallen dat ik het alsnog doe, maar ik bepaal over het algemeen de input, dus dan is er weinig waarvoor je het nog zou willen gebruiken. Het dichtste dat ik in de buurt kom van regex is xpath ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Lezenswaardig artikel over hoe usability-aanpassingen hebben geleid tot veel meer verkopen bij thetrainline.com, een website voor Engelse treintickets: thetrainline.com shows you can boost profit by millions if you address usability

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:50

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:58:
Wut?

Heeft iemand op de (Windows) command prompt al eens
set /?
uitgevoerd?
Al honderden keren ja. Het is de algemene help voor variabelen op de command prompt :)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2014 13:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
.oisyn schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:20:
[...]

Al honderden keren ja. Het is de algemene help voor variabelen op de command prompt :)
yup als ik weer es vergeten ben hoe ping werkt

code:
1
ping /?

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 30-09 15:26
.oisyn schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:20:
[...]

Behalve dat bij
code:
1
set /?

je een hele waslijst aan tekst krijgt terwijl veel andere help-documentatie een stuk korter is.
Het ging dus niet zozeer over de
code:
1
/?

maar meer over het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Och, het kan nooit zo lang zijn als sommige man teksten in linux :X
hell zelfs "man man" geeft iets van 7 a4'tjes terug...

[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 27-06-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Merethil schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:41:
[...]

Behalve dat bij
code:
1
set /?

je een hele waslijst aan tekst krijgt terwijl veel andere help-documentatie een stuk korter is.
for /?

Maar wat ik al zei, het is de algemene help voor variabelen op de command prompt. Je moet het toch ergens onder brengen.

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2014 14:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
.oisyn schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:04:
[...]

for /?

Maar wat ik al zei, het is de algemene help voor variabelen op de command prompt. Je moet het toch ergens onder brengen.
En wat ik dus zeg is dat de verbazing komt door de hoeveelheid tekst, niet door het commando zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ocwil schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:39:
[...]

yup als ik weer es vergeten ben hoe ping werkt

code:
1
ping /?
Ik bedoel dat set /? de help geeft voor variabelen (als in %bla%). Niet dat /? in het algemeen de optie is voor help over een commando ;). In het geval van set /? geeft het dus méér dan alleen de help voor set. Daarom is ie ook zo lang.

De verbazing an sich vind ik raar, heeft waarschijnljik een linux voedingsbodem waar je voor uitgebreide help gewoon man hebt. Veel built-in Windows commando's en tools hebben meerdere pagina's aan tekst.

[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 27-06-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
.oisyn schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:04:
[...]

Ik bedoel dat set /? de help geeft voor variabelen (als in %bla%). Niet dat /? in het algemeen de optie is voor help over een commando ;). In het geval van set /? geeft het dus méér dan alleen de help voor set. Daarom is ie ook zo lang.
Ik zag je post steeds langer worden, maar nu begrijp ik 'm dan eindelijk eens. :P
Vroeg me al af waarom ping /? zo anders was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:04:
[...]

Volgens mij valt het wel mee. Ze gaan gewoon wat dieper in op expressies en doen dat in beschrijvende taal. Waar het vroeger toch altijd alleen maar commando's met een korte uitleg erachter was :)

for /? geeft toch ook andere help en niet een stuk algemeen wat ook wordt herhaald bij set /?

Mijn verbazing is dat ze niet ala ping /? een beschrijving doen,maar dat bijna als tutorial beschrijven. En dan bovenop die verbazing de vraag wie leest dat dan :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, maar weer even met links muizen dan... :/ Spiertje bovenop m'n rechterarm begint wat te zeuren :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BtM909 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:39:
[...]
Mijn verbazing is dat ze niet ala ping /? een beschrijving doen,maar dat bijna als tutorial beschrijven. En dan bovenop die verbazing de vraag wie leest dat dan :P
Mja, ik lees toch nog regelmatig de man van linux. Vooral als ik ergens een commando tegenkom die ik niet ken ^^ Zijn soms wel complete boekwerken en die lees ik uiteraard niet helemaal, maar de beschrijving + enkele voorbeelden wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zucht @ media die het woord "meme" verkeerd gebruikt. Een enkel plaatje in een bepaalde categorie van plaatjes is niet 1 meme, die hele categorie is de meme. Recent voorbeeld: http://www.huffingtonpost...emes-jokes_n_5529873.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik mag binnenkort weer een nieuwe phone kiezen. Wil geen iPhone. Ik vind mijn WP fantastisch, maar het toetsenbord is rampzalig, het werkt voor mij niet. Iedere zin bevat reteveel typos, iets wat ik met andere telefoons nooit ervaren heb en het ergert me enorm. Dan toch maar eens mijn eerste Android phone gaan doen? ... *twijfels*.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb je al eens met zo'n Swype achtig toetsenbord gewerkt op WP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Balen :(
TouchWiz heeft de Heads_Up feature in Android gesloopt. Als ik via adb de setting heads_up_enabled op 1 zet werkt het niet. Op CM wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
.oisyn schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:57:
Heb je al eens met zo'n Swype achtig toetsenbord gewerkt op WP?
Nope. Is dat een verbetering?

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

mbarie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:55:
Ik mag binnenkort weer een nieuwe phone kiezen. Wil geen iPhone. Ik vind mijn WP fantastisch, maar het toetsenbord is rampzalig, het werkt voor mij niet. Iedere zin bevat reteveel typos, iets wat ik met andere telefoons nooit ervaren heb en het ergert me enorm. Dan toch maar eens mijn eerste Android phone gaan doen? ... *twijfels*.
Nexus? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
WP8.1 schijnt swipe-achtig te hebben. Misschien kun je die via de developers preview uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Die heb ik :). Eens proberen. Als dat me overtuigd kan ik gewoon een nieuwere WP nemen.
Ja ik ben dus echt wereldvreemd met Android, nooit een Android phone gehad. Ik ben wel erg gecharmeerd van de nieuwere telefoons in de HTC one reeks moet ik zeggen.

[ Voor 124% gewijzigd door mbarie op 27-06-2014 17:04 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
In dat geval: en, bevalt het? :)

Pagina: 1 ... 78 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.