De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:39:
[...]

Ik dacht altijd dat jij alles weet :o Hoe kan jij iets niet weten?
Ja dat was voor mij ook even schrikken! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:13:
[...]

Mijn Chrome laat momenteel geen tooltips zien.
Tooltips heb ik vaker last van (van versie tot versie) en dat lijkt een combi van geheugen-verbruik (browser altijd open inclusief veel tabs) en dus de versie.

Soms helpt herstarten, dan weer een nieuw profiel aanmaken en weer switchen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

StM schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:46:
Te veel hooi op de vork genomen dus :P
Nee, te veel pech.
Computer ging kapot, trage opdrachtgever (die een enorme leek is, geeft ze zelf toe, en dus niet kan beoordelen)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

matthijsln schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:36:
[...]

Ik heb dat ook altijd, dat ik een ander product direct afschrijf als het ietsie pietsie anders werkt als dat ik gewend ben.

Het is dan wel weer vervelend als een klant dat tegen mij vertelt over mijn programma. Die moeten maar gewoon wennen natuurlijk.

/s
Chrome heb ik om diverse redenen (die ondertussen aardig opgelost zijn) al eerder afgeschreven, ik kreeg echter van 2 gebruikers van Chrome een melding van een bug in een webapplicatie.
Daarnaast valt het me nog steeds op dat de installatie van Chrome heel erg hard Chrome als standaardbrowser aan het pushen is. Voor de download al moet je een standaard aangevinkt selectievakje uitzetten, en na de installatie blijkt Chrome zichzelf ongewenst te hebben vastgepind aan mijn taakbalk. Dat ik dan kom mopperen over iets van de UI is misschien ook een beetje het gevolg van een negatieve ervaring van de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-09 13:39
Ah oke, geen last van installers op Ubuntu hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:28
F.West98 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:45:
:'(
6,5 op mijn schoolproject.
[...]
:'( :'( :'(
Ah, dat is dan een goede les. Het cijfer dat je op een opleiding krijgt staat niet in verhouding met hoeveel tijd je er aan besteed of de kwaliteit van het product. Dit soort cijfers zijn enorm subjectief. In elk ander jaar zou ik bijv. voor mijn afstuderen een 8 hebben gehad, dat hebben ze zelfs gezegd, maar degene voor mij had ook een 8 en die presenteerde iets beter :/ Mijn hele HBO opleiding lang heb ik vage cijfers gekregen. Een 6 voor een goed product en een 8 voor een slecht product. Nog leuker is om een 6 te krijgen en dan een of andere randdebiel met een ongelooflijk slecht product, welke mijn moeder nog beter zou kunnen doen, een 9 zien krijgen. Tja... Fuck die cijfers :P Uiteindelijk gaat het om wat je hebt geleerd en hoe je het kan verkopen tijdens je carrière. Niemand gaat om je cijfers vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:03:
[...]

Ah, dat is dan een goede les. Het cijfer dat je op een opleiding krijgt staat niet in verhouding met hoeveel tijd je er aan besteed of de kwaliteit van het product. Dit soort cijfers zijn enorm subjectief. In elk ander jaar zou ik bijv. voor mijn afstuderen een 8 hebben gehad, dat hebben ze zelfs gezegd, maar degene voor mij had ook een 8 en die presenteerde iets beter :/ Mijn hele HBO opleiding lang heb ik vage cijfers gekregen. Een 6 voor een goed product en een 8 voor een slecht product. Nog leuker is om een 6 te krijgen en dan een of andere randdebiel met een ongelooflijk slecht product, welke mijn moeder nog beter zou kunnen doen, een 9 zien krijgen. Tja... Fuck die cijfers :P Uiteindelijk gaat het om wat je hebt geleerd en hoe je het kan verkopen tijdens je carrière. Niemand gaat om je cijfers vragen...
Dat klinkt bekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Belangrijkste les (van mij) op het HBO: Het gaat er niet om wat het is, maar om hoe het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Inderdaad. Als je maar een voldoende krijgt en de opleiding haalt, is er niks aan de hand. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 15:43
HMS schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:06:
Belangrijkste les (van mij) op het HBO: Het gaat er niet om wat het is, maar om hoe het lijkt.
En dat je de vereiste doelen precies gemaakt zijn.
Alles wat ze in een verslag of een applicatie willen hebben moet er in staan, extra dingen boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 15:09
Och, mijn beoordeling bij afstuderen op de HTS was een 7. Motivatie:
[schoolbegeleiding]: "Je hebt je perfect aan de opdracht gehouden en die goed uitgevoerd".
[bedrijfsbegeleiding]: "Waarom geen hoger cijfer dan?"
[schoolbegeleiding]: "Omdat hij zich aan de opdracht gehouden heeft en niets extra gedaan heeft."
[bedrijfsbegeleiding]: "Ja, maar hij heeft hetgeen wat wij vroegen perfect gedaan. "
[schoolbegeleiding]: "Kan zijn, maar als hij ook nog andere dingen had gedaan had hij een 8 kunnen hebben."
[bedrijfsbegeleiding]: "Wat is er nodig voor een 10 dan?"
[schoolbegeleiding]: "Die geven we niet. In uitzonderlijke gevallen kan er een 9 gegeven worden, maar dat is pas een paar keer gebeurd."

Slotsom: Zet je naar eer en geweten in en je zult meestal wel een voldoende krijgen. Voor de rest hangt het helemaal af van de logica van de beoordelaar.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
En uiteindelijk is de waardering van dat bedrijf toch belangrijker dan die van de opleiding. Die laatste gaan je geen baan aanbieden om in je levensonderhoud te kunnen voorzien... Zolang ze maar een 6 of hoger blijven geven is alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
F.West98 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:51:
[...]

Nee, te veel pech.
Computer ging kapot, trage opdrachtgever (die een enorme leek is, geeft ze zelf toe, en dus niet kan beoordelen)
Wat je ook vriendelijk(!) kunt vragen is om iemand anders die er technisch meer zicht op heeft om er feedback op te geven. Krijg jij hopelijk wat inhoudelijke feedback voor terug en misschien nog wel een hoger cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 13:16
Dat is ook deels de reden dat ik eigenlijk met behoorlijk slechte cijfers uit m'n opleiding ben gekomen. De motivatie om echt voor hoge cijfers te gaan was er gewoon niet. De leuke projecten heb ik daarom met redelijk hoge cijfers gehaald, maar vaak zat daar dan ook weer een minder leuk aspect in.

Ik weet het, ik schiet mezelf in m'n voet want ik moet het allemaal kunnen en goed doen. En het hoort er gewoon bij dat je jezelf er toe moet kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39
Ger schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:28:
Och, mijn beoordeling bij afstuderen op de HTS was een 7. [..]

Slotsom: Zet je naar eer en geweten in en je zult meestal wel een voldoende krijgen. Voor de rest hangt het helemaal af van de logica van de beoordelaar.
Je kan beter laag inzetten tijdens je PvA en dan uiteindelijk iets extra's doen, dan andersom. Het is voor begeleiders toch vaak lastig inschatten hoeveel werk iets precies is.
(Zelfde in 'the real world', als je vantevoren te hoge verwachtingen schept kan het alleen maar tegenvallen, zowel qua functionaliteit als tijdsplanning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Die Google Doodle van vandaag is echt episch :D

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 13:03
Gamebuster schreef op zondag 22 juni 2014 @ 16:15:
Net 2 computers, 2 monitoren en een laptop op straat weggegeven. Leuk om mensen blij te maken :P
Dit soort acties vind ik echt bijzonder. /bow

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Caelorum schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:03:
[...]Uiteindelijk gaat het om wat je hebt geleerd en hoe je het kan verkopen tijdens je carrière. Niemand gaat om je cijfers vragen...
Blijkbaar lukt dat verkopen hem dan niet zo goed. En ik vrees dat het hem dan in de toekomst ook niet gaat lukken. Althans dat is wat ik heb gemerkt in mijn schooljaren en de eerst daarop volgende jaren.
Ik had ook zo iemand in de klas zitten (Hoge school), die persoon is er in geslaagd om het hele traject af te leggen zonder ook maar één opdracht voor meer dan 20% zelf te maken. En momenteel is ook hij de persoon die het meeste verdiend.

Verkopen is een kunst! Je moet vooral zo goed kunnen zeveren dat je het zelf gaat geloven.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb ook gevraagd om een second opinion van mijn werkgever, die ze voor een ander ding al eens hebben benaderd.

Ik denk dat het idd is dat ik dacht dat het wel zou lukken, en het achteraf toch niet lukte door overmacht (kapotte computer, trage opdrachtgever) en dat het daardoor laag is. En omdat ze mij misschien iets minder aardig vinden omdat ik eerder al wel eens kritiek heb gegeven op het vak.
Maar kom op, zelfs iemand die NIETS gedaan heeft het hele project (hij blijft toch zitten), heeft een 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 09:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ten eerste doe je alles voor jezelf, en als een geek 100% alles in je werk steken heeft ook niet altijd nut. Even ter voorbeeld, vind iemand je misschien een irritant ventje, voila: een minder cijfer. Het is ook gewoon goed om "sociale contacten" te onderhouden om meer voor elkaar te krijgen. Jou een beetje kenende heb je regelmatig (goede) kritiek op dingen, maar dat kan ook zwaar tegen je werken.

Ik was zo iemand die met lulwerk een goed cijfer haalde, puur omdat ik veel overlegde met docenten en het wel met ze kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zeker in de les overleg ik veel met die leraren enzo, maar dan is het meer van "ga maar gewoon aan het werk" :+
Ik heb ook al ruim van tevoren aangekondigd dat het niet af kwam omdat het opstarten lang duurde, maar ze hebben er gewoon geen rekening mee gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 30-09 14:33
Alex) schreef op maandag 23 juni 2014 @ 14:54:
Die Google Doodle van vandaag is echt episch :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Das2e2q.png

Ik vind er niet zo veel episch aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:46
dev10 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:28:
[...]

[afbeelding]

Die van jou is stuk ;)

Zie de goede doodle: https://g.co/doodle/tx3u2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
F.West98 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:25:
Ik heb ook al ruim van tevoren aangekondigd dat het niet af kwam omdat het opstarten lang duurde, maar ze hebben er gewoon geen rekening mee gehouden.
Kan het niet gewoon zo zijn dat het managen van je project ook onderdeel is van de beoordeling?
In de echte wereld speelt dat namelijk net zo goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

[afbeelding]

Heh, die chocoladetaart van Google ook altijd :r

Gefeliciteerd.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
[...]

[afbeelding]

Gefeliciteerd!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

<rant>
Deze middag bij het eten onder mijn voeten gekregen van collega's omdat ik 3 tassen koffie drink per dag, en zij 2, dus zou ik meer moeten bijleggen voor de koffie, ook al werk ik een dag per week minder... (iedereen brengt om de beurt een pak mee)

Wiskundig mag het dan wel steek houden, maar serieus, voor die paar eurocent per jaar een 'schuldige' gaan zoeken?
</rant>

gefeliciteerd dev10!

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
roeleboel schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:51:
<rant>
Deze middag bij het eten onder mijn voeten gekregen van collega's omdat ik 3 tassen koffie drink per dag, en zij 2, dus zou ik meer moeten bijleggen voor de koffie, ook al werk ik een dag per week minder... (iedereen brengt om de beurt een pak mee)

Wiskundig mag het dan wel steek houden, maar serieus, voor die paar eurocent per jaar een 'schuldige' gaan zoeken?
</rant>

gefeliciteerd dev10!
Serieus?!
Zoiezo al vreemd dat je je koffie zelf mee moet brengen.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

De baas betaalt toch gewoon koffie, thee en water? 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is simpel toch? Ga de meest ranzige koffie kopen die je kan bedenken. Knip het pak open en laat het een week openstaan en neem het dan naar kantoor. Kijken of ze het dan nog willen drinken ^^ En als ze er iets over zeggen uiteraard gewoon zeggen dat dat is wat ze krijgen als jij het moet halen :P

[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 23-06-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat de vliegende neuk.
gefeliciteerd dev10!
Inderdaad, congrats :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 19:39
F.West98 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:19:
Ik heb ook gevraagd om een second opinion van mijn werkgever, die ze voor een ander ding al eens hebben benaderd.
Maar het is een project van 2 weken? Hoe zwaar telt het mee dan? Want als het geen invloed heeft op je slagen of je cum-laude kansen, of voor je afstudeeropdracht is, zou ik me er niet zo druk over maken.
Het enige wat je bereikt als je veel gaat klagen is dat ze de volgende keer nog chagrijniger worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
1. Zelf je koffie moeten meenemen naar je werk is heel apart
2. Op die manier erover gaan zeuren is zeer triest

Ik hoop dat de rest van je werk wel leuk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Ger schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:17:
[...]

1. Zelf je koffie moeten meenemen naar je werk is heel apart
Ik moet ook mijn eigen cola meenemen :(

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Ik vind je eigen cola meenemen wat anders dan je eigen koffie meenemen. Zelfs bij het driemansbedrijf waar ik ook een beetje bijgeklust heb was de koffie "van het huis". Ik zou toch eens met de baas gaan praten :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Koffie is toch 1 van de arbeidsvoorwaarden voor een programmeur?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

wackmaniac schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:20:
Ik vind je eigen cola meenemen wat anders dan je eigen koffie meenemen. Zelfs bij het driemansbedrijf waar ik ook een beetje bijgeklust heb was de koffie "van het huis". Ik zou toch eens met de baas gaan praten :)
Want? Er is een tijdje cola gehaald maar dat is gestopt want 'het ging te hard met de cola'
Een heel aantal mensen ging cola drinken.
De prijs is misschien dan nog een ding, maar die gaat ook niet op want 'men vindt gewone koffie niet te zuipen'
Dus werd er een dure bonenmachine gehaald met tripple A bonen wat vervolgens de hele dag door opgedronken wordt. Dat kan natuurlijk weer wel

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Ik zit bij de (belgische) overheid, 'koffie van de baas' is hier helemaal geen gewoonte...

Zoals overal heeft het werk zijn goede & minder goede kantjes, deze middag was duidelijk wel een minder goede kant...

Noem het "cliché ambtenaren-gedrag": vanaf dat het hun persoonlijk ne halve eurocent kost in hun carrière zitten ze (de cliché-ambtenaren) op hun paard - achteraf mag ik misschien nog blij zijn dat ze niet meteen een vakbondsdelegatie op mij los gelaten hebben :9~

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:04

orf

Wat een treurigheid met drinken. Hier is eten en drinken gewoon inbegrepen. We hebben lekkere koffie en frisdranken die mensen willen drinken. We hebben een lunch met voldoende groente en fruit.
En ja, dat is fiscaal afgedekt met een post "loon in natura"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Wij hebben fruit en drinken (koffie, thee etc.) Maar geen warm eten / sandwiches ofzo. Laatst werkte ik bij een klant waar alle medewerkers £5,- per dag kregen voor eten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 16:39
Wat is het hier opeens maar stil? Zit iedereen hier naar dat voetballen te kijken? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 16:13
Mwa het is hier savonds altijd wat stiller. En tijdens voetbal nog een stukje stiller. Geeft in ieder geval de mogelijkheid om 1 en ander aan topics rustig bij te lezen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 14:08
denyos schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:27:
Mwa het is hier savonds altijd wat stiller. En tijdens voetbal nog een stukje stiller. Geeft in ieder geval de mogelijkheid om 1 en ander aan topics rustig bij te lezen :)
Precies dat dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Ik was gewoon (nep)lego aan het bouwen met mijn zoontje :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Acid_Burn schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:03:
Ik was gewoon (nep)lego aan het bouwen met mijn zoontje :P
Dat heet toch gewoon duplo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 09:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

ZaZ schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:30:
[...]

Want? Er is een tijdje cola gehaald maar dat is gestopt want 'het ging te hard met de cola'
De prijs is misschien dan nog een ding, maar die gaat ook niet op want 'men vindt gewone koffie niet te zuipen'
Dus werd er een dure bonenmachine gehaald met tripple A bonen wat vervolgens de hele dag door opgedronken wordt. Dat kan natuurlijk weer wel
Omdat het vrij normaal is dat je koffie/thee/water kan krijgen. Standaard kost ook als je ergens 'klant' bent om te krijgen. Cola vind ik dan weer niet normaal om standaard gratis te krijgen...
Overigens pak je natuurlijk nu weer twee uitersten, met die dure koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

ThomasG schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:07:
[...]
Dat heet toch gewoon duplo? :+
Nee, Duplo is van Lego. Dit is Sluban.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Robbiedobbie schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:26:
Wat is het hier opeens maar stil? Zit iedereen hier naar dat voetballen te kijken? :(
Toevallig wel :P Normaal kijk ik niet maar met het WK vind ik het wel interessant. Daarnaast moet ik ook wel eens pauze nemen van GOT :)
denyos schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:27:
Ja, er is er een die nogal lang is geworden met die lange posts ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De FileZilla FTP-client-download van SourceForge komt tegenwoordig blijkbaar met een zwik browsertoolbars en bijbehorende services om die toolbars opnieuw te downloaden na het verwijderen. Iets te snel op Next geklikt... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 23-06-2014 20:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CodeCaster schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:21:
De FileZilla FTP-client-download van SourceForge komt tegenwoordig blijkbaar met een zwik toolbars en bijbehorende services om die toolbars opnieuw te downloaden na het verwijderen. Iets te snel op Next geklikt... O-)
Filezilla is sowieso :F :F :F

https://www.google.nl/?q=inurl:recentservers.xml
http://trac.filezilla-project.org/ticket/5394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Misschien wordt het inderdaad tijd om weer eens te kijken hoe de alternatieven (WinSCP, SmartFTP, ...) het doen. Toen ik jaren geleden FileZilla als standaardtool aannam kon 'ie dingen die de anderen niet of niet zo gemakkelijk konden, dat is intussen wellicht achterhaald.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik gebruik, als ik FTP moet gebruiken (liever niet trouwens) FireFTP en heb m'n wachtwoorden in LastPass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de FXP tijd gebruik ik al FlashFXP en nogsteeds, ideaal programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

CodeCaster schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:21:
De FileZilla FTP-client-download van SourceForge komt tegenwoordig blijkbaar met een zwik browsertoolbars en bijbehorende services om die toolbars opnieuw te downloaden na het verwijderen. Iets te snel op Next geklikt... O-)
Zelfs de ooit legendarische Tucows doet er aan mee. Gewoon triest.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:29:
Sinds de FXP tijd gebruik ik al FlashFXP en nogsteeds, ideaal programma!
Ik heb een licentie gekocht een paar jaar terug, heerlijk programma :) Enige nadeel is dat ie geen SCP ondersteunt, dus daar heb ik soms nog steeds WinSCP voor nodig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 08:40
En ik vond de update van het productie systeem al zo vlekkeloos gaan. Dat kon niet goed zijn. En dat is het dus ook niet, zit al sinds 21:00 een collega te helpen een bug op te lossen...

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ger schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:31:
[...]
Kan het niet gewoon zo zijn dat het managen van je project ook onderdeel is van de beoordeling?
In de echte wereld speelt dat namelijk net zo goed mee.
Het was een project van 4 maanden, 80 uur.
Eerste 2 maanden ging het niet goed, opstarten ging kut, enz. Toen uit het groepje gestapt en rest v.h. project zelf gedaan. Dit uiteraard na lang overleg met alle betrokkenen. Het was niet eens mijn eigen idee.
Daarna bood de lerares aan dat zij nog wel iemand wist (deze opdrachtgever dus) en dat ik die wel kon mailen. Daar is toen een dikke maand overheen gegaan (meivakantie, romereis, trage antwoorden). Toen had ik dus nog een maand om alles te doen, en toen ging mijn computer een dikke week kapot, drie weken over. Toen bleken de presentaties eerder te zijn en moest ik ook nog veel doen dus had ik een krappe 3 weken voor een complete applicatie, naast alle andere schooltaken. Dit heb ik ook steeds aangegeven.
Uiteindelijk heb ik naast de lestijd (60 uur) nog 60 uur in het project gestoken in mijn vrije tijd, helaas ging er dus ook een deel van mijn project kapot toen mijn computer kapot ging dus opnieuw begonnen, 10 uur down the drain.
Dus ik heb in 50 uur (een dikke werkweek) een zeer complete applicatie weten neer te zetten, alleen het beheersysteem niet.
Barryvdh schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:05:
[...]

Maar het is een project van 2 weken? Hoe zwaar telt het mee dan? Want als het geen invloed heeft op je slagen of je cum-laude kansen, of voor je afstudeeropdracht is, zou ik me er niet zo druk over maken.
Het enige wat je bereikt als je veel gaat klagen is dat ze de volgende keer nog chagrijniger worden ;)
As above, was een langer project. Het telt wél mee voor mijn eindexamen, en dat is zo kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommieonos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:09
Vandaag op gesprek voor mijn eerste stage :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Morgen... :O

Iemand een bakske?

/me Zet koffiekan op tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
Cor453 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:13:
Morgen... :O

Iemand een bakske?

/me Zet koffiekan op tafel
Nou graag. Een voetval wedstrijd kijken onder het genot van een paar speciaal biertjes, daarna nog even blijven hangen om vervolgens vrij laat thuis te zijn is niet handig als de wekker weer om half 6 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Ealanrian schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:25:
[...]

Nou graag. Een voetval wedstrijd kijken onder het genot van een paar speciaal biertjes, daarna nog even blijven hangen om vervolgens vrij laat thuis te zijn is niet handig als de wekker weer om half 6 gaat.
Achja. Dat is het risico van voetbal kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
Cor453 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:27:
[...]

Eerder een risco van nog "even" blijven hangen. Bij mij heeft voetbal er in ieder geval niets mee te maken. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Cor453 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:27:
[...]

Dat klopt. Helaas of gelukkig hangt deze hele week aan elkaar van borrels, feestjes en andere ongein en elke ochtend om half 6 opstaan. Achja het is maar 1 weekje dat zou ik moeten kunen overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Ealanrian schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:29:
[...]

Dat klopt. Helaas of gelukkig hangt deze hele week aan elkaar van borrels, feestjes en andere ongein en elke ochtend om half 6 opstaan. Achja het is maar 1 weekje dat zou ik moeten kunen overleven.
Half 6... Ik word al moe als ik die tijd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
wouterwouter2 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:36:
[...]

Half 6... Ik word al moe als ik die tijd zie.
Ach het is een enorme verbetering tenopzichte van half 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
ZaZ schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:30:
[...]

Het kan zijn dat het de ruimte in de koeling is? En wat ook een goede reden zou kunnen zijn is het halen van Cola: elke liter die je haalt wordt opgedronken (en als de fles leeg is moet die weer terug voor statiegeld). Bij koffie haal je een zooi pakken en water is het grootste bestandsdeel. Cola wordt dan een behoorlijk gezeul.

Nu vind ik ook niets aan koffie en dan blijft er thee en water over. Heb liever frisdrank, maarja.. water en thee is dan weer wel gezonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Denk dat ik gek zou worden als ik niet gewoon frisdrank kan drinken op werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Erwin537 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:34:
[...]

Het kan zijn dat het de ruimte in de koeling is? En wat ook een goede reden zou kunnen zijn is het halen van Cola: elke liter die je haalt wordt opgedronken (en als de fles leeg is moet die weer terug voor statiegeld). Bij koffie haal je een zooi pakken en water is het grootste bestandsdeel. Cola wordt dan een behoorlijk gezeul.

Nu vind ik ook niets aan koffie en dan blijft er thee en water over. Heb liever frisdrank, maarja.. water en thee is dan weer wel gezonder.
Daar hebben ze bedrijven voor die flessen brengen en weer ophalen... Nou ja, iig in Zwitserland hadden we dat voor bronwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Koffie > Cola, topic heet niet voor niets de CoffeeCorner en niet de ColaCorner :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bij ons op kantoor gaat de frisdrank er uit voor waterkoelers onder de noemer van "Maatschappelijke verantwoordelijkheid". :( Het zou te slecht voor je zijn :X
Gelukkig is er nog koffie en ach zit toch meestal bij een klant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
alienfruit schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:51:
[...]
Daar hebben ze bedrijven voor die flessen brengen en weer ophalen... Nou ja, iig in Zwitserland hadden we dat voor bronwater.
Kan hier ook wel, al helemaal als je zo'n Cola machine hebt zoals de McDonalds, die siroop mengen met een soort van bronwater (water met koolzuur toegevoegd) :) Moet de machine uiteraard wel goed worden afgesteld, want niets is ranziger dan cola uit een verkeerd afgestelde machine

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 24-06-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:00:
[...]

Kan hier ook wel, al helemaal als je zo'n Cola machine hebt zoals de McDonalds, die siroop mengen met een soort van bronwater (water met koolzuur toegevoegd) :) Moet de machine uiteraard wel goed worden afgesteld, want niets is ranziger dan cola uit een verkeerd afgestelde machine
Een post-mix installatie :)
Ik heb ooit eens gekeken of dat haalbaar was voor thuis, maar dat kwam op minimaal zo'n 2 liter fanta per dag (om het rendabel te maken/in aanmerking te komen voor postmix installatie) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

CodeCaster schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:25:
Misschien wordt het inderdaad tijd om weer eens te kijken hoe de alternatieven (WinSCP, SmartFTP, ...) het doen. Toen ik jaren geleden FileZilla als standaardtool aannam kon 'ie dingen die de anderen niet of niet zo gemakkelijk konden, dat is intussen wellicht achterhaald.
WinSCP bevalt hier nog steeds goed. Legio mogelijkheden, maar geen bloatware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:'( Schijnbaar wil Apple mijn geld niet :X
Wat een gekloot is dat toch om daar iets geregeld te krijgen. Ben bezig een developer account aan te maken, meeste stappen doorlopen, maar wilde iets corrigeren dus druk netjes op de back knop van de site. Kan ik nondeju niet meer verder, hij klaagt dat er data incorrect is, maar er wordt niet getoond welke data...

Edit:
Gheehehe, lang leve de dom explorer en js console! :P
document.getElementsByTagName("form")[0].submit()

[ Voor 14% gewijzigd door .Gertjan. op 24-06-2014 10:32 ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
.Gertjan. schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:29:
:'( Schijnbaar wil Apple mijn geld niet :X
Wat een gekloot is dat toch om daar iets geregeld te krijgen. Ben bezig een developer account aan te maken, meeste stappen doorlopen, maar wilde iets corrigeren dus druk netjes op de back knop van de site. Kan ik nondeju niet meer verder, hij klaagt dat er data incorrect is, maar er wordt niet getoond welke data...

Edit:
Gheehehe, lang leve de dom explorer en js console! :P
document.getElementsByTagName("form")\[0].submit()
You hacker! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Misschien doen ze dat expres ;) Mensen die door de enrollment heenkomen krijgen extra credits ofzo :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
.Gertjan. schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:34:
[...]

Misschien doen ze dat expres ;) Mensen die door de enrollment heenkomen krijgen extra credits ofzo :+
Door de enrollment komen was bij mij niet het probleem. Nee mijn naam goed gespeld krijgen in de App Store was veel moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Vincentio schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:59:
Bij ons op kantoor gaat de frisdrank er uit voor waterkoelers onder de noemer van "Maatschappelijke verantwoordelijkheid". :( Het zou te slecht voor je zijn :X
Gelukkig is er nog koffie en ach zit toch meestal bij een klant...
Wat is dit nou weer voor onzin? Alsof koffie goed voor je is als je het veel drinkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:30:
[...]

Wat is dit nou weer voor onzin? Alsof koffie goed voor je is als je het veel drinkt :P
Koffie heeft een beter imago :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 08:40
Arg, ik haat timing issues op niet-realtime systemen...

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:51:
[...]

http://www.h2o.nl/ *O*

Zo'n logische domeinnaam dat je het bijna niet verwacht :P

[ Voor 10% gewijzigd door HuHu op 24-06-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:09

markvt

Peppi Cola

Alsof water van 9 euro voor 19 liter zo goed voor je is.....

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
"Snel water bestellen" wtf, ik bestel dat meestal bij de kraan, wordt binnen een paar milliseconden gratis geleverd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Van koffie word je niet dik, van (niet light) frisdrank wel. Tenzij je natuurlijk suiker in je koffie doet ;)

[ Voor 28% gewijzigd door matthijsln op 24-06-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Leuk!
Nieuwe developer laptop uitzoeken :)
Persoonlijk had ik het liefste de 4K touch Lenovo X1 Carbon versie gehad. Mooie ultrabook met genoeg power en prachtig scherm. Helaas valt Lenovo niet in het keuze pakket.

Heb wel de keuze voor een 13" scherm met 2560x1440, maar 13" lijkt me wat te klein. Zeker als er bij klanten geen secundair scherm is.
15,6" met 2880x1620 is natuurlijk ook mooi, maar dan is die weer gelijk zo groot.

14" vind ik wel een mooi formaat, maar daar wordt alleen 1080p op geleverd. Beetje jammer.

Moeilijkste is nog of ik 16GB geheugen of meer wil. 24GB is natuurlijk ook mooi, maar misschien niet echt nodig als virtuals in de cloud kunnen draaien. #firstworldproblems

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
matthijsln schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:59:
Van koffie word je niet dik, van (niet light) frisdrank wel. Tenzij je natuurlijk suiker in je koffie doet ;)
Van frisdrank wordt je ook niet dik. Je wordt dik van te veel frisdrank. Overgewicht is geen voedselprobleem maar een gedragsprobleem.

Overigens bevat koffie best veel vet :).

Edit: overigens heb ik het niet over mensen met medische problemen zoals diabetes.

[ Voor 9% gewijzigd door Blubber op 24-06-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Jan_V schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:04:
Leuk!
Nieuwe developer laptop uitzoeken :)
Persoonlijk had ik het liefste de 4K touch Lenovo X1 Carbon versie gehad. Mooie ultrabook met genoeg power en prachtig scherm. Helaas valt Lenovo niet in het keuze pakket.

Heb wel de keuze voor een 13" scherm met 2560x1440, maar 13" lijkt me wat te klein. Zeker als er bij klanten geen secundair scherm is.
15,6" met 2880x1620 is natuurlijk ook mooi, maar dan is die weer gelijk zo groot.

14" vind ik wel een mooi formaat, maar daar wordt alleen 1080p op geleverd. Beetje jammer.

Moeilijkste is nog of ik 16GB geheugen of meer wil. 24GB is natuurlijk ook mooi, maar misschien niet echt nodig als virtuals in de cloud kunnen draaien. #firstworldproblems
Jeetje meer dan 16GB. Wat moet je ermee :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
HuHu schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:47:
[...]

http://www.h2o.nl/ *O*

Zo'n logische domeinnaam dat je het bijna niet verwacht :P
Altijd als ik het woord "produkten" (met een k ipv c dus) zie op een website, stel ik me 50+ers voor die die website hebben gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 24-06-2014 12:28 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 16:09

markvt

Peppi Cola

© 2011 H2O
helpt daar ook aan mee ;)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Blubber schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:10:
[...]
Overigens bevat koffie best veel vet :).
Zwarte koffie bevat 0g vet.

[ Voor 18% gewijzigd door matthijsln op 24-06-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Grrr, WSO2. Waarom snap je een JMS URL niet? Ik heb je toch verteld wat dat is.... Ga je googlen, kom je op deze gare site, waar een 'oplossing' gegeven wordt. Maar dat had ik al gedaan. :(

Ik word een beetje droevig nu :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Blubber schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:10:
[...]

Van frisdrank wordt je ook niet dik. Je wordt dik van te veel frisdrank.
Niet echt. Als je alleen maar frisdrak zou drinken wordt je niet echt dik, er zitten namelijk geen vetten in en suikers worden niet opgeslagen, dus de overtollige kalorieën verdwijnen gewoon weer uit je systeem. Het is vooral de combinatie vet eten + méér kaloriën innemen dan je verbrandt waar je dik van wordt.

Het is jammer dat het lichaam zo fucking efficient is. Als het zou werken zoals de meeste huidhoudelijke apparaten dan waren we allemaal broodmager (en hadden we vroeger geen overlevingskans, dat dan weer wel) :P

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 24-06-2014 12:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
.oisyn schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:49:
[...]

Niet echt. Als je alleen maar frisdrak zou drinken wordt je niet echt dik, er zitten namelijk geen vetten in en suikers worden niet opgeslagen, dus de overtollige kalorieën verdwijnen gewoon weer uit je systeem. Het is vooral de combinatie vet eten + méér kaloriën innemen dan je verbrandt waar je dik van wordt.

Het is jammer dat het lichaam zo fucking efficient is. Als het zou werken zoals de meeste huidhoudelijke apparaten dan waren we allemaal broodmager (en hadden we vroeger geen overlevingskans, dat dan weer wel) :P
De suikers worden toch omgezet in complexere ketens (vet) en dat wordt opgeslagen? Zo heb ik het geleerd dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
.oisyn schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:49:
[...]
Wat je post is ongeveer exact het tegenovergestelde van wat er gebeurt. Suikers (koolhydraten) worden zeker wel omgezet in 'vet'. Overtollige calorieen verdwijnen ook echt niet zomaar.

"In most organisms, excess carbohydrates are regularly catabolised to form acetyl-CoA, which is a feed stock for the fatty acid synthesis pathway; fatty acids, triglycerides, and other lipids are commonly used for long-term energy storage. " bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Erwin537 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:55:
[...]

De suikers worden toch omgezet in complexere ketens (vet) en dat wordt opgeslagen? Zo heb ik het geleerd dacht ik.
Alleen als je lichaam op dat moment geen energiebehoeftes heeft. Daarom is het bijvoorbeeld ook eigenlijk beter om met het toetje te beginnen. Als jij je eerst vol eet, worden alle suikers uit het toetje direct omgezet in vet. Bij frisdrank is dat net zo. Als je lichaam geen energie nodig hebt, op het moment van het drinken van frisdrank, worden de suikers omgezet in vet. Zeg maar, de batterijen opladen voor wanneer je het nodig hebt - bijvoorbeeld 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Erwin537 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:55:
[...]

Zeker, die worden omgezet in glycogeen of via pyrodruivenzuur in onder andere glycerol via Glyceroneogenesis.

Wat dat vet in koffie betreft, het hangt van de zetmethode af of en hoeveel vet erin zit. Espresso bevat bijvoorbeeld vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
ThomasG schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:03:
[...]
Alleen als je lichaam op dat moment geen energiebehoeftes heeft. Daarom is het bijvoorbeeld ook eigenlijk beter om met het toetje te beginnen. Als jij je eerst vol eet, worden alle suikers uit het toetje direct omgezet in vet. Bij frisdrank is dat net zo. Als je lichaam geen energie nodig hebt, op het moment van het drinken van frisdrank, worden de suikers omgezet in vet. Zeg maar, de batterijen opladen voor wanneer je het nodig hebt - bijvoorbeeld 's nachts.
Ja precies dat bedoel ik. De 'simpele' suikers (sacharose en glucose?) worden omgezet in energie als het lichaam dat nodig heeft. Heeft het lichaam geen energie nodig word het omgezet in vet voor opslag omdat dit makkelijker (?) is voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Aan het dubben of ik een Google Glass zou kopen of niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Blubber schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:08:
[...]
Wat dat vet in koffie betreft, het hangt van de zetmethode af of en hoeveel vet erin zit. Espresso bevat bijvoorbeeld vet.
Dan heb je het over de ~1% koffievetten die in koffiebonen zitten. Ik weet er te weinig van om er echt iets zinnigs over te zeggen, maar ik kan nergens ook maar enig verband tussen deze vetachtige stoffen en het vet dan wordt opgeslagen in je lichaam vinden.
Behalve dan dat er stoffen in koffie zit die de afbraak van vet verminderen. Dus indirect kan je van koffie in ieder geval wel dik worden. Overigens worden die koffievetten in verband gebracht met een afname in risico op verschillende soorten kanker, dus... Afgezien van dat mensen met een hoge bloeddruk beter filterkoffie kunnen drinken, lijkt het me voor ieder ander persoon beter om dat juist niet te doen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 24-06-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:28:
[...]

Dan heb je het over de ~1% koffievetten die in koffiebonen zitten. Ik weet er te weinig van om er echt iets zinnigs over te zeggen, maar ik kan nergens ook maar enig verband tussen deze vetachtige stoffen en het vet dan wordt opgeslagen in je lichaam vinden.
Behalve dan dat er stoffen in koffie zit die de afbraak van vet verminderen. Dus indirect kan je van koffie in ieder geval wel dik worden. Overigens worden die koffievetten in verband gebracht met een afname in risico op verschillende soorten kanker, dus... Afgezien van dat mensen met een hoge bloeddruk beter filterkoffie kunnen drinken, lijkt het me voor ieder ander persoon beter om dat juist niet te doen :P
Mijn initiële opmerking over het vetgehalte in koffie was niet heel serieus bedoeld, het is inderdaad een heel klein aandeel. Toen ik het op ging zoeken kwam ik erachter dat het van de methode afhangt, ik zat in mijn hoofd met espresso, maar goed.

Heb je een bron voor "stoffen in koffie zit die de afbraak van vet verminderen"? Die had ik nog nooit gehoord :).
Pagina: 1 ... 75 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.