De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.025 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:17
Blubber schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:38:
[...]
Heb je een bron voor "stoffen in koffie zit die de afbraak van vet verminderen"? Die had ik nog nooit gehoord :).
Mja http://www.dailymail.co.u...ee-day-cause-obesity.html
Koffie blijft een raar goedje, veel onderzoeken die elkaar tegenspreken. Waarschijnlijk zitten er zoveel verschillende stoffen in koffie dat de omstandigheden waarin je koffie neemt enorm bepalend zijn voor het uiteindelijke effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:54:
[...]

Mja http://www.dailymail.co.u...ee-day-cause-obesity.html
Koffie blijft een raar goedje, veel onderzoeken die elkaar tegenspreken. Waarschijnlijk zitten er zoveel verschillende stoffen in koffie dat de omstandigheden waarin je koffie neemt enorm bepalend zijn voor het uiteindelijke effect.
dailymail, dat is niet bepaald een betrouwbare bron, meeste wat die gorillas publiceren is bullshit. Eens kijken of ik die paper waar ze naar refereren kan vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Blubber op 24-06-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ach, met koffie weet je het gewoon nooit zeker. Enige dat ik uit eigen ervaring kan zeggen is dat meer dan 10 koppen per dag voor een week lang ernstige gevolgen heeft voor je blaas. Ik kan dat niemand aanraden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:20:
Ach, met koffie weet je het gewoon nooit zeker. Enige dat ik uit eigen ervaring kan zeggen is dat meer dan 10 koppen per dag voor een week lang ernstige gevolgen heeft voor je blaas. Ik kan dat niemand aanraden :P
En mogelijk ook voor je koffielust in de daarop volgende maanden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 09:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

* Douweegbertje opent z'n blikje cola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Douweegbertje schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:24:
* Douweegbertje opent z'n blikje cola
* OkkE pakt nog een glas kraanwater. :9

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 15:09
* Tjolk Loopt naar de koffiehoek

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

* HMS neemt nog een slokje van zijn AH Water & Fruit Citroen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 15:26
* Merethil is moe
Dag duurt lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
* Kridri slaat hoofd op tobo want zelfs JSON.net wilt niet werken vandaag.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
Jongens, drama!

Ons koffiezetapparaat is overleden :(
Hij zit in een eindeloze spoel loop, stroom eraf helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Echt he.. Die mensen die niet kunnen leven zonder koffie. :p

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallen
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Tanuki schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:53:
Echt he.. Die mensen die niet kunnen leven zonder koffie. :p
Ik neem er wel één extra :+

Ik merk de laatste tijd wel dat ik steeds vaker afwissel met een glas water :|

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
"Deze uitzending heeft de kijkwijzerclassificatie 16+ en is te zien tussen 22:00 - 06:00 uur." Zelfs op internet :/

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 16:39
incaz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:58:
"Deze uitzending heeft de kijkwijzerclassificatie 16+ en is te zien tussen 22:00 - 06:00 uur." Zelfs op internet :/
Jep, ronduit belachelijk. Anywayz, nu zijn wij natuurlijk allemaal nieuwschierig naar wat jij wilde kijken? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:19
Ja maar al die tere kinderzieltjes moeten beschermd worden tegen de grote boze wereld. En hoe wil je op het internet een restrictie op tijd zetten.... het is altijd wel ergens de juiste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ealanrian schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:06:
Ja maar al die tere kinderzieltjes moeten beschermd worden tegen de grote boze wereld. En hoe wil je op het internet een restrictie op tijd zetten.... het is altijd wel ergens de juiste tijd.
De restrictie is ingevoerd op hun eigen servers. Zodra het hier in nederland dus niet zo laat is, geven de servers niks terug... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Laatst online: 30-09 13:16
Bij mijn provider hebben ze op playboy t.v. zo'n ding zitten. Een Digital Content Manager heeft een tijdslot waarbinnnen hij het beeld doorgeeft, daarbuiten geeft hij een ingesteld plaatje door. Playboy tv zit in het standaard pakket dat je zonder extra betalingen kan ontvangen, daarom vinden ze dat het niet de verantwoording van ouders zou moeten zijn om daar een eventuele beveiliging op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Robbiedobbie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:08:
[...]

De restrictie is ingevoerd op hun eigen servers. Zodra het hier in nederland dus niet zo laat is, geven de servers niks terug... :(
Dus maken ze het mogelijk dat de tere kinderen in de USA de beelden te zien krijgen? Welke beelden het ook mogen zijn, ik hoop voor die kindertjes dat het geweld is en geen seks ofzo want dat kan natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Ealanrian schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:10:
[...]

Dus maken ze het mogelijk dat de tere kinderen in de USA de beelden te zien krijgen? Welke beelden het ook mogen zijn, ik hoop voor die kindertjes dat het geweld is en geen seks ofzo want dat kan natuurlijk niet.
Volgens mij zit er op de meeste beelden sowieso al een restrictie dat het alleen vanaf een Nederlands IP te bekijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02:05

xleeuwx

developer Tweakers Elect
ThomasG schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:13:
[...]
Volgens mij zit er op de meeste beelden sowieso al een restrictie dat het alleen vanaf een Nederlands IP te bekijken is.
VPN :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

De verantwoordelijkheid bij de ouders leggen over wat kinderen wel en niet op internet bekijken is natuurlijk een heel gek idee... 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OkkE schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:17:
De verantwoordelijkheid bij de ouders leggen over wat kinderen wel en niet op internet bekijken is natuurlijk een heel gek idee... 8)7
Sinds wanneer zijn ouders verantwoordelijk voor hun kinderen. Dat is de overheid toch?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Firesphere schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:26:
[...]

Sinds wanneer zijn ouders verantwoordelijk voor hun kinderen. Dat is de overheid toch?
Zeker, meer bemoeienis van de overheid is meer beter! Misschien toch zo langzamerhand eens overstappen op een totalitair regime.

* Blubber kan blijkbaar totalitair niet typen :s.

[ Voor 6% gewijzigd door Blubber op 24-06-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

Helemaal niks te doen vandaag. Ik zit nu al een hele tijd naar de Google Glass webwinkel te kijken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
alienfruit schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:33:
Helemaal niks te doen vandaag. Ik zit nu al een hele tijd naar de Google Glass webwinkel te kijken. :/
Glasshole!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-09 15:40

Comgenie

Soms heb je dat

Het idee van Google Glass is leuk en er zijn zeker ook een hoop toepassingen voor, maar in zijn huidige staat, in de huidige maatschappij voor deze prijs zal ik hem zeker nog niet willen. Ik krijg er waarschijnelijk snel het gevoel mee dat ik mensen tot last ben (je richt immers continue een camera op hun, ook al ben je niks aan het filmen). Ook is het vrij prijzig voor wat je krijgt.

Momenteel zie ik het vooral geschikt als potentiele extra hulpmiddel bij sommige beroepen. Iets wat je na je werktijd gewoon af zet :P. Iets wat in de huidige maatschappij ook veel beter werkt.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Comgenie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:51:
Het idee van Google Glass is leuk en er zijn zeker ook een hoop toepassingen voor, maar in zijn huidige staat, in de huidige maatschappij voor deze prijs zal ik hem zeker nog niet willen. Ik krijg er waarschijnelijk snel het gevoel mee dat ik mensen tot last ben (je richt immers continue een camera op hun, ook al ben je niks aan het filmen). Ook is het vrij prijzig voor wat je krijgt.

Momenteel zie ik het vooral geschikt als potentiele extra hulpmiddel bij sommige beroepen. Iets wat je na je werktijd gewoon af zet :P. Iets wat in de huidige maatschappij ook veel beter werkt.
Ik zie graag een Glass toepassing voor dove/slechthorende mensen.
Heb al helemaal bedacht hoe het moet gaan werken, maar zal het zelf waarschijnlijk nooit uitvoeren.

Idee is dat de Glass mensen 'hoort' spreken en dan deze spraak toont in de vorm van ondertiteling. Eventueel ook met een richting waar de spraak vandaan komt (voor in gezelsschap).

Aangezien het realtime vertalen tegenwoordig steeds dichter bij komt lijkt het me een redelijk haalbaar project, maar zoals altijd ontbreekt het me aan resources.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
alienfruit schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:33:
Ik heb een aantal maanden terug hem eens kunnen uitproberen op een oracle event. Het is natuurlijk een leuk hebbedingetje, maar absoluut zijn geld nog niet waard. Het scherm is duidelijk en fijn, de montuur ook. Echter... De besturing is ronduit slecht (onintuitief), er zijn weinig applicaties, de batterij wil het niet al te lang volhouden, de mogelijkheden zijn beperkt, hij wordt snel warm, en hij is duur. Het is ook vrij iritant om continu het frame van een bril op te hebben als je geen brildrager bent.

Voor mij is momenteel dan ook de keuze erg makkelijk: Liever een nieuwe gaming pc dan een google glass :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 29-09 10:58

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, ben ik een topic aan het tikken over het probleem; kom ik er al probleem-beschrijvend achter wat het probleem is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:11:
Wow hey, ben ik een topic aan het tikken over het probleem; kom ik er al probleem-beschrijvend achter wat het probleem is :+
Afbeeldingslocatie: http://www.sneakerheadvc.com/wp-content/uploads/2013/10/rubber-duck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-09 18:18
Jan_V schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:58:
[...]

Ik zie graag een Glass toepassing voor dove/slechthorende mensen.
Heb al helemaal bedacht hoe het moet gaan werken, maar zal het zelf waarschijnlijk nooit uitvoeren.

Idee is dat de Glass mensen 'hoort' spreken en dan deze spraak toont in de vorm van ondertiteling. Eventueel ook met een richting waar de spraak vandaan komt (voor in gezelsschap).

Aangezien het realtime vertalen tegenwoordig steeds dichter bij komt lijkt het me een redelijk haalbaar project, maar zoals altijd ontbreekt het me aan resources.
Zo moeilijk is dat toch niet? Ik neem aan dat de glass chrome als browser gebruikt. Grote kans dat dit dan zonder problemen werkt.
https://www.google.com/intl/nl/chrome/demos/speech.html

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Developen voor Glass is wel te doen:

Exploring Google Glass: impressions from a developer
Making a Google Glass app with C# on Xamarin: PTVGlass

[ Voor 0% gewijzigd door Alex) op 24-06-2014 16:24 . Reden: link fixen ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bwaaah, tranen in m'n ogen van vermoeidheid.

Eindelijk dat "Het kost maar een uurtje of 2 werk" af. Na zo'n 6 uur werk.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jan_V schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:58:
[...]
Idee is dat de Glass mensen 'hoort' spreken en dan deze spraak toont in de vorm van ondertiteling. Eventueel ook met een richting waar de spraak vandaan komt (voor in gezelsschap).[...]
In gezelschap wordt dat rap minder effectief btw. Mijn vriendin is slechthorend en zij kan met gehoorapparaat in een drukke ruimte amper wat verstaan. Voornamelijk omdat je richtingsgevoel wordt verstoord. Je hoort niet meer goed waar geluid vandaan komt en kan het daardoor moeilijker filteren. Zou de eerste software nog moeten tegenkomen die spraak van 1 persoon kan filteren uit een fragment waar 4+ mensen aan het praten zijn en waarbij de output nog bruikbaar is om fatsoenlijke ondertiteling te kunnen genereren.
Maar wel een mooi idee ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Google I/O live stream? Hier gebeurt nog steeds niks https://www.google.com/events/io

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 00:53
Morgen toch pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

LOL. Android dev en ik zitten helemaal te flippen dat de stream het niet doet.

------

potjandriedubbeltjes DAN SPEELT ARGENTINIE :(

Stelletje niet in sport geïnteresseerde zweetnerds en nekbaarden daar bij Google om dat zo te plannen |:(

[ Voor 56% gewijzigd door BikkelZ op 24-06-2014 18:20 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 28-09 18:18
switch na switch na switch. Switcheption?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat een taalgebruik om een potje voetbal... :/ Neem de een op of de ander op, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
BikkelZ schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:09:

------

GODVERDOMME DAN SPEELT ARGENTINIE :(

Stelletje niet in sport geïnteresseerde zweetnerds en nekbaarden daar bij Google om dat zo te plannen |:(
En dit jongens, is de reden dat ik dat voetbal het liefst niet op tv heb, en waarom ik zeg dat ik zelfs hoop dat nederland er zo snel mogelijk uit ligt. Puur omdat dan die voetbal gekte een beetje over raakt... Als allemaal de mensen die het leuk vinden zich gewoon normaal konden gedragen tijdens het WK, dan zou ik die gevoelens absoluut niet hebben (Echter, ik zou er nog steeds niet naar kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Robbiedobbie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:20:
[...]

En dit jongens, is de reden dat ik dat voetbal het liefst niet op tv heb, en waarom ik zeg dat ik zelfs hoop dat nederland er zo snel mogelijk uit ligt. Puur omdat dan die voetbal gekte een beetje over raakt... Als allemaal de mensen die het leuk vinden zich gewoon normaal konden gedragen tijdens het WK, dan zou ik die gevoelens absoluut niet hebben (Echter, ik zou er nog steeds niet naar kijken).
In Nederland ergerde me ik altijd dood aan al die Oranje-commercie.

Hier word ik gewoon geacht iedere wedstrijd in het zelfde ongewassen shirt te bekijken (wassen brengt ongeluk) anders word je niet echt serieus meer genomen aangezien iedereen voetbal kijkt. Was benieuwder naar Google I/O dan naar een zeer matig spelend Argentijns elftal wat desalniettemin gered wordt door een goal van Messi waar bovendien toch al niets meer op het spel staat.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 09:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Moest op een andere locatie even zijn om het één en ander te testen. Nu gewoon hoofdpijn van de hitte daar.. Blij dat ik daar niet werk zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik ging gisteren naar bios tijdens WK wedstrijd. Het was alsof de aarde verlaten was.

Ik vind het leuk dat NL het zo goed doet, maar die WK gekte gaat me wel erg ver. Dagen lang hele tijd toetertjes de hele dag door in mijn buurt... Kinderen mogen dan "legaal" herrie maken van ouders. Rondom wedstrijden vrijwel nonstop getoeter.

Doet me denken aan mijn oude tweakblog: /b/: Toeteren

[ Voor 74% gewijzigd door Gamebuster op 24-06-2014 18:53 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Gamebuster schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:51:
Ik ging gisteren naar bios tijdens WK wedstrijd. Het was alsof de aarde verlaten was.
Haha dat had ik gedaan toen de wedstrijd Nederland-spanje was :P De hele zaal voor ons xD

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09 18:00
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:58:
[...]

In gezelschap wordt dat rap minder effectief btw. Mijn vriendin is slechthorend en zij kan met gehoorapparaat in een drukke ruimte amper wat verstaan. Voornamelijk omdat je richtingsgevoel wordt verstoord. Je hoort niet meer goed waar geluid vandaan komt en kan het daardoor moeilijker filteren. Zou de eerste software nog moeten tegenkomen die spraak van 1 persoon kan filteren uit een fragment waar 4+ mensen aan het praten zijn en waarbij de output nog bruikbaar is om fatsoenlijke ondertiteling te kunnen genereren.
Dat noemt het Cocktail Party Effect en daar wordt aan de KU Leuven serieus onderzoek naar gedaan. Ik herinner mij een demo waarbii men 4-5 streams virtueel projecteert in een kamer waarop het algoritme ze allemaal uit elkaar ging halen. Dat bestaat dus al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Gamebuster schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:26:
[...]

Jeetje meer dan 16GB. Wat moet je ermee :P
Ik ontwikkel software voor medische beelden. Met 16 GB heb je dan echt te weinig om fatsoenlijk wat in te laden. 32 GB, heerlijk. Liefst nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gamebuster schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:26:
[...]

Jeetje meer dan 16GB. Wat moet je ermee :P
Wij krijgen binnenkort een upgrade naar 64GB, super nice voor de file cache :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
t-town schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:53:
[...]
Dat noemt het Cocktail Party Effect en daar wordt aan de KU Leuven serieus onderzoek naar gedaan. Ik herinner mij een demo waarbii men 4-5 streams virtueel projecteert in een kamer waarop het algoritme ze allemaal uit elkaar ging halen. Dat bestaat dus al wel.
Ik ben er mee bekend :) Geen idee wat de laatste stand van zaken is hoor, maar is het dan ook goed genoeg om te kunnen ondertitelen? En hoe complex is die algoritme? Moet er speciale hardware voor komen om de benodigde energie binnen de perken te houden?
Vraag me ook af wat je met virtueel projecteren bedoelt. Ze hebben het nog niet getest op een verjaardagsfeest oid? Want ik kan me ook wel wat demo filmpjes herinneren die het allemaal vrij eenvoudig laten lijken, maar daar werd geen rekening gehouden met dat mensen bewegen, dat er steeds harder en dan zachter wordt gepraat e.d.
De automatische ondertiteling die ik heb gezien moet ook een vrij duidelijke spraak als input krijgen. Een accent of iemand die binnensmonds praat zorgt er al voor dat de zinnen die eruit komen vrij hilarisch zijn. Gooi daar nog allerlei andere achtergrond geluiden bij en het wordt helemaal feest lijkt me.

Ik heb persoonlijk met dit soort dingen altijd zoiets van: als ik al moeite heb met het onderscheiden van stemmen en er werkende zinnen uit te halen in zo'n situatie, wat moet een computer er dan wel niet van maken. Nu weet ik ook wel dat ik niet echt een held ben in positiebepaling van geluiden, maar toch...
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:35:
[...]
Wij krijgen binnenkort een upgrade naar 64GB, super nice voor de file cache :9
Hmmm... Welke bestanden doe je er dan in?

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 24-06-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:40:
[...]

Hmmm... Welke bestanden doe je er dan in?
Ik vermoed ccache voor het versnellen van alle builds. Zo'n games zijn gigantisch met builden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:58:
[...]

Mijn vriendin is ook slechthorend, net zoals haar hele familie, vandaar dat ik er op kwam

Bovenstaande is inderdaad iets wat ondervangen moet worden. Tevens nog locatiebepaling van het geluid, dan heb je misschien al 2 of 3 microfoons nodig en de speech API moet ook met de taal overweg kunnen die gesproken wordt. In ons geval Fries/Nederlands.

Op zich allemaal wel prima te doen, maar tijd en geld is iets dat schaars is in dit huishouden.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 06:25
Je kunt toch localisatie doen met aan elke kant een microfoon? Dus misschien volstaat het om aan de andere kant van je hoofd ook eentje te hebben, en dan met een algoritme met behulp van head transfer accoustics de locatie bepalen.
Dan moet je natuurlijk wel een extra microfoon op je dragen, maar in drukke situaties zou dat verdraaglijk zijn denk ik, als slechthorende.

Als het goed is hoef je geen spraakherkenning toe te passen want het grootste gedeelte van de selectiviteit of 'focus' gebeurt gewoon in de hersenen. De oren zijn wel heel goed toegespitst op die frequenties, maar dat is een mechanisch/akoestisch verhaal, geen signaalverwerking.

[ Voor 27% gewijzigd door Struikrover op 24-06-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Momenteel zie ik het vooral geschikt als potentiele extra hulpmiddel bij sommige beroepen.
Lekker kijken wat mijn minions de hele dag hebben uitgevoerd :+
Even vragen wat de OR er van vindt.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
BikkelZ schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:09:

------

potjandriedubbeltjes DAN SPEELT ARGENTINIE :(

Ach, je kunt de hele wedstrijd met commentaar terug kijken bij de NOS. Zelfs zonder dat de uitslag te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Struikrover schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 20:49:
Je kunt toch localisatie doen met aan elke kant een microfoon? Dus misschien volstaat het om aan de andere kant van je hoofd ook eentje te hebben, en dan met een algoritme met behulp van head transfer accoustics de locatie bepalen.
Dan moet je natuurlijk wel een extra microfoon op je dragen, maar in drukke situaties zou dat verdraaglijk zijn denk ik, als slechthorende.[...]
Het probleem met slechthorenden beter te laten horen en toch nog de positiebepaling te laten "werken" is dat je de vervorming van het geluid (incl. gedeeltelijke vertraging) van de oorschelp in tact moet laten. En dat alles door het geluid goed op te vangen en weer goed weer te geven. Daar zit denk ik momenteel ook het grootste probleem. Ze zullen wel niet vervormingen van een milliseconde ofzo kunnen weergeven. Die cochleair implantaten hebben een nog groter probleem omdat deze buiten de oorschelp worden geplaatst, waardoor je de vervorming van de oorschelp moet gaan nabootsen.
[...] Als het goed is hoef je geen spraakherkenning toe te passen want het grootste gedeelte van de selectiviteit of 'focus' gebeurt gewoon in de hersenen. [...]
Wel voor automatische ondertiteling waar het hier om ging :P

Lokalisatie met twee microfonen gaat uiteraard ook wel :) Maar een mens is in staat met 1 oor al grofweg te bepalen waar geluid vandaag komt zonder het hoofd te draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 24-06-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Toch blijf ik er bij, dat die Android "save then reload" als je je scherm roteert, ongeveer hetzelfde is als dat je voor elke bocht moet stoppen, uit de auto stappen, alles dicht en op slot, vervolgens weer van't slot en instappen en de motor weer starten, omdat je anders niet de bocht om kan. |:(

/frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Chris7 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:04:
[...]

Ach, je kunt de hele wedstrijd met commentaar terug kijken bij de NOS. Zelfs zonder dat de uitslag te zien.
Ik mag alleen belasting betalen voor de NOS, de streams daar heb ik geen recht op.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik leef met je mee :D Zelf doen ze alsof het het beste systeem ooit is, maar jezus zeg, wat een pauper zooi als je bijv. WP8 gewent bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:33
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:54:
[...]

Ik leef met je mee :D Zelf doen ze alsof het het beste systeem ooit is, maar jezus zeg, wat een pauper zooi als je bijv. WP8 gewent bent.
Nouja, de laatste keer dat ik met WinRT (dat dan wel, ik weet niet of het in WP anders is?) heb gewerkt qua rotatie, was ook een horror om te schrijven!

Bedenk me nu dat ik al een hele tijd niks mobiel heb gedaan, binnenkort maar weer eens oppakken. Moet nog eens Android leren (en dan maar ook Swift en iOS8 meepakken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:43:
[...]

Ik mag alleen belasting betalen voor de NOS, de streams daar heb ik geen recht op.
I feel your pain brah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:42:
Toch blijf ik er bij, dat die Android "save then reload" als je je scherm roteert, ongeveer hetzelfde is als dat je voor elke bocht moet stoppen, uit de auto stappen, alles dicht en op slot, vervolgens weer van't slot en instappen en de motor weer starten, omdat je anders niet de bocht om kan. |:(

/frustratie.
Hmm en ik ga mijn eerste Android bouwsel zwaar op rotatie baseren. Rotatie was relatief eenvoudig in iOS. Dit gaat over 2.x of ook over 4.x?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:39:
[...]

Hmm en ik ga mijn eerste Android bouwsel zwaar op rotatie baseren. Rotatie was relatief eenvoudig in iOS. Dit gaat over 2.x of ook over 4.x?
Tot nu toe heb ik in dit rotatie-gedonder geen verschil gezien in hoe dit in z'n werk gaat. Hoogstens enkele syntax of bewoordingen die anders zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 24-06-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ryur schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:16:
[...]
Nouja, de laatste keer dat ik met WinRT (dat dan wel, ik weet niet of het in WP anders is?) heb gewerkt qua rotatie, was ook een horror om te schrijven! [...]
Geen idee, maar het is in WP8 in ieder geval niet zo dat je *elke* state moet gaan wegschrijven om het vervolgens weer op te bouwen vanuit die weggeschreven data. In WP8 wordt niet je complete view weggegooid en opnieuw aangemaakt. Wie dat ooit heeft bedacht in Android....

In WP8 is het een kwestie van de juiste containers gebruiken voor je elementen, zodat deze automatisch goed komen te staan bij een verandering in de resolutie van het scherm. Dat zal je deels toch al moeten doen en over het algemeen loop je niet tegen zo gek veel vreemde dingen aan, zolang je alle elementen maar in grids en stackpanels gooit en niet alles absoluut gaat lopen positioneren.

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 25-06-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Op zich is Androids idee voor aparte layouts per viewstate wel handig (res., orientation, enz.), maar dan is het opnieuw aanmaken een beetje jammer. Beter was geweest als ze een soort oplossing hadden dat alle id's in alle files aanwezig moesten zijn (voor die view) en dat ze zelf automagisch afwisselen.
Dus qua UI in de IDE een beetje als VS en een less-file/whatever dat je dus kan uitklappen met daarin alle verschillende layouts die wel dezelfde id's allemaal moeten bevatten, en onder één verzamelnaam gebruikt kunnen worden in de code.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Stomtoevallig liep ik daar vanavond ook tegenaan. Ik heb Xamarin geïnstalleerd (en ben nu 9 GB diskspace armer), met een simpel Android-appje zag ik dat hij de view opnieuw opbouwde na het draaien.

Totaal bezopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Is er ergens een overzicht wat de wijzigingen tussen de API's vanaf 15 zijn?
F.West98 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 00:14:
Op zich is Androids idee voor aparte layouts per viewstate wel handig (res., orientation, enz.), maar dan is het opnieuw aanmaken een beetje jammer. Beter was geweest als ze een soort oplossing hadden dat alle id's in alle files aanwezig moesten zijn (voor die view) en dat ze zelf automagisch afwisselen.
Dus qua UI in de IDE een beetje als VS en een less-file/whatever dat je dus kan uitklappen met daarin alle verschillende layouts die wel dezelfde id's allemaal moeten bevatten, en onder één verzamelnaam gebruikt kunnen worden in de code.
Wat is er handig aan? In iOS is het ook niks anders als je rotatie event afvangen dan de view verwisselen met aparte .xibs als je dat wil, of delen van de interface. +/- 10 regels code. Maar vaak is het met wat slimme autolayouts en een rotationmanager of sizemanager object ook wel zonder twee losse .xibs te werken. Ik zou twee losse views alleen gebruiken als de functionaliteit wijzigt op het moment dat je roteert.

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 25-06-2014 04:00 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ghehe, zometeen mijn laatste examen voor dit jaar. Wish me luck :*)

Vanmiddag: vakantie *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BikkelZ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 01:47:

[...]

Wat is er handig aan? In iOS is het ook niks anders als je rotatie event afvangen dan de view verwisselen met aparte .xibs als je dat wil, of delen van de interface. +/- 10 regels code. Maar vaak is het met wat slimme autolayouts en een rotationmanager of sizemanager object ook wel zonder twee losse .xibs te werken. Ik zou twee losse views alleen gebruiken als de functionaliteit wijzigt op het moment dat je roteert.
iOS gaat ook de richting op van verschillende views per oriëntatie/schermgrootte, alleen heeft Apple het in mijn ogen een stuk handiger aangepakt in Xcode 6 omdat dat intern afgehandeld wordt.

In IB kun je een algemene view bouwen, en die kun je veranderen op basis van wat voor grootte je apparaat in beide richtingen heeft. Op die manier wordt er rekening gehouden met schermresolutie en oriëntatie zonder dat de gebruiker daar veel checks voor moet maken omdat er een basis is gelegd in een "algemene" resolutie.

Als je dat combineert met auto-layout, is roteren of een UI maken voor verschillende schermgroottes geen werk. Vrijwel alles is visueel in te stellen, zonder dat je daar ook maar een regel code voor te hoeven schrijven. Zelfs als je functionaliteit wijzigt als je roteert is dat, wel een beetje afhankelijk van hoe anders de functionaliteit is natuurlijk, vaak te doen met dezelfde view-instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:33
Caelorum schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:57:
[...]

Dat zal je deels toch al moeten doen en over het algemeen loop je niet tegen zo gek veel vreemde dingen aan, zolang je alle elementen maar in grids en stackpanels gooit en niet alles absoluut gaat lopen positioneren.
Ja ik had ook alles in Grids, maar wat het was (wat ik er nog van weet hoor), was dat horizontal de view bestond uit 8 columns & 6 rows.
Vertical was dat uit 2 columns en meer rows.

En dat moest volgens mij in de VisualState lappen code ervoor geschreven worden, BAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

console schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:57:
Zo... Even een 'Tip-de-redactie' gedaan van een website die het niet zo nauw neemt met security van profielen.. Rond de 250k aan profielen :/
Ah, daar is ie dan: nieuws: Voetbalpool lekt wachtwoorden 250.000 gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Wow, ik wilde het artikel al gewoon skippen, weer de zoveelste sukkel die zijn wachtwoorden niet goed hasht, maar niets is minder waar.
Het bedrijf Flexvoetbal bleek de logingegevens van zijn MySQL-server in de subdirectory /static/ te hebben geplaatst,
Dit is wel vrij lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Blubber schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:17:
[...]

Wow, ik wilde het artikel al gewoon skippen, weer de zoveelste sukkel die zijn wachtwoorden niet goed hasht, maar niets is minder waar.

[...]

Dit is wel vrij lomp.
Het duurde te lang voor de hackers er in waren, dan maar open zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
xleeuwx schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:18:
[...]

Het duurde te lang voor de hackers er in waren, dan maar open zetten :+
Onder het motto slechte publiciteit bestaat niet zeker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
BikkelZ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 01:47:
15 -> 16
16 -> 17
17 -> 18
18 -> 19

En voor de wijzigingen in normale tekst gewoon alle pagina's aanklikken op http://developer.android....rsions/android-4.0.3.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Zit te klooien met een regular expression (ben ik niet zo goed in) waar ik dingen moet replacen
Bijvoorbeeld alle kat en hond met stinkdier vervangen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Hier staat zomaar wat en kat en hond
Begin
Een hoop woorden met kat en hond
en natuurlijk goudvissen moet je niet vergeten
Maar ook kat en puma
En dan uiteraard hond en pantoffeldier
End
Weer geneuzel over kat en hond

Dan is mijn regex gewoon kat|hond, simpel.
Maar ik moet alleen replacen tussen Begin en End
Als dit fixed tekst is dan kom ik er ook wel uit, maar de teksten zijn variabele lengte.
Iemand een idee naar een zoekterm zodat ik in de documentatie kan duiken?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
ZaZ schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:29:
Zit te klooien met een regular expression (ben ik niet zo goed in) waar ik dingen moet replacen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Begin
Maar ook kat en puma
End

Als dit fixed tekst is dan kom ik er ook wel uit, maar de teksten zijn variabele lengte.
'/kat|hond/gi' zoiets ? http://regexr.com/3926a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Begin
Maar ook kat en puma
End

Ik denk dat je op zoek bent naar een lookahead en/of lookbehind assertion, maar REs zijn ook niet mijn sterkste kant :].

Edit: zie http://www.regular-expressions.info/lookaround.html

[ Voor 3% gewijzigd door Blubber op 25-06-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Ligt er ook aan welke script taal het nodig is bijv. Javascript ondersteund geen lookbehind uit me hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Wat is dat? Vakantie?

Ik ben vergeten hoe het is om me te vervelen sinds ik begonnen ben met werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

xleeuwx schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:41:
Ligt er ook aan welke script taal het nodig is bijv. Javascript ondersteund geen lookbehind uit me hoofd.
Ik gebruik een regex-directed engine, dus dat scheelt :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:43:
[...]

Wat is dat? Vakantie?

Ik ben vergeten hoe het is om me te vervelen sinds ik begonnen ben met werken.
Oh ook in mijn vakantie zou ik me niet kunnen vervelen hoor! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
...
Stack based parser ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
En Nieuw Topic :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Begin
Maar ook kat en puma
End

Je zult 2 regular expressions moeten gebruiken; 1 voor het ophalen van de content tussen begin en end en 1 voor de replace actie. Met 1 regular expressie is het onmogelijk om 1 run alle "hond" en "kat" te vervangen.

Wel het is het mogelijk om 1 "hond" of "kat" te vervangen en dan die regular expression in een loop uit te voeren tot er geen replacements meer mogelijk zijn, maar dit is niet heel netjes en niet heel efficient.

Lookbehind is niet mogelijk in dit geval, omdat er variable length content tussen de te-vervangen-content en "begin/end"; In een lookbehind kan je nl. geen variable length match maken.

Bron: Ik hou van regular expressions en gebruik ze veel te veel.

Voorbeeld: (Ruby)
code:
1
2
3
4
5
6
7
2.0.0-p353 :011 > "begin 123 kat 123 end" =~ /(?<=begin.*)kat|hond(?=.*end)/
SyntaxError: (irb):11: invalid pattern in look-behind: /(?<=begin.*)kat|hond(?=.*end)/
    from /Users/thinloopen/.rvm/rubies/ruby-2.0.0-p353/bin/irb:12:in `<main>'
2.0.0-p353 :015 > "begin 123 kat 123 end" =~ /(?<=begin).*?(kat|hond)(?=.*?end)/
 => 5 
2.0.0-p353 :016 > $~
 => #<MatchData " 123 kat" 1:"kat">

En:
http://www.regular-expressions.info/lookaround.html

"The bad news is that most regex flavors do not allow you to use just any regex inside a lookbehind, because they cannot apply a regular expression backwards. The regular expression engine needs to be able to figure out how many characters to step back before checking the lookbehind. When evaluating the lookbehind, the regex engine determines the length of the regex inside the lookbehind, steps back that many characters in the subject string, and then applies the regex inside the lookbehind from left to right just as it would with a normal regex."

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 25-06-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ok, bedankt! Ik had (dankzij zoekterm 'stack') ook deze post gevonden.
En ondersteunend de post van Gamebuster zie ik nu in ieder geval dat het niet heel veel zin heeft om een uur lang een regex te gaan zitten bouwen en dat ik opzoek moet naar een andere oplossing.

Ik kan weer effe verder

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat is een meer generiek woord voor 'aannemer'? Organisatie x schakelt verschillende bedrijven in om verschillende werkzaamheden te verrichten. Hoe noem je die? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Dit. Bouw een token-stream met 'OverigeText', 'Begin', 'Eind', 'Hond', 'Kat'.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
void match(toMatch) 
{
     if(token == toMatch)
     {
           token = next();
     }
     else error();
}
void replace()
{
      while(look() != End)
      {
            if(look() == Begin) // recurse, match Begin, call replace(), match End
            if(look() == OverigeText) // print & match
            if(look() == (Hond | Kat)) // print "Stom dier" & match token
      }
}

while(true)
{
   if(look() == OverigeText) matchSkipAndPrint(OverigeText);
   if(look() == Begin)
   {
       matchSkipAndPrint(Begin);
       replace();
       matchSkipAndPrint(End);
   }
 // etc tot EOL
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
TheNephilim schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:31:
Wat is een meer generiek woord voor 'aannemer'? Organisatie x schakelt verschillende bedrijven in om verschillende werkzaamheden te verrichten. Hoe noem je die? :+
Volgens mij gewoon aannemers, of internationaal sub-contractors. Misschien leverancier(s)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ealanrian schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:35:
[...]

Volgens mij gewoon aannemers, of internationaal sub-contractors. Misschien leverancier(s)?
contractors aan de binnenkant en Aannemers aan de buitenkant :p Dat zou misschien doen denken dat het om bouwbedrijven gaat, maar een betere term heb ik ook nog niet kunnen bedenken. We gaan er gewoon voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Laatst online: 30-09 13:16
Ik dacht dat je bedoelde dat er een nieuwe iteratie kwam, ik kijken; niets! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheNephilim schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:36:
[...]

contractors aan de binnenkant en Aannemers aan de buitenkant :p Dat zou misschien doen denken dat het om bouwbedrijven gaat, maar een betere term heb ik ook nog niet kunnen bedenken. We gaan er gewoon voor 8)
Aannemer is wel heel erg bouw-specifiek. "Leverancier" is een meer gangbaar woord als het om diensten gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
TheNephilim schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:36:
[...]

http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=aannemer geeft 1 optie, namelijk ondernemer, maar dat is mogelijk ook niet optimaal :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Erwin537 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Ik dacht dat je bedoelde dat er een nieuwe iteratie kwam, ik kijken; niets! :(
:P

Nee, tussen de 10-20k doen we een nieuwe iteratie :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Alex) schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:37:
[...]

Aannemer is wel heel erg bouw-specifiek. "Leverancier" is een meer gangbaar woord als het om diensten gaat. :)
Leverancier is inderdaad nog een mogelijkheid. Maar voorlopig laat ik het even zo, aan de binnenkant (beheer) is nu in ieder geval duidelijk waar het over gaat. Hoe het gaat heten voor bezoekers is niet mijn pakkie an :+ In het ontwerp vind ik 'uitvoerende partij' terug.
Blubber schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:42:
[...]

http://synoniemen.net/index.php?zoekterm=aannemer geeft 1 optie, namelijk ondernemer, maar dat is mogelijk ook niet optimaal :).
Nee ondernemer is ook niet echt heel duidelijk. Dan zou ik nog eerder 'bedrijf' kiezen.

---

Zo even een hapje eten! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BtM909 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 11:44:
[...] :P

Nee, tussen de 10-20k doen we een nieuwe iteratie :)
Eventjes snel doorgaan met posten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Caelorum schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:06:
[...]

Eventjes snel doorgaan met posten dus :)
Ja, we willen immers zo snel mogelijk op iteratie 42 zitten :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Blubber schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:11:
[...]

Ja, we willen immers zo snel mogelijk op iteratie 42 zitten :+.
Wat met dit tempo nog wel z'n 15 jaar gaat duren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
ThomasG schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:18:
[...]
Ach ja, dat houdt een mens bezig :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ThomasG schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:18:
[...]
Tijd om de iteraties in te korten. Nieuw topic na iedere 300 posts? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Zo, vakantie :D

Ik ga het zeker wel druk genoeg hebben. Wilde nog een aantal werkjes fulltime werken. Verder wil ik eindelijk die blog gaan opzetten, heb ik een ai challenge van werk, wilde ik de eudyptulachallenge eens af gaan maken, wilde ik verder met mijn eigen hobby OSje, en wilde ik eventueel een mobile game opzetten.

Dan nog een nieuwe PC samenstellen, gamen en overige zaken :P
Pagina: 1 ... 76 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.