Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
En van ALT & Delete?EddoH schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:56:
Het laatste stukje witte verf is van m'n Ctrl-toets af. Een grote zwarte leegte is wat rest
Nu alleen nog die rotopdracht maken met sockets en een remote file browser
Verwijderd
Teken van weinig stressEddoH schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:00:
In verrassend goede conditie eigenlijk.

Of hij gebruikt geen Windows?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik denk dat je doelt op Ctrl-Alt-Del? Die gebruik ik sowieso vrijwel niet.... Ctrl wordt echter voor 90% van de keyboard shortcuts gebruikt.
90%? Als ik de superset van alle mogelijke keyboard shortcuts bereken (met Ctrl, Alt en Shift) kom ik niet uit op 90% met Ctrl.EddoH schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:54:
[...]
Ik denk dat je doelt op Ctrl-Alt-Del? Die gebruik ik sowieso vrijwel niet.... Ctrl wordt echter voor 90% van de keyboard shortcuts gebruikt.
En het is al vrij lang geen CAD meer, maar CSEEddoH schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:54:
[...]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat heel irritant is, want dan moet je je handen verplaatsen om erbij te kunnen.Firesphere schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:27:
[...]
En het is al vrij lang geen CAD meer, maar CSE
Dat klinkt trouwens wel heel lui (en is het misschien ook
[ Voor 12% gewijzigd door Chris7 op 11-06-2014 19:35 ]
Ctrl+Shift+Esc is veel fijner juist. Je kan gewoon met 1 hand de combinatie indrukken ipv met 2Chris7 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:34:
[...]
Wat heel irritant is, want dan moet je je handen verplaatsen om erbij te kunnen.
Dat klinkt trouwens wel heel lui (en is het misschien ook).
Is het niet goedkoper om die monitoren te vervangen dan? Of gewoon een extra eis opdringen. Hebben ze in het bedrijf waar mijn vriendin werkt ook gedaan. Daar moesten ze ineens allemaal sneller internet nemen, omdat alles over de lijn werd gegooid ipv alleen de resultatenpdebie schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:05:
[...]
Allemaal winkeliers die een pc-tje ergens in een hoekje in de winkel hebben. Sommigen zijn inmiddels geupgrade naar een hedendaagse pc, maar schijnbaar toch nog 20% op oudere machines. Of wel een hagel nieuwe pc, maar "de monitor deed het nog, dus waarom zou ik die vervangen?".

Het porten is dus om wat extra cash te hebben? ^^.oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:28:
[...]
Dat is niet alleen wat we doen, we ontwikkelen ook een 3D engine.
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2014 20:00 ]
Nope, een minuut nadat je dit had gepost was hij al weg.Robbiedobbie schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:28:
Ghehe, dat .uk domein wat nu beschikbaar is geeft ook een aantal leuke mogelijkheden. Iemand die een kort domein wil: r.uk (hij is nog vrij)
Maar inderdaad, geeft wel weer mogelijkheden. Mogelijkheden waar ik waarschijnlijk niet op kom

* Gropah heeft geen brein voor het verzinnen van leuke domeinnamen icm tld's
Namecheap bied hem nog steeds aan voor 5.60 per maand? Enige probleem is dat je in engeland moet wonen om zo'n tld te registreren. Ik ga er dan ook geen gebruik van makenGropah schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:45:
[...]
Nope, een minuut nadat je dit had gepost was hij al weg.
Maar inderdaad, geeft wel weer mogelijkheden. Mogelijkheden waar ik waarschijnlijk niet op kom
* Gropah heeft geen brein voor het verzinnen van leuke domeinnamen icm tld's
EDIT: Hierzo
[ Voor 8% gewijzigd door Robbiedobbie op 11-06-2014 20:49 ]
Als het echt zo'n fundamenteel probleem is waarom dan niet gewoon iets als PGP/GPG gebruiken? Wie weet waar een e-mail allemaal langs komt -.-.
Wel jammer dat GPG (zoals de meeste goede beveiligings software) niet echt gebruikersvriendelijk is.
Ik hoop niet dat je bedoelt een widget binnen de website, dat vind ik namelijk altijd de meest kansloze dingen ooit. Dan krijg ik altijd het idee dat de website maker denkt : Dat de hele dag mensen zich zitten te ergeren aan kleine lettertjes in word / outlook /erp-pakket etc etc etc dat is allemaal niet relevant, zolang ze mijn website maar wel goed te zien kunnen krijgen gaan ze niet van resolutie wisselen.pdebie schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:14:
[...]
Ow ja, die zullen er ook vast en zeker tussen zitten gezien de gemiddelde leeftijd (40+) van de eindgebruikers.
Anders kan ik die kleine lettertjes niet lezen
Ik heb niet voor niets een widget geplaatst waarmee je het font kan aanpassen mensen!!!!
Resolutie instelllingen moet je regelen binnen het OS of hooguit binnen de browser maar absoluut niet binnen een site, als het nodig is dat het binnen een site anders moet is in 99% van de gevallen de site gewoon fout opgezet.
Het gebruiksvriendelijke aspect en dan vooral dat het ook met externe bedrijven zou moeten gebeuren waar vaak genoeg communicatie is met niet zo technische mensen. Daar krijg je dat er echt niet in. Maar het is volgens mij wel iets wat ze overwegenHMS schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:50:
Pff wat een grap ook: nieuws: Groningse faculteit vreest voor miljoenencontracten na overstap op Gmail
Als het echt zo'n fundamenteel probleem is waarom dan niet gewoon iets als PGP/GPG gebruiken? Wie weet waar een e-mail allemaal langs komt -.-.
Wel jammer dat GPG (zoals de meeste goede beveiligings software) niet echt gebruikersvriendelijk is.
Nothing to see here!
Niet per se mee eens. Er is namelijk geen mechanisme om de 'juiste' fontsize voor de OS/ gebruiker te krijgen. Je zou hopen dat 1em de grootte is van een lekker leesbare lettergrootte voor de betreffende gebruiker/device-combi... maar zo'n feest is het helaas niet.Gomez12 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:53:
[...]
Resolutie instelllingen moet je regelen binnen het OS of hooguit binnen de browser maar absoluut niet binnen een site, als het nodig is dat het binnen een site anders moet is in 99% van de gevallen de site gewoon fout opgezet.
(Trouwens, volgens mij heb ik de lettergrootte gebumpt voor tweakers
Het is wel een probleem als je site afhankelijk is van een bepaalde minimale resolutie. En het is op z'n minst vreemd als je het niet goed geschaald krijgt op een lage resolutie, maar een hogere resolutie in combi met een grotere fontsize wel. Want de relatieve grootte van de tekst zou gewoon hetzelfde moeten zijn dan. De plaatjes een beetje resizen en de marges relatief maken zou genoeg moeten zijn om het ook op een lage resolutie te laten werken.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
* F.West98 kijkt naar toetsenbordEddoH schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:56:
Het laatste stukje witte verf is van m'n Ctrl-toets af. Een grote zwarte leegte is wat rest
Hmm, nee, mijn toetsen zijn helemaal niet versleten :
(Logitech Illuminated Keyboard)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik werk op een DAS Ultimate. Dus ik heb sowieso geen letters erop staanEddoH schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:56:
IdemRyur schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 21:42:
[...]
Ik werk op een DAS Ultimate. Dus ik heb sowieso geen letters erop staan
Iemand al een goed alternatief tegengekomen? Eisen:
- Scissor switches
- Volledige breedte, geen suffe ruimtebesparing bij de cursortoetsen
- Enter toets van 1 regel hoog, backslash tussen backspace en enter
Vooral die eerste twee punten lijken tegenwoordig mutual exclusive. Oh, wil je "laptoptoetsen"? Dan wil je vast ook wel gewoon een kleiner toetsenbord.
.edit: hmmm... pricewatch: Enermax Acrylux
[ Voor 95% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2014 23:17 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Geen mechanisch toensenbord?.oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:56:
Ik heb hier nog een originele UltraX. Over het algemeen weinig slijtplekken, alleen zijn de toetsen niet echt mat meer
- Scissor switches
Vooral die eerste twee punten lijken tegenwoordig mutual exclusive. Oh, wil je "laptoptoetsen"? Dan wil je vast ook wel gewoon een kleiner toetsenbord.
Misschien toch eens proberen ?
Meh de mijne heeft slijtplekken bij de locatie van mijn handen rond de spatiebalk..oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:56:
Ik heb hier nog een originele UltraX. Over het algemeen weinig slijtplekken, alleen zijn de toetsen niet echt mat meer
De S is volledig weggevaagd, en diverse toetsen zijn zowel qua textuur als qua kleur glimmend en strak geworden. Ook heb ik vage plekken (waar de zilververf weg is) op de plek waar mijn rechterhand normaliter ligt. Ding is als vervanging van mijn dinovo gekocht ooit... dus ook niet gek oud.
Imo slijten toetsenborden best hard, alhoewel deze best tegen meuk/pils/etcetera kan.
Kort misschien niet direct, maar wel heel lekker korte aanslag met tactile feedback..oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:20:
Heb je die dan ook met een korte en lichte aanslag, zoals op een laptop?
Het is echt lekkerder dan een laptop. Probeer eens Cherry Blue of Cherry Brown. Ik denk dat je het wel lief zal vinden.
De eerste Logitech Illuminated Keyboard, dus niet de verwijfde draadloze variant.oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:56:
- Scissor switches
Geweldig

Ben geen fan van lawaai, dus blue valt af. Heb niet echt het idee dat brown nou zo'n korte aanslag heeft eerlijk gezegd.Firesphere schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:21:
[...]
Kort misschien niet direct, maar wel heel lekker korte aanslag met tactile feedback.
Het is echt lekkerder dan een laptop. Probeer eens Cherry Blue of Cherry Brown. Ik denk dat je het wel lief zal vinden.
[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2014 23:31 ]
Als je de geluidsvoorbeelden beluisterd, houd er dan rekening mee dat die opnames zijn gemaakt met een microfoon practisch tegen het toetsenbord aan. Op enige meters is het geluid al anders. MBT Browns, zels tegen onhoorbaar
Was iets aan het testen alleen 'iets' vergeten waardoor ik iets te veel requests met mn eigen IP heb gedaan.

Tis ook gewoon jammer dat er zo weinig informatie beschikbaar is over hoeveel requests je naar google kan gooien voordat ze zeggen 'stop!'. In elk geval ga ik dat dan maar zelf uit testen en eens een blogje er aan wagen
Pff.. Insert. Wie gebruikt dat nou...
De wireless versie (k800) heeft wel een insert. Verder nog nooit zulke fijne scissor switches gevoelt.oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:29:
Oh die met een missende insert knop
[afbeelding]
[...].
Wel goed opletten want er zijn twee versies: 1 met een grote enter knop en 1 met een kleine...
[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 12-06-2014 08:32 ]
Idd gewoon pgp/gpg erover. Volgens mij heeft Google al aangekondigd dat dit vanuit gmail mogelijk wordt: nieuws: 'Google wil gebruik van pgp in Gmail vergemakkelijken'HMS schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:50:
Pff wat een grap ook: nieuws: Groningse faculteit vreest voor miljoenencontracten na overstap op Gmail
Read the code, write the code, be the code!
Hou je dan niet nog steeds het probleem? Als die mensen van de RUG met bijvoorbeeld Thunderbird en pgp gaan werken worden de bezwaren denk ik beter weg genomenwackmaniac schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:14:
[...]
Idd gewoon pgp/gpg erover. Volgens mij heeft Google al aangekondigd dat dit vanuit gmail mogelijk wordt: nieuws: 'Google wil gebruik van pgp in Gmail vergemakkelijken'
Read the code, write the code, be the code!
Ik ben helaas al aan mijn laastste bezig, ik had er eerst ook 3sig69 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 01:07:
Logitech Ultra-X forever! Heb er een op m'n werk, een thuis, 3 nieuw in doos en nog een paar knappe van marktplaats getrokken toen ze niet meer geleverd werden
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
The bundle is invalid. Ne apps and app updates submitted to the App Store must be built with public
Na een rondje googlen blijkt dat mijn XCode te oud is en dat per <datum> Xcode 5.1.1. gebruikt moet worden (geef dat dan weer in de foutmelding!). Dus ik kijk in appstore voor een update, zie ik die niet direct staan. Blijkt dat ik ook het OS nog moet updaten. 5.3GB. Dat gaat em niet worden vandaag aangezien onze internet verbinding op dit moment er ongeveer zo uitziet:

en mijn collega ook nog remote moet werken met een RDP sessie.
Het is elke keer weer wat als ik met Apple aan de gang moet.
Updates bij elkaar zijn zo'n 7.5GB

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Dat internet is ook wel erg triestAcid_Burn schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:40:
Aargh, ik moet even 1 linkje aanpassen in een iphone appje. Linkje aanpassen is zo gepiept, maar bij het submitten krijg je dan een vage error.
[...]
Na een rondje googlen blijkt dat mijn XCode te oud is en dat per <datum> Xcode 5.1.1. gebruikt moet worden (geef dat dan weer in de foutmelding!). Dus ik kijk in appstore voor een update, zie ik die niet direct staan. Blijkt dat ik ook het OS nog moet updaten. 5.3GB. Dat gaat em niet worden vandaag aangezien onze internet verbinding op dit moment er ongeveer zo uitziet:
[afbeelding]

Is jullie internet per postduif?Acid_Burn schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:40:
Aargh, ik moet even 1 linkje aanpassen in een iphone appje. Linkje aanpassen is zo gepiept, maar bij het submitten krijg je dan een vage error.
[...]
[afbeelding]

We are shaping the future

Kan je beter een consumenten Kabel/SAT verbinding nemen met een 3g fallback ofzo.
Zelfs met een satelliet verbinding heb je een lagere ping dan dat

[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 12-06-2014 09:55 ]
Tja....
De kwaliteit van mijn Ziggo-lijn thuis is ook nog eens stukken beter dan de lijn op kantoor: hoewel die kantoorverbinding een hogere throughput heeft (200 Mbit volgens speedtest.net) is de verbinding vaak niet vooruit te branden door een slome proxyserver.

Ik val hier bijna om van vermoeidheid ondertussen.

Type komende campzone eens even op mijn Filco.Nee, geen laptop toetsen maar wel een lichtere aanslag dan het gemiddelde laptop toestenbord en je hoeft een toest maar een paar mm. in te drukken en hij registreert al..oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 23:20:
Heb je die dan ook met een korte en lichte aanslag, zoals op een laptop?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Hetzelfde hier. Ik was gisteren al moe en toen besloot een van de kinderen dat het nodig was om vanaf 23:30 niet meer te willen slapen. Uiteindelijk zelf pas om 3:30 in bed geraakt. Ik kan wel wat hebben maar ik pak de laatste tijd steevast minder dan 3 uur per nacht en begin nu toch wel een beetje scheel te kijken.Firesphere schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:26:
Weer slecht geslapen.
Zit al de hele tijd wat spa-water in mijn ooghoeken te smeren omdat ze anders dicht dreigen te vallen
Lekker op de bank
Hetzelfde hier. Ik was gisteren al moe en toen besloot een van de kinderen dat het nodig was om vanaf 23:30 niet meer te willen slapen. Uiteindelijk zelf pas om 3:30 in bed geraakt. Ik kan wel wat hebben maar ik pak de laatste tijd steevast minder dan 3 uur per nacht en begin nu toch wel een beetje scheel te kijken.Firesphere schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:26:
Weer slecht geslapen.
Zit al de hele tijd wat spa-water in mijn ooghoeken te smeren omdat ze anders dicht dreigen te vallen
Lekker op de bank
Je bent zo moe dat je twee keer het zelfde verhaal verteld?ZaZ schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:33:
[...]
Hetzelfde hier. Ik was gisteren al moe en toen besloot een van de kinderen dat het nodig was om vanaf 23:30 niet meer te willen slapen. Uiteindelijk zelf pas om 3:30 in bed geraakt. Ik kan wel wat hebben maar ik pak de laatste tijd steevast minder dan 3 uur per nacht en begin nu toch wel een beetje scheel te kijken.

Waarschijnlijk niet veel maar die UltraX kostte geen drolCaelorum schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:34:
Nou ben ik wel benieuwd, hoe die switches anders zijn dan die in de k800 bijv. ^^
Nothing to see here!
Hmm, of het scheelkijken is besmettelijkEalanrian schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:34:
[...]
Je bent zo moe dat je twee keer het zelfde verhaal verteld?
Er zal wel iets zijn foutgegaan
Lekker op de bank
Zakelijke lijn? Reken dan maar op de hoofdprijs, want SLA, beschikbaarheidsgaranties, enzovoorts.TheNephilim schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:36:
Wij hebben bij aansluitingen.nl eens een offerte aangevraagd voor kabel en/of glasvezel. Eens zien hoe duur dat word... DSL met 6/0.8 Mbit is ook niet echt geweldig
Met twee consumentenlijntjes (een Ziggo/UPC-pijp als hoofdlijn en een DSL-lijntje als backup) haal je die beschikbaarheid ook maar ben je veel goedkoper uit.
Nee, geen zakelijke lijn!Alex) schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:38:
[...]
Zakelijke lijn? Reken dan maar op de hoofdprijs, want SLA, beschikbaarheidsgaranties, enzovoorts.
Met twee consumentenlijntjes (een Ziggo/UPC-pijp als hoofdlijn en een DSL-lijntje als backup) haal je die beschikbaarheid ook maar ben je veel goedkoper uit.
Maar even afwachten, er is nog niks binnen!
We hebben ook naar Ziggo gekeken omdat we liever een ander medium hebben als backuplijn, maar dan moet er nog een kabel gegraven worden, met alle ongein (en kosten) van dien. Natuurlijk is het leuk om de zekerheid van internet te hebben als de kabel kaduuk is, maar dit vond ik een beetje te gek worden. Onze backup lijn zou dan veel meer gaan kosten dan de primaire lijn.
Edit: glasvezelaansluiting ligt er ook al, maar kost nog veel meer om te gebruiken (richting de 200 per maand uit het hoofd)
[ Voor 11% gewijzigd door Tjolk op 12-06-2014 11:00 ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Porten is onze core business, de 3D engine is gewoon gegroeid in samenwerking met CrystalCaelorum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:59:
Het porten is dus om wat extra cash te hebben? ^^
Found it!.oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:22:
Ik moet ergens een checkbox toevoegen aan een WPF app, maar ik kan gewoon niet de XAML vinden van de UI waar ie aan toegevoegd moet worden

Ja, dat is een workaround. Maar blijft vervelend dat het niet met height kan. De max-height heeft als nadeel namelijk dat de animatie niet zo mooi linear gaat.incaz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:36:
OkkE: max-height?
[ Voor 16% gewijzigd door OkkE op 12-06-2014 11:45 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het staat beschreven maar kom op zeg...
.edit: ah het mag tegenwoordig wel
Maar wanneer ziet ie "0" niet als empty dan?
[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 12-06-2014 11:54 ]
Ik kon geen solutions meer aanmaken behalve van addons die ik had geinstalleerd (MVVMLight)
.oisyn schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:53:
Parse error: syntax error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING on line 1
.edit: ah het mag tegenwoordig wel
Maar wanneer ziet ie "0" niet als empty dan?
1
2
3
4
5
6
7
8
| $value = "0"; if(empty($value)) { echo "value ".$value." is empty"; } else { echo "value ".$value." is not empty"; } // print "value 0 is empty" |
Waarom zou een String waar toch écht een karakter in staat gezien worden als leeg?
Edit: Bedenk me net pas, het is iets wat geparsed wordt uit een XML dus hij wordt als variabele in empty() gestopt, niet specifiek als "0"
[ Voor 11% gewijzigd door Merethil op 12-06-2014 12:00 ]
Oh zo. Je formuleerde het alsof het door empty("0") te doen wel empty was, maar door het op een andere manier te doen niet empty was.Merethil schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:59:
Waarom zou een String waar toch écht een karakter in staat gezien worden als leeg?
Zal wel iets met typecasting gedonder van PHP zijn.Ealanrian schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:02:
Een string "0" zou toch echt niet empty moeten zijn.... Of is de string "NULL" ook empty?
The following things are considered to be empty:
"" (an empty string)
0 (0 as an integer)
0.0 (0 as a float)
"0" (0 as a string)
NULL
FALSE
array() (an empty array)
$var; (a variable declared, but without a value)
Maar het is toch raar om een string met 1 karakter empty te verklaren alleen omdat er een 0 in staat. Wees dan een soort van consistent en maak NULL en false als string ook empty...
Zie je wel "we willen graag een inschatting op basis van deze nietszeggende specificaties"
En zelfs als ik weiger, en de reactie "Maar vroeger kon het wel", komen NU AL, terwijl ik dus niets heb gezegd, extra specificaties om de hoek.
Dat is juist het probleem. je zou verwachten dat elke string geaccepteerd word en puur gecontroleerd word op het al dan niet leeg zijn. Een string met een 0 karakter er in is niet leeg dus zou empty() false moeten returnen. Nu heb je dus dat de ene value ("0") wel getypecast word naar 0 maar "NULL" en "FALSE" niet, Moet je dan alle strings gaan checken met een ifstatement als if(!empty($string) || $string === "0") ?Hipska schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:17:
"NULL" en "false" worden niet getypecast naar NULL of FALSE ... Ik zie er echt geen probleem in. In dit geval is empty() niet de juiste functie om iets te checken.
Dit komt omdat de definitie niet helemaal is wat je zou verwachten:Ealanrian schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:15:
[...]
Maar het is toch raar om een string met 1 karakter empty te verklaren alleen omdat er een 0 in staat. Wees dan een soort van consistent en maak NULL en false als string ook empty...
Determine whether a variable is considered to be empty. A variable is considered empty if it does not exist or if its value equals FALSE. empty() does not generate a warning if the variable does not exist.
Wat is de value van $string="FALSE" en hoe is dat verschillend van $string="0" die dus blijkbaar wel False is? En ja ik weet dat dit iets is in PHP en dat het nou eenmaal zo werkt maar ik vind het heel raar, echt heel raar, dat er voor zoiets is gekozen.ErikKo schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:22:
[...]
Dit komt omdat de definitie niet helemaal is wat je zou verwachten:
[...]
Ik wilde gewoon weten of het een lege String was of niet. In elke andere taal is een is_empty of een Empty daar een hele goeie voor... Maar PHP wilt het dus met mb_strlen doen.... Zucht. Het voelt gewoon zo tegenstrijdig met alle andere talenHipska schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:25:
Nogmaals, voor deze check (en meestal voor strings) is dit niet de goede functie, beter gebruik je iets als mb_strlen()
Maar goed, het is aangepast. Even wat extra checks erop en het draait weer.
Dat het in de docs staat is trouwens niet per sé een goede reden om het zo te doen: Empty betekent letterlijk leeg en een string waar meer dan nul karakters in staan is inherent NIET leeg.
Excuus, ik typte het wat te snel... Haat enzo.oisyn schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:02:
[...]
Oh zo. Je formuleerde het alsof het door empty("0") te doen wel empty was, maar door het op een andere manier te doen niet empty was.
[ Voor 16% gewijzigd door Merethil op 12-06-2014 12:28 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Nee in Java check ik op str.isEmpty aangezien dit duidelijker is in mijn ogen.Hipska schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:29:
Jij hebt het telkens of het aantal karakters, dus strlen. In Java doe je toch ook string.length() of iets dergelijks?
Natuurlijk kan ik str.length() > 0 doen, maar waarom zou ik als er een isEmpty() aanwezig is op een String-object? Die doet vast iets wat ik niet afvang met m'n str.length().
En is dus de bron van frustratie in PHPEalanrian schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:32:
[...]
Die doet dus exact wat je verwacht van de naamgeving.
[ Voor 18% gewijzigd door Merethil op 12-06-2014 12:33 ]
Die doet dus exact wat je verwacht van de naamgeving.
En toch zou hij als het expliciet als String wordt geinitialiseerd eigenlijk niet mogen bepalen of hij empty is of niet, naar mijn mening. Anders kan ik net zo goed alles als String gaan afhandelen... Alhoewel, misschien is dat met PHP wel zo handigincaz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:34:
Ik vind de keuze niet onverklaarbaar - php is immers opgezet om zonder veel gezeur de inputs van forms te kunnen handelen, en dan is 0 een waarde die regelmatig voorkomt voor 'niet ingevuld' (bij numeric inputs en dropdowns.) Niet ideaal, maar wel te verklaren.
Ik heb een WSDL met daarin deze fragmenten:
1
2
3
4
5
| <xsd:simpleType name="time"> <xsd:restriction base="xsd:time"> <xsd:pattern value="[0-9]{2}:[0-9]{2}:[0-9]{2}" /> </xsd:restriction> </xsd:simpleType> |
1
2
3
4
5
| <xsd:complexType name="UserData"> <xsd:sequence> <xsd:element name="LogonTimeFrom" type="n0:time" /> </xsd:sequence> </xsd:complexType> |
De gegenereerde proxyclass ziet er zo uit:
1
2
3
4
| public class UserData { public DateTime LogonTimeFrom { get; set; } } |
Wanneer ik de proxy aanroep serializeert het .NET Framework deze time volgens ISO 8601, inclusief datum. De ontvangende partij kan hier echter niks mee omdat deze verwacht dat de waarde in het formaat "HH:mm:ss" wordt doorgegeven, en gooit dus (begrijpelijkerwijze) een exception.
Heel handig dat Microsoft dit heeft gesloten als "Won't fix"
Dat is niet echt het punt, wel?Hipska schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:25:
Nogmaals, voor deze check (en meestal voor strings) is dit niet de goede functie, beter gebruik je iets als mb_strlen()
A: Waarom doet FunctieDiePreciesDeNaamHeeftVanWatIkWilDoen() niet precies wat ik wil?
B: Daar is het niet de juiste functie voor, je moet een andere gebruiken

Steve: try holding it differently
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 12-06-2014 12:41 ]
"Hoeveel kinderen heeft u?"incaz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 12:34:
Ik vind de keuze niet onverklaarbaar - php is immers opgezet om zonder veel gezeur de inputs van forms te kunnen handelen, en dan is 0 een waarde die regelmatig voorkomt voor 'niet ingevuld' (bij numeric inputs en dropdowns.) Niet ideaal, maar wel te verklaren.
0
<submit>
Fout - Het volgende veld is niet ingevuld: Aantal kinderen.
Idd, superlogisch.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.