De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.016 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Verdorie, Ziggo is opeens rete traag. 5 mbit van de 90 maar :/ wtf. Natuurlijk geen gemelde storing op de site te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hahaha. Setpoint is echt baggersoftware.
Op het moment dat ik met mijn computer werk en RDP van een andere computer heb open staan naar mijne (ander account), dan gaan alle commando's in Setpoint (dus terug e.d.) ook in het andere account :P
Dus ineens zat ik te zoomen in andere accounts...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Gamebuster schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:56:
Nieuwe homepage van de website waar ik aan werk heeft nog maar 3 requests naar afbeeldingen, de rest zijn inline CSS. De gehele stylesheet is nu 3,7kB (~3700B) compressed (minified + gzip)

De 3 andere afbeeldingen zijn 64kB in totaal. Het HTML document is 3,0kB (3070B) compressed (minified, geen gzip)

De hele zooi is nu net iets onder de 72kB incl. gzip. De tijd dat de server bezig is met de request van request tot response is, met uitzondering van de 1e request die het een en ander nog moet laden, gemiddeld zo'n 0.2 milliseconden.

Memory footprint van het process is net geen 40MB. Alles geschreven in Ruby. (wie had gedacht dat Ruby ook snel kon zijn?)
De background processes daartegen... daar gebeurt het zware werk.

Komende maandag gaat-ie live. Spannend!
Klinkt al goed :)
Fijn als mensen er ook eens rekening met allerlei zaken houden ipv allerlei achterlijke includes en dat soort meuk. Tegenwoordig heeft vrijwel alles veel resources dus word er bijna niet meer naar gekeken, alleen soms browse ik nog met firebug open en dan verassen sommige sites mij echt met alle rotzooi wat ik binnenkrijg (niet eens 3rd party oid hé). Denk dan alleen al aan thumbnails die uiteindelijk werkelijk 1xxx *xxx groot zijn ipv 80*80 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:42

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mijn tweakers-map projectje, is juist zo veel mogelijk alleen Vanilla, ik ben wel klaar met libraries, de ovenhead is het eigenlijk niet waard :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb enkel jQuery van eigen hosting en gestript in mijn laatste project. Ook nog modernizr (standaard in .NET MVC), en wat .NET libraries voor validatie van forms. FontAwesome voor icons en daar blijft het dan ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:06:
Mijn tweakers-map projectje, is juist zo veel mogelijk alleen Vanilla, ik ben wel klaar met libraries, de ovenhead is het eigenlijk niet waard :/
Ach, ik vind jquery nog niet zo erg. Eigenlijk gebruik ik dat standaard.. 9/10 cdn linkje dus dat scheelt ook gewoon al heel veel. Af en toe nog wat extra's zoals jquery ui.
Tis ook maar net waar ik mee bezig ben, vaak heb ik niet zo heel veel tijd om te gaan tweaken, vooral niet als de website op zich zelf al niet zo boeiend groot is.
Pas nog een website gemaakt waarbij je een groenekaart kan downloaden op basis van je kenteken+meldcode in PDF en pkpass formaat.
Standaard jquery+ui cdn include,bootstrap.min cdn, 3 images, beetje css in de html en voila klaar. Prima voor dat doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zo'n Google Maps pagina is al vrij zwaar, dus daar speelt het wel meer.
Maar werkt goed hoor, FS!
Die animatie is heel erg nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nieuwe homepage van de website waar ik aan werk heeft nog maar 3 requests naar afbeeldingen, de rest zijn inline CSS. De gehele stylesheet is nu 3,7kB (~3700B) compressed (minified + gzip)

De 3 andere afbeeldingen zijn 64kB in totaal. Het HTML document is 3,0kB (3070B) compressed (minified, geen gzip)

De hele zooi is nu net iets onder de 72kB incl. gzip. De tijd dat de server bezig is met de request van request tot response is, met uitzondering van de 1e request die het een en ander nog moet laden, gemiddeld zo'n 0.2 milliseconden.

Memory footprint van het process is net geen 40MB. Alles geschreven in Ruby. (wie had gedacht dat Ruby ook snel kon zijn?)
De background processes daartegen... daar gebeurt het zware werk.

Komende maandag gaat-ie live. Spannend!
Wat is de achterliggende gedacht? Want volgens mij kan je juist meerdere files hebben zodat je meerdere connecties parallel kan openen naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hoe dan ook brengt iedere connectie een hoop overhead met zich mee, denk aan TCP-handshake, de request processing pipeline op je webserver, caching-dingen aan de client, enzovoorts. Met 3 bestanden heb je daar veel minder mee te maken dan met 30.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Als alle CSS in de HEAD-tag zit dan rendert je pagina veel sneller. Er zijn zowel Yahoo! als Google tools en handleidingen hoe een zo snel mogelijk ladende website te maken. JavaScript kan ook nog wel eens de rendering blocken.

https://developers.google.com/speed/docs/insights/BlockingJS
Firesphere schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:06:
:Y

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
BikkelZ schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 00:48:
Als alle CSS in de HEAD-tag zit dan rendert je pagina veel sneller. Er zijn zowel Yahoo! als Google tools en handleidingen hoe een zo snel mogelijk ladende website te maken. JavaScript kan ook nog wel eens de rendering blocken.
Dan nog betekent meerdere includes dat er meerdere requests moeten worden uitgevoerd, en dat er dus meerdere connections geopend moeten worden. Hoe minder resources je op een pagina hebt, hoe sneller het laden klaar zal zijn.

1x 100 KB downloaden is sneller dan 2x 50 KB, wat weer sneller is dan 4x 25 KB. Dat merk je vooral goed op verbindingen met een wat hogere latency, zoals een 3G-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is vanavond begonnen met php & mysql

Ik had nul kennis, maar ik heb vanavond best veel geleerd. Ik heb een backend geschreven waarin de root-user accounts kan aanmaken met verschillende privileges en een login-pagina, voorzien van een dropdown menu gevuld met een lijst van users uit de database. Soms kreeg ik dingen niet helemaal aan de praat, dus dan maar een creatieve oplossing:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
switch ($username)
    case "asmodeus"
        switch ($password)
        case "blabla"
        echo "Hoi!"
        break;
        default: 
        echo "Jij hoort hier niet!";
        break;
   case "iemandanders"
        switch ($password)
        case "asd"
        echo "Hoi iemandanders!";
        break;
        default:
        echo "Jij bent niet iemandanders!";
   default:
   echo "Jij bent geen user!";
?>

Dit kan niet helemaal de bedoeling zijn, lijkt mij zo. :X Nou ja, morgen maar weer verder.

(De originele code staat vol persoonlijke gegevens - echte namen enzo. Sowieso stond die code vol met mysql query's die je niet kunt plaatsen zonder de database te kennen. Dit heb ik even snel getypt om het principe te illustreren)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:X

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$username = ...;
$password = ...;
$dbPass = ...;
$dbUsername = ...;
if($username == $dbUsername && $dbPass == $password) {
    echo "Hoi $username";
} else {
    echo "Jij hoort hier niet";
}

Of, nog beter, direct de DB:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$username = ...;
$password = ...;
$query = "SELECT `id` FROM `users` WHERE `username` = :username AND `password` = :password";
$prep = $db->prepare($query);
$prep->execute(array(':username' => $username, ':password' => $password));
$count = $prep->rowCount();

if($count == 0) {
 echo 'Jij hoort hier niet';
} else {
 echo 'Hallo '.$username;
}

En dan heb je nog dingen als encryptie en input validation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt er inderdaad veel meer op. Mijn gedrocht van een code kwam als volgt tot stand. Ik had net "switch" geleerd en succesvol toegepast. Vervolgens wilde ik weten hoe ik input van een html-formulier kon verwerken met PHP, maar dat gaf niet het gewenste resultaat. Toen ging ik troubleshooten en kwam ik tot de ontdekking dat er iets niet goed zat in mijn php-code waardoor het geheel niet werkte. Toen heb ik dus maar mijn eerdere oefening met "switch" gecopy-pasted, omdat ik wist dat die werkte. Vervolgens de namen van de variabelen aanpassen, en zo kom je tot de lelijkste, inefficiëntste en waarschijnlijk ook gevaarlijkste code die je kunt schrijven.

Ach ja, aan het begin van de avond kende ik alleen html en css, dus op zich ben ik wel tevreden. Natuurlijk is het niet goed, maar wat kun je verwachten van iemand die het voor het eerst doet? :)

Is de reden dat je een row count doet trouwens om te voorkomen dat er userdata van de database naar php gestuurd moet worden? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 01:07:
[...]

Dan nog betekent meerdere includes dat er meerdere requests moeten worden uitgevoerd, en dat er dus meerdere connections geopend moeten worden. Hoe minder resources je op een pagina hebt, hoe sneller het laden klaar zal zijn.

1x 100 KB downloaden is sneller dan 2x 50 KB, wat weer sneller is dan 4x 25 KB. Dat merk je vooral goed op verbindingen met een wat hogere latency, zoals een 3G-verbinding.
Klopt, maar dat maakt niet zo veel uit als je zegt dat je alleen de content "boven de vouwlijn" in eerste instantie laadt en de rest (buiten de kale HTML) pas later.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
gemiddeld zo'n 0.2 milliseconden.
Je pagina laadt in 0.0002 seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:02
Fijn mijn NAS gaat ff een checkdisk doen na een reboot. Na verwachting gaat dit een uur of 3 duren en dat allemaal omdat mijn vader vanacht vond dat de stekkers er uit moesten want zware bui opkomst. Waarom heb ik mijn poot niet stijf gehouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:08
wouterwouter2 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 04:22:
[...]

Ik wil zo'n webserver :Y

Mogguh! Koffie?

[ Voor 4% gewijzigd door Cor453 op 11-06-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:39
Ealanrian schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:27:
Fijn mijn NAS gaat ff een checkdisk doen na een reboot. Na verwachting gaat dit een uur of 3 duren en dat allemaal omdat mijn vader vanacht vond dat de stekkers er uit moesten want zware bui opkomst. Waarom heb ik mijn poot niet stijf gehouden....
Waarom heb je die stekker niet meteen na het onweer erin gestopt?

Mijn onweerensoren gingen gisteren af. Moet een fikse onweersbui zijn geweest, want was toch op minstens 30km van mijn huis, maar liep de hele dag met koppijn rond, dus de lucht was hier ook goed geladen.

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Caelorum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 08:42:
[...]

Waarom heb je die stekker niet meteen na het onweer erin gestopt?

Mijn onweerensoren gingen gisteren af. Moet een fikse onweersbui zijn geweest, want was toch op minstens 30km van mijn huis, maar liep de hele dag met koppijn rond, dus de lucht was hier ook goed geladen.
Omdat ik toen weer lag te slapen. Het was half 3 ofzo en aangezien de UPS ook weer aanmoest duurt het geheel opstarten een 20 minuten waarin de NAS ook lekker staat te piepen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:08
Om heel eerlijk te zijn heb ik nog nooit de stekkers uit het stopcontact gehaald bij onweer. Verklaar me voor gek, maar ik doe dat nooit.

Nog erger: bij de lokale omroep waar ik werk ligt een directe kabel tussen de antenne (25 meter in de lucht) en onze apparatuur in de zendkast/studio. Als de bliksem ooit een keer in onze spriet slaat, kunnen we de 25000 euro aan apparatuur wel weggooien... Er zit namelijk geen enkele vorm van bliksembeveiliging op.

[ Voor 7% gewijzigd door Cor453 op 11-06-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Wij hebben jaren geleden een inslag in de buurt gehad waardoor onze appartuur wel gefrituurd werd. In de tussen tijd hebben we de meterkast vervangen en een aardedraad overal heen gelegd dus is het risico volgens mij veel kleiner geworden, ook de stroomvoorziening is stabieler. Maar ja oude gewoontes zijn er slecht uit te krijgen normaal slaapt hij er ook door heen en heb je er dus geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Derde nacht op rij slecht slapen.

ARGH!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

wouterwouter2 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 04:22:
[...]

Nee, zijn webserver is 0.0002 seconden bezig om de request af te handelen. De request zelf moet nog van client naar server, en de response nog van server naar client, daarna moet de response client side gerenderd worden.

De laadtijd is dus niet hetzelfde als de tijd die de server bezig is om een request af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:04

Sebazzz

3dp

Douweegbertje schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 22:58:
[...]

Klinkt al goed :)
Fijn als mensen er ook eens rekening met allerlei zaken houden ipv allerlei achterlijke includes en dat soort meuk.
Bij een Web Forms project wat we hier hebben kunnen we het wel vergeten. Allemaal Telerik controls :')

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Sebazzz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:53:
[...]

Bij een Web Forms project wat we hier hebben kunnen we het wel vergeten. Allemaal Telerik controls :')
Telerik zou echt verboden moeten worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, een klant die een meta refresh tag op de front page van de website wil hebben, puur omdat ze de browser open laat staan en (blijkbaar) de computer in slaapstand zet en dus vernieuwd de website niet. Ja echt, ik wist niet wat ik hoorde, maar goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat Swift heeft aparte ideeën over immutability. Het mag dan wel gespecificeerd zijn maar dat rechtvaardigt natuurlijk niet alles.

Merkwaardig.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Good Fella schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:15:
[...]

Telerik zou echt verboden moeten worden :X
Telerik is nog niet zo erg. Infragistics en DevExpress zijn vele malen erger.

Ik heb componenten van die 3 vendors gebruikt, van DE en IG heb ik zo nu en dan nog nare dromen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:42:
[...]

Ik heb componenten van die 3 vendors gebruikt, van DE en IG heb ik zo nu en dan nog nare dromen. :/
Mmmm, van DevExpress wil ik eigenlijk de charting library gaan gebruiken. Dat is de enige library die voor SaaS betaalbaar blijft. De meeste hanteren echt schofterige licentie-prijzen. Helaas is de applicatie waar ik ze voor nodig heb eentje die snel valt in SaaS (hosted voor klanten, maar voor een klein publiek dus veel wordt er niet omgezet) en mag je bij diverse vendors echt grote bedragen aftikken :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:37

BM

Moderator Spielerij
Alex) schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:42:
[...]

Ik heb componenten van die 3 vendors gebruikt, van DE en IG heb ik zo nu en dan nog natte dromen. :/
Verkloot de quote :+

Heb met IG geen ervaring, maar DE ben ik in het verleden nog wel eens tegen gekomen. Het is een kunst op zich om relatief simpele control zó complex, en zó traag te maken, blegh.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
kenneth schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:42:
Dat Swift heeft aparte ideeën over immutability. Het mag dan wel gespecificeerd zijn maar dat rechtvaardigt natuurlijk niet alles.

Merkwaardig.
Dit ziet er niet echt uit als een immutable array. Dat is gewoon mutable anders zou issue 1 al een error op moeten leveren. :-)
Wat er in issue 2 gebeurd vind ik ook vreemd. Met het var keyword definieer je een pointer in Swift?

[ Voor 15% gewijzigd door WernerL op 11-06-2014 11:06 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 20:41
WernerL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:03:
[...]

Dit ziet er niet echt uit als een immutable array. Dat is gewoon mutable anders zou issue 1 al een error op moeten leveren. :-)
Wat er in issue 2 gebeurd vind ik ook vreemd. Met het var keyword definieer je een pointer in Swift?
Met 'var' maak je een variabele, met 'let' maak je een constante. Heb er even naar zitten kijken maar vind Swift toch iets te veel aanvoelen als een combinatie van VB(A/S), Javascript en Python. Laten dat nou net de talen zijn waar ik geen zak aan vind :+

[ Voor 17% gewijzigd door Merethil op 11-06-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:05

StM

Tuurlijk niet, je maakt een immutable pointer / reference :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
Merethil schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:08:
[...]

Met 'var' maak je een variabele, met 'let' maak je een constante.
[...]
Ja klopt maar dat is het dus niet. Vandaar dat ik het vreemd vind dat dit allemaal kan in Swift.

[ Voor 25% gewijzigd door WernerL op 11-06-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WernerL schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:03:
[...]

Immutable betekent dat het originele object niet muteerbaar is, niet dat je geen operaties uit kunt voeren die een nieuwe array maken met de veranderingen. Zo kun je in Java ook best dit doen:
Java:
1
2
String a = "aap";
a += "noot";

a is nu "aapnoot". Maar is de originele String aangepast? Nee.

Swift riekt naar copy-on-write, maar dan niet altijd. Het is natuurlijk suf dat die copy niet plaatsvindt bij het aanpassen van een enkel element, maar wel als je een element wilt toevoegen.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2014 11:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Nu online
.oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:11:
[...]

Immutable betekent dat het originele object niet muteerbaar is, niet dat je geen operaties uit kunt voeren die een nieuwe array maken met de veranderingen.

Swift riekt naar copy-on-write, maar dan niet altijd. Het is natuurlijk suf dat die copy niet plaatsvindt bij het aanpassen van een enkel element, maar wel als je een element wilt toevoegen.
Klopt maar in een functionele taal zou je dan een nieuwe functie/constante definiëren waar de output van bewerking x of lijst y in komt te staan.

Als ik type:
let x = [1,2] dan moet x gedurende de hele lifecycle van de applicatie een lijst zijn met [1,2] en niet [1,3].

x.append(3) zou dan een nieuwe lijst terug moeten geven maar niet de waarde van x moeten vervangen.

//edit
Misschien heb ik de laatste tijd wel iets te veel met Scala gespeeld en heb ik een iets ander beeld bij 'immutable', dat kan ook. :+

[ Voor 13% gewijzigd door WernerL op 11-06-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hence de opmerking dat Swift aparte ideeën heeft van immutability.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:17

alienfruit

the alien you never expected

kenneth schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:42:

Merkwaardig.
Haha, ja, Marc ligt er al een tijdje te zeiken over Swift. Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
alienfruit schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:57:
[...]

Haha, ja, Marc ligt er al een tijdje te zeiken over Swift. Haha.
En terecht, met dit soort vreemde dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gegenereerde code op basis van een WSDL-file:
C#:
1
public string Number { get; set; }

|:( :'( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

*zucht* Nog steeds geen goede internetverbinding, haal maar 4 mbit van de 90 ook al hang ik mijn laptop direct aan het modem. Een snelle ping test geeft ook al aan dat de verbinding gaar is. :(

--- ziggo.nl ping statistics ---
251 packets transmitted, 226 packets received, 9% packet loss
round-trip min/avg/max = 12.193/16.928/34.675 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
modem al gereset? Daarnaast even je kabel checken of daar niet toevallig iets mee is (door in de modem interface te kijken). Even opnieuw strippen en in de WCD doen enz. als het nodig is.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Ik heb nog zo'n 'oud' Ubee modem zonder WiFi erin, dan is er volgens mij geen interface waar ik in kan kijken. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommieonos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:34
Hier is de aardlek omgeklapt. Die terug gezet, maar slechts de helft van het huis heeft nu stroom. De router en tv vallen in de verkeerde helft :'(

Edit:
Het was een gesprongen stop. Ook weer opgelost :)

[ Voor 17% gewijzigd door tommieonos op 11-06-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
HMS schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:53:
Ik heb nog zo'n 'oud' Ubee modem zonder WiFi erin, dan is er volgens mij geen interface waar ik in kan kijken. Of wel?
192.168.178.1

Maar daar kan je geen statistieken zien van je lokale netwerk kabel.
Wat al eerder gezegd is, modem resetten. Daarna ziggo bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HMS schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:53:
Geen idee, browse even naar 192.168.178.1 :) Zelfs mijn oude motorola had een een interface dus...
D-Raven schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:25:
[...]
192.168.178.1

Maar daar kan je geen statistieken zien van je lokale netwerk kabel.
Wat al eerder gezegd is, modem resetten. Daarna ziggo bellen.
Je kan als het goed is wel in de logs zien of er T3 of T4 fouten zijn (== tussen modem en straatkast) en hoe de kwaliteit van de verbinding is. Dus of het signaal goed is en of er veel uncorrectables zijn.

Ik moet hier ook eens in de week mijn modem resetten omdat ik nog maar 1 downstream heb ipv 8. Geen idee waarom, maar ok... Nog geen zin gehad de kabel hier opnieuw te doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Caelorum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:25:
[...]

Geen idee, browse even naar 192.168.178.1 :) Zelfs mijn oude motorola had een een interface dus...

[...]

Je kan als het goed is wel in de logs zien of er T3 of T4 fouten zijn (== tussen modem en straatkast) en hoe de kwaliteit van de verbinding is. Dus of het signaal goed is en of er veel uncorrectables zijn.

Ik moet hier ook eens in de week mijn modem resetten omdat ik nog maar 1 downstream heb ipv 8. Geen idee waarom, maar ok... Nog geen zin gehad de kabel hier opnieuw te doen.
Ja dat klopt, alleen ik nam aan dat je het over zn netwerk kabel had, en niet de antenne kabel. Maar dan nog, hij kan wel kijken naar hoeveel T3 of T4 fouten er zijn (of hoeveel signaal demping hij heeft op in/out bound), maar wat dan nog?

Gaat hij zelf in de modem kijken en proberen om waardes te interpreteren die hem toch niks zeggen. Vervolgens deze waardes hier te posten, waarna wij een google search doen, en hem aanraden om Ziggo te bellen..

Pointless waste of time.

Bel gewoon Ziggo, als er iets mis is met je kabel, dan zien ze dat.

* D-Raven had laatst ook problemen met zn ubee modem. Maar achteraf bleek dit mn syno nas te zijn, welke dlna berichten broadcast, wat die ubee modem niet zo tof vindt. Plex media server was de schuldige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
D-Raven schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:48:

* D-Raven had laatst ook problemen met zn ubee modem. Maar achteraf bleek dit mn syno nas te zijn, welke dlna berichten broadcast, wat die ubee modem niet zo tof vindt. Plex media server was de schuldige.
Daar moet je ook maar achter zien te komen zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
D-Raven schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:48:
[...]
Ja dat klopt, alleen ik nam aan dat je het over zn netwerk kabel had, en niet de antenne kabel. Maar dan nog, hij kan wel kijken naar hoeveel T3 of T4 fouten er zijn (of hoeveel signaal demping hij heeft op in/out bound), maar wat dan nog?

Gaat hij zelf in de modem kijken en proberen om waardes te interpreteren die hem toch niks zeggen. Vervolgens deze waardes hier te posten, waarna wij een google search doen, en hem aanraden om Ziggo te bellen..

Pointless waste of time.
[...]
Veel demping of foutmeldingen kan ook een teken zijn dat de kabel niet goed is aangesloten. (en ja, dat kan lange tijd goed gaan en ineens niet meer) Had ik hier ook en nadat ik het opnieuw heb gestript is een groot deel van de problemen verdwenen. Heb het alleen blijkbaar niet helemaal super gedaan, dus moet nog een keer opnieuw doen :/
Is nogal duur om voor zoiets Ziggo te bellen, want die sturen meteen een monteur die je zelf mag betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:50
Caelorum schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:59:
[...]

Veel demping of foutmeldingen kan ook een teken zijn dat de kabel niet goed is aangesloten. (en ja, dat kan lange tijd goed gaan en ineens niet meer) Had ik hier ook en nadat ik het opnieuw heb gestript is een groot deel van de problemen verdwenen. Heb het alleen blijkbaar niet helemaal super gedaan, dus moet nog een keer opnieuw doen :/
Is nogal duur om voor zoiets Ziggo te bellen, want die sturen meteen een monteur die je zelf mag betalen :)
Zelf betalen?
Bij mij zijn de monteurs altijd nog gratis langs gekomen als ik problemen had met m'n modem of verbinding.

Ook als je belt dat je een nieuw UMU doosje, modem, etc. wilt is dit gratis.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
we hebben hier net de acer aspire R7 binnen gekregen. Mooi robuust toestel. Alleen jammer dat windows 8.1 het virtueel geheugen niet zelf kan beheren :(. 2 uur lopen zoeken waarom dat toestel ZO traag was.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Alex) schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:50:
[...]

Daar moet je ook maar achter zien te komen zeg :/
Een vriend van mij maakte een opmerking hierover, waarna ik ben gaan zoeken op google. Trok me daar even een beerput open.. :/

Ik heb een workaround momenteel, maar ik zit nog te twijfelen of ik niet gewoon een eigen router neerpleur en de Ubee in bridge mode laat zetten.
[...]

....
Niet als er daadwerkelijk wat aan de hand is. Maw dat strippen van die kabel had je gratis door een monteur kunnen laten doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik moet ergens een checkbox toevoegen aan een WPF app, maar ik kan gewoon niet de XAML vinden van de UI waar ie aan toegevoegd moet worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Editor openen, split view zetten en klikken op de plek waar je m wilt hebben :? of denk ik dan te simpel ? (ben niet zo'n WPF guru)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
D-Raven schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:12:
[...]
Niet als er daadwerkelijk wat aan de hand is. Maw dat strippen van die kabel had je gratis door een monteur kunnen laten doen. :)
Heh, ik dacht dat dat alleen was voor dingen als een kabelbreuk veroorzaakt door verzakte grond oid ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Zo, tweede monitor aan me laptop gehangen. De komende dagen maar even doorbeulen, webshop moet af. >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:24:
Editor openen, split view zetten en klikken op de plek waar je m wilt hebben :? of denk ik dan te simpel ? (ben niet zo'n WPF guru)
Het is compleet datadriven, je kunt dus niet even een editor openen. Overigens werkt de hele editor sowieso niet (ook niet in Blend), hij klaagt om parse errors terwijl het prima compilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:22:
Ik moet ergens een checkbox toevoegen aan een WPF app, maar ik kan gewoon niet de XAML vinden van de UI waar ie aan toegevoegd moet worden 8)7
Ligt dat aan jou, of hebben ze het erg "creatief" opgelost met een shitload aan DataTemplates, Converters, Triggers, Styles etc. :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat laatste dus :). Er is zo'n enorme ontkoppeling van data en presentatie dat ik gewoon niet weet waar ik moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Van Tom Raider naar WPF apps. Waar is het misgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Ik denk dat we weer aan het werk zijn? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 10:01
Kan je niet een soort Spy++/Winspector tool voor WPF gebruiken? Snelle google (op "spy++ wpf") levert http://blois.us/Snoop/ op. Geen idee of dat wat is, ik doe zelf niks met WPF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Dankzij een bug in de debugger API is het in Firefox 30 niet mogelijk om code die gebruik maakt van de Google Maps API te debuggen, of enig andere code die van hetzelfde patroon gebruik maakt.

Geen probleem, want er is een workaround beschikbaar. Namelijk: de debugger niet gebruiken. Ehmmm? 8)7

Fijn hoor.
Is natuurlijk ook een manier om te zorgen dat mensen Chrome gaan gebruiken, heh Mozilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 11:58

xleeuwx

developer Tweakers Elect
R4gnax schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:44:
Dankzij een bug in de debugger API is het in Firefox 30 niet mogelijk om code die gebruik maakt van de Google Maps API te debuggen, of enig andere code die van hetzelfde patroon gebruik maakt.

Geen probleem, want er is een workaround beschikbaar. Namelijk: de debugger niet gebruiken. Ehmmm? 8)7

Fijn hoor.
Is natuurlijk ook een manier om te zorgen dat mensen Chrome gaan gebruiken, heh Mozilla?
of firebug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Het is een bug in de JSDBG2 API, en raad eens waar Firebug tegenwoordig tegenaan praat? Juist: JSDBG2.
Zelfde probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Fijn hoor.
Huh, bij mij werkt maps gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
R4gnax schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:52:
[...]

Het is een bug in de JSDBG2 API, en raad eens waar Firebug tegenwoordig tegenaan praat? Juist: JSDBG2.
Zelfde probleem dus.
Juist, nvm |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Blegh. Ben atm bezig om een android app te maken. Het moet niet veel kunnen, alleen de locatie af en toe ophalen (daar ben ik nu mee bezig) en dan soms doorsturen via RabbitMQ naar een server. Alleen zit android soms raar in elkaar.

Als ik mijn applicatie op de emulator laad dan krijgt hij geen locatie. Start ik vervolgens een tutorial welke ik als voorbeeld heb gebruikt er naast op, dan krijgen ze allebei een locatie (en updates) en werkt het dus prima, maar zodra ik die tutorial applicatie afsluit dan krijgt mijn applicatie ook geen GPS meer. Rechten zou het niet moeten zijn, want dan zou het de coordinaten uberhaupt niet krijgen. GPS die niet goed wordt geemuleerd ook niet, want dan zou het ook niet prima kunnen werken. Echte verschillen tussen de code, op wat criteria na (ik stel ze niet, tutorial wel) kan ik niet echt verschil vinden...

Dus ik ga hier denk ik maar de rest van mijn middag aan besteden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Succes ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

En natuurlijk werkt die zooi ineens na deze rant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

[...]

Heb het hele modem even van de muur gehaald, alle kabels (inclusief coax) eruit gehaald en alles opnieuw aangesloten. Nu werkt het weer naar behoren.

Had ook al contact gehad met de Ziggo klantenservice (twitter) die al aangaven dat ze ook signaalverstoringen zagen vanaf hun kant. Dat triggerde mij om alles maar even opnieuw aan te sluiten als last resort voor het bellen en een monteur laten komen. De monteur zou trouwens kostenloos zijn, volgens de webcare :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zo, eindelijk weer eens lekker op tijd op mijn werk. Tijd om eens ouderwets wat code te gaan kloppen

* BikkelZ heeft alleen maar kandidaten lopen interviewen de laatste twee weken

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Lekker op tijd?

* HMS zit al weer bijna aan het bier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 26-09 16:38
Gropah schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:59:
Blegh. Ben atm bezig om een android app te maken. Het moet niet veel kunnen, alleen de locatie af en toe ophalen
Native of Phonegap?

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Native. Gelukkig. Heb laatst meegeholpen aan een project wat met steroids werkt en dat leek een goede keuze in het begin, maar er zijn gewoon zoveel dingen die toch net niet lekker/goed werken waardoor halverwege werd afgevraagd of het niet beter was geweest als we native gegaan waren.

Het hiervoor vermelde + het punt dat ik java normaal best prima vind werken, het niet multiplatform hoeft en het feit dat ik niets bak van HTML/CSS/JS heeft mij toch voor native doen kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 11-06-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
* xleeuwx Gaat maar weer verder met documentatie maken voor API. ble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54

Fijn hoor.
En ik maar zoeken en zoeken waar het zat. :D

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Kan ik in Swift nou eigenlijk ook switch-case gebruiken op classnames of alleen op struct-achtige zaken?
HMS schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:14:
Lekker op tijd?

* HMS zit al weer bijna aan het bier.
Ik vertrek pas weer over acht uur ;)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

xzaz schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:30:
[...]

En ik maar zoeken en zoeken waar het zat. :D
Won't fix voor FF30?? :F

Anders schiet je jezelf even flink in de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

xleeuwx schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:27:
* xleeuwx Gaat maar weer verder met documentatie maken voor API. ble
Swagger O+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bosmonster schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:38:
Van Tom Raider naar WPF apps. Waar is het misgegaan?
Want je denkt dat gamedevelopment alleen maar bestaat uit runtime code? Ik denk dat onze toolchain codebase groter is dan die van de game zelf.

Ik moet een feature toevoegen aan de leveleditor. Dat ding is humongous en degene die erover gaat werkt er niet meer 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 11-06-2014 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 16:22
net even onderzoekje gedaan om te kijken welke resoluties onze eindgebruikers het meeste gebruiken.

PositieResolutiePercentage van gebruikers
11027x76820%
21280x102414%
31920x10807%

Serieus......1024x768.. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Tablets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nope. PC. Kan je onderscheid in maken in Analytics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ow, dat is wel triest dan ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
waarschijnlijk oude pentium 4 systeempjes die de winkeliers achterin het kantoortje hebben staan.

zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Dan wil ik ook wel weten hoeveel procent IE 6 je nog moet ondersteunen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-09 16:12
Hoezo is dat triest? De meeste mensen zitten niet > 2 uur per dag achter hun pc, en die tft schermpjes die ze destijds hebben gekocht doen het nog perfect, waarom dan een nieuw scherm kopen als je niets anders doet dan wat browsen, mail lezen en misschien is een keertje een word documentje openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
StM schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:46:
Dan wil ik ook wel weten hoeveel procent IE 6 je nog moet ondersteunen :P
Niet! Dat hebben we dan weer wel afgestemd met de eindgebruikers. Minimaal IE9 (vooralsnog).
Erwin537 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:46:
Hoezo is dat triest? De meeste mensen zitten niet > 2 uur per dag achter hun pc, en die tft schermpjes die ze destijds hebben gekocht doen het nog perfect, waarom dan een nieuw scherm kopen als je niets anders doet dan wat browsen, mail lezen en misschien is een keertje een word documentje openen?
Ik zeg niet dat het triest is, maar ik baal er gewoon een beetje van aangezien ik nu met de styling van onze applicatie bezig ben en heel veel data kwijt moet in (door deze resolutie) veel te smalle tabellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
pdebie schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:44:
nope. PC. Kan je onderscheid in maken in Analytics
veel zakelijke gebruikers? Meeste kantoor panden staan nog vol met 17" monitoren vooral voor administratie en dat soort mensen.

Ik zie dat verschil ook altijd in onze B2C en B2B sites :) Consumers hebben vaak van 1680 of 1920 omdat die sneller een nieuw scherm kopen. Zakelijk moet je gewoon minstens 5 jaar met een scherm doen schijnt.

[ Voor 26% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 11-06-2014 15:51 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 17:07
Gropah schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:59:
Blegh. Ben atm bezig om een android app te maken. Het moet niet veel kunnen, alleen de locatie af en toe ophalen (daar ben ik nu mee bezig) en dan soms doorsturen via RabbitMQ naar een server. Alleen zit android soms raar in elkaar.

Als ik mijn applicatie op de emulator laad dan krijgt hij geen locatie. Start ik vervolgens een tutorial welke ik als voorbeeld heb gebruikt er naast op, dan krijgen ze allebei een locatie (en updates) en werkt het dus prima, maar zodra ik die tutorial applicatie afsluit dan krijgt mijn applicatie ook geen GPS meer. Rechten zou het niet moeten zijn, want dan zou het de coordinaten uberhaupt niet krijgen. GPS die niet goed wordt geemuleerd ook niet, want dan zou het ook niet prima kunnen werken. Echte verschillen tussen de code, op wat criteria na (ik stel ze niet, tutorial wel) kan ik niet echt verschil vinden...

Dus ik ga hier denk ik maar de rest van mijn middag aan besteden :X
Waarom geen OwnTracks gebruiken? Of gaat je app nog meer doen?

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:39:
[...]
Want je denkt dat gamedevelopment alleen maar bestaat uit runtime code? Ik denk dat onze toolchain codebase groter is dan die van de game zelf.
[...]
Krijgen jullie die dingen niet aangeleverd? Dacht dat jullie alleen (fatsoenlijke) ports deden?
Ik moet een feature toevoegen aan de leveleditor. Dat ding is humongous en degene die erover gaat werkt er niet meer 8)7
Was er maar 1 persoon verantwoordelijk voor dat ding? Is dat niet vragen om problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
Firesphere schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:35:
[...]

Won't fix voor FF30?? :F

Anders schiet je jezelf even flink in de voet.
Even wachten totdat we weer kunnen debuggen. :D

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Evilbee schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:51:
[...]

Waarom geen OwnTracks gebruiken? Of gaat je app nog meer doen?
Zoals in het gequote bericht staat, het gaat de locatie doorsturen via RabbitMQ naar een server, waar ze verder verwerkt zullen gaan worden. Ik zie dus zo ook niet in hoe ik OwnTracks zou kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 17:07
Gropah schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:55:
[...]

Zoals in het gequote bericht staat, het gaat de locatie doorsturen via RabbitMQ naar een server, waar ze verder verwerkt zullen gaan worden. Ik zie dus zo ook niet in hoe ik OwnTracks zou kunnen gebruiken
Volgens mij kan OwnTrack naar ieder MQ server iets sturen, vandaar.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:50:
[...]

veel zakelijke gebruikers? Meeste kantoor panden staan nog vol met 17" monitoren vooral voor administratie en dat soort mensen.
Allemaal winkeliers die een pc-tje ergens in een hoekje in de winkel hebben. Sommigen zijn inmiddels geupgrade naar een hedendaagse pc, maar schijnbaar toch nog 20% op oudere machines. Of wel een hagel nieuwe pc, maar "de monitor deed het nog, dus waarom zou ik die vervangen?". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
OwnTracks kende ik nog niet, maar ziet er wel nuttig uit voor iets wat ik over een tijdje eens wil gaan doen. Mooi dat het een message bus gebruikt, die had ik toch al draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:05:
[...]

Allemaal winkeliers die een pc-tje ergens in een hoekje in de winkel hebben. Sommigen zijn inmiddels geupgrade naar een hedendaagse pc, maar schijnbaar toch nog 20% op oudere machines. Of wel een hagel nieuwe pc, maar "de monitor deed het nog, dus waarom zou ik die vervangen?". :)
Of nog erger... de monitor op 1024*768 ingesteld omdat 1920x1080 te klein is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:11:
[...]

Of nog erger... de monitor op 1024*768 ingesteld omdat 1920x1080 te klein is :/
Ow ja, die zullen er ook vast en zeker tussen zitten gezien de gemiddelde leeftijd (40+) van de eindgebruikers.

Anders kan ik die kleine lettertjes niet lezen B)

Ik heb niet voor niets een widget geplaatst waarmee je het font kan aanpassen mensen!!!!
Pagina: 1 ... 65 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.