We are shaping the future
Ik wilde net zeggen; daar doen ze al niet meer. Anders had ik het zeker daar geregeld.
Jammer natuurlijk, maar ik snap dat er anders niets te verdienen valt. Wat hebben ze eraan om gratis accounts weg te geven, alleen interessant ter introductie van je dienst en verder niet.
ik probeer data uit excel bestand te halen en te vergelijken met de data tussen de verschillende worksheets. Maar bij de de functie om de namen op te halen van de worksheets loop ik al vast
ik voel me minderwaardig.
ora et labora
Hoofdlettergebruik?8088 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 01:33:
[...]
Vind 't er mooi en duidelijk uitzien. Ook de feedback heb je goed opgelost. Ik begrijp alleen het hoofdlettergebruik niet (maar ik snap dat 't de de facto standaard is, helaas). En ik denk dat ik hoofdpijn zou krijgen van de achtergrond als ik (te) lang op zo'n pagina zou blijven hangen.
[...]
En als dat niet volstaat kun je binnen je LAN verbinden (al dan niet door je hosts file aan te passen) of een port forwarden in je router. Kan allemaal niet echt moeilijk zijn.
IIS Server Express accepteert enkel requests op localhost
Naam is de volledige naam, email is de login (als je bij login kijkt staat er ook emailBrakkie41 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:17:
Ziet er goed uit FWest! Enige tip van mijn kant zou zijn om duidelijker te maken bij registratie wat je gebruikt als login. Is het de naam of je email? Anders krijg je personen die als naam een gebruikersnaam kiezen dit terwijl er met een email wordt ingelogd of vice versa. Ben er zelf nooit zo blij mee als m'n naam als gebruikersnaam wordt genomen.
Maar ik maak er dan "Volledige naam" van
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wat doe jij hier dan? Weg! Shoe!mrc4nl schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:17:
Ik ben blij dat ik geen informatica doe, als ik zie en lees wat er allemaal mogelijk is met programmeertalen, begint het mij echt te duizelen. ik wil zo graag iets programmeren, maar zit 90% van de tijd uit te zoeken hoe een functie heet of hoe ik iets laat werken. het schiet niet op.
ik probeer data uit excel bestand te halen en te vergelijken met de data tussen de verschillende worksheets. Maar bij de de functie om de namen op te halen van de worksheets loop ik al vast
Misschien kun je daar best je eigen topic met wat meer uitleg over maken

Valt wel mee hoor, je verwijst óf je project naar een externe IIS instantie (dus een normale IIS 8.5 op W8) óf je stelt in My Documents/IIS Express de config zo in dat hij een andere host dan localhost gebruikt (je lokale IP bv).F.West98 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:30:
[...]
Hoofdlettergebruik?
IIS Server Express accepteert enkel requests op localhostDus dat werkt helaas niet, zonder ranzige hacks die ook steeds stoppen met werken.
Dat eerste zal ik nog eens bekijken, maar voor het tweede moet je VS met admin rights uitvoerenMegamind schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:43:
[...]
Valt wel mee hoor, je verwijst óf je project naar een externe IIS instantie (dus een normale IIS 8.5 op W8) óf je stelt in My Documents/IIS Express de config zo in dat hij een andere host dan localhost gebruikt (je lokale IP bv).
tja, al twijfel ik wat ik er mee opschiet, ik zal het toch echt zelf moeten leren.wsitedesign schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:31:
[...]
Wat doe jij hier dan? Weg! Shoe!
Misschien kun je daar best je eigen topic met wat meer uitleg over maken
t is ook maar een zelfgekozen opdracht
ora et labora
Ja, maar als je een apart topic opent, kun je echt wel wat nuttige tips krijgen in welke richting je zou kunnen zoeken... Het devschuur beleid staat toch niet toe dat je een "kan er even iemand" vraag steldmrc4nl schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:54:
[...]
tja, al twijfel ik wat ik er mee opschiet, ik zal het toch echt zelf moeten leren.
t is ook maar een zelfgekozen opdracht
Mijn vriendin ligt met een hernia al bijna twee weken op bed. Ik werk in principe nu sowieso iedere morgen van huis. Gaat gewoon prima en ik ben super productief.Gamebuster schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:07:
[...]
Deels mee eens. Sinds ik thuiswerk "declareer" ik alleen uren die ik echt maak. Ik reken echter wel mini pauzes <5 min mee, zoals kopje thee pakken of even postje op t.net plaatsen. Ik ben echter wel veel productiever thuis dan bij mijn baan hiervoor. Ik maak 32 tot 48 declareerbare uren per week, gemiddeld 36.
Ik werk ongeveer 25% van die tijd op andere locaties, zoals in tuinen bij familie (geen eigen tuin) of op openbare plekken. Zo had ik in een periode zonder internet 3 uur lang in mc donalds gewerkt (en 1 shake gekocht), tot ik er om 24:00 werd uitgezet omdat ze gingen sluiten![]()
Ik vind thuiswerk heerlijk. Ik werk wel praktisch de hele week door. In een week dat ik 32 uur werk, werk ik deze wel verspreid over 6 dagen. Andere delen van de dag ga ik gewoon relaxen, rondje rijden, ijsje halen, gamen, enz. Dit geeft mij de mogelijkheid om alleen te werken wanneer mijn concentratie en energie niveau ernaar is. De ene keer om 9:00 uur, de andere keer om 23:00 uur.
Het moet je liggen; Bij een kantoorbaan kan je naar huis en hoef je totaal niet meer na te denken over werk. Ik hou wel een strikte regel: minimaal 1 dag per week, 100% geen werk. Niet over denken, zeker niet doen. Hoeft geen vaste dag te zijn, maar voornamelijk zondag. Dit is essentieel voor mijn energieniveau.
Mijn doel is om werk te vinden waarbij ik niet meer gebonden ben aan locatie en hele vaste kantoortijden maar gewoon een tijdje in een land kan verblijven, bijvoorbeeld twee maanden in Nederland, dan drie maanden in de VS en een maand in Oostenrijk. Maar dan niet een of andere crappy WiFi verbinding wel een fatsoenlijke werkplek.
iOS developer
[ Voor 32% gewijzigd door Erwin537 op 02-06-2014 16:33 ]
Oud en gaat "dus" niet meer op? Makes no sense.HuHu schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:22:
Oud artikel en dat gaat dus ook niet meer op:
Heb je het artikel überhaupt gelezen? Het matcht voorzover ik kan zien nog steeds met de Amazon FAQ, en sowieso met het stukje dat je quote. De pricing is nog steeds ondoorzichtig en nog steeds achterlijk duur als je niet heel erg oppast.
Om specifieker te zijn, als je een bepaalde hoeveelheid data host bij Glacier, en je wil die data in een noodgeval allemaal in één keer opvragen, dan betaal je grofweg $1.80 per GB, 180 keer zoveel als je per maand betaalt voor de storage.
Doe je't nou expres of....F.West98 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:52:
[...]
Dat eerste zal ik nog eens bekijken, maar voor het tweede moet je VS met admin rights uitvoeren

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je begint bijna ieder woord met een hoofdletter.
Ach so. Van IIS heb ik geen kaas gegeten.IIS Server Express accepteert enkel requests op localhostDus dat werkt helaas niet, zonder ranzige hacks die ook steeds stoppen met werken.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Neem eens een kijkje naar Python, dat is zelfs voor mij nog redelijk te snappen. Het is zowat programmeren in pseudocodemrc4nl schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:17:
Ik ben blij dat ik geen informatica doe, als ik zie en lees wat er allemaal mogelijk is met programmeertalen, begint het mij echt te duizelen. ik wil zo graag iets programmeren, maar zit 90% van de tijd uit te zoeken hoe een functie heet of hoe ik iets laat werken. het schiet niet op.
My favorite programming language is solder.
Is je source code al open source? Zo nee dan sluit je toch een contract met hun af en laat je ze het dan controleren?Avalaxy schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:50:
Ik wil een bedrijf inzicht geven in de code van een project van mij zodat ze de veiligheid kunnen controleren, maar ik wil ze verbieden op wat voor manier dan ook mijn code zelf te gebruiken (door het te kopiëren of te gebruiken als voorbeeld, ook al gooien ze het daarna gratis op de markt). Het lijkt alsof dat gewoonweg niet gedekt wordt door OSS licenties. Weet iemand of daar andere licenties voor zijn?
Nothing to see here!
Nope, is niet open source. Contract afsluiten kan wel, maar dan moet ik een contract schrijven... En ik ben geen juristRutix schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:55:
[...]
Is je source code al open source? Zo nee dan sluit je toch een contract met hun af en laat je ze het dan controleren?
Dat weet ik maar je kunt tenminste wel afdekken dat ze de source code in geen geval mogen gebruiken? Dat ze alleen een analyse mogen doen?Avalaxy schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:56:
[...]
Nope, is niet open source. Contract afsluiten kan wel, maar dan moet ik een contract schrijven... En ik ben geen jurist
Swift?Ryur schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:56:
Swift
Kan niet wachten op ermee te spelen, ziet er super uit!
Nothing to see here!
Dan ben je er al aardig
Programmeertaal!F.West98 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:01:
Apple's nieuwe scriptingtaal.
Hoezo scripttaal?
Noem jij Ruby, Python en Haskell ook scripttalen?
Oh Apple. Geen wonder dat ik het niet kenF.West98 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:01:
Apple's nieuwe scriptingtaal.
Precies.StM schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:02:
Ja en bv binnen 14 dagen moeten verwijderen. Dat de bewijslast daarvoor bij hun ligt en je een buitengerechtelijke, direct opeisbare boete erop plaatst als ze een bepaling overtreden van 100.000 euro per incident, alle (buiten)gerechtelijke kosten en een direct opeisbare dwangsom per dag van 25.000 euro tot het opgelost is.
Dan ben je er al aardig
Nothing to see here!
Overigens zitten er een heleboel lagen tussen als je zo precies alles kan debuggen als in het voorbeeld. En ze noemden het zelf een scripttaal.
Ze hebben ook CloudKit, gewoon Azure dus maar dan specifiek en enkel voor iOS/OS X apps.
[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 02-06-2014 21:27 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
5 jaar Swift ervaring jaFiresphere schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:47:
Ik heb de eerste 10 pagina's van de Swift Programming Language boek doorgelezen. Nu mag ik Swift toevoegen als skill op LinkedIn toch?
https://github.com/blog/1...ty-and-feedback-at-github
Verwijderd
Zeker! Je mag jezelf zelfs "Software architect" noemen! Als dat niet mooi is.Firesphere schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:47:
Ik heb de eerste 10 pagina's van de Swift Programming Language boek doorgelezen. Nu mag ik Swift toevoegen als skill op LinkedIn toch?
Meh, ik ben artistieker. Ik ben meer een artiest dan een architect.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:53:
[...]
Zeker! Je mag jezelf zelfs "Software architect" noemen! Als dat niet mooi is.
[ Voor 16% gewijzigd door Firesphere op 02-06-2014 21:54 ]
Toch wel een hoop spannende dingen die eigenlijk IDE features waren. Xcode 5.1 kende al ingebouwde en custom visualizers, zou me niks verbazen als dit en dat LINQPad achtige gewoon ook met Objective-C zou kunnen.Ryur schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:56:
Swift
Kan niet wachten op ermee te spelen, ziet er super uit!
Ben nu Xcode 6 beta aan het installeren.
[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 02-06-2014 21:57 ]
iOS developer
Verwijderd
I am trying to open a html file in C, the following compiles fine, but when I run it nothing happens
1
2
3
4
5
| int main() { FILE *fp; fp = fopen("C\\index.html", "r"); return 0; } |

Ik zie 3 fouten in 5 regels code. Could be worse.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:05:
Holy shit, just when you think you've seen everything. Een post op SO:
I am trying to open a html file in C, the following compiles fine, but when I run it nothing happens
code:
1 2 3 4 5 int main() { FILE *fp; fp = fopen("C\\index.html", "r"); return 0; }
is toch niet te geloven
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| var window: UIWindow? func application(application: UIApplication, didFinishLaunchingWithOptions launchOptions: NSDictionary?) -> Bool { self.window = UIWindow(frame: UIScreen.mainScreen().bounds) // Override point for customization after application launch. self.window!.backgroundColor = UIColor.whiteColor() self.window!.makeKeyAndVisible() return true } |
Heee......daar had nog niemand het over gehad:

[ Voor 19% gewijzigd door BikkelZ op 02-06-2014 22:38 ]
iOS developer
Binnen een lan eigenlijk nooit problemen gehad door gebruik te maken van de soap toolkit. Zie bijvoorbeeld http://neildeadman.wordpr...ccess-from-remote-client/F.West98 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:30:
[...]
Hoofdlettergebruik?
IIS Server Express accepteert enkel requests op localhostDus dat werkt helaas niet, zonder ranzige hacks die ook steeds stoppen met werken.
Volgens mij is dat geen ranzige hack, maar een fatsoenlijke work around.
ze hebben al eerder damage control gedaan:Firesphere schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:53:
Veel te late damage-control:
https://github.com/blog/1...ty-and-feedback-at-github
https://github.com/blog/1...the-investigation-results
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ik zie er maar 1, een missende #include <stdio.h>. Tenzij je aanneemt dat het C:\ moet zijn, maar die aanname kun je eigenlijk niet doen. En dan zijn het er alsnog maar 2. Dan kun je nog zeuren over een niet gesloten file, maar dat hoeft in feite niet - een return uit main impliceert een exit(), en een exit() impliceert het sluiten van file handles.Firesphere schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:09:
[...]
Ik zie 3 fouten in 5 regels code. Could be worse.
[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 02-06-2014 23:54 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Misschien kun je Microsoft's Reference Source License als uitgangspunt gebruiken?Avalaxy schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:50:
Ik wil een bedrijf inzicht geven in de code van een project van mij zodat ze de veiligheid kunnen controleren, maar ik wil ze verbieden op wat voor manier dan ook mijn code zelf te gebruiken (door het te kopiëren of te gebruiken als voorbeeld, ook al gooien ze het daarna gratis op de markt). Het lijkt alsof dat gewoonweg niet gedekt wordt door OSS licenties. Weet iemand of daar andere licenties voor zijn?
We are shaping the future
Vanavond heb ik me lekker vermaakt op een VPS met het installeren van een DVS-systeem, om via tcp een constante stroom aan data van de NS (actuele vertrektijden, materieelinfo, verstoringen etc...) op te halen. Alles draait uiteindelijk op de pyton-bottle webserver die de API serveert als JSON. Verder een hoop installaties met Python en dergelijke modules erbij, maar als het morgen werkt, dan ben ik echt reuze blij. Nog nu eens uitzoeken hoe de configuratie in elkaar steekt en waarom ik niet de de server kan verbinden.
Nou, heel simpel. Die voldoet niet aan de eisen, en is (geloof het of niet) minder nauwkeuriger. Ook staat de ontwikkeling van de NS-API op een zeer laag pitje bij NS. Zonde, dat dan weer wel...
Ik heb geen idee of de VPS toereikend is met 1024 MB RAM, maar het is het proberen waard.
[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 03-06-2014 00:13 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Verwijderd
Los van de fouten, bleek uit de post gewoon dat de auteur verwachtte dat zijn programma een html bestand zou renderen als ware het een browser..oisyn schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:53:
[...]
Ik zie er maar 1, een missende #include <stdio.h>. Tenzij je aanneemt dat het C:\ moet zijn, maar die aanname kun je eigenlijk niet doen. En dan zijn het er alsnog maar 2. Dan kun je nog zeuren over een niet gesloten file, maar dat hoeft in feite niet - een return uit main impliceert een exit(), en een exit() impliceert het sluiten van file handles.
iOS developer
Ja, maar ze blijven er nu dus mee bezig, net iets "te" als je't mij vraagt._David_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:33:
[...]
ze hebben al eerder damage control gedaan:
https://github.com/blog/1...the-investigation-results

BikkelZ schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 05:00:
Het lijkt er op dat Swift standaard non-nullable references naar klasses heeft. Dat zou dan een van de eerste talen zijn die dat heeft

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Waarom zou je dat doen als je evengoed kunt kijken naar http://new.livestream.com...nCam/TheHitchhikerFosters?Firesphere schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:15:
2.8 gigabyte aan MySQL dump importeren.
[afbeelding]
Dit maakt de komende uren weer een stuk fijner, thankswsitedesign schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:32:
[...]
Waarom zou je dat doen als je evengoed kunt kijken naar http://new.livestream.com...nCam/TheHitchhikerFosters?
eeeeehhhhh......The link you are accessing has been blocked by the Barracuda Web Filter because it contains spyware. The name of the spyware is: Exploit.Phishtank
Krijgen jullie een soortgelijke melding?

Ben de helpdesk hier al aan het spammen. Of we hebben een hyperactief webfilter of JSFiddle is inderdaad voorzien van een versie portie spyware-zut
Dat heb ik ook aan staan, maar ik vind die gif te leuk om niet te postenwsitedesign schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:32:
[...]
Waarom zou je dat doen als je evengoed kunt kijken naar http://new.livestream.com...nCam/TheHitchhikerFosters?
afijn, feestje van de helpdesk. Hoop dat het inderdaad gewoon een hyperactief filter is en niet dat jsFiddle nu loopt te k*tten. Maak regelmatig gebruik van jsFiddle namelijk.
[ Voor 78% gewijzigd door PdeBie op 03-06-2014 09:55 ]
Toont jsfiddle eigenlijk ads (die de bron zouden kunnen zijn)? Ik zou het niet weten, ik draai al jaar en dag ABP + ghostery
Of we hebben een hyperactief webfilter

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ervaring mee?
Ik heb het idee overigens ook hoor. Vorige week nog vrolijk zitten jsFiddlelen (nieuw werkwoord

Toch wel.... Naast Google Analytics worden er ook files van o.a. rum-collector.pingdom.net en togetherjs.com.Firesphere schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:03:
jsfiddle serveert geen ads of externe bestanden van zichzelf.

--edit--
volgens de helpdesk wordt er een afbeelding van puu.sh ingeladen. Bijvoorbeeld: http://puu.sh/5iqFK.png
Deze wordt gemarkeerd als spyware.
hmmmmmmm.......

[ Voor 19% gewijzigd door PdeBie op 03-06-2014 10:18 ]
En ja, puush is geregistreerd als potentiele malware leverancier:
http://www.scumware.org/report/puu.sh.html
[ Voor 40% gewijzigd door Firesphere op 03-06-2014 10:20 ]
Gelukkig waarschijnlijk vandaag nog wel af te ronden
Lekker op de bank
Jup, blokkeer ik ook. Together lijkt me niet schadelijk in elk geval.Firesphere schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:19:
Ow, together had ik niet gezien, pingdom en GA blokkeer ik standaard met Ghostery.

Alemaal heel hip REST en OData enzo (en XML en CSV...) maar nergens fatsoenlijke documentatie (een dump van wat "methods" en objecten), geen libraries o.i.d. Gewoon lekker zelf strings aan mekaar fröbelen

[ Voor 43% gewijzigd door RobIII op 03-06-2014 10:40 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Bij Exact heb ik altijd zo'n Davilex gevoelRobIII schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:37:
Ik moet met de "developer API" van ExactOnline aan de slag en I can't help but feel being thrown back into the stoneage...
[afbeelding]
[afbeelding]
Natuurlijk, maar FireSphere riep dat hij 3 fouten zag in 5 regels code. Dan ben ik wel benieuwd welke fouten hij dan dacht te zien.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 03:05:
[...]
Los van de fouten, bleek uit de post gewoon dat de auteur verwachtte dat zijn programma een html bestand zou renderen als ware het een browser.
Het leukste is nog dat het voorbeeld het niet doet, maar waar dat aan ligt? Ik schat de config voor de factory die ze er natuurlijk niet bij zetten

edit: schijnbaar is dit een eigenschap van SoapUI

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 03-06-2014 11:51 ]

Java met hun factories ^^Gropah schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:42:
[...] Het leukste is nog dat het voorbeeld het niet doet, maar waar dat aan ligt? Ik schat de config voor de factory die ze er natuurlijk niet bij zetten
Ik ben op dit moment toevoegingen aan het doen aan een C++ Open Xml parser/writer en gebruik hierbij:Aloys schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:44:
Zijn er hier toevallig mensen die wat ervaring hebben met Open XML en spreadsheets genereren? De documentatie is zo karig (lees: slecht). Nu heb ik het meeste spul wel kunnen uitvogelen met de Open XML SDK Productivity Tool, maar sommige dingen kan je gewoon echt niet vinden zonder documentatie of iemand moet het al weten. Wat enorm irritant (verder werkt het wel nice).
http://www.ecma-internati...ns/standards/Ecma-376.htm
Gecondoleerd. Dat is een vreselijk API om tegen aan te programmeren.RobIII schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:37:
Ik moet met de "API" van ExactOnline aan de slag en I can't help but feel being thrown back into the stoneage...
Alemaal heel hip REST en OData enzo (en XML en CSV...) maar nergens fatsoenlijke documentatie (een dump van wat "methods" en objecten), geen libraries o.i.d. Gewoon lekker zelf strings aan mekaar fröbelen.
Ervaring mee?dev10 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:18:
[...]
Gecondoleerd. Dat is een vreselijk API om tegen aan te programmeren.
Ik heb tot nu toe nog niets anders gedaan dan gevloekt...

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 03-06-2014 12:20 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Naast het eenvoudige gebruik, is dat ding nog redelijk snel ook
[ Voor 6% gewijzigd door Laurens-R op 03-06-2014 12:36 ]
Die ObjectBuilder is echt poep. Raad je aan om over te stappen op GSON, scheelt echt een hoop gedoe.Gropah schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:42:
Leuk, ben je met een API bezig in java, leuk JSON dingetje aan het maken, doet de standaard Java7 EE ObjectBuilder standaard alles op alfabetische volgorde bij mij... En ik kan niet zo 1,2,3 zien hoe dat om te zetten naar chronologisch op basis van toevoeging
...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| class BagOfPrimitives { private int value1 = 1; private String value2 = "abc"; private transient int value3 = 3; } //(Serialization) BagOfPrimitives obj = new BagOfPrimitives(); Gson gson = new Gson(); String json = gson.toJson(obj); //==> json is {"value1":1,"value2":"abc"} |
[ Voor 38% gewijzigd door Gleighton op 03-06-2014 12:52 ]
Ziet er interessant uit. Echter is dit voor een studieproject/klant in zweden die niet zo van dependencies en frameworks houd, waar we ergens deze week voor hopen op te leveren. Daarnaast heb ik het ondertussen al opgelost, maar echt vrolijk werd ik er niet van toen ik ontdekte dat het aan SoapUI lag (en niet aan de builder)Gleighton schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:48:
[...]
Die ObjectBuilder is echt poep. Raad je aan om over te stappen op GSON, scheelt echt een hoop gedoe.
Java:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 class BagOfPrimitives { private int value1 = 1; private String value2 = "abc"; private transient int value3 = 3; } //(Serialization) BagOfPrimitives obj = new BagOfPrimitives(); Gson gson = new Gson(); String json = gson.toJson(obj); //==> json is {"value1":1,"value2":"abc"}
edit: gelukkig hebben ze altijd ook een nummer om te bellen vanuit het buitenland.
[ Voor 16% gewijzigd door Aloys op 03-06-2014 13:27 ]
Succes daarmee.Aloys schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:25:
Ik moet de gemeente Groningen bellen
En anders heb je nog Jackson of Moxy. Hier hebben we Jackson in gebruik i.c.m. Jersey voor het maken en gebruiken van API's.Gropah schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:58:
[...]
Ziet er interessant uit. Echter is dit voor een studieproject/klant in zweden die niet zo van dependencies en frameworks houd, waar we ergens deze week voor hopen op te leveren. Daarnaast heb ik het ondertussen al opgelost, maar echt vrolijk werd ik er niet van toen ik ontdekte dat het aan SoapUI lag (en niet aan de builder)
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Geen probleem met het bellen van die 14-nummers met de mobiel.Aloys schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:25:
Ik moet de gemeente Groningen bellen en dan hebben ze alleen zo'n 14-050 nummer. Als ik die 14-XXX nummers bel met mijn mobiel krijg ik altijd gesprek gemist? Lekker handig dit, het schijnt wel te kunnen met een mobiele telefoon.
edit: gelukkig hebben ze altijd ook een nummer om te bellen vanuit het buitenland.
Wellicht dat de provider dit niet goed doet?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ligt aan je provider dan waarschijnlijk. Gemeente emmen heeft er dit over staan op hun site:Aloys schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:25:
Ik moet de gemeente Groningen bellen en dan hebben ze alleen zo'n 14-050 nummer. Als ik die 14-XXX nummers bel met mijn mobiel krijg ik altijd gesprek gemist? Lekker handig dit, het schijnt wel te kunnen met een mobiele telefoon.
Via enkele providers is het echter helaas nog niet mogelijk 14 0591 te bellen. Voor zover bekend zijn dit Scarlet, BBeyond en Skype. Ook wanneer u belt vanuit het buitenland, werkt het niet. U krijgt dan een ingesprektoon, of u hoort helemaal niets. Alle gemeenten die het 14-nummer gebruiken, hebben hiermee te maken. Het ministerie dat verantwoordelijk is voor de invoering van de nieuwe telefoonnummer is druk bezig dit op te lossen met de telefoonmaatschappijen. Wanneer u de gemeente niet kunt bereiken via 14 0591, belt u dan het oude telefoonnummer van de gemeente: 0591 685 555. Dit telefoonnummer blijft nog geruime tijd in de lucht. Belt u vanuit het buitenland, belt u dan 0591 689 000.
Ben ik de enige die er geen heil in ziet om XML en JSON en dergelijke te sorteren? Als volgorde belangrijk is, voeg je maar een sleutelveld toe, maar ik ga me in een dataobject niet bezig houden met een presentatie dingetje als sortering.Gropah schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:42:
Leuk, ben je met een API bezig in java, leuk JSON dingetje aan het maken, doet de standaard Java7 EE ObjectBuilder standaard alles op alfabetische volgorde bij mij... En ik kan niet zo 1,2,3 zien hoe dat om te zetten naar chronologisch op basis van toevoeging
Ja. Helaas wel. Ik heb ooit een keer iets moeten doen toen er nog geen 'REST' API was en je alleen met die XML berichten kon koppelen. Alles is onwijs beroerd gedocumenteerd en duidelijke foutmeldingen kennen ze niet daar.RobIII schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 12:18:
[...]
Ervaring mee?
Ik heb tot nu toe nog niets anders gedaan dan gevloekt...
Ik moest toen iets doen met grootboekmutaties. In het bijbehorende XML bericht moest je in regel 0 het totaalbedrag aangeven en in de overige regels de te boeken mutaties doorschieten. Ik kreeg toen iedere keer gezeik dat het bedrag dat ik aangaf in regel 0 niet overeenkwam met de som van de overige regels. Wat bleek: je moest regel 0 inschieten exclusief BTW en in alle overige regels het totaalbedrag inclusief BTW en een BTW percentage aangeven.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dat had ik laatst bij een CDN waar ik een JS file vandaan moest halenalienfruit schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:47:
Zucht, ik moet met Sharepoint 2013 REST API praten alleen ze sturen niet eens de CORS headers mee: 'No 'Access-Control-Allow-Origin' header is present on the requested resource. Origin 'http://127.0.0.1:9000' is therefore not allowed access. '

---
Hmmm, full width sliders die veel te snel niet hoog genoeg zijn om de content die erin moet passen te huisvesten

Hey, lotgenootRobIII schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:37:
Ik moet met de "API" van ExactOnline aan de slag en I can't help but feel being thrown back into the stoneage...
[afbeelding]
[afbeelding]
Alemaal heel hip REST en OData enzo (en XML en CSV...) maar nergens fatsoenlijke documentatie (een dump van wat "methods" en objecten), geen libraries o.i.d. Gewoon lekker zelf strings aan mekaar fröbelen.
Wel maar via de volledige XML methode bezig aangezien dit bij REST stond:
Goh, dat is precies wat ik aan het doen ben.The REST API cannot be used to implement intensive synchronisation processes.
[ Voor 9% gewijzigd door Koetjeboe op 03-06-2014 15:06 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.