De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:40

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Omdat ik die optie niet kende :$
Bedankt :)

Overigens is het heel handig van .NET MVC dat een Url.Action(....) lowercase URLs genereert, zeker als je een activeringscode erin hebt zitten, die hoofdlettergevoelig is. (voorbeeld overgenomen uit hun demoproject... zou die ook niet werken dan?)

edit:
:o :'( 8)7

Outlook maakt de inhoud van de links lowercase

edit2:
Waar SimpleMembership overigens wel rekening mee houdt (lowercase kan ook prima), maar een andere faal van mijn kant zorgde voor een gegarandeerde mislukte activatie. Desalniettemin is het stom van Outlook.

[ Voor 38% gewijzigd door F.West98 op 31-05-2014 01:47 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
F.West98 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 01:31:
[...]
edit2:
Waar SimpleMembership overigens wel rekening mee houdt (lowercase kan ook prima), maar een andere faal van mijn kant zorgde voor een gegarandeerde mislukte activatie. Desalniettemin is het stom van Outlook.
Windows webservers doen sowieso niet aan case-sensitive URLs by default, dus zou als je van .net gebruikt maakt beter ook niet proberen dat te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Uiteindelijk maakte het ook niet uit ;)
Maar toch wel een beetje faal van Outlook, op mijn oude webserver zou het mis gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Het lijkt me zeer bijzonder dat Outlook alle links naar lowercase omzet. Dat zou namelijk als gevolg hebben dat de helft van het internet stuk lijkt te zijn zodra iemand die Outlook als client gebruikt op een linkje in een e-mail klikt. Het grootste deel van het web draait nog steeds op Linux/Unix-achtigen met daar bovenop systemen die wél case sensitive zijn.

Wat mij eerder lijkt is dat je een module hebt die alle URLs naar lowercase omzet middels een HTTP 302-redirect, en dat deze module ook querystring-parameters meeneemt. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn van ARR's "Enforce Lower Case"-regel, die te herkennen is aan het volgende stukje in je web.config:

XML:
1
2
3
4
<rule name="Convert to lower case" stopProcessing="true">
  <match url=".*[A-Z].*" ignoreCase="false" />
  <action type="Redirect" url="{ToLower:{R:0}}" redirectType="Permanent" />
</rule>

[ Voor 18% gewijzigd door Alex) op 31-05-2014 02:26 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Caelorum schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 01:58:
[...]

Windows webservers doen sowieso niet aan case-sensitive URLs by default, dus zou als je van .net gebruikt maakt beter ook niet proberen dat te doen :)
Als het over paden op het filesystem gaat inderdaad niet, maar als je waardes in je URL gebruikt voor databaselookups e.d. kunnen die weldegelijk case sensitive zijn.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Not Pingu schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:24:
[...]
Als het over paden op het filesystem gaat inderdaad niet, maar als je waardes in je URL gebruikt voor databaselookups e.d. kunnen die weldegelijk case sensitive zijn.
Kan ja, maar hoeft niet. De specs geven ook aan dat urls niet case-sensitive hoeven te zijn (voorkeur heeft het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 07:49
Blegh, ik heb hier zo'n raar netwerk :S
Ik heb al een hele tijd een eigen servertje thuis in het netwerk hangen, en nu heb ik al sinds het begin het probleem dat domeinnamen niet werken als ik op het intern netwerk zit. Echter handmatig het ip wat in de dns entry staat connecten werkt wel (extern ip). Intern ip werkt ook, en pingen naar mijn dnsnaam werkt wel.

Ik dacht altijd dat het een overenthusiaste firewall op de server was, maar nu ben ik server opnieuw aan het installen, en heb ik er nog steeds last van, zonder firewall...

Als ik dit nou eens kon uitvinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Heb je ooit eens geëxperimenteerd met DirectAccess? Dan kan het zo zijn dat je een policy hebt staan die lokaal verkeer override om ze alsnog via je DirectAccess-server te sturen. Als die server niet (meer) bestaat, is je lokaal netwerkverkeer unroutable. Daar liep ik een tijd terug tegenaan, het heeft me maanden gekost voor ik de oorzaak had achterhaald.

De oorzaak bleek te liggen in een Name Resolution Policy Table die was uitgerold toen ik aan het klooien was met DirectAccess, maar die nooit was opgeruimd. Een NRPT geeft de instructie om bij het resolven van bepaalde domeinen dit te tunnelen via DirectAccess i.p.v. het aan de DNS-server over te laten.

Leesvoer: http://acbrownit.wordpres...issues-the-easy-solution/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Nooit mee geëxperimenteerd nee. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord. Ik ben dan ook helemaal niet meer thuis in de Microsoft wereld ;)

Ik heb vandaag lopen te debuggen en nu ben ik erachter gekomen dat het alleen via wifi problemen geeft. Ik vermoed dus een probleem met mijn accesspoint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Laatst hier al verteld dat ik in een maand 2 keer het scherm van de telefoon kapot heb laten vallen en nu weer iets (minder erg gelukkig)
Er zit een trips in het scherm! Hopelijk gaat ie eruit voordat ie sterft zoals bij mijn monitor het geval was.
Daar ging ik op het scherm tikken om 'm weg te krijgen, maar toen tikte ik 'm kennelijk dood. Hij zit er daar nog steeds in. Kutbeesten

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 02:24:
Het lijkt me zeer bijzonder dat Outlook alle links naar lowercase omzet. Dat zou namelijk als gevolg hebben dat de helft van het internet stuk lijkt te zijn zodra iemand die Outlook als client gebruikt op een linkje in een e-mail klikt. Het grootste deel van het web draait nog steeds op Linux/Unix-achtigen met daar bovenop systemen die wél case sensitive zijn.

Wat mij eerder lijkt is dat je een module hebt die alle URLs naar lowercase omzet middels een HTTP 302-redirect, en dat deze module ook querystring-parameters meeneemt. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn van ARR's "Enforce Lower Case"-regel, die te herkennen is aan het volgende stukje in je web.config:

XML:
1
2
3
4
<rule name="Convert to lower case" stopProcessing="true">
  <match url=".*[A-Z].*" ignoreCase="false" />
  <action type="Redirect" url="{ToLower:{R:0}}" redirectType="Permanent" />
</rule>
Nee nee, het is echt Outlook. In mijn webmail (roundcube), op de iPad (in de mail) en in de Android mailapp gaat het wél gewoon goed met de keys. Enkel Outlook maakt het lowercase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb daar zelf nog nooit van gehoord. Een website van mij gebruikt base64 encoded encrypted strings als activatie en password forget tokens en heb daar nog nooit klachten over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
ZaZ schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:49:
[...] Er zit een trips in het scherm! Hopelijk gaat ie eruit voordat ie sterft zoals bij mijn monitor het geval was.
Daar ging ik op het scherm tikken om 'm weg te krijgen, maar toen tikte ik 'm kennelijk dood. Hij zit er daar nog steeds in. Kutbeesten
Moest even opzoeken wat het was, maar WTF! Welke telefoon gebruik jij dat zo'n beest in het scherm kan komen? En waar overleef jij dat die beesten in de buurt van je monitor kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 20:49:
Laatst hier al verteld dat ik in een maand 2 keer het scherm van de telefoon kapot heb laten vallen en nu weer iets (minder erg gelukkig)
Er zit een trips in het scherm! Hopelijk gaat ie eruit voordat ie sterft zoals bij mijn monitor het geval was.
Gewoon even debuggen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:12
Jij slaat de nagel toch vaak op de kop zeg :p

Gelukkig geen Cola of koffie aan het drinken deze keer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh boy. The horror :'(
Een element met dynamische grootte zowel horizontaal als verticaal centreren. Met CSS.

:(

spoiler:
Die discussie is hier in deel 2 of 3 al eens langsgekomen

[ Voor 25% gewijzigd door F.West98 op 01-06-2014 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommieonos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01:45
display: table-cell;
vertical-align: middle;
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 15:39
tommieonos schreef op zondag 01 juni 2014 @ 01:34:
display: table-cell;
vertical-align: middle;
d:)b
I agree. Deze werkt 99,9% van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Zit ik nou _weer_ in die 0,1% van de uitzonderingen? :'(

* F.West98 gaat verder fiddlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 15:39
F.West98 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 01:46:
Zit ik nou _weer_ in die 0,1% van de uitzonderingen? :'(

* F.West98 gaat verder fiddlen
Afbeeldingslocatie: http://mordor.digitaldarkness.com/rock-solid-mwphp14/images/doing-it-wrong.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Lol :+
Maar ok, de tabeltruc werkt niet: http://jsfiddle.net/pc8G3/1/
Maar dit werkt wel, en vind ik een prima oplossing :+ http://jsfiddle.net/p5Ckp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 12:01
F.West98 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 01:58:
Lol :+
Maar ok, de tabeltruc werkt niet: http://jsfiddle.net/pc8G3/1/
Maar dit werkt wel, en vind ik een prima oplossing :+ http://jsfiddle.net/p5Ckp/
Die werkt niet goed, hij wijkt af bij mij. Probeer deze eens:
http://jsfiddle.net/p5Ckp/

Voor de uitleg: http://css-tricks.com/centering-in-the-unknown/
Dan leer je nog eens wat ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Struikrover op 01-06-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat is senseo toch een slap excuus voor slootwater :(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Zelfs slootwater is nog te goed voor senseo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 26-09 16:38
Vooral die 'lekkere' schuimkraag :(.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Enkel de 'Dark roast' was te drinken. Moederbedrijf van DE dachten dat met het bezuinigen op bonen in de pads extra winst opleverde. Maar nu ze zelfstandig zijn, hadden ze aangegeven om dit weer te verbeteren. Geen idee of dit ook is gebeurd (blijkbaar niet).

En bij zulke rants moet ik altijd denken aan een verhaal van mijn oom:
Hij werkte als aannemer bij een oud vrouwtje die hem koffie aanbood. Senseo, maar beter dan niets. ;)
Enkel begreep die daarmee niet het idee erachter of was heel zuinig, maar zij deed meerdere keren met een pad.

En ook de standaard gedachte over het koffie apparaat komt boven: waarom hebben ze hier geen betere koffie (in de) automaten? Vorige week nog collega's die baalden dat een verborgen keuze was verwijderd. Blij dat ik thuis een goed apparaat heb staan. :)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 21:21
Struikrover schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:04:
[...]

Die werkt niet goed, hij wijkt af bij mij. Probeer deze eens:
http://jsfiddle.net/p5Ckp/

Voor de uitleg: http://css-tricks.com/centering-in-the-unknown/
Dan leer je nog eens wat ;)
Volgens mij stuur je nu zijn link nogmaals door... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Merethil schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:31:
[...]

Volgens mij stuur je nu zijn link nogmaals door... :P
Ik maar denken dat ik nog niet wakker was. 8)7

Gisteren trouwens mijn S3 laten vallen, scherm plat op de grond "dus" geheel verbrijzeld. Als nood vervanger even snel een Lunia 630 gekocht bij de lokale mediamarkt. Moet zeggen dat Windows Phone toch wel lekker aanvoelt. En dat op zo'n budget ding.

[ Voor 36% gewijzigd door GateKeaper op 01-06-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
ARG ineens is mijn laptop er heilig van overtuigd dat de SSD niet meer in de laptop zit. Dat terwijl mijn ubuntu live dvd hem wel gewoon ziet |:(
Ik vermoed dat de foutmelding vanuit de UEFI HDD-test niet helemaal correct is, maar hoe the fuck krijg ik dit nou weer gefixed :S
(oh en niet antwoorden! ^^)

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 01-06-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
HelloFresh is inmiddels 2:10 uur later dan hun geschatte levertijd. Ik hier maar wachten... Al 2 keer gebeld, met als reactie dat ze terugbellen als ze meer weten. (1e keer was 40 minuten terug)

Daar gaat mijn planning voor de dag :(

Edit: Na 3 keer bellen, wordt me verteld dat het pakket er "tussen nu en 10 minuten" komt. Inmiddels zijn al 15 minuten voorbij.
Edit: 40 minuten... Beetje een gevalletje valvetime.

[ Voor 35% gewijzigd door Gamebuster op 01-06-2014 16:54 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:56

Pizzalucht

Snotneus.

Gamebuster schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:10:
HelloFresh is inmiddels 2:10 uur later dan hun geschatte levertijd. Ik hier maar wachten... Al 2 keer gebeld, met als reactie dat ze terugbellen als ze meer weten. (1e keer was 40 minuten terug)

Daar gaat mijn planning voor de dag :(
Die van mij is gelukkig wel op tijd bezorgd, ben benieuwd of het allemaal lekker is.
Zijn in ieder geval dingen die ik zelf nooit zou verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Je hebt in ieder geval de komende 5 dagen geen...

spoiler:
Pizzalucht.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RppU2o6.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 01-06-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:56

Pizzalucht

Snotneus.

Gamebuster schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:33:
Je hebt in ieder geval de komende 5 dagen geen...

spoiler:
Pizzalucht.

[afbeelding]
_O-

Ik heb de 3 maaltijdenbox, dus de rest van de week gewoon pizza :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
HelloFresh is nu 3 uur te laat met bezorgen. In deze 3 uur hebben ze meerdere afspraken niet nagekomen:
- Bezorging is om 14:00, met een uur speling
- 30 minuten na die uur speling - 15:30 - 1e keer gebeld. Mij werd verteld dat de bezorger gebeld zou worden en ik teruggebeld zou worden met een verwachte levertijd.
- 30 minuten later - 16:00 - opnieuw gebeld. Deze keer zou ze extra spoed erop zetten en opnieuw bellen en weer terugbellen.
- 15 minuten later - 16:15 - werd ik gebeld. Deze keer zou het pakket er "tussen nu en 10 minuten" zijn.
- 30 minuten later - 16:45 - weer gebeld. Nog geen box. Ze zou direct weer bellen en mij binnen 5 minuten terugbellen.

Nu, 17:10, nog geen box of telefoontje. Lekker bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:09:
HelloFresh is nu 3 uur te laat met bezorgen. In deze 3 uur hebben ze meerdere afspraken niet nagekomen:
- Bezorging is om 14:00, met een uur speling
- 30 minuten na die uur speling - 15:30 - 1e keer gebeld. Mij werd verteld dat de bezorger gebeld zou worden en ik teruggebeld zou worden met een verwachte levertijd.
- 30 minuten later - 16:00 - opnieuw gebeld. Deze keer zou ze extra spoed erop zetten en opnieuw bellen en weer terugbellen.
- 15 minuten later - 16:15 - werd ik gebeld. Deze keer zou het pakket er "tussen nu en 10 minuten" zijn.
- 30 minuten later - 16:45 - weer gebeld. Nog geen box. Ze zou direct weer bellen en mij binnen 5 minuten terugbellen.

Nu, 17:10, nog geen box of telefoontje. Lekker bezig...
Ik moet zeggen dat je je wel heel druk maakt om de bezorging. Heb je iets anders en geen backup-adres aangegeven?

Qua pakketbezorging vertrouwen op wat er wordt aangegeven doe ik al lang niet meer. Het klopt toch nooit.

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 01-06-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Firesphere schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:13:
[...]

Ik moet zeggen dat je je wel heel druk maakt om de bezorging. Heb je iets anders en geen backup-adres aangegeven?

Qua pakketbezorging vertrouwen op wat er wordt aangegeven doe ik al lang niet meer. Het klopt toch nooit.
Ik stond hier in de startblokken om bij familie op bezoek te gaan. Mij wordt continue verteld "ja we zijn er over x minuten" en zo word ik dus nu een paar uur bezig gehouden; ik wacht namelijk sinds 13:00 op de box (14:00 uur met 1 uur speling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Ze geven de box toch bij de buren af, daarna ff ophalen. Ik was altijd de laatste in de bezorging dus kreeg 'm pas vaak rond 8-9 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:41
Hier was hij wel optijd geleverd. Het eerste gerecht zojuist proberen te maken. De viskoekjes waren niet helemaal zoals op de foto. :') Nouja, smaakte alsnog goed. Heb alleen nog steeds honger.
Gerecht met asperges en aardappelen ziet er ook niet uit alsof het heel goed vult. Maargoed, het scheelt iig zelf recepten zoeken/bedenken.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh wauw :P
Firefox houdt met zijn autocompleteboxes geen rekening met de transforms voor mijn gecentreer, dus verschijnen die op random plekken. Verder heeft Chrome een mooie andere stijl bij autocomplete, met een mooi :-webkit-aufofill attribuut. Ondanks alle !importants e.d. blijft hij zijn eigen stijl forceren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:48
F.West98 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:42:
Oh wauw :P
Firefox houdt met zijn autocompleteboxes geen rekening met de transforms voor mijn gecentreer, dus verschijnen die op random plekken. Verder heeft Chrome een mooie andere stijl bij autocomplete, met een mooi :-webkit-aufofill attribuut. Ondanks alle !importants e.d. blijft hij zijn eigen stijl forceren :(
Firefox probleem zouden dan wel eens kinderziektes in het HWA verhaal kunnen zijn. In Chrome zie je hetzelfde gedrag als je in de devtools de emulator modus aan zet en bv. een telefoon emuleert. Daarvoor moet je perse HWA hebben en wordt de pagina dus gerescaled en in het kleinere vlak geplaatst, mooi gecentreerd binnen het browser venster, maar de auto complete dropdowns staan dan ook verkeerd. In Firefox zal dan wel iets soortgelijks gebeuren waar de transform (middels de GPU) het input element op een andere plek zet, en de browser daardoor niet meer goed weet waar de auto complete moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Box hier ook gekregen, gewoon netjes op tijd :+ Vanavond nog lekker een pizza besteld, de box is voor de werkdagen :) Ik moet zeggen dat de recepten er goed uit zien, maar ik ben benieuwd over 5 dagen of ik nog tevreden ben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Mijn box is ook geleverd, 3:20 na geschatte tijd. Er is mij een korting van 50% op volgende box beloofd, en een "extraatje".

Ben benieuwd naar de recepten van deze week. Ik vind ze allemaal erg "vreemd" :P

Zou iemand interesse hebben in een HelloFresh topic?

[ Voor 37% gewijzigd door Gamebuster op 01-06-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ben erg benieuwd wat WWDC gaat brengen morgen. Als het allemaal wat minder spannend is dan ga ik toch een beetje verder het Xamarin-vuurtje aanwakkeren op mijn werk om mijn post-iOS carrière een beetje vorm te geven.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
De definitie van Model-View-Controller van de auteur daarvan, uit 1979. PDF bestaande uit 2 pagina's: http://heim.ifi.uio.no/~trygver/1979/mvc-2/1979-12-MVC.pdf

Moar: http://heim.ifi.uio.no/~trygver/themes/mvc/mvc-index.html

Merk op hoe dit afwijkt van onze moderne benadering van MVC in web-frameworks.

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 01-06-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zal vast wel voor die tijd kloppen en logisch zijn, nu niet meer. Hij gaat er vanuit dat je de user "alles" moet geven qua opties, en bij user input geef je dan zijn gekozen ding zoals een view, waarbij bepaalde data zichtbaar is dat is gefilterd uit de model. Logischerwijs is dat nu een beetje omgedraaid waarbij juist de controller de "controle" heeft :+ tussen model en view.
In elk geval leuk om even zo te lezen, al is het wel heel weinig stof :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:38
Gamebuster schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:48:
Ik las ergens een quote (had hem in mijn stageverslag staan) in de trant van:
"Zet 10 mensen in een lokaal, en vraag om de definitie van MVC; dan krijg je 10 verschillende antwoorden".

Ikzelf ben geen MVC gebruiker, zit steeds meer in de MVVM hoek (in WPF/WinRT wereld, maar ook in iOS wereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een vreemde UI-keuze in de Voyages-SNCF-app voor Windows 8:

Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2Hr/s-f546d5939791

Onderaan staan knoppen voor "1ère classe" en "2nde classe", maar die dingen gedragen zich vreemd. De knop voor "2e klas" staat hier gehighlight, maar zodra je erop klikt wordt je keuze veranderd naar 1e klas. Klik je nogmaals, dan springt de keuze weer terug naar 2. Hetzelfde gebeurt met die knop voor 1e klas, als ook voor de "Trajet direct oui/non"-knoppen eronder.

Ik zou verwachten dat die knoppen zich gedragen als radio-buttons en niet als toggle-buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:48
Ik vind het eigenlijk niet zo gek. Waarom zou je op het geselecteerde drukken als het al geselecteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Wat ik soms bij dergelijk 'fancy' gestylde radiobuttons heb, is dat het niet in een oogopslag te zien elke van de twee opties nu precies geselecteerd is. Dan heb je ook nog wel eens dat ze net zoals bij Alex) gedragen als toggle buttons, dus dan heb je helemaal geen feedback over wat je keuze nu is.

Met name games hebben hier nog wel eens last van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Avalaxy schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:51:
Ik vind het eigenlijk niet zo gek. Waarom zou je op het geselecteerde drukken als het al geselecteerd is?
Uit automatisme om de selectie te bevestigen. Als je de app niet kent vind ik het ook niet meteen duidelijk welke keuze nou actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nou, nu is t onbruikbaar als de kleur van selectie onduidelijk is. Hier zou je blauw vermoeden, maar op basis van puur gedrag (bv kleurenblind) kan je niets af leiden.

edit:
spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 01-06-2014 22:54 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De rest van de applicatie ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2Hs/s-6f557e6b68f7

Hoewel grafisch heel rijk zitten er niet echt veel controls in die een soortgelijke styling hebben als de radiobuttons in kwestie, dus daar kun je het ook niet uit afleiden.

Sterker nog, omdat de knoppen "VALIDER" en "MES RECHERCHES" dezelfde kleur hebben als "2nde classe" zou je kunnen vermoeden dat deze knop een actie triggert (van klasse wisselen) en dat de standaardkeuze dus 1e klas is.

[ Voor 39% gewijzigd door Alex) op 01-06-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Zo. Eindelijk teruggekeerd naar me laptop na een avondje sushi in Bakkum. Viel hier en daar wel wat tegen, maar uiteindelijk een goed avondje gehad met de familie. Time for bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Gamebuster schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:28:
Mijn box is ook geleverd, 3:20 na geschatte tijd. [...] Zou iemand interesse hebben in een HelloFresh topic?
Was zelf een keer vergeten dat ze zouden bezorgen en toen hebben ze em maar gewoon in de tuin gezet ^^ Gelukkig zijn die boxen stevig genoeg om de katten eruit te houden. En als dat topic er nog niet is lijkt het me wel verstandig. Er kan genoeg over gepraat worden lijkt mij :)
Caelorum schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:22:
ARG ineens is mijn laptop er heilig van overtuigd dat de SSD niet meer in de laptop zit. Dat terwijl mijn ubuntu live dvd hem wel gewoon ziet |:(
Ik vermoed dat de foutmelding vanuit de UEFI HDD-test niet helemaal correct is, maar hoe the fuck krijg ik dit nou weer gefixed :S
(oh en niet antwoorden! ^^)
Nou ik ben er achter hoor. Is een combinatie van een "experimentele" UEFI ondersteuning van deze laptop (ja, HP... doe het dan gewoon goed) en ubuntu die afwijkt van zowat alle andere OS'en. Trouwe oude Fedora doet het gewoon goed. Ik heb geen zin om met boot bestanden te gaan klooien dus ik laat ubuntu lekker achterwege. Ik zet er waarschijnlijk wel opensuse op. Nog nooit mee gewerkt, maar ik zoek een redelijk stabiele OS voor op deze laptop, waar ik niet al teveel aan hoef te doen. Aangezien HP ook dit model levert met opensuse lijkt het mij dat het qua hardware ondersteuning wel te doen zal zijn :)
Fedora was altijd mij favoriet, maar die zijn toch iets te cutting-edge geworden en nu die maintainer van kmod-catalyst daar mee ophoud, houdt het voor mij ook op. Heb geen zin om elke maand weer met AMD drivers te lopen kloten, omdat er weer eens wat fout is gegaan...

*edit* het is blijkbaar al laat. Haal zomaar opensuse en suse door elkaar ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t0nhbmlEhTJJGqxLRSLGSFAI/full.png

Ik ben best blij met wat ik in twee dagen heb bereikt qua design :)
De tweede dag was vooral bugfixen in Chrome, op mobile (moeilijk met een localhost IIS server) en foutmeldingen implementeren.

En mijn internetverbinding debuggen.

* F.West98 heeft eindelijk ook 90/9 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Iets aan dat rood met gradient stoort me echt enorm! Waarschijnlijk een goed teken, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Vind dat 'vereist' een beetje raar, ben nog nooit een website tegengekomen waarbij een wachtwoord niet vereist is :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:50:
[afbeelding]

Ik ben best blij met wat ik in twee dagen heb bereikt qua design :)
Ziet er best goed uit! Verder over dat rode vlakje: wat hun zeggen. En tekst in invoervelden is niet het beste patroon om te volgen, je hebt ook ruimte zat. Maar zeker niet slecht!

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Volgens mij heb ik met een Raspberry Pi een USB-adapter weten te slopen. De betreffende Pi boot nog prima aan een USB3-poort, maar niet meer aan de adapter (en heeft dat nooit gedaan vanaf een USB2-poort). Dat wordt morgen maar eens kijken voor een nieuwe adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat rood is de validationmessage, dus normaal is het gewoon hetzelfde hoor :+
Door wat gekloot met de invoervelden zelf was dit de makkelijkste en wmb mooiste oplossing, en ook wel weer origineel.

Nog wat duidelijkere afbeeldingen (helaas jpg):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Mjs7ZgZbyOshibMV0sPcUez1/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rUw6KxBN9rFG4lTEbfd6tjFA/full.jpg

Daar is het rood voor bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Tip voor mobile debuggen: in je Chrome dev console op escape duwen en Emulation tab selecteren, behoorlijk powerful!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 01:43
Gamebuster schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:48:
De definitie van Model-View-Controller van de auteur daarvan, uit 1979. PDF bestaande uit 2 pagina's: http://heim.ifi.uio.no/~trygver/1979/mvc-2/1979-12-MVC.pdf

Moar: http://heim.ifi.uio.no/~trygver/themes/mvc/mvc-index.html

Geinig, heb onlangs een projectje gedaan op de uni waarbij we ook werkten met een model, view en controller. De grap was dat ieder onderdeel door verschillende mensen werd gemaakt. Het programma in zijn geheel moest natuurlijk wel werken, dus goede afspraken + UML maken :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

F.West98 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:43:
Nog wat duidelijkere afbeeldingen
Vind 't er mooi en duidelijk uitzien. Ook de feedback heb je goed opgelost. Ik begrijp alleen het hoofdlettergebruik niet (maar ik snap dat 't de de facto standaard is, helaas). En ik denk dat ik hoofdpijn zou krijgen van de achtergrond als ik (te) lang op zo'n pagina zou blijven hangen.
Megamind schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:53:
Tip voor mobile debuggen: in je Chrome dev console op escape duwen en Emulation tab selecteren, behoorlijk powerful!
En als dat niet volstaat kun je binnen je LAN verbinden (al dan niet door je hosts file aan te passen) of een port forwarden in je router. Kan allemaal niet echt moeilijk zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door 8088 op 02-06-2014 01:36 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

_David_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:15:
Vind dat 'vereist' een beetje raar, ben nog nooit een website tegengekomen waarbij een wachtwoord niet vereist is :+
Ja, zal er ook wel niet standaard staan he, pas na de validatie als het leeg is. Wat wil je anders? Niets zeggen, zo van.. hey hij is leeg maar we zeggen lekker niets waarom die niet is ingevuld of "ben je ooit wel een website tegen gekomen waar dit niet verplicht is?!" , maar misschien is dat te lang :+

design vind ik wel netjes trouwens, alleen dan weer dat Log in vs login verhaal :+
Persoonlijke zou ik het kopje "login" maken, immers doe je niet "inloggen" , en dan de daadwerkelijke button die de actie doet log in of inloggen noemen :P

en je registratie 'button' zou ik de verkapte shadow/border ding weghalen of wat dan ook, nu lijkt hij net 1pixel te klein, of hij is misschien gewoon 1px te klein :D

[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 02-06-2014 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Ziet er goed uit FWest! Enige tip van mijn kant zou zijn om duidelijker te maken bij registratie wat je gebruikt als login. Is het de naam of je email? Anders krijg je personen die als naam een gebruikersnaam kiezen dit terwijl er met een email wordt ingelogd of vice versa. Ben er zelf nooit zo blij mee als m'n naam als gebruikersnaam wordt genomen.

Vandaag rustig dagje op kantoor. Nieuw platform in gebruik nemen welke gister netjes door de staging omgeving is gekomen :) Kwa performance kunnen de volumes met een factor 90 omhoog voor ik in de problemen kom.

Vanavond gesprek met de bank om laatste details te bespreken en koopcontract op te stellen. Wordt toch wel heel permanent zo dat wonen in Zweden :P Wel gelijk een leuk privéproject erbij want kan een mooie API bouwen richting de bank welke de rentepercentages bijhoudt en mij en vriendin op de hoogte stelt als deze drastisch dalen of stijgen :)

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mogguh :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een mooi begin van de dag, not :(

Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2H9/e735ad6ed58e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Mij werd altijd verteld dat ze in Nederland veel van thuis uit werken, maar dit is voor jou geen mogelijkheid of ... ?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
_Moe_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:36:
[...]

Mij werd altijd verteld dat ze in Nederland veel van thuis uit werken, maar dit is voor jou geen mogelijkheid of ... ?
Ik zou tegen m'n collega's kunnen zeggen "Jongens, ik werk vanuit huis want het spoor ligt plat". Dat is in de omgeving waar ik nu zit geen probleem (gebeurt vaak genoeg).

Ik heb daar alleen niet echt zin in, ik ben al sinds donderdag thuis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Ik zou het juist heerlijk vinden om van thuis uit te kunnen werken, dan kan je je werk een beetje meer spreiden over de dag en moet je je niet haasten om s'avonds nog in een winkel te geraken. En het grote pluspunt is dat je geen last hebt van dat dagdagelijkse rotverkeer.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:02
_Moe_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:47:
Ik zou het juist heerlijk vinden om van thuis uit te kunnen werken, dan kan je je werk een beetje meer spreiden over de dag en moet je je niet haasten om s'avonds nog in een winkel te geraken. En het grote pluspunt is dat je geen last hebt van dat dagdagelijkse rotverkeer.
wacht maar tot je effectief thuis werkt.. dan heb je vaak het gevoel dat je tussen door andere dingen doet waardoor je net langer gaat werken waardoor je feitelijk gratis overtime klopt.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Icekiller2k6 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:53:
[...]

wacht maar tot je effectief thuis werkt.. dan heb je vaak het gevoel dat je tussen door andere dingen doet waardoor je net langer gaat werken waardoor je feitelijk gratis overtime klopt.
Dat kan ik me inderdaad wel voorstellen, maar daar valt wel wat op te vinden lijkt me.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik had vorige week woensdag een design verwacht voor 2 pagina's, volledig geslice't als HTML+CSS. Vandaag hoor ik dat ik 1 pagina krijg als PSD. Site moet over 2 weken live. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Klopt helemaal. De scheiding tussen werk/privé wordt na verloop van tijd erg lastig, zelfs al heb je een dedicated ruimte om in te werken. Na jaren veel thuisgewerkt te hebben (bij de vorige werkgever) doe ik het nu alleen nog incidenteel als het zo uitkomt :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

Daar heb ik gelukkig geen last van, als ik vanuit huis werk kan ik prima zakelijk- en privétijd scheiden. Soms wil het voorvallen dat er tijdens werktijd iets moet gebeuren, dan compenseer ik die tijd door langer door te werken.

Het is nu gewoon zo dat ik na een lang weekend m'n collega's weer wil zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
[...]
Deels mee eens. Sinds ik thuiswerk "declareer" ik alleen uren die ik echt maak. Ik reken echter wel mini pauzes <5 min mee, zoals kopje thee pakken of even postje op t.net plaatsen. Ik ben echter wel veel productiever thuis dan bij mijn baan hiervoor. Ik maak 32 tot 48 declareerbare uren per week, gemiddeld 36.

Ik werk ongeveer 25% van die tijd op andere locaties, zoals in tuinen bij familie (geen eigen tuin) of op openbare plekken. Zo had ik in een periode zonder internet 3 uur lang in mc donalds gewerkt (en 1 shake gekocht), tot ik er om 24:00 werd uitgezet omdat ze gingen sluiten :P

Ik vind thuiswerk heerlijk. Ik werk wel praktisch de hele week door. In een week dat ik 32 uur werk, werk ik deze wel verspreid over 6 dagen. Andere delen van de dag ga ik gewoon relaxen, rondje rijden, ijsje halen, gamen, enz. Dit geeft mij de mogelijkheid om alleen te werken wanneer mijn concentratie en energie niveau ernaar is. De ene keer om 9:00 uur, de andere keer om 23:00 uur.

Het moet je liggen; Bij een kantoorbaan kan je naar huis en hoef je totaal niet meer na te denken over werk. Ik hou wel een strikte regel: minimaal 1 dag per week, 100% geen werk. Niet over denken, zeker niet doen. Hoeft geen vaste dag te zijn, maar voornamelijk zondag. Dit is essentieel voor mijn energieniveau.

[ Voor 28% gewijzigd door Gamebuster op 02-06-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 20:02
Cloud schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:00:
[...]

Klopt helemaal. De scheiding tussen werk/privé wordt na verloop van tijd erg lastig, zelfs al heb je een dedicated ruimte om in te werken. Na jaren veel thuisgewerkt te hebben (bij de vorige werkgever) doe ik het nu alleen nog incidenteel als het zo uitkomt :)
Werkte vroeger ook wel veel thuis, 1.5 dag per week ofzo. Maar tegenwoordig altijd op kantoor, ook al zijn al mijn collega's weg. Gewoon even 'uit huis' zijn helpt om te focussen voor mij.

Kantoor is 5 minuten fietsen dus dat scheelt. Als dat een half uur zou zijn zou ik het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Lijkt me heerlijk en ik DENK dat ook id privé en werk perfect gescheiden kan houden.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
_Moe_ schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:19:
Lijkt me heerlijk en ik DENK dat ook id privé en werk perfect gescheiden kan houden.
Zolang je je werk en je prive lief hebt, is er niets aan de hand. Duidelijke afspraken voor thuis zijn wel handig. Het heeft zeker in het begin wel de nodige conflicten thuis opgeleverd, maar na een paar weekjes verliep het prima.

Het is wel makkelijker om bij een dipje even geen werk te doen. Dit is erg gevaarlijk; Ik had 2 weken geleden een mini dipje. Lesmateriaal oppikken, wat boeken gelezen over programmeren en wat gamen en ik kon er weer tegenaan. Had die week wel een dip in productiviteit en had "maar" 32 uur werk verricht, terwijl de weken ervoor 40+ uren waren. Afgelopen week ook 32 uur, maar dat kwam meer door veel privé afleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Hmmz, nu ik eindelijk mijn mailserver thuis heb staan, moet ik maar eens kijken waar ik fatsoendelijk encrypted backups kan gaan storen.

Iemand een idee voor goedkope storage (Heb ongeveer 5gb nodig)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dropbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Robbiedobbie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:37:
Hmmz, nu ik eindelijk mijn mailserver thuis heb staan, moet ik maar eens kijken waar ik fatsoendelijk encrypted backups kan gaan storen.

Iemand een idee voor goedkope storage (Heb ongeveer 5gb nodig)?
Een mailserver thuis? :o

Heb er van narigheid ook nog een nodig, maar dat zal een VPS'je worden. Misschien heb je er wat aan: https://www.digitalocean.com/ (of als je wil met referal).

Ben tot zover nog steeds erg tevreden over de VPS, al doe ik er nog iets te weinig mee. Heb nog wel een idee voor een leuk projectje om daar eens neer te zetten, maar wil er niet te veel mee klooien gezien het netjes draait nu.

Heb alleen nog een mailserver nodig voor ons gaming team (:+), om een licentie voor meer TeamSpeak gebruikers aan te kunnen vragen. Dus die moet ik er ook nog installeren.

Maarja, geen tijd voor... nog twee forse projecten die voor de zomervakantie online moeten :/ Dus ik verwacht daar sowieso wat overuren in te moeten steken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb iets van 3 jaar Exchange gedraaid, maar uiteindelijk ben ik toch maar overgestapt op Google Apps (toen nog gratis). De tijd die ik nodig had om de boel draaiende te houden werd me op een gegeven moment toch iets te veel, door de Google-route te kiezen heb ik mezelf een hoop tijd en frustratie bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Alex) schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:03:
[...]

Ik heb iets van 3 jaar Exchange gedraaid, maar uiteindelijk ben ik toch maar overgestapt op Google Apps (toen nog gratis). De tijd die ik nodig had om de boel draaiende te houden werd me op een gegeven moment toch iets te veel, door de Google-route te kiezen heb ik mezelf een hoop tijd en frustratie bespaard.
Precies, dat heb ik zelf ook zakelijk en bij een stichting waar ik werkzaam voor elkaar gekregen. Nu Google Apps echter geen gratis mogelijkheden meer heeft, word het lastig. Voor wat gamen met vrienden is TeamSpeak en een website heel grappig en die VPS van $5 per maand is ook wel handig, maar dan nog weer 4 euro /m voor Google Apps gaat net even te ver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
TheNephilim schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:06:
Nu Google Apps echter geen gratis mogelijkheden meer heeft, word het lastig.
Zolang je een bestaand account hebt is het wel mogelijk extra domeinnamen aan dat account toe te voegen(!). Je moet dan wel bij het control panel van 'a.nl' 'b.nl' beheren, maar dat is niet zo'n issue. Je hebt natuurlijk nog wel steeds hetzelfde max aantal mailadressen, maar ik heb typisch toch maar een stuk of vijf adressen per domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ValHallASW schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:10:
[...]

Zolang je een bestaand account hebt is het wel mogelijk extra domeinnamen aan dat account toe te voegen(!). Je moet dan wel bij het control panel van 'a.nl' 'b.nl' beheren, maar dat is niet zo'n issue. Je hebt natuurlijk nog wel steeds hetzelfde max aantal mailadressen, maar ik heb typisch toch maar een stuk of vijf adressen per domein.
Jahwel, maar ik kan wil het domein vilfgaming.nl niet bij onze zakelijke account en ook niet bij de account van de stichting onder brengen. Als ik persoonlijk een Google Apps 'domein' had, zou ik hem daar zeker toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waarom niet een simpele VPS bij bijvoorbeeld OVH? Kost geen fluit meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:17:
Waarom niet een simpele VPS bij bijvoorbeeld OVH? Kost geen fluit meer tegenwoordig.
Mwah puur voor opslag vind ik ze niet extreem goedkoop; voor 100 GB betaal je € 7,30 (excl. btw) per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, ja, voor puur opslag is een VPS natuurlijk onzinnig, maar als je ook een mailserver en evt. een website of teamspeak server wilt hosten, is't wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Amazon Glacier Storage is misschien interessant? Als het je toch alleen maar gaat om "ik wil die backups ergens hebben staan voor het geval dat..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bleg, weer een dag verprutst. Vanochtend zat mijn laptop opeens in en reboot loop na een windows update. De restore points wilde niet werken, dus nu een nieuwe image aan het flashen :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Dat is kut, ik had laatst een corrupte bootmgr.exe. Dat is nog leuker. Gelukkig staan alle documenten in dropbox en op me externe harde schijf, dus maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
En in plaats van lekker unattended opnieuw installeren moet hij natuurlijk 600x rebooten, waarna ik elke keer dat irritante hd-boot password in moet typen, dus ik moet er ook nog op blijven letten :(

Alle belangrijke files staan wel in SVN/TFS, en die laatste paar wijzigingen kon ik via de recovery commandline nog kopieren naar usb stick, maar het gaat straks ook weer een enorme tijd duren om alles weer lekker in te stellen :(

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33

deadinspace

The what goes where now?

Alex) schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:34:
Amazon Glacier Storage is misschien interessant? Als het je toch alleen maar gaat om "ik wil die backups ergens hebben staan voor het geval dat..."
Pas op met Glacier, de retrieval fee structure is heel ondoorzichtig, en de kosten voor retrieval kunnen echt enorm zijn.

http://www.wired.com/2012/08/glacier/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
deadinspace schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:02:
[...]

Pas op met Glacier, de retrieval fee structure is heel ondoorzichtig, en de kosten voor retrieval kunnen echt enorm zijn.

http://www.wired.com/2012/08/glacier/
Oud artikel en dat gaat dus ook niet meer op:
The amount you pay is determined by how fast you retrieve the data. For example, you can request all the data at once and pay $21.60, or retrieve it evenly over eight hours, and pay $10.80. If you further spread your retrievals evenly over 28 hours, your retrievals would be free because you would be retrieving less than 128 GB per day. You can lower your billable retrieval rate and therefore reduce or eliminate your retrieval fees by spreading out your retrievals over longer periods of time.
http://aws.amazon.com/gla...a_can_I_retrieve_for_free

[ Voor 4% gewijzigd door HuHu op 02-06-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik kwam net een stukje software tegen voor excel met de naam Kutools , beetje suggestieve naam :')

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
TheNephilim schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:15:
[...]

Jahwel, maar ik kan wil het domein vilfgaming.nl niet bij onze zakelijke account en ook niet bij de account van de stichting onder brengen. Als ik persoonlijk een Google Apps 'domein' had, zou ik hem daar zeker toevoegen.
Of gewoon bij Microsoft stallen. Gratis outlook.com voor domeinen: domains.live.com
Pagina: 1 ... 58 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.