De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:58:
[...]

Ik werk ook met designers samen die rechtstreeks in de solutions klussen. Geloof me, het is lastig om bij zulke figuren het concept versie beheer erin te krijgen. Die snappen niet dat files echt naar de server moeten om bij iedereen te werken. Het is dat ze grafisch goed zijn, anders had ik ze allang gevierendeeld ;)
Wauw, je hebt designers wat bij kunnen brengen. Een enorme stijging in mijn achting voor jou! Nee ik begrijp je volledig :Y
.Gertjan. schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:58:
[...]

Overigens host ik zelf mijn TFS server, daarom zijn we pas sinds kort op 2013 over en benutten we nog niet alle opties. Maar op dit moment heb ik meer te doen dan mijn sourcecontrol te optimaliseren of mijn buildproces aan te pakken (ik wil TeamCity weer eens gaan proberen)...
True, maar Git is dus wel te integreren in een TFS workflow.

Ik heb altijd lopen kloten met een slechte Git installatie op mijn oude laptop. Wat helpt is dat ik tegenwoordig de standaard installer van GitHub pak (denk dat die van BitBucket ook goed is) zelfs als ik helemaal geen GitHub projecten hoef te klonen. Die is gewoon goed.

De grafische tools daar heb ik niet zo veel ervaring mee, ik pak alleen GitX voor het volgen van branches e.d.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

F.West98 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:56:
[...]

Hij staat wel op codingplayground, maar daar faalt het resultaat een beetje.
En voordat iedereen begint te schreeuwen dat dit aan F-West zal liggen, hier faalt de Responder ook. Krijg namelijk geen reactie te zien :)

Krijg een:
ReferenceError: _gaq is not defined

Wat als ik even vlug kijk, in je Javascript zou moeten zitten op Line3
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$(function(){
    $('#Form_SelectionForm').on('submit', function(e){
        if(typeof(_gaq) !== undefined) {
            _gaq.push(['_trackEvent', 'Generate', 'Recruitermail']);
        }
        e.preventDefault();
        var choices = $(this).serialize();
        $.post($(this).attr('action'), choices, function(result){
            $('.ResultMail').html(result);
        },'json');
    });
});

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:40

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nee, ik krijg gewoon een nieuwe pagina die volgens mij de JS response zou moeten zijn.
"<p>Beste cfgh,<\/p><p>Hoewel je functie totaal niet past bij mijn werk, verzoek ik je vriendelijk doch dringend om een hobby te zoeken. Ik hoorde dat de lokale breiclub nog leden zoekt.<br \/>Ik heb me altijd afgevraagd hoe dat nou is als \"recruiter\". Elke ochtend in de spiegel kijken en tegen met een serieus gezicht jezelf zeggen \"je kunt het!\"<br \/>Bijzondere vacature, dat zeker. Maar heb jij wel eens gedacht aan een nieuwe carriere? Ik hoorde dat ze nog mensen zoeken bij de gemeentelijke reinigingsdienst.<br \/>Kort en goed. Overtuigende mail! Rot op, zoek een hobby, ga punniken ofzo.<br \/>Ik begrijp dat studeren te ingewikkeld was. Geeft niets hoor, kan de beste overkomen. Maar om mij daar nu mee lastig te vallen vind ik wat minder grappig.<br \/><p>Ik link nog liever met m'n ex.<\/p><\/p>Deze reactie werd mede mogelijk gemaakt door <a href='http:\/\/casa-laguna.net'>Casa Laguna<\/a>"

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Brakkie41 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:06:
[...]

En voordat iedereen begint te schreeuwen dat dit aan F-West zal liggen, hier faalt de Responder ook. Krijg namelijk geen reactie te zien :)

Krijg een:
ReferenceError: _gaq is not defined

Wat als ik even vlug kijk, in je Javascript zou moeten zitten op Line3
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
$(function(){
    $('#Form_SelectionForm').on('submit', function(e){
        if(typeof(_gaq) !== undefined) {
            _gaq.push(['_trackEvent', 'Generate', 'Recruitermail']);
        }
        e.preventDefault();
        var choices = $(this).serialize();
        $.post($(this).attr('action'), choices, function(result){
            $('.ResultMail').html(result);
        },'json');
    });
});
Da's raar, undefined is gewoon een var die false terug geeft. Hmmm, dan maar quotes er omheen, zou't moeten fixen.
F.West98 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:18:
Nee, ik krijg gewoon een nieuwe pagina die volgens mij de JS response zou moeten zijn.

[...]
Vreemd, undefined hoort gewoon null terug te geven, maar is blijkbaar verdwenen uit m'n core javascript zooi.

Meh, toegevoegd, zou nu ook weer moeten werken zonder Google Analytics (ik push de events omdat het geen pageviews zijn)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ugh.... Lekker hoor, 2 projecten die gebruik maken van gedeelde controls waarbij een van de twee afwijkend gedrag vertoonden... Bleek dat er met de move naar de nieuwe .NET versie ook wat is veranderd aan de ID rendering van controls.

Bleek dat de andere ontwikkelaar het in zijn code al gemerkt had, maar natuurlijk niets had doorgegeven... Na een hoop frustratie en een flinke debug sessie eindelijk gevonden wat er mis ging (de ID's werder verkloot waardoor scripts niet werkte)... Toevoegen van controlRenderingCompatibilityVersion="3.5" clientIDMode="AutoID" lost het hele gedonder op...

:X

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:18:

[...]
Dat is de js-response die een div zou moeten vullen ja.

Maar dat zit/zat dus in die _gaq issue. M'n minifier bokt blijkbaar een beetje, dan maar alles unminified, zoveel is't nu ook weer niet.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:25

Pizzalucht

Snotneus.

Firesphere schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:03:
[...]

Dat is de js-response die een div zou moeten vullen ja.

Maar dat zit/zat dus in die _gaq issue. M'n minifier bokt blijkbaar een beetje, dan maar alles unminified, zoveel is't nu ook weer niet.
typeof geeft toch altijd een string terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pizzalucht schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:14:
[...]

typeof geeft toch altijd een string terug?
undefined is een functie in mijn scripts, zodat ik undefineds kan loggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:25

Pizzalucht

Snotneus.

Firesphere schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:45:
[...]

undefined is een functie in mijn scripts, zodat ik undefineds kan loggen ;)
Ah, hendig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pretty much is het zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
window.undefined = function(var) {
    if(var === 'undefined') {
        log('Undefined data thrown');
        return false;
    }
    if(var === '') {
        log('Undefined is empty);
    }

Enzovoorts.

Op die manier kun je dus undefined als variabele aanspreken, waardoor het makkelijker is, en je ook meteen weet waarom het mis gaat. En ja, het is javascript, dus een lege string kan ook af en toe undefined roepen :/

Ifjes voor niet-bestaande functies etc. mag je zelf verzinnen. Het is niet heel ingewikkeld, maar het scheelt heel veel tijd. Errors als $ is undefined zijn natuurlijk vanzelfsprekend als je jQuery gebruikt, maar sommige errors zijn zo cryptisch dat zo'n assignment erg handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Firesphere schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:04:
[...]

Pretty much is het zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
window.undefined = function(var) {
    if(var === 'undefined') {
        log('Undefined data thrown');
        return false;
    }
    if(var === '') {
        log('Undefined is empty);
    }

Enzovoorts.

Op die manier kun je dus undefined als variabele aanspreken, waardoor het makkelijker is, en je ook meteen weet waarom het mis gaat. En ja, het is javascript, dus een lege string kan ook af en toe undefined roepen :/

Ifjes voor niet-bestaande functies etc. mag je zelf verzinnen. Het is niet heel ingewikkeld, maar het scheelt heel veel tijd. Errors als $ is undefined zijn natuurlijk vanzelfsprekend als je jQuery gebruikt, maar sommige errors zijn zo cryptisch dat zo'n assignment erg handig kan zijn.
Creatieve oplossing, maar kan ongewenste bijwerkingen hebben. Zo is "undefined" bijv. nu niet meer false-like; if(undefined) { /* lalala ik word uitgevoerd! */ }

Los daarvan... Een stukje van mijn ziel brokkelde af bij het lezen van deze code :P Een grotere middelvinger kan je niet hebben bij deze code. Zowel `var` als `undefined` als variable gebruiken... Die schrijver ervan was in een erg rebelse bui. Alleen een echte javascript hater kan dit schrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 29-05-2014 19:16 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:11:
[...]

Creatieve oplossing, maar kan ongewenste bijwerkingen hebben. Zo is "undefined" bijv. nu niet meer false-like; if(undefined) { /* lalala ik word uitgevoerd! */ }

Los daarvan... Een stukje van mijn ziel brokkelde af bij het lezen van deze code :P Een grotere middelvinger kan je niet hebben bij deze code. Zowel `var` als `undefined` als variable gebruiken... Die schrijver ervan was in een erg rebelse bui. Alleen een echte javascript hater kan dit schrijven.
Het is een losse-pols versie, je mag er van vinden wat je wilt :P

En ja, ik haat javascript, maar ik wil wel graag duidelijke errors, dus capturen naar een function scheelt een hoop gezeik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Enige jammer van TFS is dat er geen rebase word gedaan op een pull :(. Verder rest is de integratie best goed :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm.. Hoe zouden jullie dit noemen?

Ik heb een helperclass error, om fouten in te zetten en die dan via TempData door te geven aan de view en dan in de layout die weer te geven. Door uitbreidingen heeft deze class nu het attribuut "isError", omdat het ook een success-melding kan zijn. Ik wil deze class hernoemen, maar hoe noem ik het dan? Notification? Dat is iets te 'groot', dit is niet een melding zoals je die in Android hebt, maar een meldinkje. Notice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Message?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja, nice. Daar zocht ik naar :)
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Laatst online: 23-09 11:40
Leuk project op school. Webshop bouwen. Morgen even een nieuwe plan van aanpak in LaTeX maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Martindo schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:56:
Leuk project op school. Webshop bouwen. Morgen even een nieuwe plan van aanpak in LaTeX maken. :D
Copy-paste maken van Magento O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Firesphere schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:16:
[...]

Copy-paste maken van Magento O-)
ASP.Net gebruiken...

Maar nee, we bouwen 'm vanaf ground-up zowat. En aangezien niet iedereen op hetzelfde kennisniveau zit, kunnen we geen MVC of Entity Framework gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Martindo schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:20:
[...]
ASP.Net gebruiken...

Maar nee, we bouwen 'm vanaf ground-up zowat. En aangezien niet iedereen op hetzelfde kennisniveau zit, kunnen we geen MVC of Entity Framework gebruiken.
Waarom zou je daarom geen MVC kunnen gebruiken? Is toch een goed moment om MVC te leren :S?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Rutix schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:33:
[...]

Waarom zou je daarom geen MVC kunnen gebruiken? Is toch een goed moment om MVC te leren :S?
Ja, dat kan. Maar het probleem is dat er één iemand is die nul ervaring met programmeren heeft, ook geen HTML enzo. Dus dat moet hij heel snel leren.

We hebben er als projectgroep voor gekozen om geen risico te lopen. Bij het praktijkassesment moet iedereen alle code kunnen verklaren. En daarbij ook kunnen vertellen waarom we bepaalde keuzes hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dat belooft als je alles met ASP.net zonder framework gaat opbouwen... Inloggen, databank, ...

Veel succes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Weer eens een recruiter beantwoord.

Ik heb hem (of haar? Hij/zij heet "Valentini") geantwoord dat hij/zij het antwoord zelf mag samenstellen op m'n generator :D

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 30-05-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
wsitedesign schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:36:
Dat belooft als je alles met ASP.net zonder framework gaat opbouwen... Inloggen, databank, ...

Precies, met MVC wordt er al een hoop voor je gescaffold, met ASP.net (zeker webforms?) een hele webshop bouwen... success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:36:

Ik gok dat we het wel horen als we pentests mogen doen.
* Firesphere kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Pentests?

Maar over .NET MVC gesproken, ik vind .NET Identity té veel lagen hebben. Rare fouten (mijn fout) die niet te herleiden zijn naar een specifiek punt in de code, minder controle over de dingen die gebeuren, té modulair met overal eigen classes die je zelf moet vullen met eigen implementaties e.d. Ik vond SimpleMembership veel leuker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Pentest = penetration test, ofwel "proberen de boel te hacken".
Maar over .NET MVC gesproken, ik vind .NET Identity té veel lagen hebben. Rare fouten (mijn fout) die niet te herleiden zijn naar een specifiek punt in de code, minder controle over de dingen die gebeuren, té modulair met overal eigen classes die je zelf moet vullen met eigen implementaties e.d. Ik vond SimpleMembership veel leuker....
Ik vind dat het Web-team de laatste tijd een beetje aan het doorslaan is met wat ze allemaal onderdeel van het framework maken. De standaard projecttemplates zijn ook al zo ontzettend bloated met allerlei meuk als Modernizr, jQuery, Bootstrap, FontAwesome, enzovoorts. Om nog maar niet te spreken over "ingebouwde Facebook-authenticatie".

Flikker op, Microsoft. Ik ben eerst een half uur kwijt aan het uitbouwen van al die meuk als ik een simpele website in elkaar wil klikken. :{

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 30-05-2014 01:47 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 01:47:
[...]
Pentest = penetration test, ofwel "proberen de boel te hacken".
Een pentest is meestal op verzoek, dus meer "Probeer de boel in een gecontroleerde omgeving stuk te maken"
(Gecontroleerd is trouwens niet "extra beveiligd" maar "schaadt de live-omgeving niet")

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 30-05-2014 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 01:49:
[...]

Een pentest is meestal op verzoek, dus meer "Probeer de boel in een gecontroleerde omgeving stuk te maken"
Klopt :)
(Gecontroleerd is trouwens niet "extra beveiligd" maar "schaadt de live-omgeving niet")
Zolang de omgeving waarop gepentest wordt identiek is aan je productieomgeving (zelfde configuratie e.d.) is dat prima. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je webapplicatie op productie onder het account "DOMAIN\Administrator" draait, en op dev/test/acc niet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 01:53:
[...]

Zolang de omgeving waarop gepentest wordt identiek is aan je productieomgeving (zelfde configuratie e.d.) is dat prima. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je webapplicatie op productie onder het account "DOMAIN\Administrator" draait, en op dev/test/acc niet. :+
Dan is het ook geen eerlijk pentest he :)

Een pentest vindt altijd plaats in een omgeving met gelijke rechten, of je hebt iets te verbergen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 02:00:
[...]

Dan is het ook geen eerlijk pentest he :)

Een pentest vindt altijd plaats in een omgeving met gelijke rechten, of je hebt iets te verbergen ;)
Of je hebt een sysadmin die niet in staat is om z'n omgevingen gelijk te houden. ;)

En ja, die omgevingen kom ik wel eens tegen. Dat zie ik vooral als het ene team verantwoordelijk is voor dev+test en het andere team voor acc+prod. De initiële image is dan wel gelijk, maar daarna loopt het soms flink out of sync. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen! Ik ben al wakker en aan het werk, Tweakers.net daarentegen nog niet echt....
http://cl.ly/image/182n3J0U0c3a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:32
Goedemorgen! Hier ook al aan het werk. Deze keer halfuurtje eerder dan gewend.
Werkzaamheden met de trein, dus rijdt maar eens per uur ipv half uur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-09 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Alex) schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 02:01:
[...]

Of je hebt een sysadmin die niet in staat is om z'n omgevingen gelijk te houden. ;)

En ja, die omgevingen kom ik wel eens tegen. Dat zie ik vooral als het ene team verantwoordelijk is voor dev+test en het andere team voor acc+prod. De initiële image is dan wel gelijk, maar daarna loopt het soms flink out of sync. :(
Volgens mij is het redelijk zeldzaam om letterlijk een 1op1 situatie te hebben van zowel totale server als data. Tenminste ik ben nog niet tegengekomen dat daar geld voor beschikbaar is.. Onze dev/stage is nu redelijk 1op1 mja nog steeds niet helemaal chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
F.West98 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 01:41:
http://brockallen.com/category/membershipreboot/

Gebruik het sinds kort in een project voor het eerst. Bevat me best goed. Afgezien van wat EntityFramework problemen...

IdentityReboot had ik nog even overgeslagen, ik snap het identity 2.0 framework zelf nog niet helemaal, dus dan wil ik daar nog geen abstractie voor gaan gebruiken.

Ben er overigens helemaal mee eens dat het Identity framework behoorlijk bloated aanvoelt, ik vind het ook niet intuïtief opgezet, ik heb echt de documentatie nodig om er doorheen te komen, want self-discovery is er niet bij.
Alex) schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 01:47:

Ik vind dat het Web-team de laatste tijd een beetje aan het doorslaan is met wat ze allemaal onderdeel van het framework maken. De standaard projecttemplates zijn ook al zo ontzettend bloated met allerlei meuk als Modernizr, jQuery, Bootstrap, FontAwesome, enzovoorts. Om nog maar niet te spreken over "ingebouwde Facebook-authenticatie".

Flikker op, Microsoft. Ik ben eerst een half uur kwijt aan het uitbouwen van al die meuk als ik een simpele website in elkaar wil klikken. :{
File -> New Project -> ASP.Net Empty Web Application

Welke ingebouwde facebook authenticatie? Overigens is dat een fout, ze hadden het bij de examples moeten neerzetten, en niet in de default templates. Maar ik verwacht dat ze het er nog wel eens uit gaan halen.
Destijds wilden ze in de default templates een voorbeeld van OpenAuth verwerken, daarbij is Facebook als voorbeeld gekozen.

Ik vind wel dat ze goed bezig zijn. Onder andere het OWIN initiatief is erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Koffie :( Afgelopen nacht dikke insomnia gehad en tot half 4 wakker gelegen. :X Dat terwijl vandaag een belangrijke dag is met gesprek bij de bank en nieuw platform live op werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

brak dus :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Precies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel is echt geniaal: Cards Against Humanity: a party game for horrible people _O_

Er is een Nederlandse PDF van, eens kijken of ze bij de Staples hier wat mee kunnen... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:35:
Dit spel is echt geniaal: Cards Against Humanity: a party game for horrible people _O_

Er is een Nederlandse PDF van, eens kijken of ze bij de Staples hier wat mee kunnen... :Y
Op het feit na dat ik de nederlandse vertaling erg brak vind. Zo heb je bijvoorbeeld in de engelse versie een kaart hardworking mexicans, de nederlandse vertaling is dan ook hardwerkende mexicanen terwijl een betere vertaling zou zijn, imo, hardwerkende polen omdat het dezelfde lading heeft als hardworking mexicans in de VS.

Ik heb dan ook een tijd heb zitten twijfelen om zelf een vertaling te maken, of gewoon de engelse aan te schaffen. Engelse kan ik echter niet kopen want geen CC en zelf 1 maken is irritant omdat er niet gewoon een template voor is, afaik.

[ Voor 17% gewijzigd door Gropah op 30-05-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:01:
[...]

Op het feit na dat ik de nederlandse vertaling erg brak vind. Zo heb je bijvoorbeeld in de engelse versie een kaart hardworking mexicans, de nederlandse vertaling is dan ook hardwerkende mexicanen terwijl een betere vertaling zou zijn, imo, hardwerkende polen omdat het dezelfde lading heeft als hardworking mexicans in de VS.

Ik heb dan ook een tijd heb zitten twijfelen om zelf een vertaling te maken, of gewoon de engelse aan te schaffen. Engelse kan ik echter niet kopen want geen CC en zelf 1 maken is irritant omdat er niet gewoon een template voor is, afaik.
Inderdaad jammer dat de vertaling zo slecht is. Engelse versie zou voor mij ook prima kunnen, maar anderen zullen er wellicht problemen mee hebben. Nog maar even kijken wat ik doe, want het lijkt me wel een geniaal spel om te spelen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:07:
[...]

Inderdaad jammer dat de vertaling zo slecht is. Engelse versie zou voor mij ook prima kunnen, maar anderen zullen er wellicht problemen mee hebben. Nog maar even kijken wat ik doe, want het lijkt me wel een geniaal spel om te spelen... :+
Lijkt mij ook erg tof. Ik heb nu trouwens wel een redelijke template gevonden op http://mdsc.info/dropbox/cah/.

Misschien een tweakers editie in elkaar zetten (en meenemen naar de volgende MoaM... :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 30-05-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:08:
[...]

Lijkt mij ook erg tof. Ik heb nu trouwens wel een redelijke template gevonden op http://mdsc.info/dropbox/cah/.

Misschien een tweakers editie in elkaar zetten (en meenemen naar de volgende MoaM... :P)
Als we nou op een of andere manier de teksten kunnen exporteren uit de files, dan kunnen we beetje normale vertalingen maken? Ik ben wel bereid er wat tijd in te steken, maar alle vertalingen gaat me niet lukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Nu online
Firesphere schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:45:
Weer eens een recruiter beantwoord.

Ik heb hem (of haar? Hij/zij heet "Valentini") geantwoord dat hij/zij het antwoord zelf mag samenstellen op m'n generator :D
_O-

Men dag is al weer goedgemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
De mooiste van de Xamarin 3 update is denk ik toch Xamarin.Forms. Vooral voor ons was dit een wtf moment omdat we dus zelf een soortgelijke library hebben voor app-dev. Maar wij supporten natuurlijk meer controls en platforms (SL4+, Android 2.3+, iOS 5.1+, HTML5)

Wel heel vet om te zien dat zij dit ook hebben gebouwd. Ik vind het dan ook best raar dat er hier helemaal neit over is gesproken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 12:32
Soundless schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:00:
De mooiste van de Xamarin 3 update is denk ik toch Xamarin.Forms. Vooral voor ons was dit een wtf moment omdat we dus zelf een soortgelijke library hebben voor app-dev. Maar wij supporten natuurlijk meer controls en platforms (SL4+, Android 2.3+, iOS 5.1+, HTML5)

Wel heel vet om te zien dat zij dit ook hebben gebouwd. Ik vind het dan ook best raar dat er hier helemaal neit over is gesproken :O
Dan heb je gister veel misgelopen hoor ;)
O.a. .Gertjan (excuses als ik naam verkeerd schrijf ;)) had het erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Ryur schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:03:
[...]

Dan heb je gister veel misgelopen hoor ;)
O.a. .Gertjan (excuses als ik naam verkeerd schrijf ;)) had het erover
Ow dan heb ik er toch overheen gelezen. Excuses :+

EDIT: ff een search gedaan, maar meer dan wat posts over de iOS designer zie ik niet :P

[ Voor 13% gewijzigd door Soundless op 30-05-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:30
Ik krijg net een mailtje binnen met in de footer wat info in een afbeelding, adres telefoonnummer enzovoort. Eerste WTF waarom die info in een afbeelding en niet gewoon alleen in de tekst waar de zelfde info ook staat. En waarom is die afbeelding ruim 2400px breed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Vraag me af of er straks uberhaupt nog een toekomst is weggelegd voor Xamarin. Aangezien multiplatform support nu redelijk ingebakken wordt in Visual Studio zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ealanrian schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:30:
Ik krijg net een mailtje binnen met in de footer wat info in een afbeelding, adres telefoonnummer enzovoort. Eerste WTF waarom die info in een afbeelding en niet gewoon alleen in de tekst waar de zelfde info ook staat. En waarom is die afbeelding ruim 2400px breed...
Ik hoop het volgende.
Klant zat te bitchen tegen de ontwikkelaar dat de footer niet 100% volle breedte was op elk scherm, daarom is er nu een 2400px brede footer erin gegooid en klaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:30
Douweegbertje schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:44:
[...]

Ik hoop het volgende.
Klant zat te bitchen tegen de ontwikkelaar dat de footer niet 100% volle breedte was op elk scherm, daarom is er nu een 2400px brede footer erin gegooid en klaar :+
Dan is er het volgende probleem, op mijn mobiel is de footer dan ongeveer 400% van de breedte en past dus nog niet op het scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
GateKeaper schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:41:
[...]

Vraag me af of er straks uberhaupt nog een toekomst is weggelegd voor Xamarin. Aangezien multiplatform support nu redelijk ingebakken wordt in Visual Studio zelf.
Crossplatform binnen de microsoft stack. Je kan toch geen iOS/Android apps ontwikkelen in VS zonder Xamarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Martindo schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:35:
[...]
Ja, dat kan. Maar het probleem is dat er één iemand is die nul ervaring met programmeren heeft, ook geen HTML enzo. Dus dat moet hij heel snel leren.

We hebben er als projectgroep voor gekozen om geen risico te lopen. Bij het praktijkassesment moet iedereen alle code kunnen verklaren. En daarbij ook kunnen vertellen waarom we bepaalde keuzes hebben gemaakt.
Toch een vreemde keuze. Als hij van nul moet beginnen, maakt het niet uit of je webforms of ASP.NET MVC gaat leren. Alhoewel, het maakt wel uit, maar niet vanwege de leercurve.

Als je het team goed opzet, en verantwoord naar de leidinggevenden (docenten?) communiceert dan lijkt het me geen probleem als één wat meer weet dan de ander. Het doel van een projectopdracht is veelal leren samenwerken omdat je dit "later" ook zult moeten doen. Het is hierbij vooral belangrijk dat iedereen, naast het gezamenlijke doel, ook voor zichzelf bepaalde doelen stelt.

In de praktijk werk je ook samen werken met mensen met andere expertises dan jij. Juist dat maakt een team sterk. Als jouw doel dus is Entity Framework onder de knie te krijgen, terwijl een ander juist applicaties wil leren ontwerpen (architect like), en de beginner al helemaal happy is als hij een paar views werkend krijgt, dan is dat toch prima?

Hou gedurende het project iedereen op de hoogte van het verloop dmv meetings. Zorg dat ook de "beginner" een globaal overzicht heeft van de applicatie structuur, dat hij weet wie waarvoor verantwoordelijk was, en waarom dat zo is. Dan lijkt er mij niets aan de hand te zijn.

De opdracht en mogelijkheden aanpassen naar het niveau van degene die het meest onbekend is met de stof werkt juist averechts. Dan leert de rest namelijk niets, en schiet zo'n opdracht zijn doel voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:59

alienfruit

the alien you never expected

Crossplatform binnen de microsoft stack. Je kan toch geen iOS/Android apps ontwikkelen in VS zonder Xamarin?
Ja hoor, door de concurrent te kopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Soundless schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:46:
[...]

Laatste nieuws gemist? MSDN: Multi-Device Hybrid Apps (Preview) for Visual Studio (kan een heel mooi blogje hierover even niet vinden, iemand?)

Zie ook dit item: http://blogs.msdn.com/b/s...ptimized-net-futures.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door GateKeaper op 30-05-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
GateKeaper schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:49:
[...]

Laatste nieuws gemist? MSDN: Multi-Device Hybrid Apps (Preview) for Visual Studio (kan een heel mooi blogje hierover even niet vinden, iemand?)

Zie ook dit item: http://blogs.msdn.com/b/s...ptimized-net-futures.aspx
Dit heb ik wel gezien maar dit betreft alleen hybrid apps, geen native apps.
alienfruit schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:48:
[...]

Ja hoor, door de concurrent te kopen... ;)
Dus je antwoord is "nee, het is nog niet mogelijk"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Soundless schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:01:
[...]

Dit heb ik wel gezien maar dit betreft alleen hybrid apps, geen native apps.
Precies. Daarin tegen werkt Microsoft veel samen met Xamarin dus ik denk dat Xamarin wel een toekomst heeft. Misschien worden ze over een poosje gekocht door Microsoft maar Xamarin zelf is gebaseerd op Mono en die blijft gewoon. Microsoft gaat ook contributen aan Mono hoorde ik onderlaatst dus meer crossplatform voor C# \o/

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 26-09 16:38
wat is Jquery.each toch verschrikkelijk traag in phonegap :(

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Rutix schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 11:41:
[...]

Precies. Daarin tegen werkt Microsoft veel samen met Xamarin dus ik denk dat Xamarin wel een toekomst heeft. Misschien worden ze over een poosje gekocht door Microsoft maar Xamarin zelf is gebaseerd op Mono en die blijft gewoon. Microsoft gaat ook contributen aan Mono hoorde ik onderlaatst dus meer crossplatform voor C# \o/
Er gaan al vele geruchten over dat Xamarin over genomen gaat worden door MS maar ik verwacht dit zelf iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 22:59

alienfruit

the alien you never expected

Dat kunnen ze hun partners niet aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 12:38
alienfruit schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:26:
Dat kunnen ze hun partners niet aan doen :P
Nokia anyone?

Daar hebben ze ook eerst die samenwerking mee aangekondigd, en dat Nokia dan wat exclusieve aanpassingen mocht doen aan WP. En we weten intussen allemaal waar dat is geëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

*snip*

Ik zit nu ook wel in het verkeerde topic/sectie of wat dan ook, maar ben eigenlijk het liefst opzoek naar een vast iemand van hier.. dus verplaats anders maar als dit hier niet 'mag' / thuishoort.

[ Voor 193% gewijzigd door Creepy op 30-05-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Douweegbertje: Waarom doe je niet native? Als iOS-developer ben ik echt geen fan van dingen als Phonegap. Het voelt nooit native, op elk platform "net niet"... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Firesphere schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 01:04:
[...]

Ik gok dat we het wel horen als we pentests mogen doen.
* Firesphere kan niet wachten
Geen pentests helaas, webshop staat alleen met presentatie lokaal te draaien. Al zijn we momenteel in de colleges wel al bezig met beveiliging ja.

Oh en ja, het is een webshop in ASP.Net met webforms. Het is ook niet mijn favoriet, maar aangezien er maar twee van de vijf mensen van de projectgroep ervaren zijn met C# en ASP hebben we gewoon gekozen webforms te gebruiken.

Ik hou jullie nog wel op de hoogte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
Als niemand anders zich aanbied wil ik je wel vooruit helpen. Ik weet alleen nog niet zeker of ik morgen kan dus dan zou het waarschijnlijk zondag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:33
Douweegbertje schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:15:
*snip*

Ik zit nu ook wel in het verkeerde topic/sectie of wat dan ook, maar ben eigenlijk het liefst opzoek naar een vast iemand van hier.. dus verplaats anders maar als dit hier niet 'mag' / thuishoort.
Zaterdag is ook niet een fijne dag voor de Joden ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Creepy op 30-05-2014 14:37 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ook in de CC zien we dit soort zaken gewoon liever niet, iets wat in de algemene FAQ wordt uitgelegd. Voor werving in welke vorm dan ook geldt hetzelfde...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:22:
@Douweegbertje: Waarom doe je niet native? Als iOS-developer ben ik echt geen fan van dingen als Phonegap. Het voelt nooit native, op elk platform "net niet"... :+
Nja vrij simpel. Je geeft het eigenlijk zelf al aan, jij bent dus iOS dev, en je doet dus niets met de andere markten. Verder ben ik nog lerende voor .NET/C# en misschien nog C++ maar dat duurt nog even voordat ik daar echt mee verder ga (cursus e.d. krijg ik over half jaartje pas denk ik via mn werk). Ik ben in elk geval bezig met een API voor mij persoonlijk, mede omdat ik binnenkort op mn werk ook zoiets ga maken. Voor de API gebruik ik PHP, en als "client" javascript. Het is dus voor mij enorm handig als ik dus html+js kan gebruiken om een app te ontwikkelen EN deze letterlijk op elk platform kan uitrollen.
Ik ben mij er bewust van dat phonegap nooit het zelfde gaat zijn als een pure native app, maar voor mij als beginner heb ik daar niet zo veel moeite mee.
Los van dat, heb ik het vermoede dat het ook wel wat makkelijker is om hiermee te beginnen, beetje de ins-outs leer om later eens een echte native app te maken. Mijn ervaring zit hem nu in PHP+frontend talen, de volgende stap is dus een APP op basis daarvan, en vervolgens pas iets native.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:49

orf

*snip*

Met Phonegap Build is het toch niet lastig? Zipje uploaden is bijna hetzelfde als in een www-dir zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door Creepy op 30-05-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
*snip*

Als je trouwens geen gebruik gaat maken van de cloud build dienst, dan is Cordova denk ik een betere oplossing. Kun je meer info over vinden en uiteindelijk doet het toch hetzelfde. (Phonegap gebruikt Cordova)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Maar als Douweegbertje ergens concreet vragen heeft dan opent hij wel een nieuw topic lijkt me ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wel ik probeerde een discussie aan te slingeren....maar die forms zijn wel aardig mooi ja. Ik bedoel ik pak nu ook gewoon het zelfde scherm voor een iPad of iPhone interface als ze niet te veel verschillen, als je autolayout en misschien wat code gebruikt dan ziet het er allemaal al prima uit portrait en landscape. Dus ik denk dat als Forms voor mij gaan afhandelen waar de navigatie zit en de rest met een soort WPF / AutoLayout achtige manier flexibel ingericht kan worden dat je er voor veel applicaties wel bent.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
BikkelZ schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:28:
[...]

Wel ik probeerde een discussie aan te slingeren....maar die forms zijn wel aardig mooi ja. Ik bedoel ik pak nu ook gewoon het zelfde scherm voor een iPad of iPhone interface als ze niet te veel verschillen, als je autolayout en misschien wat code gebruikt dan ziet het er allemaal al prima uit portrait en landscape. Dus ik denk dat als Forms voor mij gaan afhandelen waar de navigatie zit en de rest met een soort WPF / AutoLayout achtige manier flexibel ingericht kan worden dat je er voor veel applicaties wel bent.
We gebruiken onze forms achtige oplossing ook voor 3d toepassingen. We hebben een cross-platform engine die op een canvas control draait. We pleuren gewoon een canvas control in onze xml en we kunnen er zo vanuit een PCL project op programmeren.

Ik was vanochtend nog blij dat ik Xamarin.Forms als basis kon nemen voor onze ios en android implementatie maar ik kwam erachter dat de minimale eisen te hoog zijn. iOS 6.1 kan nog wel maar de minimale android versie voor Forms is 4.0 terwijl wij nu support voor 2.3+ hebben. Dus dat zou een te grote achteruitgang zijn. Vooral al omdat de meeste phones nog lang niet op 4.0 zitten. Zo mis je gewoon een te groot deel van de Android gebruikers. Vandaar dat wij Forms iig nog niet gebruiken.

Ik zie dat ik echt een rotzooitje van mijn zinnen heb gemaakt. Zal de vermoeidheid wel zijn

[ Voor 11% gewijzigd door Soundless op 30-05-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Er zit idd heel veel meuk in de laatste tijd, maar FontAwesome en FB was ik nog niet tegengekomen. Al is de bootstrapmeuk wel steeds meer.
* F.West98 verwijdert project, en maakt een nieuw .NET MVC 4 project 8)

MembershipReboot zal ik ook nog even naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 25-09 07:49
* Robbiedobbie is Pissed

Ik heb een aantal domeinen bij antagonist staan (tot nu toe allemaal .nl domeinen) en heb vandaag een nieuw .com domein hier aangevraagd. Op de website hebben ze doodleuk staan dat ze Whois privacy mogelijkheid hebben en dat dit gratis in te schakelen is.

Ik bestel domein, kan ik die optie nergens inschakelen. Ik support vraag doen, krijg ik doodleuk de reactie dat dit momenteel inderdaad niet mogelijk is vanwege wijzigingen bij hun domein-supplier. Ik kan vanaf 16 juni dit inschakelen. Echter wordt het dan wel betaald...
Ik mega pissed. .com domein kan de eerste 60 dagen niet verhuist worden
Rage Rage Rage.

NOOIT MEER ANTAGONIST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zei toch al, Namecheap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 25-09 07:49
Ik had liever alles op 1 locatie, maar die locatie gaat nu veranderen ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:12:
[...]

Ik had liever alles op 1 locatie, maar die locatie gaat nu veranderen ja :(
nl-domeinen heb ik bij TransIP, de rest staat bij Namecheap (want die ondersteunen nog geen .nl :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 12:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Soundless schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:33:
[...]

Ik was vanochtend nog blij dat ik Xamarin.Forms als basis kon nemen voor onze ios en android implementatie maar ik kwam erachter dat de minimale eisen te hoog zijn. iOS 6.1 kan nog wel maar de minimale android versie voor Forms is 4.0 terwijl wij nu support voor 2.3+ hebben. Dus dat zou een te grote achteruitgang zijn. Vooral al omdat de meeste phones nog lang niet op 4.0 zitten. Zo mis je gewoon een te groot deel van de Android gebruikers. Vandaar dat wij Forms iig nog niet gebruiken.

Ik zie dat ik echt een rotzooitje van mijn zinnen heb gemaakt. Zal de vermoeidheid wel zijn
Heeft 2.3 nog zo'n groot marktaandeel dan? Wij zijn in ieder geval ook over naar 4.0 als minimum eis voor onze apps, het neemt zoveel geklooi met extra libraries uit handen dat we het gewoon niet meer vinden opwegen tegen het marktaandeel. En onze klanten zijn het daar gelukkig (hoewel vaak om budget-technische redenen) ook mee eens.

Ik ga in ieder geval snel eens in Xamarin.Forms duiken, want wat me vooral zo aanstaat is dat je het hybride kunt gebruiken. :)

[edit]
Ik had 20% aandeel in m'n hoofd, zat er toch niet ver vanaf, het is ondertussen al minder zelfs:
https://developer.android...l?utm_source=ausdroid.net

[ Voor 7% gewijzigd door --MeAngry-- op 30-05-2014 16:21 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allemaal heel leuk dat OAuth2 enzo (not...) maar helemaal een frikkin' nachtmerrie als je met een "headless" client te maken hebt :(

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

RobIII schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:42:
Allemaal heel leuk dat OAuth2 enzo (not...) maar helemaal een frikkin' nachtmerrie als je met een "headless" client te maken hebt :(
Gewoon auth ipv indentifiction bedoel je dan? Zover ik weet zijn daar al meerdere oplossingen voor :)

* Douweegbertje was de afgelopen dagen ook al bezig met een API auth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
* Martindo heeft koffie nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
* Biersteker heeft een biertje nodig (om op te drinken, niet om neer te steken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Douweegbertje schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:57:
Gewoon auth ipv indentifiction bedoel je dan?"
"Gewoon" OAuth2. Waar je browser een pagina opent, je op een knopje klikt "Allow access for MyApp to bladiebla" zoals je dat, o.a., bij Twitter, Google, FB e.d. ziet
Douweegbertje schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:57:
Zover ik weet zijn daar al meerdere oplossingen voor :)
In dit geval probeer ik gebruik te maken van een API c.q. service die alleen OAuth2 biedt (welke dat is doet er niet toe); ik heb echter een headless client (bijv. een Windows Service of Console application) en dus geen browser, noch een mogelijkheid een callback-url mee te geven die die service wel vereist :(

Er zijn zat libraries te vinden maar zo'n beetje alle tutorials / zoekresultaten gaan uit van webapplicaties waar je je OAuth in gang zet en dus de callback weer op kunt vangen. Dat. Heb. Ik. Niet. :( En dit lijkt niet te werken of wordt niet ondersteund ofzo... :r

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 30-05-2014 17:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dat "gewoon" antwoord bedoelde is dus wat je aan het einde typt. Een stateless client die dus eigenlijk geen identificatie doet maar alleen auth moet hebben.
Maar goed, je kan dan toch gewoon een token ophalen, en een refresh token en alles zelf doen?

overigens weet ik natuurlijk niet precies wat je wilt doen, maar succes het kan een bitch zijn. d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 30-05-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Het is gewoon tijd om 2.3 een spuitje te geven. Het is jammer dat mijn telefoon voor eeuwig vast zit op 2.3 maar ik denk dat de meeste 2.3 gebruikers sowieso wel allemaal aan het einde van hun 2-jarige contract zitten en tegen de tijd dat je klaar bent met je volgende project al aardig aan het vervangen zijn geslagen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat valt best tegen hoor. Bij mij op school een paar mensen die een oude 2.3 telefoon hebben gekregen van hun ouders, met een losse prepaid sim erbij. Overigens zitten ze wel allemaal te ranten dat het ding zo traag is, dus ik verwacht dat het over een jaartje echt weg is. Maar dan hebben we 5.x :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

BikkelZ schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:45:
Het is gewoon tijd om 2.3 een spuitje te geven. Het is jammer dat mijn telefoon voor eeuwig vast zit op 2.3 maar ik denk dat de meeste 2.3 gebruikers sowieso wel allemaal aan het einde van hun 2-jarige contract zitten en tegen de tijd dat je klaar bent met je volgende project al aardig aan het vervangen zijn geslagen.
Mijn contract is ondertussen een jaar terug afgelopen, en bij gebrek aan een acceptabele vervanger voor mijn Desire Z heb ik toen de telefoon gehouden en ben ik naar sim-only gegaan. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik pas wat anders dan Android 2.3 hebben als mijn huidige telefoon echt kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Tja dat is prima. Ik zie dat ze ook iOS5 nog moeten ondersteunen. Maar je moet wel eens een keer de balans opmaken of de mensen die nog zo'n oud device nog zoveel geld binnenbrengen dat de extra overhead die je krijgt (iOS6 en 7 gaan prima samen, iOS5 daar maakt iedereen nog code only of xib views meestal) alsnog de moeite waard is.

Als ik marktaandeel versus het mobiele uitgavenpatroon van de bezitters van oudere versies versus extra kosten tegenover elkaar zet dropt iedereen iOS5 support en Android 2.3 daar ben je vaak ook snel van af als je het voorrekent.

[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 30-05-2014 19:16 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
BikkelZ schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:45:
Vind ik niet om eerlijk te zeggen. 2.2 zeker, maar 2.3 nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Martindo schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 14:22:
[...]
Geen pentests helaas, webshop staat alleen met presentatie lokaal te draaien. Al zijn we momenteel in de colleges wel al bezig met beveiliging ja.

Oh en ja, het is een webshop in ASP.Net met webforms. Het is ook niet mijn favoriet, maar aangezien er maar twee van de vijf mensen van de projectgroep ervaren zijn met C# en ASP hebben we gewoon gekozen webforms te gebruiken.

Ik hou jullie nog wel op de hoogte :P
Maar dude. Als er maar 2 mensen ervaren is waarom zou je dan niet gewoon MVC gebruiken? Als die andere 3 het toch moeten leren kunnen ze niet zo goed een framework gaan leren die veel sneller up and running is (scaffolding enzo). Dat deden wij ook altijd met projecten, als een merendeel al niet de kennis uit dan maakt het geen drol uit als iedereen het moet leren :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:18

Klippy

Still Game

Gamebuster schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:11:
Zijn er al fans van Go(lang) hier? Gebruikt iemand het hier in productie? Waarvoor? Wat zijn je bevindingen tegenover bijv. Ruby, Java, C, C++, enz qua productiviteit, performance, community, beschikbare libraries & frameworks, enz
Wij (vooral ik een collega nu, maar binnen kort al weer een extra) zijn sinds kort bezig om de basis te maken voor een (in de toekomst) behoorlijk uitgebreide API.
Flink onderzoek gedaan (zijn al jaren aan het oriënteren op de achtergrond), paar pogingen gedaan, oa in C++, gekeken naar Java & .NET, mensen aangenomen die in PHP en Symfony aan de slag zijn gegaan.. Maar ik bleef het niet optimaal vinden. Of het was te ingewikkeld om op lange termijn te onderhouden zonder 4 man extra, of het was qua performance niet top.. Eigenlijk altijd wel wat.
Paar weken geleden kwam Go in het vizier, paar dagen ingelezen en toen maar de knoop doorgehakt: Dat ging het worden.
Reden eigenlijk wat hier gezegd wordt: Je hoort er eigenlijk alleen goede dingen over :P
Dat er nog niet veel libraries zijn valt wel mee, althans, ik ben ook gewend aan het veel zelf moeten maken, dus voor Go zijn er voor mijn doen heel veel libraries. Voordeel is dat ik vind dat de "community" erg open is, libraries worden door veel mensen aangepast en van commentaar voorzien, dus wat er is, dat werkt ook wel.
Tot nu toe dus eigenlijk alleen maar lof, we zitten nog in een beginfase, maar tot nu toe gaat alle werk veel sneller dan verwacht. Golang heeft als doel dat het leuk moet zijn om erin te programmeren en ik dacht "Het zal wel".. Maar ik zit al regelmatig met een smile omdat het onverwacht poepsimpel is om bepaalde dingen te doen, makkelijke implementatie van maps, interfaces, type switches, goroutines, channels en functie-types om maar wat te noemen.
We moeten nog de echte grote stukken gaan schrijven, maar krijg daar een goed gevoel bij, vooral omdat het werken met concurrency-achtige vraagstukken zo diep in de basis van de taal zit. Zeker omdat wij een applicatie gaan bouwen die van een hele hoop bronnen informatie gaat ontvangen en opvragen en die informatie weer naar eindgebruikers en derde partijen moet gaan communiceren worden dingen als channels en goroutines heel aantrekkelijk en leuk. Merkte tijdens een kleine test dat ik op 15 minuten tijd een probleem had opgelost waar ik eerst makkelijk een halve dag mee bezig kon zijn met threads en mutexen en een communcatie-pipe erbij...
Dus je kan heel makkelijk heel algemene code maken. We merken nu al dat we beginnen met functies van 20-30 regels en er na een paar dagen opeens nog maar 10 regels overblijven als je een beetje meer gewend bent.
Groot voordeel is dat de leercurve erg laag is zover, heb zelf ervaring met wat C, C++ en Java en senior in Xbase, maar merk dat ook pure script-mensen als PHPers het goed begrijpen binnen een paar weken.
Ben wel nog erg benieuwd naar de performance in de praktijk, binnen een paar weken gaat een klein project live, dus dan wordt het kijken of de beloftes waar worden gemaakt. Moet zeggen dat het voor iedereen spannend is als je een Apache/NginX webserver gewend bent en zelfs dat vervalt door de ingebouwde net/http server in één binary...
Groot voordeel voor ons is dus wel die enkele file, geen dependencies of grote upgrades, vorige versie teruzetten is één proces sluiten en de vorige weer opstarten..
Zelfs dingen als PostgreSQL connection pooling kunnen we voorlopig even laten vallen zover we kunnen zien, wordt zover ik kan lezen en testen keuring door Go gedaan voor elke goroutine..

Dus ik heb nog geen productie-ervaring, maar ben wel razend enthousiast aan het worden, mede door de communtiy en de zeer heldere uitleg over waarom ze dingen doen zoals ze het doen.
Zal later vast nog wel meer concrete ervaringen delen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Please do, ben ook best benieuwd naar wat praktijk info over Go :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Geen interop mogelijk met andere talen? Go heeft een heel eigen compiler?
Biersteker schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:38:
[...]

Vind ik niet om eerlijk te zeggen. 2.2 zeker, maar 2.3 nog niet.
Als je 2.3 gaat ondersteunen kun je volgens mij meestal net zo goed 2.2 meepakken.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Ik maar prutsen en me afvragen waarom die bevestigingsmail niet doorkomt. Ik had de code toch echt 1-op-1 overgenomen van mijn andere project...

spoiler:
Blijkt dus dat dat andere project wel de functie zou moeten hebben, maar niet ingebouwd was :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

lekker bezig :z ik ben ondertussen LinQ aan het reverse engineeren
lees: de documentatie te vinden door te coden, en niet andersom
ik schijn het nodig te hebben om excel sheets te kunnen lenzen met c#

[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 31-05-2014 00:30 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

dus niet de code te vinden door te documenteren? jij bent gek! :P

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

De nieuwe "My code's compiling": "My symbols are loading!"
Wat duurt dat laden ervan lang als ik ga debuggen.
Gewoon een build en Ctrl+F5 is bijna instant, maar debuggen duurt eeeeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waarom laad je dan ook symbols? Gewoon just my code aan laten staan, tenzij je echt gaat debuggen in 3rd party of het .NET framework. Symbol servers ook uitschakelen.
Pagina: 1 ... 57 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.