Nog altijd beter dan het nepchinees in Nederland
Met mijn redenatie is toch niets mis? Je kunt het hooguit niet eens zijn met mijn associatiesFiresphere schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:30:
[...]
Je complete redenatie slaat als een tang op een varken.
God zeg, met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?Een ander afrekenen op jouw mening is nogal makkelijk.
Wel apart dat je mijn reactie eruit pikt.
F.West: stamppot

Caelorum: je hebt duidelijk geen goede stamppot gehad
.oisyn: je hebt duidelijk geen smaak
En dan zeur je over mijn reactie

FireSphere is ook een te makkelijk doelwit. Je hoeft hem er niet eens bij te betrekken om 'm op de kast te jagen
[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2014 17:45 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Tering, wat is die WSO2 ESB een buggy meuk zeg. Ik zou daar nooit mijn 'enterprise' aan willen hangen, wat een dikke meuk allemaal.
Ben al 2 dagen bezig om de ESB aan JBoss AMQ te koppelen, zonder resultaat. Na een half middagje proberen aan RabbitMQ te koppelen, werkt dat ook niet omdat de driver component voor RabbitMQ een bug bevat die opgelost zou moeten zijn. Als je dan de ticket comment leest van diegene die hem sluit is het: 'ja, developer X heeft in changeset Y de bug gefixed, dus ik close hem'. Volgens mij is die change nooit in het product gekomen, want even de handleiding volgen en je loopt alweer tegen de bug aan. Heb ondertussen al 3+ dagen aan deze teringzooi verkloot. En nog steeds niks werkend
.
/rant
Ben al 2 dagen bezig om de ESB aan JBoss AMQ te koppelen, zonder resultaat. Na een half middagje proberen aan RabbitMQ te koppelen, werkt dat ook niet omdat de driver component voor RabbitMQ een bug bevat die opgelost zou moeten zijn. Als je dan de ticket comment leest van diegene die hem sluit is het: 'ja, developer X heeft in changeset Y de bug gefixed, dus ik close hem'. Volgens mij is die change nooit in het product gekomen, want even de handleiding volgen en je loopt alweer tegen de bug aan. Heb ondertussen al 3+ dagen aan deze teringzooi verkloot. En nog steeds niks werkend
/rant
Als jij trollt, dan is't makkelijk he..oisyn schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:41:
Wel apart dat je mijn reactie eruit pikt.
Hoewel, laat dat als maar weg
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Realtek drivers downloaden. 40KB/s 
EVGA's Realtek drivers downloaden: outdated en veel te zacht geluid (op 100% is het pas de 20% van vóór de reïnstall)
EVGA's Realtek drivers downloaden: outdated en veel te zacht geluid (op 100% is het pas de 20% van vóór de reïnstall)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wij hebben daar ook naar zitten kijken als vervanging van onze homebrew ESB. Uiteindelijk ook nog Mulesoft geprobeerd maar het is Software AG's WebMethods geworden (ja, WebMethods bestaat al heul lang maar Software AG heeft er tenminste wat tofs van gemaaktHMS schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:52:
Tering, wat is die WSO2 ESB een buggy meuk zeg. Ik zou daar nooit mijn 'enterprise' aan willen hangen, wat een dikke meuk allemaal.
Ben al 2 dagen bezig om de ESB aan JBoss AMQ te koppelen, zonder resultaat. Na een half middagje proberen aan RabbitMQ te koppelen, werkt dat ook niet omdat de driver component voor RabbitMQ een bug bevat die opgelost zou moeten zijn. Als je dan de ticket comment leest van diegene die hem sluit is het: 'ja, developer X heeft in changeset Y de bug gefixed, dus ik close hem'. Volgens mij is die change nooit in het product gekomen, want even de handleiding volgen en je loopt alweer tegen de bug aan. Heb ondertussen al 3+ dagen aan deze teringzooi verkloot. En nog steeds niks werkend.
/rant
De enige twee redenen dat we WSO2 hebben afgeslagen (want hij was wel stukken goedkoper) is dat ze geen goeie MSMQ connector hadden en ze vroegen of we zelf nog even de SAP connector wilden schrijven... Beetje een tegenvaller. RabbitMQ doet dus ook moeilijk? Blij dat we er niet mee doorgegaan zijn!
Ik zeg niet dat ik problemen heb met RabbitMQ, integendeel zelfs. Ik heb problemen met het gedrocht van WSO2Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:22:
Ik heb juist hele goede ervaringen met RabbitMQ
[ Voor 8% gewijzigd door Merethil op 27-05-2014 20:28 ]
Om maar weer even terug te komen op eten. Ik heb zojuist besloten om ook maar gewoon zo'n hellofresh box te bestellen met de kortingscode die hier gisteren gepost werd.
Aankomende zondag komt box1, ik ben benieuwd
Aankomende zondag komt box1, ik ben benieuwd
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Gamebuster verzameld zo veel korting
Ik hoop alleen niet dat er teveel ovengerechten inzitten, ik heb namelijk geen oven en die heb je wel nodig volgens deze pagina: http://www.hellofresh.nl/over-ons-ingredienten
Om eerlijk te zijn heb ik het meeste niet wat onder 'keukenbenodigdheden' staat.
Om eerlijk te zijn heb ik het meeste niet wat onder 'keukenbenodigdheden' staat.
Ah het geen oven probleem ^^ De mijne is anderhalve maand geleden kapot gegaan. Hoop em over twee weken te vervangen. Echt een hel dat zo zonder oven door het leven gaan. Vooral omdat ik nu geen taarten en ander gebak van mijn vriendin voorgeschoteld krijg
Kan ze niet bij buren of vrienden bakken? Scheelt ook weer een stinklucht in huis als't perongeluk verbrandCaelorum schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:54:
Ah het geen oven probleem ^^ De mijne is anderhalve maand geleden kapot gegaan. Hoop em over twee weken te vervangen. Echt een hel dat zo zonder oven door het leven gaan. Vooral omdat ik nu geen taarten en ander gebak van mijn vriendin voorgeschoteld krijg
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Dat komt nooit voorFiresphere schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:57:
[...]
Kan ze niet bij buren of vrienden bakken? Scheelt ook weer een stinklucht in huis als't perongeluk verbrand

Net Zeal ontdekt, en ziet er heel handig uit. Aangezien ik geen Mac heb kan ik geen Dash gebruiken en Zeal werkt dan prima om in API's te zoeken. Wordt wel een blijvertje, denk ik
.
Over eten: goede stamppot is heerlijk, net als de meeste dingen is het uit een pakje niet te vreten maar als het met verse ingrediënten wordt gemaakt is het heerlijk.
Over eten: goede stamppot is heerlijk, net als de meeste dingen is het uit een pakje niet te vreten maar als het met verse ingrediënten wordt gemaakt is het heerlijk.
@eten:
Kijk ik vind stamppot redelijk flauw, omdat het dat ook eigenlijk wel is vergeleken bij Indiaas eten. Mijn moeder maakt vrij veel Arabisch en Oosters eten, en dan vijzelt ze alle kruiden zelf enzo. Daar zit enorm veel smaak aan, en ook al vijzel je de kruiden in de stamppot, het smaakt flauwer voor mijn gevoel. Ook hou ik niet zo van zo'n 'gelei'/'drab'-achtige substantie
Kijk ik vind stamppot redelijk flauw, omdat het dat ook eigenlijk wel is vergeleken bij Indiaas eten. Mijn moeder maakt vrij veel Arabisch en Oosters eten, en dan vijzelt ze alle kruiden zelf enzo. Daar zit enorm veel smaak aan, en ook al vijzel je de kruiden in de stamppot, het smaakt flauwer voor mijn gevoel. Ook hou ik niet zo van zo'n 'gelei'/'drab'-achtige substantie
Heb je de taart niet gezien die ik hier heb gepost? Ze maakt geen fouten met bakkenFiresphere schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:57:
[...]
Kan ze niet bij buren of vrienden bakken? Scheelt ook weer een stinklucht in huis als't perongeluk verbrand
Uch, vast weer zo'n stamppot gemaakt met aardappelpureeF.West98 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:38:
[...] Ook hou ik niet zo van zo'n 'gelei'/'drab'-achtige substantie
[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 27-05-2014 20:40 ]
Nee. Gemaakt van gestampte aardappelen.
Ja Indiaas eten. Dan is aardappelpuree wel flauw ja.F.West98 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:38:
@eten:
Maar een goede stamppot is iets wat toch wel echt erg lekker is. 50/50 pastinaak en boteraardappelen met wat boter, andijvie en licht gekruid is gewoon heerlijk.
iOS developer
BikkelZ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:51:
[...]
Maar een goede stamppot is iets wat toch wel echt erg lekker is. 50/50 pastinaak en boteraardappelen met wat boter, andijvie en licht gekruid is gewoon heerlijk.

Is het ook. Iedereen hier die een stamppot niet flauw vindt zijn van die typische Nederlanders die verder niets gewend zijnF.West98 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:38:
@eten:
Kijk ik vind stamppot redelijk flauw, omdat het dat ook eigenlijk wel is vergeleken bij Indiaas eten.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
I'll just leave this here: https://github.com/django/django/pull/2692
Pull request met titel: "#22667 replaced occurrences of master/slave terminology with leader/follower"
Pull request met titel: "#22667 replaced occurrences of master/slave terminology with leader/follower"
....The docs and some tests contain references to a master/slave db configuration.
While this terminology has been used for a long time, those terms may carry racially charged meanings to users.
This patch replaces all occurrences of master and slave with 'leader' and 'follower'
Daar is iemand de weg kwijt... niet alleen is het belachelijk om een probleem te maken van de terminology master/slave, maar leader/follower past ook nog eens een stuk minder kwa definitie.sub0kelvin schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:57:
[...]
....
Als je de comments leest haalt iemand er ineens BDSM bij...

Die's compleet idioot.
De optie die verderop genoemd wordt, "primary/replica" is beter, maar zelfs dan. Kom op zeg
Ow, wacht, ik zie't al. Dit is voor als de slave een WD Black is.
De optie die verderop genoemd wordt, "primary/replica" is beter, maar zelfs dan. Kom op zeg

Ow, wacht, ik zie't al. Dit is voor als de slave een WD Black is.
[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 27-05-2014 21:12 ]
Is het alweer 1 april ja?sub0kelvin schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:57:
[...]
....
We are shaping the future
Goddomme waarom kan ik nou weer geen branch maken in SVN. Krijg de hele tijd "File not found: transaction 321-9h, path <bla>"
Ik wil perforce
.edit: oh, blijkbaar moet ik ook aangeven dat ie intermediate folders moet aanmaken. Anders doe je dat gewoon standaard
Ik wil perforce
.edit: oh, blijkbaar moet ik ook aangeven dat ie intermediate folders moet aanmaken. Anders doe je dat gewoon standaard

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 27-05-2014 22:01 ]
Gloeiendetyfus, weet iemand hoe ik in LibreOffice zo'n gele "helptekst" of "comment" volledig uit kan schakelen?
Ik weet wel dat libreoffice de enige reden is waarom ik soms terug naar Windows wil...
840 trackers en javascripts toestaan om 1px verschuiving te zien in een gifje.
No thanks.
No thanks.
Here you go:Firesphere schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:05:
No thanks.

Firesphere schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:05:
No thanks.

Geen office gebruikenRobbiedobbie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:02:
Ik weet wel dat libreoffice de enige reden is waarom ik soms terug naar Windows wil...
PDFs voor delen/lezen/bekijken van documenten
Markdown, TextEdit, Wordpad of eigen app naar keuze voor maken van documenten
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
LaTeX
Anyways; team project bijna afgelopen. Ik mag (gelukkig) nog even wat coden (want voor de rest alleen maar analyse en design gedaan), kom je er achter dat de meuk rond de db niet echt goed gedocumenteerd is waardoor je een uur bezig bent met het opzetten van de db en aanverwante
Anyways; team project bijna afgelopen. Ik mag (gelukkig) nog even wat coden (want voor de rest alleen maar analyse en design gedaan), kom je er achter dat de meuk rond de db niet echt goed gedocumenteerd is waardoor je een uur bezig bent met het opzetten van de db en aanverwante

Een spreadsheet is wmb toch de beste manier om spreadsheet-zaken zoals financien bij te houden. Dat is praktisch onmogelijk in LaTeX
En natuurlijk kan je dan nu wél een account bijbestellen en zit ik nu opgescheept met... niets
't Feit dat ze SOPA initieel ondersteunden is voor mij reden genoeg om ze te mijden.Robbiedobbie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:19:
Heeft iemand ervaringen met godaddy voor domein registraties?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Nog niemand wakker hier? Morgen is het pas Hemelvaart!
* Dido zet alvast koffie.
* _Moe_ schuift alvast aan!Dido schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:56:
RTFM!
* WernerL is wakker en zit al aan de koffie. 
Moggguh mede devvvers!
Moggguh mede devvvers!
[ Voor 18% gewijzigd door WernerL op 28-05-2014 08:59 ]
Verwijderd
Mogguh! Even 2 klussen binnengesleept voordat ik m'n eerste bak koffie naar binnen gewerkt heb... Eens kijken of ik dat door kan zetten met de volgende bakken.
Haha netjesVerwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:10:
Mogguh! Even 2 klussen binnengesleept voordat ik m'n eerste bak koffie naar binnen gewerkt heb... Eens kijken of ik dat door kan zetten met de volgende bakken.
Doe mij maar een bakkie, a.u.b.Dido schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:56:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik ook, RabbitMQVerwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:22:
Ik heb juist hele goede ervaringen met RabbitMQ
Vast omdat Django een slaaf was.sub0kelvin schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:57:
[...]
....
Oh, en taart
Wtf..Het ergste in dit soort discussies is dat ook al weet iedereen dat het bullshit is, niemand durft het zo te noemen, omdat je dan wordt afgefakkeld door de hordes aan idioten die als strontvliegen op soort onzin afkomen.sub0kelvin schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:57:
IMHO iemand die een technische benaming, welke zeer herkenbaar, goed gedefinieerd en waarvan iedereen daarmee weet wat je bedoeld, gaat renamen naar een ander woord. Puur omdat dat 'politiek correct' is of whatever andere hype je het mee wilt rechtvaardigen.
Zo iemand moet je zn Commit rechten tot de repos afpakken, en nooit meer teruggeven.
Anybody else notice how this got merged into master? I do love irony.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Raven op 28-05-2014 10:22 ]
Ja vreselijk dit, zo ongelofelijk Amerikaans... het druipt er vanafD-Raven schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:19:
[...]
Wtf..Het ergste in dit soort discussies is dat ook al weet iedereen dat het bullshit is, niemand durft het zo te noemen, omdat je dan wordt afgefakkeld door de hordes aan idioten die als strontvliegen op soort onzin afkomen.
IMHO iemand die een technische benaming, welke zeer herkenbaar, goed gedefinieerd en waarvan iedereen daarmee weet wat je bedoeld, gaat renamen naar een ander woord. Puur omdat dat 'politiek correct' is of whatever andere hype je het mee wilt rechtvaardigen.
Zo iemand moet je zn Commit rechten tot de repos afpakken, en nooit meer teruggeven.
[...]

Volgens mij valt dat wel mee in deze specifieke situatie.D-Raven schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:19:
[...]
Wtf..Het ergste in dit soort discussies is dat ook al weet iedereen dat het bullshit is, niemand durft het zo te noemen, omdat je dan wordt afgefakkeld door de hordes aan idioten die als strontvliegen op soort onzin afkomen.
Ik vind het niet erg om eens goed naar de definities te kijken. Er zijn genoeg IT-definities die worden overgenomen en gebruikt, terwijl ze helemaal niet toepasselijk meer zijn. Persoonlijk vind ik Master/Slave ook helemaal niet logisch bij DB's tegenwoordig, maar dat heeft niks met apartheid van vroeger te makenIMHO iemand die een technische benaming, welke zeer herkenbaar, goed gedefinieerd en waarvan iedereen daarmee weet wat je bedoeld, gaat renamen naar een ander woord. Puur omdat dat 'politiek correct' is of whatever andere hype je het mee wilt rechtvaardigen.
Het is nu primary / replica overigens (en dat schijnt door andere projecten ook zo beschreven te zijn)
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ach om het wat dichter bij huis te houden. Master/Slave hadden ze best kunnen vervangen met Sinterklaas / Zwartepiet .TheNephilim schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:34:
![]()
[...]
Ja vreselijk dit, zo ongelofelijk Amerikaans... het druipt er vanafBah, dat we toch ondertussen in zo'n wereld leven, het word alleen maar gekker.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Hou opBiersteker schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:37:
[...]
Ach om het wat dichter bij huis te houden. Master/Slave hadden ze best kunnen vervangen met Sinterklaas / Zwartepiet .

Ja ik dacht dat ze het daar bij lieten, maar nu beginnen ze zelfs al met technische benamingenBiersteker schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:37:
[...]
Ach om het wat dichter bij huis te houden. Master/Slave hadden ze best kunnen vervangen met Sinterklaas / Zwartepiet .

Probeer Kingsoft office eensRobbiedobbie schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:02:
NOOOooooz onbetaalde feestdagenDido schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:56:
Ik wil mijn baan terug!
Het is nog geen oktober, even wachtenBiersteker schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:37:
Als we toch over feestdagen beginnen...
[ Voor 41% gewijzigd door Gamebuster op 28-05-2014 11:02 ]
Wait, dit zit nu daadwerkelijk in de master? Belachelijk?
Morgen ook gewoon werken... suffe vrije dag midden in de week, heb ik niets aan. Neem 'm liever een andere keer opDido schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:56:
Nee, in de leader.Gropah schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:02:
[...]
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 28-05-2014 11:12 ]
Daarom is deze vrijdag voor veel mensen nog een vrije dag.oisyn schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:11:
[...]
Morgen ook gewoon werken... suffe vrije dag midden in de week, heb ik niets aan. Neem 'm liever een andere keer op
Tsja, ik heb er helaas ook een aantal waar de opdrachtgever dicht is - maar die (in NL) niet als feestdag gelden. Verplichte snipperdagenGamebuster schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:55:
[...]
NOOOooooz onbetaalde feestdagen![]()
Ik wil mijn baan terug!
(Ja, ik kan in theorie 8 uur op kantoor gaan zitten bij mijn werkgever die mij dan in theorie iets kan laten doen... schiet ook lekker op. Miscchien toch maar eens een keertje doen

Nee, in de sinterklaas. Daar hebben we het toch net over gehadGropah schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:02:
[...]
Hmm, stomme Passport.js en Express.js willen niks opslaan in de sessie.
Bagger zooi is het ook.
Prima moment om aan wat training/certificeringen o.i.d. te werken.Dido schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:15:
[...]
Tsja, ik heb er helaas ook een aantal waar de opdrachtgever dicht is - maar die (in NL) niet als feestdag gelden. Verplichte snipperdagen
(Ja, ik kan in theorie 8 uur op kantoor gaan zitten bij mijn werkgever die mij dan in theorie iets kan laten doen... schiet ook lekker op. Miscchien toch maar eens een keertje doen)
Ja maar dan kost het me een vrije dag ipv dat het er een opleverttomcool schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:13:
[...]
Daarom is deze vrijdag voor veel mensen nog een vrije dag
Pfff, iemand in een van de units naast ons heeft besloten dat woensdag wel een goede dag is om weer eens fanatiek te gaan drummen
. Het klinkt overigens ook nog eens nergens naar... 
--- Edit ---
Oh hij gaat er nu ook nog bij neuriën
... "we wil, we wil, rock you... rock you... nanaanaaanaaaaaa" ... "naaaan naaaaaa nananaaaaa"

--- Edit ---
Oh hij gaat er nu ook nog bij neuriën
... "we wil, we wil, rock you... rock you... nanaanaaanaaaaaa" ... "naaaan naaaaaa nananaaaaa"

[ Voor 30% gewijzigd door TheNephilim op 28-05-2014 11:58 ]
Hahahaha, de drums van "we will rock you" verkloten, da's wel echt erg, volgens mij is er geen simpeler ritme 
Btw, ik vind primary/replica wel stukken duidelijker.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Het is duidelijker maar de reden vind ik gewoon onzin. Zoals iemand in de comments zei:incaz schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:15:
Hahahaha, de drums van "we will rock you" verkloten, da's wel echt erg, volgens mij is er geen simpeler ritme
I don't particularly care about this whole terminology issue.
What confuses me is this one-sided focus on a (relatively) small component of the history of human slavery.
Human slavery and trafficking did not begin with the United States, and it certainly didn't end with us. Similarly, Africans were not the only targets of slavery. In fact, the very etymology of the word "slave" derives from the capture and subsequent enslavement of the slavic people.
My point is that essentially, as repulsive as slavery may be, there is nothing in the term directly affiliated with any one race (except, perhaps, the Slavs). If you want to abolish the master / slave terminology, fine. Just make sure you're doing it because it doesn't fit the title, not because of vain and pointless political correctness.
Just my two cents.
Nothing to see here!
Int max 
Stale license
^ issue op connect .
Ze konden het toen niet reproduceren misschien dat jij nu kunt helpen
Stale license
^ issue op connect .
[ Voor 114% gewijzigd door Rutix op 28-05-2014 13:52 ]
Nothing to see here!
scheelt in ieder geval de komende tijd een licentie kopen
Driving a cadillac in a fool's parade.
Windows 8 krijgt digitale tolk / nieuws: Microsoft brengt dit jaar realtimevertaler uit voor videobellen via Skype
Jaren terug had Microsoft al eens zoiets laten zien in een filmpje over hun toekomstvisie, gaaf dat de technologie er nu ook daadwerkelijk ís.
Jaren terug had Microsoft al eens zoiets laten zien in een filmpje over hun toekomstvisie, gaaf dat de technologie er nu ook daadwerkelijk ís.
[ Voor 27% gewijzigd door Alex) op 28-05-2014 14:06 ]
Ticket is gesloten. Opnieuw inloggen was (voor mij) in ieder geval de oplossing.Rutix schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:50:
Int max
Stale license
^ issue op connect .Ze konden het toen niet reproduceren misschien dat jij nu kunt helpen
Niet nodig, want VS2013 zit in ons MSDN pakket volgens mij.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:55:
scheelt in ieder geval de komende tijd een licentie kopen
Waarom lopen mensen toch zo vaak rond met hun laptop balancerend op 1 hand/arm, opengeklapt en ingelogd?

Omdat de kans op ongelukjes dan wel heel groot is?
Snap eerlijk gezegd niet waarom dat master/slave verhaal zoveel weerstand moet opleveren. Sure, voor jullie (en voor mij) is het wellicht bullshit, maar het is niet dat die alternatieve termen echt verwarrend zijn. Je gaat mij niet vertellen dat jullie uit de context niet zouden begrijpen wat er staat.
Je kan het als kleinzerig zien en dat 'men' zich niet zo moet aanstellen, slavernij is een realiteit die nog gewoon bestaat, en dat is best schokkend. Als er zoveel mensen zijn die zich er comfortabeler bij voelen, wat is het probleem dan?
Je kan het als kleinzerig zien en dat 'men' zich niet zo moet aanstellen, slavernij is een realiteit die nog gewoon bestaat, en dat is best schokkend. Als er zoveel mensen zijn die zich er comfortabeler bij voelen, wat is het probleem dan?
Verwijderd
Ik vind persoonlijk whitelist en blacklist erger... Dat zegt eigenlijk letterlijk: Wit is toegestaan, zwart moet geweigerd worden.

Pffff, dat heet Extreme ProgrammingAlex) schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:24:
Omdat de kans op ongelukjes dan wel heel groot is?
Net als whitehat en blackhat hackers... dat kan echt niet. Ook goed en kwaad in films, meestal wit en zwart (simpel gezegd) moet aan banden!Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:38:
Ik vind persoonlijk whitelist en blacklist erger... Dat zegt eigenlijk letterlijk: Wit is toegestaan, zwart moet geweigerd worden.
Maar zwart/blank en slavernij zijn wel weer iets verschillends. Slavernij kent in principe geen kleur/ras/whatever.
Niet dat ik de termen niet dubieus vind, maar het is een andere kwestie.
Niet dat ik de termen niet dubieus vind, maar het is een andere kwestie.
[ Voor 24% gewijzigd door Erwin537 op 28-05-2014 14:52 ]
Gamebuster schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:52:
Politiek correct Ying Yang symbool:
[afbeelding]

Doet me denken aan een epic mix van blanke vla, karamel vla, vanille vla en chocolade vla.
Ik kan me er totaal niet in vinden. Je heb geaccepteerde standaarden en daar moet je simpelweg niet mee zitten rommelen.Erwin537 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:32:
Snap eerlijk gezegd niet waarom dat master/slave verhaal zoveel weerstand moet opleveren. Sure, voor jullie (en voor mij) is het wellicht bullshit, maar het is niet dat die alternatieve termen echt verwarrend zijn. Je gaat mij niet vertellen dat jullie uit de context niet zouden begrijpen wat er staat.
Wat is het volgende dan?
parent -> child? (Leuk voor de mensen die geen kinderen kunnen krijgen, en de weeskinderen?)
blacklist / whitelist ( Waar is de Yellowlist/RedList/Brownlist?)
die() / kill . (leuk als je net iemand verloren hebt?)
Als je termen zoals master/slave uit de technische context gaat trekken en dan gaat zitten miepen over de politieke correctheid en nog in een PR stopt, ben je in mijn optiek een aandachtshoer.
Mooie comment die de ridiculiteit hiervan goed aanduid:
https://github.com/django...692#issuecomment-44324103
Ja halloGamebuster schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:58:
Doet me denken aan een epic mix van blanke vla, karamel vla, vanille vla en chocolade vla.
edit: De correcte term zal wel kaukasische vla zijn
[ Voor 10% gewijzigd door HMS op 28-05-2014 15:00 ]
Inderdaad, ik voel me nu al beledigd en het word er niet beter op nu in een witte (!) editor zit te typen...

---
Even wat anders; Laravel is relatief gemakkelijk om in te stappen toch? Documentatie en dergelijke lijkt aardig in orde namelijk. Moet alleen nog 'leren' waar de verantwoordelijkheid van bepaalde functionaliteit te laten, maar dat is anders wat.
Heb namelijk alweer een idee om iets te gaan maken en Laravel leek me een geweldige kandidaat om dit in te gaan doen!
Ja, dat vind ik ook altijd grappig, alles met zwart is discriminerend maar "blanke vla" mag dan wel? En net alsof alle oude mannen in Nederland in een jurk rondlopen en een lange witte baard hebben.
Gefeliciteerd, trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door Chris7 op 28-05-2014 15:06 ]
Het is een glijdende schaal. Er is al genoeg op deze wereld wat taalkundig verkracht is onder het mom van "politiek correct".Erwin537 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:32:
Computer Science is een wetenschappelijk vakgebied. In de wetenschap is er geen plaats voor politiek imo. Als iemand met onderbouwde feiten komt waarom master/slave geen juiste benaming is voor de definitie welke achter het woord schuil gaat, en met een betere uitdrukking voor deze definitie komt. Prima.
Maar zodra jij vanuit politieke of andere niet wetenschappelijke redenen gaat proberen om fundamentele compSci definities te renamen ben je verkeerd bezig.
Verwijderd
Volgens mij is dat Hopjesvla en geen karamelGamebuster schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:58:
Vandaag weer met ftscroller aan de gang gegaan. Wat kan je daar toch heerlijk scroll inceptions mee maken. (horizotal scroll met snap, met een vertical scroll met weer erin een horizotal scroll met een verticall scroll
)
Echt balancerend?Alex) schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:20:
Waarom lopen mensen toch zo vaak rond met hun laptop balancerend op 1 hand/arm, opengeklapt en ingelogd?
Ik loop zo vaak met m'n laptop op 1 arm, maar dan heb ik'm gewoon uiteindelijk vast in 1 hand. Het is niet alsof die dingen zo zwaar zijn ofzo.
Bij balanceren denk ik meer aan zoals een ober een dienblad vol glazen vast heeft. (Hoewel, geef een ober een laptop en hij zal'm echt niet laten vallen, die lui hebben enorme balance en gevoel in hun hand en vingers om dat te voorkomen.)
Hoewel ik je totaal gelijk geef, ben ik toch wel benieuwd wie/wat/hoe bepaalde dingen bedacht heeft zoals a blackday, blacklist etc. Zwart heeft dan wel iets negatiefs over zich, en we relateren dan een donkere kleur aan iets minder goeds. Het is nu wel meer dan normaal deze termen, maar ik vraag mij dan af of dit in het tijdperk van "zwarte mensen zijn slecht" ook bedacht is met een andere rede.D-Raven schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:07:
[...]
Het is een glijdende schaal. Er is al genoeg op deze wereld wat taalkundig verkracht is onder het mom van "politiek correct".
Computer Science is een wetenschappelijk vakgebied. In de wetenschap is er geen plaats voor politiek imo. Als iemand met onderbouwde feiten komt waarom master/slave geen juiste benaming is voor de definitie welke achter het woord schuil gaat, en met een betere uitdrukking voor deze definitie komt. Prima.
Maar zodra jij vanuit politieke of andere niet wetenschappelijke redenen gaat proberen om fundamentele compSci definities te renamen ben je verkeerd bezig.
Als je politiek correct wil doen, het is computing science, omdat het gaat om de berekening, niet de computer zelfD-Raven schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:07:
[...]
Het is een glijdende schaal. Er is al genoeg op deze wereld wat taalkundig verkracht is onder het mom van "politiek correct".
Computing Science: Wikipedia: Computational scienceGropah schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:21:
[...]
Als je politiek correct wil doen, het is computing science, omdat het gaat om de berekening, niet de computer zelf
Computer Science: Wikipedia: Computer science
Daarnaast, politiek correct of semantisch correct?
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:25:
Ik pak nog even een bak koffie hoor, uiteraard zwart zonder melk en suiker.

Ja, echt balancerend.Firesphere schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:17:
[...]
Echt balancerend?
Ik loop zo vaak met m'n laptop op 1 arm, maar dan heb ik'm gewoon uiteindelijk vast in 1 hand. Het is niet alsof die dingen zo zwaar zijn ofzo.
Bij balanceren denk ik meer aan zoals een ober een dienblad vol glazen vast heeft. (Hoewel, geef een ober een laptop en hij zal'm echt niet laten vallen, die lui hebben enorme balance en gevoel in hun hand en vingers om dat te voorkomen.)
Als ik een laptop meeneem, dan klap ik hem dicht (hallo stand-by) en hou ik 'm stevig vast in één hand. Als ik nog iets mee wil nemen (zoals een adapter en een muis), gebruik ik vaak mijn dichtgeklapte laptop als een soort-van dienblad dat ik met twee handen stevig vasthoud.
Ik voorzie een sticker op de deur:Alex) schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:30:
[...]
Ja, echt balancerend.
Als ik een laptop meeneem, dan klap ik hem dicht (hallo stand-by) en hou ik 'm stevig vast in één hand. Als ik nog iets mee wil nemen (zoals een adapter en een muis), gebruik ik vaak mijn dichtgeklapte laptop als een soort-van dienblad dat ik met twee handen stevig vasthoud.
Gelieve uw laptop als een dienblad met twee handen stevig vast te houden als u hem vervoert!
Bij voorbaat dank, Alex.
Dat jij je er zelf niet in kan vinden kan ik goed begrijpen. Zelf weet ik ook nog niet wat ik er van moet vinden, maar de weerstand kan ik ook niet helemaal begrijpen. Je wilt natuurlijk wel dat termen duidelijk blijven. De comment die je aangaf vind ik dan ook wat overdreven, dat het nu totaal niet meer toegankelijk zou zijn omdat er een alternatief voor een bepaalde term is gebruikt? In de comments is ook aangegeven dat er nog termen zijn die het beter beschrijven dan zowel de oude als de nieuwe term.Biersteker schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:58:
[...]
Ik kan me er totaal niet in vinden. Je heb geaccepteerde standaarden en daar moet je simpelweg niet mee zitten rommelen.
Wat is het volgende dan?
parent -> child? (Leuk voor de mensen die geen kinderen kunnen krijgen, en de weeskinderen?)
blacklist / whitelist ( Waar is de Yellowlist/RedList/Brownlist?)
die() / kill . (leuk als je net iemand verloren hebt?)
Als je termen zoals master/slave uit de technische context gaat trekken en dan gaat zitten miepen over de politieke correctheid en nog in een PR stopt, ben je in mijn optiek een aandachtshoer.
Mooie comment die de ridiculiteit hiervan goed aanduid:
https://github.com/django...692#issuecomment-44324103
Als je in een bepaald veld of iets dergelijks zit moet het ook geen excuus zijn om iets niet ethisch of politiek correct te doen. Maarja, ik zit een beetje in het midden; ik kan begrijpen waarom het als onzin gezien wordt, maar waarom die weerstand als er duidelijk zoveel mensen bij gebaat zijn?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.