De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.971 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Hmm, Python / Guido van Rossum?

@windwarrior: [mono]?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:17:
[...]

Ik heb het dan ook over het gedrag of de filosofie van de personen achter die taal, duh.

Grappig dat je bij "OpenCart" wel de vertaalslag weet te maken naar de persoon erachter, maar bij "de programmeertaal" niet :)
Ow, lees voor mijn part "een" en "een" en als je't graag wilt, lees script ipv. taal :)

Ik volg ook maar de helft de laatste dagen he :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag... msdn zegt dat ik in visual studio een unit test project kan aanmaken maar ik vind nergens een unit test template in het new project scherm. :S

fixed: moest blijkbaar zoeken in dat dialoogje zelf

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:59
.oisyn heeft blijkbaar een broertje dood aan PHP.

Gelukkig komen dit soort conflicten nooit voor bij andere talen. Iedereen weet dat alle eikels PHP schrijven en mensen met manieren mijden PHP. Beter nog, zodra je contribute aan een PHP library, nee wacht, zodra je een opensource PHP library include, is het logisch dat je communicatie met projectgenoten vulgair en kortzichtig wordt.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mozes kriebel, wat een gedoe is dat om een windows8/ubuntu dual boot voor elkaar te krijgen. Na 2 dagen pielen en wat voelt als 20 complete wipes/reinstalls is het dan eindelijk gelukt. Maaaar, het ding loopt nu wel als een trein en is precies zoals ik het hebben wil. Blijft toch net als kado's uitpakken met kerst, het opzetten van je nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Waar zat het moeilijke hem dan in?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Ik heb gisteren nog binnen een half uur Ubuntu op een lege partitie naast Windows 8 geïnstalleerd... Ging allemaal in één keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Ik heb de laatste tijd in mijn omgeving zo veel mensen geholpen over te stappen van ubuntu naar arch linux, dat ik nu die arch linux install uit mijn hoofd ken :P Zolang het internet niet te sloom is, kan ik binnen 15 minuten een werkende install opzetten met xfce als grafische interface :P

Also, heeft iemand een goede tutorial over de verschillende coordinate spaces die je in opengl nodig gaat hebben? Ik heb een tijd terug wel linear algebra gehad, maar het ligt net een beetje te ver weg om nu weer fatsoendelijk op weg te komen met mijn opengl camera :P (Zelfs al is het maar voor een 2d game -.-")

[ Voor 35% gewijzigd door Robbiedobbie op 06-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Robbiedobbie schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:16:
[...]
Also, heeft iemand een goede tutorial over de verschillende coordinate spaces die je in opengl nodig gaat hebben? Ik heb een tijd terug wel linear algebra gehad, maar het ligt net een beetje te ver weg om nu weer fatsoendelijk op weg te komen met mijn opengl camera :P (Zelfs al is het maar voor een 2d game -.-")
Je bedoelt world space, camera space, etc?
ff snel doorgenomen is dit wel een redelijk begin: http://www.matrix44.net/c...rdinate-systems-in-opengl
MAar op zich zou ik zeggen: pak hoofdstuk 5 van OpenGL Programming Guide 8th edition. Die legt alles behoorlijk uitgebreid uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 06-04-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:53:
[...]

ff snel doorgenomen is dit wel een redelijk begin: http://www.matrix44.net/c...rdinate-systems-in-opengl
MAar op zich zou ik zeggen: pak hoofdstuk 5 van OpenGL Programming Guide 8th edition. Die legt alles behoorlijk uitgebreid uit.
Yes, dat was wat ik bedoelde ja. Ik zal de link eens bekijken. Ik had er net nog een andere gevonden, en het begint langzaam weer terug te komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 18:30
Ik wilde dat ik kon programmeren.
Laatste tijd alleen maar druk met documentatie :(.

Ben nu druk bezig voor een grote klant het Functioneel Ontwerp te schrijven. Opzich wel leuk, maar heb helaas geen tijd voor programmeren.
En zelf ook geen leuke ideetjes om in de avonduren te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ryur schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:32:
Ik wilde dat ik kon programmeren.
Laatste tijd alleen maar druk met documentatie :(.

Ben nu druk bezig voor een grote klant het Functioneel Ontwerp te schrijven. Opzich wel leuk, maar heb helaas geen tijd voor programmeren.
En zelf ook geen leuke ideetjes om in de avonduren te programmeren.
First of all: Gefeliciteerd!

Ben je een beetje een linux persoon? Dan raad ik je echt de http://eudyptula-challenge.org/ aan. Erg leuk om eens te proberen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:53:
[...]

Deze is ook vrij goed, of anders gewoon de OpenGL spec.

http://www.songho.ca/opengl/gl_transform.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik denk dat je jouw lijstje eens eventjes een keer ergens moet posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:05:
Daar ben ik het helemaal mee eens! :D
Als echte pro heb jij over het algemeen altijd de beste bronnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:34
Java en OS X... Om te huilen zeg. Heb ik een uur zitten kijken waarom 'ie mijn folder niet wilt verwijderen: Spatie in de file path. Maar als je hem dan escaped ziet 'ie het niet meer als bestaande file.
Hoezee!

Nu heel vies een terminal command ingebouwd, dan maar op die manier... 't wordt uiteindelijk toch een Windows-gebaseerde webapp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Spaties moren niet in mappen en bestandsnamen anyway.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Robbiedobbie schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:07:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens! :D
Als echte pro heb jij over het algemeen altijd de beste bronnen ;)
Meer als iemand die er al een tijdje mee bezig is. Ik merk ook dat hoe langer ik er mee bezig ben hoe beter mijn lijstje wordt met interessante links..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Firesphere schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:42:
Spaties moren niet in mappen en bestandsnamen anyway.
Klopt, maar aangezien ik gebruikers heb die hun folders het liefst "Folder met foto's van twaalf jaar geleden toen we die leuke cruise deden, weet je nog??!?" zouden noemen, moet ik er helaas rekening mee houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 09:39
Zo. Vandaag maar eens besloten LaTeX te gaan gebruiken. Moet de komende periode op school wat meer documentatie schrijven en beslissingen onderbouwen met behulp van code. Dus om dan met LaTeX te werken was een snelle beslissing.

Ik merk ook al dat het waarschijnlijk de manier wordt waarmee ik voortaan documenten ga maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Martindo schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:40:
Zo. Vandaag maar eens besloten LaTeX te gaan gebruiken. Moet de komende periode op school wat meer documentatie schrijven en beslissingen onderbouwen met behulp van code. Dus om dan met LaTeX te werken was een snelle beslissing.

Ik merk ook al dat het waarschijnlijk de manier wordt waarmee ik voortaan documenten ga maken. :)
Ik werk al jaren in LaTeX, maar iedere keer ontdek ik nog nieuwe functies.
Schitterende opmaaktaal is het!

Alleen tabellen vind ik heel rottig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:50:
[...]

Tabellen in alles behalve WYSIWYG eigenlijk altijd een hel, omdat ze negrens echt goed uitlijnen zoals je wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 06-04-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jeuj! Indexes in EF6.1!!!
*probeert*

Noes... Werkt niet met Foreign Keys. Dan negeert hij het simpelweg :'(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Merethil schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:44:
[...]

Klopt, maar aangezien ik gebruikers heb die hun folders het liefst "Folder met foto's van twaalf jaar geleden toen we die leuke cruise deden, weet je nog??!?" zouden noemen, moet ik er helaas rekening mee houden...
Hoe durven ze! Mensen moeten zich aanpassen aan de machines, niet andersom!
/moetnietgekkerworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:23

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

F.West98 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:15:
Noes... Werkt niet met Foreign Keys. Dan negeert hij het simpelweg :'(
EF zet by default al indexes op FK's.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
incaz schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:16:
[...]

Hoe durven ze! Mensen moeten zich aanpassen aan de machines, niet andersom!
/moetnietgekkerworden.
Ik zeg niet dat ik het een probleem vind. Wat ik wel vervelend vind is dat een unix-systeem moeite heeft met zoiets simpels als een spatie en geen goeie oplossing heeft in Java.
Op zich natuurlijk geen probleem als je zoiets hebt als een zelfgeschreven file-opbouw voor specifieke doeleinden maar zodra je bijvoorbeeld iets als dropbox wilt "namaken" wordt 't gewoon lastig.
Vind ik zonde, nu moet ik een vieze oplossing gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
[...]

Tabellen in LaTeX zijn inderdaad niet leuk, daarom maak ik die altijd via http://www.tablesgenerator.com/ (meestal eerst in Excel oid en dan daarin plakken).

Zelf vind ik voor eenvoudigere documenten Markdown ook wel fijn.

Zucht, schoolopdracht die op zich wel leuk is (over een Tafl-variant waarbij we verschillende algoritmen bij moeten schrijven), maar er is in de (door de docent zelfgebouwde) framework-code nérgens commentaar :X . Het is dus niet echt duidelijk welke functie wat doet (ook door de arbitraire naamgeving). En nee, met een paar duizend regels code kan ik niet 'even' doorkijken waar wat gebeurt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Chris7 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:41:
[...]

Tabellen in LaTeX zijn inderdaad niet leuk, daarom maak ik die altijd via http://www.tablesgenerator.com/ (meestal eerst in Excel oid en dan daarin plakken).
[....]
Of je gebruikt een WYSIWYM editor (lyx?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 14:05:
Ik, eh, heb niet echt een lijstje of zo. Ik let tegenwoordig gewoon op wat voor presentaties er op GDC / siggraph voorbij komen, en verder hebben we een hoop betaalde/insider/nda resources :) maar goed, belangrijker is een goede basis en die kun je prima op gamedev.net/flipcode/devmaster etc leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:07:
[...]

Of je gebruikt een WYSIWYM editor (lyx?) :)
Dat zou ook kunnen, maar dat werd bij ons afgeraden aangezien dat soort editors niet altijd even mooie code genereren. En omdat bij opdrachten soms ook naar de LaTex-bron wordt gekeken is dat niet zo handig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Sebazzz schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:19:
[...]

EF zet by default al indexes op FK's.
Dat klopt. Maar ik doelde meer op dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
public class Entity {
    [Index("NameOfIndex", 1, IsUnique = true)]
    public virtual B theB {get;set;}
    [Index("NameOfIndex", 2, IsUnique = true)]
    [Stringlength(200)]
    public string C {get;set;}
}

Dan maakt EF enkel een index op de tweede....

[ Voor 7% gewijzigd door F.West98 op 06-04-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Chris7 schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:35:
[...]
Dat zou ook kunnen, maar dat werd bij ons afgeraden aangezien dat soort editors niet altijd even mooie code genereren. En omdat bij opdrachten soms ook naar de LaTex-bron wordt gekeken is dat niet zo handig ;).
NEe, maar als ik met latex bezig ben neem ik zelf liever lyx. Dan gewoon daar in latex kloppen en als je eens een keer een tabel neemt schakel je over naar de andere view, teken je een tabelletje en ga je weer naar de source view :)
PrisonerOfPain schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:20:
[...]
Ik, eh, heb niet echt een lijstje of zo. Ik let tegenwoordig gewoon op wat voor presentaties er op GDC / siggraph voorbij komen, en verder hebben we een hoop betaalde/insider/nda resources :) maar goed, belangrijker is een goede basis en die kun je prima op gamedev.net/flipcode/devmaster etc leren :)
Ik baal wel een beetje dat ik geen toegang meer heb tot GDCVault :'(

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 06-04-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:38:
[...]

NEe, maar als ik met latex bezig ben neem ik zelf liever lyx. Dan gewoon daar in latex kloppen en als je eens een keer een tabel neemt schakel je over naar de andere view, teken je een tabelletje en ga je weer naar de source view :)
Dat is ook wel een goed idee, misschien toch LyX maar eens proberen. Tegenwoordig werk ik ook wel met ShareLaTeX en dan kun je weer geen LyX gebruiken, dus dan zit ik wel vast aan Tables Generator voor tabellen (wat ook prima werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Chris7 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:41:
[...]

Nice! Bedankt _/-\o_ Prachtig verjaardagscadeau! :D
Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:38:
[...]

Ik ken Lyx alleen als een hele lelijke WYSIWYG-"LaTeX" editor. Kan veranderd zijn?
Maar ik schrijf nu mijn LaTeX in TexPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh.. Gefeliciteerd!!

Net een GSOD gekregen, Apple's Grey Screen Of Death. Zo stabiel zeg, die Macs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
F.West98 schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:13:
Oh.. Gefeliciteerd!!

Net een GSOD gekregen, Apple's Grey Screen Of Death. Zo stabiel zeg, die Macs...
Dus je krijgt éénmaal een GSOD en ze zijn niet stabiel meer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Merethil schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:15:
[...]

Nou, iedereen zit altijd te zeggen van "oh ja zo stabiel, blablabla" en ik zit even met teamviewer te kloten (gewoon, verbinden en verbreken) en alles crasht. Dan vind ik dat niet "gigantisch stabiel". Op mijn computer doe ik veel meer en ik heb echt al jaren geen BSOD meer gezien.....

Ja, natuurlijk, niet representatief, maar het is natuurlijk wel voor je gevoel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
F.West98 schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:21:
[...]

Nou, iedereen zit altijd te zeggen van "oh ja zo stabiel, blablabla" en ik zit even met teamviewer te kloten (gewoon, verbinden en verbreken) en alles crasht. Dan vind ik dat niet "gigantisch stabiel". Op mijn computer doe ik veel meer en ik heb echt al jaren geen BSOD meer gezien.....

Ja, natuurlijk, niet representatief, maar het is natuurlijk wel voor je gevoel wat.
Het is dat ding wat je van school hebt gekregen toch? Die staan nou niet bekend om apparaten die goed onderhouden worden, noch dat er nooit crap op staat :P

Ik draai nu meerdere jaren OS X en ik heb ook genoeg pc's waarmee ik dagelijks werk, maar ik heb eigenlijk nooit GSOD's, BSOD's of andere SOD's. Dus in mijn n=1 werkt alles goed :+

Gigantisch stabiel kan je natuurlijk niet echt bepalen als je maar even met zo'n ding hebt gewerkt wat je niet eens zelf hebt ingericht. Iedere malloot kan elk systeem instabiel maken met de juiste combinatie van mislukte software, slecht behandelen of andere ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Merethil schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:24:
[...]

Het is dat ding wat je van school hebt gekregen toch? Die staan nou niet bekend om apparaten die goed onderhouden worden, noch dat er nooit crap op staat :P

Ik draai nu meerdere jaren OS X en ik heb ook genoeg pc's waarmee ik dagelijks werk, maar ik heb eigenlijk nooit GSOD's, BSOD's of andere SOD's. Dus in mijn n=1 werkt alles goed :+

Gigantisch stabiel kan je natuurlijk niet echt bepalen als je maar even met zo'n ding hebt gewerkt wat je niet eens zelf hebt ingericht. Iedere malloot kan elk systeem instabiel maken met de juiste combinatie van mislukte software, slecht behandelen of andere ongein.
Dat ding is van school, maar het is gewoon een schone Mac installatie met Office & DataStudio.
Ik heb er verder Xamarinsoftware en Teamviewer op gezet.
Alle accounts die ll gebruiken zijn vrij goed opgezet met ouderlijk toezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Merethil schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:15:
[...]
Dat is toch ook de redenering van veel mensen als het in Windows gebeurt? Want veel mensen roepen wel hard dat Windows o zo instabiel is, maar hebben waarschijnlijk nooit van hun leven daadwerkelijk een bluescreen gehad. Meer een gevalletje van hip mee willen lopen met de algemene mening :+

De meeste fouten (zowel op Mac, Windows of Linux) zijn vaak te wijten aan slechte hardware (vaak of te oud/kapot of goedkope troep), brakke software of niet al te bijster intelligente gebruikers (van die mensen die een mailtje krijgen dat ze windows\system moeten verwijderen en dat dus ook vrolijk doen). :)

Beide systemen draaien al heel wat jaartjes mee dus de kinderziektes zijn er echt wel uit hoor :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.Gertjan. schreef op zondag 06 april 2014 @ 18:58:
De meeste fouten (zowel op Mac, Windows of Linux) zijn vaak te wijten aan slechte hardware (vaak of te oud/kapot of goedkope troep), brakke software of niet al te bijster intelligente gebruikers (van die mensen die een mailtje krijgen dat ze windows\system moeten verwijderen en dat dus ook vrolijk doen). :)
Ik mis in dit rijtje nog verkeerd geconfigureerde software, zoals drivers. Deed de laatste tijd mijn GPU driver updates via nVidia GeForce Experience. Nooit weer. Na 3 updates bleef hij eeuwig hangen bij installatie van de updates en bij de derde keer vast hangen (1 keer kan gebeuren, 2e keer was ik al argwanend derde keer was ik het even vergeten) ging mijn PC BSODden na een half uur aanstaan oid. Toen heb ik maar driver sweeper er over heen gehaald en ben maar weer over gegaan op handmatig installatie van updates.
[...]

Tabellen(tabular) is best prima te doen, maar je moet een redelijk breed scherm hebben. Van te voren bepalen wat de maximale grootte is voor die kolom, die whitespace uittikken zodat je source bestand mooi uitgelijnd is en dan met insert aan data invullen. Zo is zelfs tabulars met 16 kolomen, waarvan 15 met multicolumn fields, best prima te doen.

Maar inderdaad, lang leve LaTeX, lange leve lstlisting en lang leve lstset (onderdeel van lstlisting, maar alsnog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
[...]

Dat is toch ook de redenering van veel mensen als het in Windows gebeurt? Want veel mensen roepen wel hard dat Windows o zo instabiel is, maar hebben waarschijnlijk nooit van hun leven daadwerkelijk een bluescreen gehad. Meer een gevalletje van hip mee willen lopen met de algemene mening :+

Beide systemen draaien al heel wat jaartjes mee dus de kinderziektes zijn er echt wel uit hoor :+
Dat is toch ook wat ik daarna zei? Ik vind het altijd irritant als mensen na één "slechte" ervaring gaan miepen over apparatuur/software, want niets is 100% perfect.
Er zit natuurlijk sowieso een verschil tussen een, niet nieuwe, laptop die door school geleverd wordt (eventueel voorgeinstalleerd met joost mag weten wat of gewoon slecht behandeld gedurende z'n leven) en een pc/laptop die je zelf samenstelt/opbouwt/installeert.

Zoals ik al zei: Bij mij lopen vier verschillende OS'en (Windows 7/8, OS X, Ubuntu 13.04) al tijden goed en heb ik niets te klagen. Dit op totaal verschillende apparaten die in geheel andere omstandigheden gebruikt worden. Zo ook bij alle collega's die nagenoeg dezelfde setup gebruiken (alleen geen OS X).
Het is gewoon jammer als mensen direct na 't eerste foutje al gaan mekkeren op spullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Merethil schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:15:
[...]
Dat is toch ook wat ik daarna zei?
Val jou ook niet aan hoor :)
Het is gewoon jammer als mensen direct na 't eerste foutje al gaan mekkeren op spullen ;)
Is tegenwoordig standaard bij veel mensen. Bij het minste of geringste schieten ze in paniek en donderen ze het op facebook of moeten ze hun onvrede bekend maken elders op internet. Sowieso ligt het ook nooit aan de mensen zelf, maar altijd aan een ander... :X

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
.Gertjan. schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:21:
[...]

Val jou ook niet aan hoor :)

[...]

Is tegenwoordig standaard bij veel mensen. Bij het minste of geringste schieten ze in paniek en donderen ze het op facebook of moeten ze hun onvrede bekend maken elders op internet. Sowieso ligt het ook nooit aan de mensen zelf, maar altijd aan een ander... :X
Dat is waar. Zie 't ook vaak met telefoons gebeuren, vooral mensen die een mening hebben over dingen waar ze nog nooit iets over gelezen of geleerd hebben, maar alleen van horen zeggen. Gebeurt me iets te vaak op het gebied van elektronica, vooral bij Telefonie en Routers...

Vandaag aan de slag gegaan met ORMLite ipv de standaard Hibernate die we op m'n werk gebruiken. Na een half uurtje typwerk een volledige set classes neergezet die veel sneller praten met m'n database dan Hibernate... I like!
We gebruiken Hibernate vooral omdat het al in ons pakket zat dat we eerder gebruikten, maar dit was zo simpel op te zetten dat ik misschien maar eens ga voorstellen nieuwe ORM's te gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
LaTeX - wauw, da's alweer een tijdje geleden. Ben zelf toen vrij snel overgegaan op ConTeXt - latex vond ik er allemaal zo hetzelfde uitzien. Context gaf wat rustigere tekst vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ryur schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:53:
[...]
Ik ken Lyx alleen als een hele lelijke WYSIWYG-"LaTeX" editor. Kan veranderd zijn?
Maar ik schrijf nu mijn LaTeX in TexPad
WYSIWYM, maar ok. Het is niet moeders mooiste editor, maar het voldoet en zolang je het alleen gebruikt voor tabellen maakt het verder ook niet uit wat voor lelijke zooi het kan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

incaz schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:56:
LaTeX - wauw, da's alweer een tijdje geleden. Ben zelf toen vrij snel overgegaan op ConTeXt - latex vond ik er allemaal zo hetzelfde uitzien. Context gaf wat rustigere tekst vond ik.
Je weet dat je bij LaTeX ook prima allemaal instellingen kunt veranderen zoals fonts, bladspiegel etc, waardoor je het nauwelijks meer kan herkennen als LaTeX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Die uitspraken stammen uit de tijd van WIn95-WinME volgens mij, ik hoor daar tegenwoordig niet veel meer over. Die reputatie was damals echt wel terecht.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Er was ooit iets voorbij gekomen over hoe Facebook hun zoekopdrachten afhandelde qua optimalisatie en dat soort zaken. Heeft iemand toevallig dit artikel nog? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik zie net dit voor bijkomen op Reddit:

.NET native

Nu ben ik zelf helemaal niet thuis in .NET, maar als ik dit zo zie, dan ziet het er veel belovend uit. Ja, het lijkt voor nu alleen voor store apps te werken, maar het lijkt erop, als ik die FAQ zo lees, dat ze het wel willen uitbreiden zodat C# (en andere .NET talen), ongeacht platform of distributieplatform naar native gecompiled kunnen worden. Wat zijn jullie gedachten er over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
Is het daarbij niet zo dat de JIT compilatie wordt vervangen door gewone compilatie. Ik denk dat je dan nog steeds een C# => IL => native stap hebt, alleen dan in een keer, waar je normaal van C# naar IL gaat tijdens het compileren en vervolgens van IL naar native op het moment dat de code draait.

De code moet natuurlijk ook nog steeds binnen het framework en de VM blijven draaien, enerzijds voor gewoon de framework API, maar ook voor de garbage collection etc. Qua performance winst zal het dus wel iets uitmaken. Maar als je echt goede performance wilt hebben denk ik nog steeds dat je beter gewoon directe C++ code kunt schrijven, omdat die dus buiten een VM draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Gropah schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:06:
[...]

Je weet dat je bij LaTeX ook prima allemaal instellingen kunt veranderen zoals fonts, bladspiegel etc, waardoor je het nauwelijks meer kan herkennen als LaTeX?
Ik heb me er toen in verdiept, maar vond het nog verbazend omslachtig. Context beviel me out-of-the-box beter. En omdat het ging om een paar korte verslagen heb ik er verder ook geen uren in willen stoppen. Ik kon mijn vergelijkingen typen, en het was toch wat makkelijker dan met de Office Equation Editor (die best goed werkt als je max 1 of 2 formules of vergelijkingen in moet voeren maar beduidend minder als je een wiskundige bewijsvoering probeert uit te typen) en toen vond ik het wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Gropah schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:58:
Ik zie net dit voor bijkomen op Reddit:

.NET native

Nu ben ik zelf helemaal niet thuis in .NET, maar als ik dit zo zie, dan ziet het er veel belovend uit. Ja, het lijkt voor nu alleen voor store apps te werken, maar het lijkt erop, als ik die FAQ zo lees, dat ze het wel willen uitbreiden zodat C# (en andere .NET talen), ongeacht platform of distributieplatform naar native gecompiled kunnen worden. Wat zijn jullie gedachten er over?
JIT's zijn in theorie niet trager dan native code, sterker nog, na de opwarmtijd van een JIT kunnen ze zelfs sneller zijn dan native. Native code is altijd gecompiled voor een bepaalde set machines en zullen daarom nooit de meest nieuwe instructies gebruiken. Een JIT kan opmerken dat een bepaalde computer een bepaalde feature heeft, en de code zo compileren dat die gebruikt wordt, een JIT kan dus code per machine optimaliseren.

Ik ben dan zelf ook geen fan van het doorcompilen van JIT code, de tussentaal kan ook door iets als Mono gedraaid worden, maar de doorgecompilede binaries niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Uit de FAQ valt te halen dat het .NET framework helemaal niet meer nodig is als er wordt gecompileerd met de native compiler. Het gaat dus om machine code die gegenereerd wordt uit de C# code en dat lijkt mij de plek waarop het gros van de winst wordt behaald en hierdoor zou het eventueel kunnen dat men games, of andere high performance applicatie's for that matter, zou kunnen gaan schrijven in C#, zonder te veel performance in te leveren.

Ja, je moet wel voor elk platform opnieuw compileren, maar dat is volgens mij niet de meest beperkende factor. Daarnaast kan je natuurlijk ook nog de code gewoon, zonder native compilatie, aan kunnen bieden, waardoor je het gewoon kan blijven draaien als een standaard .NET application, lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gropah schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:36:
Uit de FAQ valt te halen dat het .NET framework helemaal niet meer nodig is als er wordt gecompileerd met de native compiler. Het gaat dus om machine code die gegenereerd wordt uit de C# code en dat lijkt mij de plek waarop het gros van de winst wordt behaald en hierdoor zou het eventueel kunnen dat men games, of andere high performance applicatie's for that matter, zou kunnen gaan schrijven in C#, zonder te veel performance in te leveren.
Ik vraag mij erg af of ze dan ook alle standaard .net libraries hebben ontsloten naar C++, anders loop je alsnog vast. Grote kans dat ze dat wel gedaan hebben, veel .net libraries zijn wrappers over standaard c++ libraries, of ze mikken gewoon ook het .net framework even door de nieuwe compiler :)

Interessante ontwikkeling, maar aan de andere kant performt .net zelfs met IL tussenstap bijzonder goed voor de meeste applicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik meen tijdens de discussie op channel 9 te hebben gehoord dat je bijv. geen reflection kan gebruiken, maar er dan weer wel een GC aanwezig is. Ze pakken iig bij het compilen alleen die delen van .net die daadwerkelijk gebruikt worden. Verder was het een doorontwikkeling op ngen.exe.
Discussie was op zich wel interessant, maar kon de helft zowat niet volgen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:58:
Ik meen tijdens de discussie op channel 9 te hebben gehoord dat je bijv. geen reflection kan gebruiken, maar er dan weer wel een GC aanwezig is. Ze pakken iig bij het compilen alleen die delen van .net die daadwerkelijk gebruikt worden. Verder was het een doorontwikkeling op ngen.exe.
Discussie was op zich wel interessant, maar kon de helft zowat niet volgen ^^
What are the limitations? Does this support open generics and reflection?
.NET Native will support all features supported by the target platform when it goes into production. Because this is a preview release with many features in progress, there are some limitations today. Having said that, both open generics and reflection are supported in this preview release (yes, even with static compilation!). In this preview release, the compiler has built-in heuristics that tries to figure out what generic instantiations and metadata are required at runtime. Thus, a large number of apps are thus expected to just work without simplifying the source for the compiler’s benefit.
Die pagina bevat meer antwoorden op "vaak gestelde vragen" (hence de <h1>Microsoft .NET Native FAQ</h1> :P ) die ik hier ook voorbij zie komen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:14
Gropah schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:36:
Ja, je moet wel voor elk platform opnieuw compileren, maar dat is volgens mij niet de meest beperkende factor. Daarnaast kan je natuurlijk ook nog de code gewoon, zonder native compilatie, aan kunnen bieden, waardoor je het gewoon kan blijven draaien als een standaard .NET application, lijkt mij
Een JIT compiler houd niet alleen rekening met platform/architectuur, maar met specifiek ondersteunde instructiesets. Native code compileer je normaal voor 32 of 64 bits, waar 32 bits nog wel de instructieset van een i586 zal zijn en 64 bit voor de aller eerste 64 bit processor. Maar na de release van die hardware platformen zijn er nog bergen nieuwe instructiesets bij gekomen, als je naar native compileert kun je die nieuwe instructiesets niet gebruiken (omdat je een generieke 32 of 64 bits build doet), een JIT kan die instructiesets wel gebruiken, omdat die precies weet welke sets ondersteund worden. Daardoor is een taal die geJIT wordt potentieel dus zelfs sneller dan een generieke native compile/binary.
.Gertjan. schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:53:
[...]

Ik vraag mij erg af of ze dan ook alle standaard .net libraries hebben ontsloten naar C++, anders loop je alsnog vast. Grote kans dat ze dat wel gedaan hebben, veel .net libraries zijn wrappers over standaard c++ libraries, of ze mikken gewoon ook het .net framework even door de nieuwe compiler :)
Ik gok dat alleen het core framework in C++ gemaakt is, en dan misschien nog maar kleine delen. Extra libraries als EF, ASP.NET MVC etc etc zijn volgensmij allemaal in puur .NET zelf geschreven. Ik gok dan ook dat de VM (+ JITter etc) in C++ is, en dat sommige het core framework op een of andere manier bepaalde dingen door de VM laat uitvoeren (zoals het maken van sockets bv), maar dat de .NET libraries dan alsnog in puur .NET zijn gemaakt. Het porten naar een ander platform of OS zou dan ook betekenen dat ze alleen een nieuwe VM of JIT compiler hoeven te implementeren (WP en Win. RT hoeven in principe alleen een afwijkende JIT compiler te hebben, en geen nieuwe framework, aangezien de "native API" (Win32 en/of Windows Runtime) gelijk is voor alle verschillende OSen, waar een Linux port weer alleen een nieuwe VM hoeft te hebben die met een Linux/Posix API kan werken, en de x86 en x86_64 bit JIT compilers werken ook daar weer perfect op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Wat een gezelligheid, laatste periode van het eerste jaar Technische Informatica mogen we een webshop in ASP.NET gaan maken. Na drie periodes eindelijk eens een leuk project.

Oh en ik doe Technische Informatica aan de Hogeschool INHolland te Alkmaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Martindo op 06-04-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobertMe schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:13:
Ik gok dat alleen het core framework in C++ gemaakt is, en dan misschien nog maar kleine delen.
Dat hoef je niet te gokken maar kun je gewoon bekijken ;) (zoals, bijvoorbeeld, de door jou aangehaalde socket)

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 06-04-2014 22:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Goedenavond :)

Mijn week vakantie zit erop, morgen weer aan het werk (en jullie lastigvallen :P)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op zondag 06 april 2014 @ 08:39:
Waar zat het moeilijke hem dan in?
Ze bleven elkaars boot om zeep helpen. Als ik ubuntu naast windows installeerde, had ik geen windows mbr in mn grub. En andersom boot windows meteen naar windows. Ook met boot-repair via live cd is meerdere malen mislukt. Het zal gegarandeerd ook met mijn onkunde te maken hebben, want de keer dat het wel lukt weet ik ook niet precies wat ik nou echt anders heb gedaan. Enfin het functioneert nu en draait als een tiet d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Verwijderd schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:23:
[...]

Ze bleven elkaars boot om zeep helpen. Als ik ubuntu naast windows installeerde, had ik geen windows mbr in mn grub. En andersom boot windows meteen naar windows. Ook met boot-repair via live cd is meerdere malen mislukt. Het zal gegarandeerd ook met mijn onkunde te maken hebben, want de keer dat het wel lukt weet ik ook niet precies wat ik nou echt anders heb gedaan. Enfin het functioneert nu en draait als een tiet d:)b
Wat voor mij meestal werkt is eerst windows installeren, daarna linux. Grub is zo lief om de bootloader van windows niet om zeep te helpen en met "os-prober" (dat is vast standaard op ubuntu) kijkt ie zelfs of windows bestaat en chaint ie bootloaders. Ik heb de windows bootloader een keer stuk gehad en toen moest ik gewoon windows bootloader repareren, daarna grub er weer opzetten.

Overigens, heeft dit niets te maken met de nieuwe windows feature om shutdown eigenlijk een soort hibernate te maken? Microsoft doet iets smerigs met shutdown zodat windows meteen weer opstart vanaf een cache file. (vanaf 8 )

[ Voor 10% gewijzigd door windwarrior op 06-04-2014 23:30 . Reden: desmiley ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windwarrior schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:28:
[...]

Wat voor mij meestal werkt is eerst windows installeren, daarna linux. Grub is zo lief om de bootloader van windows niet om zeep te helpen en met "os-prober" (dat is vast standaard op ubuntu) kijkt ie zelfs of windows bestaat en chaint ie bootloaders.
Dat was ook mijn idee, aan de hand van alle handleidingen maar dit is meerdere malen mislukt. In sommige situaties (rare combinaties UEFI, secure boot en andere relatief nieuwe settings) wil het nog wel eens misgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
windwarrior schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:28:
[...]
Overigens, heeft dit niets te maken met de nieuwe windows feature om shutdown eigenlijk een soort hibernate te maken? Microsoft doet iets smerigs met shutdown zodat windows meteen weer opstart vanaf een cache file. (vanaf 8 )
is niks smerigs aan hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:54:
[...]

Wel voor iemand die liever Linux boot nadat ie windows uitgezet heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windwarrior schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:55:
[...]

Wel voor iemand die liever Linux boot nadat ie windows uitgezet heeft ;)
Dat was inderdaad een van de dingen die voor bij kwam in een tutorial. Er werd aangeraden omdat als je windows eerst had geinstalleerd om vervolgens te restarten voor ubuntu install dan eerst de setting voor "quick restart" uit te zetten. Of dat invloed heeft gehad weet ik niet helaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Caelorum schreef op zondag 06 april 2014 @ 23:54:
[...]

Het is vreselijk smerig als het OS niet de enige is op een PC. En laat Windows nu niet de meest capabele OS zijn in het rekening houden met een ander OS op een PC.
(Om het er nog maar niet over te hebben dat zelfs met het hibernate-trucje Windows niet een vlotte starter is)

[ Voor 15% gewijzigd door dcm360 op 07-04-2014 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:23

RayNbow

Kirika <3

dcm360 schreef op maandag 07 april 2014 @ 01:09:
[...]

Het is vreselijk smerig als het OS niet de enige is op een PC. En laat Windows nu niet de meest capabele OS zijn in het rekening houden met een ander OS op een PC.
M'n Win7-Win8 dual-boot op m'n Asus EP121 werkte anders prima. :Y)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

RayNbow schreef op maandag 07 april 2014 @ 06:12:
[...]

Windows met elk ander non-Windows OS....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Slappe koffie :(

Zo maar eens nieuwe zetten!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemorgen!
Het is weer een tijdje geleden dat jullie mij hier nog hebben gezien, had het de afgelopen weken weer ontzettend druk. Vorige week had ik normaal gezien 2 dagen verlof (verkiezingen van mijn studentenvereniging = goedkoop bier en burgers) maar ben op de avond van mijn eerste dag verlof al teruggeroepen om het een en ander te fixen -O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:14:
Goeiemorgen!
Het is weer een tijdje geleden dat jullie mij hier nog hebben gezien, had het de afgelopen weken weer ontzettend druk. Vorige week had ik normaal gezien 2 dagen verlof (verkiezingen van mijn studentenvereniging = goedkoop bier en burgers) maar ben op de avond van mijn eerste dag verlof al teruggeroepen om het een en ander te fixen -O-.
uh wut? Je hebt toch gewoon die dagen aangevraagd? Vrij is vrij hier hoor ik neem dan totaal geen werk telefoontjes aan. :X

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Rutix schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:34:
[...]

uh wut? Je hebt toch gewoon die dagen aangevraagd? Vrij is vrij hier hoor ik neem dan totaal geen werk telefoontjes aan. :X
Dit inderdaad. Als ik vakantie heb pak ik mijn zakelijke telefoon niet op en lees ik m'n werk-email niet. Als ik echt op reis ben blijft m'n werkspul ook gewoon thuis :)

De enige op m'n werk die mijn privénummer heeft is de HR-afdeling, ik neem aan dat zij daar vertrouwelijk mee omgaan en dat "we hebben je nodig"-telefoontjes daar niet bij horen.

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 07-04-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:34:
[...]

Ik had de dagen pas aangevraagd op de vrijdag die er aan vooraf ging dus het was nogal op short notice. De dagen waren inderdaad goedgekeurd maar op de eerste avond van mijn 2 dagen vrij, belde mijn "baas" met enkele vragen in verband met een openstaand probleem waar de eindgebruikers graag een antwoord op wilden. Ik had al wel een idee wat er gaande was, maar moest dit toch nog even analyseren voor ik een definitief antwoord kon geven.

Ik heb dan besloten om die avond terug naar huis te rijden om de volgende dag terug aan het werk te kunnen zijn aangezien ik niet graag heb dat mensen op mij moeten wachten voor dingen met een hoge prioriteit (ik ben op mijn beurt weer afhankelijk van hun werk dus eigenlijk zou ik mijzelf een hak zetten door niets te doen).

Nu kan je natuurlijk al raden dat het probleem een non-issue was, het probleem lag aan hun kant :'). Terug komen werken voor niets dus ...

Eigenlijk had ik vandaag niet echt zin om te komen werken dus ik had in principe wel een dagje verlof kunnen nemen om de verloren dag van vorige week te recupereren maar heb besloten dit niet te doen en deze dag op een beter moment op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:36:
[...]

Dit inderdaad. Als ik vakantie heb pak ik mijn zakelijke telefoon niet op en lees ik m'n werk-email niet. Als ik echt op reis ben blijft m'n werkspul ook gewoon thuis :)

De enige op m'n werk die mijn privénummer heeft is de HR-afdeling, ik neem aan dat zij daar vertrouwelijk mee omgaan en dat "we hebben je nodig"-telefoontjes daar niet bij horen.
Mijn privénummer is hetzelfde als mijn zakelijk nummer. Bedrijven weten goed genoeg waarom ze je een telefoon van de zaak geven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Tsja... Rubinski, we hebben al eens vaker discussies gehad dat de manier waarop je werkt en hoe je werkgever met je omgaat niet kloppen. Dit is weer één van die dingen die dat bevestigen. Het is wachten op de druppel die de emmer doet overlopen en jou een burn-out bezorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:42:
[...]

Mijn privénummer is hetzelfde als mijn zakelijk nummer. Bedrijven weten goed genoeg waarom ze je een telefoon van de zaak geven :/
Wat een onzin. Al die dingen die jij de afgelopen tijd beschrijft gebeuren normaliter niet bij een normaal goedlopend bedrijf. Tuurlijk, er kan altijd wat misgaan maar ik heb zelf nog maar 1 keer meegemaakt dat een collega terug moest komen ondanks dat 'ie vrij was, en dat was 100% z'n eigen fout (vrijdagavond mailservers migreren, zaterdag op vakantie gaan).

Ga nu eens solliciteren man, die lui knijpen je uit.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:42:
[...]

Dat is iets wat je zelf in de hand kunt houden. Als ik zou willen mag ik van mijn werkgever mijn zakelijke nummer ook voor privédoeleinden gebruiken (tegen een kleine bijdrage) maar dat doe ik bewust niet. Dat betekent wel dat ik op werkdagen met twee telefoons rondloop, maar ach..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 15:32

StM

Hier is het zelfs onbeperkt privé gebruik zonder enige vorm van bijbetaling. Doe eens een gok waarom de meeste mensen toch 2 telefoons hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HuHu schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:46:
Tsja... Rubinski, we hebben al eens vaker discussies gehad dat de manier waarop je werkt en hoe je werkgever met je omgaat niet kloppen. Dit is weer één van die dingen die dat bevestigen. Het is wachten op de druppel die de emmer doet overlopen en jou een burn-out bezorgt.
Hydra schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:47:
[...]

Wat een onzin. Al die dingen die jij de afgelopen tijd beschrijft gebeuren normaliter niet bij een normaal goedlopend bedrijf. Tuurlijk, er kan altijd wat misgaan maar ik heb zelf nog maar 1 keer meegemaakt dat een collega terug moest komen ondanks dat 'ie vrij was, en dat was 100% z'n eigen fout (vrijdagavond mailservers migreren, zaterdag op vakantie gaan).

Ga nu eens solliciteren man, die lui knijpen je uit.
Ik denk dat jullie daar toch wat in overdrijven. Ik zal echt niet zo snel een burn-out krijgen omdat ik 1 dag vroeger terugkom uit verlof hoor. Mijn uren waren de afgelopen weken / maanden een pak beter dan voorheen (ik denk dat ik daaroven heb geschreven in de vorige iteratie) en ik heb eigenlijk niet echt iets om over te klagen.

Over wat er gebeurd is vorige week kunnen we vrij kort zijn: in feite had ik gewoon moeten zeggen dat het wel een dag kon wachten en dan hadden ze daar ook geen probleem van gemaakt. Ik dacht echter dat het om een fout langs mijn kant betrof en daarom nam ik mijn verantwoordelijkheid op en wou ik de boel zo snel mogelijk fixen. Acheraf bekeken, bleek het dan niet mijn fout te zijn en is het natuurlijk erg jammer dat ik vroeger terug ben gekomen.
Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:48:
[...]

Dat is iets wat je zelf in de hand kunt houden. Als ik zou willen mag ik van mijn werkgever mijn zakelijke nummer ook voor privédoeleinden gebruiken (tegen een kleine bijdrage) maar dat doe ik bewust niet. Dat betekent wel dat ik op werkdagen met twee telefoons rondloop, maar ach..
Lijkt me geen slecht idee, al heeft mijn "baas" ook alle privénummers van iedereen in het team gevraagd om te bellen in nood dus dan staan we nog even ver.

offtopic:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een HTC Dream / T-Mobile G1 maar kan er maar geen vinden. Iemand enig idee waar ik deze dingen nog voor een leuke prijs op de kop kan tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:00:
[...]

Lijkt me geen slecht idee, al heeft mijn "baas" ook alle privénummers van iedereen in het team gevraagd om te bellen in nood dus dan staan we nog even ver.
Dat kun je gewoon weigeren, lijkt me. Als het echt zo belangrijk is dat je bereikbaar/oproepbaar bent voor noodsituaties hoort daar iets van een vergoeding tegenover te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 18-09 15:09
[...]
Ik denk dat jullie daar toch wat in overdrijven. Ik zal echt niet zo snel een burn-out krijgen omdat ik 1 dag vroeger terugkom uit verlof hoor. Mijn uren waren de afgelopen weken / maanden een pak beter dan voorheen (ik denk dat ik daaroven heb geschreven in de vorige iteratie) en ik heb eigenlijk niet echt iets om over te klagen.
Een burn-out krijg je niet van eenmalig zoiets doen, maar door een opeenstapeling van. Nu ja, ik moet eigenlijk ook niet al te veel zeggen, aangezien ik ook 45 uur per week werk (maar die extra uren wel gecompenseerd krijg in overuren (op te nemen als vrije dagen)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
[...]

[...]

Over wat er gebeurd is vorige week kunnen we vrij kort zijn: in feite had ik gewoon moeten zeggen dat het wel een dag kon wachten en dan hadden ze daar ook geen probleem van gemaakt. Ik dacht echter dat het om een fout langs mijn kant betrof en daarom nam ik mijn verantwoordelijkheid op en wou ik de boel zo snel mogelijk fixen. Acheraf bekeken, bleek het dan niet mijn fout te zijn en is het natuurlijk erg jammer dat ik vroeger terug ben gekomen.
Wellicht overdrijf ik, maar de dingen die je beschrijft vind ik niet normaal. En ik denk dat jij dat niet ziet, omdat je er middenin zit.

Je had inderdaad kunnen zeggen dat het wel een dag had kunnen wachten. Maar daarvóór ging het al mis: je werkgever had je überhaupt niet moeten bellen. Vrij = vrij. Je werkgever is een grens over gegaan, wat hij niet had mogen doen.

Er zijn uitzonderingen: je kunt in een dusdanig hoge (salaris)schaal zitten, dat dit is afgesproken en bij je verantwoordelijkheid hoort (de op papier afgesproken verantwoordelijkheid, niet wat je zelf "vindt"). Of je wordt extra betaald om bereikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:02:
[...]

Dat kun je gewoon weigeren, lijkt me. Als het echt zo belangrijk is dat je bereikbaar/oproepbaar bent voor noodsituaties hoort daar iets van een vergoeding tegenover te staan.
Ik denk niet dat ik zoiets kan afdwingen. Bij ons verdient iedereen hetzelfde (per niveau uiteraard) en er worden maar heel zelden aanpassingen gemaakt in de contracten om dit soort clausules op te nemen. Denk niet dat het zo snel zal gebeuren.
Styxxy schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:04:
[...]

Een burn-out krijg je niet van eenmalig zoiets doen, maar door een opeenstapeling van. Nu ja, ik moet eigenlijk ook niet al te veel zeggen, aangezien ik ook 45 uur per week werk (maar die extra uren wel gecompenseerd krijg in overuren (op te nemen als vrije dagen)).
Ik krijg mijn overuren ook terug wanneer die significant zijn (lees: enkele dagen op rij 2 uur overuren per dag bijvoorbeeld). Als je elke dag een half uurtje extra doet, wordt je daar niet voor betaald aangezien dat gewoon ligt aan hoe jij je time managed. Ik werk door de week 's avonds wat langer door, maar stop op vrijdag dan bijvoorbeeld een uurtje of 2 vroeger (waar ze hier dan natuurlijk ook geen probleem van maken).

De uren die ik spaarde kan ik ofwel laten uitbetalen of opnemen (max 76 uur = 10 dagen). Aangezien ik na enkele maanden al meer dan 76 uur overuren had, wordt de rest gewoon uitbetaald (als alles goed is eind deze maand *O*).
HuHu schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:04:
[...]

Wellicht overdrijf ik, maar de dingen die je beschrijft vind ik niet normaal. En ik denk dat jij dat niet ziet, omdat je er middenin zit.

Je had inderdaad kunnen zeggen dat het wel een dag had kunnen wachten. Maar daarvóór ging het al mis: je werkgever had je überhaupt niet moeten bellen. Vrij = vrij. Je werkgever is een grens over gegaan, wat hij niet had mogen doen.
Akkoord
Er zijn uitzonderingen: je kunt in een dusdanig hoge (salaris)schaal zitten, dat dit is afgesproken en bij je verantwoordelijkheid hoort (de op papier afgesproken verantwoordelijkheid, niet wat je zelf "vindt"). Of je wordt extra betaald om bereikbaar te zijn.
Dat is helaas niet het geval :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

RayNbow schreef op maandag 07 april 2014 @ 06:12:
[...]

Dat werkte ook prima op mn laptop, alleen jammer dat Kubuntu niet echt meer wou starten na de installatie van Win8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:12:
[...]

Ik denk niet dat ik zoiets kan afdwingen. Bij ons verdient iedereen hetzelfde (per niveau uiteraard) en er worden maar heel zelden aanpassingen gemaakt in de contracten om dit soort clausules op te nemen. Denk niet dat het zo snel zal gebeuren.
Dat iedereen 'hetzelfde' verdient en dat er geen ruimte is om gewoon voor werk (want dat is het!) betaald te krijgen is te treurig voor woorden!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wtf Rubenski.

Ik hoop echt van harte dat het af en toe hier ventileren voor je op lucht, maar hoe jij en je werkgever werken is echt totale poep. For the love of god, open je f*cking ogen eens en stop met bagatelliseren.

(En die laatste zin copy/paste ik voor elk verdedigend antwoord dat je hier op geeft ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 07-04-2014 10:22 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
dcm360 schreef op maandag 07 april 2014 @ 01:09:
[...]
(Om het er nog maar niet over te hebben dat zelfs met het hibernate-trucje Windows niet een vlotte starter is)
Niet vlot? Ik heb geen videokaart die UEFI GOP ondersteund, maar alsnog is mijn PC sneller opgestart dan bijv. mijn tv of mijn ex-fedora install. Hell soms is zelfs mijn Dell monitor langzamer dan Windows opstarten :/
En ik blijf erbij dat het geen smerig truukje is. Elke linux distributie staat vrij om hetzelfde te doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 07-04-2014 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
In het weekend een displayport kabel gehaald voor m'n 2560x1440 scherm: hij wordt nu keurig gedetecteerd (inclusief juiste resolutie), maar het scherm blijft nu vrolijk in slaapstand hangen. Rage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Intru schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:44:
In het weekend een displayport kabel gehaald voor m'n 2560x1440 scherm: hij wordt nu keurig gedetecteerd (inclusief juiste resolutie), maar het scherm blijft nu vrolijk in slaapstand hangen. Rage.
Stop. Haal een bak koffie en gooi de koffie over je scherm heen, misschien wordt 'ie wel wakker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Intru schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:44:
Ik heb met Windows 8 dat mijn schermen ook niet wakker worden zodra de PC in standby is geweest, forced reboot nodig en de boel werkt weer :/. Standby dan ook maar uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Ik moet zeggen dat ik altijd een beetje problemen heb gehad met standby modus. Vaak gewoon computer uitzetten en als ik thuis ben weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Dit probleem heb ik dus ook na een koude boot. De DP kabel wordt wel gedetecteerd (zowel door het scherm als m'n laptop), maar op de 1 of andere manier denkt het scherm dat er geen signaal binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:17
Zo, toon is weer gezet >:)
Hoi,
Het antwoord is nee. Een telefoontje voor een klant met een vacature die bij een profiel zou passen dat kun je beter toch? Kom op hoe vaag wil je het hebben.
Fijne dag nog,
jip_86
Recruiter die een keer wilde bellen overeen vacature voor een klant ofzo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Caelorum schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:26:
[...]

Niet vlot? Ik heb geen videokaart die UEFI GOP ondersteund, maar alsnog is mijn PC sneller opgestart dan bijv. mijn tv of mijn ex-fedora install. Hell soms is zelfs mijn Dell monitor langzamer dan Windows opstarten :/
Oké, dan is Windows misschien nogal bagger geoptimaliseerd voor mijn hardware. OpenSuse start in ieder geval vlotter.
En ik blijf erbij dat het geen smerig truukje is. Elke linux distributie staat vrij om hetzelfde te doen.
Ja, leuk als je bij het aanzetten van de PC een ander OS wil starten dan dat je eerder had afgesloten. Daarnaast denk ik niet dat een Linux-distributie er significante winst mee gaat behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ook een linux install kan er winst mee behalen, maar ok. Daarnaast kan je het gewoon eenvoudig uitzetten in Windows, dus wat er smerig aan is zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Laatst online: 07:21
Ik heb helemaal geen zin om te werken aan wat ik moet doen, maar ik heb weinig keus :(
Echt weer een maandag dus... lage productiviteit.

Ik ben nu in de avonden bezig met ASP.NET oefenen, want ik ga vrijdag op gesprek bij een ander bedrijf :)
Pagina: 1 ... 6 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.