De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Erwin537 schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:14:
Ik heb helemaal geen zin om te werken aan wat ik moet doen, maar ik heb weinig keus :(
Echt weer een maandag dus... lage productiviteit.

Ik ben nu in de avonden bezig met ASP.NET oefenen, want ik ga vrijdag op gesprek bij een ander bedrijf :)
Ik gok eerder dat dat laatste de oorzaak is van die lage productiviteit :).
Wanneer ik mijn zinnen heb op iets nieuws, ...

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39
_Moe_ schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:29:
[...]

Gelukkig ben ik nu op een project waar ik veel uitzoekwerk mag doen, en dus heel erg veel nieuwe onderdelen mag oppakken.
Ik heb het naar mijn zin dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 20:24
Comic Sans, move over... here comes Comic Neue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cenix schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:18:
Briljant. Ik word echt ziek van die Comic Sans, maar met dit alternatief kan ik wel leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:00

mrc4nl

Procrastinatie expert

Maar dat zou het einde betekenen van comic sans dag :(

Bill gates zou teleurgesteld zijn

[ Voor 25% gewijzigd door mrc4nl op 07-04-2014 13:33 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc4nl schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:32:
Maar dat zou het einde betekenen van comic sans dag :(

Bill gates zou teleurgesteld zijn
Voor mij is het elke dag Comic Sans dag. Elke dag kom ik er wel ergens mee in aanraking :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
En dan hebben ze het hier allemaal maar over je werkdruk! :D

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbarie schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:02:
En dan hebben ze het hier allemaal maar over je werkdruk! :D
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:36
_Moe_ schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:29:
[...]

Nee hoor, ik ben eigenlijk bang dat ik niet de competenties heb om in aanmerking te komen voor een baan daar. Ze waren wel super enthousiast, maarja. Ik ga in ieder geval m'n best doen, want daar hebben ze betere voorwaarden, (meer) groeimogelijkheden, betere organisatie, etc, etc. Het enige nadeel is dat ik dan weg moet uit mijn geliefde woonplaats..

--
Zijn jullie overigens bekend met phppiraten? (recruiters) Ze maken een amateuristische serie waarbij ik last heb van facepalms. Ik zag wel dat ze de zwarte piet serie van de site af hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:12:
[...]

Ik denk niet dat ik zoiets kan afdwingen. Bij ons verdient iedereen hetzelfde (per niveau uiteraard) en er worden maar heel zelden aanpassingen gemaakt in de contracten om dit soort clausules op te nemen. Denk niet dat het zo snel zal gebeuren.
Flexibiliteit moet van twee kanten komen. Als jouw werkgever niet bereid is om over zoiets te onderhandelen hoef jij ook niet bereid te zijn om je goedgekeurde verlof te laten onderbreken/vroegtijdig afbreken vanwege problemen op je werk. Ongeacht wat je baas of collega's erover zeggen.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:49:
[...]

Flexibiliteit moet van twee kanten komen. Als jouw werkgever niet bereid is om over zoiets te onderhandelen hoef jij ook niet bereid te zijn om je goedgekeurde verlof te laten onderbreken/vroegtijdig afbreken vanwege problemen op je werk. Ongeacht wat je baas of collega's erover zeggen.
Op veel gebied krijg ik wel flexibiliteit:
  • Iedereen moet om 9 uur bij de klant zijn maar Rubinski is de enige die dat niet moet.
  • Als ik op vrijdagmiddag om 3 uur wil stoppen omdat ik op weekend ga, kan dat zomaar.
  • Op vrijdag stop ik sowieso wat vroeger aangezien ik in de week meer dan genoeg werk.
  • ...
We krijgen allemaal een gsm van de firma en dat wil gewoon zeggen dat je 24/7 beschikbaar bent. Je moet het niet zo letterlijk nemen, vaak nemen mensen die op vakantie zijn hun telefoon niet meteen op, maar bellen toch zo snel mogelijk terug.

Het valt niet zo vaak voor dat mensen terugkomen uit vakantie maar het kan wel. Stel dat ik een vakantie boek van 1 tot 15 augustus, kan het zijn dat je een week op voorhand ineens te horen kan krijgen dat je niet meer mag gaan. Ze zullen je dan uiteraard wel al je kosten terugbetalen, maar prettig is het niet altijd.

Ik heb eigenlijk de indruk dat ik niet de enige ben die hier werkt en het wat vanzelfsprekend vind. Toegeven, het is hard werken en ik kan me zeker inbeelden dat dit leven niet voor iedereen is weggelegd, maar ik krijg hier best leuke kansen die ik bij een ander bedrijf niet zo snel zou vinden. Ik blijf hier waarschijnlijk ook niet eeuwig. De meeste mensen zijn hier voor hun 30e wel buiten.

Ik zie wel hoe het er in de toekomst aan toe gaat. Mocht ik het beu worden, zal ik niet twijfelen om op zoek te gaan naar een andere uitdaging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

cenix schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:18:
Ik vind de kerning niet overal even strak

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:05:
[...]

Op veel gebied krijg ik wel flexibiliteit:
Dat heeft niks te maken met flexibiliteit maar alles met een doodnormale, gezonde work-life balance. Zeker bij mensen die op wat grotere afstand wonen (zoals vaak het geval met consultants) is het in mijn ogen heel normaal dat er niet van je wordt verlangd dat je uiterlijk om 9 uur binnen bent.

Dat wil niet zeggen dat dat ook altijd het geval is, helaas.
We krijgen allemaal een gsm van de firma en dat wil gewoon zeggen dat je 24/7 beschikbaar bent.
Nee, dat wil zeggen dat je een mobiele werker bent die niet is gebonden aan één vaste werkplek met een vaste telefoonaansluiting. Je hebt alle recht om buiten werktijd je mobiele telefoon niet op te nemen.
Je moet het niet zo letterlijk nemen, vaak nemen mensen die op vakantie zijn hun telefoon niet meteen op, maar bellen toch zo snel mogelijk terug.
Krijgen ze daarvoor betaald of is het een extraatje voor de baas, "omdat iedereen dat doet"?
Het valt niet zo vaak voor dat mensen terugkomen uit vakantie maar het kan wel. Stel dat ik een vakantie boek van 1 tot 15 augustus, kan het zijn dat je een week op voorhand ineens te horen kan krijgen dat je niet meer mag gaan. Ze zullen je dan uiteraard wel al je kosten terugbetalen, maar prettig is het niet altijd.
Als 'ze' 1 week voor je vakantie ineens tot de ontdekking komen dat het niet meer mogelijk is dat jij op vakantie gaat is er een heel grote fout gemaakt in de planningsfase die men op jou afwentelt. Daar hoort dan wel een heel flinke compensatie tegenover te staan.
Ik heb eigenlijk de indruk dat ik niet de enige ben die hier werkt en het wat vanzelfsprekend vind. Toegeven, het is hard werken en ik kan me zeker inbeelden dat dit leven niet voor iedereen is weggelegd, maar ik krijg hier best leuke kansen die ik bij een ander bedrijf niet zo snel zou vinden. Ik blijf hier waarschijnlijk ook niet eeuwig. De meeste mensen zijn hier voor hun 30e wel buiten.
Als je zo doorgaat ben jij daar ook wel voor je 30e buiten omdat je thuis zit met een burn-out. ;)
Ik zie wel hoe het er in de toekomst aan toe gaat. Mocht ik het beu worden, zal ik niet twijfelen om op zoek te gaan naar een andere uitdaging ;)
Ik sluit me aan bij wat anderen hier al zeggen: je werkgever verlangt veel te veel van je en jij gaat daar veel te veel mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik vind niet dat je uitzonderlijke flexibiliteit hebt eigenlijk, eerder gewoon normale afspraken die horen bij een gezonde werksfeer.

Behalve dan de beperkingen en verwachtingen vanuit je baas/werk, zoals deze:
.
[...]
Dit vind ik toch onacceptabel. :X Daar mag dan wel een enorme vergoeding tegenover staan.

Hoe werkt dit bijvoorbeeld voor je reisgenoten, wordt daar ook alles van vergoed? En zaken die niet vervangbaar zijn (denk aan trouwerij in buitenland)?
.
Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:23:
[...]
Ik sluit me aan bij wat anderen hier al zeggen: je werkgever verlangt veel te veel van je en jij gaat daar veel te veel mee akkoord.
Agree.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:23:
[...]
Dat heeft niks te maken met flexibiliteit maar alles met een doodnormale, gezonde work-life balance. Zeker bij mensen die op wat grotere afstand wonen (zoals vaak het geval met consultants) is het in mijn ogen heel normaal dat er niet van je wordt verlangd dat je uiterlijk om 9 uur binnen bent.

Dat wil niet zeggen dat dat ook altijd het geval is, helaas.
Mijn werkgever heeft een appartement geregeld op 10 minuutjes van de klant maar de reden dat ik later mag komen is omdat ik vaak later werk aangezien ik samenwerk met Amerikanen (die niet graag vroeg opstaan). Ik begin dus gewoon een uurtje later en werk 's avonds een uurtje langer door.
[...]
Nee, dat wil zeggen dat je een mobiele werker bent die niet is gebonden aan één vaste werkplek met een vaste telefoonaansluiting. Je hebt alle recht om buiten werktijd je mobiele telefoon niet op te nemen.
Telefoon niet opnemen en niets van je laten horen vind ik niet echt beleefd dan verkies ik eerder de optie om niet op te nemen en later terug te bellen om te horen waarom ze gebeld hebben.
[...]
Krijgen ze daarvoor betaald of is het een extraatje voor de baas, "omdat iedereen dat doet"?
Inderdaad een extraatje voor de baas. De meeste mensen moeten hier echt niet voor alles een vergoeding krijgen.
[...]
Als 'ze' 1 week voor je vakantie ineens tot de ontdekking komen dat het niet meer mogelijk is dat jij op vakantie gaat is er een heel grote fout gemaakt in de planningsfase die men op jou afwentelt. Daar hoort dan wel een heel flinke compensatie tegenover te staan.
Ik weet niet zeker of je dat altijd op de planning kan afwimpelen. Vaak zal dat inderdaad het geval zijn maar soms duiken er gewoon onverwacht problemen op die moeten opgelost worden omdat je er anderen mee blokt.

Ik ben ook van mening dat je daarvoor een flinke compensatie moet krijgen, geen idee of dat ook zo is. Aangezien het bij mij slechts over 1 dag ging en ik vlakbij was en geen vliegtickets oid heb moeten betalen, heb ik er geen probleem van gemaakt.
[...]

Als je zo doorgaat ben jij daar ook wel voor je 30e buiten omdat je thuis zit met een burn-out. ;)
Ik zou niet de eerste zijn binnen ons bedrijf. Er zijn er eigenlijk zelfs heel wat :X
[...]

Ik ga niet ontkennen dat mijn werkgever veel van mij verlangt maar ik ben echt niet de enige waarbij dat zo is. Ik heb de indruk dat de meeste mensen het hier gewoon pikken. Misschien weet ik niet genoeg hoe het er bij andere mensen binnen het bedrijf aan toe gaat maar in mijn team, werkt iedereen echt wel hard en doet iedereen nét dat ietsje meer.

Ook over het management mag ik eigenlijk niet klagen. Je zou denken dat de hoge pieten om 5 uur naar huis zijn en stoppen met werken maar dat is niet waar. Ik zie ze vaak nog om 11 uur 's avonds online omdat ze met vanalles en nog bezig zijn dat eigenlijk niet tot hun takenpakket behoort.

Ik ben dus niet de enige die zo gek is om hier te werken, blijkbaar zijn er nog vele anderen die net als mij recht op een burn-out afstevenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:45:
[...]

Ik zou niet de eerste zijn binnen ons bedrijf. Er zijn er eigenlijk zelfs heel wat :X
Joh, ga toch weg bij dat bedrijf :) Dit is niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:47:
[...]

Joh, ga toch weg bij dat bedrijf :) Dit is niet gezond.
Ken jij een alternatief waar ik als schoolverlater even veel (of meer) ga verdienen en bijleren? Ook internationale ervaring vind ik best belangrijk (al valt dat in Nederland nogal tegen natuurlijk :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
Ik weet niet wat je verdient :P Je doet gewoon development toch? Toen ik nog studeerde waren er tal van bedrijven die me een contract hadden willen bieden als ik tijd had kunnen maken, dat je een schoolverlater bent is voor een developer echt geen hindernis :) Salaris kan dat dan weer wel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Jeej, mn 'verjaardagscadeautje' (zelf gekocht) is verzonden :) Binnenkort ligt er een Das Keyboard Model S Ultimate op mn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

dcm360 schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:56:
Jeej, mn 'verjaardagscadeautje' (zelf gekocht) is verzonden :) Binnenkort ligt er een Das Keyboard Model S Ultimate op mn bureau.
Blue of Brown switches?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:51:
[...]

Ken jij een alternatief waar ik als schoolverlater even veel (of meer) ga verdienen en bijleren? Ook internationale ervaring vind ik best belangrijk (al valt dat in Nederland nogal tegen natuurlijk :p)
Als ik kijk naar de hoeveelheid recruiterspam die ik als doodgewone .NETter wekelijks in mijn Inbox krijg denk ik zo dat er voor jou voldoende mogelijkheden zullen zijn. Jij zit toch in de SAP-hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

HMS schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:57:
[...]

Blue of Brown switches?
Blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:55:
Ik weet niet wat je verdient :P Je doet gewoon development toch? Toen ik nog studeerde waren er tal van bedrijven die me een contract hadden willen bieden als ik tijd had kunnen maken, dat je een schoolverlater bent is voor een developer echt geen hindernis :) Salaris kan dat dan weer wel zijn :P
Nee, niet echt. Ik ben de schakel tussen de business en de developer wat ik best een aangename rol vind voor iemand die van de schoolbanken komt gerold. Ik heb niet veel zin om ABAP code in te duiken (SAP, right?) en probeer dus zelf wat weg te blijven bij development. Ik ontwikkel zelf regelmatig nog wel het een en ander in mijn vrije tijd en dat is een van de voornaamste redenen dat ik in dit topic te vinden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Grote jonge. Brownies zijn voor losers.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Gamebuster schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:01:
[...]

Verdorie. Zit ik dan weer met mijn Browns omdat ik wel regelmatig tijd heb om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:57:
[...]

Als ik kijk naar de hoeveelheid recruiterspam die ik als doodgewone .NETter wekelijks in mijn Inbox krijg denk ik zo dat er voor jou voldoende mogelijkheden zullen zijn. Jij zit toch in de SAP-hoek?
Inderdaad, wat niet wil zeggen dat ik hierin vastgeroest zit. Er zijn voldoende leuke platformen / talen om mij op te richten maar ben nu wat aan het spelen met SAP wat me best goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
[...]

Ik weet niet wat je nu verdiend, maar bij mijn huidige werkgever zijn ze drastisch op zoek naar nieuwe devvers. Programmeerkennis vereist. Je zal met Ruby on Rails gaan werken in een team van zo'n 8 personen. Indien je geen Ruby on Rails kent, zal je inhouse opgeleid worden (handig om je kennis uit te breiden) Werklocatie is in omgeving Hoofddorp, 32 of 40 uur, iets flexibele werktijden (voor 10 uur aanwezig zijn).

Stuur me een PM als je interesse hebt :) Geldt ook voor anderen uiteraard.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 07-04-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Gamebuster schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:03:
[...]

Ik weet niet wat je nu verdiend, maar bij mijn huidige werkgever zijn ze drastisch op zoek naar nieuwe devvers. Programmeerkennis vereist. Je zal met Ruby on Rails gaan werken in een team van zo'n 8 personen. Indien je geen Ruby on Rails kent, zal het je geleerd worden. Werklocatie is in omgeving Hoofddorp, 32 of 40 uur, iets flexibele werktijden (voor 10 uur aanwezig zijn).
En wat schuift het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ligt aan je niveau :) De huidige vacature omschrijft "marktconform" salaris. Als je goed bent, kan je echt wel spelen met je salaris. De vraag is hoog. Ik wil hier niet laten lijken alsof ik een recruiter ben, dus liever verder PMen voor vragen, kan ik ook wat vrijer antwoorden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 07-04-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
OkkE schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:42:

Behalve dan de beperkingen en verwachtingen vanuit je baas/werk, zoals deze:
.

[...]

Dit vind ik toch onacceptabel. :X Daar mag dan wel een enorme vergoeding tegenover staan.
Nou... dat is in heel veel beroepen niet zo, met als grootste voorbeeld de zorg. Reeds gemaakte kosten (ook voor de partner) worden volledig vergoed, maar niets extra's.

Artikel 6.12.4 uit de CAO Ziekenhuizen, over de normale werk- en rusttijden:
Bij een wijziging in het arbeids- en rusttijdenpatroon ontvangt de werknemer schadeloosstelling voor reeds gedane uitgaven in verband met vrijetijdsbesteding.
Artikel 13.1.5 over aangevraagde vakanties:
Artikel 13.1.5. Wijziging vakantieperiode (met ingang van 1 januari 2012)
1. De werkgever kan, indien zich omstandigheden voordoen, welke hij op het moment van vaststelling van het tijdvak van de vakantie niet kon voorzien en tengevolge waarvan het functioneren van de instelling of van de dienst of afdeling ernstig in gevaar komt, het door hem vastgestelde tijdvak van de vakantie wijzigen.
2. De werkgever stelt in overleg met de werknemer het nieuwe tijdvak van de vakantie vast.
3. De schade welke de werknemer tengevolge van deze wijziging lijdt, wordt door de werkgever vergoed.
Oftewel: in de zorg (onder CAO Ziekenhuizen) kan een werkgever de vakantie van een werknemer "onder omstandigheden" niet door laten gaan en dan wordt alleen "schade" vergoed (lees: reeds gemaakte kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:03:
[...]

Ik weet niet wat je nu verdiend, maar bij mijn huidige werkgever zijn ze drastisch op zoek naar nieuwe devvers. Programmeerkennis vereist. Je zal met Ruby on Rails gaan werken in een team van zo'n 8 personen. Indien je geen Ruby on Rails kent, zal je inhouse opgeleid worden (handig om je kennis uit te breiden) Werklocatie is in omgeving Hoofddorp, 32 of 40 uur, iets flexibele werktijden (voor 10 uur aanwezig zijn).

Stuur me een PM als je interesse hebt :) Geldt ook voor anderen uiteraard.
Klinkt fijn! Heb zelf al redelijk veel gespeeld met Rails in mijn vrije tijd maar heb er geen professionele ervaring mee. Ik ben echter niet meteen op zoek naar een job als developer (ik programeer liever gewoon wat in mijn vrije tijd).

Daarnaast ben ik afkomstig uit België en lijkt werken in het buitenland me verre van ideaal als mijn werkgever geen slaapplaats voor me voorziet. Ik zou graag in het buitenland willen werken maar denk daarbij aan landen als Zwitserland, Zweden (PrisonerOfPain :w - helaas is game development ook niet meteen iets voor mij), Noorwegen en Denemarken.

Ik denk dat ik hiervoor dus ga passen maar toch bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Post/update je stats eens in het "wat verdient" topic, dan kunnen we je altijd wat tips geven. Het gedrag dat je hier beschrijft is w.m.b. volledig onacceptabel.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Beetje laat, maar ik ben terug uit Duitsersland.

En ik vind ook dat je wordt uitgebuit. Je hebt het zelf niet door en/of schuift het af op "liefde voor de zaak", maar ik ben zeer loyaal, maar als m'n baas me afgelopen weekend bijvoorbeeld had gebeld dan had'ie een dikke "F YOU" te horen gekregen. Hoeven ze niet te proberen.

Het moet echt wel een enorme ramp zijn wil ik in mijn vrije tijd in beweging komen voor m'n werk. Ik werk maar verdien ook m'n vakantie.
Overuren is prima hoor, maar het moet niet te gek worden en al helemaal niet iets structureels.

Zoek iets anders :) Ook dropouts kunnen wel eens iets. >:)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:14:
[...]

Post/update je stats eens in het "wat verdient" topic, dan kunnen we je altijd wat tips geven. Het gedrag dat je hier beschrijft is w.m.b. volledig onacceptabel.
Ik ga het gewoon hier houden, post dat soort zaken eigenlijk liever niet, maar goed ...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 18:00
HuHu schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:12:
[...]

Nou... dat is in heel veel beroepen niet zo, met als grootste voorbeeld de zorg. Reeds gemaakte kosten (ook voor de partner) worden volledig vergoed, maar niets extra's.

Artikel 6.12.4 uit de CAO Ziekenhuizen, over de normale werk- en rusttijden:

[...]

Artikel 13.1.5 over aangevraagde vakanties:

[...]

Oftewel: in de zorg (onder CAO Ziekenhuizen) kan een werkgever de vakantie van een werknemer "onder omstandigheden" niet door laten gaan en dan wordt alleen "schade" vergoed (lees: reeds gemaakte kosten).
Dat klopt, maar zulke situaties zijn altijd meer regel dan uitzondering en zal normaliter In overleg gebeuren. Dergelijke situaties wil je als bedrijf zijnde (financieel gezien) altijd voorkomen, de gemaakte kosten zijn bij dit soort situaties voor een bedrijf altijd (relatief) hoog, omdat je een (deel van) vakantie betaald voor je medewerker + zijn/ haar loon. En de vakantietijd zal later alsnog opgenomen worden door de medewerker.

Mij is het (bijna) een keer gebeurt alleen hebben ze dat hier compleet verkeerd aangepakt. Ten overstaande van het hele team: Wij hebben besloten dat jij maar niet op vakantie moet gaan, ik wist nog van niets. Mooi dat die vakantie dus wel door is gegaan, maargoed dat lag vooral aan communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dat is echt volledig onacceptabel... dat hebben ze hier geflikt bij 1 persoon en de halve afdeling kwam in opstand, volledig terecht.

Ik heb het gevoel dat je het wel naar je zin heb bij je werkgever, maar dit is niet de eerste keer dat je best wel idiote werkomstandigheden plaatst hier :) Je bent een harde werker met blijkbaar aardig wat loyaliteit, maar pas wel een beetje op zou ik zeggen :)

Verwachten dat ik terugbel op vakantie :X Ik zorg dat ik mij overdracht goed regel en daarna horen ze 3 weken niks meer van me.

Het interessantste wat ik van 3 verschillende burn-out collegas gehoord heb is dat als het puntje bij paaltje komt je eigenlijk best wel misbaar bent en de zaak gewoon doordraait als ze eenmaal ingestort zijn :) Het lijkt alsof iemand onmisbaar is, maar dat is het vrijwel nooit. Het is goed om erkend te worden, maar onmisbaar... dat is niemand.

[ Voor 22% gewijzigd door armageddon_2k1 op 07-04-2014 16:22 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wut...
http://www.nutech.nl/gadg...naccu-in-30-seconden.html

Dit lijkt mij... tja... eh. raar.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Als ik een lader van het formaat 'laptoplader' aan mijn telefoon gooi, verwacht ik ook dat ie snel vol is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

HMS schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:02:
[...]

Verdorie. Zit ik dan weer met mijn Browns omdat ik wel regelmatig tijd heb om te gamen.
Gamen doe ik nauwelijks (of anders met gamepad, of OpenTTD waarbij het toetsenbord niet uitmaakt), dus blue leek voor mij de meer voor de hand liggende keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziezo, heb mijn vorige post aangepast, had op het verkeerde knopje geduwd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
HMS schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:02:
[...]

Waarom zou je niet kunnen gamen op blues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat bruto maandsalaris vind ik best wel karig, toen ik 6 jaar terug startte kreeg ik al fors meer. Wat ik niet weet (maar wat wel heel belangrijk kan zijn) is hoe het Belgische belastingsysteem werkt, en dus op hoeveel nettosalaris je uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:26:
Dat bruto maandsalaris vind ik best wel karig, toen ik 6 jaar terug startte kreeg ik al fors meer. Wat ik niet weet (maar wat wel heel belangrijk kan zijn) is hoe het Belgische belastingsysteem werkt, en dus op hoeveel nettosalaris je uitkomt.
Ik verdien momenteel meer netto dan bruto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:19
Na de zoveelste poging dit weekend een nieuw ontwerp voor m'n persoonlijke website te maken, toch maar besloten te gaan shoppen voor een kant-en-klaar thema via themeforest of iets dergelijks.

Ik ben echt geen designer :')

@Rubinski:
dat bruto salaris is echt zwaar onder de maat denk ik. Ik verdiende tijdens m'n studie met een bijbaan al meer dan de helft van dat. En dat met veel minder uur dan je nu maakt. (Uiteraard had ik daar geen auto/laptop/gsm/appartement bij)

[ Voor 35% gewijzigd door PdeBie op 07-04-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:28:
[...]

Ik verdien momenteel meer netto dan bruto ;)
Dat geloof ik best met zo'n toeslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

dcm360 schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:22:
[...]

Gamen doe ik nauwelijks (of anders met gamepad, of OpenTTD waarbij het toetsenbord niet uitmaakt), dus blue leek voor mij de meer voor de hand liggende keuze.
Gamebuster schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:26:
[...]

Waarom zou je niet kunnen gamen op blues?
Het is niet dat je niet KAN gamen op blues, maar dat browns over het algemeen fijner zijn. Ik zit ook te denken aan een mechanisch toetsenbord voor mijn werk, en dat zouden dan wel blues worden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Leuk trouwens, de site van UPS. Heb ik eindelijk de link 'Sprache wechseln' gevonden, geeft daarop klikken een tekst met uitleg in het Duits. Ehm, misschien probeerde ik die knop omdat mijn Duits niet echt geweldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:29:
[...]

Dat geloof ik best met zo'n toeslag. :)
Die voor Nederland is nog best laag. Moest ik naar Dubai gaan, zou ik een netto loon van 6000 euro per maand hebben :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:50

StM

Dat is niet geheel ten onrechte want als ze daar van je af wille doen ze aangifte bij de politie dat je porno hebt gekeken die je daarna vrolijk oppakken en vastzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StM schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:41:
Dat is niet geheel ten onrechte want als ze daar van je af wille doen ze aangifte bij de politie dat je porno hebt gekeken die je daarna vrolijk oppakken en vastzetten :)
Dat heb je in dat soort landen inderdaad. Meteen ook de reden dat ik niet meteen veel zin heb om naar daar te gaan. Geef me dan maar landen in het noorden (Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, ...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
sterker nog, moet je eens hand in hand met je vriendin lopen in Dubai. Dan kan je al zitten. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Zo, van 4GB naar 16GB ram in m'n laptop <3 4GB zat al continu vol met een browser + VM open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:39:
Die voor Nederland is nog best laag. Moest ik naar Dubai gaan, zou ik een netto loon van 6000 euro per maand hebben :').
Dat is de "niemand wil hier werken"-toeslag. Bij mijn vorige werkgever had ik ook de kans om naar Saudi Arabië te gaan voor 600 euro bruto per dag. Nee bedankt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Gamebuster schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:01:
[...]

Ik werd precies vijf minuten getolereerd met Blues op een open vloer. Prima voor thuis maar op het werk moet ik toch aan de Browns.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

@Rubinski
Zoals ik het lees, een vrij leuke baan. Qua loon wel redelijk, maar niet echt conform.. zeker niet gezien je overuren en dat soort zaken. Voor wat hoort wat, en als je nou 400-500 p/m meer zou verdienen zou je eventueel gezien dat soort overwerk als "onderdeel van je werkomschrijving" kunnen gaan zetten.

Verder snap ik jou punt wel, voor iemand van 21 is het allemaal leuk. Autotje, in het buitenland werken, niet verkeerd salaris, laptopje etc. Totdat je 23-24 gaat worden, 100 euro/pm meer verdiend en nog steeds met de zelfde troep zit. Zoals je nu werkt, is dat geen goede basis voor een betere en stabielere toekomst.

Tenzij je eens beter je uren, functie en dat soort zaken gaat afbakenen, met vervolgens een conform salaris die dan wel bij je functie past kun je verder. Nu ben je technisch gezien voor het bedrijf een goedkoop knulletje die wel even dit soort dingen doet. Rede genoeg dus om eens te praten, vooral als je goed functioneert.

En qua vergelijking, toen ik ~19-20 was, met niet bijster veel kennis noch diploma's toen.. verdiende ik al 300-400 meer p/m met "gewoon" werk als programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:19:
[...]

Ik ga het gewoon hier houden, post dat soort zaken eigenlijk liever niet, maar goed ...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[... snip op verzoek...]

[ Voor 77% gewijzigd door Firesphere op 08-04-2014 09:20 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Vakantiedagen is volgens mij wel redelijk met een 38urige werk week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we de lonen van België vs Nederland niet meteen met elkaar mogen vergelijken. Als ik kijk naar de mensen die met mij zijn afgestudeerd, ben ik samen met mijn collega's de beste verdieners. Ik ken eigenlijk niet meteen bedrijven waarbij ik meer zou verdienen. De meesten van mijn klasgenoten verdienen zo'n 2200 euro bruto maar hebben dan geen andere voordelen en verdienen netto dus minder.

Vergeet niet dat een auto echt wel een hoop geld kost (ik rij al gemakkelijk 300 euro per maand op) en dat ik die kost lekker uitspaar.

Nog 1 iets: mijn overuren worden dus ook uitbetaald (als ze echt significant zijn zoals ik gisteren heb uitgelegd). Normale overuren worden uitbetaald aan 150%, als ik op zon- en feestdagen werk, is dat 200%.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

300 euro PER DAG?!?!?! Per week vind ik dat al een uitdaging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:26:

Vergeet niet dat een auto echt wel een hoop geld kost (ik rij al gemakkelijk 300 euro per dag op) en dat ik die kost lekker uitspaar.
Wtf? Hoeveel rijd jij wel niet man?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

HMS schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:38:
[...]

[...]

Het is niet dat je niet KAN gamen op blues, maar dat browns over het algemeen fijner zijn. Ik zit ook te denken aan een mechanisch toetsenbord voor mijn werk, en dat zouden dan wel blues worden ;).
Een RTS als StarCraft is dan juist weer prima te doen met MX Blue switches. Beter zelfs dan MX Brown denk ik! Ook in games als Dota 2 heb je volgens mij meer aan Blue's dan Browns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:26:
Ik denk dat we de lonen van België vs Nederland niet meteen met elkaar mogen vergelijken. Als ik kijk naar de mensen die met mij zijn afgestudeerd, ben ik samen met mijn collega's de beste verdieners. Ik ken eigenlijk niet meteen bedrijven waarbij ik meer zou verdienen. De meesten van mijn klasgenoten verdienen zo'n 2200 euro bruto maar hebben dan geen andere voordelen en verdienen netto dus minder.

Vergeet niet dat een auto echt wel een hoop geld kost (ik rij al gemakkelijk 300 euro per maand op) en dat ik die kost lekker uitspaar.

Nog 1 iets: mijn overuren worden dus ook uitbetaald (als ze echt significant zijn zoals ik gisteren heb uitgelegd). Normale overuren worden uitbetaald aan 150%, als ik op zon- en feestdagen werk, is dat 200%.
Ik krijg 300 netto meer per maand omdat ik geen auto nodig heb.... En bespaar bijna net zoveel daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind het zo raar dat mensen een "laptop van de zaak" als een voordeel beschouwen, het is toch gewoon een tool waar je je werk mee doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:35:
Ik vind het zo raar dat mensen een "laptop van de zaak" als een voordeel beschouwen, het is toch gewoon een tool waar je je werk mee doet?
Eensch. Ik beschouw het ook niet als een voordeel hoor. Heb zelf nog een laptop voor privégebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
TheNephilim schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:34:
[...]

Een RTS als StarCraft is dan juist weer prima te doen met MX Blue switches. Beter zelfs dan MX Brown denk ik! Ook in games als Dota 2 heb je volgens mij meer aan Blue's dan Browns.
Gelukkig zijn er meer games dan StarCraft en Dota 2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:35:
Ja en nee. Ik heb dus geen laptop van de zaak. Natuurlijk gebruik je dan zo'n laptop als je die zou hebben niet voor 100% persoonlijk gebruik ernaast, maar het is toch wel lekker als je even een laptopje thuis hebt staan. Dus ja, wel eens met je stelling.. maar toch kleine voordelen aan imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De laptop die ik van mijn werkgever heb staat inmiddels al een jaar in een hoekje stof te vergaren omdat ik 'm niet nodig heb. De laptop die de klant me heeft gegeven gebruik ik alleen voor werkzaamheden die ik voor die klant verricht en niet voor andere dingen.

In privétijd heb ik de beschikking over eigen hardware, die ik niet voor zakelijke dingen gebruik (behalve heel soms m'n e-mail lezen als ik bijvoorbeeld in een trein zit). Het voordeel daarvan vind ik dat ik zelf kan bepalen welke hardware ik koop, welke OS'es ik erop draai en wat ik ermee doe zonder dat ik rekening hoef te houden met zakelijk gebruik (lees: minder-legale software proberen) en monitoring (bijvoorbeeld door SCCM). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben weer eens met mijn beste vriend op vakantie geweest. Vorige keer kwamen we thuis met het volgende resultaat
Eerste keer samen vakantie kwamen we zo terug:
ik: Hamstring blessure en een gebroken middenvoetsbeentje.
Hij: niets.
Keer daar op:
Hij: gescheurde schouderband en een scheur in z'n schouderblad.
Ik: niets;
Jaar of 3 geleden, de (*nu een-na)laatste gezamelijke vakantie.
hij: Ontstoken knie, verrekte enkelband, overbelaste monnikskap.
ik: niets
Ik ben net thuis na een lang weekend Duitsland...
Ik: Gescheurde kruisband (links), gescheurde enkelband (rechts), overbelaste monnikskap.
Hij: Niets
Het lijkt een traditie te worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Wat spoken jullie uit tijdens de vakantie? :D Hoe krijg je zoveel blessures voor elkaar in 1 weekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:21:
Ik ben weer eens met mijn beste vriend op vakantie geweest. Vorige keer kwamen we thuis met het volgende resultaat
Eerste keer samen vakantie kwamen we zo terug:
ik: Hamstring blessure en een gebroken middenvoetsbeentje.
Hij: niets.
Keer daar op:
Hij: gescheurde schouderband en een scheur in z'n schouderblad.
Ik: niets;
Jaar of 3 geleden, de (*nu een-na)laatste gezamelijke vakantie.
hij: Ontstoken knie, verrekte enkelband, overbelaste monnikskap.
ik: niets
Ik ben net thuis na een lang weekend Duitsland...
Ik: Gescheurde kruisband (links), gescheurde enkelband (rechts), overbelaste monnikskap.
Hij: Niets
Het lijkt een traditie te worden :/
Beetje gevalletje van
Afbeeldingslocatie: http://static.fjcdn.com/pictures/Surprise_be4113_399543.jpg
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nou nee, we zijn goede vrienden, maar niet op die manier :D

Daarnaast, als je je enkelband weet te scheuren tijdens de daad, ben je wel heel creatief bezig!
StM schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:24:
Wat spoken jullie uit tijdens de vakantie? :D Hoe krijg je zoveel blessures voor elkaar in 1 weekend?
Ik heb echt geen flauw idee, maar het lukt elke keer weer. Ook onze gezamelijke minivakakantie een paar jaar geleden resulteerde in de meest idiote blessures. Ik had m'n pols gebroken en hij had een gescheurde knieschijf....

Het zal karma zijn :P

Leuk detail, in Schotland (dat was in 2004), had hij dus een ontstoken knie. Hij kreeg een paar krukken mee op kosten van de Schotse medische voorzieningen. Die krukken hebben we regelmatig gebruikt na een blessure, en zelfs een paar keer meegenomen op vakantie.

Tot dit jaar. Zijn moeder heeft ze verkocht :(

[ Voor 79% gewijzigd door Firesphere op 07-04-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

En hoe scheur je je schouderblad? Hebben jullie een weekend meegedaan met een training van de mariniers ofzo? :P

*edit* gescheurde knieschijf? :o 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door StM op 07-04-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:31:
En hoe scheur je je schouderblad? Hebben jullie een weekend meegedaan met een training van de mariniers ofzo? :P

*edit* gescheurde knieschijf? :o 8)7
Met een 18 kilo zware rugzak van een rotswand 3 meter naar beneden vallen geloof ik.

En ja, gescheurde knieschijf betekend gewoon iets te enthousiast op je knie landen, maar niet zo heftig dat'ie volledig doormidden is ;)

We zijn nog wel eens iets te over-enthousiast. Zoals op skeelers/skates van een berg afsuizen, zoals afgelopen weekend. Was echt tof! Tot ik op m'n bek ging.

[ Voor 37% gewijzigd door Firesphere op 07-04-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Een IT'er is toch ook helemaal niet gemaakt voor dat soort actieve dingen :P

Maar klinkt als leuke vakanties :) Je voelt tenminste wel dat je leeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik voel eigenlijk vooral m'n knie, maar inderdaad.

Het is kletskoek dat iemand die werkt in de IT alleen maar achter z'n bureau zit. Je moet gewoon maken wat je er van maken kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik zie jullie al echt lopen als dit:

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-Ys8EJN50S8U/UAQKJ8A9erI/AAAAAAAAAFc/GaBq7ShtcQo/s1600/imfromtheinternet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ehm, we zijn allebei redelijk nogal sportief en spelen in de MRDA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Maar het is gewoon leuk om het beeld over IT'ers in stand te houden en waar mogelijk te benadrukken. Zelf zou ik het allerliefste 's zomers dicht bij zee wonen zodat ik dagelijks na het werk kan gaan kiten en 's winters in de bergen om te kunnen snowboarden en snowkiten :) Helaas doe ik beiden niet...

[ Voor 5% gewijzigd door StM op 07-04-2014 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

MRDA is een soort LARP?

ok ok ik stop al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:44:
MRDA is een soort LARP?

ok ok ik stop al :+
Mens Roller Derby Association.

Veel plezier bij je freshmeat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Mijn god wat zijn jQuery alerts toch strontvervelend op een website. |:( Bezig met een infographic in elkaar aan het bouwen en bij zowat elke stap komt er een jQuery alert naar voren :F

Waarom ik nou per sé zo´n infographic in elkaar moet bouwen is mij een raadsel. Dacht dat we daar een hele marketing-afdeling voor hadden maar ok, u vraagt, Brak draait. -O-

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Brakkie41 schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:53:

Waarom ik nou per sé zo´n infographic in elkaar moet bouwen is mij een raadsel. Dacht dat we daar een hele marketing-afdeling voor hadden maar ok, u vraagt, Brak draait. -O-
Het ding zo slecht in elkaar zetten* dat de marketingafdeling het opnieuw moet doen en men het nooit meer aan jou komt vragen? :+

* - Comic Sans MS
- Alleen opslaan als rasterized JPEG (quality 50, dus met artifacts)
- Een subtiele maar net iets te felle gradient over de achtergrond, gebruikmakend van de kleuren van de huisstijl een concurrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ehm, misschien doe ik iets fout, maar je kan lokaal (localhost) toch ook gewoon minified js files gebruiken? :?

Als ik de minified versies gebruik herkent de browsers ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dan doe je inderdaad iets verkeerd.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
vaag. het pad bestaat gewoon en het is de officiele minified versie van jquery zelf.
Hij wordt zelfs geladen zie ik in Fiddler.

-edit-
even apart topic voor aanmaken, want hier kom ik even niet uit.

[ Voor 42% gewijzigd door PdeBie op 07-04-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

pdebie schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:40:
ehm, misschien doe ik iets fout, maar je kan lokaal (localhost) toch ook gewoon minified js files gebruiken? :?

Als ik de minified versies gebruik herkent de browsers ze niet.
misschien dat je iets mist op je wamp server (of w/e je gebruikt).
PHP 5.1.6 / command-line tools require 5.3 2: The commonly installed zlib extension is recommended for HTTP encoding functionality. 3: Version 1.0.1 required PHP 5.2.1+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik heb zojuist even een topic voor dit punt aangemaakt, daar staat iets in wat ik zojuist ontdekt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Werd hier laatst niet een leuk linkje naar iets over tabellen en opmaak geplaatst? Ik zoek het nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39
F.West98 schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:13:
Werd hier laatst niet een leuk linkje naar iets over tabellen en opmaak geplaatst? Ik zoek het nu :P
http://www.tablesgenerator.com/latex_tables
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Chris7 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:41:
[...]

Tabellen in LaTeX zijn inderdaad niet leuk, daarom maak ik die altijd via http://www.tablesgenerator.com/ (meestal eerst in Excel oid en dan daarin plakken).
Die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 09:39
Dat was die inderdaad die laatst geplaatst werd n.a.v. mijn opmerking dat ik LaTeX was gaan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nee, die had ik al gezien.
Echt een how-to hoe een tabel wél moet.... RobIII toevallig?
Of het was Twitter, maar ik kan het nergens in de history vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
F.West98 schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:20:
Nee, die had ik al gezien.
Echt een how-to hoe een tabel wél moet.... RobIII toevallig?
Of het was Twitter, maar ik kan het nergens in de history vinden
http://i.imgur.com/ZY8dKpA.gif ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

JA
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 22:42
Was tijdje terug op /r/web_design geloof ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:43
Hydra schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:03:
[...]
Dat is de "niemand wil hier werken"-toeslag. Bij mijn vorige werkgever had ik ook de kans om naar Saudi Arabië te gaan voor 600 euro bruto per dag. Nee bedankt.
Och als je van zand houdt valt dat land best mee. :D

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ha! Dat is best cool. Die ga ik aan onze ontwerper laten zien. Die heeft er ook een handje van de tabellen 'mooi' te maken i.p.v. praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 21:46

Matis

Rubber Rocket

:/
Zojuist een mailtje van dyndns dat ze gaan stoppen met hun gratis account.

* Matis opzoek gaat naar alternatief
Desnoods niet gratis, maar ik laat mee geen abonnement door de strot duwen. Allemaal blabla over hoeveel service je er wel niet voor terug kreeg.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1 ... 7 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.