Alex) schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:23:
[...]
Dat heeft niks te maken met flexibiliteit maar alles met een doodnormale, gezonde work-life balance. Zeker bij mensen die op wat grotere afstand wonen (zoals vaak het geval met consultants) is het in mijn ogen heel normaal dat er niet van je wordt verlangd dat je uiterlijk om 9 uur binnen bent.
Dat wil niet zeggen dat dat ook altijd het geval is, helaas.
Mijn werkgever heeft een appartement geregeld op 10 minuutjes van de klant maar de reden dat ik later mag komen is omdat ik vaak later werk aangezien ik samenwerk met Amerikanen (die niet graag vroeg opstaan). Ik begin dus gewoon een uurtje later en werk 's avonds een uurtje langer door.
[...]
Nee, dat wil zeggen dat je een mobiele werker bent die niet is gebonden aan één vaste werkplek met een vaste telefoonaansluiting. Je hebt alle recht om buiten werktijd je mobiele telefoon niet op te nemen.
Telefoon niet opnemen en niets van je laten horen vind ik niet echt beleefd dan verkies ik eerder de optie om niet op te nemen en later terug te bellen om te horen waarom ze gebeld hebben.
[...]
Krijgen ze daarvoor betaald of is het een extraatje voor de baas, "omdat iedereen dat doet"?
Inderdaad een extraatje voor de baas. De meeste mensen moeten hier echt niet voor
alles een vergoeding krijgen.
[...]
Als 'ze' 1 week voor je vakantie ineens tot de ontdekking komen dat het niet meer mogelijk is dat jij op vakantie gaat is er een heel grote fout gemaakt in de planningsfase die men op jou afwentelt. Daar hoort dan wel een heel flinke compensatie tegenover te staan.
Ik weet niet zeker of je dat altijd op de planning kan afwimpelen. Vaak zal dat inderdaad het geval zijn maar soms duiken er gewoon onverwacht problemen op die moeten opgelost worden omdat je er anderen mee blokt.
Ik ben ook van mening dat je daarvoor een flinke compensatie moet krijgen, geen idee of dat ook zo is. Aangezien het bij mij slechts over 1 dag ging en ik vlakbij was en geen vliegtickets oid heb moeten betalen, heb ik er geen probleem van gemaakt.
[...]
Als je zo doorgaat ben jij daar ook wel voor je 30
e buiten omdat je thuis zit met een burn-out.

Ik zou niet de eerste zijn binnen ons bedrijf. Er zijn er eigenlijk zelfs heel wat

[...]
Ik sluit me aan bij wat anderen hier al zeggen: je werkgever verlangt veel te veel van je en jij gaat daar veel te veel mee akkoord.
Ik ga niet ontkennen dat mijn werkgever veel van mij verlangt maar ik ben echt niet de enige waarbij dat zo is. Ik heb de indruk dat de meeste mensen het hier gewoon pikken. Misschien weet ik niet genoeg hoe het er bij andere mensen binnen het bedrijf aan toe gaat maar in mijn team, werkt iedereen echt wel hard en doet iedereen nét dat ietsje meer.
Ook over het management mag ik eigenlijk niet klagen. Je zou denken dat de hoge pieten om 5 uur naar huis zijn en stoppen met werken maar dat is niet waar. Ik zie ze vaak nog om 11 uur 's avonds online omdat ze met vanalles en nog bezig zijn dat eigenlijk niet tot hun takenpakket behoort.
Ik ben dus niet de enige die zo gek is om hier te werken, blijkbaar zijn er nog vele anderen die net als mij recht op een burn-out afstevenen.