Shaders programmeren is ruk! Je kan helemaal niet debuggen en zo krijg ik de simpelste dingen nog niet voor elkaar
.
Het is geen 2001 meer, je kunt shaders wel gewoon debuggen. Check NV Nsight.Aloys schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:02:
Shaders programmeren is ruk! Je kan helemaal niet debuggen en zo krijg ik de simpelste dingen nog niet voor elkaar.
Vandaag zijn hier 2 2560x1440 monitoren bezorgd op kantoor, maar we hebben niet de juiste kabels om de volledige resolutie te halen (waarom hebben laptops niet gewoon DVI...). Op de huidige reso lijkt het alsof ik gruwelijk visueel gehandicapt ben,
Je mag dat ook gewoon toegeven hoorIntru schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:34:
Vandaag zijn hier 2 2560x1440 monitoren bezorgd op kantoor, maar we hebben niet de juiste kabels om de volledige resolutie te halen (waarom hebben laptops niet gewoon DVI...). Op de huidige reso lijkt het alsof ik gruwelijk visueel gehandicapt ben,
RTFM!
Of visual studio. MSDN: HLSL DebuggerPrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:24:
[...]
Het is geen 2001 meer, je kunt shaders wel gewoon debuggen. Check NV Nsight.
De chrome/firefox debugger doet aardig werk in webgl land ook 
@wsitedesign, fijn ook dat je 12 euro betaald omdat je 3 euro invoerrechten moet betalen
@wsitedesign, fijn ook dat je 12 euro betaald omdat je 3 euro invoerrechten moet betalen
[ Voor 42% gewijzigd door windwarrior op 04-04-2014 13:52 ]
Ah, nu 2560x1440@30hz. Kan ik in ieder geval weer fatsoenlijk browsen.
En nu voor opengl en AMDPrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:48:
[...]
Of visual studio. MSDN: HLSL Debugger
Zodra OpenGL extensies heeft dit debugging van shaders ondersteunen - prima. Voor de rest: wellicht dat glslDevil werkt.
Schaamteloze reclame voor mn javascript blogpost: /b/: Prototyping: De verborgen kracht van Javascript
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Is geloof ik ook gelijkaardig in NL als je de PostNL de "inklaring" laat doen... Is belachelijk, kloptwindwarrior schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:51:
De chrome/firefox debugger doet aardig werk in webgl land ook
Zou me niks verbazen als dit soort tools binnenkort massaal ontstaan, zo met het game-engine-naar-linux-geweld.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:08:
[...]
Zodra OpenGL extensies heeft dit debugging van shaders ondersteunen - prima. Voor de rest: wellicht dat glslDevil werkt.
Het is niet zo zeer de tools die er niet zijn als dat de drivers gewoon geen mogelijkheid bieden om GLSL shaders te debuggen. En mocht het er ooit van komen denk ik dat ik met mijn AMD kaart nog steeds de lul ben.
Gamedesigners spreken ook met vidkaart bouwers, de drivers zullen ook stappen vooruitgaan doordat het opeens hot is om je game naar linux te porten.
Ik koop heel specifiek NVIDIA voor hun linux-ondersteuning
. De enige vendor die beter is in drivers voor linux is Intel, die hebben hun driver gewoon opensource.
Ik koop heel specifiek NVIDIA voor hun linux-ondersteuning
Zeggen dat Visual Studio ergens niet mee overweg kan is sowieso een beetje een non-statement, het is een IDE waar je middels addons platforms aan kunt toevoegen. Als jij VS 2010 installeert dan ondersteunt het out of the box net zo goed geen Xbox 360. Maar daar wringt precies de schoen, voor de Xbox 360 hebben ze na VS 2010 nooit een nieuwe integratie addon uitgebracht.WernerL schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:46:
[...]
Want visual studio 2013 kan niet meer overweg met de Xbox 360?
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2014 14:48 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb het ook niet over websites maar over applicaties. Je hebt het dan over single-page applicaties zoals gmail e.d. Daar is javascript gewoon een vereiste, en SEO niet. Voor de buurtbakker die vooral door google gevonden wil worden maak je ook geen single-page applicatie waar de google spider geen kaas van kan maken natuurlijk.andydewit schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:16:
[...]
Klopt. Alle websites die ik maak, bevatten wel JS/JQuery maar enkel en alleen om het er vloeiender uit te laten zien. Je zult je verbazen hoeveel mensen JavaScript uit hebben staan, daarom is het altijd belangrijk om ook zonder JS geactiveerd te hebben de website goed te kunnen gebruiken.
Dat is wat mij betreft ook de enige reden om niet-JS te ondersteunen. Het is 2014; als je nog een specifieke doelgroep hebt die geen JS kan gebruiken (screenreaders e.d.) dan kun je daar altijd een aparte view voor maken.
https://niels.nu
Damn... toch best wel druk daarboven.
Een latertje, maar ik kies persoonlijk EmberJS toch boven Angular.
Ook SPA's kan je zo opzetten dat google er ook mee overweg kan.Hydra schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:51:
[...]
Voor de buurtbakker die vooral door google gevonden wil worden maak je ook geen single-page applicatie waar de google spider geen kaas van kan maken natuurlijk.
Een latertje, maar ik kies persoonlijk EmberJS toch boven Angular.
[ Voor 72% gewijzigd door GateKeaper op 04-04-2014 14:59 ]
Bij Flightradar moet je eens een vliegtuig aanklikken en dan 3D in het linkse menu, dan krijg je een soort cockpit view
En 'officieel' mag dat niet volgens google, omdat je dan een google-specifieke versie van je site maakt.GateKeaper schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:56:
Damn... toch best wel druk daarboven.
Ook SPA's kan je zo opzetten dat google er ook mee overweg kan.
Daarom vindt Google dan ook dat je een exacte kopie van de state van de SPA moet teruggevenHydra schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:18:
[...]
En 'officieel' mag dat niet volgens google, omdat je dan een google-specifieke versie van je site maakt.
The HTML snapshot must contain the same content as the dynamically created page.
Heb zelf zo iets van laat ze lekker zelf die HTML genereren, maargoedEagleTitan schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:29:
Daarom vindt Google dan ook dat je een exacte kopie van de state van de SPA moet teruggeven
Dit soort tools bestaan al jaren, ook voor OpenGL (gDebugger was er vroeger bijvoorbeeld). Maar goed, naar verluid is Valve met het een en ander bezig, dus we zullen zien.windwarrior schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:14:
[...]
Zou me niks verbazen als dit soort tools binnenkort massaal ontstaan, zo met het game-engine-naar-linux-geweld.
Dit is volgens mij nog niet zo zeer een driver issue als wel dat zowel de IHVs als Kronos hierin nog niets hebben gestandaardiseerd. Een voorname reden was natuurlijk dat geen enkele game (bijna) shipte op OpenGL.Caelorum schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:28:
Het is niet zo zeer de tools die er niet zijn als dat de drivers gewoon geen mogelijkheid bieden om GLSL shaders te debuggen. En mocht het er ooit van komen denk ik dat ik met mijn AMD kaart nog steeds de lul ben.
Maar goed, Intel maakt dan ook GPUs waar je nog niet dood mee gevonden wil wordenwindwarrior schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:37:
Gamedesigners spreken ook met vidkaart bouwers, de drivers zullen ook stappen vooruitgaan doordat het opeens hot is om je game naar linux te porten.
Ik koop heel specifiek NVIDIA voor hun linux-ondersteuning. De enige vendor die beter is in drivers voor linux is Intel, die hebben hun driver gewoon opensource.
Die Intel Iris Pro is nog wel te pruimen toch
Het is geen slechte GPU voor de gemiddelde gebruiker. Voor taken als video's afspelen, grafische bewerkingen, etc. is het vergelijkbaar met een mid-range NVIDIA en ATI kaart, en misschien wel een beter alternatief. Maar als het bijvoorbeeld gaat om renderen en andere zware GPU taken komt zelfs het top model van de Iris Pro, de 5200 GT3e, niet eens bij NVIDIA en ATI kaarten in de buurt.Gamebuster schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:42:
Als top-of-the-line GPU van Intel stelt het in verhouding nog steeds niks voor.Gamebuster schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:42:
Dat heeft de fabrikanten toch nooit tegengehouden om hun eigen extensies te maken? Zoals bijv. met AMD_debug_output en GL_ARB_debug_output (en KHR_Debug?).PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:38:
[...]
Dit is volgens mij nog niet zo zeer een driver issue als wel dat zowel de IHVs als Kronos hierin nog niets hebben gestandaardiseerd. Een voorname reden was natuurlijk dat geen enkele game (bijna) shipte op OpenGL. [...]
Het blijft een CPU ingebakken ding en maakt het daarom ideaal voor midrange systemen waarop ook een game moet kunnen draaien. Ik vind het een mooie ontwikkeling om dergelijk krachtige GPUs in de CPU te zien.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:54:
[...]
Als top-of-the-line GPU van Intel stelt het in verhouding nog steeds niks voor.
Gelukkig niet. Wauw, wat een kleuter.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Zo reageer je toch niet op gebruikers
. Zie ook de links later op die pagina. Als mensen nou echt iets geks zeggen, oké, maar iedereen waar hij het niet mee eens is wordt afgesnauwd.

Ehhhh, lolwut?
Wat doet hij voor z'n leven, professioneel moddersmijten en kop-in't-zand-stoppen?
Wat doet hij voor z'n leven, professioneel moddersmijten en kop-in't-zand-stoppen?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Lol! wat een droeftoeter...
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Goddomme. Service request aangemaakt voor de voeding van m'n Surface Pro, opgestuurd naar MS, hebben ze 'm gewoon teruggestuurd "want de accessoires moet je niet opsturen". Ja, dorks, mijn surface is niet wat er stuk is en ik was niet van plan die terug te sturen want dan ben ik alles kwijt.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Op een RMA van de voeding? Gewoon nog een keer bellen of direct weer opsturen..oisyn schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:46:
Goddomme. Service request aangemaakt voor de voeding van m'n Surface Pro, opgestuurd naar MS, hebben ze 'm gewoon teruggestuurd "want de accessoires moet je niet opsturen". Ja, dorks, mijn surface is niet wat er stuk is en ik was niet van plan die terug te sturen want dan ben ik alles kwijt.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Gewoon blaadje bij doen "Dorks, probleem is met lader, niet surface!" en opnieuw opsturen ^^
Zoiets heb ik ook ooit gedaan bij Nokia. Gewoon mega groot en duidelijk opgezet wat het probleem was en dat ze niet met iets anders moeten aankomen of moeten gaan zeiken over dingen die er niet bij zitten. Was vervolgens ook netjes opgelost
Zoiets heb ik ook ooit gedaan bij Nokia. Gewoon mega groot en duidelijk opgezet wat het probleem was en dat ze niet met iets anders moeten aankomen of moeten gaan zeiken over dingen die er niet bij zitten. Was vervolgens ook netjes opgelost
Leuk dat Microsoft. Kan je als student gratis een account aanmaken bij de Windows store, moet je alsnog je creditcard informatie invullen. Handig als je die niet hebt
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Gelukkig is dat binnenkort opgelost: http://www.wpcentral.com/...reviews-unifying-app-data.
New developers will no longer have to use a credit card when registering. They'll now have the option of using PayPal.
Verwijderd
Net nieuwe laptop dus ik moet dan toch eindelijk ook aan windows 8 geloven. Ik probeer enorm om het objectief te benaderen en mijn ervaring niet te laten beinvloeden door al het commentaar dat het heeft gekregen sinds release, maar man man man....
Waarom zou ik ooit "10 tips to loose belly fat quickly" op mn desktop willen hebben. Ik vind dat soort "ads" al bloedirritant op het web, laat staan op mijn eigen godvergeten desktop.
Komt er natuurlijk nog bij dat het OEM install is in raid0, dus een simpele fresh install win/8 ubuntu dual boot zal wel weer een hels karwei worden
Waarom zou ik ooit "10 tips to loose belly fat quickly" op mn desktop willen hebben. Ik vind dat soort "ads" al bloedirritant op het web, laat staan op mijn eigen godvergeten desktop.
Komt er natuurlijk nog bij dat het OEM install is in raid0, dus een simpele fresh install win/8 ubuntu dual boot zal wel weer een hels karwei worden
Die Intel grafische kaart is in principe genoeg voor simpele spelletjes die je ook op een iPad zou kunnen spelen en het vloeiend draaien van moderne UI accelleratie. Voor echte games zuigt het gewoon omdat het onder de (tegenwoordig niet eens zó hoge) standaard ligt die consoles hebben.
Voorheen raadde ik mensen in geen beding een Intel GPU aan, zelfs mensen die gewoon simpele dingen doen op hun PC zoals een beetje Word en internetten.
Voorheen raadde ik mensen in geen beding een Intel GPU aan, zelfs mensen die gewoon simpele dingen doen op hun PC zoals een beetje Word en internetten.
[ Voor 22% gewijzigd door BikkelZ op 04-04-2014 22:16 ]
iOS developer
Ehh, welke troep apps heeft de fabrikant van jouw laptop zitten voor-installeren?Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:02:
[...] Waarom zou ik ooit "10 tips to loose belly fat quickly" op mn desktop willen hebben. Ik vind dat soort "ads" al bloedirritant op het web, laat staan op mijn eigen godvergeten desktop.[...]

Of is het iets uit de nieuws-app? Gewoon die meuk eraf gooien....
Verwijderd
Machine is van asus maar het gaat gewoon om zo'n windows tile, waarschijnlijk nieuws app.Caelorum schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:17:
[...]
Ehh, welke troep apps heeft de fabrikant van jouw laptop zitten voor-installeren?![]()
Of is het iets uit de nieuws-app? Gewoon die meuk eraf gooien....
Nog nooit eerder met RAID gewerkt maar wat een bende...
Waarom RAID0? Dat is vragen om moeilijkheden, een nette SSD zou voldoende snel moeten zijn dus daar hoef je het niet voor te doen.
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
De laptop kwam geleverd met 2x256 SSD in raid0. Ik probeer er inderdaad juist van af te komenPuch-Maxi schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:45:
Waarom RAID0? Dat is vragen om moeilijkheden, een nette SSD zou voldoende snel moeten zijn dus daar hoef je het niet voor te doen.
Waarom niet? Ik wil eigenlijk ook naar RAID0 op 2x SSD. Gewoon, omdat het kanPuch-Maxi schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:45:
Volgens mij is dat gewoon de "health" app van Windows 8Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:02:

LOL wtf hoe oud is die gast!?
Check sommige van zijn responses dan :S:
https://github.com/opencart/opencart/pull/1264
https://github.com/opencart/opencart/issues/1061
https://github.com/opencart/opencart/issues/1094
https://github.com/opencart/opencart/pull/872
Nothing to see here!
Weet ik in ieder geval wat ik noooooooooit ga gebruiken...
samenwerken met een universiteit in zweden... No thanks. 6 mensen hier, 3 daar, om een time log app te schrijven voor een echt bedrijf daar. Opzich zijn 2 van de mensen daar wel tof en capabel. Doen erg goed mee. Het probleem met zweden is echter, het is zweden... dus communicatie is niet optimaal, hoe je het ook wend of keert. Daarnaast zit er in zweden ook 1 persoon die echt een voor de letter het proces wil volgen en moeite heeft met engels (is een egyptenaar btw) en dat levert nog wel eens problemen op. Hij doet de QA van het project
Zo was er net om 12 uur een deadline, waar iedereen voor zit te stressen. Iedereen is zijn documenten aan het afronden en een beetje bij elkaar kijken of er nog dingen te verbeteren zijn. Komt hij om 11 uur online, waarna hij de berichten ziet over het versturen van documenten en de deadline. Hij snapt er niets van wat ons weer een kwartier kost om uit te leggen dat er vanaf een deadline is voor het vak, waarna hij (natuurlijk) zegt; maar ik kan toch al die documenten niet in een een half uur reviewen? No shit sherlock. Wil hij dus alles gaan uitstellen en de deadline gaan missen (iets wat bij dit vak soort van niet een optie is). Opzich goed, voor kwaliteit, ware het niet dat het gros van de documenten al eens door hem waren gereviewed en het voornamelijk uitbreiding en feedback verwerken was.
Dus wij het nog eens aan hem uitleggen en dat we toch echt wel wat moeten insturen en dat de kwaliteit niet perse 100% hoeft te zijn, omdat het niet direct naar de klant gaat, maar naar de docent om te laten zien wat we hebben en hoe we er voor staan. Dit wil er niet bij hem in... na een kwartier (het is ondertussen 12 uur, deadline verstreken, damn you) komt het soort van bij hem door, met de opmerking: "Ik stuur wel in wat ik heb gecontroleerd, met de opmerking dat ik het zo laat kreeg".
Hoewel deels waar, was het misschien ook handiger geweest als hij niet een uur van te voren online was gekomen op een dag met deadlines waarvan op woensdag bij een teleconference nog duidelijk was gezegd dat er in de avond nog aan documenten gewerkt zou worden
/afschrijfmodus
Zo was er net om 12 uur een deadline, waar iedereen voor zit te stressen. Iedereen is zijn documenten aan het afronden en een beetje bij elkaar kijken of er nog dingen te verbeteren zijn. Komt hij om 11 uur online, waarna hij de berichten ziet over het versturen van documenten en de deadline. Hij snapt er niets van wat ons weer een kwartier kost om uit te leggen dat er vanaf een deadline is voor het vak, waarna hij (natuurlijk) zegt; maar ik kan toch al die documenten niet in een een half uur reviewen? No shit sherlock. Wil hij dus alles gaan uitstellen en de deadline gaan missen (iets wat bij dit vak soort van niet een optie is). Opzich goed, voor kwaliteit, ware het niet dat het gros van de documenten al eens door hem waren gereviewed en het voornamelijk uitbreiding en feedback verwerken was.
Dus wij het nog eens aan hem uitleggen en dat we toch echt wel wat moeten insturen en dat de kwaliteit niet perse 100% hoeft te zijn, omdat het niet direct naar de klant gaat, maar naar de docent om te laten zien wat we hebben en hoe we er voor staan. Dit wil er niet bij hem in... na een kwartier (het is ondertussen 12 uur, deadline verstreken, damn you) komt het soort van bij hem door, met de opmerking: "Ik stuur wel in wat ik heb gecontroleerd, met de opmerking dat ik het zo laat kreeg".
Hoewel deels waar, was het misschien ook handiger geweest als hij niet een uur van te voren online was gekomen op een dag met deadlines waarvan op woensdag bij een teleconference nog duidelijk was gezegd dat er in de avond nog aan documenten gewerkt zou worden
/afschrijfmodus
Cultuurclash? ^^ We kunnen niet allemaal zo relaxed zijn als de Nederlanders he?
[ Voor 66% gewijzigd door Caelorum op 05-04-2014 00:10 ]
Groepjes

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Cultuurclash? Nah, de zweed van het zweedse team (de 3e is een portugees) werkt keihard, zelfde voor de portugees trouwens.
Groepwerk met mensen die je niet zelf mag uitkiezen
Komt hij, nadat we een half uur lang hebben zitten stresschatten met hem over de deadline ook doodleuk: "Jullie moeten wat water drinken oid, jullie zijn zo opgefokt."

Komt hij, nadat we een half uur lang hebben zitten stresschatten met hem over de deadline ook doodleuk: "Jullie moeten wat water drinken oid, jullie zijn zo opgefokt."

Mja, mijn ervaring met Nederlandse mensen is dat ze vaak wel hard werken en precies willen zijn, maar als puntje bij paaltje komt ze ook net zo goed half werk inleveren of iets rushen om maar die deadline te halen. Dat zie ik dan weer minder in mensen uit andere landen. Daarom dacht ik meer aan een cultuurverschilletje met die Egyptische dude..Gropah schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 00:15:
Cultuurclash? Nah, de zweed van het zweedse team (de 3e is een portugees) werkt keihard, zelfde voor de portugees trouwens.
[...]
Oh ook leuk dat die over water begint ^^ Vast niet door dat water niet zo schaars is als in Egypte
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 05-04-2014 00:26 ]
Ik dacht ook dat 'ie 12 was, maar het is gewoon een 'volwassen' kerel.Rutix schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 00:03:
https://github.com/opencart/opencart/pull/1264
https://github.com/opencart/opencart/issues/1094
https://github.com/opencart/opencart/pull/872
Lijkt mij dat het werk is van een level designer.
Dat dat product verder nog wordt gebruikt zeg. Als je niet eens er van uit kan gaan dat als je een bug vind dit fatsoenlijk en professioneel wordt behandeld wil je die zooi toch niet gebruiken?Hydra schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:09:
[...]
Ik dacht ook dat 'ie 12 was, maar het is gewoon een 'volwassen' kerel.
.oisyn schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 23:19:
[...]
Waarom niet? Ik wil eigenlijk ook naar RAID0 op 2x SSD. Gewoon, omdat het kan

Blegh, het compilen van mijn eigen kernels doet me nu toch eindelijk verlangen naar een snellere cpu
Heh- nee, maar wel een erg toffe easter egg
Dat ding is alleen een beetje uit verhouding lijkt me ^^
Hoe zit dat eigenlijk met mogelijke oculus rift support in BF4?
[ Voor 36% gewijzigd door Caelorum op 05-04-2014 11:05 ]
Verwijderd
Uni: "We hebben toch liever dat je in Java programmeert", ja maar eerst maakte het niet uit of ik Xamarin gebruikte...

Daar is niks over aangekondigt verder - de media ging los op een vacature die we open haddenCaelorum schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 11:04:
Dat ding is alleen een beetje uit verhouding lijkt me ^^
Met distcc en ccache kom je een heel eind. Even verspreiden over het aantal cores dat je hebt, en als je nog een externe pc hebt staan ergens, dan helpt deze je ook nog wel even mee.Robbiedobbie schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 10:14:
Blegh, het compilen van mijn eigen kernels doet me nu toch eindelijk verlangen naar een snellere cpu
I know, maar dat is beetje overkill voor die enkele keer dat ik dat doeFeanathiel schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:45:
[...]
Met distcc en ccache kom je een heel eind. Even verspreiden over het aantal cores dat je hebt, en als je nog een externe pc hebt staan ergens, dan helpt deze je ook nog wel even mee.
Op zich een goede afspiegeling van de werkvloer toch? Je collega's heb je ook niet altijd voor het uitkiezen en vaak al helemaal niet met wie je een bepaald project gaat doen. Op zich is het wel een kunst die je goed onder de knie moet krijgen, dat "werken met mensen die je nooit zelf zou kiezen".Gropah schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 00:15:
Misschien probeert hij jullie vriendelijk te wijzen op het feit dat de emoties hoog oplopen en misschien even moeten onderbreken. Op zich niets mis mee (mits goed bedoeld), maar helaas heeft niet iedereen de communicatieve skills om dat goed over te brengenKomt hij, nadat we een half uur lang hebben zitten stresschatten met hem over de deadline ook doodleuk: "Jullie moeten wat water drinken oid, jullie zijn zo opgefokt."
Het gedrag van een aantal andere deelnemers is ook niet echt "top" hoor. Sommige mensen willen in die discussie graag de moraalridder uit gaan hangen en bijten zich (wat mij betreft) iets te lang en iets te diep in de discussie. Ieder zijn ding, maar ik zou na 3x wel afgehaakt zijn en gedacht hebben: "prima, tot ziens!"Hydra schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 09:09:
[...]
Ik dacht ook dat 'ie 12 was, maar het is gewoon een 'volwassen' kerel.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Opzich heb je gelijk dat je niet altijd je mensen voor het uitkiezen hebt en opzich heb ik er ook niet zo'n probleem mee, als ik iemand dan maar wel regelmatig face-2-face kan ontmoeten. Face-2-face is gewoon de meest optimale manier van communiceren en op het moment dat je merkt dat taal een probleem vormt en het sowieso niet helemaal botert vanwege of cultuurverschil of verschillende werkmethodiek, dan is dat essentieel, imo.Gertjan. schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:00:
[...]
Op zich een goede afspiegeling van de werkvloer toch? Je collega's heb je ook niet altijd voor het uitkiezen en vaak al helemaal niet met wie je een bepaald project gaat doen. Op zich is het wel een kunst die je goed onder de knie moet krijgen, dat "werken met mensen die je nooit zelf zou kiezen".
. Helaas is dat hierbij dus niet mogelijk.
Volgens mij had hij helemaal niet door dat er een deadline was en als hij dat wel wist, dan had hij volgens mij niet door dat deze best hard was. Maar hij wou gewoon, serieus, alle documentatie (toch zeker 7 documenten van elk 10 pagina's each) volledig reviewen, feedback geven en feedback implementeren voordat hij het wou opsturen...Misschien probeert hij jullie vriendelijk te wijzen op het feit dat de emoties hoog oplopen en misschien even moeten onderbreken. Op zich niets mis mee (mits goed bedoeld), maar helaas heeft niet iedereen de communicatieve skills om dat goed over te brengen
Daar heb je wel een punt inderdaad. Maar ook dit komt in het werkveld voor, soms moet je namelijk werken met offshore teams die zo goed als nooit hierheen komen. Dan ben je ook gebonden aan mail/skype/etc. Niet de meest handige manier, maar als iedereen bekend is met de beperkingen en weet waar hij heen wil kan het wel werken.Gropah schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:08:
[...]
Opzich heb je gelijk dat je niet altijd je mensen voor het uitkiezen hebt en opzich heb ik er ook niet zo'n probleem mee, als ik iemand dan maar wel regelmatig face-2-face kan ontmoeten. Face-2-face is gewoon de meest optimale manier van communiceren en op het moment dat je merkt dat taal een probleem vormt en het sowieso niet helemaal botert vanwege of cultuurverschil of verschillende werkmethodiek, dan is dat essentieel, imo
. Helaas is dat hierbij dus niet mogelijk.
Maar makkelijk is het niet, zeker als er problemen optreden door cultuur-/achtergrondverschillen, want niet alle quircks van een bepaalde cultuur liggen voor de hand
Gevalletje control-freak dus, dat moet je er inderdaad wel even "uitslaan"Volgens mij had hij helemaal niet door dat er een deadline was en als hij dat wel wist, dan had hij volgens mij niet door dat deze best hard was. Maar hij wou gewoon, serieus, alle documentatie (toch zeker 7 documenten van elk 10 pagina's each) volledig reviewen, feedback geven en feedback implementeren voordat hij het wou opsturen...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Niet perse controlfreak, meer processlover, zelfs in situatie waarbij van het process afgeweken moet worden. Eerder had ik namelijk ook al voorgesteld om de iteratie iets te wijzigen zodat we wat meer tijd hadden om feedback te krijgen en te verwerken (oa om deze deadline makkelijker te kunnen halen.Gertjan. schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:12:
[...]
Daar heb je wel een punt inderdaad. Maar ook dit komt in het werkveld voor, soms moet je namelijk werken met offshore teams die zo goed als nooit hierheen komen. Dan ben je ook gebonden aan mail/skype/etc. Niet de meest handige manier, maar als iedereen bekend is met de beperkingen en weet waar hij heen wil kan het wel werken.
Maar makkelijk is het niet, zeker als er problemen optreden door cultuur-/achtergrondverschillen, want niet alle quircks van een bepaalde cultuur liggen voor de handJe navigeert soms door een mijnenveld waarbij je helaas soms midden op zo'n mijn trapt
[...]
Gevalletje control-freak dus, dat moet je er inderdaad wel even "uitslaan"
Vergelijk het met een weg. Sommige wegen eindigen in een ravijn, door werkzaamheden of omdat het nog niet af is. Iemand met common sense stopt de auto, draait om of neemt een omleiding. Hij is dus volgens mij typisch iemand die gewoon met auto en al het ravijn in zou storten
Haha, heerlijk een vrouwtje van de chat van Vodafone aan het narren. Virtuele providers, ook HollandsNieuwe, hebben sowieso een slechter bereik dan primaire providers, en virtuele providers raadt ze dus daarom af. Terecht geeft ze aan dat primaire providers hun eigen verkeer voorrang geven op hun eigen netwerk ten opzichte van de virtuele prodivers, maar hoezeer dat tot een verslechterd bereik zou leiden bij alleen de klanten van virtuele providers krijgt ze niet echt soepel uitgelegd.
Vooral grappig dat ze hun eigen dochter HollandsNieuwe ook afraadt.

De grote moederbedrijven raden bijna nooit hun prijsvechtende dochters aan. Best veel merken hebben een dochter die goedkoper is (oa door ander doelpubliek, maar soms ook door mindere kwaliteit), maar zwijgen daar over.diabolofan schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:24:
Tuurlijk ga je niemand aanraden om naar je goedkopere dochter over te stappen. Daarnaast is het niet altijd algemeen bekend welke bedrijven aan elkaar hangen. Overigens is het wel leuk om daar eens in te kijken, soms kom je verrassende merken/labels tegen die bij elkaar horen
Oh fijn, zo'n figuur... Veel succes dan maarGropah schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:22:
[...]
Niet perse controlfreak, meer processlover, zelfs in situatie waarbij van het process afgeweken moet worden. Eerder had ik namelijk ook al voorgesteld om de iteratie iets te wijzigen zodat we wat meer tijd hadden om feedback te krijgen en te verwerken (oa om deze deadline makkelijker te kunnen halen) maar dat deed hij niet, want ik was de project manager niet. Het feit dat ik dit met de PM had overlegd en er mee akkoord was gegaan kwam niet over.
Lost wel een deel van het probleem opVergelijk het met een weg. Sommige wegen eindigen in een ravijn, door werkzaamheden of omdat het nog niet af is. Iemand met common sense stopt de auto, draait om of neemt een omleiding. Hij is dus volgens mij typisch iemand die gewoon met auto en al het ravijn in zou storten
Tussen aanraden en afraden zit ook nog een middenweg he.Gertjan. schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:35:
[...]
De grote moederbedrijven raden bijna nooit hun prijsvechtende dochters aan. Best veel merken hebben een dochter die goedkoper is (oa door ander doelpubliek, maar soms ook door mindere kwaliteit), maar zwijgen daar over.
Tuurlijk ga je niemand aanraden om naar je goedkopere dochter over te stappen. Daarnaast is het niet altijd algemeen bekend welke bedrijven aan elkaar hangen. Overigens is het wel leuk om daar eens in te kijken, soms kom je verrassende merken/labels tegen die bij elkaar horen
True, maar zij werkt voor de moedermaatschappij, dus zij is niet gebaat bij mensen die bij de dochter gaan zitten. Zeker niet als die mensen vanuit de moedermaatschappij naar beneden vloeien.diabolofan schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:42:
[...]
Tussen aanraden en afraden zit ook nog een middenweg he
Dat soort prijsvechters heeft bijvoorbeeld een kleinere helpdesk, dus ze ziet liever mensen tekenen bij de moeder dan bij de dochter
Behalve de reactie van die jongen, zou ik dit issue ook gewoon sluiten. In de originele versie wordt er een e-mail opgesteld per persoon, terwijl in de "fix" één e-mail wordt opgesteld met iedereen in "To". Dit laatste is toch niet wenselijk hoor.Rutix schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 00:03:
[...]
De reactie van de owner, is wel beneden alle peil.
Is dat zo? Ik lees het alsStyxxy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:55:
[...]
Behalve de reactie van die jongen, zou ik dit issue ook gewoon sluiten. In de originele versie wordt er een e-mail opgesteld per persoon, terwijl in de "fix" één e-mail wordt opgesteld met iedereen in "To". Dit laatste is toch niet wenselijk hoor.
[...]
code:
1
2
3
4
5
| stel e-mail op voor iedere ontvanger { zet de ontvanger in To (als in vervang) stuur mail } |
Dan krijg je toch hetzelfde als die daarboven? 1 e-mail per ontvanger?
is toch hetzelfde als:
code:
1
2
3
4
5
| voor iedere ontvanger { stel e-mail op zet de ontvanger in To stuur mail } |
? met de kanttekening dat je in 'de fix' niet telkens een nieuwe e-mail object hoeft aan te maken, maar telkens dezelfde hergebruikt.
Is wel allemaal een beetje afhankelijk van hoe $email->setTo(string) is geimplemteerd natuurlijk...
[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 05-04-2014 15:14 . Reden: hoer -> hoe , dankje autocorrect ^^ ]
Verwijderd
Eh, nee. Lees hem nog maar eensStyxxy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 14:55:
[...]
Behalve de reactie van die jongen, zou ik dit issue ook gewoon sluiten. In de originele versie wordt er een e-mail opgesteld per persoon, terwijl in de "fix" één e-mail wordt opgesteld met iedereen in "To". Dit laatste is toch niet wenselijk hoor.
verder ook vreemd dat er niet gewoon een filter_var gebruikt wordt in plaats van een regex die wel heel flexibel is
Ik las hem ook zoals Caelorum het las. Het ging mij ook niet zozeer om het issue maar meer om zijn reactie. Ik zag ook een forum post waar iemand neutraal en constructief feedback gaf over een design part. En die reactie van die gast daarop was: "You are noob with OOP go back to school and learn it" (Niet letterlijk zo maar kwam er wel op neer). Dat is toch niet de manier waarop je een open source project runt?
Hij vind blijkbaar ook dat security issues een tijdverspilling zijn. >.<
Voor de mensen die alleen de link naar github issue zag waar hij veel comments heeft verwijdered. Hier is een gist met alles er nog in: https://gist.github.com/uppfinnarn/9956023
Hij vind blijkbaar ook dat security issues een tijdverspilling zijn. >.<
Voor de mensen die alleen de link naar github issue zag waar hij veel comments heeft verwijdered. Hier is een gist met alles er nog in: https://gist.github.com/uppfinnarn/9956023
Nothing to see here!
Dat kan inderdaad, heb maar schuin doorlezen. Daarnaast, dit is echt premature optimalisation. Een objectje aanmaken is niet echt het zwaarste om te doen. Ik vind de fix niet een directe verbetering.Caelorum schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:10:
[...]
Is dat zo? Ik lees het als
[..]
Dan krijg je toch hetzelfde als die daarboven? 1 e-mail per ontvanger?
is toch hetzelfde als:
[...]
? met de kanttekening dat je in 'de fix' niet telkens een nieuwe e-mail object hoeft aan te maken, maar telkens dezelfde hergebruikt.
Is wel allemaal een beetje afhankelijk van hoe $email->setTo(string) is geimplemteerd natuurlijk...
Anyway, maakt weinig uit; de reactie van de owner is dat van een kleuter
Als er met deze loop heel veel e-mails worden verstuurd (lees: honderden), dan kan het aanmaken van al die objecten wel degelijk meer tijd kosten dan één object aanmaken en steeds opnieuw versturen...Styxxy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:19:
[...]
Dat kan inderdaad, heb maar schuin doorlezen. Daarnaast, dit is echt premature optimalisation. Een objectje aanmaken is niet echt het zwaarste om te doen. Ik vind de fix niet een directe verbetering.
Anyway, maakt weinig uit; de reactie van de owner is dat van een kleuter.
Nog afgezien van dat het een kleine fix is die eenvoudig door te voeren is. In de tijd die hij nodig had om te bitchen had hij ook een copy-paste kunnen doen en verder kunnen gaan. Die gast is volgens mij gewoon ongelooflijk arrogant en overschat zijn eigen kunnen enorm.
Een paar honderd objectjes al een probleem? Oké, het is lang geleden dat ik PHP heb gedaan, maar zou me sterk verbazen dat het een extreme performance impact heeft. Ik kan begrijpen dat dit "issue" niet accepted wordt, misschien omdat het niet in de coding stijl van de eigenaar past. Behalve de reactie dan, is het sluiten van het issue niet echt een probleem mijn inziens.hylke94 schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:30:
[...]
Als er met deze loop heel veel e-mails worden verstuurd (lees: honderden), dan kan het aanmaken van al die objecten wel degelijk meer tijd kosten dan één object aanmaken en steeds opnieuw versturen...
True that. Is die kerel niet al eens hier voorbij gekomen (in een vorig deeltje ofzo)? Ik herinner mij die naam van ergens.Caelorum schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:33:
Nog afgezien van dat het een kleine fix is die eenvoudig door te voeren is. In de tijd die hij nodig had om te bitchen had hij ook een copy-paste kunnen doen en verder kunnen gaan. Die gast is volgens mij gewoon ongelooflijk arrogant en overschat zijn eigen kunnen enorm.
[ Voor 26% gewijzigd door Styxxy op 05-04-2014 15:43 ]
Leuk spul, dat Roslyn en het feit dat het open source is. 
Met de C# syntax kloten
Met de C# syntax kloten

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Daar gaat het juist niet om.Styxxy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 15:42:
[...]
Een paar honderd objectjes al een probleem? Oké, het is lang geleden dat ik PHP heb gedaan, maar zou me sterk verbazen dat het een extreme performance impact heeft.
Goed programmeren is onder andere het hergebruiken van objecten waar mogelijk,ongeacht het feit of het expensive is om dat object tig keer te instantieren.
Los daarvan wordt er in het eerste voorbeeld ook veel meer gedaan dan steeds hetzelfde object instantieren; bij elke iteratie worden namelijk ook (steeds dezelfde) tig functies aangeroepen om het object verder te configureren. Ook dat kost onnodig resources.
Stel er worden 100 emails verstuurd. Uitgaande van het feit dat die $this->config->get() functie verder geen interne functies aanroept, zit je met de huidige code op 800 functie calls + 100 object constructors. Met de suggestie die gedaan wordt, zit je in totaal op 206 function calls + 1 object constructor. Dat is behoorlijk significant, en wel degelijk iets wat geoptimaliseerd kan moet worden.
Ik denk dat jij mijn punt ook mist. Ik zeg niet dat de gesuggereerde fix slecht is. Het is inderdaad een verbetering. Wat ik wil zeggen is, dat het sluiten van het "issue" an sich geen probleem is. Probeer je eens aan de andere kant te zetten. De owner vind het geen verbetering, waarschijnlijk omdat het niet in zijn stijl past oid. Daarnaast is het ook geen verbetering van "wauw, must have".
Daarnaast, zit jij werkelijk function calls te tellen wanneer je programmeert? In deze context zie ik dat gewoon als premature optimalisation. Ik zou eerder kunnen zeggen dat die regex een zwaarder performance issue zal geven dat een object paar keer te initialiseren en een paar function calls te doen, die waarschijnlijk niet eens zwaar zijn. Voor een paar honderd e-mails gaat dat echt weinig verschil opleveren hoor.
Maar wederom, dat is ook niet de discussie hier. Het ging erom dat het sluiten an sich niet zo'n groot probleem is. (De manier waarop wél.)
Verwijderd
Waarom de owner het geen verbetering zal me verder een worst wezen, maar als je op zo'n manier je code opbouwt, ben je gewoon niet goed bezig IMHO. Dat heeft niets te maken met "must haves", maar op een degelijk en professioneel niveau werken.Styxxy schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:29:
[...]
Ik denk dat jij mijn punt ook mist. Ik zeg niet dat de gesuggereerde fix slecht is. Het is inderdaad een verbetering. Wat ik wil zeggen is, dat het sluiten van het "issue" an sich geen probleem is. Probeer je eens aan de andere kant te zetten. De owner vind het geen verbetering, waarschijnlijk omdat het niet in zijn stijl past oid. Daarnaast is het ook geen verbetering van "wauw, must have".
Ik probeer inderdaad efficient te programmeren en redundante function calls te vermijden. Jij niet?Daarnaast, zit jij werkelijk function calls te tellen wanneer je programmeert?
Mag ik trouwens vragen wat er "prematuur" kan zijn aan het optimaliseren van code? Je wilt toch juist problemen oplossen voordat ze ontstaan, en niet achteraf?In deze context zie ik dat gewoon als premature optimalisation.
Tja. En toch is dat een ontzettend verkeerde manier (nofi) van programmeren. Omdat iets "waarschijnlijk niet eens zwaar is", betekent niet dat je het maar 100x moet gaan uitvoeren.Ik zou eerder kunnen zeggen dat die regex een zwaarder performance issue zal geven dat een object paar keer te initialiseren en een paar function calls te doen, die waarschijnlijk niet eens zwaar zijn. Voor een paar honderd e-mails gaat dat echt weinig verschil opleveren hoor.
Het is prematuur, omdat je je pas zorgen moet gaan maken om optimizations als het in een profiler naar boven komt als knelpunt. Dat gezegd hebbende moet je ook weer niet als een malloot gaan lopen programmeren, maar kan mij goed voorstellen dat het hier niet zo'n probleem is.
Wil ik er wel weer bij zeggen dat de 'fix' zo makkelijk is dat het gewoon idioot is als je het niet overneemt en zo iedereen blij maakt. Nee, in plaats daarvan gaat hij zo'n bericht typen en het daar neerzetten
Vind trouwens dat je als library devver wel wat vriendelijker mag omgaan met je 'afnemers'. Wie weet loopt diegene die de 'fix' heeft aangedragen wel tegen een probleem aan, omdat die bepaalde functie ontiegelijk lang duurt doordat hij elke dag 20K man moet mailen. Weten jij en ik veel
Wil ik er wel weer bij zeggen dat de 'fix' zo makkelijk is dat het gewoon idioot is als je het niet overneemt en zo iedereen blij maakt. Nee, in plaats daarvan gaat hij zo'n bericht typen en het daar neerzetten

Vind trouwens dat je als library devver wel wat vriendelijker mag omgaan met je 'afnemers'. Wie weet loopt diegene die de 'fix' heeft aangedragen wel tegen een probleem aan, omdat die bepaalde functie ontiegelijk lang duurt doordat hij elke dag 20K man moet mailen. Weten jij en ik veel
[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 05-04-2014 16:47 ]
Dat zou hoogstens integraties/updates moelijker moeten maken voor die ene persoon omdat 'ie iedere keer z'n locale patches opnieuw moet toepassen. Daar hoef je je als library developer natuurlijk niet zo veel van aan te trekken, zeker als de fix niet in de filosofie van het project past.Caelorum schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:45:
In dit geval heb ik echter niet het idee dat er uberhaupt een filosofie achter het project zit...PrisonerOfPain schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:03:
[...]
Dat zou hoogstens integraties/updates moelijker moeten maken voor die ene persoon omdat 'ie iedere keer z'n locale patches opnieuw moet toepassen. Daar hoef je je als library developer natuurlijk niet zo veel van aan te trekken, zeker als de fix niet in de filosofie van het project past.
Dit is best wel cool:
Dit al helemaal:
Dit al helemaal:
Hmm, ik heb dat altijd opgevat als: offer geen leesbaarheid ten koste van premature optimizations. Maar dit offert geen leesbaarheid op (ik zou zeggen in tegendeel.)Caelorum schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:45:
Het is prematuur, omdat je je pas zorgen moet gaan maken om optimizations als het in een profiler naar boven komt als knelpunt.
Zoveel mogelijk redundante zaken buiten je loops houden lijkt mij eerder common sense dan optimization. Maar goed, het illustreert het grijze gebied natuurlijk.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik zou ook zeggen: het ligt eraan hoe de setTo() en send() zijn geprogrammeerd. Het kan zo zijn dat het geen verbetering is.
Die voorgestelde optie lijkt inderdaad een (kleine) verbetering te (kunnen) geven.
Maar ik zou eerder denken: waarom niet iedereen in de BCC en dan 1 keer send() ?
En premature optimization gaat niet enkel over leesbaarheid opofferen. Het gaat erom voortijdig aanpassingen te doen aan de code, welke (mogelijk) geen verbetering met zich mee brengt. Dit gaat ten koste van tijd, leesbaarheid en consistentie met de rest van de code. Dat offer je op voor performance, dus moet je weten dat het probleem er is en hoe groot dat is. Mij lijkt me dat het meeste tijd in die code het versturen van de mail is, niet in de rest van de code.
Die voorgestelde optie lijkt inderdaad een (kleine) verbetering te (kunnen) geven.
Maar ik zou eerder denken: waarom niet iedereen in de BCC en dan 1 keer send() ?
En premature optimization gaat niet enkel over leesbaarheid opofferen. Het gaat erom voortijdig aanpassingen te doen aan de code, welke (mogelijk) geen verbetering met zich mee brengt. Dit gaat ten koste van tijd, leesbaarheid en consistentie met de rest van de code. Dat offer je op voor performance, dus moet je weten dat het probleem er is en hoe groot dat is. Mij lijkt me dat het meeste tijd in die code het versturen van de mail is, niet in de rest van de code.
let the past be the past.
Maar iets vriendelijk mag welPrisonerOfPain schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:03:
[...]
Dat zou hoogstens integraties/updates moelijker moeten maken voor die ene persoon omdat 'ie iedere keer z'n locale patches opnieuw moet toepassen. Daar hoef je je als library developer natuurlijk niet zo veel van aan te trekken, zeker als de fix niet in de filosofie van het project past.
Uit kopie van de verwijderde thread (https://gist.github.com/uppfinnarn/9956023), over het verwijderen van licenties:
how about i keep working on the next version of opencart, answering support emails, without some dick head wasting my time on some bullshit fucking issue you have made up in your head!
do not post another bug report on the opencart site again! do not even use the project so that I can continue provide free code and support to my growing community of members.
your just a fucking time wasting dick head!
Sorry dat ik het zeg, maar heel dat OpenCart heeft alle trekjes van een bepaalde programmeertaal die we hier weleens besprekenFiresphere schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 17:32:
[...]
In dit geval heb ik echter niet het idee dat er uberhaupt een filosofie achter het project zit...

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2014 18:59 ]
Het gedrag of de filosofie van de persoon heeft weinig met de taal te maken, lijkt mij..oisyn schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:57:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar heel dat OpenCart heeft alle trekjes van een bepaalde programmeertaal die we hier weleens bespreken
[html]<!-- Precies, brainfuck! -->[/]
Jeej voor het kunnen qouten van html tags, een webframework in brainfuck lijkt me op zijn minst interessant.Firesphere schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:10:
[...]
Het gedrag of de filosofie van de persoon heeft weinig met de taal te maken, lijkt mij.
In dit geval is het natuurlijk onzin om iedereen in de aan te zetten,gewoon lekker bcc'en, maar soms wil je graagSPee schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:09:
Ik zou ook zeggen: het ligt eraan hoe de setTo() en send() zijn geprogrammeerd. Het kan zo zijn dat het geen verbetering is.
code:
hebben, dan kan het even niet anders 1
| Beste {{ person.name }} |
edit: bestaan er ook inline code units?
Ik heb het dan ook over het gedrag of de filosofie van de personen achter die taal, duh.Firesphere schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 19:10:
[...]
Het gedrag of de filosofie van de persoon heeft weinig met de taal te maken, lijkt mij.
Grappig dat je bij "OpenCart" wel de vertaalslag weet te maken naar de persoon erachter, maar bij "de programmeertaal" niet
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 05-04-2014 19:19 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.