De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.014 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:22

RayNbow

Kirika <3

StM schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:44:
[...]

Als je regelmatig er een extern scherm aanhangt moet je steeds uitloggen omdat je anders iconen van 5 centimeter hebt.

Hoe lastig is het om gewoon hoge resolutie schermen te herkennen en de resolutie en dpi settings automatisch te fixen? En dat je er speciaal voor moet uitloggen is helemaal gruwelijk irritant.
Windows 8.1?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je bedoelt het OS wat door vele windows gebruikers nou niet echt goed ontvangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Gropah schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:16:
[...]
Je bedoelt het OS wat door vele windows gebruikers nou niet echt goed ontvangen is?
Tja, je kan er veel over zeggen, maar zaken zeggen als "Hoe moeilijk is het nou..." en wat ik ook wel eens hoor "*** Microsoft kan weer eens iets niet goed" kan vaak al niet meer na Windows 8.1, omdat het juist daar is opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 17-05-2014 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Caelorum schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:17:
[...]

Tja, je kan er veel over zeggen, maar zaken zeggen als "Hoe moeilijk is het nou..." en wat ik ook wel eens hoor "*** Microsoft kan weer eens iets niet goed" kan vaak al niet meer na Windows 8.1, omdat het juist daar is opgelost.
User interface optie's voor mensen die niet willen overstappen? Virtual desktops?

Sorry hoor, maar dit zijn 2 dingen waar ik mij redelijk aan stoor. Ik vind windows 8 metro gewoon knudde. Gnome3 is een stuk beter, voornamelijk omdat het menu daar een overzicht geeft van wat draait met een zoekoptie. Als ze die optie zouden geven dan was ik waarschijnlijk om geweest. Zoals het nu is, vind ik het gewoon niet lekker werken. Daarnaast hadden ze ook prima er voor kunnen zorgen dat mensen helemaal niets met metro hoeven. Tegenwoordig is dat al (bijna) mogelijk, maar goed.

Persoonlijk hecht ik ook veel waarde aan virtual desktops. Het geeft mij een stuk meer overzicht en het maakt het organiseren van windows zoveel makkelijker (als je er eenmaal aan gewend bent). Unix heeft dit al vele jaren, maar bij windows zijn er alleen nog maar (imo) brakke 3rd party implementatie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gropah schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:24:
[...]
User interface optie's voor mensen die niet willen overstappen? Virtual desktops?[...]
Ik zeg ook veel niet alles :(
Vind zelf GNOME ook wel lekker werken hoor! Mijn plan is ook om over te gaan zodra Visual Studio of waarschijnlijker die nieuwe c++ editor van jetbrains er is voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Gropah schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:24:
[...] User interface optie's [...]
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\WinLogon\Shell? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik zat net te denken, PEBKAC is meestal niet van toepassing bij laptop gebruikers
Afbeeldingslocatie: http://www.abdfunny.com/wp-content/uploads/2013/09/how-to-sit-at-a-computer-correctly-close-enough-funny-usage-of-laptop-of-vs-girls.jpg

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:03

StM

Caelorum schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:17:
[...]

Was het DPI probleem maar opgelost. Leuk die slider, maar dat zat volgens mij in XP er al in (alleen dan wat dieper weggestopt). Het werkt alleen bij aardig wat applicaties niet (met name bij Java bagger heb je een vergrootglas nodig) en het gebeurd regelmatig dat ik hem meerdere keren per dag handmatig aan moet passen en daarna uitloggen omdat dat het blijkbaar o zo lastig is om dat dynamisch om te kunnen schakelen. :(

Ik overweeg serieus om maar weer terug te gaan naar Windows 7. Werkt het ook niet goed in, maar heb je tenminste die Metro ellende niet. Ik heb nog geen enkel voordeel aan Windows 8 kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
'between keyboard and couch'? :)

Overigens, ik zoek nog wel iets om comfortabel te typen als je ligt :D Iemand ideetjes voor de allerlazy'ste houding?

@StM, maar Java tekent altijd z'n eigen zut - dat is windows niet per se te verwijten toch?
Voordeel windows8: hmm, integratie met mijn phone denk ik. Verder geen voordelen, maar ook nauwelijks nadelen, zeker niet nu ik de edges heb uitgezet :) Geen metro te zien.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Java onder OSX werkt het wel goed mee, wiens schuld het is kan mij vrij weinig interesseren ;)

En als Windows gewoon zoals onder OSX automatisch de DPI en resolutie instellingen goed zou zetten zou dat al enorm veel frustatie schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

StM schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:11:
[...]

Was het DPI probleem maar opgelost. Leuk die slider, maar dat zat volgens mij in XP er al in (alleen dan wat dieper weggestopt).
Het gaat niet om de slider, het gaat om de checkbox die is toegevoegd. DPI settings zitten al sinds Win9x erin.
Ik overweeg serieus om maar weer terug te gaan naar Windows 7. Werkt het ook niet goed in, maar heb je tenminste die Metro ellende niet. Ik heb nog geen enkel voordeel aan Windows 8 kunnen ontdekken.
En wat is het probleem met Metro? :+
Het werkt alleen bij aardig wat applicaties niet (met name bij Java bagger heb je een vergrootglas nodig) en het gebeurd regelmatig dat ik hem meerdere keren per dag handmatig aan moet passen en daarna uitloggen omdat dat het blijkbaar o zo lastig is om dat dynamisch om te kunnen schakelen. :(
StM schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:25:
Java onder OSX werkt het wel goed mee, wiens schuld het is kan mij vrij weinig interesseren ;)
De schuld ligt bij incompetente applicatieontwikkelaars omdat dit probleem al speelt sinds Win9x. "Oh, het ziet er goed uit op mijn eigen pc? Ship it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Tja of ligt de schuld bij de framework ontwikkelaar die blijkbaar er voor gezorgd heeft dat de ontwikkelaar er over na moet denken?

Die checkbox werkt volgens mij niet omdat het externe scherm voor Windows het enige scherm is geworden en het voor Windows gewoon een single monitor setup is. Ik zal er binnenkort weer naar kijken, maar ik heb weinig zin om daar nu speciaal voor te gaan rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
StM schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:37:
Tja of ligt de schuld bij de framework ontwikkelaar die blijkbaar er voor gezorgd heeft dat de ontwikkelaar er over na moet denken?[...]
Schuld ligt bij java onder windows ja ^^
Maar even zonder gekheid. Als ik de artikelen op deze pagina lees kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat het de ontwikkelaar is die blijkbaar geen rekening heeft gehouden met DPI scaling. Er zijn genoeg handles om er op in te haken en alles juist te renderen. Als je dat als programmeur niet wil/kan moet je maar een fatsoenlijk framework gebruiken zoals bijv. Qt of anders gewoon stoppen met (GUI-applicaties) ontwikkelen.

Is ook wel allemaal wereld op zijn kop zeg maar. Als iemand complete sites bouwt met fixed sized elementen is de programmeur slecht, maar als hij een vergelijkbaar iets doet bij het bouwen van GUI applicaties dan is het de schuld van de framework bouwer?

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 17-05-2014 14:56 . Reden: beter voorbeeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

StM schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:25:

En als Windows gewoon zoals onder OSX automatisch de DPI en resolutie instellingen goed zou zetten zou dat al enorm veel frustatie schelen.
Retina schermen hebben exact de dubbele resolutie van de voorgaande generatie, dat is veel makkelijker dan allerlei tussenopties ondersteunen zoals 125% en 150%.

Onder OS X gebruikt bijna iedereen de Cocoa widgets van Apple, maar je ziet af en toe nog wel eens software die gewoon x2 gedaan wordt (FileZilla bijvoorbeeld). Wat dat betreft doet Apple het wel goed t.o.v. van ontwikkelaars, niet een miljoen verschillende hardware soorten maar makkelijk schaalbare oplossingen.

Onder Android zie je ook dat het lastiger is om over alle soorten DPI en schermgroottes een consistente GUI op te bouwen. Dat is het nadeel van keuze hebben, de software en hardware is minder gestroomlijnd met elkaar en vaak wacht de software op de hardware terwijl de hardware op de software wacht.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
StM schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 14:37:
Tja of ligt de schuld bij de framework ontwikkelaar die blijkbaar er voor gezorgd heeft dat de ontwikkelaar er over na moet denken?
Ik weet niet hoe dat bij dpi en dergelijke zit. Maar als ik zie hoeveel moeite mensen in oudere applicaties (9x) hebben gedaan om alle normale manieren van Windows om een schaalbare applicatie te maken (dus naast 800x600 ook de belachelijke resolutie van 768x1024) te verkloten verbaas ik me nergens meer over :)

(Nog steeds trouwens. Nu weer met de mediaqueries die op basis van de breedte van je scherm aannames doen over hoeveel verticale ruimte ze kunnen bechikken...)

Maar het zou heel goed kunnen dat windows daarin ook behoorlijk fout zit - zoals gezegd, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sinds versie 29 van Firefox, kan ze niet meer overweg met headers groter dan 12kb lijkt het wel :F |:(

Seriously?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
incaz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:14:
[...]
Maar het zou heel goed kunnen dat windows daarin ook behoorlijk fout zit - zoals gezegd, dat weet ik niet.
Denk niet dat Windows er erg makkelijk in is, maar onmogelijk nou ook weer niet. Er zijn zat applicaties die wel gewoon goed schalen me verschillende dpi settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

incaz schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:14:
Op het laagste niveau moet je met pixels werken. CreateWindow(Ex) uit de Win32 API wil bijv. graag dat je de grootte van je vensters in pixels opgeeft. Als je dus hiermee werkt, moet je dus handmatig de DPI uitvogelen.

De oplossing is simpel. Doe niet aan low-level programming, maar pak gewoon VB6 die standaard twips als eenheid gebruikt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gelukkig kan je in Windows 8.1 aangeven dat je applicatie niet DPI aware is (== default) zodat DPI virtualization wordt aangezet (bij dpi >= 125%) voor die applicatie. Dat zorgt ervoor dat vanuit de applicatie het lijkt alsof DPI scaling 100% is en een 800x600 resolutie desktop hebt. Dan gaat vervolgens Windows wel het 1 en ander schalen voor je. Is wel een beetje lelijk, want kan mij goed voorstellen dat dit ervoor zorgt dat het een en ander wazig wordt.
Daarnaast kan je heel makkelijk zelf de DPI opvragen en dus die pixels omrekenen met GetDpiForMonitor(...)

*edit*
Ik heb er nog nooit eerder naar gekeken, maar zelfs ik als win32-n00b zie al hoe ik dpi aware applicaties zou moeten maken als ik direct tegen die windows meuk aan ga lopen praten. Zie dan dus ook niet hoe die de fout van MS zou moeten zijn. Dit is gewoon weer eens een goed voorbeeld van een stel apen die proberen applicaties te ontwikkelen, maar beter buiten in de tuin kunnen gaan spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Caelorum op 17-05-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Aan het werk in de tuin met enkel een korte broek aan. (en ondergoed)

0 minuten spijt gehad van mijn keuze om zelfstandig te gaan. Kan lekker werken hoe, waar en wanneer ik dat wil.

[ Voor 26% gewijzigd door Gamebuster op 17-05-2014 16:16 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Gamebuster schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:15:
Aan het werk in de tuin met enkel een korte broek aan. (en ondergoed)

0 minuten spijt gehad van mijn keuze om zelfstandig te gaan. Kan lekker werken hoe, waar en wanneer ik dat wil.
Op je laptop zeker? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Met een laptop ja. Met desktop in de tuin is niet zo praktisch. Kan mn tekst prima lezen ondanks dat ik in het zonnetje zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 17-05-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Haha, eerste waar ik aan dacht was dat je Farmville aan het spelen was ^^
Maar je bedoelt echt werken en dus niet de tuin doen? Dat heb ik gisteren namelijk gedaan, omdat ik compleet inspiratieloos was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik bedoel letterlijk programmeren met laptop terwijl ik in de tuin zit :P
Ik snap nu pas dat mijn zin open voor een alternatieve interpretatie was. Ik heb nog geen groene vingers, wil het wel een keer gaan doen. Heb zelf geen tuin, maar ga wel binnenkort verhuizen naar een woning met tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Gamebuster schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:19:
Ik bedoel letterlijk programmeren met laptop terwijl ik in de tuin zit :P
Ik snap nu pas dat mijn zin open voor een alternatieve interpretatie was. Ik heb nog geen groene vingers, wil het wel een keer gaan doen. Heb zelf geen tuin, maar ga wel binnenkort verhuizen naar een woning met tuin.
Dus je zit nu in andermans tuin? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Whatson schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:20:
[...]

Dus je zit nu in andermans tuin? :9
toch niet tussen de bosjes en op een heuvel? }:O

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 17-05-2014 16:23 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Mensen zien in nieuwe Windows-versies gewoon niet de verbeteringen die doorgevoerd worden maar ze willen het liefste stug bij het oude blijven. Windows 8 applicaties zien er fantastisch uit op HDPI schermen, WPF biedt al jaren mogelijkheden (niet perfect maar het is al veel beter) maar blijkbaar is een GPU-geaccellereerde vector based DPI onafhankelijke interface nog een brug te ver voor veel ontwikkelaars.

"Works on my screen"

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BikkelZ schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 16:24:
[...] WPF biedt al jaren mogelijkheden (niet perfect maar het is al veel beter) maar blijkbaar is een GPU-geaccellereerde vector based DPI onafhankelijke interface nog een brug te ver voor veel ontwikkelaars.

"Works on my screen"
Ik vind zelf WPF echt heerlijk om mee te werken en om bijna dezelfde redenen ook Qt (al moet ik nog naar Qt Quick kijken), maar ik ben dan ook een "programmeur" die is begonnen met AS1, toen AS3, java, C# (silverlight -> WPF) en nu C++. Ik lijk dus alles verkeerd om mee gekregen te hebben (volgens sommigen verkeerd). Ik zoek dus telkens de fatsoenlijke no-nonsense frameworks op die mij werk uit handen nemen, in tegenstelling tot sommige mensen die blijkbaar telkens het wiel, de spaken, het hout opnieuw (maar dan verkeerd) willen uitvinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 17-05-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ik zou nog wel een e-ink scherm voor buiten willen hebben :) Mijn ideeen over werken op terrasjes en balkons stranden helaas toch op het niet goed genoeg leesbaar zijn voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
incaz, dan moet je een fatsoenlijk scherm kopen. Ben echt helemaal weg van mijn anti-glare scherm in mijn HP elitebook. Geweldige schermen dat om mee buiten te werken. Totaal geen weerkaatsing en met de brightness op redelijk hoog is alles perfect te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:42
* WernerL is dit weekend begonnen met de cursus Functional Programming Principles in Scala op coursera. Voor de opgaven van week 1 was ik helaas telaat. Week 2 en 3 beide iets hoger dan een 9 gescoord. Hoewel week 3 nu een 10/10 zou moeten zijn, dat weet ik over 10 minuten.

Scala begint steeds leuker te worden nu ik het weer iets beter begin te begrijpen :D

//edit
Ja hij staat nu op 10/10 *O* Er zat een foutje in mijn mostRetweeted functie.

[ Voor 10% gewijzigd door WernerL op 17-05-2014 18:32 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22-09 16:47
WernerL schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 18:31:
* WernerL is dit weekend begonnen met de cursus Functional Programming Principles in Scala op coursera.
Ik zou wel mee willen doen, alleen ik loop al 2 weken achter. En daarnaast niet echt tijd ervoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

faalmeneer aan het werk bij de website van postnl
Bij deze dropdown kan ik kiezen tussen "je leefttijd" en "ouder dan 23"

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5pO80OLsmn0vwq6KZns1k0yD/full.png

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommieonos
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07:54
mrc4nl schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 19:55:
faalmeneer aan het werk bij de website van postnl
Bij deze dropdown kan ik kiezen tussen "je leefttijd" en "ouder dan 23"

[afbeelding]
Strikvraag. Er staat vrij duidelijk kies "je leeftijd" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
tommieonos schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 20:29:
[...]

Strikvraag. Er staat vrij duidelijk kies "je leeftijd" :+
_O-

Vandaag dagje extra thuis gewerkt nog (ja, in het mooie weer..."chris come outside!") en morgenavond/nacht een update van een platform live gooien. Opzich spannend maar wel leuk, altijd wel n sfeertje zulk soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Potentiele date. Altijd leuk natuurlijk.

Maar...

Ze vind Star Wars niet leuk, want "het is Science Fiction".

Moet ik m'n gevoel of m'n verstand volgen in dit geval?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 18:19
Verstand. Weg ermee! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:26

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:20:

Maar...

Wees nou maar blij. Handig als iemand eerlijk is, ipv dat je hoort "ja leuk" om vervolgens na x-aantal films gezeik aan te horen dat ze het eigenlijk niets vind en dat je haar niet snapt en dat je niets om der geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:26:
[...]

Wees nou maar blij. Handig als iemand eerlijk is, ipv dat je hoort "ja leuk" om vervolgens na x-aantal films gezeik aan te horen dat ze het eigenlijk niets vind en dat je haar niet snapt en dat je niets om der geeft.
Eerlijk is natuurlijk wel een dingetje. Maar kom op, niet eens Star Wars leuk vinden? What's next, niet leuk vinden dat ik Dropkick Murphys een toffe band vind?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:34:
[...]

Eerlijk is natuurlijk wel een dingetje. Maar kom op, niet eens Star Wars leuk vinden? What's next, niet leuk vinden dat ik Dropkick Murphys een toffe band vind?!
En wat van Harry Potter en/of Lord of the Rings? :)
Als ze dat ook niks vind, dan serieus dumpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:36:
[...]

En wat van Harry Potter en/of Lord of the Rings? :)
Als ze dat ook niks vind, dan serieus dumpen!
* Firesphere vind Harry Plotter maar een zinloze grafiek eigenlijk.... O-)

LOTR weet ik niet, nog niet gevraagd. Maar als Breaking Bad niet werkt, dan ben ik er wel klaar mee hoor! :P

[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 17-05-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:37:
[...]

* Firesphere vind Harry Plotter maar een zinloze grafiek eigenlijk.... O-)

LOTR weet ik niet, nog niet gevraagd. Maar als Breaking Bad niet werkt, dan ben ik er wel klaar mee hoor! :P
Breaking Bad is wel een geval apart hoor. Ik ken mensen die het echt een overrated serie vinden :). Vraag gewoon eens welke films en series zijn dan leuk vind ;). Dat zegt veel meer over hij smaak :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Met 3 jaar rails ervaring zeg ik bij deze het framework gedag. Rails is niet langer mijn framework-to-go en ik zal dan ook mijn projecten langzamerhand loskoppelen van Rails.

Wel blijf ik voorlopig programmeren met Ruby. Ik zal gaan werken met de Entity, Boundary, Control pattern. Persistance doe ik met de Repository pattern. Als guideline gebruik ik de clean coders boek en video's voor het ontwikkelen van de applicatie.

Ik stap af van Rails i.v.m. de beperkte testbaarheid, de grote blackbox gehalte van Rails en de afwijkende standpunten van mr. DHH.

Het zal even werk zijn om voor bepaalde dingen alternatieven te zoeken. Voorlopig zal ik ook bepaalde componenten uit Rails blijven gebruiken, maar ik hoop volledig geïsoleerd te zijn spoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik vind SciFi anders ook niet leuk hoor. Ook nooit gezien.
HP ook nooit gelezen/gezien.

Doe mij maar TBBT, House of Cards, Borgen, of Person of Interest. Veel leuker.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Gamebuster schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:50:
Met 3 jaar rails ervaring zeg ik bij deze het framework gedag. Rails is niet langer mijn framework-to-go en ik zal dan ook mijn projecten langzamerhand loskoppelen van Rails.
Zou jij hierover kunnen bloggen ofzo? :)
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:54:

Er is een reden dat jij compleet kansloos bent om mijn vriendin te zijn.

En deze argumenten staan redelijk niet bovenaan de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:F

Ik bedoelde meer dat dat dus echt niets zegt over de persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

West, slim weer: hoe de f... kun je weten dat je iets niet leuk vind als je het nooit gezien hebt? Overigens vind ik PoI ook redelijk SF-gehalte hebben. Of denk je dat dit werkelijk mogelijk is?

[ Voor 32% gewijzigd door Ardana op 17-05-2014 22:26 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ryur schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:12:
[...]

Zou jij hierover kunnen bloggen ofzo? :)
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!
Ik heb een tweakblogs waar ik soms wat rants plaats. Ik zal proberen mijn ontwikkelingen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe weet je nou of je iets niet leuk vindt als je het nog nooit hebt gezien :P

spuit11....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hahaha ok.
Ik heb één HP gezien, en gepoogd deel 1 te lezen, ik vond het vreselijk.
Ik heb wel eens delen van Star Wars e.d. meegekregen, totaal niet mijn smaak. Ook The Matrix, mijn vader keek dat laatst, totaal niet aan mij besteed.

PoI is realistischer dan alles hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ardana schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:25:
West, slim weer: hoe de f... kun je weten dat je iets niet leuk vind als je het nooit gezien hebt? Overigens vind ik PoI ook redelijk SF-gehalte hebben. Of denk je dat dit werkelijk mogelijk is?
Ik denk dat het in de nabije toekomst wel mogelijk zou worden, zodra ze genoeg processing power ter beschikking hebben. Natuurlijk gaat het dan niet door een enkeling ontwikkeld worden, maar bij de NSA ziten er genoeg knappe koppen + budget ervoor. Ik zie dat dus nog gebeuren, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 21:20:

Maar...

Alsof je dat nodig hebt om het leuk met elkaar te hebben :). Natuurlijk zijn raakvlakken belangrijk, maar is geen SF een dealbreaker?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:24:
[...]

Alsof je dat nodig hebt om het leuk met elkaar te hebben :). Natuurlijk zijn raakvlakken belangrijk, maar is geen SF een dealbreaker?
Ik had hier een bordje "sarcasme" bij moeten plaatsen. Natuurlijk, dit is de devschuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix

Nu zak je nog verder op mijn lijstje :/ straks ga je ook nog zeggen dat GoT kut is en LOTR ook maar stom is :X :+ :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Nou ik ben anders wel heel blij als ik rustig met iemand een "moeilijke", "rare" of science fiction film kan kijken. Anders kom je al heel gauw bij een avondje bioscoop bij Ben Stiller, Ben Stiller of Ben Stiller uit.

Laatst deze zitten kijken met zijn tweeën:
http://vimeo.com/63167099

Heb er echt geen tijd voor als ik alle films die ik wil zien in de tijd moet kijken die ik toevallig net voor mezelf in mijn eentje heb zonder dat ik hoef te werken. Dat is vijf uur per jaar of zo.

[ Voor 40% gewijzigd door BikkelZ op 17-05-2014 23:53 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Rutix schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:51:
[...]

Nu zak je nog verder op mijn lijstje :/ straks ga je ook nog zeggen dat GoT kut is en LOTR ook maar stom is :X :+ :+
Stond ik al laag? :X

Die twee heb ik niet gezien/gelezen, maar van wat ik er van gehoord heb is het niet mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 00:53:
[...]

Die twee heb ik niet gezien/gelezen, maar van wat ik er van gehoord heb is het niet mijn smaak.
Tja, veel verder kun je niet zakken in ieder geval.
Tenzij je PHP gaaf vindt en Basic helemaal jouw ding is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Encoding issues...
En nu alweer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 00:55:
Encoding issues...
Ow ja, als je niet snapt hoe UTF8 encryptie werkt, zak je natuurlijk nog wat verder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Huh, wat? Is UTF8 encryptie?! :o
Dat verklaart alles! :o :o :o

spoiler:
Ik snap niet dat als .NET UTF8 stuurt naar de client, met utf8 in de header, met juiste weergave in de debugger, en dat het dan TOCH misgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 01:28:

spoiler:
Ik snap niet dat als .NET UTF8 stuurt naar de client, met utf8 in de header, met juiste weergave in de debugger, en dat het dan TOCH misgaat
Zelfs KPN versleuteld UTF8 man.
https://twitter.com/KPNwebcare/status/168371471675174913

Kom eens in de huidige tijd en doe wat je moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jeej, encoding gefixt.

Maar @KPN: :o 8)7 :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 01:28:

spoiler:
Kan je niet naar de ruwe bytes kijken? Een raar teken heeft in utf8 een andere code/byte dan hetzelfde teken in win-xyz.

En helpt het als je utf8 een bom geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Van die weergave in de debugger moet je toch al niet uitgaan want die geeft niet altijd weer wat de daadwerkelijke data is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 00:53:
[...]

F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 00:55:
Encoding issues...
Jup! Nu sta je bijna onderaan :+

Oh een artikel over hoe MS software maakt :) Scaling agile across the enterprise

[ Voor 17% gewijzigd door Rutix op 18-05-2014 09:56 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:52:
Heb er echt geen tijd voor als ik alle films die ik wil zien in de tijd moet kijken die ik toevallig net voor mezelf in mijn eentje heb zonder dat ik hoef te werken. Dat is vijf uur per jaar of zo.
3 uur per dag hier :Y)

Maar je vriendin/vrouw gaat verder ook nooit uit ofzo zonder dat jij meegaat (of andersom natuurlijk maar dan kun je die film niet kijken)?

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2014 13:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daos schreef op zondag 18 mei 2014 @ 08:08:
[...]

Kan je niet naar de ruwe bytes kijken? Een raar teken heeft in utf8 een andere code/byte dan hetzelfde teken in win-xyz.

En helpt het als je utf8 een bom geeft?
Het was al gefixt. Ik deed:
C#:
1
2
Stream stream = response.GetResponseStream();
string result = (new StreamReader(stream)).ReadToEnd();

En dan heb je UTF8 encoding, maar het bleek dus win1252 te zijn. Nu is het dit:
C#:
1
2
3
4
5
6
var ms = new MemoryStream();
stream.CopyTo(ms);
byte[] win1252bytes = ms.ToArray();
byte[] utf8bytes = Encoding.Convert(Encoding.GetEncoding(1252), Encoding.UTF8, win1252bytes);
string result = Encoding.UTF8.GetString(utf8bytes);

Kan vast mooier, maar het voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 07:49
verdorie, harde waren heeft mijn topic gesloten ^^

http://gathering.tweakers...message/42249089#42249089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:02:
[...]

C#:
1
2

C#:
1
2
3
4
5
6
stream.CopyTo(ms);
byte[] utf8bytes = Encoding.Convert(Encoding.GetEncoding(1252), Encoding.UTF8, win1252bytes);

Waarom ga je nou eerst naar UTF-8 als je doel is om er gewoon een String van te krijgen :?
Encoding.GetEncoding(1252).GetString(win1252bytes)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2014 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Het is tenminste niet naar de TC, je mag daar (voorlopig) nog blij mee zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.oisyn schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:15:
[...]

Waarom ga je nou eerst naar UTF-8 als je doel is om er gewoon een String van te krijgen :?
Encoding.GetEncoding(1252).GetString(win1252bytes)
Omdat ik UTF8 teruggeef naar de client.....
Of wacht.. :F :F :F

Stom SODD :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
wsitedesign schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:22:
[...]

Het is tenminste niet naar de TC, je mag daar (voorlopig) nog blij mee zijn :+
Het is in ieder geval terecht gekomen waar velen hookers bij vonden passen :P "Harde Waren" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Robbiedobbie schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:26:
[...]

Het is in ieder geval terecht gekomen waar velen hookers bij vonden passen :P "Harde Waren" :+
_/-\o_

Die klopt wel redelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 24-09 17:58
Hmz....netbeans what the fuck have you done?
Netbeans heeft sinds 8.0 bij mij de neiging zichzelf at random dicht te gooien. (Win8.1).
ElementaryOS heeft ook een mooie bug met netbeans. (Als netbeans maximized draait, kan je ineens geen folder meer collapsen)
Dus nu maar in een VM van Mavericks in netbeans aan het werk :S

Of terug naar 7.4

[ Voor 26% gewijzigd door Biersteker op 18-05-2014 14:41 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Volgens mij had ik hier eerder gevraagd, maar de brakke tweakers-search kan het niet meer vinden.

Ik zoek een vervangende mailoplossing voor mijn moeder. Ik zoek MS Exchange, en ik moet mijn eigen domein kunnen koppelen. Redelijk veel opslag is ook wenselijk, en eventuele uitbreiding.

[ Voor 70% gewijzigd door F.West98 op 18-05-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:49:
Volgens mij had ik hier eerder gevraagd, maar de brakke tweakers-search kan het niet meer vinden.
...
Wat heb je gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat ging dus een beetje mis, ik deed te vroeg tab-enter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:02:
[...]

C#:
1
2

C#:
1
2
3
4
5
6
stream.CopyTo(ms);

Ja of je geeft de streamreader gewoon de juiste encoding mee ;) MSDN: StreamReader Constructor (Stream, Encoding) (System.IO)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:F

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op zondag 18 mei 2014 @ 13:50:
[...]

3 uur per dag hier :Y)

Maar je vriendin/vrouw gaat verder ook nooit uit ofzo zonder dat jij meegaat (of andersom natuurlijk maar dan kun je die film niet kijken)?
Ja ik ga toch wel eens een SF film pakken met vrienden maar ik zit in ieder geval niet thuis iedere keer stompzinnige films te kijken

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Oh great, visualstudio.com is offline....
edit: Oh no, it's Ziggo....

[ Voor 26% gewijzigd door F.West98 op 18-05-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

FFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!

Ik was in m'n controlpanel van m'n primaire VPS, status bekijken en gedachtenloos beetje de opties langs hoveren.
Door een twitch in m'n vinger wordt m'n primaire VPS nu naar de originele installatie-image gereset :X :F |:(

Had daar niet EVEN een bevestigingsdialoogje tussen kunnen zitten?!

Dat wordt een half uur wachten, dan de image van vannacht restoren (weer een half uur wachten) en hopen dat alles weer werkt naar behoren.

[ Voor 17% gewijzigd door Firesphere op 18-05-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:49:

Ik zoek een vervangende mailoplossing voor mijn moeder. Ik zoek MS Exchange, en ik moet mijn eigen domein kunnen koppelen. Redelijk veel opslag is ook wenselijk, en eventuele uitbreiding.
Office 365?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ze wil niet bij MS of Google, en ze zoekt nu een alternatief omdat de uni over gaat naar Google Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, na de herstelprocedure, meteen maar even de favicon van codingplayground aangepast :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Biersteker schreef op zondag 18 mei 2014 @ 14:34:
ElementaryOS heeft ook een mooie bug
ElementaryOS heeft wel meer dan 1 mooie bug... #rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Je kan er vanuit gaan dat als veel mensen iets nodig hebben, Microsoft wel iets handigs in C# of .Net heeft gestopt. En encoding is iets dat veel mensen nodig hebben.

Verder lijkt het erop dat je niet volledig begrijpt hoe alles werkt. Net zolang prutsen totdat alles werkt is niet de juiste methode. Zorg eerst dat je de documentatie volledig begrijpt en pas die toe. Bij een fout/bug probeer die te begrijpen en lees je eventueel de documentatie beter. Pas als je alles goed denkt te weten fix je de bug.

Over de encoding:
Characters zijn dingen die wij zien. Om deze op te slaan en weer terug te toveren is er een mapping nodig van character naar bitjes/bytes. Deze mapping is de encoding (waarvan ascii wel de bekendste is).

In C# is er een speciaal datatype voor een character: char (een string is een reeks van chars). Het is het makkelijkste als je intern hier mee werkt. Dat de encoding UTF16 is doet er vrijwel nooit toe.

Tekst buiten C# is vaak in verschillende/andere encodings. Wat je dus nodig hebt is 1 conversie naar string bij binnenkomst en 1 conversie van string bij vertrek. Omdat conversie zo algemeen is kan het vaak tegelijk in de ontvang- of verzendfunctie uit een library. Is dit niet mogelijk, dan heb je **1** regel extra code nodig (uitlezen/ontvangen geeft byte[] en ene regel conversie maakt daarvan een string).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Daos schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:42:
[...]
Net zolang prutsen totdat alles werkt is niet de juiste methode. Zorg eerst dat je de documentatie volledig begrijpt en pas die toe. Bij een fout/bug probeer die te begrijpen en lees je eventueel de documentatie beter. Pas als je alles goed denkt te weten fix je de bug.
Ergens vind ik dat echt heel grappig. Noem mij 1 bedrijf waar dat zo gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mijn methode is meestal: net zo lang prutsen tot ik het begrijp, waarna het werkt :+

En nu snap ik die encoding, precies zoals jij het uitlegt :)
Dat het ook nog in één regel bleek te kunnen ipv in twee zoals ik uiteindelijk had is niet een kwestie van niet begrijpen, maar niet goed kijken naar de constructors :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
incaz schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:54:
[...]

Ergens vind ik dat echt heel grappig. Noem mij 1 bedrijf waar dat zo gaat :P
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat je pas als je vrij zeker weet wat iets doet het gaat typen/fixen. Is dat niet juist, dan sta je even stil met de vraag: waarom is dit niet juist? Zomaar wat proberen en als dat niet werkt zomaar wat anders proberen noem ik prutsen. Zo fix je vaak 1 bug en krijg je er weer nieuwe voor in de plaats.

F.West98 is al jaren (ik overdrijf niet) met encoding bezig. Dit zou max een paar dagen moeten duren en de rest van zijn leven nooit meer fout moeten gaan. Noem mij 1 bedrijf die hier blij mee zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daos, nou overdrijf je.
Ik heb die quick-quote feature 1x geschreven, toen zat die fout erin. Toen maanden later een middag naar gekeken, maar hé, AJAX + Tweakers wil in dit geval niet samen. Dus toen heb ik die hele feature gedisabled.
Dat ik nu in een los geval toevallig één keer een probleempje had wat ik in een uurtje had gefixed straat daar totaal los van. Overigens probeer ik niet zomaar wat, ik google wat enzo, maar op de verkeerde termen waardoor ik verkeerde dingen tegenkom. Dankzij jullie is het nu wel goed en daar ben ik blij om, ook weer wat geleerd.
Nee ik ben niet boos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Wat ik mij kan herinneren is dat je steeds weer encoding-problemen had met die quick-quote en dat je het steeds ging fixen. Nu had je weeeeer problemen met encoding.

Poll: F.West98 loopt/liep te prutsen met encoding
Ja, dit lijkt prutsen
Nee, dit is normaal/goed
Geen mening
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=390714&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het was niet steeds weer, maar steeds hetzelfde, ik heb het gewoon nooit gefixt, twee keer een middag geprobeerd.
En nu was ik ervan uitgegaan dat het utf8 was, maar dat bleek niet zo (andere testplekken hadden wel utf8, dus kwam ik nu pas tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:05:
Mijn methode is meestal: net zo lang prutsen tot ik het begrijp, waarna het werkt :+
bij mij is het prutsen net zolang tot het werkt, daarna begrijp ik het.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het is trouwens inderdaad prutsen, maar dat is toch niet negatief?
Het is pas slecht als je iets braks gaat leveren naar klanten, dan is het prutswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 20:30
Ben blij dat het niet de trashcan in verdwenen is :)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Xesxen schreef op zondag 18 mei 2014 @ 19:38:
[...]

Ben blij dat het niet de trashcan in verdwenen is :)
Nu ben ik daar blij mee ja :P
Maar als ik over bijv. 1 jaar wordt gegoogled door een eventueel werkgever, denk ik dat ik er minder blij mee zal zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
F.West98 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 19:31:
Het is trouwens inderdaad prutsen, maar dat is toch niet negatief?
Het is pas slecht als je iets braks gaat leveren naar klanten, dan is het prutswerk.
Jawel en prutswerk (wat meestal ook nog veels te laat af is) is het resultaat.

Denk ook eens aan (toekomstige) collega's. Bij ons lopen er een paar rotte appels rond en ik kan dan steeds na een tijdje hun puinhoop opruimen. Zelf iets maken is veel leuker dan dat en bovenal ik moet dan ook alles zien te begrijpen om het te kunnen fixen. Het kost mij dan net zoveel tijd/energie (misschien zelfs meer) als dat ik het helemaal zelf had gedaan. En dan krijg je ook vaak excuusjes/smoesjes/leugens te horen. Zoiets maakt mij echt heel kwaad en verpest mijn hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ken twee opvattingen van prutsen:
- je werk niet kunnen, wat doen, en prutswerk opleveren
- lekker wat kloten tot het wel werkt, niet per sé negatief. ik pruts ook altijd wat in een nieuw programma om het te leren kennen.

Jij denk ik alleen maar de bovenste. Ik heb het over de onderste, dat doe ik.

Pagina: 1 ... 45 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.