voor site effects kun je ook beter jquery ui gebruiken
Nog steeds niet relevant.
Nothing to see here!
Daar hebben we toch DynamicDrive.com voorDouweegbertje schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:15:
voor site effects kun je ook beter jquery ui gebruiken
We are shaping the future
Da's dezelfde operatie (alleen met de andere key), dus dat zal niet veel schelen qua performancewsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:47:
Maar ik ga er niet mee signen, wel encrypten... En hoe snel dat gaat, moet ik nog uittesten.
Heb je nou je private key gepost?wsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:17:
bij deze:
Private: http://pastebin.com/pNcCwrgN
Public: http://pastebin.com/d8YzZGWS
base64 encoded natuurlijk
zo beter, Ealanrian? -_-
Wow hey, hosting gegevens gekregen van een klant en ze draaien gewoon netjes php 5.4.x!
Ik ken een mass-hoster die php 5.5-betaversie draait zelfs.TheNephilim schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:14:
Wow hey, hosting gegevens gekregen van een klant en ze draaien gewoon netjes php 5.4.x!
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hoppa. devbak draait weer
.
Met veel dank aan Gamebuster.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Je gebruikt 'm als devbak? Nice.Biersteker schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:23:
Hoppa. devbak draait weer.
Dat moederbord dat jij nu hebt is mijn 1e moederbord die ik zelf heb gekocht en ingebouwd.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Kun je dan wel kiezen voor de stabiele 5.4.x versie? 5.5 heb ik overigens nog niet gezien in productie.Firesphere schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:21:
[...]
Ik ken een mass-hoster die php 5.5-betaversie draait zelfs.
---
Wow hey, ik kan zelfs sftp gebruiken
Ik draai zelf gewoon eigen VPS heTheNephilim schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:39:
[...]
Kun je dan wel kiezen voor de stabiele 5.4.x versie? 5.5 heb ik overigens nog niet gezien in productie.
---
Wow hey, ik kan zelfs sftp gebruiken
Ik zei "ik ken hosters die"
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Jup. vooral vanwege VT van de q8300. Mijn laptop heeft geen VT, dus alle VM's zijn traag, of onwerkbaar. Daarom was ik ook erg ongelukkig toen het oude mobo, zijn rook uitblies. (3 VMs gecrashed en natuurlijk precies op dat moment een dag vergeten te saven).Gamebuster schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:35:
[...]
Je gebruikt 'm als devbak? Nice.
Dat moederbord dat jij nu hebt is mijn 1e moederbord die ik zelf heb gekocht en ingebouwd.
Ja ik heb er sinds kort ook éénFiresphere schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:51:
[...]
Ik draai zelf gewoon eigen VPS he
Ik zei "ik ken hosters die"
Dat begreep ik, maar misschien wist je toevallig ook of je er kunt kiezen. Had gekunt toch?
Toen ik aan het kijken was voor een Das Keyboard was de volumeknop dan juist weer de reden om de 4 professional niet te kopen: Ik vind dat die knop het voor de rest strakke uiterlijk verpest. Daarnaast heb ik een MCE-afstandsbediening op mijn bureau liggen, dat werkt ook wel goed genoeg.TheNephilim schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:01:
[...]
Haha nice dude!Ik vind het ook een ontzettend mooi toetsenbord, als ik er nog een nodig had dan zou ik die zeker overwegen. Thuis zou die volume knop heel erg van pas komen!
Welke switches heb je gekozen en waar ga je hem voor gebruiken?
Volgens mij hebben zij alleen maar php5.5 unstable systemen ofzo. Vage lui, die Duitsers.TheNephilim schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:55:
[...]
Ja ik heb er sinds kort ook éénGewoon php 5.3 volgens mij, yum install php was te makkelijk. Maar volgens mij kan ik die wel updaten naar 5.4 als ik een andere repo selecteer. Maarja, voorlopig geen tijd voor en vind het wel prima zo!
Dat begreep ik, maar misschien wist je toevallig ook of je er kunt kiezen. Had gekunt toch?
Ah het is nog steeds wel een mooi toetsenbord, maar ik snap je punt! Heb alleen geen MCE-afstandsbediening thuis en de combinatie die Das Keyboard verzorgt is wel erg mooi.dcm360 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:58:
[...]
Toen ik aan het kijken was voor een Das Keyboard was de volumeknop dan juist weer de reden om de 4 professional niet te kopen: Ik vind dat die knop het voor de rest strakke uiterlijk verpest. Daarnaast heb ik een MCE-afstandsbediening op mijn bureau liggen, dat werkt ook wel goed genoeg.
Dat zou je toch heel wat helpdesk telefoontjes op moeten leveren, tegenover het gebruik van 5.3 of 5.4 zou je zeggen. Maarja... Duitsers inderdaad!Firesphere schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:00:
[...]
Volgens mij hebben zij alleen maar php5.5 unstable systemen ofzo. Vage lui, die Duitsers.
Jaaaa joh!
Besluit 2 dagen voordat je je hele website live zet, dat het formulier en leadtracking systeem volledig moet worden omgegooit! Wat heb jij gesnoven?
Besluit 2 dagen voordat je je hele website live zet, dat het formulier en leadtracking systeem volledig moet worden omgegooit! Wat heb jij gesnoven?
Paniek!
Koffiezetapparaat kapot. Motor kapot die de bonen vermaalt. Morgen heeft de monteur pas tijd
Koffiezetapparaat kapot. Motor kapot die de bonen vermaalt. Morgen heeft de monteur pas tijd
Oftewel, tijd om naar huis te gaan.pdebie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:26:
Paniek!
Gewoon de bonen zelf voorkauwen en de prut zo het filter inpdebie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:26:
Paniek!
In nood zijn koffiebonen uitstekend kauwbaar.pdebie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:26:
Paniek!
Echte mannen drinken geen koffie, die kauwen op bonen.Erwin537 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:28:
[...]
Gewoon de bonen zelf voorkauwen en de prut zo het filter in
Echte mannen drinken gewoon bier, want echte mannen hebben vandaag al weekendAlex) schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:47:
[...]
Echte mannen drinken geen koffie, die kauwen op bonen.
Bier drinken ga ik straks doen jaRobbiedobbie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:52:
[...]
Echte mannen drinken gewoon bier, want echte mannen hebben vandaag al weekend
Ik hoef geen weekend te hebben om bier (of Whisky) te drinkenRobbiedobbie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:52:
[...]
Echte mannen drinken gewoon bier, want echte mannen hebben vandaag al weekend
Well, als ik nog naar colleges moet laat ik dat meestal achterwegenEalanrian schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:56:
[...]
Ik hoef geen weekend te hebben om bier (of Whisky) te drinken
Studentje != echte mannen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Je bent dan ook geen echte man
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
dev schuur zonder mods
Waar hoort een topic over hookers?BtM909 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:00:
[modbreak]Open even een apart topic over hookers![/]
* F.West98 heeft FF ook maar geüpdatet.
De bookmarkbar lijkt een gele gloed te hebben op Tweakers, en het vormt geen geheel met de inmiddels dus zwarte tabbar. Wel mooie witte letters daarin. Dat scheelt.
De bookmarkbar lijkt een gele gloed te hebben op Tweakers, en het vormt geen geheel met de inmiddels dus zwarte tabbar. Wel mooie witte letters daarin. Dat scheelt.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik kan jullie discussie wel afsplitsenCreepy schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:02:
BtM: van jou had ik nou wel verwacht dat je zelf dat topic zou openen
Afgesplitst naar Wetenschap & Levensbeschouwing [Hookers] In alle maten en vormen!
[ Voor 23% gewijzigd door BtM909 op 15-05-2014 17:18 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Wat ik dan wel weer jammer vind is dat ik nu 3 updates achter elkaar aan 't draaien ben (ipv in 1 keer naar de laatste versie). Maar misschien komt dat door het beta kanaalF.West98 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:10:
* F.West98 heeft FF ook maar geüpdatet.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
BtM909 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:13:
[...]
Ik kan jullie discussie wel afsplitsen
Afgesplitst naar Wetenschap & Levensbeschouwing [Hookers] In alle maten en vormen!

Een devschuur discussie die naar de W&L verplaatst word 

Ik denk dat de mensen in W&L erg blij zullen zijnwsitedesign schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:30:
Een devschuur discussie die naar de W&L verplaatst word
Leg dat topic maar eens langs het W&L beleid
Classic theme restorer: awesome.
Firefox 29: Y U HAVE NO BLUEISH COLORS
Nu is alles zo gelig
Firefox 29: Y U HAVE NO BLUEISH COLORS
F.West is een beetje van slag door het [Hookers] topic.Chris7 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:36:
Gelig? Bij mij is alles gewoon blauw/grijsachtig. Geen geel bij.
Idem, zelfs zonder theme restorer.... Geen idee waar FWest het over heeft.Chris7 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:36:
Gelig? Bij mij is alles gewoon blauw/grijsachtig. Geen geel bij.
Enige vervelende is dat het geheugengebruik weer de hoogte in is met vertragingen+vastlopers -_-
Windows 8.1 hier.... Weird.
Idd. Voor 29 had FF nog de W7 kleurtjes (blueish), en nu niet meer
Idd. Voor 29 had FF nog de W7 kleurtjes (blueish), en nu niet meer
[ Voor 57% gewijzigd door F.West98 op 15-05-2014 17:39 ]
GateKeaper schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:37:
[...]
F.West is een beetje van slag door het [Hookers] topic.

Daar kan F.West ook niks aan doen. Hormonen enzo
Hopelijk voor maar even. Ik zie hem nog hoor
Geef me anders ffe toegang tot categorie 6?

Thanks! Nu heb ik koffie over m´n hele bureau heen.Erwin537 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 15:28:
[...]
Gewoon de bonen zelf voorkauwen en de prut zo het filter in

Vandaag gesprek gehad omtrent verschil in salaris en tot een overeenkomst gekomen

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Klinkt als een rondje bij de meetingBrakkie41 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:45:
[...]
Thanks! Nu heb ik koffie over m´n hele bureau heen.![]()
[...]
Vandaag gesprek gehad omtrent verschil in salaris en tot een overeenkomst gekomenEnkel nog goedkeuring van COO nodig maar dat moet goedkomen.
Genoeg te vieren morgen in New York, nieuw apartement én een riante salarisverhoging
Zonder job-switch in 6 maanden tijd toch even bijna 20% verhoging in salaris bij elkaar verzameld. Niet slecht al zeg ik het zelf.
Aangezien ik in Zweden woon zit de meeting er voor mij niet in
*Rondje voor de Coffee Corner*
*Rondje voor de Coffee Corner*
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Van vastlopen heb ik gelukkig al een tijd geen last gehad, ik las gisteren wel dit: AdBlock Plus’s effect on Firefox’s memory usage. Ik heb verder niet zo'n last van Firefox's hoge geheugengebruik, maar het blijft wel een issue.wsitedesign schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:38:
[...]
Idem, zelfs zonder theme restorer.... Geen idee waar FWest het over heeft.
Enige vervelende is dat het geheugengebruik weer de hoogte in is met vertragingen+vastlopers -_-
2 tabs open nog, al een tijdje bezig geweest: 777mb
herstart, sessie herstellen: 277 mb
-_-
Maar toch, het blijft dankzij alle plugins een betere browser dan de anderen
herstart, sessie herstellen: 277 mb
-_-
Maar toch, het blijft dankzij alle plugins een betere browser dan de anderen
Ik zit ook al maanden weer op Firefox.
iOS developer

Alle kleuren weer naar Australis Blue kunnen herstellen door dit: https://userstyles.org/st...firefox-choose-your-color
edit: Nu het tab-close icoontje nog naar de dark-variant. Atm is die de light-variant omdat mijn system-theme donker is.
[ Voor 31% gewijzigd door F.West98 op 15-05-2014 19:38 ]
Zelfde hier, was geswitcht naar Opera maar ben weer helemaal terug. Als je het geheugengebruik voor lief neemt is het in mijn ogen toch wel de fijnste browserBikkelZ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:24:
Ik zit ook al maanden weer op Firefox.
Ik snap wel waarom sommige mensen firefox gebruiken, maar zelf ben ik toch wel gehecht geraakt aan chromiumChris7 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:39:
[...]
Zelfde hier, was geswitcht naar Opera maar ben weer helemaal terug. Als je het geheugengebruik voor lief neemt is het in mijn ogen toch wel de fijnste browser.
Mwah, ik houd niet zo van hun minimalistische insteek (niet alleen in uiterlijk (ja, okee, Australis lijkt er op), maar ook qua instellingen en menu's). En ik merk ook niet echt een snelheidsverschil. Ik Chromium wel regelmatig als een website alleen goed op WebKit werkt (wat ik overigens heel slecht vind, maar dat daargelaten).Robbiedobbie schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:42:
[...]
Ik snap wel waarom sommige mensen firefox gebruiken, maar zelf ben ik toch wel gehecht geraakt aan chromium
De hoeveelheid van html5 extensions (vooral kwa webgl) zijn ooit de reden geweest voor mij om naar chromium te gaan (was eerst een opera mensChris7 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 19:46:
[...]
Mwah, ik houd niet zo van hun minimalistische insteek (niet alleen in uiterlijk (ja, okee, Australis lijkt er op), maar ook qua instellingen en menu's). En ik merk ook niet echt een snelheidsverschil. Ik Chromium wel regelmatig als een website alleen goed op WebKit werkt (wat ik overigens heel slecht vind, maar dat daargelaten).
Dus, net anderhalf uur er over gedaan om te bedenken dat Cloudflare poort 81 blokkeerd

Nee, ik wil m'n sites online hebben weer.
Ow ja, Nginx => chmod +x
Ow ja, Nginx => chmod +x

[ Voor 29% gewijzigd door Firesphere op 15-05-2014 20:30 ]
Pfff, eindwerk schrijven... Soms wat lastig
Pff, er gaat iets mis in mijn eigen kernel tijdens de switch van 32 naar 64 bit. Nu kan ik lekker gaan raden waar het zit
Happy debugging...
Happy debugging...
Echte mannen verdienen nog iets met flappy games.
Vriend van me die een flappy skeincoin faucet heeft gemaakt

http://cryptocoinfaucet.appspot.com/games/floppy?coin=SKC
/me is slecht in flappy
[ Voor 3% gewijzigd door Biersteker op 15-05-2014 21:44 ]
Zo, Nginx werkt
morgen maar weer verder kijken hoe ik dingen fix
Ik heb vandaag mijn eerste stapjes gezet in de programmeertaal scala. Het is al gelukt om een eigen map functie te schrijven
Jeuj !
Taal even op java gezet voor syntax highlighting
Dit ziet er toch een heel stuk minder mooi uit dan de Haskell variant:
Maar het werkt. Nu nog uitvogelen hoe ik hem kan laten werken met alle soorten lijsten, nu moet het namelijk een List[Int] zijn.
//edit
Het kan blijkbaar korter in Scala, dit werkt ook:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| def map(list:List[Int], func:Int => Int) : List[Int] = list match { case x :: xs => { return List(func(x))++map(xs, func) } case x :: Nil => { return List(func(x)) } case Nil => { return Nil } } |
code:
1
2
3
| map :: (a->b) -> [a] -> [b] map f [] = [] map f (x:xs) = f x : map f xs |
Maar het werkt. Nu nog uitvogelen hoe ik hem kan laten werken met alle soorten lijsten, nu moet het namelijk een List[Int] zijn.
//edit
Java:
1
2
3
4
| def map(list:List[Int], func:Int => Int) : List[Int] = list match { case x :: xs => List(func(x)) ++ map(xs, func) case Nil => Nil } |
[ Voor 16% gewijzigd door WernerL op 15-05-2014 23:12 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Dat lijkt wel een beetje (ver, dat wel) op Haskell!WernerL schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:33:
Ik heb vandaag mijn eerste stapjes gezet in de programmeertaal scala. Het is al gelukt om een eigen map functie te schrijvenJeuj !
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 def map(list:List[Int], func:Int => Int) : List[Int] = list match { case x :: xs => { return List(func(x))++map(xs, func) } case x :: Nil => { return List(func(x)) } case Nil => { return Nil } }
code:
1 2 3 map :: (a->b) -> [a] -> [b] map f [] = [] map f (x:xs) = f x : map f xs
* Firesphere gaat toch Scala maar eens bekijken.
Scala is een functionele taal zoals Haskell.
En ook OOP. Het kan beide. De output draait in de Java virtual machine.
Ik vond het wel een interessant taaltje dus ik heb besloten het eens te proberen. Ik ga er de komende tijd eens wat meer mee spelen. Vooral het functioneel programmeren was de reden.
Ik vond het wel een interessant taaltje dus ik heb besloten het eens te proberen. Ik ga er de komende tijd eens wat meer mee spelen. Vooral het functioneel programmeren was de reden.
AAARRRRGGGGHHH.... Ik snap het niet..
Via TCPDF een PDFje laten genereren.. Gaat helemaal prima, tof enzo.. Tot dat ik hem lokaal wil opslaan.. Dan is het PDFje LEEG... AARRRGGGHHH!!!
* Hertog6 gaat eerst maar eens kop koffie scoren

Via TCPDF een PDFje laten genereren.. Gaat helemaal prima, tof enzo.. Tot dat ik hem lokaal wil opslaan.. Dan is het PDFje LEEG... AARRRGGGHHH!!!
* Hertog6 gaat eerst maar eens kop koffie scoren
MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb
Scala? Is dat niet die taal waar iedereen op loopt te schelden omdat het traag compileert en nergens echt goed in is omdat het alles tegelijk probeert te zijn?
Zijn er nog Go'ers hier?
Zijn er nog Go'ers hier?
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 15-05-2014 23:37 ]
Verwijderd
Bedoel je het bordspel?Gamebuster schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:36:
Zijn er nog Go'ers hier?

Waarom kan ik eigenlijk niet dubbelklikken om een woord te selecteren bij het maken van een post?
Nee, programmeertaalVerwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:53:
[...]
Bedoel je het bordspel?![]()
Waarom kan ik eigenlijk niet dubbelklikken om een woord te selecteren bij het maken van een post?
Ik kan overigens wel dubbelklikken
Wtf ben je begonnen? -> [Hookers] In alle maten en vormen!
Pingpong!

Zelf zou ik dan ook nog kiezen voor het volgende:WernerL schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:33:
Ik heb vandaag mijn eerste stapjes gezet in de programmeertaal scala. Het is al gelukt om een eigen map functie te schrijvenJeuj !
Java:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 def map(list:List[Int], func:Int => Int) : List[Int] = list match { case x :: xs => { return List(func(x))++map(xs, func) } case x :: Nil => { return List(func(x)) } case Nil => { return Nil } }
code:
1 2 3 map :: (a->b) -> [a] -> [b] map f [] = [] map f (x:xs) = f x : map f xs
//edit
Java:
1 2 3 4 def map(list:List[Int], func:Int => Int) : List[Int] = list match { case x :: xs => List(func(x)) ++ map(xs, func) case Nil => Nil }
Java:
1
2
3
4
| def map(list:List[Int], func:Int => Int) : List[Int] = list match { case x :: xs => func(x) :: map(xs, func) case Nil => Nil } |
Gelden mensen die Go willen leren ook ?Gamebuster schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:36:
Scala? Is dat niet die taal waar iedereen op loopt te schelden omdat het traag compileert en nergens echt goed in is omdat het alles tegelijk probeert te zijn?
Zijn er nog Go'ers hier?
MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb
Ik bn pas 1 dag scaladeveloper dus ben nog niet bekend met alle scala mogelijkheden. Maar dit ziet er idd nog beter uit. Ik vroeg mezelf gisteren al af hoe ik 1 item aan een lijst toe kan voegen zonder een list te maken met 1 item erin, zo dus. :-)dcm360 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 01:13:
[...]
Zelf zou ik dan ook nog kiezen voor het volgende:Java:
1 2 3 4 def map(list:List[Int], func:Int => Int) : List[Int] = list match { case x :: xs => func(x) :: map(xs, func) case Nil => Nil }
Hij is het begonnen, Ik eindig met een bang *hint**hint*Caelorum schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 00:19:
[...]
Lets hope notCaelorum schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:40:
Een ban bedoel je?
EDIT: Nvm, was geen Amerikaanse maar een Engelse. Dat verklaard
[ Voor 11% gewijzigd door Robbiedobbie op 16-05-2014 08:42 ]
Ik ben ook bezig met Scala.Firesphere schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:36:
[...]
Dat lijkt wel een beetje (ver, dat wel) op Haskell!
* Firesphere gaat toch Scala maar eens bekijken.
Ben Play! aan het onderzoeken voor mijn opleiding; en omdat ik Scala interessant vind, pak ik de Scala-Play versie
Enige wat mij lastig lijkt is ORM in Scala-Play. In Java-Play heb je Ebean, maar in Scala volgens mij niet
Straks maar weer mee bezig, zit toch met mijn verstandkies (gister getrokken)
[ Voor 20% gewijzigd door Ryur op 16-05-2014 08:54 ]
Moet je zelf gaan programmeren
Read the code, write the code, be the code!
Nah het gaat mij eigenlijk om Ask Ubuntu. 
Maar wel vreemd dat alles er tegelijk uit ligt? Is nu al een paar minuten zo. Ik krijg ERR_CONNECTION_RESET, volgens ifup.me is het ook down en vanaf m'n VPS kan ik het ook niet bereiken.
Maar wel vreemd dat alles er tegelijk uit ligt? Is nu al een paar minuten zo. Ik krijg ERR_CONNECTION_RESET, volgens ifup.me is het ook down en vanaf m'n VPS kan ik het ook niet bereiken.
Dat is alle forums aan het doorlopenCaelorum schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 00:19:
[...]
Jup ^^ Al staat die al weer een paar uur in RPG.
Zien hoelang het duurt voor een modje van daar wakker schiet
Volgens mij staat hij nu juist al een tijd in Spielerij - RPGCaelorum schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:35:
[...]
Jup ^^ Al staat die al weer een paar uur in RPG.
I'm blind. Ik las PRG bij je post

[ Voor 9% gewijzigd door Robbiedobbie op 16-05-2014 09:38 ]
Is nog vroeg he! ^^Robbiedobbie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:38:
[...]
Volgens mij staat hij nu juist al een tijd in Spielerij - RPG
I'm blind. Ik las PRG bij je post
Jep.
Als ik koffie zou drinken, zou dit het moment zijn om dat te drinken

Potverdikkie! Bijna weekend
Gewoon doen. Is mooi als je het normaal nooit drinkt. Wel meteen een driedubbele espresso nemen he!Robbiedobbie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:39:
[...]
Jep.
Als ik koffie zou drinken, zou dit het moment zijn om dat te drinken
De constructors in zowel Haskell als in Scala kunnen worden gebruikt om zowel een nieuwe waarde te maken als om te pattern matchen.WernerL schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:28:
[...]
Ik bn pas 1 dag scaladeveloper dus ben nog niet bekend met alle scala mogelijkheden. Maar dit ziet er idd nog beter uit. Ik vroeg mezelf gisteren al af hoe ik 1 item aan een lijst toe kan voegen zonder een list te maken met 1 item erin, zo dus. :-)
Zo maak je trouwens de map-functie generiek:
Scala:
1
2
3
4
| def map[A,B](xs: List[A], f: A=>B): List[B] = xs match { case x :: xs => f(x) :: map(xs, f) case _ => Nil } |
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Hoppa! Bugreport bij Chromium ingeschoten, kijken of ze er wat mee doen
[ Voor 28% gewijzigd door wackmaniac op 16-05-2014 09:58 ]
Read the code, write the code, be the code!
ehhh....... wut? functionele talen blijven voodoo voor mij denk ikRayNbow schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:49:
[...]
Scala:
1 2 3 4 def map[A,B](xs: List[A], f: A=>B): List[B] = xs match { case x :: xs => f(x) :: map(xs, f) case _ => Nil }
De Haskell-syntax is denk ik gemakkelijker te begrijpen. In Haskell zit de type-signature niet door de implementatie heen geweven:Caelorum schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:02:
[...]
ehhh....... wut? functionele talen blijven voodoo voor mij denk ik
Haskell:
1
| map :: (a -> b) -> [a] -> [b] |
Dit is de type signature van map in Haskell. Type-variabelen beginnen met een kleine letter en concrete types (of type-constructors in het algemeen) beginnen met een hoofdletter. In Scala moet je expliciet aangeven wat je type-variabelen zijn door iets als map[A,B] te schrijven. De bovenstaande type-signature beschrijft dat map een functie (a -> b) en een lijst [a] als argumenten accepteert en een lijst van het type [b] als resultaat oplevert.
(Side note: In Haskell prefereert men functies in de vorm van A -> (B -> C) i.p.v. (A x B) -> C. Je kunt met simpele propositielogica aantonen dat de twee equivalent zijn.)
De implementatie in Haskell is als volgt:
Haskell:
1
2
| map f [] = [] map f (x:xs) = f x : map f xs |
De implementatie leest als volgt:
- Pas je map toe op een functie f en een lege lijst (notatie: []), dan is het resultaat gelijk aan de lege lijst.
- Pas je map toe op een functie f en een niet-lege lijst bestaande uit een element x (de kop (head) van de lijst) en de rest aangeduid met xs (de staart (tail) van de lijst) (notatie: (x:xs)), dan is het resultaat een lijst waarvan de kop bestaat uit f x (de functie f toegepast op argument x) en waarvan de staart bestaat uit map f xs (de functie map toegepast op f en xs).
Edit:
Dit is trouwens een alternatieve implementatie in Haskell (andere syntax) die meer lijkt op de Scala-syntax:
Haskell:
1
2
3
| map f xs = case xs of (x:xs) -> f x : map f xs _ -> [] |
[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 16-05-2014 10:43 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ik kan op m'n werk geen windows updates installeren (komt niet door de proxy, de wsus server is stuk en ict komt er niet uit / niet aan toe). Ik heb er een paar toch echt nodig, nu maar via een usb wifi adapter en m'n telefoon om de proxy heen dan
[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 16-05-2014 10:47 ]
http://fortawesome.github.io/Font-Awesome/icons/ word ook steeds uitgebreider! Wat een enorme berg aan icoontjes; mega handig!
Jammer dat je niet een selectie kan maken, het is namelijk ook een enorme berg aan KB's die je moet inladenTheNephilim schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:50:
http://fortawesome.github.io/Font-Awesome/icons/ word ook steeds uitgebreider! Wat een enorme berg aan icoontjes; mega handig!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.