Ik heb tijd
Moet jij niet druk met GSOC bezig om te zorgen dat je bij de meeting kan zijn?
Ik heb toevallig nog stage + eindwerk... Dat krijgt overdag prioriteit. Die key genereren is voor stage
Dat geloof ikwsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:48:
Woei, een public/private RSA key pair met een keylength van 16384 bits duurt toch wel ffe
Mijn pr0n streamen is nu eenmaal een delicate zaakTheNephilim schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:26:
[...]
Dat geloof ikZou 2048 nog even niet genoeg zijn, of heb je hele bijzondere dingen te verbergen?
Nah, zijn privacygevoelige data die tussen computer en server verstuurd moeten worden, en het zal waarshijnlijk voor de levensduur van de applicatie niet meer gewijzigd worden, dus ja, maximum... Tenzij het echt nog hééél lang duurt
Trouwens wat info:
512 bits: 0.007 seconden
1024 bits: 0.31 seconden
4096 bits: 13.05 seconden
8192 bits: 187.46 seconden
16384 bits: loopt nog
[ Voor 12% gewijzigd door azerty op 14-05-2014 14:39 ]
Hahaha, dat plezier gun je de NSA natuurlijk ook nietwsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:32:
[...]
Mijn pr0n streamen is nu eenmaal een delicate zaak
Nah, zijn privacygevoelige data die tussen computer en server verstuurd moeten worden, en het zal waarshijnlijk voor de levensduur van de applicatie niet meer gewijzigd worden, dus ja, maximum... Tenzij het echt nog hééél lang duurt
Maar dat moet wel een paar jaar mee kunnen zou je zeggen. 2048 bit word tegenwoordig aangeraden geloof ik, al zie je nog vaak veel minder.
---
http://api.jquery.com/ is down

De paper die ik hier enkele posts boven in ge-edit heb raad voor near future toepassingen minimum 3076 bits keys aan.TheNephilim schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:38:
Maar dat moet wel een paar jaar mee kunnen zou je zeggen. 2048 bit word tegenwoordig aangeraden geloof ik, al zie je nog vaak veel minder.
Klote buren rondom mijn appartement maken teveel herrie. Ben het zat en heb maar mijn Z5500 uit de doos gehaald en neergezet in woonkamer. Als ze herrie maken, demp ik het wel even met wat Metallica o.i.d.
Op een of andere manier was mijn "schuldgevoel" toen ik mede om financiële redenen vertrok een stuk minder toen ik de nieuwe bedragen op mijn rekening gestort kreeg.GateKeaper schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 12:32:
[...]
Hoewel ik dus met plezier in die nieuwe job stap, vind ik het ook wel weer jammer. Ik heb het hier wel naar mijn zin, maar het salarisverschil is voor mij teveel om te kunnen negeren. Weggaan door een financiële afweging voelt op dit moment toch nog enigszins vreemd.
[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 14-05-2014 15:07 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Waarom niet gewoon Elliptic Curve Cryptography? Een 512 bits ECDSA key is volgens mij >= 16k RSA bits, alleen een stuk sneller te genereren en een stuk sneller in gebruik
.
Mijn long term RSA key is 8192 bits trouwens, voor keys die ik jaarlijks vervang zit ik nu op 4096 bits.
Mijn long term RSA key is 8192 bits trouwens, voor keys die ik jaarlijks vervang zit ik nu op 4096 bits.
Het idee achter zo'n key is toch juist dat het moeilijk te genereren is? Snel te genereren lijkt me niet echt een goed argument voor cryptography, of zie ik dat nou verkeerd.
/me gaat zo even office space op z'n mobo.
condensator vervangen heeft niets uitgemaakt...
condensator vervangen heeft niets uitgemaakt...
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Het genereren van een 16384 bits modulus duurt gewoon erg lang. ECC gebruikt een 256-512 bits modulus, maar het ECC probleem is een stuk lastiger dan het RSA probleem, dus de waarde van de bits is hoger.
Van Wikipedia: Key size haal ik dat een 512 bits ECC modulus overeenkomt met een 15360 bits RSA key qua sterkte. Maar een 512bits key rekent een stuk sneller en efficienter dan een 15360 bits key.
Het vinden van de key die behoort bij een bericht moet lastig zijn, niet het genereren van de key (hoewel dit zeker voordelen kan hebben, zie bijv. Blowfish).
Van Wikipedia: Key size haal ik dat een 512 bits ECC modulus overeenkomt met een 15360 bits RSA key qua sterkte. Maar een 512bits key rekent een stuk sneller en efficienter dan een 15360 bits key.
Het vinden van de key die behoort bij een bericht moet lastig zijn, niet het genereren van de key (hoewel dit zeker voordelen kan hebben, zie bijv. Blowfish).
Staat dit aanbod nog? Zo ja, graag. De hele dag verspilt met een herinstallatie, en condensator vervangen van het mobo. Klapt hij er gewoon weer uit tijdens netbeans installatieGamebuster schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:49:
[...]
Heb ook een 775 moederbord liggen. Type onbekend, maar het was een Asus en er heeft een Q9550 in gezeten. Gratis af te halen in Zaandam. Werkt mogelijk niet (geen idee eigenlijk) met gratis DDR2 geheugen reepjes (4GB)
Heb een P5N-E SLi liggen. Zie: http://www.asus.com/Motherboards/P5NE_SLI/Biersteker schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:42:
[...]
Staat dit aanbod nog? Zo ja, graag. De hele dag verspilt met een herinstallatie, en condensator vervangen van het mobo. Klapt hij er gewoon weer uit tijdens netbeans installatie.
Check eerst of je CPU erin kan. Ik weet niet of-ie werkt, maar de laatste keer dat ik 'm gebruikt heb nog wel (lang geleden though)
Als alternatief heb ik hier een server moederbord liggen met bijpassende i7-like CPU. Voor een leuk bod mag je die meenemen. Incl. 8GB geheugen, 2.53GHz i7-like xeon CPU en een SG3420GPLC (o.i.d.) intel bord en een simpele geluidskaart. Functioneert ook als (langzaam opstartende) game PC.
[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 14-05-2014 15:50 ]
Nee, dat is niet het idee. Het idee van encryptie is dat een versleuteld bericht (zo goed als) onmogelijk te ontsleutelen is zonder de sleutel. Hoe moeilijk het is een (willekeurige) sleutel te genereren staat daar relatief los van.Gamebuster schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:08:
Het idee achter zo'n key is toch juist dat het moeilijk te genereren is? Snel te genereren lijkt me niet echt een goed argument voor cryptography, of zie ik dat nou verkeerd.
Snel te genereren keys zijn juist goed voor crypto; als crypto niet irritant lang duurt zijn mensen eerder geneigd het te gebruiken.
Overigens zou ik me bij zulke RSA keys minder zorgen maken over hoe lang het duurt de keys te genereren, maar eerder hoe lang het duurt signatures te genereren. Op langzamere computers vind ik het verschil tussen inloggen over ssh met rsa2048 en rsa4096 al merkbaar...
Dat kun je niet zomaar zeggen; het hangt er maar helemaal van af wat je precies met die keys moet doen. Net zoals je de veiligheid van verschillende keylengtes tussen verschillende cryptosystems niet zomaar kunt vergelijken kun je dat met de rekenkosten ook nietHMS schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:16:
Maar een 512bits key rekent een stuk sneller en efficienter dan een 15360 bits key.
ECC crypto is sowieso gewoon een stuk sneller dan RSA (en DSA, ElGaMal, etc).
16384 bits gegenereerd in 4831.15 secondenwsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 14:32:
Trouwens wat info:
512 bits: 0.007 seconden
1024 bits: 0.31 seconden
4096 bits: 13.05 seconden
8192 bits: 187.46 seconden
16384 bits: loopt nog
A.K.A. 1.5 uurwsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:00:
[...]
16384 bits gegenereerd in 4831.15 seconden
DMGamebuster schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 15:48:
[...]
Heb een P5N-E SLi liggen. Zie: http://www.asus.com/Motherboards/P5NE_SLI/
Check eerst of je CPU erin kan. Ik weet niet of-ie werkt, maar de laatste keer dat ik 'm gebruikt heb nog wel (lang geleden though)
Als alternatief heb ik hier een server moederbord liggen met bijpassende i7-like CPU. Voor een leuk bod mag je die meenemen. Incl. 8GB geheugen, 2.53GHz i7-like xeon CPU en een SG3420GPLC (o.i.d.) intel bord en een simpele geluidskaart. Functioneert ook als (langzaam opstartende) game PC.
Ik denk "even" een vm te exporteren. 40% en nog 3 uur te gaan...
Kun je em niet ff naar mij mailen? Scheelt me 1.5 uur wachten...
https://niels.nu
Is er op Tweakers toevallig ook een forum waar ik terecht kan voor feedback over het design en gebruikersvriendelijkheid van mijn website...?
In principe Webdesign, Markup & Clientside Scripting mits niet spammerig (dus niet hier heb je een linkje, zoek het maar uit).
Eventjes geduld, ga em ffe encrypten met een 32768 bits sleutel, dan krijg je hemHydra schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:38:
[...]
Kun je em niet ff naar mij mailen? Scheelt me 1.5 uur wachten...
Zou mooi zijn als ze de huidige programmeertechnische resolutie van de iPhone gewoon x3 doen voor een grotere iPhone:
http://9to5mac.com/2014/0...lution-screen-in-testing/
Alleen een paar nieuwe logootjes, opstartscherm en plaatjes aan je app toevoegen en je bent al weer klaar.
http://9to5mac.com/2014/0...lution-screen-in-testing/
Alleen een paar nieuwe logootjes, opstartscherm en plaatjes aan je app toevoegen en je bent al weer klaar.
iOS developer
Zie: Feedback nieuwe websiteAvalaxy schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:43:
In principe Webdesign, Markup & Clientside Scripting mits niet spammerig (dus niet hier heb je een linkje, zoek het maar uit).
En hoeveel signatures per seconde kun je er mee doen? (serieuze vraag)wsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:00:
[...]
Op mijn i5je op het werk hier kan ik ongeveer 70 rsa4096 signs/sec doen (tegenover 500+/sec voor rsa2048).
Maar ik ga er niet mee signen, wel encrypten... En hoe snel dat gaat, moet ik nog uittesten. Ik heb sowieso ondertussen ook 4096 & 8192 bit ppk paren gegenereerd, en als het nodig is zet ik de default een stapje lagerdeadinspace schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:42:
[...]
En hoeveel signatures per seconde kun je er mee doen? (serieuze vraag)
Op mijn i5je op het werk hier kan ik ongeveer 70 rsa4096 signs/sec doen (tegenover 500+/sec voor rsa2048).
Btw, ben nu een nieuwe 16k bit sleutel aan het genereren, ik post hem hier anders wel, kan iedereen die wil testen
[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 14-05-2014 17:48 ]
Sta voor een lastige beslissing. Heb momenteel een prima functie met enorm veel vrijheid en ruimte om zelf projecten te starten, plannen en uit te voeren. Daarnaast genoeg ruimte om mezelf verder te ontwikkelen in met name PHP, Powershell, SQL en Javascript. Al met al een prima functie.
Momenteel is er een positie intern beschikbaar welke "Automation Expert" wordt genoemd, met nagenoeg vergelijkbare taken als ik momenteel uitvoer. Zit te twijfelen om te switchen maar het team bevalt me persoonlijk niet zo. Die manager en ik hebben tevens een haat/liefde-verhouding want die heeft nogal een hekel aan wat ik momenteel doe omdat ik "haar werk wegneem" met mijn werkzaamheden.
Groot voordeel, ik zal er netto zo´n € 800 op vooruit gaan.
Wat zouden jullie doen? Ben wel benieuwd naar wat meningen hier
I know, jullie kunnen mijn werksituatie niet goed inschatten met deze info, maar doe je best
Momenteel is er een positie intern beschikbaar welke "Automation Expert" wordt genoemd, met nagenoeg vergelijkbare taken als ik momenteel uitvoer. Zit te twijfelen om te switchen maar het team bevalt me persoonlijk niet zo. Die manager en ik hebben tevens een haat/liefde-verhouding want die heeft nogal een hekel aan wat ik momenteel doe omdat ik "haar werk wegneem" met mijn werkzaamheden.
Groot voordeel, ik zal er netto zo´n € 800 op vooruit gaan.
Wat zouden jullie doen? Ben wel benieuwd naar wat meningen hier
I know, jullie kunnen mijn werksituatie niet goed inschatten met deze info, maar doe je best
[ Voor 6% gewijzigd door Swedish Clown op 14-05-2014 18:38 ]
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Als de taken zo vergelijkbaar zijn, kun je dan niet bedingen dat je in je huidige functie wat meer gaat verdienen? Je baas zal ook liever hebben dat je werkt voor een manager met wie je het goed kunt vinden.
^ Wat hij zegt.
Yes, dat gesprek zou eigenlijk dinsdag plaatsvinden maar is verschoven naar morgen. Zit te denken om gewoon open kaart te spelen en aan te geven dat ik in principe enkel switch om meer te verdienen. Verder zal er nagenoeg niks veranderen voor mij persoonlijk.
Blijf liever in m'n huidige positie dan dat ik switch maar het verschil is best aanzienlijk
Blijf liever in m'n huidige positie dan dat ik switch maar het verschil is best aanzienlijk
Open kaart spelen om je bedrijf happy te houden, of voor jezelf? Te veel vertellen, hoe "goed" het dan ook voelt is maar in enkele gevallen voor jezelf verstandig
Verder kan ik niets inschatten omdat ik domweg niets van je situatie weet, maar als ik het zo lees is je enige argument: meer verdienen.
Als jij netjes kan aangeven: die functie levert x-meer op, terwijl ik nu y verdien, wat gaan we hier aan doen kan soms al voldoende zijn (niet op die manier zo 1op1 natuurlijk
).
succes verder, ben benieuwd
Verder kan ik niets inschatten omdat ik domweg niets van je situatie weet, maar als ik het zo lees is je enige argument: meer verdienen.
Als jij netjes kan aangeven: die functie levert x-meer op, terwijl ik nu y verdien, wat gaan we hier aan doen kan soms al voldoende zijn (niet op die manier zo 1op1 natuurlijk
bij deze:deadinspace schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:42:
[...]
En hoeveel signatures per seconde kun je er mee doen? (serieuze vraag)
Private: http://pastebin.com/pNcCwrgN
Public: http://pastebin.com/d8YzZGWS
base64 encoded natuurlijk
zo beter, Ealanrian? -_-
[ Voor 96% gewijzigd door azerty op 14-05-2014 19:28 ]
Zeg kan dat niet op pastebin ofzo? dit is wel heel veel tekst zonder inhoudwsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:17:
[...]
bij deze:
[...]
[...]
base64 encoded natuurlijk
pff presentatie van morgen voorbereiden terwijl ik eigenlijk wil drummen...
wsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:00:
[...]

Ruwweg een power law met exponent 4, dus een 2x zo lange sleutel kost 16x meer tijd. Succes met je grotere keypairs
[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 14-05-2014 19:28 ]
Gelukkig staat .net geen grotere keysizes toe en moet ik ze maar een enkele maal genererenValHallASW schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:25:
[...]
[afbeelding]
Ruwweg een power law met exponent 4, dus een 2x zo lange sleutel kost 16x meer tijd. Succes met je grotere keypairs
WTF
De RUG gaat volgend weekend over naar Google Apps. Vanaf vrijdag kan je NIET meer mailen, of oude mails inzien. Maandag kan je pas bij Google inloggen, en natuurlijk zonder je oude mail.
Nu snap ik dat het verplaatsen van de mail veel tijd kost, maar het veranderen van je DNS records en wat andere kleine dingetjes (de rest kan toch allemaal van tevoren?) lijkt mij toch niet een heel weekend te kosten?
Correct me if I'm wrong
De RUG gaat volgend weekend over naar Google Apps. Vanaf vrijdag kan je NIET meer mailen, of oude mails inzien. Maandag kan je pas bij Google inloggen, en natuurlijk zonder je oude mail.
Nu snap ik dat het verplaatsen van de mail veel tijd kost, maar het veranderen van je DNS records en wat andere kleine dingetjes (de rest kan toch allemaal van tevoren?) lijkt mij toch niet een heel weekend te kosten?
Correct me if I'm wrong
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik denk dat je het werk verkeerd inschat. Het gaat verder dan DNS instellingen. Het gaat ook om instellingen bij de medewerkers veranderen etc etc. Daarnaast zijn de studenten al tijden over bij de RuG (dus ik neem aan dat die er geen last van hebben) en veel medewerkers zijn toch al slecht bereikbaar in het weekend. Daarnaast hoop ik voor je dat je gewoon, zoals bijna elke student, de rugmail laat forwarden naar een ander adres (iets met, je wilt toch niet 10.000 locatie's checken voor mail enzo), waardoor history ook geen probleem moet zijn?F.West98 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:10:
WTF
Correct me if I'm wrong
Verder; ik dacht dat je nog op de middelbare school zat? Dus waarom is het probleem voor jouw als de rugmail er een weekend uit ligt?
Het gaat om mijn moederGropah schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:15:
[...]
Ik denk dat je het werk verkeerd inschat. Het gaat verder dan DNS instellingen. Het gaat ook om instellingen bij de medewerkers veranderen etc etc. Daarnaast zijn de studenten al tijden over bij de RuG (dus ik neem aan dat die er geen last van hebben) en veel medewerkers zijn toch al slecht bereikbaar in het weekend. Daarnaast hoop ik voor je dat je gewoon, zoals bijna elke student, de rugmail laat forwarden naar een ander adres (iets met, je wilt toch niet 10.000 locatie's checken voor mail enzo), waardoor history ook geen probleem moet zijn?
Verder; ik dacht dat je nog op de middelbare school zat? Dus waarom is het probleem voor jouw als de rugmail er een weekend uit ligt?
We hebben wel een emailadres voor haar op eigen domein, maar die redirect naar rug ipv andersom. Dat ga ik dus omzetten.
Ondertussen komt wel alle mail binnen op de rug nog dat weekend, en dat is nogal jammer.
Over die settings: ja blijkbaar kost dat dus 3 hele dagen
Je moeder had ook bezwaar kunnen aantekenen. Bij de faculteit voor wis- en natuurkunde (FWN) heeft meer dan 80% dit gedaan, waardoor heel FWN voorlopig niet overgaat en misschien zelfs nooit gaat.F.West98 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:29:
[...]
Het gaat om mijn moederDie geeft les op de uni en moet eigenlijk altijd bereikbaar zijn.
We hebben wel een emailadres voor haar op eigen domein, maar die redirect naar rug ipv andersom. Dat ga ik dus omzetten.
Ondertussen komt wel alle mail binnen op de rug nog dat weekend, en dat is nogal jammer.
Over die settings: ja blijkbaar kost dat dus 3 hele dagen
Waarom zou je allerlei opties moeten voordragen voor iets wat gewoon ongelooflijk slecht is? Ik forward sommige mails, maar ik hou ook graag werk/school/prive gescheiden. Je hebt gewoon een mailbox, dan ga je toch geen rekening houden met het feit dat je opeens bij een migratie letterlijk niets er meer van over hebt? Leuk overigens dat het in het weekend gebeurt en dat soort zaken, maar zelfs ik kan nog een migratie doen waar je misschien maximaal 5 minuten downtime hebt, en niets bent verloren.Gropah schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:15:
[...]
Ik denk dat je het werk verkeerd inschat. Het gaat verder dan DNS instellingen. Het gaat ook om instellingen bij de medewerkers veranderen etc etc. Daarnaast zijn de studenten al tijden over bij de RuG (dus ik neem aan dat die er geen last van hebben) en veel medewerkers zijn toch al slecht bereikbaar in het weekend. Daarnaast hoop ik voor je dat je gewoon, zoals bijna elke student, de rugmail laat forwarden naar een ander adres (iets met, je wilt toch niet 10.000 locatie's checken voor mail enzo), waardoor history ook geen probleem moet zijn?
Het leuke aan mail en dat soort zaken, is dat je het zeer makkelijk naast elkaar kan laten lopen, en dus a; helemaal geen downtime hoeft te ervaren en b; niets kwijt hoeft te zijn.
Overigens prima argumenten verder, alleen zie ik het graag via de andere kant. De klant/gebruikers kant dus.
Date/Time == Hell.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Haar faculteit (rechtsgeleerdheid) heeft besloten het niet toe te staan, ze heeft het wel gevraagd.Gropah schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:33:
[...]
Je moeder had ook bezwaar kunnen aantekenen. Bij de faculteit voor wis- en natuurkunde (FWN) heeft meer dan 80% dit gedaan, waardoor heel FWN voorlopig niet overgaat en misschien zelfs nooit gaat.
Persoon die erover ging is nogal een digibeet, en had niet zo'n zin om dat uit te zoeken
Maar verder met Douweegbeertje
Of.. iets het toch Time/DateFiresphere schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:04:
Date/Time == Hell.
Overigens: http://xkcd.com/1363/
Accelerometer detects when phone is in free fall and makes it scream
[ Voor 26% gewijzigd door Douweegbertje op 14-05-2014 21:46 ]
Correcte input van een TimeField wordt gewoon nullified want voldoet niet aan de regels die ik zelf heb gegeven.Douweegbertje schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:43:
[...]
Of.. iets het toch Time/DateI know that feel bro
Echt geweldig, die "unififuckup"
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wil je ruilen met mijn databases waarbij ik de volgende inputs heb.
yyyy-mm-dd
yyyy-dd-mm
yyyy/mm/dd
yyyy/dd/mm
yyyyddmm
yyyymmdd
dd-mm-yyyy
dd/mm/yyyy
ddmmyyyy
Sommige gewoon als char(10), varchar zus, int zoveel, dan weer date, datetime. Vervolgens nog verschil in MsSQL en de MySQL db. Sommige bevatten meerdere opties, dus soms met - of / en dan weer zonder.
Oude applicatie, waar af en toe een beunhaas aan heeft gezeten == pain.
Nog niet te spreken over een table met "Konstant" ipv "Constant". Want: moet met K (paar maanden terug gebeurt door een huurling.).
-einde rant-
yyyy-mm-dd
yyyy-dd-mm
yyyy/mm/dd
yyyy/dd/mm
yyyyddmm
yyyymmdd
dd-mm-yyyy
dd/mm/yyyy
ddmmyyyy
Sommige gewoon als char(10), varchar zus, int zoveel, dan weer date, datetime. Vervolgens nog verschil in MsSQL en de MySQL db. Sommige bevatten meerdere opties, dus soms met - of / en dan weer zonder.
Oude applicatie, waar af en toe een beunhaas aan heeft gezeten == pain.
Nog niet te spreken over een table met "Konstant" ipv "Constant". Want: moet met K (paar maanden terug gebeurt door een huurling.).
-einde rant-
* F.West98 zoekt naar zijn oneindige facepalm-gif
Wat zijn het roostersysteem en de roostermaker toch waardeloos.
Dat wisten jullie inderdaad al
Wat zijn het roostersysteem en de roostermaker toch waardeloos.
Dat wisten jullie inderdaad al
Da's toch die kuttaal?
Lekker op de bank
Welke taal?ZaZ schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:10:
Da's toch die kuttaal?
* Firesphere zoekt de 90 graden gedraaide versie van
[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 14-05-2014 22:11 ]
Ik zie in Douweegbeertje's post een prima inhaakpunt voor een paar rants tegen Nederlands in je domeinmodel.
iOS developer
kuttaal
in before: iemand een een combinatie van PHP, JS, Haskell en C++ maakt dat alleen maar bestaat uit de slechte delen ervan en het kuttaal noemt
Verwijderd
Om php-bash-sessie nummer zoveel maar gelijk in de kiem te smoren.
Dit ziet er veel belovend uit.
Hopelijk binnenkort maar eens mee aan de slag
Dit ziet er veel belovend uit.
Is dat zo? Ik kreeg namelijk wel mail dat mijn personeelsaccount overgezet wordt en er stond verder niets over een uitzondering van de FWN?Gropah schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 20:33:
[...]
Je moeder had ook bezwaar kunnen aantekenen. Bij de faculteit voor wis- en natuurkunde (FWN) heeft meer dan 80% dit gedaan, waardoor heel FWN voorlopig niet overgaat en misschien zelfs nooit gaat.
Ik dacht dit in de ukrant gelezen te hebben, maar pin mij er niet op vast. Also, ben je als TA wel gekoppeld aan staf FWN?Aloys schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:15:
[...]
Is dat zo? Ik kreeg namelijk wel mail dat mijn personeelsaccount overgezet wordt en er stond verder niets over een uitzondering van de FWN?
Als het zou moeten dienen als PHP vervanger, waarom is er in de performance ding dan geen vergelijking met PHP opgenomen? Also, waarom niet gewoon alles Python? Vind het persoonlijk best een prima taal. Ziet er goed uit, schrijft makkelijk, is goed uit te breiden en heeft een stabiele basis. Enige nadeel is de splitsing tussen 2.X en 3.X, maar dat wordt ook steeds meer overbrugd, volgens mij.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:15:
Dit ziet er veel belovend uit.![]()
Ziet er als een cool taaltje uit. Ik heb ook al een tijdje op de planning staan om Scala eens goed onder te knie te krijgen. Puur omdat je er functioneel in kunt programmeren en om die reden uitermate geschikt is voor multithreading. (mits je goed programmeert). Het enige wat me tegenhoud is de syntax. Het ziet er gewoon lang niet zo mooi uit als Haskell.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:15:
Dit ziet er veel belovend uit.![]()
@hierboven, zo wereldschokkend is het verschil tussen 2.x en 3.x toch niet? Tijdje terug nog een oud project van me geport naar Python3 en dat ging aardig makkelijk. Python is een beetje strenger geworden en heeft nu een bytes datatype (die bestond in 2.x volgens mij nog niet).
Het is alleen jammer dat Python2.7 nog steeds de standaard versie is die meegeleverd wordt in de meeste linux distributies en mac. Maar 2.7 bestaat puur en alleen nog maar om oude meuk werkend te houden. Ik programmeer vanaf nu alleen nog maar in Python3. Fuck 2.7
[ Voor 27% gewijzigd door WernerL op 14-05-2014 22:23 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Alsof zelfverzonnen Dunglish-vertalingen van begrippen die in het Engels eigenlijk niet voorkomen zo'n geweldig idee zijn (vooral veel voorkomend bij juridische entiteiten.)BikkelZ schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:11:
Ik zie in Douweegbeertje's post een prima inhaakpunt voor een paar rants tegen Nederlands in je domeinmodel.
En ook in het Engels kun je verschillende spellingen hebben - color vs colour ofzo.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Verwijderd
Het dient absoluut niet als PHP vervanger, wellicht wat onhandig gebracht. Julia doet een poging om de snelheid van oude rotten als Fortran en C te combineren met de "user-friendliness" van bijvoorbeeld python.Gropah schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:19:
[...]
Ik dacht dit in de ukrant gelezen te hebben, maar pin mij er niet op vast. Also, ben je als TA wel gekoppeld aan staf FWN?
[...]
Als het zou moeten dienen als PHP vervanger, waarom is er in de performance ding dan geen vergelijking met PHP opgenomen? Also, waarom niet gewoon alles Python? Vind het persoonlijk best een prima taal. Ziet er goed uit, schrijft makkelijk, is goed uit te breiden en heeft een stabiele basis. Enige nadeel is de splitsing tussen 2.X en 3.X, maar dat wordt ook steeds meer overbrugd, volgens mij.
In de computational science software (zeker in natuurkunde) is het merendeel van de code base nog altijd in Fortran puur vanwege het feit dat deze nog altijd het beste scoort in optimalizatie en in computational physics, speed is king. Het is echter een oude (misschien wel outdated) taal en relatief lastig voor beginners en "snelle solutions". Maar omdat niets anders in de buurt komt qua snelheid en uiteraard legacy stapt niemand over. Julia is de eerste die dicht in de buurt komt van een bruikbaar alternatief.
Wat betreft python: erg leuk maar performance is al snel te slecht. Vorige week nog een simpel programma geschreven in python en C om molecular dynamics simulations te analyseren en python was pijnlijk traag.
Ik denk dat voor de PHP devs hier, HHVM een betere optie is.
Aah op die fiets. Doet mij denken: ik was vorige week bij pygrunn en daar kwam ook iemand om te praten over Panda's en ik moet zeggen dat ik daar wel warm van werd. In python syntax met C snelheid op database achtige structuren operatie's uitvoerenVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:28:
[...]
Het dient absoluut niet als PHP vervanger, wellicht wat onhandig gebracht. Julia doet een poging om de snelheid van oude rotten als Fortran en C te combineren met de "user-friendliness" van bijvoorbeeld python.
In de computational science software (zeker in natuurkunde) is het merendeel van de code base nog altijd in Fortran puur vanwege het feit dat deze nog altijd het beste scoort in optimalizatie en in computational physics, speed is king. Het is echter een oude (misschien wel outdated) taal en relatief lastig voor beginners en "snelle solutions". Maar omdat niets anders in de buurt komt qua snelheid en uiteraard legacy stapt niemand over. Julia is de eerste die dicht in de buurt komt van een bruikbaar alternatief.
Wat betreft python: erg leuk maar performance is al snel te slecht. Vorige week nog een simpel programma geschreven in python en C om molecular dynamics simulations te analyseren en python was pijnlijk traag.
Maar goed, wat is dan een tegenhanger en/of vervanger van PHP dan? Beetje .NET? Ik ben een PHPer en ga binnenkort meer verdiepen in .NET via m'n werk. Ik heb er allemaal weinig ervaring mee, maar ik zie het licht nog niet qua andere talen voor webbased applicaties/sites.
Zelf heb ik nu een webapplicatie draaien die gebouwd is met het Play Framework (en daarnaast nog een berg prutsels daarin waar ik nog eens een klein beetje moeite moet stoppen om het fatsoenlijk live te zetten), voor een simpele bedrijfswebsite waarvoor dat wat overkill leek ben ik nu aan het kijken naar Scalatra. Ik vind het in ieder geval stukken prettiger werken dan PHP. Weliswaar dan weer geen .NET, maar .NET lijkt ook niet echt een ideale keuze te zijn voor Linux-servers (waar ik mee werk).
Met Mono zou het nochtans mogelijk moeten zijndcm360 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:22:
Zelf heb ik nu een webapplicatie draaien die gebouwd is met het Play Framework (en daarnaast nog een berg prutsels daarin waar ik nog eens een klein beetje moeite moet stoppen om het fatsoenlijk live te zetten), voor een simpele bedrijfswebsite waarvoor dat wat overkill leek ben ik nu aan het kijken naar Scalatra. Ik vind het in ieder geval stukken prettiger werken dan PHP. Weliswaar dan weer geen .NET, maar .NET lijkt ook niet echt een ideale keuze te zijn voor Linux-servers (waar ik mee werk).
misschien niet helemaal een vraag voor hier maar goed.
Heeft iemand hier ooit iemand als vakantie baantje als programmeur gewerkt om extra ervaring op te doen of is dat iets wat niet bestaat in Nederland?
Heeft iemand hier ooit iemand als vakantie baantje als programmeur gewerkt om extra ervaring op te doen of is dat iets wat niet bestaat in Nederland?
'Het zou mogelijk moeten zijn' sluit heel mooi aan bij 'lijkt ook niet echt een ideale keuze'wsitedesign schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:24:
[...]
Met Mono zou het nochtans mogelijk moeten zijn
Leuk voorbeeldje daarvan had ik afgelopen weekend met Sport 1 Go. Dat gebruikt Silverlight, en Silverlight is volgens Microsoft in 30 seconden te installeren (dat staat als placeholder voor de ontbrekende plugin). Na flink zoeken bleek Moonlight nogal kansloos te zijn (en dat op een OS van Novell), en was Pipelight de oplossing. En wat Pipelight doet is een mooie plugin-wrapper zijn die met Wine Silverlight weet in te laden...
Het staat in elk geval (imho) iets beter op je CV dan vakkenvuller... Als je kunt, doen zou ik zeggen 
Ik spreek niet over de rommel genaamd Silverlight thoughdcm360 schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:35:
[...]
'Het zou mogelijk moeten zijn' sluit heel mooi aan bij 'lijkt ook niet echt een ideale keuze'
Leuk voorbeeldje daarvan had ik afgelopen weekend met Sport 1 Go. Dat gebruikt Silverlight, en Silverlight is volgens Microsoft in 30 seconden te installeren (dat staat als placeholder voor de ontbrekende plugin). Na flink zoeken bleek Moonlight nogal kansloos te zijn (en dat op een OS van Novell), en was Pipelight de oplossing. En wat Pipelight doet is een mooie plugin-wrapper zijn die met Wine Silverlight weet in te laden...
[ Voor 77% gewijzigd door azerty op 14-05-2014 23:36 ]
Voor studenten is het niet raar om een zomerbaantje te nemen als programmeur, maar dan moet je natuurlijk al wel een beetje kunnen programmeren.2Keys schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:33:
JodatimeFiresphere schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:04:
Date/Time == Hell.

Ik heb in mn laatste studiejaar als PHP dev gewerkt. Betaalde (voor toen) prima.2Keys schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:33:
Puur nieuwsgierig: wat maakt Fortran dan zo snel tov C? Het wordt uiteindelijk gewoon naar native gecompiled en C compilers optimaliseren erg knap.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:28:.
.net, Python, Java, Scala, Node, Groovy, Ruby wat je maar wil. Elk van deze talen is current en heeft up to date web MVC frameworks.Douweegbertje schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:53:
Maar goed, wat is dan een tegenhanger en/of vervanger van PHP dan? Beetje .NET? Ik ben een PHPer en ga binnenkort meer verdiepen in .NET via m'n werk. Ik heb er allemaal weinig ervaring mee, maar ik zie het licht nog niet qua andere talen voor webbased applicaties/sites.
[ Voor 115% gewijzigd door Hydra op 15-05-2014 00:12 ]
Grrr
[ Voor 98% gewijzigd door Hydra op 15-05-2014 00:06 ]
Verwijderd
Ik heb na mijn master drie maanden als PHP dev gewerkt. Heb natuurkunde gestudeerd dus heb nooit officieel webdev opleiding genoten en had alleen maar ervaring als hobbyist. Bleek uiteindelijk genoeg voor de sollicitatie en betaalde prima als tussen baantje. Weet sindsdien wel dat ik never-nooit meer frontend development wil doen 

Dit gaat ook niet altijd op en voor sommige instructie sets is C sneller dan Fortran. Het grote verschil zit hem in het feit dat Fortran geen aliasing toestaat. Fortran compilers nemen dit dus aan en kunnen derhalve efficientere code genereren. Sinds C99 is er strict-aliasing waarmee je de C compiler garandeert dat er geen aliasing in je code zit en dus zal de compiled code even snel zijn in C als in Fortran. Tegenwoordig hoeft C dus niet langer per definitie langzamer te zijn dan Fortran.Puur nieuwsgierig: wat maakt Fortran dan zo snel tov C? Het wordt uiteindelijk gewoon naar native gecompiled en C compilers optimaliseren erg knap.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 00:24 ]
Google levert de volgende stackoverflow op met best wel wat antwoorden die zouden kunnen kloppen.Hydra schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 00:04:
[...]
Puur nieuwsgierig: wat maakt Fortran dan zo snel tov C? Het wordt uiteindelijk gewoon naar native gecompiled en C compilers optimaliseren erg knap.
Aaargh.
Mono op windows: HttpUtility.HtmlEncode -> encode de string "·" als "·"
Mono op linux: HttpUtility.HtmlEncode -> encode de string "·" als "·"
-_-
Hey FWest, toevallig een idee hoe op te lossen?
Mono op windows: HttpUtility.HtmlEncode -> encode de string "·" als "·"
Mono op linux: HttpUtility.HtmlEncode -> encode de string "·" als "·"
-_-
[ Voor 12% gewijzigd door azerty op 15-05-2014 00:25 ]
Zou wel fucking cool zijn als hij met 22 jaar ofzo een dikke baan als unicode migration consultant zou hebben. The ironywsitedesign schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 00:25:
fixesVerwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 00:28:
Ik zie z'n businesskaartje al voor me:
FWest Š Unicode Architect
Verwijderd
Om nog even terug te komen op het python/C verhaal hiervoor. Heb even snel mijn programma gebenchmarked in beide en C is factor 350 sneller. Zeker in dit geval O(N^2) is de extra dev tijd die ik in C versie heb moeten stoppen het zeker waard. (Overigens zou er in de python versie vast nog wel wat gewonnen kunnen worden, maar in de C versie ook en die verschillen gaan geen deuk slaan in die factor 350)
De vraag is echter, heb je het voor zowel C als python op de meeste efficient/ideomatic manier geschreven? Dit kan namelijk nogal verschil maken in performance.Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 00:43:
Om nog even terug te komen op het python/C verhaal hiervoor. Heb even snel mijn programma gebenchmarked in beide en C is factor 350 sneller. Zeker in dit geval O(N^2) is de extra dev tijd die ik in C versie heb moeten stoppen het zeker waard. (Overigens zou er in de python versie vast nog wel wat gewonnen kunnen worden, maar in de C versie ook en die verschillen gaan geen deuk slaan in die factor 350)
Zo liet MS bij de onthulling van C# ook code zien die sneller zou zijn dan C++ (volgens mij bij geheugen alloceren), maar het kwam er uiteindelijk op neer dat het een totaal andere operatie was (zegmaar malloc vs calloc of iets in die trant).
Verwijderd
Het is een simpel script en de kern komt neer op het inlezen van een N*M*3 array uit een file en dan een dubbele loop over de eerste dimensie. Geheugen allocatie in C is dynamisch met malloc. In python gebruik ik numpy array's en dot function. Let wel, de array declaratie in python gebeurt eenmalig met predefined size, dus er is geen appending/resizing van de arrays. Het verschil moet hem dus voornamelijk in het loopen over de arrays zitten en de dot product implementatie. Zoals ik al aangaf zal er dus vast nog wat te optimalizeren zijn maar die factor 350 gaat niet heel snel weg
Python is wellicht langzaam maar toch zeker niet de bottleneck bij site performance. Je doet eigenlijk niet zo gek veel in Python behalve wat data uit de database halen en opleuken en weer wegschrijven. Python is wel x keer langzamer dan C en dergelijke maar dan heb je het over algoritmes die niemand gebruikt tijdens het bouwen van websites.
Python is gericht op het gemak voor de programmeur en daarom gebruiken ze het op opleidingen ook steeds meer.
Python is gericht op het gemak voor de programmeur en daarom gebruiken ze het op opleidingen ook steeds meer.
iOS developer
Verwijderd
Klopt, maar we hadden het in deze discussie ook meer over het gebruik van python voor computationele doeleinden. Zoals altijd "use the proper tool for the task". Python heeft zeker zijn toepassingen en gebruik het daarom ookBikkelZ schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 01:29:
Python is wellicht langzaam maar toch zeker niet de bottleneck bij site performance.
Oh ik zag alleen "wat is dan een tegenhanger van PHP of C# .Net" alsof het voor webdevelopment dan niet geschikt zou zijn. Wel interessant hoor die verschillen tussen talen. Jammer dat ik er zo weinig tijd voor heb, Project Euler doen in een andere taal steeds is super interessant.
iOS developer
Wat is er slecht aan Haskell?Gropah schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:12:
[...]
kuttaal
in before: iemand een een combinatie van PHP, JS, Haskell en C++ maakt dat alleen maar bestaat uit de slechte delen ervan en het kuttaal noemt
Maar goed, als we een slechte taal gaan ontwerpen, laten we dan laziness van Haskell mengen met het impure van de andere talen.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Thanks voor je reactieDouweegbertje schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:10:
Open kaart spelen om je bedrijf happy te houden, of voor jezelf? Te veel vertellen, hoe "goed" het dan ook voelt is maar in enkele gevallen voor jezelf verstandig![]()
Als jij netjes kan aangeven: die functie levert x-meer op, terwijl ik nu y verdien, wat gaan we hier aan doen kan soms al voldoende zijn (niet op die manier zo 1op1 natuurlijk).
Nagenoeg het enige argument is inderdaad salaris. De enige andere reden is dat het deuren opent richting onze Engineering afdeling waar ik nu (puur op papier) net buiten val. Niet dat dat heel veel uitmaakt want de Engineering afdeling kent mij goed genoeg aangezien ik talloze scripts draai die overal hun sporen achterlaten
Zal vandaag met management hogerop spreken over mijn salaris en dat dit de grootste driver is voor een mogelijke switch. Verdien nu netto rond de 2.300 en in die nieuwe positie iets meer dan 3k. Moet wel gezegd worden dat de taken die ik momenteel vervul anders zijn dan waar ik oorspronkelijk voor ben aangenomen en dat dit de reden is dat ik niet 100% happy ben met salaris. Zo moet ik stand-by zijn voor als zaken op hun bek gaan en compenseer ik dit x2 met vrije uren i.p.v. Een financiële vergoeding.
Anywayom 09:00 het gesprek in!
Hmm 31 mails van mijn Nas om te vertellen dat de sync niet is gelukt. Volgens mij is mijn remote site stuk...
School heeft dus wel alle poorten en proxyservers e.d. geblokkeerd, maar je kan wel gewoon vbscripts draaien die de computer laten crashen e.d.
Eén of andere grappenmaker heeft die gemaakt en on boot op deze laptop gezet

Als iemand nog zin heeft in een pricewatch: Nokia Lumia 925 Zwart, ik zag net dat iBood ze vandaag voor € 259,95 (+ € 5,95 verzendkosten) heeft.
We are shaping the future
Haskell ansich is niet zo kut, maar met functionele programmeer talen heb ik al snel dat het niet meer lekker leest omdat er te veel in 1 regel code wordt gedaan. Daarnaast leest het ook niet zo lekker omdat alles maar aan elkaar geregen wordt. Uiteindelijk heeft het allemaal zeker wel nut, maar als ik dan denk aan kuttaal denk ik dus haskell syntax zonder de voordelen van haskell, being functional programming. Maar goed, dat is mijn idee. Als iemand een nog irritantere syntax weetRayNbow schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 07:20:
[...]
Wat is er slecht aan Haskell?
Maar goed, als we een slechte taal gaan ontwerpen, laten we dan laziness van Haskell mengen met het impure van de andere talen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gropah op 15-05-2014 09:38 ]
Die twee dingen zijn totaal niet aan elkaar gerelateerd >.>F.West98 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:13:
School heeft dus wel alle poorten en proxyservers e.d. geblokkeerd, maar je kan wel gewoon vbscripts draaien die de computer laten crashen e.d.
Nothing to see here!
"Doe maar gebruiker automatisch forwarden bij event X naar de artikelpagina behorende bij event X, is goed voor de pageviews".
n.b. Dit is zonder user interactie, slechts een event in het script.
n.b. Dit is zonder user interactie, slechts een event in het script.

[ Voor 34% gewijzigd door mbarie op 15-05-2014 09:49 ]
Jawel. Overbeveiliging maar toch niet goedRutix schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:46:
[...]
Die twee dingen zijn totaal niet aan elkaar gerelateerd >.>
Het sluiten van poorten is een hele andere manier van beveiligen dan het blokkeren van scripts en hebben ook een totaal ander doel.
Poorten sluiten doe je omdat je niet wil dat er zomaar random mensen van buitenaf op je netwerk willen komen. White/blacklisten van executables doe je om te voorkomen dat idiotengebruikers niet alles kunnen draaien op hun PC waardoor je bijvoorbeeld een miner van je werk computer maakt of de computer op een andere manier stuk gaat.
Ik vind de syntax van Haskell daarentegen juist erg clean. Het gebruikt het meest stille leesteken voor de (in Haskell) meest belangrijke operatie: de spatie voor functie-applicatie.Gropah schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:37:
[...] maar als ik dan denk aan kuttaal denk ik dus haskell syntax zonder de voordelen van haskell, being functional programming. Maar goed, dat is mijn idee. Als iemand een nog irritantere syntax weet
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
en hij is 5 minuten geleden aangekomen:
http://www.daskeyboard.com/daskeyboard-4-professional/
* roeleboel blij!
* roeleboel blij!
Haha nice dude!roeleboel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:52:
* roeleboel blij!
Welke switches heb je gekozen en waar ga je hem voor gebruiken?
Uitgaande poorten dicht zettenGropah schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:53:
[...]
Het sluiten van poorten is een hele andere manier van beveiligen dan het blokkeren van scripts en hebben ook een totaal ander doel.
Poorten sluiten doe je omdat je niet wil dat er zomaar random mensen van buitenaf op je netwerk willen komen. White/blacklisten van executables doe je om te voorkomen dat idiotengebruikers niet alles kunnen draaien op hun PC waardoor je bijvoorbeeld een miner van je werk computer maakt of de computer op een andere manier stuk gaat.
Maar ok....
Blijft natuurlijk een super mooi toetsenbord, ik vind het nog steeds jammer dat er geen ergonomische variant beschikbaar is van Das Keyboard. Of überhaupt van een vergelijkbaar toetsenbord.roeleboel schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:52:
* roeleboel blij!
Alhoewel ik eerst altijd typte op een Microsoft Ergonomic 4000, ben ik sinds een paar maanden overgegaan op de Microsoft Sculpt Comfort. Alhoewel deze niet super ergonomisch is, ben ik er eigenlijk best tevreden over. De toetsenbord is namelijk lekker gevormd met een hele zachte aanslag. Vooral de gespleten spatiebalk is erg prettig omdat op die manier de keypress niet zo diep hoeft te zijn.
switches: brown, en nu dat ik er op aan het typen ben echt wel blij dat ik geen blue's gepakt heb, deze maken al behoorlijk lawaai - al ligt dat ook aan de net-niet-muisstille bureau momenteel (en ik zal nog moeten leren van geen bottom-outs meer te moeten doen)TheNephilim schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:01:
[...]
Haha nice dude!Ik vind het ook een ontzettend mooi toetsenbord, als ik er nog een nodig had dan zou ik die zeker overwegen. Thuis zou die volume knop heel erg van pas komen!
Welke switches heb je gekozen en waar ga je hem voor gebruiken?
waar/waarvoor gebruiken: thuis, voor hobbyprojectjes (en evt inbrekers een pak slaag te geven waar ze niet goed van zullen zijn
Had er zin in ja, maar ze snappen in Nederland nog steeds niet dat ik die creditcard heb omdat ik niet altijd m'n random reader bij me hebAlex) schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 09:19:
Als iemand nog zin heeft in een pricewatch: Nokia Lumia 925 Zwart, ik zag net dat iBood ze vandaag voor € 259,95 (+ € 5,95 verzendkosten) heeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| loop{ foo.do_something } => Unexpected Error blablabla ergens in foo.do_something dependency loop do foo.do_something foo.to_s end # it works |
Ergens in de .to_s methode wordt *iets* gedaan waardoor een 2e call naar foo.do_something (in een loop) wel werkt. Zonder de call naar foo.to_s volgt er een error ergens diep uit de dependencies die do_something aanroept.
Ik kwam erachter toen ik opmerkte dat de code normaal niet werkte en wanneer ik allerlei debug methodes gebruikte, de code wel werkte, omdat ik toen to_s gebruikte om het element te inspecteren. foo is een object gegenereerd uit een complexe library dus de implementaties ervan zijn niet onder mijn controle.
Lang leve wazige site effects
[ Voor 47% gewijzigd door Gamebuster op 15-05-2014 12:55 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.