"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Even kijken of jullie scherp zijn, heb het even aangepast.Firesphere schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:32:
[...]
Linken naar file:///c:/???
En dan ook nog eens op je eigen user-domain?In de Devschuur??
![]()
Good Fella schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:10:
[...]
Even kijken of jullie scherp zijn, heb het even aangepast.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Herkenbaar. Ik heb ooit eens een boete gehad omdat ik een BTW ICP aangifte op een bepaalde manier corrigeerde op advies van een medewerker van de belastingtelefoon. Heb ik nog maar eens gebeld met de belastingtelefoon, medewerker gaf me volledig gelijk dat ik die boete niet wilde betalen, maar het kostte vervolgens wel 4 postzegels en evenzoveel maanden voordat alles weer koek en ei was...Creepy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:59:
[...]
Bereikbaar ja, maar je kunnen helpen? 9 van de 10 keer niet (ok 4 van de 5 keer in mijn geval). Ik heb te vaak een "Ik kan daar niks aan doen meneer, u moet gewoon even afwachten" gehoord om vervolgens de belastingdienst (geautomatiseerd) een fout te zien maken.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Sowieso zijn ze al niet al te snugger daar volgens mij. Ze blijven slepen met geld heen en weer. Paar maanden terug kreeg ik een brief dat ik teveel huurtoeslag had gekregen en of ik dat terug wilde betalen. Uiteraard staat er dan ook op dat je niets hoeft te doen omdat ze aan het eind van de periode het zelf wel fixen en je huurtoeslag korten. Leuk dacht ik, laat ze dat maar doen. Vervolgens niks meer van gehoord en ik wacht nog steeds op het korten van de huurtoeslag. Ondertussen wel weer een nieuwe berekening gekregen waarin staat dat ik meer krijg

Ze zoeken het maar uit daar
Kan mij ook nog de 10 brieven herinneren toen ze ineens besloten dat ik de zorgtoeslag niet hoorde te krijgen, maar mijn vriendin. Ik moest dus even 1200E terugbetalen en dan kreeg zij dat wel gestort. Een aantal herberekeningen later bleek het minder te zijn en vervolgens ook niets meer van gehoord. Zal wel op de random server staan daar ofzo.
[ Voor 61% gewijzigd door Caelorum op 09-05-2014 16:08 ]
(beetje array random, beetje storyline, beetje oop player & inventory classes.)
[ Voor 23% gewijzigd door Biersteker op 09-05-2014 16:23 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
PHP CLI textbased game? Hoe moet ik dat zien? Ik heb weinig ideëen bij PHP en CLI.Biersteker schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:21:
Vandaag maar even het werk uit irritatie opzij geschoven, en een PHP CLI textbased game gaan maken. Word er helemaal rustig van
(beetje array random, beetje storyline, beetje oop player & inventory classes.)
Zoiets als dit :ErikKo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:26:
[...]
PHP CLI textbased game? Hoe moet ik dat zien? Ik heb weinig ideëen bij PHP en CLI.
YouTube: PHP OOP Experiment: Text based CLI game
Nja dat zal vast wel. Daarom laat ik ook alles doen, en hoef ik mij nergens druk om te maken. Ook al kost het mij 1k per jaar, het levert me uiteindelijk netto veeeel meer op.Creepy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:59:
[...]
Bereikbaar ja, maar je kunnen helpen? 9 van de 10 keer niet (ok 4 van de 5 keer in mijn geval). Ik heb te vaak een "Ik kan daar niks aan doen meneer, u moet gewoon even afwachten" gehoord om vervolgens de belastingdienst (geautomatiseerd) een fout te zien maken.
iOS developer
Awesome idee, uiteraard "omdat het kan".Biersteker schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:27:
[...]
Zoiets als dit :
YouTube: PHP OOP Experiment: Text based CLI game
Echter zou ik liever voor Python kiezen dan PHP; de implementatie van het filmpje zou in Python bijna identiek zijn.
Wat heeft mijn opleiding er mee te maken?
[url]file://Bibliotheken\Afbeeldingen\antwoord.png[/url]
Douweegbertje schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:53:
[...]
[url]file://Bibliotheken\Afbeeldingen\antwoord.png[/url]
Alle tests draaien nog zonder foutmeldingen.
Het is een scraper die websites scrape't. De informatie die er vanaf komt is echter van belang dat het "juist" is (zo ongeveer de core van het bedrijf) en dat is erg lastig omdat de websites allemaal lekker complex zijn.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
De core van het werk is andermans werk jatten plagieren? (want dat is scrapen eigenlijk toch? Anders was de content wel anders beschikbaar)Gamebuster schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:58:
Ik volg "the 3 laws of TDD" nu heel strict in een ingewikkeld project voor een klant.
Het is een scraper die websites scrape't. De informatie die er vanaf komt is echter van belang dat het "juist" is (zo ongeveer de core van het bedrijf) en dat is erg lastig omdat de websites allemaal lekker complex zijn.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Een flauwe grap in de richting van 'geen kaas van IT gegeten' ?
Behalve als de websites akkoord zijn gegaan natuurlijkFiresphere schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:13:
[...]
De core van het werk is andermans werk jatten plagieren? (want dat is scrapen eigenlijk toch? Anders was de content wel anders beschikbaar)
Nothing to see here!
Tsja het praktisch nut is er niet echt. Behalve wat gek OOP. Python zou inderdaad een leukere keuze zijn. Hoewel je alsnog "clear output" meuk hebt.ErikKo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:16:
[...]
Awesome idee, uiteraard "omdat het kan".
Echter zou ik liever voor Python kiezen dan PHP; de implementatie van het filmpje zou in Python bijna identiek zijn.
1
2
| import os os.system('cls' if os.name == 'nt' else 'clear') |
1
| passthru('cls'); |
Werkt natuurlijk leuk in command op windows, maar moet daar iets beter op verzinnen.
Maar ik vermaak me prima met CLI op het moment
1
2
3
4
5
| Gamemaster: Welcome young wanderer Gamemaster: Please tell me your name? Gamemaster: What a strange name Dick Gamemaster: Your parents most have hated you Gamemaster: Let's change it to Dick the Well Endowed |
[ Voor 20% gewijzigd door Biersteker op 09-05-2014 18:32 ]
Aha, grappig.EddoH schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:14:
[...]
Een flauwe grap in de richting van 'geen kaas van IT gegeten' ?
We hebben toestemming van de partijen om het te doen.Firesphere schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:13:
[...]
De core van het werk is andermans werk jatten plagieren? (want dat is scrapen eigenlijk toch? Anders was de content wel anders beschikbaar)
Bij 1 willen ze eerst resultaten zien voordat ze een API bouwen.
Bij de ander hoor ik toevallig vandaag dat ze een API gaan maken.
Het gaat om een vergelijkersite
[ Voor 21% gewijzigd door Gamebuster op 09-05-2014 18:44 ]
Of je stelt je gewoon heel erg aan hoor. Even voor je beeldgeving, de "fout" die jij net maken, daar maken we normaal gesproken 100 grapjes per jaar over. Welkom in de coffee corner. Beetje het zelfde als ze in de bouw iemand laten zoeken naar een plinttrapje. Voel je vooral "gepest" , en stel je zo zielig op.
Iedereen maakt wel eens een fout, leer er maar om te lachen.
Denkt ineens terug aan Fwest en iets met encodingDouweegbertje schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:46:
[...]
Of je stelt je gewoon heel erg aan hoor. Even voor je beeldgeving, de "fout" die jij net maken, daar maken we normaal gesproken 100 grapjes per jaar over. Welkom in de coffee corner. Beetje het zelfde als ze in de bouw iemand laten zoeken naar een plinttrapje. Voel je vooral "gepest" , en stel je zo zielig op.
Iedereen maakt wel eens een fout, leer er maar om te lachen.
Die boodschap gaat niet werken op die resolutie
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Zag even niet in wat er zo grappig was, gewoon een honest mistake. Had het bestand kennelijk gedownload i.p.v. het linkje correcte te kopiëren.
[ Voor 93% gewijzigd door MoietyMe op 09-05-2014 18:55 ]
/me Geeft cookie en aaioverdebol("Good Fella");Good Fella schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:53:
Och, wat voel ik mij gepestKan wel wat hebben hoor
Zag even niet in wat er zo grappig was, gewoon een honest mistake. Had het bestand kennelijk gedownload i.p.v. het linkje correcte te kopiëren.
Zeg, we hebben hem nu juist terug gekregen, ga je hem wéér wegjagen?Biersteker schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:49:
[...]
Denkt ineens terug aan Fwest en iets met encoding
/me Geeft een biertje aan BierstekerBiersteker schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:58:
[...]
/me Geeft cookie en aaioverdebol("Good Fella");
[ Voor 3% gewijzigd door MoietyMe op 09-05-2014 19:03 ]
Iemand suggesties?
Je kunt ook ANSI escapes gebruiken? Iemand heeft een Python package geschreven genaamd colorama die ANSI support naar Windows brengt. Het is een kwestie van...Biersteker schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:27:
[...]
Tsja het praktisch nut is er niet echt. Behalve wat gek OOP. Python zou inderdaad een leukere keuze zijn. Hoewel je alsnog "clear output" meuk hebt.
Python:
1 2 import os os.system('cls' if os.name == 'nt' else 'clear')
PHP:
1 passthru('cls');
Werkt natuurlijk leuk in command op windows, maar moet daar iets beter op verzinnen.
1
2
3
4
5
| from colorama import init init() def cls(): print '\x1b[2J' |
...en je kunt zonder zorgen ANSI gebruiken.

Helaas zit er momenteel een bug in de huidige versie: colorama crasht als je het scherm probeert te clearen onder Windows. Deze fork bevat een bugfix, dus als je die installeert zou alles moeten werken:
pip install https://nvandenbergg-colorama.googlecode.com/archive/aede73a8fbc60e708077f7d730b3895effab07e8.zip
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
https://ghost.org/ is de eerstvolgende die ik wilde gaan proberen.Robbiedobbie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:04:
Ghehe, ik wil toch een eigen blogje gaan beginnen. Alleen zit ik nu te twijfelen wat ik doe: Zelf een blog systeempje opzetten (eigenlijk niet genoeg tijd voor momenteel), of een framework gebruiken... Helaas ben ik (te lang) niet meer bezig geweest in die wereld, en heb ik dus geen idee wat het momenteel biedt.
Iemand suggesties?
https://ghost.org/download/
iOS developer
Heb ik over zitten nadenken, maar ik wil het toch iets professioneler gaan aanpakken. Ik wil een blog hebben op niveau wat ik ook fatsoendelijk kan gebruiken bij een cv en dergelijke. (No offense, maar tweakblog doet me een beetje onprofessioneel aan
Je mag mijn [url=file://C:\Aperture\Development\Blog/]blog systeempje[/url] wel gebruiken hoor, werkt primaRobbiedobbie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:04:
Ghehe, ik wil toch een eigen blogje gaan beginnen. Alleen zit ik nu te twijfelen wat ik doe: Zelf een blog systeempje opzetten (eigenlijk niet genoeg tijd voor momenteel), of een framework gebruiken... Helaas ben ik (te lang) niet meer bezig geweest in die wereld, en heb ik dus geen idee wat het momenteel biedt.
Iemand suggesties?
Ziet er goed uit!BikkelZ schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:06:
[...]
https://ghost.org/ is de eerstvolgende die ik wilde gaan proberen.
https://ghost.org/download/
Uhm...?Good Fella schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:06:
[...]
Je mag mijn [url=file://C:\Aperture\Development\Blog/]blog systeempje[/url] wel gebruiken hoor, werkt prima
http://www.paintcodeapp.com/
Leuk. Ik zat wat screencasts te volgen over het testen van UIViews en UIViewControllers, blijkt nog best wel redelijk goed te unit testen zijn.Gamebuster schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:58:
Ik volg "the 3 laws of TDD" nu heel strict in een ingewikkeld project voor een klant.
[ Voor 8% gewijzigd door BikkelZ op 09-05-2014 19:09 ]
iOS developer
Enkel lokaal toegankelijk zeker?Good Fella schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:06:
[...]
Je mag mijn [url=file://C:\Aperture\Development\Blog/]blog systeempje[/url] wel gebruiken hoor, werkt prima
Wordpress, gaat dat ook eens gebruikt worden waar het voor bedoeld isRobbiedobbie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:04:
Iemand suggesties?
Dat is wel een hele gevaarlijke aannameFiresphere schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 18:13:
[...]

Bv de (openbare!) informatie van diverse overheidsdiensten... "Eh, hebben jullie dat misschien ook handiger beschikbaar?"
"Het staat toch op de website?"
"Ja maar dat met de hand opzoeken is vrij omslachtig, is er geen api/exportbestand/textversie?"
"... we gaan in de toekomst zeker een toegankelijke versie ontwerpen! Maar dat zal niet zijn voor invoering van [wijziging registratiesysteem dat niet gepland staat voor eerder dan 2020]"
Ok, toch een scraper dan maar... Je moet wat.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
TiefDouweegbertje schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:12:
[...]
Wordpress, gaat dat ook eens gebruikt worden waar het voor bedoeld is

(zo, dat lucht op.)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Maar zo erg promoot ik geen Silverstripe o.i.d., op de vraag "wat is een goed CMS" etc. geef ik altijd meerdere opties
Silverstripe V1, Silverstripe V2 en Silverstripe V3?Firesphere schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:58:
[...]
Maar zo erg promoot ik geen Silverstripe o.i.d., op de vraag "wat is een goed CMS" etc. geef ik altijd meerdere opties
Good Fella schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 20:13:
[...]
Silverstripe V1, Silverstripe V2 en Silverstripe V3?
V1 en V2 zou ik sowieso niet aanraden, wat een injection-gevoelig spul is dat zeg.
Als je niet kan programmeren wel ja. Maar dat geldt voor elk framework geloof ik.
Mja, was ook niet serieus bedoelt. In elk geval ga ik voor een volgend projectje naar dit framework kijken. In essentie ziet het er goed uit.Firesphere schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:55:
[...]
Als je niet kan programmeren wel ja. Maar dat geldt voor elk framework geloof ik.
Ja maar goed het is een double whammy in hipheid.Robbiedobbie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:47:
Beh, dat Ghost zag er perfect uit. Totdat ik het wilde installeren natuurlijk... NodeJs... Wat een ellende om dat op mijn server te krijgen
iOS developer

kan ik die ook weer van mn bucket list afstrepen
ora et labora
Riiiiight...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
* BikkelZ gaat weer verder met apps maken
iOS developer

Dan ga je kijken naar wat NuGet packages zoals System.Windows.Interactivity, RestSharp en XAML toolkit, werkt het allemaal niet met universal apps. Gore bagger

On top of that ziet elk element er anders uit tussen Windows Phone en Windows. De een smijt er maar gewoon een margin tegenaan, de ander niet. De een toont wel een balkje, de ander niet. De een doet een gekleurde achtergrond, de ander niet. Diepe zucht.
Ok, het is niet echt bagger, maar ik ben gewoon boos nu.
Oh en dan heb ik het nog niet eens gehad over de belachelijke manier waarop je geacht wordt een "responsive" UI te bouwen. Met layoutrules die je dan vanuit je code-behind activeert op basis van een schermresolutie ofzo
[ Voor 22% gewijzigd door Avalaxy op 10-05-2014 02:08 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 10-05-2014 09:13 ]
Ik ben zelf net overgestapt op MiniBlog. Heeft hetzelfde principe als Ghost (file-based opslag), maar dan zonder de hippe node.js dingen. Gewoon .NET en mvc waardoor ik het zelf ook nog gebruik.Robbiedobbie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:04:
Iemand suggesties?
Voor zoeken kun je Tapir gebruiken (ook nodig voor Ghost). Hier moet je even een aparte RSS feed opzetten die alle content van je site retourneert. Tapir indexeert namelijk alles dat in deze feed zit.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Het installeren van nodejs heeft me nu al bijna meer tijd gekost dan het opzetten van een eigen blogsysteem in php... Wat een klote softwareBikkelZ schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 00:58:
[...]
Ja maar goed het is een double whammy in hipheid.
Unfortunately is mijn server linux, en heb ik dus geen asp.netJan_V schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:36:
[...]
Ik ben zelf net overgestapt op MiniBlog. Heeft hetzelfde principe als Ghost (file-based opslag), maar dan zonder de hippe node.js dingen. Gewoon .NET en mvc waardoor ik het zelf ook nog gebruik.
Voor zoeken kun je Tapir gebruiken (ook nodig voor Ghost). Hier moet je even een aparte RSS feed opzetten die alle content van je site retourneert. Tapir indexeert namelijk alles dat in deze feed zit.
Well, mijn server is al niet zo powerfull, en heeft niet veel schijfruimte meer over, dus that's a no go for me
Een library zo compleet (of completer) dan Spotify, waarbij muziek "automagisch" van client naar client gaat, volledig decentraal.
Voorbeeld:
User A importeert muziek (vanuit itunes, whatever) en heeft zo een grote lijst aan degelijke kwaliteit muziek met artwork en al.
User B zoekt album, voert zoekopdracht decentraal uit (eventueel met caching servers ertussen?) en vindt de library van User A. User B's client download de muziek van User A automatisch en User B kan direct luisteren en daarna de muziek weer naar zijn (media player x) importeren en syncen met zijn (mobiel device)
[ Voor 52% gewijzigd door Gamebuster op 10-05-2014 11:57 ]
Tribler ondersteunt decentraal zoeken, heeft een vorm van channels/playlists en ondersteunt het streamen van videos. Ik zou zeggen, fork het, breid het uit en doe een pull request.Gamebuster schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 11:54:
Zou het niet awesome zijn als er een dienst a la popcorn time was voor muziek?
Een library zo compleet (of completer) dan Spotify, waarbij muziek "automagisch" van client naar client gaat, volledig decentraal.
Voorbeeld:
User A importeert muziek (vanuit itunes, whatever) en heeft zo een grote lijst aan degelijke kwaliteit muziek met artwork en al.
User B zoekt album, voert zoekopdracht decentraal uit (eventueel met caching servers ertussen?) en vindt de library van User A. User B's client download de muziek van User A automatisch en User B kan direct luisteren en daarna de muziek weer naar zijn (media player x) importeren en syncen met zijn (mobiel device)
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Eh... Ben je het dan van source aan het compilen oid?Robbiedobbie schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:44:
[...]
Het installeren van nodejs heeft me nu al bijna meer tijd gekost dan het opzetten van een eigen blogsysteem in php... Wat een klote software(Hij draait nog steeds niet...)

Als je gewoon een package pakt van nodejs heb je het in 10 minuten werkend.
Nee, npm blijft me maar erg leuke niks zeggende errors geven, waar google ook niet bij wil helpenPizzalucht schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 12:23:
[...]
Eh... Ben je het dan van source aan het compilen oid?![]()
Als je gewoon een package pakt van nodejs heb je het in 10 minuten werkend.
Post ze eens dan? Gebruik ook regelmatig node en er is niks lastigs aan.Robbiedobbie schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:29:
Nee, npm blijft me maar erg leuke niks zeggende errors geven, waar google ook niet bij wil helpen
https://niels.nu
Gratis Azure Web Sites hostingRobbiedobbie schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:44:
[...]
Het installeren van nodejs heeft me nu al bijna meer tijd gekost dan het opzetten van een eigen blogsysteem in php... Wat een klote software(Hij draait nog steeds niet...)
[...]
Unfortunately is mijn server linux, en heb ik dus geen asp.net
Zodra je het echt serieus wilt gaan gebruiken kun je ook nog over gaan naar de betaalde variant (om je A-en CNAME records bij te werken) wat dan weer 7,21 euro per maand moet gaan kosten.
Maar pielen met een eigen server kan natuurlijk ook leuk zijn, hoewel ik uit je verhaal lees dat het leuke er wel een beetje ver te zoeken is.
Of natuurlijk Jekyll gebruiken met GitHub pages. Moet je wel hopen dat de DDOS aanvallen op GitHub voorbij zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Jan_V op 10-05-2014 13:53 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik heb het al werkend. Ik had eerst een keer de setup doorlopen terwijl /usr/bin/nodejs nog niet gesymlinkt was naar /usr/bin/node. Dit had alles apparently vervuild, waardoor alle andere installs ook niet meer wilden lukken, met de meest rare errors. Nadat ik alles eventjes weggepleurd had, en toen ben begonnen van scratch wilde het wel werken.Hydra schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:44:
[...]
Post ze eens dan? Gebruik ook regelmatig node en er is niks lastigs aan.
Heb er nu wel een beetje een hekel aan nodejs van gekregen -.-"
Jekyll kan je ook gewoon gebruiken op je eigen server: http://jekyllrb.com/Jan_V schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:51:
[...]
Of natuurlijk Jekyll gebruiken met GitHub pages. Moet je wel hopen dat de DDOS aanvallen op GitHub voorbij zijn.
Nee, dat nooit
Jij mag kiezen waardoor niet:
1. Ik ben awesome
2. Ik ben awesome

Ik zou graag jullie ervaringen over het volgende onderwerp willen: Nieuwe website & ander domein was volgens mij hier enkele keren een discussie over redirects geweest?
[ Voor 27% gewijzigd door Douweegbertje op 10-05-2014 14:51 ]
Op Linux servers is nvm een snelle manier om node.js te installeren en te beheren. Ook omdat de versie in in ieder geval de Ubuntu-ppa verouderd is.Robbiedobbie schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:27:
[...]
Ik heb het al werkend. Ik had eerst een keer de setup doorlopen terwijl /usr/bin/nodejs nog niet gesymlinkt was naar /usr/bin/node. Dit had alles apparently vervuild, waardoor alle andere installs ook niet meer wilden lukken, met de meest rare errors. Nadat ik alles eventjes weggepleurd had, en toen ben begonnen van scratch wilde het wel werken.
Heb er nu wel een beetje een hekel aan nodejs van gekregen -.-"
Dus ik denk "ow boy, dit is waarschijnlijk het beroerdste design dat ik ooit heb gezien"
* Firesphere opent de jpg's
* Firesphere is blown away
Holy crap wat een prachtig strak design!
Eindelijk een website scraper volledig werkend, draai ik de tests tegen de echte website:
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
Damnit.
Het is ook echt een helse klus om test-driven een scraper te ontwikkelen en de tests niet een jaar te laten duren (of 100en requests te laten doen)
[ Voor 64% gewijzigd door Gamebuster op 10-05-2014 15:47 ]
Ow, dat schiet aardig op, ik heb de vrijheid om dingen te doen zoals ik wil, dus da's geen probleemCaelorum schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:40:
Nu nog bouwen ^^
En het is ook nog eens te bouwen?Firesphere schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:34:
* Firesphere is blown away
Holy crap wat een prachtig strak design!
We are shaping the future
Jep, strak, bruikbaar en helder gedocumenteerd. De klant is een een Duitse, gezien dit soort informatie, ga ik verhuizen naar Duitsland!
En ze is het volledig eens met al mijn aanpassingen qua verbeteringen/usability
Waren alle klanten maar zo goed, dan was mijn werk een stuk makkelijker
[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 10-05-2014 16:24 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Douweegbertje op 10-05-2014 16:45 ]
Nope, sorry
Ja, nu ben ik ook wel benieuwdFiresphere schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:57:
[...]
Nope, sorryPas als het live is
Momenteel is het nog op mijn server en kan ik het helaas niet showen
Huh? Kun jij de subdomains zien die ik gebruik?wsitedesign schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:20:
Ziet er mooi uit Firesphere, geef je geen ongelijk!
[ Voor 44% gewijzigd door Firesphere op 10-05-2014 18:50 ]
Ergens gaat het fout in de threads. Laat dat nou net het deel zijn waar je niet bij kan komen met de ruby debugger.
Seriously...
Firesphere schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 18:40:
Huh? Kun jij de subdomains zien die ik gebruik?
-----------------
Heh, leuk, een 419-er pesten...

Juist gelijk ik niet doorheb dat een 180€ "belasting", die overgeschreven dient te worden via WU voor dat de "bankoverschrijving" van de persoon die iets wilt kopen doorgelaten word door het controleorgaan, dat daar iets niet pluis mee is
[ Voor 48% gewijzigd door azerty op 10-05-2014 19:04 ]
Da's geen antwoord
En ook niet evil als jij het kan zien, aangezien het me niet zoveel uitmaakt, gewoon nieuwschierig, want ik ken geen host die die informatie heeft
*edit* hmm bedoel je dat hij in je hosts file staat? Nee, dan zou het niet moeten kunnen, al kan je natuurlijk altijd een wordlist tegen de hostheader aangooien
[ Voor 38% gewijzigd door StM op 10-05-2014 19:13 ]
Na 2 dagen scraper bakken, 107 tests en 98.78% code coverage. Ik ben benieuwd naar die andere 1.22% though
edit: Fuck yeah, 100% code coverage! Ik wist niet dat dat überhaupt mogelijk zou zijn. Nou nog 100% bug vrij.
[ Voor 29% gewijzigd door Gamebuster op 10-05-2014 19:40 ]
ShhhCaelorum schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:21:
HAX HAX!!!
Ach, boeiend, het TLD is per slot van rekening in handen van wsitedesignCaelorum schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:21:
HAX HAX!!!
Echte hax is de outdated server van wsitedesign om zeep helpen.

Welke outdated server?Douweegbertje schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:31:
"hax"..
Echte hax is de outdated server van wsitedesign om zeep helpen.
Zie je pm verkeer van februari. Die koha website toentertijd.
Svbtle of Medium niks? Dan is het zware werk al voor je gedaan en het schrijven schijnt heel goed geregeld te zijn. Kan ook tumblr nemen, thema maken is heel makkelijk en kan het op een (sub)domein integreren met een bestaande website, kan alle tumblr-eigen layout ook geheel verbergen.Robbiedobbie schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:04:
Iemand suggesties?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.