Nieuwe website & ander domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Een bestaande website ga ik vervangen door zowel een nieuwe website als een nieuw domein. Bepaalde content wordt gewoon overgenomen, maar ook delen weer niet. Daarnaast komt er ook nieuwe content. Nu is het "makkelijk" om een website 1 op 1 over te zetten naar een ander domein middels een 301 redirect op het oude domein.

Nu is het per definitie zo dat de url's anders zijn. De zelfde content staat niet meer op site/x/y maar op bijvoorbeeld site/z. Nu is dit prima in te regelen dat oudesite/x/y naar nieuwesite/z gaat, alleen zit ik met het deel seo in mijn hoofd. Gaat dit "goed" werken?

- Is de werkwijze goed om 301's te gaan gebruiken, vooral als je EN een nieuwe site hebt EN een ander domein?
- Hoelang laten jullie de 301's staan, voordat je de oude website "weg haalt"? Uiteindelijk wil ik niets meer van het oude domein in google zien (soort van..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-09 08:04
Ik denk dat het beste is qua gebruikt vriendelijkheid om een simpel HTML pagina'tje met daarin informatie dat de website is vernieuwd met daarin een grote button voor de redirect naar je nieuwe domein.

Een gebruiker heeft dan niet het idee dat ze op de verkeerde website komen of je compleet andere diensten/producten bent gaan aanbieden. Een stukje service denk ik

[ Voor 29% gewijzigd door beun92 op 10-05-2014 15:33 ]

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Nee, dat is totaal geen oplossing en daar ben ik ook helemaal niet naar op zoek. Ik heb twee specifieke vragen, en qua "gebruiksvriendelijkheid" boeit het simpelweg niet. De huidige site krijgt misschien 2-3 bezoekers per dag, en er zal ook geen verwarring zijn. Het is niet zo dat ik het eerst over appels heb, en daarna over peren. Inhoud en de naam zijn identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:32

André

Analytics dude

Alles zoveel mogelijk 1 op 1 redirecten naar de nieuwe locatie. En alles wat verdwenen is naar de homepage. De redirects zelf moet je in feite 'eeuwig' laten staan zolang er nog inkomende links naar toe verwijzen die je niet weg wil gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:29
Douweegbertje schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:44:
Nee, dat is totaal geen oplossing en daar ben ik ook helemaal niet naar op zoek. Ik heb twee specifieke vragen, en qua "gebruiksvriendelijkheid" boeit het simpelweg niet. De huidige site krijgt misschien 2-3 bezoekers per dag, en er zal ook geen verwarring zijn. Het is niet zo dat ik het eerst over appels heb, en daarna over peren. Inhoud en de naam zijn identiek.
Probleem is wel dat de personen in kwestie dus eerst nog altijd via de originele link binnen zullen komen die na een tijdje niet meer gaat werken, eventueel niet eens zonder hun kennis. Voor zover zij dan zullen weten is je link gewoon dood / bestaat de website niet meer.
Een pagina die aangeeft wat er aan de hand is met een redirect-button is in dat opzicht ook een stuk slimmer.

Als je de 301 alleen wilt gebruiken om naar de nieuwe site te redirecten vanwege een SEO-reden (Weet niet hoe google overweg gaat met 301's, checken ze die minder en laten ze die uiteindelijk afzakken?) dan weet ik niet of je het ook maar enigsinds nodig gaat hebben en kan je net zo goed die site direct uit de lucht gooien imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:39
301 redirect gebruiken en dan een melding bovenaan weergeven dat de URL veranderd is. Dat werkt in mijn ogen het best. Dit zou je kunnen doen door '?redirect=old' o.i.d. aan de url toe te voegen waardoor er dan bovenaan de pagina een melding komt te staan dat de site voortaan via een nieuwe URL beschikbaar is. Dit zie ik wel vaker bij websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Hoeveel links heb je? Anders gewoon 301 in je htaccess knikkeren ofzo, voor die paar links. Kun je net zo lang laten staan totdat je in Analytics geen bezoeken meer krijgt op de oude links.

Een 301 draagt normaal gesproken de PageRank grotendeels over naar de URL waarnaar verwezen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

André schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:53:
Alles zoveel mogelijk 1 op 1 redirecten naar de nieuwe locatie. En alles wat verdwenen is naar de homepage. De redirects zelf moet je in feite 'eeuwig' laten staan zolang er nog inkomende links naar toe verwijzen die je niet weg wil gooien.
Zoals bovenstaand: je kunt bij Google webmaster tools zien welke urls worden gerapporteerd als status Kapot (o.i.d.), in bijvoorbeeld Joomla heb je plugins zoals SH404SEF die keurig urls redirecten. Dan voeg je kapotte urls daar toe aan de pagina's waar ze heen moeten wijzen. Dan hoef je niet telkens te rommelen in het htaccess bestand.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Pagina: 1