We are shaping the future
Als hij is afgebrand kan je beter je opstal raadplegenFiresphere schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:39:
[...]
Daar heb ik een inboedelverzekering voor, wat heeft een backup daarmee te maken?
Designers snappen het verschil niet. En als het zo designed is, moet en zal het ook zo, dat het niet klopt met de beleving interesseert ze geen ene fuck.Alex) schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:57:
UI-fail bij Hi:
[afbeelding]
Checkboxen waar radiobuttons horen te staan. Een databundel is verplicht en je kunt maar één optie selecteren.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Voor gebruikers is het toch /care. Checkbox/Radio what? Zolang het maar werkt naar behoren, maar op zich de style niet uit. Mijn bescheiden mening
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Klanten die ftp-gegevens moeten aanleveren; dat wil vaak niet in één keer goed
Read the code, write the code, be the code!
Fixed it for youAlex) schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:57:
UI-fail bij Hi:
[afbeelding]
Checkboxen waar radiobuttons horen te staan. Een databundel is verplicht en je kunt maar één optie selecteren.
Ook leuk dat dit gewoon met ongeveer 10 regels CSS gefixed is
[ Voor 8% gewijzigd door MoietyMe op 08-05-2014 11:05 ]
Wel vreemd, want bij de keuze voor 1-jarig of 2-jarig abonnement gebruiken ze wel ronde radiobuttons.Alex) schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:57:
UI-fail bij Hi:
[afbeelding]

Tjah klanten zijn vrij om te kiezen, wij raden ze slechts wat aan. Mocht de door hun zelf gekozen hosting teveel gezeur opleveren, dan betalen ze gewoon extra.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verder is die van het oor ook niet geheel objectief. Ik ben bevoorbeeld dovig aan mijn rechter oor, dus ik zet die dan ook tegen de deur aan, hoewel dat misschien niet mijn instinctief besluit is.
Anyways; lefty
[ Voor 23% gewijzigd door Gropah op 08-05-2014 12:04 ]
Let wel even op dat er staat dat rechts gecontroleerd wordt door links en andersom.
Ik ben met het meeste rechts, dus ben 'left-brained' .. ik herken alleen niet alle punten.
idd, verbaasde me al dat er waren die rechts zeggen.Douweegbertje schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:21:
Links, denk ook dat de meeste hier links zijn. Qua vakgebied past dat ook beter. Rechts is meer designer
(een van de slechtste one-liners wat mij betreft)
Lekker op de bank
Een creatieve programmeur danHipska schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:29:
[...]
idd, verbaasde me al dat er waren die rechts zeggen.
Het is volgens mij ook niet per se zo dat alléén die kenmerken bij jou/jouw hersenhelft horen.
Dit topic staat ook in Graphics, Internetmarketing & Social Media en Webdesign, Markup & Clientside Scripting heHipska schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:29:
[...]
idd, verbaasde me al dat er waren die rechts zeggen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
http://www.livescience.co...ain-right-brain-myth.html
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waarom voeg je die dingen niet eerder bij elkaar? Geeft wat meer ruimte om mee te spelen met de lagere getallen
Hehe, de meeste ontwikkelaars die een creatieve oplossing bedenken veroorzaken ook problemen, omdat niemand het meer kan volgen.Cor453 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:38:
[...]
Een creatieve programmeur dan
Het is volgens mij ook niet per se zo dat alléén die kenmerken bij jou/jouw hersenhelft horen.
Zo ontzettend herkenbaar...jbdeiman schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:27:
[...]
Hehe, de meeste ontwikkelaars die een creatieve oplossing bedenken veroorzaken ook problemen, omdat niemand het meer kan volgen.
Ik ga maar even wat anders doen, ellende...
[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 08-05-2014 14:07 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
https://twitter.com/NSACareers/statuses/463321993878994945
Verwijderd
Die taal die ze daar spreken ken ik niet hoor...BtM909 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:16:
Zijn er nog mensen die een baan zoeken bij de NSA?
What? Welke dingen moet ik dan volgens jou bij elkaar voegen? Snap je überhaupt wel hoe het spel werkt?Gropah schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:18:
[...]
Waarom voeg je die dingen niet eerder bij elkaar? Geeft wat meer ruimte om mee te spelen met de lagere getallen
.oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6"
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2014 14:33 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Zo stuur ik ze ook altijdTheNephilim schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:42:
Eén e-mail met daarin 22 punten met per punt een reactie van de ontwerper en daaronder weer een reactie van de klant. Zou ik eens moeten beginnen met de ontwerper overtuigen om dat anders te gaan doen?
"Ik heb even omcirkeld wat er niet goed is", en dan een grote rode cirkel om het hele ontwerp heen.wouterwouter2 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:56:
[...]
Zo stuur ik ze ook altijd, alleen dan nog een screenshot dr bij.
Alex) schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:57:
[...]
"Ik heb even omcirkeld wat er niet goed is", en dan een grote rode cirkel om het hele ontwerp heen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
In de situatie van je plaatje kun je toch wel je hele chain samenvoegen, niet dat je dat veel eerder had kunnen doen ofzo, maar dat zou je score nog wel een stuk hoger maken.oisyn schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:30:
[...]
What? Welke dingen moet ik dan volgens jou bij elkaar voegen? Snap je überhaupt wel hoe het spel werkt?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wanneer je code hebt die een variabele heeft met de naam self, klapt IE op zijn bek. Chrome laat je schijnbaar in global scope de var self gebruiken (die schrijft hij vrolijk over window.self heen), maar IE geeft een not implemented exception...
Nu kun je discussiëren over het gebruik van self, maar goed dit had ik niet verwacht

Overigens niet mijn code...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
BtM909 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:16:
Zijn er nog mensen die een baan zoeken bij de NSA?
Als ik er aan denk, vanavond maar eens kijken of ik er wat mee kan
[ Voor 29% gewijzigd door mbarie op 08-05-2014 15:37 ]
Haha ja; http://www.quipqiup.com/ doet het aardig netjes!mbarie schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:37:
Wil je het antwoord al? Hij is niet moeilijk als je m in een slimme online decrypter stopt ;P (staat overigens ook in replies op te tweet - het is helaas niets spannends).
Hij schijnt vrij snel gekraakt te zijn, dus probeer niet teveel te zoeken naar hintsFiresphere schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:27:
[...]
Als ik er aan denk, vanavond maar eens kijken of ik er wat mee kan
Ik zoek de oplossing liever zelf ff uit. Of'ie nou moeilijk is of niet.mbarie schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:37:
Wil je het antwoord al? Hij is niet moeilijk als je m in een slimme online decrypter stopt ;P (staat overigens ook in replies op te tweet - het is helaas niets spannends).
Ja, het is een hele eenvoudige cipher. Wat dat betreft is het dus niet moeilijk om bij de NASA te werkenBtM909 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:39:
[...]
Hij schijnt vrij snel gekraakt te zijn, dus probeer niet teveel te zoeken naar hints
Maar de NASA doet dan ook niet zo heel veel met encryptieChris7 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:42:
[...]
Ja, het is een hele eenvoudige cipher. Wat dat betreft is het dus niet moeilijk om bij de NASA te werken.

De NASA is toch die club die iedereen zit af te luisteren (d'r was iets met een Amerikaan die daar een hoop heisa over maakte)?Firesphere schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:47:
[...]
Maar de NASA doet dan ook niet zo heel veel met encryptie
Chris7 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:50:
[...]
De NASA is toch die club die iedereen zit af te luisteren (d'r was iets met een Amerikaan die daar een hoop heisa over maakte)?

National Security Agency
vs
National Aeronautics and Space Administration
en voor de mensen die het zich afvroegen: de
Uiteraard, maar die chain ziet er een stuk cooler uit dan wat erna komtWoy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:09:
[...]
In de situatie van je plaatje kun je toch wel je hele chain samenvoegen, niet dat je dat veel eerder had kunnen doen ofzo, maar dat zou je score nog wel een stuk hoger maken
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 08-05-2014 17:44 ]
*made my day*
Read the code, write the code, be the code!
6 maanden in een studentenhuis in Curaçao, daar wordt je rug ook niet beter van kan ik je uit eigen ervaring vertellen.perseas schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:48:
Twee weken in een hotel kost ook je halve leven. Wat een verschrikkelijke bedden.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
De muren waren volgens mij van karton gemaakt. Kon met mijn Duitse buren meepraten!DeluxZ schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:51:
[...]
6 maanden in een studentenhuis in Curaçao, daar wordt je rug ook niet beter van kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Hmhhmmmmm.Gertjan. schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 15:14:
Overigens niet mijn code...
Dan koop je toch een goede matras? Als ik voor langere tijd ergens zou blijven en het bed is niet goed zou ik 't wel weten. Nou helpt het wel dat ik vrijwel overal goed slaapDeluxZ schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:51:
[...]
6 maanden in een studentenhuis in Curaçao, daar wordt je rug ook niet beter van kan ik je uit eigen ervaring vertellen.

Dat ASP.NET beschikbaar is wil niet per se zeggen dat PHP dat niet is.TheNephilim schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:26:
Een 'tijdelijke' website die vandaag online moet; hosting ondersteund natuurlijk weer geen php. Gezien er allemaal aspx bestanden op stonden
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nou index.php doet het niet... dus dat zal in ieder geval niet inschakelt zijn op dit moment.NMe schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:27:
[...]
Dat ASP.NET beschikbaar is wil niet per se zeggen dat PHP dat niet is.
phpinfo() ftwTheNephilim schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:26:
Een 'tijdelijke' website die vandaag online moet; hosting ondersteund natuurlijk weer geen php. Gezien er allemaal aspx bestanden op stonden
Pakt de host de index.php niet automatisch op als je de root van het domein aanroept of probeer je daadwerkelijk /index.php aan te roepen?TheNephilim schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:28:
[...]
Nou index.php doet het niet... dus dat zal in ieder geval niet inschakelt zijn op dit moment.
Ook niet als je direct naar index.php linkt? Misschien staat PHP wel aan en hebben ze index.php niet als DirectoryIndex (of hoe dat met IIS ook heetTheNephilim schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:28:
[...]
Nou index.php doet het niet... dus dat zal in ieder geval niet inschakelt zijn op dit moment.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Nouja, ik ga ervan uit dat het bestand prima opent, maar dat de <?php ?> tags niet geparsed worden?TheNephilim schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:35:
index.php direct aanroepen werkt ook niet. index.html daar in tegen welphpinfo() zal dus ook weinig nut hebben, als een php bestand openen al niet lukt
Maar goed, dat is niet mijn probleem, dat mag de klant met de hoster regelen!
Soms ben je net een gebruikerTheNephilim schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:35:
index.php direct aanroepen werkt ook niet.
WAT werkt niet?
Alsof je naar mij hebt geluisterd
[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 09-05-2014 10:38 ]
Met alleen ftp-gegevens en verder niet, voel ik me ook net een gebruikerBtM909 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:38:
[...]
Soms ben je net een gebruiker
WAT werkt niet?
edit:
Alsof je naar mij hebt geluisterd![]()

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb
[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 09-05-2014 10:44 ]
Mij zegt deze 404 dat de server niks met de extensie kan doen. De index.html in de root werkt namelijk wel, de index.php in de root niet.Hertog6 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:42:
404 impliceert het niet kunnen openen van een file, het zegt niks over het feit of PHP geinstalleerd is
Nog maar een kopje koffie dan maar
Ik heb Apache nog nooit een 404 zien gooien als er een 500 optreedAlex) schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:43:
Apache gooit toch ook 404's als er eigenlijk een internal server error is opgetreden, maar de ErrorDocument niet gevonden kan worden? IIS gooit soms ook 404's als er eigenlijk iets mis gaat op de server..
Hmm, zou kunnen hoor. Ik heb Apache al in jaren niet meer aangeraakt dus ik weet niet precies meer wat dat ding nou wel en niet doet. Soms zie ik op websites wel Apache-foutmeldingen voorbijkomen waarin staat "Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."Hertog6 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:45:
[...]
Ik heb Apache nog nooit een 404 zien gooien als er een 500 optreed
Zie de KB die ik linkte, IIS gooit 404's als het mimetype niet is toegestaan of als er geen handler is geregistreerd.Met IIS heb ik niet zo heel erg veel ervaring, maar die gaf als ik dingen fout deed altijd gewoon 500's terug.
Ja kijk.. mijn ervaring met IIS houd op bij versie 5.0Alex) schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:47:
[...]
Hmm, zou kunnen hoor. Ik heb Apache al in jaren niet meer aangeraakt dus ik weet niet precies meer wat dat ding nou wel en niet doet. Soms zie ik op websites wel Apache-foutmeldingen voorbijkomen waarin staat "Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."
[...]
Zie de KB die ik linkte, IIS gooit 404's als het mimetype niet is toegestaan of als er geen handler is geregistreerd.
En op dat moment faalt Apache in het ophalen van het document wat bij de 500 hoort, dus geeft die een 404 terug. Zegt vooral wat over de configuratie op dat moment en niks over dat Apache 404's zou terug geven op het moment dat hij 500's hoort terug te geven.
Nu dus toch maar iets van een eigen mailserver installeren ofzo...

[spuit 11+++]Hertog6 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:45:
[...]
Ik heb Apache nog nooit een 404 zien gooien als er een 500 optreedMet IIS heb ik niet zo heel erg veel ervaring, maar die gaf als ik dingen fout deed altijd gewoon 500's terug.
In sommige gevallen krijg je onder IIS een 404 als de mime type niet goed staat, want dus kan als niet expliciet gedefineerd is dat .php iets van Application/PHP moet zijn.
[/spuit]
Driving a cadillac in a fool's parade.
QFTwsitedesign schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:31:
Overheidsdiensten... Als je ze niet nodig hebt doen ze vervelend (belasting, etc...), heb je ze dan wel nodig, zijn ze niet te bereiken -_-
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Kennen we deze nog?ErikKo schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:56:
Overheid en ICT gaan nooit niet goed samen in één zin.
Al zat daar natuurlijk wel wat meer werk achter dan door het Parool geschetst.
[ Voor 31% gewijzigd door MoietyMe op 09-05-2014 15:09 ]
Ehh, even ter uitbreiding, die ton is niet alleen het logo'tje, maar een volledige overhaul van de hele huisstijl van alle onderdelen van de gemeente Amsterdam.
Zodat alle onderdelen 1 uniforme uitstraling hebben. Van posters tot en met folders, van deelgemeente's tot afvalverwerking.
Op termijn wordt hierdoor dus verschrikkelijk veel geld bespaard omdat er niet meer voor ieder onderdeel weer compleet ander drukwerk moet worden besteld.
Ben het wel met Firesphere eens overigens. In de media werd het gebracht alsof het enkel om het toevoegen van een regeleinde ging.
[ Voor 60% gewijzigd door Rhapsody op 09-05-2014 14:14 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Klopt ook, de media moet het natuurlijk weer lekker verneukeratief brengen.Firesphere schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:12:
[...]
Ehh, even ter uitbreiding, die ton is niet alleen het logo'tje, maar een volledige overhaul van de hele huisstijl van alle onderdelen van de gemeente Amsterdam.
Zodat alle onderdelen 1 uniforme uitstraling hebben. Van posters tot en met folders, van deelgemeente's tot afvalverwerking.
Op termijn wordt hierdoor dus verschrikkelijk veel geld bespaard omdat er niet meer voor ieder onderdeel weer compleet ander drukwerk moet worden besteld.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Linken naar file:///c:/???Good Fella schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:10:
[...]
Kennen we deze nog?
Al zat daar natuurlijk wel [url=file:///C:/Users/michiel.bijl/Downloads/gasd_presentatie_230114_v2a_stijlnieuws.pdf]wat meer werk[/url] achter dan door het Parool geschetst.
En dan ook nog eens op je eigen user-domain?
Opleiding: Bedrijfskunde MERFiresphere schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:32:
[...]
Linken naar file:///c:/???
En dan ook nog eens op je eigen user-domain?In de Devschuur??
![]()
Komende tijd (waarschijnlijk enkele jaren) bij een grote financiële toezichthouder aan de slag om een nieuw applicatie platform te maken. Alles moet nog worden gemaakt, dus wel weer een uitdaging
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.