I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als hij daar intrapt mag hij meteen ontslagen worden.....roeleboel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:57:
[...]
Aangeven dat je in het kader van veiligheid al alles dubbel rot-13 encodeert, en hij zich bijgevolg geen zorgen hoeft te maken?
Nothing to see here!
Maar gelukkig is hij maar 1 van de schakels die het moeten goedkeuren, dus ik ga hier een punt van maken en zorgen dat de persoon in kwestie snel z'n mond houd.
Dan moet je utf-8 gebruiken, niet rot13
(welke partij kwam daar weer mee in het nieuws?)
[ Voor 11% gewijzigd door roeleboel op 07-05-2014 11:10 ]
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
KPNroeleboel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:09:
[...]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat kan niet, want utf-8 verandert iets aan je tekst en dat wil je niet want je wilt ze kunnen teruglezen.roeleboel schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:09:
[...]
Mijn server gooit dan altijd HTTP 418 aangezien dat de enige correcte response is.Gropah schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:14:
Jongens, jullie vergeten de belangrijkste vraag: Is het compatible met RFC 2549?
Verwijderd
Zou het graag voor je testen, maar vrees dat de standaard snelheid hier op kantoor niet veel hoger is dan dat...Robbiedobbie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:27:
Is bij jullie github ook zo sloom? Ik probeer hier een repo van paar honderd mb te clonen, maar hij wil niet sneller dan +- 50kb/s... Verder geeft speedtest gewoon netjes 50mbit aan...
Wat een belachelijke prijsVerwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:29:
[...]
Zou het graag voor je testen, maar vrees dat de standaard snelheid hier op kantoor niet veel hoger is dan dat...Gelukkig wordt het geupgrade soon, naar 10mbit glasvezel (á ~€500 per maand).
Ja, maar dan heb je wel een SLA.
Wat eigenlijk alleen maar inhoudt dat je iemand mag bellen als het niet werkt
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Verwijderd
De systeembeheerder geilt op SLA's.
Laatste keer dat er iets mis ging, lag het internet er bijna een hele dag uit... Erg nuttig dus, zo'n SLA.Jan_V schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:32:
[...]
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 11:34 ]
Is dat ook niet precies waar je het voor wilt? Ik zou niet graag gaan bellen als alles voor de verandering eens wel werkt...Jan_V schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:32:
[...]
WauwVerwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:29:
[...]
Zou het graag voor je testen, maar vrees dat de standaard snelheid hier op kantoor niet veel hoger is dan dat...Gelukkig wordt het geupgrade soon, naar 10mbit glasvezel (á ~€500 per maand).
Ik zag ze hier ook graven, vlak voor het industrie terrein, maar ik vrees dat dat weinig met glasvezel te maken heeft. We zitten hier nog op DSL 8/1 Mbit, ontzettend sloom natuurlijk
Aan de andere kant, 500 euro voor 10 Mbit ging er bij mij ook niet in
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Nu is het 6/6mbit, volgens mij zelfs als gestapelde ISDN-lijnen of zo. Ik zou zeggen: Paar "consumentenlijntjes" op verschillende netwerken. Of desnoods 4G dongle als backup, is in ieder geval sneller dan wat er nu ligt.TheNephilim schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:34:
[...]
Wauw
Ik zag ze hier ook graven, vlak voor het industrie terrein, maar ik vrees dat dat weinig met glasvezel te maken heeft. We zitten hier nog op DSL 8/1 Mbit, ontzettend sloom natuurlijk
Aan de andere kant, 500 euro voor 10 Mbit ging er bij mij ook niet inDan kun je beter twee verschillende lijnen aanschaffen waarvan de één als backup.
Serverhok heeft hier ook meer apparaten dan dat er werkplekken zijn... En dan allemaal het duurste van het duurste.
Als het nog niet duidelijk is dat de systeembeheerder een prutser is: Voor een webordersysteem hadden we toegang nodig tot data uit de interne database. Hem gevraagd wat de opties zijn, en dat was simpel:
"Database-server in DMZ zetten."
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2014 11:39 ]
Voor die 500 in de maand kun je hier 6 1000/100 fiber lijntjes hebben liggenTheNephilim schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:34:
[...]
Aan de andere kant, 500 euro voor 10 Mbit ging er bij mij ook niet inDan kun je beter twee verschillende lijnen aanschaffen waarvan de één als backup.
Oef, vreselijk zo'n systeembeheerderVerwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:37:
[...]
Nu is het 6/6mbit, volgens mij zelfs als gestapelde ISDN-lijnen of zo. Ik zou zeggen: Paar "consumentenlijntjes" op verschillende netwerken. Of desnoods 4G dongle als backup, is in ieder geval sneller dan wat er nu ligt.
Serverhok heeft hier ook meer apparaten dan dat er werkplekken zijn... En dan allemaal het duurste van het duurste.
Ik trek hier een grote repo met ongeveer 1Mb/s binnen vanaf github dus nee.Robbiedobbie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:27:
Is bij jullie github ook zo sloom? Ik probeer hier een repo van paar honderd mb te clonen, maar hij wil niet sneller dan +- 50kb/s... Verder geeft speedtest gewoon netjes 50mbit aan...
Bedoelde er eigenlijk mee dat je alleen maar kan bellen. Verder wordt het 'probleem' vaak niet sneller opgelost. Met veel pijn en moeite kun je dan nog wat geld terug krijgen, maar dat weegt over het algemeen niet op tegen de ellende die je had.Robbiedobbie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:34:
[...]
Is dat ook niet precies waar je het voor wilt? Ik zou niet graag gaan bellen als alles voor de verandering eens wel werkt...
2 consumentenlijnen zijn vaak een betere oplossing, maar dat gaat er bij de meeste bedrijven helaas nog niet in.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
We hebben voor ons verkoopsysteem van <klant> een kortingsactie voor Moederdag geïntroduceerd naar de klanten. Daar hoeven jullie niets voor te doen! Ow, de winkels moeten wel even 24 uur open staan in de applicatie en de korting wordt als extra orderregel meegegeven in de order van de applicatie. Maar dan werkt het toch wel? De actie gaat overigens vandaag in.
Herkenbaar! ... leuk als anderen op de stoel van de techneut gaan zitten en denken dat ze die inschatting ook wel zelf kunnen makenpdebie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:11:
heerlijk die commerciële afdelingen.
We hebben voor ons verkoopsysteem van <klant> een kortingsactie voor Moederdag geïntroduceerd naar de klanten. Daar hoeven jullie niets voor te doen! Ow, de winkels moeten wel even 24 uur open staan in de applicatie en de korting wordt als extra orderregel meegegeven in de order van de applicatie. Maar dan werkt het toch wel? De actie gaat overigens vandaag in.
![]()
Mijn antwoord is meestal: Ga maar door de proper channelspdebie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:11:
heerlijk die commerciële afdelingen.
![]()
Nothing to see here!
Laat de boel maar een keer klappen. Wellicht dat ze het dan snappen.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Dan krijgen ze netjes het FO etc. terug onder hun neusAvalaxy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:35:
Dan krijg je de schuld omdat je een brak systeem hebt aangeleverd
Maar hoe dan ook zullen zij niet schuldig zijn inderdaad.
@markvt:
logisch toch? Ik zit nog steeds met die error, hoe moet ik hem oplossen?!?!?!
Al is die pagina wel heel kaal natuurlijk. Maar ja, valt ook niet heel veel meer over te vertellen.
[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 07-05-2014 12:46 ]
Ik vermoed dat dit binnen nu en een half uur alsnog op jouw planning terecht komt.pdebie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:45:
[...]
Dan krijgen ze netjes het FO etc. terug onder hun neus
Maar hoe dan ook zullen zij niet schuldig zijn inderdaad.
@markvt:
logisch toch? Ik zit nog steeds met die error, hoe moet ik hem oplossen?!?!?!
Ik heb de ICT manager aan mijn zijde dit keer. En die is net als mij aardig aan het boksen tegen de afdeling CZ
Bij ons niet altijd hoor of ze moeten het via de hogere baas spelenDouweegbertje schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:49:
Dat is leuk, maar uiteindelijk zal het toch wel iets worden van "deze éne keer dan nog", maar we hebben nu een standpunt. Tenminste, zo gaat het vaak
Nothing to see here!
https://niels.nu
De dag is nog niet om. En wat doe je op je werk als je niks hoeft te doen?pdebie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:39:
tadaaa! Ik krijg een kop koffie van jullie. Heb nog niks hoeven te doen.
Tweakers.net lezen.Ealanrian schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:40:
[...]
De dag is nog niet om. En wat doe je op je werk als je niks hoeft te doen?
Verwijderd
Alstublieftpdebie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:39:
tadaaa! Ik krijg een kop koffie van jullie. Heb nog niks hoeven te doen.
ben wel aan het werk, maar je moet even een paar posts terug lezen. Dan weet je waarvoor ik niets hoefde te doenEalanrian schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:40:
[...]
De dag is nog niet om. En wat doe je op je werk als je niks hoeft te doen?
Weer een API maken om ergens anders dat password vandaan te toveren?Hydra schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:39:
Ik zit een beetje in dubio. Ik heb een serie python scripts die wat info ophalen / pushen naar een API. Voor die API heb ik een password nodig. Waar sla ik dat password op? Wil het niet in PT op disk hebben staan, maar aan de andere kant heeft encrypten ook weinig zin want dan moet ik de crypt-key net zo goed op disk opslaan. Heb het voor nu maar ff 'onleesbaar' gemaakt met base64 encoding maar dat lost ook zo weinig op natuurlijk.
En die dan weer met een wachtwoord beveiligen, wat je dan weer uit een andere API ophaalt?TheNephilim schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:55:
[...]
Weer een API maken om ergens anders dat password vandaan te toveren?
Dat zou natuurlijk het mooiste zijn; API-ception!Firesphere schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:58:
[...]
En die dan weer met een wachtwoord beveiligen, wat je dan weer uit een andere API ophaalt?
Om dan uiteindelijk te ontdekken dat je eigenlijk een ddos aanval aan het ontwikkelen bent.Firesphere schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:58:
[...]
En die dan weer met een wachtwoord beveiligen, wat je dan weer uit een andere API ophaalt?
RTFM!
It's an API within an API....TheNephilim schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:02:
[...]
Dat zou natuurlijk het mooiste zijn; API-ception!
En net als in de film, zal met elk niveau/layer alles een stuk trager werken
Eigenlijk, werkt het in de film een stuk sneller. Laag 0 werkt daar op dezelfde snelheid, en elk dieper niveau werkt sneller en sneller. Net tegenovergesteld dusLaurens-R schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:20:
[...]
It's an API within an API....
En net als in de film, zal met elk niveau/layer alles een stuk trager werken
Heb je geen optie tot RSA based authenticatie?Hydra schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:39:
Ik zit een beetje in dubio. Ik heb een serie python scripts die wat info ophalen / pushen naar een API. Voor die API heb ik een password nodig. Waar sla ik dat password op? Wil het niet in PT op disk hebben staan, maar aan de andere kant heeft encrypten ook weinig zin want dan moet ik de crypt-key net zo goed op disk opslaan. Heb het voor nu maar ff 'onleesbaar' gemaakt met base64 encoding maar dat lost ook zo weinig op natuurlijk.
Wat schiet je daar mee op? Dan moet je de private key encrypten of plain-text opslaanFiresphere schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:25:
Heb je geen optie tot RSA based authenticatie?
[ Voor 33% gewijzigd door mbarie op 07-05-2014 14:29 ]
TheNephilim schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:02:
[...]
Dat zou natuurlijk het mooiste zijn; API-ception!
Kan je geen gebruik maken van de Windows Password Vault (credential manager)? Note: niet getest, gewoon een wild idee.Hydra schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 13:39:
Helaas niet. De api is een beetje ingesteld op web-clients, beetje a la facebook dat je de user doorstuurt naar de pagina van de site zelf. Ze bieden sinds redelijk kort ook gewoon een username / PW login aan, maar dan moet ik dus 't PW ergens opslaan.Firesphere schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:25:
Heb je geen optie tot RSA based authenticatie?
FF iets anders: ben bezig met m'n open media vault installatie. Wat een enorm gekut zeg om daar python 2.7 op te krijgen
Spul draait op m'n linux servertje (OMV installatie). Nouja, dat doet het straks als ik godverdegodver een 'recente' Python versie heb draaien.Styxxy schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:34:
[...]
Kan je geen gebruik maken van de Windows Password Vault (credential manager)? Note: niet getest, gewoon een wild idee.
Edit: Toch maar naar python 3 over dan
[ Voor 4% gewijzigd door Hydra op 07-05-2014 14:46 ]
Verwijderd
Nog maar even wat klooien, anders lekker terug naar Chrome
Nee; als je wil authenticeren met een server dan moet je bewijzen dat je bent wie je zegt te zijn. Dus bijvoorbeeld een challenge signen met een private key waarvan de server de public key heeftmbarie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:28:
Nee toch? De gebruiker krijg toch de public key? Enkel de API-kant zou dan de private key kennen.
Veel artwork er in? Een 3d model van 100MB doet wonderen met de grootte van je repo
Bitch please. 800GB and counting...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hij had 't over werk, niet z'n persoonlijk pr0n collectie..oisyn schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:21:
Bitch please. 800GB and counting...
Hydra schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:25:
[...]
Hij had 't over werk, niet z'n persoonlijk pr0n collectie.
[ Voor 4% gewijzigd door Rutix op 07-05-2014 16:14 ]
Nothing to see here!
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Je weet natuurlijk nooit wanneer er een remake komt.
Een SVN repo? Wut
Ow, dacht dat de cijfers bij houston500 en houston900 het versie nummer warenGateKeaper schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:36:
[...]
Je weet natuurlijk nooit wanneer er een remake komt.
Mag hopen dat dat geen SVN repo is maar perforce ofzo
Nothing to see here!
Och dat is niets. Hier lopen ze gerust de hele straat af.diabolofan schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:56:
Straks pakketje ophalen op nummer 2, terwijl ik zelf op nummer 5 woon (met 1 oplopende huisnummers, rijtjeshuis). Die bezorger had er duidelijk geen zin in om het morgen nog eens te proberen.
Woon zelf op nummer 4 en een bezorger heeft het al eens weten te presteren op nummer 2 af te geven wat verdomme echt zowat 100m verderop zit. Sowieso wel grappig hoe de huisnummers hier lopen en aangegeven staan. Toch al behoorlijk wat bezorgers gehad die compleet de weg kwijt waren ^^
"Meneer, Ik heb een pakketje voor u";
Ik kijk even naar het adres en de naam. Staat een totaal ander adres op.
Blijkt hij niet eens te weten in welke straat hij staat
________
Toch ben ik dat laatst tegengekomen. Zal ff zoeken.
[ Voor 30% gewijzigd door Biersteker op 07-05-2014 17:09 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ik gok 799.5 GB aan artwork en 490MB aan binaries en slechts 10MB aan code oidCaelorum schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 15:36:
[...]
Daar zit neem ik aan veel artwork en zooi in?
Pure natte vingerwerk overigens, heb eigenlijk niet echt een idee van de grootte (in bytes) van de codebase.
KloptRutix schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:15:
[...]
Mag hopen dat dat geen SVN repo is maar perforce ofzo
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2014 17:27 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
15gig hier
Ja ja, nu is het wel mooi geweest hoor..oisyn schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 17:26:
Pure nat vingerwerk overigens,
YU no like spaces in path
Gisteren maar geprobeerd om mijn drivenaam aan te passen naar zonder spaties omdat zelfs de officiële Apple site zei dat dat appeltje-eitje was. Ding crashte en kon niet meer inloggen tot ik via Terminal handmatig de drive weer terug genaamd had.
Toch gek bij een systeem waarbij de standaard drive naam Macintosh SPATIE HD is.
[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 07-05-2014 19:19 ]
iOS developer
4 uur kwijt en dan ontdekken dat ik domweg de SMTPD:SSL poort blokkeer.
Je moet ook niet zulke spannende dingen verwachten van een Mac. Uit mijn mac tijd kan ik me herinneren dat daar vast wel een tooltje voor is ofzoBikkelZ schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:18:
GRMBL OCLint
YU no like spaces in path
Gisteren maar geprobeerd om mijn drivenaam aan te passen naar zonder spaties omdat zelfs de officiële Apple site zei dat dat appeltje-eitje was. Ding crashte en kon niet meer inloggen tot ik via Terminal handmatig de drive weer terug genaamd had.
Toch gek bij een systeem waarbij de standaard drive naam Macintosh SPATIE HD is.
[ Voor 61% gewijzigd door jip_86 op 07-05-2014 20:50 ]
Het gaat maar om 3G aan data ofzo, dus ik denk dat het zou moeten kunnen...
Ja joh, doe een git pull, negeer alle errors en vraag dan aan mij waarom iets niet werkt
[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 07-05-2014 21:35 ]
Geen idee, gewoon iets wat ik me zonet bedachtPrisonerOfPain schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:57:
Waarom zou je dat in git willen hebben? Dan trek je iedere keer je volledige repo (+history) naar je toe? Lijkt me een beetje zonde van de plek tbh.
[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 07-05-2014 22:03 ]
Dat je het op BitBucket kunt zetten is een ding, maar die history komt ook mee als je het weer synced naar je PC.Firesphere schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:03:
[...]
Geen idee, gewoon iets wat ik me zonet bedacht(BitBucket is in theorie unlimited gratis voor kleine teams he
)
Ik ga het proberen met symlinks aliassen of hoe het ook heet. Dan even met de hand de paden aanpassen in xcodebuild.log en dan voeren aan oclint-xcodebuildjip_86 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:49:
[...]
Je moet ook niet zulke spannende dingen verwachten van een Mac. Uit mijn mac tijd kan ik me herinneren dat daar vast wel een tooltje voor is ofzo*rent*
iOS developer
Verwijderd
Vroeg vandaag, voor 7 uur al aan het werk én aan de koffie.
Vandaag komt m'n koffiepakket binnen, vers gebrande bonen. Eens kijken of ik het verschil merk met supermarkbonen.
Wij hebben hier gewone supermarktbonen, en voor de eerste 4 bakjes kan het wel. Daarna ben ik te wakker en proef ik de synthetische smaak van fabrieksbonen...Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 07:55:
[...]
Vroeg vandaag, voor 7 uur al aan het werk én aan de koffie.
Vandaag komt m'n koffiepakket binnen, vers gebrande bonen. Eens kijken of ik het verschil merk met supermarkbonen.
Nothing to see here!
Fix it!!Rutix schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:20:
Wow. Ik had een andere ontwikkelaar geholpen met iets op te zetten. Nu krijgt hij blijkbaar een null reference exception en kreeg ik dus in mijn email een stacktrace. Aangezien ik ook druk ben met andere dingen vraag ik hem of hij kon zien wat er precies NULL was als hij erdoorheen stapte in debugging. Krijg ik een mail terug dat hij de oplossing niet weet en dat ik maar de debugger moet gebruiken om het probleem te vinden en het op te lossen. >.>
Rutix schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 08:20:
... Krijg ik een mail terug dat hij de oplossing niet weet en dat ik maar de debugger moet gebruiken om het probleem te vinden en het op te lossen. >.>
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Nothing to see here!
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
TruePrisonerOfPain schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 23:07:
[...]
Dat je het op BitBucket kunt zetten is een ding, maar die history komt ook mee als je het weer synced naar je PC.
En wat als je huis afbrandt?Firesphere schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:37:
[...]
Trueop zich heb ik genoeg backups, ik backup naar m'n colocatie RPi en naar m'n HTPC, was gewoon, maar het is inderdaad niet precies waar git voor bedoeld is
Lekker op de bank
Daar heb ik een inboedelverzekering voor, wat heeft een backup daarmee te maken?
colocatie is niet bij hem thuis he
Nothing to see here!
Oh, woordje gemist. Excuus
Lekker op de bank
Plus, mijn VPS staat nou niet echt in mijn huis ofzo, dus als m'n huis afbrand, draait de VPS nog wel. En verder draai ik wel backups van m'n desktop etc.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.