Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
die is idd makkelijker, maar dan nog haal ik de 2048 nietF.West98 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:06:
Als je dat wil weten kan je beter de deterministic 2048 spelen: http://jmfork.github.io/2048/
ora et labora
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

En waarom doet m'n linkje t nou weer niet dan

Deze wel
Ik vond deze versie juist wel makkelijk...
[ Voor 57% gewijzigd door hylke94 op 04-05-2014 14:50 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Terug naar je server?Firesphere schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:12:
via SSH ingelogd op m'n server, waarop ik via SSH ben ingelogd op m'n colocatie RPi bij PC Extreme, waarop ik op m'n OpenElec-RPi ben ingelogd via SSHWaar zal ik nu op inloggen?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik ben maar ingelogd op m'n desktop, vanaf waar ik nu ben ingelogd op m'n RPi colocatie
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ooit vanuit België met men gsm via openvpn op men VPS in nederland men laptop uit gezet
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
135
Nothing to see here!
Verwijderd
In dit kader (dus van device naar device naar device ...) is het volgende boek wel eens leuk om te lezen:Firesphere schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:34:
[...]
Ik ben maar ingelogd op m'n desktop, vanaf waar ik nu ben ingelogd op m'n RPi colocatie
the cuckoo's egg.
Voor de rest, goedemorgen. Zelf koffie halen svp want hier is het drap met een wolkje water wat er uit komt
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2014 08:13 ]
RTFM!
Dan maar gewone koffie. Goedemorgen!
Cor453 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:36:
Bah. Het gezicht dat je trekt als je erachter komt dat de melk in de cappuchino die je drinkt een THT van 28 april heeft...

Oeh bah!Cor453 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:36:
Bah. Het gezicht dat je trekt als je erachter komt dat de melk in de cappuchino die je drinkt een THT van 28 april heeft...
Morguuuh
Ieuw, dat is zo viesCor453 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:36:

Goedemorgen, koffie
We are shaping the future
Het mentale aspect van bedenken dat je melk drinkt die over de datum is, of het ook daadwerkelijk proeven?Cor453 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:36:
Verwijderd
Dat is wat beter dan een sliertje prut in je koffie zien te drijven (vlak voordat je roert en het daarna dus weg is).
Dan drink je je koffie ook niet meer met liefde op.
let the past be the past.
Ik kon het daadwerkelijk proeven.Erwin537 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:15:
[...]
Het mentale aspect van bedenken dat je melk drinkt die over de datum is, of het ook daadwerkelijk proeven?

Ik dronk daadwerkelijk 2 slokken... Bah.Erwin537 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:15:
[...]
Het mentale aspect van bedenken dat je melk drinkt die over de datum is, of het ook daadwerkelijk proeven?
Ik had juist verwacht dat wanneer je meer lowlevel gaat, je wel veel ingewikkeldere code moest schrijven, maar dat je ook eerder zou kunnen zien WAT er fout gaat
Naja, een shameless link dan maar ^^ \[asm/c++] correct linken van crt*.o
Ik las 'm net. Pittige challenge die je jezelf aanwendtRobbiedobbie schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:47:
Blegh, hoe dieper je gaat met programmeren, alsin lagen binnenin een systeem, hoe moeilijker het wordt om te zien wat fout gaat.
Ik had juist verwacht dat wanneer je meer lowlevel gaat, je wel veel ingewikkeldere code moest schrijven, maar dat je ook eerder zou kunnen zien WAT er fout gaat
Naja, een shameless link dan maar ^^ \[asm/c++] correct linken van crt*.o
Maar ook erg interessant! Zo wist ik bijvoorbeeld nooit dat de gemiddelde processor (lees al onze computers hier?Cor453 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:48:
[...]
Ik las 'm net. Pittige challenge die je jezelf aanwendt
Ook is het een goede oefening om eens wat meer van assembly te leren
True, true. En natuurlijk het feit dat je later op je CV kunt zetten dat je ooit iets met ASM hebt gedaanRobbiedobbie schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:49:
[...]
Maar ook erg interessant! Zo wist ik bijvoorbeeld nooit dat de gemiddelde processor (lees al onze computers hier?) nog altijd eerst in 16bit modus opstart. Verder is het erg interessant om te leren over hardware interrupts en andere lowlevel zaken.
Ook is het een goede oefening om eens wat meer van assembly te leren
Het is maar wat je voorkeur heeft, handmatig alle registertjes controleren of een stack trace met nuttige foutmeldingen bekijken.Robbiedobbie schreef op maandag 05 mei 2014 @ 10:47:
Blegh, hoe dieper je gaat met programmeren, alsin lagen binnenin een systeem, hoe moeilijker het wordt om te zien wat fout gaat.
Ik ben nu voor studie een compiler aan het schrijven, en ik had het meteen gehad met die "something went wrong" waar je altijd maar mee begint omdat dat het minste tijd kost. Je kan d'r niets mee. Mooie foutmeldingen ftw.
[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 05-05-2014 11:32 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 05-05-2014 11:41 ]
Verwijderd
Maar het is wel grappigBosmonster schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:41:
Zo weet je dat je week slecht begint als dit boven 2000 regels ongedocumenteerde code staat...
[afbeelding]
Dan ga ik maar eens een lunchpauze van een uur pakken
Die tweede regel commentaar is ook wel mooi in combinatie met de variabel naamBosmonster schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:41:
Zo weet je dat je week slecht begint als dit boven 2000 regels ongedocumenteerde code staat...
[afbeelding]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
GlobalSign, correctie.Sebazzz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:13:
Korte vraag: waar kopen jullie je SSL certificaten?
Juist sinds die hack geen Comodo meer

[ Voor 22% gewijzigd door Cor453 op 05-05-2014 12:16 ]
StartSSL.Sebazzz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:13:
Bij Xolphin.Sebazzz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:13:
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Check, wij ook. Je kan ook reseller worden, krijg je zelfs nog korting ook
[ Voor 14% gewijzigd door Barryvdh op 05-05-2014 13:02 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Beetje jammer dat ze verderop om m'n telefoonnummer moet vragen, en dat de link naar de jobomschrijving in haar mailtje dood is.
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 05-05-2014 14:27 ]
Weet je zeker dat ze een recruiter isAlex) schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:25:
We hebben weer fanmail van een recruiter, dit keer eentje die de stoute schoenen heeft durven aantrekken. Het onderwerp van de mail is namelijk "Bel mij of ik bel jou :)".
Beetje jammer dat ze verderop om m'n telefoonnummer moet vragen, en dat de link naar de jobomschrijving in haar mailtje dood is.
Dat klinkt meer als een dreigement dan als een fanmailAlex) schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:25:
We hebben weer fanmail van een recruiter, dit keer eentje die de stoute schoenen heeft durven aantrekken. Het onderwerp van de mail is namelijk "Bel mij of ik bel jou :)".

Afhankelijk van waarover ze wil bellen hoeft dat nog niet erg te zijnFiresphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:39:
[...]
Dat klinkt meer als een dreigement dan als een fanmail

Je weet dat die foto's op LinkedIn nep zijn he?Alex) schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:40:
[...]
Afhankelijk van waarover ze wil bellen hoeft dat nog niet erg te zijn
Tuurlijk, die foto's komen van lekkeremokkels.nu o.i.d.Firesphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:41:
[...]
Je weet dat die foto's op LinkedIn nep zijn he?
Nee, die heten "aas van de lelijke mannelijke recruiters"Cor453 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:45:
Heet een vrouwelijke recruiter eigenlijk recruitesse?
"Female recruiters, the ugly recruiter's bait." - FiresphereFiresphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:46:
[...]
Nee, die heten "aas van de lelijke mannelijke recruiters"
[ Voor 3% gewijzigd door Cor453 op 05-05-2014 14:47 ]

Deze had je vast al gevonden? http://www.strathweb.com/...lters-in-asp-net-web-api/Alex) schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:08:
Handig dat Microsoft in ASP.NET Web API de functionaliteit van MVC heeft gekloond, maar sommige dingen heeft weggelaten. De mogelijkheid om de volgorde waarin filters worden aangeroepen te specificeren, bijvoorbeeld.
Firesphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:39:
[...]
Dat klinkt meer als een dreigement dan als een fanmail
Begin inmiddels wel een beetje simpel te worden van bepaalde recruiters of andere cold-callers. Nee, ik wil geen hulp bij R&D aanvragen, nee ik wil geen outsourcing naar "Europees Talent", nee ik wil geen troep, en nee ik wil zeker geen k*t baantje waarvan jij denkt dat het perfect aansluit op mijn wensen.
Het beroemde "bel mij niet register" wordt door dit soort figuren met voeten getreden. Misschien eens een keertje aanmelden als ongewenst, want volgens mij mogen zij niet zomaar lopen bellen naar iedereen.... Kan ik meteen ook enkele nieuwsbrieven erbij lappen, want ik weet van enkele bedrijven absoluut zeker dat ik er niet om gevraagd heb, en bij sommige is het zo goed als onmogelijk om je af te melden (niet werkende links etc)...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Die zat ik net te lezendiabolofan schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:15:
[...]
Deze had je vast al gevonden? http://www.strathweb.com/...lters-in-asp-net-web-api/
Het voelt een beetje aan als een vieze hack, want in MVC kan het wel gewoon. Ik snap niet goed waarom het dan in Web API niet kan.
Ik heb liever nieuwsbrieven en recruiters via email dan telefoon.
Dan kan je een regel maken zodat je ze kunt negeren.
Je kan per telefoon zo lastig "anoniem" blokkeren
Daar heb ik er de afgelopen tijd ook een paar van gehad. Eentje deed zelfs alsof hij van een klant was waar ik een paar jaar geleden heb gezeten, de receptioniste vertelde mij dus "Hoi Alex, ik heb hier ene Frank van <klantnaam>, het gaat over een project waar je een paar jaar terug aan hebt gewerkt..."Alexji schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:39:
Ik had er laatst eentje die gewoon naar mijn werkgever belde en om mij vroeg (in het Engels..),
Gluiperige praktijken i.m.o.
En was't ook echt iets waar je aan had gewerkt, of was het een recruiterverzinsel?Alex) schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:45:
[...]
Daar heb ik er de afgelopen tijd ook een paar van gehad. Eentje deed zelfs alsof hij van een klant was waar ik een paar jaar geleden heb gezeten, de receptioniste vertelde mij dus "Hoi Alex, ik heb hier ene Frank van <klantnaam>, het gaat over een project waar je een paar jaar terug aan hebt gewerkt..."
Gluiperige praktijken i.m.o.
Trouwens...
* Firesphere wijst subtiel naar z'n sig.

Euhm, een beetje fatsoenlijke telefoon kan dat tegenwoordig gewoon hoor.Ryur schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:19:
[...]
Je kan per telefoon zo lastig "anoniem" blokkeren
Bij mij werd hij doorverbonden als iemand van Connexxion, en daar werken wij inderdaad voor, maar dat is niet direct terug te leiden naar mij, dus dat zal wel goed geluk zijn geweestFiresphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:49:
[...]
En was't ook echt iets waar je aan had gewerkt, of was het een recruiterverzinsel?
Trouwens...
* Firesphere wijst subtiel naar z'n sig.

Ik heb ook daadwerkelijk bij dat bedrijf gewerktFiresphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:49:
[...]
En was't ook echt iets waar je aan had gewerkt, of was het een recruiterverzinsel?
Waarschijnlijk is die markt in aan het storten door de respone generator van firespherejip_86 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:55:
Misschien dat LinkedIn inmiddels te wenig respons begint op te leveren
Dat is ook niet te snappen inderdaad. Daarom hier maar even voten: http://aspnet.uservoice.c...vc4-webapi-action-filtersAlex) schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:17:
[...]
Die zat ik net te lezen
Het voelt een beetje aan als een vieze hack, want in MVC kan het wel gewoon. Ik snap niet goed waarom het dan in Web API niet kan.
Heel irritant is dat inderdaad. Ik werd net ook weer gebeld door zo'n “nummer”. Ik neem tegenwoordig gewoon niet meer op.
.
Dan is een iPhone geen fatsoenlijke telefoon, want daar kan het (zo ver ik heb gevonden) niet mee.GateKeaper schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:51:
[...]
Euhm, een beetje fatsoenlijke telefoon kan dat tegenwoordig gewoon hoor.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik heb nog nooit een telefoon gehad/gezien die anonieme oproepen kon blokkeren.GateKeaper schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:51:
[...]
Algemene/bekende nummers etc, dat kunnen de meeste wel ja.
Galaxy S3 standaard:Firesphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:22:
[...]
Ik heb nog nooit een telefoon gehad/gezien die anonieme oproepen kon blokkeren.
Algemene/bekende nummers etc, dat kunnen de meeste wel ja.
Instellingen -> Mijn apparaat -> Oproepen -> Lijst voor automatisch weigeren ->
... Automatisch weigeren = Nrs voor autom. weigeren
... Lijst voor automatisch weigeren -> Onbekend (aanvinken)
There, I Fixed ItWoy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:19:
@.oisyn: Ik denk dat je hier even een apart topic voor moet aanmaken. We zijn nu echt wel klaar met deze "even een korte vraag" reacties.
De console is (/de handelingen zijn) niet d.m.v. een keyboard aan te sturen? In dat geval zou je een programmable USB kunnen gebruiken die zich als HID kan voordoen. Zie o.a. http://www.hackfromacave.com/projects/hidious.html. Kan de link die ik toevallig vorige week ergens tegenkwam niet meer vinden..oisyn schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:09:
Iemand anders nog puike ideeën? Ik heb ook een beetje in de modscene zitten kijken, er zijn wel programmeerbare controllers te krijgen maar meer in de zin van automatische combo's en rapid fire, en niet iets dat direct met software is aan te sturen. Maar mijn kennis op dit gebied is gelimiteerd dus wellicht heb ik nog niet goed gezocht.
Idee is simpel, de USB stick is programmeerbaar, en daar kan je dus o.a. keystrokes op programmeren. USB stick doet zich voor als keyboard, waardoor 't OS alles blindelings vertrouwd omdat het "user input" is.
Volgens mij had ik ergens een linkje op www.irongeek.com, maar die site is hier geblokkeerd
[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 05-05-2014 16:36 ]
[ Voor 3% gewijzigd door jip_86 op 05-05-2014 16:34 ]
Het gaat er niet op dat het kan.GateKeaper schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:51:
[...]
Maar bijv als mijn school mij belt gaat het ook via Anoniem, of de bank bijv.
Kwestie van voicemail instellen, daarin melden dat je terug belt indien er een bericht achter wordt gelaten?Ryur schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:43:
[...]
Het gaat er niet op dat het kan.
Maar bijv als mijn school mij belt gaat het ook via Anoniem, of de bank bijv.
Ik heb alleen geen nut voor een domein er bij
http://becausewecan.nl ?Firesphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:53:
TransIP heeft nu .nl domeinen voor 10 cent.
Episch sticky!GateKeaper schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:40:
[...]
Gevonden, USB rubber ducky!
http://hakshop.myshopify....s/usb-rubber-ducky-deluxe
[...]
Tjah.. dan is dit geen optie. Maar blijft een leuk sticky :-)
Tja, toevallig net (vlak voor die 1 gulden actie) al een .nl bij TransIP geregistreerd (kostte toen ook maar heel weinig, 4 euro voor een jaar). En nu heb ik inderdaad ook geen idee welke domeinnaam ik nog zou kunnen registreren.Firesphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:53:
Overigens zul je straks horen van mensen die zich genaaid voelen "omdat het nu 35 cent goedkoper is" (tov de gulden-actie), want het gaat hier dat toch om een verschil van bijna 80 procent, dat tikt lekker aan
Beetje jammer dat er met iDeal €1,50 bij komt, al is het nog steeds spotgoedkoopFiresphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:53:
Zag het ook ja, vandaag iets van 5 domeinen erbij genomen. Zaten nog wel een paar goede bij, waarbij het mij weer verbaasde dat ze niet bezet warenFiresphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:53:
Ik dacht precies het zelfde. Ik heb wel eens uren zitten te zoeken naar een leuke domein naam. Nu heb ik er een in minder dan 5 minuten.Douweegbertje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:14:
[...]
Zag het ook ja, vandaag iets van 5 domeinen erbij genomen. Zaten nog wel een paar goede bij, waarbij het mij weer verbaasde dat ze niet bezet waren
Bedankt voor de tip!Firesphere schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:53:
[ Voor 21% gewijzigd door lauwsa op 05-05-2014 18:40 ]
Alleen de eerste is 10 cent, alle volgende 4 euro per jaar. Ook een hele lage prijs, daarvoor hoef je het zeker niet te laten.Douweegbertje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:14:
[...]
Zag het ook ja, vandaag iets van 5 domeinen erbij genomen. Zaten nog wel een paar goede bij, waarbij het mij weer verbaasde dat ze niet bezet waren
Och jochie toch. Het zit bij jou wel diep he, dat ik ergens verontwaardigd over kan zijn.
Klopt, maar ik was bezig om iets leuks uit te zoeken voor 10 cent, maar kreeg vervolgens een leuke lijst domeinen die nog vrij warenChris7 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:53:
[...]
![]()
[...]
Alleen de eerste is 10 cent, alle volgende 4 euro per jaar. Ook een hele lage prijs, daarvoor hoef je het zeker niet te laten.
Of was er die gratis cloud dinges waarbij dat kon?
ora et labora
Je hebt er nu 90 achter elkaar besteld bij TransIP? Ik weet er niet eens één te bedenkenDouweegbertje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:48:
[...]
Klopt, maar ik was bezig om iets leuks uit te zoeken voor 10 cent, maar kreeg vervolgens een leuke lijst domeinen die nog vrij warenZit nu denk ik rond de 90 domeinen in totaal.
Ja man.Chris7 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:53:
[...]
Je hebt er nu 90 achter elkaar besteld bij TransIP? Ik weet er niet eens één te bedenken.
Heb er 5 bij genomen vandaag, en zit nu in totaal op 90 domeinen die van mij zijn.
ps. pak je chris7.nl
[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 05-05-2014 19:57 ]
ora et labora
nee hoor.mrc4nl schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:57:
Mmm Rainbow.nl lijkt ook nog vrij.
Dat dacht ik al, maar ik vroeg het me toch af (je opmerking was op twee manieren uit te leggen)Douweegbertje schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:56:
Heb er 5 bij genomen vandaag, en zit nu in totaal op 90 domeinen die van mij zijn.
Dat kan, maar ik vind het eigenlijk niet zo'n goede username. Ooit de 7 erachter gezet omdat "Chris" niet meer vrij was, maar naast Tweakers gebruik ik Chris7 nooit.ps. pak je chris7.nl
Heel veel plezier er mee. Een domein met mijn achternaam hoef ik echt niet.
Je moet registreren bij TransIP, en de DNS-servers laten verwijzen naar de CloudFlare DNS records. (Kun je aanpassen tijdens registratie, of achteraf via TransIP CP)mrc4nl schreef op maandag 05 mei 2014 @ 19:50:
Ik heb de auth code van van mijn domein gekregen,moet ik dan mijn domein bijvoorbeeld bij transip laten registreren? Die 10 cent actie lijkt mij wel tof.
Of was er die gratis cloud dinges waarbij dat kon?
morgen ff de nameservers veranderen, en ff kijken hoe ik toch https acces krijg voor admin doeleinden. cloudflare doet immers geen ssl voor gratischHuidige actie : Verhuizing
Status : Uw verzoek wordt momenteel behandeld
ora et labora
Dan moet je een bypass doen voor een subdomein. Als je SSL hebt op direct.yourdomain.com, kun je ssl gebruiken als je direct.yourdomain.com bypassed.mrc4nl schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:59:
ah thanks Firesphere
[...]
morgen ff de nameservers veranderen, en ff kijken hoe ik toch https acces krijg voor admin doeleinden. cloudflare doet immers geen ssl voor gratisch
Maar waarom SSL op een admin? Zo spannend kan het niet zijn. Een stevige firewall en fail2ban er bij gooien en je bereikt veel meer veiligheid.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.