De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.007 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of 'ie hier al voorbij is gekomen (ben de afgelopen dagen niet echt op GoT geweest) maar FWest was daarnet in het journaal: 13-jarige "hacker" vind lek in "Google Translate"

Best grappig dat hij Google Translate kon hacken door wat random te typen in http://hackertyper.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:44:
Ik weet niet of 'ie hier al voorbij is gekomen (ben de afgelopen dagen niet echt op GoT geweest) maar FWest was daarnet in het journaal: 13-jarige "hacker" vind lek in "Google Translate"

Best grappig dat hij Google Translate kon hacken door wat random te typen in http://hackertyper.com
Hahaha. Dat zag ik ook. Heel mooi hacken.

Maar "helaas" ben ik 16 ;)

@mobo: andere dingen waren altijd Gigabyte die ik kocht, dus lekker doorgaan met wat ik al deed :)

edit:
Als de hack (zoals te zien) gewoon JS intikken was, dan is dat geen echt hack op zich :P Potentieel kwetsbaar, maar niet voor Google ofzo (toch :P )

[ Voor 11% gewijzigd door F.West98 op 01-05-2014 23:56 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
F.West98 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:52:
[...]

edit:
Als de hack (zoals te zien) gewoon JS intikken was, dan is dat geen echt hack op zich :P Potentieel kwetsbaar, maar niet voor Google ofzo (toch :P )
Geen hack, maar eerder een XSS-exploit (denk ik).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

stilte voor de storm :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ohja, die link!

Nee. Die professors zijn gewoon allemaal digibeet en n00b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:44:

Vond het al raar dat ik dit niet in het nieuws heb gehoord maar dit komt blijkbaar al uit Februari. Hack was dmv XSS uitgevoerd.

Voor diegene die Zweeds kunnen of Google Translate willen gebruiken:
http://mobil.computerswed...sakerhetslucka-hos-google

On a different note:
Vandaag eens zien of ik een medewerker van een ander team kan verleiden om in mijn team te komen werken. })

[ Voor 6% gewijzigd door Swedish Clown op 02-05-2014 08:09 ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
F.West98 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:47:
[...]

Ik doe mijn PC NOOIT uit. Juist om problemen met opstarten e.d. te voorkomen.
Deed ik tot voor kort ook, maar vooral omdat er allerhande services op draaiden (webserver, Sickbeard etc). Nu over op een MacBook (lang verhaal) en abonnementen heb op Spotify en Netflix moet ik zeggen dat ik mijn pc eigenlijk nauwelijks mis.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Zo, 't is officieel! Met ingang van 1 juli ga ik na 5 jaar bij mijn huidige werkgever de uitdaging aan voor een nieuwe partij! Na 5 jaar genoten te hebben van de veiligheid van een internetbureau ga ik de detachering in bij een partij waarbij de klik vrijwel direct voelbaar was.

Maar eerst: een welverdiende vakantie in de laatste 3 weken van juni aan de middellandse zee :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:36
Veel plezier en succes :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:08
Meh, hardnekkige recruiters...

Ik ontving vorige week op mijn LinkedIn-profiel een bericht van een recruiter (terwijl ik op mijn profiel niet aangeef op zoek te zijn naar een nieuwe baan). Blijkbaar antwoordde ik niet snel genoeg: ik heb ondertussen al 2 emails ontvangen (op mijn emailadres van het werk, wat ik niet op mijn LinkedIn-profiel heb staan!), 'of ik niet misschien toch interesse heb in die mogelijk interessante vacature'.

Nee, ik heb geen interesse en ik ben niet gediend van je mailtjes op mijn werkmail. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Mehehe, ik heb er toevallig vandaag ook weer een. Of ik voor 6 maanden in Londen wil komen werken voor 500 pond per dag.

Ik snap niet zo goed waarom 75% van de recruiters die me benaderen een positie in Londen open hebben... is de IT wereld daar zo groot of zijn het gewoon lokkertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Vanochtend van 07:45 tot 09:15 in de slow whoop gezeten: blijkbaar moest het brandmeldsysteem getest worden met de melders aan...

Koffie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:53
Mint schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:10:
Ik ontving vorige week op mijn LinkedIn-profiel een bericht van een recruiter (terwijl ik op mijn profiel niet aangeef op zoek te zijn naar een nieuwe baan).
Herkenbaar. Heb het ook duidelijk op mijn linkedin profiel staan, maar ze proberen het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
pdebie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:26:
[...]

Herkenbaar. Heb het ook duidelijk op mijn linkedin profiel staan, maar ze proberen het toch.
Het grootste nadeel is dan nog dat ze ook vragen om te bellen. Ik ga zo'n gesprek dus niet voeren wanneer mijn leidinggevende nog geen 10 meter van mij af zit, maar dat lijken ze niet te snappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mint op 02-05-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*kuch*wijst naar sig*kuch*

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Mint schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:34:
[...]

Het grootste nadeel is dan nog dat ze ook vragen om te bellen. Ik ga zo'n gesprek dus niet voeren wanneer mijn leidinggevende nog geen 10 meter van mij af zit, maar dat lijken ze niet te snappen.
Dan duik je toch even de vergaderruimte in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:50:
[...]

Dan duik je toch even de vergaderruimte in?
Zou kunnen, maar ik besteed mijn werktijd liever aan daadwerkelijk werken dan aan recruiters vertellen dat ik niet geïnteresseerd ben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GLxs89n.png

Bedrijfswebsite.

[ Voor 16% gewijzigd door Douweegbertje op 02-05-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
mrc4nl schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:12:
[...]

nou ik heb ervaring met geld naar de verkeerde persoon over maken, heb geen rooie cent terug gezien :-(
Was er onderlaatst niet in het nieuws dat iemand een paar ton op zijn rekening heeft gekregen en dat allemaal had besteed maar nu toch moest terug betalen ofzo. Volgens mij staat er in de wet dat als jij geld ontvangt waar je niet weet waar het vandaan komt je moet aangeven bij de bank ofzo.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:40

alienfruit

the alien you never expected

EddoH schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:23:
Mehehe, ik heb er toevallig vandaag ook weer een. Of ik voor 6 maanden in Londen wil komen werken voor 500 pond per dag.
Dat is toch wel ene leuk bedrag £500 per dag. Wat voor werk is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

alienfruit schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:59:
[...]

Dat is toch wel ene leuk bedrag £500 per dag. Wat voor werk is het?
C++ / Qt, Embedded Linux

Aangezien ik net een huis ga kopen heb ik geen zin om naar Londen te gaan voor 6 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
EddoH schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:23:
£ 500 * 20 werkdagen = £ 10.000,- per maand, ongeveer € 12.000,- tegen de huidige wisselkoers.

Geen slecht aanbod. ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Als dat als ZZPer is, dan is 85 euro/hr in Londen nou ook weer niet een geweldig uurtarief hoor. Zeker als je zelf je verblijf daar zou moeten betalen...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Rutix schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:58:
[...]

Was er onderlaatst niet in het nieuws dat iemand een paar ton op zijn rekening heeft gekregen en dat allemaal had besteed maar nu toch moest terug betalen ofzo. Volgens mij staat er in de wet dat als jij geld ontvangt waar je niet weet waar het vandaan komt je moet aangeven bij de bank ofzo.
En al staat het niet in de wet. Als je een beetje sociaal aangelegd ben doe je dat gewoon uit jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 13:56
Wat bereft LinkedIn had ik deze week ook nog zo'n mooie:
Mijn naam is ... en ik ben werkzaam bij Java Professionals. Wij richten ons puur op de Java markt. Om mijn netwerk uit te breiden ben ik altijd op zoek naar goede en ervaren Java developers zoals jij. Vandaar dat ik je graag toevoeg.
* Stigandr is blij met de ignore knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hebben jullie vandaag ook dit gevoel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9l40vIT.png

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee, ik heb helaas een gevoel van 'argh! waarom crasht die methode die we al jaren gebruiken nu ineens?! |:( '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
gniffel... })

* Kips heeft halverwege maart de inkomstenbelasting ingevuld

mn vriendin vindt dat niet zo interessant (als het maar (goed) gebeurd), dus heb dat verder niet terug gekoppeld, behalve dat we terug krijgen.

belt ze net redelijk in paniek op: "IK MOET XXX BETALEN!!! HOE KAN DAT NOU???"

Dat was dus de meest voordelige verdeling waardoor we het meeste terug krijgen (bedrag wat zij moet betalen krijg ik + extra terug, dus netto krijgen we terug).

Even laten zweten: nou, ga maar pinnen dan... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 08:57
BtM909 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:31:

[afbeelding]
Jep! ;)

En het is te merken dat het vrijdag is.. al dik een half uur aan het debuggen op een "simpel" probleempje met CodeIgniter.. 8)7

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog6
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 08:57

MacBook Pro Mid 2012 16Gb RAM | Xiaomi Mi2S 32 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ooh, daar gaan ze even op hun bek zeg.

Vooral ook die 33% actie. Stelletje fuikenlichters. Hoop dat die muzikant een fatsoenlijke advocaat kan betalen, want dit kan nog wel eens een heel lang staartje krijgen.

--edit--
zie dat dit een artikel uit 2011 is. Weet iemand wat de huidige status is? :P

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 02-05-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

BtM909 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:31:

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Nogal. Gisteren was een vrije dag... Ik had vandaag ook vrij moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Wat er in ieder geval in de wet staat is dat geld dat jij zomaar ontvangt zonder dat je redelijkerwijs kan verwachten dat het een gift is (of vergoeding voor een dienst ofzo), niet van jou is en dus terugbetaald dient te worden als de versturende partij daar om vraagt. Met de nodige verjaringstermijnen e.d.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Vraagje: als je een API ontwerpt waarin je met objecten werkt, geven jullie in method signatures dan de ID mee, of een instance van een object?

Dus zoiets:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
interface PersonRepository
{
    Person[] GetPersons();
    Person GetPersonById(int personId);
    void UpdatePerson(int personId, /* andere meuk */);
    void Delete(int personId);
}

Of zoiets?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
interface PersonRepository
{
    Person[] GetPersons();
    Person GetPersonById(int personId);
    void UpdatePerson(Person personToUpdate, /* andere meuk */);
    void Delete(Person personToDelete);
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Het meegeven van ID klinkt imho wat meer als een leaky abstraction. Op dit niveau ben je met het object Persoon bezig, niet met het nummertje in de database.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

[...]

Vertel dat de ING en die knakker in leiden die mn geld heeft ontvangen.Beide heb ik laten weten dat ik mn geld terug wil. het ging om 45 euro maar toch :-(

ing liet weten "gaan we regelen" nou ijdele hoop dus.

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 02-05-2014 12:39 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

.oisyn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:15:
[...]

Wat er in ieder geval in de wet staat is dat geld dat jij zomaar ontvangt zonder dat je redelijkerwijs kan verwachten dat het een gift is (of vergoeding voor een dienst ofzo), niet van jou is en dus terugbetaald dient te worden als de versturende partij daar om vraagt. Met de nodige verjaringstermijnen e.d.
Maar gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen.
Voorbeeldje: Een vriend van mij koopt e-tickets op Marktplaats en verkoper zegt deze na ontvangst meteen te mailen. Hij maakt geld over en na 2 uur nog geen mail. Hij belt terug en de 'verkoper' neemt op en zegt doodleuk "gefeliciteerd, je bent opgelicht door mij" en hangt weer op.
Na aangifte etc. vertelt de pliesie dat ze niets kunnen doen.

Het is wel een andere situatie, maar ik bedoel, het is duidelijk dat je gewoon recht hebt om je geld terug te krijgen.
De politie weet het rekeningnummer en er is zelfs bekend op wiens naam dat staat en dan nog 'kunnen' ze niets doen.
Waarom zou dat dan in een geval van per ongeluk naar een verkeerde rekening storten wel ineens zomaar opgelost kunnen worden?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

w00t, de Saeco binnen! 8) Douwe Egberts Excellent bonen erin gegooid, om mee te beginnen. Apparaat is makkelijk in gebruik en doet z'n werk best wel stil.

De koffie mooi rond van smaak en dus niet te bitter of te slap. Zou misschien nog iets voller van smaak mogen, maar voorlopig ga ik nog niks met de maalstand doen. De 'koekjes' die eruit komen zijn bijna droog en dat is een teken dat de maalfijnheid goed afgesteld staat.

Tot zover zeer tevreden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Geef mij maar gewoon lekker sterke Java bonen uit een pruttel apparaat of een cafetière (als ik geen filters meer heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:42:
Geef mij maar gewoon lekker sterke Java bonen uit een pruttel apparaat of een cafetière (als ik geen filters meer heb).
ik moest denken aan netbeans java :')

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
mrc4nl schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:43:
[...]

ik moest denken aan netbeans java :')
Koffie is de enige keer dat ik Java aanraak :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Nieuwe GTX 780 op marktplaats voor 140 euro: http://link.marktplaats.nl/a1006389220

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

geen SLI, en per stuk schiet het niet erg op: 280 voor een paar :-(

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 02-05-2014 13:46 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ZaZ schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:08:
Voorbeeldje: Een vriend van mij koopt e-tickets op Marktplaats
Ja, daar gaat het al fout. Koop tickets gewoon alleen bij officiële verkopers. Tickets zijn gewoon ongeschikt om tweedehands te kopen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

bwerg schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Ja, daar gaat het al fout. Koop tickets gewoon alleen bij officiële verkopers. Tickets zijn gewoon ongeschikt om tweedehands te kopen.
Dat ie naief bezig was is ook mijn mening, maar da's niet mijn punt.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Alex) schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:34:
Vraagje: als je een API ontwerpt waarin je met objecten werkt, geven jullie in method signatures dan de ID mee, of een instance van een object?
Delete zou ik gewoon het Person object meegeven, dat voelt het meest logische aan. Je zou eventueel aparte method DeleteById kunnen toevoegen voor situaties waarin je geen Person object wilt opvragen.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
bwerg schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:59:
[...]

of via ticketswap dat gaat 99% van de keren wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ZaZ schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:01:
[...]

Dat ie naief bezig was is ook mijn mening, maar da's niet mijn punt.
Nee, maar het is wel gezond verstand dat je soms gewoon je geld kwijt bent. :P Dan kun je wel een punt hebben maar je hebt er niets aan.

Bij tickets op marktplaats heb ik hetzelfde gevoel als een Nigeriaanse verkoper op marktplaats. Gewoon nee. Negeren. Ook al is het een ticket voor dat uitverkochte concert waar je per se heen wil, het is gewoon een spreekwoordelijke Nigeriaan. :+

[ Voor 26% gewijzigd door bwerg op 02-05-2014 14:04 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:37
mrc4nl schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:45:
[...]

geen SLI, en per stuk schiet het niet erg op: 280 voor een paar :-(
Volgens mij ondersteunt die wel FastBoot, maar dat moet je zelf even onderzoeken

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Argh! Vandaag de kogel door de kerk gejaagd en besloten toch maar voor Xamarin te gaan, maar nondeju het zal toch eens gek zijn als alles in 1x goed zou werken :'( Krijg met geen enkele mogelijkheid die rottige iOS plugin in Visual Studio werkend.

Schandalig dat een pakket dat 999 dollar per user per platform kost met geen mogelijkheid fatsoenlijk te configureren is en gewoon willekeurige fouten uit staat te spugen :(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:37:
Schandalig dat een pakket dat 999 dollar per user per platform kost met geen mogelijkheid fatsoenlijk te configureren is en gewoon willekeurige fouten uit staat te spugen :(
Ach, gelukkig betaalde de baas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:35

BM

Moderator Spielerij
mrc4nl schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:38:
[...]
ing liet weten "gaan we regelen" nou ijdele hoop dus.
Weet je zeker dat je de ING gebeld hebt en niet de PVV? :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:39:
[...]

Gelukkig wel... oh wait... :X

Mmmm, een deel van de problemen is opgelost, de tijd op beide machines moet gelijk zijn... Schijnbaar zorgt een tijdsverschil van een whooping 3 minuten er voor dat het "beveiligings-algoritme" niet meer werkt en de boel op zijn bek gaat...

3 minuten... Wow, just wow!

Afbeeldingslocatie: http://media3.giphy.com/media/2xIOiAPXonois/giphy.gif

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:39:
[...]

:D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hoezo zit er uberhaupt 3 minuten verschil in? Je synct je tijd toch regelmatig via het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gropah schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:49:
Hoezo zit er uberhaupt 3 minuten verschil in? Je synct je tijd toch regelmatig via het internet?
Nee joh, die tijdservers zijn niet te vertrouwen. Ik timesync met 127.0.0.1 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gropah schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:49:
De grap is dat er schijnbaar verschil zit tussen de time van de Apple server en de Windows server time servers (8 minuten las ik ergens) :+

Maar goed, een paar minuten zou imo geen klap uit moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
.Gertjan. schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:52:
[...]

De grap is dat er schijnbaar verschil zit tussen de time van de Apple server en de Windows server time servers (8 minuten las ik ergens) :+

Maar goed, een paar minuten zou imo geen klap uit moeten maken...
Wait, 8 minuten verschil? Er is toch maar een correcte tijd om door te geven. Nu kan ik snappen wanneer beide daar een paar sec. vanaf zitten, maar 8 minuten in totaal? dat betekent dat minstens beide de tijd 4 minuten fout hebben. Dat vind ik toch wel erg veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:54:
[...]

Wait, 8 minuten verschil? Er is toch maar een correcte tijd om door te geven. Nu kan ik snappen wanneer beide daar een paar sec. vanaf zitten, maar 8 minuten in totaal? dat betekent dat minstens beide de tijd 4 minuten fout hebben. Dat vind ik toch wel erg veel...
Dat ze 8 minuten verschillen betekend niet dat ze beide even ver van de juiste tijd zitten he.

Ik verdenk Apple er van om gewoon z'n eigen tijd te implementeren, die "gebruiksvriendelijker" is, en er dus 8 minuten naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Robbiedobbie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:54:
[...]

of 1 heeft 8 minuten verschil? Das ook mogelijk. Maar het is inderdaad raar dat er 8 minuten verschil is. 8 seconden zou ik nog kunnen begrijpen, soort van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ZaZ schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:08:
[...]

Maar gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen.
Klopt, gelijk krijgen doe je via de rechter. De vraag is of je je dat waard is. Overigens ben je dus niet helemaal afhankelijk van de politie, je kan gewoon een civielrechtelijke zaak starten.

FUCK YEAH

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9EgAIT4.png

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 02-05-2014 15:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 16-09 19:30
Firesphere schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:56:
[...]

Dat ze 8 minuten verschillen betekend niet dat ze beide even ver van de juiste tijd zitten he.

Ik verdenk Apple er van om gewoon z'n eigen tijd te implementeren, die "gebruiksvriendelijker" is, en er dus 8 minuten naast zit.
Ik had het een beetje verkeerd verwoord. Ik bedoelde meer van dat er voor minstens 1 van de twee 4 minuten of langer verschil inzit, wat dus gewoon niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Tering :P

Ik heb net twee blokjes van 512 in m'n scherm en een score van 6736 en ik ga al game-over :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

pdebie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:38:
[...]

Tering :P

Ik heb net twee blokjes van 512 in m'n scherm en een score van 6736 en ik ga al game-over :')
troost je, ik ben ook nooit verder gekomen dan 1024

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:P Ok hier wat globale tips:

Één richting zou je nooit moeten gebruiken (welke richting doet er feitelijk niet toe, maar voor mij is dat naar boven en dat zal ik verder ook gebruiken in de tips). Soms kom je in een situatie dat je wel moet (als je volle rijen hebt en je dus niet meer naar beneden of heen en weer kunt), en die situaties zijn het meest funest. Soms kun je er nog wel omheen werken, maar zodra er een hoog genummerd blokje (512+) op de verkeerde rij belandt dan ben je eigenlijk de sjaak. Zorg dus dat je dit soort situaties voorkomt door altijd vrije blokjes op hogere rijen te hebben die je heen en weer kunt bewegen.

Om ver te komen is het van belang om in een "slang" te werken. Hier een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4Lpzmtr.png

Het hoogste blokje moet je altijd in de hoek houden, en de rest in volgorde van hoog naar laag, van links naar rechts (of rechts naar links), van onder naar boven (met elke rij weer in de andere richting). Blokjes tot aan 32 kun je makkelijk on the fly maken, maar zeker vanaf 128 is het aan te raden om op deze manier te werken.

Soms zul je door heen- en weer te bewegen een blokje krijgen op de onderste rij naast het hoogste blokje (aan de verkeerde kant dus, zodat het hoogste blokje niet meer in de hoek past). Dit is jammer maar zeker niet het einde van de wereld. Laat dat blokje voor wat het is. Op het moment dat je het hoogste blokje verdubbelt (zoals in bovenstaande voorbeeld mogelijk is) heb je de kans om dat hoogste blokje in de andere hoek te stoppen. Vanaf dat moment werk je dan van rechts naar links ipv links naar rechts.

Verder zijn er nog wat kleinere trucjes in specifieke situaties, maar die leer je gaandeweg wel als je veel speelt.

Geluk is zeker een factor in dit spel, maar er is geen enkele reden om, zelfs met pech, niet de 2048 te kunnen halen zonder af te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 02-05-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
huh? hoe is het in het voorbeeld mogelijk om het hoogste blokje te verdubbelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 23:14
Met hoogste blokje bedoeld .oisyn het blokje 4096 he. Als hij nu links zou doen, dan komt op positie 2,3 (als de linkerbovenboek 1,1 is) een 8. Dan kan hij heel zo naar de 16, dan 32, en zo verder. En dan heeft tie als resultaat een 8192 blokje linksonderin (of rechtsonderin, net wat je wilt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verdomme :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j7jBZl9.png

Bij die 128 rechts op de een-na-onderste rij ging het mis.

pdebie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:54:
huh? hoe is het in het voorbeeld mogelijk om het hoogste blokje te verdubbelen dan?
3x links, onder, 3x rechts, onder, 3x links (of 3x rechts, dan komt de 8192 in de andere hoek terecht). De hele slang lost dus op die manier op. Die twee vieren op de tweede rij worden een 8, en met die 8 ernaast wordt het een 16, etc.

[ Voor 64% gewijzigd door .oisyn op 02-05-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat een ongelofelijk trage dag vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 13:08
.oisyn schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:03:
Verdomme :(

[afbeelding]

Bij die 128 rechts op de een-na-onderste rij ging het mis.
Mijn dag was minder productief =)
http://imgur.com/muDQvAu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Deze sessie had ik al 3 dagen open staan he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:08:
Wat een ongelofelijk trage dag vandaag.
Join the club. Heb het idee uren aan productiviteit door de plee te hebben gespoeld. Heb er best een hekel aan als het niet wil lukken, vraag mij dan af of ik het gewoon niet begrijp of dat het niet echt logisch is opgezet.

Inmiddels na veel gekloot de iOS flow werkend, uiteraard zou Apple Apple niet zijn als sommige dingen niet enkel op de Mac konden (zoals je GUI design), maar volgens mij werkt het nu....

Pffff, eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 12:49
Hmz. Topdagje hier qua productie. Aantal functies die onder maybe stonden, op verzoek geïmplementeerd. En blijkt ook meteen gebruikt te worden. 8)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Biersteker schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:02:
Hmz. Topdagje hier qua productie. Aantal functies die onder maybe stonden, op verzoek geïmplementeerd. En blijkt ook meteen gebruikt te worden. 8)
Dan doe je t iig niet voor niks ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, ik heb een vriend van me een webshop toegezegd, alleen heb ik er echt totaal geen idee van en wil ik liever geen Magento gebruiken.
Plus, ik wil weekend.

Pro-tip:
Bezint eer ge iets toezegd.

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 02-05-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 18:29

StM

Zelf maken, serieus :P

En Magento zou ik iig voorlopig even ver weg van blijven, al is dat nooit een onverstandig advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

goedeAdviezen[Magento] = goedeAdviezen[Wordpress]

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:49:
Zelf maken, serieus :P

En Magento zou ik iig voorlopig even ver weg van blijven, al is dat nooit een onverstandig advies :)
Eh, waarom zou ik het niet zelf maken. Eitje, alleen is't niet op tijd klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 18:29

StM

Jammer dan, wat er beschikbaar is, is gewoon prut :P

En idd een simpel webwinkeltje maken wat voldoende doet voor de gemiddelde eigenaar is idd niet moeilijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Firesphere schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:00:
[...]

En iets als Shopify dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OpenCart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:00:
[...]

Iets met wiel opnieuw uitvinden ? Scheelt je sowieso veel tijd. Prima als je het als leuk projectje wilt doen, maar ik kan mij niet voorstellen dat jezelf een webshop kan maken die "beter" is dan projecten die al jaren live zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:04
Squarespace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Startcom :F
Some of our services are offline and under maintenance at weekends until 7:00 AM GMT. We apologize for the temporary inconvenience and thank you for your understanding.
StartCom Ltd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een heel weekend reserveren om onderhoud te plegen aan je systemen is een beetje lang voor mijn gevoel. Vooral omdat het wel vaker gebeurt.

edit:
Alhoewel, het zou kunnen zijn dat StartCom dit doet omdat ze hun HSM* niet onbeheerd willen laten maar niet de financiële middelen ervoor (over) hebben om deze ook 's weekends te laten bewaken door een operator die kan ingrijpen (door de machine uit te schakelen) als er bijvoorbeeld digitaal wordt ingebroken.

Een tijd terug (toen Diginotar net was gehacked) had de hacker een opmerking achtergelaten met daarin iets als "Ik heb het ook bij Startcom geprobeerd, maar die lui zitten letterlijk op hun HSM".

* De Hardware Security Module is een machine die private keys e.d. beheert en wordt gebruikt bij het verstrekken van certificaten

[ Voor 70% gewijzigd door Alex) op 03-05-2014 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:30:
Hmmm, ik heb een vriend van me een webshop toegezegd, alleen heb ik er echt totaal geen idee van en wil ik liever geen Magento gebruiken.
Plus, ik wil weekend.

Pro-tip:
Bezint eer ge iets toezegd.
Gewoon een betaalde online service pakken in plaats van de hele meuk zelf hosten en installeren.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 06:39:
[...]

Gewoon een betaalde online service pakken in plaats van de hele meuk zelf hosten en installeren.
Waarom? Ik doe het liever zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:40

alienfruit

the alien you never expected

Misschien is isotope wat voor je? Lekker makkelijk om aan te passen en het werkt prima. Zie ook: http://www.isotopeecommerce.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nah, ik bouw wel even een webshopje voor Silverstripe, of installeer Silvercart/SwipeStripe. Heb ik toch een developers-license voor :)

Het is alleen dat ik niet had moeten toezeggen het vandaag al af te hebben. Gelukkig heb ik dat gisteravond recht weten te breien :D

[ Voor 33% gewijzigd door Firesphere op 03-05-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:00:
Nah, ik bouw wel even een webshopje voor Silverstripe, of installeer Silvercart/SwipeStripe. Heb ik toch een developers-license voor :)

Het is alleen dat ik niet had moeten toezeggen het vandaag al af te hebben. Gelukkig heb ik dat gisteravond recht weten te breien :D
Ik zeg zoiets nooit meer toe :P ga ik alleen maar spijt van krijgen hahaha

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.oisyn, heb je eigenlijk al de evil geprobeerd? http://aj-r.github.io/Evil-2048/
Ben benieuwd of dat echt moeilijker is. (Ik ben niet goed genoeg om dat na te gaan :) )

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 11:07
Ik heb het eventjes gespeeld, en het lijkt me inderdaad een "evil" versie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

incaz schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 19:39:
.oisyn, heb je eigenlijk al de evil geprobeerd? http://aj-r.github.io/Evil-2048/
Ben benieuwd of dat echt moeilijker is. (Ik ben niet goed genoeg om dat na te gaan :) )
Jup

Pagina: 1 ... 33 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.