De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.006 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hmm ik dacht even een scrum cursus te doen, helaas is de volgende pas in augustus ingeplanned! Product owner is helemaal erg, pas volgend jaar ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Argh. Ik ben altijd zo'n voorstander van "Ga nou maar mee in de veranderingen, want het valt allemaal vast mee en de ergste dingen kun je vaak wel weer zo customizen dat je er mee kunt werken", maar nu moet ik toch deze add-on installeren. Ik vind het namelijk niet lekker werken dat de "algemene" knop rechts zit. Dat 'ie niet meer oranje is en niet meer in de titelbalk zit vind ik niet zo'n probleem, maar zo ver naar rechts kom ik eigenlijk nooit.

En laat dat nou nagenoeg het enige knopje zijn wat je standaard niet kunt verplaatsen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Met een beetje mazzel blijft Palemoon nog wel even zoals het was. Tenslotte waren ze ook zo aardig om de titel weer terug in de titelbalk te plaatsen. (De innovatie! Een titel in een titelbalk!)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

incaz schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:34:
Met een beetje mazzel blijft Palemoon nog wel even zoals het was. Tenslotte waren ze ook zo aardig om de titel weer terug in de titelbalk te plaatsen. (De innovatie! Een titel in een titelbalk!)
Voor zover ik weet hebben die besloten om helemaal te blijven zoals ze nu zijn. Wat ik ergens ook wel weer een beetje jammer vind omdat ze enigszins progressief op mij overkomen aan de ene kant, maar zich zo juist in een heel conservatieve hoek plaatsen.

Ach, uiteindelijk maakt het natuurlijk allemaal geen fluit uit omdat ik er altijd wel persoonlijke veranderingen in aanbreng, wat ze by default ook doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Hmm, ik heb nooit het idee dat Pale Moon progressief wilde zijn - maar vooral een boel oude meuk eruit wilden slopen. Ik hoef eigenlijk ook maar weinig innovatie in het uiterlijk van mijn browser - dat is al tijden wel ok zoals het is. (Zelfs de tab-revolutie wijs ik af :) )
(Innovatie in ondersteuning van HTML5 en dergelijke is natuurlijk een ander verhaal.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

kud, ik wilde de Firefox update uitschakelen omdat ik blij was met de oude versie, klik ik op info word de update binnengehengeld, net automatische update uitgezet , maar t was al te laat :-(

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Zo erg is het toch niet, het is alleen de tabbar die anders is. (en het gejatte bookmark sterretje).

Edit: oh zie nu ook dat de oranje FF button weg is :(

[ Voor 22% gewijzigd door Megamind op 29-04-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:00

orf

Megamind schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:34:
Hmm ik dacht even een scrum cursus te doen, helaas is de volgende pas in augustus ingeplanned! Product owner is helemaal erg, pas volgend jaar ergens.
Welke aanbieder? Ik heb bij Zilverline Product Owner gedaan. Daar lijkt de Scrum Master cursus wel sneller te kunnen: http://www.zilverline.org/training

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Megamind schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:37:
Zo erg is het toch niet, het is alleen de tabbar die anders is. (en het gejatte bookmark sterretje).

Edit: oh zie nu ook dat de oranje FF button weg is :(
het lijk anders verdacht veel op firefox 3 met die grote terug knop
Afbeeldingslocatie: http://www.megaleecher.net/uploads/firefox3_beta3.jpg

EDIT, heej met de knoppen op "klein" en de addon is het al aardig beter

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PVgtQEyMowoapmBkmx612gvp/full.png

[ Voor 16% gewijzigd door mrc4nl op 29-04-2014 21:59 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
Jezus, wat is IE11 clean vergeleken met FF :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

mrc4nl schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:50:
[...]

het lijk anders verdacht veel op firefox 3 met die grote terug knop
[afbeelding]

EDIT, heej met de knoppen op "klein" en de addon is het al aardig beter

[afbeelding]
Oh mijn god, is dat laatste screenshot zoals je het gebruikt? Ik dacht dat dat soort horrorshows alleen gebruikt werden in screenshots om features te showen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-09 17:27
Patriot schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:47:
[...]

Oh mijn god, is dat laatste screenshot zoals je het gebruikt? Ik dacht dat dat soort horrorshows alleen gebruikt werden in screenshots om features te showen..
Je bedoelt hoe het er uit ziet of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Patriot schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:47:
[...]

Dat is toch "gewoon" FF met titlebar en bookmarks bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

windwarrior schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:53:
[...]

jup, zo gebruik ik firefox. (al heb ik nu wel de tabs omlaag gezet, ipv boven de adresbalk)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ugh, ik erger me al aan die extra lege ruimte in IE die alleen voor het kruisje wordt gebruikt. Als daar ook nog tekst in zou staan zou ik het liefst naar Redmond vliegen om iemand persoonlijk een schop te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 15:33
*devbak spuugde net zijn laatste rook uit* :'(

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Biersteker schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:32:
*devbak spuugde net zijn laatste rook uit* :'(
Je weet wat ze zeggen:
Elektronica werkt op rook, als de rook er uit is werkt het niet meer.
Hoor ik daar een reden om een nieuwe te kopen? Misschien wat advies nodig?

Ik zit erover te twijfelen om mijn desktop-PC te upgraden/vervangen. Het beestje is al 5 jaar oud en kan niet altijd goed meer meekomen. Eigenlijk zou ik dan ook meteen m'n beeldschermen willen vervangen (ik heb nu een 22" en een 19") maar ik heb geen plek op mijn bureau voor 2x 23" :')

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

windwarrior schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:53:
[...]

Ja, maar ik vind het er met die instellingen echt niet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Alex) schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:54:

Het was eigenlijk nog wel een redelijk beestje. 6gb/q8300/ssd/7850. Misschien maar op zoek naar een 775 mobo in v&a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:54:
[...]

Ik zit erover te twijfelen om mijn desktop-PC te upgraden/vervangen. Het beestje is al 5 jaar oud en kan niet altijd goed meer meekomen. Eigenlijk zou ik dan ook meteen m'n beeldschermen willen vervangen (ik heb nu een 22" en een 19") maar ik heb geen plek op mijn bureau voor 2x 23" :')
Koop dan een 27" iMac. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Patriot schreef op woensdag 30 april 2014 @ 01:02:
[...]

Ja, maar ik vind het er met die instellingen echt niet uitzien.
Hoe ziet het bij jou er dan uit :P?

Bij mij ziet het er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/icS94lM.png

[ Voor 16% gewijzigd door Rutix op 30-04-2014 09:07 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Biersteker schreef op woensdag 30 april 2014 @ 01:45:
[...]

Het was eigenlijk nog wel een redelijk beestje. 6gb/q8300/ssd/7850. Misschien maar op zoek naar een 775 mobo in v&a.
goedkope i5 upgrade is echt een enorme performance impact :)

ik heb hier nog een Intel S3420GPLC moederbord + xeon i7-like X3450 liggen hier. Voor 150 eur mag je het hele setje ophalen met 4 of 8 GB geheugen (weet niet uit mn hoofd) en een gratis geluidskaart. Prik een videokaart erin en je hebt een compleet functionele desktop. (voeding, HDD en kast niet vergeten) Starten duurt wel een half uur omdat het een server moederbord is en drivers vinden is een beetje een uitdaging (maar ze zijn er wel)

Heb ook een 775 moederbord liggen. Type onbekend, maar het was een Asus en er heeft een Q9550 in gezeten. Gratis af te halen in Zaandam. Werkt mogelijk niet (geen idee eigenlijk) met gratis DDR2 geheugen reepjes (4GB)

Draait prima met Win7

[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 30-04-2014 08:53 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Rutix schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:07:
[...]

Daar is al een topic voor, [Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien ;)

Overigens vind ik de nieuwe Firefox-interface wel prima, hoewel het in eerste instantie een Chrome-kloon lijkt vind ik hem beter doordacht, vooral het menu. En de nieuwe tab-stijl vind ik er ook wel mooi uitzien (hoewel de "mooiheid" van m'n browser me niet echt veel kan boeien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Chris7 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:05:
[...]

Daar is al een topic voor, [Firefox] Wat vinden we ervan? - Deel vijftien ;)

Overigens vind ik de nieuwe Firefox-interface wel prima, hoewel het in eerste instantie een Chrome-kloon lijkt vind ik hem beter doordacht, vooral het menu. En de nieuwe tab-stijl vind ik er ook wel mooi uitzien (hoewel de "mooiheid" van m'n browser me niet echt veel kan boeien).
Dat weet ik maar aangezien hij hier een opmerking plaatste dat hij de stijl van iemand anders te druk vond wilde ik het gewoon weten wat hij had ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Daarmee is het "ik wil twee schermen maar ik heb er geen ruimte voor"-probleem nog niet opgelost. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:30:
[...]

Daarmee is het "ik wil twee schermen maar ik heb er geen ruimte voor"-probleem nog niet opgelost. :P
Maakt niet uit, er staat een appel op. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:33:
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:33:
[...]

Je kan dan ook gewoon een elstar appel boven op je scherm zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ealanrian schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:34:
[...]

Je kan dan ook gewoon een elstar appel boven op je scherm zetten...
Mijn garp, wat doe je ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leesvoer:
Programming Sucks

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat zou ik thuis ook nog wel willen trouwens; zo'n 27 inch Dell IPS schermpje met een resolutie van 2560x... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:14:
Dat zou ik thuis ook nog wel willen trouwens; zo'n 27 inch Dell IPS schermpje met een resolutie van 2560x... 8)
Dell maakt mooie schermpjes inderdaad. Op kantoor de 24" van Dell, stukken beter dan de cheap-ass iiyama die ik thuis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:27:
[...]

Dell maakt mooie schermpjes inderdaad. Op kantoor de 24" van Dell, stukken beter dan de cheap-ass iiyama die ik thuis heb.
Hier op kantoor twee cheap-ass Samsung 24" schermen. De kleurenweergave is echt waardeloos, maar wel tweemaal 1920x1200 tot je beschikking.

Thuis een 24" MVA paneel van BenQ of Illyama, weet het niet zeker :+. Toen 600 euro en een prachtig scherm, maar nu vergeleken met de Dell schermpjes in vergelijkbare prijsklasse; is het niet echt geweldig. Kleuren zijn te flets vind ik zelf. De pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart van m'n zusje (en nog 4 andere mensen waarvoor ik hem besteld heb) heeft juist prachtige kleuren en goede zwartwaarden.

---

Weer zo'n Cloud IDE; https://codio.com/. Ziet er wel grappig en snel uit trouwens, maar toch heb ik altijd heb idee dat je niet zo flexibel bent als het eens 'anders' moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6TuAKRV.png
So close :X

Maar jij had een undo ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09 18:29

StM

DIt.

Heel toevallig staat de mijne in V&A O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 23:14
Jullie hebben echt niks te doen he aan al die 2048 records te zien...! Ik heb anders nog wel een iDeal implementatie klusje liggen voor iemand die zich verveeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
diabolofan schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:51:
Jullie hebben echt niks te doen he aan al die 2048 records te zien...! Ik heb anders nog wel een iDeal implementatie klusje liggen voor iemand die zich verveeld?
Volgens mij moet je het meer zien als een potje schaak met 1 zet per uur ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
En heel somsvaak even wat zetten achter elkaar zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ealanrian schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:52:
[...]

Volgens mij moet je het meer zien als een potje schaak met 1 zet per uur ofzo :p
Dit ja. Ook ideaal voor op de plee :P.

Alleen jammer dat je game niet in de cloud zit zodat je op je telefoon verder kunt nadat je op je PC gestart bent. Misschien moet ik dat maar gaan implementeren ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:53:
[...]

Dit ja. Ook ideaal voor op de plee :P.

Alleen jammer dat je game niet in de cloud zit zodat je op je telefoon verder kunt nadat je op je PC gestart bent. Misschien moet ik dat maar gaan implementeren ;)
Wat doen terwijl je op de plee zit zorgt er voor dat je er wel langer op zit... Normaal geen probleem, tenzij het licht automatisch aan (en dus ook weer uit) gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik maak mij altijd meer zorgen om die automatische luchtjes dingen die dan na 10min afgaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Leuk, als je iets doorloopt voor een call waarbij je dan naast de bug in de call nog iets anders tegen komt wat fout gaat. Vervolgens kom je nog meer zooi tegen en ben je uiteindelijk al uren bezig in iets omdat er domweg niets van klopt.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Git heeft de helft van m'n werk kapot gemerged :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kun je niet beter zeggen dat jij het kapot hebt gecommit/gegit? Naar mijn ervaring gaan merges goed en is git gewoon erg betrouwbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gropah schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:31:
Kun je niet beter zeggen dat jij het kapot hebt gecommit/gegit? Naar mijn ervaring gaan merges goed en is git gewoon erg betrouwbaar
Nee, een merge bij een collega heeft door code die redelijk op elkaar lijkt, geen conflict gegeven, maar een succesvolle merge op de verkeerde plek.
Dus kan ik een groot deel opnieuw doen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Voor een afstudeerproject had ik 761.000 woorden in een online database nodig. De hosting (pcextreme) kan ik niet aanpassen om grote bestanden ineens te accepteren. Dus ik heb het op de volgende manier gedaan.

Localhost leest een Json bestand in die de woorden bevat en de waarschijnlijkheid dat een woord voorkomt in een corpus, maar ik ben alleen maar geinteresseerd in het woord. Deze zet 100 woorden achter elkaar gescheiden door een komma en roept op de webhosting een PHP bestand aan waar de string aan woorden in de GET van de URL wordt geplaatst. Deze split de string en voegt de woorden aan de database toe.

Iedere localhost request voert het process hierboven 50 keer uit en stopt. Dus iedere request worden 5000 woorden geuploaden. Dan zet in de javascript redirecter een index cijfer, en na een timeout van 1seconde start het script opnieuw. Nu met een nieuwe index waarde.

Het heeft even geduurd, maar kon ondertussen lamballen, maar alles is goed overgeplaatst :') most-ugly-solution ever? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

4Real schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:32:
Voor een afstudeerproject had ik 761.000 woorden in een online database nodig. De hosting (pcextreme) kan ik niet aanpassen om grote bestanden ineens te accepteren. Dus ik heb het op de volgende manier gedaan.

Localhost leest een Json bestand in die de woorden bevat en de waarschijnlijkheid dat een woord voorkomt in een corpus, maar ik ben alleen maar geinteresseerd in het woord. Deze zet 100 woorden achter elkaar gescheiden door een komma en roept op de webhosting een PHP bestand aan waar de string aan woorden in de GET van de URL wordt geplaatst. Deze split de string en voegt de woorden aan de database toe.

Iedere localhost request voert het process hierboven 50 keer uit en stopt. Dus iedere request worden 5000 woorden geuploaden. Dan zet in de javascript redirecter een index cijfer, en na een timeout van 1seconde start het script opnieuw. Nu met een nieuwe index waarde.

Het heeft even geduurd, maar kon ondertussen lamballen, maar alles is goed overgeplaatst :') most-ugly-solution ever? :P
Gewoon lokaal de zooi uitvoeren en dan de database overzetten met bigdump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Uhm, waarom heb je het niet gewoon rechtstreeks via je shell account in de database geladen? Je hebt bij pcextreme gewoon SSH toegang (op een dichtgetimmerde server, dat wel).

*edit* of idd lokaal in een db proppen en je db overzetten

[ Voor 15% gewijzigd door StM op 30-04-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Firesphere schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:36:
[...]

Gewoon lokaal de zooi uitvoeren en dan de database overzetten met bigdump.
Tabel is nu 43mb en uploaden bij pcextreme is gecapt op 8mb.
StM schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:37:
Uhm, waarom heb je het niet gewoon rechtstreeks via je shell account in de database geladen? Je hebt bij pcextreme gewoon SSH toegang (op een dichtgetimmerde server, dat wel).

*edit* of idd lokaal in een db proppen en je db overzetten
Kun je via SSH lokale bestanden uploaden? Ik dacht dat je dan altijd op de server zit te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

4Real schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:39:
[...]
Tabel is nu 43mb en uploaden bij pcextreme is gecapt op 8mb.

[...]
Kun je via SSH lokale bestanden uploaden? Ik dacht dat je dan altijd op de server zit te werken.
via SFTP kun je bestanden uploaden. Maar ook via gewoon FTP, en bij PCE is dat volgens mij niet gecapt. Het is een upload-form dat is gecapt, dat is vrij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
Firesphere schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:40:
[...]

via SFTP kun je bestanden uploaden. Maar ook via gewoon FTP, en bij PCE is dat volgens mij niet gecapt. Het is een upload-form dat is gecapt, dat is vrij normaal.
Ja het kwartje valt, dat was misschien een iets elegantere manier geweest. Er moest ook een betere manier zijn, want geen externe toegang tot de DB betekent niet dat je direct helemaal afgesloten bent. Zal het onthouden voor volgende keer.

Toch ben ik wel trots op mijzelf dat het op deze manier heeft gewerkt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Firesphere schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:40:
[...]
Het is een upload-form dat is gecapt, dat is vrij normaal.
En zelfs die limiet kan je met een htaccess file tot iets van 60 mb verhogen...

[ Voor 53% gewijzigd door StM op 30-04-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Rutix schreef op woensdag 30 april 2014 @ 08:07:
[...]

Bij mij ziet het er nu zo uit:

[afbeelding]
Bij mij ziet het er zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hmm, gisteren eens serieus gekeken naar MonoGame als alternatief voor XNA nu dat niet meer supported is door MS. Viel me dat even mee, ik had gedacht dat ik door allerlei hoepels moest om dat aan de gang te krijgen, maar het was dus echt een kwestie van install, next, next, next, finish en het werkt direct out of the box. Oude XNA-code inladen in een MonoGame project werkt prima. Dat ben ik niet gewend, something is wrong in the world!

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ARG soms he... Ik maar denken, waarom heb ik telkens van die lelijke ~300ms hiccups om de 20 frames ofzo. Al uren aan besteed, uiteraard al terug getracked naar een glBufferData call.
Blijkbaar doet VS iets vreemds ofzo, want buiten VS om heb ik er geen last van en loopt alles gewoon goed, maar zodra je het vanuit VS start doet een frame renderen er ruim 10x langer over en eens in de zoveel tijd dus zo'n hiccup...
Zucht..

Oja, en icl.exe knalt er uit met een foutmelding, dus de intel compiler werkt niet meer (iets over teveel includes ofzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De makkelijkste manier om iDEAL te testen in app waarvan de website al in productie is, is natuurlijk gewoon een bestelling plaatsen en daadwerkelijk betalen. Het restaurant komt zo dadelijk de "Beef Teriyaki" brengen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Kortingscode inbouwen waarmee de totale order slechts €0,01 kost *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Joeehooee, eindelijk ook eens 2048 gehaald. Hopelijk raak ik nu mijn verslaving kwijt en kan ik weer aan het werk.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:55:
De makkelijkste manier om iDEAL te testen in app waarvan de website al in productie is, is natuurlijk gewoon een bestelling plaatsen en daadwerkelijk betalen. Het restaurant komt zo dadelijk de "Beef Teriyaki" brengen. :Y
Ehhh, daar heb je toch niet meer dan 1 cent voor betaald he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:00:
[...]

Ehhh, daar heb je toch niet meer dan 1 cent voor betaald he?
Ik heb in dit geval enkel de app en de webservice gemaakt. Om de webshop mij 1 cent te laten betalen, ben ik ongetwijfeld langer bezig dan wat het me nu kost. :9

Daar over gesproken... Magento: :r

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Er bestaat eigenlijk geen fatsoenlijke generieke webwinkel software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Omdat het concept "generieke webwinkel" niet bestaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:07:
[...]

Ik heb in dit geval enkel de app en de webservice gemaakt. Om de webshop mij 1 cent te laten betalen, ben ik ongetwijfeld langer bezig dan wat het me nu kost. :9

Daar over gesproken... Magento: :r
Je zoekt het wel uit de laatste dagen. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

NMe schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:24:
Omdat het concept "generieke webwinkel" niet bestaat. :P
De meeste hebben toch wel een aantal dingen overeen :P Maar het gebrek aan features is nog niet eens mijn grootste probleem. Het is meer dat ze niet vooruit te branden zijn en vaak zo lek als een mandje, iets wat ik beide niet wil bij een webwinkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:25:
[...]

Je zoekt het wel uit de laatste dagen. Of niet?
Dat ik wat in Magento gedaan heb is al weer even geleden, webservice is al tijdje klaar. Vandaag laatste tests voor oplevering, app is al goedgekeurd door het grote boze Apple. Ze hebben trouwens helemaal niks gedaan in de app, er is geen enkele request gedaan naar de webservice... Blijkbaar doen ze soms alleen maar automated tests om te scannen op private method calls enzo. Vraag me af waarom dat dan 6 dagen moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NMe schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:13:
Hmm, gisteren eens serieus gekeken naar MonoGame als alternatief voor XNA nu dat niet meer supported is door MS. Viel me dat even mee, ik had gedacht dat ik door allerlei hoepels moest om dat aan de gang te krijgen, maar het was dus echt een kwestie van install, next, next, next, finish en het werkt direct out of the box. Oude XNA-code inladen in een MonoGame project werkt prima. Dat ben ik niet gewend, something is wrong in the world!
Het enige jammere is dat MonoGame de content projecten nog niet ondersteunt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:31:
[...]

Dat ik wat in Magento gedaan heb is al weer even geleden, webservice is al tijdje klaar. Vandaag laatste tests voor oplevering, app is al goedgekeurd door het grote boze Apple. Ze hebben trouwens helemaal niks gedaan in de app, er is geen enkele request gedaan naar de webservice... Blijkbaar doen ze soms alleen maar automated tests om te scannen op private method calls enzo. Vraag me af waarom dat dan 6 dagen moet duren.
Vreemd dat Apple niet even een Beef Teriyaki naar Cupertino laat versturen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Argh, documentatie van libraries die nog minder uitleggen dan de half gedocumenteerde code. :F
Schrijf dan niks, zo is er natuurlijk geen sport aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Woy schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:34:
[...]

Het enige jammere is dat MonoGame de content projecten nog niet ondersteunt.
Jawel toch? Zolang je Windows als target gebruikt werkt het als het goed is praktisch hetzelfde. https://github.com/mono/M...noGame-Content-Processing
Het probleem zit hem erin dat ze de content pipeline van XNA gebruiken omdat ze nog geen eigen implementatie hebben, wat betekent dat je voor andere platformen dan waarvoor Microsoft XNA bedoeld heeft wat hacks moet toepassen om die pipeline te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMS schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:53:
[...]

Vreemd dat Apple niet even een Beef Teriyaki naar Cupertino laat versturen :7
Dat misschien niet, maar ze hadden hem toch wel minstens een keer op kunnen starten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik wou de RavenDB referenties op een project updaten..

Typ ik: Update-Package

Tadaa!! hele solution word bijgewerkt naar nieuwe versies van alles.. inclusief MVC 4 -> 5.1 en andere shit..

|:(

Houd je van de straat zullen we maar zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Daar heb je toch gewoon versiebeheer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Alex) schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:14:
Daar heb je toch gewoon versiebeheer voor?
Ja maar mijn nuget packages directory staat niet in versiebeheer. En alle oude versie's e.d. worden automatisch opgeruimd door nuget... en ik heb nou niet echt een lijstje bij de hand van welke versie ik waarvoor gebruikte..

Alhoewel. ik had natuurlijk kunnen reverten en package-restore kunnen gebruiken... hmmm.... . te laat.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als het goed is staat je packages.config wél in versiebeheer, kun je die gebruiken om alle missende packages (op het juiste versieniveau) opnieuw te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
zojuist 2 nieuwe monitoren voor thuis in ontvangst mogen nemen. Twee 24" Dell P2414H monitoren met IPS paneel om precies te zijn. :)

Eindelijk fatsoenlijke monitoren i.p.v. een 23" en een 17" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

pdebie schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:56:
zojuist 2 nieuwe monitoren voor thuis in ontvangst mogen nemen. Twee 24" Dell P2414H monitoren met IPS paneel om precies te zijn. :)

Eindelijk fatsoenlijke monitoren i.p.v. een 23" en een 17" :P
Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p) :| :|

Zo jammer tegenwoordig. Geeft gewoon 1920x1200

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:20:
Als het goed is staat je packages.config wél in versiebeheer, kun je die gebruiken om alle missende packages (op het juiste versieniveau) opnieuw te downloaden.
Inderdaad, en dan is het zo makkelijk als SVN revert all :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sebazzz schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:11:
[...]

Dat doet niks :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
DeluxZ schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:01:
[...]

Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080p) :| :|

Zo jammer tegenwoordig. Geeft gewoon 1920x1200
Mja, ik moest ergens op inleveren gezien de prijs voor een IPS scherm. En aangezien ik nu 1x 1920x1080 heb, vond ik dit het minst spannende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:31:
[...]

Vandaag laatste tests voor oplevering, app is al goedgekeurd door het grote boze Apple. Ze hebben trouwens helemaal niks gedaan in de app, er is geen enkele request gedaan naar de webservice... Blijkbaar doen ze soms alleen maar automated tests om te scannen op private method calls enzo. Vraag me af waarom dat dan 6 dagen moet duren.
Tja ik vraag het me ook af. Jammer dat ik de webservice niet in handen heb, denk dat er niet gelogd wordt. Overigens kreeg ik een warning gisteren bij het submitten over het gebruiken van de term tableId, geen idee waarom dat dat een reserved word is. Ik las wel links en rechts over mensen die de zelfde melding kregen maar dan in combinatie met een property met de naam id, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Laatst online: 20-09 21:57

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BikkelZ schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:51:
[...]

Tja ik vraag het me ook af. Jammer dat ik de webservice niet in handen heb, denk dat er niet gelogd wordt. Overigens kreeg ik een warning gisteren bij het submitten over het gebruiken van de term tableId, geen idee waarom dat dat een reserved word is. Ik las wel links en rechts over mensen die de zelfde melding kregen maar dan in combinatie met een property met de naam id, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Kan dat überhaupt? @property (strong) id id ziet er niet uit alsof clang dat leuk vindt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Grappig en eigenlijk best een interessante gedachte :P

The less popular 8.8.4.4 is slated for discontinuation.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, waar zou ik dit project in schrijven. Node.JS is te veel werk... Symfony2 of RubyOnRails. Hmm. We hosten alles zelf dus dat hoeft niet een beperking te zijn... Twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een kwartier bezig zijn om er achter te komen dat ik een typo heb gemaakt in de URL in m'n serveradmin :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Objective-C:
1
2
3
4
5
6
7
8
    switch (requestType)
    {
        case MTLModelRequestTypeDelete:
            break;
            return @"users/:userId/notifications/:notificationIds";
        default:
            break;
    }

Compiles :')
Scott schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:54:
[...]

Kan dat überhaupt? @property (strong) id id ziet er niet uit alsof clang dat leuk vindt :P
Ik weet het niet, ik heb het wel eens gedaan ivm mapping van databasekolomnamen en de highlighting zag er al gelijk anders uit dus niet eens meer geprobeerd. Maar blijkbaar deed men het in een oudere versie van de Facebook SDK.

http://stackoverflow.com/...or-in-id-facebook-sdk-ios

[ Voor 62% gewijzigd door BikkelZ op 30-04-2014 19:48 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Alex) schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:20:
Sebazzz schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:11:
[...]

Om mezelf te quoten
Alhoewel. ik had natuurlijk kunnen reverten en package-restore kunnen gebruiken... hmmm.... . te laat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
alienfruit schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:14:
Hmm, waar zou ik dit project in schrijven. Node.JS is te veel werk... Symfony2 of RubyOnRails. Hmm. We hosten alles zelf dus dat hoeft niet een beperking te zijn... Twijfel
Pure PHP? }) }) :)F -O- *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Nu 2 weken als ZZPer. Enorm druk, maar erg leuk. Bij 1 project heb ik ook 2 stagiairs erbij te begeleiden, wat zeker een leuke toevoeging is. Wel komt het er op neer dat je 25% van je tijd besteed aan dingen uitleggen en aansturen.

Ondanks mijn thuiswerk rij ik nog steeds veel heen en weer. 30 liter benzine weg in afgelopen 2 dagen; dat gaat een stukje harder dan toen ik in loondienst was.

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 30-04-2014 20:04 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

alienfruit schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:14:
Wat moet het project doen?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Domeintje verhuizen is nog niet zo makkelijk als ik dacht :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

zypper in kile

Hm, volgens mij kan ik wel koffie gaan zetten nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
BtM909 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 19:08:
Grappig en eigenlijk best een interessante gedachte :P

[afbeelding]
dig +short TXT google-public-dns-a.google.com
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Een pareltje van waarom PHP toch zo'n top taal is:

Afbeeldingslocatie: http://37.media.tumblr.com/31e6bdedcfbe81dea88919d5c48162c9/tumblr_mxxmb6GLgJ1riu9eco1_500.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vandaag eens flink aan 't stoeien geweest met OWIN. Self-hosting, MediaTypeFormatters, Middleware, dat soort dingen. Best coolio *O*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Laatst online: 03:33

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik win.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ArmaJIl7iyvfC10uju8YQU8T/full.png

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Dingen op een Google Maps kaart laten zien en vervolgens de mogelijkheid bieden om met elkaar berichtjes te sturen om zodoende dingen met elkaar te delen. In Node.js met Express.Js vind ik het allemaal maar wat moeizaam. Hoewel de geospatial met MongoDb dan wel weer lekker makkelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door alienfruit op 30-04-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Practice mode. You don't win anything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Valt me toch wel tegen dat er zoveel cheaters in dit topic rondhangen :P
Pagina: 1 ... 31 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.