De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.005 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

D-Raven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:43:
[...]
Waarom ga je er uberhaupt mee aan de slag? zodra het geen geldige XML is of een WSDL welke zich niet aan de standaard houd dan moet je m gewoon terugschoppen.
Omdat ik geen keuze heb. Service is van 't Kadaster, en ik wil er software voor schrijven. Ze verplichten me er niet toe.

Ze hebben wel een testservice, dus die onverwachte responses kunnen afgevangen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
GateKeaper schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:47:
[...]

Omdat ik geen keuze heb. Service is van 't Kadaster, en ik wil er software voor schrijven. Ze verplichten me er niet toe.

Ze hebben wel een testservice, dus die onverwachte responses kunnen afgevangen worden. :)
Overheid :facepalm:

Good luck with that... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Hmmz, update van mijn systeem wil niet lukken omdat pycentral crasht. Bekijk je de log, vind hij geen python 2.7. Dus dan ga je maar eens kijken, zowel python verwijst naar python2.7, welke dan versie 2.7.3 is en de log zegt 2.7 te willen, maar dit zou toch geen probleem moeten zijn? Maar even verder knutselen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
wackmaniac schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:26:
Tijdje geleden ook mogen werken met een toko die de wsdl's handmatig opstelde ... gevuld met interne url's ... en gewoon invalide xml was ... jottum! Als je dan toch SOAP moet gebruiken, laat dan die bende lekker genereren jongens.
Een bedrijf waar men WSDLs handmatig opstelt is geen softwareleverancier, maar een strafkamp.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

D-Raven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:43:
[...]

Waarom ga je er uberhaupt mee aan de slag? zodra het geen geldige XML is of een WSDL welke zich niet aan de standaard houd dan moet je m gewoon terugschoppen.
Zij leveren prutswerk aan, zij moeten het maar fixen ook, er zijn niet voor niks standaarden.

Als je het handmatig gaat fixen loop je het risico dat je client dingen output die hun server niet verwacht waardoor het nog steeds niet werkt. Plus je gaat hun prutswerk nog belonen ook...

Maar misschien moet je eerst een keer of 5 handmatig WSDL's gaan fixen voordat je dezelfde instelling als ik krijg :+ :Y)
Dat doe ik ook, maar dan moet je wel eerst een stok hebben om mee te slaan.
Eerst gooide ik ook mails de deur uit met het 'vermoeden' dat hun service niet deugt.
Als de tools van MS niet exact vertellen wat er mis is dan heb je alleen dus niets.
Dan krijg je doodleuk screenshots terug dat de service wel werkt met als bewijs een of andere PHP consumer ofzo.

Daar vind ik XMLSpy wel sterk in. Ik flikker de URL erin en hij genereert meuk die ik kan inzien, valideren, invoken etc zodat ik precies zie wat er niet goed is zonder dat ik 500 referenced files door moet gaan spitten. Meestal ben ik op die manier met 10 minuten klaar en kan ik een mail de deur uit doen met screenshot en uitleg dat er weer eens iets wordt gegenereerd dat niet eens valid XML is

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand hier al eens een video in een website verwerkt? Je kent ze wel, zo'n hippe video met bovenaan eroverheen het logo en menu :+.

Moet zeggen dat het best aardig werkt, al is de aangeleverde video van 17 MB misschien iets te veel van het goede. Ik heb al gezegd, dat onder de 10 MB blijven toch echt wel nodig is. Liever zie ik natuurlijk max. 5 MB, maar dat gaat hem niet worden denk ik. Even zien wat het doet als de website online moet, misschien iets als een CDN gebruiken ofzo.

Overigens http://mediaelementjs.com/ gebruikt voor de video, maar of dat echt nodig is moet ik nog eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Hoe doe je dat dan met mobile devices? Ik zou niet zo vrolijk worden van een 10 MB video over mijn mobiele data verbinding :P. Ook vind ik sites die automatisch video's beginnen te spelen zonder dat ik er om gevraagd heb echt mega irritant.

Nummer 1 reden om een tab ongezien te sluiten bij mij :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door HMS op 29-04-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
TheNephilim schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:08:
Iemand hier al eens een video in een website verwerkt? Je kent ze wel, zo'n hippe video met bovenaan eroverheen het logo en menu :+.

Moet zeggen dat het best aardig werkt, al is de aangeleverde video van 17 MB misschien iets te veel van het goede. Ik heb al gezegd, dat onder de 10 MB blijven toch echt wel nodig is. Liever zie ik natuurlijk max. 5 MB, maar dat gaat hem niet worden denk ik. Even zien wat het doet als de website online moet, misschien iets als een CDN gebruiken ofzo.

Overigens http://mediaelementjs.com/ gebruikt voor de video, maar of dat echt nodig is moet ik nog eens bekijken.
Ben momenteel bezig aan een site met full background video. Ook hier het probleem met de grote van de video :(

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
ZaZ schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:07:
[...]
Dat doe ik ook, maar dan moet je wel eerst een stok hebben om mee te slaan.
Eerst gooide ik ook mails de deur uit met het 'vermoeden' dat hun service niet deugt.
Als de tools van MS niet exact vertellen wat er mis is dan heb je alleen dus niets.
Dan krijg je doodleuk screenshots terug dat de service wel werkt met als bewijs een of andere PHP consumer ofzo.
Argh zo hatelijk als ze dat doen, alsof dat php geval volledig de standaard ondersteund.
Daar vind ik XMLSpy wel sterk in. Ik flikker de URL erin en hij genereert meuk die ik kan inzien, valideren, invoken etc zodat ik precies zie wat er niet goed is zonder dat ik 500 referenced files door moet gaan spitten. Meestal ben ik op die manier met 10 minuten klaar en kan ik een mail de deur uit doen met screenshot en uitleg dat er weer eens iets wordt gegenereerd dat niet eens valid XML is
XMLSpy is inderdaad wel handig daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
...
Dat is een mooi stukje code. die staat nu in mijn favorieten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:15
Alex) schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:55:
[...]

Een bedrijf waar men WSDLs handmatig opstelt is geen softwareleverancier, maar een strafkamp.
Heb overigens ook de andere kant op al een keer meegemaakt; een andere partij zou een app bouwen bij een website van ons. Ze wilden een SOAP-koppeling. Prima, knul, als jij dat wilt krijg jij een soap-koppeling. Een service opgesteld, wsdl laten genereren. Hij werkt niet kreeg ik terug. Na een beetje heen en weer mailen bleken de heren een client library te gebruiken die zich minder aan de standaarden hield dan IE6 EN al zeker een jaar niet meer bijgewerkt was ... pffffff! En dan nog proberen de schuld bij ons neer te leggen. Dat kan zo hard je dag verpesten.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

HMS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:09:
Hoe doe je dat dan met mobile devices? Ik zou niet zo vrolijk worden van een 10 MB video over mijn mobiele data verbinding :P. Ook vind ik sites die automatisch video's beginnen te spelen zonder dat ik er om gevraagd heb echt mega irritant.

Nummer 1 reden om een tab ongezien te sluiten bij mij :Y)
Je moet de video zien als een vervanging van een slider of wat dan ook. Echt storend is het niet, het beweegt ook, net als een slide. Uiteraard zit er geen geluid bij en integreert hij naadloos in het ontwerp.

Overigens de eerste keer dat ik een video zo verwerk! :p Mobile moet ik nog even bekijken. Ik denk gewoon niet weergeven op die verschillende devices sizes, maar dat gaat natuurlijk niet altijd op. Moet ik nog wat dingen voor uitzoeken, maar laat de klant eerst maar eens de video goed opleveren. Ik heb nu 1080p met zwarte balken boven en onder :+.
_Moe_ schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:10:
[...]

Ben momenteel bezig aan een site met full background video. Ook hier het probleem met de grote van de video :(
De .mp4 is vooral te groot (17 MB). De .webm doet het met 7 MB netter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 09:15
Je schijnt een media-selector aan je video source te kunnen hangen, zodat verschillende resoluties verschillende kwaliteiten krijgen: http://css-tricks.com/video-source-by-screen-size/

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
TheNephilim schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:15:
De .mp4 is vooral te groot (17 MB). De .webm doet het met 7 MB netter!
Ik zit momenteel op 8mb, maar ook dat vindt ik nog te veel. We gaan hier nu de kwaliteit eens een flink stuk omlaag brengen. Er ligt toch nog een laag met distortion over, dus ik hoop hier niet al te veel van te zien.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wackmaniac schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:18:
Je schijnt een media-selector aan je video source te kunnen hangen, zodat verschillende resoluties verschillende kwaliteiten krijgen: http://css-tricks.com/video-source-by-screen-size/
Ik lees dat die ondersteuning misschien niet zo blijft en dus (op dit moment) nog geen goede oplossing denk ik. Nee, ik wil de video gewoon klein genoeg hebben, dat is sowieso een goed idee.
_Moe_ schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:19:
[...]

Ik zit momenteel op 8mb, maar ook dat vindt ik nog te veel. We gaan hier nu de kwaliteit eens een flink stuk omlaag brengen. Er ligt toch nog een laag met distortion over, dus ik hoop hier niet al te veel van te zien.
Ja precies, hier ook een soort grid dat er overheen ligt. Dus we kunnen nog wel wat doen met de bestandsgrootte denk ik. Heb zelfs Flash als fallback, maar ben daar nog niet zo heel gelukkig mee. Mensen die IE 8 gebruiken kunnen ook prima alleen naar een afbeelding kijken en hebben toch niets aan een video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
TheNephilim schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:23:
[...]

Ik lees dat die ondersteuning misschien niet zo blijft en dus (op dit moment) nog geen goede oplossing denk ik. Nee, ik wil de video gewoon klein genoeg hebben, dat is sowieso een goed idee.

[...]

Ja precies, hier ook een soort grid dat er overheen ligt. Dus we kunnen nog wel wat doen met de bestandsgrootte denk ik. Heb zelfs Flash als fallback, maar ben daar nog niet zo heel gelukkig mee. Mensen die IE 8 gebruiken kunnen ook prima alleen naar een afbeelding kijken en hebben toch niets aan een video.
fallback is hier ook gewoon een afbeelding. Ook bij mobile devices wordt de video niet meer getoond.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
TheNephilim schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:51:
[...]

Die i7 zou ik hebben ingewisseld voor een i5 en zelf koop ik niet anders dan moederborden van Asus. Maar verder heb ik er niks op aan te merken :+
Je moet bij i5 wel oppassen dat ze alle virtualizations supporten though. Ik heb vorig jaar er een gekocht waar hij niet alles ondersteunde en ik dus hyper-v niet kon draaien T___T.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Rutix schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:47:
[...]

Je moet bij i5 wel oppassen dat ze alle virtualizations supporten though. Ik heb vorig jaar er een gekocht waar hij niet alles ondersteunde en ik dus hyper-v niet kon draaien T___T.
Oh? Ik dacht dat de i5 juist meer virtualisatie extensions had. De i7 heeft HT en de i5 meestal VT-d. Daarnaast is mijn volgende workstation gewoon een Xeon met ECC RAM :P, prijs verschil is niet heel groot meer tegenwoordig.

edit: Je moet natuurlijk wel de virtualisatie extensions aanzetten in de bios, misschien dat dat het euvel is? Of heb je echt een i5 die het gewoon niet kan?

[ Voor 13% gewijzigd door HMS op 29-04-2014 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ik had een i5-3560K gekocht en die heeft alleen VT-x :+

Denk vooral dat de K versies het niet hebben. Maar ik ben niet meer zo thuis in die dingen :P

[ Voor 46% gewijzigd door Rutix op 29-04-2014 11:54 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:00

orf

Iemand dit al gezien? :)

Github search: exec($_GET) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Rutix schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:53:
Ik had een i5-3560K gekocht en die heeft alleen VT-x :+

Denk vooral dat de K versies het niet hebben. Maar ik ben niet meer zo thuis in die dingen :P
Je hebt ook alleen VT-x nodig voor Hyper-V, zo te zien heeft de CPU gewoon SLAT / EPT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
:X

[ Voor 98% gewijzigd door Aloys op 29-04-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Zo is er ook eentje maar dan met Amazone cloud / Azure cloud secret keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zoiets heb ik ook wel eens gemaakt. Toen ik het testte (op shared hosting) bleek dat ik zo een overzicht kon opvragen van alle andere klanten die op die server gehost werden.

Hoster getipt en binnen 30 minuten waren de security-settings op die map aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:53:
Klopt, ik heb een i7 4770K en die heeft ook geen VT-d, terwijl de gewone 4770 dat wel heeft.

http://ark.intel.com/products/75122
http://ark.intel.com/products/75123

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zag vandaag dat paypal.com zoiets (ook) doet. Wel grappig. Weinig nuttig though :)

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 29-04-2014 12:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Idem voor $_POST en zelfs een paar voor $_COOKIE. Voorbeeldje:

PHP:
1
2
//backdoor style
passthru ($_COOKIE['cmd']);

edit: ow... dat voorbeeld komt uit een test-suite om lekken op te sporen :P

[ Voor 9% gewijzigd door HuHu op 29-04-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gehoord in de wandelgangen:
We should build in something like the following
code:
1
2
If using SharePoint Designer Then:
    Go Fuck Yourself
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:02:
[...]

Klopt, ik heb een i7 4770K en die heeft ook geen VT-d, terwijl de gewone 4770 dat wel heeft.

http://ark.intel.com/products/75122
http://ark.intel.com/products/75123
Ahh. De K is dus een goedkopere versie van de non-K edities neem ik aan.
HMS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:59:
[...]

Je hebt ook alleen VT-x nodig voor Hyper-V, zo te zien heeft de CPU gewoon SLAT / EPT.
Misschien was het dan virtual box ofzo. Is al een poosje geleden dat ik het heb geprobeerd. Of misschien was het 64bit (of 32bit) guest in hyper-v draaien. Misschien van het weekend toch nog eens proberen :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Rutix schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:52:
[...]

volgens mij is bij de K-versies de multiplier unlocked en is deze versie daarom over het algemeen iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Nee, duurder zelfs. De K versie heeft geen gelockte multiplier.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Kun je zien hoe lang ik mij daar al niet druk om heb gemaakt :P. Thanks voor het verbeteren :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

[...]
Misschien was het dan virtual box ofzo. Is al een poosje geleden dat ik het heb geprobeerd. Of misschien was het 64bit (of 32bit) guest in hyper-v draaien. Misschien van het weekend toch nog eens proberen :P
Het zou gewoon moeten werken, je moet alleen even checken of SLAT wel aan staat in de BIOS. Dat stond bij mij volgens mij by default uit.

Deze link zou je wel kunnen helpen qua BIOS instellingen en checks: MSDN: How to enable Hyper-V for the emulator for Windows Phone 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het moet niet veel gekker worden hier. Haal je een zakje chips uit machine, blijft ie hangen. Same shit, different day. Aangezien er niemand is met sleutel, moeten we gewoon tegen dat ding aan beuken tot hij er uit valt. Zo gezegd, zo gedaan.

Alleen een of andere externe dude, die hier wat elektra fixt of zo, begint helemaal te flippen dat het toch niet mijn apparaat is en zo. Wtf dude! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pizzalucht schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:12:
[...]

Ah, maar dat is niet echt leuk toch? Beetje als je de hele tijd gaat saven in een game en dan teruggaat net voor het moment dat je af gaat.

Mijn score is 51220 zonder terug te kunnen gaan.
Speciaal voor jou, eentje zonder undo

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OEVgljH.png

;)

Eerste poging btw. Door te spelen met undo heb ik m'n skills behoorlijk kunnen verbeteren, voornamelijk het vermijden van potentiele kutsituaties.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Moet nu toch echt een nieuwe muis hebben. M'n MS Laser Mouse 6000 valt nu bijna 2x per uur uit en dan moet ik hem weer uit- en inpluggen.

De Steelseries Sensei Wireless lijkt me wel wat. Bijna dezelfde vorm, maar nu draadloos en het lijkt best duurzaam te zijn gemaakt.
Nu nog zoeken naar een winkel waar ik hem kan voelen. Ben best kritisch als het gaat over muizen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Zo die Sensei ziet er best leuk uit inderdaad :).

Ik heb bij mijn zakelijk laptop zo'n standaard HP muis, denk dat ik nog maar een Logitech Performance MX koop (heb er thuis al wel 1 bij mijn PC liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:30:
[...]

Speciaal voor jou, eentje zonder undo

[afbeelding]

;)

Eerste poging btw. Door te spelen met undo heb ik m'n skills behoorlijk kunnen verbeteren, voornamelijk het vermijden van potentiele kutsituaties.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u7XreR8.png ;(
2x gescrewed door een random blokje waardoor ik wel omhoog moest bewegen.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 29-04-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Prutser.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bezielde mij, om een Wordpress-spoedklusje aan te nemen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:01:
Daar gaat je goede gemoedstoestand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:01:
Je was nog niet wakker?
Je had nog geen koffie gehad?
Je bent wel heel erg wanhopig op zoek naar extra inkomen?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:10:
[...]

Je was nog niet wakker?
Je had nog geen koffie gehad?
Je bent wel heel erg wanhopig op zoek naar extra inkomen?
Nee.
Nee.
Nee.

Even een subtiele manier bedenken om klant de opdracht terug te geven... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:33
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:11:
[...]

Nee.
Nee.
Nee.

Iets als: "Sorry, ik dacht dat je WordPerfect bedoelde met WP-klusje ipv WordPress. Jammer genoeg heb ik geen enkele ervaring met WordPress." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 15:53
Uitbesteden en 10% commissie houden? :D

Gratis geld

[ Voor 25% gewijzigd door Wkrooshof op 29-04-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:11:
[...]

Nee.
Nee.
Nee.

De rekening verviervoudigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:15:
[...]

De rekening verviervoudigen?
Dat zou betekenen dat ik er 4x zo lang mee bezig ben. Is klusje van een paar uur. Vind het afgelopen uur in die code al lang genoeg. Wil dat nog wel voor eigen rekening houden, zolang ik de rest maar niet hoef te doen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Otherside1982 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:12:
[...]

" .. Jammer genoeg heb ik ervaring met WordPress." :+
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Gelukkig heb ik geen ervaring met WordPress, dit wil ik ook graag zo houden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:16:
[...]

Dat zou betekenen dat ik er 4x zo lang mee bezig ben. Is klusje van een paar uur. Vind het afgelopen uur in die code al lang genoeg. Wil dat nog wel voor eigen rekening houden, zolang ik de rest maar niet hoef te doen. _O-
Hoezo, je uurprijs is toch gewoon verviervoudigd vanwege het wanproduct waar je mee moet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:19:
[...]

Hoezo, je uurprijs is toch gewoon verviervoudigd vanwege het wanproduct waar je mee moet werken?
Nah, dat vind ik het niet eens waard. Mooi kappen ermee, geen tijd meer in Wordpress steken. :Y

edit: Had ik al gezegd dat het om een e-commerce-plugin gaat binnen Wordpress? :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:29:
[...]

Nah, dat vind ik het niet eens waard. Mooi kappen ermee, geen tijd meer in Wordpress steken. :Y

edit: Had ik al gezegd dat het om een e-commerce-plugin gaat binnen Wordpress? :+
Ik wist dat er manieren waren om Wordpress nog erger te maken. Maar dit is dan wel het extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:33:
[...]

Ik wist dat er manieren waren om Wordpress nog erger te maken. Maar dit is dan wel het extreme.
En het wordt nóg erger. Er wordt gebruik gemaakt van een e-commerce-plugin, maar deze wordt niet voor daadwerkelijke e-commerce gebruikt. De producten binnen de plugin moeten gebruikt worden bij het versturen van een contactformulier, dat natuurlijk weer een andere plugin is. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 18:52
* Ealanrian geeft GuidoH een touw aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
* _Moe_ maakt er alvast een strop in

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
/me Cor453 checkt de galg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
* Voutloos zet de popcorn klaar.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere controleert het valluik nog even extra en smeert de scharnieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
* Otherside1982 duwt Wordpress op het schavot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Voutloos schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:41:
Voutloos jij moest de stoel klaar zetten... Jammer weer zo'n fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
/me Cor453 checkt de Youtube live feed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
Voutloos schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:41:
Dat is mijn taak, ja! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
Je bent te laat, waar hing jij uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik wilde even mededelen dat The Room 2 een vet spel is en dat het mij enorm verbaast dat Facebook Paper nog niet te krijgen is buiten de VS maar ze wel alvast Pop onder OS licentie uitgebracht hebben.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de steun, een telefoontje naar de klant was voldoende om van deze bagger af te komen. *O*

Even kijken of ik een manier kan vinden om een directory ritueel te verbranden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ehhh, wat heb je tegen de klant gezegd, dat je er zo gemakkelijk vanaf komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Als ik vroeger "erase" ipv "del" gebruikte maakte dat een soort geluid alsof de hele file met 0000000 werd overschreven. Wellicht een mooiere manier dan gewoon het file vlaggetje weghalen uit je fileboom?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:49:
Bedankt voor de steun, een telefoontje naar de klant was voldoende om van deze bagger af te komen. *O*

Even kijken of ik een manier kan vinden om een directory ritueel te verbranden. :Y
Hdd er uit en verbranden dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

32 pass shred er over heen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:50:
Gewoon zoals het is. Er zijn 2 plugins die niet gemaakt zijn om met elkaar te werken, die kan ik niet samen laten werken binnen een schappelijke tijd. Enige optie is er veel tijd in stoppen, wat te veel geld gaat kosten en niet past in mijn planning… :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:50:
"Internet explorer heeft er heartbleed over gegooid" :+

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nieuwe update voor Firefox ;w

Alles wat ik zo mooi en fijn vond aan Firefox is er uit gesloopt. En de back-knop is gigantisch en niet klein te maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:27
Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:09:

Alles wat ik zo mooi en fijn vond aan Firefox is er uit gesloopt. En de back-knop is gigantisch en niet klein te maken :'(
Eerste waar ik me aan irriteer is dat de inactieve tabbladen zo onduidelijk zijn. Het is grijs op grijs enzo (OSX waar ik sowieso een hekel aan heb vanwege de deprimerende grijze massa vormgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29

StM

Er is al een addon om het terug te draaien ;)

https://addons.mozilla.or...don/classicthemerestorer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:09:

Zojuist Firefox geüpdate, en ik heb Chrome gekregen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, die theme-restorer kun je de boel redelijk weer compact mee krijgen. Wat is het nut van zo'n gigantische knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:17:
Wat is het nut van zo'n gigantische knop?
Het op IE laten lijken, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 19:58

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4Lpzmtr.png

*D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GCpVXDM.png

Strrrrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nope, fair game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Mijn collega programmeur gebruikt geen spaties in zijn assignments in Objective-C. Hmm. Wat is nou eigenlijk de standaard:

Objective-C:
1
self.tableView.dataSource = self.dataSource;

of

Objective-C:
1
self.tableView.dataSource=self.dataSource;

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind het netter met spaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Alex) schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:53:
Ik vind het netter met spaties.
Ikvindhetookveelnettermetspaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

ikKrijgErJeukVanWantJeHebtAlZoveelWoordenAchterElkaarKortOpElkaarInObjectiveC

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, 117.140 punten met een vrij leeg veld met een 8192 blokje en een 2048 blokje. Volgende keer weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Keys
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 13:08
;p

=)

[ Voor 21% gewijzigd door 2Keys op 29-04-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Linken is moeilijk he :P (ps. gebruik deze: http://i.imgur.com/pPOoEpf.png?1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
BikkelZ schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:52:
Mijn collega programmeur gebruikt geen spaties in zijn assignments in Objective-C. Hmm. Wat is nou eigenlijk de standaard:

Objective-C:
1
self.tableView.dataSource = self.dataSource;

of

Objective-C:
1
self.tableView.dataSource=self.dataSource;
wat zegt jullie coding standard?

neem 20 programmeer teams en je zult 30 standaarden krijgen.. er is geen universele standaard, enkel wat er besloten is te gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 13:01

markvt

Peppi Cola

Wat doet CTRL-K-D standaard :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

DXaroth schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:30:
[...]

wat zegt jullie coding standard?

neem 20 programmeer teams en je zult 30 standaarden krijgen.. er is geen universele standaard, enkel wat er besloten is te gaan volgen.
PEP-8 is een standaard. C# ziet er ook overal het zelfde uit. Maar inderdaad er is geen standaard gedefinieerd in Objective-C en we hebben er zelf ook geen.

Kan er niks aan doen maar ik ga dus spaties toevoegen. Het gaat gewoon vanzelf :'(

Let the Whitespace Wars begin.
Hear hear. CTRL+I doet wel een beetje maar dit niet.

[ Voor 14% gewijzigd door BikkelZ op 29-04-2014 17:33 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

BikkelZ schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:59:
hetZalMijAanMijnReetRoestenWantJeHebtTochAlZoveelWoordenAchterElkaarKortOpElkaarInObjectiveC
FTFY. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Handig, zo'n PDF van je bestelling...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LVD8vVLylMFPhtK4b6BBOsN1/thumb.png

Test er tegenwoordig nog iemand iets voordat 't in productie gaat? :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 22-09 16:07
RobIII schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:21:
Handig, zo'n PDF van je bestelling...

[afbeelding]

Test er tegenwoordig nog iemand iets voordat 't in productie gaat? :P
Wij testen altijd in productie, da's de makkelijkste manier om te zien of 't ook echt gaat werken op productie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merethil schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:33:
[...]

Wij testen altijd in productie, da's de makkelijkste manier om te zien of 't ook echt gaat werken op productie :+
En je hoeft je testers niet te betalen, sterker nog, zij betalen jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Laatst online: 22-09 16:07
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 18:38:
[...]

En je hoeft je testers niet te betalen, sterker nog, zij betalen jou!
Het goeie leven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: http://www.troll.me/images/chuck-norris/real-men-dont-test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 23:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

chuck norris met uzi's? waar is zijn roundhouse kick gebleven?

ora et labora

Pagina: 1 ... 30 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.