D-Raven schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:43:
[...]
Waarom ga je er uberhaupt mee aan de slag? zodra het geen geldige XML is of een WSDL welke zich niet aan de standaard houd dan moet je m gewoon terugschoppen.
Zij leveren prutswerk aan, zij moeten het maar fixen ook, er zijn niet voor niks standaarden.
Als je het handmatig gaat fixen loop je het risico dat je client dingen output die hun server niet verwacht waardoor het nog steeds niet werkt. Plus je gaat hun prutswerk nog belonen ook...
Maar misschien moet je eerst een keer of 5 handmatig WSDL's gaan fixen voordat je dezelfde instelling als ik krijg

Dat doe ik ook, maar dan moet je wel eerst een stok hebben om mee te slaan.
Eerst gooide ik ook mails de deur uit met het 'vermoeden' dat hun service niet deugt.
Als de tools van MS niet exact vertellen wat er mis is dan heb je alleen dus niets.
Dan krijg je doodleuk screenshots terug dat de service wel werkt met als bewijs een of andere PHP consumer ofzo.
Daar vind ik XMLSpy wel sterk in. Ik flikker de URL erin en hij genereert meuk die ik kan inzien, valideren, invoken etc zodat ik precies zie wat er niet goed is zonder dat ik 500 referenced files door moet gaan spitten. Meestal ben ik op die manier met 10 minuten klaar en kan ik een mail de deur uit doen met screenshot en uitleg dat er weer eens iets wordt gegenereerd dat niet eens valid XML is