De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.995 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Ik las ergens in een comment dat dit een bekende werkwijze is van de BSD-peeps; forken en incompatible maken ipv contributen aan de bestaande software.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
^ ^

Fortunately, the charging one has been solved now that we've all standardized on mini-USB. Or is it micro-USB? Shit.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Op Linux in Chrome overigens geen last van Comic Sans en blink-tags :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

wackmaniac schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:02:
Op Linux in Chrome overigens geen last van Comic Sans en blink-tags :)
Je hebt het over de LibreSSL site? Ik heb op ubuntu met chrome 34 wel last van de comic sans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat is een Comic Sans, en is het eetbaar?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wackmaniac schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:55:
Ik las ergens in een comment dat dit een bekende werkwijze is van de BSD-peeps; forken en incompatible maken ipv contributen aan de bestaande software.
Nou ja, incompatible maken zou ik het niet direct noemen. Tenminste, dat zijn ze (nog) niet van plan.

Wel slopen ze ALLE legacy er uit, waar ze hun eigen definitie van oud, redundant en legacy aanhouden. Ik ben benieuwd of het wat wordt.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Voor de mensen die comic sans zo erg haten dat ze het weg willen hebben uit chrome: linkje naar extension die dat doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Of het lettertype gewoon deïnstalleren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
wackmaniac schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:12:
Of het lettertype gewoon deïnstalleren ...
Dat... <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Dat Comic-Sans gehaat moet toch wel het grootste mee-loper gedrag zijn dat ik ooit heb meegemaakt. Lekker interessant wat voor font iemand gebruikt :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:15:
Dat Comic-Sans gehaat moet toch wel het grootste mee-loper gedrag zijn dat ik ooit heb meegemaakt. Lekker interessant wat voor font iemand gebruikt :Z
Naja, echt haat aan heb ik niet, maar ik vind het niet zo plezierig om te lezen. Vandaar dat ik Comic-Sans ook gewoon van mijn pc afgemieterd heb. Mocht ik ooit iets tegenkomen wat daardoor echt kapot gaat, zet ik hem wel terug, maar tot dan, lees ik liever een ander lettertype (behalve windings ofc... :P) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
wackmaniac schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:55:
Het is wel lekker makkelijk voor hun, ze hoeven niet een politiek getinte discussie te voeren om mensen ervan te overtuigen om hun commits te mergen.
Maar of de community in zijn geheel hiermee beter af is... daar heb ik mn twijfels bij.. ik had liever gezien dat ze OpenSSL naar een beter niveau tillen, dan dat ze hun eigen ding gaan doen..

Daarnaast denk ik wel dat als het team achter OpenSSL niet als een malle aan de slag gaan om de zooi genaamd OpenSSL op te ruimen, ze binnen een paar jaar volledig achterhaald zijn. Want ik denk dat met name de tech community vrij snel naar alternatieven zullen gaan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:15:
Ach, het is een speels/grappig font. Zo is het ook bedoelt. Alleen hele teksten/websites er mee maken, dat is zeer onplezierig, niet alleen om te lezen, maar ik heb ook meer moeite om een lap tekst serieus te nemen als het in CS, of een variatie daar op, is geschreven.

Hoewel mijn standaard lte IE7 wel
Cascading Stylesheet:
1
html,body,div,p,form{ font-family: "Comic Sans"!important; }

bevat, natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 22-04-2014 16:23 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zo blij? Ik vind het eigenlijk best spijtig. Ik moet een pak verder rijden als ik een nieuwe cd wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:29
@Rubinski
Waarom woon je dan ook in the middle of nowhere.. en volgens de reclame is er een grote winkel in uw buurt namelijk bol punt com

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:36:
@Rubinski
Waarom woon je dan ook in the middle of nowhere..
aka België :+
Overpriced winkel met pauperaanbod. FRS staat voor alles wat er mis is met de entertainmentindustrie

[ Voor 39% gewijzigd door .oisyn op 22-04-2014 16:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
.oisyn schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:36:
[...]

[...]

Overpriced winkel met pauperaanbod. FRS staat voor alles wat er mis is met de entertainmentindustrie
Thans de Chinese vinden België toch wel tof: http://www.tvl.be/nl/2014...van-bokrijk/#.U1Z0jPl_trV

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:36:
[...]

[...]

Wat is het alternatief? Online bestellen is voor mij echt niet helemaal hetzelfde. Ik sta graag zelf door de CD bakken te zoeken naar CD's die ik helemaal niet nodig heb. Daarnaast vind ik ze ook niet zo schandalig duur: vaak heb je voor 8 euro CD's die al een tijdje oud zijn. Voor nieuwe CD's betaal je zo'n 15-20 euro wat ik op zich nog wel vind meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Bokrijk is toch vooral bekend vanwege de gratis speeltuin? Dat is tenminste waar ik het me van herinner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:39
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:48:
[...]

Wat is het alternatief? Online bestellen is voor mij echt niet helemaal hetzelfde. Ik sta graag zelf door de CD bakken te zoeken naar CD's die ik helemaal niet nodig heb. Daarnaast vind ik ze ook niet zo schandalig duur: vaak heb je voor 8 euro CD's die al een tijdje oud zijn. Voor nieuwe CD's betaal je zo'n 15-20 euro wat ik op zich nog wel vind meevallen.
Online is volgens mij nog het enige alternatief, sowieso had free record shop al niet een uitgebreid aanbod vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:48:
[...]

Mediamarkt toch? Of Fnac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

bertjuuhh schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:49:
[...]

Online is volgens mij nog het enige alternatief, sowieso had free record shop al niet een uitgebreid aanbod vond ik.
Dat is sowieso al een probleem, als het gaat om fysiek CD's kopen. Bijna geen winkel heeft alle smaken en daarvan alle artiesten laat staan albums liggen. Dat nu iedereen online wel alles vinden kan, werkt dan niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
http://depthy.stamina.pl/

Dit is weer een mooie toepassing gebouwd op de nieuwe Google Camera.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:39
TheNephilim schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:51:
[...]

Dat is sowieso al een probleem, als het gaat om fysiek CD's kopen. Bijna geen winkel heeft alle smaken en daarvan alle artiesten laat staan albums liggen. Dat nu iedereen online wel alles vinden kan, werkt dan niet mee.
Precies! Daarom kocht ik vrijwel alles al online :P
Mediamarkt had altijd nog wel een uitgebreid aanbod qua muziek, maar dat is ook heel erg geslonken zag ik laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beiden minstens 30km van mijn deur. FRS had je zowat in elke "stad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Online bestellen.
Online bestellen is voor mij echt niet helemaal hetzelfde. Ik sta graag zelf door de CD bakken te zoeken naar CD's die ik helemaal niet nodig heb.
Aha, maar daarvoor was de FRS eigenlijk sowieso al niet geschikt wegens het enorm beperkte aanbod. Dan kun je beter naar een lokaal platenzaakje gaan waar ze echt verstand hebben van muziek. Dat jij die niet in je buurt hebt is jammer, maar dat wil nog niet zeggen dat de FRS the next best thing was.

Overigens zie ik niet in hoe je online niet door het aanbod zou kunnen browsen. Daar bestaat zo'n tool voor, heel toevallig heet dat een browser :+
Daarnaast vind ik ze ook niet zo schandalig duur: vaak heb je voor 8 euro CD's die al een tijdje oud zijn. Voor nieuwe CD's betaal je zo'n 15-20 euro wat ik op zich nog wel vind meevallen.
Nou heb ik dit milennium nog geen enkele CD gekocht en ik denk ook niet dat ik dat ooit nog ga doen, maar ik weet wel dat de FRS (in NL iig) altijd gewoon adviesprijzen hanteerde. Ergo per definitie het duurst.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Argh... zitten zoeken naar een bug die in een langdurend importproces zit. Maw... eerst een half uur wachten totdat het record word verwerkt dat de exception opgooit.... reden bug? doe een int.Parse ipv int.TryParse en gooit een input string failure exception op.

Shame on me....geen idee waarom ik dat mormel er in heb gedaan |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Laurens-R op 22-04-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
D-Raven schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:21:
Maar of de community in zijn geheel hiermee beter af is... daar heb ik mn twijfels bij.. ik had liever gezien dat ze OpenSSL naar een beter niveau tillen, dan dat ze hun eigen ding gaan doen..
Dat gaat dus niet. 4 a 5 jaar terug (dus 2 jaar voor heartbleed bug onstaan is) waren er al bug reports over de eigen alloc zooi. Door meerdere jaren, meerdere adviezen te negeren en zelf meerdere fouten te maken hebben ze al vrij duidelijk aangegeven niet open te staan voor verbetering. :z
Daarnaast denk ik wel dat als het team achter OpenSSL niet als een malle aan de slag gaan om de zooi genaamd OpenSSL op te ruimen, ze binnen een paar jaar volledig achterhaald zijn. Want ik denk dat met name de tech community vrij snel naar alternatieven zullen gaan overstappen.
Dat laatste is iets positiefs. En gaat misschienhopelijk toch al gebeuren nu het merk 'OpenSSL' compleet naar de klote is.

Andere variant: Het probleem was misschien juist ook wel dat er te lang onvoldoende concurrentie was, dus een progressieve fork en/of wat andere concurrenten is misschien wel 't beste dat er nu kan gebeuren.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Iemand een ideetje hoe ik waveform data van een audiofile het beste kan opslaan? (C#). Heb nu via een library en custom control de mogelijkheid om een wav in te laden en te tekenen

Moet getekend worden op een control, en hij moet resizeable zijn. Evt kan het ook als statisch plaatje, maar denk dat als ik een hele grote jpg of png maak dat er niet zo mooi uit komt te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
wat is je doel met de waveform data? Ik zou zeggen gebruik gewoon de waveform data zoals deze is? Verder gewoon live 'renderen' naar je control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
SVG format?

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 15:56

pieturp

gaffa!

Aargh! Time Machine backupdisk ineens naar z'n grootjes :@

Aangezien ik niet zonder backup wil werken nu dus meteen maar bezig met het draaien van een complete backup. Duurt verrekte lang en maakt m'n laptop vervelend unresponsive. Bèh!

Toch ook maar 'ns kijken naar een goed online backupalternatief...

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pieturp schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:28:
Aargh! Time Machine backupdisk ineens naar z'n grootjes :@

Aangezien ik niet zonder backup wil werken nu dus meteen maar bezig met het draaien van een complete backup. Duurt verrekte lang en maakt m'n laptop vervelend unresponsive. Bèh!

Toch ook maar 'ns kijken naar een goed online backupalternatief...
Crashplan O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
Goeie ervaringen mee dan? Enige wat ik daar over gelezen heb nog zijn verborgen crashes door memory problemen en lange "synchronising" scans voor hij uberhaupt backupped. Ik heb helaas voor iets wat headless op een linux servertje thuis moet kunnen draaien nog geen andere online dienst gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
Misschien eens kijken of ik mijn qnap ook in crashplan kan krijgen, ik denk niet dat ik ooit tevreden zal zijn met mijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sleepkever schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:37:
[...]

Goeie ervaringen mee dan? Enige wat ik daar over gelezen heb nog zijn verborgen crashes door memory problemen en lange "synchronising" scans voor hij uberhaupt backupped. Ik heb helaas voor iets wat headless op een linux servertje thuis moet kunnen draaien nog geen andere online dienst gevonden?
Wat wil je allemaal backuppen? Op zich is BTSync ook wel fijn, maar dan ligt de verantwoordelijkheid wel bij jezelf ;)

Ik heb goede ervaringen met crashplan, geen crashes o.i.d. sync gaat niet supersnel, maar na initiele backup is het toch een incremental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

Thanks voor de suggesties! Ik ga ook eens kijken of ik niet 'ns een NAS bij mijn (schoon-) ouders in kan pluggen... :9

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:48
Firesphere schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:41:
[...]

Wat wil je allemaal backuppen? Op zich is BTSync ook wel fijn, maar dan ligt de verantwoordelijkheid wel bij jezelf ;)

Ik heb goede ervaringen met crashplan, geen crashes o.i.d. sync gaat niet supersnel, maar na initiele backup is het toch een incremental.
Tja voornamelijk toch wat foto / video / documentjes van prive gebruik, zal uiteindelijk om enkele GB's gaan gok ik, niet heel extreem. Wie weet gaat het bij crashplan voor de niet extreme cases ook wel though though maar ik ben wat huiverig nog om het uit te proberen met die verhalen. Want verder ziet het er best netjes uit qua oplossing.
BTSync schiet natuurlijk niet op als backup systeem, moet ik alsnog zelf struktuurtjes gaan maken voor historie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:37

Saven

Administrator

Laurens-R schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:52:
wat is je doel met de waveform data? Ik zou zeggen gebruik gewoon de waveform data zoals deze is? Verder gewoon live 'renderen' naar je control?
Hehe sorry niet volledig genoeg geweest :P Het gaat eigenlijk over mp3's. Die worden nu live omgezet naar wave en zodoende wordt de waveform berekend. Kost een paar seconden. Wil die waveform gewoon cachen als het ware zodat niet iedere keer de mp3 omgezet hoeft te worden
Hmm daar zal ik me eens in verdiepen.

Meer suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 22-04-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
Woei, Visual C++ 2008, here I come :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:38:
Woei, Visual C++ 2008, here I come :+
* Firesphere kijkt op de kalender

Ehhhh.... niet om't een of't ander hoor, maar het is al 2014. Of werkt dat anders in Belgenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik kocht en koop mezelf helemaal blind aan fysiek media. De laatste jaren weliswaar alleen nog maar LP's maar ik heb altijd genoeg gekocht. Dat ik dat niet bij de FRS deed was omdat ze gegarandeerd alleen maar populaire dingen hadden liggen en de mensen achter de kassa ook gegarandeerd geen ene fuck om muziek gaven.

Ik hou van die zaken waar je gewoon naar binnen loopt, praatje aanknoopt met de verkoper die je dan vervolgens wat dingen aanraadt waar je zelf nooit achter was gekomen. Puur op de hoes een vage plaat uit de tweede hands bakken vissen. Dat wordt nooit vervangen door internet. Mensen die de FRS bezochten hebben die behoefte helemaal niet dus die winkel is gewoon overbodig.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
Dat mensen uit de voeten kunnen met het MVC Membership systeem met hardcoded Roles ed.

Hoe doen ze dat dan met data functionele rechten? Je loopt dan toch binnen de korste keren tegen beperkingen aan (lees: iemand mag 4 kolommen van een bepaald object wijzigen). Tuurlijk, altijd is de beveiliging op een bepaald niveau hardcoded, maar met alleen die Roles haal ik het bij lange na niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 21:08
pieturp schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:00:
Thanks voor de suggesties! Ik ga ook eens kijken of ik niet 'ns een NAS bij mijn (schoon-) ouders in kan pluggen... :9
Je kan ook zoals ik meerdere targets voor time machine instellen. Zo heb ik een USB Schijf en een NAS share als targets. Als beiden bereikbaar/verbonden zijn dan maakt hij om het uur afwisselend een backup.

NAS heeft dan bv backup om 21u, 19u, 17u, ... en USB disk 20u, 18u, 16u

Als er een van de 2 corrupt is geraakt, dan kan ik nog verder doen met de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieturp

pieturp

gaffa!

Hmmm, da's ook nog niet eens zo'n gek idee :)

... en etcetera en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

diabolofan schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:30:
Dat mensen uit de voeten kunnen met het MVC Membership systeem met hardcoded Roles ed.

Hoe doen ze dat dan met data functionele rechten? Je loopt dan toch binnen de korste keren tegen beperkingen aan (lees: iemand mag 4 kolommen van een bepaald object wijzigen). Tuurlijk, altijd is de beveiliging op een bepaald niveau hardcoded, maar met alleen die Roles haal ik het bij lange na niet...
Prima voor wat ik nodig heb :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 22:43
D-Raven schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:45:
Ik heb eigenlijk nog nergens een goede onderbouwing gevonden waarom OpenBSD OpenSSL geforked heeft en niet is gaan contributen aan het core project.
Contributen aan een bestaand project heeft alleen zin als je de visie op de toekomst van dat project deelt met degenen die de codebase beheren. Forken is een betere optie als je met de ontwikkeling een hele andere richting uit wil.

Het lijkt erop dat de OpenBSD developers heel veel code aan het verwijderen zijn: van experimentele features, support voor archaïsche platforms, en code die functionaliteit uit libc dupliceert. Dat zijn fikse, backward-incompatible wijzigingen, waarvan je kunt verwachten dat ze niet stroken met de visie van de huidige OpenSSL-ontwikkelaars, anders hadden ze zelf wel eerder zo'n opruimactie gehouden. Forken is dan de enige manier om toch dit doel te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik moet binnenkort eens naar de vervanger gaan kijken van ASP.Net Membership, namelijk ASP.Net Identity, Heb er dingen over op techdays gezien en nu ben ik wel geinteresseerd :p

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:42:
[...]

Ehhhh.... niet om't een of't ander hoor, maar het is al 2014. Of werkt dat anders in Belgenland?
Tijd is relatief :+
* .oisyn rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Rutix schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 22:30:
Ik moet binnenkort eens naar de vervanger gaan kijken van ASP.Net Membership, namelijk ASP.Net Identity, Heb er dingen over op techdays gezien en nu ben ik wel geinteresseerd :p
Ik heb de ontwikkelingen in ASP.NET de laatste tijd een beetje minder goed gevolgd. Wat is, in een notendop, het verschil tussen Identity en Membership en waarom zou je voor Identity moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Goedemorgen allemaal!

Alex) gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Laatst online: 17-09 12:25
Taart! Goedemorgen!

Iemand toevallig nog meegelezen met dit topic? ik wil een AMD game pc bouwen met een budget van €500-€700 Om te huilen. Als F.West (of een andere jonge user in dit topic) ooit zo begonnen zou zijn dan zou-ie nu levend gefileerd zijn denk ik.

Maar goed. Tijd voor een bakske.

[ Voor 6% gewijzigd door Cor453 op 23-04-2014 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

diabolofan schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:30:

In 4.5.1 hebben ze het toch eruit gewipt en iets anders voor in de plaats gezet? Die standaard rechten implementaties wip ik er vaak sowieso uit. Ik zet formlogin aan en schrijf mijn eigen filters/handlers die de boel afhandelen. Ik gebruik het framework enkel om te checken of iemand is ingelogd en dat bepaalde delen enkel toegankelijk zijn voor de ingelogde gebruikers, verder check ik het zelf wel :)

Een hoog "not-inventet-here" gehalte, maar tot nu toe wel het meest flexibele :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Feli Alex)

Een bakje/kop/tas/mok koffie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Gefeliciteerd Alex! :)

Anders loopt er ff een manager enorm te pushen om een automatische emailing voor hem op te zetten. Heb al 3x de meeting geweigerd omdat ik het simpelweg te druk heb en de ROI te laag is om er prio aan te kunnen geven. Blijkbaar wordt het niet helemaal begrepen... :+ Dan maar even escaleren via mijn manager want ik word hier een beetje moe van :P :z

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
.Gertjan. schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:49:
[...]

In 4.5.1 hebben ze het toch eruit gewipt en iets anders voor in de plaats gezet? Die standaard rechten implementaties wip ik er vaak sowieso uit. Ik zet formlogin aan en schrijf mijn eigen filters/handlers die de boel afhandelen. Ik gebruik het framework enkel om te checken of iemand is ingelogd en dat bepaalde delen enkel toegankelijk zijn voor de ingelogde gebruikers, verder check ik het zelf wel :)

Een hoog "not-inventet-here" gehalte, maar tot nu toe wel het meest flexibele :)
Precies, dat doe ik dus ook.

Vandaag maar weer eens aan de documentatie werken voor mijn afstudeerproject |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:24

BoAC

Memento mori

Feli Alex!
diabolofan schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:30:
[...]

Precies, dat doe ik dus ook.

Vandaag maar weer eens aan de documentatie werken voor mijn afstudeerproject |:(
Is echt het ergste van een afstudeerproject.. weet ik uit recente ervaring. Gelukkig is het je eigen project, dus dan is het ook wel weer leuk :)

[ Voor 95% gewijzigd door BoAC op 23-04-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Koffie :9

Bedankt allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Lekker, ik gebruik die van mij met een gebakje alstublieft ;)

Proficiat!

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
.Gertjan. schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:36:
[...]

Lekker, ik gebruik die van mij met een gebakje alstublieft ;)

Proficiat!
Sorry gertjan, een .cake is nog niet beschikbaar :(

canihavesome.coffee daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Laatst online: 16:07

StM

BoAC schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:31:
Feli Alex!

[...]

Is echt het ergste van een afstudeerproject.. weet ik uit recente ervaring. Gelukkig is het je eigen project, dus dan is het ook wel weer leuk :)
Zelfs dan is het niet leuk :P

Ik zit een beetje in de eigenlijk-zie-ik-het-niet-meer-zitten-maar-daar-is-als-je-naar-de-feiten-kijkt-geen-reden-toe fase van m'n afstuderen :P En zoveel leuke projecten die naar me lonken... (Wat ook de reden is dat ik nog altijd niet ben afgestudeerd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 09:46
Cor453 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:13:
Taart! Goedemorgen!

Iemand toevallig nog meegelezen met dit topic? ik wil een AMD game pc bouwen met een budget van €500-€700 Om te huilen. Als F.West (of een andere jonge user in dit topic) ooit zo begonnen zou zijn dan zou-ie nu levend gefileerd zijn denk ik.

Jemig, wat een superpost. Heerlijk. Slechts enkele tweakers hebben in de topic afscheid genomen omdat ze de kansloosheid / trolling doorhadden. Behulpzaam zijn is goed, maar een beetje minder naïf graag.

You're either part of the solution or you're part of the problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Cor453 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 07:13:
Taart! Goedemorgen!

Mijn verleden is ook niet al te best hoor ;)
Ik weet het niet meer precies, en ik ga het ook zéker niet doorlezen, dan ga ik me echt gigantisch schamen.

Ik zoek een (relatief) goedkoop SSL certificaat. Weet iemand een goede plek om zoeen te kopen? StartSSL ken ik, maar sinds al die problemen met Heartbleed (het intrekken e.d.) weet ik het niet meer zo zeker.
Ik ben een arme scholier, dus liever niet al te duur ;)

Als dit topic-waardig is, splits maar af, of zeg 't maar, dan maak ik een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

StM schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:47:
[...]

Ik zit een beetje in de eigenlijk-zie-ik-het-niet-meer-zitten-maar-daar-is-als-je-naar-de-feiten-kijkt-geen-reden-toe fase van m'n afstuderen :P En zoveel leuke projecten die naar me lonken... (Wat ook de reden is dat ik nog altijd niet ben afgestudeerd...)
Wat is de streefdatum? Opdelen in mijlpalen helpt altijd goed :) Ook al loopt het dan een beetje uit. Als je maar je documentatie (scriptie) twee weken voor de deadline af hebt :) De overige documentatie kun je wel afronden na de deadline.. er zijn zoveel projecten die uitlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
F.West98 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:54:
[...]

Ik weet het niet meer precies, en ik ga het ook zéker niet doorlezen, dan ga ik me echt gigantisch schamen.

Ik zoek een (relatief) goedkoop SSL certificaat. Weet iemand een goede plek om zoeen te kopen? StartSSL ken ik, maar sinds al die problemen met Heartbleed (het intrekken e.d.) weet ik het niet meer zo zeker.

Als dit topic-waardig is, splits maar af, of zeg 't maar, dan maak ik een nieuwe
https://www.namecheap.com...s/comodo/positivessl.aspx

een 7€/jaar... Goedkoop genoeg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 12:35
[...]

[..]
Dat heeft volgens mij iedereen wel. Ik weet niet hoe dat is bij mensen die vanaf bv. hun 21e actief zijn op een forum, maar als je geschiedenis terug gaat lezen denk je achteraf altijd 'Waarom zei ik dat zo?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

BoAC schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:55:
[...]

Wat is de streefdatum? Opdelen in mijlpalen helpt altijd goed :) Ook al loopt het dan een beetje uit. Als je maar je documentatie (scriptie) twee weken voor de deadline af hebt :) De overige documentatie kun je wel afronden na de deadline.. er zijn zoveel projecten die uitlopen ;)
Het probleem is, de deadline wordt pas 3e of 4e week van mei bekend :P Al zal het *waarschijnlijk* rond 5 juni zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

En als je helemaal niets wilt betalen: http://www.cacert.org/
Maar die is niet overal geaccepteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

StM schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:00:
[...]

Het probleem is, de deadline wordt pas 3e of 4e week van mei bekend :P Al zal het *waarschijnlijk* rond 5 juni zijn.
Is toch geen probleem toch? Gewoon een deadline voor jezelf stellen ;) maarja dat kunnen devvers nooit.. ik ook nie ;)

Nu koffie.. lekker thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ja doe ik ook ;) En het eigenlijke werk is op 1 ding (dat op een paar leveranciers vast zit) na ook gewoon af. Maar die vervloekte scriptie... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
StartSSL is prima, maar je betaalt er inderdaad voor als je een certificaat wilt laten revoken (behalve als dit is omdat StartSSL heeft geblunderd), dit heeft onder andere te maken met de kosten die StartSSL moet maken voor infrastructuur en bandbreedte voor de CRLs.

Bij andere CA's betaal je up-front (voor het certificaat), bij StartSSL pas wanneer het nodig is (bij revocation). Lijkt mij persoonlijk een faire deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
StM schreef op woensdag 23 april 2014 @ 08:47:
[...]

Ik zit in de fase ik-heb-geen-zin-in-documentatie-omdat-ik-gewoon-wil-werken. Zeer blij als ik voor de zomer klaar ben met school voor hopelijk minstens een aantal jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:06:
StartSSL is prima, maar je betaalt er inderdaad voor als je een certificaat wilt laten revoken (behalve als dit is omdat StartSSL heeft geblunderd), dit heeft onder andere te maken met de kosten die StartSSL moet maken voor infrastructuur en bandbreedte voor de CRLs.

Bij andere CA's betaal je up-front (voor het certificaat), bij StartSSL pas wanneer het nodig is (bij revocation). Lijkt mij persoonlijk een faire deal.
Hmm.. True.

* F.West98 meldt aan bij StartSSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Pff wat een sneue straatje-schoonveeg-post is dat zeg.

Ik blijf bij m'n eerdere uitspraken over Start, incl. mening over de gebruikers in 2e link.
Voutloos in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6"

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BikkelZ schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:14:
Ik kocht en koop mezelf helemaal blind aan fysiek media. De laatste jaren weliswaar alleen nog maar LP's maar ik heb altijd genoeg gekocht. Dat ik dat niet bij de FRS deed was omdat ze gegarandeerd alleen maar populaire dingen hadden liggen en de mensen achter de kassa ook gegarandeerd geen ene fuck om muziek gaven.

Ik hou van die zaken waar je gewoon naar binnen loopt, praatje aanknoopt met de verkoper die je dan vervolgens wat dingen aanraadt waar je zelf nooit achter was gekomen. Puur op de hoes een vage plaat uit de tweede hands bakken vissen. Dat wordt nooit vervangen door internet. Mensen die de FRS bezochten hebben die behoefte helemaal niet dus die winkel is gewoon overbodig.
Dit. FRS is helaas inderdaad niet de beste winkel om wat in de platenbakken te rommelen (gezien hun kleine aanbod) en is het personeel echt slecht maar toch vind ik het best jammer dat 'ie weg is. Misschien moet ik gewoon eens gaan verhuizen naar een beschaafde buurt waar ik wel nog een deftige platenzaak zou kunnen vinden.

Helaas verdwijnen die goede platenzaken tegenwoordig ook omdat te veel mensen via het internet kopen. Ik vind dat zo'n goede platenzaak een bepaalde charme heeft en vind het dus best jammer dat ze verdwijnen.

Gelukkige verjaardag, Alex) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Ik heb opzich wel goede ervaringen met Xolphin (https://www.sslcertificaten.nl/). Kost ook weinig (10 euro per jaar per domein is het goedkoopste), maar komt op mij wel betrouwbaar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voutloos schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:41:

Ik blijf bij m'n eerdere uitspraken over Start, incl. mening over de gebruikers in 2e link.
Het feit dat de certificaten gratis zijn, of dat ze hun infrastructuur niet op orde hebben maakt het certificaat zelf natuurlijk niet minder veilig. Alleen de waarde van de CA zelf neemt af, en je hebt dus wel de kans dat mensen je certificaat niet vertrouwen omdat het van die CA komt ( Maakt het niet minder veilig, maar wel minder waardevol )

Het probleem is meer dat onveilige CA's gewoon heel het TLS/SSL verkeer ondermijnen, want er is immers bijna niemand die echt de certificate chain nakijkt. Puur het feit dat er een slotje in de browser staat is al genoeg. Als iemand naar zijn internetbankieren gaat is er niemand die kijkt wie het certificaat uitgegeven heeft, en dus is er maar één lekke CA nodig om een mitm attack uit te voeren.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ben nu ook weer aan het shoppen voor nieuwe certificaten. Voor een aantal klanten gebruik ik ook een StartSSL, maar we willen toch kijken of we kunnen uitwijken (oa ook vanwege mobile). Valt mij op dat de prijzen ontzettend verschillen, bij comodo betaal je bijvoorbeeld meer als je direct een certificaat afneemt dan dat je hem via een reseller afneemt.

Alleen het lijkt erop dat veel resellers een soort generiek certificaat aanbieden, eentje die dus niet gesigned is op je eigen naam/bedrijfsnaam.

[sarcasme]Gelukkig zijn er niet zo heel veel aanbieders, dus je hebt absoluut niet het idee door de bomen het bos niet meer te kunnen zien[/sarcasme]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En veel browsers kijken niet goed naar CRLs, wat mij persoonlijk een groter risico lijkt dan dat StartSSL een vergoeding vraagt voor revocation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 20:31
diabolofan schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:53:
Ik heb opzich wel goede ervaringen met Xolphin (https://www.sslcertificaten.nl/). Kost ook weinig (10 euro per jaar per domein is het goedkoopste), maar komt op mij wel betrouwbaar over.
Heb ik ook gebruikt voor aantal certificaten, werkt prima. Kan je ook prima vergelijken/kiezen tussen verschillende aanbieders en snel opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Net half uur kwijtgeraakt met het zoeken waarom een property in WPF niet wilde binden.... automatisch gegenereerde property was protected, maar wpf/caliburn kan alleen binden aan public properties :(

[/rant]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd Alex)! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BM schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:11:
Net half uur kwijtgeraakt met het zoeken waarom een property in WPF niet wilde binden.... automatisch gegenereerde property was protected, maar wpf/caliburn kan alleen binden aan public properties :(

[/rant]
Herkenbaar :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Mooi toetsel, helaas Android dus geen optie voor me :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Woy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:56:
... maakt het certificaat zelf natuurlijk niet minder veilig. Alleen de waarde van de CA zelf neemt af
En dat is precies de clou: Veiligheid hangt bij tls toch echt af van 2 factoren: encryptie en authenticatie. Als er enkel in 1 factor voorzien is heb je alsnog niets.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Firesphere schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:42:
[...]

Nee, maar het is wel nodig om een VS++ 2008 project te fixen zonder de sln etc te "breken" met VS2010/2012/2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Erg gaaf ding inderdaad, alleen ook weer zo ontzettend groot. :o Lijkt wel of ik de enige ben die een 3,5 inch display (iPhone 4 formaat) voldoende vind... :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

wsitedesign schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:34:
[...]

Nee, maar het is wel nodig om een VS++ 2008 project te fixen zonder de sln etc te "breken" met VS2010/2012/2013
Een oude koe die geupgraded moet worden?
En hoe hoog was de schutting waar die overheen kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:34:
[...]

Erg gaaf ding inderdaad, alleen ook weer zo ontzettend groot. :o Lijkt wel of ik de enige ben die een 3,5 inch display (iPhone 4 formaat) voldoende vind... :{
Zelf vind ik (tot zover) 5 inch de beste maat. Alles groter dan dat past gewoon niet meer in je broekzak en is soms wat lastig vasthouden.

Die OnePlus doet het wel goed, al hebben ze het ontwerp wel echt dezelfde hoeken als de Nexus 5; hij lijkt er wel erg veel op :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Voutloos schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:31:
[...]
En dat is precies de clou: Veiligheid hangt bij tls toch echt af van 2 factoren: encryptie en authenticatie. Als er enkel in 1 factor voorzien is heb je alsnog niets.
Dat snap ik, maar ik bedoel meer te zeggen dat andere CA's daar net zo goed last van hebben, want er is niemand die de CA daadwerkelijk controleert. Één rotte appel is dus voldoende om het hele systeem onderuit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
BoAC schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:35:
[...]

Een oude koe die geupgraded moet worden?
En hoe hoog was de schutting waar die overheen kwam?
Nee, een onderhouden project waar de contributor vooral met linux werkt, en die windows solution als extraatje gezet heeft. Nu verkies ik op dit moment windows (geen zin om een VM voor devven te moeten opstarten), dus heb ik die solution bijgewerkt zodat hij terug een build kan maken... Kwestie van 3 missende source files toe te voegen.

Ik ga waarschijnlijk binnenkort zelf een VS2010/2012/2013 solution aan de branch toevoegen, is het probleem opgelost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Laatst online: 04-08-2021
Hoe heette dat nieuwe blog frameworkje waar FireSphere o.a. ook aan meewerkte nou? Moet even wat opties uitwerken voor een voorstel van een nieuw uit te werken platform.

edit:
Never mind, found it! Silverstripe!

En jij ook bedankt Werewolf ;)

[ Voor 19% gewijzigd door mbarie op 23-04-2014 11:02 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
mbarie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:00:
Hoe heette dat nieuwe blog frameworkje waar FireSphere o.a. ook aan meewerkte nou? Moet even wat opties uitwerken voor een voorstel van een nieuw uit te werken platform.
Silverstripe . :)

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
ARGH. Welke idioot verzint het ook om de default maximum geheugengrootte van Tomcat op 128MB te zetten :/. Gewoon 2GB en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC

BoAC

Memento mori

En waarom zou je zo veel geheugen willen hebben?
Dan de vroegere tijden dat je gewoon goed moest nadenken hoe je met je geheugen omging O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Voutloos schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:41:

Pff wat een sneue ik-weet-alles-beter posts zijn dat zeg. Je mening is duidelijk maar niet per se de absolute waarheid.

Ok, er zullen best mensen zijn die hun SSL niet updaten. Ik ben daar bijvoorbeeld een van. Dan ligt mijn private key van oisyn.nl op straat, big fucking deal. Met mijn key kun je geen andere certs signen, dus het heeft ook alleen impact op mijn eigen site. En dan ook alleen voor de remainder van de geldigheid van het certificaat (1 jaar bij StartSSL, dus gemiddeld 6 maanden voor alle certificaten in omloop). Het is niet dat de CA hierdoor ineens niet meer te vertrouwen is. Je wist van begin af aan dat een revokation geld zou gaan kosten. Een bug in je SSL software blijft nog altijd de verantwoordelijkheid van jezelf. Ergo, drop die hoogdravende attitude, je lijkt Firesphere wel.
Woy schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:56:
[...]

Het feit dat de certificaten gratis zijn, of dat ze hun infrastructuur niet op orde hebben maakt het certificaat zelf natuurlijk niet minder veilig. Alleen de waarde van de CA zelf neemt af, en je hebt dus wel de kans dat mensen je certificaat niet vertrouwen omdat het van die CA komt ( Maakt het niet minder veilig, maar wel minder waardevol )
Maar dat is dus bullshit. Certificaten van andere CA's zullen na de heartbleed bug ook niet allemaal gerevoked gaan worden. Sterker nog, ik vraag me serieus af of het niet het meerendeel van de certificaten is dat niet gerevoked gaat worden simpelweg omdat veel mensen niet op de hoogte zijn van de impact van de bug. Volgens je eigen conclusie kun je dus feitelijk geen enkel certificaat meer vertrouwen, onafhankelijk van de CA die het certificaat heeft ondertekend.

@F.West: Lekker StartSSL gebruiken. Gratis en niets mis mee :)

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 23-04-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
BoAC schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:14:
En waarom zou je zo veel geheugen willen hebben?
Dan de vroegere tijden dat je gewoon goed moest nadenken hoe je met je geheugen omging O+
Omdat ik met linked data in combinatie met een redelijke dataset aan het werken ben, waarbij tientallen MB's data in het geheugen geen uitzondering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

edit:

Silverstripe is wel wat meer dan een blog frameworkje, hoor :) . Het leent zijn naam zowel aan een uitgebreid Framework als een CMS, die beiden erg goed zijn. Ik gebruik voor nieuwe projecten die een CMS nodig hebben ook alleen nog maar Silverstripe.
Dat is het bedrijf dat er achter zit, www.silverstripe.org is de website van het product ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

edit:

Frameworkje :P Is wel ietsiepietsie meer dan dat :P

Pagina: 1 ... 23 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.