De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.994 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:08:
De Ikea is een super winkel als je de layout kent. Toen we hier hebben verbouwd konden we in 10 minuten object X halen, een hotdog eten en weer in de auto zitten.
Dar is toch gewoon "getObject" functie voor?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Meestal word ik geen gezellig mens van een dagje ikea. Hoewel ze er best leuke dingen hebben loop ik mij de hele tijd te ergeren aan anderen en kan het shopping avontuur wat mij betreft niet snel genoeg voorbij zijn.

Als je dan iemand meeneemt die het erg leuk vind om alles te bekijken, dan kan dat voor meningsverschillen zorgen :+

Visual studio heeft vandaag niet veel trek in mij... Sowieso loopt R# te klooien, maar zojuist heeft VS zelf besloten een service reference te verkloten, de generated classes worden nergens meer gevonden, andere services draaien perfect, maar deze is na een update totaal overleden... :'( En uiteraard nergens een melding in een log venstertje ofzo...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
Firesphere schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:10:
[...]

Dar is toch gewoon "getObject" functie voor?
Helaas hebben ze bij de fysieke winkels zo ver ik weet de getObject methode nog niet correct geïmplementeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:12:
[...]

Meestal word ik geen gezellig mens van een dagje ikea. Hoewel ze er best leuke dingen hebben loop ik mij de hele tijd te ergeren aan anderen en kan het shopping avontuur wat mij betreft niet snel genoeg voorbij zijn.

Als je dan iemand meeneemt die het erg leuk vind om alles te bekijken, dan kan dat voor meningsverschillen zorgen :+
Een ex van me werkt bij de Ikea en verzorgt onder anderen de promotie zodat mensen meer gaan kopen. Volgens haar is deze promotie en activiteit ook altijd specifiek gericht op de vrouwen aangezien die sneller impuls-aankopen doen als ze iets zien (vooral als er "AANBIEDING!!11one!eleven" bij staat.)

Ik zal eens vragen of ze ook weet of dit inderdaad als bij-effect heeft het vernietigen van relaties en het humeur van medeklanten :P

Ealanrian schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:15:
[...]

Helaas hebben ze bij de fysieke winkels zo ver ik weet de getObject methode nog niet correct geïmplementeerd
Met krukken rondlopen werkt vrij effectief als "getObject" initiator :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 21-04-2014 18:24 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:24:
[...]

Een ex van me werkt bij de Ikea en verzorgt onder anderen de promotie zodat mensen meer gaan kopen. Volgens haar is deze promotie en activiteit ook altijd specifiek gericht op de vrouwen aangezien die sneller impuls-aankopen doen als ze iets zien (vooral als er "AANBIEDING!!11one!eleven" bij staat.)

Ik zal eens vragen of ze ook weet of dit inderdaad als bij-effect heeft het vernietigen van relaties en het humeur van medeklanten :P

[...]

Afbeeldingslocatie: http://meme-lol.com/wp-content/uploads/2013/09/Funny-Women-and-Sale.jpg

Met krukken rondlopen haal je de 10 minuten niet door de Ikea.

[ Voor 4% gewijzigd door Ealanrian op 21-04-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07
Firesphere schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:24:
[...]

[...]

Niet alleen vrouwen. Sommige mannen zijn daar ook niet immuun voor... Zeker mensen die "op hun geld letten" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 21-09 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

heej is msdn down ofzo?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Lijkt er wel op ja, veel pagina's die niet gevonden kunnen worden. Net wanneer ik met wat shit in F# zit te klooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik heb de hele dag al het idee dat alles uit de USA traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Blegh, die momenten dat je compiler dingen niet wil doen, die hij wel zou moeten doen, en internet geeft geen suggesties :(

C++0x Regex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Robbiedobbie schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:30:
Blegh, die momenten dat je compiler dingen niet wil doen, die hij wel zou moeten doen, en internet geeft geen suggesties :(

C++0x Regex
Momenten dat je machine sowieso niet doet wat je wilt en je ook verrekte weinig informatie geeft waarom. Loop al een uur ofzo te vechten tegen een falende WCF die niet wil updaten.

Als bepaalde dingen meekwamen maakte hij geen service client code aan en kon je de service dus niet aanroepen, uiteraard zonder verdere melding bij het updaten, je kreeg enkel fouten dat de client niet is gevonden als je de handel compilet. Dan mag je dus aan de slag met code in en uitschakelen om te kijken waar het probleem zit. Dus een hele tijd: code uitschakelen, compilen, update service reference, check gedrag, herhaal...

Blijkt een van de classes niet goed over de lijn te komen, dan mag je dus in die klasse pielen tot je een oplossing hebt. Blijkt dat er een DataContract op een enum stond en dat daarom de handel onderuit knalde... |:(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian

C++0x Regex
Internet geeft genoeg suggesties. En eindelijk een topic waar ik voor .oisyn en/of PrisonerOfPain op heb kunnen reageren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ealanrian schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:50:
[...]

Internet geeft genoeg suggesties. En eindelijk een topic waar ik voor .oisyn en/of PrisonerOfPain op heb kunnen reageren :P
Ik heb van 't weekend dus ook met <regex> zitten kutten (op windows) maar wat een bagger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Gelukkig dat ik niet de enige ben met allemaal die klote problemen daar :P

Ik zit voor een project nu met cmake fatsoendelijke unittests op te zetten, echter bevalt CTest me niet echt doordat je alle tests handmatig nog in je cmake files moet knallen.

Daarom dacht ik om gewoon cppunit te gebruiken, en automatisch een test runner te creeeren die alle tests van alle subprojecten automatisch verzameld. Vandaar dat ik eventjes wat basic regex nodig had.

Denk je dat dat het makkelijkste deel van het project is, zit je daar juist al een hele middag op vast. BAH :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

C++0x Regex
I used to have a problem.

Than, I used a regex.

Now I have 5 problems.

Ik zit te denken om weer terug te gaan naar Natuurkunde. Heb eigenlijk best wel zin om weer eens bij Philips ofzo met nieuwe techniek te spelen en te slopen verbeteren. Laatste dagen veel gesoldeerd en geklooit met m'n Raspberry Pi. Toch leuker dan programmeren stiekem :$

[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 21-04-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Bedoelde je:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/perl_problems.png

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk het wel. Ik kan geen imgs van XKCD zien :/ Firefox is stuk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Robbiedobbie schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:54:
Denk je dat dat het makkelijkste deel van het project is, zit je daar juist al een hele middag op vast. BAH :(
Ik dacht van 't weekend leuk arealights in m'n deferred renderer te stoppen maar ik ben al een hele tijd bezig met een stomme model-loader voor de reference art. Ik dacht dat de references ook als .objs beschikbaar waren (super!) maar niet dus, het is een een custom "script" taal opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:51:
[...]

Ik heb van 't weekend dus ook met <regex> zitten kutten (op windows) maar wat een bagger :(
Wat is er precies bagger aan? Ik ben het ermee eens dat uit de reference niet heel erg goed blijkt hoe je het moet gebruiken, maar het werkt in het gebruik toch best wel simpel.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:27:
[...]

Wat is er precies bagger aan? Ik ben het ermee eens dat uit de reference niet heel erg goed blijkt hoe je het moet gebruiken, maar het werkt in het gebruik toch best wel simpel.
Het is inderdaad vanuit de references niet heel duidelijk hoe of wat er moet gebeuren, en hetgeen dat er moet gebeuren is meer convoluted dan in de meeste andere talen. De api heeft een beetje weg van PRCE maar dan net niet. Verder duurde het me veel te lang eer ik uitgevonden had hoe een multi-line regex zou moeten werken voordat ik het opgaf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy wijst naar z'n sig :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
.Gertjan. schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:12:
[...]

Visual studio heeft vandaag niet veel trek in mij... Sowieso loopt R# te klooien, maar zojuist heeft VS zelf besloten een service reference te verkloten, de generated classes worden nergens meer gevonden, andere services draaien perfect, maar deze is na een update totaal overleden... :'( En uiteraard nergens een melding in een log venstertje ofzo...
Ik heb echt een super haat aan service references en gebruik het dan ook nooit meer. svcutil altijd maar als ik zelf de service ook heb gemaakt dan doe ik het meestal door te doen wat hier beschreven word: http://www.codemag.com/article/0809101

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Yes! Geaccepteerd voor GSoC *O*

[ Voor 11% gewijzigd door azerty op 21-04-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

Wat ga je doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ealanrian schreef op maandag 21 april 2014 @ 18:08:
De Ikea is een super winkel als je de layout kent. Toen we hier hebben verbouwd konden we in 10 minuten object X halen, een hotdog eten en weer in de auto zitten.
Tegenwoordig worden de shortcuts aangegeven met bordjes, vroeger voelde het alsof je stiekem het systeem overwon als je een snellere route pakte. De lol is er van af.

Ben al meerdere malen naar de IKEA gegaan voor object A, niet te vinden, toevallig tegen B en C aangelopen en alles gedumpt vlak voor de kassa toen ik de rij zag. Het blijft toch nutteloze meuk die je in eerste instantie niet nodig had. Net als dat eten daar.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Vanalles ;)

Nee, onder meer een test programma schrijven, refactoren en dan nog een andere taak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
BikkelZ schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:26:
[...]

Tegenwoordig worden de shortcuts aangegeven met bordjes, vroeger voelde het alsof je stiekem het systeem overwon als je een snellere route pakte. De lol is er van af.

Ben al meerdere malen naar de IKEA gegaan voor object A, niet te vinden, toevallig tegen B en C aangelopen en alles gedumpt vlak voor de kassa toen ik de rij zag. Het blijft toch nutteloze meuk die je in eerste instantie niet nodig had. Net als dat eten daar.
Je kunt online de voorraad controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 21-09 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb voor mijn lessen c# een leuke eindopdracht voor mijzelf bedacht.Het spel "2048" namaken
een web variant staat hier-> http://games.usvsth3m.com/2048/black-edition-121/

Iedere kleine functie die ik heb weten te programmeren werkt voelt als een overwinning. 8)
ik hoop aan het einde van de periode een werkend spel te hebben.

@hieronder oeps dat bedoelde ik

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 21-04-2014 22:36 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:20
2048, niet 2028.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Ah, GitHub heeft ook zijn onderzoek af: https://github.com/blog/1...-the-github-investigation

Resultaat: Niks aan het handje, maar 1 Co-Founder heeft wel het veld geruimd

[ Voor 12% gewijzigd door HMS op 21-04-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

*Twitch* *Twitch* anders is het geen tweemacht
HMS schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:02:
Ah, GitHub heeft ook zijn onderzoek af: https://github.com/blog/1...-the-github-investigation

Hmm toch is de co-founder nog weggegaan... Er is dus opzich wel meer aan de hand dan dat daar staat denk ik.

edit @hieronder: ik bedoelde natuurlijk de delen waar we over moesten gokken

[ Voor 6% gewijzigd door windwarrior op 21-04-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 22:14
windwarrior schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:28:
[...]
Hmm toch is de co-founder nog weggegaan... Er is dus opzich wel meer aan de hand dan dat daar staat denk ik
Dat staat ook in het artikel hé. Er waren wel "mistakes of judgment" (the investigator did find evidence of mistakes and errors of judgment). Wat die exact inhouden, dat zullen we dan maar moeten raden (aangezien we enkel het "overdreven" verhaal van de dame gehoord hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Punt is dat die co-founder zich ook niet meer in een lekkere positie voelde op het werk. Hij heeft misschien maar een kleine "mistake of judgement" gemaakt maar in dit geval heeft het veel publiciteit gehad. Er staat ook dat hij zijn eigen ontslag heeft ingediend. Gebeurt vaak aan de top hoor :) dus zal wel meevallen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Rutix schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:59:
Punt is dat die co-founder zich ook niet meer in een lekkere positie voelde op het werk. Hij heeft misschien maar een kleine "mistake of judgement" gemaakt maar in dit geval heeft het veel publiciteit gehad. Er staat ook dat hij zijn eigen ontslag heeft ingediend. Gebeurt vaak aan de top hoor :) dus zal wel meevallen.
Maar toch heb ik het gevoel dat hij in die situatie is geforceerd, wat ik dan weer spijtig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

mrc4nl schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:27:
Ik heb voor mijn lessen c# een leuke eindopdracht voor mijzelf bedacht.Het spel "2048" namaken
een web variant staat hier-> http://games.usvsth3m.com/2048/black-edition-121/

Iedere kleine functie die ik heb weten te programmeren werkt voelt als een overwinning. 8)
ik hoop aan het einde van de periode een werkend spel te hebben.

@hieronder oeps dat bedoelde ik
Misschien de linkjes op het eindscherm wat kleiner maken, minder pixelig dan. En de buttons overlappen.

Ja, ik heb hem uitgespeeld 8)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

HMS schreef op maandag 21 april 2014 @ 23:02:

Zeg jij het maar:
https://medium.com/p/d96f431f4e8e

Ik was er niet bij.

Maar het originel verhaal van Horvath kwam op mij al een beetje gechargeerd over, aangezien ze het met twee mensen persoonlijk aan de stok heeft gehad en verder alleen andere vrouwelijke collega's heeft zien hoelahoepen terwijl mannelijke collega's toekeken.

Dat geeft bij mij al niet het gevoel dat GitHub een macho bolwerk is, en dan geloof ik haar nog op haar woord.
HuHu schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:25:
[...]

Je kunt online de voorraad controleren.
Ja klopt, maar meer als in "ik zoek een boekenplank" en dan niks van mijn gading vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door BikkelZ op 22-04-2014 00:52 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

woops

[ Voor 96% gewijzigd door BikkelZ op 22-04-2014 00:52 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Goedemorgen allemaal,

Ben ik vandaag echt de eerste hier? Slaapkoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Zo te zien was Styxxy de eerste om 00:14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
More speaking about vanmorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Je bent wel de eerste die hier post. Misschien is de rest voor de verandering eens druk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ghehe, ik zal wel de enige zijn die zo vroeg al verveeld is :P

Veel te makkelijk, dat linear programming :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Even wachten tot de rest van het team klaar voor de meeting is...

* steffex is voor het eerst hier sinds job switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
steffex schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:49:
Even wachten tot de rest van het team klaar voor de meeting is...

* steffex is voor het eerst hier sinds job switch
/me Dat geldt ook voor Cor453 :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Mogguh :(

Iemand koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04

Pizzalucht

Snotneus.

Ik heb vandaag een vergadering die de hele dag duurt... Dus doe maar (heel veel) koffie :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Cappucino met suiker alstublief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Bah, hoe durf je, koffie.... :Y)

Glaasje water, veel beter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Robbiedobbie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:56:
[...]

Bah, hoe durf je, koffie.... :Y)

Glaasje water, veel beter :p
Glaasje water, met koffie. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pizzalucht schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:56:
Ik heb vandaag een vergadering die de hele dag duurt... Dus doe maar (heel veel) koffie :Y
Voor mij wat hetzelfde: morgen heb ik van 8 uur 's ochtends tot half 7 's avonds meetings. Voorlopig staat er tussen 12 en 13 niets op zodat ik wat tijd heb voor lunch, maar hoe lang dat zo gaat blijven, is nog maar de vraag. Misschien moet ik alvast mijn agenda even blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
SoaDmaggot schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:58:
[...]

Glaasje water, met koffie. :Y
Nee, doe mij maar met zonder koffie :p

Of nog beter, BIERRR! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:59:
[...]

Voor mij wat hetzelfde: morgen heb ik van 8 uur 's ochtends tot half 7 's avonds meetings. Voorlopig staat er tussen 12 en 13 niets op zodat ik wat tijd heb voor lunch, maar hoe lang dat zo gaat blijven, is nog maar de vraag. Misschien moet ik alvast mijn agenda even blokkeren.
Hint: blokeer elke dag een blok tussen 12:00 en 13:00 voor lunch. Weet je zeker dat je kan lunchen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04

Pizzalucht

Snotneus.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:59:
[...]

Bah. Hier is gelukkig een lunch tussen gepland, maar het is dan ook 1 hele lange meeeting.

Meestal heb ik het na 1/2 uur wel gezien, dus ik ben benieuwd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:38
Net paasontbijt achter te rug. Nu eerst rustig uitbuiken.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Low-Tech schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:30:
Net paasontbijt achter te rug. Nu eerst rustig uitbuiken.
Ben je niet een dag te laat? En ik hoop dat je het ontbijt achter de kiezen hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Ealanrian op 22-04-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:14
Mmh, volgens mij is OneDrive een beetje over de rooie:
Uploading 17.179.869.184,0 GB of 4,5 MB (424.604.995% done)
Sowieso irritant dat op Windows 8.1 nu eindelijk SkyDrive hernoemd heeft naar OneDrive, maar toch nog niet overal. Ik zie namelijk netjes de map genaamd OneDrive staan tussen My Pictures en My Documents ed, maar als je dan in de map klikt, en je gaat naar de adresbalk, dan staat er nog netjes D:\SkyDrive. Dat is niet fijn! :(
Vorige week even geprobeerd de locatie van OneDrive te verplaatsen naar D:\OneDrive, maar daar liep Explorer van vast :p (27 GB kan die blijkbaar niet aan |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@diabolofan: Op zich logisch natuurlijk dat bij bestaande installaties de paden niet veranderd worden. Ik neem aan dat bij nieuwe installaties dit wil gewoon netjes naar OneDrive wijst.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Woy schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:51:
@diabolofan: Op zich logisch natuurlijk dat bij bestaande installaties de paden niet veranderd worden. Ik neem aan dat bij nieuwe installaties dit wil gewoon netjes naar OneDrive wijst.
Dan moet Microsoft dat maar automatisch doen!1!1!1! ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Hoe moeilijk kan het zijn voor ze. Ze kunnen toch makkelijk geautomatiseerd even de Sync Host stoppen, de map hernoemen, de verwijzing in de OneDrive instellingen wijzigen van de oude locatie naar de nieuwe en ten slotte de Sync Host weer starten..

Of zal dat allemaal hardcoded lelijke code zijn :p

EDIT: het probleem is dat die OneDrive settings niet even zelf handmatig te wijzigen omdat er niet eens een configuratiepaneeltje oid is, en alles gewoon volledig ingebakken zit. Kan handig zijn, maar dus ook irritant.

[ Voor 26% gewijzigd door diabolofan op 22-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ze niet willen dat programma's breken die voor geconfigureerd zijn om spul in the skydrive folder te plaatsen. Maar goed, dat kun je ook gewoon oplossen met een symlinkje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ealanrian schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 09:00:
[...]

Hint: blokeer elke dag een blok tussen 12:00 en 13:00 voor lunch. Weet je zeker dat je kan lunchen...
Dat is wat ik ook doe. Helaas weerhoudt dat sommigen er niet van om een request te sturen voor een meeting van 10:30 tot 14:30...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Gropah schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:32:
Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ze niet willen dat programma's breken die voor geconfigureerd zijn om spul in the skydrive folder te plaatsen. Maar goed, dat kun je ook gewoon oplossen met een symlinkje oid.
Dat zou kunnen, maar ik vind het niet correct werken van de basisfunctionaliteit zwaarder wegen. Je wilt op z'n minst een werkende map hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Alex) schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:46:
[...]

Dat is wat ik ook doe. Helaas weerhoudt dat sommigen er niet van om een request te sturen voor een meeting van 10:30 tot 14:30...
Die kan je dan toch weigeren omdat er overlap is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

diabolofan schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:16:
Hoe moeilijk kan het zijn voor ze.
Voor hen is het niet zo moeilijk. Maar het is vooral irritant voor de gebruikers, die allerlei snelkoppelingen en referenties kunnen hebben naar bestanden in hun SkyDrive folder. Maar jij vindt dus dat die stante pede maar niet meer moeten werken? Of nog erger, dat je een junction krijgt van SkyDrive die wijst naar OneDrive zodat je ze beide in de parent dir hebt staan 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, het heeft niet zozeer te maken met het feit of het wel of niet moeilijk te maken is. Dat is gewoon een change die je niet automatisch door wilt voeren. Ze hadden hooguit de gebruiker de vraag kunnen stellen of ze de folder willen verplaatsen, maar dat zijn ook weer details waar je de gebruiker niet mee lastig wil vallen alleen omdat je een naamswijziging hebt.

Naamswijzigingen zijn intern in software gewoon lastig. Net zoals dat je vaak in API's nog oude naamgeving van dingen tegenkomt. Dat soort dingen zijn gewoon lastig aan te passen, aangezien er weer anderen dependencies naar hebben. Het aanpassen in de UI is in ieder geval een stuk eenvoudiger.

[ Voor 28% gewijzigd door Woy op 22-04-2014 11:14 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ligt het aan mij of heeft ziggo problemen?

Ik zit op de uni, en ik probeer connectie te maken met de home server, echter krijg ik een packetloss van ongeveer 97%.
Nu wilde ik op de ziggo site kijken voor storingen, maar ook die wil niet laden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Een symbolic link lost de problemen van bestanden die in de SkyDrive folder stonden naar mijn idee netjes op. Ik snap dat je het niet zomaar kan doen, maar verplaatsen als je het wél wilt blijkt dus ook niet makkelijk te zijn.

Alsnog mogen ze van mij wel een configuratiepaneel maken (net zoals Dropbox heeft), voor de wat geavanceerde gebruikers, waarbij ook de maximaal up- en downloadsnelheid kan worden ingesteld ed.
Robbiedobbie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:27:
Ligt het aan mij of heeft ziggo problemen?

Ik zit op de uni, en ik probeer connectie te maken met de home server, echter krijg ik een packetloss van ongeveer 97%.
Nu wilde ik op de ziggo site kijken voor storingen, maar ook die wil niet laden :S
Hier laad ziggo.nl prima! Volgens downforeveryoneorjustme.com ook :*). AlleStoringen meld dat er misschien een storing is.

[ Voor 5% gewijzigd door diabolofan op 22-04-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Dan zal wel ergens een route vanaf de uni naar ziggo zijn wat is aan het kloten, want niemand hier komt op de site, en ik krijg ook geen fatsoendelijke connectie naar server. Ook hier zitten mensen te klagen over extreem traag internet (package loss I guess) http://allestoringen.nl/storing/ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Robbiedobbie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:38:
Goedemorgen allemaal,
Ben ik vandaag echt de eerste hier? Slaapkoppen...
Ben nog helemaal kapot van de afgelopen drie dagen ^^ Ga vandaag ook niet echt veel productiefs doen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Caelorum schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:39:
[...]

Ben nog helemaal kapot van de afgelopen drie dagen ^^ Ga vandaag ook niet echt veel productiefs doen denk ik.
Ik heb er ook van! Gisteren nog maar eens kampioen gespeeld op het jaarlijkse honkbal tornooi bij ons in het dorp. En aangezien we voor de rest van het jaar geen honkbal spelen, kan het lichaam daar precies niet zo goed tegen. :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Wij hebben hier ook ziggo issues. Omschakelen op ipv4 werkt hier iig als tijdelijke workaround.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Grijze Vos schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:08:
Wij hebben hier ook ziggo issues. Omschakelen op ipv4 werkt hier iig als tijdelijke workaround.
Hier werkt ipv4 ook niet echt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heeft er iemand trouwens Clippy for ReSharper al geprobeert?
https://resharper-plugins...es/resharper-clippy/1.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Reddit heeft ook een /programming deel. Nooit geweten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
Je weet dat dit al uitgebreid besproken is hier? clippy search :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik kom'm nu pas tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Mijn voorstel voor een bachelor project is goedgekeurd. Ik mag verder gaan werken aan een programma wat ik samen met iemand heb geschreven. Het programma is bedoeld om locatie's van clients te verzamelen en beschikbaar te maken via een REST-service, waarna, op het moment, er een heat map van wordt gemaakt.

Het doel van het project is om de service te testen voor performance en scalability. Daarnaast moet ik ook op zoek naar een geschikt apparaat voor de clients om de locatie te bepalen.

Ben nu bezig met het op stellen van requirements van het hele project. Best leuk, maar als je er een beetje afstand van neemt, ook schrikwekkend. Zo had ik 3 jaar geleden, toen ik aan mijn studie begon, niet verwacht dat ik 75,000 locatie's per minuut zou willen gaan verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:48:
Reddit heeft ook een /programming deel. Nooit geweten :X
Daar zijn nochtans al regelmatig linkjes van voorbij gekomen in (voorgande delen van) dit topic. Vroeger keek ik er regelmatig op, tegenwoordig iets minder door gebrek aan tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Gropah schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:01:
Mijn voorstel voor een bachelor project is goedgekeurd. Ik mag verder gaan werken aan een programma wat ik samen met iemand heb geschreven. Het programma is bedoeld om locatie's van clients te verzamelen en beschikbaar te maken via een REST-service, waarna, op het moment, er een heat map van wordt gemaakt.

Het doel van het project is om de service te testen voor performance en scalability. Daarnaast moet ik ook op zoek naar een geschikt apparaat voor de clients om de locatie te bepalen.

Ben nu bezig met het op stellen van requirements van het hele project. Best leuk, maar als je er een beetje afstand van neemt, ook schrikwekkend. Zo had ik 3 jaar geleden, toen ik aan mijn studie begon, niet verwacht dat ik 75,000 locatie's per minuut zou willen gaan verwerken.
Nice! 8) Dat klinkt als een leuke uitdaging :o Met welke tools ga je dit systeem in elkaar zetten, iets van NodeJS ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

TheNephilim schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:04:
[...]

Nice! 8) Dat klinkt als een leuke uitdaging :o Met welke tools ga je dit systeem in elkaar zetten, iets van NodeJS ofzo?
Ik moet eerlijk bekennen dat dit hele systeem eigenlijk mijn eerste echte ervaring is met REST etc. Daarnaast ben ik helemaal niet van de javascript.

Zoals het systeem nu in elkaar zit is het volledig java6 EE. De client die er nu aanhangt is java en die communiceert via rabbitMQ met een java backend. Het hangt er een beetje vanaf welke location devices ik allemaal tegen kom etc, maar ik denk dat ik de backend voornamelijk java laat, maar de client in python ga doen. Tenzij ik ook met mobile phones ga werken, dan wordt het waarschijnlijk android en dus ook java.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gropah schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:09:
[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat dit hele systeem eigenlijk mijn eerste echte ervaring is met REST etc. Daarnaast ben ik helemaal niet van de javascript.

Zoals het systeem nu in elkaar zit is het volledig java6 EE. De client die er nu aanhangt is java en die communiceert via rabbitMQ met een java backend. Het hangt er een beetje vanaf welke location devices ik allemaal tegen kom etc, maar ik denk dat ik de backend voornamelijk java laat, maar de client in python ga doen. Tenzij ik ook met mobile phones ga werken, dan wordt het waarschijnlijk android en dus ook java.
Ah oké, je hebt er een message queue tussen gehangen. Sowieso een goed idee natuurlijk, met zoveel requests tegelijkertijd! :o

Java zegt me niet zoveel maar het wel extreem portable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Allang. Bazenplugin die regelmatig een glimlach op mijn gezicht tovert. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ik ben al blij als ik er een paar honderd kan deleten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:42:
[...]

Haha ja inderdaad :p Veel legacy gebeuren aan boort bij OpenSSL dus, je zou denken dat dat niet handig is bij iets wat veiligheid zou moeten opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:23
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:42:
[...]

Dat zal het probleem niet zijn, gewoon ctrl+a en dan delete.. :D Zal alleen wel lastig zijn om nog iets nuttigs te doen met je applicatie dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Laatst online: 22:10
Hun website is wel leuk, heel simpel en met Comic Sans. Onderaan staat dan droogweg: This page scientifically designed to annoy web hipsters. Donate now to stop the Comic Sans and Blink Tags _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

This page scientifically designed to annoy web hipsters. Donate now to stop the Comic Sans and Blink Tags

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 22-04-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ik vind 't wel grappig eigenlijk, laat die wannabe webdevs maar lekker huilen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wat een lui zijn het daar ook bij OpenBSD :")
Vooral die Theo de Raadt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Otherside1982 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:47:
[...]

Hun website is wel leuk, heel simpel en met Comic Sans. Onderaan staat dan droogweg: This page scientifically designed to annoy web hipsters. Donate now to stop the Comic Sans and Blink Tags _/-\o_
Haha ja dat is wel sterk inderdaad! :9 Ben benieuwd hoeveel geld zo'n project nog binnentrekt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

Ik vrees dat ze bij de NSA heel erg balen :P Niet zo zeer dat ze er bewust backdoors in hadden zitten, maar dat de vrijhaven met exploiteerbare bugs straks over is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
StM schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:06:
Ik vrees dat ze bij de NSA heel erg balen :P Niet zo zeer dat ze er bewust backdoors in hadden zitten, maar dat de vrijhaven met exploiteerbare bugs straks over is :P
Zolang het vinden van exploits geld oplevert zullen Theo en kornuiten daar niet belachelijk veel tegen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Don't leak mountpoint info. Now with replacement for silly realloc() dance
;w _O-
ASN1_STRING cleanup - realloc has handled NULL since I had a mullet:
and parachute pants - and since it's obvious there is no guarantee
the caller doesn't pass in the data area in the argument, use memmove
instead of memcpy so overlapping areas are handled correctly.
Also, pointers can be usefully printed in hex with %p, in error messaeges
rather than the bizzaro stuff that was there using mystical buffer lengths
and abuse of strlcpy-converted-blindly-from-strcpy
:F _/-\o_

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ik heb eigenlijk nog nergens een goede onderbouwing gevonden waarom OpenBSD OpenSSL geforked heeft en niet is gaan contributen aan het core project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RIP Free Record Shop *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

D-Raven schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:45:
Ik heb eigenlijk nog nergens een goede onderbouwing gevonden waarom OpenBSD OpenSSL geforked heeft en niet is gaan contributen aan het core project.
omdat de devs van OpenSSL het niet zo hebben op patches van andere mensen? ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
_David_ schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:49:
[...]

omdat de devs van OpenSSL het niet zo hebben op patches van andere mensen? ;)
Dat was ook mijn aanname, maar ik probeer mijn mening niet teveel op aannames te stoelen :P dus vandaar de vraag. Dus als je ergens een linkje hebt waar een OpenSSL dev daadwerkelijk de conservatieve randdebiel uithangt, dan houd ik me aanbevolen :P
Pagina: 1 ... 22 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.