Eventjes door dit geweldige topic heen gebaggerd, bloody hell....
Enfin, volgens mij wilt TS een lief gamebakje + monitor enzo voor rond de 700 euro maximaal.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 91,- | € 91,- |
1 | Gigabyte GA-970A-DS3P | € 60,55 | € 60,55 |
1 | XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition | € 169,90 | € 169,90 |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | DeepCool Tesseract Zwart | € 35,- | € 35,- |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 54,99 | € 54,99 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,03 | € 52,03 |
1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 56,95 | € 56,95 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 568,37 |
Zou ik dan als computer zelf nemen.
FX-6300 is een prima cpu voor de games die TS wilt spelen.
Dit mobo is wellicht wat overkill, maar heeft veel en gekoelde fases, wat opzich een pluspunt is. Overklokken kan prima met dit plankje, maar ik denk dat TS dan eerst nog even flink moet inlezen.
Goede doch niet echt stille videokaart. Zijn grootste voordeel is dat ie qua prijs-prestatie nieuw onverslaanbaar is.
Een 1TB HDD, leuk voor heel wat games.
Een best okay kastje, die helaas alleen nog maar bij 4All te krijgen is. Een andere intressant ding is de Bitfenix Comrade.
8GB geheugen, altijd leuk.
Een goede voeding, spreekt voor zichzelf neem ik aan. Ja, een Corsair CX430 kan ook, maar die is toch wel een stap of wat minder dan deze Seasonic.
pricewatch: OCZ OCZ-ZT650W-EU kan ook natuurlijk, ook goed, alleen een beetje niet-stel. Scheelt wel eventjes 20 euro.
Een 120GB SSD.
Nou, da's deel 1.
Monitor is natuurlijk heel simpel met dit budget,
pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart Hij is goedkoop, is fullHD en AMVA, dus goede kijkhoeken, goede kleuren, amper ghosting en geweldig contrast, voor LCD dan.
En dan heb je nog wat kleingeld over voor een muis, tobo en boxen. Muis en tobo setje is niet heel duur, doch dan heb je wel erg simpel grut. Ik zou daarom een tweedehands toetsenbord halen [lang leve kringloopwinkels en Koninginnedag] en dat Sharkoon Firemuisje. Boxen zou ik lekker opzoeken op de V&A, of als je niet van jezelf houdt, de boxen van je monitor gebruiken.
Om het helemaal af te maken even reageren op de build hierboven:
Goede cpu, echter, dat mobo vind die cpu niet lief, kans op throttlen, dus inhouden van de CPU, is nogal groot. Videokaart is wel leuk, kast is lelijk en duur, voeding is goed. En je mist werkgeheugen.
Zelf zou ik eerder mijn systeem nemen, een SSD is immers altijd mooi meegenomen.
People as things, that’s where it starts.