Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 173 Laatste
Acties:
  • 2.214.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Pistachenootje schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:43:
[...]

Die links zijn hier al vaak voorbij gekomen. CEB staat gewoon onder toezicht van de AFM en DNB, en valt onder het NL DGS tot 100k. Zolang je onder de 100k blijft zou ik me geen zorgen maken.
Waar zou jij/zouden jullie eerder voor kiezen:

Een Nederlandse partij zoals CEB of een partij zoals Big Bank die er wat mij betreft iets meer profi uit zien maar dan heb je wel je 100k garantie dat in het buitenland zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 22:55
VanBreukelen schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:47:
[...]

Thanks! Wachten op de juiste slider dus ;)

Ik heb laatste maand al het geld daar weg gehaald. Zien ze opnieuw aanvullen dan als nieuwe storting?
In de voorwaarden staat dat je op 7 augustus van dit jaar een spaarrekening tegen standaardvoorwaarden had (dus geen hogere actierente). Je komt dus nu niet in aanmerking. Maar je kunt ervoor kiezen je rekening bij Consorsbank na de actieperiode niet te sluiten. Want wellicht komt de bank nog wel vaker met deze actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:43
Jack1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:46:
[...]

Een Nederlandse partij zoals CEB of een partij zoals Big Bank die er wat mij betreft iets meer profi uit zien maar dan heb je wel je 100k garantie dat in het buitenland zit.
Mijn persoonlijke voorkeur van die 2 is CEB. Estland is weinig mis mee hoor, maar ik blijf liever wat verder weg van Putin (ook al is de kans erg klein dat ie Estland aanvalt). Landen als NL, Duitsland, Luxemburg, België, Frankrijk hebben mijn voorkeur.

Ik heb een behoorlijk bedrag op de vrij opneembare rekening staan van CEB en ben al enkele jaren klant. Overigens ben ik het niet met je eens dat CEB er niet professioneel uitziet. Prima website en een goede app met Face ID. Op mijn vragen via email wordt steeds adequaat gereageerd. Ik heb er ook al eens een deposito voortijdig beëindigd en ook dat werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
[...]

BigBank komt uit Estland, buurland van Rusland.

Niet dat mij dat zou afschrukken, maar ook dat is een argument dat wel eens langs komt. * RobertMe heeft deposito bij CEB lopen en een kleiner deposito bij LHB? via Raisin, wat IIRC ook in Estland zit.

En if anything met CEB. Kijk dan bv naar Amsterdam Trade Bank. Nederlandse bank van Russische komaf. Die zijn moeten stoppen na de inval van Oekraïne (met alle sancties etc) en is gewoon allemaal prima afgehandeld door DNB (aldus dit topic, zelf geen klant geweest daar). Dus het moet al gek lopen wil CEB oneens ophouden te bestaan en dat het "lastig" wordt om je geld terug te krijgen.

En v.w.b. gelikte websites. BigBank zal toch iets moeten om het "gemis" van NL DGS te compenseren :p

En daarnaast: waarom 100k bij een van beide? En niet 50k bij beiden? Ja, een grotere kans dat iets mis gaat (want 2x zoveel banken waar het mis kan gaan). Maar als het mis gaat is het wel maar met de helft van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:06
sipjohn schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:42:
[...]

Volgens mij is voorlopig percentage voor 2023 0,36%. En dat is dus slechts voorlopig percentage. Definitief pas bekend in januari 2024.
Gezien stijging in lopende jaar zou ik maar uit gaan van 1,5%. Belasting daarover 32% komt op ongeveer 0,50% over vermogen boven 57000.
Belasting daarover wordt volgend jaar al 36% rn als het aan Timmermans PvdaGL ligt 49% en DAARBOVENOP ook nog een vermogensbelasting.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:52

sanook

_/-\o_

arj1o1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:12:
[...]

Belasting daarover wordt volgend jaar al 36% rn als het aan Timmermans PvdaGL ligt 49% en DAARBOVENOP ook nog een vermogensbelasting.
Goede reden om dus niet op PvdaGL te stemmen (naast nog een aantal andere redenen :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
Pistachenootje schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:57:
[...]

Ik heb een behoorlijk bedrag op de vrij opneembare rekening staan van CEB en ben al enkele jaren klant. Overigens ben ik het niet met je eens dat CEB er niet professioneel uitziet. Prima website en een goede app met Face ID. Op mijn vragen via email wordt steeds adequaat gereageerd. Ik heb er ook al eens een deposito voortijdig beëindigd en ook dat werkte prima.
Goed om te horen, er komt hier 1-12 een deposito vrij en die wil ik bij CEB gaan plaatsen :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zwelgje schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:22:
[...]
Goed om te horen, er komt hier 1-12 een deposito vrij en die wil ik bij CEB gaan plaatsen :)
Ook fijn aan CEB; ondanks dat er geen instant pay is staat geld er meestal vrij snel op. Vanochtend om 7 uur overgemaakt stond er om 9 uur op. De andere kant op gaat meestal ook vrij vlot; 's ochtends overgemaakt staat 's middags op Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-03 22:44
[...]

Persoonlijk hecht ik waarde aan het NL DGS en neem dan op de koop toe dat ik iets minder rente vang dan over de grens. Gekozen voor 3 jaar deposito tegen 3.95% bij CEB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Big Bank omdat CEB een hopeloos lage rente aanbiedt (na de introductierente). Voor deposito's biedt CEB echter een betere rente dan Big Bank.

[ Voor 7% gewijzigd door SvMp op 21-11-2023 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pistachenootje schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:57:
[...]

Mijn persoonlijke voorkeur van die 2 is CEB. Estland is weinig mis mee hoor, maar ik blijf liever wat verder weg van Putin (ook al is de kans erg klein dat ie Estland aanvalt). Landen als NL, Duitsland, Luxemburg, België, Frankrijk hebben mijn voorkeur.
De kans dat de financiële puinhopen in Frankrijk uit de hand lopen is groter dan dat Estland wordt aangevallen door Rusland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Jack1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:55:
OK maar stel dus dat je op januari 2023 50k hebt en dat jaar groeit je spaargeld naar 150k, dan hoef je dus geen belasting te betalen??
Dat is inderdaad correct. De peildatum is voor elk belastingjaar op 1 januari. Uitgaande van jouw voorbeeld; 50k op 1 januari 2023. Ergens vanaf maart 2024 moet je aangifte doen over het jaar 2023. Daarbij wordt dan gekeken naar wat er op 1-1-23 op je rekening stond. Dus ook al zou je vermogen in 2023 behoorlijk gestegen zijn, dan nog wordt er gerekend met die 50k. Maw: alles wat daarna erbij is gekomen qua vermogen is alleen interessant voor peildatum 1-1-24. Voor belastingjaar 2024 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:55
CEB heeft de rente fors verlaagd per direct, voor zover ik kan zien, met 0,50% op de meeste looptijden voor deposito's. (In ieder geval de 1 tm 3 jaar vast).

Het zat er wel aan te komen, maar direct met 0,50 dus en dat had ik nou ook niet gedacht, eerder iets van 0,25.

[ Voor 41% gewijzigd door Hendriks1 op 21-11-2023 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
[...]

CEB uiteraard. Je geld staat dan tegen een zeer acceptabele rente in eigen land. En ik meende zelfs ook een hogere rente dan Big Bank. Daarnaast zou ik het zelf ook geen fijn idee vinden dat het geld gestald wordt in een land dat pal naast Rusland ligt. Maar goed, ieder z'n eigen keuze natuurlijk. 🤷🏼‍♂️
En wat je zegt over "iets meer profi" vind ik eigenlijk ook wel wat overdreven. Die CEB bestaat al sinds 1994 ofzo, en heeft een zeer overzichtelijke gebruiksvriendelijke app. Werkt snel, en is simpel in gebruik. Veel meer dan dat heb je ook niet nodig voor een spaarproduct. Het doet wat het moet doen in ieder geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:32
Jack1 schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:55:
OK maar stel dus dat je op januari 2023 50k hebt en dat jaar groeit je spaargeld naar 150k, dan hoef je dus geen belasting te betalen??

En waarom zou iemand dan niet op 1 januari zijn spaargeld van de rekening halen of verdelen over rekeningen van anderen en eind januari weer aanvullen?? Technisch gezien doe je dan toch niks fout??
Kan het als fiscalist niet laten even te reageren:

1) De box3 peildatum 1/1 is feitelijk saldo op 1/1 bij start om 00.00 uur als je de champagne ontkurkt, dus als je “op” 1/1 dit geintje denkt uit te halen ben je sowieso te laat.

Maar:

2) Als je bijvoorbeeld op 30/12 bedragen van jouw (spaar)rekening overmaakt naar anderen dan heb je grofweg 2 mogelijkheden hoe je dit doet:

A: het is een schenking en het geld verlaat jouw vermogen
B: het is een vordering, blijft onderdeel van jouw vermogen (schuld voor de ontvanger van het geld)

Als ik jou goed begrijp, dan is A niet van toepassing (indien wel: jij bent dan schenker en afhankelijk van wijze van schenking ben jij of de ontvanger van de schenking het schenkingsrecht verschuldigd)

Ik vermoed dat je op situatie B doelt:

In die situatie maken de bedragen nog steeds deel uit van JOUW box3 vermogen, niet meer als spaargeld, maar als vordering.

Wat je hiermee bereikt hebt is dat je nu ipv het fictief rendement van 0.01% op spaargeld, een fictief rendement van 6.17% voor beleggingen/overige bezittingen te pakken hebt.

Dus ipv een zogenaamde ‘slimme besparingstruc’ ben je ineens véél méér aan box3 heffing aan het betalen.

Als extra bonus komt jouw aangifte op het prikbord in de kantine van jouw belastingkantoor en wordt er tijdens de vrijdagmiddagborrel hard om je gelachen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:32
spaarder schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 01:35:
[...]

Dat is inderdaad correct. De peildatum is voor elk belastingjaar op 1 januari. Uitgaande van jouw voorbeeld; 50k op 1 januari 2023. Ergens vanaf maart 2024 moet je aangifte doen over het jaar 2023. Daarbij wordt dan gekeken naar wat er op 1-1-23 op je rekening stond. Dus ook al zou je vermogen in 2023 behoorlijk gestegen zijn, dan nog wordt er gerekend met die 50k. Maw: alles wat daarna erbij is gekomen qua vermogen is alleen interessant voor peildatum 1-1-24. Voor belastingjaar 2024 dus.
Dit klopt, is gevolg van hoe box3 is (binnenkort: was) ingericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
SvMp schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:10:
[...]
Big Bank omdat CEB een hopeloos lage rente aanbiedt (na de introductierente). Voor deposito's biedt CEB echter een betere rente dan Big Bank.
Niet correct. Niemand weet wat de rente bij CEB na de actieperiode zal zijn. Tevens blijkt in de praktijk dat banken die actierente bieden vaak met nieuwe acties komen, zie Openbank, Consors, Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
SvMp schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 00:11:
[...]
De kans dat de financiële puinhopen in Frankrijk uit de hand lopen is groter dan dat Estland wordt aangevallen door Rusland.
Dat ben ik wel met je eens, ik acht die kans ook wat groter. Maar ik acht de kans groter dat het Franse DGS goed werkt als bijvoorbeeld Younited of Renault omvalt dan de kans dat het Estse DGS goed gaat werken als er een paar wel gemikte raketten op de IT van de financiële wereld in Tallinn landen, zo'n 200 km van Rusland. Maar goed, dit is allemaal koffie dik kijken natuurlijk. Niemand weet wat er gaat gebeuren dus doe vooral waar je je prettig bij voelt.

[ Voor 16% gewijzigd door Pistachenootje op 21-11-2023 07:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Hendriks1 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 01:46:
CEB heeft de rente fors verlaagd per direct, voor zover ik kan zien, met 0,50% op de meeste looptijden voor deposito's. (In ieder geval de 1 tm 3 jaar vast).

Het zat er wel aan te komen, maar direct met 0,50 dus en dat had ik nou ook niet gedacht, eerder iets van 0,25.
Rentewijzigingen CEB per 21 november 2023.

6 maanden
2,50% per jaar (+0,40%)
Einde looptijd

12 maanden
3,25% per jaar (-0,50%)
Einde looptijd

18 maanden
3,25% per jaar (-0,50%)
jaarlijks, einde looptijd

24 maanden
3,35% per jaar (-0,50%)

36 maanden
3,45% per jaar (-0,50%)

48 maanden
3,45% per jaar (-0,30%)

60 maanden
3,40% per jaar (-0,25%)

84 maanden
3,50% per jaar (ongewijzigd)
jaarlijks of maandelijks, einde looptijd

120 maanden
3,25% per jaar (ongewijzigd)
jaarlijks of maandelijks, einde looptijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:45
Pistachenootje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 06:50:
Maar ik acht de kans groter dat het Franse DGS goed werkt als bijvoorbeeld Younited of Renault omvalt dan de kans dat het Estse DGS goed gaat werken als er een paar wel gemikte raketten op de IT van de financiële wereld in Tallinn landen, zo'n 200 km van Rusland. Maar goed, dit is allemaal koffie dik kijken natuurlijk. Niemand weet wat er gaat gebeuren dus doe vooral waar je je prettig bij voelt.
Een belangrijk risico lijkt mij de uitvoering voor buitenlanders. Het Franse DGS zal Fransen en hun banksaldo betrouwbaar herkennen. Of het Franse DGS Nederlanders ook zo makkelijk herkent? En hoe werkt het Franse rechtssysteem voor Nederlanders? Wat doet de Franse politiek als er minder geld te verdelen is dan er claims zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
Delay schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:31:
[...]

Een belangrijk risico lijkt mij de uitvoering voor buitenlanders. Het Franse DGS zal Fransen en hun banksaldo betrouwbaar herkennen. Of het Franse DGS Nederlanders ook zo makkelijk herkent? En hoe werkt het Franse rechtssysteem voor Nederlanders? Wat doet de Franse politiek als er minder geld te verdelen is dan er claims zijn?
Je moet dit niet sec per land bekijken maar Europa-breed. Als banken in een EU land wankelen en er risico ontstaat op wanbetaling (op spaargeld), dan gaat het bij meer banken wel trillen met alle gevolgen van dien voor de financiële stabiliteit in de Eurozone. No way dat Europa dat laat gebeuren, dus dan springt de EU wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
wibblemoo schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:40:
[...]
Je moet dit niet sec per land bekijken maar Europa-breed. Als banken in een EU land wankelen en er risico ontstaat op wanbetaling (op spaargeld), dan gaat het bij meer banken wel trillen met alle gevolgen van dien voor de financiële stabiliteit in de Eurozone. No way dat Europa dat laat gebeuren, dus dan springt de EU wel in.
Ook dat is speculatie. Misschien heb je gelijk, maar misschien ook niet. Ik heb al eens eerder een quote van de Duitse minister van financiën gepost waarin die zegt het niet zo kan zijn dat de Duitse belastingbetaler moet meebetalen voor de uitvoering van het Italiaanse DGS. Niet dat dat veel zegt maar wat er werkelijk gebeurt bij een ernstige crisis gaan we pas ontdekken als het gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Pistachenootje op 21-11-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:33
Hendriks1 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 01:46:
Het is heel makkelijk om duidelijk te zien wat er gebeurd (is):
https://www.vanspaarbankv...ijzigingen-depositorente/
:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
GroteVoet459 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:14:
[...]

Het is heel makkelijk om duidelijk te zien wat er gebeurd (is):
https://www.vanspaarbankv...ijzigingen-depositorente/
:
Forse verlagingen. Goed dat ik niet op het aflopen van een van mijn deposito's heb gewacht over 9 dagen. 17 november heb ik ingelegd CEB 3 jaar vast.

Verstandig om ook 5 jaar vast (Renault) naar voren te halen en nu uit te voeren in plaats van in januari a.s.? Ik heb zojuist een deposito 5 jaar Renault aangevraagd en dit voor het dubbele bedrag als wat ik normaliter in deposito zet. Ik ben wel even pardoes, nog even wachten met het overmaken van de inleg.

De algehele koers omlaag lijkt ingezet, hoewel, Rabo Doelsparen had gisteren nog (kleine) verhogingen op de meeste looptijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Frankenstein schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:21:
[...]
Forse verlagingen. Goed dat ik niet op het aflopen van een van mijn deposito's heb gewacht over 9 dagen. 17 november heb ik ingelegd CEB 3 jaar vast.
...
Op dit moment heb je gelijk. Maar je kan niet weten of een 3 jaars deposito over een maand of zo (of anders relatief kort binnen 3 jaar) weer een hogere rente geeft, of zelfs hoger dan 3,75%. In dat geval had je beter kunnen wachten.

toevoeging op bovenstaande: ceb heeft een tijdelijke rente van 3,55% voor max 6 maanden. ik vermoed dat wanneer die rente niet meer vergoed wordt er voldoende geld wordt opgenomen door spaarders en ceb vervolgens gaat reageren met weer hogere rentes op vrij opneembaar en/of deposito's

Omdat ik niet in de toekomst kan kijken houd ik zoveel mogelijk vast aan mijn vaste momenten om de deposito's te openen. Waarbij ik, rekening houdend met onder anders spreiding, een deposito open bij een van de banken waar ik spaar.

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 21-11-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Verstandig om ook 5 jaar vast (Renault) naar voren te halen en nu uit te voeren in plaats van in januari a.s.? Ik heb zojuist een deposito 5 jaar Renault aangevraagd en dit voor het dubbele bedrag als wat ik normaliter in deposito zet. Ik ben wel even pardoes, nog even wachten met het overmaken van de inleg.
Lijkt mij wel. Ik verwacht dat die binnen afzienbare tijd ook omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Pistachenootje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:56:
[...]

Ook dat is speculatie. Misschien heb je gelijk, maar misschien ook niet. Ik heb al eens eerder een quote van de Duitse minister van financiën gepost waarin die zegt het niet zo kan zijn dat de Duitse belastingbetaler moet meebetalen voor de uitvoering van het Italiaanse DGS. Niet dat dat veel zegt maar wat er werkelijk gebeurt bij een ernstige crisis gaan we pas ontdekken als het gebeurt.
Klopt. Alleen is de bankensector dermate met elkaar verweven dat Duitsland of een ander 'A' land zich niet kan verschuilen als een bankencrisis daar is. Voorbeeld: eind mei had Deutsche bank 16% van het balanstotaal als exposure naar Italie. Dan kun je als minister nog zoveel willen maar als DB een probleem heeft, wankelt heel Duitsland mee. Het alternatief is een domino effect dat de hele sector keihard zal raken en de stabiliteit van de Euro in gevaar kan brengen. En dat alternatief zal de EU te allen tijde willen voorkomen. Als dat niet kan of lukt is een doemscenario en is geen DGS tegen bestand.

[ Voor 9% gewijzigd door wibblemoo op 21-11-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
De algehele koers omlaag lijkt ingezet, hoewel, Rabo Doelsparen had gisteren nog (kleine) verhogingen op de meeste looptijden.
En hoeveel procentpunten zit dat nu nog onder wat de hoogste rentes zijn? ;) Gezien ze super traag verhoogd hebben hoeven ze ook niet perse zo snel te verlagen nu de vooruitzichten veranderen. Immers lopen ze toch al achter en zitten ze niet op een percentage (/winstmarge/...) waarbij een kleine wijziging in het vooruitzicht van de ECB een problematisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19:00
Korte vraag over de huidige status van de 1-jaar deposito rente.

Klopt het dat orange bank voor 1 jaar de hoogste rente heeft?

Of is er een groter overzicht met banken die hier overheen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
wibblemoo schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:34:
[...]
Klopt. Alleen is de bankensector dermate met elkaar verweven dat Duitsland of een ander 'A' land zich niet kan verschuilen als een bankencrisis daar is. Voorbeeld: eind mei had Deutsche bank 16% van het balanstotaal als exposure naar Italie. Dan kun je als minister nog zoveel willen maar als DB een probleem heeft, wankelt heel Duitsland mee. Het alternatief is een domino effect dat de hele sector keihard zal raken en de stabiliteit van de Euro in gevaar kan brengen. En dat alternatief zal de EU te allen tijde willen voorkomen. Als dat niet kan of lukt is een doemscenario en is geen DGS tegen bestand.
Je hele post is best redelijk maar dat laatste zinnetje is speculatie. Als er echt zo'n mega crisis komt kan het best dat bijvoorbeeld het NL DGS nog prima werkt. De toekomst laat zich lastig voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Henkoes schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:12:
Korte vraag over de huidige status van de 1-jaar deposito rente.

Klopt het dat orange bank voor 1 jaar de hoogste rente heeft?

Of is er een groter overzicht met banken die hier overheen gaan?
Waarom kijk je niet op Raisin.nl?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
Pistachenootje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:15:
[...]

Je hele post is best redelijk maar dat laatste zinnetje is speculatie. Als er echt zo'n mega crisis komt kan het best dat bijvoorbeeld het NL DGS nog prima werkt. De toekomst laat zich lastig voorspellen.
Ook dat is speculatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Jij stelde dat er geen DGS tegen bestand zal zijn. Dat is speculatie. Het kan (als in: het is mogelijk) dat er wel een DGS tegen bestand is. Dat is mi. geen speculatie maar het aangeven van een mogelijkheid. Niemand die het weet natuurlijk, dat was precies mijn punt.

Als je had gezegd: "het kan zijn dat je dan niets meer hebt aan een DGS" dan was ik het met je eens geweest. Dat is immers mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Pistachenootje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:32:
[...]

Jij stelde dat er geen DGS tegen bestand zal zijn. Dat is speculatie. Het kan (als in: het is mogelijk) dat er wel een DGS tegen bestand is. Dat is mi. geen speculatie maar het aangeven van een mogelijkheid. Niemand die het weet natuurlijk, dat was precies mijn punt.

Als je had gezegd: "het kan zijn dat je dan niets meer hebt aan een DGS" dan was ik het met je eens geweest. Dat is immers mogelijk.
more likely than not? Het kan zijn dat als Rusland binnenvalt er niets aan de hand is.. Maar een ongeblust brandje binnen de Eurozone wordt vrijwel zeker een inferno als de EU niet ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
wibblemoo schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:37:
[...]
more likely than not? Het kan zijn dat als Rusland binnenvalt er niets aan de hand is.. Maar een ongeblust brandje binnen de Eurozone wordt vrijwel zeker een inferno als de EU niet ingrijpt.
Ben ik niet met je eens. In zwarte scenario's voor de euro zone, bijvoorbeeld landen die kopje onder gaan en een einde aan de euro, denk ik dat Nederland flinke verliezen zal lijden maar uiteindelijk weer de draad zal oppakken. Zou best kunnen dat bijvoorbeeld een omvallende CEB in zo'n scenario nog prima is op te vangen.

Maar goed we gaan nu wel heel ver het glazen bol werk in. Heeft niet zo veel zin denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:52

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:19:
[...]

Is Raisin compleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Dat zei ik niet. Hij zegt dat Orange de hoogste rente biedt. Daar leid ik uit af dat hij nog niet op Raisin heeft gekeken. Er zijn namelijk 2 banken op Raisin die een hogere rente bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Pistachenootje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:19:
[...]

Bij Raisin inderdaad de beste deal, maar wellicht is er buiten Raisin een beter aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Pistachenootje schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:52:
[...]

Dat zei ik niet. Hij zegt dat Orange de hoogste rente biedt. Daar leid ik uit af dat hij nog niet op Raisin heeft gekeken. Er zijn namelijk 2 banken op Raisin die een hogere rente bieden.
Ah ik kijk inderdaad via de app, de site heeft een ander aanbod?

EDIT: ik zie dat als ik het bedrag omhoog zet er inderdaad iets betere opties komen, over het hoofd gezien omdat ik niet naar de inleg grootte instelling gekeken had, excuses.

Hoofdvraag is nog steeds intact, of er buiten Raisin een betere deal bestaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Henkoes op 21-11-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:01

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Slappyjoez schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:20:
[...]
Misschien kunnen we hier iets van toevoegen aan de 'Handige websites' tabel in de startpost?
Met een startpost van 2014 denk ik niet dat iemand die nog leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 14:52
Nu de rentes best snel aan het zakken zijn denk ik er ook over na om mijn geld een jaar vast te zetten bij Orange bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Mooi werk @GroteVoet459 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@GroteVoet459 Mooie start voor deel 4 lijkt me.
Onder het kopje welke bank is het beste:
Aanvulling iets melden over valuta risico, of het wel of dan niet van toepassing is (wanneer wel, wanneer niet).

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:35

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:We geen verder in Het spaartopic - Deel 4
Pagina: 1 ... 172 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling