^ Ja goed punt. Ik ging er vanuit dat hij de volle VRH moet betalen maar dat weet ik inderdaad niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 10-10-2023 20:11 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 10-10-2023 20:11 ]
Is wel mode om zo’n grensbedrag in te stellen. Hoe gaat de overheid zo dadelijk de fictieve rente op spaargeld in Box 3 berekenen bij dit soort constructies? Gaan ze er maar van uit dat je je spaargeld dan maar bij zoveel mogelijk banken gaat onderbrengen?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Begrijp ik het goed dat je naast een spaarrekening bij Consors ook een effectenrekening krijgt?Juan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:02:
Het kan dus snel bij Consors![]()
Guten Tag Juan Jansen,
wir freuen uns, Ihnen mitteilen zu können, dass wir Ihr Konto zur Vorgangsnummer xxxxxx eröffnet haben.
In den nächsten Tagen bekommen Sie von uns Ihr persönliches Willkommenspaket per Post zugesandt. Wenn Sie …
Nú wachten op de postduif
Dat is wel lang zeg! Advanzia loopt bij mij eind februari af..dan mag ik halverwege januari wel beginnen met openen bij Consors haha.Juan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:08:
De aanvraag is gedaan op 21 september.
Dus krap een maand
Dat is dan nog als je geluk hebt. Er zijn mensen die langer moesten wachten volgens mij.LuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:10:
[...]
Dat is wel lang zeg! Advanzia loopt bij mij eind februari af..dan mag ik halverwege januari wel beginnen met openen bij Consors haha.
De oorlogen zijn toch verweg of zijn ze om de hoek en weet ik nergens vanafLuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:11:
Nemen jullie de oorlogen ook mee in jullie argumentatie om een rekening/deposito ergens te openen? Even benieuwd.
Enigszins, ik sta niet echt te springen om Litouwen, Estland, etc. Als ik een vergelijkbare rente kan krijgen in bijvoorbeeld Frankrijk of België heeft dat m'n persoonlijke voorkeur. Niet dat ik de kans op een Russische aanval heel groot acht.LuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:11:
Nemen jullie de oorlogen ook mee in jullie argumentatie om een rekening/deposito ergens te openen? Even benieuwd.
Deposito's en bankrekeningen vallen onder hetzelfde deel (aka, niet een belegging of 'overig vermogen').hoihoi66 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:14:
Wie weet waar een depositorekening van 50K bij Klarna op een belastingaangifte onder valt?
De vrijstelling gaat over het totaal vermogen, niet per bank of rekening apart. Als je alleen die 50k bij Klarna hebt, hoef je het niet op te geven. Als je totaalvermogen hoger is dan 57k (ongeacht wat voor vermogen het is), moet je die 50k ook opgeven. Maar dan dus als bankrekening/deposito.Of hoef je dit niet apart op te geven nu het onder de vrijstelling van 57k valt?
Lang?!LuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:10:
[...]
Dat is wel lang zeg! Advanzia loopt bij mij eind februari af..dan mag ik halverwege januari wel beginnen met openen bij Consors haha.
Klopt, tenzij je daarna bijv. een 2e rekeninghouder toe wilt voegen. Dan moet je formulier printen, opsturen etc. Verwerking laat ook even op zich wachten. Maar verder is mijn eerste indruk OK. Wel jammer dat ze geen instant payment ondersteunen zoals bijv. LPBDrusillala schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:18:
Net een CEB (Credit Europe) spaarrekening geopend voor de 3,55% (eerste halfjaar). Het was maar 5 minuten werk. Nu sla ik mezelf voor de kop dat ik dit nog zolang had uitgesteld (geld staat nu nog bij LPB, dus het kon erger).
Misschien heeft iemand er iets aan die ook maar blijft hangen in meelezen zonder actie te ondernemen. CEB is superlaagdrempelig.
[ Voor 4% gewijzigd door spaarpot op 11-10-2023 12:37 ]
Ja.LuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:09:
[...]
Begrijp ik het goed dat je naast een spaarrekening bij Consors ook een effectenrekening krijgt?
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Advanzia duurde twee weken. Dat vond ik al lang. Zoiets moet sneller kunnen. CEB duurde hooguit één werkdag.Juan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:24:
[...]
Lang?!
Ik lees dat sommige maanden zitten te wachten op opening. Dan vind ik 3 weken snel
Waarvoor sla je je voor de kop? Deze actie is er pas 2,5 week. En de standaard rente is 1,77%, dus lager dan het bij LPB was en is (LPB was 1,80% meen ik? Een hele tijd lang dan, en nu 2,20%).Drusillala schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:18:
Net een CEB (Credit Europe) spaarrekening geopend voor de 3,55% (eerste halfjaar). Het was maar 5 minuten werk. Nu sla ik mezelf voor de kop dat ik dit nog zolang had uitgesteld (geld staat nu nog bij LPB, dus het kon erger).
Misschien heeft iemand er iets aan die ook maar blijft hangen in meelezen zonder actie te ondernemen. CEB is superlaagdrempelig.
Ooh ik had niet door dat de actie nog zo nieuw was. Gelukkig had ik nog niet hard geslagen! 😉RobertMe schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:19:
[...]
Waarvoor sla je je voor de kop? Deze actie is er pas 2,5 week. En de standaard rente is 1,77%, dus lager dan het bij LPB was en is (LPB was 1,80% meen ik? Een hele tijd lang dan, en nu 2,20%).
Verder overigens niks tegen CEB. Zelf prima ervaring mee en toen de depisitorente paar weken terug omhoog is gegaan zijn mijn ouders er ook klant geworden voor een deposito. Net op tijd voor de hell los brak met drukte van de actie en om en/of te regelen.
Na aanleiding van jouw bericht heb ik vrijdag ook maar eens geïnformeerd. En gevraagd wat het zou kosten om mijn lopende deposito met 0,9% rente open te breken, "i.v.m. lage rente"Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:28:
Ik had nog een slapende rekening bij Credit Europe. 2 weken geleden gevraagd of ik ook de 3.55% mag ontvangen. Vorige week antwoord gehad dat het in orde zou komen. Vanaf vandaag 3.55% actief op mijn rekening. Prima geregeld.
https://www.orange.com/en/finance/investors/debt-and-ratingfeddesman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:41:
Is er nog een lijst met ratings van de banken en niet de landen?
Ik wil een 1 jaars deposito afsluiten bij orange of younited credit.
En als je weet dat je het geld zeer zeer zeer waarschijnlijk eerder nodig hebt kun je ook nog terecht bij Banca Progetto. Spaarrekening onder voorwaarden, last time I checked 3,25% rente. Variabele spaarrente, maar werkt eigenlijk als een deposito, oftewel: eenmalig inleggen, en in zijn volledigheid opnemen. Opzeggen (/opnemen) gaat wel 4 dagen overheen.sanook schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:05:
Op Raisin zie ik een 1 jaars flexibele deposito bij de Italiaanse CiviBank voor 3,85%.
Voordeel van deze flexibele deposito is dat je hem altijd vroegtijdig kunt beëindigen. Je krijgt dan je volledige inleg terugbetaald, (uiteraard) zonder rente. Tevens is deze deposito zonder bronbelasting.
Puntje om te checken: Het deposito wordt automatisch verlengd, tenzij je deze functie uitschakelt binnen je Online Banking omgeving.
Ja er zijn nog genoeg andere mogelijkheden en opties, dat is allemaal afhankelijk van ieders situatie.RobertMe schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:25:
[...]
En als je weet dat je het geld zeer zeer zeer waarschijnlijk eerder nodig hebt kun je ook nog terecht bij Banca Progetto. Spaarrekening onder voorwaarden, last time I checked 3,25% rente. Variabele spaarrente, maar werkt eigenlijk als een deposito, oftewel: eenmalig inleggen, en in zijn volledigheid opnemen. Opzeggen (/opnemen) gaat wel 4 dagen overheen.
Ik ook een jaar deposito. Waarom geen Klarna?feddesman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:41:
Is er nog een lijst met ratings van de banken en niet de landen?
Ik wil een 1 jaars deposito afsluiten bij orange of younited credit.
Ja goede vraag,maar waarom geen orange/younited credit.hoihoi66 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:40:
[...]
Ik ook een jaar deposito. Waarom geen Klarna?
Voor 1 jaar deposito 4,17%, geen bronbelasting.
Ligt eraan hoeveel je wegzet. Bij 10k eigenlijk geen valutarisico. Bij 85k wel.feddesman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:49:
[...]
Ja goede vraag,maar waarom geen orange/younited credit.
Klarna heeft weer valutarisico maar dat risico zal ook meevallen .
Onzin natuurlijk valuta risico is in % gelijk.Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:24:
[...]
Ligt eraan hoeveel je wegzet. Bij 10k eigenlijk geen valutarisico. Bij 85k wel.
9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017
Geen onzin. Er is alleen indirect valuta risico: je bent alleen gedekt tot 1.050.000 SEK. Dat is op dit moment 90.782 EUR. De kans dat 1.050.000 SEK minder wordt dan 10.000 EUR is te verwaarlozen. De kans dat het minder wordt dan 85.000 EUR is een stuk groter.TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:28:
[...]
Onzin natuurlijk valuta risico is in % gelijk.
Wat is de percentage daar?feddesman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:49:
[...]
Valutarisico als ze omvallen ja en anders alles in euro’s.feddesman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:49:
[...]
Als de koers 10% daalt is ben je 10% van je inleg kwijt, dat heeft niets met het DGS te maken. Het DGS dekt geen dalingen van de koers.Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:37:
[...]
Geen onzin. Er is alleen indirect valuta risico: je bent alleen gedekt tot 1.050.000 SEK. Dat is op dit moment 90.782 EUR. De kans dat 1.050.000 SEK minder wordt dan 10.000 EUR is te verwaarlozen. De kans dat het minder wordt dan 85.000 EUR is een stuk groter.
[ Voor 9% gewijzigd door TvanW op 11-10-2023 17:46 ]
Nee dat klopt niet. Als je bij Raisin in Zweden spaart en de bank valt om dan betaalt het Zweedse DGS op jouw Raisin rekening in euros uit, met de koers van die dag. Je loopt op die manier dus geen valutarisico. Zie ook diverse posts in Het Deposito Garantie Stelsel TopicTvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:42:
[...]
Als de koers 10% daalt is ben je 10% van je inleg kwijt, dat heeft niets met het DGS te maken. Het DGS dekt geen dalingen van de koers.
Ik heb het niet over het omvallen van een bank maar over het VALUTA-RISICO.Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:46:
[...]
Nee dat klopt niet. Als je bij Raisin in Zweden spaart en de bank valt om dan betaalt het Zweedse DGS op jouw Raisin rekening in euros uit, met de koers van die dag. Je loopt op die manier dus geen valutarisico. Zie ook diverse posts in Het Deposito Garantie Stelsel Topic
De Zweedse rekeningen via Raisin bij Klarna en Nordax, zijn in euros.TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:48:
[...]
Ik heb niet over het omvallen van een bank maar over het VALUTA-RISICO.
De Zweedse kroon is de afgelopen 10 jaar met meer dan 10% gedaald, hoezo geen valutarisico ?
Sow, geen Raisin klant zeker?TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:48:
[...]
Ik heb het niet over het omvallen van een bank maar over het VALUTA-RISICO.
De Zweedse kroon is de afgelopen 10 jaar met meer dan 10% gedaald, hoezo geen valutarisico ?
Die constructie ken ik niet.Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:50:
[...]
De Zweedse rekeningen van Raisin, bij Klarna en Nordax, zijn in euros.
[ Voor 11% gewijzigd door TvanW op 11-10-2023 17:57 ]
Kan gebeuren. De vraag ging over de 1 jaars deposito's van Klarna en Nordax via Raisin, zie: https://www.raisin.nl/deposito/
En niet allealleen depositos. Beiden hebben ook spaarrekeningen, ook via Raisin.Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:56:
[...]
Kan gebeuren. De vraag ging over de 1 jaars deposito's van Klarna en Nordax via Raisin, zie: https://www.raisin.nl/deposito/
Als je niet bekend met deze producten dan kan ik begrijpen dat het verwarrend is maar de discussie ging echt over deposito's via Raisin.TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:54:
[...]
Er wordt geproken over Klarna niet over Klarna via Raisin
[ Voor 7% gewijzigd door Pistachenootje op 11-10-2023 18:08 ]
Kun je mij/ons meer vertellen over de videocall die je moet doorlopen? Hoe gaat zoiets in z'n werk?Juan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:02:
Het kan dus snel bij Consors![]()
Guten Tag Juan Jansen,
wir freuen uns, Ihnen mitteilen zu können, dass wir Ihr Konto zur Vorgangsnummer xxxxxx eröffnet haben.
In den nächsten Tagen bekommen Sie von uns Ihr persönliches Willkommenspaket per Post zugesandt. Wenn Sie …
Nú wachten op de postduif
Anoniem: 1943460
Je kan vooraf opgeven dat je Engels spreekt. Ze willen je paspoort zien en je moet hem paar keer heen en weer bewegen. Zodat ze zien dat het geen neppe is. Vervolgens nog een vraag ter controle terwijl je het paspoort gesloten houd en je bent klaar. Duurt paar minuten.Reintje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:18:
[...]
Kun je mij/ons meer vertellen over de videocall die je moet doorlopen? Hoe gaat zoiets in z'n werk?
Paar vraagjes, je pas laten zien en wat yoga met het hoofd of is het uitgebreider dan dat?
Dat is alleen zo als de grens van het garantiestelsel alleen is vastgesteld in SEK, en dat de grens in euro's daardoor meebeweegt met de wisselkoers. Maar is het niet zo dat Zweden ook een grens in euro's hanteert, die van toepassing is op rekening in euro's?Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:37:
[...]
Geen onzin. Er is alleen indirect valuta risico: je bent alleen gedekt tot 1.050.000 SEK. Dat is op dit moment 90.782 EUR. De kans dat 1.050.000 SEK minder wordt dan 10.000 EUR is te verwaarlozen. De kans dat het minder wordt dan 85.000 EUR is een stuk groter.
Nee. De grens is 1.050.000 SEK. Wel wordt dit bedrag iedere 5 jaar opnieuw vast gesteld, op basis van de dan geldende koers.SvMp schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:49:
[...]
Dat is alleen zo als de grens van het garantiestelsel alleen is vastgesteld in SEK, en dat de grens in euro's daardoor meebeweegt met de wisselkoers. Maar is het niet zo dat Zweden ook een grens in euro's hanteert, die van toepassing is op rekening in euro's?
Ter aanvulling op de post van @Pistachenootje hierboven. De Europese richtlijn stelt E100k. Landen die geen euro hebben moeten dit elke 5 jaar opnieuw vaststellen op basis van de dan geldende koers. Volgens mij had @Pistachenootje daar ook navraag over gedaan, en was dit voor het laatst gebeurd in 2020? En is die 1,05M SEK ingegaan met 1-1-2021? Dus pas weer op 1-1-2026 dat je ("tijdelijk") 100k in euro's vergoed krijgt door het DGS.SvMp schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:49:
[...]
Dat is alleen zo als de grens van het garantiestelsel alleen is vastgesteld in SEK, en dat de grens in euro's daardoor meebeweegt met de wisselkoers. Maar is het niet zo dat Zweden ook een grens in euro's hanteert, die van toepassing is op rekening in euro's?
[ Voor 0% gewijzigd door Rockel83 op 11-10-2023 23:15 . Reden: typfoutjes ]
Dank voor je reactie.Barrycade schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:25:
En als je ze nu eens onder hun juiste naam opzoekt?
Kijk eens bij Raisin, bosjes banken waar ik hiervoor nooit van gehoord had, zelfs van die NL-se Turkse bankjes nog nooit.
Ondertussen heb ik overal en nergens wel geld staan nu. Na enig nazoeken. En research.
Dat je niet veel over Advanzia hoort is omdat ze zich niet specifiek richten op Nederlandse klanten. Dus als je geen Duits of Engels machtig bent, weg bij blijven zou ik zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rockel83 op 12-10-2023 00:13 . Reden: aanvulling ]
Ja klopt, dit percentage is een actie voor 3 maanden. Daarna is het iets van 1,77% meende ik. Ja deels wel. Maar ik denk dat de vraagstelling daarmee niet heel anders wordt. Tenminste als ik onder die 5k blijf. Eenmaal daarboven gaat de actie lopen. Dus stel ik stort niks, óf ik blijf onder die 5k: kan ik deze actie zodoende oprekken/verschuiven naar een latere ingangsdatum? Das eigenlijk een beetje de vraag.Rockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:10:
@spaarder
Ik had nog niet gezien dat die 3.87% hier een actie betrof. Maar doel je op die €5000 wat ze volgens mij als minimale inleg stellen?
Kennelijk heb ik slecht gekeken. Want had nog niet eens gezien dat het hier om een tijdelijke actie van 3 maanden ging. De normale rente na die 3 maanden is eigenlijk ook maar bar slecht...spaarder schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:25:
[...]
Ja klopt, dit percentage is een actie voor 3 maanden. Daarna is het iets van 1,77% meende ik. Ja deels wel. Maar ik denk dat de vraagstelling daarmee niet heel anders wordt. Tenminste als ik onder die 5k blijf. Eenmaal daarboven gaat de actie lopen. Dus stel ik stort niks, óf ik blijf onder die 5k: kan ik deze actie zodoende oprekken/verschuiven naar een latere ingangsdatum? Das eigenlijk een beetje de vraag.
[ Voor 8% gewijzigd door Rockel83 op 12-10-2023 00:42 ]
In principe kun je de ingangsdatum van de rente zelf bepalen. Ik heb mijn rekening in september geopend en op 1 oktober ging de 3,87% aktie in. Ik heb mijn geld begin oktober gestort en toen is de rente bepaald. Dus vanaf het moment dat er 5000 op je rekening staat gaat de (den geldende) rente in (en bij mij is deze geldig tot 31 januari). Maar of je dit ook maanden vooruit kunt schuiven weet ik niet.spaarder schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:25:
[...]
Ja klopt, dit percentage is een actie voor 3 maanden. Daarna is het iets van 1,77% meende ik. Ja deels wel. Maar ik denk dat de vraagstelling daarmee niet heel anders wordt. Tenminste als ik onder die 5k blijf. Eenmaal daarboven gaat de actie lopen. Dus stel ik stort niks, óf ik blijf onder die 5k: kan ik deze actie zodoende oprekken/verschuiven naar een latere ingangsdatum? Das eigenlijk een beetje de vraag.
Als je het handig doet (begin vd maand storten) is het bijna 4 maanden. Daarna opzeggen en opnieuw aanvragen als je hoge rente wil hebben. Consorsbank biedt 6 maanden hoge rente.Rockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:39:
[...]
Kennelijk heb ik slecht gekeken. Want had nog niet eens gezien dat het hier om een tijdelijke actie van 3 maanden ging. De normale rente na die 3 maanden is eigenlijk ook maar bar slecht...
Staat eigenlijk allemaal of in dit topic of op hun website.spaarder schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:25:
[...]
Is deze info ook ergens online te vinden? Blijft de 2 jarige deposito wel op 4,2%Omayyad schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:19:
1 jaars deposito bij Younited Credit gaat terug van 4.2 naar 4.0% met ingang van morgen:
Opmerking: Vanaf 13-10-23 geldt een nieuw rentetarief van 4,00%% p.j. in plaats van 4,20%% p.j
Om het momenteel geldende rentetarief van 4,20%% p.j. te ontvangen, dient te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag te kunnen doorsturen vóór 13-10-23 (12 uur's middags). Na deze deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 4,00%% p.j.
Vreemd. Hier geen last van gehad met handtekening die ik er digitaal in heb gezet. Is een inmiddels uitgekeerd deposito, zonder inhouding.city17 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:34:
Weet niet of dit al genoemd was, maar een kleine tip voor wie ook de deposito van Orange Bank aanvraagt:
Bij het extra document voor vrijstelling van bronheffing moet je een fysieke handtekening zetten en dan scannen/fotograferen. Mijn document werd eerst afgekeurd omdat ik mijn handtekening er digitaal in had gezet.
Ik had gisterochtend zowel een 1-jaars als een 2-jaars deposito aangevraagd, en bij mijn 'aanvragen in behandeling' staat alleen bij de 1-jaars deze melding, dus 2-jaars blijft (vooralsnog) op 2.4%sanook schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:34:
[...]
Is deze info ook ergens online te vinden? Blijft de 2 jarige deposito wel op 4,2%
Ik had Younited op het oog voor als mijn Banca Progetto aan zijn max zit.
[ Voor 26% gewijzigd door Omayyad op 12-10-2023 10:05 ]
Moeten we deze actie als signaal zien dat lange termijn rente weer gaat dalen?Omayyad schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:19:
1 jaars deposito bij Younited Credit gaat terug van 4.2 naar 4.0% met ingang van morgen:
Opmerking: Vanaf 13-10-23 geldt een nieuw rentetarief van 4,00%% p.j. in plaats van 4,20%% p.j
Om het momenteel geldende rentetarief van 4,20%% p.j. te ontvangen, dient te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag te kunnen doorsturen vóór 13-10-23 (12 uur's middags). Na deze deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 4,00%% p.j.
Denk het niet, dan hadden ze de 2 jaars deposito verlaagd en niet de 1 jaars.Supershiva schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:37:
[...]
Moeten we deze actie als signaal zien dat lange termijn rente weer gaat dalen?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
De spaarrekening kun je makkelijk online (via PC) opzeggen. Maar dan is je account er nog. Dan kun je wel online een nieuwe rekening aanvragen tegen hogere rente.THE_BASE schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:46:
Iemand een idee hoe je gemakkelijk Volkswagen Bank kunt opzeggen? We maken er totaal geen gebruik van en dan heb ik liever geen account meer bij ze.
Historisch gezien is de huidige rente nog steeds best wel laag. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het op korte termijn gaat dalen, zeker niet omdat de inflatie redelijk hardnekkig is.Supershiva schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:37:
[...]
Moeten we deze actie als signaal zien dat lange termijn rente weer gaat dalen?
Heb het inderdaad ook zo doorlopen. Helaas staat er bij opnieuw aanvragen van een Tagesgeldkonto wel de voorwaarde dat je de afgelopen 12 maanden geen Plus Konto hebt gehad..Pistachenootje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
De spaarrekening kun je makkelijk online (via PC) opzeggen. Maar dan is je account er nog. Dan kun je wel online een nieuwe rekening aanvragen tegen hogere rente.
Je hele account verwijderen weet ik niet.
Gaat in op moment van openen rekeningMediacj schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:58:
De actierente van CEB van 3,55% gaat dat half jaar in op het moment van afsluiten of op het moment van je eerste inleg?
Heb de rekening namelijk pas over een maand nodig maar wil de actie niet mislopen
Wat gebeurt er als je hem aanvraagt?Cyclonist schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Heb het inderdaad ook zo doorlopen. Helaas staat er bij opnieuw aanvragen van een Tagesgeldkonto wel de voorwaarde dat je de afgelopen 12 maanden geen Plus Konto hebt gehad..
[ Voor 27% gewijzigd door Pistachenootje op 12-10-2023 11:52 ]
MeDirect richt zich expliciet wel op de Nederlandse klant.Rockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:10:
[...]
Al zijn dit ook vaak banken die juist wel in verschillende zoekmachines voorbij komen. Medirect uit Malta bijvoorbeeld. Richt zich ook niet op de Nederlandse klant, maar staat wel vrijwel overal tussen.
Beide banken zijn Nederlands.Rockel83 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:13:
Goede dag allen.
.... Anadolubank en Yapi-Kredi
.... In het geval van de 2 genoemde Turkse banken,
....
Door jouw te korte quote is de hele context verloren gegaan....
Het is de poster wel duidelijk dt het hier om 'Nederlandse' banken gaat, weliswaar met een buitenlandse (Turkse) achtergrondRockel83 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:13:
In het geval van de 2 genoemde Turkse banken, heb ik mijn geld toch ook liever bij een bank in Luxemburg staan. Deze banken lijken ook een kantoor in NL te hebben. Maar de Turkse economie is op het moment niet echt denderend. "Turkse banken" voelen daarmee dan ook niet "stabiel". AL zijn ze wellicht gewoon prima, gezien de Nederlandse vestigingen en bankvergunningen die ze lijken te hebben.
Deels met je eens maar hij noemde ze wel Turkse banken. Dus de correctie was ook op zijn plaats.sanook schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:53:
[...]
Door jouw te korte quote is de hele context verloren gegaan....
[...]
Het is de poster wel duidelijk dt het hier om 'Nederlandse' banken gaat, weliswaar met een buitenlandse (Turkse) achtergrond
[ Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 12-10-2023 14:24 ]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Ik krijg bij aanvragen van een rekening vaak de vraag of ik US citizen ben. Kan het zijn dat je daar per ongeluk ja hebt ingevuld? Anders heeft Consors een fout gemaakt. Ik zou er zeker even contact over opnemen anders moet je denk ik bronbelasting betalen als ik mij niet vergis.ebk71 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:15:
Rekening aangevraagd bij Consors. Zoals bij meerdere het geval moest ik bewijs van mijn woonadres toesturen. Deze heb ik hen toegemaild.
Kreeg zojuist met de post de login. Maar ook nog een formulier "erklärung bezüglich steuerkonformität" Die is duidelijk, dat ik mij houd aan de regels waar ik woonachtig ben.
Maar ook een "US-Quellensteuerrichtlinien". Daar moet ik maar even achteraan wat volgens die brief zou woonadres, verzendadres of nationaliteit niet overeenkomen en moet ik een US tax formulier invullen. Dat lijkt mij niet helemaal gewoon.
Precies, ik heb vorige maand o.a. naast Consorsbank, ook een spaarrekening bij Medirect geopend met 3% rente, omdat juist alles in het Nederlands is. En ze hebben ook een telefoon nummer in Nederland. Overboekingen van en naar Medirect worden op dezelfde werkdag verwerkt. Alleen een beetje lange IBAN nummer, de langste van Europa geloof ik.Juan schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:20:
Hier ook opgezegd, echter als ik opnieuw aan wil vragen, word de vraag gesteld of je de afgelopen 12 maanden al een account gehad hebt...
Kan die op nee zetten, maar als ze controleren, en op 1% zetten, zonder dat te melden, neem je een gok, om het opnieuw aan te vragen.
[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 12-10-2023 15:01 ]
Sorry, mijn reactie hierboven moest op jouw reactie, ter info.GroteVoet459 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
MeDirect richt zich expliciet wel op de Nederlandse klant.
https://www.banken.nl/nie...irect-komt-naar-nederland
Daarom is er ook een MeDirect.nl site, in het nederlands
[ Voor 22% gewijzigd door Laros88 op 12-10-2023 15:12 ]
US citizen (of groene kaart houder of toevallige amerikaan) moet amerikaanse belastingaangifte doen ongeacht waar je woont en of je er ooit gewoond hebt. Banken geven jouw info aan de Amrikaanse IRS door, niet doen of een "foutje" bij bepalen of je hieronder valt hangt voor de bank een stevige sanctie aan en is meteen de reden dat veel banken dergelijke klanten mijden. Maar hierover is vast al een ander Tweakers topic.mpandroid schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:49:
[...]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Ik krijg bij aanvragen van een rekening vaak de vraag of ik US citizen ben. Kan het zijn dat je daar per ongeluk ja hebt ingevuld? Anders heeft Consors een fout gemaakt. Ik zou er zeker even contact over opnemen anders moet je denk ik bronbelasting betalen als ik mij niet vergis.
Ben benieuwd of ik het oude percentage van 4,2% nog ga krijgen, gisterenochtend aangevraagd en geld overgemaakt naar Raisin wat vanmorgen aangekomen moet zijn. Aanvraag staat nu op 'opening in behandeling'.Omayyad schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:19:
[ Voor 8% gewijzigd door woels11 op 12-10-2023 16:22 ]
Afgaand op eerdere ervaringen hier zal het vast goed komen.woels11 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:13:
[...]
Ben benieuwd of ik het oude percentage van 4,2% nog ga krijgen, gisterenochtend aangevraagd en geld overgemaakt naar Raisin wat vanmorgen aangekomen moet zijn. Aanvraag staat nu op 'opening in behandeling'.
Na de deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 4,00%% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag te allen tijde intrekken onder "Details", "Aanvraag intrekken". Echter als ik nu onder details kijk zie ik geen knop om de aanvraag nog in te kunnen trekken, dus ik wacht het maar af..
Anoniem: 1943460
Zelfde hier. Weet zeker dat ik alles goed heb ingevuld. Twijfel of ik weer contact ga opnemen of lekker alles bij CEB ga zetten. Begint beetje veel tijd te kosten dit.ebk71 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:15:
Rekening aangevraagd bij Consors. Zoals bij meerdere het geval moest ik bewijs van mijn woonadres toesturen. Deze heb ik hen toegemaild.
Kreeg zojuist met de post de login. Maar ook nog een formulier "erklärung bezüglich steuerkonformität" Die is duidelijk, dat ik mij houd aan de regels waar ik woonachtig ben.
Maar ook een "US-Quellensteuerrichtlinien". Daar moet ik maar even achteraan wat volgens die brief zou woonadres, verzendadres of nationaliteit niet overeenkomen en moet ik een US tax formulier invullen. Dat lijkt mij niet helemaal gewoon.
Ah dank! Positief dat men zich op de Nederlandse klant gaat richten.GroteVoet459 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
MeDirect richt zich expliciet wel op de Nederlandse klant.
https://www.banken.nl/nie...irect-komt-naar-nederland
Daarom is er ook een MeDirect.nl site, in het nederlands
Daarom stond "Turkse banken" ook een keertje tussen aanhalingstekens. Al had het misschien structureel tussen aanhalingstekens moeten staan ja.Pistachenootje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:22:
[...]
Deels met je eens maar hij noemde ze wel Turkse banken. Dus de correctie was ook op zijn plaats.
Edit: voor de volledigheid "Yapi Kredi Bank Nederland N.V. is een Nederlandse bank die een dochteronderneming is van de Turkse bank. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam."
Doen ze alRockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Ah dank! Positief dat men zich op de Nederlandse klant gaat richt.
Hoe zou je dat nou kunnen checken?Maar betekend dit dat ze hun eventuele website/ klantenservice in het Nederlands gaat "gieten" (de website is er dus al) net zoals Openbank dat doet?
"(de website is er dus al)"Pistachenootje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:49:
[...]
Doen ze al
[...]
Hoe zou je dat nou kunnen checken?![]()
https://www.medirect.nl/
Maare 3% rente met Maltees DGS, zo aantrekkelijk is dat toch niet? Je kan 3.55% bij een Nederlandse bank krijgen
Afhankelijk van hoeveel geld je wilt gaan weg zetten maakt die 0.1% voor 2 jaar en 0.15% voor 3 jaar ook niet veel meer uit. Zelfs op €100.000 zou ik het persoonlijk nog verwaarloosbaar vinden.Harbo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:29:
Ik kan een deposito die binnenkort vervalt verlengen.
BankBanca Progetto
Land Italië
Looptijd
6 maanden voor 4,00% p.j.
12 maanden voor 4,30% p.j.
24 maanden voor 4,40% p.j.
36 maanden voor 4,45% p.j.
Wat is de wijsheid?
Gaat ... ?Rockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Ah dank! Positief dat men zich op de Nederlandse klant gaat richten.
Die 0,55% meer bij CEB scheelt op € 10K een whopping € 4,11 / maand en geld maar voor 6 maanden.Pistachenootje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:49:
[...]
Maare 3% rente met Maltees DGS, zo aantrekkelijk is dat toch niet? Je kan 3.55% bij een Nederlandse bank krijgen
[ Voor 38% gewijzigd door GroteVoet459 op 12-10-2023 21:29 ]
0.55% meer rente vind ik persoonlijk wel de moeite waard. Maar Nederlands DGS vs. Maltees DGS vind ik een belangrijker argument.GroteVoet459 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:26:
[...]
Die 0,55% meer bij CEB scheelt op € 10K een whopping € 4,11 / maand en geld maar voor 6 maanden.
Niemand weet wat voor rente CE over 6 maanden geeft. Grote kans dat het meer is dan 1.77%. Bij MeDirect hebben we geen enkel idee wat er in de toekomst gebeurd, zelfs niet over een maand.Na die 6 maanden moet je niet vergeten het snel weer weg te halen, anders verlies je € 10,25 per maand (standaardrente is maar 1,77%).
Maar dan kijk je over 5,5 maand toch weer naar wat dan de beste optie is?GroteVoet459 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:26:
[...]
Die 0,55% meer bij CEB scheelt op € 10K een whopping € 4,11 / maand en geld maar voor 6 maanden.
Na die 6 maanden moet je niet vergeten het snel weer weg te halen, anders verlies je € 10,25 per maand (standaardrente is maar 1,77%).
Als ik hier lees dat mensen er meer dan 2 jaar over doen om uberhaupt hun geld eens gaan te verhuizen vanaf hun grootbank heb ik zo mijn twijfels. In de diverse bank-topics zijn er meer dan genoeg mensen die zonder hulp van die bank (digitale potjes) blijkbaar geen enkel overzicht over hun geld hebben, bijvoorbeeld wat je waar aan uit geeft en wanneer je (extra) geld nodig hebt, dan wordt dat alleen maar bevestigd.Uniciteit schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:34:
[...]
Maar dan kijk je over 5,5 maand toch weer naar wat dan de beste optie is?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq