Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 152 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.214.959 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
^ Ja goed punt. Ik ging er vanuit dat hij de volle VRH moet betalen maar dat weet ik inderdaad niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Pistachenootje op 10-10-2023 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:42
Is wel mode om zo’n grensbedrag in te stellen. Hoe gaat de overheid zo dadelijk de fictieve rente op spaargeld in Box 3 berekenen bij dit soort constructies? Gaan ze er maar van uit dat je je spaargeld dan maar bij zoveel mogelijk banken gaat onderbrengen?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:33
Het kan dus snel bij Consors *O*

Guten Tag Juan Jansen,

wir freuen uns, Ihnen mitteilen zu können, dass wir Ihr Konto zur Vorgangsnummer xxxxxx eröffnet haben.

In den nächsten Tagen bekommen Sie von uns Ihr persönliches Willkommenspaket per Post zugesandt. Wenn Sie …

Nú wachten op de postduif

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
@Juan had jij de documenten gemaild of via de post gestuurd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
@Pistachenootje
Gemaild, niets per post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
@Juan en wanneer had je de aanvraag gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
De aanvraag is gedaan op 21 september.
Dus krap een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Juan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:02:

Guten Tag Juan Jansen,

wir freuen uns, Ihnen mitteilen zu können, dass wir Ihr Konto zur Vorgangsnummer xxxxxx eröffnet haben.

In den nächsten Tagen bekommen Sie von uns Ihr persönliches Willkommenspaket per Post zugesandt. Wenn Sie …

Begrijp ik het goed dat je naast een spaarrekening bij Consors ook een effectenrekening krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Juan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:08:
De aanvraag is gedaan op 21 september.
Dus krap een maand
Dat is wel lang zeg! Advanzia loopt bij mij eind februari af..dan mag ik halverwege januari wel beginnen met openen bij Consors haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Nemen jullie de oorlogen ook mee in jullie argumentatie om een rekening/deposito ergens te openen? Even benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
LuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:10:
[...]
Dat is wel lang zeg! Advanzia loopt bij mij eind februari af..dan mag ik halverwege januari wel beginnen met openen bij Consors haha.
Dat is dan nog als je geluk hebt. Er zijn mensen die langer moesten wachten volgens mij.

Bij VWFS kan het zelfs 3 maanden duren. Ook geen gekke om aan te vragen, mits je de tijd hebt. 3.8%, 6 maanden garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 01:37
LuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:11:
Nemen jullie de oorlogen ook mee in jullie argumentatie om een rekening/deposito ergens te openen? Even benieuwd.
De oorlogen zijn toch verweg of zijn ze om de hoek en weet ik nergens vanaf :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Wie weet waar een depositorekening van 50K bij Klarna op een belastingaangifte onder valt?

Of hoef je dit niet apart op te geven nu het onder de vrijstelling van 57k valt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
LuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:11:
Enigszins, ik sta niet echt te springen om Litouwen, Estland, etc. Als ik een vergelijkbare rente kan krijgen in bijvoorbeeld Frankrijk of België heeft dat m'n persoonlijke voorkeur. Niet dat ik de kans op een Russische aanval heel groot acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

hoihoi66 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:14:
Wie weet waar een depositorekening van 50K bij Klarna op een belastingaangifte onder valt?
Deposito's en bankrekeningen vallen onder hetzelfde deel (aka, niet een belegging of 'overig vermogen').
Of hoef je dit niet apart op te geven nu het onder de vrijstelling van 57k valt?
De vrijstelling gaat over het totaal vermogen, niet per bank of rekening apart. Als je alleen die 50k bij Klarna hebt, hoef je het niet op te geven. Als je totaalvermogen hoger is dan 57k (ongeacht wat voor vermogen het is), moet je die 50k ook opgeven. Maar dan dus als bankrekening/deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drusillala
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-05 21:10
Net een CEB (Credit Europe) spaarrekening geopend voor de 3,55% (eerste halfjaar). Het was maar 5 minuten werk. Nu sla ik mezelf voor de kop dat ik dit nog zolang had uitgesteld (geld staat nu nog bij LPB, dus het kon erger).

Misschien heeft iemand er iets aan die ook maar blijft hangen in meelezen zonder actie te ondernemen. CEB is superlaagdrempelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
LuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:10:
[...]

Lang?!
Ik lees dat sommige maanden zitten te wachten op opening. Dan vind ik 3 weken snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-03 22:44
Drusillala schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:18:
Net een CEB (Credit Europe) spaarrekening geopend voor de 3,55% (eerste halfjaar). Het was maar 5 minuten werk. Nu sla ik mezelf voor de kop dat ik dit nog zolang had uitgesteld (geld staat nu nog bij LPB, dus het kon erger).

Misschien heeft iemand er iets aan die ook maar blijft hangen in meelezen zonder actie te ondernemen. CEB is superlaagdrempelig.
Klopt, tenzij je daarna bijv. een 2e rekeninghouder toe wilt voegen. Dan moet je formulier printen, opsturen etc. Verwerking laat ook even op zich wachten. Maar verder is mijn eerste indruk OK. Wel jammer dat ze geen instant payment ondersteunen zoals bijv. LPB

[ Voor 4% gewijzigd door spaarpot op 11-10-2023 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:44
LuckyStriker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:09:
[...]

Begrijp ik het goed dat je naast een spaarrekening bij Consors ook een effectenrekening krijgt?
Ja.
En als je die gebruikt kan je ook nog rentevaste termijn verlengen naar 1 jaar, als ik reclame emails goed begrijp.

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Juan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

Lang?!
Ik lees dat sommige maanden zitten te wachten op opening. Dan vind ik 3 weken snel
Advanzia duurde twee weken. Dat vond ik al lang. Zoiets moet sneller kunnen. CEB duurde hooguit één werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Drusillala schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:18:

Waarvoor sla je je voor de kop? Deze actie is er pas 2,5 week. En de standaard rente is 1,77%, dus lager dan het bij LPB was en is (LPB was 1,80% meen ik? Een hele tijd lang dan, en nu 2,20%).

Verder overigens niks tegen CEB. Zelf prima ervaring mee en toen de depisitorente paar weken terug omhoog is gegaan zijn mijn ouders er ook klant geworden voor een deposito. Net op tijd voor de hell los brak met drukte van de actie en om en/of te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drusillala
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-05 21:10
RobertMe schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Waarvoor sla je je voor de kop? Deze actie is er pas 2,5 week. En de standaard rente is 1,77%, dus lager dan het bij LPB was en is (LPB was 1,80% meen ik? Een hele tijd lang dan, en nu 2,20%).

Verder overigens niks tegen CEB. Zelf prima ervaring mee en toen de depisitorente paar weken terug omhoog is gegaan zijn mijn ouders er ook klant geworden voor een deposito. Net op tijd voor de hell los brak met drukte van de actie en om en/of te regelen.
Ooh ik had niet door dat de actie nog zo nieuw was. Gelukkig had ik nog niet hard geslagen! 😉

Het was ook meer in het algemeen wellicht, dat ik al sinds begin dit jaar meer uit mn spaargeld wilde halen en vrij laat actie heb ondernomen.

Gelukkig geen tweede rekeninghouder nodig bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Ik had nog een slapende rekening bij Credit Europe. 2 weken geleden gevraagd of ik ook de 3.55% mag ontvangen. Vorige week antwoord gehad dat het in orde zou komen. Vanaf vandaag 3.55% actief op mijn rekening. Prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:28:
Ik had nog een slapende rekening bij Credit Europe. 2 weken geleden gevraagd of ik ook de 3.55% mag ontvangen. Vorige week antwoord gehad dat het in orde zou komen. Vanaf vandaag 3.55% actief op mijn rekening. Prima geregeld.
Na aanleiding van jouw bericht heb ik vrijdag ook maar eens geïnformeerd. En gevraagd wat het zou kosten om mijn lopende deposito met 0,9% rente open te breken, "i.v.m. lage rente" :X. Maar reactie laat uiteraard op zich wachten.

En jou vraaf was wellicht weer ingegeven op basis van mijn eerdere post dat mijn ouders net voor de actierente er kwam hadden geopend en zij na vragen ook de verhoogde rente kregen. En dan is de cirkel weer rond :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 07:12
Is er nog een lijst met ratings van de banken en niet de landen?
Ik wil een 1 jaars deposito afsluiten bij orange of younited credit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 22:49

sanook

_/-\o_

Op Raisin zie ik een 1 jaars flexibele deposito bij de Italiaanse CiviBank voor 3,85%.
Voordeel van deze flexibele deposito is dat je hem altijd vroegtijdig kunt beëindigen. Je krijgt dan je volledige inleg terugbetaald, (uiteraard) zonder rente. Tevens is deze deposito zonder bronbelasting.
Puntje om te checken: Het deposito wordt automatisch verlengd, tenzij je deze functie uitschakelt binnen je Online Banking omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15:35
feddesman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:41:
https://www.orange.com/en/finance/investors/debt-and-rating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
sanook schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:05:
Op Raisin zie ik een 1 jaars flexibele deposito bij de Italiaanse CiviBank voor 3,85%.
Voordeel van deze flexibele deposito is dat je hem altijd vroegtijdig kunt beëindigen. Je krijgt dan je volledige inleg terugbetaald, (uiteraard) zonder rente. Tevens is deze deposito zonder bronbelasting.
Puntje om te checken: Het deposito wordt automatisch verlengd, tenzij je deze functie uitschakelt binnen je Online Banking omgeving.
En als je weet dat je het geld zeer zeer zeer waarschijnlijk eerder nodig hebt kun je ook nog terecht bij Banca Progetto. Spaarrekening onder voorwaarden, last time I checked 3,25% rente. Variabele spaarrente, maar werkt eigenlijk als een deposito, oftewel: eenmalig inleggen, en in zijn volledigheid opnemen. Opzeggen (/opnemen) gaat wel 4 dagen overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

En als je weet dat je het geld zeer zeer zeer waarschijnlijk eerder nodig hebt kun je ook nog terecht bij Banca Progetto. Spaarrekening onder voorwaarden, last time I checked 3,25% rente. Variabele spaarrente, maar werkt eigenlijk als een deposito, oftewel: eenmalig inleggen, en in zijn volledigheid opnemen. Opzeggen (/opnemen) gaat wel 4 dagen overheen.
Ja er zijn nog genoeg andere mogelijkheden en opties, dat is allemaal afhankelijk van ieders situatie.
Maar dit is 1 van de weinig deposito's (met een goede rente) die je altijd op kunt zeggen als je dat wilt. Misschien zijn er mensen voor wie dit interessant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
feddesman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:41:
Ik ook een jaar deposito. Waarom geen Klarna?
Voor 1 jaar deposito 4,17%, geen bronbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 07:12
hoihoi66 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:40:
[...]

Ik ook een jaar deposito. Waarom geen Klarna?
Voor 1 jaar deposito 4,17%, geen bronbelasting.
Ja goede vraag,maar waarom geen orange/younited credit.
Klarna heeft weer valutarisico maar dat risico zal ook meevallen .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
feddesman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:49:
[...]
Ligt eraan hoeveel je wegzet. Bij 10k eigenlijk geen valutarisico. Bij 85k wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:24:
[...]

Ligt eraan hoeveel je wegzet. Bij 10k eigenlijk geen valutarisico. Bij 85k wel.
Onzin natuurlijk valuta risico is in % gelijk.

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-06 10:24
Centraal Beheer vandaag de depositorentes verhoogd. 3,5% voor tien jaar vast begint toch wel interessant te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:28:
[...]
Onzin natuurlijk valuta risico is in % gelijk.
Geen onzin. Er is alleen indirect valuta risico: je bent alleen gedekt tot 1.050.000 SEK. Dat is op dit moment 90.782 EUR. De kans dat 1.050.000 SEK minder wordt dan 10.000 EUR is te verwaarlozen. De kans dat het minder wordt dan 85.000 EUR is een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
[...]

Wat is de percentage daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
[...]

Valutarisico als ze omvallen ja en anders alles in euro’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:37:
[...]

Geen onzin. Er is alleen indirect valuta risico: je bent alleen gedekt tot 1.050.000 SEK. Dat is op dit moment 90.782 EUR. De kans dat 1.050.000 SEK minder wordt dan 10.000 EUR is te verwaarlozen. De kans dat het minder wordt dan 85.000 EUR is een stuk groter.
Als de koers 10% daalt is ben je 10% van je inleg kwijt, dat heeft niets met het DGS te maken. Het DGS dekt geen dalingen van de koers.

De koers van de zweedse kroon is de afgelopen 10 jaar met meer dan 10% gedaald, hoezo geen valutarisico.

[ Voor 9% gewijzigd door TvanW op 11-10-2023 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:42:
[...]

Als de koers 10% daalt is ben je 10% van je inleg kwijt, dat heeft niets met het DGS te maken. Het DGS dekt geen dalingen van de koers.
Nee dat klopt niet. Als je bij Raisin in Zweden spaart en de bank valt om dan betaalt het Zweedse DGS op jouw Raisin rekening in euros uit, met de koers van die dag. Je loopt op die manier dus geen valutarisico. Zie ook diverse posts in Het Deposito Garantie Stelsel Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:46:
[...]

Nee dat klopt niet. Als je bij Raisin in Zweden spaart en de bank valt om dan betaalt het Zweedse DGS op jouw Raisin rekening in euros uit, met de koers van die dag. Je loopt op die manier dus geen valutarisico. Zie ook diverse posts in Het Deposito Garantie Stelsel Topic
Ik heb het niet over het omvallen van een bank maar over het VALUTA-RISICO.
De Zweedse kroon is de afgelopen 10 jaar met meer dan 10% gedaald, hoezo geen valutarisico ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:48:
[...]
Ik heb niet over het omvallen van een bank maar over het VALUTA-RISICO.
De Zweedse kroon is de afgelopen 10 jaar met meer dan 10% gedaald, hoezo geen valutarisico ?
De Zweedse rekeningen via Raisin bij Klarna en Nordax, zijn in euros.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

Ik heb het niet over het omvallen van een bank maar over het VALUTA-RISICO.
Sow, geen Raisin klant zeker? ;)

Alle rekeningen bij Raisin zijn Euro rekeningen, ook bij de Zweedse banken. Je zet er euro's op en krijgt hetzelfde euro bedrag + rente terug. Valuta risico is dus voor de bank. Als er al valutarisico is dan is dat dus voor de bank. Alleen denk ik dat er in Zweden best wat banken zijn die blij worden van Euro's. Klarna bv die in vele landen dan "kopen na levering" aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:50:
[...]

De Zweedse rekeningen van Raisin, bij Klarna en Nordax, zijn in euros.
Die constructie ken ik niet.
Er wordt geproken over Klarna niet over Klarna via Raisin

[ Voor 11% gewijzigd door TvanW op 11-10-2023 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:54:
[...]

Die constructie ken ik niet.
Kan gebeuren. De vraag ging over de 1 jaars deposito's van Klarna en Nordax via Raisin, zie: https://www.raisin.nl/deposito/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:56:
[...]

Kan gebeuren. De vraag ging over de 1 jaars deposito's van Klarna en Nordax via Raisin, zie: https://www.raisin.nl/deposito/
En niet allealleen depositos. Beiden hebben ook spaarrekeningen, ook via Raisin.

Volgens mij opereren ze verder ook helemaal niet op de Nederlandse markt? Dus @TvanW, ik neem aan dat je niet in Nederland woont? Volgens mij kwam hier laatst langs dat Duitsers wel rechtstreeks klant van Klarna klant kunnen worden? Maar mogelijk dat dat ook gewoom euro rekeningen zijn. Zoals ik al schreef, grote kans dat een Klarna liever euro's dan kronen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
TvanW schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:54:
[...]
Er wordt geproken over Klarna niet over Klarna via Raisin
Als je niet bekend met deze producten dan kan ik begrijpen dat het verwarrend is maar de discussie ging echt over deposito's via Raisin.

Of je bij Klarna als Nederlander direct deposito's kan afsluiten in SEK weet ik niet. Maar dan ben ik het wel met je eens dat je een flink valutarisico loopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Pistachenootje op 11-10-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15:38
Juan schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:02:

Guten Tag Juan Jansen,

Kun je mij/ons meer vertellen over de videocall die je moet doorlopen? Hoe gaat zoiets in z'n werk?
Paar vraagjes, je pas laten zien en wat yoga met het hoofd of is het uitgebreider dan dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

Reintje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:18:
[...]

Kun je mij/ons meer vertellen over de videocall die je moet doorlopen? Hoe gaat zoiets in z'n werk?
Paar vraagjes, je pas laten zien en wat yoga met het hoofd of is het uitgebreider dan dat?
Je kan vooraf opgeven dat je Engels spreekt. Ze willen je paspoort zien en je moet hem paar keer heen en weer bewegen. Zodat ze zien dat het geen neppe is. Vervolgens nog een vraag ter controle terwijl je het paspoort gesloten houd en je bent klaar. Duurt paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Pistachenootje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:37:
[...]

Dat is alleen zo als de grens van het garantiestelsel alleen is vastgesteld in SEK, en dat de grens in euro's daardoor meebeweegt met de wisselkoers. Maar is het niet zo dat Zweden ook een grens in euro's hanteert, die van toepassing is op rekening in euro's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
SvMp schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:49:
[...]
Dat is alleen zo als de grens van het garantiestelsel alleen is vastgesteld in SEK, en dat de grens in euro's daardoor meebeweegt met de wisselkoers. Maar is het niet zo dat Zweden ook een grens in euro's hanteert, die van toepassing is op rekening in euro's?
Nee. De grens is 1.050.000 SEK. Wel wordt dit bedrag iedere 5 jaar opnieuw vast gesteld, op basis van de dan geldende koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
SvMp schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:49:
[...]

Ter aanvulling op de post van @Pistachenootje hierboven. De Europese richtlijn stelt E100k. Landen die geen euro hebben moeten dit elke 5 jaar opnieuw vaststellen op basis van de dan geldende koers. Volgens mij had @Pistachenootje daar ook navraag over gedaan, en was dit voor het laatst gebeurd in 2020? En is die 1,05M SEK ingegaan met 1-1-2021? Dus pas weer op 1-1-2026 dat je ("tijdelijk") 100k in euro's vergoed krijgt door het DGS.

Vervolgens doet Raisin wel regelmatiger "bijschaven". Bij mijn weten kun je bij geen enkele partnerbank meer dan 100k aanhouden. In het geval van de Zweedse banken passen ze dit aan naar de SEK - euro wisselkoers en is dat dit ik meen begin dit jaar nog aangepast naar de nu geldende 85k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
Goede dag allen.

Op een ander forum heeft iemand mij een tijdje geleden Advancia Bank aangeraden gehad. Het was er destijds een beetje bij ingeschoten, maar ben nu toch weer aan het zoeken/ orientieren voor extra banken om te spreiden. Bleek dat Advancia hier wel eens besproken zou zijn.

Heb op het moment vermogen staan bij o.a. Rabobank (verwaarloosbare rente t.o.v. anderen), Openbank (prima bank) en heb onlangs nog een rekening geopend bij Bunq. Maar bij die laatste heb ik nog niet helemaal het vertrouwen in gevonden. Is iets gevoelsmatig natuurlijk, maar vind het een beetje een vage bank. Ook al is die binnen NL gevestigd en valt deze onder het depositogarantiestelsel.
Wellicht dat het komt dat ze je met nog hogere rentes proberen te lokken wanneer je in een andere valuta gaat sparen, maar je moet echt actief zoeken om uit te vinden dat je geld daarmee ook op een rekening buiten de EU komt te staan en daardoor niet meer gedekt wordt door het depositogarantiestelsel. Beetje vage manier van "promoten"...

Bunq had was ik op uitgekomen via zoekmachines. En andere banken die hier o.a. uit kwamen en welke qua rentes en voorwaarden mij wel interessant leken waren o.a. lloyds-bank, Medirect, Anadolubank en Yapi-Kredi.

Maar geen enkele keer kwam ik in vergelijkingen Advancia tegen.

Ik heb er echt een beetje actief op moeten gaan zoeken om er wat dingen over te vinden. Maar ik zie dan eigenlijk vrij weinig (eigenlijk geen) vreemde dingen. Zo word deze bank o.a. ook eens genoemd op de site van de consumentenbond, maar niet in negatieve zin. Wanneer ik registers met Europese Bankvergunningen probeer te raadplegen, dan vind ik daar ook gewoon Advancia. Weliswaar in Luxemburg gevestigd. Maar volgens mij valt het daarmee eveneens onder het Europese garantiestelsel van €100.000 (zag iets voorbij komen van €20.000, maar dit betrof een artikel uit 2008 of zo).

En ik klop bij eventuele problemen liever aan in Luxemburg, dan dat ik b.v. in het geval van Medirect mij tot Malta moet wenden.

In het geval van de 2 genoemde Turkse banken, heb ik mijn geld toch ook liever bij een bank in Luxemburg staan. Deze banken lijken ook een kantoor in NL te hebben. Maar de Turkse economie is op het moment niet echt denderend. "Turkse banken" voelen daarmee dan ook niet "stabiel". AL zijn ze wellicht gewoon prima, gezien de Nederlandse vestigingen en bankvergunningen die ze lijken te hebben.

Advancia lijkt zo op het eerste gezicht een prima spaarrekening met prima rente aan te bieden. En daarmee een prima bank te zijn. Maar weet iemand misschien waarom deze niet in vergelijkingen voorbij komt en dat je eerder ietwat gericht "actief" moet zoeken om informatie over deze bank te vinden?

Het zou juist toch een bank moeten zijn die er uit springt met de 3.87% die ze claimen uit te keren? En nog maandelijks ook geloof ik?

[ Voor 0% gewijzigd door Rockel83 op 11-10-2023 23:15 . Reden: typfoutjes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

Barrycade

Through the...

En als je ze nu eens onder hun juiste naam opzoekt?

Kijk eens bij Raisin, bosjes banken waar ik hiervoor nooit van gehoord had, zelfs van die NL-se Turkse bankjes nog nooit.

Ondertussen heb ik overal en nergens wel geld staan nu. Na enig nazoeken. En research.

Dat je niet veel over Advanzia hoort is omdat ze zich niet specifiek richten op Nederlandse klanten. Dus als je geen Duits of Engels machtig bent, weg bij blijven zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Nieuw hier, en heb een vraag over de spaarrekening van Advanzia. Onlangs heb ik er één geopend, en ging opzich vrij vlot. Ziet er helaas wel wat ouderwets uit allemaal (ook jammer dat ze geen app hebben ontwikkeld), en ervaar nu wat probleempjes met de eerste keer inloggen / registreren bij "mein konto", maar dat terzijde (daar kom ik wel weer uit).

Waar ik een beetje mee zit is als volgt; de actierente van 3,87% leek mij (en waarschijnlijk velen van jullie ook) erg aantrekkelijk, maar eigenlijk heb ik (min of meer) nu nog niet écht een bedrag beschikbaar om daar naartoe over te maken. Achteraf gezien dus niet de beste keuze om me op dit moment voor deze actie aan te melden. Echter, ik heb hier nu wel een paar vragen over:

1) Wat gebeurt er als ik de komende maanden nog geen geld stort op deze rekening; behoud ik dan de mogelijkheid om dit alsnog later te doen, zelfs na die drie maanden maar dan nog wel tegen die 3,87%?
2) Zo niet, kan ik na het "verlopen" van deze 3 maanden actierente eventueel nog meedoen aan een nieuwe actie, uitgaande van de situatie dat ik helemaal nog niks stort vanaf nu t/m de komende 3 maanden cq het einde vd actieperiode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Barrycade schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:25:
En als je ze nu eens onder hun juiste naam opzoekt?

Kijk eens bij Raisin, bosjes banken waar ik hiervoor nooit van gehoord had, zelfs van die NL-se Turkse bankjes nog nooit.

Ondertussen heb ik overal en nergens wel geld staan nu. Na enig nazoeken. En research.

Dat je niet veel over Advanzia hoort is omdat ze zich niet specifiek richten op Nederlandse klanten. Dus als je geen Duits of Engels machtig bent, weg bij blijven zou ik zeggen.
Dank voor je reactie.

Ik zie dat ik hier inderdaad een schrijffoutje gemaakt heb door het structureel met een "c" in plaats van met een "z" te schrijven ja. Maar heb de tabs met zoekopdrachten nog open staan, daar wel naar de correcte naam gezocht (y)

Engels of Duits is geen probleem. Maar ook dit zie je vaker in opmerkingen en reviews van andere banken voorbij komen. Al zijn dit ook vaak banken die juist wel in verschillende zoekmachines voorbij komen. Medirect uit Malta bijvoorbeeld. Richt zich ook niet op de Nederlandse klant, maar staat wel vrijwel overal tussen.

Raisin heb ik overigens ook veel voorbij zien komen. Of ik moet eerder zeggen de vele banken die via hen hun diensten aanbieden.
Ook daar zitten vaak wel interessante rentepercentages tussen. Denk dat Raisin zelfs wel met een aantal banken telkens bovenaan staat in zoekmachines. Maar denk dat ik liever direct met een bank zelf werk, dan via een tussen platform als Raisin. Al geven ze absoluut interessante rentes!

Advanzia lijkt me wat dat betreft dan ook zeker interessant om te overwegen.

@spaarder
Ik had nog niet gezien dat die 3.87% hier een actie betrof. Maar doel je op die €5000 wat ze volgens mij als minimale inleg stellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Rockel83 op 12-10-2023 00:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Rockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:10:

@spaarder
Ik had nog niet gezien dat die 3.87% hier een actie betrof. Maar doel je op die €5000 wat ze volgens mij als minimale inleg stellen?
Ja klopt, dit percentage is een actie voor 3 maanden. Daarna is het iets van 1,77% meende ik. Ja deels wel. Maar ik denk dat de vraagstelling daarmee niet heel anders wordt. Tenminste als ik onder die 5k blijf. Eenmaal daarboven gaat de actie lopen. Dus stel ik stort niks, óf ik blijf onder die 5k: kan ik deze actie zodoende oprekken/verschuiven naar een latere ingangsdatum? Das eigenlijk een beetje de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
spaarder schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:25:
[...]

Ja klopt, dit percentage is een actie voor 3 maanden. Daarna is het iets van 1,77% meende ik. Ja deels wel. Maar ik denk dat de vraagstelling daarmee niet heel anders wordt. Tenminste als ik onder die 5k blijf. Eenmaal daarboven gaat de actie lopen. Dus stel ik stort niks, óf ik blijf onder die 5k: kan ik deze actie zodoende oprekken/verschuiven naar een latere ingangsdatum? Das eigenlijk een beetje de vraag.
Kennelijk heb ik slecht gekeken. Want had nog niet eens gezien dat het hier om een tijdelijke actie van 3 maanden ging. De normale rente na die 3 maanden is eigenlijk ook maar bar slecht...

Al is het natuurlijk wel even 3 maanden lekker "cashen" als je er even een leuk bedrag op kunt zetten.

* The special effective interest rate of 3.87% p.a. (nominal interest rate 3.80% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on October 31, 2023. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000. The applicable and valid interest rate is the one that is announced on www.advanziakonto.com at the time of the first payment. Changes to the special interest rate are possible. The standard effective rate, which is currently at 1.61% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends. The minimum investment for the Advanzia deposit account is €5,000. Terms and conditions apply.

De actie loopt tot 31-10, dus je zult voor di tijd aan dat minimum bedrag moeten voldoen lijkt me.

Zit zelf ook bij Openbank. Die geven op het moment al structureel 2.65% en 2.75% wanneer je maandelijks minimaal €600 stort.
Ze hebben onlangs ook een actie gehad voor nieuwe klanten waarmee je (geloof ik) de eerste 3 maanden ook 3.00% kreeg.

Misschien dat die actie nog geld. Vind het zelf in ieder geval een erg prettige bank.

Edit:
Misschien had ik je reactie een beetje verkeerd geïnterpreteerd. Maar bedoel je wellicht dat je nu de actie "activeert" door minimaal €5000 te storten waar je dan 3.87% over ontvangt.

En wanneer je in de actieperiode dan b.v. €10.000 extra stort, dat je dan over die gehele €15.000 3.87% rente behoud of enkel over de eerste inleg? Denk dat je vraag zo is?

Goede vraag overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Rockel83 op 12-10-2023 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

[...]

In principe kun je de ingangsdatum van de rente zelf bepalen. Ik heb mijn rekening in september geopend en op 1 oktober ging de 3,87% aktie in. Ik heb mijn geld begin oktober gestort en toen is de rente bepaald. Dus vanaf het moment dat er 5000 op je rekening staat gaat de (den geldende) rente in (en bij mij is deze geldig tot 31 januari). Maar of je dit ook maanden vooruit kunt schuiven weet ik niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Omayyad
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11:38
1 jaars deposito bij Younited Credit gaat terug van 4.2 naar 4.0% met ingang van morgen:

Opmerking: Vanaf 13-10-23 geldt een nieuw rentetarief van 4,00%% p.j. in plaats van 4,20%% p.j

Om het momenteel geldende rentetarief van 4,20%% p.j. te ontvangen, dient te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag te kunnen doorsturen vóór 13-10-23 (12 uur's middags). Na deze deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 4,00%% p.j.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Rockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:39:
[...]
Kennelijk heb ik slecht gekeken. Want had nog niet eens gezien dat het hier om een tijdelijke actie van 3 maanden ging. De normale rente na die 3 maanden is eigenlijk ook maar bar slecht...
Als je het handig doet (begin vd maand storten) is het bijna 4 maanden. Daarna opzeggen en opnieuw aanvragen als je hoge rente wil hebben. Consorsbank biedt 6 maanden hoge rente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:15

Barrycade

Through the...

[...]

Staat eigenlijk allemaal of in dit topic of op hun website.

Maar je hebt dus nog geen 5k dus hopelijk staat het bij een grootbank en niet in een oude sok of betaal rekening. Maar je hebt ook 3 maanden deposito's die net zo veel bieden ook voor je 4k.

Ook zijn er al flexibele rekeningen via Raisin >3.

Dus je kan wachten, maar geen actie ondernemen levert je op het hele verhaal geen hogere rente op.

Rekening met 3% levert je op 5 k wel 11 euro minder op voor die 3 maanden. Maar daarna bijna 50 meer vergeleken met als je het de rest van het jaar bij Advanzia laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Omayyad schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:19:
1 jaars deposito bij Younited Credit gaat terug van 4.2 naar 4.0% met ingang van morgen:

Opmerking: Vanaf 13-10-23 geldt een nieuw rentetarief van 4,00%% p.j. in plaats van 4,20%% p.j

Om het momenteel geldende rentetarief van 4,20%% p.j. te ontvangen, dient te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag te kunnen doorsturen vóór 13-10-23 (12 uur's middags). Na deze deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 4,00%% p.j.
Is deze info ook ergens online te vinden? Blijft de 2 jarige deposito wel op 4,2%
Ik had Younited op het oog voor als mijn Banca Progetto aan zijn max zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-03 21:26
Weet niet of dit al genoemd was, maar een kleine tip voor wie ook de deposito van Orange Bank aanvraagt:

Bij het extra document voor vrijstelling van bronheffing moet je een fysieke handtekening zetten en dan scannen/fotograferen. Mijn document werd eerst afgekeurd omdat ik mijn handtekening er digitaal in had gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:36
city17 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:34:
Weet niet of dit al genoemd was, maar een kleine tip voor wie ook de deposito van Orange Bank aanvraagt:

Bij het extra document voor vrijstelling van bronheffing moet je een fysieke handtekening zetten en dan scannen/fotograferen. Mijn document werd eerst afgekeurd omdat ik mijn handtekening er digitaal in had gezet.
Vreemd. Hier geen last van gehad met handtekening die ik er digitaal in heb gezet. Is een inmiddels uitgekeerd deposito, zonder inhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omayyad
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11:38
sanook schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Is deze info ook ergens online te vinden? Blijft de 2 jarige deposito wel op 4,2%
Ik had Younited op het oog voor als mijn Banca Progetto aan zijn max zit.
Ik had gisterochtend zowel een 1-jaars als een 2-jaars deposito aangevraagd, en bij mijn 'aanvragen in behandeling' staat alleen bij de 1-jaars deze melding, dus 2-jaars blijft (vooralsnog) op 2.4%
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 26% gewijzigd door Omayyad op 12-10-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 16:24

Moeten we deze actie als signaal zien dat lange termijn rente weer gaat dalen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Supershiva schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Denk het niet, dan hadden ze de 2 jaars deposito verlaagd en niet de 1 jaars.
Dit soort akties heb ik de afgelopen maanden wel vaker voorbij zien komen, terwijl de rente toch omhoog bleef gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee hoe je gemakkelijk Volkswagen Bank kunt opzeggen? We maken er totaal geen gebruik van en dan heb ik liever geen account meer bij ze.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:46:
Iemand een idee hoe je gemakkelijk Volkswagen Bank kunt opzeggen? We maken er totaal geen gebruik van en dan heb ik liever geen account meer bij ze.
De spaarrekening kun je makkelijk online (via PC) opzeggen. Maar dan is je account er nog. Dan kun je wel online een nieuwe rekening aanvragen tegen hogere rente.

Je hele account verwijderen weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Supershiva schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:37:
[...]

Historisch gezien is de huidige rente nog steeds best wel laag. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het op korte termijn gaat dalen, zeker niet omdat de inflatie redelijk hardnekkig is.

Ik denk dat het eerder een correctie is omdat ze eerder (te) aantrekkelijke rentes zijn die niet houdbaar zijn. Klanten zijn binnengehaald en nu kunnen ze het een beetje lager maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:01
De actierente van CEB van 3,55% gaat dat half jaar in op het moment van afsluiten of op het moment van je eerste inleg?

Heb de rekening namelijk pas over een maand nodig maar wil de actie niet mislopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 23:25
Pistachenootje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

De spaarrekening kun je makkelijk online (via PC) opzeggen. Maar dan is je account er nog. Dan kun je wel online een nieuwe rekening aanvragen tegen hogere rente.

Je hele account verwijderen weet ik niet.
Heb het inderdaad ook zo doorlopen. Helaas staat er bij opnieuw aanvragen van een Tagesgeldkonto wel de voorwaarde dat je de afgelopen 12 maanden geen Plus Konto hebt gehad.. :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:21
Mediacj schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:58:
De actierente van CEB van 3,55% gaat dat half jaar in op het moment van afsluiten of op het moment van je eerste inleg?

Heb de rekening namelijk pas over een maand nodig maar wil de actie niet mislopen :)
Gaat in op moment van openen rekening :)

V&A advertenties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Cyclonist schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Heb het inderdaad ook zo doorlopen. Helaas staat er bij opnieuw aanvragen van een Tagesgeldkonto wel de voorwaarde dat je de afgelopen 12 maanden geen Plus Konto hebt gehad.. :-(
Wat gebeurt er als je hem aanvraagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Update: mijn VW plan kan niet doorgaan want nu is mijn hele account verwijderd.
"Die Kombination aus Kundennummer und Kennwort ist nicht korrekt. Bitte melden Sie sich erneut an."

Inloggen lukt niet meer. Als je je spaarrekening verwijderd wordt kennelijk ook je hele account verwijderd.

Edit: ben wel benieuwd wat er gebeurt als je spaarrekening weg is maar nog wel kan inloggen, en dan een nieuwe spaarrekening aanvraagt. Dat kon ik doen voor een iets lagere rente dan de nieuwste rente (3.6% vs. 3.8%).

[ Voor 27% gewijzigd door Pistachenootje op 12-10-2023 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Hier ook opgezegd, echter als ik opnieuw aan wil vragen, word de vraag gesteld of je de afgelopen 12 maanden al een account gehad hebt...

Kan die op nee zetten, maar als ze controleren, en op 1% zetten, zonder dat te melden, neem je een gok, om het opnieuw aan te vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
Rockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 00:10:
[...]
Al zijn dit ook vaak banken die juist wel in verschillende zoekmachines voorbij komen. Medirect uit Malta bijvoorbeeld. Richt zich ook niet op de Nederlandse klant, maar staat wel vrijwel overal tussen.
MeDirect richt zich expliciet wel op de Nederlandse klant.
https://www.banken.nl/nie...irect-komt-naar-nederland
Daarom is er ook een MeDirect.nl site, in het nederlands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:42
Rockel83 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:13:
Goede dag allen.
.... Anadolubank en Yapi-Kredi
.... In het geval van de 2 genoemde Turkse banken,
....
Beide banken zijn Nederlands.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

W1ck1e schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:43:
[...]
Beide banken zijn Nederlands.
Door jouw te korte quote is de hele context verloren gegaan....
Rockel83 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 23:13:
In het geval van de 2 genoemde Turkse banken, heb ik mijn geld toch ook liever bij een bank in Luxemburg staan. Deze banken lijken ook een kantoor in NL te hebben. Maar de Turkse economie is op het moment niet echt denderend. "Turkse banken" voelen daarmee dan ook niet "stabiel". AL zijn ze wellicht gewoon prima, gezien de Nederlandse vestigingen en bankvergunningen die ze lijken te hebben.
Het is de poster wel duidelijk dt het hier om 'Nederlandse' banken gaat, weliswaar met een buitenlandse (Turkse) achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 23:25
Rekening aangevraagd bij Consors. Zoals bij meerdere het geval moest ik bewijs van mijn woonadres toesturen. Deze heb ik hen toegemaild.

Kreeg zojuist met de post de login. Maar ook nog een formulier "erklärung bezüglich steuerkonformität" Die is duidelijk, dat ik mij houd aan de regels waar ik woonachtig ben.

Maar ook een "US-Quellensteuerrichtlinien". Daar moet ik maar even achteraan wat volgens die brief zou woonadres, verzendadres of nationaliteit niet overeenkomen en moet ik een US tax formulier invullen. Dat lijkt mij niet helemaal gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
sanook schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:53:
[...]
Door jouw te korte quote is de hele context verloren gegaan....

[...]

Het is de poster wel duidelijk dt het hier om 'Nederlandse' banken gaat, weliswaar met een buitenlandse (Turkse) achtergrond
Deels met je eens maar hij noemde ze wel Turkse banken. Dus de correctie was ook op zijn plaats.

Edit: voor de volledigheid "Yapi Kredi Bank Nederland N.V. is een Nederlandse bank die een dochteronderneming is van de Turkse bank. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam."

[ Voor 17% gewijzigd door Pistachenootje op 12-10-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:36
ebk71 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:15:
Rekening aangevraagd bij Consors. Zoals bij meerdere het geval moest ik bewijs van mijn woonadres toesturen. Deze heb ik hen toegemaild.

Kreeg zojuist met de post de login. Maar ook nog een formulier "erklärung bezüglich steuerkonformität" Die is duidelijk, dat ik mij houd aan de regels waar ik woonachtig ben.

Maar ook een "US-Quellensteuerrichtlinien". Daar moet ik maar even achteraan wat volgens die brief zou woonadres, verzendadres of nationaliteit niet overeenkomen en moet ik een US tax formulier invullen. Dat lijkt mij niet helemaal gewoon.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Ik krijg bij aanvragen van een rekening vaak de vraag of ik US citizen ben. Kan het zijn dat je daar per ongeluk ja hebt ingevuld? Anders heeft Consors een fout gemaakt. Ik zou er zeker even contact over opnemen anders moet je denk ik bronbelasting betalen als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:20
Juan schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:20:
Hier ook opgezegd, echter als ik opnieuw aan wil vragen, word de vraag gesteld of je de afgelopen 12 maanden al een account gehad hebt...

Kan die op nee zetten, maar als ze controleren, en op 1% zetten, zonder dat te melden, neem je een gok, om het opnieuw aan te vragen.
Precies, ik heb vorige maand o.a. naast Consorsbank, ook een spaarrekening bij Medirect geopend met 3% rente, omdat juist alles in het Nederlands is. En ze hebben ook een telefoon nummer in Nederland. Overboekingen van en naar Medirect worden op dezelfde werkdag verwerkt. Alleen een beetje lange IBAN nummer, de langste van Europa geloof ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 12-10-2023 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:20
GroteVoet459 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Sorry, mijn reactie hierboven moest op jouw reactie, ter info.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 31-05 11:16
De rentes voor lange termijn bij Centraal Beheer zijn gisteren ook weer omhoog gegaan. Nu 10-15-20 jaar voor 3,5% bijv (met rente op rente). Voor degene die lang willen committeren, risico nemen van andere VRH gedurende depositocontract en willen diversificeren naast beleggen (niet mijn doel om de sparen vs beleggen discussie weer te starten voor lange termijn ;) ). Markt timen altijd lastig natuurlijk, maar dit zou wel eens het moment kunnen zijn. NL Depositostelsel (voor aantal hier belangrijk) en grote typische NL partij ipv bedrijf met sterk buitenlandse roots en business model.

[ Voor 22% gewijzigd door Laros88 op 12-10-2023 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:43
mpandroid schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Ik krijg bij aanvragen van een rekening vaak de vraag of ik US citizen ben. Kan het zijn dat je daar per ongeluk ja hebt ingevuld? Anders heeft Consors een fout gemaakt. Ik zou er zeker even contact over opnemen anders moet je denk ik bronbelasting betalen als ik mij niet vergis.
US citizen (of groene kaart houder of toevallige amerikaan) moet amerikaanse belastingaangifte doen ongeacht waar je woont en of je er ooit gewoond hebt. Banken geven jouw info aan de Amrikaanse IRS door, niet doen of een "foutje" bij bepalen of je hieronder valt hangt voor de bank een stevige sanctie aan en is meteen de reden dat veel banken dergelijke klanten mijden. Maar hierover is vast al een ander Tweakers topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woels11
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-09-2024

Ben benieuwd of ik het oude percentage van 4,2% nog ga krijgen, gisterenochtend aangevraagd en geld overgemaakt naar Raisin wat vanmorgen aangekomen moet zijn. Aanvraag staat nu op 'opening in behandeling'.

Na de deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 4,00%% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag te allen tijde intrekken onder "Details", "Aanvraag intrekken". Echter als ik nu onder details kijk zie ik geen knop om de aanvraag nog in te kunnen trekken, dus ik wacht het maar af..

[ Voor 8% gewijzigd door woels11 op 12-10-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
woels11 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:13:
[...]
Ben benieuwd of ik het oude percentage van 4,2% nog ga krijgen, gisterenochtend aangevraagd en geld overgemaakt naar Raisin wat vanmorgen aangekomen moet zijn. Aanvraag staat nu op 'opening in behandeling'.

Na de deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 4,00%% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag te allen tijde intrekken onder "Details", "Aanvraag intrekken". Echter als ik nu onder details kijk zie ik geen knop om de aanvraag nog in te kunnen trekken, dus ik wacht het maar af..
Afgaand op eerdere ervaringen hier zal het vast goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

ebk71 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:15:

Zelfde hier. Weet zeker dat ik alles goed heb ingevuld. Twijfel of ik weer contact ga opnemen of lekker alles bij CEB ga zetten. Begint beetje veel tijd te kosten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
GroteVoet459 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Ah dank! Positief dat men zich op de Nederlandse klant gaat richten.

Maar betekend dit dat ze hun eventuele website/ klantenservice in het Nederlands gaat "gieten" (de website is er dus al) net zoals Openbank dat doet?
Of gaat men ook een fysieke vestiging in NL krijgen?

Want in het geval van een Maltese bankvergunning valt het geld wel binnen de bescherming van €100.000 van het Europese depositogarantiestelsel als ik het goed heb begrepen, maar moet je je tot de Bank zelf wenden in geval van faillissement? Dus eventueel fysiek richting Malta gaan als het allemaal een beetje tegen zit?
Pistachenootje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:22:
[...]

Deels met je eens maar hij noemde ze wel Turkse banken. Dus de correctie was ook op zijn plaats.

Edit: voor de volledigheid "Yapi Kredi Bank Nederland N.V. is een Nederlandse bank die een dochteronderneming is van de Turkse bank. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam."
Daarom stond "Turkse banken" ook een keertje tussen aanhalingstekens. Al had het misschien structureel tussen aanhalingstekens moeten staan ja.
Maar het is nu in ieder geval extra duidelijk dat het om Nederlands banken met een Turkse achtergrond gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Rockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Ah dank! Positief dat men zich op de Nederlandse klant gaat richt.
Doen ze al ;)
Maar betekend dit dat ze hun eventuele website/ klantenservice in het Nederlands gaat "gieten" (de website is er dus al) net zoals Openbank dat doet?
Hoe zou je dat nou kunnen checken? O-)
https://www.medirect.nl/

Maare 3% rente met Maltees DGS, zo aantrekkelijk is dat toch niet? Je kan 3.55% bij een Nederlandse bank krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:49:
[...]

Doen ze al ;)

[...]

Hoe zou je dat nou kunnen checken? O-)
https://www.medirect.nl/

Maare 3% rente met Maltees DGS, zo aantrekkelijk is dat toch niet? Je kan 3.55% bij een Nederlandse bank krijgen ;)
"(de website is er dus al)" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ik kan een deposito die binnenkort vervalt verlengen.

BankBanca Progetto
Land Italië

Looptijd

6 maanden voor 4,00% p.j.
12 maanden voor 4,30% p.j.
24 maanden voor 4,40% p.j.
36 maanden voor 4,45% p.j.

Wat is de wijsheid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
@Harbo pas op met Progretto want ze betalen geen rente op rente. Daardoor zijn die getallen wat misleidend. Zie bijvoorbeeld hoe dicht Younited met 4.1% komt doordat ze wel rente op rente betalen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JMwYGltSvvwWJwRQfQ_awLv2rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IUNDYYa3365Eyr8fMkw6dRR9.png?f=fotoalbum_large

Hoe lang vastzetten? Daarvoor zou je eigenlijk veel meer informatie moeten geven. Mocht je al genoeg beleggen en mocht je dit geld lange tijd niet nodig hebben dan zou ik het lang vastzetten want ik verwacht niet dat de rentes op langere deposito's nog significant zullen oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Harbo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:29:
Ik kan een deposito die binnenkort vervalt verlengen.

BankBanca Progetto
Land Italië

Looptijd

6 maanden voor 4,00% p.j.
12 maanden voor 4,30% p.j.
24 maanden voor 4,40% p.j.
36 maanden voor 4,45% p.j.

Wat is de wijsheid?
Afhankelijk van hoeveel geld je wilt gaan weg zetten maakt die 0.1% voor 2 jaar en 0.15% voor 3 jaar ook niet veel meer uit. Zelfs op €100.000 zou ik het persoonlijk nog verwaarloosbaar vinden.

4.3% lijkt me een mooi percentage voor 12 maanden. Volgens mij heb je best kans dat tegen het einde van die 12 maanden je vergelijkbare percentages tegen komt bij andere banken.

Of men moet de indruk hebben dat binnen die 1 á 3 jaar de rentes weer drastisch in elkaar gaan zakken. Dan zou je nog even een leuk rendement hebben tot einde looptijd wanneer je het voor 36 maanden "vast zet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rockel83 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 18:44:
[...]
Ah dank! Positief dat men zich op de Nederlandse klant gaat richten.
Gaat ... ?
GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Pistachenootje schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:49:
[...]
Die 0,55% meer bij CEB scheelt op € 10K een whopping € 4,11 / maand en geld maar voor 6 maanden.
Na die 6 maanden moet je niet vergeten het snel weer weg te halen, anders verlies je € 10,25 per maand (standaardrente is maar 1,77%).

[ Voor 38% gewijzigd door GroteVoet459 op 12-10-2023 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:26:
[...]

Die 0,55% meer bij CEB scheelt op € 10K een whopping € 4,11 / maand en geld maar voor 6 maanden.
0.55% meer rente vind ik persoonlijk wel de moeite waard. Maar Nederlands DGS vs. Maltees DGS vind ik een belangrijker argument.
Na die 6 maanden moet je niet vergeten het snel weer weg te halen, anders verlies je € 10,25 per maand (standaardrente is maar 1,77%).
Niemand weet wat voor rente CE over 6 maanden geeft. Grote kans dat het meer is dan 1.77%. Bij MeDirect hebben we geen enkel idee wat er in de toekomst gebeurd, zelfs niet over een maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

GroteVoet459 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:26:
[...]

Maar dan kijk je over 5,5 maand toch weer naar wat dan de beste optie is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Uniciteit schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Maar dan kijk je over 5,5 maand toch weer naar wat dan de beste optie is? :)
Als ik hier lees dat mensen er meer dan 2 jaar over doen om uberhaupt hun geld eens gaan te verhuizen vanaf hun grootbank heb ik zo mijn twijfels. In de diverse bank-topics zijn er meer dan genoeg mensen die zonder hulp van die bank (digitale potjes) blijkbaar geen enkel overzicht over hun geld hebben, bijvoorbeeld wat je waar aan uit geeft en wanneer je (extra) geld nodig hebt, dan wordt dat alleen maar bevestigd.

Dan moet je de moeite die je moet doen voor de paar extra euros aan rente, zowel bij het openen van de rekening, het verwerken in de AIB en eventueel het weer opzeggen ook mee nemen. plus de risico's van je gegevens aan weer een andere partij beschikbaar stellen.

Ja, ik ben hier ook actief en shop met mijn spaargeld, maar het verschil moet het ook echt waard zijn..
Pagina: 1 ... 152 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling