Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 147 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.276 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:33
Henrico1981 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:46:
Vanmiddag van NIBC bericht gehad dat de spaarrente op deposito's wordt verhoogd:

Dit begint ergens op te lijken:

Goed nieuws! Wij verhogen per 3 oktober 2023 wederom de rentetarieven op termijndeposito’s vanaf 1 jaar naar 3,00%. Dit is het perfecte moment om te beginnen met sparen in een termijndeposito. Zo groeit uw spaargeld nog sneller en bereikt u eerder uw spaardoel(en).

Rentewijziging termijndeposito's Nieuwe rente*

1 t/m 9 jaar 3,00%

*De getoonde rentepercentages zijn op jaarbasis.

Waarom kiezen voor een termijndeposito?

Lees de voordelen:
• Een hogere rente; door uw geld vast te zetten in een termijndeposito belonen wij u met een hogere rente
• Vaste rente; wanneer u een termijndeposito opent, weet u precies hoeveel rente u gedurende de looptijd verdient.
• Meerdere looptijden; termijndeposito’s zijn beschikbaar met verschillende looptijden. Van enkele maanden tot meerdere jaren. Het is ook mogelijk om looptijden te combineren.
Ik heb die email ook ontvangen, maar vindt bericht erg onduidelijk.
Voor welke looptijd geldt die 3%? 1 jaar, 9 jaar of alle looptijden?

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henrico1981
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 02-02 10:03
sipjohn schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:50:
[...]

Ik heb die email ook ontvangen, maar vindt bericht erg onduidelijk.
Voor welke looptijd geldt die 3%? 1 jaar, 9 jaar of alle looptijden?
Zoals ik het lees, interpreteer, wordt hiermee bedoeld alle deposito's met een looptijd van 1 t/m 9 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:16
Iemand toevallig vandaag geld overgemaakt naar trade-republic? Ik heb een paar keer eerder geld overgemaakt, dat was zichtbaar op tr binnen het uur. Nu na 5u nog niks. Het zal morgen wel goedkomen, maar wellicht heeft iemand het zelfde vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:00
@Dacuuu bij mij ging het goed vandaag. Zelfs om 16:28 nog geld overgemaakt van Rabo naar TR, zelfs dat was snel bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:08
Dacuuu schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:59:
Iemand toevallig vandaag geld overgemaakt naar trade-republic? Ik heb een paar keer eerder geld overgemaakt, dat was zichtbaar op tr binnen het uur. Nu na 5u nog niks. Het zal morgen wel goedkomen, maar wellicht heeft iemand het zelfde vandaag.
Bij mij stond het er vandaag ook heel snel op, maar het kan inderdaad van de tijd en de dag afhangen, rond het weekend heeft het bij mij ook eens 2 dagen geduurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Om 13u vanmiddag overgemaakt. Naja, dan contact ik morgen de helpdesk wel even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Globalcitizen schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:45:
Eerlijk gezegd lijkt me dat er over Trade Republic al te veel (onnodige) berichtjes gestuurd zijn, maar iets wat in deze lawine misschien ondergesneeuwd is:
Bestaande klanten moeten blijkbaar "activeren" om de hogere rente krijgen (en daarmee instemmen met de klantovereenkomst; voorzover ik zag, bevat die m.b.t. sparen niets echt nieuws maar IBAN, omnibusrekening, etc. worden expliciet beschreven, misschien uitgebreider dan voorheen).
Dit activeren is hier wel eens genoemd, maar ik had het toch kunnen vergeten als ik niet in de app gekeken had. (De laatste email die ik van TR gekregen heb suggereerde dat 4% rente vanzelf zou komen).

Nieuwe klanten kunnen een bonus krijgen (in de vorm van een aandeel). Ik heb zelf destijds 5 orders in een wereldwijde ETF gedaan (kosten 1euro per order plus 1 euro om vervolgens het gekregen aandeel ter waarde van zo'n 50euro te verkopen) om aan de voorwaarden te voldoen, maar weet niet zeker of die nu veranderd zijn.
En idee hoe je die nieuwe rente moet activeren? Ik heb de TR app, ben bestaande klant maar zie nergens iets van een activatie optie. Ook zie ik (helaas, helaas) nergens wat mijn huidige rente% is. (dat was voorheen wel zo trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Dacuuu schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:32:
Om 13u vanmiddag overgemaakt. Naja, dan contact ik morgen de helpdesk wel even..
Vanaf ING wellicht? Wel eens gehoord dat dat langzamer gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryHaver
pastafan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:43:
[...]

En idee hoe je die nieuwe rente moet activeren? Ik heb de TR app, ben bestaande klant maar zie nergens iets van een activatie optie. Ook zie ik (helaas, helaas) nergens wat mijn huidige rente% is. (dat was voorheen wel zo trouwens)
Nu zie ik het niet meer, omdat ik het al geactiveerd heb, maar het stond bij mij ergens prominent bovenaan het hoofdscherm geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:15
[...]

Misschien eerst de app updaten.
Dan klikken op kopje Saldo naast Vermogen
Dan naar onderen scrollen naar blokje Voordelen en op dat blokje klikken.
Dan verschijnt een overzicht met o.a. Opgebouwd deze maand.

[ Voor 5% gewijzigd door TanteBeth op 02-10-2023 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
TanteBeth schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Misschien eerst de app updaten.
Dan klikken op kopje Saldo naast Vermogen
Dan naar onderen scrollen naar blokje Voordelen en op dat blokje klikken.
Dan verschijnt een overzicht met o.a. Opgebouwd deze maand.
Gelukt. bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:19
[...]

rente:
In de app: onder saldo, onder voordelen, klikken op rente
=> 4% jaarlijkse rente

accepteren:
klikken op rondje met initiaal
onder activiteit, onder juridische documenten:
staat bij mij een document dat ik 22 sept geaccepteerd heb (na de prompt van 4% activeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHaver
Krijg ik trouwens vragen van mijn bank als ik straks 20k spaargeld ga overhevelen van Bunq naar mijn bank en dan naar TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Pistachenootje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:03:
[...]

Vanaf ING wellicht? Wel eens gehoord dat dat langzamer gaat.
Nee ook vanaf de rabo.

Transacties vorige week waren binnen het uur over.

Hij de rabo zie ik ook staan dat het geld zga direct na de transactie is aangekomen bij tr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
HarryHaver schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:14:
Krijg ik trouwens vragen van mijn bank als ik straks 20k spaargeld ga overhevelen van Bunq naar mijn bank en dan naar TR?
Wellicht. Zeg maar gewoon vanwege de fatsoenlijke rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
Normaliter niet, maar ik kan geen garantie geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:00
Bij zo’n overboeking vanaf de asn werd ik wel gebeld door het fraude team van de Volksbank. De rekening werd ook gelijk geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09:34
Kreeg ik bij de abn niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Dacuuu schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 18:32:
Verwacht dat ze dicht zijn in verband met de "Dag van de Duitse eenheid".
Zullen morgen wel meer stortingen niet (direct) aankomen bij verschillende Duitse banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Laatst online: 05-09 10:10
Ik had 4dg geleden 100€ overgemaakt als probeersel. Vandaag 2ct rente gekregen, dit komt overeen met 4dg rente over jaarlijks 2%. Verder vannacht grotere bedragen naar TR overgemaakt, stonden er direct op. Maar dit kan misschien omdat het in de nacht was en er minder verkeer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@ABCstabiel Vanaf welke bank ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Laatst online: 05-09 10:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:51
Heb zelf al ruim 5 maanden rekening bij Advanzia. Zojuist een rekening geopend voor mijn vrouw om gebruik te maken van de actierente komende maanden. Bestaat er nog een kans dat ik van Advanzia een nieuw (persoonlijk?) renteaanbod krijg?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• sipjohn
W1ck1e schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Wellicht. Zeg maar gewoon vanwege de fatsoenlijke rente.
Ik kreeg ook in juli een email van Rabo met een waslijst aan vragen over reden van overboekingen van en naar buitenlandse rekeningen(waaronder ook Degiro, Lloyds) over langere periode(dec21-feb23).
Toen heb ik ook geantwoord "Samenvattend hebben bijna alle boekingen te maken met uw beleid van hoge kosten en lage spaarrente. Het zou niet nodig zijn indien u fatsoenlijke kosten en rente rekende."

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
Haha 😂
Zo heb ik de Rabo een jaar of 10 geleden ook afgeserveerd, met de extra opmerking dat ze wel het kantoor in ons dorp elke 5 jaar konden verbouwen en bonussen opstrijken maar fatsoenlijke rente homaar.

Uiteindelijk excuus brief ontvangen, maar wel verwijzing naar het witwas verhaal

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Als je je saldo eraf haalt heb je de kans dat je een nieuw aanbod via de mail van ze krijgt.
erniee schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:43:
Heb zelf al ruim 5 maanden rekening bij Advanzia. Zojuist een rekening geopend voor mijn vrouw om gebruik te maken van de actierente komende maanden. Bestaat er nog een kans dat ik van Advanzia een nieuw (persoonlijk?) renteaanbod krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Frankenstein schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:17:
[...]

Kan bij Reise Bank in Duitsland. Te vergelijken met onze GWK.
Dat is wel fijn om te lezen. Heb je hier misschien nog een bron voor? Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
sipjohn schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:54:
[...]

Ik kreeg ook in juli een email van Rabo met een waslijst aan vragen over reden van overboekingen van en naar buitenlandse rekeningen(waaronder ook Degiro, Lloyds) over langere periode(dec21-feb23).
Toen heb ik ook geantwoord "Samenvattend hebben bijna alle boekingen te maken met uw beleid van hoge kosten en lage spaarrente. Het zou niet nodig zijn indien u fatsoenlijke kosten en rente rekende."
Wat zeiden ze daarop? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
chrjb schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:38:
M.b.t. Trade Republic: Het Ierse Deposito Garantie stelsel is van toepassing.
Als Citybank Ireland omvalt keert de Ierse centrale bank uit in de vorm van een cheque. https://depositguarantee.ie/en/compensation-process. Probeer die maar eens in te wisselen
Het gaat om een Duitse kantoor van Citibank. Als Citibank omvalt wordt de uitbetaling gedaan via het Duits DGS. Bron: emails van Iers DGS in dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 03-10-2023 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Snaak123 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 06:29:
[...]
Dat is wel fijn om te lezen. Heb je hier misschien nog een bron voor? Alvast bedankt
Duits DGS doet de betaling. Cheque niet van toepassing. Bron: e-mails van Iers DGS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
Niets, had ik ook niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik kwam dit artikel tegen van de consumentenbond over groen sparen. Je hebt hierbij een extra belastingvrijstelling van 65k (of 130k met fiscale partner) bovenop de standaard vrijstelling van de vermogensrendementsheffing.

Echter, de rekeningen die rabo en abn bieden zijn depositos met een minimum looptijd van een jaar. Kent iemand hier een groenspaarrekening waarbij je vrij kunt beschikken over het geld?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:17
wian schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:36:
Ik kwam dit artikel tegen van de consumentenbond over groen sparen. Je hebt hierbij een extra belastingvrijstelling van 65k (of 130k met fiscale partner) bovenop de standaard vrijstelling van de vermogensrendementsheffing.

Echter, de rekeningen die rabo en abn bieden zijn depositos met een minimum looptijd van een jaar. Kent iemand hier een groenspaarrekening waarbij je vrij kunt beschikken over het geld?
Dat zal er niet zijn, omdat er anders een hoop mensen zijn die eind december het geld er op zetten en er begin januari weer af halen. Daarom staat het in de regel het eerste jaar vast. Daarna kun je het er wel elk moment weer af halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:30
Crazy1977 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 00:41:
Als je je saldo eraf haalt heb je de kans dat je een nieuw aanbod via de mail van ze krijgt.

[...]
Toevallig zojuist telefonisch contact gehad met Advanzia betreft het aflopen van mijn rente actie. Aan medewerker gevraagd of het mogelijk is om mijn rekening om te zetten naar de nieuwe 3 maanden 3,87% actie.

Helaas doe ze dit niet. Ook al gaat het om een aanzienlijk bedrag.

Ik ben benieuwd of ze alsnog met een email komen als ik alles eraf haal.

Wie heeft er meest recentelijk ervaring met het sluiten van de rekening en (x) aantal weken later succesvol openen als nieuwe gebruiker?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:59

sanook

_/-\o_

VanBreukelen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Wie heeft er meest recentelijk ervaring met het sluiten van de rekening en (x) aantal weken later succesvol openen als nieuwe gebruiker?
Ik!
Op 5 september j.l. verzoek ingediend om oude rekening te sluiten, dit was op 7 september geregeld. Op 27 september procedure gestart voor nieuw account, dat was vrijdag de 29e geregeld en geld is nu weer onderweg naar mijn nieuwe Advanzia rekening.

[ Voor 26% gewijzigd door sanook op 03-10-2023 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ben benieuwd wat ze doen als je 24 uur nadat je oude rekening is afgesloten een nieuwe aanvraagt. Zou zo maar kunnen lukken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
sanook schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Ik!
Op 5 september j.l. verzoek ingediend om oude rekening te sluiten, dit was op 7 september geregeld. Op 27 september procedure gestart voor nieuw account, dat was vrijdag de 29e geregeld en geld is nu weer onderweg naar mijn nieuwe Advanzia rekening.
Nice!

Wie o wie heeft dat in kortere periode voor elkaar gekregen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Er is volgens mij nog nooit iemand hier geweest die 'nee' kreeg te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Pistachenootje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:00:
Er volgens mij nog nooit iemand hier geweest die 'nee' kreeg te horen.
Ze zullen dan wel genoeg vermogen hebben staan :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Blijft toch wel frustrerend dat die internationale overboekingen zo lang duren soms.

Zondag rente overgemaakt van RCI naar de tussenrekening. Twee dagen later nog steeds niet verwerkt. Dat die zondag niet lukt is nog tot daar aan toe (maar ja waarom eigenlijk. zitten daar nog steeds menselijke processen achter?) maar gisterochtend en vandaag nog steeds niets.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
VanBreukelen schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:32:
[...]
Ze zullen dan wel genoeg vermogen hebben staan :9
Juist niet toch? Ze willen meer vermogen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:39
Gewoon even een ervaring hier. Wat wij elke maand overhouden verdelen we tussen sparen, aflossen en beleggen. Wij wilden met de lage rentes bij onze huisbank echter een alternatief voor et spaardeel, maar vinden de buitenlandse banken toch niet helemaal lekker aanvoelen (gemoedsrust is ook wat waard). Daarom Centraal Beheer uitgekozen en vallen onder het NL DGS. Iedere maand sluiten we een nieuwe 1-jaars deposito af om zo een ladder te creeren waarin we elke inleg dus een jaar later kunnen herbeleggen. Afgelopen maanden is die rente een beetje opgelopen van 2,3% naar 2,55%, dus dat is prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 19:44
Perseus schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:29:
maar vinden de buitenlandse banken toch niet helemaal lekker aanvoelen (gemoedsrust is ook wat waard).
Ik heb die gemoedsrust juist niet bij de NL-banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 19:44
Pistachenootje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Juist niet toch? Ze willen meer vermogen hebben.
Eerlijk gezegd denk ik dat de mensen bij Advanzia het allemaal niets uitmaakt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Laatst online: 06:52
Gewoon even een ervaring hier. Wat wij elke maand overhouden verdelen we tussen sparen, aflossen en beleggen. Wij wilden met de lage rentes bij onze huisbank echter een alternatief voor et spaardeel, maar vinden de buitenlandse banken toch niet helemaal lekker aanvoelen (gemoedsrust is ook wat waard). Daarom Centraal Beheer uitgekozen en vallen onder het NL DGS. Iedere maand sluiten we een nieuwe 1-jaars deposito af om zo een ladder te creeren waarin we elke inleg dus een jaar later kunnen herbeleggen. Afgelopen maanden is die rente een beetje opgelopen van 2,3% naar 2,55%, dus dat is prettig.
Het gaat je er dan niet slechts om dat het om een Nederlandse bank gaat lijkt mij. Er zijn thans zeven Nederlandse banken die meer rente vergoeden op jaardeposito's. Gezien je keuze zullen dingen als omvang van het bankbedrijf, bestaansduur en de Nederlandse achtergrond van het Nederlandse bedrijf een rol spelen in jouw keuze. Iets waar de gemiddelde Nederlandse Achmed mogelijk wat anders tegen aan kijkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarryHaver
sipjohn schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 21:54:
[...]

Mja, de ASN heeft ook net weer haar kosten verhoogd per november, van 2,20 per maand per rekening naar 2,70. Verhoging van 22,7%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:31
... (gemoedsrust is ook wat waard). Daarom Centraal Beheer uitgekozen
...
die rente een beetje opgelopen van 2,3% naar 2,55%, dus dat is prettig.
En je vind een gebrek aan risico-spreiding (alles bij één bank) wel goed voor je gemoedsrust, net als het vastzetten terwijl je dezelfde rente vrij opneembaar kunt krijgen en het elke maand minimaal 1% aan rente weggooien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
HarryHaver schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:51:
[...]

Mja, de ASN heeft ook net weer haar kosten verhoogd per november, van 2,20 per maand per rekening naar 2,70. Verhoging van 22,7%.
De rente bij ASN Ideaalsparen is eerst verhoogd van 0% naar 0,25%. Sindsdien is de rente 5 0 0 % gestegen (naar 1,25%). :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:36
Gunner schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:02:
Blijft toch wel frustrerend dat die internationale overboekingen zo lang duren soms.

Zondag rente overgemaakt van RCI naar de tussenrekening. Twee dagen later nog steeds niet verwerkt. Dat die zondag niet lukt is nog tot daar aan toe (maar ja waarom eigenlijk. zitten daar nog steeds menselijke processen achter?) maar gisterochtend en vandaag nog steeds niets.
de opdracht niet eerst naar RCI gezet worden en daarna op jouw Raisin rekening geplaatst worden. Dus in principe 3 handelingen.

Ik vrees dat het vandaag ook niet gaat lukken omdat vandaag een feestdag is in Duitsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mpandroid schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
de opdracht niet eerst naar RCI gezet worden en daarna op jouw Raisin rekening geplaatst worden. Dus in principe 3 handelingen.

Ik vrees dat het vandaag ook niet gaat lukken omdat vandaag een feestdag is in Duitsland.
Serieus? Waarom zijn we in 2023 nog steeds afhankelijk van menselijke processen blijkbaar.

(Raisin claimt in het transactieoverzicht dat het nog niet door de partnerbank is verwerkt, of zijn ze in FR aan het staken ofzo)

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 03-10-2023 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Gunner schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:19:
[...]
Serieus? Waarom zijn we in 2023 nog steeds afhankelijk van menselijke processen blijkbaar.
Duidelijk een voordeel van Wise. Gewoon instant, maakt niet uit wanneer. >Insert disclaimers<

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
wian schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:36:

Misschien is het handig, buiten het groene aspect, een proefberekening te maken om te kijken of het financieel aantrekkelijk is.

Voorbeeld:
Spaargeld: 140k met fiscale partner
Groensparen om onder de 130k te komen: 10k
Rabo Groensparen: 1,9 % rente op jaarbasis => € 190
Hefflingskorting 0,7 % bij belastingaangifte => € 70
Vermogenredementsbelasting: € 0 (je zit immers onder de 130k)
Totaal: 190 + 70 - 0 = € 260. Dit betekent een rendement van 2,6 % op je groene deposito

Nu voorbeeld met normale deposito:
Inleg: 10k
Deposito Yapi Kredi 3,6 % => € 360
Vermogensrendementbelasting 0,36% over 10k => € 36
Totaal: 360 - 36 = € 324 => Dit betekent een rendement van 3,24 % op je 10k deposito.

Mocht het dus enkel om rendement gaan, dan is het verstandiger om voor een hogere rente te gaan en de vermogensrendementheffing voorlief te nemen.

Mochten er fouten/verkeerde aannames zijn, dan hoor ik het graag. Dan verbeter ik het.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Pistachenootje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:28:
[...]

Duidelijk een voordeel van Wise. Gewoon instant, maakt niet uit wanneer. >Insert disclaimers<
Of elke bank met Instant Payments. Gelukkig heb ik voldoende middelen nog bij LPB staan dus bij een snelle geldbehoefte komt het wel goed maar irritant is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
wcduck schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Misschien is het handig, buiten het groene aspect, een proefberekening te maken om te kijken of het financieel aantrekkelijk is.

Voorbeeld:
Totaal: 190 + 70 - 0 = € 260. Dit betekent een rendement van 2,6 % op je groene deposito

Totaal: 360 - 36 = € 324 => Dit betekent een rendement van 3,24 % op je 10k deposito.

Mocht het dus enkel om rendement gaan, dan is het verstandiger om voor een hogere rente te gaan en de vermogensrendementheffing voorlief te nemen.

Mochten er fouten/verkeerde aannames zijn, dan hoor ik het graag. Dan verbeter ik het.
Geen idee of het algoritme klopt (met name heffingskorting), maar we moeten rekenen met 114k vrijstelling (zonder groensparen). Ook wordt de vermogensrendementbelasting op spaargeld van 0,36% begin 2024 opnieuw berekend en gegeven de 1,25 - 1,5% rente bij de grootbanken kan dit uitkomen op 0,83% (of misschien zelfs hoger).

Voorbeeld:
Groensparen om onder de 114k vrijstelling uit te komen: 26k
Rabo Groensparen: 1,9 % rente op jaarbasis => € 494
Hefflingskorting 0,7 % bij belastingaangifte => € 182
Totaal: 494+182 - 0 = € 676. Dit betekent een rendement van 2,6 % op je groene deposito

Inleg: 26k
Deposito Yapi Kredi 3,6 % => € 936
Vermogenrendementsbelasting 0,83% over 26k => € 215,80
Totaal: 936 - 215,80 = € 720,20 => Dit betekent een rendement van 2,77 % op je 26k deposito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:13
Kleine aanvulling/correctie: de belastingdienst werkt met fictieve rendementspercentages. Dat is dus niet gelijk de belasting die je betaalt, maar het percentage (buiten de vrijstellingen etc. om) waarover je vervolgens belasting betaalt.

Het is dus 32% over het fictieve rendement van 0,36% (voor 2023). Die percentages gaan veranderen (zowel het belastingpercentage als de rendementspercentages).

https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2023

[ Voor 14% gewijzigd door Woodsy op 03-10-2023 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Gunner schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:19:
[...]
KNAB verwerkt ook niets in het weekend. Maandelijkse periodieke overboekingen op de 26e van de maand worden niet uitgevoerd op zat/zon, maar de maandag erna.

Voor opnemen vanaf RCI hou ik altijd 1.5 werkdag aan.

Zoals al veel vaker hier gemeld: tenzij jouw buitenlandse bank op hetzelfde instant payment network is aangesloten als jouw andere bank dan gaan er weer "ouderwets" 1 á 2 werkdagen overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:26
GroteVoet459 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:43:
[...]

KNAB verwerkt ook niets in het weekend. Maandelijkse periodieke overboekingen op de 26e van de maand worden niet uitgevoerd op zat/zon, maar de maandag erna.

Voor opnemen vanaf RCI hou ik altijd 1.5 werkdag aan.

Zoals al veel vaker hier gemeld: tenzij jouw buitenlandse bank op hetzelfde instant payment network is aangesloten als jouw andere bank dan gaan er weer "ouderwets" 1 á 2 werkdagen overheen.
Kleine aanvulling / correctie. Werkdagen moet bankdagen zijn. Banken zijn nog wel eens gesloten op wat wel werkdagen zijn.

En bij Renault gaat er naar mijn idee altijd een volle dag overheen en wordt pas aan het eind van de dag de boeking gedaan. Dus of je nu om 8u of om 16u een geld opname doet, het is pas een dag later aan het eind van de middag dat wordt bijgeschreven. En ik vermoed dat als je na werktijd een opname doet dat er nog een dag extra overheen gaat. Dus effectief bijna twee (bank)dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
Some0ne schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:53:
[...]

Verwacht dat ze dicht zijn in verband met de "Dag van de Duitse eenheid".
Zullen morgen wel meer stortingen niet (direct) aankomen bij verschillende Duitse banken.
Vanochtend om 10u stond het geld er op. Er ging dus een nachtje overeen dus, terwijl dat lang niet bij iedereen zo was gisteren. Ach, het staat er op. Nu is het wachten op gratis geld. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:06
Gunner schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:02:

Geld staat op de Raisin rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rechtsherstel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:25:
[...]
Geld staat op de Raisin rekening.
Ik weet niet wat je hier nu mee wil zeggen maar bij mij staat het nog steeds op de spaarrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:00
Frankenstein schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:57:
[...]

De rente bij ASN Ideaalsparen is eerst verhoogd van 0% naar 0,25%. Sindsdien is de rente 5 0 0 % gestegen (naar 1,25%). :*)
Alle reden dus om daar te vertrekken ;w.

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 03-10-2023 15:28 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:10
Mailtje van Wise :
Hello ,
You got 0.11 EUR for the money you held in your balances last month.
The annualised cashback rate for the money you held with Wise in September 2023 is 1.99% for EUR, 3.12% for GBP and 3.85% for USD.

We’ve already deducted and paid 30% withholding tax to the Belgian tax authorities.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6F1cIMdZOiEDwIYIgHkoGemqThE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fjtmXfaSyxTKRSVIZ80806P9.png?f=fotoalbum_large

Euh... Moeten Nederlanders belasting betalen bij Wise? Ik heb een Belgische Iban, dat wel (kan niet anders?) . Als dit alleen over de cashback gaat is het niet erg, maar geldt dit ook voor de rente uitkering vanuit het mmf fonds?

[ Voor 10% gewijzigd door Bulldock op 03-10-2023 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
Gunner schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:27:
[...]

Ik weet niet wat je hier nu mee wil zeggen maar bij mij staat het nog steeds op de spaarrekening.
Heb ook zondag rente opgenomen van de spaarrekening. Staat nu op de Raisin rekening. Bij jou niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

rechtsherstel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:29:
[...]
Heb ook zondag rente opgenomen van de spaarrekening. Staat nu op de Raisin rekening. Bij jou niet?
Vijf minuten geleden nog wel. Nu op de raisin 8)7

Blijkbaar heeft iemand een batch aangezet ergens op z'n vrije dag :+

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 03-10-2023 15:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:24
Bulldock schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:27:
Mailtje van Wise :

[...]

[Afbeelding]

Euh... Moeten Nederlanders belasting betalen bij Wise? Ik heb een Belgische Iban, dat wel (kan niet anders?) . Als dit alleen over de cashback gaat is het niet erg, maar geldt dit ook voor de rente uitkering vanuit het mmf fonds?
Is alleen het geld wat je als cash hebt staan bij Wise.
Waarschijnlijk had je een aantal dagen er geld op staan vóórdat je EUR rekening om was gezet naar het mmf.
Had hetzelfde en raakte er ook van in de war.

Is overigens een beetje een ' cadeautje ' van Wise, ze geven namelijk nergens echt duidelijk aan dat je rente krijgt op je gewone betaalrekening.
En de helft van die Belgische belasting kun je weer verrekenen met box3, afgerond naarboven naar hele euro's ;)
Die andere 15% kan via de Belgische belastingsdienst, maar niet de moeite waard bij dit soort bedragen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
Voor zover ik weet kan je de Belgische bronbelasting niet verrekenen met Box 3. Wel kan je bij Belgische banken vooraf vrijstelling krijgen ( attest roerende voorheffing).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
wcduck schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:42:
[...]

Voorbeeld:

Bij Rabo groen wordt het saldo na 1 jaar vrij opneembaar. Je kunt bij start in december in 13 maanden twee keer profiteren van de vrijstelling! Rendement per jaar valt dan ook hoger uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Maar let op, de rente van Rabo groen wordt op debgroenrekening bijgeschreven en staat dan 1 jaar vast. En dat geldt dan ook weer voor de rente op rente het jaar daarna...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Frankenstein schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Bij Rabo groen wordt het saldo na 1 jaar vrij opneembaar. Je kunt bij start in december in 13 maanden twee keer profiteren van de vrijstelling! Rendement per jaar valt dan ook hoger uit.
Hoezo :? De situatie/peildatum is toch altijd 1 januari van elk jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door TvanW op 03-10-2023 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TvanW schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

Hoezo :? De situatie/peildatum is toch altijd 1 januari van elk jaar.
Gokje: na 1 jaar is het vrij opneembaar. Dus door het 13 maanden te laten staan heb je 2x een voordeel. Na 1 Januari (dus 13 maanden) haal je alles er weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
Hier Cashback ontvangen van Wise. 27ct
Is dat de extra uitkering waarover gesproken werd?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:32:
[...]

Gokje: na 1 jaar is het vrij opneembaar. Dus door het 13 maanden te laten staan heb je 2x een voordeel. Na 1 Januari (dus 13 maanden) haal je alles er weer af.
Ach over heen gelezen "na 1 jaar vrij op neembaar" 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:17
Woodsy schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:11:
Kleine aanvulling/correctie: de belastingdienst werkt met fictieve rendementspercentages. Dat is dus niet gelijk de belasting die je betaalt, maar het percentage (buiten de vrijstellingen etc. om) waarover je vervolgens belasting betaalt.

Het is dus 32% over het fictieve rendement van 0,36% (voor 2023). Die percentages gaan veranderen (zowel het belastingpercentage als de rendementspercentages).
Juist vanwege dat laatste is het dus logisch dat je ook met een meer realistische forfaitaire rente rekent. En niet met die lage rente voor afgelopen jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:06:
[...]
Juist vanwege dat laatste is het dus logisch dat je ook met een meer realistische forfaitaire rente rekent. En niet met die lage rente voor afgelopen jaar.
Denk dat veel van de mensen die persé binnen NL willen blijven sparen dit zich moeten gaan realiseren; mooi dat je uit een soort veiligheidsgevoel voor minder rente alhier gaat, maar de Belastingdienst gaat daar ook nog aan knabbelen. Je moet op een manier (ruim) boven dat NL-gemiddelde zien te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Snelheid van TradeRepublic bevalt tot nu toe goed. 15:47 vandaag overgemaakt, staat er nu op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:11
Pistachenootje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:19:
Snelheid van TradeRepublic bevalt tot nu toe goed. 15:47 vandaag overgemaakt, staat er nu op.
Mij ook. Vanmorgen rond 8u een paar k over gemaakt, stond er zo goed als instant op (10 minuten). Rond 11 een tweede grotere transactie, duurde iets van 1.5 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:53
Raymon89 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:34:
[...]

Mij ook. Vanmorgen rond 8u een paar k over gemaakt, stond er zo goed als instant op (10 minuten). Rond 11 een tweede grotere transactie, duurde iets van 1.5 uur.
Klinkt goed! Ik heb vorige week een test betalimg gedaan van 1€. Gisteren nog steeds niets. Uiteindelijk support ingeschakeld en vandaag stond het erop. Hoe neem je eigenlijk geld op? Lijk het niet te kunnen vinden. Laatste activiteit is dat er PUK is verzonden.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:53
Space21 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:02:
[...]

Klinkt goed! Ik heb vorige week een test betalimg gedaan van 1€. Gisteren nog steeds niets. Uiteindelijk support ingeschakeld en vandaag stond het erop. Hoe neem je eigenlijk geld op? Lijk het niet te kunnen vinden. Laatste activiteit is dat er PUK is verzonden.
Rechtsonder overboeken en dan verzenden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 10:52
Raymon89 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 17:34:
[...]

grote bedragen duurt toch een dag hier helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 19:28
Weet iemand hoe een (pdf) download te maken van het actuele spaartegoed of bankafschrift bij Raisin/Renault bank ? Dat heb ik nodig voor de hypotheekverstrekker.
Ik kan het niet vinden en ik verwacht niet dat een schermprintje volstaat.
Bij "Transacties" zie ik wel een knop "Exporteren" maar dat geeft alleen een excel bestand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:26
Space21 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:02:
[...]

En wat heeft support dan voor je gedaan? Want een week nadat mijn test niet aangekomen was heb ik ze ingeschakeld, en 4 mails verder is mijn overboeking teruggestort en heb ik geen antwoord van ze waarom ze dat gedaan hebben. Dus ik denk dat ik mijn TR account weer ophef. Ik ga geen monopoly geld bij ze stallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:46
ElectricAlex schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:20:
Weet iemand hoe een (pdf) download te maken van het actuele spaartegoed of bankafschrift bij Raisin/Renault bank ? Dat heb ik nodig voor de hypotheekverstrekker.
Ik kan het niet vinden en ik verwacht niet dat een schermprintje volstaat.
Bij "Transacties" zie ik wel een knop "Exporteren" maar dat geeft alleen een excel bestand.
Op de website inloggen en dan de pagina printen naar pdf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snaak123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:07
Pistachenootje schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:31:
[...]

Duits DGS doet de betaling. Cheque niet van toepassing. Bron: e-mails van Iers DGS.
Helder, dank!

Iemand had nog een passage gevonden in het document "Informatie over het borggarantieplan" wat een beetje voor ruis op de kabel zorgt over Trade republic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/425GG9HwbodtOmUut8trN7iyVcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzHOGOckkt9E2FdiSwx3wq0U.jpg?f=fotoalbum_large

Er wordt volgens mij onderscheid gemaakt tussen "depositors" en "beneficiaries". En het lijkt erop dat er maar 1 x 100k te verdelen is onder alle beneficiaries als je dat zo leest...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
wian schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Geen idee of het algoritme klopt (met name heffingskorting), maar we moeten rekenen met 114k vrijstelling (zonder groensparen). Ook wordt de vermogensrendementbelasting op spaargeld van 0,36% begin 2024 opnieuw berekend en gegeven de 1,25 - 1,5% rente bij de grootbanken kan dit uitkomen op 0,83% (of misschien zelfs hoger).

Voorbeeld:
Groensparen om onder de 114k vrijstelling uit te komen: 26k
Rabo Groensparen: 1,9 % rente op jaarbasis => € 494
Hefflingskorting 0,7 % bij belastingaangifte => € 182
Totaal: 494+182 - 0 = € 676. Dit betekent een rendement van 2,6 % op je groene deposito

Inleg: 26k
Deposito Yapi Kredi 3,6 % => € 936
Vermogenrendementsbelasting 0,83% over 26k => € 215,80
Totaal: 936 - 215,80 = € 720,20 => Dit betekent een rendement van 2,77 % op je 26k deposito.
Je hield geen rekening met de belasting over het rendement. Die was dit jaar 32% en gaat naar 34%.

Ik bereken het zo.

Rabo Groen. Rendement 1,90% + 0,70% heffingskorting = 2,60%.

Yapi Kredi 1 jaar. Rendement 3,60% - heffing aanname fictief rendement 2024 1,50% * 34% belast = 3,09%.

Echter, bij Rabo is Groensparen na 1 jaar vrij opneembaar. Door in te leggen in december en uit te stappen na de tweede jaarwisseling / peildatum daarna benut je twee maal de heffingskorting. Rendement Rabo Groen derhalve 1,90% + 2x 0,70% heffingskorting = 3,40%. Effectief iets lager, omdat je iets langer dan 12 maanden instapt en de kop (voor 31/12) en staart (na 01/01) slechts 1,90% doen, waar dat elders meer dan 3,00% is.

Ga ik uit van hoog vrij openeembaar: 3,75% dan resteert na vermogensbelasting 3,24%;
Ga ik uit van het hoogste deposito 1 jaar buitenland (Progetto, 4,30%), dan na vermogensbelasting 3,79%.

ING Groen lijkt mij sowieso niet interessant. Rabo Groen kan interessant zijn als je het 13 maanden neemt.

[ Voor 4% gewijzigd door Frankenstein op 03-10-2023 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 23:50

SpX

Snaak123 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:26:
[...]

Helder, dank!

Iemand had nog een passage gevonden in het document "Informatie over het borggarantieplan" wat een beetje voor ruis op de kabel zorgt over Trade republic

[Afbeelding]

Er wordt volgens mij onderscheid gemaakt tussen "depositors" en "beneficiaries". En het lijkt erop dat er maar 1 x 100k te verdelen is onder alle beneficiaries als je dat zo leest...?
Dus ze hebben meer dan 6 miljard euro onder beheer, maar indien ze omvallen dan moet 100K verdeeld worden onder +- 1 miljoen klanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
SpX schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:39:
[...]

Dus ze hebben meer dan 6 miljard euro onder beheer, maar indien ze omvallen dan moet 100K verdeeld worden onder +- 1 miljoen klanten?
Dit kan toch niet waar zijn? Ik vind het echt een rare constructie!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:54
"Klarna Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,55% p.j. naar 3,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op woensdag 4 oktober om 12 uur 's middags"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

LuckyStriker schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 21:55:
[...]

Dit kan toch niet waar zijn? Ik vind het echt een rare constructie!
Dit is ook niet waar, gevalletje begrijpend lezen vermoed ik.
Voor elke claim geldt een maximum van 100k, zo lees ik het

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
MieJuul schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:08:
[...]

Ik heb het niet bestudeerd verder, maar als een der grootste bankenconcerns op aarde is de Citigroup too big to fail.

Wikipedia: Too big to fail

[ Voor 10% gewijzigd door Frankenstein op 03-10-2023 22:12 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
Wren schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:03:
"Klarna Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,55% p.j. naar 3,00% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op woensdag 4 oktober om 12 uur 's middags"
"Nordax heeft ons geïnformeerd de rente te verhogen naar 3,01% per 5 oktober 12 uur" incoming.

Wat mij betreft mag Renault dan overigens ook wel volgen. En de spaarrekening onder voorwaarden van Progetto dan maar naar 3,50% (nu 3,25%)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
[...]

Waarom staat er dan 'in the account on behalf of TR's underlying clients'? Dat suggereert dat er een account is. Anders had er toch gestaan 'in the accounts'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:02
sanook schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:38:
[...]

Ik!
Neem aan dat je alles weer 1:1 moet regelen zoals bij de eerste keer aanmelden, d.w.z. verblijfplaats bewijs en ID opsturen? (Dat hebben ze dan snel weer geopend in 2 dagen.. :*) )

[edit] Oh en, de opgebouwde rente t/m 7 september wordt dan ook meteen uitbetaald bij beëindiging? Of komt dat later?

[ Voor 9% gewijzigd door Cyclonist op 03-10-2023 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Er staat toch vrij letterlijk dat het aan de Centrale bank van Ierland is om te bepalen wie in aanmerking komt voor vergoeding ("are eligable for protection")?

Er staat naar mijn idee nog net niet "wij weten sowieso niet wie ervoor in aanmerking komt, dus dat mag de centrale bank zich uitzoeken als de situatie zich voordoet".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:15
Ik lees net het volgende in het productblad van Banca Progetto:

Risico van de aanbieder
De terugbetaling van het spaargeld is aan het insolventierisico van de Bar onderworpen. In het geval van een insolventie, wordt de terugbetaling uitgevoerd door het Italiaanse depositogarantiestelsel overeenkomstig de
Banca Progetto S.p.A.
Via Bocchetto 6
20123 Milaan
Italie
Pa
@raisin
8. Recht van herroeping
V: 230516 - V2.1
PROGE
EU-richtlijn inzake de depositogarantiestelsels. Indien de beschikbare middelen in het depositogarantiefonds niet volstaan om het totaal aan gedekte banktegoeden bij de Bank te dekken, is het betrokken land niet verplicht in te springen voor de resterende aan rekeninghouders verschuldigde bedragen.
Het terugbetaalbare bedrag wordt beschikbaar gemaakt aan de rekeninghouder binnen 10 werkdagen vanaf het moment van inwerkingtreding van het depositogarantiestelsel. In totaal kan de proced verscheidene weken langer in beslag nemen, voordat de bevoegde autoriteiten het depositogarantiestelsel in werking stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 21-09 23:59

Barrycade

Through the...

bestbeforeee schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:00:

Risico van de aanbieder
De terugbetaling van het spaargeld is aan het insolventierisico van de Bar onderworpen. In het geval van een insolventie, wordt de terugbetaling uitgevoerd door het Italiaanse depositogarantiestelsel overeenkomstig de
Banca Progetto S.p.A.
Via Bocchetto 6
20123 Milaan
Italie
Pa
@raisin
8. Recht van herroeping
PROGE
EU-richtlijn inzake de depositogarantiestelsels. Indien de beschikbare middelen in het depositogarantiefonds niet volstaan om het totaal aan gedekte banktegoeden bij de Bank te dekken, is het betrokken land niet verplicht in te springen voor de resterende aan rekeninghouders verschuldigde bedragen.
Het terugbetaalbare bedrag wordt beschikbaar gemaakt aan de rekeninghouder binnen 10 werkdagen vanaf het moment van inwerkingtreding van het depositogarantiestelsel. In totaal kan de proced verscheidene weken langer in beslag nemen, voordat de bevoegde autoriteiten het depositogarantiestelsel in werking stellen.
Dat zal je bij iedere aanbieder vinden. Er is geen verplichting om als land bij te springen. Die landen rating bij Raisin is ook een beetje twijfelachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

LuckyStriker schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:44:
[...]

Waarom staat er dan 'in the account on behalf of TR's underlying clients'? Dat suggereert dat er een account is. Anders had er toch gestaan 'in the accounts'.
RobertMe schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:57:
[...]

Er staat toch vrij letterlijk dat het aan de Centrale bank van Ierland is om te bepalen wie in aanmerking komt voor vergoeding ("are eligable for protection")?

Er staat naar mijn idee nog net niet "wij weten sowieso niet wie ervoor in aanmerking komt, dus dat mag de centrale bank zich uitzoeken als de situatie zich voordoet".
Na nogmaals lezen moet ik toegeven dat het inderdaad wat vreemd omschreven staat.
Mijn excuses, ik moet zelf wellicht beter lezen :X

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
bestbeforeee schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:00:

Risico van de aanbieder
Banca Progetto S.p.A.
Via Bocchetto 6
20123 Milaan
Italie
Pa
@raisin
8. Recht van herroeping
PROGE
Dat klopt, staat er in. En als ik mij niet vergis staat dat in alle product informatie bladen. Alleen dan met een andere banknaam en adres.

En het klopt ook dat de overheid niet hoeft bij te springen. Het DGS is echter wel verplicht om contracten te hebben met partijen om de geld problemen op te lossen. Dat kan een verhoogde contributie van de banken zijn, of een lening bij de overheid, of een lening bij een private instelling, of een lening bij een ander DGS, of.... Maar er is dus geen verplichting voor de overheid om het geld zomaar over te maken (zonder tegenprestatie). Wat uiteraard ook niet betekent dat overheden het wel doen. Maar we weten het simpelweg niet.

Daarnaast moet je er ook rekening mee houden dat grote banken niet omvallen (if anything worden ze gered en evt voor een appel en een ei verkocht) en kleine banken zijn precies dat, klein. En daardoor is de kans groot dat het benodigde geld wel aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 21-09 23:59

Barrycade

Through the...

Btw voor de TR peeps: let even op dat Citibank weliswaar een zeer grote US based bank is en dat het hier lijkt dat het een aparte plc entiteit betreft.

Ik heb geen interesse, dus duik er niet in, maar als ze de boel losgekoppeld hebben kan je niet klakkeloos 1:1 zeggen too big to fail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:15
Thanks voor de uitleg! Deposito’s worden steeds interessanter de laatste tijd 👍🏼. Credit Europe Bank 3.50 bij 7 jaar en maandelijks rente uitbetaling mogelijk. Min. inleg wel 20k. Nog even wachten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Barrycade schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 23:15:
Btw voor de TR peeps: let even op dat Citibank weliswaar een zeer grote US based bank is en dat het hier lijkt dat het een aparte plc entiteit betreft.

Ik heb geen interesse, dus duik er niet in, maar als ze de boel losgekoppeld hebben kan je niet klakkeloos 1:1 zeggen too big to fail.
Citigroup Europe plc is dan nog de (gedeeld) derde grootste bank van Ierland.
Pagina: 1 ... 147 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling