Het zal je verbazen ...sanook schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:07:
[...]
Als er al iets fout zou gaan zal dat gecorrigeerd worden lijkt me, banken zijn geen prutsers.
Omschrijving maakt niet uit, mijn eerste omschrijving van 1 euro was "Test". Kwam goed aan.ebk71 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:16:
2 vragen:
1 eurocent overgeboekt naar Trade Republic maandagochtend en deze zie ik nog steeds niet. Nu heb ik misschien 1 fout gemaakt? Lees ik het goed dat je je naam in de omschrijving mee moet geven?
Support is wel snel met beantwoorden maar niet in lezen en dus het juiste antwoord geven.
Ja die kleine grijze letters inderdaad, maar die zijn dus weg bij mijTanteBeth schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:54:
[...]
Ik heb net geupdate voor de zekerheid. Maar er is inhoudelijk niets veranderd, nog steeds 4 decimalen.
De app van TR is feitelijk niets meer dan een browser en de inhoud en opmaak wordt dynamisch bepaald en gedownload van TR servers. Die kan zomaar compleet veranderen zonder update. Anyway, het kan ook toeval zijn dat jouw renteopbouw toevallig de laatste 2 decimalen 00 zijn en dat die niet getoond worden omdat ze dan irrelevant zijn.
Nogmaals ik heb het over de kleine grijze letters. Je moet eerst op het kopje Rente onder Saldo klikken om te zien: 2% rente per jaar en daarnaast € 1,23 opgebouwde. en daaronder de huidige maand renteopbouw.
daar staat nu gemiddeld saldo, volgende uitbetaling en opgebouwd deze maand (met 2 decimalen dus )
            Wise is prima, TradeRepublic is prima. Waarom kiezen?
Wise is prima voor een buffer die je snel nodig hebt. En ook handig als je betalingen naar verre landen wil sturen zoals Azië en VS. Biedt ook sparen in GBP. Geen DGS, wel BCS tot 20k.
TradeRepublic is prima voor een groter bedrag tot 50k dat je niet direct nodig hebt en nu nog niet langere tijd wil vastzetten. Wel DGS.
Mijn mening: Wise interest geldt sowieso niet als sparen in box 3. Bij TradeRepublic blijft het onduidelijk. Volgens de letter van de wet zou ik zeggen dat het onder bepaling c valt in de deposito definitie van de WFT, en daarmee geen spaargeld is. In de praktijk vermoed dat het geen problemen gaat opleveren, zelfs bij controle. Maar dat is glazen bol werk van mij.
            Wise is prima voor een buffer die je snel nodig hebt. En ook handig als je betalingen naar verre landen wil sturen zoals Azië en VS. Biedt ook sparen in GBP. Geen DGS, wel BCS tot 20k.
TradeRepublic is prima voor een groter bedrag tot 50k dat je niet direct nodig hebt en nu nog niet langere tijd wil vastzetten. Wel DGS.
Mijn mening: Wise interest geldt sowieso niet als sparen in box 3. Bij TradeRepublic blijft het onduidelijk. Volgens de letter van de wet zou ik zeggen dat het onder bepaling c valt in de deposito definitie van de WFT, en daarmee geen spaargeld is. In de praktijk vermoed dat het geen problemen gaat opleveren, zelfs bij controle. Maar dat is glazen bol werk van mij.
TR: heb ik vorige week vrijdag 1 eurocent overgeboekt, is (nog) niet bijgeschreven. Vanmorgen een nieuwe overboeking van 1 eurocent gedaan. Van en naar exact dezelfde IBAN's als waarmee ik dat begin dit jaar ook deed en ook al een keer met 1 eurocent.ebk71 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:16:
2 vragen:
1 eurocent overgeboekt naar Trade Republic maandagochtend en deze zie ik nog steeds niet. Nu heb ik misschien 1 fout gemaakt? Lees ik het goed dat je je naam in de omschrijving mee moet geven?
Support is wel snel met beantwoorden maar niet in lezen en dus het juiste antwoord geven.
2e vraag:
Ik lees hier dat verschillende mensen per post hun adres hebben moeten bevestigen bij Consors. Maar het is mij niet helemaal duidelijk welk document het best voldoet. Dus welk document kan ik het beste pakken?
Consors: beste lijkt me een woonplaatsverklaring (in het Engels, Duits, Frans of Spaans!) van de gemeente. Maar "ons ben zuunig" heb ik ze van de week een aantal andere documenten gemaild (kundenbetreuung@consorsbank.de) waarvan 1 deels in het Engels. Als dat niet voldoet vraag ik een woonplaatsverklaring op. Edit. Ik herinnerde me dat ik al een woonplaatsverklaring had opgevraagd. Dit was in maart, maar heb hem toen niet naar Consors gestuurd omdat ik weer naar Advanzia ging. Ik mail de woonplaatsverklaring naar Consors, dan kan ik gelijk vragen hoe het staat met de voortgang.
[ Voor 10% gewijzigd door Frankenstein op 30-09-2023 12:05 ]
Ik deed een 100 euro overboeking aangezien mij dit gevraagd werd (voor de gratis aandeel actie). Deze stond direct op de rekening. Vanaf Rabo.Frankenstein schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:53:
[...]
TR: heb ik vorige week vrijdag 1 eurocent overgeboekt, is (nog) niet bijgeschreven. Vanmorgen een nieuwe overboeking van 1 eurocent gedaan. Van en naar exact dezelfde IBAN's als waarmee ik dat begin dit jaar ook deed en ook al een keer met 1 eurocent.
            Niet zo zuinig doen Frank....Maak 10 euro over.

[ Voor 23% gewijzigd door TanteBeth op 30-09-2023 12:01 ]
Waarom?TanteBeth schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:00:
Niet zo zuinig doen Frank....Maak 10 euro over.
Overboeking is wel gelukt. Moest alleen naar rechts swipen, zodat in plaats van Vermogen het woord Saldo zwart wordt weergegeven.
Deze week was er iemand die via email had gedaan en dat was gelukt.Frankenstein schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:05:
Vraag over Consors, woonplaatsverklaring: hebben jullie die per post terug gestuurd, of per e-mail of nog anders?
Een Tweaker, ik ben slecht in namen, wees erop dat de extra rente bij TR maar beperkt is, in vergelijking met wat je kunt krijgen bij Advanzia of Consorsbank. Maar ik verwacht ook geen problemen met de fiscus als je toch op de peildatum saldo hebt bij je omnibus trustrekening bij een van de partnerbanken van TR.Pistachenootje schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:52:Mijn mening: Wise interest geldt sowieso niet als sparen in box 3. Bij TradeRepublic blijft het onduidelijk. Volgens de letter van de wet zou ik zeggen dat het onder bepaling c valt in de deposito definitie van de WFT, en daarmee geen spaargeld is. In de praktijk vermoed dat het geen problemen gaat opleveren, zelfs bij controle. Maar dat is glazen bol werk van mij.
Als ze december bijschrijven op 29 december, betaal je dan meer VRH, dan wanneer ze het bijschrijven op 1 januari? Mag je het saldo in het tweede geval vóór rentebijschrijving opgeven in de aangifte?Juan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:25:
Advanzia heeft de rente al bijgeschreven, weer een kleine afwijking in mijn voordeel
Per post. Aanslag van belastingdienst, kentekenkaart van de auto (op mijn naam uiteraard) en bankafschrift opgestuurd. Alles in het Nederlands en is geaccepteerd.Frankenstein schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:05:
Vraag over Consors, woonplaatsverklaring: hebben jullie die per post terug gestuurd, of per e-mail of nog anders?
Het is hooguit tientjeswerk, voor mij niet de moeite waard om daarvoor in de 'stress' te moeten zitten over wat de BD met de TR rekening gaat doen.Frankenstein schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:19:
[...]
Een Tweaker, ik ben slecht in namen, wees erop dat de extra rente bij TR maar beperkt is, in vergelijking met wat je kunt krijgen bij Advanzia of Consorsbank. Maar ik verwacht ook geen problemen met de fiscus als je toch op de peildatum saldo hebt bij je omnibus trustrekening bij een van de partnerbanken van TR.
Conditions pagina is nu ook aangepast: https://www.advanziakonto.com/AccountManagement/Conditionssanook schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:07:
[...]
Die rente is (helaas) maar geldig voor 3 maanden en gaat pas in op 1 oktober dus mocht je net een rekening aangevraagd hebben dan moet je nog even wachten met de 5000 euro (of meer) storting.
De 'conditions' pagina staat nog op 3,66% en 6 maanden: https://www.advanziakonto.com/AccountManagement/Conditions
https://www.advanziakonto.com/Home, 3,87% voor 3 maanden.
Dankjewel. Het is en blijft vast tot en met de derde kalendermaand na de eerste storting van minimaal 5000 euro, met andere woorden maximaal bijna vier maanden. Zoals het al jaren is bij Advanzia. Alleen is het van zes naar drie gegaan. Jammer, maar helaas.sanook schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:33:
[...]
Conditions pagina is nu ook aangepast: https://www.advanziakonto.com/AccountManagement/Conditions
https://www.advanziakonto.com/Home, 3,87% voor 3 maanden.
[ Voor 10% gewijzigd door Frankenstein op 30-09-2023 12:36 ]
Er zijn tweakers die hier aangegeven hebben dat die 'extra maand' niet correct is en dat het (in dit geval) max 3 maanden is. Ik ga daar iig van uit, dus tot 31-12-23.Frankenstein schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:35:
[...]
Dankjewel. Het is en blijft vast tot en met de derde kalendermaand na de eerste storting van minimaal 5000 euro, met andere woorden maximaal bijna vier maanden. Zoals het al jaren is bij Advanzia. Alleen is het van zes naar drie gegaan. Jammer, maar helaas.
Mijn praktijkervaring is dat ik die 3 maanden meestal niet eens haal en het geld alweer ergens anders staat. Maar ik heb alle andere opties nu wel zo'n beetje gehad en die zijn niet zo makkelijk te stoppen/starten als bij Advanzia. Dus we zien wel na die 3 maanden...
[ Voor 19% gewijzigd door sanook op 30-09-2023 12:40 ]
Het geldt voor drie maanden. Gaat het in op 16 september, dan in ieder geval tot 16 januari en als het zo is, zoals het al jaren is, dan tot en met 31 januari.sanook schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:38:
[...]
Er zijn tweakers die hier aangegeven hebben dat die 'extra maand' niet correct is en dat het (in dit geval) max 3 maanden is. Ik ga daar iig van uit, dus tot 31-12-23.
Kan natuurlijk wel dat Advanzia aan zijn eigen succes ten onder gaat. Dat laten ze niet gebeuren natuurlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Frankenstein op 30-09-2023 12:40 ]
De mensen die hier zeggen dat die extra maand niet werkt verzinnen dat toch niet lijkt me. Maar ik weet de details niet dus kan er verder weinig over zeggen.Frankenstein schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:40:
[...]
Het geldt voor drie maanden. Gaat het in op 16 september, dan in ieder geval tot 16 januari en als het zo is, zoals het al jaren is, dan tot en met 31 januari.
Kan natuurlijk wel dat Advanzia aan zijn eigen succes ten onder gaat. Dat laten ze niet gebeuren natuurlijk.
Valutadatum is bepalend. T/m 31-12 geldt als aanwezig op 1-1-2024. Valutadatum 1-1 geldt als niet aanwezig om 00.00 uur die dag, dus telt niet meer voor VRH.Frankenstein schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:23:
[...]
Als ze december bijschrijven op 29 december, betaal je dan meer VRH, dan wanneer ze het bijschrijven op 1 januari? Mag je het saldo in het tweede geval vóór rentebijschrijving opgeven in de aangifte?
@Juan Ff mailen met Advanzia, dat ze in ff wachten met de rente van december, tot januari...TanteBeth schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:55:
[...]
Valutadatum is bepalend. T/m 31-12 geldt als aanwezig op 1-1-2024. Valutadatum 1-1 geldt als niet aanwezig om 00.00 uur die dag, dus telt niet meer voor VRH.
En die leuke, fijne maandelijkse rente heeft dus ook een nadeel. Want die wordt in de loop van het jaar uitbetaald en is dus, behalve de rente over december, eerder en eventueel ook vaker aan vrh onderhevig, als jaarrente die op 1 januari wordt uitbetaald...
Het meest dramatisch is dat voor rente over november bij maandelijkse uitkering. Die wordt begin december bijgeschreven en is op 1 januari onderhevig aan vrh. Bij jaarlijkse uitbetaling is de novemberrente 1 jaar later pas aan vrh onderhevig.
[ Voor 18% gewijzigd door Frankenstein op 30-09-2023 13:14 ]
            Ik krijg eindelijk bericht van TR dat mijn overboeking is teruggestort. Maar waarom vertellen ze er dan niet meteen bij. Ik denk dat ik er al klaar mee ben. No way dat ik met dit soort geklungel daar een groot bedrag ga stallen.

Ja, nu plotseling is mijn layout ook veranderd en staat het er zoals jij omschreven hebt. Zoals ik eerder al schreef, de inhoud en de opmaak wordt dynamisch veranderd. Heeft blijkbaar niet direct iets met de app udate te maken.Eddie_V2 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:30:
[...]
Ja die kleine grijze letters inderdaad, maar die zijn dus weg bij mij
daar staat nu gemiddeld saldo, volgende uitbetaling en opgebouwd deze maand (met 2 decimalen dus )
Rentedatum is altijd laatste dag van de maandFrankenstein schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:10:
[...]
@Juan Ff mailen met Advanzia, dat ze in ff wachten met de rente van december, tot januari...
En die leuke, fijne maandelijkse rente heeft dus ook een nadeel. Want die wordt in de loop van het jaar uitbetaald en is dus, behalve de rente over december, eerder en eventueel ook vaker aan vrh onderhevig, als jaarrente die op 1 januari wordt uitbetaald...
Het meest dramatisch is dat voor rente over november bij maandelijkse uitkering. Die wordt begin december bijgeschreven en is op 1 januari onderhevig aan vrh. Bij jaarlijkse uitbetaling is de novemberrente 1 jaar later pas aan vrh onderhevig.
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Advanzia heeft gister anders al uitgekeerd. Of zie je dat op het afschrift terug als 30-09-2023?Juan schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:52:
[...]
Rentedatum is altijd laatste dag van de maand
Klopt ja.LuckyStriker schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:57:
[...]
Advanzia heeft gister anders al uitgekeerd. Of zie je dat op het afschrift terug als 30-09-2023?
Vorige maand
            Ik ga de "gok" gewoon nemen met Trade Republic. Kans dat je controle krijgt van de Belastingdienst en ze hier moeilijk over gaan doen (en je aan kan tonen dat je geen aandelen/obligaties hebt gekocht) is m.i. zo goed als 0.

[ Voor 7% gewijzigd door Jdome op 30-09-2023 15:28 ]
Ik heb in de 4 maanden dat ik TR heb er geen problemen mee gehad.Jdome schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:23:
Ik ga de "gok" gewoon nemen met Trade Republic. Kans dat je controle krijgt en ze hier moeilijk over gaan doen (en je aan kan tonen dat je geen aandelen/obligaties hebt gekocht) is m.i. zo goed als 0.
            Eerlijk gezegd lijkt me dat er over Trade Republic al te veel (onnodige) berichtjes gestuurd zijn, maar iets wat in deze lawine misschien ondergesneeuwd is:
Bestaande klanten moeten blijkbaar "activeren" om de hogere rente krijgen (en daarmee instemmen met de klantovereenkomst; voorzover ik zag, bevat die m.b.t. sparen niets echt nieuws maar IBAN, omnibusrekening, etc. worden expliciet beschreven, misschien uitgebreider dan voorheen).
Dit activeren is hier wel eens genoemd, maar ik had het toch kunnen vergeten als ik niet in de app gekeken had. (De laatste email die ik van TR gekregen heb suggereerde dat 4% rente vanzelf zou komen).
Nieuwe klanten kunnen een bonus krijgen (in de vorm van een aandeel). Ik heb zelf destijds 5 orders in een wereldwijde ETF gedaan (kosten 1euro per order plus 1 euro om vervolgens het gekregen aandeel ter waarde van zo'n 50euro te verkopen) om aan de voorwaarden te voldoen, maar weet niet zeker of die nu veranderd zijn.
            Bestaande klanten moeten blijkbaar "activeren" om de hogere rente krijgen (en daarmee instemmen met de klantovereenkomst; voorzover ik zag, bevat die m.b.t. sparen niets echt nieuws maar IBAN, omnibusrekening, etc. worden expliciet beschreven, misschien uitgebreider dan voorheen).
Dit activeren is hier wel eens genoemd, maar ik had het toch kunnen vergeten als ik niet in de app gekeken had. (De laatste email die ik van TR gekregen heb suggereerde dat 4% rente vanzelf zou komen).
Nieuwe klanten kunnen een bonus krijgen (in de vorm van een aandeel). Ik heb zelf destijds 5 orders in een wereldwijde ETF gedaan (kosten 1euro per order plus 1 euro om vervolgens het gekregen aandeel ter waarde van zo'n 50euro te verkopen) om aan de voorwaarden te voldoen, maar weet niet zeker of die nu veranderd zijn.
Goed dat je het zegt, net geactiveerd in de app. Bij voordelen moet je de rente selecteren en dan 4% activeren. Vreemd dat het niet standaard voor iedereen geldt. Zullen vast mensen over klagen. Aandelen en etfs handel ik niet be TR, volgens mij zijn ze best prijzig.Globalcitizen schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:45:
Eerlijk gezegd lijkt me dat er over Trade Republic al te veel (onnodige) berichtjes gestuurd zijn, maar iets wat in deze lawine misschien ondergesneeuwd is:
Nee, juist heel goedkoop. De goedkoopste betrouwbare zelfs qua transactiekosten en servicefee. resp. 1 of 0 en 0 euro. Kijk eens bij spaarplan.Viper® schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:52:
[...]
Goed dat je het zegt, net geactiveerd in de app. Bij voordelen moet je de rente selecteren en dan 4% activeren. Vreemd dat het niet standaard voor iedereen geldt. Zullen vast mensen over klagen. Aandelen en etfs handel ik niet be TR, volgens mij zijn ze best prijzig.
            Ik heb eerst een klein bedrag overgemaakt naar Trade republic en daarna een groot bedrag. Nu krijg ik een email dag ze belasting nummer ingevuld willen hebben voordat het in mijn account gestort word. 
Dit heb ik gister ochtend gedaan, maar nog steeds houden ze het tegen ( niet zichtbaar bij saldo).
Heeft iemand ervaring hoelang dit duurt?
            Dit heb ik gister ochtend gedaan, maar nog steeds houden ze het tegen ( niet zichtbaar bij saldo).
            Zonet een rekening geopend bij Bigbank. Of nou ja, het proces gestart. De volgende stap is dat er een medewerker fysiek langskomt, om me te verifiëren. Apart.

[ Voor 5% gewijzigd door rustybolt op 01-10-2023 09:37 ]
Als je hier op BigBank had gezocht had je dat al kunnen lezen.rustybolt schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:23:
Zonet een rekening geopend bij Bigbank. Of nou ja, het proces gestart. Blijkbaar is de volgende stap dat er een medewerker fysiek langskomt, om me te verifiëren. Apart.
Goedkoop qua transactiekosten. Maar omdat je niet op een openbare beurs handelt kan het zijn dat de spread groter is, zodat je alsnog wat extra betaalt.TanteBeth schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:02:
[...]
Nee, juist heel goedkoop. De goedkoopste betrouwbare zelfs qua transactiekosten en servicefee. resp. 1 of 0 en 0 euro. Kijk eens bij spaarplan.
Staat gewoon op de website als staps 2 van de 4 eenvoudige stappen:rustybolt schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:23:
Zonet een rekening geopend bij Bigbank. Of nou ja, het proces gestart. Blijkbaar is de volgende stap dat er een medewerker fysiek langskomt, om me te verifiëren. Apart.
https://www.bigbank.nl/flexibel-sparen/Identificeren als klant
U ontvangt binnen enkele dagen een e-mail/SMS voor het maken van een identificatie-afspraak met onze identificatie partner AMP Groep. De medewerker van AMP Groep komt naar u toe en zal u persoonlijk identificeren.
Ik heb op Bigbank gezocht (via google), en heb ook resultaten op tweaker gevonden, maar dit had ik in eerste instantie niet gevonden. Ik zie dat als ik via tweakers zoek ik het idd wel vind. Op de website van Bigbank had ik het wel gezien.sanook schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:37:
[...]
Als je hier op BigBank had gezocht had je dat al kunnen lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door rustybolt op 01-10-2023 09:37 ]
Dat staat daar inderdaad en het zal ook nog wel op andere plekken staan. Ik zeg dat ik het apart vind, niet dat het nergens aangegeven wordt.GroteVoet459 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:43:
[...]
Staat gewoon op de website als staps 2 van de 4 eenvoudige stappen:
[...]
https://www.bigbank.nl/flexibel-sparen/
[ Voor 10% gewijzigd door rustybolt op 30-09-2023 17:48 ]
Omdat je aangeeft dat je het apart vindt dat er iemand voor bij je langskomt. Terwijl dat gewoon op de website staat.rustybolt schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:48:
[...]
Dat staat daar inderdaad en het zal ook nog wel op andere plekken staan, maar ik snap niet zo goed waarom je dat post?
Als Grote dat niet had gedaan had ik hetzelfde wel gepost.
Je kunt je ook identificeren op het kantoor in Tallinn als je dat liever doet. Grapjerustybolt schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:23:
Ik ook. Hier stellen ze ook dat het fiscaal ook gewoon als spaargeld geldt (al kun je daar vast geen garantie aan ontlenen).Jdome schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:23:
Ik ga de "gok" gewoon nemen met Trade Republic. Kans dat je controle krijgt van de Belastingdienst en ze hier moeilijk over gaan doen (en je aan kan tonen dat je geen aandelen/obligaties hebt gekocht) is m.i. zo goed als 0.
https://www.vanspaarbankv...20in%20Nederland%20hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door pelican op 30-09-2023 18:40 ]
Dat verloopt verder prima. Beter dan me-direct waar ik na 5 pogingen selfies maken en foto van paspoort zonder enige feedback van hun kant heb opgegeven.rustybolt schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:23:
[ Voor 4% gewijzigd door SvMp op 30-09-2023 22:46 ]
OK, voor de duidelijkheid, ik bedoelde met mijn reactie niet dat ik vond dat dit slecht aangegeven werd. Wel dat ik het apart vind dat er iemand fysiek langskomt (zeg maar precies wat er in mijn reactie stondBarrycade schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:51:
[...]
Omdat je aangeeft dat je het apart vindt dat er iemand voor bij je langskomt. Terwijl dat gewoon op de website staat.
Als Grote dat niet had gedaan had ik hetzelfde wel gepost.
Fijn om te horen!SvMp schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:45:
[...]
Dat verloopt verder prima. Beter dan me-direct waar ik na 5 pogingen selfies maken en foto van paspoort zonder enige feedback van hun kant heb opgegeven.
[ Voor 18% gewijzigd door rustybolt op 01-10-2023 09:34 ]
            TR begint de nieuwe maand niet goed. Alleen het saldo geeft nog een bedrag weer in de app. Alle rente vakjes staan op 0.

Ik lees dit topic nu een tijdje en zie de naam Wise steeds voor bij komen. Ik heb al een hele tijd de Wise App maar zie nergens in de app iets over sparen. Ik kan wel add money doen maar dat is volgens mij niet een spaarrekening. Zie ik iets over het hoofd ??

Iets verder lezen nog, het is ook geen spaarrekeningr_buren schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:52:
Ik lees dit topic nu een tijdje en zie de naam Wise steeds voor bij komen. Ik heb al een hele tijd de Wise App maar zie nergens in de app iets over sparen. Ik kan wel add money doen maar dat is volgens mij niet een spaarrekening. Zie ik iets over het hoofd ??
Wise heeft ook geen echte spaarrekening. Dus wordt niet gedekt door het DGS en valt voor de VRH ook onder overige bezittingen.r_buren schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:52:
Echter wordt / kun je geld wel in een monetair fonds zetten, waarop je 3,xx% rente ontvangt. Zelf overigens geen Wise klant, dus de details / stappen kan ik je ook niet vertellen.
Mijn neef heeft dit ook. Toch weer een argument om niet voor deze partij te kiezen. Dan maar iets minder rente. Dit is gewoon onprofessioneel.Shiphost schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:44:
TR begint de nieuwe maand niet goed. Alleen het saldo geeft nog een bedrag weer in de app. Alle rente vakjes staan op 0.
Geen paniek, het is zondag. Morgen zal het vast goed komen. Maximaal 5,48 renteShiphost schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:44:
Dan moet je optie 'interest' aan zetten, dan werkt het net als een spaarrekening. Je krijgt dan iedere werkdag een rente bijschrijving.r_buren schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:52:
Zoals hierboven gemeld is het eigenlijk een belegging, ook voor de belastingdienst.
Op zondag?LuckyStriker schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:20:
[...]
Mijn neef heeft dit ook. Toch weer een argument om niet voor deze partij te kiezen. Dan maar iets minder rente. Dit is gewoon onprofessioneel.
xileS in "Het spaartopic - Deel 3"Frankenstein schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:40:
[...]
Het geldt voor drie maanden. Gaat het in op 16 september, dan in ieder geval tot 16 januari en als het zo is, zoals het al jaren is, dan tot en met 31 januari.
Dit is mijn recente ervaring met wat Advanzia zelf aangeeft tot wanneer ik de actierente heb. 5,5 maanden dus en 6 maanden was de max geweest als ik het geld op 1e van de maand op de rekening stond.
Nu de actie 3 maanden is, zou dat denk ik betekenen als je vanaf 16 september rekent, dat je de actierente dan tot 30 november krijgt.
            Max was 7 maanden.. steeds dezelfde discussie hier
Hierbij een voorbeeld met de 3% actie
:strip_exif()/f/image/FfcwdjXtzQTTYA7iN8kyjL4a.jpg?f=fotoalbum_large)
Stukje April
Mei (1) Juni (2) Juli (3) Aug (4) Sep (5) Oct (6)
Dus 6 volle maanden, en 12 dagen April.
Dus meer dan 6 maanden
Zou zeggen max 4 maanden bij de nieuwe actie
:strip_exif()/f/image/FfcwdjXtzQTTYA7iN8kyjL4a.jpg?f=fotoalbum_large)
Stukje April
Dus meer dan 6 maanden
[ Voor 4% gewijzigd door Juan op 01-10-2023 14:58 ]
Misschien was het ooit 7 maanden, maar volgens laatste info die ik van Advanzia kreeg, krijg ik 5,5 maanden. Dit is een mail van deze week, dus ik zou bij de nieuwe actie uit gaan van max 3 maanden en dan even Advanzia mailen voor duidelijkheid.Juan schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:56:
Max was 7 maanden.. steeds dezelfde discussie hier
[Afbeelding]
Stukje April
Dus meer dan 6 maanden
            Heb nooit de volledige termijn uitgezeten. Dus 100% zekerheid heb ik niet. Maar op basis van de mail was het minimaal 6 maanden.
Nu heb tm 31 dec 3,66% zou ik 4 maanden krijgen, terwijl ik dit vanaf 9 augustus hebt. Dus 4 maanden en 3 weken.
Verwacht binnenkort op mijn lege account een aanbieding voor 3,87% en dan maar tm 31 januari gok ik .
Heb nog een verzoek van Consorsbank lopen van 3,75% dat zal wel tot April lopen (zodra ik kan storten)
                    Nu heb tm 31 dec 3,66% zou ik 4 maanden krijgen, terwijl ik dit vanaf 9 augustus hebt. Dus 4 maanden en 3 weken.
Verwacht binnenkort op mijn lege account een aanbieding voor 3,87% en dan maar tm 31 januari gok ik .
Heb nog een verzoek van Consorsbank lopen van 3,75% dat zal wel tot April lopen (zodra ik kan storten)
In mijn geval is er sprake van ruim 6,5 maand. Mailen geeft inderdaad de meeste zekerheid!xileS schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:11:
[...]
Misschien was het ooit 7 maanden, maar volgens laatste info die ik van Advanzia kreeg, krijg ik 5,5 maanden. Dit is een mail van deze week, dus ik zou bij de nieuwe actie uit gaan van max 3 maanden en dan even Advanzia mailen voor duidelijkheid.
Dit is nogal een over reactie. Er zijn wel meer banken die de rente niet op een zondag uitbetalen, ing bv heeft ook nog geen rente uitbetaald.LuckyStriker schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:20:
[...]
Mijn neef heeft dit ook. Toch weer een argument om niet voor deze partij te kiezen. Dan maar iets minder rente. Dit is gewoon onprofessioneel.
Gaat me niet over het uitbetalen. Ik vind het onprofessioneel dat alle bedragen dan op 0 staan en dat het lijkt alsof je niets hebt opgebouwd. Het is 2023. Dat moet toch anders kunnen.helloitsme schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:46:
[...]
Dit is nogal een over reactie. Er zijn wel meer banken die de rente niet op een zondag uitbetalen, ing bv heeft ook nog geen rente uitbetaald.
Net als met Bunq. Soms zie je de transacties niet meer. Moet je de app deinstalleren en opnieuw installeren. Of je krijgt de melding dat er een nieuwe update is en dan is er geen nieuwe update.
Zo vreemd is dat toch niet op zondag 1 oktober?LuckyStriker schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:04:
[...]
Gaat me niet over het uitbetalen. Ik vind het onprofessioneel dat alle bedragen dan op 0 staan en dat het lijkt alsof je niets hebt opgebouwd.
            Dat de teller voor de nieuwe maand op 0 staat niet nee. Maar alles kan geautomatiseerd worden. Bij Bunq zie je ook wat je tot nu hebt opgebouwd. Dat brengt iets meer vertrouwen teweeg dan wanneer alles op 0 staat en het lijkt alsof je kan fluiten naar de rente die je over september hebt opgebouwd. Dat vind ik raar. Daarnaast Advanzia betaalt ook uit, eerder dan zou hoeven. Afschrift volgt later maar je weet wel waar je aan toe bent. 
Waarom wijden we hier zoveel berichten aan? Is toch niet relevant wat ik ervan vind. Is een persoonlijke mening.
            Waarom wijden we hier zoveel berichten aan? Is toch niet relevant wat ik ervan vind. Is een persoonlijke mening.
            Nou ja, als je je mening post kunnen er reacties komen. Dat is wel eigen aan een forum. 
Ik zelf wacht even rustig af wat er deze week gebeurt. Bij brokers is het vrij normaal dat in het weekend niet alles perfect werkt. Ook bij gerenommeerde brokers als IBKR werkt de app soms niet eens in het weekend.
            Ik zelf wacht even rustig af wat er deze week gebeurt. Bij brokers is het vrij normaal dat in het weekend niet alles perfect werkt. Ook bij gerenommeerde brokers als IBKR werkt de app soms niet eens in het weekend.
Daar heb je een punt.Pistachenootje schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:39:
Nou ja, als je je mening post kunnen er reacties komen. Dat is wel eigen aan een forum.
Verwijderd
Inderdaad.xileS schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:11:
[...]
Misschien was het ooit 7 maanden, maar volgens laatste info die ik van Advanzia kreeg, krijg ik 5,5 maanden. Dit is een mail van deze week, dus ik zou bij de nieuwe actie uit gaan van max 3 maanden en dan even Advanzia mailen voor duidelijkheid.
Niet misschien ;-)xileS schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:11:
[...]
Misschien was het ooit 7 maanden, maar volgens laatste info die ik van Advanzia kreeg, krijg ik 5,5 maanden.
Als ik afgelopen week iets geleerd heb over Trade Republic en zijn/haar omnibus trustrekeningen is het dat ik per jaar maximaal 9 maanden bij ze wil sparen. Dan zijn ze qua rente en termijn toch een winnaar.
Jammer van de 50k limiet, anders zou je TR en Advanzia (3 maanden) kunnen afwisselen. Maar denk dat mijn vrij opneembaar gaat zakken onder 50k, gezien de actuele verwachtingen met een dalende ECB-rente 2e helft 2024.
            Als de inflatie echt zo hard daalt, en structureel laag blijft, dan zullen de eerste verlagingen wel in Q2 2024 volgen.
En vrees dat banken (zeker met deposito’s) er al op voor gaan sorteren , en alvast gaan verlagen.
                    En vrees dat banken (zeker met deposito’s) er al op voor gaan sorteren , en alvast gaan verlagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Juan op 02-10-2023 07:05 ]
            Ik vermoed dat de Nederlandse inflatie vanaf november/december weer gaat stijgen. Het dempende effect van de extreme piek van vorig jaar is dan verdwenen. Daarnaast is er in veel meerjarige cao’s afgesproken dat de grootste loonsverhogingen eind dit jaar en in 2024 komen. Veel mensen krijgen dan dus weer letterlijk meer te besteden.

Dat zijn vaak geen 'extra' stijgingen, maar is het uitsmeren van de eerdere hoge inflatie over een paar jaar. Omdat veel werkgevers de extra loonkosten van een volledige inflatiecorrectie niet in een keer konden betalen. Het gaat dus eerder om het inhalen van de achterstand.Uniciteit schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:11:
Ik vermoed dat de Nederlandse inflatie vanaf november/december weer gaat stijgen. Het dempende effect van de extreme piek van vorig jaar is dan verdwenen. Daarnaast is er in veel meerjarige cao’s afgesproken dat de grootste loonsverhogingen eind dit jaar en in 2024 komen. Veel mensen krijgen dan dus weer letterlijk meer te besteden.
Gezien de gestegen rente is de kans best aanwezig dat dat extra geld op een spaar rekening gezet wordt en niet bijdraagt aan de inflatie.Uniciteit schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:11:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
            Vanochtend 9 uur geld overgemaakt van Rabo naar TradeRepublic, via gewone overschrijving. Wanneer wordt dat doorgaans bijgeschreven? 
Bij mij staat dat Apple Pay gratis is (kosten 0,00). Klopt dat wel?
rechtsherstel schreef op maandag 25 september 2023 @ 00:13:
[...]
de kosten zijn alleen van toepassing bij storting via een creditcard of Apple Pay en zijn 0,7%
[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 02-10-2023 10:24 ]
            dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Pistachenootje op 02-10-2023 10:24 ]
Zou veranderd kunnen zijn. Mijn informatie is alweer van een tijdje geleden.Pistachenootje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:23:
Vanochtend 9 uur geld overgemaakt van Rabo naar TradeRepublic, via gewone overschrijving. Wanneer wordt dat doorgaans bijgeschreven?
[...]
Bijschrijving bij mij meestal binnen een paar uur.
Bij de FAQ staat nog steeds: Which fees are charged for deposits with credit card or digital wallet (like Google Pay or Apple Pay)?
The first deposit with a credit card or digital wallet is free of charge.
For all further deposits we charge a fee of 0,7%. The fee will be charged separately from the selected amount. For example, if you deposit 100 €, 100.70 € will be debited from your card.
[ Voor 35% gewijzigd door rechtsherstel op 02-10-2023 10:47 ]
            Ik heb nog geen rente bijgeschreven op mijn trade Republic rekening, rente staat nog steeds op 0%. Hebben meerdere mensen dit?

Onder Saldo - Voordelen - Rente is de opgebouwde rente etc. wel te zien.Shiphost schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:44:
In het Saldo-overzicht staan In en Uit inderdaad nog op nul.
Bij mij is de rente al wel bijgeschreven.Kal-Ell schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:54:
Ik heb nog geen rente bijgeschreven op mijn trade Republic rekening, rente staat nog steeds op 0%. Hebben meerdere mensen dit?
SMEbank (bij Raisin) heeft de rentes voor deposito's met looptijd <1 jaar gisteren al verlaagd...Juan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 06:34:
Als de inflatie echt zo hard daalt, en structureel laag blijft, dan zullen de eerste verlagingen wel in Q2 2024 volgen.
Jammer, want ik had gewacht op vrijvallen van geld bij Openbank, maar gelukkig maakt het in het totale aanbod van deposito's niet veel uit.
            Iemand een erg hoge Assetfee gekregen bij Wise?
1,52
Vorige maand 2ct (5k 0,37% / 12 maanden)had 5 ct moeten zijn
Nu 10500 * 0,37% / 12 maanden = 12ct p/m en geen 1,52.
Ik snap het niet. Zo is LPB beter
                    1,52
[ Voor 5% gewijzigd door Juan op 02-10-2023 11:08 ]
Ik lees net op de app dat het tot 3 dagen kan duren voor het bijgeschreven wordtrechtsherstel schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:56:
[...]
Bij mij is de rente al wel bijgeschreven.
10500 * 0,37% / 12 is bij mij 3,2375Juan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:08:
Iemand een erg hoge Assetfee gekregen bij Wise?
1,52
            Bij Advanzia zie ik sinds gisteren rente bijgeschreven (Aktuelles Guthaben). Echter bij Konto Auszuge zie ik niets (hier moeten volgens mij alle transacties getoond zijn) en ook zie ik de actuelle rente nergens vermeld.

Staat op je maandoverzicht per email, komt een dezer dagen.Harbo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:49:
Bij Advanzia zie ik sinds gisteren rente bijgeschreven (Aktuelles Guthaben). Echter bij Konto Auszuge zie ik niets (hier moeten volgens mij alle transacties getoond zijn) en ook zie ik de actuelle rente nergens vermeld.
            Zojuist instant en gratis geld kunnen overmaken naar TradeRepublic via Apple pay. 
Ik had het via Revolut visa gedaan. Er werden geen kosten in rekening gebracht.
Eerste keer is gratis, daarna helaas niet meer. Wat op de TR website staat, klopt.Pistachenootje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:06:
Zojuist instant en gratis geld kunnen overmaken naar TradeRepublic via Apple pay.
            Ja nu staan er inderdaad wel kosten als ik nog meer geld wil toevoegen.

En vanaf dat moment ook in de Konto Auszuge.Cyclonist schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:00:
[...]
Staat op je maandoverzicht per email, komt een dezer dagen.
Zaterdag overboeking ingegeven Rabo, op dit moment staat het erop bij TR.Pistachenootje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:23:
[...]
Ik vergat eerder dat je van Vermogen naar Saldo moet gaan. Dat had ik intuitief niet door.
Daarom heb ik nu maar liefst 0,02 EUR saldo bij TR
[ Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 02-10-2023 12:15 ]
Mijn overboeking van 9 uur stond er rond 11 uur op. Prima dus.Frankenstein schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:15:
[...]
Zaterdag overboeking ingegeven Rabo, op dit moment staat het erop bij TR.
Verwachte terugboekingstijd: 1-3 dagen, staat in de app.Pistachenootje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
Mijn overboeking van 9 uur stond er rond 11 uur op. Prima dus.
Lees de aanvulling op mijn vorige post nog eens terug!Pistachenootje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:06:
Ik had exact hetzelfde probleem!VanBreukelen schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:14:
Ik heb eerst een klein bedrag overgemaakt naar Trade republic en daarna een groot bedrag. Nu krijg ik een email dag ze belasting nummer ingevuld willen hebben voordat het in mijn account gestort word.
Vorige week donderdag geld overgemaakt, vrijdag een mail over BSN (had ik wel donderdagavond al ingevuld in de app), en zie zojuist dat het geld nu aan m'n account is toegevoegd.
            Weet iemand wanneer de opgebouwde rente bij Trade Republic wordt toegevoegd aan het rentedragend saldo?

Normaal op de 1e van de maand, maar dit keer niet. Het staat nu wel bijgeteld in het blokje Rente onder Voordelen maar staat nog niet bij de Transacties en dus ook niet in het Saldo....Shiphost schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:37:
Weet iemand wanneer de opgebouwde rente bij Trade Republic wordt toegevoegd aan het rentedragend saldo?
Bij Opgebouwd deze maand, staat alleen de rente van gisteren.
Ik heb net de rente bijgeschreven gekregenShiphost schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:37:
Is het bijgeschreven op het bedrag dat zwart dik gedrukt boven “beschikbaar” staat bij tabblad Saldo
Bij mij nog niet namelijk.
Bij opgebouwde rente staat wel een bedrag, maar dat is de rente van gisteren neem ik aan.
Dat is volgens mij ook de rente van vorige maand.kevindg schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:24:
[...]
Is het bijgeschreven op het bedrag dat zwart dik gedrukt boven “beschikbaar” staat bij tabblad Saldo
Bij mij nog niet namelijk.
Bij opgebouwde rente staat wel een bedrag, maar dat is de rente van gisteren neem ik aan.
Of het bijgeschreven is weet ik niet, ik weet niet meer precies hoeveel ik gisteren erop had staan. Zou ik vanavond moeten narekenen
Hier toch meegedaan met de 75ACTIEF actie van OpenBank en helaas deze post even gemist, maar inderdaad geen €75,00 als je zelf niet bent uitgenodigd door OpenBank. Niet geschoten, altijd mis.Frankenstein schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:14:
@dwdd De hamvraag is of "bestaande nieuwe klanten" ook naar 2,50% gaan, of dat die op het oude percentage van 2% blijven. Ik vermoed het laatste. VW en Advanzia laten "bestaande nieuwe klanten" in ieder geval niet meegroeien. Advanzia heeft dat jarenlang wel gedaan.
Ik ben opnieuw begonnen met een rekening te openen bij Consorsbank 2,40% voor nieuwe klanten. Heeft mijn voorkeur boven Spanje vanwege de hoge Spaanse erfbelasting. Maar Consors moet snel zijn, ben binnenkort een tijd met de computer offline. Anders wellicht toch OpenBank.
De 75-euro actie geldt alleen voor klanten die hierover van OpenBank een e-mail hebben ontvangen staat in de voorwaarden. Zo heb ik die e-mail nog niet ontvangen.
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 02-10-2023 17:16 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Bij mij is de rente vandaag ook bijgeschreven, maar het was wel minder dan vorige maand. Ik heb daadwerkelijk wat geld weggehaald, maar ik neem aan dat het bedrag dus nu nog is gebaseerd op 2% rente, ook al staat er nu al 4% bij het bedrag dat ik kreegKal-Ell schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:54:
Maar goed, dat wordt dus de komende tijd weer alles verplaatsen van Bunq naar TR.
            over TR:
de rente is bij mij bijgeschreven (ik kreeg een melding op mijn telefoon)
in de app:
het beschikbare saldo is vermeerderd met de uitgekeerde rente (over sept a 2%)
in "in" staat dat rente bedrag
valutadatum is 2 okt, het kan zijn dat de bijgeschreven rente inclusief 1 dag a 4% (1 okt) is.
dat bedrag is mij te klein om mij daar druk over te maken.
onder voordelen bij "rente" staat het bedrag dat ik in de loop van het jaar heb ontvangen.
volgens mij is de rente rekenmethode : gemiddeld saldo van de maand * 2% / 12
vanaf nu dus 4% ipv 2%
            de rente is bij mij bijgeschreven (ik kreeg een melding op mijn telefoon)
in de app:
het beschikbare saldo is vermeerderd met de uitgekeerde rente (over sept a 2%)
in "in" staat dat rente bedrag
valutadatum is 2 okt, het kan zijn dat de bijgeschreven rente inclusief 1 dag a 4% (1 okt) is.
dat bedrag is mij te klein om mij daar druk over te maken.
onder voordelen bij "rente" staat het bedrag dat ik in de loop van het jaar heb ontvangen.
volgens mij is de rente rekenmethode : gemiddeld saldo van de maand * 2% / 12
vanaf nu dus 4% ipv 2%
[ Voor 10% gewijzigd door W1ck1e op 02-10-2023 17:24 ]
            NIBC biedt vanaf morgen 1 t/m 9 jaars deposito’s aan tegen 3%. 
(Ik dacht heel even dat de rente op de vrij-opneembare spaarrekening naar 3% ging. Titel was “ Verhoging spaarrentes naar 3,00%”. Maar helaas

(Ik dacht heel even dat de rente op de vrij-opneembare spaarrekening naar 3% ging. Titel was “ Verhoging spaarrentes naar 3,00%”. Maar helaas
            Vanmiddag van NIBC bericht gehad dat de spaarrente op deposito's wordt verhoogd:
Dit begint ergens op te lijken:
Goed nieuws! Wij verhogen per 3 oktober 2023 wederom de rentetarieven op termijndeposito’s vanaf 1 jaar naar 3,00%. Dit is het perfecte moment om te beginnen met sparen in een termijndeposito. Zo groeit uw spaargeld nog sneller en bereikt u eerder uw spaardoel(en).
Rentewijziging termijndeposito's Nieuwe rente*

1 t/m 9 jaar 3,00%
*De getoonde rentepercentages zijn op jaarbasis.
Waarom kiezen voor een termijndeposito?
Lees de voordelen:
• Een hogere rente; door uw geld vast te zetten in een termijndeposito belonen wij u met een hogere rente
• Vaste rente; wanneer u een termijndeposito opent, weet u precies hoeveel rente u gedurende de looptijd verdient.
• Meerdere looptijden; termijndeposito’s zijn beschikbaar met verschillende looptijden. Van enkele maanden tot meerdere jaren. Het is ook mogelijk om looptijden te combineren.
            Dit begint ergens op te lijken:
Goed nieuws! Wij verhogen per 3 oktober 2023 wederom de rentetarieven op termijndeposito’s vanaf 1 jaar naar 3,00%. Dit is het perfecte moment om te beginnen met sparen in een termijndeposito. Zo groeit uw spaargeld nog sneller en bereikt u eerder uw spaardoel(en).
Rentewijziging termijndeposito's Nieuwe rente*
1 t/m 9 jaar 3,00%
*De getoonde rentepercentages zijn op jaarbasis.
Waarom kiezen voor een termijndeposito?
Lees de voordelen:
• Een hogere rente; door uw geld vast te zetten in een termijndeposito belonen wij u met een hogere rente
• Vaste rente; wanneer u een termijndeposito opent, weet u precies hoeveel rente u gedurende de looptijd verdient.
• Meerdere looptijden; termijndeposito’s zijn beschikbaar met verschillende looptijden. Van enkele maanden tot meerdere jaren. Het is ook mogelijk om looptijden te combineren.

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()
                        Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling

We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling