Dit is wel een leuke, aangezien ik precies zo'n game had gister. Botlane (Jinx + Morgana) vs tegenstanders waren Thresh + Tristana. Ik jungle JarvanIV.
Op level 3 gank ik top: kill voor mij, assist voor toplaner. Meteen door naar mid: 2-0-0 (damn red

)
Ik denk, dat gaat lekker en wil door naar bot, halverwege river heeft echter de enemy ADC een double kill en hun Xin + Thresh beide 2 assists. Helaas, ik was te laat, hoewel ik niet sneller kon. Dus ik pak mijn farm botside jungle en recall - spend - en ga richting farm topside jungle. Top had geen enkel probleem en stond aardig gepushed. Botlane daarentegen liep veel farm achter, wordt helemaal kapot geharrassed en pinged voor hulp. Ik ga gelijk onderweg, maar wat schetst mijn verbazing, ze staan ongeward beide tegen de enemy turret aan.
Dat was dus opnieuw een makkelijke prooi voor Xin.
Dit ging de hele game zo door, Xin was alleen maar bot omdat die overextende als de pest.
Ik kon dus twee dingen doen (om op onderwerp van gesprek terug te komen):
1. Bot campen
2. top en mid laten snowballen en hopen dat ze op botlane een miniem stukje verstand gebruiken
Het gevolg zou zijn bij:
1. praktisch een 3vs3 lane waar wij met achterstand aan zouden beginnen + de kans dat de enemy mid of top terug in de game komen.
2. Turrets pakken op top en mid, wat kills geven en met 4 of 5 man op bot verschijnen om daar een 5vs3 te krijgen én Dragon te kunnen pakken.
Mijn keus is dus op optie 2 gevallen. Hoewel onze Jinx na zich te hebben vergapen aan zijn gratis 'Victory' nog steeds vond dat zowel ik als hun Xin gereport moesten worden (ik voor te weinig ganken, en Xin voor campen

) vond de midlaner me een goede jungler. Wanneer ik bot was gegaan en mid had verloren, en bot slechts 'een gelijkspelletje' had de game er heel anders uit gezien, ondanks ik op dat moment een blije Jinx had gehad.
Saillant detail: de game erop was ik Vayne ADC. Ik verloor de lane hard, en achteraf bedacht ik me dat ik alleen maar mijn lane gepushed stond. Ik maak dus dezelfde fouten als ADC waar ik me aan erger in de jungle rol. So don't blame others, watch yourself.