Vulchare schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:24:
Gisterenavond twee games gespeeld met Lucian
Eerste:
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1761179388/28272214
Begon vrij passief en elke play die ik maakte werkt tegengehouden door Braum waarna ze beiden onder de turret bleven hangen. Game wel gewonnen met een afk jungler, maar had early game wel iets agressiever kunnen spelen.
Tweede game:
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1761686694/28272214
Rond de 12 minuten liep bot al zo achter dat we de lane domineerden. Game verloren, ondanks het feit dat ik aardig fed was. Hier heb ik wel vaker last van. Early en midgame gaat het goed, maar lukt het op een of andere manier niet om te finishen en loopt iedereen kills te chasen. Een splitpush kreeg ik er bijvoorbeeld niet in, terwijl iedereen op mid constant aan het ronddansen was voor een engage...
Hoe krijg ik mijn team zover om objectives te pakken?
Ik heb thuis overigens een replay van de tweede game, mocht iemand zin hebben wat tips te willen geven

Je krijgt je team niet zover om objectives te pakken, ik had gister exact hetzelfde: heel mijn team wint de lanes 1vs1, maar gaat steeds dood wanneer de enemy Rengar jungle erin komt. Ik was Lucian, en mijn support warde goed, en diep in de jungle waardoor Rengar op ons in lane geen vat kreeg.
Dan komt de eerste foute call: "ALL MID" - dan zeg je"no stay in lanes, Rengar can only be in 1 lane, and he is our only problem", maar voordat je uitgetypt bent staat er 4 man mid in de jungle vlakbij Baron.
Dus ik ga maar helpen, aangezien mijn dmg wel nodig was. Ondertussen ping ik ze daar weg, want een teamfight daar tussen al die brushes is natuurlijk één groot feest voor Rengars passive. Nee natuurlijk niet luisteren naar die domme adc: Fight begint, Rengar killed mij in 2 hits, loopt bosje in en staat al weer op de APC -> teamfight 1 lost.
Ik loop weer terug naar botlane, omdat die gepushed werd door minions, clear de hele boel daar, en constateer dat er weer eens 2 Rambo's in mijn team zitten die lekker naar deaths lopen te zoeken in enemy jungle. 3 van ons blijven over, met geen enkele kans op een winning fight, dus farmen we wat, en zijn we verplicht Baron te laten aan de tegenstander.
Meteen daarop willen ze lanes gaan pushen met een vol team, dus ik zeg: "stay under turret, and we ace them.". Dat was ook daadwerkelijk gebeurd, want wij stonden als team nog steeds voor. Zonder Rengars makkelijk jumps door al die bosjes, is het focus Rengar, en de rest wast boter.
Het enemy team wordt gespot op botlane, vlakbij hun eigen turret. Met alle boots van de wereld had je niet zo snel erheen kunnen rennen om de game te throwen als mijn team deed. Ik was de enige overlevende, en twee inhibs gingen eraan.
Ik type "why throw a certain win by fighting a Baron buffed team under their turret?". Het lag eraan dat ik geen dmg deed begreep ik toen.
Game lost natuurlijk, kreeg zelf nog een report (die kerel die dat deed had werkelijk dus het idee dat het goede calls waren), en ik met een score van 11-4-10 weer een defeat op mijn scherm.
Hééél lang verhaal om duidelijk te maken: soms gaat het te goed, en daar kunnen vele niet mee omgaan.