Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:17
Santee schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:06:
[...]

Denk dat betere tactiek is om gewoon meer te oefenen :P Ik moet last hitten met me 61AD op katarina en is ook prima te doen, dus die 100AD die je hebt met bilgewater moet geen probleem zijn :+
BF into what? Gewoon laten liggen en alsnog botrk gaan? BF is best gold eff. alleen de active + pass is op vayne gewoon te sterk van BOTRK. IE first lijkt me niet echt goed, BT mwah
wambamNL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:33:
[...]

Was meer een grapje mijn post maar ik doe het altijd nogsteeds zodat ik erop kan oefenen.
Soms heb ik games waar ik bijna elke minion heb en soms heb ik games dat ik de helft verlies.
Je hebt zeker een punt maar cutlass en botrk zijn om trades makkelijker te winnen een betere keuze naar mijn mening.
Ik heb überhaupt afgelopen maanden weinig gespeeld en Vayne al niet meer sinds season 3 (en toen kon je gewoon prima BT into PD) dus wat dat betreft ben ik niet geheel op de hoogte. BF sword is iig geen onzinnige aankoop aangezien ik aanneem dat je die idealiter later in je build ook koopt. Dat je dan minder kan traden en het niet het ideale patch is klopt, maar als jij veel cs mist en achter loopt lijkt het me überhaupt niet handig om er vol in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik wil nog even benadrukken dat het lijstje (+santee's aanvulling) die ik hierboven heb gepost echt heel belangrijk is voor mensen die hun spel willen verbeteren. Veel van de punten zijn ook makkelijk aan te leren/toe te passen door er gewoon een paar matches op te lettten :) Zaken zoals minimap awareness/teamfight awareness/match-ups/mechanics/builds etc. zijn met name dingen die je door te oefenen/ervaring leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

JapieTalent schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:02:
[...]

[...]

Ik heb überhaupt afgelopen maanden weinig gespeeld en Vayne al niet meer sinds season 3 (en toen kon je gewoon prima BT into PD) dus wat dat betreft ben ik niet geheel op de hoogte. BF sword is iig geen onzinnige aankoop aangezien ik aanneem dat je die idealiter later in je build ook koopt. Dat je dan minder kan traden en het niet het ideale patch is klopt, maar als jij veel cs mist en achter loopt lijkt het me überhaupt niet handig om er vol in te gaan.
Klopt helemaal maar mijn build is over het algemeen cutlass - greaves - botrk - youmuus - statik - lw - ie
Dus bf zit pas in 6de item (volgorde hangt van de game af en soms mercurial ipv ie die ik wel zsm neem ivm bijv een zed of andere grappen)

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recrush schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:58:
[...]

Attack move betekent lopen tot er een target in je range is om te auto attacken. Hij loopt dan dus niet eerst naar de plek waar je geklikt hebt maar valt gelijk aan als er een tegenstander in je range is. Handig om bijvoorbeeld te doen als je een brush gaat facechecken, dan hoef je niet eerst je target te zoeken. En mocht je target uit het bosje lopen dan val je hem ook automatisch aan.
Handig om te weten thanks!

Werkt het dan ook als je gechased word je shift + rechtermuisklik om weg te lopen en gelijk damage te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
wambamNL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:19:
[...]

Klopt helemaal maar mijn build is over het algemeen cutlass - greaves - botrk - youmuus - statik - lw - ie
Dus bf zit pas in 6de item (volgorde hangt van de game af en soms mercurial ipv ie die ik wel zsm neem ivm bijv een zed of andere grappen)
I see, behoorlijk andere build als ik destijds hanteerde (BT, PD, LW met ergens tussendoor de boots). Vayne heb ik in het begin van season vier slechts sporadisch gespeeld maar voelde niet zo lekker als voorheen vandaar dat ik dr heb laten vallen.

Ga me nu (weer) toeleggen op Cait, Trist, Jinx en Corki.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

JapieTalent schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:29:
[...]

I see, behoorlijk andere build als ik destijds hanteerde (BT, PD, LW met ergens tussendoor de boots). Vayne heb ik in het begin van season vier slechts sporadisch gespeeld maar voelde niet zo lekker als voorheen vandaar dat ik dr heb laten vallen.

Ga me nu (weer) toeleggen op Cait, Trist, Jinx en Corki.
Op cait trist en jinx zou ik je aanraden rush IE en statik met boots ertussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wambamNL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:40:
[...]

Op cait trist en jinx zou ik je aanraden rush IE en statik met boots ertussen ;)
Waarom Statik inplaats van een PD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 16:25

Wootlock

Evilution

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:41:
[...]

Waarom Statik inplaats van een PD?
nog meer waveclear.
op cait zou ik iig een PD pakken.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Wootlock schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:42:
[...]

nog meer waveclear.
op cait zou ik iig een PD pakken.
Op cait zou ik eerder een SS pakken want je bent een poke adc over het algemeen en je poke gaat daardoor nog meer damage doen.
Ik denk dat PD vs SS meer een persoonlijke preference is.
Op vayne neem ik ook SS namelijk vanwege wave clear en het feit dat je in een korte trade alsnog meer kans hebt om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 16:23
IE+Static geeft mooie crit en je magic dmg kan volgens mij ook critten+increase door IE. PD geeft wat betere stats, maar de magic damage is volgens mij toch wat waardevoller+betere wave clear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Santee schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:49:
IE+Static geeft mooie crit en je magic dmg kan volgens mij ook critten+increase door IE. PD geeft wat betere stats, maar de magic damage is volgens mij toch wat waardevoller+betere wave clear.
Klopt helemaal want je statik passive kan critten. (wat je net ook al gezegd heb)
en als je kan kiten doet het echt veel meer damage dan je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
wambamNL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:51:
[...]

Klopt helemaal want je statik passive kan critten. (wat je net ook al gezegd heb)
en als je kan kiten doet het echt veel meer damage dan je denkt
Veel mensen bouwen ook eerder armor dan magic resist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Santee schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:52:
[...]

Veel mensen bouwen ook eerder armor dan magic resist
Dat is zeker waar en omdat een adc vooral pas als 6de item mr build is het een stuk makkelijker om de trade te winnen.
Enige adc waar ik PD op ga is op Draven en soms op Vayne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PD doet meer damage in combinatie met IE hoor, zeker na Last Whisper.
Die magic damage is echt niet veel moet je maar eens na de game kijken bij damage dealt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:56:
PD doet meer damage in combinatie met IE hoor, zeker na Last Whisper.
Die magic damage is echt niet veel moet je maar eens na de game kijken bij damage dealt.
Daar ga je de mist in een statik doet meer damage in TF en in poke.
PD is beter voor single target damage maar SS is beter voor group damage.
Zodra je op Full build bent geef ik je gelijk daat outdamaged PD de SS maar zolang je niet full build bent doet SS meer damage dan PD.
Om die reden ga je meestal SS en varvang je die door een PD zodra je full build bent OF als je een defensive item als 6de item neemt verwissel je hem al voordat je je defensive item build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de reden dat je SS gaat is omdat je meer waveclear hebt en omdat hij goedkoper is.
Qua damage is hij minder ook bij het poken, tenzij je Ashe speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat artikel is 2 jaar oud, sinds die tijd is de passive van Shiv ook generfed.
Tenzij je 4 mensen crit met je Shiv is een PD beter qua damage. En dat gebeurt bijna nooit dus stop alsjeblieft met misinformatie rondstrooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:20:
Tenzij je 4 mensen crit met je Shiv is een PD beter qua damage. En dat gebeurt bijna nooit dus stop alsjeblieft met misinformatie rondstrooien.
Lol school netwerk lade de halve pagina maar dus zag de datum niet.
En shiv is generfd? wanneer was dat dan? (wist niet dat het genefrd was dus mijn excuses)
en ik doe ongeveer 10% van mijn damage to champions met de statik shiv passive dus dat vind ik redelijk veel daarom ging ik ervan uit dat SS beter was.
+het build van een avarice blade = meer gold income (niet super veel) en het is 300g goedkoper waardoor je sneler je final build hebt.
sorry als je het hier niet mee eens bent maar ik ben nu misschien misinfo aan het rondstrooien maar kom dan met een goed argument, ipv het artikel is 2 jaar oud en statik is generfd is ik zit hiet vanuit eigen ervaring te praten en bronnen te zoeken en dergelijke om te zoeken naar concrete antwoorden.
ik kan toch ook zeggen ja bt vs ie wint de bt want je hebt meer sustain en als je je schild up hebt moet de enemy meer damage doen om jou te killen.
want ja je moet toch een dobbelsteen rollen met 4 kanten en hopen dat hij op 4 komt vanwege de 25% crit chance op een ie.
waardoor het niet 100% zeker een beter item is. ondanks dat iedereen een IE rushed omdat het beter is.

Sorry voor mijn uitbarsting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:20:
Wauw iemand is geprikkeld :P Maar like I said, soms bouwen junglers randuins eerst en hebben ze nog ~50mr oid, dan geeft SS je op zich best lekkere damage nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
SS, PD ze voldoen beide en welke je kiest is naar mijn idee een kwestie van smaak.

Persoonlijk pak ik vaker PD vanwege de iets hogere stats (weliswaar duurder), omdat de grote pre van SS (betere waveclear) op de door mij gekozen adc's geen issue is (Cait, Trist, Jinx, Corki)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben niet geprikkeld vind het alleen kansloos als mensen zonder even na te gaan of het wel klopt wat ze zeggen dingen als feiten presenteren terwijl het niet klopt.
Daarom verbeter ik dat even en dan word ik afgescheept met een heel oud artikel omdat hij zelf geen zin heeft om zijn stelling te onderbouwen door het na te rekenen.
Level 18 cait heeft 101 AD en 0,625 AS
Met een IE en Shiv komt ze uit op 181 AD en 1,31 AS en 45% crit
kom ik op 265.56dps dat is wel zonder de Shyv proc als je met die shiv elke 10 seconde 2 mensen raakt kan je er 22.2 dps bijrekenen
Met een IE en PD komt ze uit op 181 AD en 1,39 AS en 55% crit
dan kom ik op 345,12dps
Dit loopt nog meer uit elkaar zodra je steroids mee gaat rekenen zoals headshot voor cait.
Of bij mannetjes als vayne de extra ad van ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Enige twee champs waar ik een SS op haal en dan afhankelijk van hoe de game gaat zijn Jinx en Tristana. Met name op Tristana is de extra splashdamage wel wenselijk voor de waveclear en het geeft je vervolgens ook een wat snellere weg richting een BF/LW/BOTRK/Banshees (afhankelijk van wat er op dat moment nodig is).

Voor Vayne echter bouw ik liever een PD gezien haar eigen passives en de passive van de PD. Plus een SS op Vayne helpt nou niet echt enorm veel meer voor de waveclear...

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:00:
Ik ben niet geprikkeld vind het alleen kansloos als mensen zonder even na te gaan of het wel klopt wat ze zeggen dingen als feiten presenteren terwijl het niet klopt.
Daarom verbeter ik dat even en dan word ik afgescheept met een heel oud artikel omdat hij zelf geen zin heeft om zijn stelling te onderbouwen door het na te rekenen.
Level 18 cait heeft 101 AD en 0,625 AS
Met een IE en Shiv komt ze uit op 181 AD en 1,31 AS en 45% crit
kom ik op 265.56dps dat is wel zonder de Shyv proc als je met die shiv elke 10 seconde 2 mensen raakt kan je er 22.2 dps bijrekenen
Met een IE en PD komt ze uit op 181 AD en 1,39 AS en 55% crit
dan kom ik op 345,12dps
Dit loopt nog meer uit elkaar zodra je steroids mee gaat rekenen zoals headshot voor cait.
Of bij mannetjes als vayne de extra ad van ult.
Naar dit soort antwoorden zat ik te zoeken.
sorry dat ik zo reageerde net.
Maar ik ben gwn slecht in die berekeningen dus wat op internet staat geloof ik wel qua berekeningen.
maar nu ik dit lees heb je idd gelijk.
iig bied ik mijn excuses aan.
toch op een 50 min dame met 49k damage op champion + 5.7k damage van statikk vond ik veel.

@damien.
Ik snap het maar vanwege dingen die ik op internet had gelezen ging ik ervan uit dat statikk altijd beter was tenzij je full build hebt.
maarja nu snap ik dat ik er compleet naast zat en bied hier mijn excuses voor aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Ryada op 02-10-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor ;) denk niet dat Lord Ronddraai enorm geraakt was door je uitspraken. Plus zo erg was het nou ook weer niet. Je hebt iig nu de onderbouwing gekregen waarom PD beter werkt dan SS. En ik denk dat het met name handig is voor de ADC's die je speelt op botlane. En nogmaals je kunt niet alles weten, daarvoor zitten we hier ook op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:18:
Je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor ;) denk niet dat Lord Ronddraai enorm geraakt was door je uitspraken. Plus zo erg was het nou ook weer niet. Je hebt iig nu de onderbouwing gekregen waarom PD beter werkt dan SS. En ik denk dat het met name handig is voor de ADC's die je speelt op botlane. En nogmaals je kunt niet alles weten, daarvoor zitten we hier ook op het forum.
Alsnog voel ik me er wel kut over dat ik zo hard reageerde terwijl ik er echt naast zat :P
Maarja dat word dus weer zoals vanouds een PD builden op 99% van mn adc games xd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-12-2023
Situational build, PD zal echt niet overal en altijd beter zijn. Ondanks de stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
wambamNL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:20:
[...]

Alsnog voel ik me er wel kut over dat ik zo hard reageerde terwijl ik er echt naast zat :P
Maarja dat word dus weer zoals vanouds een PD builden op 99% van mn adc games xd.
Nou nee, gewoon de situatie aankijken ;). Sta je achter en heb je waveclear nodig zodat jullie kunnen turtlen -> Shiv. Ben je aan het snowballen of enigszins de game hard aan het winnen -> PD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Damienx2 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Nou nee, gewoon de situatie aankijken ;). Sta je achter en heb je waveclear nodig zodat jullie kunnen turtlen -> Shiv. Ben je aan het snowballen of enigszins de game hard aan het winnen -> PD.
Die snap ik maar zonder dollen win ik 9 vd 10 keer mn lane. (komt door mn supports :P)
Of iig outfarm ik de enemy of deny ik hem zwaar.
Tuurlijk ben ik niet pro of iets dergelijks maarja in normals speelt niemand op zijn top niveau ;P
En de meeste teams snappen niet waarom ik ga turtelen of splitpushen als een vayne.

werd laatst ook nog raar aangekeken toen ik iemand vertelde dat vayne een assassin was.

[ Voor 16% gewijzigd door Ryada op 02-10-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

wambamNL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:23:
[...]

Die snap ik maar zonder dollen win ik 9 vd 10 keer mn lane. (komt door mn supports :P)
Of iig outfarm ik de enemy of deny ik hem zwaar.
Tuurlijk ben ik niet pro of iets dergelijks maarja in normals speelt niemand op zijn top niveau ;P
En de meeste teams snappen niet waarom ik ga turtelen of splitpushen als een vayne.

werd laatst ook nog raar aangekeken toen ik iemand vertelde dat vayne een assassin was.
Jij speelt meestal ADC toch? Ik speel zelf meestal jungle of support maar wil me wat meer gaan focussen op support omdat ik het een beetje zat ben dat verliezende lanes continue om ganks zitten te zeiken maar vervolgens 0,0 doen om hem op te zetten en dan mij de schuld geven. Zin om eens een paar normaltjes te spelen en als dat bevalt duo-queuen? Silver 3 btw, jij was ook silver toch?

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Vicarious schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:50:
[...]

Jij speelt meestal ADC toch? Ik speel zelf meestal jungle of support maar wil me wat meer gaan focussen op support omdat ik het een beetje zat ben dat verliezende lanes continue om ganks zitten te zeiken maar vervolgens 0,0 doen om hem op te zetten en dan mij de schuld geven. Zin om eens een paar normaltjes te spelen en als dat bevalt duo-queuen? Silver 3 btw, jij was ook silver toch?
Sure ik ben altijd wel up voor een game.
Zelf ben ik silver 4 omdat het als adc lastig is om echt te carryen want ook al ben jij fed als je team niet goed speelt en teveel split kan je niks.
Ik ben over 45 minuten online tot een uur of 7 dus tussen die tijd kan ik vandaag wel samen spelen,=.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

wambamNL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:56:
[...]

Zelf ben ik silver 4 omdat het als adc lastig is om echt te carryen want ook al ben jij fed als je team niet goed speelt en teveel split kan je niks.
Ik ben over 45 minuten online tot een uur of 7 dus tussen die tijd kan ik vandaag wel samen spelen,=.
Haha ik zit op mijn werk dus nu wordt het niks, maar wellicht dat ik je vanavond of morgenavond eens online zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Vicarious schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:57:
[...]

Haha ik zit op mijn werk dus nu wordt het niks, maar wellicht dat ik je vanavond of morgenavond eens online zie.
Morgen avond zou best kunnen.
Over het algemeen ben ik op maandag donsdag en woensdag het langste online heb vanavond namelijk drummen vrijdag en zaterdag werk + dnd en zondag werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
wambamNL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:56:
[...]

Ik ben van silver 4 naar gold 3 gestegen met 90% van de games als ADC. ;) En ik al mijn ADC games waren met twitch, dus het is vast wel mogelijk met vayne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Ghizmo schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:06:
[...]

Ik ben van silver 4 naar gold 3 gestegen met 90% van de games als ADC. ;) En ik al mijn ADC games waren met twitch, dus het is vast wel mogelijk met vayne.
Ik weet dat het mogelijk is maar als je in een 2v1 of in een flame team of als ik mn dag niet heb gaat het moeilijk.
Plus ik ga graag split pushen wat 9 van de 10 mensen opvatten als ga 4v5 engagen om pressure uit te voeren.
Ach ik maak ook nog teveel fouten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
Zolang je 2/3 games wint, stijg je in rank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ga nooit splitpushen tenzij je echt 83/0 staat in een subchallenger game als ADC.

[ Voor 5% gewijzigd door Rordarok op 02-10-2014 14:11 ]

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Rordarok schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:11:
Ga nooit splitpushen tenzij je echt 83/0 staat in een subchallenger game als ADC.
Wat moet je dan doen als adc in een subchallenger game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Groupen met de rest van je team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 28-09 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ghizmo schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:06:
[...]

Dat laatste betwijfel ik enigszins

Zelfde verhaal voor mij overigens. Friends account van Bronze I naar Gold V gebracht, met ik gok 2/3 van de games als adc.

Het kan prima, uiteraard ook met Vayne, maar ik weet niet of Vayne daarvoor nu in de huidige meta de ideale keus is. Vayne blijft Vayne, maar er zijn mijns inziens betere adc keuzes om games naar je hand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Zolang je maar met je comfort champion speelt lukt het met alles wel. Laag silver tot gold V is geen enkel verschil in niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:27:
Zolang je maar met je comfort champion speelt lukt het met alles wel. Laag silver tot gold V is geen enkel verschil in niveau.
Welkom in de league van de late game throws :D

Overigens is er een viewing party voor de Finals in Groningen, voor de mensen die dit niet wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
Link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghizmo schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:11:
Zolang je 2/3 games wint, stijg je in rank :)
Met 50% kan je ook stijgen, met 51% kan je zelfs challenger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Met 50% kan je ook stijgen, met 51% kan je zelfs challenger worden.
kom ik aanzetten met 45%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 14:37
Jep, en andersom ook: in B5 gestart dit seizoen, vrij vlot richting S5, nog altijd een winrate van 54% maar ik kom er niet meer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDustv
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 14:10

MrDustv

All day, Every day!

Ik heb al meer dan anderhalf jaar de frost skin voor irellia maar heb haar nooit gedurft op te pakken. Gister toch maar even geprobeert en ik moet zeggen dat ik mij prima heb vermaakt. Wat een Awsome CHAMP is dat! volgensmij ben ik 11-4-8 geeindigt het eerste potje en daarna ging het alleen maar beter. Voelt zo goed als mensen je willen tower diven als je low hp ben. Instant stun plus sick veel livesteal = Easy kill :P

Battle tag Dusts#2388 - Youtube " if you can't say something nice, say something clever but devastating!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ero-Sensei schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:22:
Jep, en andersom ook: in B5 gestart dit seizoen, vrij vlot richting S5, nog altijd een winrate van 54% maar ik kom er niet meer uit :)
Komt er niet meer uit in de zin van teveel losses, of meer het feit dat je relatief weinig punten bij een win krijgt en relatief veel in de min krijgt bij een loss?

Dat laatste vind ik nog altijd vaag hoe dit nou precies zit.

Op me main heb ik nu tot aan Gold III nog altijd gemiddeld zo'n 25 punten per win gekregen. Met enige regelmaat zelfs 30. Maar op een friends account met een iets hogere winrate dan me main komt het zelden boven de 20 punten per win uit. En het totaal aantal ranked games op beide accounts loopt niet heel ver uiteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Koekiemonsterr schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:46:
[...]

Komt er niet meer uit in de zin van teveel losses, of meer het feit dat je relatief weinig punten bij een win krijgt en relatief veel in de min krijgt bij een loss?

Dat laatste vind ik nog altijd vaag hoe dit nou precies zit.

Op me main heb ik nu tot aan Gold III nog altijd gemiddeld zo'n 25 punten per win gekregen. Met enige regelmaat zelfs 30. Maar op een friends account met een iets hogere winrate (recent op 60%) dan me main komt het zelden boven de 20 punten per win uit. En het totaal aantal ranked games op beide accounts loopt niet heel ver uiteen.
Het gaat eigenlijk steeds hetzelfde: ik krijg nu 15 lp per win, zo krabbel ik weer op richting promo's, maar het gaat steeds in streaks: win ik 5 keer achter elkaar, dan kom ik steeds in promo, of net niet. Daarna verlies ik er weer 4 á -20 per loss en begin ik weer opnieuw tussen de 0 en 20lp.

Het verschil in lp per win is ook groot: zogauw ik boven 50lp hit krijg ik er 18 p/win, en daaronder krijg ik er 13 p/win. Mijn winrate zit nog steeds ruim boven 50%, maar kom er zo niet uit. Het is een keer hopen op wat geluk, om de winstreak wat langer vol te houden. Maar ach het geeft ook niks.

Je hebt me gisteren als ADC zien spelen (af en toe wat te aggressief qua speelstijl, maar dat terzijde), en het lijkt me toch dat ik qua farm/KDA redelijk wegkom. Nu waren de tegenstanders niet zo veelzeggend natuurljik, en heel wat anders dan SoloQ maartoch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDustv

MrDustv

All day, Every day!

Mensen die vanavond rond half 10 zin hebben in een potje lol ?
Het liefst ranked dual que, of een team voor ranked maken ? Wil even gold 4 of 3 worden :)

[ Voor 42% gewijzigd door MrDustv op 02-10-2014 17:42 ]

Battle tag Dusts#2388 - Youtube " if you can't say something nice, say something clever but devastating!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

MrDustv schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:38:
Mensen die vanavond rond half 10 zin hebben in een potje lol ?
Het liefst ranked dual que, of een team voor ranked maken ? Wil even gold 4 of 3 worden :)
Ik heb er wel in in maar kan helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDustv

MrDustv

All day, Every day!

Waarom niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Ik ben er wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDustv

MrDustv

All day, Every day!

wambamNL schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:42:
[...]

Ik heb er wel in in maar kan helaas niet
Aah, dan moeten we maar een andere keer even een potje doen. App mij anders even Roderick als je een keer na half 10 kunt
Als je DustV toevoegt kunnen we een keer Dual Que :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Damienx2 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:27:
Mwah niet mee eens, toen ik ging stijgen van silver5 naar silver1 ooit was het niveau al goed te merken, moet wel zeggen dat vele gold5 net zo spelen als een silver3/4, maar het is misschien meer inzet, aangezien silver2/1 mensen heel graag willen winnen om gold te worden en gold5 mensen kan het vaak geen klap schelen :P
Zelfde gemerkt in hogere division, 4/5 zitten alle trolls xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDustv

MrDustv

All day, Every day!

Santee schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:52:
[...]

Mwah niet mee eens, toen ik ging stijgen van silver5 naar silver1 ooit was het niveau al goed te merken, moet wel zeggen dat vele gold5 net zo spelen als een silver3/4, maar het is misschien meer inzet, aangezien silver2/1 mensen heel graag willen winnen om gold te worden en gold5 mensen kan het vaak geen klap schelen :P
Zelfde gemerkt in hogere division, 4/5 zitten alle trolls xD
Ook mijn probleem momenteel. sinds ik in gold 5 zit alleen nog maar loses gehad :(
Had promo games 6 gewonnen 4 verloren en toen gelijk in g5 geplaatst. Durf bijna geen ranked meer te doen :S straks word ik weer silver 1 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Goed prima, voor MIJ zit er geen verschil in niveau, vind ze allemaal even random spelen, of het nu een Gold V is of een Silver V. Het is allemaal erg bedenkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Nah, je moet tot silve5 mmr ofzo droppen wil je demoten, gewoon doorspelen, heb ook in gold5 super lang vastgezeten, zelfs al ging ik soms 19/3 je had echt troll teams, deels deed ik ook te weinig aan objectives toen. Iedereen killen, maar nooit towers siegen/pushen en als ze dan late game 1 goede engage krijgen winnen ze :P

@Damienx2
Tuurlijk, in plat5 dacht ik soms ook, wtf doe je (zero brain), maar gelukkig komen die situatie's steeds minder voor. Als in gold5 games van vrienden spec kan je wel zien dat ze iig nog best wat snappen van de game, stuk meer dan een bronze1/silver5 iig, alleen ze maken nog steeds 3/4 keer de verkeerde beslissing ;P

[ Voor 33% gewijzigd door Santee op 02-10-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada

Ryada

She/Her

ik denk niet dat ik ik gold zal komen of mogen komen mn laatste 3 matches waren echt gewoon slecht om het zacht uit te drukken.

1ste was nasus met 800 stacks en full tank ik q de enemy adc deed geen damage ja ik deed 100 damage in totaal.
Maar ik ben wel in 3 schoten dood xd
2de was gewoon ik maakte verkeerde beslissingen in mid - late
3de was gwn onmogelijk om een braindead vayne te supporten

[ Voor 57% gewijzigd door Ryada op 02-10-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDustv

MrDustv

All day, Every day!

Santee schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:07:
Nah, je moet tot silve5 mmr ofzo droppen wil je demoten, gewoon doorspelen, heb ook in gold5 super lang vastgezeten, zelfs al ging ik soms 19/3 je had echt troll teams, deels deed ik ook te weinig aan objectives toen. Iedereen killen, maar nooit towers siegen/pushen en als ze dan late game 1 goede engage krijgen winnen ze :P
Ik speel ook wel door :P vandaar dat ik het vnavond weer aan ga!
Ik denk dat objectives ook mijn probleem is... ik speel vooral top dus dragon is vrij ver weg dus dat is niet echt een objective war ik controle op heb. Meestal in ik mijn lane wel qua farm en kils maar verliezen de andere lanes bijv heel hard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Santee schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:07:

@Damienx2
Tuurlijk, in plat5 dacht ik soms ook, wtf doe je (zero brain), maar gelukkig komen die situatie's steeds minder voor. Als in gold5 games van vrienden spec kan je wel zien dat ze iig nog best wat snappen van de game, stuk meer dan een bronze1/silver5 iig, alleen ze maken nog steeds 3/4 keer de verkeerde beslissing ;P
Dan moet je echt veel kritischer worden. Elke game worden er meerdere gigantische fouten gemaakt, op welk niveau je ook kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDustv

MrDustv

All day, Every day!

Zelfs in de championships maken de beste spelers nog fouten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Rordarok schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:10:
[...]

Dan moet je echt veel kritischer worden. Elke game worden er meerdere gigantische fouten gemaakt, op welk niveau je ook kijkt.
Ik ben kritisch, wil gewoon niet alles de grond in boren, zeggen dat bronze/silver/gold allemaal hetzelfde is is echt wel onzin ^^ Er worden gewoon steeds minder en minder erge fouten gemaakt, maar de kleinere fouten worden steeds belangrijker. Keuze tussen een Baron poging en een mid tower bijvoorbeeld wordt best belangrijk op een bepaald niveau, maar in bronze boeit het eigenlijk helemaal niks.

En waar staat dat ze geen fouten maken xD? Zeg alleen dat er wel verschil in zit als ik games spectate/eigen ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Santee, Gold is veel beter dan Bronze he? :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GRMNTYhU8wY]

I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Tjah, die mensen staan 15k achter en hebben geen id hoeveel dmg ze tegen baron doen xD Kan niet zeggen dat dit typisch bronze is, en in plat5 jatte ik een baron met leona ult van het andere team omdat de jungler niet smite gebruikte ofzo, maar betekent niet gelijk dat het even slecht is als bronze xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Santee schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:37:
Tjah, die mensen staan 15k achter en hebben geen id hoeveel dmg ze tegen baron doen xD Kan niet zeggen dat dit typisch bronze is, en in plat5 jatte ik een baron met leona ult van het andere team omdat de jungler niet smite gebruikte ofzo, maar betekent niet gelijk dat het even slecht is als bronze xD
Imo gewoon de roze bril afzetten en accepteren dat het t/m Diamond weinig beter is. Dat minimale verschil merk je amper tot niet op. Overal zie je dezelfde merkwaardige acties en het ergste nog totaal geen beslissing kunnen nemen met waar er op de map druk moet komen om objectives te behalen.

Voorgaande seizoenen waren de gold en hoger ranks noemenswaardig, dat is inmiddels al niet meer het geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Damien op 02-10-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Damienx2 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:38:
[...]

Imo gewoon de roze bril afzetten en accepteren dat het t/m Diamond weinig beter is. Dat minimale verschil merk je amper tot niet op. Overal zie je dezelfde merkwaardige acties en het ergste nog totaal geen beslissing kunnen nemen met waar er op de map druk moet komen om objectives te behalen.
Speelde ff op het account van me vriend en ging binnen 10 games van silver1 naar gold4, volledige stomp games, terwijl ik toen pas plat5 was. Maar goed, je hebt wel gelijk, ook in plat is het niveau nog wel om te huilen soms O-)

Mr goed genoeg geklets, volgende game :9~ Kijken of ik me winstreak vol kan houden, moet zo naar verjaardag :3

[ Voor 8% gewijzigd door Santee op 02-10-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Voorgaande seizoenen waren de gold en hoger ranks noemenswaardig, dat is inmiddels al niet meer het geval.
Dit is gewoon waar, ik merk zelf echt geen verschil tussen plat of gold ook als ik op een smurf speel.
Vrijwel iedereen mist daar nog basics van iets, sommige mechanics, sommige decision making, sommige positioning, sommige laning.
Dat betekend trouwens niet dat ik elke game keihard carry want dat is niet mijn stijl. Maar over 10 games zal ik er zeker een hoop in mijn schoot geworpen krijgen als ik gewoon rustig blijf en mijn ding blijf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Nog 3 daagjes en dan kan ik eindelijk weer spelen :) Om mijn terug komst in de LoL wereld te vieren zat ik te denken om me zelf te trakteren op Braum.. aan ze abilities te zien lijkt het me echt een waardevolle champ. Echter heb ik hem nog nooit in aktie gezien zou iemand misschien een beetje ze ervaring erover kunnen vertellen en of het het waard is om hem aan te schaffen of dat ik er totaal naast zit met me gedachtes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 21:30:
Dit is gewoon waar, ik merk zelf echt geen verschil tussen plat of gold ook als ik op een smurf speel.
Vrijwel iedereen mist daar nog basics van iets, sommige mechanics, sommige decision making, sommige positioning, sommige laning.
Hmja, vanuit het perspectief van een Diamond zal de perceptie wel sneller zijn dat er geen verschil is tussen plat of gold, of bijv silver of gold.

Het Gold van nu is misschien niet meer het Gold van seizoen 3, en in die zin is het verschil Silver-Gold kleiner geworden, maar enig verschil merk ik echt nog wel tussen low silver en low gold. Op low silver kon ik nog makkelijk met Lux mid spelen zonder dat er echt enemy jungle pressure was. En dan krijg je een Brand die te obvious op je afloopt en gewoon vraagt om een pak rammel. Dat soort dingen zijn in low gold echt wel verdwenen. Maar goed, AP runes op thresh en attack speed runes op Gragas supp zijn ook in Gold nog niet verdwenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Kern schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 00:18:
Nog 3 daagjes en dan kan ik eindelijk weer spelen :) Om mijn terug komst in de LoL wereld te vieren zat ik te denken om me zelf te trakteren op Braum.. aan ze abilities te zien lijkt het me echt een waardevolle champ. Echter heb ik hem nog nooit in aktie gezien zou iemand misschien een beetje ze ervaring erover kunnen vertellen en of het het waard is om hem aan te schaffen of dat ik er totaal naast zit met me gedachtes.
Lekkere tanky support met veel CC en mogelijkheden om je ADC te beschermen. Een van de betere supports naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
MrDustv schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:15:
[...]

Ik speel ook wel door :P vandaar dat ik het vnavond weer aan ga!
Ik denk dat objectives ook mijn probleem is... ik speel vooral top dus dragon is vrij ver weg dus dat is niet echt een objective war ik controle op heb. Meestal in ik mijn lane wel qua farm en kils maar verliezen de andere lanes bijv heel hard
Je hebt er wel controle op.
Als jij de toplane wint en/of gepushed krijgt, moet het enemy team eigenlijk iets doen om jou te stoppen. Als dat betekent dat hun jungler/mid jou ganked, en jij hun bezig weet te houden zonder dood te gaan, of dood gaat en een kill krijgt. Hoort jou team die dragon te pakken als objective, als counter op hun reactie.

Zie het alleen maar duidelijk te krijgen bij jou team wanneer dit gebeurt, dat is het punt meestal. - is mijn ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door Ghizmo op 03-10-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Het zal voor mij pas weer maandag zijn dat ik kan samenspelen.. tenzij er mensen om 0.00u vanavond gaan spelen ofzo (kan ik niet op TS omdat vriendin slaapt dan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
:o zonder te praten ook niet? of wordt ze dan wakker van het hefitge geklik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Ghizmo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:59:
:o zonder te praten ook niet? of wordt ze dan wakker van het hefitge geklik :D
haha ja dat wel, maar kan zelf niet praten :P maar moet ff kijken of ik wel online kom.. ga eerst ff uurtje lopen op de training (heb hamstringblessure) en dan komt er bezoek en weet niet tot hoe laat die er zijn :P
Van dat geklik wordt ze niet wakker xD maar ik heb nogal een zware stem en der zit tussen computerkamer en onze slaapkamer maar een wandje van een cm of 10 xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Laatst online: 09-08 22:28
Defqonwolf schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:01:
[...]

haha ja dat wel, maar kan zelf niet praten :P maar moet ff kijken of ik wel online kom.. ga eerst ff uurtje lopen op de training (heb hamstringblessure) en dan komt er bezoek en weet niet tot hoe laat die er zijn :P
Van dat geklik wordt ze niet wakker xD maar ik heb nogal een zware stem en der zit tussen computerkamer en onze slaapkamer maar een wandje van een cm of 10 xD
Mijn pc staat in de slaapkamer -_- dus begrijp je probleem. Spelen op de Nuc in de woonkamer kan wel maar geen ranked:P Mompelt iets over huurprijzen in Utrecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
Stitch! schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:08:
[...]

Mijn pc staat in de slaapkamer -_- dus begrijp je probleem. Spelen op de Nuc in de woonkamer kan wel maar geen ranked:P Mompelt iets over huurprijzen in Utrecht..
hehe ja in de stad is het duurder he :P
Ben ik blij dat ik in zeeland woon :P goedkope huizen hier :P hebben vorig jaar dit huis gekocht voor spotprijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 01:51:
[...]

Hmja, vanuit het perspectief van een Diamond zal de perceptie wel sneller zijn dat er geen verschil is tussen plat of gold, of bijv silver of gold.

Het Gold van nu is misschien niet meer het Gold van seizoen 3, en in die zin is het verschil Silver-Gold kleiner geworden, maar enig verschil merk ik echt nog wel tussen low silver en low gold. Op low silver kon ik nog makkelijk met Lux mid spelen zonder dat er echt enemy jungle pressure was. En dan krijg je een Brand die te obvious op je afloopt en gewoon vraagt om een pak rammel. Dat soort dingen zijn in low gold echt wel verdwenen. Maar goed, AP runes op thresh en attack speed runes op Gragas supp zijn ook in Gold nog niet verdwenen....
Ik boost nu een vriends account naar silver, nou het verschil merk je echt wel hoor. Elke game heb ik 15+ kills en minimale deaths. Ik ben vaak de enige die wards koopt en de hele enemy jungle ward. Ook merkte ik het verschil heel erg in midden silver en low gold, vooral de map awareness en weer het wards kopen.

Overigens ben ik het helemaal met je eens, gold in s3 is niet meer gold van s4. Ik denk dat de meeste mensen een league doorschuiven elke season. Dit komt omdat mensen steeds beter worden, a.d.h.v. de hype train rondom LCS en Worlds etc. denk ik? En daarnaast ook omdat als je in de volgende season in de zelfde league wordt gezet, en daarna gaat spelen.. een grote kans is dat je stijgt.

Dit is de link https://www.facebook.com/EsporteventNL naar Worlds event in Pathe Groningen.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
Je komt niet meer in dezelfde league als waar je bent geëindigd, dat was van S2 naar S3 wel, maar van S3 naar S4 niet meer.
Je komt in een league aan de hand van je placements, speel je slecht/of slecht met je team, dan kom je simpelweg in brons of silver of gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ghizmo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:57:
Je komt niet meer in dezelfde league als waar je bent geëindigd, dat was van S2 naar S3 wel, maar van S3 naar S4 niet meer.
Je komt in een league aan de hand van je placements, speel je slecht/of slecht met je team, dan kom je simpelweg in brons of silver of gold.
Bullshit. Er is altijd voor een soft reset gekozen van je MMR. Als je MMR 1600 is wordt dat richting de 1200 gehaald op deze manier: 1600+1200/2 = 1400. 1400 is dan je nieuwe MMR en daarmee ga je je placements in. Gedurende die placements stijgt/daalt je MMR wel sneller, dus als je 10x verliest kun je alsnog in bronze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Waarom nou uitgerekend in het hoge noorden? :P

Heerlijke stad, heb er nog gestudeerd, en alleen al voor de Groningse eierbal zou ik in de trein springen, maar het blijft wel een uithoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dopiej
https://www.youtube.com/watch?v=sEC_YxkvFAg

voor de Quarter Finals SSW vs. TSM (TSM, TSM, TSM) ;) (heb em op achtergrond aan staan aangezien iedereen op me beeldscherm mee kan kijken :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Dopiej op 03-10-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
En hoezo is het dan bullshit wat ik zeg, vicarious? Je zegt in principe exact hetzelfde als ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghizmo op 03-10-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ghizmo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:14:
En hoezo is het dan bullshit wat ik zeg, vicarious? Je zegt in principe exact hetzelfde als ik.
Omdat je van S2 naar S3 ook niet in dezelfde league terecht kwam als waar je bent geëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
[...]

Sorry maar dit klopt echt niet. Waarom zitten de mensen in silver dan in silver en de mensen in gold in gold?

Er is wel degelijk verschil. Dat verschil zit naar mijn mening in de keuzes die mensen maken in bepaalde situaties. In bronze worden meer fouten gemaakt dan in silver en in silver weer dan in gold.

Een gold team zal 9/10 winnen van een bronze team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Defqonwolf schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:09:
https://www.youtube.com/watch?v=sEC_YxkvFAg

voor de Quarter Finals SSW vs. TSM (TSM, TSM, TSM) ;) (heb em op achtergrond aan staan aangezien iedereen op me beeldscherm mee kan kijken :P)
spoiler:
TSM gaat gestompt worden gezien de teamcomps en het begin. SSW heeft zwakke early game (Ryze, Jayce) maar staat nu al voor dankzij betere vision control en betere 2v1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Lennyz schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:30:
[...]

Sorry maar dit klopt echt niet. Waarom zitten de mensen in silver dan in silver en de mensen in gold in gold?

Er is wel degelijk verschil. Dat verschil zit naar mijn mening in de keuzes die mensen maken in bepaalde situaties. In bronze worden meer fouten gemaakt dan in silver en in silver weer dan in gold.

Een gold team zal 9/10 winnen van een bronze team.
Er zitten altijd wel extreme gevallen tussen, maar over het algemeen (zoals ik ook al zei, zit er maar een MINIMAAL verschil tussen). Er zijn gewoon een hoop mensen die hun eigen rank niet willen afkraken (want ze zitten er toch mooi even). Maar op mijn Damien account zit ik met high gold opgescheept en op NightFang zit ik met Diamond V en lager, maar ik zie op beide accounts dezelfde besluiteloosheid en gare acties als dat ik op een Gold V smurfje zie.

Imo als je nu al begint te denken dat men goede games speelt, dan ben je al gestopt met het kritisch kijken naar de game. En om terug te komen op Koekie's comment, ja mechanisch worden mensen stuk voor stuk beter hoe hoger je komt in de ranking, maar dat heeft niets te maken met de gare calls die over de gehele map plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:38:
[...]

Er zitten altijd wel extreme gevallen tussen, maar over het algemeen (zoals ik ook al zei, zit er maar een MINIMAAL verschil tussen). Er zijn gewoon een hoop mensen die hun eigen rank niet willen afkraken (want ze zitten er toch mooi even). Maar op mijn Damien account zit ik met high gold opgescheept en op NightFang zit ik met Diamond V en lager, maar ik zie op beide accounts dezelfde besluiteloosheid en gare acties als dat ik op een Gold V smurfje zie.

Imo als je nu al begint te denken dat men goede games speelt, dan ben je al gestopt met het kritisch kijken naar de game. En om terug te komen op Koekie's comment, ja mechanisch worden mensen stuk voor stuk beter hoe hoger je komt in de ranking, maar dat heeft niets te maken met de gare calls die over de gehele map plaatsvinden.
Ik vind dat je nu alles over 1 kant scheert. Ik zit zelf in gold 5 en ik merk echt een groot verschil. Waarschijnlijk dat dit verschil steeds minder wordt vanaf gold omhoog, maar om bronze en silver nu te gaan vergelijken met gold gaat mij iets te ver. Dit is niet omdat ik goed wil praten dat ik in gold zit en dus niet vergeleken wil worden met bronze en silver omdat ik "beter" ben. Maar omdat ik echt een groot verschil zie in skill level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:46:
[...]

Ik vind dat je nu alles over 1 kant scheert. Ik zit zelf in gold 5 en ik merk echt een groot verschil. Waarschijnlijk dat dit verschil steeds minder wordt vanaf gold omhoog, maar om bronze en silver nu te gaan vergelijken met gold gaat mij iets te ver. Dit is niet omdat ik goed wil praten dat ik in gold zit en dus niet vergeleken wil worden met bronze en silver omdat ik "beter" ben. Maar omdat ik echt een groot verschil zie in skill level.
Je hoeft er gelukkig ook niet mee eens te zijn. Maar nu praten je weer over skilllevel ipv over strategische keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

spoiler:
HEURHEUREHRUE NICE TEAMCOMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Damienx2 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:49:
[...]

Je hoeft er gelukkig ook niet mee eens te zijn. Maar nu praten je weer over skilllevel ipv over strategische keuzes.
Is voor een groot deel hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Secsytime schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:52:
[...]

Nee dat is niet hetzelfde. Hoe iemand mechanisch een champion bespeeld heeft niets te maken met hoe je strategisch League of Legends speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 23:01
Ghizmo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:14:
De softreset/placements werkte exact het zelfde in S2->S3 als in S3->S4.
Secsytime schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:52:
[...]

Nee. Damien heeft het over dat ze van bronze t/m platinum+ als een kip zonder kop over de map rondrennen (inherent aan solo queue). Dat een bronze dan in lane over het algemeen gestompt wordt door een platinum is vervolgens de hoofdzakelijke reden dat die platinum wint.

[ Voor 26% gewijzigd door Thormodo op 03-10-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Thormodo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:54:
[...]

Nee. Damien heeft het over dat ze van bronze t/m platinum+ als een kip zonder kop over de map rondrennen. Dat een bronze dan in lane over het algemeen gestompt wordt door een platinum is vervolgens de hoofdzakelijke reden dat die platinum wint.
Ik denk dat hier een grote overlap in zit tbh. Maar je mag het er mee oneens zijn.

Als je een bepaalde champion goed kan spelen, ben je skilled met die champion. Als je daarnaast ook het spelletje, strategisch goed snapt.. ben je skilled? nouja, w/e

Anyway, ik merk het verschil wel heel erg.. dit begint bij simpele dingen zoals warden, dit is ook onderdeel van strategisch toch? Strategisch niet geganked willen worden, strategische wards bij enemy buff site, strategische splitpush, strategische TP.. allemaal strategisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
Totaal niet mee eens, ik was S2 geëindigd in silver, en ben S3 begonnen in silver. Placement matches bestonden toen helemaal nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

spoiler:
Hoe vaak moet ik nog zeggen dat een Lulu echt niet gaat helpen :) Wederom is Ryze zoveel waardevoller. En dan ook nog zo'n TSM comp erbij. Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 23:01
Ghizmo schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:57:
Totaal niet mee eens, ik was S2 geëindigd in silver, en ben S3 begonnen in silver. Placement matches bestonden toen helemaal nog niet.
Die bestaan al sinds season 1 -,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ero-Sensei
Damienx2 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat het niks te maken heeft dat mensen hun eigen rank niet willen afkraken, ik denk dat het eerder andersom is. Een Plat 3 zal ongetwijfeld zien wat jij ziet: het niveau verschil is niet zo groot. Ik als Silver speler zie het toch echt anders; ik heb veel meer moeite met een Gold 3 speler als met een Silver 3 speler, voor mij is het niveau verschil dus aanzienlijk.

Het is dus denk ik maar net vanaf welk niveau je het aanziet. Om mijn punt duidelijk te maken even wat fictieve cijfertjes: Een Gold 3 speler maakt in een game 20 fouten; Oftewel 20 openingen om een lane/game te beslissen. De Plat 3 spelers zien 15 van deze openingen en maken er gebruik van. De game wordt dus beslist op de eerste paar fouten/openingen.
Een Silver 3 speler echter ziet misschien maar 10 van deze 20 openingen en weten er maar van 5 gebruik te maken. Diezelfde speler krijgt tegen een Plat 3 maar 10 openingen, en herkent er maar 2 van op tijd.

Voor die Silver speler wordt het niveau verschil dus veel duidelijker dan voor die Plat / Diamond spelers. Een Diamond speler vind Silver Bronze en Gold inderdaad 1 pot nat, want die straft de eerste 3 fouten dusdanig af dat het beslist is, en die 3 fouten komen er bij Bronze, Silver én Gold wel.

Het enige wat wel hetzelfde is wanneer ik zo eens af en toe youtube bekijk: 'zelfs' in Gold zie je teams fed zijn, maar gaan ze zulke vreemde dingen doen als team, dat de game zo lang gaat duren dat IEDEREEN min of meer full build is. En dan gaan teamfighten omdat ze zoveel kills voorstaan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghizmo
Ben ik het nog steeds niet mee eens dan.
Ik heb nooit placement matches gespeeld zoals nu. Enige waar ik mij druk om hoefde te maken was het behouden van mijn league, waar ik hard voor werkte met mijn silver 4, zodat ik niet weer in bronze hoefde te spelen.

Edit: dubbele negatieve eruit gehaald.

[ Voor 8% gewijzigd door Ghizmo op 03-10-2014 11:03 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]