Damienx2 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 10:38:
[...]
Er zitten altijd wel extreme gevallen tussen, maar over het algemeen (zoals ik ook al zei, zit er maar een MINIMAAL verschil tussen). Er zijn gewoon een hoop mensen die hun eigen rank niet willen afkraken (want ze zitten er toch mooi even). Maar op mijn Damien account zit ik met high gold opgescheept en op NightFang zit ik met Diamond V en lager, maar ik zie op beide accounts dezelfde besluiteloosheid en gare acties als dat ik op een Gold V smurfje zie.
Imo als je nu al begint te denken dat men goede games speelt, dan ben je al gestopt met het kritisch kijken naar de game. En om terug te komen op Koekie's comment, ja mechanisch worden mensen stuk voor stuk beter hoe hoger je komt in de ranking, maar dat heeft niets te maken met de gare calls die over de gehele map plaatsvinden.
Ik denk dat het niks te maken heeft dat mensen hun eigen rank niet willen afkraken, ik denk dat het eerder andersom is. Een Plat 3 zal ongetwijfeld zien wat jij ziet: het niveau verschil is niet zo groot. Ik als Silver speler zie het toch echt anders; ik heb veel meer moeite met een Gold 3 speler als met een Silver 3 speler, voor mij is het niveau verschil dus aanzienlijk.
Het is dus denk ik maar net vanaf welk niveau je het aanziet. Om mijn punt duidelijk te maken even wat fictieve cijfertjes: Een Gold 3 speler maakt in een game 20 fouten; Oftewel 20 openingen om een lane/game te beslissen. De Plat 3 spelers zien 15 van deze openingen en maken er gebruik van. De game wordt dus beslist op de eerste paar fouten/openingen.
Een Silver 3 speler echter ziet misschien maar 10 van deze 20 openingen en weten er maar van 5 gebruik te maken. Diezelfde speler krijgt tegen een Plat 3 maar 10 openingen, en herkent er maar 2 van op tijd.
Voor die Silver speler wordt het niveau verschil dus veel duidelijker dan voor die Plat / Diamond spelers. Een Diamond speler vind Silver Bronze en Gold inderdaad 1 pot nat, want die straft de eerste 3 fouten dusdanig af dat het beslist is, en die 3 fouten komen er bij Bronze, Silver én Gold wel.
Het enige wat wel hetzelfde is wanneer ik zo eens af en toe youtube bekijk: 'zelfs' in Gold zie je teams fed zijn, maar gaan ze zulke vreemde dingen doen als team, dat de game zo lang gaat duren dat IEDEREEN min of meer full build is. En dan gaan teamfighten omdat ze zoveel kills voorstaan