De uitleg destijds was volgens mij, als je enkele games achter elkaar niet gereport bent en je bent sowieso nooit voor het tribunal gekomen dan bij de eerst volgende reports in 1 of 2 opeenvolgende games krijg je een waarschuwing.
Ik vind het wel een stap in de goede richting. Echter moet dit nog wel getweaked worden in een definitieve goede oplossing. Het straffen met het weghalen van eindejaars rewards is natuurlijk al een stap in de goede richting, echter los je daar toxicity in League nog niet mee op. Want je hebt ook mensen die geen ranked spelen of in Bronze/Silver zitten. Ik denk niet dat er veel Bronze spelers mee zitten dat ze aan het eind van het seizoen geen icoontje krijgen

. Toxic spelers in normals boeit het sowieso niets want op een chatrestrictie na verlies je niets. Silver spelers missen uit op een vrij lelijke (spreek uit ervaring) border en een middelmatig icoontje dat eigenlijk niets anders is dan een recolor van alle andere icoontjes.
Dus ja het is een halve stap, maar elke stap (half of heel) is er 1. Dus hopelijk zetten ze dit nu voort en veranderd er enigszins ergens in de keten iets qua toxicity.
Echter vind ik wel dat ze tribunal ook op de schop moeten nemen en dit gewoon bij Riot zelf af dienen te handelen en niet meer door de community. Ik vind dat Riot ZELF verantwoordelijkheid dient te nemen bij het bannen van personen en dat niet in de handen van de community. Dat werkt namelijk gewoon niet, goed voorbeeld is het spel Archeage wat ik momenteel ook af en toe speel. Daar wordt dus ook een tribunal gedaan door de community. Hier zie je duidelijk dat mensen daar niet mee om kunnen gaan, er is nog NIEMAND door het tribunal gekomen die op vrije voeten kwam, iedereen vind het maar alste leuk om maar lukraak op Punish te drukken. Tevens zijn de regels in League nog steeds te globaal om door een community te laten bepalen of iemand de regels heeft overtreden of niet. (enigszins vergelijkbaar met de regeltjes van Tweakers qua posten).
Het is maar net hoe iemand het interpreteert of iemand wel of niet schuldig is aan schijnbaar gemaakte overtredingen. Vandaar dat het het beste is om dit bij Riot zelf te beleggen, bij de werknemers moet bekend zijn wat wel of niet door de beugel kan. Dat ze dit niet vanaf het begin hebben geintroduceerd kan ik me voorstellen aangezien het nog een klein bedrijf was, maar inmiddels met de huidige omzet moet het geen probleem zijn om hier dedicated mensen voor aan te stellen.
[
Voor 84% gewijzigd door
Damien op 24-09-2014 13:08
]
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.