Wootlock schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:39:
[...]
stuk voor stuk spannende en intense games hoor.
en kwalitatief ook best hoog (iig hoger als EU LCS) dus ik denk dat het wel goed zit op Worlds. hopelijk dat TSM / C9 de groupsfase voorbij komen
[...]
Maokai is gewoon een erg sterkte pick, heb hem laatst top gespeeld ipv jungle en kon vrij simpel 1 vs 4 tanken met mijn ult aan.
En dat was alleen met een RoA / Frozen heart / spirit visage.
Kwaliteit van de games was niet hoog, dat ben ik met Jespertje eens. Maar toch verwacht ik op World's andere games van alle 3 de NA teams hetzelfde als de EU teams. Waarom? Je kunt hier simpelweg weer een vergelijking met voetbal te voorschijn halen. De meeste teams spelen dramatisch slechte games (overigens zo slecht waren de NA/EU LCS playoffs ook weer niet), maar eenmaal Europees gaat de kwaliteit aanzienlijk omhoog.
Om eerlijk te zijn zijn over het algemeen de games in de huidige meta vrij saai. Vanuit de toplane hoef je geen enkele actie te verwachten early/midgame. Want kijk wat je hebt: Maokai's, Lulu's, Alistar's, Dr. Mundo's. Geen van allen zal iets spectaculairs opleveren de gehele game.
Dan kun je vervolgens kijken naar de botlane waar over het algemeen de late-game carry's te voorschijn komen zoals Tristana/Kog'maw. Dus wederom hoef je weinig te verwachten early/mid. Op mid staan dan de assassin's die pas vanaf 6 enigszins in een solo-queue game actie beginnen te vertonen, echter heb je het hier over teammatches dus elke offensive actie van welke kant dan ook zal beantwoord worden door backup vanuit de jungle/toplane.
Hierdoor krijg je vrij passieve games met af en toe een dragon/baron tussendoor maar voor de kijker weinig actie. Gezien de agressieve speelstijl van de Chinese teams en het continue afstraffen van fouten door Koreaanse teams verwacht ik dat C9/TSM/LMQ en Alliance/Fnatic/SK juist op World's betere games zullen laten zien met meer actie erin.
Echter hoop ik dat na dit seizoen de toplane meta gauw weer shift naar "leukere" champions. Want ik zie toch liever Rumble's/Renekton's/Jax's/Irelia's top dan Alistar...
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.