Je moet hier een balans in vinden. Als Riven in Bronze een gigantische winrate heeft is dat wel een probleem voor de game. Een groot deel van de spelers heeft dan erg veel last van een champ, er is weinig fun aan om als adc geoneshot te worden door een Riven die je in 1x met flash opblaast. Daar heb je ook bijna geen counter play tegen in je eentje. Als hij voor de rest wel balanced is moet je iets bedenken waardoor hij in Bronze wel af te stoppen is maar niet waardeloos word op hogere niveaus.Damienx2 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:50:
[...]
Dus opzich ben ik het wel met Garriej eens, dat je moet balancen op hoog niveau en niet juist niet omdat er een Bronze player is die door een Riven in elkaar is gebeukt en daarom maar roept dat Riven broken is.
Daarvan vind ik zijn shield nerf wel een goed voorbeeld, dat is niet veel zwakker geworden je moet alleen beter timen. In Bronze is dat wel een aardige nerf want die kunnen dat niet zo goed maar voor een BoxBox ofzo maakt dat eigenlijk niet zo veel uit.
Lee was en is nu zeker een mannetje waar je wat mij betreft al deze dingen zeer goed moet kunnen om hem te sterk te laten zijn. Als je niet en geweldige objective control en godlike mechanics en super map awareness hebt kan je beter een andere pick doen.[...]
Met dit stukje ben ik het niet helemaal eens. Je hebt namelijk genoeg mensen in ongeveer alle divisies zitten die echt pure one-trick pony's zijn. Die hebben 1 poppetje meer dan 200/300 games gespeeld en beheersen hem (de champ zelf) tot in de puntjes en de enige reden dat ze dus tot op heden niet hoger geranked staan dan bijvoorbeeld een Lee Sin in D1 is omdat ze op andere punten (map awareness, objective control etc etc) het laten afweten. Dus een one-trick pony kan een probleem zijn in elke divisie.
Als je dus in Brons door een Lee gestomped word door iemand die 300 games Lee gespeeld heeft weet ik zeker dat hij harder zou stompen met een Yi, J4 of Amumu als hij daar die 300 games op had gedaan.