Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damienx2 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:50:
[...]

Dus opzich ben ik het wel met Garriej eens, dat je moet balancen op hoog niveau en niet juist niet omdat er een Bronze player is die door een Riven in elkaar is gebeukt en daarom maar roept dat Riven broken is.
Je moet hier een balans in vinden. Als Riven in Bronze een gigantische winrate heeft is dat wel een probleem voor de game. Een groot deel van de spelers heeft dan erg veel last van een champ, er is weinig fun aan om als adc geoneshot te worden door een Riven die je in 1x met flash opblaast. Daar heb je ook bijna geen counter play tegen in je eentje. Als hij voor de rest wel balanced is moet je iets bedenken waardoor hij in Bronze wel af te stoppen is maar niet waardeloos word op hogere niveaus.

Daarvan vind ik zijn shield nerf wel een goed voorbeeld, dat is niet veel zwakker geworden je moet alleen beter timen. In Bronze is dat wel een aardige nerf want die kunnen dat niet zo goed maar voor een BoxBox ofzo maakt dat eigenlijk niet zo veel uit.
[...]

Met dit stukje ben ik het niet helemaal eens. Je hebt namelijk genoeg mensen in ongeveer alle divisies zitten die echt pure one-trick pony's zijn. Die hebben 1 poppetje meer dan 200/300 games gespeeld en beheersen hem (de champ zelf) tot in de puntjes en de enige reden dat ze dus tot op heden niet hoger geranked staan dan bijvoorbeeld een Lee Sin in D1 is omdat ze op andere punten (map awareness, objective control etc etc) het laten afweten. Dus een one-trick pony kan een probleem zijn in elke divisie.
Lee was en is nu zeker een mannetje waar je wat mij betreft al deze dingen zeer goed moet kunnen om hem te sterk te laten zijn. Als je niet en geweldige objective control en godlike mechanics en super map awareness hebt kan je beter een andere pick doen.
Als je dus in Brons door een Lee gestomped word door iemand die 300 games Lee gespeeld heeft weet ik zeker dat hij harder zou stompen met een Yi, J4 of Amumu als hij daar die 300 games op had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Varus hebben ze met deze patch een buff gegeven zodar hij zijn ult vaker kan gebruiken voor engage en disengage, maar nog steeds is hij een van de traagste ADC en dat mogen ze van mij ook wel aanpassen. Hij heeft vrijwel geen escape een lichte slow op zijn e die met de cast time bijna niks op verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Tja, Kog'maw heeft ook geen escapes, zelfde geldt min of meer voor Jinx. Als we nu elke ADC een gap closer of escape gaan geven moeten ze bruisers weer gaan buffen enzo.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:00:
[...]
Je moet hier een balans in vinden. Als Riven in Bronze een gigantische winrate heeft is dat wel een probleem voor de game. Een groot deel van de spelers heeft dan erg veel last van een champ, er is weinig fun aan om als adc geoneshot te worden door een Riven die je in 1x met flash opblaast. Daar heb je ook bijna geen counter play tegen in je eentje. Als hij voor de rest wel balanced is moet je iets bedenken waardoor hij in Bronze wel af te stoppen is maar niet waardeloos word op hogere niveaus.

Daarvan vind ik zijn shield nerf wel een goed voorbeeld, dat is niet veel zwakker geworden je moet alleen beter timen. In Bronze is dat wel een aardige nerf want die kunnen dat niet zo goed maar voor een BoxBox ofzo maakt dat eigenlijk niet zo veel uit.
Uiteraard moet je een balans vinden, maar ik vind niet dat je balans moet baseren op bevindingen uit de lagere elo regionen. Als dit namelijk het geval zou zijn, dan heb je elke week 10 champions die in de free rotation zitten die generfed moeten worden. Akali zou waarschijnlijk dan een NPC worden ipv nog een speelbare champ. Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat men vrij makkelijk opgeeft in de lagere regionen zonder dat er daadwerkelijk iets mis is met de desbetreffende champion. Voorbeeld: Speel je Akali in Bronze dan is de kans groot dat je een 30/0/0 score neerzet, doe hetzelfde in Gold en je speelt ineens vs een Syndra en elke teamfight staat er ineens een pink op de plek waar jij je shroud neergooit.

Garen zou ook OP zijn volgens low silver. Ik bedoel zo kun je wel door blijven gaan. Dus nee aub niet nerfen op basis van klachten van lagere tier divisies.
[...]
Lee was en is nu zeker een mannetje waar je wat mij betreft al deze dingen zeer goed moet kunnen om hem te sterk te laten zijn. Als je niet en geweldige objective control en godlike mechanics en super map awareness hebt kan je beter een andere pick doen.
Als je dus in Brons door een Lee gestomped word door iemand die 300 games Lee gespeeld heeft weet ik zeker dat hij harder zou stompen met een Yi, J4 of Amumu als hij daar die 300 games op had gedaan.
Dat laatste ben ik het helemaal mee eens, maar de kans dat ze dat pakken is vrij klein, want wederom in lagere regionen heb je ongelooflijk veel fanboys zitten, vandaar dat je Singed / Udyr / Lee Sin voorbij ziet komen, ze zien iets op een stream of een youtube video en je hebt de nieuwe Sirc's/Trick's of inSec's. In hun ogen iig.
ArgantosNL schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:09:
Varus hebben ze met deze patch een buff gegeven zodar hij zijn ult vaker kan gebruiken voor engage en disengage, maar nog steeds is hij een van de traagste ADC en dat mogen ze van mij ook wel aanpassen. Hij heeft vrijwel geen escape een lichte slow op zijn e die met de cast time bijna niks op verdient.
Niet graag om eerlijk te zijn. Zoals Vicarious al aangeeft heeft Kog'maw ook simpelweg niet die escapes. Maar een Varus met wat kills onder zijn riem is verdomd lastig te bereiken zonder zelf al dood op de grond te liggen hetzelfde geldt eigenlijk voor een Kog'maw. En met name in solo-queue levert dat soms zeer onaangename teamfights op waar de enemy Kog'maw / Varus vrolijk de 1 na de andere afslacht met hun vrij hoge damage output.

[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 31-07-2014 11:20 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

70 Seconde cooldown zorgt er wel voor dat je lategame elke teamfight hem kan gebruiken. En als disengage werkt hij wat mij betreft heel goed. Wat Varus het meeste getroffen heeft is dat de gebruikelijke Legolas build veel slechter is geworden. Eerst kon je met BT (eventueel zelfs 2) LW voor niet zoveel $ Armor pen en veel AD kopen. Nu ben je bijna verplicht om IE te gaan wat duurder is en minder spell damage doet.

Vind Ezreal van de ADC's nu een groter probleem hebben eigenlijk. Corki en Lucian doen eigenlijk alles wat Ez doet nu beter.
Of natuurlijk Ashe, heb haar nog vrij lang gespeeld maar op het moment vind ik haar ook eigenlijk op elk gebied best wel outclassed worden door andere mannetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:17:

Niet graag om eerlijk te zijn. Zoals Vicarious al aangeeft heeft Kog'maw ook simpelweg niet die escapes. Maar een Varus met wat kills onder zijn riem is verdomd lastig te bereiken zonder zelf al dood op de grond te liggen hetzelfde geldt eigenlijk voor een Kog'maw. En met name in solo-queue levert dat soms zeer onaangename teamfights op waar de enemy Kog'maw / Varus vrolijk de 1 na de andere afslacht met hun vrij hoge damage output.
Dit dus, varus is de champ waar ik de meeste pentakills mee heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:16

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:12:
Tja, Kog'maw heeft ook geen escapes, zelfde geldt min of meer voor Jinx. Als we nu elke ADC een gap closer of escape gaan geven moeten ze bruisers weer gaan buffen enzo.
Hen kun je niet zo direct met elkaar vergelijken imo.
Kog'maws gebrek aan een escape en zijn relatieve kwetsbaarheid (zeker early) wordt imo meer dan goedgemaakt door zijn potentie om uit te groeien tot een ware late game hypercarry. Dat kan Varus ook wel tot op zekere hoogte, maar dat is toch niet echt een hypercarry te noemen. En Jinx scalede (ook) altijd beter dan Varus, heeft een sterkere early game en is in ieder geval met die passive nog wat mobiel. Varus zit dan toch net in een andere, zwakkere positie.
Yup, mee eens. Zijn traagheid en gebrek aan een escape of een Vayne/Draven achtige 'pushback ability' blijft een nadeel.

Eerder opperde ik al eens om inderdaad gewoon zijn base movement speed iets te verhogen; dat is niet wereldschokkend maar het is in ieder geval iets om zijn mobiliteits issues iets te verbeteren, zonder nou meteen aan grote veranderingen te denken. Blijf het ook raar vinden hoe iemand met een boogje en een paar lapjes stof trager rent dan een geharnaste krijger zoals Pantheon/Leona, maar goed :)

Overigens is Varus' postie nu wel iets beter. Een kortere ult cd is mooi, en de eerdere nerf van Mikael's maakte zijn ult als iets meer viable. Speelde hem gister met een enigszins afwijkende build inclusief BotRK en Triforce, in feite de Kog'maw route. Dat wil wel, en helpt ook iets met zijn mobiliteits issues.
Sowieso is hij late game bepaald niet slecht met bijvoorbeeld % hp magic dmg.

Overigens, Varus' nieuwe Q indicator bevalt me niet zo, maar al doende leert men....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Varus is een heel ander type AD carry dan de andere champions. Varus is met die Q en dat slowfield wat meer een AD caster die het van poke moet hebben. Om die een escape te geven lijkt mij niet handig. Het is juist de bedoeling dat die door slechte positioning worden afgestraft. Bovendien moet je nooit teveel tegelijk buffen op een champion, dat heeft het verleden wel geleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:44:
Varus is een heel ander type AD carry dan de andere champions. Varus is met die Q en dat slowfield wat meer een AD caster die het van poke moet hebben. Om die een escape te geven lijkt mij niet handig. Het is juist de bedoeling dat die door slechte positioning worden afgestraft. Bovendien moet je nooit teveel tegelijk buffen op een champion, dat heeft het verleden wel geleerd :+
Dit dus en het feit dat de voorbeelden die genoemd worden (Draven/Vayne) ook allebei een kleinere range hebben en dus meer in melee contact moeten staan, waar Varus icm met z'n Q ze beide met gemak outranged qua poke.

Nee wat mij betreft laten ze Varus zijn movementspeed gewoon zoals het is en een escape is al helemaal uitgesloten wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat Riot het qua champion verandering ook wel goed doet. Staan in de laatste paar patchnotes weinig tot geen veranderingen waar ik het niet mee eens ben.

Maar qua metagame weet ik niet of ze de goede kant op gaan. Runes en Items daar zou wat mij betreft wel wat meer diversiteit mogelijk moeten zijn vind ik. En ik zou ook graag hebben dat er minder extra exp komt als je achter loopt. Bijvoorbeeld counter junglen vind ik nu niet echt rewarding naast buffs, ik kan met Nunu best veel camps van een powerjungler als Yi pakken maar toch helemaal niet voorlopen in level en gold omdat je met de extra camp bijna altijd wel genoeg te farmen hebt. Terwijl ik dan wel veel meer risico loop dan wanneer ik gewoon in mijn eigen jungle blijf.
Stallen is wat mij betreft ook te makkelijk met goede wave clear en nerfed assasins. Ook hoeven inhib turrets wat mij betreft na bijvoorbeeld 30 minuten niet meer te regennen want split pushers als Singed en Shen moeten wat mij betreft wel een inhib turret neer kunnen krijgen als ze daar een aantal minuten flinke druk op kunnen uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:52:
Ik vind dat Riot het qua champion verandering ook wel goed doet. Staan in de laatste paar patchnotes weinig tot geen veranderingen waar ik het niet mee eens ben.

Maar qua metagame weet ik niet of ze de goede kant op gaan. Runes en Items daar zou wat mij betreft wel wat meer diversiteit mogelijk moeten zijn vind ik. En ik zou ook graag hebben dat er minder extra exp komt als je achter loopt. Bijvoorbeeld counter junglen vind ik nu niet echt rewarding naast buffs, ik kan met Nunu best veel camps van een powerjungler als Yi pakken maar toch helemaal niet voorlopen in level en gold omdat je met de extra camp bijna altijd wel genoeg te farmen hebt. Terwijl ik dan wel veel meer risico loop dan wanneer ik gewoon in mijn eigen jungle blijf.
Stallen is wat mij betreft ook te makkelijk met goede wave clear en nerfed assasins. Ook hoeven inhib turrets wat mij betreft na bijvoorbeeld 30 minuten niet meer te regennen want split pushers als Singed en Shen moeten wat mij betreft wel een inhib turret neer kunnen krijgen als ze daar een aantal minuten flinke druk op kunnen uitoefenen.
Qua XP schiet je ook niks op met counterjunglen vanwege het feit dat hij dan gewoon extra XP krijgt van zijn volgende camp. Toen ik vroeger een counterjungler als Nunu of Udyr speelde stond ik soms 2 levels voor op een gankende jungler puur door te counterjunglen. Dat kun je nu echt wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Vicarious schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:15:
[...]

Qua XP schiet je ook niks op met counterjunglen vanwege het feit dat hij dan gewoon extra XP krijgt van zijn volgende camp. Toen ik vroeger een counterjungler als Nunu of Udyr speelde stond ik soms 2 levels voor op een gankende jungler puur door te counterjunglen. Dat kun je nu echt wel vergeten.
Alleen de "grote" killen, als je hem top ziet en je doet dat bij zijn bot jungle, is dat best wel killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

garriej schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:17:
[...]

Alleen de "grote" killen, als je hem top ziet en je doet dat bij zijn bot jungle, is dat best wel killing.
Valt wel mee want camps spawnen supersnel. Als ik zijn grote golem kill is hij zo weer bij als hij zijn wraith eventjes in zn route opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:22:
[...]

70 Seconde cooldown zorgt er wel voor dat je lategame elke teamfight hem kan gebruiken. En als disengage werkt hij wat mij betreft heel goed. Wat Varus het meeste getroffen heeft is dat de gebruikelijke Legolas build veel slechter is geworden. Eerst kon je met BT (eventueel zelfs 2) LW voor niet zoveel $ Armor pen en veel AD kopen. Nu ben je bijna verplicht om IE te gaan wat duurder is en minder spell damage doet.

Vind Ezreal van de ADC's nu een groter probleem hebben eigenlijk. Corki en Lucian doen eigenlijk alles wat Ez doet nu beter.
Of natuurlijk Ashe, heb haar nog vrij lang gespeeld maar op het moment vind ik haar ook eigenlijk op elk gebied best wel outclassed worden door andere mannetjes.
Ik speel veel Ez en ondanks dat hij zelf nagenoeg geen changes heeft gehad zijn de items wel dusdanig gewijzigd dat Ez hier wel last van heeft.
Essence Reaver is onlangs nog gebuffed en die probeer ik nog wel eens maar uiteindelijk is een bloodthirster gewoon beter. Meer lifesteal, en een shield. 10% ls op ER nekt hem gewoon.
Misschien is de Wicked Hatchet iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:30
Viper® schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Ik speel veel Ez en ondanks dat hij zelf nagenoeg geen changes heeft gehad zijn de items wel dusdanig gewijzigd dat Ez hier wel last van heeft.
Essence Reaver is onlangs nog gebuffed en die probeer ik nog wel eens maar uiteindelijk is een bloodthirster gewoon beter. Meer lifesteal, en een shield. 10% ls op ER nekt hem gewoon.
Misschien is de Wicked Hatchet iets.
Ik denk dat het afhankelijk is van de laning phase. Zit je tegen een erg agressieve lane dan is BT misschien wel beter. Gaat het redelijk gelijk/passief dan ga je meestal voor andere items dan BT. Vervolgens lijkt mij een ER beter voor roamen/TF's (dus rond midgame). De BT shield is wel redelijk hier, maar vaak heb je niet de shield geheel up tijdens de fights, en de 10% CDR + infinite mana van ER is voor champions zoals Ezreal bij sieges/roams erg handig aangezien je vrijwel infinite sustain krijgt.

Edit: Ik vermoed zelfs dat de ER beter is voor Ezreal in laning phase dan een BT. Met uitzondering in match-ups tegen bijv. Cait.

[ Voor 6% gewijzigd door Junia op 31-07-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:15:
[...]

Dit dus je loopt veel meer risico en je mag van geluk spreken als je mid-lategame uberhaupt voorloopt qua levels. Met Udyr kan je bijna net zo goed alles clearen als je counter jungled want dan kan je als je terugkomt op die plek tenminste ook farmen.

Trouwens lastig om dat snowballen goed af te stemmen hoor.
Want ik zeg wel dat ik vind dat het best wat meer mag, maar dan kijk ik naar mijn laatste 2 ranked matches

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1599639494/21894623
De eerste gewonnen in 17 minuten met een 15k gold lead, ik speelde Warwick na 8 minuten stond het nog gelijk maar daarna had ik met mijn bot gank gelijk 2 kills voor ons team en alle andere lanes wonnen ook.

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1599682086/21894623
Compleet het tegenovergestelde, verloren in 24 minuten met 24k gold deficit.
Lucian probeerde op level 3 al mijn red te stelen maar dat lukte niet had wel wat damage gepakt.
Teleport een paar seconde later lee naar een ward bij wraiths terwijl hun mao van de andere kant komt.
Flash en double buff kwijt terwijl alle lanes ook nog steeds aan het verliezen zijn. Al onze eerste torens plat in 10 minuten heel de jungle geward en 0 kans op comeback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:39:
[...]

Dit dus je loopt veel meer risico en je mag van geluk spreken als je mid-lategame uberhaupt voorloopt qua levels. Met Udyr kan je bijna net zo goed alles clearen als je counter jungled want dan kan je als je terugkomt op die plek tenminste ook farmen.

Trouwens lastig om dat snowballen goed af te stemmen hoor.
Want ik zeg wel dat ik vind dat het best wat meer mag, maar dan kijk ik naar mijn laatste 2 ranked matches

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1599639494/21894623
De eerste gewonnen in 17 minuten met een 15k gold lead, ik speelde Warwick na 8 minuten stond het nog gelijk maar daarna had ik met mijn bot gank gelijk 2 kills voor ons team en alle andere lanes wonnen ook.

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1599682086/21894623
Compleet het tegenovergestelde, verloren in 24 minuten met 24k gold deficit.
Lucian probeerde op level 3 al mijn red te stelen maar dat lukte niet had wel wat damage gepakt.
Teleport een paar seconde later lee naar een ward bij wraiths terwijl hun mao van de andere kant komt.
Flash en double buff kwijt terwijl alle lanes ook nog steeds aan het verliezen zijn. Al onze eerste torens plat in 10 minuten heel de jungle geward en 0 kans op comeback.
Dan werkt het systeem toch juist? Het best spelende team wint als ik jou zo hoor, waarom een comeback? als je al early door betere teamplay van de enemy word afgestraft?

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nouja je wilt niet dat alleen early game teamcomps een game kunnen winnen dus ENIGE comeback mag wel mogelijk zijn. Maar het is natuurlijk van de zotte dat je als dramatisch spelend team nog altijd een redelijk grote kans hebt om te winnen als je maar genoeg kan rekken door voldoende waveclear. Het is lastig om daar een balans tussen te vinden. Imo was er in season 2/3 niet zoveel mis mee, dus weet eigenlijk niet waarom ze dat zo veranderd hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Vicarious op 31-07-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Omdat het veel leuker is om een game te verliezen als je ADC voor de twaalfde keer gekilled wordt in de enemy jungle 50 minuten ingame :)?

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Omdat nu de EU LCS vrijwel afgelopen is alvast mijn EU dreamteam van deze split:
- Top: Wickd. Soaz is een veelzijdigere en misschien ook wel betere speler, maar hij had een flinke slump in het begin van het seizoen. Wickd is het hele seizoen stabiel gebleven en heeft ook zijn champ pool enigszins uitgebreid
- Jungle: Cyanide. Shook, Impaler en Svenskeren waren ook goed in sommige games maar Cyanide weet als geen ander om te gaan met weinig gold. Hij laat alle farm aan zijn teamgenoten (ook zijn eigen jungle vanaf midgame) en weet toch altijd relevant te zijn. Shook heeft het ook erg goed gedaan maar maakt wat meer foutjes. Impaler was in sommige games totaal niet relevant (enkele Rengar games komen in me op). Svenskeren was heel erg hit or miss. Hij speelt super aggressief en dat pakt soms heel goed uit, maar soms heel slecht. Met name als zijn tegenstander goed countergankt is Svenskeren de sjaak, want hij heeft maar 1 stand in ganks: BALLS DEEP.
- Mid: Froggen. Blijft gewoon de beste speler in de EU. Er is geen mid laner die zo consequent een goede K/D/A en hoge farm haalt. Weinig concurrentie imo.
- ADC: Creaton. Millennium is geen hoogvlieger, maar toch haalt hij zo'n beetje de hoogste fantasy scores van de hele league. Hij heeft zelfs in verliezende game meestal een positieve K/D/A en wordt zelden out of position gevangen. Deze jongen verdient een kans in een topteam. Rekkless is ook een fantastische ADC.
- Support: Yellowstar. De Fnatic bot lane heeft vrijwel nooit de lane verloren en Yellowstar heeft verreweg de minste deaths van alle supports in de LCS. Nyph en Nrated hebben ook een goed seizoen gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:07:
Omdat het veel leuker is om een game te verliezen als je ADC voor de twaalfde keer gekilled wordt in de enemy jungle 50 minuten ingame :)?
Wat bedoel je hiermee? Als je ADC na 50 minuten in de enemy jungle gecaught wordt verdien je een loss imo. Hij moet daar helemaal niet zijn (iig niet zonder support van de rest van zijn team).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ADC 12 keer in de enemy jungle gekilled kan worden voordat je verliest verdient de rest van het team natuurlijk gelijk een promotie naar de volgende league.

Verder ben ik het er wel mee eens dat als iedereen beter is dan de tegenstander je snel moet winnen.
Daarom ben ik best wel voor een 10 of 15 minuten surrender heeft gewoon helemaal geen zin om die potjes maar te laten duren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Vicarious schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:10:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Als je ADC na 50 minuten in de enemy jungle gecaught wordt verdien je een loss imo. Hij moet daar helemaal niet zijn (iig niet zonder support van de rest van zijn team).
Nee, precies. Het is belachelijk dat het hele spel in soloQ gericht is op één succesvolle pickoff (read: één inviduele fout) lategame, vanuitgaande dat er niet een belachelijk skillniveau verschil is.

[ Voor 10% gewijzigd door Rordarok op 31-07-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Rordarok schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:17:
[...]

Nee, precies. Het is belachelijk dat het hele spel in soloQ gericht is op één succesvolle pickoff (read: één inviduele fout) lategame, vanuitgaande dat er niet een belachelijk skillniveau verschil is.
Helemaal mee eens. En dat is vooral vanwege de anti-snowballing waardoor elke game de 40+ minuten haalt. Als je na 20 minuten gecaught wordt is niet in 1x de game voorbij, maar na zo lang is dat voldoende voor baron + finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh daar ben ik het totáál mee oneens.
Wat is het nut van Champions als Blitzcrank dan als je na een pick-off lategame nog steeds geen gruwelijk voordeel hebt. Dat is juist het hele idee van een hoop comps dat je 1 champ killt en daarna kan winnen.
Anders pick je alleen maar comps als Wukong Jungle- Morg Support - Yasuo top - MF AD en Xerath mid.
Waarom denk je dat Zilean nu opeens weer gespeeld word, dat is omdat hij zo goed is tegen combos die 1 champ killen en dan een 4v5 proberen te winnen.
De game moet ook een keer afgelopen zijn had laatst een game van 70 minuten ofzo wat een doffe ellende.

Sowieso zijn ongeveer de helft van de games voor 25 minuten beslist een hoop al voor 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:47:
Oh daar ben ik het totáál mee oneens.
Wat is het nut van Champions als Blitzcrank dan als je na een pick-off lategame nog steeds geen gruwelijk voordeel hebt. Dat is juist het hele idee van een hoop comps dat je 1 champ killt en daarna kan winnen.
Anders pick je alleen maar comps als Wukong Jungle- Morg Support - Yasuo top - MF AD en Xerath mid.
Waarom denk je dat Zilean nu opeens weer gespeeld word, dat is omdat hij zo goed is tegen combos die 1 champ killen en dan een 4v5 proberen te winnen.
De game moet ook een keer afgelopen zijn had laatst een game van 70 minuten ofzo wat een doffe ellende.

Sowieso zijn ongeveer de helft van de games voor 25 minuten beslist een hoop al voor 15 minuten.
Ik vind het prima dat de game beslist is lategame na een pickoff, maar het is een beetje zuur dat als je flink hard gewerkt hebt voor een voorsprong, de tegenstander die met Ziggs/Gragas weet te stallen vanwege hun bizarre waveclear en dan jouw adc 1 foutje maakt waardoor hij gepakt wordt de game te verliezen. En dat stallen gebeurt steeds vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:45:
[...]

Ik vind het prima dat de game beslist is lategame na een pickoff, maar het is een beetje zuur dat als je flink hard gewerkt hebt voor een voorsprong, de tegenstander die met Ziggs/Gragas weet te stallen vanwege hun bizarre waveclear en dan jouw adc 1 foutje maakt waardoor hij gepakt wordt de game te verliezen. En dat stallen gebeurt steeds vaker.
Als je ervanuit gaat dat de matchmaking goed werkt en je met ongeveer even sterke spelers speelt zou je elke keer dat je een afk'er of feeder in je team hebt ook moeten verliezen. Want gaat natuurlijk nergens over als 4 spelers winnen van 5 terwijl hun individuele skill level gelijk is.

Als iemand lategame zonder goede vision in de jungle is om 100 gold te farmen terwijl je team 75000 gold heeft en dan gepakt word. Waarna je team 15000 gold minder tot zijn beschikking heeft is hoort dat wat mij betreft ook bijna game ending consequenties te hebben.
In mijn ogen is in zoiets idioots doen ook niet veel anders dan 0-5 gaan in lane en nog agressief spelen ook al zegt je team dat ze voor je stallen etcetera.

Ik vind juist dat die stalling het veel te makkelijk maakt om die ene gast die de hele early game heeft lopen feeden/heel slecht spelen toch nog te carryen. Of juist dat je die pick maakt en nog niet kan enden omdat je tegenstander nog een Ori, Vi, Ryze, Alistar combo heeft en je nog amper kan pushen met je early game team.
Dat geld ook voor mij trouwens, vaak zat in de toplane totaal gecrushed en toch relatief makkelijk terug in een game gekomen door stalling terwijl het verdient was geweest om te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:23
De Sona rework vind ik best wel gaar spelen. Normaal speel ik full ap (+lichbane) met haar en dan lekker poken en soms een flash ult

Nu word ik als wannabe aggressieve full ap zijnde gewoon geoneshot, cds generfed, en moet ik de hele tijd de kont van mijn teamleden bewonderen om haar auras te kunnen delen vanwege die korte aura range -O-

[ Voor 8% gewijzigd door Ketho op 01-08-2014 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ketho schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 01:39:
De Sona rework vind ik best wel gaar spelen. Normaal speel ik full ap (+lichbane) met haar en dan lekker poken en soms een flash ult

Nu word ik als wannabe aggressieve full ap zijnde gewoon geoneshot, cds generfed, en moet ik de hele tijd de kont van mijn teamleden bewonderen om haar auras te kunnen delen vanwege die korte aura range -O-
Tja het is vervelend als ze ineens van je vragen om als een echte support te spelen.

Gisteren overigens een discussie gehad met mijn duo-maatje, omtrent het feit dat ik onze laatste ranked match een support had ingelockt. Het ging als volgt, onze firstpick locked Riven top in en aangezien ik maar een beperkte mate aan runes heb (lees: geen AP runes voor mid) besloot ik als 3rd pick dat het handiger was om support te gaan aangezien mijn duo-maatje Amumu inlockte en onze 5th pick ADC had gecalled. Dus ik lock Thresh in en de game gaat van start. Onze top gaat binnen 2 minuten dood vs de enemy Pantheon en roept: "Pant flash down". Om nog geen minuut later voor de 2e keer afgeslacht te worden door Pantheon. Op bot ondertussen speelt mijn Lucian een vrij matige pot en wordt keer op keer gecaught door een Morgana binding, waarop ik besluit dat ik zoveel mogelijk van Morgana's bindings probeer te baiten zodat Lucian niet langer het slachtoffer is.

Vanuit het niets beslist Lucian ineens dat het verstandig is (terwijl er een grote enemy wave aan minions aankomt) om te initiaten en hierdoor wordt hij tot extreem laag HP gebracht waardoor hij moet flashen richting zijn toren om in leven te blijven. Ik houd ondertussen Morgana op afstand zodat ze er niet ook nog eens een exhaust op gooit. Waarna Draven achter Lucian aanflashed en ik vervolgens hetzelfde doe en precies achter Draven aan komt en hem richting onze toren duw, waarna hij weg probeert te rennen en ik vervolgens hem weer naar binnen hook. Waarmee ik de kill secure. Vervolgens gaat onze mid dood vs Fizz en mijn duo-maatje besluit om nog achter Fizz aan te diven onder de toren en hoppa Fizz double kill.

Door middel van wat hooks weet ik ons team nog enigszins weer terug te brengen in de game, maar uiteindelijk verliezen we dan toch. Krijg ik het verwijt naar mijn hoofd dat ik geen support moet spelen omdat ik geen game kan carryen vanuit die positie. ;( Dus toen gelijk de vraag gesteld of ik zo belachelijk slecht support speel, maar nee integendeel zelfs het was goed.

Dan is mijn vraag hier dan ook, gewoon de volgende keer een scumbag zijn en mid pakken met een verotte runepage, waar de kans groot is dat ik het qua trades het ga afleggen? Ik had natuurlijk Irelia mid kunnen spelen bedenk ik me nu ineens... :/

Ben overigens van mening dat een support ook wel degelijk een game moet kunnen carryen. Uiteraard lastiger dan vanuit een daadwerkelijke carry role, maar zeker niet onmogelijk.

[ Voor 66% gewijzigd door Damien op 01-08-2014 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:28:
[...]

Tja het is vervelend als ze ineens van je vragen om als een echte support te spelen.

Gisteren overigens een discussie gehad met mijn duo-maatje, omtrent het feit dat ik onze laatste ranked match een support had ingelockt. Het ging als volgt, onze firstpick locked Riven top in en aangezien ik maar een beperkte mate aan runes heb (lees: geen AP runes voor mid) besloot ik als 3rd pick dat het handiger was om support te gaan aangezien mijn duo-maatje Amumu inlockte en onze 5th pick ADC had gecalled. Dus ik lock Thresh in en de game gaat van start. Onze top gaat binnen 2 minuten dood vs de enemy Pantheon en roept: "Pant flash down". Om nog geen minuut later voor de 2e keer afgeslacht te worden door Pantheon. Op bot ondertussen speelt mijn Lucian een vrij matige pot en wordt keer op keer gecaught door een Morgana binding, waarop ik besluit dat ik zoveel mogelijk van Morgana's bindings probeer te baiten zodat Lucian niet langer het slachtoffer is.

Vanuit het niets beslist Lucian ineens dat het verstandig is (terwijl er een grote enemy wave aan minions aankomt) om te initiaten en hierdoor wordt hij tot extreem laag HP gebracht waardoor hij moet flashen richting zijn toren om in leven te blijven. Ik houd ondertussen Morgana op afstand zodat ze er niet ook nog eens een exhaust op gooit. Waarna Draven achter Lucian aanflashed en ik vervolgens hetzelfde doe en precies achter Draven aan komt en hem richting onze toren duw, waarna hij weg probeert te rennen en ik vervolgens hem weer naar binnen hook. Waarmee ik de kill secure. Vervolgens gaat onze mid dood vs Fizz en mijn duo-maatje besluit om nog achter Fizz aan te diven onder de toren en hoppa Fizz double kill.

Door middel van wat hooks weet ik ons team nog enigszins weer terug te brengen in de game, maar uiteindelijk verliezen we dan toch. Krijg ik het verwijt naar mijn hoofd dat ik geen support moet spelen omdat ik geen game kan carryen vanuit die positie. ;( Dus toen gelijk de vraag gesteld of ik zo belachelijk slecht support speel, maar nee integendeel zelfs het was goed.

Dan is mijn vraag hier dan ook, gewoon de volgende keer een scumbag zijn en mid pakken met een verotte runepage, waar de kans groot is dat ik het qua trades het ga afleggen? Ik had natuurlijk Irelia mid kunnen spelen bedenk ik me nu ineens... :/

Ben overigens van mening dat een support ook wel degelijk een game moet kunnen carryen. Uiteraard lastiger dan vanuit een daadwerkelijke carry role, maar zeker niet onmogelijk.
Of je zorgt gewoon dat je een normale AP page heb, je heb toch 100 miljoen ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:50:
[...]

Of je zorgt gewoon dat je een normale AP page heb, je heb toch 100 miljoen ip.
Niet op mijn smurfje :( Dit was op Grimsoul een Silver II scrubaccount :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:53:
[...]

Niet op mijn smurfje :( Dit was op Grimsoul een Silver II scrubaccount :(
oo, dan gewoon YOLO mid gaan met AD runes joh. Bijv. op een ziggs doe je nog veel dmg met je AA ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 14:55

steel123

Cryman9

Of je pakt een AD mid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ja daar zat ik achteraf ook aan te denken. Had gewoon Irelia dus kunnen gaan. Simpelweg niet verder er bij nagedacht om eerlijk te zijn. Brainfreeze in champselect zeg maar. Aangezien we al Amumu hadden voor de AP inbreng.

Maar dan terug op de stelling die ik eigenlijk erbij had willen zetten. Zijn er hier main supports die "carryen" vanuit soloqueue? En zo ja, hoe pakken jullie het aan op het warden van de objectives etc na? Plays opzetten in andere lanes zodra je ADC er goed voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:04:
[...]

Ja daar zat ik achteraf ook aan te denken. Had gewoon Irelia dus kunnen gaan. Simpelweg niet verder er bij nagedacht om eerlijk te zijn. Brainfreeze in champselect zeg maar. Aangezien we al Amumu hadden voor de AP inbreng.

Maar dan terug op de stelling die ik eigenlijk erbij had willen zetten. Zijn er hier main supports die "carryen" vanuit soloqueue? En zo ja, hoe pakken jullie het aan op het warden van de objectives etc na? 2. Plays opzetten in andere lanes zodra je ADC er goed voor staat?
Carryen met een support kan prima, maar je doet dienst voor het team, als het team verkeerd omspringt met jou diensten, dan ben je fucked. Probeer altijd de sterkste champ van het team bezig te houden en verder hopen dat je team het werk doet, tunnelvisie ook niet op "ADC verdedigen" maar probeer je meest fed teammate in leven te houden.

2. roamen kan altijd, maar ADCs worden in silver nog wel is boos als je weg bent, daarnaast is de andere support altijd in lane en dan kan die goede positie waar je ADC in verkeerd opeens over zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door garriej op 01-08-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
garriej schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:09:
[...]

Carryen met een support kan prima, maar je doet dienst voor het team, als het team verkeerd omspringt met jou diensten, dan ben je fucked. Probeer altijd de sterkste champ van het team bezig te houden en verder hopen dat je team het werk doet, tunnelvisie ook niet op "ADC verdedigen" maar probeer je meest fed teammate in leven te houden.

2. roamen kan altijd, maar ADCs worden in silver nog wel is boos als je weg bent, daarnaast is de andere support altijd in lane en dan kan die goede positie waar je ADC in verkeerd opeens over zijn.
Met name je 2e punt is inderdaad een probleem. De meeste ADC's raken totaal in paniek als ze ineens een 1v2 lane moeten spelen. Dus dat roamen doe ik amper, op een roam richting mid na, maar ja meestal dus niet. (de keren dat ik support speel, wat eigenlijk maar zelden is, vandaar ook mijn matige support kennis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:15:
[...]

Met name je 2e punt is inderdaad een probleem. De meeste ADC's raken totaal in paniek als ze ineens een 1v2 lane moeten spelen. Dus dat roamen doe ik amper, op een roam richting mid na, maar ja meestal dus niet. (de keren dat ik support speel, wat eigenlijk maar zelden is, vandaar ook mijn matige support kennis).
Toen ik levelde was ik support "main" en in het begin van level 30 ook nog even, mijn kennis is dus ook niet geweldig maar; ADCs raken in paniek als ze alleen zijn. In silver gaan ze sowieso veelte vaak terug naar base, dat is een mooi moment om naar mid te roamen, maar dat kan dan wel weer een toren kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

Heerlijk man, als ADC alleen in de lane staan; veel xp, veel CS enige wat je moet doen is harass vermijden.
Als ik bv als ADC een blitzcrank als support heb en die kerel raakt meer minions met zijn hook dan tegenstanders vraag ik altijd of hij misschien kan roamen zodat hij mij iig niet tot last is.

Gisteren weer eens een pot Brand op mid gespeeld vs een Yasuo.
8/2/7 gespeeld, een ragende Yasuo omdat ik hacks gebruik om mijn stun te landen en meneer dood te bursten.
Waarschijnlijk was het een 4 man premade want ik krijg in het post match scherm dat mijn behaviour niet in lijn is met wat Riot verwacht :')
Heb de gehele match geen woord gezegd :/

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Ik moet zelf ook even ragen, want ik zit echt in een loss streak.
Sinds ik weer begonnen ben met spelen(had 1 jaar niet gespeeld), doe ik nog steeds voornamelijk draft pick normals. Maar ik kom echt zovaak met een 3-4 man premade. Die games zijn bijna nooit leuk!
Ten eerste omdat ze vaak een eigen plan hebben en zelden goed communiceren.
Ten tweede krijg je dan MMR inflatie. Dus ze zijn allemaal silver/gold premade dus krijg je minstens een diamond tegen of enkele platinum tegenstanders. Dat hoeft niet altijd wat uit te maken, maar ik ben nog steeds terug aan het komen. En ik wil een vaste champion pool maken voor elke rol. Alleen dit betekent ook dat ik onervaren ben met veel champs. Dan is lanen tegen diamond/hoog platinum best frustrerend.

Jungler is ook veruit mijn beste rol, maar die probeer ik dus juist niet te pakken. Voor top heb ik ook al een goede champion pool en kan ik meestal ook winnen. Alleen top word vaak meteen gecalled.
Ik probeer vooral mid te oefenen en daar een champ voor te vinden. Pantheon kan ik daar zeer goed spelen, maar verder houd het daar snel op. Door mijn jungle/top ervaring ben ik beter met bruiser achtige champs dan ultra glass canon mage. Ik initiate liever zelf, maar als mage op mid ben je dan meteen dood. Althans dat is mijn gevoel. Probeer nu vooral Ahri te spelen op mid, maar dit heeft nog geen succes. Ben nog niet echt fed geweest, zoals met pantheon meestal het geval is. Word wel altijd geflamed, terwijl ik nog niet echt hard verloren heb.
Support pak ik dan altijd morgana of een tankier zoals gragas/alistar.
ADC probeer ik ten alle tijden te ontwijken. Vayne als ik toch ADC moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wootlock schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:44:
Heerlijk man, als ADC alleen in de lane staan; veel xp, veel CS enige wat je moet doen is harass vermijden.
Als ik bv als ADC een blitzcrank als support heb en die kerel raakt meer minions met zijn hook dan tegenstanders vraag ik altijd of hij misschien kan roamen zodat hij mij iig niet tot last is.

8/2/7 gespeeld, een ragende Yasuo omdat ik hacks gebruik om mijn stun te landen en meneer dood te bursten.
Waarschijnlijk was het een 4 man premade want ik krijg in het post match scherm dat mijn behaviour niet in lijn is met wat Riot verwacht :')
"We at riot games, don't expect our players to stomp lanes with non meta picks. If a player does decide to play a non meta pick and stomps his lane, the player is in violation with the behaviour we expect from our playerbase"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien

Er is niet veel meer nodig tegenwoordig in LoL om gereport te worden. Tegenwoordig krijg je er zelfs nog wat bedreigingen bij dat je account voor 14 dagen gebanned zal zijn, omdat een random broekpoeper in solo-queue vindt dat jij toxic bent als je hem vraagt om niet te veel te overextenden aangezien hij al 4x op die plek gecaught is :'). Gelukkig gaat het gezegde een ezel stoot zich over het algemeen niet 2x aan de zelfde steen ook perfect op in solo-queue. 0/4/0 Lulu "I'm gonna play safe now", mooi op tijd vriend :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Damienx2 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:04:
[...]

Er is niet veel meer nodig tegenwoordig in LoL om gereport te worden. Tegenwoordig krijg je er zelfs nog wat bedreigingen bij dat je account voor 14 dagen gebanned zal zijn, omdat een random broekpoeper in solo-queue vindt dat jij toxic bent als je hem vraagt om niet te veel te overextenden aangezien hij al 4x op die plek gecaught is :'). Gelukkig gaat het gezegde een ezel stoot zich over het algemeen niet 2x aan de zelfde steen ook perfect op in solo-queue. 0/4/0 Lulu "I'm gonna play safe now", mooi op tijd vriend :D.
Klopt inderdaad Damien. Zelfs als je stil blijft, overal helpt en per abuis een kill secured wordt je al gereport. De reporter moet natuurlijk wel alle ziektes van de wereld erbij halen en heeft mijn moeder minstens 20 keer gepenetreerd om zijn reactie duidelijk te maken dat hij de kill had kunnen hebben, maar goed dat gaat in vele andere games net zo :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:05

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Totdat je tegenstander een competente support heeft en je gezoned wordt van cs en xp.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:30
Hoezo safe spelen als je 0/4/0 staat? Wat een onzin, gewoon blijven engagen! Misschien win je wel een keer...

Stond gisteren (of eergister) trouwens met Panth tegen een Needa en Malpite op top. Dat was best klote spelen eigenlijk. Natuurlijk wel dik gewonnen op het eind omdat hun geen jungeler hadden. Wel lekker als je met 5 man premade tegen 2/3 premade komt waarvan de 2 man presee double top wil en de 3 man double bot xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Het ergste vind ik nog supports die geen eigen keuzes kunnen maken en dan vooral binnen mijn vriendengroep(uitgerekend de noobs worden op support gegooid). "zulle we nu gaan" "kunne we van ze winnen" "moet ik al naar base?" "is dit een goed moment om te roamen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Waarom zet je ze dan supp? Zet ze dan top of jungle en zeg dat ze safe moeten spelen.

Wij speelde gisteren met 3x silver, 1x bronze 1 en 1x lvl 28 tegen een 1x gold, 3x silver (1,2 en 4) en 1x bronze 5.
Wij hadden op onze bot iemand die 1e keer Vayne speelde met de lvl 28 support en hun hadden de 2 sterkste op bot gezet en de bronze 5 hadden ze gewoon Yi jungle gegevens. Hele goede oplossing om toch een n00b mee te laten spelen.

Overigens gisteren zelf in ranked 1st pick, tegenstander bant Yi niet en in bronze ranked is Yi meestal wel een insta win. Dus ik pak Yi maar eens en damn... Wat een geflame dat hele potje _/-\o_ Lachen man, als je hem zo lastig vindt dan ban je hem normaal gesproken lijkt me.

[ Voor 78% gewijzigd door TheBrut3 op 01-08-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

@Damien: als support kun je carryen maar ben je in grotere mate afhankelijk van je teamgenoten. Je pakt zelf in principe namelijk geen kills, je kunt ze alleen opzetten. Als je ADC een mongol is begrijpt hij jouw initiates niet en pakt hij geen kills. Bovendien kun je niet voorkomen dat hij continue de skillshots van de tegenstander vangt en heb je geen invloed op hoe goed hij kan lasthitten. Als je ADC dus slecht is kun je al je lane niet stompen terwijl je in een solo lane alleen rekening met jezelf (en junglers) hoeft te houden. Als je je lane niet stompt kun je andere lanes moeilijker helpen (als je mid je derde kill oppakt kun je best even naar top of bot roamen).

Verder kun je als support zorgen voor een redelijk stukje vision control. Met je sightstone en je sweeper kun je zorgen dat jouw team meer vision heeft dan de tegenstander, en die vision kun je gebruiken om enemies in de jungle offguard te pakken. Daarmee kunnen je teammates fed raken en zo de game winnen. Alsnog ben je dan afhankelijk van de map awareness van je medespelers.

Als laatste kun je inderdaad nog roamen. Ook daarin zijn weer afhankelijkheden: je ADC moet niet in paniek raken in zijn 1v2 EN je moet maar hopen dat je teamgenoten goed reageren op je ganks. Als je samen met je jungler gankt kun je vaak ook diven, maar dan moet de coordinatie wel goed zijn. Anders is het zomaar een double/triple kill voor de tegenstander.

In een solo lane heb je veel van die afhankelijkheden niet. Je bent zelf verantwoordelijk voor het stompen van je lane en als je je lane uit gaat om te roamen hoef je alleen maar op te letten dat je tower niet omgepusht wordt (vooral roamen als je tegenstander B of dood is dus). VAnuit mid kun je ook nog 2 kanten op roamen en assisteren bij baron en dragon fights, dus vanuit die rol kun je in principe het beste een game carryen. Als je Silver 2 speelt terwijl je zelf gold bent, en het doel is om jezelf of je teammate naar gold te carryen kun je dus inderdaad het beste mid gaan spelen omdat je daar de grootste kans hebt om je team op sleeptouw te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

TheBrut3 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:32:
Waarom zet je ze dan supp? Zet ze dan top of jungle en zeg dat ze safe moeten spelen.

Wij speelde gisteren met 3x silver, 1x bronze 1 en 1x lvl 28 tegen een 1x gold, 3x silver (1,2 en 4) en 1x bronze 5.
Wij hadden op onze bot iemand die 1e keer Vayne speelde met de lvl 28 support en hun hadden de 2 sterkste op bot gezet en de bronze 5 hadden ze gewoon Yi jungle gegevens. Hele goede oplossing om toch een n00b mee te laten spelen.

Overigens gisteren zelf in ranked 1st pick, tegenstander bant Yi niet en in bronze ranked is Yi meestal wel een insta win. Dus ik pak Yi maar eens en damn... Wat een geflame dat hele potje _/-\o_ Lachen man, als je hem zo lastig vindt dan ban je hem normaal gesproken lijkt me.
Omdat ze dat leuk vinden om te spelen + ze staan constant in toezicht en dan kun je dus constant dingen uitleggen en vertellen waardoor ze beter worden, als je ze op top zet dan gaan ze er meestal keihard af, we hebben het hier over level 15-25 mensen die geen volledige rune pages hebben die dan in een sololane staan tegen gold mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ohw... Ik wist niet dat het verschil zo groot was. Maar waarom laat je deze spelers in dat soort potjes komen? Dan pak je toch zelf een smurf om ze zo te beschermen?

Daarlangs snap ik dat je iemand wat wil leren, maar op die manier kan je hem alleen support leren en misschien wil of kan die persoon dat in de basis niet. Je kan hem ook laten junglen en zeggen wanneer en hoe hij het best kan ganken. Jungle farmen moet een lvl 15-25 ook wel lukken, ook zonder runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

TheBrut3 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:43:
Ohw... Ik wist niet dat het verschil zo groot was. Maar waarom laat je deze spelers in dat soort potjes komen? Dan pak je toch zelf een smurf om ze zo te beschermen?

Daarlangs snap ik dat je iemand wat wil leren, maar op die manier kan je hem alleen support leren en misschien wil of kan die persoon dat in de basis niet. Je kan hem ook laten junglen en zeggen wanneer en hoe hij het best kan ganken. Jungle farmen moet een lvl 15-25 ook wel lukken, ook zonder runes.
Nou iets genuanceerder, de 1 is een support(vind hij ook het leukste om te spelen) die wel level 30 is, maar niet zo gek veel speelt, hij begint nu wel de goede kant op te gaan en met sommige supports zit hij gewoon rond silver niveau, waar het grootste deel van de groep ook speelt, maar dat is maar met 2 champs ofzo.

De andere(lagere level dude) vind het ook leuk om support te spelen, omdat hij het leuk vind om samen met iemand te spelen.

Als hun het leuk vinden om support te spelen dan zet ik ze wel naast me neer en dan "leer" ik ze de game wel.

Ik heb het niet zo op smurfs, heb er 1 rond de level 8, maar door het gebrek aan champs/runes ect. vind ik het niet leuk om op een smurf te spelen. Daarnaast speel ik voor de lol en als ik dan een potje verlies door een vriend die toevallig best wel noob is, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:36:
Als je Silver 2 speelt terwijl je zelf gold bent, en het doel is om jezelf of je teammate naar gold te carryen kun je dus inderdaad het beste mid gaan spelen omdat je daar de grootste kans hebt om je team op sleeptouw te kunnen nemen.
Tja ik snap ook wel waarom ze wil dat ik de andere roles vul ipv support. Ik vond het alleen gisteren niet echt eerlijk vs mijn medespelers :P. Want opzich die game had makkelijk gewonnen kunnen worden ondanks de 2 zwakke schakels Lucian en Riven in mijn team. Als die Lulu support was gegaan en ik had bijvoorbeeld Irelia op mid gepakt was er niets aan het handje geweest.

Dus ja die loss is mijzelf aan te rekenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Damien op 01-08-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Damienx2 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:01:
[...]

Tja ik snap ook wel waarom ze wil dat ik de andere roles vul ipv support. Ik vond het alleen gisteren niet echt eerlijk vs mijn medespelers :P. Want opzich die game had makkelijk gewonnen kunnen worden ondanks de 2 zwakke schakels Lucian en Riven in mijn team. Als die Lulu support was gegaan en ik had bijvoorbeeld Irelia op mid gepakt was er niets aan het handje geweest.

Dus ja die loss is mijzelf aan te rekenen.
pics or it diddnt happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Oh dear, nou die bewaar ik wel voor mijzelf ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xzito
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 21:11
OGN begint zo mijn fav lcs en caster combinatie.
http://www.twitch.tv/ongamenet

SAMSUNG White vs SAMSUNG Blue

Hoop dat er best of 5 komt en dus blind pick dat vind ik echt geweldig.

LOL EU: InXzitoWeTrust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 15:23

Wootlock

Evilution

Fanatic_FS schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:26:
[...]

Totdat je tegenstander een competente support heeft en je gezoned wordt van cs en xp.
lange leven normal games waar 75% van de spelers toch niet weten wat ze doen :D

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wootlock schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:14:
[...]

lange leven normal games waar 75% van de spelers toch niet weten wat ze doen :D
hoevaak ik wel niet tegen de hiervoor al is genoemde vrienden geroepen heb

"HIJ STAAT ALLEEN, GA HEM IS WEGJAGEN!"
"hoe dan? ik doe geen dmg"
"LOOP ER 3 STAPPEN NAARTOE"

[ Voor 8% gewijzigd door garriej op 01-08-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Xzito schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:09:

Top! Dank je voor de reminder ;) ik zet de stream wel even aan op mijn telefoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Xzito schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:09:

Ben al aan het kijken inderdaad. Worden spannende games denk ik zo, dit had ook zomaar de finale kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:41:
[...]

Ben al aan het kijken inderdaad. Worden spannende games denk ik zo, dit had ook zomaar de finale kunnen zijn.
Ik vrees na het zien van deze match en matches in de LCS van deze week dat Maokai top een ding gaat worden :(. Zucht weer zo'n champ die bijna niet de lane uit te schoppen is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:58:
[...]

Ik vrees na het zien van deze match en matches in de LCS van deze week dat Maokai top een ding gaat worden :(. Zucht weer zo'n champ die bijna niet de lane uit te schoppen is :(.
Mjah een beetje a la lulu. Suffe top lane :(
Tipje: probeer Olaf eens top lane. Zo snel mogelijk je E maxen en hakken maar met die true damage. Je wint alle trades van die tanks. Niet picken tegen Jax of Kayle oid trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:09:
[...]

Mjah een beetje a la lulu. Suffe top lane :(
Tipje: probeer Olaf eens top lane. Zo snel mogelijk je E maxen en hakken maar met die true damage. Je wint alle trades van die tanks. Niet picken tegen Jax of Kayle oid trouwens :+
Olaf moet nu met zijn buffs inderdaad wel weer een fatsoenlijke pick voor top zijn. Met Irelia moet het opzich ook wel lukken, maar dan zeer offensive bouwen zodat je genoeg burst hebt om hem daadwerkelijk uit de lane te krijgen. Early zal dat nog wel simpel gaan, ik betwijfel alleen of het midgame nog zo simpel zal zijn ondanks Irelia's spike rond level 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Valt me wel op dat Zed nog steeds vaak gepicked wordt door pro/challenger spelers.

Maar even voor de duidelijkheid, speelt Korea al met 4.13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
steel123 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:33:
Valt me wel op dat Zed nog steeds vaak gepicked wordt door pro/challenger spelers.

Maar even voor de duidelijkheid, speelt Korea al met 4.13?
Ik gok 4.12, aangezien Korea sowieso qua patching iets achterligt ten opzichte van NA/EU.

Nou dit verklaard een hoop: http://www.reddit.com/r/l..._investigations_shocking/
Hey all,

This is my first post on Reddit, but I'm afraid they are tracking me down and I had to get it out before it's too late. I've discovered a shocking truth behind the matchmaking algorithm, causing you to lose games in an effort to 'balance' your winratio.

My story:

I am always the best player in my team, but yet I'm not winning as much games as I should. I crush my lanes, focus on - and get - objectives, but yet my team f*cks up, preventing me to reach my much deserved high Diamond / Challenger spot.

Is it my fault? Am I the common factor? Hell no, I've only lost a lane once, and that was top versus a Teemo. If a Lux mid goes 0/11/0 after 20 minutes, how am I to blame? If my team ignores my pings or simple instructions, or solo around the map, what am I to do? It's not me, it's them.

That's what I thought until today. Today, I've discovered that the real sc*mbag is, in fact, Riot, and I have the prove to back it.

Code investigation:

I'm a computer science major and I decided to investigate the matchmaking algorithm, because let's admit it: we all feel that something fishy is going on. I went to my "C:\Program Files\Rito Games" and imported the project into my IDE. Now, the subclass of Game, RankedGame, has a method called "createTeams()".

This method creates two teams for a game (game.team1 and game.team2). (Oddly enough, you are always part of game.team1, probably due to a mirror programming pattern.) In this method they use a creator pattern to composite those two teams. Your team gets a "game.team1 = Team.buildOwnTeam()", and the other team gets "game.team2 = Team.buildOtherTeam()". For now, there's nothing strange. Right? Indeed, the dirt starts in the static buildOwnTeam() method.

You can find pseudo-code of the buildOwnTeam() method here: http://pastebin.com/y27TZS1N.

The algorithm checks if your winratio is above 50% or below, and creates 5 players according to it. You are the first player, and the second and third player are always two random players that have the same skillcap as you, and are able to play the game as good as you to a certain extend. When your winratio is below 50%, the fourth and fifth players are also random players. HOWEVER, when your winratio is above 50% you get a so-called "Balancing Player" (BP), and a 50% chance of getting another "Balancing Player".

You can find the pseudo-code for findBalancingPlayer() here: http://pastebin.com/J4xTBe7U. To make it short: it finds a player with either 1) a very low winratio, 2) a lot of reports, 3) a bad internet connection, 4) a lot of trollpicks.

So, when you get a guy that really sucks and/or feeds, it's probably a BP. Sometimes you have a second player that's bad, so that's because you were unlucky and drew a second BP.

I still have to investigate the BuildOtherTeam() method, but it looks unfair as well. I've already discovered that team2.player1 = Player.getOneTrickPonyMid(), team2.player2 = Player.getConsistentADC(), team2.player3 = Player.findOtherPlayer(), team2.player4 = Player.findOtherPlayer(), team2.player5 = findOtherPlayer().

To conclude:

Riot prevents you from easily getting a winratio above 50%. There are probably two reasons for this.

The first reason is balance. Although it might be unfair, it does keep your winratio around 50%. Haven't you ever found it odd why so many people's winratio is around that percentage?

The second reason behind this is commercial. You have to play a lot of more games to reach a higher league, making you spend more time on LoL. This makes some people bored of the standard skins, causing them to buy RP to purchase skins.

Riot Games, if you are reading this: I've lost two promos for Silver IV in a row due to this unfair algorithm and I demand compensation. Otherwise, legal actions WILL follow.

TL;DR If you are playing ranked and your winratio is above 50%, you get bad players in your team.
(voor de mensen die geen Reddit kunnen benaderen van hun werk)

Oh moet natuurlijk wel even wat toevoegen anders kan men het allemaal te serieus nemen :')

[ Voor 97% gewijzigd door Damien op 01-08-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
steel123 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:51:
Ik moet zelf ook even ragen, want ik zit echt in een loss streak.
Sinds ik weer begonnen ben met spelen(had 1 jaar niet gespeeld), doe ik nog steeds voornamelijk draft pick normals. Maar ik kom echt zovaak met een 3-4 man premade. Die games zijn bijna nooit leuk!
Ten eerste omdat ze vaak een eigen plan hebben en zelden goed communiceren.
Ten tweede krijg je dan MMR inflatie. Dus ze zijn allemaal silver/gold premade dus krijg je minstens een diamond tegen of enkele platinum tegenstanders. Dat hoeft niet altijd wat uit te maken, maar ik ben nog steeds terug aan het komen. En ik wil een vaste champion pool maken voor elke rol. Alleen dit betekent ook dat ik onervaren ben met veel champs. Dan is lanen tegen diamond/hoog platinum best frustrerend.

Jungler is ook veruit mijn beste rol, maar die probeer ik dus juist niet te pakken. Voor top heb ik ook al een goede champion pool en kan ik meestal ook winnen. Alleen top word vaak meteen gecalled.
Ik probeer vooral mid te oefenen en daar een champ voor te vinden. Pantheon kan ik daar zeer goed spelen, maar verder houd het daar snel op. Door mijn jungle/top ervaring ben ik beter met bruiser achtige champs dan ultra glass canon mage. Ik initiate liever zelf, maar als mage op mid ben je dan meteen dood. Althans dat is mijn gevoel. Probeer nu vooral Ahri te spelen op mid, maar dit heeft nog geen succes. Ben nog niet echt fed geweest, zoals met pantheon meestal het geval is. Word wel altijd geflamed, terwijl ik nog niet echt hard verloren heb.
Support pak ik dan altijd morgana of een tankier zoals gragas/alistar.
ADC probeer ik ten alle tijden te ontwijken. Vayne als ik toch ADC moet.
Ik heb precies hetzelfde.

Ik speel alleen jungle/top/support. Ik kan gewoon niet met ranged champions overweg. ADC is helemaal drama bij mij. Ik klik dan altijd naast mijn target, dus dan loop ik er naar toe. Ik snap niet hoe je moet positioneren. Idem met mid. Ik heb geen idee wie wie countered, dus dat is ook altijd 1 groot drama. Ik speel dat gewoon echt niet meer.

Het is naar mijn mening ook helemaal geen probleem. Je kan nooit op alle 5 de lanes even goed zijn. Met alleen jungle/top/support zit ik nu in D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Damienx2 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:35:
Nou dit verklaard een hoop: http://www.reddit.com/r/l..._investigations_shocking/
Oh moet natuurlijk wel even wat toevoegen anders kan men het allemaal te serieus nemen :')
"Otherwise, legal action WILL follow"

Haha that's the spirit! Sue die Rito! :D

Wordt nog leuk om een vordering uit onrechtmatige daad/misleiding te onderbouwen, of te stellen dat de overeenkomsten tot RP-aankoop gelet op deze veronderstelde tegenwerking door Riot onder invloed van dwaling tot stand zijn gekomen. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Laatst online: 20:12

psyy138

blackbulls.nl

Koekiemonsterr schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:35:
[...]

"Otherwise, legal action WILL follow"

Haha that's the spirit! Sue die Rito! :D

Wordt nog leuk om een vordering uit onrechtmatige daad/misleiding te onderbouwen, of te stellen dat de overeenkomsten tot RP-aankoop gelet op deze veronderstelde tegenwerking door Riot onder invloed van dwaling tot stand zijn gekomen. _O-
je snapt toch wel dat dit hardstikke nep is he :? 8)7

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

psyy138 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:17:
je snapt toch wel dat dit hardstikke nep is he :? 8)7
Je meent het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Lennyz schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:05:
[...]

Ik speel alleen jungle/top/support. Ik kan gewoon niet met ranged champions overweg. ADC is helemaal drama bij mij. Ik klik dan altijd naast mijn target, dus dan loop ik er naar toe. Ik snap niet hoe je moet positioneren. Idem met mid. Ik heb geen idee wie wie countered, dus dat is ook altijd 1 groot drama. Ik speel dat gewoon echt niet meer.

Het is naar mijn mening ook helemaal geen probleem. Je kan nooit op alle 5 de lanes even goed zijn. Met alleen jungle/top/support zit ik nu in D3.
Het is alleen een probleem als je niet weet waarom bepaalde dingen niet lukken. Matchups en dergelijke vind ik toch echt wel de basis...maar dat zal ik wel niet mogen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Heerlijke ranked potjes gehad. Vs 2 van mijn hardcounters Olaf & Darius.

vs Olaf:
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1601762173/42438350

vs Darius:
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1601846978/42438350

Geduldig spelen en niet willen all-innen als het niet nodig is. Maar ik moet erkennen dat Olaf toch echt nu een bitch is om tegen te spelen. Die buffs hebben hem helemaal vervelend gemaakt.

Overigens let niet te veel op de builds, ik ben wat dingen aan het testen ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Damien op 01-08-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
[...]

De matchups kennen is toch vrij belangrijk als jungler? Speelt toch enorm mee in wie je gaat ganken en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Stopppp picking tank rengarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Rordarok schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:44:
Stopppp picking tank rengarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Nee blijf het vooral doen, want de eerste Rengar nerf zit al op de PBE... hoeven er niet meer te worden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:29
[...]

Druk shift in, dan attack move je op het dichtbijzijnde targeth, ik gebruik zelf zelfs X+linkerklik, alleen is shift rechterklik makkelijker, maar je ziet je range niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie
  • Laatst online: 07-02 22:53

nathanchunkie

Developer

Hey!

Zijn er hier toevallig mensen die het leuk vinden om normal games te spelen of een ranked team te maken? Just for fun! Ik ben zelf diamond maar iedereen is welkom!

Add me in game :)

Mijn IGN: Quality

Vriend van me maakte een montage (intro is een beetje donker) diamond en een aantal gold smurfs

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_nBb8Gk-zE4]

[ Voor 27% gewijzigd door nathanchunkie op 02-08-2014 11:58 ]

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

nathanchunkie schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:34:
Hey!

Zijn er hier toevallig mensen die het leuk vinden om normal games te spelen of een ranked team te maken? Just for fun! Ik ben zelf diamond maar iedereen is welkom!

Add me in game :)

Mijn IGN: Quality

Vriend van me maakte een montage (intro is een beetje donker) diamond en een aantal gold smurfs

[video]
Sja ikzelf vind het ook wel leuk om weer met een vaste groep te spelen maar de skill levels hier op GoT lopen nogal uiteen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:53:
[...]

Nee blijf het vooral doen, want de eerste Rengar nerf zit al op de PBE... hoeven er niet meer te worden :(.
Denk dat hij op de LCS doelt. De Rengar voegde weer absoluut NIETS toe aan de LCS game waarin hij gepickt werd. Geen enkele impact, geen succesvolle ganks, niets. Hij bouwde hem ook nog CDR/tank, dan is ie helemaal kansloos slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:35:
[...]

Denk dat hij op de LCS doelt. De Rengar voegde weer absoluut NIETS toe aan de LCS game waarin hij gepickt werd. Geen enkele impact, geen succesvolle ganks, niets. Hij bouwde hem ook nog CDR/tank, dan is ie helemaal kansloos slecht.
En ik dus ook, daarom laat ze aub tank blijven spelen. Als je hem daadwerkelijk damage zou bouwen dan is het binnen no-time een harde klap met de nerfhammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Vicarious schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 12:35:
[...]

Hmja, wel jammer dat het niet werkt; aan het begin van season 4 (vóór zijn rework en vóór de defense mastery nerfs) vond ik top Rengar als (semi)tank best leuk als split pusher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie

nathanchunkie

Developer

Over geluk en een hele slechte position gesproken 8)7

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gmwxr7hHsfg]

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Koekiemonsterr schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 15:58:
[...]

Hmja, wel jammer dat het niet werkt; aan het begin van season 4 (vóór zijn rework en vóór de defense mastery nerfs) vond ik top Rengar als (semi)tank best leuk als split pusher.
Jungle Rengar werkt in Korea prima. Alleen in de EU/NA krijgen ze hem niet aan de praat.

De nieuwe Varus indicator is wel super handig trouwens. Alleen jammer dat je zo weinig doet tegen een Lissandra en een Hecarim (was via teambuilder) :P. Alsnog wel een penta en een quad gekregen in die game. En een IE rush is inderdaad stukken minder dan de oude BT rush.

[ Voor 25% gewijzigd door Thormodo op 02-08-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie

nathanchunkie

Developer

Thormodo schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:35:
[...]

Jungle Rengar werkt in Korea prima. Alleen in de EU/NA krijgen ze hem niet aan de praat.
Eh in OGN zie ik toch zelden een Rengar pick. Het is meer Eve of Elise.

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
nathanchunkie schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:43:
[...]

Eh in OGN zie ik toch zelden een Rengar pick. Het is meer Eve of Elise.
Wat heeft de frequentie van zijn optreden te maken met zijn effectiviteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathanchunkie

nathanchunkie

Developer

Thormodo schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:53:
[...]

Wat heeft de frequentie van zijn optreden te maken met zijn effectiviteit?
Veel. Want aan de hand van < 2 (?) games kan je niks over effectiviteit zeggen.

Front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:30
[...]

De nieuwe Varus indicator is wel super handig trouwens. Alleen jammer dat je zo weinig doet tegen een Lissandra en een Hecarim (was via teambuilder) :P. Alsnog wel een penta en een quad gekregen in die game. En een IE rush is inderdaad stukken minder dan de oude BT rush.
Hecarim O+
Bedankt voor het noemen van de champ. Ik was helemaal vergeten dat hij was gebuffed, moet hem toch maar weer eens proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Persoonlijk vond ik die oude Q indicator van Varus beter en minder 'druk', maar goed, ff wennen.

Hmja onze Ronddraaiende Lord benoemde al het feit dat de traditionele Legolas-build (BT + (BT) + LW) slechter is geworden, o.m. door de veranderde BT. Daarmee is deze harde ranged poke route iets minder aantrekkelijk dan voorheen. Ik heb met wisselende resultaten de wat onorthodoxe Kog'maw route geprobeerd met Triforce en BotRK. Dan is je Q ranged poke minder hard en zul je toch meer moeten aa'en en Blight stacks moeten detoneren, ook al sta je dan dichter bij de frontlinie. Nadeel is dan natuurlijk ook dat Varus geen Kog'maw is qua aa's.

Denk dat Varus' positie niet wezenlijk is verbeterd/veranderd nu, al is die kortere ulti cd wel handig, zeker omdat je als Varus zijnde je ulti nog wel eens hard nodig hebt als survival tool.

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 02-08-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

nathanchunkie schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 17:17:
Over geluk en een hele slechte position gesproken 8)7

[video]
Die focus ;( :F ;w ;( :F ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Aangezien het rustig was op teamspeak heb ik maar besloten om even wat onderhoud te plegen aan de server ;) Teamspeak is dus even onbereikbaar tot mijn volgende post :D

Inmiddels weer up en running :D

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 02-08-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Wordt die van jou nog (veel) gebruikt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thormodo schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:54:
Wordt die van jou nog (veel) gebruikt dan?
Als ik de logs bekijk redelijk veel maar wat ik zie in de logs is dat het voornamelijk "gelegenheids" gebruik is mensen loggen in spelen een potje of paar potjes en loggen weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

ShadowBumble schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:17:
[...]

Als ik de logs bekijk redelijk veel maar wat ik zie in de logs is dat het voornamelijk "gelegenheids" gebruik is mensen loggen in spelen een potje of paar potjes en loggen weer uit.
Schuldig :D Ik gebruik het voornamelijk als ik een game met allemaal tweakers doe, eens in de twee weken ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Vicarious schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 10:54:
[...]

Schuldig :D Ik gebruik het voornamelijk als ik een game met allemaal tweakers doe, eens in de twee weken ofzo :P
Das toch precies waarvoor die server gebruikt dient te worden dus ik zie geen bezwaar, ben wel benieuwd naar dat curse Voice waar ik veel over lees of dat veel gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
4vs5 is niet altijd kansloos ;)

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1604732393/42438350

Om vervolgens weer twee matches 5v5 te hebben die kansloos verloren gaan :') <3 LoL.

En gelukkig dan toch de laatste game weten te carryen en mijn maat richting Gold te brengen:

http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1604995006/42438350

[ Voor 56% gewijzigd door Damien op 03-08-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb echt nooit lag, super stabiele verbinding. Speel weer eens ranked en natuurlijk, ik en nog een random teammate allebei lag, soms echt zware spikes (verbinding even stabiel als altijd, dus het is rito). Loss prevented? Nee hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespertje
  • Laatst online: 24-04 10:58
Hoeveel Diamonds zitten hier nu eigenlijk op Tweakers? Misschien een keer leuk om daarmee een premade game te doen :).

Zelf D5, main support en ik duo vaak met een D3 die ADC is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

jespertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:19:
Hoeveel Diamonds zitten hier nu eigenlijk op Tweakers? Misschien een keer leuk om daarmee een premade game te doen :).

Rordarok is een diamond 1 speler die volgens mij meestal top of jungle speelt. Speedzor is een diamond speler (mid main volgens mij) maar die zie ik eigenlijk nooit meer. Lennyz zit ook in Diamond en speelt alleen jungle/support/top.

Ik zou zeggen dat je een team van 5 hebt:
- Rordarok top
- Lennyz jungle
- Speedzor mid
- Jespertje support
- ihasakarot marksman

EDIT: oops, Speedzor is geen Diamond meer. Wel apart, hij heeft nog met/tegen pro's gespeeld in het verleden. Vermoedelijk andere prioriteiten :D

[ Voor 9% gewijzigd door Vicarious op 04-08-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespertje
  • Laatst online: 24-04 10:58
Vicarious schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:38:
[...]

Rordarok is een diamond 1 speler die volgens mij meestal top of jungle speelt. Speedzor is een diamond speler (mid main volgens mij) maar die zie ik eigenlijk nooit meer. Lennyz zit ook in Diamond en speelt alleen jungle/support/top.

Ik zou zeggen dat je een team van 5 hebt:
- Rordarok top
- Lennyz jungle
- Speedzor mid
- Jespertje support
- ihasakarot marksman

EDIT: oops, Speedzor is geen Diamond meer. Wel apart, hij heeft nog met/tegen pro's gespeeld in het verleden. Vermoedelijk andere prioriteiten :D
Leuk lijstje opzich, misschien een keer een game met zijn allen doen. Rordarok zie ik hier wel vaker op het forum, speedzor niet meer, is volgens mij ook Plat 2(laatste wat ik van hem heb gezien), maar dat maakt niet zoveel uit, aangezien hij wel bekend is met hogere rankings. Lennyz ken ik echter zo niet.

Gisteren wel op D4 nog mensen gezien die daar volgens mij niet thuis horen, een caitlyn die brutalizer eerst gaat etc...

[ Voor 6% gewijzigd door jespertje op 04-08-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

jespertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 08:19:

plat 3 hier, ook main support, normaliter speel ik altijd nami maar taric en zyra zijn ook leuk.

Taric, kog en wukong.. ZEER leuke combo.
Zo veel armor reduction dat je tanks binnen paar seconden dood krijgt, lw is bijna overbodig.
http://matchhistory.euw.l...ls/EUW1/1604762979/293179

Alleen morgana vind ik een harde counter tegen taric vanwege die magic shield.
Voor de rest moet je er mee leren om te gaan, ook al is taric geen "meta" pick vind ik taric toch een leuke en goede tank support _/-\o_ vooral de ult in combinatie met zekes herald en locket 8)

[ Voor 38% gewijzigd door psyy138 op 04-08-2014 10:30 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

jespertje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:17:
[...]

speedzor niet meer, is volgens mij ook Plat 2(laatste wat ik van hem heb gezien),
dat zeg ik toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Betwijfel of een D1 interesse heeft in het spelen met D5. Het blijft toch weer een afvoerputje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Damienx2 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:49:
Betwijfel of een D1 interesse heeft in het spelen met D5. Het blijft toch weer een afvoerputje.
Ja maar sommige hebben dan wel potentie om hoger op te komen.
Ik denk dat ik zelf ook nog wel hoger als Plat 3 aan kan, dus ja divisie/league zegt niet alles maar wel veel.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Pagina: 1 ... 56 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]