Helaas is dat niet altijd jouw keuze. Vooral in de ongeorganiseerdheid van solo queue kun je vaak niet op je ADC rekenen voor inkomen of dat hij altijd met jou meewerkt. De keren dat ik support speel heb ik er vaak wel erg spijt van en is die passive Gold op bepaalde minuten ook zo'n beetje de enige income. Dan sta je met een Trist die vanaf lv3 samen met Leona hyperagressief kan zijn en doet vervolgens niets met jouw combo tegen een stel overextended squishies die early game bij wijze van spreken van een enkele Ignite al de halve HP balk zien verdwijnen.psyy138 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:43:
[...]
Die gold/per sec vind ik pas echt nuttig als je een passive lane hebt en dat heb je zeker niet met leona, maar dat is mijn mening uiteraard.
ja dat is soloQVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:54:
[...]
Helaas is dat niet altijd jouw keuze. Vooral in de ongeorganiseerdheid van solo queue kun je vaak niet op je ADC rekenen voor inkomen of dat hij altijd met jou meewerkt. De keren dat ik support speel heb ik er vaak wel erg spijt van en is die passive Gold op bepaalde minuten ook zo'n beetje de enige income. Dan sta je met een Trist die vanaf lv3 samen met Leona hyperagressief kan zijn en doet vervolgens niets met jouw combo tegen een stel overextended squishies die early game bij wijze van spreken van een enkele Ignite al de halve HP balk zien verdwijnen.
Ik zie botlane als pokemon ( ja serieus
Pokemen = adc
Trainer = support
Ik zeg altijd volg mij, doe wat ik doe, volg me als ik engage ( ik ping als ik dat wil doen ) bla bla bla..
dit gaat vaak prima.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Same here. Zoals Rudy ook al zei, heb je heel wat meer aan die gold talents in de utility tree.Thormodo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:14:
Ik ben zelf meer fan van 0/16/14 masteries op Thresh en Leona.
ligt ook totaal aan je speelstijlKoekiemonsterr schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:04:
[...]
Same here. Zoals Rudy ook al zei, heb je heel wat aan die gold talents in de utility tree.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Speel zelf ook wel gragas support en vind hem heel goed werken, 3 van zijn skills zijn cc waarvan er 2 displacements. Daarnaast is hij ook vrij tanky met wijn W en heeft hij goede sustain door zijn passive.
Als je na CC kijkt kan je beter voor nautilus kiezenFanatic_FS schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:20:
Speel zelf ook wel gragas support en vind hem heel goed werken, 3 van zijn skills zijn cc waarvan er 2 displacements. Daarnaast is hij ook vrij tanky met wijn W en heeft hij goede sustain door zijn passive.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Naut als support kan ook wel werken, alleen heeft gragas meer mobility, sustain en doet hij zonder items meer damage dan Naut. Nautilus heeft echt items nodig om tanky te worden, gragas wordt door de damage reduction op W al tanky en zijn E geeft zo'n fijne mobility.
Say whut? Volgens mij is je prio als support altijd om te warden en dus minimaal de sightstone te rushen.Pete_Sampras schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:22:
Eigenlijk wil ik wel gaan warden maar mijn eigen uberprio is rond lev 6 hourglass af te hebben
soms is het rushen van CoH (Chalice of Harmony), bijvoorbeeld als je adc snel/vaak low hp heeft en je bent een heal champion, in deze gevallen zou ik altijd eerst CoH kopen voor sightstone. Maar uiteraard is dit afhankelijk van je adc, en dit zie je vaak in soloQ!!!TheBrut3 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:18:
[...]
Say whut? Volgens mij is je prio als support altijd om te warden en dus minimaal de sightstone te rushen.

O.R.C. Black Bulls Rugby
Je kan Feral Flare gewoon kopen, maar dan moet je in theorie de eerste 15 minuten farmen en alleen een countergank/100% kill oprapen. Ganks opzetten zijn het hoe dan ook niet waard op dat moment. Dat vereist een redelijk idee van hoe je de map presence als jungler moet toepassen.RonnieB82 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:27:
Word feral flare nog veel gebruikt?
Na de laatste aanpassing, vind ik het echt een 'farm 15 minuten voordat je gankt'-item.
Dat kan in sommige teamcomps werken, maar ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle lanes het geduld hebben om zo lang op safe te spelen.. (vooral als de jungler van de tegenstander wél komt ganken)
Ik moet daarbij zeggen dat ik de laatste tijd voornamelijk agressieve early gank-junglers speel (elise, lee sin, vi), dus dan ga ik sowieso liever elder lizard of spectral wraith.
Op Elise en Lee is het inderdaad totaal geen goede aankoop aangezien je daar early game eigenlijk alleen maar mee aan het fighten moet zijn. Op Yi is het wel echt een must. Early game ben je zwak en moet je gewoon 15a20 'AFK' in de jungle zijn, behalve als je dus echt iets gratis kan oppakken.
Laat je team wel weten dat je dit gaat doen, dan kunnen/moeten ze er rekening mee houden.
Op Leona en Blitz gewoon 0/16/14, op Thresh vind ik zelf 9/7/14 beter werken. Op Thresh ga ik gewoon Attack Damage marks/quints, hp/armor seals en MR glyphs. Op Blitz en Leona kan je AD inruilen voor HP/Armor.Pete_Sampras schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:00:
Deze vrijdag met iemand uit de GoT chat gespeeld, ben ff vergeten wie het was.
Beetje jammer dat ik op werk niet de games kan opzoeken dus even uit het hoofd:
3-4 potjes geduo-queued volgens mij 2 gewonnen, 2 verloren.
1 X Ziggs mid om te oefenen, keihard verloren. 1 X Evelyn jungle hard gecarry'd, 2 X morgana 1 gewonnen, 1 verloren. Ik zat met mijn duo queue dude op skype wat slightly awkward is als je iemand niet kent maar het ging wel lekker met het samenwerken.
Ik ben gisteren begonnen met Leona. 1 super aggressief gespeeld en keihard gesnowballed, 1 x super aggressief gespeeld en hard verloren.
Heeft iemand nog tips/trucs voor Leona? Ik ga quints/marks/etc armor en HP en die blauwe dingen MR en iets van 0-9-21.
14 in Utility geeft je (veel) meer gold in verhouding met de magere early game boost die je er anders voor terugkrijgt. Ik heb liever een extra item als het op teamfights aankomt.psyy138 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:24:
[...]
op leona zou ik of 0/30/0 of 0/21/0 gaan, leona heeft niet zo veel aan de 14 punten op utility, 9 is meer als genoeg, op braum speel ik ook altijd 0/30/0 en dat speelt toch rete fijn.Heb veel speciale rune/mastery pages voor support omdat ik dat het vaakst speel en mee kan carryen, nami vind ik op dit moment een van de fijnste support die je vaak kan spelen omdat braum zo vaak wordt geband
![]()
![]()
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456#runes
vanaf 15 t/m page 20 alleen maar support
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456#masteries
moet ik nog een keer sorteren, als rito hier is een officieel tooltje van maakt zou ik fijn vinden
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
het beste is nog steeds en dat blijft full build zilean late game, unstoppable![]()
2 keer ult in een extended teamfight (met 40% ofc) 1/2 champions constant je movementspeed buff (e skill) geven i.c.m. je w en e.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sowieso snap ik de hype om Braum niet echt. Vrij makkelijk om tegen te lanen ondertussen en na z'n nerfs vind ik hem minder indrukwekkend als Morgana of Thresh.
Nautilus support is echt op alle manieren mogelijk waardeloos. Niemand laat zich zonen door zijn Q, hij heeft geen harass, lange cooldowns en heeft zonder items totaal geen teamfight sustain. Ook z'n peel is enorm situational.psyy138 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:30:
[...]
Als je na CC kijkt kan je beter voor nautilus kiezen
Dit dus. Je kan prima bv. je King of the Mountain kopen voor je sightstone, maar er is geen enkel excuus om naast je goldincome item niet je Sightstone te kopen. Helemaal als je lane goed gaat.TheBrut3 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:18:
[...]
Say whut? Volgens mij is je prio als support altijd om te warden en dus minimaal de sightstone te rushen.
EDIT: DIAMOND SRS BSNS http://matchhistory.euw.l...EUW1/1572198383/200735443
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Tering wat een stomp
Over Braum: hij is inderdaad best goed, maar niet zwaar op (meer). Vergeet niet dat dat schild een vrij lange cooldown heeft, dus als je die eruit weet te baiten heeft hij nog maar weinig tools om zijn ADC te beschermen voordat hij lvl 6 is. Mid/lategame vind ik Braum wel een van de betere supports voor de teamfights. Zijn ult is erg sterk en met een goed geplaatst schild hou je flink wat damage tegen.

Over Braum: hij is inderdaad best goed, maar niet zwaar op (meer). Vergeet niet dat dat schild een vrij lange cooldown heeft, dus als je die eruit weet te baiten heeft hij nog maar weinig tools om zijn ADC te beschermen voordat hij lvl 6 is. Mid/lategame vind ik Braum wel een van de betere supports voor de teamfights. Zijn ult is erg sterk en met een goed geplaatst schild hou je flink wat damage tegen.
Vicariously I live while the whole world dies
Het sterke aan braum is juist zijn shield, op lvl 5 heeft die 10s cd met een 4s duration, 40% cdr is 6s cd met 4s duration = 2s downtime.
Maar voordat hij level 6 is is dat shield misschien level 2 of 3 en heeft hij lang geen 40% CDR. Dat geeft je lane opponent een aardig window om iets te doen.
het sterkste aan braum is volgens mij het volgende;Vicarious schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:41:
Maar voordat hij level 6 is is dat shield misschien level 2 of 3 en heeft hij lang geen 40% CDR. Dat geeft je lane opponent een aardig window om iets te doen.
met w na de laatste minion jumpen ( in laning phase natuurlijk )
met e zsm na adc gaan en je q op adc gebruiken en vervolgens je ult er achteraan.
en hopen dat je adc volgt en goed gebruik maakt van je passive.
deze combo is bijna niet te stoppen en de kans is héél groot dat je een kill eraan overhoudt indien je alles raakt uiteraard.
[ Voor 5% gewijzigd door psyy138 op 14-07-2014 15:50 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Het klopt wat je zegt, maar zo kan je bij de meeste supports wel een verhaal bedenken. Blitz pull, knock up, ult, speedboost, knock up. Lux bind, slow, ult. Zac stun, slow, knock back. Thresh en Morgana zelfde idee. Als je alles raakt met je support en je ADC is wakker heb je een kill.psyy138 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:49:
[...]
het sterkste aan braum is volgens mij het volgende;
met e zsm na adc gaan en je q op adc gebruiken en vervolgens je ult er achteraan.
deze combo is bijna niet te stoppen en de kans is héél groot dat je een kill eraan overhoudt indien je alles raakt uiteraard.
Het voordeel met braum is dat je makkelijk in de backline komt indien er een melee minion dicht bij de range minion is. met 1 skill ben je er namelijk al.TheBrut3 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:05:
[...]
Het klopt wat je zegt, maar zo kan je bij de meeste supports wel een verhaal bedenken. Blitz pull, knock up, ult, speedboost, knock up. Lux bind, slow, ult. Zac stun, slow, knock back. Thresh en Morgana zelfde idee. Als je alles raakt met je support en je ADC is wakker heb je een kill.
O.R.C. Black Bulls Rugby
Jij kan lekker jumpen, maar je ADC is nooit zo snel. Gevolg: jij staat in de line of fire, ze focussen jou en jij bent dood voordat je ADC bij je is. Vervolgens blame je je ADC dat hij zit te slapen. GG.psyy138 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:49:
[...]
het sterkste aan braum is volgens mij het volgende;
OnzinVicarious schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:27:
[...]
Jij kan lekker jumpen, maar je ADC is nooit zo snel. Gevolg: jij staat in de line of fire, ze focussen jou en jij bent dood voordat je ADC bij je is. Vervolgens blame je je ADC dat hij zit te slapen. GG.
Braum's W + E combinatie geeft zoveel dmg reduction en mr. Hiernaast zal je een redelijke tank/support build hebben.
1 smartping van te voren en jetzt geht loss.
Braum focussen als enemy team is zeer onverstandig, ondertussen loopt de adc vrij rond
Gelukkig spelen ze in Diamond een stuk serieuzer. 3 ADC's was dit ARAM ofzo?Rordarok schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:27:
[...]
EDIT: DIAMOND SRS BSNS http://matchhistory.euw.l...EUW1/1572198383/200735443
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
ik kan me maar 2 redenen bedenken.Damienx2 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Gelukkig spelen ze in Diamond een stuk serieuzer. 3 ADC's was dit ARAM ofzo?
1 Troll
2 eBay
Blitz blijft ook nog een goeie support, in ieder geval op soloQ, als je er een beetje mee overweg kan krijg je de adc aardig fed. Morgana, tresh en braum zijn ook nog tier 1 . Op nerfplz is een goeie lijst te zien die aardig overeen komt met de huidige meta.
http://www.nerfplz.com/20...-tier-list-patch-411.html
Dit soort tier lijsten met de zogenaamde 'God tier' en de tiers eronder kom je op meerdere sites tegen en allemaal verschillen ze wel.Stitch! schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:47:
Blitz blijft ook nog een goeie support, in ieder geval op soloQ, als je er een beetje mee overweg kan krijg je de adc aardig fed. Morgana, tresh en braum zijn ook nog tier 1 . Op nerfplz is een goeie lijst te zien die aardig overeen komt met de huidige meta.
Zit vaak wel een soort gemeenschappelijke lijn in, maar ook forse verschillen, wat wel aantoont dat het allemaal ook vrij persoonlijk is en dat er nog wel eens wat op valt af te dingen.
Zo heb ik ook een lijstje gezien met Lulu top en Kog'maw adc in de god tier. In het lijstje van nerfplz zit Kog slechts in tier 2. Dat lijkt me - gelet op de patch 4.11 changes - echt te laag voor Kog'Maw.
Ja ik zie het ook meer als een leidraad, houdt er wel rekening mee dat dit een soloq lijst is. Kog is veel te afhankelijk voor God tier, maar kog zal waarschijnlijk God tier zijn in team comp lijsten.Koekiemonsterr schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:11:
[...]
Dit soort tier lijsten met de zogenaamde 'God tier' en de tiers eronder kom je op meerdere sites tegen en allemaal verschillen ze wel.
Zit vaak wel een soort gemeenschappelijke lijn in, maar ook forse verschillen, wat wel aantoont dat het allemaal ook vrij persoonlijk is en dat er nog wel eens wat op valt af te dingen.
Zo heb ik ook een lijstje gezien met Lulu top en Kog'maw adc in de god tier. In het lijstje van nerfplz zit Kog slechts in tier 2. Dat lijkt me - gelet op de patch 4.11 changes - echt te laag voor Kog'Maw.
Ja precies, leidraad lijkt me het juiste woordStitch! schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:24:
[...]
Ja ik zie het ook meer als een leidraad, houdt er wel rekening mee dat dit een soloq lijst is. Kog is veel te afhankelijk voor God tier, maar kog zal waarschijnlijk God tier zijn in team comp lijsten.
Het niveau is vaak toch echt triest. Persoonlijk heb ik nog niet veel wins, en ik ben maar Bronze 1 omdat ik ook nog niet veel ranked heb gedaan.
Maar gisteren een potje Aram met Cait (soloQ), Warick + Braum (premade silver 5 + lvl 26) en Foira + Twisted F (premade lvl 26 + ik). We komen toevallig tegen Lux, Veigar, Morgana, Zac en Needa.
Dit zou dus een heel easy win moeten zijn. Vanaf het begin roepen zowel mijn maat als ik dat men MR moet builden omdat hun allemaal AP zijn. Nou verwacht je van een Silver 5 Warwick dat diegene wel wat ervaring heeft en het snapt. Maar nee hoor, meneer build eerst de CoH (kan, deze geeft wat MR) maar daarna maakt hij eerst de Kindlegem en vervolgens de Sunfire Cape en Berserker Graves te maken (WTF, ze zijn allemaal AP!). Gelukkig pakte hij het daarna wel op door de Merc Scimitar, Spirit Visage en Wit's End te maken.
Braum was helemaal een ramp. Hij gaat voor de Kindlegem op het begin en daarna Zeke's Herald, lvl 1 boots en Iceborn Gauntlet. In de tussentijd heb ik hem verteld dat hij meer moest focussen op een Banshee's of Spirit Visage, maar geen reactie. Na 20 min nog eens gevraagd om MR te builden en toen kreeg ik de vraag wat MR was... Like OMG! Uiteindelijk had hij toch een BV en een Spectre's Cowl.
Zelf had ik Merc's, Abyssal, Athene's, Rabadon, BV en Rylai's. Hierdoor had ik 200MR, Tenacity tegen al hun CC en ook nog aardig was AP. Gelukkig na 40 min eindelijk het potje gewonnen.
Potje daarna met 3 man in Q en toen kregen wij Sona (ik), Twitch en Nunu met daarbij nog Janna en Kass tegen Kayle, Blitz, Akali, Needa en Teemo. Dat was dus weer lekker MR builden en gelukkig had iedereen dat wel door. Zelf had ik op Sona met CoH, Mercs, Seeker's, Abyssal en Rabadon's weer lekker wat MR en m'n heals werkte goed. Nunu had met SV, Hextech Sweeper en Orb of Winter ook lekker wat MR+Health waardoor de tegenstanders ons echt moeilijk neer konden krijgen. Dat potje uiteindelijk makkelijk gewonnen.
Tegenstanders waren dan ook B3, B4 en B5 en dat was heel goed te merken. Met Sona uiteindelijk 11/3/29 gehaald, zegt genoeg over de tegenstanders.
Maar gisteren een potje Aram met Cait (soloQ), Warick + Braum (premade silver 5 + lvl 26) en Foira + Twisted F (premade lvl 26 + ik). We komen toevallig tegen Lux, Veigar, Morgana, Zac en Needa.
Dit zou dus een heel easy win moeten zijn. Vanaf het begin roepen zowel mijn maat als ik dat men MR moet builden omdat hun allemaal AP zijn. Nou verwacht je van een Silver 5 Warwick dat diegene wel wat ervaring heeft en het snapt. Maar nee hoor, meneer build eerst de CoH (kan, deze geeft wat MR) maar daarna maakt hij eerst de Kindlegem en vervolgens de Sunfire Cape en Berserker Graves te maken (WTF, ze zijn allemaal AP!). Gelukkig pakte hij het daarna wel op door de Merc Scimitar, Spirit Visage en Wit's End te maken.
Braum was helemaal een ramp. Hij gaat voor de Kindlegem op het begin en daarna Zeke's Herald, lvl 1 boots en Iceborn Gauntlet. In de tussentijd heb ik hem verteld dat hij meer moest focussen op een Banshee's of Spirit Visage, maar geen reactie. Na 20 min nog eens gevraagd om MR te builden en toen kreeg ik de vraag wat MR was... Like OMG! Uiteindelijk had hij toch een BV en een Spectre's Cowl.
Zelf had ik Merc's, Abyssal, Athene's, Rabadon, BV en Rylai's. Hierdoor had ik 200MR, Tenacity tegen al hun CC en ook nog aardig was AP. Gelukkig na 40 min eindelijk het potje gewonnen.
Potje daarna met 3 man in Q en toen kregen wij Sona (ik), Twitch en Nunu met daarbij nog Janna en Kass tegen Kayle, Blitz, Akali, Needa en Teemo. Dat was dus weer lekker MR builden en gelukkig had iedereen dat wel door. Zelf had ik op Sona met CoH, Mercs, Seeker's, Abyssal en Rabadon's weer lekker wat MR en m'n heals werkte goed. Nunu had met SV, Hextech Sweeper en Orb of Winter ook lekker wat MR+Health waardoor de tegenstanders ons echt moeilijk neer konden krijgen. Dat potje uiteindelijk makkelijk gewonnen.
Tegenstanders waren dan ook B3, B4 en B5 en dat was heel goed te merken. Met Sona uiteindelijk 11/3/29 gehaald, zegt genoeg over de tegenstanders.
Tot nu toe alleen nog maar tegen bots gespeeld en de warwick bot verslaat me steeds maar.
of ik nu mat ashe of katerina speel, dat beest is gewoon te sterk (als bot)
Daarnaast vindt ik het menu in LoL erg onduidelijk.
Als nieuwe speler weet je nog niet welke classe ranged zijn en dat laten ze ook gewoon niet zien in hun menu's.
Melee class zijn echt niet mijn ding, ze zijn early game gewoon te zwak om echt te kunnen farmen.
Als nieuwe speler weet je nog niet welke classe ranged zijn en dat laten ze ook gewoon niet zien in hun menu's.
Melee class zijn echt niet mijn ding, ze zijn early game gewoon te zwak om echt te kunnen farmen.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Probeer vanavond Rengar of Aatrox TOP eens; you'll thank me laterPykow schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:45:
Lolwut. Ik zou eerder zeggen dat de tegenstanders al een gegarandeerde win hebben met die champions op ARAM. Maximale poke met ook nog een engage/disengage in de vorm van Zac.TheBrut3 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:35:
Maar gisteren een potje Aram met Cait (soloQ), Warick + Braum (premade silver 5 + lvl 26) en Foira + Twisted F (premade lvl 26 + ik). We komen toevallig tegen Lux, Veigar, Morgana, Zac en Nidalee.
Dit zou dus een heel easy win moeten zijn.
Als je een champion bekijkt via Profile -> Champions. Dan staan daar twee attributen bij, een primary tag en een secondary tag. Ook kun je daar een Primary Role kiezen daar en een lijst van champions krijgen.Pykow schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:45:
Tot nu toe alleen nog maar tegen bots gespeeld en de warwick bot verslaat me steeds maar.
Wat die tags betekenen kun je hier lezen: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Champion_attributes
Als je vervolgens tijdens de champion select één van de volgende tags invult krijg je alleen die champions te zien:
Assassin (bijvoorbeeld Katarina)
Fighter (bijvoorbeeld Warwick)
Mage (bijvoorbeeld Annie)
Marksman (bijvoorbeeld Ashe)
Support (bijvoorbeeld Sona)
Tank (bijvoorbeeld Rammus)
Overigens zijn die primary tags ook niet perfect.
Daarnaast is het onzin dat melee classes early game zwakker zijn dan champions zoals Ashe. Misschien dat het farmen wat lastiger voor je is, puur omdat je melee bent.
About something completely different: Hoe gaan jullie om met lol en je thuis situatie. Ben van student naar 40 uur werken en samenwonen gegaan en dat gaat nogal ten kosten van het gamen. Als ik thuis ben zou ik het liefst de hele avond gamen, nou kan dat natuurlijk niet maar ik merk dat je eigenlijk nooit echt goed kan worden in iets als je het niet vaak genoeg doen. Accepteren en lekker in silver hangen?
Dat laatste, lekker casual spelen en vooral niet te druk maken om de league waar je in zit. Ik zelf als vader van 2 kleintjes zit in ong die situatie wat gamen betreft.Stitch! schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:05:
About something completely different: Hoe gaan jullie om met lol en je thuis situatie. Ben van student naar 40 uur werken en samenwonen gegaan en dat gaat nogal ten kosten van het gamen. Als ik thuis ben zou ik het liefst de hele avond gamen, nou kan dat natuurlijk niet maar ik merk dat je eigenlijk nooit echt goed kan worden in iets als je het niet vaak genoeg doen. Accepteren en lekker in silver hangen?
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik zit ook precies in dezelfde situatie:Stitch! schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:05:
Heb het nu deels afgesproken dat ik 1 aaf in de week mijn eigen tijd is, dus dan game ik een hele aaf of ik kijk naar lcs. Gewoon waar ik op dat moment zin in heb.
Tevens nog heel af en toe tussen door, wanneer mijn vriendin weg is
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Das wel een goed idee op zich, maar dat voelt wel een beetje als het dichtspijkeren van mijn avondje, ene avond dit, andere avond dat. Njah goed idee iig. Mijn vriendin heeft ook een kat, dus ken het, beest negeert me de hele dag behalve als ik achter mijn bureau zitLonestander schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:10:
[...]
Ik zit ook precies in dezelfde situatie:
Heb het nu deels afgesproken dat ik 1 aaf in de week mijn eigen tijd is, dus dan game ik een hele aaf of ik kijk naar lcs. Gewoon waar ik op dat moment zin in heb.
Tevens nog heel af en toe tussen door, wanneer mijn vriendin weg is. Maarja laatste tijd is er helemaal niks meer van gekomen, omdat we nu ook nog 2 kittens in huis hebben. Die lopen over mijn toetsenbord heen of gaan in me been nagelen tijdens het gamen, en daar raak ik dan toch afgeleid door

Ga het lekker casual houden, ben alleen zelf nogal competitief ingesteld, kan prima tegen mijn verlies maar haal een deel van de lol uit het beter worden en slimmer spelen. Met sport idem dito.m0nk schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:06:
[...]
Dat laatste, lekker casual spelen en vooral niet te druk maken om de league waar je in zit. Ik zelf als vader van 2 kleintjes zit in ong die situatie wat gamen betreft.
Ben ik het niet mee eens. Hun pokes zijn allemaal AP, dus als een team veel MR heeft doen ze bijna geen dmg en zeker niet als onze tanks met veel MR de klappen zouden vangen. Tegen onze pokes (vooral TF en Cait) kunnen ze veel moeilijker bouwen en dan zelf ook nog dmg blijven doen.Thormodo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:01:
[...]
Lolwut. Ik zou eerder zeggen dat de tegenstanders al een gegarandeerde win hebben met die champions op ARAM. Maximale poke met ook nog een engage/disengage in de vorm van Zac.
Early game moesten we ook ruimte toegeven en hun kunnen late game idd goed terugtrekken, ook omdat Morgana en Zac tanky waren. Maar de ult van Lux deed op mij uiteindelijke maar 300-400 dmg en dat is zeer weinig. Verder waren wij op het begin vooral bezig met het weghouden van de minions en deze AP champs kunnen vroeg in het spel weinig tegen een tower zonder minions.
Wtf is het inene met de Lux+Brand combo botlane, nu 2x gehad (bijna achter elkaar).
Wat zijn die mega irritant om tegen te lanen zeg, megaveel poke en stun na stun.
Als je het tot lategame volhoudt, dan krijg je wel weer voordeel, omdat ze niet snel turrets neer kunnen halen.
Maar je verliest wel je bot lane vaak doordat ze zo irritant spelen en je gewoon weinig kan farmen.
Wat zijn die mega irritant om tegen te lanen zeg, megaveel poke en stun na stun.
Als je het tot lategame volhoudt, dan krijg je wel weer voordeel, omdat ze niet snel turrets neer kunnen halen.
Maar je verliest wel je bot lane vaak doordat ze zo irritant spelen en je gewoon weinig kan farmen.
[ Voor 4% gewijzigd door Turismo op 15-07-2014 11:03 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Zolang er nog magic pen/debuff mogelijkheden zijn is 200mr geen probleem. Het gaat namelijk alsnog ten kostte van je eigen dps output. Ben het opzich wel met Thormodo eens.TheBrut3 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:55:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Hun pokes zijn allemaal AP, dus als een team veel MR heeft doen ze bijna geen dmg en zeker niet als onze tanks met veel MR de klappen zouden vangen. Tegen onze pokes (vooral TF en Cait) kunnen ze veel moeilijker bouwen en dan zelf ook nog dmg blijven doen.
Early game moesten we ook ruimte toegeven en hun kunnen late game idd goed terugtrekken, ook omdat Morgana en Zac tanky waren. Maar de ult van Lux deed op mij uiteindelijke maar 300-400 dmg en dat is zeer weinig. Verder waren wij op het begin vooral bezig met het weghouden van de minions en deze AP champs kunnen vroeg in het spel weinig tegen een tower zonder minions.
Same.Damienx2 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:08:
[...]
Zolang er nog magic pen/debuff mogelijkheden zijn is 200mr geen probleem. Het gaat namelijk alsnog ten kostte van je eigen dps output. Ben het opzich wel met Thormodo eens.
Laat ik trouwens http://www.twitch.tv/nightblue3 maar even aanhalen als voorbeeld van mijn vorige posts. Dit is op hoog Platinum niveau. Challenger speler. Voormalig nr #1 NA.
Umakemanymistakeyes
Rengar to stronk wat een heelrijke champ is dat zeg om me te spelenKS1987 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:55:
[...]
Probeer vanavond Rengar of Aatrox TOP eens; you'll thank me later.
PSN: Brwmaster
Ow nieuwe champions, ben ik blij dat ik Ashe even heb aangeschaft 
Was me favourite class op dit moment en nu kan ik deze lekker blijven gebruiken.
Ik ben ook erg benieuwd naar Ezreal.
Ik ga vooral voor de Marksman classes.
Aatrox heb ik al gezien, met blood price attack enzo.
Zag er niet bijzonder uit, maar nog niet meegespeeld.
Was me favourite class op dit moment en nu kan ik deze lekker blijven gebruiken.
[ Voor 40% gewijzigd door Pykow op 15-07-2014 13:40 ]
Nu je de rol en speelstijl van de marksman/adc een beetje leert kennen, zou ik je aanraden om vooral ook eens een bruiser/fighter te pakken. Bijvoorbeeld een Warwick, die is nogal cheap geloof ik.Pykow schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:32:
Als je ook eens bruisers gaat spelen leer je dat ook langzaam en zie je ook weer nieuwe tegenstanders. Goeie ervaring om nu al op te doen.
En leer je hoe je tegen deze champs moet spelen door de sterke en zwakke punten te leren.Koekiemonsterr schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:45:
[...]
Nu je de rol en speelstijl van de marksman/adc een beetje leert kennen, zou ik je aanraden om vooral ook eens een bruiser/fighter te pakken. Bijvoorbeeld een Warwick, die is nogal cheap geloof ik.
Als je ook eens bruisers gaat spelen leer je dat ook langzaam en zie je ook weer nieuwe tegenstanders. Goeie ervaring om nu al op te doen.
Dat je een voorkeur hebt is goed, maar spelen met andere champions is ook niet verkeerd. Als je zelf een champion kent weet je ook wat de tegenstander er mee kan. Zoals hier boven ook staat, Warwick vind je lastig om tegen te spelen dus probeer zelf eens met hem te spelen. Warwick kan je overigens altijd aanschaffen, 450IP is niet veel en in de toekomst kan je hem ook nog gebruiken.Pykow schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:32:
Varus is trouwens ook een F2P marksman deze week.
Warwick is voor mij de moeilijkste champion om tegen te spelen op dit moment.Koekiemonsterr schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:45:
[...]
Nu je de rol en speelstijl van de marksman/adc een beetje leert kennen, zou ik je aanraden om vooral ook eens een bruiser/fighter te pakken. Bijvoorbeeld een Warwick, die is nogal cheap geloof ik.
of ik nu speel met Ashe of met katerina laatst, dat beest (als BoT beginner) slacht me zo hard af en sterker nog in iedere potje waar ik hem tegen kom, slacht hij heel het team af.
ik heb zelfs een potje gehad van 45 minuten, en we hadden alle turrets, maar warwick hield in zijn eentje alles tegen, pas toen we met 2 of zelfs 3 man tegen die warwick bot aan het vechten waren, kregen we hem neer.
Of een sterke unbalance of OP of nog geen skill om hem te kunnen verslaan.
Zou niet voor Ezreal gaan, die word pas interessant als je het spel al echt goed door hebt. Ranged zou ik eerder cait of jinx spelen. Miss fortune en lucian zijn ook makkelijker te leren dan Ezreal. In de huidige meta is Ezreal ook niet echt viable.Pykow schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:32:
Overigens als je nog gratis champs wilt om te testen, like League of Legends op Facebook en je hebt Tristana (?) en volg hun Youtube channel voor Alistar(?) en volgens mij was er ook nog wat met Twitter maar dat weet ik niet zeker (Garen dacht ik, maar dat kan ik ook mis hebben).Pykow schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:58:
[...]
Warwick is voor mij de moeilijkste champion om tegen te spelen op dit moment.
of ik nu speel met Ashe of met katerina laatst, dat beest (als BoT beginner) slacht me zo hard af en sterker nog in iedere potje waar ik hem tegen kom, slacht hij heel het team af.
ik heb zelfs een potje gehad van 45 minuten, en we hadden alle turrets, maar warwick hield in zijn eentje alles tegen, pas toen we met 2 of zelfs 3 man tegen die warwick bot aan het vechten waren, kregen we hem neer.
Of een sterke unbalance of OP of nog geen skill om hem te kunnen verslaan.
Heb je er toch weer 3 champs bij plus een skin.
En wat heeft iemand die net 2 weken speelt met de meta te maken? Daar krijgt hij op z'n vroegst over 5 maanden mee te maken. Volgens mij is het nu vooral het spel leren kennen en plezier hebben, hij kan nog lang genoeg met non-meta champs winnen.Stitch! schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:07:
[...]
Zou niet voor Ezreal gaan, die word pas interessant als je het spel al echt goed door hebt. Ranged zou ik eerder cait of jinx spelen. Miss fortune en lucian zijn ook makkelijker te leren dan Ezreal. In de huidige meta is Ezreal ook niet echt viable.
Daarlangs zijn de champs die jij noemt vrij prijzig terwijl Ez F2P is, adviseer dan 'god-tier' Tristana voor graties op FB.
Voor twitter krijg je Garen + deathknight skinDamienx2 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:16:
[...]
Overigens als je nog gratis champs wilt om te testen, like League of Legends op Facebook en je hebt Tristana (?) en volg hun Youtube channel voor Alistar(?) en volgens mij was er ook nog wat met Twitter maar dat weet ik niet zeker.
Heb je er toch weer 3 champs bij plus een skin.
edit hier: http://woobox.com/y53k9k
[ Voor 4% gewijzigd door Taygeta op 15-07-2014 14:18 ]
Eerst liken en daarna een app toestemming geven, helaas kom je er niet met alleen liken. Je krijgt Riot Girl Tristana erbij dan.Damienx2 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:16:
[...]
like League of Legends op Facebook en je hebt Tristana (?)
[ Voor 7% gewijzigd door TheBrut3 op 15-07-2014 14:29 ]
Dat is meestal zo, dat zal ik vanavond even doen dan.TheBrut3 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:18:
[...]
Eerst liken en daarna een app toestemming geven, helaas kom je er niet met alleen liken.
Ging er vooral om dat Ezreal niet de makkelijkste adc is om het spel mee te leren kennen. Nogal afhankelijk van je skillshots raken bijvoorbeeld.[b]TheBrut3 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:16:[/b
En wat heeft iemand die net 2 weken speelt met de meta te maken? Daar krijgt hij op z'n vroegst over 5 maanden mee te maken. Volgens mij is het nu vooral het spel leren kennen en plezier hebben, hij kan nog lang genoeg met non-meta champs winnen.
Kun je als beginner beter een ('meta-viable') adc nemen die het bijv early game wat makkelijker heeft. Zoals een Cait of een Jinx.
Maar goed, Varus en Ez zijn nu free to play, dus kan geen kwaad ermee te spelen.
[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 15-07-2014 14:32 ]
Ja precies. Wist niet dat ze nu free to play zijn, en het maakt inderdaad niet uit, speel sowieso een paar potjes met elke champ die je nog nooit gespeeld hebt, dan krijg je een indruk wat de sterke en zwakke punten zijn.Koekiemonsterr schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:30:
[...]
Ging er vooral om dat Ezreal niet de makkelijkste adc is om het spel mee te leren kennen. Nogal afhankelijk van je skillshots raken bijvoorbeeld.
Kun je als beginner beter een ('meta-viable') adc nemen die het bijv early game wat makkelijker heeft. Zoals een Cait of een Jinx.
Maar goed, Varus en Ez zijn nu free to play, dus kan geen kwaad ermee te spelen.
Bedoelde meer dat ik me als beginner niet snel zou verdiepen in skill based champs, maar meer voor de wat makkelijkere champs gaan.
Ik heb in het begin vooral kayle gespeeld, een uitstekend voorbeeld van een ranged champ met een wijd aanbod aan skills die veel voorkomen. (slow, movespeed/heal, shield) Allemaal geen skillshots en genoeg ruimte om beter mee te worden. Dat deze champ ook nog weinig ip kost is helemaal een voordeel. Tristana is inderdaad gratis op facebook ofzo en ook prima.
Ik dacht dat alle F2P champions straks aan te schaffen zijn voor 450 RP ?
dan heb je ieder week (als je niet veel speel) toch een nieuwe champion in je collectie.
Wat is volgens jullie een goede en vrij eenvoudige ADC ?
Ashe is leuk, maar wordt volgens mij ook gezien als een middelmatige ADC, vanwege haar attack speed en movement speed.
Momenteel vermaak ik me echt prima met deze game, terwijl ik eigenlijk nooit iets heb gehad met topview games, zoals RTS games.
dan heb je ieder week (als je niet veel speel) toch een nieuwe champion in je collectie.
Wat is volgens jullie een goede en vrij eenvoudige ADC ?
Ashe is leuk, maar wordt volgens mij ook gezien als een middelmatige ADC, vanwege haar attack speed en movement speed.
Momenteel vermaak ik me echt prima met deze game, terwijl ik eigenlijk nooit iets heb gehad met topview games, zoals RTS games.
[ Voor 48% gewijzigd door Pykow op 15-07-2014 14:56 ]
Je hebt IP en RP. RP haal je voor echt geld, IP krijg je door middel van het spelen van games. Er zijn inmiddels aardig wat champions die je voor 450 IP per stuk kunt kopen, maar wellicht is het ook een idee om een champion pack aan te schaffen voor RP als je meer afwisseling wilt.Pykow schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:53:
Ik zou me voorlopig focussen op de free2play champions van die week en af en toe een champion kopen die je ECHT leuk vind. Buiten dat kun je overwegen om de 450 IP champions sowieso aan te schaffen omdat die toch goedkoop zijn en over het algemeen niet eens zo heel zwak.
Nee, het free to play scedule is anders dan het champion/skin sale scedule. Ook zijn de sales alleen in RP. RP (riot points) kosten geld en IP kan je verdienen door potjes te spelen. Skins kan je enkel met RP kopen en champions met zowel RP als IP. Ik kan je wel als tip geven niet teveel IP uit te geven. Ik heb zelf 3 goedkope champs gekocht met IP en de rest gespaard om op level 20 tier3 runes te kopen. Ik zou ook afraden tier 1/2 runes te kopen, omdat deze later toch weer vervangen moeten worden. Spaar dus je IP voor runes.Pykow schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:53:
Just my two cents;)
Ik heb tot dus ver alleen Ashe aangeschaft.Vicarious schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:55:
[...]
Je hebt IP en RP. RP haal je voor echt geld, IP krijg je door middel van het spelen van games. Er zijn inmiddels aardig wat champions die je voor 450 IP per stuk kunt kopen, maar wellicht is het ook een idee om een champion pack aan te schaffen voor RP als je meer afwisseling wilt.
Ik zou me voorlopig focussen op de free2play champions van die week en af en toe een champion kopen die je ECHT leuk vind. Buiten dat kun je overwegen om de 450 IP champions sowieso aan te schaffen omdat die toch goedkoop zijn en over het algemeen niet eens zo heel zwak.
Dit was ook me eerste champion die ik gespeeld had, toen de game net uit was.
nu is er zoveel veranderd vergelijken met LoL 1.0 dat is het allemaal opnieuw moet leren.
YepVicarious schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:55:
En als je toch zoekt naar een goede en makkelijke adc, los van de free2play champs, dan kun je aan Caitlyn denken. Ze is early vrij sterk, heeft een escape, grote auto attack range, goede range poke.
Neen, champions hebben vaste IP en RP prijzen. Voor RP zijn er echter elke 3 dagen 3 champions in de aanbieding voor de helft van de prijs en soms zijn er ook bundels voor RP te koop.
Champs heb je voor 450IP, 1350IP, 3150IP, 4800IP en 6300IP. Hier kan je ze per prijsklasse bekijken: http://leagueoflegends.wi...tegory:Champions_by_price
Probeer, zoals Stitch aangeeft, ongeveer 15000 IP te hebben als je lvl 20 wordt.
Champs heb je voor 450IP, 1350IP, 3150IP, 4800IP en 6300IP. Hier kan je ze per prijsklasse bekijken: http://leagueoflegends.wi...tegory:Champions_by_price
Probeer, zoals Stitch aangeeft, ongeveer 15000 IP te hebben als je lvl 20 wordt.
Ziet er interessant uit.Koekiemonsterr schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:59:
[...]
Yep
En als je toch zoekt naar een goede en makkelijke adc, los van de free2play champs, dan kun je aan Caitlyn denken. Ze is early vrij sterk, heeft een escape, grote auto attack range, goede range poke.
Ik heb geen probleem om geld neer te leggen voor een goede champ (Betekend niet dat ik gelijk hiermee aan de slag ga)
Bedankt voor de tip, daar zal ik me aanhouden.TheBrut3 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:00:
Neen, champions hebben vaste IP en RP prijzen. Voor RP zijn er echter elke 3 dagen 3 champions in de aanbieding voor de helft van de prijs en soms zijn er ook bundels voor RP te koop.
BTW hoe meer ik me bezig houd met 1 champion, hoe beter ik erin zal worden.
Klopt deels. Je gaat die ene champ beter kennen, maar je leert niet de andere champs en lanes kennen en dat is wel makkelijk voor je algemene game kennis. Als je Warwick een paar potjes speelt weet je hoe hij is, wat z'n skills doen en wat je er als speler mee en tegen kan doen.Pykow schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:09:
BTW hoe meer ik me bezig houd met 1 champion, hoe beter ik erin zal worden.
En nu speel je nog geen ranked/draft pick (PvP), maar daar mag elk team 3 champs bannen en als ze dan toevallig die ene champ bannen die jij alleen speelt hebben zowel jij als je team een probleem. Daarlangs heb je later minimaal 16 champs in bezit nodig als je ooit ranked wil gaan spelen.
Je was me wel geteld 2 tellen voorTheBrut3 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:14:
[...]
Klopt deels. Je gaat die ene champ beter kennen, maar je leert niet de andere champs en lanes kennen en dat is wel makkelijk voor je algemene game kennis. Als je Warwick een paar potjes speelt weet je hoe hij is, wat z'n skills doen en wat je er als speler mee en tegen kan doen.
En nu speel je nog geen ranked/draft pick (PvP), maar daar mag elk team 3 champs bannen en als ze dan toevallig die ene champ bannen die jij alleen speelt hebben zowel jij als je team een probleem. Daarlangs heb je later minimaal 16 champs in bezit nodig als je ooit ranked wil gaan spelen.
PSN: Brwmaster
Graves en Ashe hebben nu nog mijn voorkeur.TheBrut3 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:14:
[...]
Klopt deels. Je gaat die ene champ beter kennen, maar je leert niet de andere champs en lanes kennen en dat is wel makkelijk voor je algemene game kennis. Als je Warwick een paar potjes speelt weet je hoe hij is, wat z'n skills doen en wat je er als speler mee en tegen kan doen.
Graves kan heel veel damage doen in early game mode.
Wanneer komt er een optie om zonder premades te spelen in normals?
Ik word zo moe van 2/3/4 man premades
Is er al, teambuilder, over het algemeen als je zelf create is de kans aardig klein dat je nog met premades komt te zitten.steel123 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:45:
Wanneer komt er een optie om zonder premades te spelen in normals?
Nieuwe patch:
http://www.surrenderat20....patch-412-notes.html#more
Alistar buffs (hoewel hij nu als jungler helemaal niet meer viable is)
http://www.surrenderat20....patch-412-notes.html#more
Alistar buffs (hoewel hij nu als jungler helemaal niet meer viable is)

[ Voor 22% gewijzigd door Thormodo op 15-07-2014 22:28 ]
Redelijke patch. Jammer dat ze de meest vervelende champions weer links laten liggen.
Such as?Rordarok schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:31:
Redelijke patch. Jammer dat ze de meest vervelende champions weer links laten liggen.
Vi, Elise, Morgana, Rengar, Gragas, Nidalee, Shyvana en Yasuo mogen van mij allemaal nog 's een keer doorgelicht worden.
Zo dat was een leuke stomp, voor het eerst in maand of 3 weer Pantheon gespeeld gelijk in ranked, qua mechanics echt makkelijke combo, alleen ff goed ulten en weten wanneer je blocks up zijn
Was gefeed dus kon lekker LW en Black Cleaver rushen en dat doet heerlijke dmg ^^
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1574911455/28353486
Elise: Misschien lichte Q nerf? Ik vind dr E nu wel okay eigenlijk.
Morgana: Gewoon die binding dodgen!
Rengar: Bleuh rot champ, 1 shot elke squishy, moeten ze idd iets aan doen, lower die Q dmg maar ofzo, als ze hem maar niet zo ver nerfen als Kha.
Gragas: Veel te tanky, te hoge base waarden, damn goede support/top, maar niet heel op.
Nidalee: Hoezo? Omdat ze je 1-shot met die AD scalende Q?
Shyvana: meh
Yasuo: JEP, nerf deze rot champ ajb, misschien dat z'n windwall na ~X aantal damage verdwijnt ofzo, ik vind het zo'n rot champion.
http://matchhistory.euw.l.../EUW1/1574911455/28353486
Vi: vind ik okay nu, misschien dat ze haar damage output van haar q/w nog iets kunne nerfen, want ze burst nog wel gigantisch.Rordarok schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:41:
Vi, Elise, Morgana, Rengar, Gragas, Nidalee, Shyvana en Yasuo mogen van mij allemaal nog 's een keer doorgelicht worden.
Elise: Misschien lichte Q nerf? Ik vind dr E nu wel okay eigenlijk.
Morgana: Gewoon die binding dodgen!
Rengar: Bleuh rot champ, 1 shot elke squishy, moeten ze idd iets aan doen, lower die Q dmg maar ofzo, als ze hem maar niet zo ver nerfen als Kha.
Gragas: Veel te tanky, te hoge base waarden, damn goede support/top, maar niet heel op.
Nidalee: Hoezo? Omdat ze je 1-shot met die AD scalende Q?
Shyvana: meh
Yasuo: JEP, nerf deze rot champ ajb, misschien dat z'n windwall na ~X aantal damage verdwijnt ofzo, ik vind het zo'n rot champion.
[ Voor 55% gewijzigd door Santee op 16-07-2014 01:50 ]
Wat mij betreft moeten ze vooral Yasuo, Rengar en Lee Sin aanpakken. Vooral Yasuo, die champ blijft te gek voor woorden.Rordarok schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 01:41:
Elise is al generfed in een vorige patch. Haar E web is een stuk korter en de base dmg van Q is ook omlaag. Haar nog verder nerfen kan wel eens bye bye Elise betekenen.
[ Voor 7% gewijzigd door Koekiemonsterr op 16-07-2014 02:05 ]
Elise is nog steeds top tier. Als je junglers wil aanpakken moet je gewoon de trinity (Elise, Lee Sin, Vi) tegelijk aanpakken anders blijf je die andere twee als must-ban/pick houden.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Gisteren naar vele ranked matches Gold V bereikt op mijn smurf account. Van de 30 matches de volgende statistieken:
27x Purple side gestart
3x Blue side gestart
-------------------------------
5x een AFK'er in mijn team
1x een AFK'er in het enemy team
5x iemand die claimed Diamond te zijn en vervolgens een 3/10+/2 score neerzet
Anivia top in mijn team - Check!
Gangplank top in mijn team - Check!
AD Sion top in mijn team - Check!
Teemo top in mijn team - Check!
Fiora top in mijn team - Check!
Yorick top in mijn team - Check!
Al deze non-meta picks verloren hun lane? - Check!
Voor de rest mag erbij gezegd worden dat er ook een aantal non-meta picks waren die hun lane wel keihard wonnen, maar dat was voornamelijk op midlane. Alles wat men op top pakte was van te voren al in te schatten dat ze er niets van zouden bakken. Het meest vervelende vond ik van dit alles de purple / blue side verhouding. Maar goed je kunt het ook zo bekijken dat je naar verloop van tijd wel Purple side beter onder de knie krijgt.
Ging het moeizamer dan je main account? Ja behoorlijk. Reden? Geen idee eigenlijk, ik denk dat het geluk gewoon een keer aan de andere kant zat. We winnen bijvoorbeeld van full Gold teams om vervolgens weer te verliezen van een full Silver II/III team.
Ik ga nu hetzelfde nog eens proberen op mijn Silver III smurfje, en kijken hoe het er voor dat account uitziet. Wat me ook opviel is het extreem lage niveau van Engels in de games. En hoe het standaard een loss is als je gematched wordt met Fransen/Portugezen/Spanjaarden or Italianen. Duitsers daarentegen leveren over het algemeen een win op.
Waarom ik dit overigens doe? Tijdverdrijf, oefenen met bepaalde champs/posities zodat ik deze wat meer succesvol kan gebruiken op mijn mainaccount en eens kijken of ik de rewards voor alle extra accounts kan binnenslepen dit seizoen.
Tot dusver elke ranked avond met een glimlach kunnen afsluiten. Soms omdat de games zo lekker liepen andere keren omdat het niveau zo bedroevend slecht was dat het gewoon grappig werd.
Overigens omtrent Rengo, pas alleen zijn W aan. Want het enige wat hem momenteel een menace maakt als hij zich full glasscannon bouwt is dat hij teveel extra defensive stats + sustain krijgt. Over het algemeen blijft hij een assassin. Dus dat hij 1 persoon uit de fight haalt moet haalbaar zijn, maar ik had bijvoorbeeld laatst een moment dat ik 4 man van het enemy team aan het duelen was en als winnaar uit de strijd kwam en vervolgens de game won. Overigens als AD Carry, mocht je vs een Rengar staan ga Tristana. Want niets is vervelender voor een Rengar om op de AD Carry te duiken en vervolgens een knockback te krijgen waarna de AD Carry Rengar simpel doodkite. Plus Tristana is momenteel in een perfecte positie als AD Carry.
27x Purple side gestart
3x Blue side gestart
Voor de rest mag erbij gezegd worden dat er ook een aantal non-meta picks waren die hun lane wel keihard wonnen, maar dat was voornamelijk op midlane. Alles wat men op top pakte was van te voren al in te schatten dat ze er niets van zouden bakken. Het meest vervelende vond ik van dit alles de purple / blue side verhouding. Maar goed je kunt het ook zo bekijken dat je naar verloop van tijd wel Purple side beter onder de knie krijgt.
Ging het moeizamer dan je main account? Ja behoorlijk. Reden? Geen idee eigenlijk, ik denk dat het geluk gewoon een keer aan de andere kant zat. We winnen bijvoorbeeld van full Gold teams om vervolgens weer te verliezen van een full Silver II/III team.
Ik ga nu hetzelfde nog eens proberen op mijn Silver III smurfje, en kijken hoe het er voor dat account uitziet. Wat me ook opviel is het extreem lage niveau van Engels in de games. En hoe het standaard een loss is als je gematched wordt met Fransen/Portugezen/Spanjaarden or Italianen. Duitsers daarentegen leveren over het algemeen een win op.
Waarom ik dit overigens doe? Tijdverdrijf, oefenen met bepaalde champs/posities zodat ik deze wat meer succesvol kan gebruiken op mijn mainaccount en eens kijken of ik de rewards voor alle extra accounts kan binnenslepen dit seizoen.
Tot dusver elke ranked avond met een glimlach kunnen afsluiten. Soms omdat de games zo lekker liepen andere keren omdat het niveau zo bedroevend slecht was dat het gewoon grappig werd.
Overigens omtrent Rengo, pas alleen zijn W aan. Want het enige wat hem momenteel een menace maakt als hij zich full glasscannon bouwt is dat hij teveel extra defensive stats + sustain krijgt. Over het algemeen blijft hij een assassin. Dus dat hij 1 persoon uit de fight haalt moet haalbaar zijn, maar ik had bijvoorbeeld laatst een moment dat ik 4 man van het enemy team aan het duelen was en als winnaar uit de strijd kwam en vervolgens de game won. Overigens als AD Carry, mocht je vs een Rengar staan ga Tristana. Want niets is vervelender voor een Rengar om op de AD Carry te duiken en vervolgens een knockback te krijgen waarna de AD Carry Rengar simpel doodkite. Plus Tristana is momenteel in een perfecte positie als AD Carry.
[ Voor 14% gewijzigd door Damien op 16-07-2014 08:02 ]
Hohoho mannetje, jij vraagt om een dosis Tweakerlogica!Damienx2 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:55:
Gisteren naar vele ranked matches Gold V bereikt op mijn smurf account. Van de 30 matches de volgende statistieken:
Dus, Damien.Slivv schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 03:21:
[...]
Inderdaad. Ik heb zelden echt last van trolls terwijl een vriend van mij constant loopt te zaniken over hoe verrot de community van LoL wel niet is. En ja hoor, spectate ik een paar games van hem zit hij zelf stevig te trollen en te flamen. Ja dan lok je het ook wel een beetje uit.
Als je jankt over trolls ben je zelf een troll.
Als je jankt over AFKers ben je zelf een AFKer.
Als je jankt over unviable picks ben je zelf een unviable pick.
Je hebt het vast zelf uitgelokt die Anivia top en al die disconnects.
Spelers die LoL spelen, zijn heeeel erg goed in het rage quiten als ze niet kunnen winnen.
Tja ik vond dat statement destijds al zeer bedenkelijk. Want als ik daadwerkelijk invloed zou hebben over een bewuste troller/non-viable picker dan zou ik al mijn games winnen. En NIEMAND wint al zijn games.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:58:
[...]
Hohoho mannetje, jij vraagt om een dosis Tweakerlogica!
[...]
Dus, Damien.
Als je jankt over AFKers ben je zelf een AFKer.
Als je jankt over unviable picks ben je zelf een unviable pick.
Je hebt het vast zelf uitgelokt die Anivia top en al die disconnects.
Om LoL te spelen moet je gewoon enorm veel geduld hebben en een erg dikke huid. Voor de rest zorgen dat je zelf in ieder geval de beste games van je leven speelt of in ieder geval er dicht tegen aan en dan met een portie geluk erbij en je hebt een win. Tuurlijk heb ik een aantal keren een moment van zwakte gehad dat ik daadwerkelijk nog in discussie ging met 1 van de vele talenten in LoL, maar over het algemeen heb ik me gewoon stil gehouden, een zo sterk mogelijk optreden laten zien en keurig aan het einde van de game even een ggwp aan de enemy geven om vervolgens in de end-game chat aan te geven dat je het erg zou waarderen als zij een bepaalde feedende/trollpick zouden willen reporten. Meer kun je simpelweg ook niet doen. Met een playerbase die in de miljoenen loopt, is de kans gewoon erg groot dat je met spelers komt te zitten die werkelijk waar net genoeg hersencellen hebben om te blijven ademen, maar een online spelletje erbij spelen wordt dan gewoon teveel. Dat dien je gewoon te accepteren.
Gisteren F2P kampioenen geprobeerd in PvE: assassins (Rengar/Kha'Zix) liggen me net iets minder dan Kassadin (bruiser); wel heerlijk om Aatrox nog eens te spelen, 9 21 en AS runes, wat een sustain
.
Ook wat Dota 2 gespeeld (- zoom) en Infinite Crisis (leuk) eens geprobeerd; is er een specifieke reden waarom jullie - vooral - bij LoL blijven?
Ook wat Dota 2 gespeeld (- zoom) en Infinite Crisis (leuk) eens geprobeerd; is er een specifieke reden waarom jullie - vooral - bij LoL blijven?
Wat maakt Dota 2 leuker dan LoL vraag ik me dan af ?KS1987 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:00:
Gisteren F2P kampioenen geprobeerd in PvE: assassins (Rengar/Kha'Zix) liggen me net iets minder dan Kassadin (bruiser); wel heerlijk om Aatrox nog eens te spelen, 9 21 en AS runes, wat een sustain.
Kassadin een bruiser? Ja je kunt hem als een bruiser bouwen maar hoofdzakelijk blijft hij volgens mij nog steeds een assassin.KS1987 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:00:
Gisteren F2P kampioenen geprobeerd in PvE: assassins (Rengar/Kha'Zix) liggen me net iets minder dan Kassadin (bruiser); wel heerlijk om Aatrox nog eens te spelen, 9 21 en AS runes, wat een sustain.
Overigens is Aatrox met 21/9/0 een betere optie. Je haalt door middel van je W + BotrK icm met eventueel Spirit Visage al voldoende sustain binnen en voor defensive stats haal je voldoende uit een Randuin's Omen + Spirit Visage. Je damageoutput daarentegen gaat stukken hoger liggen met de 21/9/0 optie.
Redenen dat ik bij LoL blijf is omdat ik er ooit mee begonnen heb, inmiddels alle champs heb, vrienden in LoL heb spelen, redelijk veel skins heb, geen zin heb om me weer helemaal in te leren in een nieuwe MOBA en dat ik een hekel heb aan de trage animaties van bijvoorbeeld Dota2. Daarentegen zal het qua community/skilllevel er niet veel op veranderen. Ik geloof niet dat Dota2 het "groenere gras" is.
Dit zie ik ook vaak inderdaad, het winnen van volledige gold 5/4 teams dat ik in silver zat was geen probleem, maar zodra het een silver 1/2 team was met misschien een enkele gold speler verloren we meestal of was de match moeilijker..Damienx2 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:55:
27x Purple side gestart
3x Blue side gestart
Van de week voor het eerst met Nautilus ranked gaan spelen in de jungle omdat Evelynn de laatste tijd steeds vaker word gebanned, alle inhib turrets hadden we van hun en zij hadden op dat moment geen 1 turret van ons. Worden domweg 1 voor 1 op gepakt in hun jungle (mensen houden er van om alleen te blijven lopen, vooral als het goed gaat), en daarbij had ik de eerste paar keer nog geholpen zodat ze konden ontsnappen, maar gaan ze er juist full retarded in

4.12 patch is trouwens uit! Ze hebben eindelijk Ahri eens een lichte buff gegeven en Essence Reaver eens een gold-waardig item gemaakt, of iniedergeval meer
[ Voor 10% gewijzigd door Mebus op 16-07-2014 11:34 ]
Essence Reaver is inderdaad een stuk beter zo, naast het build path die niet alles is. Ik begin liever met BF als eerste item, en de lage damage maakt het een slechter item voor bijv. varus als je voor Q als eerst maxed om te snipen.
edit:
en BTW ze mogen varus wel een base movement speed buff geven, wat hij heeft zo'n slechte escape. en Lucian halen ze een beetje range vanaf maar vervolgens geven ze wel een grote hoeveelheid easly damage door free passive trigger waardoor hij alleen zeer goed zal kunnen traden.
edit:
en BTW ze mogen varus wel een base movement speed buff geven, wat hij heeft zo'n slechte escape. en Lucian halen ze een beetje range vanaf maar vervolgens geven ze wel een grote hoeveelheid easly damage door free passive trigger waardoor hij alleen zeer goed zal kunnen traden.
[ Voor 38% gewijzigd door ArgantosNL op 16-07-2014 11:53 ]
Zie eigenlijk nooit mensen die met een handjevol BTs rondlopen. Niet zo'n probleem toch?TheBrut3 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:59:
Jammer dat Life Steal op de Bloodthirster Unique is geworden.
Oh zeker niet, randdebielen heb je in elke game, zelfs MMOs kwam ik gisteren wel weer achter. Easy tank and spank boss (5-10min max) die als enig struikelpunt heeft dat hij een wide line AoE heeft (die ruim vantevoren word aangegeven met een lichtstraal) die party wiped als iemand erin gaat staan. En wat doet de healer tot zeven keer achter elkaar... en dan vitten dat ik pissig word dat een 10min daily ondertussen al 30min duurt omdat hij niet luistert. (overigens onder hetzelfde argument dat ik hier eerder las "it's just a game")Damienx2 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:13:
[...]
Ik geloof niet dat Dota2 het "groenere gras" is.
Wat ik Dota wel weer wil geven is dat er veel meer countermeasures tegen DC/AFKers. Er is een aparte queue voor repeat offenders, de teammates van een AFKer kunnen de game zonder penalty leaven als deze 5min wegblijft en de game kan een paar minuten op pauze, mocht je buddy toch vastzitten in de loading screen oid. Ik speel het niet ontzettend veel, maar het aantal AFKers is een stuk minder en ik heb werkelijk nooit gezien "ik doe dit of AFK" aangezien je jezelf dan effectief tot de Russische leaver hell veroordeelt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 12:14 ]
Essence reaver blijft nog steeds een erg duur item voor wat het geeft, als je zoveel mana problemen hebt kan je veel goedkoper een manamune kopen tbhArgantosNL schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:50:
Essence Reaver is inderdaad een stuk beter zo, naast het build path die niet alles is. Ik begin liever met BF als eerste item, en de lage damage maakt het een slechter item voor bijv. varus als je voor Q als eerst maxed om te snipen.
edit:
"Don't let your dreams be memes"
Dit zou ik dolgraag terug zien in LoL. En dat gehuil van mensen die continue roepen dat het misbruikt kan worden. Nou graag, misbruik het maar. Liever dat dan elke keer weer een game verliezen omdat je met 4 man speelt. En als die mensen toch in een speciale queue komen, is het misbruik naar verloop van tijd toch voorbij. Dat is net als een optie tot een vote-kick als men weer eens wil trollen met een champion, gewoon invoeren en de keren dat het misbruikt wordt jammer dan, het merendeel van de community heeft er baat bij. Dan hoeven we ook niet alle statistische gegevens erbij te halen dat de kans op een trol groter is in het enemy team dan je eigen.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:12:
Wat ik Dota wel weer wil geven is dat er veel meer countermeasures tegen DC/AFKers. Er is een aparte queue voor repeat offenders, de teammates van een AFKer kunnen de game zonder penalty leaven als deze 5min wegblijft en de game kan een paar minuten op pauze, mocht je buddy toch vastzitten in de loading screen oid. Ik speel het niet ontzettend veel, maar het aantal AFKers is een stuk minder en ik heb werkelijk nooit gezien "ik doe dit of AFK" aangezien je jezelf dan effectief tot de Russische leaver hell veroordeelt.
Essence reaver:Wootlock schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:13:
[...]
Essence reaver blijft nog steeds een erg duur item voor wat het geeft, als je zoveel mana problemen hebt kan je veel goedkoper een manamune kopen tbh
80 AD
10% CDR
10% Lifesteal
Mana passive
Total cost: 3400
Bloodthirster:
80 AD
20% Lifesteal
Shield
Total cost: 3500
Persoonlijk vind ik de essence reaver erg underrated maar zeer goed op het moment. Ik denk zelfs dat ik in 70% van de gevallen liever een ER haal dan een BT.
Manamune is een aardige waste of gold, de cooldown en mana cost is te hoog om hem maximaal te stacken. En als adc moet je aardig gold efficient zijn, anders schiet je al snel tekort midgame omdat je gewoon te weinig damage doet.Wootlock schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:13:
[...]
Essence reaver blijft nog steeds een erg duur item voor wat het geeft, als je zoveel mana problemen hebt kan je veel goedkoper een manamune kopen tbh
De loss krijg je overigens wel als je de game verlaat na een leaver, maar niet de penalties die bij het vroeg verlaten horen en je kunt ipv 40minuten door dit soort mensen gegijzeld word in een game.Damienx2 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:25:
[...]
Dit zou ik dolgraag terug zien in LoL. En dat gehuil van mensen die continue roepen dat het misbruikt kan worden. Nou graag, misbruik het maar. Liever dat dan elke keer weer een game verliezen omdat je met 4 man speelt. En als die mensen toch in een speciale queue komen, is het misbruik naar verloop van tijd toch voorbij. Dat is net als een optie tot een vote-kick als men weer eens wil trollen met een champion, gewoon invoeren en de keren dat het misbruikt wordt jammer dan, het merendeel van de community heeft er baat bij. Dan hoeven we ook niet alle statistische gegevens erbij te halen dat de kans op een trol groter is in het enemy team dan je eigen.
Vote-kick is inderdaad een goeie, maar nog niet teruggezien in MOBAs. Zit wel in FFXIV en dat bevalt prima. Iemand besluit nadat we 90% van een dungeon hebben doorlopen alsnog te gaan trollen of AFK te gaan? Op naam klikken, aangeven of het AFK/Harrass/Cheating is en met een unanieme vote word hij meteen vervangen door een andere gewillige en competente speler die voor 10% van het werk toch nog even alle rewards van de troll binnenharkt. Heerlijk. Mogen ze in MOBAs ook wel doen, dit soort praktijken.
In HoN heeft votekicken ook een tijdje prima gewerkt. Sowieso heeft dat spel zoveel goede dingen die LoL al tijden geleden had kunnen implementen
Hoe ga je dat met gold oplossen Rudy? Iemand die er later in komt heeft dan altijd te veel of te weinig gold/items.
Hij bedoeld net als ik, votekicken in champselect. Dus deze troll komt dan sowieso de game niet in. En ik gok dat het in HoN op deze manier ook werkte, maar dat kan Rordarok wel bevestigen.TheBrut3 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:45:
Hoe ga je dat met gold oplossen Rudy? Iemand die er later in komt heeft dan altijd te veel of te weinig gold/items.
Dat of stel je wil wel een invaller regelen, laat deze met dezelfde champ beginnen en Gold die de voorganger had (minus pots/ward money) en laat ze daar spullen van kopen. Dan verandert teamcomp en Gold amount niet.Damienx2 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:48:
[...]
Hij bedoeld net als ik, votekicken in champselect. Dus deze troll komt dan sowieso de game niet in. En ik gok dat het in HoN op deze manier ook werkte, maar dat kan Rordarok wel bevestigen.
votekicken gaat de meesten nog meer toxic maken, gewoon de reporting beter maken.
mensen die veel reporten omdat je unskilled bent, moeten ook gebanned worden imo
en flamers en leavers, en andere idioten moeten aangepakt worden.
trollers vind ik niet zo erg, zolang ze het niet met opzet doen, zolang ze maar hun best doen. wat sommigen allemaal trollen vinden, is ongeloofelijk. dan Trollen ze in LCS in elke game
mensen die veel reporten omdat je unskilled bent, moeten ook gebanned worden imo
en flamers en leavers, en andere idioten moeten aangepakt worden.
trollers vind ik niet zo erg, zolang ze het niet met opzet doen, zolang ze maar hun best doen. wat sommigen allemaal trollen vinden, is ongeloofelijk. dan Trollen ze in LCS in elke game
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Ach, ik heb op het LoL forum laatst ook zo'n leaver Q voorstel gedaan, maar dat wordt gelijk kei hard afgeketst door leavers. En buiten dat kijkt Riot volgens mij nooit op het forum.
http://forums.euw.leagueo.../showthread.php?t=1802609
Ik denk dat dit iets praktischer in team builder dan in de andere spelmodi; iemand die queued als ADC lijkt een betere invaller dan random speler x die met een bvb fed varus geen weg kan.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:18:
[...]
Dat of stel je wil wel een invaller regelen, laat deze met dezelfde champ beginnen en Gold die de voorganger had (minus pots/ward money) en laat ze daar spullen van kopen. Dan verandert teamcomp en Gold amount niet.
Dit is mogelijk, maar het wordt gemitigeerd door dergelijke keuze unaniem te maken.MikeVM schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:41:
votekicken gaat de meesten nog meer toxic maken, gewoon de reporting beter maken.
persoonlijk vind ik dit wel een goed idee, de leavers/AFKers doen dit meestal vaak. In lagere regionen komt dit veel voor waardoor je games dus verknalt kunnen worden. Ik heb met een vriend 3 ranked matches gedaan. 66% AFK rate in mijn team zou je zo'n leavers/AFK Q hebben is de kans hierop zeer klein. LoL staat bekent om zijn toxic community en dit zou een goede motivatie zijn om niet games te verpesten voor andere mensen door gewoon te leaven. Ze moeten dan de leave rating wel per game mode bijhouden zoals ze dat ook doen met je ELO'sTheBrut3 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:43:
Ach, ik heb op het LoL forum laatst ook zo'n leaver Q voorstel gedaan, maar dat wordt gelijk kei hard afgeketst door leavers. En buiten dat kijkt Riot volgens mij nooit op het forum.
Zoals dit werkt in bijvoorbeeld FFXIV is dat je bij het queuen aantikt dat je ook in half afgemaakte dungeons wel wil meedoen (dat je dus eventueel invaller bent en een een gedeelte mist) In LoL zouden ze natuurlijk een role kunnen laten picken waar je mee wil joinen. Ik heb liever iemand die mediocre Varus speelt en zorgt dat er niet 5v4 gesplitpushed kan worden. (wat de vijand bijna altijd wint op die manier)KS1987 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:00:
[...]
Ik denk dat dit iets praktischer in team builder dan in de andere spelmodi; iemand die queued als ADC lijkt een betere invaller dan random speler x die met een bvb fed varus geen weg kan.
Lijkt me ook. Als 4/5 stemmen dat iemand op moet rotten lijkt me dat er iets mis is met die persoon. Voeg daar aan toe dat je een klap met de banhamer krijgt als je trollkickt terwijl iemand niet toxic bezig is of AFK is en het probleem is opgelost.Dit is mogelijk, maar het wordt gemitigeerd door dergelijke keuze unaniem te maken.
Als het aan mij ligt mag die cooldown wel nog verder omhoog, ze hadden de mana cost een tijdje terug al omlaag gehaald.Viper® schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:42:
Hey jungle timers
Is Kayle's ulti cd nou alweer nerfed
maar dit kan ook te maken hebben met mijn haat richting kayle.
Het probleem dat je dan krijgt, is dat mensen dan gekicked worden wegens "troll picks". Een paar posts hierboven is daar al een goed voorbeeld van. Ik vind dat ook in ranked iedereen mag picked wat hij/zij wilt.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:45:
Lijkt me ook. Als 4/5 stemmen dat iemand op moet rotten lijkt me dat er iets mis is met die persoon. Voeg daar aan toe dat je een klap met de banhamer krijgt als je trollkickt terwijl iemand niet toxic bezig is of AFK is en het probleem is opgelost.
Ik heb zelf zelden last van trolls. Zelfs toen ik nog in Gold 5 zat viel het allemaal wel mee.
Ik ben dan ook absoluut geen voorstander van mensen te kicken in de lobby. Die ene keer op 20 games dat je een dergelijk iemand krijgt, neem ik dan wel voor lief.
[ Voor 10% gewijzigd door Lennyz op 16-07-2014 15:16 ]
Die ene keer van de 20 ranked games dat je het bij de champ select al krijgt kan je ook dodgen. Krijg je wel een 6 min Q penalty en een 3lp penalty, maar daarna kan je wel een "normale" game spelen.
Vi is wel een halve tier lager dan Elise en Lee hoor, het feit dat ze slecht is in lv 2 fights maakt invaden met haar een slechte keuze. Mis je Q en je doet niets, in het slechtste geval wordt je dan nog zelf afgemaakt omdat je enorm veel van je damage mist en je out of position staat (in tegenstelling to lee Q of Elise E. Vanaf lv 6 is ze een gankmonster natuurlijk. Van mij mag er nog een kleine nerf komen maar zeker niet voordat die idiote Lee eens eindelijk is aangepakt.Slivv schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 03:40:
Elise is nog steeds top tier. Als je junglers wil aanpakken moet je gewoon de trinity (Elise, Lee Sin, Vi) tegelijk aanpakken anders blijf je die andere twee als must-ban/pick houden.
Nu het toch ook ging over troll picks top, wat vinden jullie van Rammus top?
Ik heb hem nu al enkele keren uitgeprobeerd (tegen ad tegenstander uiteraard) en dat gaat goed. Zelfs als je wat kills weggeeft early kan je er niet tegen snowballen en na 2 items is de lane van jou en sterven ze als ze willen vechten. Tot zover al een Gangplank, Fiora, Aatrox en een Renekton goed klein kunnen houden. En lategame als je full build bent kan je iedereen 1v1 aan.
[ Voor 23% gewijzigd door SemperEgo op 16-07-2014 15:38 ]
Elise moet naar mijn mening helemaal niet generfed worden. Ze is prima op het moment. Ze is sterk early en mid, maar late heeft ze grote moeite om te carryen.SemperEgo schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:31:
[...]
Vi is wel een halve tier lager dan Elise en Lee hoor, het feit dat ze slecht is in lv 2 fights maakt invaden met haar een slechte keuze. Mis je Q en je doet niets, in het slechtste geval wordt je dan nog zelf afgemaakt omdat je enorm veel van je damage mist en je out of position staat (in tegenstelling to lee Q of Elise E. Vanaf lv 6 is ze een gankmonster natuurlijk. Van mij mag er nog een kleine nerf komen maar zeker niet voordat die idiote Lee eens eindelijk is aangepakt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]