Maar als iedereen strategisch en mechanisch perfect speelt is de game toch eigenlijk al beslist nog voor de champions gepicked worden?
*weg*
Maar het feit dat LoL pro's in EU en NA, 16 teams, 5 spelers, zeg gemiddeld 1 coach en 1 analyst per team, wat dus ruwweg uitkomt op 112 (!) spelers, nog zo veel van de zelfde fouten maken in een spel dat op basisstrategie en algemene gameplay zo weinig veranderd is...nee dan ben ik heel eerlijk, dat kan er bij mij niet in.
Ik verwacht geen perfectie, ik verwacht zelf niet eens dat het op de 90% zit.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:14:
Maar als iedereen strategisch en mechanisch perfect speelt is de game toch eigenlijk al beslist nog voor de champions gepicked worden?
Maar het feit dat LoL pro's in EU en NA, 16 teams, 5 spelers, zeg gemiddeld 1 coach en 1 analyst per team, wat dus ruwweg uitkomt op 112 (!) spelers, nog zo veel van de zelfde fouten maken in een spel dat op basisstrategie en algemene gameplay zo weinig veranderd is...nee dan ben ik heel eerlijk, dat kan er bij mij niet in.
Invites zijn pas over enkele dagen weer beschikbaar, dus op het moment dat het kan zal ik het team overdragen. Ik zal de komende paar dagen waarschijnlijk nog wat teams weg kunnen geven.Thormodo schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:25:
Maare Rordarok had je mijn PM van een paar dagen geleden nog gezien?
[ Voor 70% gewijzigd door BM op 12-07-2014 12:24 ]
#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)
Maare Rordarok had je mijn PM van een paar dagen geleden nog gezien?
[ Voor 24% gewijzigd door Thormodo op 10-07-2014 22:25 ]
* Damien kauwt nog eens lekker op zijn popcorn
Het is wel weer overduidelijk dat de gemiddelde Diamond 14/15 jarige het subforum op Tweakers heeft gevonden. Je mag schijnbaar geen mening hebben over de LCS spelers en met name niet een negatieve want het zou toch zo maar eens zijn dat je een "pro" (lachwekkend begrip) zou beledigen.
Kijkend naar de LCS dan kan iedereen zonder witte stok met rode strepen of Golden Retriever zien dat er ongelooflijk veel fouten plaatsvinden. Is dat erg? Nee dat is het niet. Het is een sport en als alles tot in perfectie werd uitgespeeld zou je vrij saaie games hebben. Dan het statement dat LCS spelers schijnbaar niet dom zijn. Nee het zijn echt de meest briljante jongens op deze planeet. Daarom hebben ze ook allemaal hun school afgemaakt. Oh wacht dat hebben ze niet. Nou ja dat hoeft natuurlijk ook niet altijd als je zo ongelooflijk geniaal bent. Om vervolgens dom genoeg te zijn om uitspraken te doen waardoor je je contract kwijtraakt (Mithy, Nukeduck) of te flamen waardoor je gebanned wordt (Shook, IWillDominate) en anders kun je altijd nog DDOSen en nooit meer de game spelen (Incarnati0n). Nee het zijn allemaal zeer heldere geesten die nooit fouten maken. Je hebt mij overtuigt Prutz0r samen met dat maatje van je Salty.
Het is wel weer overduidelijk dat de gemiddelde Diamond 14/15 jarige het subforum op Tweakers heeft gevonden. Je mag schijnbaar geen mening hebben over de LCS spelers en met name niet een negatieve want het zou toch zo maar eens zijn dat je een "pro" (lachwekkend begrip) zou beledigen.
Kijkend naar de LCS dan kan iedereen zonder witte stok met rode strepen of Golden Retriever zien dat er ongelooflijk veel fouten plaatsvinden. Is dat erg? Nee dat is het niet. Het is een sport en als alles tot in perfectie werd uitgespeeld zou je vrij saaie games hebben. Dan het statement dat LCS spelers schijnbaar niet dom zijn. Nee het zijn echt de meest briljante jongens op deze planeet. Daarom hebben ze ook allemaal hun school afgemaakt. Oh wacht dat hebben ze niet. Nou ja dat hoeft natuurlijk ook niet altijd als je zo ongelooflijk geniaal bent. Om vervolgens dom genoeg te zijn om uitspraken te doen waardoor je je contract kwijtraakt (Mithy, Nukeduck) of te flamen waardoor je gebanned wordt (Shook, IWillDominate) en anders kun je altijd nog DDOSen en nooit meer de game spelen (Incarnati0n). Nee het zijn allemaal zeer heldere geesten die nooit fouten maken. Je hebt mij overtuigt Prutz0r samen met dat maatje van je Salty.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Het is toch jammer dat de meeste begrijpend lezen nog echt lastig vinden. Helaas, ik had er zo op gehoopt dat er op tweakers wel meer volwassenen zitten die zonder te schelden een discussie kunnen voeren. Zoals ik al vaak heb gezegd, fouten zijn normaal en mensenlijk en die worden zeker gemaakt. Misschien moet ik het een aantal keren herhalen zodat het wat beter te lezen is. Wie weet, we zullen het zien. Ik heb in ieder geval wel begrijpen dat er van alles wat je mankeert volgens de menigte hier als je het ergens niet eens mee ben.
Al 2 maandjes gestopt met dit spel. Moet zeggen dat ik het eigg geen dag heb gemist. Miss nog wat potjes spelen zodra nieuw Summoners Rift er is om te kijken hoe dat er nou uit ziet.
Denk dat ranked dit hele spel voor me heeft verpest
Denk dat ranked dit hele spel voor me heeft verpest
Ik ben het er toch ook mee eens dat je zonder goeie game kennis toch hoog kan eindigen. Ik heb het al te vaak voor gehad (zojuist weer). Dan krijg je een lane ongeloofelijk fed als jungler, alles loopt goed je pakt drakes etc en de lane snowbalt goed mede door de uitstekende mechanics. En dan beginnen de teamfights... Wat ben je met 15 kills die je aan een Vayne gegeven hebt als ze haar ult popt en als eerste in het hele enemy team tumbled (hint: niets)? Dan ga je na die loss, want ze blijven het doen, zien op lolking en is die gozer plat 2 ofzo (ben zelf maar silver).
Hoog geeindigd met sterke mechanics en laning dus, maar de rest niet veel soeps.
Hoog geeindigd met sterke mechanics en laning dus, maar de rest niet veel soeps.
Het hele punt is, dat je zelf niet kunt lezen. Je loopt maar wat te schreeuwen zonder maar iets te onderbouwen. En als we het dan toch over leeftijd moeten hebben, ik gok dat jij je studie nog niet hebt afgerond.Proxzor schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:31:
Het is toch jammer dat de meeste begrijpend lezen nog echt lastig vinden. Helaas, ik had er zo op gehoopt dat er op tweakers wel meer volwassenen zitten die zonder te schelden een discussie kunnen voeren. Zoals ik al vaak heb gezegd, fouten zijn normaal en mensenlijk en die worden zeker gemaakt. Misschien moet ik het een aantal keren herhalen zodat het wat beter te lezen is. Wie weet, we zullen het zien. Ik heb in ieder geval wel begrijpen dat er van alles wat je mankeert volgens de menigte hier als je het ergens niet eens mee ben.
Overigens heb ik nergens beweerd dat fouten maken niet menselijk (zo spel je het daadwerkelijk) is. Maar om nou op je knieën te gaan zitten kwijlen over hoe geweldig die pro's wel niet zijn. Nee dank je, als ze alleen maar mensen als jou horen worden ze sowieso niet beter. Kritiek is niets mis mee.
Oftewel je zit er naast met je 'tegenargument' - geeft eigenlijk alleen maar duidelijk aan dat jouw niveau van begrijpend lezen ook niet geweldig is. Nergens heeft iemand gezegd dat ze geen fouten mogen maken, nergens heeft iemand gesteld dat ze niet menselijk zijn.Proxzor schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:31:
Blijkbaar mag je niet kritisch zijn over het feit dat ze zich op alle vlakken nog ENORM kunnen verbeteren. Blijkbaar mag je ook niet zeggen dat Vlaar en Sneijder de penalty erin hadden moeten schieten, want tja het zijn professionals en jij niet.
Jammer alleen dat zij verplicht een uur of honderd per week naar dit spelletje zitten te staren en toch, blijkbaar, nog fouten maken die mensen die tien keer zo slecht zijn niet maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Rordarok op 10-07-2014 22:37 ]
Vlaar zijn penalty zat erin!!Rordarok schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:36:
[...]
Oftewel je zit er naast met je 'tegenargument' - geeft eigenlijk alleen maar duidelijk aan dat jouw niveau van begrijpend lezen ook niet geweldig is. Nergens heeft iemand gezegd dat ze geen fouten mogen maken, nergens heeft iemand gesteld dat ze niet menselijk zijn.
Blijkbaar mag je niet kritisch zijn over het feit dat ze zich op alle vlakken nog ENORM kunnen verbeteren. Blijkbaar mag je ook niet zeggen dat Vlaar en Sneijder de penalty erin hadden moeten schieten, want tja het zijn professionals en jij niet.
Jammer alleen dat zij verplicht een uur of honderd per week naar dit spelletje zitten te staren.
Verwijderd
Ja daar ben ik het ook helemaal mee eens. Als je mechanisch veel beter bent dan je tegenstander hoef je niet slim te spelen om te winnen. Maar ik ben het oneens met de statement dat 99% van de spelers geen enkel idee van strategie heeft.SemperEgo schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:34:
Ik ben het er toch ook mee eens dat je zonder goeie game kennis toch hoog kan eindigen. Ik heb het al te vaak voor gehad (zojuist weer). Dan krijg je een lane ongeloofelijk fed als jungler, alles loopt goed je pakt drakes etc en de lane snowbalt goed mede door de uitstekende mechanics. En dan beginnen de teamfights... Wat ben je met 15 kills die je aan een Vayne gegeven hebt als ze haar ult popt en als eerste in het hele enemy team tumbled (hint: niets)? Dan ga je na die loss, want ze blijven het doen, zien op lolking en is die gozer plat 2 ofzo (ben zelf maar silver).
Je hebt strategie en je hebt strategie.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:38:
[...]
Ja daar ben ik het ook helemaal mee eens. Als je mechanisch veel beter bent dan je tegenstander hoef je niet slim te spelen om te winnen. Maar ik ben het oneens met de statement dat 99% van de spelers geen enkel idee van strategie heeft.
Naar de dragon gaan als je meer spelers in de buurt hebt is een vorm van strategie die bij silver ook nog wel wordt begrepen (i.i.g. in season 3).
Hoe je precies de lane minions moet bevechten dat ze exact op het juiste moment zijn waar je ze wilt hebben is een heel ander niveau. En die laatste vorm ging het over.
Ter illustratie waren de commentatoren bijvoorbeeld een maand of twee geleden helemaal onder de indruk van Tabzz, dat hij op de juiste wijze de lane wist te freezen, want dat was blijkbaar uniek. Maar dat was iets wat ze toen blijkbaar al tijden in Korea deden.
[ Voor 3% gewijzigd door Thormodo op 10-07-2014 22:47 ]
Dan zal ik het verfijnen.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:38:
[...]
Ja daar ben ik het ook helemaal mee eens. Als je mechanisch veel beter bent dan je tegenstander hoef je niet slim te spelen om te winnen. Maar ik ben het oneens met de statement dat 99% van de spelers geen enkel idee van strategie heeft.
Als we het beste, laten we dit het perfecte niveau noemen aangezien we niks beters hebben, van Korea (Samsung White/Blue) op 100% zetten. Dan vind ik eerlijk gezegd dat NA over het algemeen op 60% zit en EU misschien op 65%. Fnatic en CLG zitten daar misschien iets boven, CW/Gambit/Roccat/coL zitten daar wat onder.
Dat is dan het 'Pro' niveau.
Zeg 30% van Challenger zijn LCS spelers, dan zijn die andere 140 challengers dat niet. Zeg 40 hiervan (eigenlijk te veel maar goed) zijn pubstars die qua mechanics/individual play beter zijn maar om een bepaalde reden niet in de LCS zitten. Zeg 50% wilt niet, de andere 50% is strategisch niet goed genoeg.
Dan heb je dus 100 challengers en pakweg een paar duizend d1 spelers in EU (dubbele dus als je NA er ook bij pakt). Als je streams kijkt en ziet HOE VEEL slechte calls CONSTANT gemaakt worden op dit niveau, dan vind ik het niet gek dat ik zeg dat zogenaamd de top 0.5% misschien rond de 50% van de game knowledge KAN ZITTEN. Dan zitten er nog genoeg mensen bij die echt geen idee hebben wat ze aan het doen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je niet elke game zo'n figuur in je potje hebt zitten. Dat zijn dan d1 spelers (top 0.5%) die 15-20% van de gameknowledge hebben die ik PERSOONLIJK vind dat ze zouden moeten hebben.
En dan hoef ik het volgens mij niet meer over lagere leagues te hebben. Het gaat er helemaal niet om dat ik vind dat ze slecht ZIJN, ik vind het belachelijk dat ze niet beter kunnen. Noem me arrogant of sarcastisch een 'pro', maar ik heb een LCS game in een uur of twee kapotgeanalyseerd en dan zul je pas zien hoeveel 'fouten' de 'pro's' op het 'beste' niveau deze 'noob' kan aanwijzen. En dat bedoel ik niet tegen jou Lord maar aan die andere kerel. En voel je gerust niet bezwaard om me hier aan te houden.
[ Voor 3% gewijzigd door Rordarok op 10-07-2014 22:49 ]
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Heeft er nog iemand een goede Brand build toevallig? Wou hem eigenlijk wel weer eens spelen.
Volgens mij moet ik even een admin hier op het forum vragen, want ik vind jou gedrag gewoon niet kunnen.Rordarok schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:02:
Ik ben niet echt butthurt, kan er wel om lachen dat ik weer een Nederlander heb gevonden die nog niet het IQ heeft om een uitkering aan te vragen.

Oh er is al watiisschots schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:50:
[modbreak]De persoonlijke aanvallen en flames stoppen nu.[/]
[ Voor 21% gewijzigd door Santee op 10-07-2014 22:54 ]
De meeste Brand builds die ik op dit moment nog zie is Athene's - Raba's - Liandry's met Sorc boots ergens tussen Athene's en Raba's in. Void staff kan je daarna altijd nog bouwen.
Gefeliciteerd, het kan me om heel eerlijk te zijn geen ruk uitmaken wat jij wel of niet vindt kunnen. Als je hier als onbekende me belachelijk gaat zitten te maken dan moet je ook de ballen hebben om jezelf te verdedigen. En als je dat niet kan dan ga je maar weer lekker beledigd weg.Santee schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:54:
[...]
Volgens mij moet ik even een admin hier op het forum vragen, want ik vind jou gedrag gewoon niet kunnen.
[...]
Oh er is al wat
[ Voor 60% gewijzigd door Rordarok op 10-07-2014 22:57 ]
Mja ik bouw brand eigenlijk altijd full AP, je burst is zo ziekelijk groot dat je zelfs tanks 2/3 hp tot dood kan bursten.
Verwijderd
Maar ik bedoel alleen maar dat naar mijn idee voor elke goede call van iemand een ander een slechte call moet maken.
Stel je hebt een 2v1 toplane, die ene kiest ervoor om bij de turret te diven en killt er een en leeft. Dan was zijn call goed en die van de andere slecht.
Maar speel je exact dezelfde situatie over en nu doen de 2 wel een gecoordineerde dive en killen de ene zonder dood te gaan. is opeens de call van die 2 om te diven wel goed en die andere niet.
Stel je hebt een 2v1 toplane, die ene kiest ervoor om bij de turret te diven en killt er een en leeft. Dan was zijn call goed en die van de andere slecht.
Maar speel je exact dezelfde situatie over en nu doen de 2 wel een gecoordineerde dive en killen de ene zonder dood te gaan. is opeens de call van die 2 om te diven wel goed en die andere niet.
Dat zal je hoe dan ook altijd blijven houden, zelfs in Korea worden overduidelijk fouten gemaakt omdat je nooit een perfect niveau zal bereiken. Maar over het algemeen lijkt het daar al meer op een outplay op een outplay op een outplay, in plaats van dat iemand gewoon een fout maakt en daarvoor afgestraft wordt.Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:56:
Maar ik bedoel alleen maar dat naar mijn idee voor elke goede call van iemand een ander een slechte call moet maken.
En dat vind ik ook prima en daar zal je me niet over horen. Maar ik vind dat er gewoon teveel pijnlijke fouten worden gemaakt die een capable analyst er na een paar weken uit zou moeten halen. En niet per se wát fout is, maar wáárom het fout is. En er zijn genoeg pro's die (in)direct duidelijk hebben gemaakt/toe hebben gegeven dat zij zelf weinig strategisch inzicht hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door Rordarok op 10-07-2014 23:00 ]
Die pro-spelers maken nooit fouten
Je ziet het wel weer, waar League of Legends players zijn, zijn trolls, bah
Ligt een beetje aan tegen wie je speelt. Zal morgen wel wat typen, nu even project afmaken.Damienx2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:53:
Heeft er nog iemand een goede Brand build toevallig? Wou hem eigenlijk wel weer eens spelen.
Elk spel heeft trolls en het is puur zo dat omdat zoveel mensen zaniken over een slechte LoL community, mensen denken dat het ook echt zo is.CykkVii schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:00:
Je ziet het wel weer, waar League of Legends players zijn, zijn trolls, bah
Waarom zou LoL met 10 miljoen spelers een slechtere 'community' hebben dan 10 miljoen spelers op WoW? Zijn toch echt allemaal gewoon mensen die een game spelen.
De reden waarom de LoL community zogenaamd zo slecht is, is omdat 90% van de mensen die er zo'n probleem mee hebben te schijnheilig zijn om toe te geven dat ze zelf ook niet perfect zijn..pointer schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:07:
[...]
Elk spel heeft trolls en het is puur zo dat omdat zoveel mensen zaniken over een slechte LoL community, mensen denken dat het ook echt zo is.
Waarom zou LoL met 10 miljoen spelers een slechtere 'community' hebben dan 10 miljoen spelers op WoW? Zijn toch echt allemaal gewoon mensen die een game spelen.
Het grappige van deze hele discussie is dat die fouten die je ziet er altijd in zullen blijven.
Kijk naar alle sporten. Er worden zo gigantisch veel wedstrijden beslist op fouten van een van beide teams of spelers, op het allerhoogste niveau gaat het er zelfs om wie het minste de fouten kunnen maken.
League is wat dat betreft een sport met weinig mogelijkheden, het is en blijft een computerspel. Er zijn dus feitelijk een gelimiteerd aantal fouten wat je kunt maken. Diegene die het minste van die fouten maakt of geen fout maken op het verkeerde moment wint de game. Dat is sport.
Kijk naar alle sporten. Er worden zo gigantisch veel wedstrijden beslist op fouten van een van beide teams of spelers, op het allerhoogste niveau gaat het er zelfs om wie het minste de fouten kunnen maken.
League is wat dat betreft een sport met weinig mogelijkheden, het is en blijft een computerspel. Er zijn dus feitelijk een gelimiteerd aantal fouten wat je kunt maken. Diegene die het minste van die fouten maakt of geen fout maken op het verkeerde moment wint de game. Dat is sport.
Vandaag eens twee - voor mij - spiksplinternieuwe champs uitgeprobeerd: Kog'Maw en Xerath.
Kog'Maw schijnt nu in patch 4.11 door o.m. die gebooste on-hit passive dmg van BotRK in combi met zijn W sterker voor de dag te komen. Beviel me wel, die enorme late game power. En overall leuke champ met die idiote passive en artillerie ult.
Xerath zie je eigenlijk nauwelijks meer; na zijn remake werd ie even gespeeld maar is al geruime tijd volledig van het toneel verdwenen. Echter, die paar keer dat ik hem tegenkwam op mid stond ik altijd zwaar onder druk. Dat moest ik toch ook eens ervaren. Beviel me prima.
Die range van Xeraths Q gecombineerd met de dmg en het feit dat het niet makkelijk is die straal te dodgen, geeft hem free ranged poke in lane, en er is genoeg cc in huis. Om over die ult nog maar te zwijgen.
Kwam toevallig een red post tegen waarin het volgende over Xerath werd gezegd: "but quite frankly - Xerath is on the razor's edge of being OP" Nou ja, OP lijkt me sterk, maar zijn kit is verbazingwekkend sterk. Voor herhaling vatbaar.
Kog'Maw schijnt nu in patch 4.11 door o.m. die gebooste on-hit passive dmg van BotRK in combi met zijn W sterker voor de dag te komen. Beviel me wel, die enorme late game power. En overall leuke champ met die idiote passive en artillerie ult.
Xerath zie je eigenlijk nauwelijks meer; na zijn remake werd ie even gespeeld maar is al geruime tijd volledig van het toneel verdwenen. Echter, die paar keer dat ik hem tegenkwam op mid stond ik altijd zwaar onder druk. Dat moest ik toch ook eens ervaren. Beviel me prima.
Die range van Xeraths Q gecombineerd met de dmg en het feit dat het niet makkelijk is die straal te dodgen, geeft hem free ranged poke in lane, en er is genoeg cc in huis. Om over die ult nog maar te zwijgen.
Kwam toevallig een red post tegen waarin het volgende over Xerath werd gezegd: "but quite frankly - Xerath is on the razor's edge of being OP" Nou ja, OP lijkt me sterk, maar zijn kit is verbazingwekkend sterk. Voor herhaling vatbaar.
Inderdaad. Ik heb zelden echt last van trolls terwijl een vriend van mij constant loopt te zaniken over hoe verrot de community van LoL wel niet is. En ja hoor, spectate ik een paar games van hem zit hij zelf stevig te trollen en te flamen. Ja dan lok je het ook wel een beetje uit.Rordarok schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:30:
[...]
De reden waarom de LoL community zogenaamd zo slecht is, is omdat 90% van de mensen die er zo'n probleem mee hebben te schijnheilig zijn om toe te geven dat ze zelf ook niet perfect zijn.
Als je jankt over trolls ben je zelf een troll.
IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n
Elke grote community heeft rotte appels, er zit niet 1 bij die minder slecht is dan de andere. Tegenwoordig, en dat zie je op dit forum ook zo vaak weer terug, heeft elke gemiddelde broekpoeper/bedplasser die minimaal 8 uur op een dag aan LoL besteden zijn mening klaar. En de onderbouwing waarom ze zo denken is ver te zoeken want alles wordt gerelateerd aan rank. Ik heb altijd hier geroepen dat rank niet relevant is zolang er maar een gedachte achter je build/champion keuze zit..pointer schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:07:
[...]
Elk spel heeft trolls en het is puur zo dat omdat zoveel mensen zaniken over een slechte LoL community, mensen denken dat het ook echt zo is.
Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de recente Udyr build. Je gaat Phoenix stance en vervolgens zorg je ervoor dat er op geen enkel punt ook maar iets van attack speed in je build zit maar dat je wel slow op slow op slow gaat lopen bouwen. En dan vinden de moderators hier op Tweakers dat je hier niet al te veel van moet zeggen of het in ieder geval op een Teletubbie manier het aan de man moet brengen hoe hij dan wel zou moeten bouwen. Sorry maar we zitten hier toch grotendeels met een stel volwassenen die inmiddels mag ik toch hopen een iets dikkere huid hebben gecreeërd dat men niet gelijk in tranen uitbarst op het moment dat er een punt van kritiek wordt gegeven.
En dan komen de verwijten als: "Omg het is hier ook net als in LoL". Ja dat klopt, in LoL gaat men ook lopen huilen zodra je zegt: "Hey, zou je je top river kunnen warden aangezien je er nu al 3x via daar gegankt bent?". "Omg flame, report, I AFK". Want kritiek uiten op iemand zijn item-keuzes of onderbouwen waarom bepaalde champions niet werken op bepaalde posities (en dan praat ik over een champion die je nog niet gemastered hebt) is natuurlijk uit den boze. Dus heb je veel trollen in LoL zitten? Eerlijk gezegd denk ik dat het er niet eens zoveel zijn, maar wel een hoop mensen met geen enkel benul waarom ze iets kiezen op een bepaald moment in de game. Dat kan in Champ Select zijn maar ook gewoon tijdens de game. Nogmaals een voorbeeld: We spelen vs een full AP team en nog zie je men over de 200 armor bouwen. Vervolgens vraag je waarom? En dan krijg je terug: "Ja het stond in de recommended items". Dus als daar had gestaan bouw 6 Tear of the Goddess dan had ik 6 Tears gezien plus nog een aantal zelfgecreeërde tranen.
Vandaar dus dat ik de gehele discussie omtrent rank en game-inzicht ook vrij nutteloos vond. Ja het leverde een hoge amusementswaarde op, maar verder ook niets. En tuurlijk zitten er Platinum/Diamond/Challenger spelers tussen die het strategische inmiddels erg goed in de vingers hebben (TheOddOne, Bloodwater, inSec, HotshotGG) maar er is ook nog gewoon een grote groep die mechanisch (Boxbox, Best Riven NA, Ryan Choi, Trick2g) erg goed in elkaar steekt en hierdoor in ranking omhoog gaat (de mechanische carry's en de strategische carry's). En dan heb je natuurlijk nog de spelers die beide beheersen (Froggen, Alex Ich, Bjergsen). Vind het echter vreemd dat we hier geen mening over mogen geven als men domme acties doet, terwijl iedereen in Nederland wel een voetbalkenner is schijnbaar en ik vraag me dan toch echt af hoeveel van jullie (als we dan toch rank erbij betrekken) in de Champions League, EK of WK hebben gespeeld.
Hoe ik nu van trollen richting de discussie van gisteren ben gekomen, is mij een raadsel maar het is dan ook nog vroeg...
Om mijn 2 cents dan ook nog maar even te doen: tuurlijk mag je kritiek hebben op pro's, maar om ze nu af te schilderen als een zootje trash die eigenlijk ook als een stelletje randdebieltjes zit te spelen en maar random wat doet is weer het andere uiterste. Wat zegt dat over de spelers die dat niveau niet halen? Allemaal kwijlende apen die op hun toetsenbord zitten te mashen? Veel mensen die hier posten hebben gewoon nogal de neiging om in hun posts zwaar te overdrijven en dat levert nu eenmaal flinke discussies op.
Over die brand build: had echt niemand hem door? Mod zegt dat we moeten stoppen met flamen en Damien vraagt om een Brand build
edit: on another note, gister gepromo'd naar Silver 3. In mn laatste promo game had mijn tegenstander een AFK AD carry. Zo zie je maar: soms heb je ook gewoon mazzel
Over die brand build: had echt niemand hem door? Mod zegt dat we moeten stoppen met flamen en Damien vraagt om een Brand build
edit: on another note, gister gepromo'd naar Silver 3. In mn laatste promo game had mijn tegenstander een AFK AD carry. Zo zie je maar: soms heb je ook gewoon mazzel
[ Voor 11% gewijzigd door Vicarious op 11-07-2014 08:40 ]
Vicariously I live while the whole world dies
Ik vergeef ze!Vicarious schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:35:
Om mijn 2 cents dan ook nog maar even te doen: tuurlijk mag je kritiek hebben op pro's, maar om ze nu af te schilderen als een zootje trash die eigenlijk ook als een stelletje randdebieltjes zit te spelen en maar random wat doet is weer het andere uiterste. Wat zegt dat over de spelers die dat niveau niet halen? Allemaal kwijlende apen die op hun toetsenbord zitten te mashen? Veel mensen die hier posten hebben gewoon nogal de neiging om in hun posts zwaar te overdrijven en dat levert nu eenmaal flinke discussies op.
En ik wil net zo als die jongen op Reddit zijn, van Silver II naar Diamond III omdat het enemy team altijd een AFK had! Dan zou ik ook geen LoL spelen maar gewoon loten kopen en zo snel mogelijk rijk worden.
Blugh, gisteren m'n 2e promo verloren naar silver. Begin met een lose (Ryze top vs Nasus), in de lane stonden we beiden nog 0-0-0 maar het team stond al 10 kills achter (bot 6, mid 4) dus verloren. 2e en 3e potje gewonnen (Tristana bot en Sona bot), dus ik denk yes dit wordt hem. Maar nee hoor, daarna 2x op rij een mega toxic team waardoor het mislukt. Eerst potje de laatste pick een gast die ALLEEN Lee wilde spelen, alleen mid was nog vrij dus dat werd een dikke faal. Laatste potje ook een toxic team wat alleen aan het schelden was op elkaar en helaas had ik zelf ook m'n toplane verloren tegen Lulu.
Dus nu maar weer een potje of 2 winnen en weer de promo's in.
Ik ben géén profvoetballer, ik kan het nauwelijks (zie het als mijn bronze 1 in LoL) maar als ik een voetbal herhaling zie dan zie ik ook de fouten. Maar op dat moment snap ik heel goed dat een speler die fout/keuze kan maken.
Dit praat compleet verkeerde builds niet goed, maar wel sommige keuzes die een speler kan maken.
Dit is het dus. Ik ben het grotendeels eens met je post hoor, laten we dat eerst maar even zeggen. Maar jij zit dus te analyseren op fouten, kijkt misschien momenten een paar keer terug en ziet ze dus ook. Die spelers zullen achteraf ook dezelfde fouten zien als ze hun eigen game analyseren. Maar live moet je gelijk een keuze maken en kan je soms wat over het hoofd zien, als ze het over moeten doen zouden ze het misschien ook anders doen. Bij elke sport is dit zo, er worden overal fouten gemaakt en spelers zouden dingen anders doen na het zien van een analyse. Soms hebben ze die analyse niet nodig maar weten ze het ook net na het is gebeurd.Rordarok schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:47:
[...]
...ik heb een LCS game in een uur of twee kapotgeanalyseerd en dan zul je pas zien hoeveel 'fouten' de 'pro's' op het 'beste' niveau deze 'noob' kan aanwijzen.
Ik ben géén profvoetballer, ik kan het nauwelijks (zie het als mijn bronze 1 in LoL) maar als ik een voetbal herhaling zie dan zie ik ook de fouten. Maar op dat moment snap ik heel goed dat een speler die fout/keuze kan maken.
Dit praat compleet verkeerde builds niet goed, maar wel sommige keuzes die een speler kan maken.
Nou kan ik over WoW zelf niets zeggen, want dat heb ik nooit geprobeerd, maar wel andere MMOs zoals FF en wat free-to-play meuk. De community is daar over het algemeen beter omdat je niet de ene helft tegen de andere helft opzet waarbij de een een uur van zn leven verliest om in punten te dalen. In MMOs wordt buiten PvP samenwerking bevorderd, en zelfs in MMO PvP heb ik minder toxic fucks gezien dan in LoL..pointer schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 23:07:
Sorry, maar volgens mij heb jij dit seizoen nauwelijks tot geen ranked gespeeld en het argument dat als je zelf heel lief bent, dat de andere 9 zich ook zo gedragen is ronduit laughable. Snap niet waar je die logica vandaan haalt. Dat is hetzelfde als zeggen "als je jankt over je gestolen fiets, ben je zelf een dief"Slivv schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 03:21:
[...]
Als je jankt over trolls ben je zelf een troll.

Ik speelde laatst bijvoorbeeld m'n eerste games deze 2 maanden om niet uit Gold te droppen (atm kan dit spel eigenlijk mn rug op, mocht ik wel ooit weer gaan spelen wil ik toch graag de rewards)
Game 1: Vrij straightforward stomp. First time Anivia mid, tegen een ronduit slechte Zed. 2 kills gepakt in een paar minuten en door egg zelf nauwelijks overleeft, waarna mijn jungler een underleveled enemy mid ziet en fijn meedoet en een paar kills pakt na mijn stun setup. Enemy Zed helemaal butthurt schelden in all chat "omg fucking noob need jungle camp" gevolgd door nog wat gescheld bij subsequente kills. (hij zat in placements overigens zie ik net en hangt nu mooi in B5
Game 2: Terwijl ik de ADC was en mijn support vrij incompetent, zei ik eigenlijk weinig tegen hem behalve dat hij wat actiever moest zijn en moest gaan warden. Na een paar domme grabs van de support en een paar deaths sprong het hele team op hem "bronze retard" "fuck you blitz" "fucking noob" "omg stop feeding bot" waren opmerkingen van 3/5 spelers.
Dus really, geen trolls? Ik speel 2 games in 2 maanden en tel er al meer dan 4 terwijl ik zelf niet eens actief ben in chat
Ik ben het grotendeels met je post eens, maar ik vind strategische fouten die mogen 1x voorkomen, maar mogen vervolgens de game erna niet weer plaats vinden. Anders geef je simpelweg aan dat je er ook daadwerkelijk niets van begrijpt of van hebt geleerd. Nu haal ik voetbal er nogmaals bij, Bert van Marwijk op het EK van 2012. Elke wedstrijd zelfde tactiek en vrijwel indentieke opstelling, vast blijven houden aan wat HIJ denkt dat werkt. Nou dan concludeer ik dat je het spoor volledig bijster bent en dat het een goede keuze is om na dat EK te stoppen.TheBrut3 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:03:
Blugh, gisteren m'n 2e promo verloren naar silver. Begin met een lose (Ryze top vs Nasus), in de lane stonden we beiden nog 0-0-0 maar het team stond al 10 kills achter (bot 6, mid 4) dus verloren. 2e en 3e potje gewonnen (Tristana bot en Sona bot), dus ik denk yes dit wordt hem. Maar nee hoor, daarna 2x op rij een mega toxic team waardoor het mislukt. Eerst potje de laatste pick een gast die ALLEEN Lee wilde spelen, alleen mid was nog vrij dus dat werd een dikke faal. Laatste potje ook een toxic team wat alleen aan het schelden was op elkaar en helaas had ik zelf ook m'n toplane verloren tegen Lulu.
[...]
Dit is het dus. Ik ben het grotendeels eens met je post hoor, laten we dat eerst maar even zeggen. Maar jij zit dus te analyseren op fouten, kijkt misschien momenten een paar keer terug en ziet ze dus ook. Die spelers zullen achteraf ook dezelfde fouten zien als ze hun eigen game analyseren. Maar live moet je gelijk een keuze maken en kan je soms wat over het hoofd zien, als ze het over moeten doen zouden ze het misschien ook anders doen. Bij elke sport is dit zo, er worden overal fouten gemaakt en spelers zouden dingen anders doen na het zien van een analyse. Soms hebben ze die analyse niet nodig maar weten ze het ook net na het is gebeurd.
Vandaar dus ook dat de meeste professionele teams in LoL nu ook minimaal één analyst erbij hebben gehaald. Want zoals je zelf ook aangeeft, wat men ingame niet ziet en misschien daarbuiten ook niet dat ziet wel iemand die er vanaf buitenaf naar kijkt. Waarom zou je anders reviews hebben? Omdat men blind is voor hun eigen fouten (iets wat heel veel gebeurt in LoL, hence ik ben er zelf een perfect voorbeeld van, in sommige games heb ik geen idee wat ik nou exact fout heb gedaan maar als ik dan een maat de replay geef krijg ik een lijst met 10 punten die beter hadden gekunt) En vandaar dat ik niet geloof dat alle spelers zien wat er exact fout is gegaan in hun games.Fouten erkennen is 1 ding maar ze daadwerkelijk kunnen analyseren is een ander. Soms kun je een game door 1 simpele handeling gewoon weggeven.
Wat dat betreft ben ik ook wel een erg grote fan van de Aziatische teams, die fouten ook grotendeels hard afstraffen. Iets waar de EU/NA LCS teams nog veel van kunnen leren. Goed voorbeeld hiervan was de game op Allstars van Gambit vs KT. Slechte wardcoverage vanuit Gambit (bottom jungle had amper een ward) terwijl hun base openlag voor een finish. Vervolgens toch top pushen en tot de conclusie komen dat KT inmiddels je base binnenloopt voor de finish en ondertussen wordt je bezig gehouden door een Renekton waardoor je niet meer kunt recallen.
ik ben gelukkig nog te slecht in LoL om de trollers te ontdekken.
Gisteren kwam ik echt een held tegen of misschien toch een trol kunnen ontdekken.
zijn naam was LikaChan13 (4Chan ??) en die gast had een KDA van 0/18/1
Hij was echt verschrikkelijk slecht en vloog er steeds in zonder erbij na te denken.
Als ik zijn profiel bekijk, dan heeft hij ook potjes van 0/24/1.
ik dacht data ik super slecht was met me slechtste score van 4/8/2
Gisteren kwam ik echt een held tegen of misschien toch een trol kunnen ontdekken.
Hij was echt verschrikkelijk slecht en vloog er steeds in zonder erbij na te denken.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Als dit tijdens het levellen is, verwacht ik dat het gewoon een nieuwe speler is, waarschijnlijk iemand die recentelijk is overgestapt van een FPS naar een MOBA, dan overschat je nog wel eens een situatiePykow schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:30:
Overigens 4/8/2 is niet bijzonder slecht, nogmaals de game is niet omtrent de scores maar objectives. Kijk als jij 4/8/2 bent gegaan maar ondertussen wel 3/4 torens hebt neergehaald of een paar dragons binnengehaald, vind ik het allemaal prima.
Nou is 0/18/1 wel enorm beroerd natuurlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Damien op 11-07-2014 09:40 ]
Huh, jij bent dus Gold V en komt in ranked tegen iemand die in zijn placements zit? Dat kant toch helemaal niet?Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:17:
(hij zat in placements overigens zie ik net en hangt nu mooi in B5)
Jawel, als deze jongen geduo'ed was met iemand die al wel door zijn placements heen was.TheBrut3 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:40:
[...]
Huh, jij bent dus Gold V en komt in ranked tegen iemand die in zijn placements zit? Dat kant toch helemaal niet?
Zo'n score komt waarschijnlijk doordat de betreffende speler niet beseft dat het verschil tussen jou en je tegenstander alleen maar groter wordt wanneer ze steeds van je winnen in het gevecht.Pykow schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:30:
Eerst gaat hij 1vs1 all-in en sterft wanneer de enemy op 10% hp zat. Dus denkt hij wanneer de enemy start met 80% HP dat hij gaat winnen. Echter door het item en eventueel lvl verschil heeft de enemy met 80% misschien wel meer HP dat tijdens de vorige 1vs1.
Wel als hij vorig seizoen Gold nog-wat was (doubt it though). Je begint allemaal in een nieuw seizoen met neutraal (volgens mij is starters MMR Silver 4-5) of net een paar stappen boven neutral (als je s3 MMR hoog genoeg was)TheBrut3 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:40:
[...]
Huh, jij bent dus Gold V en komt in ranked tegen iemand die in zijn placements zit? Dat kant toch helemaal niet?
Als hij met z'n MMR in Silver 1 zat, en vervolgens alle games verliest kan hij best in Bronze 5 gezet worden. Verder pakt ranked een spectrum van MMR. Meestal zie je in games wel 2-3 divisions verschil tussen hoogste en laagste.
Haha ik kom zelf ook van een fps game. Maar je moet altijd blijven nadenken. Ik ga altijd voor torens of zoveel mogelijk pushen om ze bij ons weg te houden en zo nu en dan neem ik een kill mee. Vindt ik minder belangrijk dan objectives uit te schakelen.Damienx2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:36:
[...]
Als dit tijdens het levellen is, verwacht ik dat het gewoon een nieuwe speler is, waarschijnlijk iemand die recentelijk is overgestapt van een FPS naar een MOBA, dan overschat je nog wel eens een situatie. En gokje dat het een 13 jarig zusje van iemand is, die het spel gewoon probeert.
Overigens 4/8/2 is niet bijzonder slecht, nogmaals de game is niet omtrent de scores maar objectives. Kijk als jij 4/8/2 bent gegaan maar ondertussen wel 3/4 torens hebt neergehaald of een paar dragons binnengehaald, vind ik het allemaal prima.
Nou is 0/18/1 wel enorm beroerd natuurlijk.maar hey je bent nog aan het levellen dus dit zijn gewoon nieuwe spelers, die hopelijk binnenkort beter worden.
Hij was 2 ranks hoger dan mij haha.
Hij heeft geen rank maar een level en een level zegt alleen hoeveel je gespeeld hebt, gezien je altijd exp krijgt.Pykow schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:57:
Ik ga altijd voor torens of zoveel mogelijk pushen om ze bij ons weg te houden en zo nu en dan neem ik een kill mee. Vindt ik minder belangrijk dan objectives uit te schakelen.
Daarlangs zou ik bovenstaande mindset een beetje aanpassen als beginnende ADC. Zeker de eerste, pakweg 10 min, is je prioriteit om NIET dood te gaan en zoveel mogelijk minions te farmen. Daarna komen de kills en pas daarna de tower.
Want als je meer minions farmt dan de tegenstander heb je meer gold en dus sterkere items. Als je hem dan ook soms nog eens kan killen heb je nog meer gold (en hij minder, want hij kan niet farmen), die tower komt dan vanzelf omdat je veel rijker bent.
Kortom: Goud is alles en zorg dus dat je zelf zoveel mogelijk hebt en je tegenstander zo min mogelijk.
Ik ben IT manager, ik zit dagelijks met allerlei techneuten, proces coordinatoren, teamleiders, afdelingsmanagers en directeuren om de operatie op een hoger niveau te krijgen. Ik loop ook tegen het feit aan dat deze mensen misschien wel goed zijn in hun werk maar dat dit niet perse hoeft te zeggen dat ze goed werk leveren. Het heeft met zoveel factoren te maken.Damienx2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:18:
[...]
Vandaar dus ook dat de meeste professionele teams in LoL nu ook minimaal één analyst erbij hebben gehaald. Want zoals je zelf ook aangeeft, wat men ingame niet ziet en misschien daarbuiten ook niet dat ziet wel iemand die er vanaf buitenaf naar kijkt. Waarom zou je anders reviews hebben? Omdat men blind is voor hun eigen fouten (iets wat heel veel gebeurt in LoL, hence ik ben er zelf een perfect voorbeeld van, in sommige games heb ik geen idee wat ik nou exact fout heb gedaan maar als ik dan een maat de replay geef krijg ik een lijst met 10 punten die beter hadden gekunt) En vandaar dat ik niet geloof dat alle spelers zien wat er exact fout is gegaan in hun games.Fouten erkennen is 1 ding maar ze daadwerkelijk kunnen analyseren is een ander. Soms kun je een game door 1 simpele handeling gewoon weggeven.
Ik denk dat er een paar dingen fundamenteel fout gaan als er analysten zitten in een team en er, zoals jij zegt, nog niet echt vooruitgang te zien is.
1) Mogelijk heeft de analyst de skills niet heeft om de juiste analyse te doen. Misschien een vriendje van iemand voor "erbij"?
2) De analyst heeft niet de skills heeft om de mindset van het team te veranderen. Dit heeft flinke persoonlijke skills nodig om de negatieve feedback op zo'n manier te brengen dat iemand zich niet aangevallen voelt.
3) De mannen van het team zelf iets hebben waarom ze niet ingaan op de kritiek van anderen zoals de analysten van het team. Arrogantie, domheid, luiheid en gebrek aan motivatie kunnen hierin allemaal een rol spelen.
4) Misschien heeft het team "werk blindheid". Denk aan "ja maar, we doen het altijd zo mentaliteit". Punt 2 heeft hierop natuurlijk ook invloed. Zowel het team als de analyst moeten hier hard aan werken.
5) Gebrek aan visie om te zien wie waar het beste in is en gebrek aan resources (klein percentage pro players) om de juiste mensen bij elkaar te brengen. Een beetje de Manchester City situatie bijvoorbeeld. Een hoop goede spelers maar niet de juiste chemistry omdat bepaalde spelers niet wilde komen, vast zaten aan een contract, ergens zich beter voelden, ergens meer geld verdienden etc.
6) Het hele team (inc analyst en manager etc) is niet goed genoeg op de hoogte van ontwikkelingen in de scene. Patches, team setups, personele ontwikkelingen in de scene etc.
Als manager vind ik dit juist een heel interessante ontwikkeling, ik ben zelf ontzettend slecht in LoL. Ik vind het wel heel interessant om de ontwikkeling van zo'n e-sport mee te maken. Ik heb zelf CS toernooi ervaring (the CPL in Dallas).
Dan wil ik nog even ingaan op het toxic gehalte van de LoL community en het forum hier. Het enige minpunt van de LoL tweakers chat is dat er bijna niemand reageert maar ik zie daar over het algemeen wel wat nuttige discussies. Ik heb nu 12-13 potjes met meerdere tweakers gespeeld waarbij 1 ooit begon te vloeken. Voor de andere potjes, vooral degene waar ik zelf slecht presteerde heb ik op een constructieve manier feedback gehad. Het forum hier is wat dat betreft iets minder lief maar dat hoeft niet te zeggen dat er geen waarheden verteld worden.
Het zijn soms net mensen, die tweakers.
Old school gamer met een lag en een traan.
Mooie postPete_Sampras schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:26:
[...]
Ik ben IT manager, ik zit dagelijks met allerlei techneuten, proces coordinatoren, teamleiders, afdelingsmanagers en directeuren om de operatie op een hoger niveau te krijgen. Ik loop ook tegen het feit aan dat deze mensen misschien wel goed zijn in hun werk maar dat dit niet perse hoeft te zeggen dat ze goed werk leveren. Het heeft met zoveel factoren te maken.
Ik denk dat er een paar dingen fundamenteel fout gaan als er analysten zitten in een team en er, zoals jij zegt, nog niet echt vooruitgang te zien is.
1) Mogelijk heeft de analyst de skills niet heeft om de juiste analyse te doen. Misschien een vriendje van iemand voor "erbij"?
2) De analyst heeft niet de skills heeft om de mindset van het team te veranderen. Dit heeft flinke persoonlijke skills nodig om de negatieve feedback op zo'n manier te brengen dat iemand zich niet aangevallen voelt.
3) De mannen van het team zelf iets hebben waarom ze niet ingaan op de kritiek van anderen zoals de analysten van het team. Arrogantie, domheid, luiheid en gebrek aan motivatie kunnen hierin allemaal een rol spelen.
4) Misschien heeft het team "werk blindheid". Denk aan "ja maar, we doen het altijd zo mentaliteit". Punt 2 heeft hierop natuurlijk ook invloed. Zowel het team als de analyst moeten hier hard aan werken.
5) Gebrek aan visie om te zien wie waar het beste in is en gebrek aan resources (klein percentage pro players) om de juiste mensen bij elkaar te brengen. Een beetje de Manchester City situatie bijvoorbeeld. Een hoop goede spelers maar niet de juiste chemistry omdat bepaalde spelers niet wilde komen, vast zaten aan een contract, ergens zich beter voelden, ergens meer geld verdienden etc.
6) Het hele team (inc analyst en manager etc) is niet goed genoeg op de hoogte van ontwikkelingen in de scene. Patches, team setups, personele ontwikkelingen in de scene etc.
Als manager vind ik dit juist een heel interessante ontwikkeling, ik ben zelf ontzettend slecht in LoL. Ik vind het wel heel interessant om de ontwikkeling van zo'n e-sport mee te maken. Ik heb zelf CS toernooi ervaring (the CPL in Dallas).
Dan wil ik nog even ingaan op het toxic gehalte van de LoL community en het forum hier. Het enige minpunt van de LoL tweakers chat is dat er bijna niemand reageert maar ik zie daar over het algemeen wel wat nuttige discussies. Ik heb nu 12-13 potjes met meerdere tweakers gespeeld waarbij 1 ooit begon te vloeken. Voor de andere potjes, vooral degene waar ik zelf slecht presteerde heb ik op een constructieve manier feedback gehad. Het forum hier is wat dat betreft iets minder lief maar dat hoeft niet te zeggen dat er geen waarheden verteld worden.
Het zijn soms net mensen, die tweakers.
Voor LoL zou het voor mij MonteCristo zijn, ik bedoel ik zou Jatt of Deficio (hoe irritant ik zijn accent ook vind) kunnen noemen maar deze hebben beide ervaring op het hoogste niveau.
Ik zal ook meteen toegeven dat ik gister te hard uit de hoek ben gekomen. Inhoudelijk sta ik nog steeds achter mijn standpunten en dan ben ik het ook eens met de post hierboven.
Het verschil tussen een team als SKT waar iemand zoals Akoma (dacht dat hij zo heette) 100% respect krijgt van spelers zie ik in NA/EU niet gebeuren. Toevallig is Montechristo dan wel geaccepteerd bij CLG, maar hij is eigenlijk ook wereldwijd (enorme uitzondering) beschouwd als een kenner terwijl hij zelf niet goed is. Volgens mij zijn er meerdere situaties geweest waar spelers zoals Forgiven, Soaz, Froggen enz. (Indirect) hebben aangegeven totaal niet open te staan voor een kritisch persoon die zelf niet minstens challenger/ex-lcs is.
En aangezien de echte professionalisering pas net begonnen is verwacht ik ook niet dat dit meteen veranderd - maar hopelijk toch wel wat sneller.
Het verschil tussen een team als SKT waar iemand zoals Akoma (dacht dat hij zo heette) 100% respect krijgt van spelers zie ik in NA/EU niet gebeuren. Toevallig is Montechristo dan wel geaccepteerd bij CLG, maar hij is eigenlijk ook wereldwijd (enorme uitzondering) beschouwd als een kenner terwijl hij zelf niet goed is. Volgens mij zijn er meerdere situaties geweest waar spelers zoals Forgiven, Soaz, Froggen enz. (Indirect) hebben aangegeven totaal niet open te staan voor een kritisch persoon die zelf niet minstens challenger/ex-lcs is.
En aangezien de echte professionalisering pas net begonnen is verwacht ik ook niet dat dit meteen veranderd - maar hopelijk toch wel wat sneller.
[ Voor 11% gewijzigd door Rordarok op 11-07-2014 11:42 ]
Dit is ook de reden dat e-sports team managers heeft, misschien wel een van de belangrijkste rollen.
Ik twijfel niet aan de persoonlijke skills van individuele pro spelers, echter is het ook de taak van de manager om te zorgen dat de spelers als groep hun doel bereiken. Deze factor ontbreekt bijna altijd in online play omdat je de mensen waarmee je speelt niet kent en daardoor veel sneller afgeeft op medespelers.
Dat in de pro scene ook gescheld wordt etc. verbaast mij niks, ze spelen op een ander niveau dan de gemiddelde 'normale' speler en daarbij hoort meer druk, toewijding etc. Ze geven alles en als iets dan niet lukt of ze zien dat een medespeler eigenlijk beter zou kunnen presteren dan hij doet dan voelen zij dat ook.
Sommige spelers hebben het trouwens nodig om voor het blok gezet te worden. Het altijd maar positief benaderen van de situatie werkt in mijn ogen niet altijd.
Ik twijfel niet aan de persoonlijke skills van individuele pro spelers, echter is het ook de taak van de manager om te zorgen dat de spelers als groep hun doel bereiken. Deze factor ontbreekt bijna altijd in online play omdat je de mensen waarmee je speelt niet kent en daardoor veel sneller afgeeft op medespelers.
Dat in de pro scene ook gescheld wordt etc. verbaast mij niks, ze spelen op een ander niveau dan de gemiddelde 'normale' speler en daarbij hoort meer druk, toewijding etc. Ze geven alles en als iets dan niet lukt of ze zien dat een medespeler eigenlijk beter zou kunnen presteren dan hij doet dan voelen zij dat ook.
Sommige spelers hebben het trouwens nodig om voor het blok gezet te worden. Het altijd maar positief benaderen van de situatie werkt in mijn ogen niet altijd.
Ook het punt wat Rordarok gisteren probeerde aan te geven. Tuurlijk zijn niet alle LCS spelers debiel, het is niet zo dat na elke LCS match er eerst een schoonmaakploeg langsgaat om alle tafels schoon te maken van kwijl. Maar het punt blijft wel als er geen kritische blik is op het spel/strategisch punt van een team dan zakt het allemaal naar verloop van tijd in. Dan krijg je wrijving in het team tussen de spelers die wel willen verbeteren en de anderen die het allemaal wel best vinden. Ik denk dat dit opzich ook goed beschrijft hoe Gambit Gaming ten onder is gegaan.Viper® schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:46:
Het altijd maar positief benaderen van de situatie werkt in mijn ogen niet altijd.
En dat er hier op het forum discussies zijn en vraagtekens gesteld worden bij bepaalde plays/acties is imo alleen maar ten goede van dit topic. Tuurlijk kun je dan ook de positieve punten aanhaken wat hier volgens mij ook merendeel van de tijd wel eens voorbij is gekomen. Punt blijft echter iedereen moet imo het recht hebben om zijn aandeel in de discussie te brengen ongeacht rank. Want zolang alles prima onderbouwt is maakt het niet uit of je een Bronze V of een Challenger speler bent. Daar zet je discussies mee op gang.
En als er dan weer eens vraagtekens gezet worden bij een bepaalde build, onderbouw dan goed waarom JIJ denkt dat dit een ideale setup is, zodat men je erop kan wijzen dat je er misschien naast zit of misschien overtuig je de rest er wel mee.
Maar lukraak hier item builds of champions viable noemen op plekken omdat jij er 1 game succes mee hebt gehad of omdat jij een Diamond V speler bent, zijn wat mij betreft posts die het verdienen om afgeschoten te worden.
Dat is bij alles zo waar er druk op de ketel zit. In een professioneel voetbal elftal wordt ook heel wat afgescholden hoor, en ook op verkoopkantoren, directievergaderingen en de tweede kamer wordt er vaak op of over het randje geconverseerd.Viper® schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:46:
Dit is ook de reden dat e-sports team managers heeft, misschien wel een van de belangrijkste rollen.
Wat we echter wel in het oog moeten houden is dat het in die functies daadwerkelijk ergens over gaat. In een game, buiten de pro's, gaat het HELEMAAL nergens over, het is namelijk entertainment, niet meer dan dat. Echte trolls buiten beschouwing gelaten is het dus ronduit belachelijk wat er geflamed wordt.
Lees de vorige pagina's hier maar eens terug de discussie tussen een aantal mensen. Ineens wordt er gescholden tussen elkaar. Ik zag zelfs een aantal verwijten van 2 of 3 personen over een te laag IQ van de ander. Het meest grappige is dat er in diezelfde tekst het woord 'ongelooflijk' totaal door meerdere personen 7 keer gebruikt is, waarvan op 3 verschillende manieren geschreven en alle drie nog verkeerd ook. Ook woorden als 'dezelfde', 'hetzelfde', 'zoals' enzovoorts worden ineens meerdere woorden

Overigens is die laatste alinea geen aanval of commentaar hoor, waarschijnlijk zitten er in deze tekst ook wel spelfouten. Het punt wat ik probeer te maken is dat mensen, bijna alle mensen (ja ook ik weleens) tot aan het onredelijke toe de bijzaken in het leven veel te belangrijk maken. In de maatschappij zie je dit ook goed terug: doordat bijzaken te belangrijk worden, worden de hoofdzaken verwaarloost. Denk hierbij aan allemaal mooie kleren, auto e.d. willen rijden, maar ondertussen worden belangrijke zaken als onderhoud huis, opvoeden kinderen en vriendelijk doen tegen de medemens totaal uit het oog verloren.
Ook de LoL community is simpelweg een afspiegeling van de maatschappij.
Pak hem beet 150 ranked games deze season, niet significant last van gehad. Hoezo is dat eerste statement relevant overigens? Je zegt zelf dat je amper ranked hebt gespeeld.Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:17:
[...]
Sorry, maar volgens mij heb jij dit seizoen nauwelijks tot geen ranked gespeeld
Ik speelde laatst bijvoorbeeld m'n eerste games deze 2 maanden om niet uit Gold te droppen (atm kan dit spel eigenlijk mn rug op, mocht ik wel ooit weer gaan spelen wil ik toch graag de rewards)
Dus really, geen trolls? Ik speel 2 games in 2 maanden en tel er al meer dan 4 terwijl ik zelf niet eens actief ben in chat
Dat heb ik nergens gezegd.Slivv schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:15:
[...]
Je zegt zelf dat je amper ranked hebt gespeeld.
Ow minions killen doe ik sowiso altijd, want gold voordeel is echt een must.TheBrut3 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:08:
[...]
Hij heeft geen rank maar een level en een level zegt alleen hoeveel je gespeeld hebt, gezien je altijd exp krijgt.
Daarlangs zou ik bovenstaande mindset een beetje aanpassen als beginnende ADC. Zeker de eerste, pakweg 10 min, is je prioriteit om NIET dood te gaan en zoveel mogelijk minions te farmen. Daarna komen de kills en pas daarna de tower.
Want als je meer minions farmt dan de tegenstander heb je meer gold en dus sterkere items. Als je hem dan ook soms nog eens kan killen heb je nog meer gold (en hij minder, want hij kan niet farmen), die tower komt dan vanzelf omdat je veel rijker bent.
Kortom: Goud is alles en zorg dus dat je zelf zoveel mogelijk hebt en je tegenstander zo min mogelijk.
Items kunnen echt het verschil maken in deze game.
Oh jij bent dus zo iemand...Ero-Sensei schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:05:
[...]
Dat is bij alles zo waar er druk op de ketel zit. In een professioneel voetbal elftal wordt ook heel wat afgescholden hoor, en ook op verkoopkantoren, directievergaderingen en de tweede kamer wordt er vaak op of over het randje geconverseerd.
Wat we echter wel in het oog moeten houden is dat het in die functies daadwerkelijk ergens over gaat. In een game, buiten de pro's, gaat het HELEMAAL nergens over, het is namelijk entertainment, niet meer dan dat. Echte trolls buiten beschouwing gelaten is het dus ronduit belachelijk wat er geflamed wordt.
Sorry hoor, maar ik probeer altijd mijn uiterste best te doen om te winnen. Of het nu gaat om een potje LoL, shooter of gewoon zondagmiddag voetbal.
En dat vraag ik ook van mijn teamgenoten. Ook al heb je geen talent, het minste wat je kunt doen is je uiterste best.
De kantjes er vanaf lopen omdat je geen zin hebt, of omdat het nergens over gaat. Nou, dat gaat er bij mij niet in.
Volkomen met je post eens. Ik heb dat ook nooit begrepen van mensen: "Ja jongens het is maar een spelletje", ok dus vanaf dat punt heb je geen enkele wil meer om te winnen. Wat voor oerinstinct is dat dan? Verliezen kan je altijd nog, maar voordat gebeurt laat je imo wel even zien dat je in ieder geval je best hebt gedaan om dat te voorkomen. En als je het dan toch niet boeit, speel dan aub ook geen competitive games maar ga gewoon lekker in een MMO rondhuppelen en lekker solo dingetjes killen waar je verder niemand tot last bent.steel123 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:40:
[...]
Oh jij bent dus zo iemand...
Sorry hoor, maar ik probeer altijd mijn uiterste best te doen om te winnen. Of het nu gaat om een potje LoL, shooter of gewoon zondagmiddag voetbal.
En dat vraag ik ook van mijn teamgenoten. Ook al heb je geen talent, het minste wat je kunt doen is je uiterste best.
De kantjes er vanaf lopen omdat je geen zin hebt, of omdat het nergens over gaat. Nou, dat gaat er bij mij niet in.
Even in het achterhoofd houden dat het wel een Free 2 play game is en dat echt iedereen de game kan spelen wie daar zin in heeft, je kan niemand verbieden om het spel niet te spelen.Damienx2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:46:
[...]
Volkomen met je post eens. Ik heb dat ook nooit begrepen van mensen: "Ja jongens het is maar een spelletje", ok dus vanaf dat punt heb je geen enkele wil meer om te winnen. Wat voor oerinstinct is dat dan? Verliezen kan je altijd nog, maar voordat gebeurt laat je imo wel even zien dat je in ieder geval je best hebt gedaan om dat te voorkomen. En als je het dan toch niet boeit, speel dan aub ook geen competitive games maar ga gewoon lekker in een MMO rondhuppelen en lekker solo dingetjes killen waar je verder niemand tot last bent.
Natuurlijk is het zwaar irritant als je spelers hebt, die maar een beetje rond klooien, maar dit hou je niet tegen. Deze spelers vinden het leuk om een spelletje te spelen en meer niet. als het mis gaat dan hebben ze een excuus: "Het is maar een spelletje" en op zekere hoogte hebben ze wel gelijk.
ook voetbal is een spelletje, maar je moet wel weten dat er fanatieke spelers zijn, die er wel veel uit willen halen.
Als ik een voetbal partijtje deed hier op straat, dan wilde ik ook alles aan doen om te winnen.
Als er dan een "Grapjas" aanwezig was op het veld, dan kon ik me daar ook boos om maken.
Online game is niks meer en niks minder, maar je kan het gewoon niet tegen gaan.
Gewoon je eigen best doen en als je verliest door een medespeler, Deal with it. (simpel gezegd dan gedaan)
Als je het een competive game wilt noemen (en dat is het ook), Speel dan met een CLAN.
als je SOLO gaat spelen of met maar 1 vriend, dan kan je verwachten dat er "Grapjassen" aanwezig zijn.
Ik heb dit ook meegemaakt met Team fortress 2.
Het werdt een Free 2 play game en als je op een public server speelde, was het gewoon niet leuk meer als je zelf een competive gamer bent. Daarom speelde ik alleen maar in Clans.
Datzelfde is in LoL van toepassing. Het staat iedereen vrij om te spelen, ranked of niet, en iedereen heeft zijn eigen mindset. Als je alleen met mensen met dezelfde mindset wilt spelen moet je team ranked games gaan doen, geen solo queue. Dan gebruik je solo queue puur voor het bijschaven van je mechanics en het leren van nieuwe champions.Pykow schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:04:
[...]
Het werdt een Free 2 play game en als je op een public server speelde, was het gewoon niet leuk meer als je zelf een competive gamer bent. Daarom speelde ik alleen maar in Clans.
Nadeel is wel dat je teamleden allemaal online moeten zijn. Ik ben op donderdag altijd vrij en dan is er overdag zomaar verdomd weinig clanactiviteit en dat terwijl de clan aardig groot is.Vicarious schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:24:
[...]
Datzelfde is in LoL van toepassing. Het staat iedereen vrij om te spelen, ranked of niet, en iedereen heeft zijn eigen mindset. Als je alleen met mensen met dezelfde mindset wilt spelen moet je team ranked games gaan doen, geen solo queue. Dan gebruik je solo queue puur voor het bijschaven van je mechanics en het leren van nieuwe champions.
Misschien dat er premium-Q's moeten komen? Ik bedoel, voor champs en skins betaal ik wat centen en voor een troll-free premium-Q zou ik dat ook over hebben! Ben je ook gelijk af van het simpel arm volk. Helaas zijn er natuurlijk altijd rijke trolls, maar bij (laten we zeggen €5,- p.m.) filter je zeker 80%.
Het blijft een zeer merkwaardige mindset, om een game in te gaan met de gedachte ik ga eens lekker een potje verliezen. Ik ga minimaal 20 minuten van mijn leven in een spelletje stoppen die gebasseerd is op het winnen van 1 van de 2 teams. Je hebt geen remise optie, dus hoe je het ook went of keert je gaat het spel in met of de mindset om te verliezen of de mindset om te winnen. En al zou je een nieuwe champion willen oefenen, dan lijkt mij het toch dat je wilt proberen om te winnen met die champion, want waarom zou je hem anders oefenen? Zelfde verhaal voor mechanics.Vicarious schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:24:
[...]
Datzelfde is in LoL van toepassing. Het staat iedereen vrij om te spelen, ranked of niet, en iedereen heeft zijn eigen mindset. Als je alleen met mensen met dezelfde mindset wilt spelen moet je team ranked games gaan doen, geen solo queue. Dan gebruik je solo queue puur voor het bijschaven van je mechanics en het leren van nieuwe champions.
Ik kan me niet voorstellen fanatiek of niet fanatiek dat je een game speelt om te verliezen. De genoeg doening van een Defeat op je scherm
Dat zeg ik toch nergens?Damienx2 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:35:
[...]
Het blijft een zeer merkwaardige mindset, om een game in te gaan met de gedachte ik ga eens lekker een potje verliezen. Ik ga minimaal 20 minuten van mijn leven in een spelletje stoppen die gebasseerd is op het winnen van 1 van de 2 teams. Je hebt geen remise optie, dus hoe je het ook went of keert je gaat het spel in met of de mindset om te verliezen of de mindset om te winnen. En al zou je een nieuwe champion willen oefenen, dan lijkt mij het toch dat je wilt proberen om te winnen met die champion, want waarom zou je hem anders oefenen? Zelfde verhaal voor mechanics.
Ik kan me niet voorstellen fanatiek of niet fanatiek dat je een game speelt om te verliezen. De genoeg doening van een Defeat op je scherm.
Maar je hebt wel meerdere mindsets tussen FUCKING TRYHARD ALLES MOET WIJKEN VOOR DE WINST en een beetje ontspannen spelen en ondertussen proberen ook te winnen. Dat begint bijvoorbeeld al met de champion die je pickt. Er zijn champions die top tier zijn en er zijn champs die je misschien leuk vindt om te spelen maar een stuk minder goed zijn. En dan heb ik het nog niet eens over hoe goed je met die champion bent (first time XXXX in ranked en 0/7 de lane uitkomen anyone?) .
Verder gaat ook iedereen anders om met de gespeelde game. Sommige mensen proberen eerst even te evalueren wat er misging en wat er beter kan, sommigen denken alleen: kut ik had een feeder, volgende game beter. Ook een andere mindset.
Dat, dat plaatje... Hoe krijg je het in elkaar geflatst haha...

Wat een bewonderenswaardige conclusie. Geheel selectief neem je van een ellelange post een stukje tekst en trekt daar een conclusie uit welke werkelijk op geen enkele manier te rijmen is met hetgeen ik schrijf. Vervolgens ga je ook nog eens een stempel drukken dat 'ik dus zo iemand ben'.steel123 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:40:
[...]
Oh jij bent dus zo iemand...
Ik denk dat er weinig mensen zijn die fanatieker zijn dan ik, maar aangezien heel mijn post niet over mijn karakter gaat, leek me dat in de vorige post overbodig om te vertellen. Echter heb je natuurlijk altijd weer mensen zoals jij die dan meteen een stempel drukken.
Het enige wat ik schrijf, is dat een game, sport of wat dan ook helemaal nergens om gaat: het is een bijzaak in het leven. Op welke manier dat jij dan deze conclusie trekt dat ik de kantjes ervan af loop kan de slimste mens op aarde nog niet verzinnen.
Ik wil je wel feliciteren dat je je even superieur hebt kunnen tonen, helaas was ik daarvan het slachtoffer. Getuige enkele reacties die op de jouwe volgen ben je niet de enige die er een uiterst vrije interpretatie op fora nahoudt.
Nogmaals er zijn er weinig fanatieker dan ik, en ook ik heb er een hekel aan als andere wél de kantjes ervan aflopen: inderdaad, met voetbal, met games en met werk. Dat kan je mensen op een normale manier vertellen (ja ik ben nog wél opgevoed), en als die mensen er dan voor kiezen er niets aan te veranderen dan kan je als een klein kind gaan lopen schelden, schoppen en slaan, dat helpt helemaal niets. Je voetbalmaatje welke niet fanatiek genoeg is betaald namelijk net zoveel contributie dan jij, en hetzelfde geld voor games, dus je kan proberen er wat aan te veranderen op een fatsoenlijke manier, of je trekt je conclusies en gaat ergens anders voetballen. Jij bent namelijk degene die zich ergens aan stoort, en geeft daar een ander de schuld van, terwijl diegene misschien wel juist een hekel aan jouw (en mijn) fanatisme heeft.
Toch wil ik je graag uitnodigen mijn post nog eens te lezen. De conclusie die je eruit kunt trekken is dat ik gewoon een schijthekel heb aan die kinderachtige scheldkannonades welke ook hier op het forum steeds vaker te lezen zijn. Dat betekend namelijk dat je om een simpel computerspelletje de realiteit volledig verloren hebt. Als je ziet hoe mensen tegenwoordig uit hun dak gaan om deze reden, wat moet je dan doen als je vrouw vreemdgaat. Het perspectief is helemaal weg.
Lynchen.Ero-Sensei schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:57:
[...]
wat moet je dan doen als je vrouw vreemdgaat.
Dat doen we allemaal wel eens bij lange teksten.Ero-Sensei schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:57:
[...]
Wat een bewonderenswaardige conclusie. Geheel selectief neem je van een ellelange post een stukje tekst en trekt daar een conclusie uit welke werkelijk op geen enkele manier te rijmen is met hetgeen ik schrijf.
Pfoe moeilijke vraag, maar er zijn verschillende manieren hiervoor, ik weet eigenlijk niet wat dit te maken heeft met LoL.Ero-Sensei schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:57:
[...]
... wat moet je dan doen als je vrouw vreemdgaat.
1 ) Dumpen en gaan gamen ( LoL lijkt me wel leuk om te spelen)
2 ) Met een goede vriendin van haar het bed delen.
3 ) Samen met haar goede vriendin een onverwachte trio beginnen
4 ) Je vrouw verassen met een gratis reisje en ondertussen afzetten bij haar nieuwe vlam
5 ) Je vrouw verassen met een reisje, spullen inpakken en ergens in een bos dumpen ( Gratis loop reisje naar huis

6 ) Gewoon dumpen en er verder niks mee doen.

7 ) Samen eruit komen en doorgaan met de relatie

8 ) Vragen om goedmaak seks

Trollen ? had toch te maken met LoL community ?
Maar ff serieus, laten we het verder gezellig houden he
PS. veel smilies om de post irritant te maken.
Verassen nog wel. Ik vind het een brute oplossing 
Ik bleef ook ver weg bij mijn lokale Maccie omdat er daar op vaderdag aan vader verassingen werd gedaan!!!
Ik bleef ook ver weg bij mijn lokale Maccie omdat er daar op vaderdag aan vader verassingen werd gedaan!!!
[ Voor 51% gewijzigd door Pete_Sampras op 11-07-2014 17:00 ]
haha xD.Pete_Sampras schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:59:
Verassen nog wel. Ik vind het een brute oplossing
Ter aanvulling, Beste/goede vriendin mag natuurlijk ook haar zus zijn he
Hmmz een melee class is niet echt mijn ding in LoL.
1/5/2 KDA en 84 minions maar gekilled en 2 turrets en 2 inhibitors neergehaald.
maar die 5 deaths waren wel irritant.
1/5/2 KDA en 84 minions maar gekilled en 2 turrets en 2 inhibitors neergehaald.
maar die 5 deaths waren wel irritant.
Haha, ik ga juist extreem vaak dood met ranged. Speel ook bijna alleen maar melee champs.
Maargoed ik zag je Garen build. En ik raad je echt aan, kijk op bijvoorbeeld Lolking.net bij champion guides. Pak degene met de hoogste likes/views en volg dat een beetje.
Je kocht Atma's Impaler met unique passive: You gain attack damage equal to 1.5% of your maximum health.
Terwijl je geen enkele health item gekocht hebt. Zoiets als Atma's Impaler koop je alleen maar als laatste item nadat je al flink wat health items hebt.
Daarom volg recommended items of zo'n guide.
Maargoed ik zag je Garen build. En ik raad je echt aan, kijk op bijvoorbeeld Lolking.net bij champion guides. Pak degene met de hoogste likes/views en volg dat een beetje.
Je kocht Atma's Impaler met unique passive: You gain attack damage equal to 1.5% of your maximum health.
Terwijl je geen enkele health item gekocht hebt. Zoiets als Atma's Impaler koop je alleen maar als laatste item nadat je al flink wat health items hebt.
Los daarvan is Atma's ook gewoon klote op alles behalve Mundo met 5 Warmogs
Verwijderd
Vind Atma op Garen nog best wel goed hoor, de enige andere crit items die me ok op hem lijken zijn IE maar dat is wel erg duur en ghostblade maar die active is niet zo nuttig als je Garen speelt. Daarbij heb je over het algemeen op garen wel genoeg health om atma viable te maken.
Bij die game die Pykow een tijdje terug had gepost zag je ook allemaal "aparte" items. Denken al die nieuwe spelers nu echt dat ze het wel even beter weten dan de recommended items? Twee/drie jaar terug was de kans daarop nog wel groot, maar sinds de overhaul is er toch weinig mis mee. Of je moet toevallig gaan jungelen/lanen met een champion die niet als jungler/laner is aangeduid.steel123 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:07:
[ Voor 21% gewijzigd door Thormodo op 12-07-2014 17:47 ]
Ik gebruik altijd recommended items. Ik ken de spells nog niet goed genoeg.Thormodo schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:40:
[...]
Bij die game die Pykow een tijdje terug had gepost zag je ook allemaal "aparte" items. Denken al die nieuwe spelers nu echt dat ze het wel even beter weten dan de recommended items? Twee/drie jaar terug was de kans daarop nog wel groot, maar sinds de overhaul is er toch weinig mis mee. Of je moet toevallig gaan jungelen/lanen met een champion die niet als jungler/laner is aangeduid.
Hier kan je zien wat de meest gebruikte sets zijn door spelers die Diamond en hoger spelen: http://lolbuilder.net/
Bedenk wel dat het 'situational' blijft, en dat het ook een kwestie is welke positie je gaat vervullen. Als je support speelt maar je team heeft geen tank dan kan het zijn dat, wanneer je team niet al snel voor staat, jij als support tanky moet bouwen. Hangt ook van de support af of dat mogelijk is natuurlijk. Zelfde als je top, jungler en mid AD gaan, dan zal je waarschijnlijk als support AP moeten bouwen. Dan hebben die support items met aura een stuk minder zin.
Als je Morgana support speelt en je moet opeens naar mid gaan (door een afker of omdat je mid opeens support wil gaan en je anders geen mid meer hebt) dan moet je ook niet meer voor een support build gaan (de AP builds op die site zijn ook gebasseert op support zijn) maar in plaats daarvan even bij een mid als Lux kijken en die items gebruiken.
Als je top gaat en er staat als eerste item een sunfire cape genoemd dan kan het zijn dat je toch wat anders wilt als je een AP top tegenover je hebt.
Maar in ieder geval geeft het je een goed idee wat er handig is en wat niet.
Bedenk wel dat het 'situational' blijft, en dat het ook een kwestie is welke positie je gaat vervullen. Als je support speelt maar je team heeft geen tank dan kan het zijn dat, wanneer je team niet al snel voor staat, jij als support tanky moet bouwen. Hangt ook van de support af of dat mogelijk is natuurlijk. Zelfde als je top, jungler en mid AD gaan, dan zal je waarschijnlijk als support AP moeten bouwen. Dan hebben die support items met aura een stuk minder zin.
Als je Morgana support speelt en je moet opeens naar mid gaan (door een afker of omdat je mid opeens support wil gaan en je anders geen mid meer hebt) dan moet je ook niet meer voor een support build gaan (de AP builds op die site zijn ook gebasseert op support zijn) maar in plaats daarvan even bij een mid als Lux kijken en die items gebruiken.
Als je top gaat en er staat als eerste item een sunfire cape genoemd dan kan het zijn dat je toch wat anders wilt als je een AP top tegenover je hebt.
Maar in ieder geval geeft het je een goed idee wat er handig is en wat niet.
Het duurde even, maar nu begin ik het te begrijpen 
http://matchhistory.euw.l...EUW1/1570639610/212007075
Hou er wel rekening mee dat Bots weinig zeggen. Als je een lager level bent kan het inderdaad wel nog eens moeilijk zijn maar eenmaal bots achter geraakt zijn, geraken ze het nooit meer te boven wat een vertekend beeld geeft.Pykow schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:28:
Het duurde even, maar nu begin ik het te begrijpen
Maar het is wel goed om je champion onder de knie te krijgen maar pas op, als je PvP gaat mag je niet zo'n patroon verwachten van de bots
het is een begin, moeilijkste was dat het 3 vs 5 bots wasmisterdoom schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:33:
[...]
Hou er wel rekening mee dat Bots weinig zeggen. Als je een lager level bent kan het inderdaad wel nog eens moeilijk zijn maar eenmaal bots achter geraakt zijn, geraken ze het nooit meer te boven wat een vertekend beeld geeft.
Maar het is wel goed om je champion onder de knie te krijgen maar pas op, als je PvP gaat mag je niet zo'n patroon verwachten van de bots
Potver, vandaag mijn eerste leave in een maand of 8-9 weer.... Toetsenbord stopte met reageren en toen ik wou rebooten kwam mijn Areca controller niet mee up (omdat er een key bleef hangen op het toetsenbord).
Toen ik terug in de game kwam ging net de nexus stuk.
Wel jammer, had het idee dat ik als Lucian het verschil kon maken, ondanks dat het team het moeilijk had.
Wel jammer, had het idee dat ik als Lucian het verschil kon maken, ondanks dat het team het moeilijk had.
Instaban volgens Damien!Suicyder schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:07:
Potver, vandaag mijn eerste leave in een maand of 8-9 weer.... Toetsenbord stopte met reageren en toen ik wou rebooten kwam mijn Areca controller niet mee up (omdat er een key bleef hangen op het toetsenbord).
Shit happens, als het niet te vaak voorkomt hoef je niet te vrezen voor een ban.
Verwijderd
Hoi mensen,
Mijn eerste post op dit forum na 2(misschien wel meer) jaar lurken. Speel LoL ook al een aantal jaartjes, en sinds vorig seizoen pas ranked, ingame heet ik tonie123(ja, die naam zuigt). Zit nu in zilver 1 en ben nog klimmende, alhoewel de harde groei er wel uit is. We zien wel hoe ver we komen;)
Speel voornamelijk support duoq, en dan rete agressief, gaat meestal nog goed ook. Verder houd ik ervan om een beetje te shotcallen als ik met vrienden speel. Ik had ff een tijdje niet heel actief gelezen wat hier gaande was, komt ook een beetje omdat dezelfde dingen een beetje langskomen.
Zat vandaag een stuk terug te lezen, en was enigszins geamuseerd:) Ik houd er wel van als mensen een beetje opgefokt tegen elkaar in aan het redeneren zijn. Ik vond het wel grappig dat er gezegd werd dat Diamond/challenger spelers veel fouten maken, en dat is ook wel zo. Maar als ze zo hoog gekomen zijn, houdt dat naar mijn mening in dat ze gemiddeld minder fouten maken, of dat de fouten die ze nog maken minder impact hebben.
Verder over het trollgebeuren. Ik heb bijna nooit(*klopt af) last van trolls, maar ik denk dat je, ook al is er een trollen in je team, in 80% van de gevallen een zeer positieve invloed kan uitoefenen op je team, door erop te wijzen dat je met z'n 5en speelt, dat je met z'n allen in hetzelfde schuitje zit, iedereen wel eens faalt, en 1 reddende lane over het algemeen best te compenseren is. Vaak werkt dit bij mij. Chat uitschakelen of iedereen muren vind ik zwak, je gaat geen teamgame spelen en vervolgens er een sologame van maken.
Zo, dit waren mijn visies op een paar veelbesproken onderwerpen, scheelt me een lang verhaal als het weer eens langskomt, zal nog wel reageren op eventuele reacties, maar heb gezegd wat ik wilde zeggen.
Als je zin hebt in duoq, voeg me gerust toe, en dat was het wel zo ongeveer een beetje.
Doei.
Mijn eerste post op dit forum na 2(misschien wel meer) jaar lurken. Speel LoL ook al een aantal jaartjes, en sinds vorig seizoen pas ranked, ingame heet ik tonie123(ja, die naam zuigt). Zit nu in zilver 1 en ben nog klimmende, alhoewel de harde groei er wel uit is. We zien wel hoe ver we komen;)
Speel voornamelijk support duoq, en dan rete agressief, gaat meestal nog goed ook. Verder houd ik ervan om een beetje te shotcallen als ik met vrienden speel. Ik had ff een tijdje niet heel actief gelezen wat hier gaande was, komt ook een beetje omdat dezelfde dingen een beetje langskomen.
Zat vandaag een stuk terug te lezen, en was enigszins geamuseerd:) Ik houd er wel van als mensen een beetje opgefokt tegen elkaar in aan het redeneren zijn. Ik vond het wel grappig dat er gezegd werd dat Diamond/challenger spelers veel fouten maken, en dat is ook wel zo. Maar als ze zo hoog gekomen zijn, houdt dat naar mijn mening in dat ze gemiddeld minder fouten maken, of dat de fouten die ze nog maken minder impact hebben.
Verder over het trollgebeuren. Ik heb bijna nooit(*klopt af) last van trolls, maar ik denk dat je, ook al is er een trollen in je team, in 80% van de gevallen een zeer positieve invloed kan uitoefenen op je team, door erop te wijzen dat je met z'n 5en speelt, dat je met z'n allen in hetzelfde schuitje zit, iedereen wel eens faalt, en 1 reddende lane over het algemeen best te compenseren is. Vaak werkt dit bij mij. Chat uitschakelen of iedereen muren vind ik zwak, je gaat geen teamgame spelen en vervolgens er een sologame van maken.
Zo, dit waren mijn visies op een paar veelbesproken onderwerpen, scheelt me een lang verhaal als het weer eens langskomt, zal nog wel reageren op eventuele reacties, maar heb gezegd wat ik wilde zeggen.
Als je zin hebt in duoq, voeg me gerust toe, en dat was het wel zo ongeveer een beetje.
Doei.
Ach ja, ik ben er gewoon heel nuchter in Dargoth. Ik vind dat ik zelf pijnlijk veel fouten maak, zie hoe pijnlijk veel fouten er gemaakt worden en dat is dan het 'hoogste' niveau. Ik vind dat het skillniveau in LoL daar dan gewoon te laag ligt, niet meer en niet minder. Maar blijkbaar heb ik daar mensen (in)direct mee op de teentjes getrapt. Oh well.
Je bent toevallig op het goede moment binnen komen lopen dan, want het opgefokte tegen elkaar is er vooral de laatste tijd enorm uitgegaan. De meest actieve posters uit het verleden zie je om verschillende redenen al nauwelijks meer, dus het is allemaal wat rustiger geworden. Sowieso omdat Tweakers er blijkbaar veel moeite mee heeft om een actieve mod aan te stellen die het spel wel zelf speelt en de inhoudelijke grenzen veel beter zou moeten kunnen aftasten...maar blijkbaar krijgen ze die vacature niet meer gevuld.
En met je teamplay opmerkingen ben ik het sowieso eens. 5 man blijft daarom ook het leukst...helemaal als je een beetje op het zelfde niveau zit. Anders gaat calls maken lastig worden.
Je bent toevallig op het goede moment binnen komen lopen dan, want het opgefokte tegen elkaar is er vooral de laatste tijd enorm uitgegaan. De meest actieve posters uit het verleden zie je om verschillende redenen al nauwelijks meer, dus het is allemaal wat rustiger geworden. Sowieso omdat Tweakers er blijkbaar veel moeite mee heeft om een actieve mod aan te stellen die het spel wel zelf speelt en de inhoudelijke grenzen veel beter zou moeten kunnen aftasten...maar blijkbaar krijgen ze die vacature niet meer gevuld.
En met je teamplay opmerkingen ben ik het sowieso eens. 5 man blijft daarom ook het leukst...helemaal als je een beetje op het zelfde niveau zit. Anders gaat calls maken lastig worden.
Héhé, eindelijk ben ik dan uit gold 5, samen met een vriend(die nu gold 2 is), van 0 lp naar promo's gespeeld.
Ben er toch achter gekomen, dat jungle xin nog erg sterk is, ook nasus top is erg leuk, en een morgana support kan zo je hele potje carryen. Altijd leuk als je nasus bent 20 minuten niet al te veel gedaan hebt, zo af en toe een kill gepakt en dan komen er 4 mensen top, je krijgt een triple en dan komt je team om de boel ff op te ruimen en gratis inhib te pakken.
Xin met feral flare is ook lekker, xin zijn sustain is geweldig, en als je late game op xin een randuins hebt + je ult, kan je erg gemakkelijk een adc of midlaner eruit focussen en de fight winnen.
Overigens ben ik nog vrij vaak trolls tegengekomen, en van de laatste pak hem beet 40 games, heb ik ong. 10 games wel een leaver gehad, en ook zo'n 15 games een trol, en sommige games beide.
Ik weet niet of dit erg verschilt met platinum of diamond, maar ik heb om en om(50%) een leuke game zonder trolls of leavers. Wel vind ik dat er ook credit moet gegeven worden aan een aantal mensen waar ik tegen speel, af en toe een leuke grap tussendoor, leuke communicatie, en niet boos worden als ze verliezen!
Ben er toch achter gekomen, dat jungle xin nog erg sterk is, ook nasus top is erg leuk, en een morgana support kan zo je hele potje carryen. Altijd leuk als je nasus bent 20 minuten niet al te veel gedaan hebt, zo af en toe een kill gepakt en dan komen er 4 mensen top, je krijgt een triple en dan komt je team om de boel ff op te ruimen en gratis inhib te pakken.
Xin met feral flare is ook lekker, xin zijn sustain is geweldig, en als je late game op xin een randuins hebt + je ult, kan je erg gemakkelijk een adc of midlaner eruit focussen en de fight winnen.
Overigens ben ik nog vrij vaak trolls tegengekomen, en van de laatste pak hem beet 40 games, heb ik ong. 10 games wel een leaver gehad, en ook zo'n 15 games een trol, en sommige games beide.
Ik weet niet of dit erg verschilt met platinum of diamond, maar ik heb om en om(50%) een leuke game zonder trolls of leavers. Wel vind ik dat er ook credit moet gegeven worden aan een aantal mensen waar ik tegen speel, af en toe een leuke grap tussendoor, leuke communicatie, en niet boos worden als ze verliezen!
Ik weet het, het gebeurd me zelden. Maar baalde er vooral van omdat ik samen met iemand in een game zat en ik echt het idee had dat ik het verschil voor het team kon maken.Vicarious schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:51:
[...]
Shit happens, als het niet te vaak voorkomt hoef je niet te vrezen voor een ban.
Dus het is meer frustratie om die reden dan de DC zelf.
Ik had voor het eerst sinds ik met LoL begon (season 1) vandaag opeens een Bug Splat.

Word feral flare nog veel gebruikt?
Na de laatste aanpassing, vind ik het echt een 'farm 15 minuten voordat je gankt'-item.
Dat kan in sommige teamcomps werken, maar ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle lanes het geduld hebben om zo lang op safe te spelen.. (vooral als de jungler van de tegenstander wél komt ganken)
Ik moet daarbij zeggen dat ik de laatste tijd voornamelijk agressieve early gank-junglers speel (elise, lee sin, vi), dus dan ga ik sowieso liever elder lizard of spectral wraith.
Na de laatste aanpassing, vind ik het echt een 'farm 15 minuten voordat je gankt'-item.
Dat kan in sommige teamcomps werken, maar ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle lanes het geduld hebben om zo lang op safe te spelen.. (vooral als de jungler van de tegenstander wél komt ganken)
Ik moet daarbij zeggen dat ik de laatste tijd voornamelijk agressieve early gank-junglers speel (elise, lee sin, vi), dus dan ga ik sowieso liever elder lizard of spectral wraith.
Gisteren weer een heerlijke promo match gehad op mijn smurf. In champselect roept onze Italiaan dat hij mid wil, totdat hij ziet dat de enemy Kassadin pakt. Toen werd het Ashe voor bot, mocht ik fijn mid staan. Helaas maakt het weinig uit dat ik 1 van mijn beste Ziggs games ooit speelde. Ashe ging immers full attack speed en de daarbij horende 3/20/4. Dus voor alle silver vriendjes hier kom je in een game met SiMoNe7777, dodge dan maar gewoon die 3lp loss is het meer dan waard. Ik kijk nu net naar zijn matchhistory en het is niet eenmalig dat hij dit topniveau laat zien...
Zo ook LoL maar is geinstalleerd en gister mijn 1e 3 verplichte games tegen bots gespeeld. Gelukkig alle 3 redelijk makkelijk gewonnen
. Vanavond mijn 1e 5vs5 maar is proberen. Heb er zin in
PSN: Brwmaster
Verwijderd
De trolls are too strong ...
gisteren echt weer een fantastisch staaltje trolling van onze ADC
Hij (Varus) staat bot met braum. Ze hebben het int begin wat moeilijk, maar k slaag erin (met WW) om de druk daar te verlichten en Varus 4 kills te geven ... hij begint vanaf daar te snowballen (jeuj)
Ik ga dus tanky, Braum gaat tanky & onze top lee sin gaat ook vrij tanky. Geen prob, want in teamfights focussen wij hun adc & apc (ze krijgen ons niet neer) en kan varus lekker cleanen. Varus staat op een bepaald moment 15/3/15 ... we hebben 2 inhibs neer. Ineens zegt varus, ik stop met spelen, "Braum is noob." Begint Varus wat te dansen in onze nexus. Alle moeite vh team om hem terug te overtuigen hopeloos ten spijt. We verliezen 2 teamfights (ahja, onze main dps staat te dansen) en t spel is gedaan.
ik stond 22/2/20 ... we hadden 57 kills tov 20 ... maar nee, fucking varus besliste er anders over
gisteren echt weer een fantastisch staaltje trolling van onze ADC
Hij (Varus) staat bot met braum. Ze hebben het int begin wat moeilijk, maar k slaag erin (met WW) om de druk daar te verlichten en Varus 4 kills te geven ... hij begint vanaf daar te snowballen (jeuj)
Ik ga dus tanky, Braum gaat tanky & onze top lee sin gaat ook vrij tanky. Geen prob, want in teamfights focussen wij hun adc & apc (ze krijgen ons niet neer) en kan varus lekker cleanen. Varus staat op een bepaald moment 15/3/15 ... we hebben 2 inhibs neer. Ineens zegt varus, ik stop met spelen, "Braum is noob." Begint Varus wat te dansen in onze nexus. Alle moeite vh team om hem terug te overtuigen hopeloos ten spijt. We verliezen 2 teamfights (ahja, onze main dps staat te dansen) en t spel is gedaan.
ik stond 22/2/20 ... we hadden 57 kills tov 20 ... maar nee, fucking varus besliste er anders over
Voor zulke acties is imo een directe weekban gerechtvaardigd. Normal of niet.
Ik gebruik feral flare met enige regelmaat, maar alleen als hun team dat toelaat. Vooral op Trundle, Warwick, Shyvana en Aatrox is het nog steeds sterk. Als je efficient kan farmen en af en toe een gank kan doen dan zit je rond minuut 17 met een feral flare. Als je team dan niet teveel achter staat is het een uitstekende item.RonnieB82 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:27:
Word feral flare nog veel gebruikt?
Met de feral flare moet je een goed balans hebben tussen farmen en ganken. Dit is voor veel spelers moeilijk. Je kan gewoon niet meer 15 minuten afk farmen.
Het punt is dat het meestal beter is om een tanky jungler te pakken of een early game jungler oals Lee Sin, Xin en Elise zoals je zelf ook al aangaf. Vi vindt ik early game niet echt goed, te veel afhankelijk van Q.
Heerlijk is dat ja! Zouden die gasten niet door hebben dat je bij winst eerder van de n00bs af bent?
Deze vrijdag met iemand uit de GoT chat gespeeld, ben ff vergeten wie het was.
Beetje jammer dat ik op werk niet de games kan opzoeken dus even uit het hoofd:
3-4 potjes geduo-queued volgens mij 2 gewonnen, 2 verloren.
1 X Ziggs mid om te oefenen, keihard verloren. 1 X Evelyn jungle hard gecarry'd, 2 X morgana 1 gewonnen, 1 verloren. Ik zat met mijn duo queue dude op skype wat slightly awkward is als je iemand niet kent maar het ging wel lekker met het samenwerken.
Ik ben gisteren begonnen met Leona. 1 super aggressief gespeeld en keihard gesnowballed, 1 x super aggressief gespeeld en hard verloren.
Heeft iemand nog tips/trucs voor Leona? Ik ga quints/marks/etc armor en HP en die blauwe dingen MR en iets van 0-9-21.
Beetje jammer dat ik op werk niet de games kan opzoeken dus even uit het hoofd:
3-4 potjes geduo-queued volgens mij 2 gewonnen, 2 verloren.
1 X Ziggs mid om te oefenen, keihard verloren. 1 X Evelyn jungle hard gecarry'd, 2 X morgana 1 gewonnen, 1 verloren. Ik zat met mijn duo queue dude op skype wat slightly awkward is als je iemand niet kent maar het ging wel lekker met het samenwerken.
Ik ben gisteren begonnen met Leona. 1 super aggressief gespeeld en keihard gesnowballed, 1 x super aggressief gespeeld en hard verloren.
Heeft iemand nog tips/trucs voor Leona? Ik ga quints/marks/etc armor en HP en die blauwe dingen MR en iets van 0-9-21.
je rune setup voelt voor mij perfect aan, ook je masteries zijn dezelfde die ik kies 
Enige tip die ik je zou geven is niet te vroeg beginnen met resists bouwen maar eerst hp kopen, dus eerder een giants belt dan een chain vest/negatron gezien je voldoende resists van je W krijgt de eerste levels.
Ow en een leuk trucje is de auto attack reset op je Q, kan leuk zijn als iemand een ward dropt en je staat er dicht genoeg bij om snel 3 auto attacks te doen om de ward te killen, zelf eens gehad in lane dat ik beide trinkets die de enemy in mijn bush dropte kon killen hiermee
Enige tip die ik je zou geven is niet te vroeg beginnen met resists bouwen maar eerst hp kopen, dus eerder een giants belt dan een chain vest/negatron gezien je voldoende resists van je W krijgt de eerste levels.
Ow en een leuk trucje is de auto attack reset op je Q, kan leuk zijn als iemand een ward dropt en je staat er dicht genoeg bij om snel 3 auto attacks te doen om de ward te killen, zelf eens gehad in lane dat ik beide trinkets die de enemy in mijn bush dropte kon killen hiermee
Ik ben zelf meer fan van 0/16/14 masteries op Thresh en Leona.
op leona zou ik of 0/30/0 of 0/21/0 gaan, leona heeft niet zo veel aan de 14 punten op utility, 9 is meer als genoeg, op braum speel ik ook altijd 0/30/0 en dat speelt toch rete fijn.Thormodo schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:14:
Ik ben zelf meer fan van 0/16/14 masteries op Thresh en Leona.
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456#runes
vanaf 15 t/m page 20 alleen maar support
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456#masteries
moet ik nog een keer sorteren, als rito hier is een officieel tooltje van maakt zou ik fijn vinden
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
het beste is nog steeds en dat blijft full build zilean late game, unstoppable

2 keer ult in een extended teamfight (met 40% ofc) 1/2 champions constant je movementspeed buff (e skill) geven i.c.m. je w en e.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[ Voor 33% gewijzigd door psyy138 op 14-07-2014 10:42 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Wat is eigenlijk de top 4-5 gespeeld en top 4-5 OP (yes, i went there) van supports op dit moment?
Ik zit nu te denken aan Morg (main), Leona backup en als derde keus Tresh.
Morg gaat me goed af, skills timing etc gaat goed alleen de needlessly large rod is altijd lastig om te timen wanneer ik die het best kan kopen.
Ik ga meestal spellthief ding -> spellthief ding upgraden (tenzij ik genoeg geld heb voor rod) -> armguard -> rod -> hourglass. De reden van spellthief prio is dat er lekker over de pools heen gelopen wordt en dat dit bijna altijd altijd 20g oplevert en vaak 30g. Eigenlijk wil ik wel gaan warden maar mijn eigen uberprio is rond lev 6 hourglass af te hebben zodat ik chaos kan stichten met flash -> ult -> hourglass (of zonder flash). Ik offer de sightstone(s) hiervoor op, eigenlijk bouw ik die nooit op Morgana. Misschien toch maar mee beginnen.
Zoals net al gezegd: ik ben Leona aan het proberen. Nog geen ideeen over.
Tresh/Blitz: van deze twee zou ik zeggen dat Blitz het makkelijkste speelt (escape + silence op korte cooldown) alleen ik blijf issues houden met het raken van de hook. Bij Tresh heb ik sowieso moeite om de flay de juiste kant op te krijgen (terug naar mijn kant ofc), heeft iemand hier tips voor?
Andere vraag, heeft er iemand al Gragas support geprobeerd? Lijkt mij echt leuk spelen aangezien ik Gragas mid speelde maar of het effectief is?
Morg gaat me goed af, skills timing etc gaat goed alleen de needlessly large rod is altijd lastig om te timen wanneer ik die het best kan kopen.
Ik ga meestal spellthief ding -> spellthief ding upgraden (tenzij ik genoeg geld heb voor rod) -> armguard -> rod -> hourglass. De reden van spellthief prio is dat er lekker over de pools heen gelopen wordt en dat dit bijna altijd altijd 20g oplevert en vaak 30g. Eigenlijk wil ik wel gaan warden maar mijn eigen uberprio is rond lev 6 hourglass af te hebben zodat ik chaos kan stichten met flash -> ult -> hourglass (of zonder flash). Ik offer de sightstone(s) hiervoor op, eigenlijk bouw ik die nooit op Morgana. Misschien toch maar mee beginnen.
Zoals net al gezegd: ik ben Leona aan het proberen. Nog geen ideeen over.
Tresh/Blitz: van deze twee zou ik zeggen dat Blitz het makkelijkste speelt (escape + silence op korte cooldown) alleen ik blijf issues houden met het raken van de hook. Bij Tresh heb ik sowieso moeite om de flay de juiste kant op te krijgen (terug naar mijn kant ofc), heeft iemand hier tips voor?
Andere vraag, heeft er iemand al Gragas support geprobeerd? Lijkt mij echt leuk spelen aangezien ik Gragas mid speelde maar of het effectief is?
BraumPete_Sampras schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:22:
Wat is eigenlijk de top 4-5 gespeeld en top 4-5 OP (yes, i went there) van supports op dit moment?
--------------
nami
thresh
zilean (indien late game mogelijk is)
---------------
morgana
leona
zyra
Ja en werkt wel maar is beter in top/mid lane op dit moment omdat die daar tot zijn ware recht komt zegma, in top/mid lane kan je gragas beter gebruiken vanwege gold income.Pete_Sampras schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:22:
[ Voor 60% gewijzigd door psyy138 op 14-07-2014 11:33 ]
O.R.C. Black Bulls Rugby
Iedereen heeft wat aan die 14. Gold/sec en starting Gold zijn nuttiger dan wat minimale tankstats die je met dat extra Gold kunt kopen.psyy138 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:24:
[...]
op leona zou ik of 0/30/0 of 0/21/0 gaan, leona heeft niet zo veel aan de 14 punten op utility, 9 is meer als genoeg
Early game ben je van nature al tanky zat. Vooral voor onervaren mensen is 16/14 een beter pad dan 21/9
Als je met leona all-in gaat krijg je zowiezo sneller kills/assist = meer gold en daarin komt de extra tankyness toch echt wel handig vind ik, zo heel gamebreaking is die extra gold nou ook weer niet.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:38:
[...]
Iedereen heeft wat aan die 14. Gold/sec en starting Gold zijn nuttiger dan wat minimale tankstats die je met dat extra Gold kunt kopen.
Early game ben je van nature al tanky zat. Vooral voor onervaren mensen is 16/14 een beter pad dan 21/9
Die gold/per sec vind ik pas echt nuttig als je een passive lane hebt en dat heb je zeker niet met leona, maar dat is mijn mening uiteraard.
O.R.C. Black Bulls Rugby
#1 Braum (by far)Pete_Sampras schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:22:
#2 Leona
#3 Morgana
#4 Thresh
#2 tot en met #4 zitten allemaal erg bij elkaar in de buurt en liggen voor het grootste gedeelte aan wat het enemy team speelt en wat voor ADC je zelf hebt staan. Leona is denk ik in de meeste gevallen een 'safe-pick' vandaar #2.
Dit topic is gesloten.
Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]