Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:22
Je moet tot lvl 3 tegen bots spelen, tegen beginner bots kan je altijd blijven spelen.

Als je in het beginscherm bent van het spel komen er ook een 5-tal matches in beeld welke je kan spectaten. Daar staat gelijk bij welke spelers, champs en hoe lang ze bezig zijn op dat moment. Deze games kan je dus ook live meekijken terwijl ze gespeeld worden (oké, met 3 min vertraging). Dit zijn altijd ranked games van Diamond spelers, deze potjes zijn dus over het algemeen vrij serieus en kunnen leerzaam zijn om te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://thehorizonsun.com/wp-content/uploads/2013/02/Lol2-1024x639.png

Daarlangs staat er van de meeste champs ook een "Spotlight" filmpje op Youtube, deze kan je ook eens kijken als je met een champ wil gaan spelen. De filmpjes zijn door LoL zelf gemaakt.

Zie hier die van Ashe: YouTube: Ashe Champion Spotlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Ik zal nooit en te nimmer aanraden soloQ te kijken om het spel strategisch te leren, daar wordt je alleen maar dommer van. Puur voor de basis mechanics is het leuk, maar meer ook niet.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 14:55

steel123

Cryman9

Mijn account is al van voor/tijdens season 1 en mijn enigste 2nd account(lvl10-20 ergens) is ook al van ver voor de tijd met deze bots. En ik weet dat er zeer veel veranderd is, maar daar kan ik dus eigenlijk niet over meepraten. Toendertijd was er ook geen co-op vs AI, buiten custom games die geen exp/ip opleverde.

Je kunt wel die matches observen waar TheBrut3 het over heeft, maar hier zit geen commentaar bij en moet je zelf alle actie volgen. Je wordt er niet stommer van, maar ik zou toch een streamer/youtube guides aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28
Pykow schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:12:
[...]
ik zal inderdaad wat streams gaan bekijken en ik blijf inderdaad op mijn lane, als AD carry dus Bottom lane. Ik ben gewent van andere games om je vooral te focussen op je eigen objective en daarna pas je team verder te helpen indien nodig.

[...]
Precies, Tijdens het selecteren van je champion, waren er 3 spelers die TOP aangaven en zo begon de game ook. Ik stond gelijk in me eentje op bottom met 2 bot champions en dat is nogal best pittig.

Inderdaad na 20 minuten ging men met 4 man door mid en ik bleef op me eigen lane en dat begreep ik even niet, hiervoor gaf steel123 mij een goede tip om wat meer filmpjes te gaan kijken (normaal doe ik dit ook meestal wanneer ik er zelf niet uit kom)

[...]
Je bent als lvl2 volgens mij niet verplicht om tegen bots te spelen, maar het is een manier om de game te leren kennen. Volgens mij als je zelf lvl 6 bent, kan je beginners co-op niet meer spelen.
Als je wilt kan ik wel een keer meelopen en wat games met je spelen. Ik ben geen briljante speler, maar kan allicht in het begin nog helpen :)
Ik had afgelopen week een DM gestuurd met beide accounts welke ik heb.

edit:
Ik speel vooral ADC, wat jij eigenlijk ook doet als Ashe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rordarok schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:42:
Ik zal nooit en te nimmer aanraden soloQ te kijken om het spel strategisch te leren, daar wordt je alleen maar dommer vanaf. Puur voor de basis mechanics is het leuk, maar meer ook niet.
Dit dus. Beetje klooien en leren misschien, verder niets. Er is qua matchmaking geen enkele balans in normals, de nieuwste spelers kunnen met de top 1% worden gematched, dit is mij ook nogal vaak gebeurd en dat is echt geen pretje. Dan kun je gaan staan kijken hoe 1 speler je teammates van de kaart afveegt en met een zak vol items terugkomt naar je lane.

Verder zul je (behalve het fictieve seksuele verleden van je teamgenoten met je ouders) ook geen constructieve kritiek krijgen, dus zoek vooral vrienden om mee te matchen in ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:31

Pykow

Angelo OTR

Suicyder schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:43:
[...]

Als je wilt kan ik wel een keer meelopen en wat games met je spelen. Ik ben geen briljante speler, maar kan allicht in het begin nog helpen :)
Ik had afgelopen week een DM gestuurd met beide accounts welke ik heb.

edit:
Ik speel vooral ADC, wat jij eigenlijk ook doet als Ashe
Ik aanval echt op alles wat los en vast zit en sta nooit stil, want dat is nooit goed.
sommige spelers wachten echt op het laatste moment om een minion te killen en laten hun eigen minions eerst het werk doen.
Ik blijf zelf gewoon schieten en de zwakste probeer ik dan steeds te raken voor gold.

Eerst de basis leren van de game en daarna ga ik me verdiepen in items, masteries en runes.
Runes heb ik voorlopig nog niks mee te maken.
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:58:
[...]

Dit dus. Beetje klooien en leren misschien, verder niets. Er is qua matchmaking geen enkele balans in normals, de nieuwste spelers kunnen met de top 1% worden gematched, dit is mij ook nogal vaak gebeurd en dat is echt geen pretje. Dan kun je gaan staan kijken hoe 1 speler je teammates van de kaart afveegt en met een zak vol items terugkomt naar je lane.

Verder zul je (behalve het fictieve seksuele verleden van je teamgenoten met je ouders) ook geen constructieve kritiek krijgen, dus zoek vooral vrienden om mee te matchen in ranked.
Tja dat is af en toe wel balen, als het matching systeem niet goed is en dat je gewoon tussen de "pro's" komt te staan.

Daarnaast is het altijd lachen als mensen schelden met Motherf....
Of mijn moeder is zeer populair bij jonge kinderen of ze bedoelen dat ik veel plezier moet maken met een MILF, ik begrijp ze maar niet altijd en een antwoord op deze vraag, krijg je nooit :P :+

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:58:
[...]

Kan je de chat lezen als je soloQ spectate? Meestal zijn die rankedmatches toch Diamond 1/2 spelers en die weten over het algemeen best wat ze aan het doen zijn en spelen vrij serieus.

[ Voor 12% gewijzigd door TheBrut3 op 09-07-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:14

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Thormodo schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:26:
[...]
@Fanatic_FS: Thanks, heb er zelf 3,41 euro voor betaald (Paypal krijgt blijkbaaar 11 cent, want volgens ebay was het 3,30) via deze pipo http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=121381707053
Blijkbaar heeft hij gewoon 30 van die codes ergens vandaan gejat of zo, maar goed.
Ook weer een champion + skin erbij voor mijn NA account.
Moet hem overigens nog wel krijgen, maar ik gok dat hij nu slaapt :+.
Ik heb hem van dezelfde seller, binnen paar minuten de code gekregen, was rond 8:15 vanmorgen.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
Ik zelf ben ook weer es begonnen met league ^^ wel op een 2e account want is al een hele tijd geleden dat ik het speelde. dit 2e account is ondertussen alweer bijna lvl 21 zodra deze 30 is ga ik deze inrichten puur voor aram "beating aram with the right champ pool"

[ Voor 78% gewijzigd door ocwil op 09-07-2014 15:01 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

TheBrut3 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:03:
[...]

Kan je de chat lezen als je soloQ spectate? Meestal zijn die rankedmatches toch Diamond 1/2 spelers en die weten over het algemeen best wat ze aan het doen zijn en spelen vrij serieus.
Mensen in laag challenger/d1/d2 hebben ook geen idee wat ze aan het doen zijn. Ze weten alleen meer dan andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Een account inrichten voor Aram? Je kan toch altijd de free champs krijgen? Ookal koop je bijv. enkel Ziggs, Lux en Yi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
TheBrut3 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:14:
Een account inrichten voor Aram? Je kan toch altijd de free champs krijgen? Ookal koop je bijv. enkel Ziggs, Lux en Yi.
Tuurlijk kun je altijd de free2p champs krijgen maar door niet andere onhandige champs te kopen vergroot je de kans dat je een handige champ voor aram krijgt.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Fanatic_FS schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:54:
[...]

Ik heb hem van dezelfde seller, binnen paar minuten de code gekregen, was rond 8:15 vanmorgen.
Dat is iets van 23:15 uur daar (afhankelijk van waar hij precies woont), dus toen kon hij nog best wakker zijn :P
Edit: Zojuist (15:32) binnengekomen en de code werkt :).

[ Voor 7% gewijzigd door Thormodo op 09-07-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
Rordarok schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:13:
[...]

Mensen in laag challenger/d1/d2 hebben ook geen idee wat ze aan het doen zijn. Ze weten alleen meer dan andere spelers.
Zeggen dat D1 spelers geen idee hebben is een beetje sneu. We weten een heleboel meer dan mensen in Platinum tot D3 en snappen hoe we op dingen moeten reageren. Als we bijvoorbeeld Jungler top zien, pingen we meestal voor Dragon. Hebben we een laner gekilled? Pushen we tot turret. Ik kan zo nog een aantal dingen noemen.

En je zei ook dat SoloQ spectaten van Diamond niks helpt? Dat is ook niet waar. Je kunt een heleboel strategieën kopiëren. Zo heb ik het spel ook geleerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ik heb even iedereen toegevoegd aan me friendslist die bereid was om me te helpen. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

nukidin247 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:47:
[...]

Zeggen dat D1 spelers geen idee hebben is een beetje sneu. We weten een heleboel meer dan mensen in Platinum tot D3 en snappen hoe we op dingen moeten reageren. Als we bijvoorbeeld Jungler top zien, pingen we meestal voor Dragon. Hebben we een laner gekilled? Pushen we tot turret. Ik kan zo nog een aantal dingen noemen.

En je zei ook dat SoloQ spectaten van Diamond niks helpt? Dat is ook niet waar. Je kunt een heleboel strategieën kopiëren. Zo heb ik het spel ook geleerd. 8)7
Dat vind ik dan nog steeds de basisstrategie. Dat neemt niet weg dat mensen (heel) weinig verstand hebben van map pressure, lane pressure, jungle pressure, creep pressure, rotations in het algemeen, objective control, recall/shop timing, itembuilding en noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Toch knap dat mensen in D1 komen zonder verstand van al die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Dat geeft dan alleen maar aan hoe bedroevend het niveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind jij.
Staat me bij dat Montechristo misschien net gold is. Jatt is tegenwoordig ook nog maar D3.
Oftewel verstand hebben van de dingen die jij noemt hoeft niet met rank te maken te hebben.
Ik zie vaak zat in de LCS mensen waardeloze builds hebben, XiaoWeiXiao bouwde laatst nog in de LCS terwijl het hele enemy team 150mr + had een athene ipv een void staff.
Of slechte plays maken met TP op het verkeerde moment naar de verkeerde plek, flashen als ze dood zijn.
En ook de Koreanen zijn dan bedroevend niveau want wat ik de KT Arrows vandaag toch allemaal zag doen ging echt nergens over.
Dus tenzij je vind dat niemand dit spel goed en intelligent kan spelen ben ik het niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Ik zou hier graag op willen reageren maar ik zit vast in Gold IV (is mij verteld door een insider), dus hou ik mij wijselijk stil.

Alle inzichten van deze Diamond-spelers hou ik dan ook nauwlettend in de gaten, want dat je Diamond bent zegt wel enorm veel over je skills/inzicht/bijzondere krachten, het zegt bijvoorbeeld helemaal niet dat je 1 of andere 15 jarige bent die tijd in overvloed heeft en zichzelf richting Diamond heeft gegrind. Want zal ik je eens een geheimpje verklappen? Net als in SC II, WoW Arena en CS:GO is het bereiken van een toprank niet alleen skill/inzicht/bijzondere krachten, maar een eindeloze grind als je helaas niet over eerder genoemde skills bezit.

Maar Damien, wat zeg jij nu? Wil je beweren dat we slecht zijn? Nee zeker niet je zult tegenwoordig vast beter zijn dan de gemiddelde Gold/Plat scrub, maar zolang ik mensen als Littlebear (die me toch echt een potje bedroevend slecht is), Athene (godzijdank gestopt), en noem zo nog enkele streamers met het gemiddelde IQ van een Cavia die allemaal Diamond hebben bereikt, dan verteld mij toch iets dat adviezen van Diamond spelers niet altijd opgevolgd hoeven te worden.

Dat men hier geen commentaar/advies duld van alles beneden Plat is ronduit lachwekkend.

p.s. Nog een extra geheimpje, de reden dat menig gold speler het verder wel goed vind qua rank is omdat de rewards aan het einde van het seizoen binnen zijn en ze verder geen zin meer hebben om nog langer in een cespit rond te huppelen van 14/15 jarige knuppels die denken dat ze alles kunnen bereiken door flamen/trollen/afken. Die geven de voorkeur aan om wat normals met wat vrienden te spelen of zo nu en dan een 5v5 ranked/3v3 ranked om gewoon eens een keer niet te hoeven oppassen op alle kinders die door de ouders vrijgelaten worden op het internet.

just my 50 cents! want 2 is zo karig.

p.s.s. Als ik dan toch het advies zou opvolgen van de Diamond spelers hier, dan zou het Lord Ronddraai en Rordarok zijn. De rest geloof ik allemaal wel. Maar ik luister ook prima naar de adviezen van ItsNotRudy, Vicarious, Koekiemonsterr, Thormodo en bijvoorbeeld Recrush. Niet de hoogste ranks maar wel de mensen met inzicht en dat telt voor mij meer.

[ Voor 8% gewijzigd door Damien op 09-07-2014 22:06 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Laatst online: 20:50
Rordarok schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:42:
Ik zal nooit en te nimmer aanraden soloQ te kijken om het spel strategisch te leren, daar wordt je alleen maar dommer van. Puur voor de basis mechanics is het leuk, maar meer ook niet.
Nah niet mee eens, van Gold5 naar Plat5 heb ik veel geleerd over de game tactisch gezien, alleen als je pro streamers kijkt weten ze nog 1000x meer, maar leren dat ook in solo-q, meeste silver.gold games zijn random though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Damienx2 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:45:
maar een eindeloze grind als je helaas niet over eerder genoemde skills bezit.
Niet volledig eens. Wat mij zelf is opgevallen is dat ik na het eindigen in plat 5 (season 3) en na een bagger placement in season 4 (silver 2), toch vrij snel weer ben teruggegaan naar plat 5. Waar het wel een grind wordt is waar je skill level niet heel veel meer verschild. Misschien ben je in het gros van gevallen nog wel een stuk beter dan anderen, is dat verschil te miniem om een wegende factor te zijn in weinig games. En ja dan, wordt het inderdaad een grind, omdat het minieme verschil pas gaat wegen in een heleboel games.
Athene (godzijdank gestopt), en noem zo nog enkele streamers met het gemiddelde IQ van een Cavia die allemaal Diamond hebben bereikt
Klopt inderdaad, maar Athene Duo-queuede ook met een diamond/challenger speler. Naja dit soort gasten kan je inderdaad maar beter niet te veel naar kijken.
Dat men hier geen commentaar/advies duld van alles beneden Plat is ronduit lachwekkend.
Eens. Integendeel, ik verlies zelf als platinum speler vaak genoeg m'n lane tegen silvers/goldies (misschien bronzies, maar dat zou ik niet weten). Eigenlijk zit het verschil maar in hele kleine dingen. Wat ik bijvoorbeld zelf vooral heb ontwikkeld in solo queue is map awareness en objective calls. Daarom jungle ik ook vaak, doordat mijn zwakkere kant qua laning dan niet een heel groot obstakel is. Ik kan nog genoeg leren van lagere ranks, veel spelers zijn zelfs in mechanics beter dan ik. Maar dankzij mijn objective calling en map presence/awareness kan ik op meerdere games net een wat belangrijkere factor zijn. En daarom vind ik solo queue erg lastig om skill te bepalen. Stel dat ik elke keer gematched zou worden met mensen die net zoals ik zijn (wat zwakker in lanen, wel goed in map presence) dan zou ik vast geen platinum zijn, maar veel lager.

Ik ben zelf van plan om binnenkort op zoek te gaan naar een 5v5 team, ik ben van mening dat zo het spel moet worden gespeeld en ik zo ook mijn 'sterke kanten' kan uitbuiten. Steeds rond platinum 5-4 begint het voor mij een loterij te worden, want het probleem met die divisie is dat te veel mensen denken dat platinum heel wat voorsteld. Helaas zie je dit ook overal op fora's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Rordarok schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:28:
[...]

Dat vind ik dan nog steeds de basisstrategie. Dat neemt niet weg dat mensen (heel) weinig verstand hebben van map pressure, lane pressure, jungle pressure, creep pressure, rotations in het algemeen, objective control, recall/shop timing, itembuilding en noem maar op.
Als je D1 wordt zonder iets van de bovenstaande dingen te weten..? Dat is echt onmogelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Santee schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 02:28:
[...]

Als je D1 wordt zonder iets van de bovenstaande dingen te weten..? Dat is echt onmogelijk 8)7
Nee hoor, kijk naar de gemiddelde stream van de LCS spelers. Dan zie je er nog voldoende mensen in hun games rondlopen die eigenlijk geen idee hebben wat ze aan het doen zijn of wanneer ze iets zouden moeten doen. Het is niet onmogelijk. Als alle D1 strategisch goed in elkaar zaten waren de meeste matches ook een stuk dichterbij qua scores maar ook daar heb je nog complete stomp-games zitten.

Zoals ik al eerder zei, mensen denken doordat ze in een bepaalde rank zitten dat ze hun games flawless spelen, dat is natuurlijk volkomen onzin. Je hebt nu simpelweg leiders en volgers in games zitten. Mensen als Hotshot (ik zeg niet dat hij het altijd bij het goede eind heeft) leiden hun teams in soloqueue naar wins toe door aan te geven wat men moet doen. Dus ik ben het met het statement van Rordarok eens dat men niet ALLEMAAL in Diamond 1 weet wat men doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Dus iemand geeft mij een tip om een stream te kijken van een speler, maar dat hun meestal plat. spelers zijn en de hel brak los om de discussie over een kleurtje ?

Game doe je toch voor je plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBrut3 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:03:
[...]

Nou, hier heb je een flamewar tussen een paar pros die in veel tournaments spelen:
http://i.imgur.com/Ci7DKSk.jpg

Alex Ich doet dat wel vaker overigens, beetje trollen en flamen. Van LoL chats lezen op elk niveau word je niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mee eens. Pingetjes e.d. worden wel veel gebruikt volgens mij, maar je ziet niet wat voor pings ze doen als je spectate.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Pykow schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:03:
[...]
Ik aanval echt op alles wat los en vast zit en sta nooit stil, want dat is nooit goed.
sommige spelers wachten echt op het laatste moment om een minion te killen en laten hun eigen minions eerst het werk doen.
Ik blijf zelf gewoon schieten en de zwakste probeer ik dan steeds te raken voor gold.
Er zijn redenen om snel minions te slopen en er zijn redenen dat niet te doen.

Voor:

- Als eerste level 2 worden in een lane heeft als groot voordeel dat je snel je tweede ability unlockt, en dat afhankelijk van jouw champ en die van je tegenstander(s) dit ervoor kan zorgen dat jij je tegenstander kan killen, of in ieder geval de lane uit kan jagen. Of, dat je wat veiliger bent en dat hij/zij dat niet bij jou (meer) kan doen.

- Als je je tegenstander net hebt gesloopt of de laan uit gejaagd en je wilt ook terug om te kopen dan kan het nuttig zijn om jouw minions zich dood te laten lopen op de turret van de enemy. Op die manier kan de tegenstander niet het goud krijgen voor die kills.

- Om de vijandige turret te pushen. Als je minions in leven zijn kunnen die tanken en kan je dus langer schade doen.

- Als je naar een team fight wilt gaan kan je lane pushen er voor zorgen dat je tegenstander moet kiezen tussen ook het teamfight joinen en mogelijk zijn turret verliezen (of anders er veel schade op krijgen) of in de lane blijven en daarmee een 5 vs 4 te creeren.

Tegen:

- Als je tegenstander(s) zwakker zijn in lane kan je snel de turret pushen, maar dat is niet altijd voordelig aangezien ze de lane kunnen freezen bij hun inner turret (wat weer ver lopen voor jou is). Ook kan het gevaarlijk zijn dit te proberen als je bijvoorbeeld tegenover een Blitz of Thresh staat, aangezien je dan opeens jezelf in turret range bevindt.

- Wanneer je tegenstander zwak is en je een 1 vs 1 kan winnen of je jungler veel langskomt kan het nuttig zijn wanneer hij niet onder zijn turret staat. Je kan hem dwingen er onder vandaan te komen door je lane te 'freezen'. Zorg dat je minions zich doodvechten, en sla alleen de enemy minions dood wanneer ze toch al dood zouden gaan, en terwijl jij xp en gold krijgt voor die minions verliest de vijand in ieder geval gold voor elke minion die door zijn eigen minions wordt afgemaakt.

- Als je tegenstander(s) sterker 1 op 1 zijn wil je niet ver weg van jouw turret moeten vechten. Dan wil je dus niet dat je minions de lane pushen, aangezien je dan gewongen kan worden naar voren te gaan om xp/gold te krijgen.

- Wanneer de vijandige jungler een tijdje niet gezien is en je dus niet onnodig ver naar voren wilt staan.

Kortom, het is altijd een kwestie van kijken wat het nuttigste is in de situatie. Pushen is over het algemeen een kwestie van aggressief spelen, maar freezen kan ook aggressief zijn aangezien je dan kan zorgen dat de vijand niets krijgt (Gewoon op hem springen als hij in de buurt komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:09:
[...]

Nou, hier heb je een flamewar tussen een paar pros die in veel tournaments spelen:
http://i.imgur.com/Ci7DKSk.jpg

Alex Ich doet dat wel vaker overigens, beetje trollen en flamen. Van LoL chats lezen op elk niveau word je niet veel wijzer.
Volwassenheid is ver te zoeken bij hem.
Skyclad schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:41:
[...]

Er zijn redenen om snel minions te slopen en er zijn redenen dat niet te doen.

Voor:

- Als eerste level 2 worden in een lane heeft als groot voordeel dat je snel je tweede ability unlockt, en dat afhankelijk van jouw champ en die van je tegenstander(s) dit ervoor kan zorgen dat jij je tegenstander kan killen, of in ieder geval de lane uit kan jagen. Of, dat je wat veiliger bent en dat hij/zij dat niet bij jou (meer) kan doen.

- Als je je tegenstander net hebt gesloopt of de laan uit gejaagd en je wilt ook terug om te kopen dan kan het nuttig zijn om jouw minions zich dood te laten lopen op de turret van de enemy. Op die manier kan de tegenstander niet het goud krijgen voor die kills.

- Om de vijandige turret te pushen. Als je minions in leven zijn kunnen die tanken en kan je dus langer schade doen.

- Als je naar een team fight wilt gaan kan je lane pushen er voor zorgen dat je tegenstander moet kiezen tussen ook het teamfight joinen en mogelijk zijn turret verliezen (of anders er veel schade op krijgen) of in de lane blijven en daarmee een 5 vs 4 te creeren.

Tegen:

- Als je tegenstander(s) zwakker zijn in lane kan je snel de turret pushen, maar dat is niet altijd voordelig aangezien ze de lane kunnen freezen bij hun inner turret (wat weer ver lopen voor jou is). Ook kan het gevaarlijk zijn dit te proberen als je bijvoorbeeld tegenover een Blitz of Thresh staat, aangezien je dan opeens jezelf in turret range bevindt.

- Wanneer je tegenstander zwak is en je een 1 vs 1 kan winnen of je jungler veel langskomt kan het nuttig zijn wanneer hij niet onder zijn turret staat. Je kan hem dwingen er onder vandaan te komen door je lane te 'freezen'. Zorg dat je minions zich doodvechten, en sla alleen de enemy minions dood wanneer ze toch al dood zouden gaan, en terwijl jij xp en gold krijgt voor die minions verliest de vijand in ieder geval gold voor elke minion die door zijn eigen minions wordt afgemaakt.

- Als je tegenstander(s) sterker 1 op 1 zijn wil je niet ver weg van jouw turret moeten vechten. Dan wil je dus niet dat je minions de lane pushen, aangezien je dan gewongen kan worden naar voren te gaan om xp/gold te krijgen.

- Wanneer de vijandige jungler een tijdje niet gezien is en je dus niet onnodig ver naar voren wilt staan.

Kortom, het is altijd een kwestie van kijken wat het nuttigste is in de situatie. Pushen is over het algemeen een kwestie van aggressief spelen, maar freezen kan ook aggressief zijn aangezien je dan kan zorgen dat de vijand niets krijgt (Gewoon op hem springen als hij in de buurt komt).
Ah bedankt voor de tip, zo had ik er nog niet echt naar gekeken.
zo leer ik weer eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Pykow schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:47:
[...]

Volwassenheid is ver te zoeken bij hem.
Bij Froggen net zo goed met zijn houding van: ik ben Froggen en ik ben pro player die altijd mid speelt DUS ik ben mid. Terwijl Alex Ich ook een vrij bekende mid laner is. Dan hoor je dus even te overleggen in champ select. Alex Ich zag waarschijnlijk Lee Sin en dacht: oh, die gaat junglen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Vicarious schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:02:
[...]

Bij Froggen net zo goed met zijn houding van: ik ben Froggen en ik ben pro player die altijd mid speelt DUS ik ben mid. Terwijl Alex Ich ook een vrij bekende mid laner is. Dan hoor je dus even te overleggen in champ select. Alex Ich zag waarschijnlijk Lee Sin en dacht: oh, die gaat junglen.
Het doet me denken aan 12 jarige jongetjes op een voetbal veld.

Nee ik ben spits, nee jij.
Nee ik sta links omdat ik linkspotig ben.
Nee ik sta links omdat ik met rechts kan indraaien en schieten....

De meeste mid champs kunnen toch ook wel jungelen of top spelen ?
Tenminste in wat youtube filmpjes die ik heb gezien was dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Pykow schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:13:
[...]

Het doet me denken aan 12 jarige jongetjes op een voetbal veld.

Nee ik ben spits, nee jij.
Nee ik sta links omdat ik linkspotig ben.
Nee ik sta links omdat ik met rechts kan indraaien en schieten....

De meeste mid champs kunnen toch ook wel jungelen of top spelen ?
Tenminste in wat youtube filmpjes die ik heb gezien was dit het geval.
Kunnen ze ook wel, alhoewel ze het liefst hun eigen rol spelen ivm practice tijd. Maar indien er meerdere spelers met dezelfde voorkeur voor een positie hebben zullen ze er onderling in champ select uit moeten komen. En als dat niet lukt geldt de pick order: wie mag er als eerste picken in de draft (voor jou nog niet van toepassing, jij mag alleen nog blind pick spelen volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ironisch is dat ze allebei characters speelden die over het algemeen zuigen op mid, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:16:
Ironisch is dat ze allebei characters speelden die over het algemeen zuigen op mid, maar dat terzijde.
Ten tijde van dat filmpje hadden beiden met die champs redelijk wat succes op mid. Alex Ich speelde heel veel Eve mid, ook in LCS. Froggen durfde het wat minder vaak aan in zijn pro matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Vicarious schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:15:
[...]

Kunnen ze ook wel, alhoewel ze het liefst hun eigen rol spelen ivm practice tijd. Maar indien er meerdere spelers met dezelfde voorkeur voor een positie hebben zullen ze er onderling in champ select uit moeten komen. En als dat niet lukt geldt de pick order: wie mag er als eerste picken in de draft (voor jou nog niet van toepassing, jij mag alleen nog blind pick spelen volgens mij).
Blind pick is volgens mij tot lvl 7 en daarna mag je wat anders doen.

Tot nu toe pas 3 potjes gespeeld met me nieuwe account
Alle 3 gewonnen.
http://www.lolking.net/summoner/euw/60810435#matches

Oja graves is nog al sloom, maar heeft wel een lekkere 'Q' Skill.
Kan je opeens 4 minions mee afschieten.
Heb ik het goed dat Graves een Bruiser is en Jungler ?
Even kijkje of ik het begin te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nee, Graves is een AD carry (riot noemt ze tegenwoordig Marksmen). Champions die ranged zijn en met AD scalen zijn over het algemeen AD carries. Champions die ranged zijn en met AP scalen zijn over het algemeen AP carries (mid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 14:55

steel123

Cryman9

Pykow schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:26:
[...]

Alle 3 gewonnen.
Zag in je laatste game dat je Berserker's Greaves hebt en nog een losse Boots of Speed. Dit heeft geen zin want ze hebben beide dezelfde unique passive "Enhanced movement". Unique passives stacken niet met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete_Sampras
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Pykow, ik heb je net een DM gestuurd met wat basis info als toevoeging voor de rest van het topic.

Enig idee of er vanavond genoeg online zijn voor wat ranked potjes van "team droeftoeturs"??

Old school gamer met een lag en een traan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

steel123 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:58:
[...]

Zag in je laatste game dat je Berserker's Greaves hebt en nog een losse Boots of Speed. Dit heeft geen zin want ze hebben beide dezelfde unique passive "Enhanced movement". Unique passives stacken niet met elkaar.
Dat las ik toestraks pas ja, moet ik de volgende keer rekening mee houden.
Het is handig om te weten hoe je item build moet zijn, zodat ik hierna naar toe kan werken.
Je hebt geen tijd om alles even rustig te gaan lezen tijdens de match, want je wilt zo snel mogelijk weer druk kunnen uitoefenen.

Ik zat in dat laatste potje ook helemaal verkeerd te spelen, ik zat top lane net dus een ADC'er, wat niet helemaal goed uitpakte en gelukkig waren het nog bots, anders was ik zeker ingemaakt.
Pete_Sampras schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:22:
Pykow, ik heb je net een DM gestuurd met wat basis info als toevoeging voor de rest van het topic.

Enig idee of er vanavond genoeg online zijn voor wat ranked potjes van "team droeftoeturs"??
Bedankt al had ik er wel een woordenboek bij nodig met CC etc :P
Ik houd me zelf alleen te veel bezig met me eigen lane en heb al geleerd dat je af en toe van lane moet wisselen en te gaan jungelen / ganken.

Dit kan ik doen wanneer mijn minions iets meer richting hun turret zit, hierdoor duurt het een tijdje voordat ze bij onze turret zijn en zoals de tip hier verder boven.
een minion die gekilled wordt door hun turret is Zero gold voor de tegenstander, dus dat gaat wel goed komen.

Ik blijf voorlopig nog ADC spelen, want deze rol spreekt me wel aan, vooral in late game kan je echt ziek veel damage doen, moet alleen me positie soms nog wat verbeteren.

Ook moet ik iets verzinnen op de camera.
ik moet steeds op spatie klikken want de Y toets is te ver weg.
en met me muis naar de rand gaan is soms irritant, vooral als je nar beneden gaat, omdat je muis over de skills heen gaat etc.

Misschien me Logtiech G13 even instellen en de joystick gebruiken voor de camera, maar dat doe ik wel later als ik meer van LoL weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 11:23
Heren, ik ben nu net lvl 30 en wil eigelijk wel een ranked potje proberen. Voordat ik daarmee ga beginnen wil ik wat runes kopen. Wat zijn de must-have runes voor top/mid? Ik heb er ook naar gegoogled maar dan krijg ik zoveel verschillende opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien dat jullie daarom een wat simpeler lijstje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Pykow schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Dat las ik toestraks pas ja, moet ik de volgende keer rekening mee houden.
Het is handig om te weten hoe je item build moet zijn, zodat ik hierna naar toe kan werken.
Je hebt geen tijd om alles even rustig te gaan lezen tijdens de match, want je wilt zo snel mogelijk weer druk kunnen uitoefenen.
Als je niet weet wat je kunt bouwen op een champion kun je er altijd wat guides bijhouden. Voorbeelden:
Www.lolking.net -> champion guides
Www.probuilds.net -> zoeken op champions
Www.lolbuilder.net
barzi schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:50:
Heren, ik ben nu net lvl 30 en wil eigelijk wel een ranked potje proberen. Voordat ik daarmee ga beginnen wil ik wat runes kopen. Wat zijn de must-have runes voor top/mid? Ik heb er ook naar gegoogled maar dan krijg ik zoveel verschillende opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Misschien dat jullie daarom een wat simpeler lijstje hebben?
AD:
Flat AD Quints
Flat AD Marks
Flat Armor Seals misschien icm met 3/4 scaling health
Flat MR Glyphs

AP:
Flat AP Quints
Flat Magic pen Marks
Scaling health Seals
Scaling AP Glyphs

Dan kom je al een aardig eindje.

[ Voor 35% gewijzigd door Damien op 10-07-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:14

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Pete_Sampras schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:22:

ik zal er zijn

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Damienx2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 11:52:
[...]

AD:
Flat AD Quints
Flat AD Marks
Flat Armor Seals misschien icm met 3/4 scaling health
Flat MR Glyphs

AP:
Flat AP Quints
Flat Magic pen Marks
Scaling health Seals
Scaling AP Glyphs

Dan kom je al een aardig eindje.
Bedankt! Bedoel je met flat AP quint de runes waarbij je een vaste hoeveelheid AP krijgt (zelfde geldt voor AD etc.)? Dat zou dan voor AP zijn: "Greater Quintessence of ability power (+4.95)"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
barzi schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:01:
[...]

Bedankt! Bedoel je met flat AP quint de runes waarbij je een vaste hoeveelheid AP krijgt (zelfde geldt voor AD etc.)? Dat zou dan voor AP zijn: "Greater Quintessence of ability power (+4.95)"?
Klopt helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 08:02

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

barzi schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:01:
[...]
Yep. 'Flat' is het tegenovergestelde van 'scaling', waarbij je er steeds per lvl een beetje bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Koekiemonsterr schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:06:
[...]

Yep. 'Flat' is het tegenovergestelde van 'scaling', waarbij je er steeds per lvl een beetje bij krijgt.
Top, ga ik ermee spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:51:
Vind jij.
Staat me bij dat Montechristo misschien net gold is. Jatt is tegenwoordig ook nog maar D3.
Oftewel verstand hebben van de dingen die jij noemt hoeft niet met rank te maken te hebben.
Ik zie vaak zat in de LCS mensen waardeloze builds hebben, XiaoWeiXiao bouwde laatst nog in de LCS terwijl het hele enemy team 150mr + had een athene ipv een void staff.
Of slechte plays maken met TP op het verkeerde moment naar de verkeerde plek, flashen als ze dood zijn.
En ook de Koreanen zijn dan bedroevend niveau want wat ik de KT Arrows vandaag toch allemaal zag doen ging echt nergens over.
Dus tenzij je vind dat niemand dit spel goed en intelligent kan spelen ben ik het niet met je eens.
Dat is nou juist precies mijn hele punt. Ik vind rank in 99% van de gevallen totaal onbelangrijk juist omdat zelfs mensen in 'de god tier elo' er nog zo weinig van snappen. Juist Montecristo en dat soort coaches/analysts tonen aan dat het geen flikker uitmaakt hoe goed je bent in het spel om het spel ook daadwerkelijk te snappen. En ik blijf erbij dat mensen in alle ELOs behalve mid/high challenger gewoon - doorsnee - een enorm slechte gameknowledge hebben. Dat het beter is dan de rest betekent niet dat het goed is.

Ik kan hier de LCS alleen maar aanhaken als punt. De hoeveelheid slechte rotations en calls...op zogenaamd het hoogste niveau in EU/NA? Niet eens in de buurt van goed op een paar teams na, en dan wil ik het niet eens over het kwaliteitsverschil met Korea hebben.

EDIT: Om hier nog wat aan toe te voegen..https://www.youtube.com/watch?v=OEaHfmvmqlQ is dan top thread op Reddit....dat zegt hopelijk wel genoeg?

[ Voor 4% gewijzigd door Rordarok op 10-07-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Pykow schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 10:26:
[...]

Alle 3 gewonnen.

Oja graves is nog al sloom, maar heeft wel een lekkere 'Q' Skill.
Kan je opeens 4 minions mee afschieten.
Heb ik het goed dat Graves een Bruiser is en Jungler ?
Even kijkje of ik het begin te begrijpen.
Versimpelde uitleg (op basis van D&D achtige benamingen):

APC: Wizard - Kan bergen magische (AP) schade doen met zijn skills, maar moet daarna wachten tot ze weer beschikbaar zijn (auto attacks doen een stuk minder). Kan niet veel schade hebben.
ADC: Archer - Skills zijn niet slecht, maar meeste 'fysieke' (AD) schade komt van de snelle auto attacks. Kan niet veel schade hebben.
Bruiser: Barbarian - Doet redelijk wat melee schade, kan ook aardig wat schade hebben.
Tank: Knight - Kan heel veel schade hebben (ofwel door health of door armor), maar doet minder schade.
Assassin: Ninja - Kan niet veel schade hebben, maar doet snel heel veel melee schade. Wordt dus gebruikt om sneaky de APC of ADC op te blazen.
Support: Een of meer van de voorgaande. Vooral bedoelt om de ADC te helpen sterk te worden en te zorgen voor zicht (door middel van wards).

Junglers moeten zonder hulp (behalve in het begin) de jungle kunnen clearen, dus de meeste APCs en ADC, ook al kunnen ze na een tijdje ook snel killen, zijn in het begin simpelweg te zwak om te junglen. Als je teveel schade krijgt of te langzaam bent met slopen kan je niet ganken en kan je makkelijk ge-counterjungled worden. De meeste pure tanks kunnen wel junglen omdat ze met skills nog redelijk snel kunnen clearen, maar ook omdat ze veel schade kunnen hebben zonder terug te hoeven. Als je skills een hoge CD hebben wordt het al snel lastig tot je wat hoger level bent.
Omdat je als jungler probeert een dreigende werking op het andere team te hebben is het ook handig om skills te hebben die daarbij helpen. Een melee jungler zonder stuns of gap closer moet naar iemand toe lopen om schade te doen, en dat zal in veel gevallen niet lukken. Dus een slow, stun, knockup of manier om snel naar iemand te springen is erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
Sinds een paar dagen speel ik Nautilus en moet zeggen dat het echt een sterke champ is! Misschien dat ie lategame wat afvalt, maar vooralsnog ga ik elke keer zo goed early/mid dat we lategame niet eens halen :)

Vooral samen met een Yasuo of andere champs met wat CC en de tegenpartij kan niks.. Ook het behalen van assists is lekker makkelijk dankzij Nautilus zijn E die gelijk meerdere mensen raakt. Toch zie je hem bijna niet in LCS momenteel, heeft dat een reden? Want met de nieuwe jungle item heb je een gratis ward, koop zelf een ward en als je trinket hebt kan je op een gegeven moment 3 wards plaatsen early! Hoewel een sweeper na enige tijd ook geen overbodige luxe is :D

Of is Nautilus gewoon een makkelijke champ? Dat gevoel heb ik dan :) (gewoon zo fijn om een hook te hebben, stun en een knock-up)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyX1989
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09 16:41
Hebben ze bij de LCS ook al de patch met het nieuwe jungle item? Ze lopen vaak een stukje achter met patches volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Mebus schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:06:
Sinds een paar dagen speel ik Nautilus en moet zeggen dat het echt een sterke champ is! Misschien dat ie lategame wat afvalt, maar vooralsnog ga ik elke keer zo goed early/mid dat we lategame niet eens halen :)

Vooral samen met een Yasuo of andere champs met wat CC en de tegenpartij kan niks.. Ook het behalen van assists is lekker makkelijk dankzij Nautilus zijn E die gelijk meerdere mensen raakt. Toch zie je hem bijna niet in LCS momenteel, heeft dat een reden? Want met de nieuwe jungle item heb je een gratis ward, koop zelf een ward en als je trinket hebt kan je op een gegeven moment 3 wards plaatsen early! Hoewel een sweeper na enige tijd ook geen overbodige luxe is :D

Of is Nautilus gewoon een makkelijke champ? Dat gevoel heb ik dan :) (gewoon zo fijn om een hook te hebben, stun en een knock-up)
Enige reden die ik kan verzinnen voor de LCS, hij heeft niet veel towerpush potential die andere junglers wel hebben dmv atk speed buffs zoals eve, j4, elise, lee sin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mebus schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:06:

Nautilus is de koning van de CC (4 abilities met CC) maar heeft zelf heel weinig damage. Bovendien is hij erg gevoelig voor counterjungling want een duel verliest hij over het algemeen (tenzij hij fed is). Daarom zie je hem in high elo soloqueue vrij zelden, want die maken er wel gebruik van als ze een Nautilus in het loading screen zien. Oddone laatst maakte een Nautilus in 10 minuten 3x af terwijl Nautilus in zijn eigen jungle hing. En als je een champion in high elo soloqueue niet ziet, zul je hem ook zelden in LCS zien. Dan kunnen ze er namelijk niet voldoende mee oefenen.

Al met al geen superslechte champion, maar er zijn gewoon een aantal veel betere opties zonder die nadelen (Vi, Evelynn, Lee Sin, Elise met name)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Daar ga ik wel meer naar kijken inderdaad, het counterjunglen.. Maar vooralsnog geen last van gehad en plaats ik altijd mijn trinket bij mn red voordat ik daar mee begin en ben ik nog vrijwel full hp met 4 pots over :) En even vragen aan je mid laner of ie een trinket wilt plaatsen als ie die over heeft kan ook altijd nog, of ze dit ook willen doen is dan weer wat anders :p

Ook eens zien hoe het gaat als ik bij red begin inplaats van blue.. Als zij dan denken dat je bij blue bent begonnen hebben ze alweer wat tijd verspilt aan het counterjunglen :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met naut is dat hij zo slecht is in teamfights en dat hij 1v1 ook waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

In aanvulling op het bovenstaande m.b.t. Nautilus:

hij heeft de laagste en slechtst scalende attack speed in de game, en ook een zeer lage base movement speed. En dan komt zijn relatief slechte duel potentie en niet heel snelle clear er nog eens bij.

Jarvan IV zou ik altijd ten faveure van Nauti kiezen: ook een jungler met veel CC en inherent tankyness, maar dan betere duelling potentie, meer dmg, betere towerpushing potentie via zijn E, redelijke clear, goede teamfight potentie en blijft de hele match door relevant en een impact houden.

Sowieso snap ik niet waarom je J4 niet wat meer ziet.

Nu ben ik wel ietwat bevooroordeeld in de zin dat J4 tot mijn favorieten behoort, maar zijn potentie is nog steeds groot. Hij heeft me zelfs hoogstpersoonlijk tot in de promo's naar Gold gebracht :D

T.o.v. season 3 is J4 wel wat generfed, maar die 'knockup radius range decrease' is nu niet niet zo'n probleem als je genoeg ervaring met zijn E + Q combo hebt.

Niemand heeft een betere lvl 2/3 gank in huis dan J4. Lee Sin en Elise zijn him in 1v1 wel de baas en kunnen in potentie meer dmg doen, maar J4 heeft niet het probleem dat eigenlijk al meteen de angel uit de gank is op het moment dat Elise's E (web) en Lee Sins Q missen.

Zijn passive is sinds één van de vorige patches ook nog beter geworden (ipv 6% van current health nu 10%). Dat betekent: nog meer dmg in ganks.

Tot zover dit verkooppraatje ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Koekiemonsterr op 10-07-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over J4, die combo is wel een stuk makkelijker te juken dan Lee Q of Elise E. En als hij die mist doet hij helemaal niks meer.

Als je veel CC wilt op een jungler zou ik Amumu kiezen of Sejuani. Vind Amumu wel sterker die is een betere dueler early in de jungle en zijn initiates zijn iets moeilijker te ontwijken dan die van Sejuani, wel ookk wat moeilijker te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:15:

Sowieso snap ik niet waarom je J4 niet wat meer ziet.
Omdat hij nog steeds outclassed word door Vi. Vi heeft een makkelijkere knock/escape en een betrouwbare ult waar je niet uit kan dashen/flashen etc. en die niet evnetueel je team clusterfucked bij verkeerde timing. Doet verder ook Health dmg en heeft een aa-reset.
Niemand heeft een betere lvl 2/3 gank in huis dan J4.
Shaco and Lee would like a word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Heb hem MS quints gegeven voor de extra MS en daardoor heb ik early 343 MS. Armor of AP quints heb je toch niet nodig omdat mn clear en tankyness al aardig goed is.

Verder vind ik hem in TF's al veel fijner dan Evelynn en zorgt ie ervoor dat champs als Yasuo en Ziggs hun AOE ults better kunnen gebruiken dankzij Naut zijn slow/stun/hook/ult..

En net zoals ItsNotRudy zegt, J4 zijn ult is makkelijker te ontwijken dan die van Naut. Vooralsnog geen problemen gehad dat champs die wegkomen dankzij een dash of Thresh lantern ik ze niet meer te pakken kreeg :)

edit: Denk ook doordat Nautilus vrij weinig gespeeld word dat mensen minder snel inzien dat ie best gevaarlijk is dankzij zijn skillset. (zelf zie ik Nautilus vrijwel nooit op SR).

[ Voor 14% gewijzigd door Mebus op 10-07-2014 14:29 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:19:
Over J4, die combo is wel een stuk makkelijker te juken dan Lee Q of Elise E. En als hij die mist doet hij helemaal niks meer.

Als je veel CC wilt op een jungler zou ik Amumu kiezen of Sejuani. Vind Amumu wel sterker die is een betere dueler early in de jungle en zijn initiates zijn iets moeilijker te ontwijken dan die van Sejuani, wel ookk wat moeilijker te raken.
J4 combo vind ik niet makkelijker om te juken, zeker niet in vergelijk met Elise's E.

Met J4's combo kom je sowieso uit op de plek waar je wilt (daar waar je je E vlag plantte), ongacht of er minions in de weg staan; J4 ramt er gewoon doorheen. Dat betekent dat je eigenlijk altijd wel in range komt om een aa te landen, ingeval je de knockup zou missen. En J4's magere shield heeft dan nog wel net genoeg slow om ervoor te zorgen dat je vaak nog wel wat extra aa's kan landen.

Lee Sin Q en Elise E kunnen geblockt worden door minion of gedodged, en dan rest ze enkel nog een eventuele rappel of Lee Sin ward jump. In die zin heeft J4 een 'zekerdere' gank in huis waarbij de dmg zeker early game erg goed is.

Sejuani heeft ook een lading CC in huis ja, maar goed, ik persoonlijk blijf het pijnlijk vinden Sejuani te zien na de patch 3.6 remake en de 3.8 nerfs. Ook die nieuwe (Quill Coat en) SotAG is mijns inziens niet genoeg om hem echt flink te helpen. Seju houdt diezelfde traaaage clear speed en 0,0 duel potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Rordarok schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:30:
[...]

Dat is nou juist precies mijn hele punt. Ik vind rank in 99% van de gevallen totaal onbelangrijk juist omdat zelfs mensen in 'de god tier elo' er nog zo weinig van snappen. Juist Montecristo en dat soort coaches/analysts tonen aan dat het geen flikker uitmaakt hoe goed je bent in het spel om het spel ook daadwerkelijk te snappen. En ik blijf erbij dat mensen in alle ELOs behalve mid/high challenger gewoon - doorsnee - een enorm slechte gameknowledge hebben. Dat het beter is dan de rest betekent niet dat het goed is.

Ik kan hier de LCS alleen maar aanhaken als punt. De hoeveelheid slechte rotations en calls...op zogenaamd het hoogste niveau in EU/NA? Niet eens in de buurt van goed op een paar teams na, en dan wil ik het niet eens over het kwaliteitsverschil met Korea hebben.

EDIT: Om hier nog wat aan toe te voegen..https://www.youtube.com/watch?v=OEaHfmvmqlQ is dan top thread op Reddit....dat zegt hopelijk wel genoeg?
Wil hier eigenlijk nog even de populaire streamers aan te voegen (vooral NA streamers dus). Boxbox, Dyrus, Nightblue, Sirchez, fabbyyy....die hebben echt een belabberd strategisch inzicht. Je zou kunnen zeggen dat ze allemaal niet 100% serieus spelen, maar dat vind ik eigenlijk geen excuus om bijna constant slechte (team) calls te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:22:
[...]
Omdat hij nog steeds outclassed word door Vi. Vi heeft een makkelijkere knock/escape en een betrouwbare ult waar je niet uit kan dashen/flashen etc. en die niet evnetueel je team clusterfucked bij verkeerde timing. Doet verder ook Health dmg en heeft een aa-reset.
Ja true, Vi heeft veel wat J4 heeft en doet het misschien nog wel iets beter ja, met name qua dmg.
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:22:
[...]
Shaco and Lee would like a word.
Shaco ja, die vergat ik ff. Qua ganks, waar, maar goed Shaco is ook wel een heel ander type jungler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Koekiemonsterr schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:30:
[...]

J4 combo vind ik niet makkelijker om te juken, zeker niet in vergelijk met Elise's E.

Met J4's combo kom je sowieso uit op de plek waar je wilt (daar waar je je E vlag plantte), ongacht of er minions in de weg staan; J4 ramt er gewoon doorheen. Dat betekent dat je eigenlijk altijd wel in range komt om een aa te landen, ingeval je de knockup zou missen. En J4's magere shield heeft dan nog wel net genoeg slow om ervoor te zorgen dat je vaak nog wel wat extra aa's kan landen.

Lee Sin Q en Elise E kunnen geblockt worden door minion of gedodged, en dan rest ze enkel nog een eventuele rappel of Lee Sin ward jump. In die zin heeft J4 een 'zekerdere' gank in huis waarbij de dmg zeker early game erg goed is.

Sejuani heeft ook een lading CC in huis ja, maar goed, ik persoonlijk blijf het pijnlijk vinden Sejuani te zien na de patch 3.6 remake en de 3.8 nerfs. Ook die nieuwe (Quill Coat en) SotAG is mijns inziens niet genoeg om hem echt flink te helpen. Seju houdt diezelfde traaaage clear speed en 0,0 duel potentie.
Met Naut zijn Q vrijwel geen problemen mee gehad.. Misschien de eerste paar keer, maar dat was even kijken hoe die werkte :)

Quill Coat vind ik nu een super item! Vooral vanwege de gratis ward die je krijgt en ook de hp/mana die je terug krijgt. Na de eerste keer terug kan je 3 wards plaatsen waarvan 2 gratis. Erg handig voor je mid/top laner of om er voor te zorgen dat hun jungler niet jou jungle zit leeg te farmen.

Wat ik ook doe is om eerst mijn R te gebruiken en dan pas mijn Q zodat je jezelf beter kan positioneren daarvoor :)

Daarnaast denk ik dat sommige junglers al niet een meer kunnen ganken na hun red omdat je nu nog maar 4 pots kan meenemen..

[ Voor 3% gewijzigd door Mebus op 10-07-2014 14:37 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Nautilus heeft veel minder CC dan mensen beweren. Ja natuurlijk heeft hij 4 abilities met CC maar als we dan gaan kijken wat voor CC dan is:

Passive: Een machtige 0.5 second snare in de early game, scalend naar 1.5 second in de late game. Dat is al niet veel, maar dan vergeten we ook nog dat hij daarvoor eerst in melee range moet komen met zijn uiterst lage base movement speed en dan hebben we het nog niet eens gehad over zijn attack animation die zo verschrikkelijk traag is dat de enemy al bij de nexus staat voor je die snare hit.

Q: Solid CC als je hem hit maar de hitbox is gigantisch wat betekent dat hij makkelijk geblokkeerd wordt door een bruiser. Een carry ga je er dus zelden mee raken het is zeker geen Blitz hook. Daarnaast krijg je 50% CDR als je terrain raakt maar niet als je een target raakt? Rito wtf.. Een 10 (!!) second cooldown op max rank betekent dat je deze skill hoogstens één keer per fight kan gebruiken.

W: Tja da's geen CC wel leuk voor clear though.

E: Een slow in melee range (dat maakt het in combinatie met eerder genoemde problemen al minder effectief) van 30-50% die fade over de duration van 2 sec. Laten we eerlijk zijn, daar heb je natuurlijk geen drol aan want 1 second in de CC zit die enemy alweer op 85% van zijn originele MS.

R: Niets op aan te merken. Solid CC, targeted, duration is goed. Maar ja, als dat je enige reliable CC skill is

Nautilus is erg leuk om te spelen vind ik en met mobility boots kan je early game wel wat aanrichten, maar er zijn tien andere junglers die beter zijn in wat hij doet die vaak als bijkomend voordeel hebben dat alle andere junglers niet op ze schijten early game.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
@Slivv,

Passive, Melee range ben je vrij snel als je skills gebruikt en raakt.. Met MS quints en wat masteries voor extra MS heb ik al gemakkelijk 411 MS met armor boots laat staan wanneer ik boots of swiftness gebruik (mobilty boots vind ik niet handig in TF's dan zal het al een stuk lastiger worden omdat je wat MS kwijt bent).

Q, max rank is 10 seconden CD. Dan nog CD items niet meegerekend ;)

W, is ook leuk om te tanken (100 / 150 / 200 / 250 / 300 (+ 15% bonus health)) en niet alleen om te clearen..

E, Als je goed gaat en je koopt een Rylai's dan heb je al snel +2-3 mensen goed geslowed of een Omen.. Niet alleen dat, het maakt het al veel makkelijker om champs bij elkaar te houden zoals voor Ziggs, Yasuo en Leona.. Misschien jammer dat de slow niet over de volle 2 seconden even sterk is.. Maar je doet er ook magic dmg mee en schaalt nog best aardig met AP items.

R, makkelijk flashes forceren bij champs die geen escape hebben :) Verder ook goed te gebruiken om je Q op iemand te kunnen raken.

Maar dat is wat ik er van vind :) Werd net ook gecounterjungled door een Shaco, maar dit vond ik nou niet echt heel veel impact hebben en was dan ook alsnog vrij snel level 3/6 en hier en daar nog wat assists opgepikt :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je gaat toch niet serieus een Rylai's halen op Nautilus? Verder ben ik het met Slivv eens dat het niet zo rooskleurig is qua CC als dat men doet overkomen, maar alsnog zijn er maar weinig champions met meer / betere CC die ook fatsoenlijk kunnen junglen.

[ Voor 63% gewijzigd door Vicarious op 10-07-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Vicarious schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 15:43:
Je gaat toch niet serieus een Rylai's halen op Nautilus? Verder ben ik het met Slivv eens dat het niet zo rooskleurig is qua CC als dat men doet overkomen, maar alsnog zijn er maar weinig champions met meer / betere CC die ook fatsoenlijk kunnen junglen.
Als ik goed ga en mn tank al sterk genoeg is dan wel eventueel (of een Iceborn Gauntlet), en het is denk nog effectiever dan een warmog.. Verder ook niet echt problemen gehad om m'n items bij elkaar te krijgen, of iniedergeval de 'core' items zoals Ancient Golem en Tier 2 boots.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rylai's op Naut :')

Je weet op zich dat die Slow op AoE moves vrij useless is? Al je skills behalve Q zijn AoE... En als je skills verder nog slowen, stacked het niet en krijg je nog minder dan 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:31:
Rylai's op Naut :')

Je weet op zich dat die Slow op AoE moves vrij useless is? Al je skills behalve Q zijn AoE... En als je skills verder nog slowen, stacked het niet en krijg je nog minder dan 15%.
Ja zo zat ik ook een beetje... Liandry's zou ik nog kunnen begrijpen, maar Rylai's ontgaat me echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Damienx2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:37:
[...]

Ja zo zat ik ook een beetje... Liandry's zou ik nog kunnen begrijpen, maar Rylai's ontgaat me echt...
Leek te werken.. Was inderdaad dat stukje tussen de haakjes vergeten >< Dan is een iceborn handiger denk? Of gewoon gelijk voor Omen gaan omdat sheen geen extra's geeft vanwege de AD die Naut mist?

Naast dat doe ik het niet alleen voor de slow, maar ook voor de extra ap en health, hoewel ik denk dat daar wel betere items voor zijn zoals een large rod..

[ Voor 28% gewijzigd door Mebus op 10-07-2014 16:43 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik speel net ook nog in D2 met een amumu die beweerde dat hij de 14e amumu wereld was. Zal hij wel van een of andere waardeloze site afhebben.
Maar hij bouwt vervolgens wel een rylai?? Ja man supergoed zon slow op een stun die langer duurt.
Op nauti is dat natuurlijk hetzelfde, het blijft een heel slecht item als je hp wilt bouw dan iets anders als je ap wilt bouw dan iets anders, als je slow wilt bouw dan randuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
[...]

Je zit jezelf wel een beetje te tegenspreken met deze post. Je twijfelt en spreekt negatief over mensen bovenaan de ladder terwijl je hier zelf waarschijnlijk niet zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Proxzor schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:58:
[...]

Je zit jezelf wel een beetje te tegenspreken met deze post. Je twijfelt en spreekt negatief over mensen bovenaan de ladder terwijl je hier zelf waarschijnlijk niet zit :?
Leuke assumptie, maar ik zit zelf gewoon in diamond 1. En ik heb genoeg complimenten gehad van mensen die hebben aangetoond wél verstand (zogenaamd dus blijkbaar) van het spel te hebben (Incarnation, een stuk of 6 directe lane opponent 300LP+ challengers en nog een stuk of 15 challenger/80+ LP d1 spelers in 5v5 ranked, waarvan je nu enkele in EUCS ziet).

[ Voor 29% gewijzigd door Rordarok op 10-07-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:45:

Maar hij bouwt vervolgens wel een rylai?? Ja man supergoed zon slow op een stun die langer duurt.
Amumu zijn W (tears) werken ook met die slow van Rylai's. Zo kun je als Amumu dus blijven plakken aan iemand. Juist op Amumu snap ik de Rylai's dan weer wel enigszins alhoewel het zelden voor zal komen dat je zo fed bent dat dat werkelijk je beste item keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rordarok schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:16:
[...]

Leuke assumptie, maar ik zit zelf gewoon in diamond 1. En ik heb genoeg complimenten gehad van mensen die hebben aangetoond wél verstand (zogenaamd dus blijkbaar) van het spel te hebben (Incarnation, een stuk of 6 directe lane opponent 300LP+ challengers en nog een stuk of 15 challenger/80+ LP d1 spelers in 5v5 ranked, waarvan je nu enkele in EUCS ziet).
Maar die hebben er toch geen verstand van, in de LCS hebben ze al slechte rotations en dergelijke volgens jou. De EUCS is een beetje het gehandicapte broertje van de LCS.
Er is gewoon vrijwel nooit één juiste manier van spelen in solo que.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
In een sub level 30 sectie mag ik hopen (niet dus)? :P Voor Pykow nog best een aardige video zoals:
-je kunt je skills levelen met control + W i.p.v. klikken
-pleur een ward in een bosje voor vision tijdens gevechten
-ignite geeft vision
-let op hoe je iemand insluit/achtervolgt
-let op de levels van de champions, en probeer als het kan nog wat minions te slopen voordat je er in gaat voor een level up.
Maar feitelijk is dat ook allemaal non informatie. Los van het feit dat nami+graves het verschrikkelijk slecht speelden.

Tevens @Mebus, Nautilus kiezen als je ook Maokai kan spelen 7(8)7.
nyX1989 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 13:19:
Hebben ze bij de LCS ook al de patch met het nieuwe jungle item? Ze lopen vaak een stukje achter met patches volgens mij.
Vanaf vandaag zitten ze op 4.11.

[ Voor 13% gewijzigd door Thormodo op 10-07-2014 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:36:
[...]

Maar die hebben er toch geen verstand van, in de LCS hebben ze al slechte rotations en dergelijke volgens jou. De EUCS is een beetje het gehandicapte broertje van de LCS.
Er is gewoon vrijwel nooit één juiste manier van spelen in solo que.
Ik snap niet waarom er zo defensief over moet worden gedaan. Ik hoop alsjeblieft dat zelfs LCS teams er zo over denken, anders is dat nog een reden waarom ze zo ver achterlopen op andere regio's.

En ja, als je Roccat en Gambit ziet spelen dan hoop ik in ieder geval dat je jezelf afvraagt waarom je er in hemelsnaam naar aan het kijken bent (op misschien persoonlijke spelers na) want het niveau is als we het over de 0.000001% hebben toch gewoon niet om aan te zien? Maar goed, dat is gewoon mijn mening. Ik had gewoon in het algemeen veel meer strategische geslepenheid verwacht toen ik begon te spelen/klimmen in rating. En ik blijf er gewoon bij dat veel mensen in d1 en hoger gewoon constant slechte calls/decisions maken.

En dan om het maar over EUCS te hebben...ik denk dat we de meest pathetische game(s) van 2014 nog vers in het geheugen hebben staan? NiP vs SHC? Dat was toch geen niveau.

[ Voor 8% gewijzigd door Rordarok op 10-07-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Ik zit nu tegen SHC MrRalleZ en SHC kaSing dominion te spelen lolwut.
http://www.lolnexus.com/E...?name=Thormodo&region=EUW
Beetje jammer dat onze Jayce steeds DCed... Anders was het een easy win.

[ Voor 22% gewijzigd door Thormodo op 10-07-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Laat ik het zo zeggen: de LCS en EUCS/NACS zijn dan misschien geen absoluut topniveau, maar is nog altijd de top 1% van de wereld. Om dat nou trash/slecht/bedroevend te noemen gaat mij wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Thormodo schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:03:
Ik zit nu tegen SHC MrRalleZ en SHC kaSing dominion te spelen lolwut.
http://www.lolnexus.com/E...?name=Thormodo&region=EUW
hahaha je speelt dominion.

Zonder gekheid: wel grappig om die gasten tegen te komen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Vicarious schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:05:
[...]

hahaha je speelt dominion.

Zonder gekheid: wel grappig om die gasten tegen te komen natuurlijk.
Tjah, ondanks wat Rordarok zegt is de kans dat ik ze in ranked tegen kom niet zo groot :+.

Maar de dominion-only stream dream waar ik het laatst over had in de chat is dus real yo.

Diamond(Prox) en Darien zijn trouwens nu officieel vervangen door Kubon en loulex.

[ Voor 49% gewijzigd door Thormodo op 10-07-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Ok ik heb Statikk Shiv ontdekt ;)
ipv dat ik 90 minions maximaal kill in een match, zat ik nu op 143 in minder tijd.

kwam er even een speler langs die rank 18 haalde in de match, terwijl ik niet verder kom dan 16 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Rordarok schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:16:
[...]

Ja dat zitten veel mensen, maar ik heb je nog nooit in de LCS gezien. Het is leuk dat je complimenten krijgt van jan en alle man, maar dat krijgen zelfs mensen in bronze, suggereerd nog niet meteen dat hun ook slim zijn. Puntje bij paaltje, jouw argumenten slaan kant noch wal, het is altijd makkelijker lullen als bekijker van het spel, maar ik weet wel zeker dat alle mensen inclusief de bovengenoemde van jouw lijstje wel degelijk goeie calls maken, maar uiteindelijk blijven we allemaal menselijk toch? Als je zoveel complimenten krijgt van mensen die ook in de LCS zitten, vraag ik me wel af wanneer we jou is op de stream zullen zien, ik ben nu zeker wel benieuwd naar je spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Vicarious schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:04:
Laat ik het zo zeggen: de LCS en EUCS/NACS zijn dan misschien geen absoluut topniveau, maar is nog altijd de top 1% van de wereld. Om dat nou trash/slecht/bedroevend te noemen gaat mij wat te ver.
Het is altijd makkelijk praten van de buitenlijn, maar als je er zelf niet in speelt hoor je de mensen die er in spelen ook zeker niet af te kraken. Maargoed, heel veel mensen in diamond denken dat ze de volgende Bjergsen zijn, alhoewel ik dat ook in bronze zie. Het is een beetje dom om zoiets te zeggen, en te verwachten dat mensen altijd hun beste spel laten zien. Is een beetje kortzinnig, maargoed het zal wel, ben benieuwd wanneer we Roradarok de pro in de LCS zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
@Proxzor, wil je nu echt beweren dat er niet bakken met domme dingen worden gedaan in LCS? En in soloqueue rennen veel mensen helemaal als een kip zonder kop rond. HotshotGG heeft daar vaak wel wat over de melden op zijn stream.
Praktisch elke LCS match zegt zelfs de commentator wel een paar keer iets in de trant van "wat een domme move".

Het enige wat Rordarok zegt is dat het in sommige LCS matches ook allemaal verre van perfect is, waarom je daarom zo op je teentjes bent getrapt. Je komt zelf aan met dat hij "dan vast wel een lage rank zal zijn" en dan moet hij wel vermelden dat hij zelf in D1 zit, ondanks dat hij daar helemaal geen behoefte aan had. Vervolgens ga je daar weer op doorzagen, wat gewoon een belachelijk slechte manier van discussiëren is.

[ Voor 14% gewijzigd door Thormodo op 10-07-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk gewoon dat iedereen veel fouten maakt. Ik bedoel neem een speler als Soaz, in season 2 nam hij heel vaak tp toplane en deed dan game changing tp's. In het begin van dit seizoen zat hij er niet lekker in en zat iedereen hem af te zeiken. Ik denk niet dat hij in de tussentijd zijn strategische inzicht is kwijtgeraakt. Hoogstens dat hij een mindere periode heeft/ zich niet zo makkelijk kan aanpassen.

Ik ben in solo que ook nog steeds van mening dat het helemaal niet zo duidelijk is wat de beste strategische optie was ook achteraf. Heb zo vaak discussies gehad met mensen die overtuigd zijn dat ze gelijk hebben terwijl ik zeker weet dat het niet zo is.
Zou eigenlijk wel een voorbeeld willen zien waar Rorda een game wint dankzij geweldig strategisch inzicht ipv mechanics/snowball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door BM op 12-07-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
*weg*

[ Voor 95% gewijzigd door BM op 12-07-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Thormodo schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:01:
@Proxzor, wil je nu echt beweren dat er niet bakken met domme dingen worden gedaan in LCS? En in soloqueue rennen veel mensen helemaal als een kip zonder kop rond. HotshotGG heeft daar vaak wel wat over de melden op zijn stream.
Praktisch elke LCS match zegt zelfs de commentator wel een paar keer iets in de trant van "wat een domme move".

Het enige wat Rordarok zegt is dat het in sommige LCS matches ook allemaal verre van perfect is, waarom je daarom zo op je teentjes bent getrapt. Je komt zelf aan met dat hij "dan vast wel een lage rank zal zijn" en dan moet hij wel vermelden dat hij zelf in D1 zit, ondanks dat hij daar helemaal geen behoefte aan had. Vervolgens ga je daar weer op doorzagen, wat gewoon een belachelijk slechte manier van discussiëren is.
Ja, menselijk toch dat er wel is verkeerde dingen gebeuren? Maar om deze pro's meteen af te schrijven als dom is een beetje dubieus, en dan kan je wel verwachten dat mensen het hier niet mee eens zijn. Maargoed, qua taal zien we wel weer met wat voor kleuter we te maken hebben. Hij is het niet eens met een argument en gaat gelijk over op schelden, schattig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar sowieso je kan toch een goede call maken, waarna je teammate een skillshot mist/ je tegenstander het skillshot dodged. En vervolgens is je goede call niet goed meer door iets buiten jouw macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:39:
Maar sowieso je kan toch een goede call maken, waarna je teammate een skillshot mist/ je tegenstander het skillshot dodged. En vervolgens is je goede call niet goed meer door iets buiten jouw macht.
Helaas worden altijd zoals in elke sport, alleen de slechte dingen gezien. Mensen klagen liever en ze weten het allemaal beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
Rordarok schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:47:
[...]

Ik snap niet waarom er zo defensief over moet worden gedaan. Ik hoop alsjeblieft dat zelfs LCS teams er zo over denken, anders is dat nog een reden waarom ze zo ver achterlopen op andere regio's.

En ja, als je Roccat en Gambit ziet spelen dan hoop ik in ieder geval dat je jezelf afvraagt waarom je er in hemelsnaam naar aan het kijken bent (op misschien persoonlijke spelers na) want het niveau is als we het over de 0.000001% hebben toch gewoon niet om aan te zien? Maar goed, dat is gewoon mijn mening. Ik had gewoon in het algemeen veel meer strategische geslepenheid verwacht toen ik begon te spelen/klimmen in rating. En ik blijf er gewoon bij dat veel mensen in d1 en hoger gewoon constant slechte calls/decisions maken.

En dan om het maar over EUCS te hebben...ik denk dat we de meest pathetische game(s) van 2014 nog vers in het geheugen hebben staan? NiP vs SHC? Dat was toch geen niveau.
Jij zegt dat niks niveau is behalve top teams NA en KR of wat? En wat boeit het eigenlijk, waarom ben je zo damn negatief :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

*weg*

[ Voor 113% gewijzigd door BM op 12-07-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door BM op 12-07-2014 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door BM op 12-07-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Proxzor schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:35:
Maargoed, qua taal zien we wel weer met wat voor kleuter we te maken hebben. Hij is het niet eens met een argument en gaat gelijk over op schelden, schattig.
Rorda heeft mijn 'hulp' hier helemaal niet nodig, want zowel hier op het forum in woord als op het slagveld in daden kan ie zich meer dan uitstekend redden. En van dat laatste heb ik het genoegen (gehad) om daar meerdere malen als teammate in (team)ranked bij te zijn geweest.

Ik heb zelden op LoL met iemand samen gespeeld die zo relaxed, aardig, geduldig en ook nog humoristisch is als Rorda. En dan heeft ie ook nog een set skills en inzicht die mij doen beseffen dat ik met mijn huidige Silver 1 notering nog een 'mountain to climb' heb.... Mij een beetje boosten kan daardoor - verdikkie - eigenlijk al niet meer, omdat alle smurfs toch al elo niveau Plat+ hebben :P

Hou er niet zo van mensen te snel een veer in de reet te steken, maar als dit soort onzin over Rorda wordt gezegd, dan kan ik het nu toch niet laten om te zeggen dat jij, Proxzor, echt totaal niet weet waar je het over hebt als je Rorda hier dit soort persoonlijke verwijten zit te maken. Dus hou dan gewoon je mond, lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
Koekiemonsterr schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:05:
[...]

Rorda heeft mijn 'hulp' hier helemaal niet nodig, want zowel hier op het forum in woord als op het slagveld in daden kan ie zich meer dan uitstekend redden. En van dat laatste heb ik het genoegen (gehad) om daar meerdere malen als teammate in (team)ranked bij te zijn geweest.

Ik heb zelden op LoL met iemand samen gespeeld die zo relaxed, aardig, geduldig en ook nog humoristisch is als Rorda. En dan heeft ie ook nog een set skills en inzicht die mij doen beseffen dat ik met mijn huidige Silver 1 notering nog een 'mountain to climb' heb.... Mij een beetje boosten kan daardoor - verdikkie - eigenlijk al niet meer, omdat alle smurfs toch al elo niveau Plat+ hebben :P

Hou er niet zo van mensen te snel een veer in de reet te steken, maar als dit soort onzin over Rorda wordt gezegd, dan kan ik het nu toch niet laten om te zeggen dat jij, Proxzor, echt totaal niet weet waar je het over hebt als je Rorda hier dit soort persoonlijke verwijten zit te maken. Dus hou dan gewoon je mond, lijkt me beter.
Nou ik ben blij dat hij zo aardig is als je met hem in een team speelt. Als hij nou ook is aardig was hier op tweakers zou het helemaal geweldig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door BM op 12-07-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Proxzor schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:35:
[...]

Ja, menselijk toch dat er wel is verkeerde dingen gebeuren? Maar om deze pro's meteen af te schrijven als dom is een beetje dubieus, en dan kan je wel verwachten dat mensen het hier niet mee eens zijn. Maargoed, qua taal zien we wel weer met wat voor kleuter we te maken hebben. Hij is het niet eens met een argument en gaat gelijk over op schelden, schattig.
Waarom quote je me als je toch niet ingaat op wat ik te melden hebt? Om vervolgens je standpunt maar nogmaals te herhalen, zonder er ook maar iets toe te voegen. Je hebt nu al 4+ posts gemaakt waar je exact hetzelfde zegt zonder argumenten te geven. En vervolgens loop je ook nog eens extra op Rordarok te zeiken. Vind je het gek dat hij je geen super lief ventje vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Proxzor schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:06:
[...]
Nou ik ben blij dat hij zo aardig is als je met hem in een team speelt. Als hij nou ook is aardig was hier op tweakers zou het helemaal geweldig zijn :)
Gelet op zijn aardigheid ben je volgens mij de eerste in de 'historie' van dit forum die nu zit te bakkeleien met Rorda. Dat zegt genoeg over jou, maar goed, het gebrek aan een bepaalde IQ-waarde om dat daadwerkelijk zelf te beseffen is wellicht wel een feit ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
*weg*

[ Voor 98% gewijzigd door BM op 12-07-2014 12:23 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]