IAmNice schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:54:
Rumble mid zuigt wel als je niks van de mid lane weet
Rumble zuigt juist omdat ik veel van mid weet. Leuke assumptie, blijf er bij dat als we tof gaan doen over ranks dat ik dan ook lekker mag roepen dat ik vind dat mensen in d5 niet bakken., maar dan zuigt iedere champ.
Dat is echt een uitstekende conclusie. In groep 2.
Ik blijf bij mijn standpunt: Rumble is viable.
Ehm. Oke. Kom dan ook met decent bewijs en goede argumenten? Dan lijkt het in ieder geval of je er zelf ook in gelooft. Het gaat er allen om wat iedereen hier vindt dat viable is.
Dingen zijn viable op het moment dat het spel tot near-perfection gespeeld wordt iets gebruikt kan worden. Dat heeft helemaal niks met jou of met mij te maken, dat heeft met balance te maken. Ik zie in Rumble in een champ die alle mid functies vervult
Dat is een mening, stop met dingen claimen als feit. Ik heb een totaal ander beeld van mid champs waar Rumble uiterst ver vandaag ligt. die van een mid wordt verwacht en dat is viable wat mij betreft.
Als je kijkt naar de meeste mid laners hebben om hun rol te vervullen:(in volgorde van wat bijna iedere mid heeft)
1. Range(duh)
Je bedoelt het gene wat Rumble niet heeft? Omdat hij namelijk uh, melee is?
2. Burst(ook duh)
Je bedoelt dat gene dat Rumble, uh, niet heeft?
3. AOE(denk ori,lux)
Melee range AoE wat een facetank required en een ULT met een cooldown van 100 seconden of iets dergelijks? Oke prima, daar krijg je een half puntje voor.
4. CC
Je bedoelt in laning phase een matige mid-range skillshot slow en ult CC? Ook een half puntje.
5. Escape(denk LB w, Zed Shadow etc)
Je bedoelt die matige movement speed boost? Er is echt letterlijk geen enkele jungler die daarvan onder de indruk is.
Er zijn meer punten zoals mana ofzo maar ik hou het bij de kern.
Nou heeft Rumble 3 van de 5 punten. Ik zie zijn shield niet echt als escape.
Van mij krijg je 1/5 sterren.
Hij heeft ook dingen die meeste mid laners niet kunnen of niet zo goed kunnen.
1. Geen mana dus blue buff voor jou jungler/top.
Hoe is dit een voordeel? Ten eerste geeft bluebuff early game bijna een heel level aan exp en krijg je gewoon CDR. Ik snap echt niet hoe je dit als argument aan kan voeren. Op het moment dat je rumble top speelt krijgt de NORMALE mid ook gewoon bluebuff...dus gz?
2. Ik durf te zeggen een van de beste roamers mid. De ult range, slows, burst en het feit dat Rumble een spammable speed shield heeft komt hij ook sneller in de lanes. [Geen riable escape, melee, shortranged spells met een ult die vrij makkelijk te outpositionen is. Traag, gevaarlijke waveclear en slecht dualing potential. Aha, ik zie je punt. [/b]
3. Betere Dragon pressure dan champs zoals Kayle, Syndra, LB, Ori.
Beter dragon pressure dan Orianna en LeBlanc? Hoop dat dit een grapje was, anders kan ik beter meteen stoppen met typen maar aan de andere kant vermaak ik me ook weer op een vrij lugubere manier.
4. Hoge potentiële AOE dmg en single target dmg. Als ik alles raak en 3 sec neem voor flamethrower+ult kom je uit op 1325 single target dmg.
Ja, want er is ook maar één bekwame speler boven bronze 44 die de hele combo van Rumble gaat tanken. Geen auto attacks en geen overheat. AOE dmg zal liggen op 1045 dmg. Skills zijn lvl 5 en geen AP meegerekend. Als ik naar ziggs kijk kom ik op ongeveer 1180 AOE dmg en Single target dmg.
Ziggs is verder niet compleet ranged met drie keer zo sterke zoning potential en een cross map ult met een displacement escape... En dan heb ik meegenomen dat ziggs alles raakt en ik precies in het midden van zijn ult sta.
Gelukkig ging je daar bij Rumble niet van uit.
Alles is berekend met alleen dmg cijfers en geen MR. Stel je voor als ik over 50 heat ben en overheat autoattacks heb...
Stel je voor dat je een combo van leblanc wegkopt met kortere cooldowns en 80% minder risk..
5. Volgens mij 2 na hoogste AP scaling.
Hoe is dit een goed argument voor Rumble mid? Rumble als champion heb ik niks op tegen, slaat alleen nergens op dat je claimt dat hij goed is voor mid.
6. De zoning met zijn ult. Ik denk dat geen ene mid dat zo goed als hij kan doen.
Nee, Ziggs, Orianna, Nidalee, LeBlanc....die kunnen ook niet zonen. Jammer ook dat ze ranged zijn. Dat is echt een nadeel.
Dit maakt hem gewoon een viable mid. Hij is alleen underrated en wordt niet gespeeld omdat hij saai wordt gevonden.
Hij wordt niet gespeeld om alle redenen hierboven (tl;dr rumble mid zuigt). Leuk verder dat je het gooit op het 'saaie'. Het is saai omdat ik niet per se een Defeat-scherm fetish heb.