Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 45 ... 109 Laatste
Acties:
  • 183.494 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mits je erg goed bent met een champion is hij voor jou wel heel viable. Dat andere champions objectief gezien beter zijn is leuk, maar als je daar minder goed mee om kunt gaan en daar een minder optimale prestatie mee kunt halen ben je alsnog beter af met de objectief gezien mindere champion.

Dat gezegd hebbende: objectief gezien zou Rumble van de meeste ranged characters mid moeten verliezen, dus ik zou hem eerder top spelen.

Wat wel in het voordeel van Rumble mid speelt is de dragon control overigens. Met zijn ult is hij zo'n beetje de beste Dragon fighter uit het spel en je hebt niet eens een teleport nodig om erbij te komen.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:34:
[...]
wie roept dat Akali een superviable mid is in deze meta en dat Nasus na alle nerfs nog erg relevant is, lach ik vierkant uit.
Imo houdt deze gedachtegang te veel spelers bezig. Juist de champions die niet in de meta horen hebben de hoge winrates (met uitzondering van Kayle), champs zoals Rammus en Amumu zitten rond de 53-57% winrate, terwijl ze niet in de meta passen.

Veel mensen houden zich te veel bezig met de flavour of the months en leren daardoor nooit hun 'eigen' champion. Juist non-meta champions zijn lastiger om tegen te spelen omdat ze vaak onbekend zijn, je ziet vaak dat spelers die bijvoorbeeld Viktor mainen hun lane opponents keihard kunnen slopen, puur omdat iemand leunt op een meta die hij niet beheerst.

Meta maakt de game te veel kapot en veroorzaakt een stagnatie in gameplay en creativiteit. Liefst zou ik daarom ook zien dat iedereen es een keer gewoon gaat spelen wat hij/zij echt tof vindt en echt graag wilt leren. Besides, iedereen doet net alsof ze op professioneel niveau spelen en daarom de meta MOETEN spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

tja, in hoeverre is iets meta...

de meta is er niet zomaar gekomen, zoiets ontwikkeld zich aan de hand van het spelverloop.

caitlyn jungle is geen meta, waarom niet? omdat het gewoon niet zo goed werkt als de andere junglers.
Er zijn gewoon een aantal champs die in veel situaties een goeie pick zijn. sommige andere champs kunnen ook hele goede picks zijn, maar dat vereist een bepaald soort team en strategie.
neem champs als garen/tryndamere. op zich hele goede champs, maar ze zijn makkelijk te counterpicken (zowel voor laning als teamfights), dus daarom worden ze minder gespeeld.

Zou je ze daarom niet moeten picken? wat mij betreft pak je maar wat je wilt, als je er maar lol mee hebt!
Laatst weer eens alistar support gespeeld, terwijl ik normaal meestal lulu/morgana/tresh speel...
Wat blijft dat een geweldige champ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scallius schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:25:
[...]

Imo houdt deze gedachtegang te veel spelers bezig. Juist de champions die niet in de meta horen hebben de hoge winrates (met uitzondering van Kayle), champs zoals Rammus en Amumu zitten rond de 53-57% winrate, terwijl ze niet in de meta passen.

Veel mensen houden zich te veel bezig met de flavour of the months en leren daardoor nooit hun 'eigen' champion. Juist non-meta champions zijn lastiger om tegen te spelen omdat ze vaak onbekend zijn, je ziet vaak dat spelers die bijvoorbeeld Viktor mainen hun lane opponents keihard kunnen slopen, puur omdat iemand leunt op een meta die hij niet beheerst.

Meta maakt de game te veel kapot en veroorzaakt een stagnatie in gameplay en creativiteit. Liefst zou ik daarom ook zien dat iedereen es een keer gewoon gaat spelen wat hij/zij echt tof vindt en echt graag wilt leren. Besides, iedereen doet net alsof ze op professioneel niveau spelen en daarom de meta MOETEN spelen.
Gaat mij niet zo zeer om meta, maar meer om wat die champs kunnen. Nasus moet de game 45min rekken om erg relevant te worden en heeft vaak babysit nodig. Dat zijn dus 2 man die early game niet goed beschikbaar zijn. Akali moet snowballen om uberhaupt erg nuttig te zijn. Als dat niet lukt kun je vaak wel inpakken.

Ze zijn dus over het algemeen onbetrouwbare toevoegingen aan het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 22:43
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:56:
Volgens je op.gg profiel zie ik dat veel van je wins tegen een melee mid zijn. Je grootste losses zijn tegen Ziggs en Kayle respectively. Wat ons hele argument dus kracht bijzet: Jouw weinige losses zijn tegen onder andere Ziggs, die jou met 1/4 en weinig CS goed aan de kant zet. Je vele wins tegen melee mage Nidalee en af en toe melee assassin Zed.
Waar zie je dit? Dit is best wel handig ik zou het zelf wel willen zien.
Damienx2 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:27:
[...]

Waar ik het recht vandaan haal? Dat een online rank geen status aan iemand verbind. Een Minister President kan er net zo ver naast zitten als de zwerver om de hoek. Misschien moet je wat minder naar status kijken.

En als we er dan status bij moeten halen, voor iemand met zoveel ervaring op een champion vind ik zijn gemiddelde CS nog erg niet-Diamond-waardig. (oh nee kritische opmerking, mag natuurlijk niet)
Niet Diamond waardig? Moet ik uitleggen waarom mijn CS zo low is, omdat jij je huiswerk niet goed genoeg doet over mij? Ik own gewoon zo hard dat CS niet nodig is. Ik farm champions en wat doet de gemiddelde tegenstander op 20 min als ik, mijn top laner en ADC 5/0 of hoger kda hebben? Surrenderen.
http://www.lolskill.net/t...on=68&filterRealm=EUW&p=1
Wat hebben de beste Rumbles hier voor CS? Juist, sommige zijn lager dan de mijne of evenveel.
Maar het verschil in kills en assist mag er zijn.

Je hebt inderdaad wel gelijk dat ik de meeste mensen versla gebaseerd op skill, maar ik heb vrienden die ook gewoon Rumble mid nemen in Diamond en tegen equal skill tegenstanders kan Rumble goed zijn.
Ik snap wel dat ik niet gelijk nou moet roepen RUMBLE IS VIABLE SPEEL HEM.
Hij wordt gezien als een saaie niet bijzondere champion, geen super coole gap closers, geen super coole ward jumps a la lee sin, maar juist het feit dat niemand weet hoe je tegen hem speelt maakt hem zo viable.
Als een tegenstander mij op lvl 4 onderschat heb ik vaak al FB en dan begint de snowball.
Zoals iemand al zei Rumble heeft heel veel Dragon pressure. Zo vaak heb ik een hele teamfight 2v3 of 3v4 gewonnen alleen maar vanwege mijn ult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:09
Waarom laat LoLNexus het aantal ranked games van een spelen met een bepaalde champ niet meer zien? Dit is bij mij het geval iig... Vind het soms wel jammer, kan daar regelmatig best goed aan zien of iemand goed is met zijn/haar champ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Gebruik op.gg werkt goed. Maar aantal ranked games zegt niet alles. Als je 1000 nid games heb en nog silver 3 bent dan weet ik al genoeg over de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Och, zelfs dan kan je er nog naast zitten. Ik speel veel Udyr en Ziggs, niet per se om de winrates maar vooral omdat ik het gewoon leuke champs vind. Ik ben ook nog niet aan lvl 30, maar mijn ranking gaat me ook dan weinig uitmaken. Ik gok dat ik zelfs weinig ranked ga spelen; ik vind off-meta spelen vaak leuker en helaas heeft dat voor mij niet altijd goede resultaten.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Godv@#^#$ 9-1 voor in een ranked game, disconnect onze ADC tuuuuuurlijk. Die persoon heeft meer dan 1000 leave points ook, bah.
IAmNice schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:12:
Gebruik op.gg werkt goed. Maar aantal ranked games zegt niet alles. Als je 1000 nid games heb en nog silver 3 bent dan weet ik al genoeg over de speler.
Weet ik, maar als je ziet dat iemand 1000 Nid games hebt met een KDA van 10/3/20 dan is diegene best goed met Nid ;) Zo bedoel ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-09 14:55

steel123

Cryman9

Ik heb ook maar een de stats bekeken van mijn vorige potje. Heb al een jaar geen LoL gespeeld en in season 3 ook maar een paar maanden. Ik zat namelijk vooral in Amerika, dus mijn wins zijn eigenlijk nog allemaal pre-season 1 en season 1.

Maar ik zag dus dat de tegenstander 2 golds en 3 silver had, mijn team 1 unranked(ik), 3 silver, 1 bronze.
Natuurlijk had de bronze dus mid gecalled en had idd ook keihard gefeed en met 14 deaths geeindigd.
Niet dat het me veel uitmaakt, want zelfs als ADC(veruit slechtste rol, altijd al geweest) hadden we nog de lane gewonnen. Terwijl het zelfs twitch vs twitch was.
Maar op zich raar dat ik tegen silvers en zeker golds moet, aangezien ik al ruim 2 jaar niet uitermate veel speeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 13:37
YouTube: When the Q lands

><, zo bekend dit.......

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 10:38
Zijn er momenteel problemen met de login ?

Ik heb bij EU west "limited" staan en de play button kan ik niet aanklikken.
Echter ik kan helemaal niks terug vinden op de officiële fora ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Er is een bepaald woord dat je kan typen om dit te omzeilen.. thereisnourflevel

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 10:38
Mebus schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:13:
Er is een bepaald woord dat je kan typen om dit te omzeilen.. thereisnourflevel
En ik maar denken dat is getrolled werd :P

Zou er een reden kunnen zijn waarom ik niet direct kon inloggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
cable-one schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:17:
[...]

En ik maar danken dat is getrolled werd :P

Zou er een reden kunnen zijn waarom ik niet direct kon inloggen ?
Wss om de que minder te belasten ;) En om eventuele weekend trolls tegen te houden :D

[ Voor 8% gewijzigd door Mebus op 27-06-2014 20:19 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 16:14

Meneer iCy

swarma

Mebus schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:18:
[...]

Wss om de que minder te belasten ;) En om eventuele weekend trolls tegen te houden :D
Daarom moet Mebus ook altijd die code gebruiken. Helaas geld deze regel ook voor hem doordeweeks.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

http://www.twitch.tv/garriej 5s ranked, dit gaat weer lekker want mijn support is echt heel goed :D

en met heel goed bedoel ik nog slechter als ik 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door garriej op 27-06-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Ligt bij jou de boel niet plat dan?
Edit: Blijkbaar niet.

[ Voor 90% gewijzigd door Thormodo op 27-06-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Toch maar even roepen dat Rumble mid zuigt en dat ik die gratis wins graag wil incasseren op m'n smurfs. Bij voorbaat dank,

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Hmm, net een potje Udyr gespeeld. Verloren helaas, met een slechte KDA ook, maar vanaf 10 minuten de game in hebben ze geen redbuff meer gehad, en maar 1 bluebuff :P

Met name botlane was nogal aan het feeden, toen begon ook de toplane thresh te feeden en die sloeg ook nog eens op tilt en begon enorm te ragen. Beetje jammer, maar ach.

Onze Middlesticks deed het ook niet fantastisch, maar die zag er tenminste de lol nog van in :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Rumble mid zuigt wel als je niks van de mid lane weet, maar dan zuigt iedere champ.
Ik blijf bij mijn standpunt: Rumble is viable. Het gaat er allen om wat iedereen hier vindt dat viable is. Ik zie in Rumble in een champ die alle mid functies vervult die van een mid wordt verwacht en dat is viable wat mij betreft.
Als je kijkt naar de meeste mid laners hebben om hun rol te vervullen:(in volgorde van wat bijna iedere mid heeft)
1. Range(duh)
2. Burst(ook duh)
3. AOE(denk ori,lux)
4. CC
5. Escape(denk LB w, Zed Shadow etc)
Er zijn meer punten zoals mana ofzo maar ik hou het bij de kern.
Nou heeft Rumble 3 van de 5 punten. Ik zie zijn shield niet echt als escape.
Hij heeft ook dingen die meeste mid laners niet kunnen of niet zo goed kunnen.
1. Geen mana dus blue buff voor jou jungler/top.
2. Ik durf te zeggen een van de beste roamers mid. De ult range, slows, burst en het feit dat Rumble een spammable speed shield heeft komt hij ook sneller in de lanes.
3. Betere Dragon pressure dan champs zoals Kayle, Syndra, LB, Ori.
4. Hoge potentiële AOE dmg en single target dmg. Als ik alles raak en 3 sec neem voor flamethrower+ult kom je uit op 1325 single target dmg. Geen auto attacks en geen overheat. AOE dmg zal liggen op 1045 dmg. Skills zijn lvl 5 en geen AP meegerekend. Als ik naar ziggs kijk kom ik op ongeveer 1180 AOE dmg en Single target dmg. En dan heb ik meegenomen dat ziggs alles raakt en ik precies in het midden van zijn ult sta.
Alles is berekend met alleen dmg cijfers en geen MR. Stel je voor als ik over 50 heat ben en overheat autoattacks heb...
5. Volgens mij 2 na hoogste AP scaling.
6. De zoning met zijn ult. Ik denk dat geen ene mid dat zo goed als hij kan doen.

Dit maakt hem gewoon een viable mid. Hij is alleen underrated en wordt niet gespeeld omdat hij saai wordt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 13:29
IAmNice schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 00:54:
Rumble mid zuigt wel als je niks van de mid lane weet, maar dan zuigt iedere champ.
Ik blijf bij mijn standpunt: Rumble is viable. Het gaat er allen om wat iedereen hier vindt dat viable is. Ik zie in Rumble in een champ die alle mid functies vervult die van een mid wordt verwacht en dat is viable wat mij betreft.
Als je kijkt naar de meeste mid laners hebben om hun rol te vervullen:(in volgorde van wat bijna iedere mid heeft)
1. Range(duh)
2. Burst(ook duh)
3. AOE(denk ori,lux)
4. CC
Blitzcrank past naar jouw redenering ook prima op mid. Heeft zelfs betere roaming potential.

[ Voor 8% gewijzigd door Junia op 28-06-2014 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Shit daar heb je me dan toch.
Toevallig wel een vriend die eerder Blitz mid deed tegen Lux en won.
Laat ik maar dan punt 6 toevoegen
6. Een ability om fatsoenlijk te traden en te harassen om land dominance te krijgen of ervoor te zorgen dat tegenstander niet krijgt. (Denk shields, poke abilitys, low mana cost spam dingen zoals Liss Q ziggs Q.)
Dan is blitz toch een mindere mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

1. Range(duh)
2. Burst(ook duh)
3. AOE(denk ori,lux)
4. CC
2. Ik durf te zeggen een van de beste roamers mid. De ult range, slows, burst en het feit dat Rumble een spammable speed shield heeft komt hij ook sneller in de lanes.
4. Hoge potentiële AOE dmg en single target dmg. Als ik alles raak en 3 sec neem voor flamethrower+ult kom je uit op 1325 single target dmg. Geen auto attacks en geen overheat. AOE dmg zal liggen op 1045 dmg. Skills zijn lvl 5 en geen AP meegerekend. Als ik naar ziggs kijk kom ik op ongeveer 1180 AOE dmg en Single target dmg. En dan heb ik meegenomen dat ziggs alles raakt en ik precies in het midden van zijn ult sta.
Alles is berekend met alleen dmg cijfers en geen MR. Stel je voor als ik over 50 heat ben en overheat autoattacks heb...
6. De zoning met zijn ult. Ik denk dat geen ene mid dat zo goed als hij kan doen.

Dit maakt hem gewoon een viable mid. Hij is alleen underrated en wordt niet gespeeld omdat hij saai wordt gevonden.
Wellplayed. Moet eerlijk toegeven dat ik je onderschat had als troll. Maar je doet ook gewoon nog moeite ook! Knap hoe je in zo'n korte post zo'n trainwreck van een argument in elkaar kan flatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
1. Range(duh)
2. Burst(ook duh)
3. AOE(denk ori,lux)
4. CC

Weet je wat mij verbaast?

Je roept continu dat alleen Kayle het je lastig maakt op mid. Alleen als ik naar al je losses kijk, zie ik LeBlanc, Kayle, Ziggs, Ori allemaal naar voren komen. In dat rijtje zitten dus 3 champs met skillshots, waar je nog bij hoog en laag beweerde dat die geen enkele moeite voor je zijn.

Waar win je vervolgens dan tegen? Talon's, Pantheon's, Kha'zix. Merendeel dus melee champs wat ook al door Rudy is aangegeven. Ja Rumble mid is viable, mits je vs een melee champ staat dezelfde reden dus waarom hij op top tot zijn recht komt ipv op mid.

En dat mensen hier roepen dat CS niets uitmaakt, tja als dat het geval was dan zou je met name in de LCS/OGN wel zien dat mensen niet op hun CS letten he, en in tegenstelling tot die statement letten ze er juist wel op. Maar dat zal ook wel weer niet waar zijn.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Wtf verwacht jij man. Ik kan niet elke game van een Ori, LB, Ziggs, Kayle winnen. Maar ik heb er meer van gewonnen dan verloren. Ik heb nog nooit tegen een pant mid gelaned en ook amper tegen kha en talon. Waar lul je dit vandaan man. Kijk nog eens goed naar mijn match history. Je zult zien tegen LB, Ori, Nid, Swain dat ik gewoon win. Een game waarin ik een Penta krijg terwijl ik landde tegen een ori. Een game waarin ik 17/2 ging tegen een LB die na 15 min afk ging omdat ik haar zo hard pwnde en immidels al ging roamen voor kills.
Ook dat ik effe 12/0 ging tegens een Ziggs en gewoon 1v2 een double kill kreeg zul je vast niet kunnen gezien hebben. Een equal skilled ziggs kayle player kan ik hebben. Het zijn inderdaad klote champs om tegen te spelen, maar Rumble zijn dmg is gewoon stukken hoger en ik durf vaak gewoon om full erin te gaan met flash ult etc. Zal een Ziggs dat verwachten terwijl hij bij zijn tower zit, of gewoon rustig farmen is? Nope.
Btw. Ga mij niet vertellen dat Kayle skillshots heeft. Je weet duidelijk dan nog te weinig over de game.

[ Voor 5% gewijzigd door IAmNice op 28-06-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Thormodo schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 22:36:
Ligt bij jou de boel niet plat dan?
Edit: Blijkbaar niet.
Was wel een mooie escape met alistar vs de stuns van leona :( Daarna lag die match er uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
IAmNice schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:53:
Wtf verwacht jij man. Ik kan niet elke game van een Ori, LB, Ziggs, Kayle winnen. Maar ik heb er meer van gewonnen dan verloren. Ik heb nog nooit tegen een pant mid gelaned en ook amper tegen kha en talon. Waar lul je dit vandaan man. Kijk nog eens goed naar mijn match history. Je zult zien tegen LB, Ori, Nid, Swain dat ik gewoon win. Een game waarin ik een Penta krijg terwijl ik landde tegen een ori. Een game waarin ik 17/2 ging tegen een LB die na 15 min afk ging omdat ik haar zo hard pwnde en immidels al ging roamen voor kills.
Ook dat ik effe 12/0 ging tegens een Ziggs en gewoon 1v2 een double kill kreeg zul je vast niet kunnen gezien hebben. Een equal skilled ziggs kayle player kan ik hebben. Het zijn inderdaad klote champs om tegen te spelen, maar Rumble zijn dmg is gewoon stukken hoger en ik durf vaak gewoon om full erin te gaan met flash ult etc. Zal een Ziggs dat verwachten terwijl hij bij zijn tower zit, of gewoon rustig farmen is? Nope.
Btw. Ga mij niet vertellen dat Kayle skillshots heeft. Je weet duidelijk dan nog te weinig over de game.
Lezen is ook een kunst, ik zeg 3 van de champions hebben skillshots, er zitten er 4 in het rijtje.

Ik snap dat de frustraties hoog liggen omdat meerdere mensen je gehele statement hebben afgebrand, maar dat hoeft je gebrek aan tellen niet te beïnvloeden lijkt mij. Anyway uit al deze opmerkingen als "pwnen" en weet ik veel wat kan ik inmiddels opmaken dat ik niet met een volwassene praat dus bij deze veel succes verder. Zoals je ziet zijn er nog wel andere Tweakers die op hun knietjes gaan zodra ze iemand uit Diamond te spreken krijgen, mij doet verdomt weinig. Want ik blijf je statement een nutteloze inbreng vinden. Als Rumble echt zo'n hidden OP was op mid, had je hem inmiddels al lang en breed terug gezien in OGN/LCS of welk groot toernooi dan ook. Maar ondanks alle nerfs krijgt nog steeds een Lulu zelfs voorrang op jouw geweldige pick.
Ik ken het Mebus :P gaat tegenwoordig beter dan een paar maand terug.

OGN:
spoiler:
Damn, daar gaat CJ Frost weer een keer ten onder aan een Samsung team, misschien moeten ze dan toch maar gaan switchen qua spelers en zorgen dat het weer een team wordt...

[ Voor 10% gewijzigd door Damien op 28-06-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Rumble mid zuigt wel als je niks van de mid lane weet Rumble zuigt juist omdat ik veel van mid weet. Leuke assumptie, blijf er bij dat als we tof gaan doen over ranks dat ik dan ook lekker mag roepen dat ik vind dat mensen in d5 niet bakken., maar dan zuigt iedere champ. Dat is echt een uitstekende conclusie. In groep 2.
Ik blijf bij mijn standpunt: Rumble is viable. Ehm. Oke. Kom dan ook met decent bewijs en goede argumenten? Dan lijkt het in ieder geval of je er zelf ook in gelooft. Het gaat er allen om wat iedereen hier vindt dat viable is.Dingen zijn viable op het moment dat het spel tot near-perfection gespeeld wordt iets gebruikt kan worden. Dat heeft helemaal niks met jou of met mij te maken, dat heeft met balance te maken. Ik zie in Rumble in een champ die alle mid functies vervult Dat is een mening, stop met dingen claimen als feit. Ik heb een totaal ander beeld van mid champs waar Rumble uiterst ver vandaag ligt. die van een mid wordt verwacht en dat is viable wat mij betreft.
1. Range(duh) Je bedoelt het gene wat Rumble niet heeft? Omdat hij namelijk uh, melee is?
2. Burst(ook duh) Je bedoelt dat gene dat Rumble, uh, niet heeft?
3. AOE(denk ori,lux) Melee range AoE wat een facetank required en een ULT met een cooldown van 100 seconden of iets dergelijks? Oke prima, daar krijg je een half puntje voor.
4. CC Je bedoelt in laning phase een matige mid-range skillshot slow en ult CC? Ook een half puntje.
5. Escape(denk LB w, Zed Shadow etc) Je bedoelt die matige movement speed boost? Er is echt letterlijk geen enkele jungler die daarvan onder de indruk is.
Nou heeft Rumble 3 van de 5 punten. Ik zie zijn shield niet echt als escape. Van mij krijg je 1/5 sterren.
1. Geen mana dus blue buff voor jou jungler/top. Hoe is dit een voordeel? Ten eerste geeft bluebuff early game bijna een heel level aan exp en krijg je gewoon CDR. Ik snap echt niet hoe je dit als argument aan kan voeren. Op het moment dat je rumble top speelt krijgt de NORMALE mid ook gewoon bluebuff...dus gz?
2. Ik durf te zeggen een van de beste roamers mid. De ult range, slows, burst en het feit dat Rumble een spammable speed shield heeft komt hij ook sneller in de lanes. [Geen riable escape, melee, shortranged spells met een ult die vrij makkelijk te outpositionen is. Traag, gevaarlijke waveclear en slecht dualing potential. Aha, ik zie je punt. [/b]
3. Betere Dragon pressure dan champs zoals Kayle, Syndra, LB, Ori. Beter dragon pressure dan Orianna en LeBlanc? Hoop dat dit een grapje was, anders kan ik beter meteen stoppen met typen maar aan de andere kant vermaak ik me ook weer op een vrij lugubere manier.
4. Hoge potentiële AOE dmg en single target dmg. Als ik alles raak en 3 sec neem voor flamethrower+ult kom je uit op 1325 single target dmg. Ja, want er is ook maar één bekwame speler boven bronze 44 die de hele combo van Rumble gaat tanken. Geen auto attacks en geen overheat. AOE dmg zal liggen op 1045 dmg. Skills zijn lvl 5 en geen AP meegerekend. Als ik naar ziggs kijk kom ik op ongeveer 1180 AOE dmg en Single target dmg. Ziggs is verder niet compleet ranged met drie keer zo sterke zoning potential en een cross map ult met een displacement escape... En dan heb ik meegenomen dat ziggs alles raakt en ik precies in het midden van zijn ult sta. Gelukkig ging je daar bij Rumble niet van uit.
Alles is berekend met alleen dmg cijfers en geen MR. Stel je voor als ik over 50 heat ben en overheat autoattacks heb... Stel je voor dat je een combo van leblanc wegkopt met kortere cooldowns en 80% minder risk..
5. Volgens mij 2 na hoogste AP scaling. Hoe is dit een goed argument voor Rumble mid? Rumble als champion heb ik niks op tegen, slaat alleen nergens op dat je claimt dat hij goed is voor mid.
6. De zoning met zijn ult. Ik denk dat geen ene mid dat zo goed als hij kan doen. Nee, Ziggs, Orianna, Nidalee, LeBlanc....die kunnen ook niet zonen. Jammer ook dat ze ranged zijn. Dat is echt een nadeel.

Dit maakt hem gewoon een viable mid. Hij is alleen underrated en wordt niet gespeeld omdat hij saai wordt gevonden. Hij wordt niet gespeeld om alle redenen hierboven (tl;dr rumble mid zuigt). Leuk verder dat je het gooit op het 'saaie'. Het is saai omdat ik niet per se een Defeat-scherm fetish heb.
Toch maar even omdat ik me verveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
IAmNice trollt jullie gewoon zo hard.. Dat jullie er nog mee in discussie gaan is al erg.. Na ja, een discussie zou ik het al niet eens meer noemen :D

Laat Rumble mid nou gewoon alsjeblieft over aan iCy jongens. Dan is het prima. Hij weet tenslotte alles over het spelen van Rumble mid, luister dan ook naar zijn mening en niet naar die van iemand anders :)

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Waarom word ik een troll genoemd...
Ik heb toch niet zomaar 300+ ranked games Rumble mid en 700 Rumble games total gepseeld. Ik ben toch niet elke game in ranked gecarried, ik ben toch niet elke game gematched tegen noobs en heb toch niet elke game geluk gehad.
Noem mij maar een troll als ik dan maar door Rumble Diamond ben geworden en een avg 70% win rate ermee heb.
Ik voer goede argumenten aan, heb bewijs ervoor en ben niet de enige die het zegt.

En Rordarok je zult het vast niet geloven dat mensen 3 sec in mijn flamethrower en ult blijven. Dat is best wel realitisch. Als mensen 70% slow op zich hebben en mijn teamgenoten vaak nog CC hebben dan blijven ze wel 3 sec in mijn range.
Het is echt wel een voordeel als je jungler/top laner blue buff krijgt ipv jezelf. Een jungler kan hiermee sneller clearen en sneller ganken.
En tuurlijk heeft Rumble een betere Dragon pressure dan Orianna en LB. Met mijn ult kan ik een hele team splitten terwijl ze dragon doen en zo kan mijn team beter engagen. Moet ik hier ook een voorbeeld bij verzinnen? Hoezo is een hoge AP scaling geen goed argument voor een mid laner? Meer AP scaling=meer dmg mid-late game.
Bij mijn laatste punt noemde ik zonen met je ult. Ik zeg niet dat Nid/Ziggs niet kunnen zonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik denk dat iedereen elk anders standpunt heeft gehoord en het nu, voor het topic, goed zou zijn als we met een andere discussie doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Gropah schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:24:
[mbr]Ik denk dat iedereen elk anders standpunt heeft gehoord en het nu, voor het topic, goed zou zijn als we met een andere discussie doorgaan[/]
Het word anders toch weer weggegropah'd xD.

Nee geintje deze discussie slaat kant nog wal xD

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
blamauci schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 16:52:
[...]

Het word anders toch weer weggegropah'd xD.

Nee geintje deze discussie slaat kant nog wal xD
De discussie is wat mij betreft ook ten einde. Ik vind overigens ook dat Irelia mid viable is. ItsNotRudy heeft dat 3x gespeeld in ranked en alle 3 keren gewonnen.

Ontopic;

Ik vind opzich de ontwikkelingen in botlane qua AD Carries. Lucian's die nu BotRK + Ghostblade rushen en Caitlyn's die IE + SS gaan. Lucian's early power is zoals Rekkles het ook al in de LCS zei vrij ziek. Opzich dus wel tevreden met de 4.10 patch. Enigszins wat afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Damienx2 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:10:
[...]

De discussie is wat mij betreft ook ten einde. Ik vind overigens ook dat Irelia mid viable is. ItsNotRudy heeft dat 3x gespeeld in ranked en alle 3 keren gewonnen.
Shh, straks krijgt ze nog meer nerfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Damienx2 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:10:
[...]

haha ik speelde een tijdje terug in een trollteam ook een keer irelia mid, toevallig ook gewonnen 8) Anyway, buiten dat er een beetje een sarcastische ondertoon in de discussie zat vond ik hem best interessant eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:23:
[...]

haha ik speelde een tijdje terug in een trollteam ook een keer irelia mid, toevallig ook gewonnen 8) Anyway, buiten dat er een beetje een sarcastische ondertoon in de discussie zat vond ik hem best interessant eigenlijk.
Het was best interessant om de schaapjes te zien dansen voor een Dia5, er vervolgens een bende Golds bullshit roepen, heel wat word geruzied en uiteindelijk alles full circle komt wanneer er een Dia1 instapt en de Golds gelijk geeft en het daarmee gedaan is.

Amusing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nouja het is gedaan omdat Gropah. Rank is overigens wmb vrij oninteressant in een discussie. Louis van Gaal is nooit verder gekomen dan Sparta en het lijkt me dat hij er meer verstand van heeft dan bijv. Pele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Vicarious schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:22:
Nouja het is gedaan omdat Gropah. Rank is overigens wmb vrij oninteressant in een discussie. Louis van Gaal is nooit verder gekomen dan Sparta en het lijkt me dat hij er meer verstand van heeft dan bijv. Pele.
Hier ben ik het dus helemaal mee eens, Mourinho heeft nooit op topniveau gespeeld maar ondertussen wel een aantal kampioenschappen, Champions Leagues etc etc. Vandaar ook dat ik een beetje moe wordt van het continu te koop lopen met ranks en weet ik veel wat. Lord Ronddraai, Speedzor en Rordarok, 3 mensen die niet continu te koop ermee lopen of het gebruiken om hun mening door te drukken vanwege een ranking en toch een goede inbreng op dit forum hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Damien op 28-06-2014 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Ik vind het grappig hoe Riot met champions omgaat. Volgens Riot heeft Nidalee een buff nodig aangezien ze schijnbaar "zwak" wordt bevonden. Nu begrijp ik dat ze op hogere ranking zelfs al regelmatig gebanned wordt en ook in lagere ranking heb ik al menig game "misbruik" van haar kunnen maken. Nu zaten mensen al te klagen over dat er geen counterplay mogelijk was bij Rengar.

Nou mag je in onderstaand filmpje uitleggen hoe deze Diamond 3 speler hier nog iets tegen had kunnen doen, want ik betwijfel wat voor reactievermogen je wel niet nodig hebt om dit snel te counteren.

- Ik weet dat ik inderdaad 3 levels voor lig op hem;
- Ik weet dat ik een Baron buff heb;
- Ik weet dat hij een vrij underfed ADC op dat moment is;

Maar dan nog vind ik een 2 shot wat ver gaan...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RWDOiIe541Y]

En dit gaat dus nog meer buffs ontvangen ;) Ik ben het met een aantal overigens wel eens zoals (dikgedrukt):
Here's what you'll see on PBE on 6/24, relative to 4.10:

General
Base Health increased to 390 from 370
Base Armor increased to 17 from 15

Prowl
Nidalee now receives 10% Movement Speed in all directions while Hunting, increased to 30% toward Hunted targets. (Note: at any one time, Nidalee can never receive more than a total of 30% Movement Speed from the Hunt and Brush Movement Speed sources)

Javelin Toss
Missile width increased to 40 from 30

Bushwhack
Cooldown reduced to 13/12/11/10/9 from 17/16/15/14/13
Damage reduced to 10/12/14/16/18% from 12/14/16/18/20%

Pounce
Hunted Pounce activation range increased to 750 from 700
Hunted Pounce will now jump 75 units in front of where the target is facing at the time of jump rather than 150 units to the side of the target opposite Nidalee

Primal Surge
Mana Cost reduced to 60/75/90/105/120 from 60/80/100/120/140

Aspect of the Cougar
Triggering a Hunt resets the cooldown of Aspect of the Cougar when Nidalee is in human form
Ben bang dat ze met de rest van de "buffs" haar iets wat te sterk maken. Neemt niet weg dat ik de huidige Nidalee een erg leuk poppetje vind om mee te spelen, ook vanwege haar niet standaard vastgelegde buildpath. Je kunt zo'n beetje alles op haar bouwen en ze zal het nog goed kunnen doen.

EDIT: Excuses voor de doublepost! En gz we zijn weer een ronde verder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik vind Nidalee niet leuk om mee te spelen en nog minder leuk om tegen te spelen.

Maar let maar niet op mij, ik ben lvl 26 unranked :+

Nah, on a more serious note, na de rework zijn beide punten imo wel verbeterd. Je hebt wat meer aan de cougar form, daar is vaak wat meer tegen te doen dan de MASSIVE spears die ze eerst had (al zijn ze nog steeds zeker niet UP) en het geeft aanzienlijk meer dynamiek voor mijn gevoel. Echter die buffs ben ik het zelf eigenlijk, muv de targeting van hunted pounce, helemaal niet mee eens. Zoals jouw filmpje mooi demonstreert is dat echt nergens voor nodig.

Overigens deed het me goed om gisteren in de NA LCS
spoiler:
DRIE Tristana picks te zien! Robertxlee was toch zeker indrukwekkend te noemen, en ik vind Trist sowieso een leuke champ om naar te kijken qua speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Jesus. coL vs CRS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 15:56

psyy138

blackbulls.nl

http://www.lolking.net/summoner/euw/287456
De buff laatst op galio heeft hem zoveel geholpen vind ik.
speel de laatste tijd wel wat galio, vindt het echt een fijne champ vooral na de buff, lekker tanky mid maar toch dmg kunnen bouwen.

is er animo voor z'n build/guide?

niet veel games in ranked maar alsnog :) zeer leuke champ!
( season 3 ranked stats )
Galio 3 0 100% 8.3/game 2/game 8.3/game 187.3/game
( seaons 4 ranked stats )
Galio 2 1 66.7% 6/game 4.3/game 14/game 220.7/game

[ Voor 29% gewijzigd door psyy138 op 30-06-2014 09:35 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Mebus schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 15:55:
Laat Rumble mid nou gewoon alsjeblieft over aan iCy jongens. Dan is het prima. Hij weet tenslotte alles over het spelen van Rumble mid, luister dan ook naar zijn mening en niet naar die van iemand anders :)
Rumble mid = (n) OP (e)

:-)

Morgen of vanavond maar weer eens een potje spelen. Gisteravond was het ook drama. Heb 4 drakes solo gepakt we stonden 10-15 kills voor en nog weet mijn team de game weg te geven.

@Psyy183: Voor de buff is galio sowieso wel een goede pick tegen een AP. Brand/Cassiopeia is altijd leuk tegen over je, overtime damage? W en je healed ipv damage ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 30-06-2014 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Damienx2 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 20:29:
Ik vind het grappig hoe Riot met champions omgaat. Volgens Riot heeft Nidalee een buff nodig aangezien ze schijnbaar "zwak" wordt bevonden. Nu begrijp ik dat ze op hogere ranking zelfs al regelmatig gebanned wordt en ook in lagere ranking heb ik al menig game "misbruik" van haar kunnen maken. Nu zaten mensen al te klagen over dat er geen counterplay mogelijk was bij Rengar.

Nou mag je in onderstaand filmpje uitleggen hoe deze Diamond 3 speler hier nog iets tegen had kunnen doen, want ik betwijfel wat voor reactievermogen je wel niet nodig hebt om dit snel te counteren.

- Ik weet dat ik inderdaad 3 levels voor lig op hem;
- Ik weet dat ik een Baron buff heb;
- Ik weet dat hij een vrij underfed ADC op dat moment is;

Maar dan nog vind ik een 2 shot wat ver gaan...

En dit gaat dus nog meer buffs ontvangen ;) Ik ben het met een aantal overigens wel eens zoals (dikgedrukt):

Ben bang dat ze met de rest van de "buffs" haar iets wat te sterk maken. Neemt niet weg dat ik de huidige Nidalee een erg leuk poppetje vind om mee te spelen, ook vanwege haar niet standaard vastgelegde buildpath. Je kunt zo'n beetje alles op haar bouwen en ze zal het nog goed kunnen doen.

EDIT: Excuses voor de doublepost! En gz we zijn weer een ronde verder _/-\o_
Heb zelf nog niet al te veel Nidalee's gezien, dus kan er nog niet echt een oordeel over vellen.

Maar zo'n beetje elke assassin had in dat filmpje, zeker als je zover voorstond op de AD carry, hem in 2 seconden afgemaakt. Trouwens elke mage had hem ook met 2 skills platgenuked.
En als je tegenstander je niet keihard feed, zoals in dat filmpje gebeurd is?? Dan kan Nidalee dus echt helemaal niks aangezien ze geen CC heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

iCy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:37:
[...]

Rumble mid = (n) OP (e)

:-)

Morgen of vanavond maar weer eens een potje spelen. Gisteravond was het ook drama. Heb 4 drakes solo gepakt we stonden 10-15 kills voor en nog weet mijn team de game weg te geven.

@Psyy183: Voor de buff is galio sowieso wel een goede pick tegen een AP. Brand/Cassiopeia is altijd leuk tegen over je, overtime damage? W en je healed ipv damage ;-)
Daarom vind ik galio ook zo leuk om te spelen, en die q slow is echt ziek vind ik.
Je kan ook alle kanten op, tanky, glascannon, hybrid.
Zelfs full tank top is viable. Alleen ben ik een beetje aan het spelen met de runes en masteries.
magic pen, hp lvl, mr lvl, flat ap vind ik fijnst.
Meestal kies ik dan voor 21-9 maar als mijn team squishy is of ik speel tegen ad mid ga ik voor 9-21 :D
Want early game tegen ad verlies je :(

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

psyy138 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:00:
[...]

Daarom vind ik galio ook zo leuk om te spelen, en die q slow is echt ziek vind ik.
Je kan ook alle kanten op, tanky, glascannon, hybrid.
Zelfs full tank top is viable. Alleen ben ik een beetje aan het spelen met de runes en masteries.
magic pen, hp lvl, mr lvl, flat ap vind ik fijnst.
Meestal kies ik dan voor 21-9 maar als mijn team squishy is of ik speel tegen ad mid ga ik voor 9-21 :D
Want early game tegen ad verlies je :(
Ik koop zelf altijd dorans ring en dan ga (indien tegen ap mid) gewoon voor de 2 MR tank items. Less damage, maar de enemy doet echt geen scheet damage op je. :-)

Daarna pas voor de offtank AP items (hourglass, rylai scepter)

Ik speel Galio vrijwel altijd (off)tank, daar komt galio ook het best in zijn recht op de midlane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

iCy schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:13:
[...]

Ik koop zelf altijd dorans ring en dan ga (indien tegen ap mid) gewoon voor de 2 MR tank items. Less damage, maar de enemy doet echt geen scheet damage op je. :-)

Daarna pas voor de offtank AP items (hourglass, rylai scepter)

Ik speel Galio vrijwel altijd (off)tank, daar komt galio ook het best in zijn recht op de midlane.
klopt, ik begin ook altijd met dorans ring 1 hp 1 mana pot. athenes, boots (mr tegen veel cc/ap's, magic pen tegen de rest :*) ) hourglass, spirit visage, deathcap, GA/rylai scepter/void staff.

Athenes, spirit visage en hourglass vind ik een MUST, de rest is optioneel en ligt aan de enemy.
in principe heb je maar 1 optioneel item want boots en deathcap horen er ook nog bij.

[ Voor 0% gewijzigd door psyy138 op 30-06-2014 13:09 . Reden: typo ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 22-09 10:11
Jammer dat Jax zo vaak gebanned is, ik vind het echt leuk om met hem de jungle in te gaan. Gewoon gaan voor Feral Flare > Botrk > tanky stuff. Het mooie ermee is dat je meteen voor 2 dps items kan gaan omdat je ulti al vrij veel tank stats geeft, met andere ga ik na de cutlass vaak eerst nog even voor een giant's belt o.i.d.

Ik ben benieuwd of hij een nerf krijgt, jax is altijd al erg sterk geweest, maar sinds hij populair is geworden in LCS is hij opeens broken, net als Kayle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Xanthian schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:13:
Jammer dat Jax zo vaak gebanned is, ik vind het echt leuk om met hem de jungle in te gaan. Gewoon gaan voor Feral Flare > Botrk > tanky stuff. Het mooie ermee is dat je meteen voor 2 dps items kan gaan omdat je ulti al vrij veel tank stats geeft, met andere ga ik na de cutlass vaak eerst nog even voor een giant's belt o.i.d.

Ik ben benieuwd of hij een nerf krijgt, jax is altijd al erg sterk geweest, maar sinds hij populair is geworden in LCS is hij opeens broken, net als Kayle.
Jax is ook wel broken hoor, kayle trouwens ook. Ik heb kayle best een tijdje gemained, en jax pak ik af en toe als ik gedwongen top moet spelen. Win dat 9/10 keer en als ik verlies komt dat niet door mijn spel. Vind er trouwens weinig aan om met jax te spelen, te makkelijk en vereist geen skills. W,R,Q,E, ignite en je hebt een kill, ook als word je geganked. Voelt gewoon niet goed om zonder enige skill zowel je enemy top en jungler te slopen. Maarja smaken verschillen. Kayle daarintegen is moeilijker om te spelen, met W,Q,E, AA komt je een eind, maar positionering in teamfights is cruciaal, en het verschil tussen goeie en slechte kayles komt puur door weten wanneer je moet roamen, weten waar je moet staan in teamfights en weten wanneer je je ult gebruikt en op wie. Niet dat Kayle enorm moeilijk is, maar een stuk uitdagender dan Jax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind Jax een beetje van kaliber Master Yi, heel sterk in 1 vs 1 (of 2) maar in teamfights kan het tegenvallen. Gezien je 100% zeker de focus op je krijgt, dan ga je nog vrij snel dood als de E is uitgewerkt, zelfs met R aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Met als verschil dat Jax HP krijgt als je AD bouwt waardoor hij toch een stuk minder glasscannon is. Bovendien werkt hij veel beter met Triforce waardoor zijn burst hoger is.

edit: Dikgedrukte is onzin. Zijn passive is een tijdje terug veranderd. Hij krijgt nu AS bij consecutive hits. Wel blijft staan dat hij meer burst heeft dan Yi, en ook CC. Bovendien is zijn base health, health/lvl en base armor en armor/lvl hoger.

[ Voor 42% gewijzigd door Vicarious op 30-06-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaaskoekie
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-08 15:43
Vicarious schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:56:
Met als verschil dat Jax HP krijgt als je AD bouwt waardoor hij toch een stuk minder glasscannon is. Bovendien werkt hij veel beter met Triforce waardoor zijn burst hoger is.
Volgens mij krijgt hij enkel mr en armour naarmate hij meer ad/ap heeft. Hp krijgt hij enkel via items dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitch!
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-08 22:28
Exact, plus je kan negatief je lane uit komen en alsnog een late game monster worden. Weinig champs die dat Jax nadoen. Botrk en Triforce en tank item geven je enorm veel sustain. En dit late game bij mekaar verdienen is vrij makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

kaaskoekie schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:06:
[...]

Volgens mij krijgt hij enkel mr en armour naarmate hij meer ad/ap heeft. Hp krijgt hij enkel via items dacht ik.
Ge-edit. we hadden het beide verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Vicarious schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:31:
[...]

Ge-edit. we hadden het beide verkeerd ;)
Hij krijgt wel armor/mr van zijn active op zijn ultimate die schalen met AD en AP ;).
Daarnaast heeft hij natuurlijk een AoE stun + tijdens het "opladen" daarvan heeft hij geen last van autoattacks.

Jax is juist één van die champions die het 1 versus the world (late-game) erg goed doet. In tegenstelling tot Yi die vooral 1vs1 (of voor de clean-up duty, vanwege de resets) sterk is, omdat één stun Yi feitelijk onschadelijk maakt.

[ Voor 43% gewijzigd door Thormodo op 30-06-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Pff, toplane tegen Gragas. Wat is die vent nu vervelend tanky zeg, en doet ook nog damage. Door foute jungle pressure compleet verloren. Leuk dat je een barrel/ult kan windwallen, maar die slam/drink doen genoeg :( Was ook gewoon een slecht potje van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als ik een Yi op me af zie rennen als ik Tristana speel schiet ik wat op hem, komt ie te dichtbij spring ik weg en schiet ik nog wat, als ie dan nog niet omgevallen is ult ik hem weg.

Jax counterstriket er doorheen, stunt me en slaat me dood tenzij ik per direct weg spring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
McGryphon schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:52:
Als ik een Yi op me af zie rennen als ik Tristana speel schiet ik wat op hem, komt ie te dichtbij spring ik weg en schiet ik nog wat, als ie dan nog niet omgevallen is ult ik hem weg.

Jax counterstriket er doorheen, stunt me en slaat me dood tenzij ik per direct weg spring.
Mwoah, couterstrike werkt volgens mij niet tegen je ult en je kan altijd weg springen als je ziet dat Jax zijn E aan heeft.

Daarlangs heeft elke champ wel iets. Als Tristana kan je sowieso een stuk makkelijker weg komen dan als je Lucian, Ashe, MF enz enz bent. Die 3 kunnen niet echt makkelijk weg rennen van zowel Jax als Master Yi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Klopt, maar alle drie hebben ze (zeker late) wel enorm veel meer damage voor een Yi die op ze af komt rennen dan voor een Jax ;)
Ik heb vaak genoeg gezien dat Yi underfed de lane uit komt, probeert de ADC te 1v1'en en dood omvalt voordat ie de kans heeft om een alpha strike af te krijgen :')
Dat gaat je met Jax niet overkomen, tenzij je echt te dom bent om je counterstrike en jump strike te gebruiken :P

Overigens gebruik ik mijn ult liever niet als escape voor een 1v1 als het niet hoeft, het is veel grappiger om bijvoorbeeld de Shyvana die probeert op je backline te springen gewoon een stukje verder weg te ulten zodat ie helemaal terug moet rennen :+

[ Voor 23% gewijzigd door McGryphon op 30-06-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-08 22:24
Laatst ben ik in een game gekomen met de SK sub jungler Gripex, die in enemy team zat. Tijdens die game maakte ik wel een leuke play met zed imho x)
http://www.twitch.tv/gripex90/b/541727500 rond 6:26:40 komt het voor.

Het aller leukst vond ik de reactie van de twitch chat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

nukidin247 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:53:
Laatst ben ik in een game gekomen met de SK sub jungler Gripex, die in enemy team zat. Tijdens die game maakte ik wel een leuke play met zed imho x)
http://www.twitch.tv/gripex90/b/541727500 rond 6:26:40 komt het voor.

Het aller leukst vond ik de reactie van de twitch chat :D
Nette play man, mijn broertje en ik hebben er net smakelijk om gelachen :D

En dat is waarom ik Zed niet moet, ik kan m'n bouncing bombs toch niet raken op een champ die al ergens anders staat voor de animatie klaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

McGryphon schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:03:
[...]

Nette play man, mijn broertje en ik hebben er net smakelijk om gelachen :D

En dat is waarom ik Zed niet moet, ik kan m'n bouncing bombs toch niet raken op een champ die al ergens anders staat voor de animatie klaar is :P
ziggs is van de bouncing bombs, niet zed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slivv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2023

Slivv

The One and Only

Ik denk dat hij bedoelt dat hij het vervelend vindt om tegen Zed te spelen als Ziggs.

IGN: FlyingBroccoli / Sarthari0n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Ben niet echt een super voetbal fan of iets, maar deze video is wel leuk :D

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheBrut3 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 14:54:
Ik vind Jax een beetje van kaliber Master Yi, heel sterk in 1 vs 1 (of 2) maar in teamfights kan het tegenvallen. Gezien je 100% zeker de focus op je krijgt, dan ga je nog vrij snel dood als de E is uitgewerkt, zelfs met R aan.
Uh.. nee. In teamfights is Jax een beest. Tanky met slechts 2-3 items, lifesteal en een spammable escape. Daarbij een Armor/MR shield en een paar seconden immune to auto attacks. Imagine if he had a real weapon.
Zijn passive is bijna 3 jaar geleden al veranderd.
FTFY

Kan soms wel janken om de achterhaalde info die mensen nog steeds in hun hoofd hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:51:
[...]
Kan soms wel janken om de achterhaalde info die mensen nog steeds in hun hoofd hebben.
Ja zeg. Je zal met 100+ champions met elk 5 abilities eens een keer vergeten zijn dat een ability veranderd is. Om te janken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:21

Qon

Vicarious schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:08:
[...]

Ja zeg. Je zal met 100+ champions met elk 5 abilities eens een keer vergeten zijn dat een ability veranderd is. Om te janken!
De passie die mensen hebben voor bepaalde dingen verschilt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:08:
[...]

Jax is een champ die je een tijd lang (en nog steeds wanneer je de kans geeft) in elke game hebt gezien. Neem aan dat je dan wel doorhebt dat Jax, die eerder met Gunblade en Guinsoo 3k+ HP op de teller had staan dat nu niet meer heeft. Ook zijn er genoeg patch notes e.d. voorbij gekomen aangezien Jax veel onder handen is genomen.

En een game die je dagelijks speelt en bij uitstek competitive is, daar moet je inderdaad veel voor bijhouden. Vooral als je die champ ook nog eens zelf besluit te spelen. Kan de post-change full AP Gragas spelers in de eerste weken al niet meer op 2 handen tellen en dan nog raar kijken dat ze 1/Veel/Weinig staan. Een groot deel van dit spelletje is weten wat jij/enemy kan, dus een major change van 3 jaar geleden vergeten is inderdaad een grote fout.

Ignorance is no excuse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

Ik moet ook nog echt veel wennen aan al die reworks nadat je een langere tijd niet gespeeld hebt.
Nieuwe champs is overduidelijk, maar je gaat niet patch notes teruglezen van een heel jaar dat je niet gespeeld hebt.

Wat het ook niet makkelijker maakt is dat ik alles nog perfect onthouden heb. Dat is nog veel lastiger met alle items/changes dan met champions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 22:09

Ryada

She/Her

Wat zou sinds 4.10 een goede build zijn voor Sivir?
Heel veel mensen zeggen dat ze nu echt waardeloos is door de bt nerfs.

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Pff, game tegen een AD TF en AD Thresh (top). TF kon me (Cait) ieder moment in de game 1v1'en als ik een lane aan het clearen was (dood in stun, dus meer fed zijn helpt dan niet veel) en Thresh kon ook met 1 AA van zijn passive op E ruim 50-60% HP weghalen. Dan ook nog een Ziggs en Nocturne met damage dat je weer blij bent om AD carry te spelen...

Frustratie alom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Zebby schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:51:
Pff, game tegen een AD TF en AD Thresh (top). TF kon me (Cait) ieder moment in de game 1v1'en als ik een lane aan het clearen was (dood in stun, dus meer fed zijn helpt dan niet veel) en Thresh kon ook met 1 AA van zijn passive op E ruim 50-60% HP weghalen. Dan ook nog een Ziggs en Nocturne met damage dat je weer blij bent om AD carry te spelen...

Frustratie alom!
Dus double top? Dan hebben ze single bot of geen jungler? Moet makkelijk te winnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Persoonlijk vind ik AD Jax altijd fijner dan AP Jax, terwijl dit ook redelijk viable moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123

steel123

Cryman9

TheBrut3 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:01:
[...]
Dus double top? Dan hebben ze single bot of geen jungler? Moet makkelijk te winnen zijn.
..............................
De TF was dus duidelijk de AD carry en de Thresh ging top met een AD build.

Maargoed, waarom dan geen Banshee's veil kopen als TF je zo vaak 1v1'ed? Of quicksilver.

[ Voor 13% gewijzigd door steel123 op 01-07-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:17:
Persoonlijk vind ik AD Jax altijd fijner dan AP Jax, terwijl dit ook redelijk viable moet zijn.
... lol. Tweakers-post ten top.

Kun je onderbouwen waarom AP Jax viable zou moeten zijn? Hij scaled meer met AD dan AP en is vooral auto-attack based. Met AP zul je niet kunnen lifestealen en zijn passive is compleet irrelevant voor een mage. Ook is de enige bron van magic damage zijn W, de rest doet physical en scaled vooral met AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:47:
[...]

Kun je onderbouwen waarom AP Jax viable zou moeten zijn? Hij scaled meer met AD dan AP en is vooral auto-attack based. Met AP zul je niet kunnen lifestealen en zijn passive is compleet irrelevant voor een mage. Ook is de enige bron van magic damage zijn W, de rest doet physical en scaled vooral met AD.
De passive op je ult scaled ook alleen met AP, Hoewel half hybrid(rageblade, hextech ect.) bouwen nog enige vorm van sucsess zou kunnen hebben is AD jax gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:47:
[...]

... lol. Right back at ya

Q, W en R zijn alle 3 AP based. Q is zowel AD als AP, R eigenlijk alleen voor de bonus armor, de magic dmg is geheel AP.

Verder is AP Jax volgens google zeker viable: http://www.mobafire.com/l...whoopin-s4-updated-295897

Ik had niet echt een onderbouwing, het was meer het gevoel tijdens het spelen. Na de burst dmg heb je als AD Jax wat meer potentieel dan AP naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-09 19:49

MikeVM

- Baloo -

Maar als je AD gaat, is Trinity force toch echt wel een must?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

MikeVM schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:12:
Maar als je AD gaat, is Trinity force toch echt wel een must?
Trifoce is idd wel een must/core item, alle stats zijn usefull voor Jax en de sheen proc kan hij zeer veel proccen in een fight.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 15:23

Wootlock

Evilution

Viper® schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:10:
[...]

Q, W en R zijn alle 3 AP based. Q is zowel AD als AP, R eigenlijk alleen voor de bonus armor, de magic dmg is geheel AP.

Verder is AP Jax volgens google zeker viable: http://www.mobafire.com/l...whoopin-s4-updated-295897

Ik had niet echt een onderbouwing, het was meer het gevoel tijdens het spelen. Na de burst dmg heb je als AD Jax wat meer potentieel dan AP naar mijn idee.
Ah good old mobafire guides :')

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:10:
[...]

En, zoals ik al aangaf, doet Q geen magic damage. Je bent dus AP aan het kopen voor een skill die niet scaled met Mpen, wat een valide argument is. Tegen spelers met Armor heb jij geen manier om er doorheen te komen, aangezien je auto-attacks en je spells beide door Armor worden verminderd. Iets waar een echte mage geen problemen mee heeft.

De bonus damage op R is elke paar hits. En vooral zonder lifesteal, tank items en Aspeed ga je deze niet veel activeren.

Jax heeft over het algemeen matige AP ratios vergeleken met mages, maar heeft het nadeel dat hij sustain en HP moet kopen omdat hij melee is. Je zal dus nooit in de buurt komen van de burst van een echte mage, terwijl je die rol wel probeert te vervullen.
Lol, Mobafire. En ook nog eens geschreven door een Bronze II speler.
Ik had niet echt een onderbouwing
Misschien is dat niet zo handig op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Met AP Jax kán je je lane winnen en ben je niet helemaal nutteloos lategame.

Maar AD Jax doet veel meer pijn lategame. En midgame. Eigenlijk gewoon in elke fight die langer duurt dan 3 seconden.

[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 01-07-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 15:23

Wootlock

Evilution

McGryphon schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:40:
Met AP Jax kan je je lane winnen en ben je niet helemaal nutteloos lategame.

Maar AD Jax doet veel meer pijn lategame.
AP Jax gaat superhard de lane uitge-bullied worden gezien je geen sustain hebt. enige AP item wat ik zou overwegen op Jax is een rageblade maar dat is een hoge uitzondering.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Beetje te kort geweest, betere verwoording is "Met AP Jax hoef je niet elke lane te verliezen". En ja, ik weet dat dat voor AD Jax ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:09

rSNNN

Titel ondertitel

McGryphon schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:45:
Beetje te kort geweest, betere verwoording is "Met AP Jax hoef je niet elke lane te verliezen". En ja, ik weet dat dat voor AD Jax ook geldt.
Zeg dan gewoon niks. Dat is met elke champ het geval...

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Uhmm... MT, SV en WA zijn tanky items en LB valt voor mij onder een hybride item (wel met nadruk op AP) die je bijv. ook voor Teemo en Kayle gebruikt. Dus imo staan er 2.5 full AP items in die example full build.

Die build is trouwens wel goed tegen AP champs, met R active heb je erg veel MR. Tegen AD champs kan je het nog wel eens afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Wow... ik had nooit verwacht dat dit subforum nog eens met belachelijker builds/champkeuzes op posities zou komen dan Mobafire. Nou congrats heren, jullie hebben het gedaan hoor, het kost misschien wat moeite maar dan heb je ook wat. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb ook maar besloten om mij ditmaal van verder commentaar op enkele posts te ontzien want anders zou Gropah overuren moeten draaien. Proficiat met dit behaalde resultaat jongens! You made me proud. Volgend jaar lekker met z'n allen in Bronze V vertoefen? Ik ben van de partij! AP Jax, hahaha komieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 13:09

rSNNN

Titel ondertitel

Damienx2 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:08:
Wow... ik had nooit verwacht dat dit subforum nog eens met belachelijker builds/champkeuzes op posities zou komen dan Mobafire. Nou congrats heren, jullie hebben het gedaan hoor, het kost misschien wat moeite maar dan heb je ook wat. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb ook maar besloten om mij ditmaal van verder commentaar op enkele posts te ontzien want anders zou Gropah overuren moeten draaien. Proficiat met dit behaalde resultaat jongens! You made me proud. Volgend jaar lekker met z'n allen in Bronze V vertoefen? Ik ben van de partij! AP Jax, hahaha komieken.
Retweet

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Laatst online: 22-09 10:11
AP skarner is ook best goed, gewoon gaan voor Gunblade, Nashor's Tooth en Rageblade, IBG of Triforce en een paar boots. en met je schild van W ben je nog best tanky ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Wootlock schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:43:
[...]

AP Jax gaat superhard de lane uitge-bullied worden gezien je geen sustain hebt. enige AP item wat ik zou overwegen op Jax is een rageblade maar dat is een hoge uitzondering.
*kuch* Gunblade/Triforce *kuch*

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:02

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

psyy138 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:34:
http://www.lolking.net/summoner/euw/287456
De buff laatst op galio heeft hem zoveel geholpen vind ik.
speel de laatste tijd wel wat galio, vindt het echt een fijne champ vooral na de buff, lekker tanky mid maar toch dmg kunnen bouwen.
Die MR/lvl buff maakt dat Galio nog iets beter magic dmg kan absorberen, maar ja, dat kon ie toch al als je hem met MR bouwde. Zo heb ik nog steeds een speciale Galio rune page met o.a. MR quints geloof ik.

Dus heel veel schiet Galio hier niet mee op. Ik vind hem nog steeds zwak early game. Met name omdat je vaak gedwongen wordt om te farmen met Q, en dan ben je in no time door je mana heen. En ga dan maar eens in melee range om te farmen tegen de gebruikelijke ranged ap mids of de OP Yasuo....
Zijn Q vind ik trouwens ook te makkelijk om te dodgen.

Galio heeft te weinig burst en te weinig ranged potential om echt als een klassieke ap mid te kunnen ownen. Roamen is ie ook niet geweldig in. Ik vind dat ie nog steeds te weinig brengt.

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 01-07-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:32:
[...]
Jax is een champ die je een tijd lang (en nog steeds wanneer je de kans geeft) in elke game hebt gezien. Neem aan dat je dan wel doorhebt dat Jax, die eerder met Gunblade en Guinsoo 3k+ HP op de teller had staan dat nu niet meer heeft.
Hij is standaard geband dus ik zie hem niet vaak. Tevens speel ik de champion zelf niet. Wel hoorde ik recentelijk nog dat hij tanky-er werd met meer AD/AP, maar ik wist niet dat dat van zijn passive naar zijn ult active was verplaatst.
Ook zijn er genoeg patch notes e.d. voorbij gekomen aangezien Jax veel onder handen is genomen.
Is dat zo? Op de lol wikia zie ik dat hij in patch 4.5 (april 2014) is aangepast, maar toen heeft hij alleen wat extra armor gekregen. Verder path 1.0.0.152 en die was in december 2012.... Kan zijn dat die site niet helemaal klopt, maar ik kan me ook niet veel changes op Jax herinneren. (bron: http://leagueoflegends.wikia.com/wiki/Jax/Background)
En een game die je dagelijks speelt en bij uitstek competitive is, daar moet je inderdaad veel voor bijhouden. Vooral als je die champ ook nog eens zelf besluit te spelen. Kan de post-change full AP Gragas spelers in de eerste weken al niet meer op 2 handen tellen en dan nog raar kijken dat ze 1/Veel/Weinig staan. Een groot deel van dit spelletje is weten wat jij/enemy kan, dus een major change van 3 jaar geleden vergeten is inderdaad een grote fout.

Ignorance is no excuse.
Ik speel zeker niet dagelijks en niet iedereen is even fanatiek. Ik probeer de patchnotes bij te houden maar ik focus me daarbij wel op een aantal dingen omdat je niet alles kan onthouden als je niet dagelijks speelt. Ik focus ten eerste op de champions die ik zelf vaak speel. Ten tweede bekijk ik de flinke reworks altijd eventjes zodat ik inderdaad niet full AP gragas ga spelen en zodat ik niet verrast wordt doordat bijv. Nidalee op level 1 al naar cougar form kan (had een van mn teammates laatst in een normal draft :D). De rest lees ik allemaal wel even door, maar ik stamp het niet in mn hoofd ofzo. Dan glipt er dus wel eens iets tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McGryphon schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:40:
Met AP Jax kán je je lane winnen en ben je niet helemaal nutteloos lategame.
Met elke trollbuild kun je je lane winnen als je tegenstander slecht genoeg is. Heb ook wel eens ADCs op bot zien verliezen tegen AD Leblanc. Betekent nog niet dat AD Leblanc een efficiente build is omdat iemand van een hoger skillniveau een beginneling op een standaard ADC eruit klapt.

En niet nutteloos..? Je kan niet pushen, want AP. Je kunt niet hard genoeg bursten, want geen goede AP ratios. Je gaat sowieso dood want geen tank items. Je kunt weinig Baron damage doen, want AP.
TheBrut3 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:55:
[...]
Die build is trouwens wel goed tegen AP champs, met R active heb je erg veel MR. Tegen AD champs kan je het nog wel eens afleggen.
Gelukkig is 95% van alle top champs AD, dus reken maar uit die winst :+
Vicarious schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:35:
[...]

Hij is standaard geband dus ik zie hem niet vaak. Tevens speel ik de champion zelf niet.
Again, ignorance != excuse. Als je op een forum aan een gesprek over Jax gaat meedoen, dan lees je je maar effe 10 seconden in. Snap eigenlijk niet dat je dat actief aan het verdedigen bent nu.
Ten tweede bekijk ik de flinke reworks altijd eventjes zodat ik inderdaad niet full AP gragas ga spelen
Jax heeft wel degelijk een flinke rework gehad met 3 skills die flink zijn omgegooid, dus daar spreek je jezelf dan naar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:23:
[...]

Again, ignorance != excuse. Als je op een forum aan een gesprek over Jax gaat meedoen, dan lees je je maar effe 10 seconden in. Snap eigenlijk niet dat je dat actief aan het verdedigen bent nu.

[...]

Jax heeft wel degelijk een flinke rework gehad met 3 skills die flink zijn omgegooid, dus daar spreek je jezelf dan naar tegen.
Dat verdedig ik ook niet en ik heb mezelf dan ook nadat ik zag dat mijn post niet correct was gecorrigeerd. Waar het mij om ging is je quote "om te janken". Als je dit spel niet dagelijks speelt is het naar mijn mening niet te doen om alles uit je hoofd te weten. Om dat dan als "om te janken" te bestempelen gaat mij veel te ver. Maargoed, alles schijnt hier gelijk in de meest extreme bewoordingen te moeten, liefst met een flinke dosis sarcasme en superioriteitsgevoel, dus ik zal er maar niet meer op reageren.

Die flinke rework zie ik op die website die ik aanhaal in mijn post niet terug. Dus mijn bron zal wel niet kloppen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Damienx2 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:08:

:+

Ik speel alleen maar Aram, had ik dat al gezegd. In Aram pwn je hard met een AP Jax.

Waarmee je ook kan winnen is full AP leona. Full Armor Ashe.

Jullie zijn allemaal zo serieus hiero >:) AP Jax _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vicarious schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:35:
[...]

Die flinke rework zie ik op die website die ik aanhaal in mijn post niet terug. Dus mijn bron zal wel niet kloppen dan.
Van de site die jij aanhaalde in je post, doorgeklikt vanuit de Jax changelog, waar het volgende direct in staat:

V1.0.0.132: Remake

General
Added an animation to Jax's joke.
Stats
Base health increased to 551 from 506.
Health per level increased to 88 from 83.
Armor per level increased to 3.5 from 3.2.
Relentless Assault (Innate) remade
Every time Jax attacks an enemy, he gains 4-14% increased attack speed (stacks up to 6 times).

Leap Strike (Q)
Cooldown changed to 10/9/8/7/6 seconds from 13/11/9/7/5.
Damage changed to 70/110/150/190/230 (+1.0 bonus attack damage) (0.6 ability power) from 20/45/70/95/120 (+1.0 total attack damage) (0.7 ability power).

Empower (W)
Cooldown reduced to 7/6/5/4/3 seconds from 9/8/7/6/5.
Damage changed to 40/85/130/175/220 from 60/95/130/165/200.
Ability power ratio increased to 0.6 from 0.4.
Mana cost increased to 30 from 20.

Counter Strike (E) remade
Jax dodges all incoming basic attacks for 1.5 seconds. At the end of the effect, Jax deals 40/70/100/130/160 (+0.8 bonus attack damage) physical damage and stuns nearby enemies for 1 second. This spell deals an additional 10/15/20/25/30 damage for each attack dodged.

Grandmaster's Might (Ultimate) remade
Passive: Every third consecutive attack deals an additional 100/160/220 (+0.7 ability power) magic damage.
Active: Jax gains ability power equal to 25/45/65 (+ 20% of his ability power) and attack damage equal to 25/45/65 (+20% of his bonus attack damage) for 6 seconds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ja, maar die is van januari 2012. Recentelijk is er dus niet veel veranderd aan Jax, dus als ik het toen gemist heb heb ik geen reden gehad om hem later nog eens helemaal uit te pluizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Wat vinden jullie trouwens van AP zed? Ik ben wel hoge rank jongens dus met goede tegenargumenten komen!!1

Pagina: 1 ... 45 ... 109 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.

Vragen om een beta key voor welk programma dan ook is niet toegestaan~~~[/html]